Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Misschien gaat ze dan een lampje branden en bouwen ze dan wel een goede auto.Sr Juan schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:14:
Nieuwe nederlandse sponsor voor Mercedes.
https://www.mercedesamgf1...tion-on-and-off-the-track
Fun fact, Signify heeft net een reorganistatie afgerond om 200 miljoen dollar te bezuinigen....
Is een ander potjeYakuzA schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:33:
[...]
Ach, het vrijwel failliete Atos sponsort ook raak op het EK
What else is new

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 04-07-2024 14:54 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
https://www.fia.com/news/...ding-recent-data-incident
https://www.techradar.com...ell-for-a-phishing-attack
Opmerkelijk dat een site zoals Techradar een foto neemt van F1 logo?

Nee dat zie je verkeerd, ze start de F1TV app op maar heeft haar nagels net gelaktChocoball schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 07:46:
De FIA is getroffen door een geslaagde phishing aanval.
https://www.fia.com/news/...ding-recent-data-incident
https://www.techradar.com...ell-for-a-phishing-attack
Opmerkelijk dat een site zoals Techradar een foto neemt van F1 logo?
:strip_exif()/f/image/tqhRKgWRnigfDwLmkjbxnwoS.jpg?f=fotoalbum_large)
The #F1Movie is coming, Summer 2025 🤩
— EA SPORTS™ F1® (@EASPORTSF1) 5 juli 2024
We're hyped for the teaser at this Sunday's #BritishGP, are you? 👀 pic.twitter.com/aHhV53e9L8
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Voor de liefhebbers, zondag 7 juli om 15.30 de teaser van F1, the movie.

P.S. ik heb nog gekeken of het een Photoshop bewerking was maar de foto komt daadwerkelijk uit een nieuwsartikel.
Triest en beschamend, gaat niet om de sport maar om de pegels en de bijbehorende showbizz.Chocoball schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:09:
Zuid-Korea wil heel graag een grand prix organiseren in Incheon. President Suk-yeol Yoon gebruikte daarbij een foto van een pitstop van de Indy 500
[Afbeelding]
P.S. ik heb nog gekeken of het een Photoshop bewerking was maar de foto komt daadwerkelijk uit een nieuwsartikel.
Dat is een goede omschrijving van het Formule 1 circus.Pimmuz schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:42:
[...]
Triest en beschamend, gaat niet om de sport maar om de pegels en de bijbehorende showbizz.
Dus wat dat betreft kan het zich scharen in het rijtje met andere mondiale sport(evenementen)Pimmuz schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:42:
[...]
Triest en beschamend, gaat niet om de sport maar om de pegels en de bijbehorende showbizz.
Voetbal EK/WK, Olympische Spelen.
Ook daar geldt de regel: wie bepaald;betaald
Eric, Signing off !!
Af en toe is de F1 dan ook net het WWE.TheBrut3 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:56:
[...]
Dat is een goede omschrijving van het Formule 1 circus.
"When you grow up your heart dies"
Dus ik zat te denken naar Zandvoort te gaan, maar geen idee welke plekken goed/slecht zijn..iemand een beetje idee wat de 'goldilocks' plekken zijn? Dus goede plekken maar niet belachelijk duur?
En zijn kasrten voir minderjarigen goedkoper of is het one size fits all?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Goedkoopste wat ik kan vinden voor de zondag wat nog beschikbaar is komt neer op 300 euroToolkiT schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:39:
Vrasgje: mijn dochter is gek op F1 en wil wel naar een race toe, maar Silverstone (bij ons om de hoek) is net geweest en vrij prijzig.
Dus ik zat te denken naar Zandvoort te gaan, maar geen idee welke plekken goed/slecht zijn..iemand een beetje idee wat de 'goldilocks' plekken zijn? Dus goede plekken maar niet belachelijk duur?
Hongarije is denk ik beter te betalen
Grote nadeel van Spa is dat je echt een miniem percentage van de baan ziet.Bvanham schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:53:
Zandvoort zou ik vermijden. Met al die oranje tokkies. Pak dan spa of zo.
Oostenrijk is wat dat betreft vele malen beter. Op de tribunes naast het rechte stuk van bocht 1 naar bocht 3 zie je bijna het hele circuit.
Voor wat betreft Oranje tokkies kan ik daar weinig over zeggen, laatste keer daar was 2017, maar ik gok dat het er minder zullen zijn dan op Spa.
