[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 53 ... 68 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:34
Chocoball schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:36:
10 jaar geleden alweer. Op 3 oktober 2014 reed hij in de 1e vrije training van de grand prix van Japan. Max was net 3 dagen daarvoor 17 jaar geworden.

[Afbeelding]
En niet veel later, in Brazilië:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Hij weet echt niet wanneer hij moet stoppen...
https://www.autosport.com...as-convicted-me/10659918/

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:01
Op de vraag hoe zit nou zo'n F1 Commission vergadering er uit? Zo dus
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/f1-commission-meeting-yesterday-binotto-and-vasseur-next-to-v0-lnemtn25djsd1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=ab3fea9f7d8f234ccd2f5ea53d0605b3aabbb89d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat zijn gewoon alle teambazen en Stefano?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Maasluip schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:44:
Naast Toto 5x ken ik toch niet? En volgens mij zitten zowel Laurent Mekies als Peter Bayer er, dat zijn er dan 2 van VCARB. Op de "derde plek naast Toto" is volgens mij wel iemand van FIA?

Edit:
Voor de volledigheid dan:
Vowles (Williams)
Stella (McLaren)
Binotto (Sauber)
Vasseur (Ferrari)
Dominicale (FOM)
Mekies (VCARB)
Krack (Aston Martin)?
Horner (Red Bull), duidelijk bang dat die niet genoeg in beeld is dus goed naar voren buigen
<niet te zien>
---
Komatsu (Haas)
Wolff (Mercedes)
???
???
??? (FIA, head of single seaters?), edit2, jip: Nikolas Tombazis
???
???
Bayer (VCARB)

Mis ik alleen Oakes / iemand van Alpine. Ik heb hem maar 1x of zo gezien. Maar volgens mij is dat niet een van de heren rechts? Kan wel dat die naast Horner zit.

Edit3:
Of zou "mijn" Peter Bayer eigenlijk Oliver Oakes zijn? Beide hebben zo'n rond hoofd, kalend, en de een wat meer baardje dan de ander.

[ Voor 51% gewijzigd door RobertMe op 04-10-2024 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Weer 2 FIA hooggeplaatsten die liever iets anders gaan doen. De Director of Communications Luke Skipper en de Secretary General for Automobile Mobility and Tourism Jacob Bangsgaard gaan vertrekken bij de FIA.

Skipper was in 2022 bij de FIA gekomen, Bangsgaard was eerst Director General of FIA Region I voordat hij in 2023 de Secretary General rol ging vervullen.

https://www.motorsport.co...-governing-body/10660084/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Maasluip schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:44:
Alle F1 teambazen, Domenicali (FOM) en Tombazis (FIA) in ieder geval zo te zien en een paar minder bekende hoofden zoals reeds al opgemerkt hierboven. (is nog vroeg :) )

[ Voor 11% gewijzigd door Chocoball op 04-10-2024 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zou hij vergeten zijn dat F1 een brits spelletje is?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
Voor de Bottas fans. Hij rijdt morgen mee op het WK gravel in Leuven (categorie 35-39).
Starttijd 12:07, 7 minuten na de elite waarin Mathieu van der Poel start
Startplaats Pozzosplein in Halle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09 14:38
JustM3 schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:49:
Even totaal offtopic.... of toch niet.
Ik ben verfant luisteraar van F1 en podcasts. Nu luister ik F1 vandaag en soms F1 aan tafel(vind ik persoonlijk minder). Welke andere podcast zouden jullie aanraden?
Zelf mag ik graag luisteren naar:
  • Racereporter
  • De Boordradio (van NU.nl)
F1 aan tafel kan wel aardig zijn, heeft is vaak iets te jolig voor mijn smaak, maar luistert lekker weg.
De NOS-Formule 1 podcast ben ik mee gestopt. Begon steeds meer moeite te krijgen met de houding van Jan Lammers 'die het allemaal wel even gaat vertellen' |:( .
Extigo schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 06:54:
[...]

Luister zelf graag naar RaceReporter. Die doen maandelijks een podcast over de afgelopen races en nieuws.
+1, zijn ook echte liefhebbers en sinds ze de podcast 1x per maand maken komt dat de kwaliteit ook ten goede.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 16:33
jan390 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:16:
Voor de Bottas fans. Hij rijdt morgen mee op het WK gravel in Leuven (categorie 35-39).
Starttijd 12:07, 7 minuten na de elite waarin Mathieu van der Poel start
Startplaats Pozzosplein in Halle
Heeft het er nog redelijk vanaf gebracht met een 133ste plaats op een uurtje achterstand op Mathieu van der Poel

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-09 16:09
Kenhas schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:16:
[...]

Heeft het er nog redelijk vanaf gebracht met een 133ste plaats op een uurtje achterstand op Mathieu van der Poel
Las dat hij een lekke band had, dan vind ik een uur achterstand niet eens zo heel verkeerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
NeverSettle schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:55:
[...]

