Ik vind het niet helemaal eerlijk. Lance Stroll is gewoon kampioen in de F4 en F3 geworden voor hij naar de F1 is gekomen. Die silver spoon van zn vader helpt hem zeker maar als je kampioen in die twee klasses kan worden dan kun je echt wel racen. De afgunst lijkt vaak zwaarder te wegen dan de feiten.Humma Kavula schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:29:
Rocketpowermohawk gaat even los over Stroll, wist niet dat hij zo erg geholpen is op weg naar de F1...
[YouTube: This is why people hate you...]
Voor een eerlijke beoordeling moet je niet bij RPM zijn, die brandt iedereen helemaal af in een explosie van woede, dat is zijn ding. Het is meer een audiovisueel kunstwerk dan een serieze mening.Kenny_026 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:01:
Ik vind het niet helemaal eerlijk. Lance Stroll is gewoon kampioen in de F4 en F3 geworden voor hij naar de F1 is gekomen. Die silver spoon van zn vader helpt hem zeker maar als je kampioen in die twee klasses kan worden dan kun je echt wel racen. De afgunst lijkt vaak zwaarder te wegen dan de feiten.
Dat het geld van z'n vader Stroll heeft geholpen om F1 te bereiken vind ik niet zo boeiend, autosport is een van de duurste vormen van sport. Dat is jammer voor iedereen die daardoor een kans is mislopen maar neem ik Stroll zelf niet kwalijk.
Wel denk ik dat hij zonder z'n vader niet meer in F1 zou rijden. Eerlijk gezegd zou ik hem ook niet missen.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
“Gewoon F3 kampioen”Kenny_026 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:01:
[...]
Ik vind het niet helemaal eerlijk. Lance Stroll is gewoon kampioen in de F4 en F3 geworden voor hij naar de F1 is gekomen. Die silver spoon van zn vader helpt hem zeker maar als je kampioen in die twee klasses kan worden dan kun je echt wel racen. De afgunst lijkt vaak zwaarder te wegen dan de feiten.
Well… als je de klasse en team overlaadt met vrachtwagens vol geld, op de baan en naast de baan dat voordeel laat zorgen je kind in een zetel kampioen wordt en vervolgens F2 over laat slaan (waar dat niet mogelijk was mede vanwege gelijkwaardigheid van materiaal en veel betere rijders die zelf geld hadden), dan heb je de schijn wel erg tegen hoor
En van tijd tot tijd laat Lance zien best wel een oké rijder te zijn, maar z’n pieken zijn niet erg hoog, de dalen diep en bemiddelde onder wat je mag verwachten van iemand met zijn ervaring.
Hoort hij in F1? Meh, maar zolang z’n pa de sport ermee helpt zie ik niet in waarom ze hem gelijk weg moeten sturen. Zijn zo 5 anderen te noemen die ook niets tot weinig toevoegen in de F1
(Ricciardo, Magnussen, Bottas, Zhou, Logan)
Feit; teammates moesten voor hem aan de kant gaan , ook al reden ze op P1Kenny_026 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:01:
[...]
En, niet helemaal bewezen maar hele sterke vermoedens, de complete vering op zijn auto waren ook speciaal door Williams Team gemaakt, dus F1 kwaliteit.Ragnar9999 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 23:24:
[...]
Feit; teammates moesten voor hem aan de kant gaan , ook al reden ze op P1
En Lance reed eigenlijk full-time. Waar alle coureurs alleen het weekend dat er was racete (en daarnaast nog karten natuurlijk), had Pa Stroll een F3 auto zelf en huurde gewoon circuits af waar Lance lekker mocht rijden.
(Note: in die tijd zwierf ik ook rond ik het paddock. Dus ik heb nog wel meer dingen gehoord; helaas nooit bewezen)
De gasten die de 'finger' van Max kregen, hebben een mooie reactie geplaatst en sorry gezegd.
https://www.tumblr.com/fc...-middle-finger-you-showed
https://www.tumblr.com/fc...-middle-finger-you-showed
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Helemaal mee eens hoor, daar niet van. Maar het is gewoon een rijkelui sport, linksom of rechtsom zit er veel geld achter. Ja daar zijn weer gradaties in, maar 99% van de Tweakers zal qua geld niet verder dan karten komen. Want je moet op jonge leeftijd beginnen en om dan continu naar de kartbaan te gaan vraagt al veel van de ouders. Dus ouders moeten al flink wat geld hebben én zo gek zijn om geld in een vrjietijdsbesteding te pompen.Humma Kavula schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:53:
[...]
Als je vader elke keer een compleet race team opkoopt, stiekeme upgrades door een F1 team laat maken voor een F3 auto puur en alleen voor je zoon ( niet voor teamgenoten) en teamorders in de eerste race geeft dat een zekere Stroll moet winnen dan denk ik dat je toch redelijk in het "niet helemaal eerlijk" spectrum hangt :+`
Misschien geen gouden lepel, maar je ouders die hun huis verkopen voor de ultiem kleine kans dat de investering ooit terugkomt zou ik ook niet bepaald een 'verroeste lepel' noemen. Als dat in Nederland zou gebeuren heb je grote kans dat bureau jeugdzorg je in je nek komt.Maar verder is het natuurlijk zo dat geld benodigd is, kijk naar bijvoorbeeld Ocon:
[...]
bron wiki
Dan kom je echt alleen in de F1 met racekunde en wat netwerken.
En inderdaad, de wereld is oneerlijk, niet iedereen wordt met een gouden lepel in de mond opgevoed.
Dit hele spectrum staat zo vér van enig normaal af, ik wil wel eens de verhalen horen van families die dit ook hebben gedaan en hun kind nooit ergens een rode cent hebben verdiend.
Bekijk het eens als hobby als je beetje gemiddeld verdiend, dan zijn er genoeg hobbies die een stuk goedkoper zijn. Tennis is dan voor de plebs vergeleken met autosport
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Heerlijk channel, fantastische humor, en scherp dwars door de BS heen. Ik heb Rocketpoweredmohawk een half jaar geleden of zo ontdekt, en al zijn filmpjes gebingewatched. Iedere nieuwe upload is een feest.Humma Kavula schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:29:
Rocketpowermohawk gaat even los over Stroll, wist niet dat hij zo erg geholpen is op weg naar de F1...
[YouTube: This is why people hate you...]
Volgens mij is het toch geen discussie dat Stroll de kwaliteiten mist en dat het geld van zijn vader hem in de F1 heeft geholpen en nu houdt?
Alonso heeft momenteel 3x zoveel punten, afgelopen jaar ook ongeveer 3x zoveel. Alleen in 2017 en 2018 zat hij in de buurt van zijn teamgenoot. 2017 kwam vooral door dat lucky podium in Baku en 2018 kwam omdat hij naast Sirotkin zat. Daarna kreeg hij weet betere teamgenoten en was hij nergens meer. In coronaseizoen 2020 nog wel 2x podium, maar dat waren ook knotsgekke races. Monza waar Gasly wint en Sakhir waar zijn teamgenoot Perez wint.
Die gast op YouTube brengt het misschien wat overdreven en aangedikt zodat 16-jarigen het leuk vinden, maar hij heeft in grote lijnen wel gelijk.
Alonso heeft momenteel 3x zoveel punten, afgelopen jaar ook ongeveer 3x zoveel. Alleen in 2017 en 2018 zat hij in de buurt van zijn teamgenoot. 2017 kwam vooral door dat lucky podium in Baku en 2018 kwam omdat hij naast Sirotkin zat. Daarna kreeg hij weet betere teamgenoten en was hij nergens meer. In coronaseizoen 2020 nog wel 2x podium, maar dat waren ook knotsgekke races. Monza waar Gasly wint en Sakhir waar zijn teamgenoot Perez wint.