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Maar Spa is misschien wel een optie..
En zandvoort is natuulijk ook leuk omdat het de Dutch Grand Prix is
[ Voor 20% gewijzigd door ToolkiT op 08-07-2024 10:30 ]
Zandvoort hoef je helemaal niet te mijden. Ja er is veel oranje, maar echt niet allemaal tokkies. Het is een leuk circuit en over het algemeen zijn alle dingen goed geregeld. Enige wat mij een beetje tegenstaat is het "constante vermaak". Ik wil tussen de races door ook even kunnen praten met mijn vrienden, maar als je op de tribune zit is dat onmogelijk, dan gaat die tyfusherrie die ze muziek noemen gelijk weer aan. (heb je in de duinen iets minder last van).ToolkiT schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:39:
Vraagje: mijn dochter is gek op F1 en wil wel naar een race toe, maar Silverstone (bij ons om de hoek) is net geweest en vrij prijzig.
Ik denk wel dat het wellicht lastig is om nu nog kaarten te krijgen voor Zandvoort. Tenzij je voor general admission gaat.
Volgens mij is Zandvoort overigens net zo prijzig als Silverstone.
Zie mijn ervaring van Oostenrijk in het F1 on-site topicToolkiT schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:39:
Vraagje: mijn dochter is gek op F1 en wil wel naar een race toe, maar Silverstone (bij ons om de hoek) is net geweest en vrij prijzig.
Waah in "[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?"
Daar krijg je misschien ook meer tips

[ Voor 101% gewijzigd door Waah op 08-07-2024 11:23 ]
Ow, hier word ik toch nog wel licht enthousiast van. Ik wist ook niet dat ze de normale teams zo aanwezig zouden laten terugkomen.Chocoball schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:12:
Ik zie genoeg ideeën voor minimaal 6 films
Voor de liefhebbers, zondag 7 juli om 15.30 de teaser van F1, the movie.
[YouTube: F1 | Official Teaser]

Nog een geluk voor onze Gunther dat ze zijn cameo vorig jaar al hadden geschoten
Ze gebruiken ook 2023 beelden, zoals die van Gasly in Spa.Pendaco schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:13:
[...]
Ow, hier word ik toch nog wel licht enthousiast van. Ik wist ook niet dat ze de normale teams zo aanwezig zouden laten terugkomen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nog een geluk voor onze Gunther dat ze zijn cameo vorig jaar al hadden geschoten

De echte teams komen er in voor. De FOM heeft volledige medewerking verleend. Ze hebben hebben verschillende keren opnames gemaakt tijdens een echt GP weekend. Zo reden ze bijvoorbeeld achteraan mee tijdens de formation lap van een echte GP, en reden daarna weer de pitstraat in. Om zo de "start" te filmen. Of hebben ze pit-stop opgenomen toen F2 races aan de gang waren, zodat er wel een echte race omgeving is.Pendaco schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:13:
[...]
Ow, hier wordt ik toch nog wel licht enthousiast van. Ik wist ook niet dat ze de normale teams zo aanwezig zouden laten terugkomen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het schijnt ook dat Brad Pitt in de close-ups zelf aan het rijden is, en maanden heeft geoefend om met zo'n auto overweg te kunnen.
"unbelievable guys...."
@ToolkiT heb je dit topic al bekeken? [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?ToolkiT schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:39:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
ik ontdekte hem vanochtendgambieter schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:25:
[...]
@ToolkiT heb je dit topic al bekeken? [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
dawg schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:23:
Op zich aardige trailer, lijkt me wel een leuke film. Alleen wat voor mij nu al, na het zien van de trailer, afbreuk doet aan het geheel is dat Brad Pitt er echt te oud uitziet voor die rol. En ik hoop ook dat het niet al te Amerikaans wordt, wat dat betreft mag men een voorbeeld nemen aan Ron Howards Rush.

Gasly zijn onboard dus.
Dit:
Of het was gewoon al gepost

[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 08-07-2024 18:30 ]
Ik ben zelf daar in een ver verleden geweest met m’n vader en broertje.
Later ook op de normale camping geweest, maar dan slaap je niet.
Verwijderd
Dus de coureur die Brad Pitt speelt heet Tommy?RobertMe schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:21:
En voor diegene die zich afvragen waar "F1" de beelden vandaan heeft:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gasly zijn onboard dus.
