Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 12 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-09 22:55
Ik heb veel contacten met / binnen de automotive industrie en als je zo op de eigen vrije keuze bent zal ik er nog even van genieten want die mogelijkheid gaat er bij 80-90% van de merken uit. Tesla is er ongeveer mee begonnen en de een na de ander volgt. Alle innovaties en doorontwikkelingen moeten ergens van betaald worden als mensen ook steeds meer auto voor hun geld willen (luxe, range, ruimte). Dat gaat ren koste van keuzevrijheid.
Persoonlijk vond ik de koperkleurige elementen ook een ehrm.. interessante.. keuze maar nu ik er zelf in rijd kan het me eigenlijk wel bekoren. Had ik er vooraf voor gekozen? Denk het niet maar dat had ik bij eerdere auto's wel voor de betreffende bekleding en dan dacht ik soms achteraf mwah... Dus ik zou er lekker doorheen kijken en de auto als geheel beoordelen en vooral niet struikelen over een kleurtje.
Mocht je dat niet kunnen dan ben ik benieuwd waar je op uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
HDoc schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:59:
[...]

De ervaring leert dan hoe groter de kinderen worden, hoe grotere smeerpoetsen ze kunnen worden. Zelf pak ik natuurlijk ook niet de ZEEKR als ik het bos in ga, dan de Toyota RAV4 met 4x4 aan de beurt _/-\o_ je gaat toch ook niet met naaldhakken de 4-daagse lopen?
Dat zijn dan jouw kinderen haha. Die van mij hebben meer zooi maar ruimen dat ook (met soms wat herinneringen) ook meer op ;-) smeerpoetsen moeten ze niet fl.. wagen in de auto terwijl de Zeekr wel gewoon mee het bos ingaat om de hond uit te laten. Het is ook een gebruiksvoorwerp hé? Wandelschoenen zet je ook niet als sier op het dressoir hé? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Marshall schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 00:08:
Ik heb veel contacten met / binnen de automotive industrie en als je zo op de eigen vrije keuze bent zal ik er nog even van genieten want die mogelijkheid gaat er bij 80-90% van de merken uit. Tesla is er ongeveer mee begonnen en de een na de ander volgt. Alle innovaties en doorontwikkelingen moeten ergens van betaald worden als mensen ook steeds meer auto voor hun geld willen (luxe, range, ruimte). Dat gaat ren koste van keuzevrijheid.
Persoonlijk vond ik de koperkleurige elementen ook een ehrm.. interessante.. keuze maar nu ik er zelf in rijd kan het me eigenlijk wel bekoren. Had ik er vooraf voor gekozen? Denk het niet maar dat had ik bij eerdere auto's wel voor de betreffende bekleding en dan dacht ik soms achteraf mwah... Dus ik zou er lekker doorheen kijken en de auto als geheel beoordelen en vooral niet struikelen over een kleurtje.
Mocht je dat niet kunnen dan ben ik benieuwd waar je op uit gaat komen.
Interessant :). Ik snap het verhaal over vrije keuze, maar ook dan ben ik nog verbaast dat je van alle mogelijkheden voor zo'n specifieke en contrasterende kleur kiest voor de EU markt. Ik heb jaren in Azië gewoond en weet dat ze daar echt suckers zijn voor dit soort kleurcombi's....en ook prima accepteren dat de bouwer/maker etc dit heeft gekozen (zelfs bij interieurdesign etc). Maar ik zou het 'verkopen als warme broodjes' toch voorop zetten in de EU markt en dus niet zomaar voor zo'n uitgesproken kleur(combi) gaan. Nu snap ik dat het vast went en dat er ook velen zullen zijn die het een geweldige (wellicht zelfs gedurfde) keuze vinden, maar toevallig is het voor mijn vrouw en ik een reden om de auto dan over te slaan en dat is zonde.

Maargoed, ik kan me er natuurlijk ook gewoon bij neerleggen (grote kans) en bv de hele bende laten wrappen (al dan niet zelf met een cheapy Ali kitje). Ik heb contact opgenomen voor de minieme kans dat ze mij vertellen dat ze vanaf Q3 een paar nieuwe kleurcombi's verwachten haha :).

Overigens speelt er nog mee dat het geen Lease oid is, maar koop....en dan voelt het toch ineens als een afweging met enig gewicht. Bij Lease of huur zoals bij Lynk zou ik het prima kunnen accepteren met de gedachte dat we het over een jaar of wat wel weer verder zien...

[ Voor 6% gewijzigd door GustavSan op 09-03-2024 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
Juist daarom bieden ze het aan; standaardisatie over alle markten heen maakt productie veeeel goedkoper en sneller

Ik verwacht niet dat ze je veel kunnen vertellen daaromtrent simpelweg omdat ze het niet weten. En als ze het al weten zullen ze het vermoedelijk voor zich houden en gooien op dat ze het niet weten.
Volgens mij moet wrappen altijd kunnen bij dit soort dingen, mits je dat geld eraan wilt uitgeven. Voor mij zou dat dus echt zonde geld zijn maar ieder zijn keuze. En anders Ali inderdaad eens nazoeken, dat explodeert bijna van de spullen voor de Zeekr. Wel ellenlang wachten maar goed, ik wacht nu al voor de tweede keer op een hoesje voor de sleutel. Zie het wel gebeuren dat die weer afbesteld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
GustavSan schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:35:
[...]

Interessant :). Ik snap het verhaal over vrije keuze, maar ook dan ben ik nog verbaast dat je van alle mogelijkheden voor zo'n specifieke en contrasterende kleur kiest voor de EU markt. Ik heb jaren in Azië gewoond en weet dat ze daar echt suckers zijn voor dit soort kleurcombi's....en ook prima accepteren dat de bouwer/maker etc dit heeft gekozen (zelfs bij interieurdesign etc). Maar ik zou het 'verkopen als warme broodjes' toch voorop zetten in de EU markt en dus niet zomaar voor zo'n uitgesproken kleur(combi) gaan. Nu snap ik dat het vast went en dat er ook velen zullen zijn die het een geweldige (wellicht zelfs gedurfde) keuze vinden, maar toevallig is het voor mijn vrouw en ik een reden om de auto dan over te slaan en dat is zonde.

Maargoed, ik kan me er natuurlijk ook gewoon bij neerleggen (grote kans) en bv de hele bende laten wrappen (al dan niet zelf met een cheapy Ali kitje). Ik heb contact opgenomen voor de minieme kans dat ze mij vertellen dat ze vanaf Q3 een paar nieuwe kleurcombi's verwachten haha :).