Die gast op YouTube brengt het misschien wat overdreven en aangedikt zodat 16-jarigen het leuk vinden, maar hij heeft in grote lijnen wel gelijk.
Joh, uiteindelijk wordt het tijd dat er een paar het veld ruimen en Stroll is er daar 1 van. Genoeg enthousiaste jongens en meisjes die staan te trappen om zich te mogen bewijzen op het hoogste niveau. Ricciardo, Stroll, Zhou, Magnussen, die zijn niet of niet meer (Ric.) goed genoeg. Hamilton en Alonso zijn twee van die types waarvan ik denk: ja, jullie kunnen nog goed rijden, misschien nog een jaartje of 2 doorgaan maar maak dan ook alsjeblieft plaats voor de nieuwe garde.
Grijze haren horen niet in deze sport
Grijze haren horen niet in deze sport
Damon Hill is wel world champion geworden en ook een keer op 1 punt na van Schumacher verloren. Dat doe je niet als je een pannekoek bent. Stroll is een pannekoek, die gaat geen WDC binnenhalen.
Signatures zijn voor boomers.
Niet om het een of ander maar Stroll reed afgelopen weekend een prima race....... Op 9 geëindigd is een goed resultaat toch?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Volgens mij is enthousiast zijn niet voldoende, er zijn ook kwaliteiten nodig. *knip* en het gros van de jongens valt dus al af. Wie blijven er dan over? Lastig...Toren schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:43:
Genoeg enthousiaste jongens en meisjes die staan te trappen om zich te mogen bewijzen op het hoogste niveau.
- Drugovic (deze week 24) heeft volgens mij zijn window gemist. Hij heeft dan een flinke achterstand in ervaring ten opzichte van zijn leeftijdsgenoten in de F1 (Norris, Piastri, Zhou en Tsunoda). Sargeant noem ik even niet, ik verwacht hem namelijk exit voor de start van komend seizoen.
- Pourchaire (20) zit nu in een andere serie omdat hij F2 kampioen is geworden en niet naar F1 kan. Zonde in mijn ogen, aangezien F2 het dichtst bij F1 zit. In mijn ogen zou hij een kans moeten krijgen. Hij wordt dit jaar 21 en kan dus nog wat jaren ervaring opbouwen.
- Lawson (22) is afgelopen jaar goed ingevallen voor Ricciardo. In mijn ogen had hij dit jaar al in de VCARB moeten zitten in plaats van RIC. Als hij komend jaar geen stoeltje heeft is het denk ik klaar, 2 jaar niet in F1 nadat je de F2 verlaat is volgens mij te lang om terug te komen.
- Bearman (net 19) heeft voorlopig een pech seizoen in de F2. Hij heeft in de F1 laten zien dat hij het wel aan lijkt te kunnen.
- Antonelli (17) wordt gezien als het supertalent van Mercedes. Als hij dit jaar niet al instapt, dan zal hij zeker komend jaar instappen. Voorlopig vind ik het nog niet echt speciaal wat hij laat zien, maar de stap van F3.5 naar F2 is ook vrij groot.
-Bortoleto (19) heeft afgelopen jaar F3 gewonnen met een aardige voorsprong en als hij nu in de F2 finisht, dan finisht hij ook top 10. Daar staat tegenover dat hij al 3 DNF heeft in 8 races. Misschien na 1 of 2 jaar F2 ook geschikt.
Nu kan ik nog wat namen noemen zoals Aron, Hauger, Hadjar of wat voor junioren dan ook, maar dan ben ik vooral aan het typen om te typen. Die zie ik voorlopig nog geen kans krijgen, als ze die ooit al krijgen.
Dergelijke denigrerende / seksistische opmerkingen laten we dus.
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 21-05-2024 23:09 ]
Dat is één race. Wat staat daar dit jaar al tegenover:AvK schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:16:
Niet om het een of ander maar Stroll reed afgelopen weekend een prima race....... Op 9 geëindigd is een goed resultaat toch?
- Solo crash in Saudi Arabië.
- Vol achterin RIC parkeren achter de SC in China.
- Insturen alsof er niemand anders bestaat in Miami. En in de race had hij volgens mij ook een momentje met Albon.
En het ligt zo ongeveer altijd niet aan Stroll zelf.

Doet er niet toe. Bearman zit volgend jaar in de Haas. Enige "manier" waarop hij dat niet voor elkaar kan krijgen is door zijn (6) FP1s te verkloten.TheBrut3 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:19:
- Bearman (net 19) heeft voorlopig een pech seizoen in de F2. Hij heeft in de F1 laten zien dat hij het wel aan lijkt te kunnen.
Haas gaat dus niet kijken naar de prestaties van Bearman in F2, maar puur naar wat die in de FP1 sessies laat zien. En daar is Haas tot nu toe super tevreden over.
*knip*TheBrut3 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:19:
[...]
Volgens mij is enthousiast zijn niet voldoende, er zijn ook kwaliteiten nodig. Alle meisjes en het gros van de jongens valt dus al af.
Maak even een tr in het vervolg.
[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 21-05-2024 23:10 ]
Tsja, als je als winnares van de Formula 1 Academy na de vlag gewoon volle bak blijft doorjakkeren omdat je niet weet dat er (ook) met een finishvlag gewapperd wordt dan heb je misschien niet heel veel in de F1 te zoeken.
Nog los van de F1A auto's gewoon F4 auto's zijn. En dan nog lijken het geen indrukwekkende races te zijn.
Dus ik denk dat je wel enigszins kunt stellen dat er op dit moment echt geen vrouwen / meisjes zijn die in de F1 kunnen rijden op kunde.
Diegene die het dichtste bij kwam was Jamie Chadwick, maar ook die reed volgens mij niet denderend in... (F2 hoogste wat ze gereden heeft?) en is afgezwaaid naar Indy? Terwijl ik denk dat er toch wel wat F1 teams een vrouw in het team zou willen hebben. Voornamelijk uit commercieel / financieel / marketing aspect dan. En ze dan nog steeds liever kiezen voor het geld van bv Mazepin dan een vrouw.
Dus nouja "alle meisjes vallen af". Op het moment wel ja. Want in de lagere categorieën rijdt er geen meisje dat er interessant uit ziet (daarmee bedoel ik: prestaties levert) voor de F1. En Chadwick zal gewogen en te licht bevonden zijn. Net zoals dus waarschijnlijk de helft van het F2 veld en nog minder van F3 / F4 / F1A / ... zich in the picture zal rijden van de F1 (/scouts/... voor de F1).
[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 21-05-2024 23:10 ]
IndyNxt , en ook daar is ze bij lange na niet opgewassen tegen de meeste anderenRobertMe schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:47:
[...]
Tsja, als je als winnares van de Formula 1 Academy na de vlag gewoon volle bak blijft doorjakkeren omdat je niet weet dat er (ook) met een finishvlag gewapperd wordt dan heb je misschien niet heel veel in de F1 te zoeken.
Nog los van de F1A auto's gewoon F4 auto's zijn. En dan nog lijken het geen indrukwekkende races te zijn.
Dus ik denk dat je wel enigszins kunt stellen dat er op dit moment echt geen vrouwen / meisjes zijn die in de F1 kunnen rijden op kunde.