Dit:
Of het was gewoon al gepost
Nee, Sonny Hayes.Verwijderd schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:38:
[...]
Dus de coureur die Brad Pitt speelt heet Tommy?
Dat maakt het er niet beter op. Sterker nog, mijn vrees dat het een ’murica, f*ck yeah! film wordt is nog wat groter geworden.ThomasG schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:32:
[...]
spoiler:Dat hij te oud is, is juist het hele idee van de film
Geen idee maar de soundtrack wordt gecomponeerd door Hans Zimmer.Chocoball schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:51:
Nu hadden ze een nummer van Queen in hun teaser trailer gebruikt maar krijgen we straks de F1 theme van Brian Tyleri wel in de film te horen? vragen, vragen...
Die wordt een beetje de Hermann Tilke van de F1 muzieksjaool schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:20:
[...]
Geen idee maar de soundtrack wordt gecomponeerd door Hans Zimmer.
PSN
Mocht het F1 thema van Brian Tyler erin zitten dan hoop ik niet dat Hans Zimmer er met zijn pootjes aan zit. Zonder zijn bemoeienis is het al bombastich genoeg.YakuzA schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:29:
[...]
Die wordt een beetje de Hermann Tilke van de F1 muziek
Rush maar dan anders zullen we maar zeggensjaool schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:20:
[...]
Geen idee maar de soundtrack wordt gecomponeerd door Hans Zimmer.
https://imgur.com/rowan-a...to-martin-brundle-N4IwuxA
Eindelijk een celebrity die graag met Brundle praat.Chocoball schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:25:
Ik weet nou niet wie de echte Brundle van de 2 is
https://imgur.com/rowan-a...to-martin-brundle-N4IwuxA
Nu is Rowan Atkinson dan ook een groot auto(sport)liefhebber.
Hij heeft inderdaad een leuke autocollectie: https://www.gq-magazine.c...n-atkinson-car-collectionsjaool schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:01:
[...]
Eindelijk een celebrity die graag met Brundle praat.
Nu is Rowan Atkinson dan ook een groot auto(sport)liefhebber.
Die McLaren F1, wow
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Die heeft die, na twee crashes en bijbehorende reparaties, verkocht met dikke winst.
En ik vind deze McLaren al duurGrrrrrene schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:58:
[...]
Hij heeft inderdaad een leuke autocollectie: https://www.gq-magazine.c...n-atkinson-car-collection
Die McLaren F1, wow

https://www.lego.com/nl-nl/product/mclaren-p1-42172
De P1 is naast de F1 ook wel een icoon geworden in mijn ogen.
Dan begin je toch wat kleiner.ArcticWolf schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:24:
[...]
En ik vind deze McLaren al duur![]()
https://www.lego.com/nl-nl/product/mclaren-p1-42172
De P1 is naast de F1 ook wel een icoon geworden in mijn ogen.
https://www.lego.com/nl-n...-formula-1-race-car-76919
https://www.lego.com/nl-n...us-gt-mclaren-f1-lm-76918
Of deze: https://www.lego.com/nl-n...-formula-1-race-car-42141sjaool schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:32:
[...]
Dan begin je toch wat kleiner.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Top gear interview met Newey:d-vine schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:00:
Newey nieuwste creatie de RB17
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De uiteindelijke auto gaat er trouwens iets anders uit zien. De static die ze nu laten zien was zover ze waren in september(?) , terwijl ze nog steeds aan de auto sleutelen, vertelde Newey in het interview.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Aston Martin limiteerde Adrian Newey, ze wilden een auto die ook geschikt is voor de openbare weg. Red Bull daarentegen vind het niet erg, zolang ze maar geen verlies maken.Woudloper schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:39:
In de basis zie ik veel overeenkomsten tussen het eerder project van Newey en deze. Ofwel in de vergelijking tussen de Aston Martin Valkyrie en RB17 zijn er qua vorm veel zaken die gelijk zijn. Waarschijnlijk toch door de principes rondom aerodynamica niet gewijzigd zijn.
Genoeg mensen die een circuit auto ontworpen door Newey willen hebben, die maken echt geen verlies (zeker niet met 6 miljoen per auto)NeverSettle schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:49:
[...]
