[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 52 ... 68 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:46
Blijft niks van over straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:49
APX GP 'wins' in Belgium: https://www.facebook.com/reel/959543739192547
spoiler:
in real life blijft Hamilton de winnaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

U123456 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:37:
APX GP 'wins' in Belgium: https://www.facebook.com/reel/959543739192547
spoiler:
in real life blijft Hamilton de winnaar
Wat een treurnis. Maar dat zal wel aan mezelf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Iets luchtigs:

Which F1 Driver Logo would make the best track?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:15

alienfruit

the alien you never expected

Uitverkoop bij de F1 merchandise: https://f1store.formula1....730?_ref=p-CLP:m-SIDE_NAV

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Horner complainant has appeal dismissed
Een tweede onafhankelijke advocaat heeft het beroep van de medewerkster beoordeeld en verworpen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:47:
Horner complainant has appeal dismissed
Een tweede onafhankelijke advocaat heeft het beroep van de medewerkster beoordeeld en verworpen.
Tot zo ver dan het gedoe over naamsverbasteringen niet nodig.

Ze hebben daar ondertussen nog wel meer te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 19-08-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:13

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Een beetje goed nieuws voor Horner lijkt me.

Female employee’s appeal against Christian Horner verdict dismissed

https://www.theguardian.c...ssed-red-bull-formula-one

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
niki_lauda schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 23:26:
Een beetje goed nieuws voor Horner lijkt me.

Female employee’s appeal against Christian Horner verdict dismissed

https://www.theguardian.c...ssed-red-bull-formula-one
Oh fijn dat er nu een besluit is genomen in de zaak, ik lees wel dat de vrouw nu geschorst is omdat ze oneerlijk bewijsmateriaal presenteerde tijdens het eerste onderzoek en dat Red Bull gaat kijken naar eventuele stappen. Maar wat er nou precies aan de hand was zal waarschijnlijk nooit openbaar worden gemaakt :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

G_Dragon schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:26:
[...]

Oh fijn dat er nu een besluit is genomen in de zaak, ik lees wel dat de vrouw nu geschorst is omdat ze oneerlijk bewijsmateriaal presenteerde tijdens het eerste onderzoek en dat Red Bull gaat kijken naar eventuele stappen. Maar wat er nou precies aan de hand was zal waarschijnlijk nooit openbaar worden gemaakt :)
Op non-actief gesteld en wordt daarnaast gewoon doorbetaald. Ik denk niet dat die nog weer bij Red Bull aan de slag gaat.

Misschien is McLaren wat voor haar, PA van Zak. :+

[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 09-08-2024 09:07 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
sjaool schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:06:
[...]

Op non-actief gesteld en wordt daarnaast gewoon doorbetaald. Ik denk niet dat die nog weer bij Red Bull aan de slag gaat.

Misschien is McLaren wat voor haar, PA van Zak. :+
Nee dat denk ik ook niet en ik zie haar ook niet snel meer welkom zijn in de Formule 1, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:28
Horner ook in beroep vrijgesproken
https://www.nu.nl/formule...verschrijdend-gedrag.html

Excuses, was al eerder gepost...

[ Voor 10% gewijzigd door stefanass op 09-08-2024 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53
Psst, lees eens een paar posts terug ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Shinji schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:32:
Psst, lees eens een paar posts terug ;)
En dan nog een paar posts verder terug...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:33
Zeer vermakelijk en informatief filmpje over de RB17

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

G_Dragon schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:26:
[...]

Het is en blijft een zeer wazig verhaal voor de buitenwereld. En of Newey did gewoon heeft aangegrepen om weg te kunnen of toch omdat hij vindt dat Horner wel over de schreef is gegaan. Laat staan die vage gelekte chatberichten en nog vreemdere foto's...... Jammer dat men dan niet wat meer openheid over zaken geeft, want Horner heeft gewoon de schijn tegen. En aan de andere kan is dat ook misschien precies wat die werkneemster heeft willen bereiken.

Denk niet dat een dergelijk persoon nog in de F1 aan de bak kan komen. Maar goed, dat dacht ik ook van Flavio.....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nog een F1 auto kopen?
in de VS komt er 1 beschikbaar:
https://edition.cnn.com/2...tion-scli-intl/index.html
A 1954 Mercedes worth up to $70 million will be among legendary racing cars up for sale soon.
The 1954 Mercedes-Benz was driven by both Juan Manuel Fangio and Stirling Moss.

[ Voor 37% gewijzigd door YakuzA op 13-08-2024 17:36 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Bij de Kruidvat Redbull merchandising, dekbed hoes, bekers, tas etc. Volgens mij stond het begin van de maand in de folder, dus niet alles is nog overal beschikbaar. Online alleen dit, waaronder de dekbedhoezen

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
jeanj schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:59:
Bij de Kruidvat Redbull merchandising, dekbed hoes, bekers, tas etc. Volgens mij stond het begin van de maand in de folder, dus niet alles is nog overal beschikbaar. Online alleen dit, waaronder de dekbedhoezen
Helaas, had nog wel interesse in een flesje "Les larmes d'Hamilton" als verzamelaar zijnde, mijn allerkostbaarste bezit t.w. 0,5 ml "Ambtenarenzweet" ligt veilig in de kluis, dat spul is echt onvervangbaar en derhalve ook niet te verzekeren.
Volgend jaar bij Ferrari zal er wel weer een nieuwe collectie "Les larmes d'Hamilton" uitgebracht worden alleen zit dat dan in een scharlaken livery en ik vind zo'n zwartgrijze verpakking met fluoriserend regenboog dopje wel veel mooier.

ontopic:
Heb je net de MV fanstore leeggekocht ligt dat zelfde spul incl. dekbed nu opeens in de uitverkoop bij de Kruidvat :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ben wel benieuwd welk chilling effect dit nieuws heeft
(Teambazen en) Formule 1-coureurs krijgen voortaan zwaardere straffen voor kritiek op stewards
Ik zou voortaan op elke vraag over regels of besluiten van de FIA/Stewards (van de pers) reageren, ik vind er wel wat van maar ga niet zeggen i.v.m. de potentiele negatieve effecten voor mijn team (of iets in die trant)

[ Voor 4% gewijzigd door jeanj op 14-08-2024 14:21 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

jeanj schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:20:
Ben wel benieuwd welk chilling effect dit nieuws heeft
(Teambazen en) Formule 1-coureurs krijgen voortaan zwaardere straffen voor kritiek op stewards
Ik zou voortaan op elke vraag over regels of besluiten van de FIA/Stewards (van de pers) reageren, ik vind er wel wat van maar ga niet zeggen i.v.m. de potentiele negatieve effecten voor mijn team (of iets in die trant)
We're never wrong! We are the law!