Overigens speelt er nog mee dat het geen Lease oid is, maar koop....en dan voelt het toch ineens als een afweging met enig gewicht. Bij Lease of huur zoals bij Lynk zou ik het prima kunnen accepteren met de gedachte dat we het over een jaar of wat wel weer verder zien...
Je zou ook even naar van die “chroom delete” kunnen kijken op Ali. Dan krijg je verschillende diktes rollen tape.

Wij zitten in de “mooi en gedurfd” groep trouwens ;).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-09 08:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3GzdGtBxTpyzHQT49qSabuGuRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VuGSi13V5NZQl05C49jyQ6kY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8RxlJLN_ygt4UhIGVQtMwc9NiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BlLWp2jaEoOfNDIgX9hRUmN.jpg?f=fotoalbum_large

Glimmend en zoals een auto hoort te zijn; zonder typeaanduiding. 2 min. werk en de juiste uitstraling😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-12-2024
Wat heeft die auto toch een fantastische kont! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Mate68 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:42:
Wat heeft die auto toch een fantastische kont! ;)
Het smoelwerk mag er ook zijn! :*)

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laadpunt
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 27-01 17:40
aim-creativity schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:42:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Glimmend en zoals een auto hoort te zijn; zonder typeaanduiding. 2 min. werk en de juiste uitstraling😎
Hoe heb je het er af gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
  • Laatst online: 26-12-2024
Daveypayvey schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:17:
[...]

Het smoelwerk mag er ook zijn! :*)
helemaal gelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
Laadpunt schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:59:
[...]

Hoe heb je het er af gehaald?
Even verwarmen met een föhn en dan met een draadje (kan ijzergaren zijn of een stukje vissnoer). Vervolgens de plakresten even wegpoetsen en klaar is Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
  • Laatst online: 12-07 17:45
aim-creativity schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:30:
[...]

Even verwarmen met een föhn en dan met een draadje (kan ijzergaren zijn of een stukje vissnoer). Vervolgens de plakresten even wegpoetsen en klaar is Kees.
Goed gedaan Kees……😉 Nu nog het dak wrappen en hij is helemaal af. Zelf zou ik het witte deel van de Performance-velgen ook aanpakken, maar dat is denk ik een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 16:18

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

TrekhaakkapAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRpTs2S773eNyjXRUEMMW8syHKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ATEUDO40Jl3i2sq2TvgR07dK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
Met een wegklapbare trekhaak zie je die toch niet🤪🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

aim-creativity schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:11:
[...]

Met een wegklapbare trekhaak zie je die toch niet🤪🤔
Deze is voor de X zie ik. Die klapt niet weg ..... geinig dingetje!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
Daveypayvey schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:31:
[...]

👍🏻

Deze is voor de X zie ik. Die klapt niet weg ..... geinig dingetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
El Fuego schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:53:
[...]

Goed gedaan Kees……😉 Nu nog het dak wrappen en hij is helemaal af. Zelf zou ik het witte deel van de Performance-velgen ook aanpakken, maar dat is denk ik een kwestie van smaak.
Kwestie van smaak maar ben het er wel mee eend. Vind persoonlijk de velgen van de LR het mooist. Dat vind ik wel een nadeel van zoveel standaardisatie, dat je zelfs op de velgen geen invloed meer hebt terwijl die enerzijds best veel esthetische invloed hebben en daarnaast ook best persoonlijk qua smaak zijn.
Ik laat de type aanduiding naar zitten, weet niet of de leasemaatschappij dat leuk vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
Marshall schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:04:
[...]

Kwestie van smaak maar ben het er wel mee eend. Vind persoonlijk de velgen van de LR het mooist. Dat vind ik wel een nadeel van zoveel standaardisatie, dat je zelfs op de velgen geen invloed meer hebt terwijl die enerzijds best veel esthetische invloed hebben en daarnaast ook best persoonlijk qua smaak zijn.
Ik laat de type aanduiding naar zitten, weet niet of de leasemaatschappij dat leuk vindt ;)
Boeit de LM over het algemeen niets. Als er maar geen schade t.g.v. verwijderen is. En dat is er dan ook niet. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:40
HDoc schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:01:
[...]

Heb online de ZEEKR 001 en de Polestar 4 bekeken. Het lijkt er haast op dat de Polestar 4 zo goed als een kopie van de ZEEKR 001 is. Zelfs de knopjes van de achterbankbediening zitten op de zelfde plek en hebben de zelfde vorm. Alleen de carrosserie is natuurlijk wat anders van vorm (met wel de camera's op de zelfde plekken) en Polestar is de achterruit vergeten.

Nog even zeuren: Dit laatste zou voor mij echt een no-go zijn. Welke stagiair heeft dat nu bedacht? Voor de achterpassagiers is het nu alsof ze een grot inkruipen op de achterbank. En leuk hoor al die cameraatjes maar bij achteruit rijden rij ik niet alleen op de spiegels maar kijk als dubbelcheck ook altijd nog door de achterruit, zoals me geleerd is tijdens de rijles.

Gelukkig is de ZEEKR 001 wel gewoon voorzien van een achterruit en ik vermoed dat het verdwijnen van de achterruit bij de Polestar 4 een eenmalige schwalbe is.
Door het lage dak konden ze geen verstevigingen meer kwijt in het plafond zonder dat het te veel hoofdruimte zou kosten, zo legt InsideEVs uit. Als oplossing hebben ze deze versteviging naar achteren verplaatst, achter het hoofd van de achterste passagiers – maar daar zit normaal het raam van de auto. - Aldus TopGear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14
mheerde schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:09:
[...]
Door het lage dak konden ze geen verstevigingen meer kwijt in het plafond zonder dat het te veel hoofdruimte zou kosten, zo legt InsideEVs uit. Als oplossing hebben ze deze versteviging naar achteren verplaatst, achter het hoofd van de achterste passagiers – maar daar zit normaal het raam van de auto. - Aldus TopGear
Het oog wil ook wat. Tegelijk heeft mijn ZEEKR 001 wel een achterruit en is die auto zo goed als een kopie van de PS4 (of nee: precies andersom natuurlijk O-) ). Als ik de achterkant vergelijk en dan met name de hoogte boven het achterwiel, kan ik niet zoveel verschil in hoogte ontdekken. De achterpartij toont ook niet zo heel veel verschillen, anders dan dat de achterklep van de PS4 iets korter lijkt. Ik ben overigens geen ingenieur met de bouwtekening in de hand. Maar het voelt een beetje als een excuus voor een keuze die verkeerd valt bij het publiek.