Diegene die het dichtste bij kwam was Jamie Chadwick, maar ook die reed volgens mij niet denderend in... (F2 hoogste wat ze gereden heeft?) en is afgezwaaid naar Indy? Terwijl ik denk dat er toch wel wat F1 teams een vrouw in het team zou willen hebben. Voornamelijk uit commercieel / financieel / marketing aspect dan. En ze dan nog steeds liever kiezen voor het geld van bv Mazepin dan een vrouw.
Dus nouja "alle meisjes vallen af". Op het moment wel ja. Want in de lagere categorieën rijdt er geen meisje dat er interessant uit ziet (daarmee bedoel ik: prestaties levert) voor de F1. En Chadwick zal gewogen en te licht bevonden zijn. Net zoals dus waarschijnlijk de helft van het F2 veld en nog minder van F3 / F4 / F1A / ... zich in the picture zal rijden van de F1 (/scouts/... voor de F1).
Ik had het niet over pannekoekenMaasluip schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:56:
[...]
Damon Hill is wel world champion geworden en ook een keer op 1 punt na van Schumacher verloren. Dat doe je niet als je een pannekoek bent. Stroll is een pannekoek, die gaat geen WDC binnenhalen.
Daarentegen, Stroll heeft toch wel 3 podiums bij elkaar weten te sprokkelen als pannekoek. Dan is hij op zijn minst opperpannekoek. Hulkenberg nog altijd geen ene. En niemand die Stroll hoger inschat dan Hulk.
Punt is, waar het om ging, op Hamilton mag er geen greintje kritiek (meer) gegegen worden, maar op Stroll wordt om de week weer een bak kots overheen gegooid. It's getting old........Nog afgezien van meten met meerdere maten. Het is een rijkeluisport, we hoeven werkelijk niemand in bescherming te nemen. Ja er zijn gradaties, maar damn, we gaan nu als 'het gewone volk' miljoenen tellen.... de een is nóg rijker dan de ander.
Gaan we ook over Rosberg zeuren dat ie ook in de F3 in het team van Pappa zat? Het einde is zoek en ik ben het gezeur gewoon zat. Er zijn zo veel meer coureurs die niks te zoeken hebben in F1. Zoals Logan Sargeant..... En bijv een Sutil, een van de weinige die Hamilton af en toe kon bijhouden in de F3 euroseries is nergens meer te bekennen. Stroll familie heeft op zijn minst een compleet team van de ondergang gered. Leuk of niet, dat kán niet iedereen en niet iedereen die het kan, doet het.
De hele discussie is gewoon hypocriet. En ja er zijn ook gradaties in hypocriet zijn, maar what's the point. Zo kun je alles wel in gradaties zien. Op een gegeven moment moet het gewoon genoeg zijn, net als met de kritiek op Hamilton.
Ho ho, kritiek op vrouwen? Dát kan eeeeeecht niet!!!11RobertMe schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:47:
[...]
Chadwick deed weinig in de F3, was wel veruit de snelste van de dames, maar in de IndyNXT heeft ze na een matige 1e seizoen haar 1e podium gepakt. Dus ja, niet echt een mega talent, maar an sich totaal geen drama. Maar goed, 100 mannelijke coureurs voor haar. Dus ja, ze zit daar ómdat ze een vrouw is. Iedereen maakt gebruik van de riemen die hij/zij heeft.
F1A was enerzijds 'dom' om naar F4 auto's te gaan, maar het zal voornamelijk met kosten te maken hebben. Ik had liever gezien dat er 1 of 2 'Fia' teams zouden komen in de F3 die danwel dames wat meer zou steunen of coureurs met weinig kapitaal. Maar ik krijg de indruk dat ze niet veel verder komen dan dit. Maar het begint aan het begin, net als met vrouwen in de techniek. Als er weinig vrouwen tecnische profielen kiest op het middelbare onderwijs, dan kunnen er ook vrij weinig vrouwen in de techniek komen...... Ook hier, het zal mij een zorg zijn of iemand fysiek ballen heeft in of uit de auto, maar als ze serieus hierover zijn moeten ze gewoon met het karten beginnen. Daar heb ik althans nog weinig over gehoord. Ofwel, dat beetje wat uit het karten komt, zal al direct in de F1A komen, hoe lang dat nog zal bestaan.
Je hebt als vrouw al wat voordeel, maar om je dan zelf op een doodlopend spoor te zetten (F1A) waar niemand weet wat voor kwaliteit er echt is. Nee, ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe dit ooit een goed idee was. Ze moeten op de een of andere manier bij het karten beginnen, en eer dat de eerste vrouwelijke talent doorkomt, dat kost gewoon tijd. Wat er nu gebeurd is gewoon onzinnig.
Het wordt nu ook min of meer te geforceerd en een marketing verhaal. Formula W is gefaald en volgens mij failliet gegaan. Simpelweg omdat het niet interessant was. Vervolgens komt Susie Wolff dan weer met F1A. Het eerste seizoen zal ook niks zijn geweest. En het tweede seizoen wordt nu helemaal "uitgemolken". F1 teams moeten verplicht een coureur opnemen in het team; Op de kalender van de F1 zelf als support race; etc; Terwijl dat beetje dat ik er van heb gezien eigenlijk nog "saaier" was dan Verstappen die met 30s voorsprong wint.siggy schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:32:
Nee, ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe dit ooit een goed idee was. Ze moeten op de een of andere manier bij het karten beginnen, en eer dat de eerste vrouwelijke talent doorkomt, dat kost gewoon tijd. Wat er nu gebeurd is gewoon onzinnig.
Het 2e seizoen al... damn ik heb totaal geen tijd meer, ben totaal niet meer op de hoogte van iets.....RobertMe schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:42:
[...]
Het wordt nu ook min of meer te geforceerd en een marketing verhaal. Formula W is gefaald en volgens mij failliet gegaan. Simpelweg omdat het niet interessant was. Vervolgens komt Susie Wolff dan weer met F1A. Het eerste seizoen zal ook niks zijn geweest. En het tweede seizoen wordt nu helemaal "uitgemolken". F1 teams moeten verplicht een coureur opnemen in het team; Op de kalender van de F1 zelf als support race; etc; Terwijl dat beetje dat ik er van heb gezien eigenlijk nog "saaier" was dan Verstappen die met 30s voorsprong wint.
Heb maar eens voor de grap de topsnelheid uitgezocht van die F4 auto's, toch og 240 km/h. Dat is niet niks in ieder geval.
Het probleem van saaie races in dit soort series is omdat het veld zo belachelijk veel kwaliteitsverschil heeft. Susie Wolff.... heb er niet zo veel mee, net als dat mensen er niet veel mee hebben dat Stroll Jr. in de F1 zit.
De F1A kán gewoon niet slagen als er geen aanwas is. Lijkt dus ook puur op een paradepaartje. Want het is natuurlijk niet zo chique om een veld dames te hebben in het kartcitcuit. Ik denk voor de TV wel een stuk interessanter, max 10.000 euro per seizoen, uitzenden als in de pre show. Daar kijk ik wel naar, dikke schakelkarts, go girls!
/Nepotism, ik kwam er ff niet op. Daar drijft de F1 zowat op.
*knip*
En zo bot op de man laten we al helemaal.
En zo bot op de man laten we al helemaal.
[ Voor 83% gewijzigd door tweakduke op 21-05-2024 23:10 ]
Ik geef alles een kans. Zo ook met Formula W. Ik vond vooraf de segregatie een belachelijk idee. Maar goed, als dat deze vrouwen een kans kan bieden, dan laat het maar komen. Maar de eerste races waren niet om aan te gluren. Chadwick was verre uit de beste. Visser volgde daarachter (en soms voor), en daarna kwam de rest van het veld. Het is ook niet voor niets dat Chadwick elke keer kampioen is geworden.RobertMe schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:42:
[...]