Kritiek en grof zijn, zijn 2 verschillende zaken. Slechte ontwikkeling imho. Stewards zijn mensen, nemen genoeg rare beslissingen met rare uiteleg, etc.

Maar geen kritiek meer kunnen aanhoren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:39
siggy schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:56:
Maar geen kritiek meer kunnen aanhoren.....
Dat is niet perse wat ik er uit op maak (de originele uitspraken van dingske van de FIA). (Publiekelijk) zijn ze niet tegen de kritiek, maar willen ze niet dat het publiekelijk geuit wordt. Omdat de FIA dus meent dat het de publieke mening beïnvloed en er daardoor online haat naar de stewards is
Ik vraag mij echter af of die haat er is omdat de coureurs / teambazen iets roepen, of omdat de stewards / FIA in het algeheel / ... iets doms doen. Ik denk namelijk dat er voldoende online communities etc zijn om een haatcampagne te voeren, en dat de mening van een coureur/teambaas daar niet voor nodig is.

Naast het opzetten van de oogkleppen en de FIA die alleen naar de FIA kijkt. Want het is niet alsof uitspraken van coureurs/teambazen niet leiden tot online haat van van andere coureurs/.... Latifi die doodsbedreigingen heeft gehad na Abu Dhabi 2021, bv. Of uberhaupt al het hele 2021 seizoen, het "beetje" moddergooien tussen de teams wat vervolgens online helemaal uit de hand liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:08:
[...]

Dat is niet perse wat ik er uit op maak (de originele uitspraken van dingske van de FIA). (Publiekelijk) zijn ze niet tegen de kritiek, maar willen ze niet dat het publiekelijk geuit wordt. Omdat de FIA dus meent dat het de publieke mening beïnvloed en er daardoor online haat naar de stewards is
Ik vraag mij echter af of die haat er is omdat de coureurs / teambazen iets roepen, of omdat de stewards / FIA in het algeheel / ... iets doms doen. Ik denk namelijk dat er voldoende online communities etc zijn om een haatcampagne te voeren, en dat de mening van een coureur/teambaas daar niet voor nodig is.

Naast het opzetten van de oogkleppen en de FIA die alleen naar de FIA kijkt. Want het is niet alsof uitspraken van coureurs/teambazen niet leiden tot online haat van van andere coureurs/.... Latifi die doodsbedreigingen heeft gehad na Abu Dhabi 2021, bv. Of uberhaupt al het hele 2021 seizoen, het "beetje" moddergooien tussen de teams wat vervolgens online helemaal uit de hand liep.
Meh, ze hadden jarenlang geen enkel probleem met het dissen van de FIA en stewards en de complete F1 door Merc & Lewis. Laat staan SkyF1. Waarom is het nu ineens een ding om rekening mee te houden? Nee, geef mij maar een dronken BMS any day dan deze bs. Voelt gewoon weer aan als bizarre bias......of het is heel makkelijk uit te leggen dat dit bias is. Maakt niet uit. Nothing's gonna change.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
siggy schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:36:
[...]

Meh, ze hadden jarenlang geen enkel probleem met het dissen van de FIA en stewards en de complete F1 door Merc & Lewis. Laat staan SkyF1. Waarom is het nu ineens een ding om rekening mee te houden? Nee, geef mij maar een dronken BMS any day dan deze bs. Voelt gewoon weer aan als bizarre bias......of het is heel makkelijk uit te leggen dat dit bias is. Maakt niet uit. Nothing's gonna change.
Dit heeft toch niks met bias of met Mercedes en Hamilton te maken? Ik ben bang dat je met deze post juist een beetje hun punt bewijst...

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 17:00

HaterFrame

Well... Poo came out!

Als ze nou eens beginnen met transparantie en eenduidige regelgeving, dan zijn dit soort noodgrepen niet nodig. Maar goed, we hebben het over de FIA.

I am the great Cornholio!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Tleilaxu schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:26:
[...]

Dit heeft toch niks met bias of met Mercedes en Hamilton te maken? Ik ben bang dat je met deze post juist een beetje hun punt bewijst...
Is er ooit op enig moment gezegd geworden tegen Sky, Merc/Toto of Hamilton zo van 'nu is het genoeg geweest met het dissen op FIA/Stewards/race director'? Volgens mij niet, toch? Elke kans hebben ze zowat aangepakt om hun ongenoegen te uiten......

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:10
HaterFrame schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:31:
Als ze nou eens beginnen met transparantie en eenduidige regelgeving, dan zijn dit soort noodgrepen niet nodig. Maar goed, we hebben het over de FIA.
Als we nou eens beginnen met ervoor zorgen dat online haat niet zo makkelijk te verspreiden is. Dat gaat natuurlijk veel verder dan de F1 wereld, maar dit soort regels zijn symptoombestrijding (van een veel groter maatschappelijk probleem) i.p.v. het aanpakken van het werkelijke probleem. Wat uiteraard de FIA niet kan doen, dat moet op een hoger niveau.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:42:
[...]

Is er ooit op enig moment gezegd geworden tegen Sky, Merc/Toto of Hamilton zo van 'nu is het genoeg geweest met het dissen op FIA/Stewards/race director'? Volgens mij niet, toch? Elke kans hebben ze zowat aangepakt om hun ongenoegen te uiten......
Is het ooit tegen een andere zender / team / coureur gezegd? Bij mijn weten niet. Dus ja, wat @HaterFrame schrijft. Je laat je eige haat tegen deze zender / team / coureur hier nogal mee blijken ;)

Enige dingetjes die ik mij kan herinneren is dat Renault eens tegen Ziggo heeft gezegd niet meer met hen te praten (ging volgens mij over die "French fuck" opmerking van Plooij), en Red Bull een weekend niet met Sky heeft gesproken (aanleiding waren opmerkingen over Verstappen, weet niet meer wat).

Maar de FIA heeft hier nooit tegen opgetreden of wat dan ook. Meteen die "maar vroeger mocht X / Y / Z het wel" kaart trekken "past" IMO dan ook niet. Onafhankelijk van of het nu erger is of niet gaat het er om dat ze toen iedereen gelijk behandelde onder die "regels" (/gebrek aan), en dat ze ook nu iedereen gelijk behandelen.