Aston Martin limiteerde Adrian Newey, ze wilden een auto die ook geschikt is voor de openbare weg. Red Bull daarentegen vind het niet erg, zolang ze maar geen verlies maken.
Begreep van Carwow dat je ook een "abonnement" op een pitcrew kan krijgen van RBR

Overigens heeft AM ook een circuit-only auto: de Vulkan
[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 13-07-2024 16:28 ]
Met 2 seconden bandenwissels kost dat wel veel per uur denk ikArcticWolf schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:25:
[...]
Genoeg mensen die een circuit auto ontworpen door Newey willen hebben, die maken echt geen verlies (zeker niet met 6 miljoen per auto)
Begreep van Carwow dat je ook een "abonnement" op een pitcrew kan krijgen van RBRding is net als een Bugatti voor de hele rijken onder ons...
PSN
Heel veel RB17's worden gekocht als investering en zullen waarschijnlijk ook amper kilometers gaan maken.ArcticWolf schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:25:
[...]
Genoeg mensen die een circuit auto ontworpen door Newey willen hebben, die maken echt geen verlies (zeker niet met 6 miljoen per auto)
Begreep van Carwow dat je ook een "abonnement" op een pitcrew kan krijgen van RBRding is net als een Bugatti voor de hele rijken onder ons...
Overigens heeft AM ook een circuit-only auto: de Vulkan1 van m'n lievelings auto's ooit.
Veel succes met een Franse verkeersdrempel. Die moet ik met een penalty 308 af met <20kmh nemen omdat anders de voor hangt over de weg gaat als je eraf rijdtNeverSettle schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:49:
[...]
Aston Martin limiteerde Adrian Newey, ze wilden een auto die ook geschikt is voor de openbare weg. Red Bull daarentegen vind het niet erg, zolang ze maar geen verlies maken.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Franse auto op een Franse weg over een Franse drempel in Frankrijk is erom vragenGAIAjohan schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:41:
[...]
Veel succes met een Franse verkeersdrempel. Die moet ik met een penalty 308 af met <20kmh nemen omdat anders de voor hangt over de weg gaat als je eraf rijdt
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik denk niet dat @NeverSettle (of AM) letterlijk "geschikt voor de openbare weg" bedoelde. Ik ga er vanuit dat het "street legal" moet zijn, dus voldoen aan de wetgeving voor auto's op de openbare weg. En dat zegt dus totaal niks over hoe praktisch het is. Waarbij de meeste supercars ook al een formaat hebben waarmee je niet wilt parkeren in de binnenstad of zo. Maar de auto voldoet in ieder geval aan alle gestelde veiligheidsnormen (ook voor voetgangers, fietsers, ... en niet alleen de inzittende), geluidsnormen, ik neem aan dat er ook wel milieu-/uitstootnormen zijn, en wat de wetgevers nog meer allemaal voorschrijven.,GAIAjohan schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:41:
[...]
Veel succes met een Franse verkeersdrempel. Die moet ik met een penalty 308 af met <20kmh nemen omdat anders de voor hangt over de weg gaat als je eraf rijdt
Meeste auto's van die prijsklasse hebben speciaal een knop om de rijhoogte te vergroten juist voor dergelijke situaties.GAIAjohan schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:41:
[...]
Top Gear had jaren geleden nog een item over Supercars, de problemen kwamen toen ze met deze auto's een parkeergarage in een binnenstad wilden verlaten. Je zal er maar staan zo.RobertMe schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:07:
[...]
En dat zegt dus totaal niks over hoe praktisch het is. Waarbij de meeste supercars ook al een formaat hebben waarmee je niet wilt parkeren in de binnenstad of zo.
Ik mag niet klagen... heb net de Ferrari afgemaakt daarom was ik een beetje "oh shit weer een nieuwe"sjaool schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:32:
[...]
Dan begin je toch wat kleiner.
Wilde eigenlijk sparen voor de Bugatti... blauw, groen, rood. Een oranje erbij zat ik even niet op te wachten, maar wie weet

pic spam:

Remember that name
Robin celebrating his victory 🏆
— Kimi Räikkönen (@FansOfKR) 14 juli 2024
📸 mintturaikkonen | Instagram pic.twitter.com/fo2Uxam32k
De RB17 is dan ook niet ontworpen voor rijden op de openbare weg. Het is een track only super car.GAIAjohan schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:41:
[...]