Het wordt nu ook min of meer te geforceerd en een marketing verhaal. Formula W is gefaald en volgens mij failliet gegaan. Simpelweg omdat het niet interessant was. Vervolgens komt Susie Wolff dan weer met F1A. Het eerste seizoen zal ook niks zijn geweest. En het tweede seizoen wordt nu helemaal "uitgemolken". F1 teams moeten verplicht een coureur opnemen in het team; Op de kalender van de F1 zelf als support race; etc; Terwijl dat beetje dat ik er van heb gezien eigenlijk nog "saaier" was dan Verstappen die met 30s voorsprong wint.
Calderon heeft mee de nieuwe F2 auto ontwikkeld:
maar reed in F2 en F3 echt geen deuk in een pakkie boter. Idem voor Danica Patrick die nog weleens uit de kast wordt getrokken voor commentaar. Die heeft in NASCAR en IndyCar echt he-le-maal niets klaargespeeld. Daarnaast vind ik haar ook nog bloedirritant.
De enige dames die het (recent) goed doen zijn de Iron Dames in WEC. Met recent zelfs een klasse overwinning behaald. Daarnaast zie ik ook weinig vrouwelijk talent aan komen wat tevens mee kan doen op een hoger niveau. We moeten ook niet vergeten dat er maar een zeer beperkt aantal stoeltjes zijn in de topklassen. En plaats het in context. We vinden Sargeant ook een prutser in F1, terwijl hij niet super slecht was in de opstapklassen. Ik bedoel het is geen Lando, Max of Charles, maar toch flink wat beter dan de eerder genoemde Calderon.
Danica Patrick was best prima in de Indycar. In NASCAR was het helemaal pruts, mee eens, maar ze heeft als enige vrouw ooit toch een Indycar race gewonnen en een beste plek van P5 in het kampioenschap. Toegegeven, ze reed niet bepaald voor een van de slechtste teams, maar in Indycar was ze best prima. Haar grootste fout was om naar de Nascar over te stappen in mijn optiek. Ze was nooit echt een championship contender, maar wel degelijk, degelijker dan menig paydriver of andere dames.alex3305 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:38:
maar reed in F2 en F3 echt geen deuk in een pakkie boter. Idem voor Danica Patrick die nog weleens uit de kast wordt getrokken voor commentaar. Die heeft in NASCAR en IndyCar echt he-le-maal niets klaargespeeld. Daarnaast vind ik haar ook nog bloedirritant.
nieuws: Familie F1-coureur Schumacher ontvangt 200.000 euro wegens AI-interview
Toch wel fijn dat eea rechtgezet is voor de familie.
Toch wel fijn dat eea rechtgezet is voor de familie.
Ik denk dat die 200k ze nog niet eens heel veel kan schelen, maar dat tijdschrift mag zichzelf wel ritueel verbranden...
Even de reactie in dit topic geplaatst in plaats van in het Monaco topic, want het heeft niets met de GP van dit weekend te maken.
Edit; Ik zie er overigens geen inhaalmogelijkheden bijkomen in de praktijk, enkel een langere optocht.
Die 2e is in mijn ogen geen optie. Een drijvende brug gaat dus dat deel van de haven geheel afsluiten voor het weekend. Buiten dat hoe ga je in hemelsnaam over die pier rijden richting de drijvende brug? Dat is echt veel te smal en niet eens asfalt. En er is geen weg/brug van Piscine naar Albert, daar zit namelijk hoogteverschil in.
Die 3e kan volgens mij niet eens. Als ik het goed zie wil die van Ostende naar Larvotto draaien, maar dat kan helemaal niet.
Die eerste zou kunnen. Ze zijn daar ook nog een nieuw stuk Monaco aan het bouwen, misschien is daar ook wat mogelijk.Woudloper schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:48:
Wordt weer genieten op zaterdag om naar de race te kijken, het heeft ondanks dat het een optocht is elk jaar wel weer iets bijzonders om naar Monte Carlo te kijken als circuit.
Er zijn eerder door diverse personen wel suggesties gedaan om het circuit te verbeteren. Lijkt mij persoonlijk wel noodzakelijk voor Monaco om te onderzoeken, willen ze op de agenda blijven. Overigens vind ik dat dit circuit gewoon onderdeel hoort te zijn van de jaarlijkse kalender. Eigenlijk moet het net zo vastgelegd worden als het geld wat Ferrari krijgt volgende de Concorde agreement.
Andere suggesties voor het circuit
[Afbeelding]
In een uitgebreid bericht heeft Gary Anderson bij The Race eerder een suggestie gedaan om het circuit te verbeteren en inhaalmogelijkheden te introduceren.
Ook op reddit zijn eerder suggesties gedaan zoals:
[Afbeelding][Afbeelding]
Edit; Ik zie er overigens geen inhaalmogelijkheden bijkomen in de praktijk, enkel een langere optocht.
Die 2e is in mijn ogen geen optie. Een drijvende brug gaat dus dat deel van de haven geheel afsluiten voor het weekend. Buiten dat hoe ga je in hemelsnaam over die pier rijden richting de drijvende brug? Dat is echt veel te smal en niet eens asfalt. En er is geen weg/brug van Piscine naar Albert, daar zit namelijk hoogteverschil in.
Die 3e kan volgens mij niet eens. Als ik het goed zie wil die van Ostende naar Larvotto draaien, maar dat kan helemaal niet.
"tijdschrift"Toren schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:49:
Ik denk dat die 200k ze nog niet eens heel veel kan schelen, maar dat tijdschrift mag zichzelf wel ritueel verbranden...
Denk dat dit alleen maar erger gaat worden, en er echt met een vinkje (of iets erbij) moet komen te staan bij AI-interviews. Het is jammer dat het moet, maar velen kunnen zich niet gedragen en denken dit te moeten doen.
Ontopic: Is het nog steeds zo dat Monaco hun eigen regie heeft? Of is dit bij de nieuwe deal veranderd?
Om in te halen heb je ten eerste een bredere baan nodig zodat je ruimte hebt om naast elkaar te rijden. Op rechte stukken maar ook in de bochten die notoir krap zijn daar in Monaco. Ik zie het op die afbeeldingen niet echt breder worden. Een recht stuk waarin DRS gebruikt kan worden is dan fijn natuurlijk maar dan nog geldt dat je je wagen er langs moet kunnen zetten.TheBrut3 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:10:
Even de reactie in dit topic geplaatst in plaats van in het Monaco topic, want het heeft niets met de GP van dit weekend te maken.
[...]
Die eerste zou kunnen. Ze zijn daar ook nog een nieuw stuk Monaco aan het bouwen, misschien is daar ook wat mogelijk.
Je hebt niet alleen brede wegen en DRS nodig, over het algemeen ook een relatief langzame bocht vooraf en achteraf. Het liefst waar meerdere lijnen mogelijk zijn. Ook een utopie voor Monaco natuurlijk.
Dus ja, volgens mij kan je Monaco zo lang maken als je wil, maar inhalen zal altijd een dingetje blijven.
Dus ja, volgens mij kan je Monaco zo lang maken als je wil, maar inhalen zal altijd een dingetje blijven.
Voor wie nog even 360 graden beelden op Imola van de McLaren 44/8 met Vettel wil zien en een V8 wil horen
360 CAM: Vettel Drives Senna's McLaren at Imola
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De vegan versie! Of mag iedereen zelf kiezen bij welke snack ze dit doen? Ik weet alleen dat ze de kipvleugels gebruikten vroegah.