Waarbii je je uiteraard wel kunt afvragen of de (online) heksenjacht nu erger is dan die tegen Latifi en Michael Massi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar is Ralf Schumacher uit de kast gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:55

Fanta

FordPerformance™️

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:09:
Klopt. Een paar weken geleden al.. :)

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:09:
Ralf Schumacher Michael Massi heeft een aanslag gepleegd op Donald Trump?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Volgens mij past dit het beste in het randzaken topic, maar Uralkali heeft beslag laten leggen op de aanwezige boedel van Haas in Zandvoort. Schijnbaar zijn er gisteren gerechtsdeurwaarders en politieagenten naar de paddock gestuurd om de inboedel van Haas vast te leggen.

https://nl.motorsport.com...-het-nu-serieus/10646841/

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Was het al bekend dat de coureurs geen rappers zijn? ;) Ze moeten minder F-bombs laten vallen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:18:
Was het al bekend dat de coureurs geen rappers zijn? ;) Ze moeten minder F-bombs laten vallen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Illegal_Alien schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:18:
Neeeeee echt. Ik dacht wtf... maar dan dit.

https://www.autosport.com...s-over-swearing/10655782/

Ali G Hamilton is terug........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:32

codex

Geen OpenAI agent :)

siggy schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:07:
[...]

Neeeeee echt. Ik dacht wtf... maar dan dit.

https://www.autosport.com...s-over-swearing/10655782/

Ali G Hamilton is terug........
Het is echt ongelooflijk. Volgens mij is de meest succesvolle rapper ooit spierwit.

Door dit soort acties krijg ik echt de kriebels van die man.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

codex schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:22:
[...]

Het is echt ongelooflijk. Volgens mij is de meest succesvolle rapper ooit spierwit.

Tsja. It's only racist if somebody else says it right.

Helaas, hij i toch geen ene moer veranderd. Maar goed. Arabier vs Hamilton. Let 'm fight *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:09
siggy schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:44:
[...]

[YouTube: Lewis Hamilton: "Because I'm black"]

Helaas, hij i toch geen ene moer veranderd. Maar goed. Arabier vs Hamilton. Let 'm fight *O*
Achja, hij voelt dat die toch relevant moet blijven, want op Racepace zit dat er even niet echt helemaal in kwa auto, maar ook kwa rijden.

Wil het probleem van racisme zeker niet bagetaliseren, maar dit soort uitspraken werkt imho averechts TOV van je doel. Als ik een groep moest aanduiden die heel veel vloekt zou ik toch ook echt op rappers uitkomen :+ Dat heeft niets met hun kleur te maken, maar met de rapcultuur. Dat is waar Ben op doelt, niet de huidskleur..... Maarja, hij voelt zich denk ik aangevallen omdat die zichzelf ook een rapper vind O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Waah schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 00:38:
[...]

Achja, hij voelt dat die toch relevant moet blijven, want op Racepace zit dat er even niet echt helemaal in kwa auto, maar ook kwa rijden.

Wil het probleem van racisme zeker niet bagetaliseren, maar dit soort uitspraken werkt imho averechts TOV van je doel. Als ik een groep moest aanduiden die heel veel vloekt zou ik toch ook echt op rappers uitkomen :+ Dat heeft niets met hun kleur te maken, maar met de rapcultuur. Dat is waar Ben op doelt, niet de huidskleur..... Maarja, hij voelt zich denk ik aangevallen omdat die zichzelf ook een rapper vind O-)
Het werkt zeker averechts, en je kunt het als niet-'rapper' toch nooit goed doen. De grap is natuurlijk dat juist Hamilton het zelf racistisch maakt, want hij associeert dus rappers met huidskleur. En blijkbaar is een blanke rapper geen echte rapper, wat het dus óók racistisch maakt. Maar hey, je kunt niet racistisch zijn tegenover blanke rappers, toch? 8)7 :+

Het is en blijft jammer dat niemand in het circus de ballen heeft, of in welk ander circus dan ook, om hier tegen in te gaan.

En uiteraard, alles wat ik zeg is uiteraard bagataliserend tov racisme :z :z :z En zo kan er nooit inhoudelijk een discussie worden gehouden want je kunt het toch nooit doen met mensen die zch beledigd voelen voor iemand anders.

Terug naar de sport :X

Aangezien Daniel Ricciardo gewoon de interviews heeft gedaan, zal hij in ieder geval nog een weekendje mogen racen. Ik hoop zo echt dat RB de ballen weer heeft gevonden om Lawson er voor de volgende race in te gooien. DR voegt al enkele jaren helemaal niks toe, en zijn 'zelfvertrouwen' is voor mij overgeslagen op totale onlogische arrogantie. Hij heeft in 4 jaar tijd 2 goede races gehad. De winst op Monza en de sprint race in Miami. Dat je als F1 coureur zelfvertrouwen moet hebben is logisch, maar dat hijzelf zover van de werkelijkheid staat vind ik gewoon stom. Je kunt toch prima zeggen dat het niet goed genoeg is en dat hij de vragen begrijpt etc etc....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Just because you're offended, doesn't mean you're right.

Ricky Gervais

;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Er zit toch ook een racisitisch element verstopt in die opmerking van Sulayem? Ik geloof niet dat het zijn intentie is om racistisch te zijn, maar ik snap Hamiltons opmerking wel. Sulayem verbindt vloeken met rapmuziek, wat een stereotype versterkt dat als racistisch kan worden ervaren, vooral omdat rap vaak geassocieerd wordt met zwarte cultuur.

[ Voor 24% gewijzigd door Mog op 20-09-2024 08:44 . Reden: Moet het wel goed verwoorden ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:31
Mog schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:21:
[...]

Er zit toch ook een racisitisch element verstopt in die opmerking van Sulayem? Ik geloof niet dat het zijn intentie is om racistisch te zijn, maar ik snap Hamiltons opmerking wel. Sulayem verbindt vloeken met rapmuziek, wat een stereotype versterkt dat als racistisch kan worden ervaren, vooral omdat rap vaak geassocieerd wordt met zwarte cultuur.
Sulayem zegt ook dat F1-rijders niet moeten vloeken en die zijn vaak wit. Is hij nu ook racistisch tegen witte mensen? (oh nee, even vergeten dat racisme tov witte mensen onmogelijk is).
Hij heeft het over rappers, niet over zwarte rappers. Ik heb er geen data van, maar ik gok dat de witte rappers net zoveel schelden als de zwarte. De vergelijking is dus prima, rappers schelden veel, ik wil dat we minder schelden, wij zijn geen rappers (aka wij zijn geen scheldende mensen).

Afgezien daarvan is het verzoek van Sulayem onzin. Als je vindt dat het de sport schaadt dan moet je het niet uitzenden. Maar dat doen ze wel want sappig materiaal.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

offtopic:
Laat maar, bizar dat dit soort racistisch geneuzel gewoon kan....