[ Voor 11% gewijzigd door HDoc op 12-03-2024 09:42 ]

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:18
Wat heb je liever: een achterruit of goed werkend infotainment systeem? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
Heeft iemand hier op het forum wellicht digitaal de gebruikershandleiding van de 001 beschikbaar? Zo ja, zou je dit willen laten weten en deze dan s.v.p. in een PB met mij willen delen. Bij voorbaat dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 08:40
El Fuego schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:30:
Heeft iemand hier op het forum wellicht digitaal de gebruikershandleiding van de 001 beschikbaar? Zo ja, zou je dit willen laten weten en deze dan s.v.p. in een PB met mij willen delen. Bij voorbaat dank voor je reactie.
Link gedeeld via PM. Met dank aan @rentes voor het document.

[ Voor 6% gewijzigd door Alex_N op 12-03-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

HDoc schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:40:
[...]

Het oog wil ook wat. Tegelijk heeft mijn ZEEKR 001 wel een achterruit en is die auto zo goed als een kopie van de PS4 (of nee: precies andersom natuurlijk O-) ). Als ik de achterkant vergelijk en dan met name de hoogte boven het achterwiel, kan ik niet zoveel verschil in hoogte ontdekken. De achterpartij toont ook niet zo heel veel verschillen, anders dan dat de achterklep van de PS4 iets korter lijkt. Ik ben overigens geen ingenieur met de bouwtekening in de hand. Maar het voelt een beetje als een excuus voor een keuze die verkeerd valt bij het publiek.
Mijn brain had even een freeze wat vergelijkt hij nou met een Playstation 4??? maar Pole Star 4 hahaha ik dacht al...maar goed de Pole star 4 heeft dus geen achteruit en valt bij jou al af toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 12:46
Hier ook een 001 aan het overwegen als opvolger van m'n Polestar 2, in plaats van de 20k duurdere Polestar 4. Ben inmiddels wel Google Automotive gewend in de Polestar, met Google maps en daarin ook de planning voor laadstops en voorverwarmen van de accu. Ik begreep dat het bij de Zeekr nog niet helemaal werkt. Hoe staat het nu met de infotainment? Of is het een kwestie van vooral Carplay gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Limbeckx schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:29:
Wat heb je liever: een achterruit of goed werkend infotainment systeem? :+
Hier ben ik dus een beetje bang voor ja :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

@dnns85 ik denk dat er nog geen waardige update is geweest die alle problemen oplost dus je zal een leap of faith moeten doen en erop vertrouwen dat Zeekr de software issues in de komende maanden oplost.
maar goed ik heb wel vertrouwen dat het goed gaat komen...in elk auto is het kwestie van wennen (waar je eerder aan gewend was leer je wel in een paar maanden tijd goed kennen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
dnns85 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:42:
Hier ook een 001 aan het overwegen als opvolger van m'n Polestar 2, in plaats van de 20k duurdere Polestar 4. Ben inmiddels wel Google Automotive gewend in de Polestar, met Google maps en daarin ook de planning voor laadstops en voorverwarmen van de accu. Ik begreep dat het bij de Zeekr nog niet helemaal werkt. Hoe staat het nu met de infotainment? Of is het een kwestie van vooral Carplay gebruiken?
Ha dnns, hetgeen je hierboven beschrijft werkt nog niet goed in de Zeekr. Maar inderdaad is er nog geen grote update geweest. Voor mij persoonlijk werkt de infotainment meer dan prima maar ik laad dan ook gewoon aan huis of op het werk en kom met de range over de top makkelijk uit. Zelfs heen en weer vanuit zuidwest Brabant naar midden Overijssel is geen enkel probleem. Dus ik ga de genoemde wensen pas rondom de meivakantie of zomerperiode ervaren als het dan nog niet opgepikt is.
Carplay werkt erg goed, nu Zeekr en ik elkaar ondertussen begrijpen :P
Aangezien het allemaal onder dezelfde Geely vlag hangt ga ik ervanuit dat er ook bij Zeekr straks een (aantal) update(s) aankomt die gestelde wensen invulling geeft. Blijft software en dat is nou eenmaal makkelijker op te lossen.

Waar ik meer vraagtekens bij zet is de afwezigheid van dakkoffer mogelijkheden vooralsnog. Niemand die daar al uitsluitsel over heeft toch? Ik ga Thule eens benaderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14
dnns85 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:42:
Heb nu mijn ZEEKR 001 bijna 2 weken. De software doet het wel aardig en met name de stemherkenning is prima. Tegelijk kan de software ook nog wel een update gebruiken; planning laadstops en voorverwarmen voor snelladen is nog niet voorhanden en de adaptive cruise control is wat nerveus, zeker als je de lane assist ook nog aan hebt laten staan. Deze maand schijnt er een flinke update aan te komen, ik ben benieuwd.

De Carplay werkt gelukkig echt heel erg goed. Zodra je instapt wordt je iPhone gekoppeld en is Carplay direct volledig draadloos beschikbaar, echt heel fijn, met een bij mij althans erg stabiele verbinding.

Persoonlijk zou ik nooit die Polestar 4 met die maffe dichte achterruit kopen maar voor de ZEEKR gaan, voor die € 20k korting neem ik de huidige software graag op de koop toe, waarbij er updates in de pijplijn zitten. Het is het zelfde platform dus qua wegligging zal het aardig overeen komen en als ik kijk naar de plaatjes van het interieur van de Polestar 4 dan zie ik zelf althans meer overeenkomsten dan verschillen.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Marshall schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:23:
[...]

Waar ik meer vraagtekens bij zet is de afwezigheid van dakkoffer mogelijkheden vooralsnog. Niemand die daar al uitsluitsel over heeft toch? Ik ga Thule eens benaderen.
Ik dacht dat die Evo Clamps https://www.thule.com/nl-.../thule-evo-clamp-_-710500 paste? Ik krijg hem pas volgende maand, dus heb nog niet kunnen testen, maar dat was mijn aanname :D

[ Voor 9% gewijzigd door RuudBurger op 12-03-2024 17:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• El Fuego
Vandaag mijn 001 opgehaald in Zeist. Er werd uitgebreid de tijd genomen om zaken uit te leggen. Prettig! Ze beamen zelf ook dat de software nog niet goed functioneert. Verwachting van Zeekr is nog steeds dat er eind maart een grote update komt die een aantal van de in dit forum genoemde issues met o.a. gezichtsherkenning, koppelen profielen, navigatie, telefoon as a key, etc. gaat oplossen. Nog onduidelijk of het een OTA-update wordt of dat we allemaal naar Zeist mogen. Wordt hopelijk snel vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikfr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-09-2024
Hoi, hier moet binnenkort de tesla eruit en de zeekr 001 zeker in overweging. Ik merk alleen dat de offertes die we krijgen via werk wat aan de hoge kant zijn vs andere merken vergelijkbare aanschafprijzen. Iemand een idee welke leasemaatschappij hier wat ondernemender in denkt waar ik off kan opvragen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
erikfr schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:49:
Hoi, hier moet binnenkort de tesla eruit en de zeekr 001 zeker in overweging. Ik merk alleen dat de offertes die we krijgen via werk wat aan de hoge kant zijn vs andere merken vergelijkbare aanschafprijzen. Iemand een idee welke leasemaatschappij hier wat ondernemender in denkt waar ik off kan opvragen? Bedankt!
LM’s liggen nagenoeg gelijk. Is nu eenmaal een feit dat ze de onzekerheden van de ‘Chinezen’ rücksichtslos verwerken in de prijs. Van je kan een Mercedes of BMW met een cataloguswaarde van 100k plus voor een lager leasebedrag krijgen. 🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Dank voor jullie antwoorden! Ik ga binnenkort een proefrit maken om het een en ander te ervaren. Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikfr
aim-creativity schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:53:
[...]