Ja, die twee heb ik ook, samen met de Bugatti Chiron en de Porsche 911 GT3 RS. En natuurlijk straks de McLaren P1, maar die mag eerst nog wat zakken in prijs w.m.b. Leuk spulArcticWolf schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:45:
[...]
Ik mag niet klagen... heb net de Ferrari afgemaakt daarom was ik een beetje "oh shit weer een nieuwe"![]()
Wilde eigenlijk sparen voor de Bugatti... blauw, groen, rood. Een oranje erbij zat ik even niet op te wachten, maar wie weetkost wat maar dan heb je ook wat, leukste speelgoed voor volwassenen ooit.
pic spam:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn kast is ook al bijna vol... zeker met de D11 CatGrrrrrene schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:53:
[...]
Ja, die twee heb ik ook, samen met de Bugatti Chiron en de Porsche 911 GT3 RS. En natuurlijk straks de McLaren P1, maar die mag eerst nog wat zakken in prijs w.m.b. Leuk spulAlleen: waar laat je het op een gegeven moment
Terug naar F1: ik vind het altijd leuk wat je aan inside info krijgt via podcasts. Net nog een heel verhaal gehoord over de tijd voordat customer motoren identiek moesten zijn aan works motoren: Mercedes leverde aan een niet nader te noemen team de PU's. Het team deed VT1 en was bijzonder enthousiast over hun performance. Mercedes rook onraad en kwam erachter dat de verkeerde software op de motor stond. Groot was de teleurstelling in VT2
Dan zit je al snel aan de budget cap die je partner steltGrrrrrene schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:43:
Ik heb die auto's altijd gekocht met forse korting (>30-35%). Gewoon niet op 2 augustus al dat ding willen bouwen, scheelt echt veel geld.
Oh, dan ken je mijn partner niet. Zij wil Rivendell kopen, dus die stelt echt geen limieten aan mijn "autootjes".Shinji schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:53:
[...]
Dan zit je al snel aan de budget cap die je partner stelt
Dat gebeurde ook gewoon on the spot? De mappings zaten gewoon in de motor / software, alleen wist het team er niet van of mocht ze niet gebruiken.Grrrrrene schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:43:
Terug naar F1: ik vind het altijd leuk wat je aan inside info krijgt via podcasts. Net nog een heel verhaal gehoord over de tijd voordat customer motoren identiek moesten zijn aan works motoren: Mercedes leverde aan een niet nader te noemen team de PU's. Het team deed VT1 en was bijzonder enthousiast over hun performance. Mercedes rook onraad en kwam erachter dat de verkeerde software op de motor stond. Groot was de teleurstelling in VT2
Zo bleek tijdens een race waar Lotus (met Mercedes motoren) het ineeheel goed deed en daarmee kon verdedigen tegen ik meen Ferrari's die anders de Mercedessen op kop hadden kunnen aanvallen. Dus toen had Mercedes ook even tegen Lotus gezegd aan welke knopjes ze moesten draaien.
Nu nog even Perez en Riccardo de deur wijzen. Is dat bij die twee eigenlijk nu aan Marko of aan Horner?
https://nl.motorsport.com...s-tegengehouden/10634961/
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Op basis van de roddels? Dat was aan Marko? Onder Mateschitz dan. Nu bemoeien de Thaise eigenaren zich wat meer ermee en die zijn op hand van Horner. En Horner wil(de) Ricciardo graag terug hebben dus die zal ook wel beslissen over het vertrek. Dit zat ook super awkward in Drive to Survive. Met Ricciardo zijn Pirelli banden test. Dat Horner daar was "om te kijken" en Peter Bayer, van AT ook, en dat Horner dan echt iets zegt van "hij moet in de AT komen!........... Maar jij [Bayer] moet de beslissing maken".Edgenumber schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:27:
Hier moest ik toch wel even om lachen. Marko vind dat jonge coureurs worden tegengehouden..... helemaal mee eens.
Nu nog even Perez en Riccardo de deur wijzen. Is dat bij die twee eigenlijk nu aan Marko of aan Horner?
https://nl.motorsport.com...s-tegengehouden/10634961/
En over Perez zijn de roddels dat Verstappen hem daar wilt hebben en niet zomaar iemand anders duld.
Mij lijkt dan ook dat ze nu veel meer naar de commercie kijken (lachebek Ricciardo en Perez die meer merch verkoopt dan Verstappen). Terwijl dat onder Mateschitz dan veel meer sportief leek te zijn.