[ Voor 196% gewijzigd door siggy op 20-09-2024 09:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mog schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:21:
[...]

Er is niets racistisch aan zijn opmerkingen. In rap komt nu eenmaal veel gevloek etc. voor en dat is een feit. Dat heeft verder niets met huidskleur of wat te maken. Niet alle rappers zijn zwart en niet alle mensen met een kleurtje zijn rapper. Niet alle blanken zijn rapper maar sommige weer wel. In dit geval generaliseert Lewis zelf door te denken dat alle rappers zwart zijn wat dus ook als racistisch opgevat zou kunnen worden. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
siggy schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:23:
offtopic:
Laat maar, bizar dat dit soort racistisch geneuzel gewoon kan....
omdat het niet racistisch is 8)7

"Rappers" is geen ras. Er zijn genoeg blanke rappers. Dat de cultuur ooit ontstaan is in de VS onder een bepaalde groep, betekent niet dat als men het over rappers heeft het meteen over die groep gaat.
Ik durf wel aan te gaan dat rapmuziek statistisch de meeste scheldwoorden bevat. Geen bevestiging van een stereotype, eerder een feit.

Door er allerlei context bij te pakken die niet relevant is kan je alles wel racistisch maken. Ik las bij het bericht ook al "Colorful language". Als je wil kun je zelfs dát als racistisch opvatten, want in de VS noemen ze donkere mensen ook wel "people of color".

Hamilton kan zich gekwetst voelen, maar dat betekent niet dat hij gelijk heeft over dat het racistisch is. Dat geeft eerder aan hoe diep het trauma zit bij Hamilton. Hij denkt dat hij nu "de problematiek van racisme aan de kaak stelt" maar het heeft enkel een averechts effect en gaat niet bewerkstelligen wat hij hoopt.

Het is niet slim om te snel de racismekaart te trekken. En hier moet je een aantal leaps of logic en aannames doen voor je er komt dat het racistisch is. Je kunt het namelijk net zo goed andersom redeneren: Het geeft juist aan dat Hamilton vind dat rapmuziek van de "zwarte man" is. En een deel zal nu denken: "Tja, vanuit historie gezien is dat toch ook zo? en de meeste rappers zijn toch zwart".

Als je dat denkt, doe dan hetzelfde met F1: "Vanuit historie gezien is de F1 een britse, blanke sport, en de meeste F1 coureurs zijn toch ook blank?" en dan zie je dat het eigenlijk net zo racistisch uitgelegd kán worden. Met het enige verschil (en een belangrijk verschil) dat er in het verleden natuurlijk heel slecht is omgegaan met niet-blanke mensen. En daarom (onder andere) wordt er zwaarder getild aan racisme richting donkere mensen.

Maar als je dit soort logica gaat toepassen, kun je niets meer zeggen en krijg je enkel slachtofferrol-gedrag. Daarmee ga je je doel niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 12:55
Rap is echter ontstaan vanuit en altijd geassocieerd met zwarte cultuur. Volgens mij is dat waar Hamilton vandaan komt en vanuit zijn oogpunt kan ik dat ook begrijpen. Ik vind zelf de opmerking van Ben Sulayem in het beste geval behoorlijk ondoordacht, want er zit toch op zijn minst een 'we zijn toch beter dan rappers' ondertoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Waah schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:51:
[...]

omdat het niet racistisch is 8)7
offtopic:
Ik denk dat je mijn vorige posts ff moet teruglezen. Ik reageer op iets anders en onderschijf het punt wat ik zelf voorheen ook al heb gemaakt. Mensen die zo redeneren of denken dat die logica okay is hebben dringend psychische hulp nodig.....Het juist vinden dat die opmerking racistische ondertoon zou hebben ís letterlijk racisme.

[ Voor 10% gewijzigd door siggy op 20-09-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
ParaDroid2 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:53:
Rap is echter ontstaan vanuit en altijd geassocieerd met zwarte cultuur. Volgens mij is dat waar Hamilton vandaan komt en vanuit zijn oogpunt kan ik dat ook begrijpen. Ik vind zelf de opmerking van Ben Sulayem in het beste geval behoorlijk ondoordacht, want er zit toch op zijn minst een 'we zijn toch beter dan rappers' ondertoon in.
Het maakt niet uit waar het vanuit ontstaan is of waar het mee geassocieerd wordt. De logica die je moet volgen is: Rappers schelden veel -> Ik wil dat F1 rijders minder schelden -> F1 rijders zijn geen rappers.

De ondertoon is wmb dan ook "ons taalgebruik is toch beter dan dat van rappers", iets dat ik ook wel over mezelf durf te zeggen. Ik gok dat mij dat ook meteen een enorme racist maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 23-09 12:55
Nou ja, het gaat er meer om dat hij die vergelijking niet hoeft te maken. Door een vergelijk te maken impliceer je w.m.b. ook dat je vind dat je beter bent dan rappers. Maar dat is hoe ik erin sta, ik vind het vooral een ondoordachte vergelijking. Het had wat mij betreft beter geweest als er gewoon werd gezegd, we gaan/willen het schelden verminderen, dan ging de discussie daarover in plaats van dat het nu een semantische discussie wordt of er wel of niet een ondertoon aan zat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:32

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik zie er echt geen kwaad in dat er een vergelijking met rappers gemaakt wordt. Ik ben een liefhebber van rap, ik luister dagelijks rap uit de 90/00 periode. Dat staat bol van de scheldwoorden, ik heb er totaal geen moeite mee, maar snap dat niet iedereen er van gediend is en bijvoorbeeld hun kinderen dit verbied te luisteren. Het is echter wel een voldongen feit, Will Smith (als je dat een rapper kunt noemen) viel op omdat hij nooit schold in zijn nummers en daarmee vrij uniek was. Eminem, de meest succesvolle rapper ooit, gebruikte tussen de 20 en 50 scheldwoorden per nummer.

Dit is echt op elke slak zout leggen en typerend voor de samenleving heden ten dage. Het is een verwijzing naar een subcultuur waarin dat normaal is en hij (Ben Sulayem) trekt die vergelijking, nu ineens is het racistisch? Kom op zeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BSTNjitRam
ParaDroid2 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:06:
Nou ja, het gaat er meer om dat hij die vergelijking niet hoeft te maken. Door een vergelijk te maken impliceer je w.m.b. ook dat je vind dat je beter bent dan rappers. Maar dat is hoe ik erin sta, ik vind het vooral een ondoordachte vergelijking. Het had wat mij betreft beter geweest als er gewoon werd gezegd, we gaan/willen het schelden verminderen, dan ging de discussie daarover in plaats van dat het nu een semantische discussie wordt of er wel of niet een ondertoon aan zat.
Je impliceert dat je taalgebruik beter is dan dat van rappers, niets meer, niets minder.
Enkel door deze doordenkerij "logica" kom je op racisme uit.
Hij zegt dat hun taalgebruik beter hoort te zijn dan dat van rappers -> Hij zegt dat ze beter zijn dan rappers (hier ben jij al aangekomen) -> veel rappers zijn zwart -> Hij zegt dat ze beter zijn dan zwarten !!!! GET THE PITCHFORKS !!!