LM’s liggen nagenoeg gelijk. Is nu eenmaal een feit dat ze de onzekerheden van de ‘Chinezen’ rücksichtslos verwerken in de prijs. Van je kan een Mercedes of BMW met een cataloguswaarde van 100k plus voor een lager leasebedrag krijgen. 🥴
Heh nog 6 maanden dus misschien dat de tijd helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

om wat voor leasebedragen gaat het dan? 1000+

@aim-creativity
vind het wel bijzonder dat de premium merken BMW, Mercedes dan goedkoper zijn dan de Zeekr? das toch raar? het gaat toch meestal om de catalogus waarde bij een lease constructie? of is dat tegenwoordig anders?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-09 08:52
Via Mobility Service heb ik een redelijk scherpe offerte gekregen. Net boven de 1000/maand voor de Privilege obv 25000 km/60 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:27
RuudBurger schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:38:
[...]

Ik dacht dat die Evo Clamps https://www.thule.com/nl-.../thule-evo-clamp-_-710500 paste? Ik krijg hem pas volgende maand, dus heb nog niet kunnen testen, maar dat was mijn aanname :D
Die Evo Clamps was ik ook aan het bekijken. Zou in theorie moeten kunnen werken lijkt me, al vraag ik me af of zo geschikt zijn voor de 001 voordeuren met de ruit die automatisch naar beneden gaat bij openen. Waar ik me ook wat zorgen over maak is of er überhaupt een dakkoffer op het dak past, omdat de achterklep erg ver doorloopt naar voren. Er blijft dan erg weinig ruimte bovenop over om een koffer op te plaatsen (als je tenminste ook je achterklep nog wil kunnen openen ....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
Windom Earle schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:53:
[...]

Er blijft dan erg weinig ruimte bovenop over om een koffer op te plaatsen (als je tenminste ook je achterklep nog wil kunnen openen ....)
Goed punt. Nooit bij stilgestaan. Bij 1,50 m lengte lijkt het dan wel zo'n beetje op te houden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7w3zYQKTQvavDyeE7AYfh5OHcI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5dMfNGPjUP6bXslczAhEVgvs.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
Alex_N schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:25:
[...]

Goed punt. Nooit bij stilgestaan. Bij 1,50 m lengte lijkt het dan wel zo'n beetje op te houden...

[Afbeelding]
Ja precies! De koffer die ik nog heb van m'n V60 zat daarop ook al vrij ver naar voren, dus die gaat sowieso nooit passen ;w

Als ik echt de ruimte nodig denk te hebben in de zomer dan is misschien de Thule Arcos trekhaakkoffer een optie. Ik denk dat zo'n bak ook beter is voor de range op lange ritten.

[ Voor 14% gewijzigd door Windom Earle op 13-03-2024 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CogLNYWPzYnEGRSFcSINfKKh1E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MgoO77ZOHH6v2oZMbEsmqIDb.jpg?f=user_large

Dit kan blijkbaar wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
Hm, ziet er hoopgevend uit. Dat lijkt ook erg veel op de Volvo dakkoffer van Thule. Zijn dat Evo Clamp dragers? Mag ik vragen waar je de foto gevonden heb? Ik kon zo snel niet iets vergelijkbaars vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Windom Earle op 13-03-2024 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Windom Earle schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Hm, ziet er hoopgevend uit. Dat lijkt ook erg veel op de Volvo dakkoffer van Thule. Zijn dat Evo Clamp dragers? Mag ik vragen waar je de foto gevonden heb? Ik kon zo snel niet iets vergelijkbaars vinden.
Het lijken mij wel de Evo Clamp dragers. Ik heb nu een Tesla Model 3 met ongeveer hetzelfde systeem (van Yakima). Zou me niks verbazen als die ook op de Zeekr 001 passen.

Foto gevonden op een Linkedin pagina:
https://www.linkedin.com/...6916704475101446144-9SHV/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Wat een auto he! genieten! Lekker de lucht uit de vering (zoals op de foto), dan ziet ie er nog mooier uit!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
JoostvdB1974 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:57:
[...]

Het lijken mij wel de Evo Clamp dragers. Ik heb nu een Tesla Model 3 met ongeveer hetzelfde systeem (van Yakima). Zou me niks verbazen als die ook op de Zeekr 001 passen.

Foto gevonden op een Linkedin pagina:
https://www.linkedin.com/...6916704475101446144-9SHV/
Thanks, heb je een idee wat ongeveer de impact op de range was bij de model 3 toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Ik heb ook soortgelijke foto's gevonden en heb ook een koffer van de V60 'over'. Had ook aangenomen dat dat paste omdat ik soortgelijke foto's vond. Maar niet nagedacht over de lengte. Oeps.
Hooguit moet mijn huidige koffer in de verkoop en komt er een andere maat. Zou jammer zijn maar tsja...
Heb Thule gisteren gemaild dus wacht even of ze met een antwoord komen (eerlijk gezegd verwacht ik een vaag en ontwijkend antwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikfr
JoostvdB1974 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:32:
[...]

Via Mobility Service heb ik een redelijk scherpe offerte gekregen. Net boven de 1000/maand voor de Privilege obv 25000 km/60 maanden
Kan je specs eens delen wat in die 1000 zit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoostvdB1974
erikfr schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:27:
[...]