Ze gebruiken dan plant based wingsDagg schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:14:
De vegan versie! Of mag iedereen zelf kiezen bij welke snack ze dit doen? Ik weet alleen dat ze de kipvleugels gebruikten vroegah.
Oprecht een leuk interview!
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Beetje een clickbait titel, maar...
Adrian Newey tekent driejarig monstercontract met Ferrari
Naar verluidt heeft Adrian Newey de langverwachte overstap naar Ferrari gemaakt.
....
Het doorgaans goed geïnformeerde Business F1 Magazine meldt dat Adrian Newey een driejarig contract met Ferrari heeft bemachtigd. De 65-jarige ontwerper zou in drie jaar tijd 105 miljoen dollar (bijna 100 miljoen euro) gaan verdienen en mag vanaf 2025 aan de slag gaan bij de scuderia.
https://www.formule1.nl/n...-monstercontract-ferrari/
Naar verluidt heeft Adrian Newey de langverwachte overstap naar Ferrari gemaakt.
....
Het doorgaans goed geïnformeerde Business F1 Magazine meldt dat Adrian Newey een driejarig contract met Ferrari heeft bemachtigd. De 65-jarige ontwerper zou in drie jaar tijd 105 miljoen dollar (bijna 100 miljoen euro) gaan verdienen en mag vanaf 2025 aan de slag gaan bij de scuderia.
Business F1 Magazine is juist NIET gerenommeerd volgens mijalbino71 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:43:
Beetje een clickbait titel, maar...
....

Weet je nog dat vermeende verhaal over Toto en zijn vrouw? Waar de FIA een onderzoek naar startte?
En waar geen bal van waar bleek te zijn?

De FIA startte dat onderzoek naar aanleiding van een artikel in Business F1 Magazine.
RocketPoweredMohawk heeft er eens een stuk aan geweid. Het is een schreeuwlelijk tot en met, maar kwa journalistiek en onderzoek kunnen sommige media er nog wat van leren als het gaan om onderzoeksjournalistiek

[ Voor 25% gewijzigd door Waah op 13-06-2024 16:23 ]
Tijdje terug schreef de genoemde magazine nog dat de W-series gefaald is vanwege te weinig "vrouwelijke schoon" verkopen. Juist wat de W-series en nu de F1 Academy niet voor bedoeld is. bron.Waah schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:19:
[...]
Business F1 Magazine is juist NIET gerenommeerd volgens mij
Weet je nog dat vermeende verhaal over Toto en zijn vrouw? Waar de FIA een onderzoek naar startte?
En waar geen bal van waar bleek te zijn?en dat de FIA toen de keutel in moest trekken?
De FIA startte dat onderzoek naar aanleiding van een artikel in Business F1 Magazine.
RocketPoweredMohawk heeft er eens een stuk aan geweid. Het is een schreeuwlelijk tot en met, maar kwa journalistiek en onderzoek kunnen sommige media er nog wat van leren als het gaan om onderzoeksjournalistiek
Man achter Business F1 Magazine: https://www.independent.c...d-be-a-mogul-1319542.html
[ Voor 6% gewijzigd door NeverSettle op 13-06-2024 17:19 ]
Eigenlijk klinken de auto's van le mans beter dan de f1 auto's
Ik heb de huidge hypercars niet in het echt gehoord, maar de oude lmp1 en 2 klasses klonken inderdaad een klap harder/bruter dan de v6 turbo hybrid F1 motoren.Vinniedh schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:47:
Eigenlijk klinken de auto's van le mans beter dan de f1 auto's
Krankzinnig inderdaad dat verschillende klassen er anders mee om gaan. Hoe lang duurt de reparatie? En hoe lang is dat in de tijd van de race? Doe eens 20 minuten een SC bij F1 en je bent 25% van de ronden "kwijt". Bij Le Mans rijden ze "iets" langer (zeg maar: 24 uur, i.p.v. maximaal 2), en een lange SC van zelfs 1 uur heeft dan nog niet echt invloed.Vinniedh schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 23:04:
Bij f1 wordt het code rood als ze de vangrail raken, bij lemans staan er 2 graafmachines, diverse pick-ups op de baan om de vangrail te vervangen en het is gewoon een safety car.
Dat is bijna krankzinnig
Bij F1 is er dus een rode vlag bij grote werkzaamheden zodat ze niet voor jan met de korte achternaam rondjes aan het rijden zijn, niet omdat het perse gevaarlijk is. Maar uiteraard maakt het de werkzaamheden wel makkelijker (en sneller) en veiliger als er niet elke ~2 minuten een trein aan auto's langs komt (vooral dus bij circuits met de vangrail relatief kort bij de baan, geen idee of Le Mans grote uitloopstroken heeft of dat het semi stratencircuit is).
Niet zo sarcastisch als je de feiten niet eens kent, de situatie zelf is krankzinnig. In de regen in het donker, 2 van die graafmachines op de baan, want er er was geen uitloopstrook daar.RobertMe schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 23:17:
[...]
Krankzinnig inderdaad dat verschillende klassen er anders mee om gaan. Hoe lang duurt de reparatie? En hoe lang is dat in de tijd van de race? Doe eens 20 minuten een SC bij F1 en je bent 25% van de ronden "kwijt". Bij Le Mans rijden ze "iets" langer (zeg maar: 24 uur, i.p.v. maximaal 2), en een lange SC van zelfs 1 uur heeft dan nog niet echt invloed.
Bij F1 is er dus een rode vlag bij grote werkzaamheden zodat ze niet voor jan met de korte achternaam rondjes aan het rijden zijn, niet omdat het perse gevaarlijk is. Maar uiteraard maakt het de werkzaamheden wel makkelijker (en sneller) en veiliger als er niet elke ~2 minuten een trein aan auto's langs komt (vooral dus bij circuits met de vangrail relatief kort bij de baan, geen idee of Le Mans grote uitloopstroken heeft of dat het semi stratencircuit is).
Over Le Mans gesproken, wat ik niet wist, ze hebben helemaal geen intermediates daar. Leuk concept om eens in de F1 te proberen
Die wets worden anders museumstukken.
De Wets werkten iig prima op de Haas.siggy schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:51:
Over Le Mans gesproken, wat ik niet wist, ze hebben helemaal geen intermediates daar. Leuk concept om eens in de F1 te proberenDie wets worden anders museumstukken.
Zodra ze het spray issue onder controle krijgen kan het nog best wat worden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Denk niet dat dat ooit gaat functioneren. Je ziet zelfs op Le mans met praktisch gesloten wielen dat er veel spray is. Die test laatst met Ferrari was ook geen succes, volgens eigen zeggen en ik meen dat er gezegd werd dat ze het niet verder gaan ontwikkelen.YakuzA schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:00:
[...]
De Wets werkten iig prima op de Haas.
Zodra ze het spray issue onder controle krijgen kan het nog best wat worden.
Het is volgens mij enerzijds spray (grote veiligheidszucht) anderzijds de rijhoogte die het tegenwoordig zo lastig maakt. Spray was in Canada in ieder geval geen dealbreaker, dus wellicht het beste wat ze zouden kunnen doen is beter asfalt ontwikkelen, betere drainage etc etc. Ó gewoon accepteren dat regenraces onacceptabel zijn qua risico. Maar het is en blijft gewoon kwakkelen zonder enige duidelijkheid. Dat is nog het allerergste.