Hij had de vergelijking niet hoeven maken, dat klopt. Maar dat maakt het nog niet racistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
Wat een gejank is die kansloze racismekaart toch weer... En dan vinden ze het gek dat steeds meer mensen er juist tegenin gaan.

Ik heb een grafhekel aan rap en ik associeer het vooral met criminaliteit, maar weet ook dat er veel wordt gevloekt. Als we het over Nederlandse rappers hebben, dan kan ik niet 1 donkere rapper opnoemen. Waarschijnlijk zal ik wel een 'owja'-moment hebben bij het horen van wat namen. Ik denk vooral aan Ali B, Gers Pardoel en Boef vanwege hun omgang met vrouwen. Verder aan Lange Frans, die ook niet echt een clean sheet heeft. In relatie tot eerder genoemden aan Yes-R en Baas B.

Maar de racismekaart op dit onderwerp is echt weer kansloos gedrag wat 'THE MESSAGE' niet ten goede komt.

Overigens, de oplossing m.b.t. het vloeken is ook vrij makkelijk. Er zijn al meerdere audio streams, laat elke audiostream kiezen wat voor boordradioberichten zij willen. Ongefilterd, gefilterd of gewoon geen boordradio.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:47

hamsteg

Species 5618

TheBrut3 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:54:
Wat een gejank is die kansloze racismekaart toch weer... En dan vinden ze het gek dat steeds meer mensen er juist tegenin gaan.

Ik heb een grafhekel aan rap en ik associeer het vooral met criminaliteit, maar weet ook dat er veel wordt gevloekt. Als we het over Nederlandse rappers hebben, dan kan ik niet 1 donkere rapper opnoemen. Waarschijnlijk zal ik wel een 'owja'-moment hebben bij het horen van wat namen. Ik denk vooral aan Ali B, Gers Pardoel en Boef vanwege hun omgang met vrouwen. Verder aan Lange Frans, die ook niet echt een clean sheet heeft. In relatie tot eerder genoemden aan Yes-R en Baas B.

Maar de racismekaart op dit onderwerp is echt weer kansloos gedrag wat 'THE MESSAGE' niet ten goede komt.

Overigens, de oplossing m.b.t. het vloeken is ook vrij makkelijk. Er zijn al meerdere audio streams, laat elke audiostream kiezen wat voor boordradioberichten zij willen. Ongefilterd, gefilterd of gewoon geen boordradio.
Een van de grootste(?) rappers is blank en zal vast het F-woord gebruiken maar zijn nummers zijn wereldwijd goed bekend en prettig om te luisteren (vind ik): Eminem. Hij is niet dom en ongelooflijk creatief met taal.

Rap bestaat al heel lang en kent de oorsprong vanuit de bekende muziekstijlen als hiphop- en reggae, Het verschijnsel op zich was al eeuwen bekend. De muziekstijl komt bijvoorbeeld ook voor in alternatieve rock, zoals in nummers van Cake en de Red Hot Chili Peppers. Een nuance zou je kunnen aanbrengen door het adresseren van de subgroep gangsterrap:
... is een onderdeel van de muziekstroming rap, afkomstig uit de getto's van grote Amerikaanse steden. De teksten zijn vaak gewelddadig en seksistisch en gaan over de moeilijke leefomstandigheden in de getto's, het leven in bendes, geweld en drugs. ...
Zoals met heel veel andere dingen vind ook ik het spelen van de racismekaart in dit geval echt onzin. Klopt er is een negatieve tak ontstaan vanuit een kleurrijk gebied maar maar zo'n negatieve tak (zonder kleur classificering) is in bijna elke grotere groep helaas wel terug te vinden. Wel jammer dat, zoals in dit geval gangsterrap, de grote groep rappers in negatief daglicht stelt. Goede rap is een genot om naar te luisteren en zet je hersens goed aan het werk om de taalvirtuosieit te snappen.

... gecensureerd ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

BSTNjitRam schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:14:
Sulayem zegt ook dat F1-rijders niet moeten vloeken en die zijn vaak wit. Is hij nu ook racistisch tegen witte mensen? (oh nee, even vergeten dat racisme tov witte mensen onmogelijk is).
Elke vorm van discriminatie gaat uit van machtsverhoudingen. Als vriendinnen elkaar "slet" noemen komt dat heel anders binnen dan wanneer een baas dat tegen zijn werknemer zegt. Deze machtsverhoudingen kunnen verschillen per situatie en context.

Racisme tegenover witte mensen (reverse racism) is niet onmogelijk. Bijvoorbeeld in kleinere groepen waarbij je als wit persoon de minderheid bent. Denk aan een wit persoon in Japan. De machtsverhouding is dan omgedraaid. In het Westen ligt de machtsverhouding over het algemeen anders. Dit komt door een mix van historische en huidige factoren. Denk aan slavernij, kolonialisme, aanhoudende economische ongelijkheid en hardnekkige culturele stereotypen.
Hij heeft het over rappers, niet over zwarte rappers. Ik heb er geen data van, maar ik gok dat de witte rappers net zoveel schelden als de zwarte. De vergelijking is dus prima, rappers schelden veel, ik wil dat we minder schelden, wij zijn geen rappers (aka wij zijn geen scheldende mensen).
Racisme (net als andere vormen van discriminatie) is niet altijd feitelijk, maar soms ook een gevoel. Als jij als oude man (voorbeeld) ergens solliciteert en niet aangenomen wordt, kan het gevoel ontstaan dat dat komt door je leeftijd. Dit gevoel kan terecht zijn, zelfs als het moeilijk te bewijzen is. Maar niet elk gevoel van discriminatie is daadwerkelijk discriminatie. Daarom zegt Hamilton niet dat het racistisch is, maar dat er een racistisch element in zit.
Afgezien daarvan is het verzoek van Sulayem onzin. Als je vindt dat het de sport schaadt dan moet je het niet uitzenden. Maar dat doen ze wel want sappig materiaal.
Dat ben ik helemaal met je eens. Sport is emotie. En je frustratie uiten hoort er gewoon bij. Ze pliepen het maar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
siggy schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:44:
[...]