Kan je specs eens delen wat in die 1000 zit?
even nagekeken:
Zeekr 001 privilege
incl trekhaak (+1400)
Tech grey (+1200)
Full operational lease 25000 km/60 maanden
Winterbanden (incl. wissel en opslag)
Laadpas
Vervangend vervoer
1075 per maand (zonder winterbanden, laadpas en trekhaak zit je op ongeveer 1000)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Ben nog aan het twijfelen over de Zeekr 001.. Vandaag gereden in de Tesla model Y.
+ heel veel ruimte
+ goede software (vooral navigatie)
+ snel
+ stil
+ goedkoper in lease en bijtelling
+ dakdragers geen probleem
- je ziet hem wel erg veel
- mooi? mwah
- rijdt best stug en hobbelig (viel me tegen) en helt best over in bochten
- dashboard is wel erg kaal
- geen carplay
Oftewel ik zoek voor mezelf argumenten om voor de Zeekr 001 Privilege of de Tesla model Y te kiezen. De Zeekr vind ik echt een gave bak om te zien. Van buiten, zowel als van binnen. Rijdt ook geweldig (vooral met luchtvering). Alles erop en eraan. Maar: iets minder kofferruimte, een frunk van niks, software die nog niet optimaal is, twijfels over dakdragers. Wat gaat Zeekr op de lange termijn doen?? Kost met qua bijtelling toch wel 100 euro per maand meer minimaal.
Nog meer argumenten? Ik weet, het is mijn eigen keuze....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

JoostvdB1974 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:05:
Ben nog aan het twijfelen over de Zeekr 001.. Vandaag gereden in de Tesla model Y.
ik zou de 001 doen! :+

(Gelukkig ben ik geholpen door mijn vrouw die de Y ‘maar een lelijk hok’ vindt…)

[ Voor 16% gewijzigd door Daveypayvey op 13-03-2024 17:13 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marshall
Als je twijfelt tussen een Tesla en de Zeekr dan moet je zeker de Tesla doen 😜
De Tesla is (in mijn bescheiden opinie dan he 😉) een anonieme iPad op wielen die geen overeenkomsten met een auto heeft behalve dat het wielen en een stuur heeft. Qua aantal wat er rondrijdt en het type bestuurder zijn de Y en de 3 gewoon de nieuwe Audi A3 buitendienst leasebak zonder enig onderscheidend vermogen dus of je dat wilt is volledig aan je zelf.
Bovendien vind ik die Musk inmiddels zo'n doorgeslagen malloot dat ik me ook uit principieel oogpunt achter mijn oren zou krabben. Maar ja, dan heb je bij Geely weer het 'China-standpunt'.
Vanuit mijn enigszins subjectieve mening moet je voor Tesla kiezen als je geen ene moer om auto's geeft, het niet uitmaakt wat er op je oprit staat en je fan bent van zielloos minimalisme. Heb je een greintje autoliefde in je mik dan zal Tesla geeneens op je lijstje staan.
(En ja, ik heb de Y ook gereden toen ik hoorde dat ik EV 'moest' gaan rijden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Daveypayvey schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:09:
[...]

ik zou de 001 doen! :+

(Gelukkig ben ik geholpen door mijn vrouw die de Y ‘maar een lelijk hok’ vindt…)
En daarnaast kies ik mijn auto altijd met mijn hart, niet met mijn portemonnee…
(Misschien helpt dit je om de voor juiste keuze te maken)

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aim-creativity
Lostson schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:51:
[...]

om wat voor leasebedragen gaat het dan? 1000+

@aim-creativity
vind het wel bijzonder dat de premium merken BMW, Mercedes dan goedkoper zijn dan de Zeekr? das toch raar? het gaat toch meestal om de catalogus waarde bij een lease constructie? of is dat tegenwoordig anders?
LM’s houden rekening met afschrijvingen en die liggen bij de gerenommeerde merken nu eenmaal lager dan die van de exoten. Maw risicoprofiel ligt anders.
Risicoprofiel wordt mede bepaald door betrouwbaarheid, kwaliteit, verkoopwaarde na afloop lease etc. Voor de nieuwe merken is er nog geen historie opgebouwd dus automatisch hoog risicoprofiel.

Klein voorbeeld. Een bekend autoverhuurbedrijf heeft alle Tesla’s uit het assortiment gehaald wegens de fluctuerende prijzen. Nogal lullig als je de afschrijving baseert op bv 60k en een maand later kan je dezelfde auto voor 50k aanschaffen.
Op zich voor de bijtelling goed mocht je zo’n auto leasen maar alsnog hoeft de daling van de cataloguswaarde niet direct te betekenen dat de leaseprijs verhoudingsgewijs met hetzelfde percentage daalt. Maar je hebt nog even dus wellicht over 6 mnd betere voorwaarden 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikfr
Thanks voor alle info. De misschien dalende rente rond de zomer helpt misschien ook nog ergens mee.

Als model 3 rijder hier zou ik zeekr voor de 001 kiezen, alleen kosten zijn niet gelijk helaas. Ik vind de id7 tourer nog minder spannend dan de tesla dus die valt ook af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Fuego
Zelf een offerte opvragen bij Zeekr Lease en met deze offerte naar de leasemaatschappij van je werkgever stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Reactie Thule als verwacht, vermoedelijk een medewerker die in de reguliere overzichten heeft gekeken die ik zelf ook kan raadplegen op de website. Officieel ondersteunt Thule dus geen Zeekr. Toch kom je deze online tegen als optie
Iemand die de proef op de som kan/durft te nemen?

Beste,

Bedankt voor uw email.

Helaas hebben wij op dit moment geen systemen ontwikkeld voor de Zeekr en er staat nog niets in de planning. Mogelijk heeft Zeekr een origineel systeem, dit zou u moeten vragen bij hun.

Met vriendelijke groeten,

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-08 16:06
Heeft iemand toevallig al ervaring met de Zeekr 001 gecombineerd met 3 (kleine) kinderen op de achterbank? Het is een brede auto, dus stiekem heb ik de hoop dat het (goed) gaat passen... Ik vind het gewoon zo een gave auto.

Het gaat om een babystoel, een kind van 3 (dus nog wel echt een kinderstoel) en een kind van 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Dydody schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:51:
Heeft iemand toevallig al ervaring met de Zeekr 001 gecombineerd met 3 (kleine) kinderen op de achterbank? Het is een brede auto, dus stiekem heb ik de hoop dat het (goed) gaat passen... Ik vind het gewoon zo een gave auto.

Het gaat om een babystoel, een kind van 3 (dus nog wel echt een kinderstoel) en een kind van 5.
Ik heb 3 kids. Waarvan 2 nu op een verhoger zitten en 1 in kinderstoel. In de huidige auto (VW Touran) passen deze allemaal in de ISOFIX. In de Zeekr gaat de oudste (9jr) in het midden, zonder stoeltje (zit hoog genoeg en lagere gordel). De andere twee kids (7jr en 3jr) gaan aan de zijkanten met de verhoger en kinderstoel in de ISOFIX.