En de auto's moeten gewoon weer raceauto's worden, niet LMP1 zonder dakje en wielkappen.
2026 wordt de diffuser weer kleiner, dus dat zou iig moeten helpen.siggy schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:10:
[...]
Denk niet dat dat ooit gaat functioneren. Je ziet zelfs op Le mans met praktisch gesloten wielen dat er veel spray is. Die test laatst met Ferrari was ook geen succes, volgens eigen zeggen en ik meen dat er gezegd werd dat ze het niet verder gaan ontwikkelen.
Het is volgens mij enerzijds spray (grote veiligheidszucht) anderzijds de rijhoogte die het tegenwoordig zo lastig maakt. Spray was in Canada in ieder geval geen dealbreaker, dus wellicht het beste wat ze zouden kunnen doen is beter asfalt ontwikkelen, betere drainage etc etc. Ó gewoon accepteren dat regenraces onacceptabel zijn qua risico. Maar het is en blijft gewoon kwakkelen zonder enige duidelijkheid. Dat is nog het allerergste.
En de auto's moeten gewoon weer raceauto's worden, niet LMP1 zonder dakje en wielkappen.
PSN
Hahaa zit voetbal te kijken, ken door max het Oostenrijkse volkslied inmiddels
Las dat gisteren vooraf aan het voetbal (Nederland - Polen) er mensen waren die zich afvroegen waarom het Max Verstappen Anthem vooraf de wedstrijd gespeeld werd. En daarbovenop waarom het Oostenrijkse volkslied niet gespeeld werd.Vinniedh schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:57:
Hahaa zit voetbal te kijken, ken door max het Oostenrijkse volkslied inmiddels
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Niet helemaal waar, enkel de Hypercars categorie heeft intermediates, de LMP2 en LM GT(3) idd nietsiggy schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:51:
Over Le Mans gesproken, wat ik niet wist, ze hebben helemaal geen intermediates daar. Leuk concept om eens in de F1 te proberenDie wets worden anders museumstukken.
Tijdens een typische internet kliksessie kwam ik hier toevallig uit.
En om dit stukje moest ik toch even lachen. Een prachtige beschrijving van Pirelli.
En om dit stukje moest ik toch even lachen. Een prachtige beschrijving van Pirelli.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Weer een leuke rel. Al vraag ik mij af wat Mercedes van de politie verwacht. Volgens mij mag je dat soort fake news gewoon de wereld in gooien. Als ik de context zo lees zal het vanuit fankamp LH44 komen.
https://www.nu.nl/formule...-hamilton-en-russell.html
Naja, Lewis zelf is niet bepaald onschuldig. Hij insinueert zelf wel vaker dingen die effect hebben op zijn fans. Maar van hem wordt nooit enige verantwoordelijkheid verwacht. En speelt zelf de vermoorde onschuld. Het enige relevante voor de politie zou misschien computer-inbraak zijn danwel ongeoorloofd gebruik van zakelijke accounts.TheBrut3 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:37:
Weer een leuke rel. Al vraag ik mij af wat Mercedes van de politie verwacht. Volgens mij mag je dat soort fake news gewoon de wereld in gooien. Als ik de context zo lees zal het vanuit fankamp LH44 komen.
Alleen in het eerste geval kan de politie er een rol in spelen lijkt me. Lijkt me ook meer wat 'boasting' van Wolff & Co om van zich afbijten omdat blijkbaar het hele circus die mails heeft gekregen, dan dat het enige relevantie is. Daarnaast, met alle hilarische samenzweringen, des te minder aandacht het geeft, des te beter. Geen hond buiten het F1 circus wist van die mails, dus Wolff heeft het nu zelf de wereld ingestuurd. Focus Wolff.......
De Fernando Alonso AM:
https://www.motorsport.co...lonso-sportscar/10627465/Aston Martin is to build a road-legal, track-focussed version of its Valour sportscar – the Valiant – that has been personally commissioned by its Formula 1 driver Fernando Alonso.
PSN
Dodge meets Nissan?YakuzA schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:44:
De Fernando Alonso AM:
[...]
https://www.motorsport.co...lonso-sportscar/10627465/
Lees ik het nou goed dat ze er een reeks maken en gaan verkopen aan mensen? Zo ja, morgen maar eens bellenYakuzA schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:44:
De Fernando Alonso AM:
[...]
https://www.motorsport.co...lonso-sportscar/10627465/
Klopt, 38 stuks worden er geproduceerd.alienfruit schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:23:
[...]
Lees ik het nou goed dat ze er een reeks maken en gaan verkopen aan mensen? Zo ja, morgen maar eens bellen
Ja, ik heb met Aston Martin gebeld. Ze verwachten dat het ongeveer rond de 3 miljoen moet gaan kosten. Boven mijn budget
Houden het wel bij de EVO
[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 27-06-2024 11:37 ]
Via een defamation lawsuit kun je wettelijk wel iets doen. Alleen moet je dan (als bedrijf/celebrity) kunnen aantonen dat de schrijver wist dat het niet waar was. En dat is best lastig om te bewijzen.TheBrut3 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:37:
Als je dit soort dingen leest in hoeverre het allemaal waar geeft dat te denken
https://racingnews365.nl/...helemaal-klaar-met-horner
Snap zelf niet echt waarom vader verstappen in een Red Bull zou moeten rijden, hij heeft nooit voor RB gereden ofzo. Maar goed ook al vond Horner t niks, hij mocht het toch doen en hij annuleert t zelf, tja. Ze zitten in ieder geval op t zelfde niveau qua gedrag.d-vine schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:20:
d-vine schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:20:

PSN
Niet moeten natuurlijk, maar ergens was er blijkbaar een overeenkomst tussen RB en JV om dat te doen. Dan is het natuurlijk sneu dat Horner zich daar mee bemoeit om wat voor reden dan ook. En ik kan me dan ook voorstellen dat je er dan geen zin meer in hebt, graag of niet hoor.Saitama schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:30:
[...]
Snap zelf niet echt waarom vader verstappen in een Red Bull zou moeten rijden, hij heeft nooit voor RB gereden ofzo. Maar goed ook al vond Horner t niks, hij mocht het toch doen en hij annuleert t zelf, tja. Ze zitten in ieder geval op t zelfde niveau qua gedrag.
Heb toch wel vaak het vermoeden dat die dingen beginnen bij 1 van de vele copy/paste sites, vervolgens 99% niet opgepikt wordt en zo nu en dan er een verhaal serieus genomen wordt
British Bias is er niet alleen in F1, zo blijkt maar weer.
:fill(white):strip_exif()/f/image/fWbQ5PRppq7X33JkaF4yDFP9.png?f=user_large)
Vindt dat ze daar aankomend weekend in Silverstone wel even wat neutraler in mogen zijn, maar goed. Dat is hopen tegen beter weten in.
:fill(white):strip_exif()/f/image/fWbQ5PRppq7X33JkaF4yDFP9.png?f=user_large)
Vindt dat ze daar aankomend weekend in Silverstone wel even wat neutraler in mogen zijn, maar goed. Dat is hopen tegen beter weten in.
[ Voor 21% gewijzigd door SterqVerhael op 02-07-2024 13:15 ]
40% kans op regen zondag (ok ik geef toe druppels) maar dan word zondag nog leuk en dan zie ik zelfs HAM een kans makenSterqVerhael schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:13:
[Afbeelding]
Dit is typisch Britse humor en dat doen ze daar altijd ongeacht de speler/land etc., wordt ook niet gebruikt bij live beelden maar in de studio achteraf.SterqVerhael schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:13:
[Afbeelding]
Bashen zonder context is ook niet helemaal terecht.