Je baseert je nu ook op kletspraat die via de plinten door de kamer gaan?
Drive to Survive als bron?
Man man man.
Dat het op dit moment om de commercie draait geef ik je gelijk in.
Heb wel het gevoel dat we Perez (en mogelijk Ricciardo) niet zullen zien rijden op Zandvoort.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik was wat aan het schrijven over merchandise, maar het gaat natuurlijk over blikjes. Ik heb niks met energiedrankjes, maar waarom dure RB crap kopen als er goedkopere versies zijn die nagenoeg hetzelfde zijn..... Ik zou als fan in Mexico niet bepaald denken, 'hey Perez rijdt voor RB, laat ik een Red Bull kopen..' Maar ja, met 112 miljoen Mexicanen weet je maar nooit. Een kwart van de hele EURobertMe schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:52:
[...]
Op basis van de roddels? Dat was aan Marko? Onder Mateschitz dan. Nu bemoeien de Thaise eigenaren zich wat meer ermee en die zijn op hand van Horner. En Horner wil(de) Ricciardo graag terug hebben dus die zal ook wel beslissen over het vertrek. Dit zat ook super awkward in Drive to Survive. Met Ricciardo zijn Pirelli banden test. Dat Horner daar was "om te kijken" en Peter Bayer, van AT ook, en dat Horner dan echt iets zegt van "hij moet in de AT komen!........... Maar jij [Bayer] moet de beslissing maken".
En over Perez zijn de roddels dat Verstappen hem daar wilt hebben en niet zomaar iemand anders duld.
Mij lijkt dan ook dat ze nu veel meer naar de commercie kijken (lachebek Ricciardo en Perez die meer merch verkoopt dan Verstappen). Terwijl dat onder Mateschitz dan veel meer sportief leek te zijn.

Dat Verstappen niemand anders wilt lijkt me sterk. Ik hoor/lees dat vaker, maar nooit uit de monde van Verstappen zelf óf een betrouwbare bron. Of heb je daar wel een goede bron voor? Klinkt vooral als de Britten die zoiets claimen en het dan als waarheid publiceren.
In any case, DR en Perez hebben genoeg gedaan om niet meer een stoeltje te verdienen. DR heeft het makkelijk, hij kan het seizoen na seizoen gewoon bagger doen en nog steeds een zitje krijgen. RB heeft gewoon zijn eigen hele setu vernaggelt. Genoeg coureurs die normaal gesproken al een kans hadden gekregen. Maar als die stoelendans niet vordert, dan krijg je gewoon wat we nu zien. Coureurs die vooraf al te licht gevonden worden, coureurs die geen kans krijgen (Tsunoda) en coureus die niks hoeven te bewijzen (DR & Perez), maar die wel zitje houden. De Vries was dan geen megatalent ofzo, maar als hij de AT had gekregen toen die wat rijdbaarder was, dan was het wellicht een heel ander verhaal geweest.
Maar helaas, commercie boven prestatie, dé reden dat Perez en DR nog zitjes hebben. Perez lijkt uigeblust en DR kan zich nergens aan aanpassen. En hoelang willen ze nog zelf meegaan? Heeft compleet geen nut om die nog te behouden......
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Maar ja, jong talent doorschuiven, terwijl je Ricciardo terug haalt een Perez van buiten haalt... Dat idee is er al even niet meer. Ik kan me de keuze voor Perez destijds wel een beetje voorstellen, want anders had je weer een rookie naast Max moeten zetten, met een groot risico dat je een carrière verwoest.
Gister nog een podcast gehoord van the race waarin dat ook aangehaald werd en als reden gebruikt dat je nooit een groei briljant naast Max kan zetten. Dunno if true …
Overigens weer flink wat races verder in 2020. Het is echt niet te geloven hoe dominant die MB is. Te gek voor woorden dat je dan de RB19 meest dominant ooit durft te noemen. Alleen Max kan nog een beetje in de buurt komen door z’n auto leeg te wringen.