In principe paste beide verhogers er naast de kinderstoel in, alleen zitten ze dan niet in de ISOFIX, en je kan heel moeilijk bij de gordel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Marshall schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:15:
Als je twijfelt tussen een Tesla en de Zeekr dan moet je zeker de Tesla doen 😜
De Tesla is (in mijn bescheiden opinie dan he 😉) een anonieme iPad op wielen die geen overeenkomsten met een auto heeft behalve dat het wielen en een stuur heeft. Qua aantal wat er rondrijdt en het type bestuurder zijn de Y en de 3 gewoon de nieuwe Audi A3 buitendienst leasebak zonder enig onderscheidend vermogen dus of je dat wilt is volledig aan je zelf.
Bovendien vind ik die Musk inmiddels zo'n doorgeslagen malloot dat ik me ook uit principieel oogpunt achter mijn oren zou krabben. Maar ja, dan heb je bij Geely weer het 'China-standpunt'.
Vanuit mijn enigszins subjectieve mening moet je voor Tesla kiezen als je geen ene moer om auto's geeft, het niet uitmaakt wat er op je oprit staat en je fan bent van zielloos minimalisme. Heb je een greintje autoliefde in je mik dan zal Tesla geeneens op je lijstje staan.
(En ja, ik heb de Y ook gereden toen ik hoorde dat ik EV 'moest' gaan rijden)
Ik begrijp wat je bedoelt en ik schaar mezelf wel degelijk onder de autoliefhebbers. Toch veel plezier gehad (en nog) van mijn Tesla Model 3. Het minimalisme in het interieur sprak me wel aan destijds en ik moet zeggen, alles werkt uitstekend. Maar om nu weer 5 jaar tegen dezelfde plank met ipad aan te zitten kijken...
Neig dus steeds meer richting Zeekr 001 (vond de Fisker Ocean ook wel gaaf, maar ik ben bang dat Fisker het eind van het jaar niet haalt). Nog 1x proefrijden en dan de knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
Ik heb 4 jaar tesla gereden en nu even een porsche, zeeker 001 komt volgende week. Maar wat ik nu wel heel erg mis van mn tesla is autopilot, wat is dat dit toch superieur ten opzichte van de rest van de competitie. Ik hoop dat Zeeker hierbij in de buurt komt anders kom ik van koude kermis thuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
spidertje schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:37:
[...]

Uiteraard, als ik het een avondje oversla komt de hele buurt aan de deur dat men de lichtshow mist... :P
Deze reactie impliceert dat de lichtshow kan worden afgespeeld. Leek mij ook wel geinig om te doen.

Ik heb alle stappen in de gebruikershandleiding gevolgd en kom tot het koppelen van mijn telefoon op de Wifi-hotspot. De optie van het afspelen van de lichtshow zie ik echter niet in de Zeekr-app staan. Doe ik iets niet goed of hebben ze deze optie uit de app verwijderd? Waarmee het ook een gevalletje: "wachten op de grote update" is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Fuego
libero schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:09:
Ik heb 4 jaar tesla gereden en nu even een porsche, zeeker 001 komt volgende week. Maar wat ik nu wel heel erg mis van mn tesla is autopilot, wat is dat dit toch superieur ten opzichte van de rest van de competitie. Ik hoop dat Zeeker hierbij in de buurt komt anders kom ik van koude kermis thuis..
Ik ben bang dat je dat je dan maar vast de warme douche kunt gaan aanzetten, want de autonome rijeigenschappen van de 001 zijn nog beperkt. Is in de menustructuur reeds voorbereid, maar heb het idee dat er zaken in de huidige firmware bewust zijn uitgeschakeld omdat het nog niet optimaal werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostvdB1974
libero schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:09:
Na 5 jaar Tesla kan ik niet beamen dat Tesla Autopilot superieur is. Nog steeds af en toe ghostbreaking, te langzaam versnellen bij filerijden, waardoor anderen ertussen schieten en de auto weer vol in de remmen gaat. Van rijstrook wisselen om in te halen, kan ie niet (is minimaal Enhanced AP voor nodig) en bij wegen zonder duidelijke middellijn, schiet het systeem in de stress. Gisteren in een splinternieuwe model Y gereden, maar die is, door alleen maar vision, nog slechter.
Ik heb een tijdje Hyundai Ioniq 5 gereden, en hoewel dat absoluut mijn auto niet is, werkte de autopilot en het rijbaan wisselen daar veel beter. Ik heb goede hoop dat Zeekr dat ook wel voor elkaar krijgt, mede omdat er, in tegenstelling tot Tesla, ook gebruik gemaakt wordt van radar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Frunk in Zeekr X voor laadkabel en first aid kit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7y25uovS-Br9q3wRIT3o0Gzfo_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTv1EXbFGNd6JZWZH1nvtBMi.jpg?f=fotoalbum_large https://officewebsite-pro...ong_Israel_ENG_012024.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door Tunnelplan op 15-03-2024 00:35 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marshall
Mijn overbuurman rijdt ook al 5 jaar een Tesla en heeft dezelfde ervaring; hij gebruikt het systeem zelfs totaal niet door alle kuren en gevaarlijke ingrepen waar je als gebruiker van schrikt. Dus misschien heb jij de enige Tesla die het wel kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
Ja tesla (s 2019) is niet foutloos en ja ghostbraking had ik ook wel eens, en soms iets te langzaam optrekken herken ik ook maar lange stukken op autopilot en in de file zijn zo veel minder vermoeiend dan zelf sturen of de lane assist van de andere merken die ken die als een pingpong bal tussen de lijnen zigzagt.. ik vond het iig een erg waardevolle functie die ik op t moment erg mis..maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:51

BPi

Tunnelplan schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:29:
Frunk in Zeekr X voor laadkabel en first aid kit.[Afbeelding]
En met een beetje gefrunnik past er ook nog een granny-charger bij in.
Heb je de compressor ook nog onderin gevonden? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
What the hell is nou weer een granny charger? 😀 Kun je daarmee je (schoon)moeder van jeugdige energie voorzien? 😉

Ik merk dat ik nog een klein irritatiepuntje gevonden heb die ik hier nog niet gelezen heb dus wellicht doe ik iets verkeerd (hoop ik):
Bij de navigatie moet je eerst de volledige straatnaam typen voordat je het huisnummer kunt toevoegen. Ik was bij Volvo gewend om aparte velden te hebben voor invoer plaats, straat en huisnummer. Dan herkent het systeem dus de invoer halverwege al en zo heb je vrij snel een adres ingevoerd (navi zelf van Volvo is echt het slechtste systeem ter wereld maar dat is een andere discussie). Bij Zeekr moet je volgens mij echter de hele straatnaam aftypen als je ook een nummer wilt invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Marshall schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:01:
What the hell is nou weer een granny charger? 😀 Kun je daarmee je (schoon)moeder van jeugdige energie voorzien? 😉
Haha, de Granny charger is de thuislader om op een 230 Volt stopcontact op te laden. Om tijdens een bezoekje aan oma te kunnen bijladen om weer thuis te komen. (of om met de snelheid van een oma te kunnen laden :*) ). Misschien een typische Tesla term?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

JoostvdB1974 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:09:
[...]