Context of niet, ik vind het smakeloze journalistiek. Maar goed, ik zal die humor wel niet begrijpen. Vast dezelfde humor in die skysports kerstcommercial met de beelden van Silverstone 2021 waarbij Max van de baan vliegt.dutchgio schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:24:
[...]
Dit is typisch Britse humor en dat doen ze daar altijd ongeacht de speler/land etc., wordt ook niet gebruikt bij live beelden maar in de studio achteraf.
Bashen zonder context is ook niet helemaal terecht.
En wat maakt dit precies British bias? Want ze speelden niet tegen Engeland, er wordt niet verwezen naar een onrecht tegen Engeland of wat dan ook. Of is dit jouw bias tegen Engeland?SterqVerhael schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:13:
[Afbeelding]
Simpel: zie je dit in andere landen op dezelfde manier gebeuren in de media? Als het iets veroorzaakt is dat er inderdaad een vooroordeel ontstaat vanuit andere landen richting de Britse media (specifiek media).kezzza schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:36:
[...]
En wat maakt dit precies British bias? Want ze speelden niet tegen Engeland, er wordt niet verwezen naar een onrecht tegen Engeland of wat dan ook. Of is dit jouw bias tegen Engeland?
Het belachelijk maken van niet Britse personen/landen?kezzza schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:36:
[...]
En wat maakt dit precies British bias? Want ze speelden niet tegen Engeland, er wordt niet verwezen naar een onrecht tegen Engeland of wat dan ook. Of is dit jouw bias tegen Engeland?
Dat is geen bias, vandaar mijn bericht. Ik zeg verder niets over het niveau van de verbastering van de naam van Ronaldo.schumi2004 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:22:
[...]
Het belachelijk maken van niet Britse personen/landen?
Dit deden ze over de Engelse spelers ook, bijvoorbeeld 'Harry Pain' in plaats van Kane na een gemiste penalty.schumi2004 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:22:
[...]
Het belachelijk maken van niet Britse personen/landen?
Of 'Shawhand Redemption's' nadat de Engelse speler Shaw een hands maakte.
Ik hoop dat Max er vol in gaat - a la "you are all cry babies ... I race to win!" 😎SterqVerhael schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:13:
[Afbeelding]
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
En in Engeland is het in de journalistiek ook een nationale sport om de mooiste verbastering of verwijzing te maken.dutchgio schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:50:
[...]
Dit deden ze over de Engelse spelers ook, bijvoorbeeld 'Harry Pain' in plaats van Kane na een gemiste penalty.
Of 'Shawhand Redemption's' nadat de Engelse speler Shaw een hands maakte.
Leuk om te weten dat je geen grappen mag maken over een van de beste spelers die een penalty mist. Maar even eerlijk, wat heeft deze discussie met F1 te maken? Britse journalisten zijn stom want ze juichen voor Britten en hebben Britse normen en waarden? Joh echt?SterqVerhael schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:41:
[...]
Simpel: zie je dit in andere landen op dezelfde manier gebeuren in de media? Als het iets veroorzaakt is dat er inderdaad een vooroordeel ontstaat vanuit andere landen richting de Britse media (specifiek media).
Dat ze dat doen is natuurlijk niet erg.BiaggioLuciano schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:30:
[...]
Leuk om te weten dat je geen grappen mag maken over een van de beste spelers die een penalty mist. Maar even eerlijk, wat heeft deze discussie met F1 te maken? Britse journalisten zijn stom want ze juichen voor Britten en hebben Britse normen en waarden? Joh echt?
Maar wat het vervelend maakt: F1TV heeft geen concurrentie. En het Nederlandse commentaar is met regelmaat zo tenenkrommend, dat je eigenlijk wel gedwongen bent om het Engelse commentaar aan te zetten.
En dan merk je dat enige objectiviteit ver te zoeken is bij F1TV. Wat jammer is.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Ik vind de Sky stream anders prima te pruimen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Maar F1TV heeft toch juist twee commentaren: F1Live (redelijk technisch en neutraal) met Will Buxton en iemand anders, en Internationaal (Britse Sky) met Brundle, Crofty en de bende. Of hebben ze dat aangepast?Pietervs schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:43:
[...]
Dat ze dat doen is natuurlijk niet erg.
Maar wat het vervelend maakt: F1TV heeft geen concurrentie. En het Nederlandse commentaar is met regelmaat zo tenenkrommend, dat je eigenlijk wel gedwongen bent om het Engelse commentaar aan te zetten.
En dan merk je dat enige objectiviteit ver te zoeken is bij F1TV. Wat jammer is.
F1 TV heeft Alex Jacques best wel ok. Niet zo zenuwachtig als Crofty, en daarbij ex coureurs zoals coulthard en palmer. beiden ook wel ok.
Overall zijn ze rustig en in mijn ogen, neutraal. Aangenaam.
Exact dit. Coulthard merkte na de crash van Max en Lando al meteen op dat dit een race incident was en Max eigenlijk niets verkeerd deed. F1TV commentaar is echt heel goed te doen, voormalige racers die ook echt snappen hoe zo'n coureur in die auto zit in plaats van maar wat in het wilde weg te gillen (zoals Crofty altijd doet; en ja, die is inderdaad wel héél erg partijdig)Boeryepes schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 03:32:
F1 TV heeft Alex Jacques best wel ok. Niet zo zenuwachtig als Crofty, en daarbij ex coureurs zoals coulthard en palmer. beiden ook wel ok.
Alleen Will Buxton's grid walk is een beetje...... niet mijn ding, zeg maar :-D
[ Voor 5% gewijzigd door Croga op 03-07-2024 06:18 ]
deel je mening over Buxton. Die dames, ex stategy, zijn wel erg fijn.Croga schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 06:17:
[...]
Exact dit. Coulthard merkte na de crash van Max en Lando al meteen op dat dit een race incident was en Max eigenlijk niets verkeerd deed. F1TV commentaar is echt heel goed te doen, voormalige racers die ook echt snappen hoe zo'n coureur in die auto zit in plaats van maar wat in het wilde weg te gillen (zoals Crofty altijd doet; en ja, die is inderdaad wel héél erg partijdig)
Dit was de eerste keer dat ik me wat aan het ergeren was aan het overdreven geschreeuw van Jacques.. (F1TV)Croga schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 06:17:
[...]
Exact dit. Coulthard merkte na de crash van Max en Lando al meteen op dat dit een race incident was en Max eigenlijk niets verkeerd deed. F1TV commentaar is echt heel goed te doen, voormalige racers die ook echt snappen hoe zo'n coureur in die auto zit in plaats van maar wat in het wilde weg te gillen (zoals Crofty altijd doet; en ja, die is inderdaad wel héél erg partijdig)
Coulthard was idd de meest objectieve en kan ik altijd waarderen maar Jacques liet z'n Britse voorkeur toch wel wat doorschemeren. Ja er is een gevecht bezig maar door het geschreeuw moest ik moeite doen om 'm überhaupt te verstaan.