[ Voor 7% gewijzigd door Lynx op 17-07-2024 08:04 ]
Hulkenberg zat op 'pole position' om naast Max in te stappen bij RedBull. Totdat Perez zonder contract kwam te ztten en de laatste race won. (Bron: Podcast RN365)Grrrrrene schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:18:
Verstappen heeft letterlijk gezegd dat het hem weinig uitmaakt wie ze naast hem zetten; hij vertrouwt erop dat hij ze allemaal verslaat. Hij heeft wel gezegd dat hij Alonso (waar even sprake van was) een rare keuze zou vinden, gezien de gewoonte van Red Bull om jong talent intern door te schuiven. Dat werd in de Britse pers verdraaid naar "Verstappen blokkeert komst Alonso".
Maar ja, jong talent doorschuiven, terwijl je Ricciardo terug haalt een Perez van buiten haalt... Dat idee is er al even niet meer. Ik kan me de keuze voor Perez destijds wel een beetje voorstellen, want anders had je weer een rookie naast Max moeten zetten, met een groot risico dat je een carrière verwoest.
Maar ook hier geldt weer de aloude spreuk van mijn oma zaliger: "je kunt er wel op kijken, maar niet in"
Oftewel, zolang het niet van de daadwerklijke beslissers komt blijft het giswerk.
En zelfs als je het te horen krijgt van de beslissers dan nog is dat vaak ingekleurd door eigen perceptie van diezelfde beslissers.
Ach, het geeft ons weer voldoende voer voor discussies op het grote i-net.
En dan gaat weer de aloude wijsheid op: het maakt niet uit hoe ze over je lullen, als ze maar over je lullen.
Eric, Signing off !!
Heeft Red Bull vorig jaar of zo niet aangegeven dat de RB16 initieel een (fundamenteel) probleem had dat ze niet met de testdagen hadden gevonden. Waarbij het meerdere races heeft geduurd om dat opgelost te krijgen en ze toen wel serieus meededen. En ze meenden zelfs dat als de vrijdag in Australië door was gegaan ze het probleem dan wel gevonden hadden (en vervolgens tot juni hadden om het op te lossen, waardoor ze er vanaf race 1 gestaan hadden).Lynx schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:44:
Overigens weer flink wat races verder in 2020. Het is echt niet te geloven hoe dominant die MB is. Te gek voor woorden dat je dan de RB19 meest dominant ooit durft te noemen. Alleen Max kan nog een beetje in de buurt komen door z’n auto leeg te wringen.
En 2021 was natuurlijk ook grotendeels dezelfde auto. Dus zo extreem dominant zal die Mercedes van 2020 dan ook niet zijn geweest? Hoogstens dat die toen iets beter was dan de Red Bull (van Verstappen) en Albon als coureur en de overige 8 teams get lieten afweten.
En de eerste races had Mercedes toen nog die problemen met de versnellingsbak? Waardoor ze in ieder geval de eerste race in Oostenrijk (of was het Steirmark?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
https://www.statsf1.com/en/max-verstappen.aspx
Die stat m.b.t. "enige die sinds 2016 elk seizoen heeft een race heeft gewonnen" is ook niet verwonderlijk. Is gewoon een lange periode, en niet veel coureurs die zo lang in de F1 rijden en in de top. Enige die in de buurt kon komen (qua "duur" en topteam) is Hamilton, en nouja, die had 2 jaar de auto (en zichzelf?) niet mee. En de tweede rijder bij Red Bull zijn er in die periode 4 geweest (RIC, GAS, ALB, PER). Bij Mercedes naast Hamilton dan Rosberg, Bottas en Russell, die wel alle 3 gewonnen hebben, maarja, dat zijn dus verschillende coureurs. En bij Ferrari Vettel, Raikonnen, Leclerc en Sainz, die wonderwel alle 4 races gewonnen hebben, maar er dus ook niet elk jaar zaten.
En zelfs voor de teams kom je niet uit. Want Merc heeft in 2023 niks gewonnen (alles gewonnen door Red Bull behalve Sainz / Ferrari in Singapore). En Ferrari heeft dan weer sowieso in 2020 dat dikke off season gehad (2016, 2017, 2018 en 2019, en daarna 2022 en 2023 sowieso races gewonnen, 2021 weet ik even niet meer of Ferrari toen gewonnen heeft. McLaren in Monza toen Hamilton & Verstappen niet mee deden, dus toen al niet. Andere races dat noch Merc noch Verstappen won weet ik niet.)
Wikipedia: Max Verstappen
Ja.
"Of all the races he has finished". Daarbij zijn er een aantal DNF's en twee races waar hij wel geclassificeerd was omdat hij uitviel na 90% van de race te hebben voltooid.