[YouTube: Lewis Hamilton: "Because I'm black"]

Gevalletje, How can i make this about me ..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Mog schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:38:
[...]
...

Racisme tegenover witte mensen (reverse racism) is niet onmogelijk. ...

[...]

Racisme (net als andere vormen van discriminatie) is niet altijd feitelijk, maar soms ook een gevoel. ...
Je eerste statement hier vind ik enorm fout. Hoezo zou racisme tegen witte mensen ineens "reverse" zijn. Een zwarte die zegt dat witte mensen inferieur zijn is net zo racistisch als andersom. Daar is niets reverse aan.

En je tweede statement is meteen een dooddoener tot en met. Als je op je tenen moet lopen omdat iemand anders daar een "gevoel" bij kan hebben terwijl je feitelijk niets fouts zegt, dan kan je niets meer zeggen. Ik zie ook dat de wereld langzaam die kant op gaat en ik vind het de grootste onzin ooit.

"I am offended by that!" "OK, so what?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

BSTNjitRam schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:15:
[...]

Je eerste statement hier vind ik enorm fout. Hoezo zou racisme tegen witte mensen ineens "reverse" zijn. Een zwarte die zegt dat witte mensen inferieur zijn is net zo racistisch als andersom. Daar is niets reverse aan.
Scherp, mijn fout. Ik doelde op racisme van gekleurd naar wit in de context van de Westerse samenleving (op macro niveau dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En Max mag weer wat community service doen: https://www.formula1.com/...ge.4FBhDI6THS9ueTkg8WrlIR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
En doordat alle media, waaronder F1 zelf, nu weer schrijft over die killos zout die de FIA op deze slak legt gaat natuurlijk iedereen weer de persco terug luisteren.

FIA had gewoon lekker hun mond moeten houden en klaar. Of in achterkamertje Verstappen er op aanspreken. Nu wordt alleen maar iedereen nieuwsgierig naar wat er nu daadwerkelijk gezegd is en krijgt het alleen maar meer aandacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:10
Ja en waarom ook, dit heeft natuurlijk niets te maken met het f-word want dat noemt hij niet eens in het interview maar hij heeft een andere mening. Hij vindt dat de Fom het niet moet uitzenden en dat gaat tegen de haren in van de Sjeik.

Het wordt met de week erger vind ik. Kom je uit Engeland mag alles, flapperende vleugels, vreemde inhaal acties, zwalken over de baan, je kan niets fout doen zolang je maar blijft lachen.
Wanneer je uit een ander land komt, dan is je auto illegaal, een raket auto, dan heb je een verkeerde mening, dan rij je te lomp en de Engelse pers legt er graag nog een paar kilo zout bij op. Misschien is het tijd om te stoppen met kijken naar deze show.. want een sport begint het steeds minder te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Giem schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:57:
[...]

Ja en waarom ook, dit heeft natuurlijk niets te maken met het f-word want dat noemt hij niet eens in het interview maar hij heeft een andere mening. Hij vindt dat de Fom het niet moet uitzenden en dat gaat tegen de haren in van de Sjeik.

Het wordt met de week erger vind ik. Kom je uit Engeland mag alles, flapperende vleugels, vreemde inhaal acties, zwalken over de baan, je kan niets fout doen zolang je maar blijft lachen.
Wanneer je uit een ander land komt, dan is je auto illegaal, een raket auto, dan heb je een verkeerde mening, dan rij je te lomp en de Engelse pers legt er graag nog een paar kilo zout bij op. Misschien is het tijd om te stoppen met kijken naar deze show.. want een sport begint het steeds minder te worden.
Max moet gewoone en Brits paspoort regelen en dan weet men bij god niet meer wat ze moeten doen :+ :+

• RobertMe
siggy schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:03:
[...]

Max moet gewoone en Brits paspoort regelen en dan weet men bij god niet meer wat ze moeten doen :+ :+
Dan noemen ze hem een import Brit en gaan ze gewoon verder met hoe het al ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Halve grid is "Monogask" :+ Inclusief bijna alle Britse rijders...
Behalve Verstappen hebben onder anderen Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, Lando Norris, Sergio Perez, Alex Albon, Valtteri Bottas en Nico Hulkenberg

[ Voor 98% gewijzigd door Illegal_Alien op 21-09-2024 10:50 ]

• Shinji
Illegal_Alien schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:48:
Halve grid is "Monogask" :+ Inclusief bijna alle Britse rijders...

[...]
Alleen LeClerc, ze hebben geen paspoort, ze wonen er maar hebben er geen paspoort van.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Shinji schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:51:
[...]

Alleen LeClerc, ze hebben geen paspoort, ze wonen er maar hebben er geen paspoort van.
Daarom de "" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22-09 09:40
BSTNjitRam schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:14:
[...]

(oh nee, even vergeten dat racisme tov witte mensen onmogelijk is).
Och, hier ook al deze ongepaste slachtofferonzin?! Heel triest. Hoopte hier wat anders tegen te komen.

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22-09 09:40
Waah schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 00:38:
[...]

maar dit soort uitspraken werkt imho averechts TOV van je doel.
Bij een bepaalde groep werkt dit averechts, waar tolerantie en kleur sowieso al een probleem is.

Voor mij werkt dit absoluut niet averechts. Ik vind het onzin wat Hamilton hierover zegt, maar ga daardoor niet anders denken over reacties waarin racisme wordt verwerkt omdat één F1 coureur wat roept. Als de mening over de ernst van racisme door deze ene opmerking van Hamilton veranderd, dan zit het al meer dan mis bij die mensen, zoals zo vaak al te lezen is online.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 16:42

DataGhost

iPL dev

Giem schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:57:
[...]

Ja en waarom ook, dit heeft natuurlijk niets te maken met het f-word want dat noemt hij niet eens in het interview maar hij heeft een andere mening.
Als je F1TV hebt: FIA Drivers' Press Conference Group 2 vanaf 10:50. Ondanks dat het klinkt alsof hij een pieptoon uitspreekt zie je zijn mond duidelijk voluit "fucked" zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:20
Voor degenen die het gratis willen zien: RTL Duitsland zendt de kwalificatie van Singapore uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 17:27

Leuk filmpje waarom Mercedes zoveel problemen had in 2022.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 21-09 16:13
Random illustratie post.

Gundam vs F1

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GYg1StZasAEIMrw?format=jpg&name=large

Credit aan Walter Kim

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:18
Hamilton heeft al lang depressies omdat hij op school gepest is, en door de druk van het racen...