Jolyon PalmerCroga schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 06:17:
F1TV commentaar is echt heel goed te doen, voormalige racers die ook echt snappen hoe zo'n coureur in die auto zit in plaats van maar wat in het wilde weg te gillen

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Wat wil je daar mee zeggen? Het is een bult meer dan Crofty, Jacques en al heel veel meer dan Nelson Valkenburg en Melroy Heemskerk of zelfs Tom Coronel.
ow ... Coulthard heeft natuurlijk een zeer respectabele F1 carrière en die zegt dus direct racing incident .. maar Palmer klonk wel erg zuur vs Max over dit akkefietje met zijn "uitgebreide carrière". Ieder zijn mening uiteraard. Maar erg onafhankelijk zijn ze niet die britten. Kijk, bij Ziggo en Via zijn ze dat ook niet, maar F1TV is wel het "onafhankelijke" kanaal van de F1Croga schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:19:
Wat wil je daar mee zeggen? Het is een bult meer dan Crofty, Jacques en al heel veel meer dan Nelson Valkenburg en Melroy Heemskerk of zelfs Tom Coronel.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Mee eens dat Palmer niet echt objectief kijkt. Ik heb zojuist zijn "uitgebreide analyse" bekeken en hoewel hij gelijk heeft dat Max bij de 2e divebomb niet netjes acteerde (van de baan af om Norris voor te laten), klopt zijn uitleg van de botsing echt van geen kanten. Hij beweert daar dat Max van richting verandert terwijl hij gewoon terug naar de racing line gaat (zoals toegestaan in de regels) en dat hij niet genoeg ruimte laat ondanks dat Lando nog vrij ruim op de weg rijdt.Alfa Novanta schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:25:
ow ... Coulthard heeft natuurlijk een zeer respectabele F1 carrière en die zegt dus direct racing incident .. maar Palmer klonk wel erg zuur vs Max over dit akkefietje met zijn "uitgebreide carrière". Ieder zijn mening uiteraard. Maar erg onafhankelijk zijn ze niet die britten. Kijk, bij Ziggo en Via zijn ze dat ook niet, maar F1TV is wel het "onafhankelijke" kanaal van de F1
Maar ja, we kunnen niet allemaal Coulthard heten ;-) Vanaf de eerste race die ik met hem zag (toen nog naar Häkkinen) ben ik fan en hij heeft me nog niet teleurgesteld. (Okay, wellicht ben ik dan daar in weer niet objectief :-p)
Niet alleen Palmer, ook de stewards zelf zijn weer lekker bezig (maar waarom verrast ons dat nog?)Croga schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:34:
Mee eens dat Palmer niet echt objectief kijkt. Ik heb zojuist zijn "uitgebreide analyse" bekeken en hoewel hij gelijk heeft dat Max bij de 2e divebomb niet netjes acteerde (van de baan af om Norris voor te laten), klopt zijn uitleg van de botsing echt van geen kanten. Hij beweert daar dat Max van richting verandert terwijl hij gewoon terug naar de racing line gaat (zoals toegestaan in de regels) en dat hij niet genoeg ruimte laat ondanks dat Lando nog vrij ruim op de weg rijdt.

Als Norris 5cm naar links had gestuurd de kerbs/witte lijn op was er niets aan de hand geweest.
Zie ook Sainz vs Verstappen in diezelfde bocht. Maar omdat er nu een touché is, is Max de l*l. What??
Maar dan is het toch een racing incident? Waarom moet er weer een penalty volgen terwijl beide coureurs overduidelijk zichzelf al genoeg benadeeld hebben? Het is niet zoals Norris die vól blokkerend binnendoor komt zetten met een divebomb en buiten de baan beland .. die ging gewoon onbestraft. Hij zou Max keihard getorpedeerd hebben, had hij niet uitgeweken ... hey .. uitwijken .. Norris, lees je mee? m.i. moet je ook te allen tijde trachten een aanrijding te voorkomen..
echt waaaaanzin ...
edit: kijk nou wat ik tegenkom
[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-07-2024 12:00 ]
^
Niet dat ik het oneens ben met Coulthard maar die is dan natuurlijk toch ook wel weer aardig vriendjes met RB.
Niet dat ik het oneens ben met Coulthard maar die is dan natuurlijk toch ook wel weer aardig vriendjes met RB.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Dat is zeker waar. Maar Peter Windsor kwam ook al tot dezelfde conclusie. En die is in het verleden ook niet altijd op Max' hand geweest. Ik ben het ook niet altijd met Peter eens maar hij weet goede uitleg te geven.Help!!!! schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:19:
^
Nope. Dat was de trigger voor een 5-seconde "track limits" penalty.Alfa Novanta schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:49:
Het is niet zoals Norris die vól blokkerend binnendoor komt zetten met een divebomb en buiten de baan beland .. die ging gewoon onbestraft.
Was dat zo of denken we dat? Hij kan net zo gemakkelijk elders naast de baan gegaan zijn.Croga schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:07:
Nope. Dat was de trigger voor een 5-seconde "track limits" penalty.
Maar de actie an sich is natuurlijk veel riskanter dan Max die "Lando naast de baan drukt".
Tsjah, ongeacht met welke analyse je het eens bent. Ergens zit er wel iets kroms.
Palmer bijvoorbeeld zegt dat ie van dive bombs houdt, en dat ie moving under braking 'frowned upon' vindt. Tegelijkertijd wil hij wel harde gevechten.
Maar die combinatie kan niet bestaan. Als je harde gevechten wilt, zullen ze aan elkaar moeten wennen. De verdediging dusdanig beperken dat er niet bewogen mag worden houdt automatisch in dat de eerste inhaalpoging al succesvol is.
Overigens lijk ik te horen dat max bij de laatste poging voor het remmen instuurt, maar bij de pogingen ervoor weldegelijk stuurt tijdens of na het remmen.
Maargoed, er wordt ook nog beweerd dat max op het gas gaat staan buitenom bij een eerdere poging, wat volgens mij -iig aan het geluid te horen- niet het geval is.
Verbaas me er overigens ook over dat de 10s na de crash niet besproken worden. Hier lijkt norris toch meer schuld te hebben aan de tweede touche. En zich nog eens klem te rijden terwijl max uit de weg gaat.
Ik blijf er nog steeds bij dat ze beiden het ongeluk hadden kunnen (moeten) voorkomen overigens. Dat max met >50% van de schuld een straf krijgt, soit.
Palmer bijvoorbeeld zegt dat ie van dive bombs houdt, en dat ie moving under braking 'frowned upon' vindt. Tegelijkertijd wil hij wel harde gevechten.
Maar die combinatie kan niet bestaan. Als je harde gevechten wilt, zullen ze aan elkaar moeten wennen. De verdediging dusdanig beperken dat er niet bewogen mag worden houdt automatisch in dat de eerste inhaalpoging al succesvol is.
Overigens lijk ik te horen dat max bij de laatste poging voor het remmen instuurt, maar bij de pogingen ervoor weldegelijk stuurt tijdens of na het remmen.
Maargoed, er wordt ook nog beweerd dat max op het gas gaat staan buitenom bij een eerdere poging, wat volgens mij -iig aan het geluid te horen- niet het geval is.
Verbaas me er overigens ook over dat de 10s na de crash niet besproken worden. Hier lijkt norris toch meer schuld te hebben aan de tweede touche. En zich nog eens klem te rijden terwijl max uit de weg gaat.
Ik blijf er nog steeds bij dat ze beiden het ongeluk hadden kunnen (moeten) voorkomen overigens. Dat max met >50% van de schuld een straf krijgt, soit.
Nieuwe nederlandse sponsor voor Mercedes.
https://www.mercedesamgf1...tion-on-and-off-the-track
Fun fact, Signify heeft net een reorganistatie afgerond om 200 miljoen dollar te bezuinigen....
https://www.mercedesamgf1...tion-on-and-off-the-track
Fun fact, Signify heeft net een reorganistatie afgerond om 200 miljoen dollar te bezuinigen....
El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados
Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.