Haha, de Granny charger is de thuislader om op een 230 Volt stopcontact op te laden. Om tijdens een bezoekje aan oma te kunnen bijladen om weer thuis te komen. (of om met de snelheid van een oma te kunnen laden :*) ). Misschien een typische Tesla term?
Tesla? Niet dat ik weet. Het is gewoon een leukere benaming dan een thuislader. Bij mijn hybride was het mijn thuislader. Nu in de frunk (Tesla benaming) voor noodgevallen.

Maandag even een Tesla geleend en weer bleek hoeveel Zeekr heeft afgekeken (schermindeling).
Een paar zaken mogen ze nog wel wat beter afkijken zoals het wat minder gestrest afstemmen van rijassistenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Deze manual van de X mag je wel wat prominenter delen. Valt helemaal weg...
Is hij er nog niet in het Nederlands?

En mogelijk ook voor de 001? We liften hier immers mee in het 001 topic _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:13
Gebruikershandleidingen staan onder
Contact op: www.zeekr.eu
Inmiddels in drie talen: Engels, Zweeds en Nederlands.

[ Voor 11% gewijzigd door krisje op 15-03-2024 17:43 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
JoostvdB1974 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:09:
[...]

Ik denk eerder n00b achtergrond van mij. Nieuw in EV land dus dat verklaart waarschijnlijk.
Komende maanden me eens oriënteren op alle aanvullende insteken want tot op heden verkeer ik ij de luxe dat ik enkel thuis of op het werk laad. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
Overigens vandaag weer eens en route geweest Breda - Hoofddorp en ik moet zeggen dat ik wat begin terug te komen op de kritieken rondom de LCC. Hij rijdt rustig, pakt na banenwissel weer soepel de baan op zonder gepingpong, geeft een rustig signaal dat je de handen aan het stuur moet houden (geen hysterisch gegil). In drukker verkeer heb ik hem zelf overgenomen maar zelfs dat stukje file wat ik wel automatisch reed ging soepeltjes. Wordt kwestie van vertrouwen krijgen denk ik.
Maar ik heb dus geen vergelijkende ervaringen van andere merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
Net opgeladen😎
WLTP 590 range
DANAMIC 533 range

Hij begint het te leren👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikfr
El Fuego schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:07:
[...]

Zelf een offerte opvragen bij Zeekr Lease en met deze offerte naar de leasemaatschappij van je werkgever stappen.
Vandaag via we website gevraagd voor een offerte operarional lease, maar geven aan een LM te benaderen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Laatst online: 22-04 22:11
Toevallig iemand al wat info over wanneer de nieuwe update komt en wat er in zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VincentHalsema
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 18:01
Zojuist verkoper gesproken in Zeist na een proefrit. Update eind maart verwacht. Performance gereden.
Eerlijke kritiek, eigen mening.
De cruisecontrol is te schokkerig, wordt aan gewerkt.
Jammer dat er geen subwoofer in de middelste versie zit, het geluid is onder de maat voor dit geld.
Rijd verder heerlijk, stil op de snelweg!
Actieradius lijkt mij helemaal prima,
Circa 500km met huidige weer van vandaag.
Niet te koud en droge weg.
Na de zomer nog maar eens rijden en kijken of software verbeterd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cp4XGmq8f5afcC-l4PwfG0-Bsb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jHwK6EQm4JeNS6vLVEjL0Aqy.png?f=fotoalbum_large

Criteria voor de keuze van de nieuwe EV.
Lengte, trekhaak geschikt voor 2 E-bikes, accu/WLTP en V2L mogelijkheid. (prijs/SEPP)
Het is de Zeekr X geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopkw70
  • Laatst online: 19-12-2024
GustavSan schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:33:
Ik heb Zeekr gemaild over de interieurkleuren. Ik overweeg de Performance, maar die kleurcombinatie staat mij totaal niet aan. Het is persoonlijk, maar voor mij een reden om een andere auto te zoeken. Dat zou jammer zijn. De Privilege heeft een 2e kleuroptie, maar ivm twee jonge kinderen achterin (incl. sport, outdoor etc) niet echt handig lijkt me.

Ik hoop dat ze op termijn met wat nieuwe kleurcombi's komen. De huidige combi bij de performance (koperkleur accent) is niet mijn ding....dat zijn de blauwe accenten bij onze huidige Lynk & Co ook niet, maar die huren we dus tja...

Zou ik eventueel al die koperkleurige accenten kunnen wrappen of gaat dat echt een giga-klus worden vanwege de vele accenten en de plekken waar die accenten binnen het interieur te vinden zijn?
Hebben ze al antwoord gegeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
joopkw70 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 05:24:
[...]

Hebben ze al antwoord gegeven?
Dit kreeg ik als reactie. Logisch natuurlijk maar ik wilde het daar toch even kenbaar maken :).
At this time, we do not have more information on when Zeekr will be bringing additional exterior or interior colors to the European market. We have, however, forwarded your feedback to the appropriate department.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:30
GustavSan schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:09:
[...]

Dit kreeg ik als reactie. Logisch natuurlijk maar ik wilde het daar toch even kenbaar maken :).

[...]
De Chinezen varen grotendeels hun eigen koers. Hier in NL (EU) heeft men beperkte invloed en inzicht wat men in China aan het “uitspoken” is.

Transparantie is nu niet gelijk het hoogste Chinese doel in het leven, kortom we zullen moeten zien net zoals de Zeekr organisatie in NL/EU wat er gaat gebeuren.

Zelf vind ik dat interieur met die bronzen lijsten ook verre van mooi, vandaar ik blauw-wit en privilege heb genomen. Puur en alleen vanwege de smaak, en hooguit kwam daar de extra optie van luchtvering bij. Had prima zonder gekund en de hoeveelheid pks van de AWD heb je in de praktijk toch weinig aan. Maar jah… oog wil ook wat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
spidertje schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:00:
[...]

Zelf vind ik dat interieur met die bronzen lijsten ook verre van mooi, vandaar ik blauw-wit en privilege heb genomen. Puur en alleen vanwege de smaak, en hooguit kwam daar de extra optie van luchtvering bij. Had prima zonder gekund en de hoeveelheid pks van de AWD heb je in de praktijk toch weinig aan. Maar jah… oog wil ook wat :)
Haha en op basis daarvan was ik 'blij' dat ik budgettair niet hoger kon want ik vond die dubbele kleuruitvoering nou juist weer verre van mooi (en niet praktisch). En als het wel in het budget had gepast had ik er toch over na moeten denken. Dus ja, het oog wil ook wat maar het is ook erg subjectief. Ik vind juist de bronzen elementen passend bij de auto.