Klik

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01

Wok

Dakloos...

alexbl69 schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:28:
Hamilton heeft al lang depressies omdat hij op school gepest is, en door de druk van het racen...

Klik
Fijne krokodillentranen van hem weer... Zoekt weer een nieuwe bron van aandacht nu hij niet meedoet voor de knikkers?

Ik weet uit eigen ervaring wat pesten met je doet: vijftien jaar lang niet serieus genomen worden door je omgeving levert je doorgaans geen multi-million dollar sporting career op.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Wok schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:49:
[...]

Fijne krokodillentranen van hem weer... Zoekt weer een nieuwe bron van aandacht nu hij niet meedoet voor de knikkers?

Ik weet uit eigen ervaring wat pesten met je doet: vijftien jaar lang niet serieus genomen worden door je omgeving levert je doorgaans geen multi-million dollar sporting career op.
Records Kunnen gebroken. Maar een verhaal van altijd tegengewerkt tot kampioen is natuurlijk altijd verkoopwaardig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Hamilton kan niet goed tegen pesten, dat weten we al. Intussen heeft ie al enkele jaren een wapen die hij inzet tegen pesten, zoals Silvestone 2021. /s

Oh wacht, dát is niet wat hij bedoeld?

Ik kan weinig medelijden met iemand in de F1 hebben. Wie dan ook. Als je elke week op de kartbaan bent, waarschijnlijke meerdere dagen in de week, dan is dat pesten ook niet heel relevant meer, zeker niet in de jaren 90/00.

Shit voor hem, maar het enige wat ik kan zien is dat hij zijn ellendige tranen afveegt met 100 euro/dollar/pond biljetten. En als ie nu nog steeds een psycholoog zoekt......damn hoe zwaar moeten dan al die jaren nou geweest zijn?

Ali G says respect. /s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wok schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:49:
[...]

Wél in film scripts... maar mijnheer Hamilton is niet bezig in die industrie toch .. oh wacht

Los van alles, kan ik best geloven dat het hem te parten heeft gespeeld. Pesten gebeurt overal, in alle lagen van de samenleving. Op de golfclub is het niet anders dan de voetbalkantine. Op de publieke basisschool als in privéscholen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
siggy schreef op zondag 29 september 2024 @ 23:00:
Hamilton kan niet goed tegen pesten, dat weten we al. Intussen heeft ie al enkele jaren een wapen die hij inzet tegen pesten, zoals Silvestone 2021. /s

Ik kan weinig medelijden met iemand in de F1 hebben. Wie dan ook. Als je elke week op de kartbaan bent, waarschijnlijke meerdere dagen in de week, dan is dat pesten ook niet heel relevant meer, zeker niet in de jaren 90/00.

Shit voor hem, maar het enige wat ik kan zien is dat hij zijn ellendige tranen afveegt met 100 euro/dollar/pond biljetten. En als ie nu nog steeds een psycholoog zoekt......damn hoe zwaar moeten dan al die jaren nou geweest zijn?

Ali G says respect. /s
Wat een ontzettend kromme redenering. Hij is nu succesvol, dus dan zal het pesten wel niet zo erg geweest zijn? :?

Of hij mag er niks over zeggen, want hij is nu rijk :?

Dus geld en succes maakt alles goed?

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 22:26

Vuvuzela

My spire is forming

Ali G says respect. /s
En als Max later verteld dat hij last heeft gehad van de klappen van Jos? Reageer je dan ook zo?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Nou, nou, 2 man tegelijkertijd zelfs :+

Hamilton staat niet bepaald bekend als iemand die betrouwbaar is m.b.t. zijn uitspraken. Voor de rest mag alles en iedereen zeggen wat ze willen. En mijn punt was dat als iemand gepest werd/wordt en er last van heeft, en dat na enkele decennia nog steeds geen hulp voor heeft gehad, dan vind ik dat het wel heeft meegevallen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustM3
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 17:15
Even totaal offtopic.... of toch niet.
Ik ben verfant luisteraar van F1 en podcasts. Nu luister ik F1 vandaag en soms F1 aan tafel(vind ik persoonlijk minder). Welke andere podcast zouden jullie aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:15

alienfruit

the alien you never expected

F1 op de Apple Vision Pro: YouTube: Formula 1 on Apple Vision Pro is Amazing!
Moeite waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

In ander 'help ik heb het zo zwaar' nieuws:
https://www.autosport.com...nly-get-rubbish/10658575/

In dit geval is het toch wel weer zeer typerend. En niet de mono-variant.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:19
Wild Chocolate schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:07:
[...]

Wat een ontzettend kromme redenering. Hij is nu succesvol, dus dan zal het pesten wel niet zo erg geweest zijn? :?

Of hij mag er niks over zeggen, want hij is nu rijk :?

Dus geld en succes maakt alles goed?
Inderdaad, ontzettend krom.

Goed om aandacht te vragen voor de gevolgen van pestgedrag. Veel kinderen worden gepest en velen hebben daar als volwassene nog last van.

Er kunnen niet genoeg rolmodellen opstaan die, ondanks dat ze gepest zijn, succesvol zijn geworden. Laat pesters zien wat de gevolgen zijn, laat gepesten zien dat je je niet hoeft te schamen voor de problemen die ze ondervinden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ali G says respect. /s
Een coureur dat bij Williams / VCARB rijdt, verdient anders stukken minder dan bijvoorbeeld een coureur van Red Bull, McLaren of de andere top teams. Ergo, niet elke coureur 'zwemt' in het geld, zoals jij hier lijkt te pretenderen.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 30-09-2024 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Laatst online: 00:09
JustM3 schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:49:
Welke andere podcast zouden jullie aanraden?
Engels of Nederlands?
V.w.b. Engels kan ik F1: Beyond the Grid aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

https://www.motorsport.co...idiculous-thing/10659081/
Exclusive: Jos Verstappen on FIA swearing row - ‘The most ridiculous thing’
Former F1 driver Verstappen slams FIA-mandated community service for his son Max
Ongefilterde Jos is altijd wel leuk om te lezen :P

Wist overigens niet dat dit ook in de WRC speelt momenteel:
“But we also see it in rally,” the former Grand Prix driver continued, referring to the suspended €30,000 fine that was given to WRC driver Sébastien Ogier for comments he directed at officials at the Acropolis Rally in Greece earlier this month.
https://www.motorsport.co...nly-get-rubbish/10658551/
Ben Sulayem thinks FIA isn't getting enough credit: "We only get rubbish"
FIA president rues the lack of credit the federation receives
/edit: arrrght copy/paste issues :P

[ Voor 29% gewijzigd door YakuzA op 30-09-2024 13:08 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wel gaaf, alleen als je primair daarvoor een vision pro aanschaft is het wel duimen dat zo'n third party app gewoon blijft werken. Maar hoe dan ook een leuke blik in de toekomst van sport kijken :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustM3
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 17:15
Rembock schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:34:
[...]