Las dat hij een lekke band had, dan vind ik een uur achterstand niet eens zo heel verkeerd! :)
Zonder had die gewonnen. Bottas is toch de pitstops van Sauber & Mercedes gewend :+

Jokes aside, heb niet veel met wielrennen. Maar normaliter is dat toch ook niet veel verlies? En "een uur" is dan best ruim. 5 minuten voor een bandenwissel (op de weg, met een TDF of zo) is toch echt heel lang, terwijl het op "een uur" achterstand nogal insignificant is, 5 minuten meer of minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59

AvK

Ready Set Go

Het gaat er om dat Bottas binnen zijn leeftijds categorie mooi in het midden finishte. Dat is best een prestatie en staat de man te prijzen. Ik vind het knap.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
AvK schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:05:
Het gaat er om dat Bottas binnen zijn leeftijds categorie mooi in het midden finishte. Dat is best een prestatie en staat de man te prijzen. Ik vind het knap.
En veeeeel minder getraind natuurlijk!
Bottas is natuurlijk getraind maar op een hele andere manier dan zijn concurrenten die het als semi-prof doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 16:33
RobertMe schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:01:
[...]

Zonder had die gewonnen. Bottas is toch de pitstops van Sauber & Mercedes gewend :+

Jokes aside, heb niet veel met wielrennen. Maar normaliter is dat toch ook niet veel verlies? En "een uur" is dan best ruim. 5 minuten voor een bandenwissel (op de weg, met een TDF of zo) is toch echt heel lang, terwijl het op "een uur" achterstand nogal insignificant is, 5 minuten meer of minder.
Tijdens een gravel wedstrijd zijn er natuurlijk geen volgwagens. Dus je moet je plan trekken. Mag je zelf beginnen met je band te stoppen en zo. Als ik het goed onthouden heb, gebeurde het een vijftal kilometer voor de finish dus hij zal wel doorgereden hebben. Maar vijf kilometer op een lekke band zal ook wel serieus tijdsverlies zijn.

Ik vind het in ieder geval een zeer knappe prestatie. Ook niet vergeten dat hij pas startte zeven minuten na van der Poel

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 17:27
Chocoball schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:00:
[Afbeelding]
Wat klinisch en een gastvrijheid bij VCARB. Althans, volgens mij zitten ze bij VCARB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

F1 Hotwheels :P
Formula 1 and Mattel, Inc. have revealed a new global licensing partnership that will involve the creation of F1-themed Hot Wheels products to bring the thrill of racing to 1:64 scale.

The partnership will kick off this year with the release of a one-of-a-kind F1 car, before the full Hot Wheels range – featuring teams’ cars and products to cater for both the sport’s growing young audience and adult collectors – is released in 2025.
https://www.formula1.com/...ls.7yBhBlS17Bmt8hxLfVxqE2

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:15

alienfruit

the alien you never expected

Tijdens mijn zoektocht naar keukenspullen kwam ik deze 'Do Not Disturb Watching F1'-sokken tegen. Ik vond ze wel geinig: https://www.temu.com/uk/1...r--g-601099610811074.html

Afbeeldingslocatie: https://img.kwcdn.com/product/fancy/9d9f389a-baab-431c-9db5-df6eacee56ec.jpg?imageView2/2/w/800/q/70/format/webp

[ Voor 26% gewijzigd door alienfruit op 13-10-2024 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Chocoball schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:00:
[Afbeelding]
Lijkt wel een bouwkeet vergadering. Alleen zitten de mensen dan meestal in hi-vis en staat de koffie al vanaf 6:40 op het warmhoudplaatje.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:52
Ik zit veel op bouwplaatsen en woon daar vergaderingen bij. Die zien er gezelliger uit dan dit klinische gebeuren.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Geen idee of deze hier al voorbij gekomen is mbt Redbull hun bib verstelling, maar wauw, idd super open en transparant. Wou van Ferrari of Mercedes wel eens zulke heldere beelden zien van hun foefjes :P

Zie je het Max al doen bij het uitstappen? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-10-2024 02:00 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Alfa Novanta schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 01:59:
Geen idee of deze hier al voorbij gekomen is mbt Redbull hun bib verstelling, maar wauw, idd super open en transparant. Wou van Ferrari of Mercedes wel eens zulke heldere beelden zien van hun foefjes :P

[YouTube: Red Bull demonstrated how their bib height mechanism is accessed to FIA officials in Austin.]
Deze video geeft al aan dat bib-gate een non-issue is. Dit is echt niet ongemerkt te doen onder parc fermé.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 16:04

krietjur

Where am I?

sjaool schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:37:
[...]

Deze video geeft al aan dat bib-gate een non-issue is. Dit is echt niet ongemerkt te doen onder parc fermé.
En toch zullen de Max / Red Bull haters tot het eind der tijden roepen dat er een elektronische verstelling vanuit de cockpit op gezeten heeft ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
krietjur schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:40:
[...]