De luchtvering mis ik ook totaal niet en het vermogen gebruik je inderdaad totaal niet (mijn buurman heeft de Tesla altijd in de chillmodus staan anders wordt het gehele gezin kotsmisselijk). Dus feitelijk is het enige van meerwaarde voor mij persoonlijk in de privilige of performance het geluidssysteem. Maar ik ben geen audiofiel en ook daarvan denk ik überhaupt "het is een autoradio, geen soundsystem op wielen" 😀 En mijn Volvo was slechter dan dit

Zoveel mensen zoveel wensen. 😉

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Laadpunt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hY57nRsNgcUHSjzGxV_i47-JWIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kv25EoKTceDiPvecHzSQKE18.jpg?f=fotoalbum_large

1700kg merk je amper met optrekken na een stoplicht bizar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Fuego
erikfr schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:30:
[...]

Vandaag via we website gevraagd voor een offerte operarional lease, maar geven aan een LM te benaderen....
Zeekr Lease is ondergebracht bij Arval. Van hen krijg je dus waarschijnlijk de offerte toegestuurd. Ik zou dit soort dingen trouwens niet via een website in gang zetten. Wil je scherpe deals dan werkt persoonlijk contact het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Laadpunt schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:11:
[Afbeelding]

1700kg merk je amper met optrekken na een stoplicht bizar!
Klopt dat heb je met elek rijden, behalve dan in het verbruik en je rechterbeen bij de Zeekr… want niets vd ADAS systemen werkt meer met aanhanger achter de auto helaas. Zelfs dode hoek meldingen doen niks meer. Hopelijk komt hier snel verandering in, bij Hyundai werkte dat allemaal zonder enig issue bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikfr
El Fuego schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:29:
[...]

Zeekr Lease is ondergebracht bij Arval. Van hen krijg je dus waarschijnlijk de offerte toegestuurd. Ik zou dit soort dingen trouwens niet via een website in gang zetten. Wil je scherpe deals dan werkt persoonlijk contact het beste.
Dus kan dan beter Arval direct bellen. Thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laadpunt
spidertje schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:46:
[...]

Klopt dat heb je met elek rijden, behalve dan in het verbruik en je rechterbeen bij de Zeekr… want niets vd ADAS systemen werkt meer met aanhanger achter de auto helaas. Zelfs dode hoek meldingen doen niks meer. Hopelijk komt hier snel verandering in, bij Hyundai werkte dat allemaal zonder enig issue bv.
De heerlijke luchtvering en pk’s krij je niet bij hyundaii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
Tunnelplan schreef op zondag 17 maart 2024 @ 01:04:
[Afbeelding]

Lengte, trekhaak geschikt voor 2 E-bikes, accu/WLTP en V2L mogelijkheid. (prijs/SEPP)
Hoi Harry, wat bedoel je met 1-2 bij V2L, heeft zeekr x dat?
Hoe bevalt de auto tot nu toe?
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Laadpunt schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:10:
[...]

De heerlijke luchtvering en pk’s krij je niet bij hyundaii
Klopt, het rijdt als een vrachtwagen 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

mheerde schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:26:
[...]

Hoi Harry, wat bedoel je met 1-2 bij V2L, heeft zeekr x dat?
Hoe bevalt de auto tot nu toe?
Ben benieuwd.
Bij 1 is de laadpoort buitenzijde geschikt voor V2L en bij 2 is zowel de laadpoort buiten als een stopkontact binnen geschikt voor V2L 230 volt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
Tunnelplan schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:04:
[...]

Bij 1 is de laadpoort buitenzijde geschikt voor V2L en bij 2 is zowel de laadpoort buiten als een stopkontact binnen geschikt voor V2L 230 volt..
Oh super. Daar was ik helemaal niet mee bekend. Extra blij dat ik nu voor een Zeekr X ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
Tunnelplan schreef op zondag 17 maart 2024 @ 01:04:
[Afbeelding]

Als dit je criteria waren, dan zou een keuze voor de Kia Niro voor de hand liggender zijn geweest, toch?
WLTP van de X ook in de onderste regionen. Of zie ik niet alle criteria (prijs?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

mheerde schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:35:
[...]

Oh super. Daar was ik helemaal niet mee bekend. Extra blij dat ik nu voor een Zeekr X ben gegaan.
Hier na te lezen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZWmstYyNeWgD-GQfGKKaBAb830=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e8I0ZQrZQE59q8fVorN8MB2c.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:13
Interessant is dat dezelfde paragraaf in het manual van de 001 staat. Dus met de juiste adapter is V2L mogelijk. Hier wordt overigens verder door Zeekr nergens op gewezen of reclame voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

krisje schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:55:
Interessant is dat dezelfde paragraaf in het manual van de 001 staat. Dus met de juiste adapter is V2L mogelijk. Hier wordt overigens verder door Zeekr nergens op gewezen of reclame voor gemaakt.
Nu nog uitzoeken welke Chinese adapter (AliExpress?) hiervoor geschikt is. Iemand ervaring?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mheerde
Tunnelplan schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:27:
[...]

Nu nog uitzoeken welke Chinese adapter (AliExpress?) hiervoor geschikt is. Iemand ervaring?
Zag deze voorbij komen, recessies zijn goed. https://a.aliexpress.com/_EItpWoV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7V6YidqM4xPF4vK1vdbqjgW4a0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CkPfcvA4J4OYRtoHdceNNdKO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wR8Wr-xtH-XDgEOR32pYukt4PEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHVMNyYl0wcoDNn4wId6DI0U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik heb geprobeerd bij ANWB een verzekering af te sluiten, maar op het eind zegt men dat er een Alarm klasse 4 aanwezig moet zijn anders kun je bij ongelukken toch wel problemen krijgen...heeft iemand zijn auto verzekerd bij ANWB?

aangezien ik ergens in dit topic SCM-klasse 3 voorbij heb zien komen...

nvm ben uiteindelijk toch voor de zeekr verzekering maar gegaan...ietsje duurder maja geen gezeik met alarm klasse bij eventuele schade of diefstal etc

[ Voor 34% gewijzigd door Lostson op 19-03-2024 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
Voor 22 euro het proberen waard!
Ik neem aan de mg/byd variant (Chinees) en niet de Kia/Hyundai (Koreaans), maar het is mij niet heel duidelijk wat het verschil is

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
aim-creativity schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:30:
[...]

Hoe lang heb je het verwarmd met de Fohn? Wil het een dezer dagen ook er af halen.
Pagina: 1 ... 12 ... 46 Laatste