Signatures zijn voor boomers.
Nah, eigenlijkt klopt het niet. Want hij is dus ook races "gefinisht" zonder over de lijn te gaan (als in, uitgevallen maar wel geklasseerd). En aangezien dat geen "DNF", oftewel Did Not Finish, was, kun je IMO ook niet spreken over dat die alle races op 5 na in de punten gefinisht is.Maasluip schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:36:
[...]
Wikipedia: Max Verstappen
Ja.
"Of all the races he has finished". Daarbij zijn er een aantal DNF's en twee races waar hij wel geclassificeerd was omdat hij uitviel na 90% van de race te hebben voltooid.
Correctere bewoording is dan die wat in het hoofd topic gebruikt werd (waar dit ook al voorbij kwam). "Over finish lijn is gekomen", of de Engelse "taking the flag".
Dus zeg maar wat hier staat (via post vanuit seizoenstopic van @Chocoball)RobertMe schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:18:
[...]
Nah, eigenlijkt klopt het niet. Want hij is dus ook races "gefinisht" zonder over de lijn te gaan (als in, uitgevallen maar wel geklasseerd). En aangezien dat geen "DNF", oftewel Did Not Finish, was, kun je IMO ook niet spreken over dat die alle races op 5 na in de punten gefinisht is.
Correctere bewoording is dan die wat in het hoofd topic gebruikt werd (waar dit ook al voorbij kwam). "Over finish lijn is gekomen", of de Engelse "taking the flag".
Since joining Red Bull for the 2016 Spanish GP, Max Verstappen has only crossed the line outside of the points for the team on ONE occasion 🤯
— Autosport (@autosport) 16 juli 2024
That was the 2016 #BelgianGP when he crossed the line in 11th place.#F1 pic.twitter.com/hRKOvZRkE4
"crossed the line"
En dat heeft iemand de volgende dag iets slechter verwoord gepost AI plaatje genereren duurde waarschijnlijk wat lang
Denk overigens dat Verstappen na dit seizoen weg is bij RBR als ze het niet lukt die auto te verbeteren.
[ Voor 20% gewijzigd door Vinnocchio op 21-07-2024 16:06 ]
Enige wat ik gezien heb is een kampioen-onwaardige torpedo-actie.Vinnocchio schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:03:
Hamilton wordt steeds kinderachtiger imo. Altijd klagen, nooit zn eigen schuld, als ie onder druk staat zijn zn banden ineens naar de klote, schiet ie ineens de pit in etc etc. Wat een kleuter. Een kampioen onwaardig.
Denk overigens dat Verstappen na dit seizoen weg is bij RBR als ze het niet lukt die auto te verbeteren.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Marko zei pas op de grid dat de Verstappens lastig waren en niet iedereen naast Max wilden hebben. Ze hebben Perez getekend omdat Max dat wilde,Grrrrrene schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:18:
Verstappen heeft letterlijk gezegd dat het hem weinig uitmaakt wie ze naast hem zetten; hij vertrouwt erop dat hij ze allemaal verslaat. Hij heeft wel gezegd dat hij Alonso (waar even sprake van was) een rare keuze zou vinden, gezien de gewoonte van Red Bull om jong talent intern door te schuiven. Dat werd in de Britse pers verdraaid naar "Verstappen blokkeert komst Alonso".
Haters everywhere but I don’t really care
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Doornbos probeert relevant te blijvenMel33 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:36:
Ik hoor van Doornbosh dat Ricciardo ipv Peres weer komt naast Max
Ik zie momenteel eerder Ricciardo naast Perez komen, dan Ricciardo naast Max.
Zeker nu RBR zich duidelijk heeft uitgesproken naar de media over Perez voor het komende half jaar.
Wat mij vooral opviel deze race is dat die zei dat de banden prima waren in alle stints.... Ik kan me toch echt een team radio in de broadcast herinneren dat die meldde dat de rears wel echt minder werden.Vinnocchio schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:03:
Hamilton wordt steeds kinderachtiger imo. Altijd klagen, nooit zn eigen schuld, als ie onder druk staat zijn zn banden ineens naar de klote, schiet ie ineens de pit in etc etc. Wat een kleuter. Een kampioen onwaardig.
Oke helder en weer door met max en ser
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
https://www.gpblog.com/nl...as-bij-ander-f1-team.html
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.