Engels of Nederlands?
V.w.b. Engels kan ik F1: Beyond the Grid aanraden :)
Beide prima. Ik ga hem vanmiddag eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:38
Ik ben verfant luisteraar van F1 en podcasts. Nu luister ik F1 vandaag en soms F1 aan tafel(vind ik persoonlijk minder). Welke andere podcast zouden jullie aanraden?
Deze is ook aan te raden:
https://open.spotify.com/...tAi6Q?si=0cfc1fcfaa9e4abc

Met David Coulthard en Eddie Jordan

[ Voor 6% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 30-09-2024 13:29 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Eh, is it al langsgekomen?
| Zak Brown joined the Andretti Acquisition Corp II board: Here’s what that means:
- With Michael Andretti stepping down as CEO of Andretti Global, there have been several developments, including Zak Brown joining the board of directors for Andretti Acquisition Corp. II on September 5, 2024.
- Andretti Acquisition Corp. II is a SPAC (Special Purpose Acquisition Company), a publicly traded entity created to merge with or acquire an existing business. SPACs raise money through an IPO to facilitate mergers, bypassing some of the regulations involved in going public.
- Brown’s involvement with Andretti Acquisition Corp. II isn’t his first time working with an Andretti-led SPAC. The first Andretti Acquisition Corp. was formed in 2021 and later merged with Zapata AI. This new SPAC seeks further investment opportunities that benefit Andretti, excluding the acquisition of a motorsport team for now.
- Zak Brown has a history of collaboration with Michael Andretti. Their partnership extends into ventures like Walkinshaw Andretti United in the Australian Supercars series. Brown has also defended Andretti Global's bid to enter Formula 1 and has been supportive of their efforts.
- While Brown doesn’t have direct authority over mergers or acquisitions made by Andretti Acquisition Corp. II, his alignment with Andretti’s goals is clear, especially given their past collaborations.
Michael Andretti is toch niet zo oud.....Misschien toch een poging om Enstone te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 20:25
Ik kan de podcast van Nu.nl altijd wel waarderen.
Formule1 aan tafel :r

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Jos Verstappen slaat alarm en richt pijlen (weer) op teambaas Horner: 'Is spanning en hij blijft zitten'

Jos Verstappen, vader van Formule 1-wereldkampioen Max, heeft zich opnieuw kritisch uitgelaten over de gang van zaken bij Red Bull Racing, de werkgever van zijn zoon Max. Vooral teambaas Christian Horner moet het ontgelden.

"Op deze manier kan het niet doorgaan, de boel zal exploderen", zegt Verstappen tegen de Engelse krant Daily Mail. Daarmee doelt hij op het vertrek van drie belangrijke Red Bull-medewerkers. Topontwerper Adrien Newey stapt over naar Aston Martin, sportief directeur Jonathan Wheatley gaat naar Audi. En hoofdstrateeg Will Courtenay vertrekt naar McLaren.

"Er is hier spanning terwijl hij op zijn positie blijft", wijst Verstappen op Horner. "Het zijn nu te veel mensen die vertrekken. En Max krijgt er elke keer vragen over en zo. Dus ja, ik denk dat het gewoon niet goed is, wat er nu gebeurt."

Getty
Jos Verstappen (rechts) in gesprek met teambaas Christian Horner
De relatie tussen Verstappen en Horner is al langer verstoord. Toen laatstgenoemde werd beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag, zei Verstappen al: "Dit is onhoudbaar. Het is beter voor het team als hij opstapt."

Afgelopen juni kregen de kemphanen het aan de stok toen Verstappen een 'Legends Parade' zou rijden. "Christian heeft er alles aan gedaan om te voorkomen dat ik hier zou rijden", zei Verstappen toen. "Hij wilde niet dat ik gefilmd zou worden in die auto. Ontzettend kinderachtig."

Max Verstappen is sinds enkele maanden niet meer ongenaakbaar in de Formule 1. De coureur wist geen van de laatste acht GP's te winnen en ziet achtervolger Lando Norris steeds dichterbij komen in de WK-stand. Verstappen heeft met nog zes races te gaan nog een voorsprong van 52 punten op zijn Britse collega.
Bron: NOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 01:00
Daily Mail heeft er wat oude quotes ingestopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik snap nog steeds niet waarom Jos toegelaten wordt daar bij RBR (of überhaupt in de paddock), bij STR had hij misschien nog wat van waarde maar nu?... Raymond Vermeulen is de zaakwaarnemer van Max *punt*.

Je ziet de andere vaders toch ook niet continu huilen in de media om aandacht en invloed? Vind het echt een hele rare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
ArcticWolf schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:35:
[...]

Ik snap nog steeds niet waarom Jos toegelaten wordt daar bij RBR (of überhaupt in de paddock), bij STR had hij misschien nog wat van waarde maar nu?... Raymond Vermeulen is de zaakwaarnemer van Max *punt*.

Je ziet de andere vaders toch ook niet continu huilen in de media om aandacht en invloed? Vind het echt een hele rare situatie.
Buiten dat het inderdaad wel een rare gang van zaken is, is hij niet ook gewoon onderdeel van Verstappen BV?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
ArcticWolf schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:35:
Carlos Sainz? Die werd ook nog gewoon even in het motorhome van Williams gespot. En een paar dagen later "tada, junior gaat naar Williams". En in de tijd dat Jos & Carlos nog naast elkaar stonden bij STR leverde dat ook al genoeg problemen op. Zowel direct in het team als het beïnvloeden en bespelen van de media.

Verder riep pa Perez ook vaak genoeg wat in de media (dat Checo WDC kon worden etc). En de pa van Hamilton zag je vroeger ook wel prominenter (maar was denk ik meer aanwezig en media die een praatje maakte. Niet zo'n stuff als pa Perez, laat staan zoals Sainz Senior & Jos).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 20:59
Luister zelf graag naar RaceReporter. Die doen maandelijks een podcast over de afgelopen races en nieuws.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:01
10 jaar geleden alweer. Op 3 oktober 2014 reed hij in de 1e vrije training van de grand prix van Japan. Max was net 3 dagen daarvoor 17 jaar geworden.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ten-years-ago-today-max-verstappen-made-his-f1-debut-3-days-v0-840xlenbxesd1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=cbb0f2f778aa372b673a1925cc93aaa245759b2e
Pagina: 1 ... 52 ... 68 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.