En toch zullen de Max / Red Bull haters tot het eind der tijden roepen dat er een elektronische verstelling vanuit de cockpit op gezeten heeft ;)
En niemand heeft het over de flexibele achtervleugel, waar de FIA intussen een flinke clampdown op gedaan heeft (alle achtervleugels van McLaren afgekeurd), waarvan er meerdere races aan bewijs zijn dat McLaren het had. Doel bereikt dus voor het team uit Woking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:10

Blokker_1999

Full steam ahead

Alfa Novanta schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 01:59:

[YouTube: Red Bull demonstrated how their bib height mechanism is accessed to FIA officials in Austin.]
Wat is hier open en transparant aan? Dit is een demonstratie aan de FIA, iets waar ze simpelweg toe verplicht zijn, geen openbaring aan het grote publiek van wat er gebeurt of hoe alles werkt. RBR heeft daarnaast al aangegeven dat het apparaat dat ze gebruiken in het verleden al is afgetoetst bij de FIA, nu kijkt men gewoon na hoe alles effectief gemonteerd is en of dat overeenkomt met de informatie die in het verleden gegeven is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Blokker_1999 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:14:
[...]

Wat is hier open en transparant aan? Dit is een demonstratie aan de FIA, iets waar ze simpelweg toe verplicht zijn, geen openbaring aan het grote publiek van wat er gebeurt of hoe alles werkt.
Dat ze het aan de FIA moeten laten zien betekend natuurlijk niet dat ze het aan de FIA moeten laten zien op een plek waar camera's het kunnen vastleggen. Ze hadden, wellicht, ook de screens ervoor kunnen zetten, of het achterin de garage doen, of wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:52
Dat klopt, maar om dit nu weg te zetten als "zo mooi transparant". Eerder, kijk ons eens aan onze PR werken.

Ze doen, net zoals elk team, het precies zoals het hun uitkomt. Komt transparant hun nu uit dan doen ze dat. En had een scherm uitgekomen dan hadden ze een scherm of een rijtje monteurs neergezet.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

sjaool schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:37:
[...]

Ik denk niet dat ze hiermee alleen de bib verstellen, maar ook even laten zien hoe het mechanisme eruit ziet en hoe lastig het is om dit ongemerkt aan te passen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:07

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:49
Na de F1 Austin GP 2024 van afgelopen zondag heeft Lance Stroll het record:Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/464026435_973170968174204_725334293158583727_n.jpg?stp=dst-jpg_s640x640&_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=VIlkjMBlBBgQ7kNvgE3RSBa&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&_nc_gid=AlW3yrPqCS_SJkTsBosQOGI&oh=00_AYANOIg_FLth8h5wEc2b1kyM-9snQLYtgVsPwBhBcbec5A&oe=671BBC41

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:18

d0s

sssst

Na de optredens van Lawson en Colapinto frustreert het nog meer dat Stroll nog in het veld zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

U123456 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:13:
Na de F1 Austin GP 2024 van afgelopen zondag heeft Lance Stroll het record:[Afbeelding]
Voor de meeste stats heeft hij nog even te gaan om hulkenberg in te halen:
https://www.statsf1.com/e.../point/sans-victoire.aspx

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

alienfruit schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 00:25:
Tijdens mijn zoektocht naar keukenspullen kwam ik deze 'Do Not Disturb Watching F1'-sokken tegen. Ik vond ze wel geinig: https://www.temu.com/uk/1...r--g-601099610811074.html

[Afbeelding]
Ik kreeg ze deze week voor mijn verjaardag :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

d0s schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:53:
Na de optredens van Lawson en Colapinto frustreert het nog meer dat Stroll nog in het veld zit.
Gezien zijn vrolijke optredens tijdens interviews denk ik ook dat het hemzelf frustreert. Zou hij echt gewoon doorgaan voor zijn vader? Het is omdat ie de auto niet de eerste ronde al in de bandenstapels parkeert, maar zijn desinteresse is nog erger dan vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

siggy schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:41:
[...]

Gezien zijn vrolijke optredens tijdens interviews denk ik ook dat het hemzelf frustreert. Zou hij echt gewoon doorgaan voor zijn vader? Het is omdat ie de auto niet de eerste ronde al in de bandenstapels parkeert, maar zijn desinteresse is nog erger dan vorig jaar.
Je hoeft geen goede coureur te zijn om het leuk te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Maasluip schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:43:
[...]

Je hoeft geen goede coureur te zijn om het leuk te vinden.
Dat schrijft @siggy niet ;) Stroll staat gewoon altijd met een absoluut totale desinteresse voor de camera's en lijkt daardoor totaal geen passie (meer) te hebben voor het racen. Sure, het kan ook zijn dat hij totaal geen zin heeft in de interviews en daardoor zo over komt. Maar de race resultaten laten nu ook niet blijken dat hij er veel zin in heeft. En de crash met Ricciardo in China kwam ook gewoon uit totaal niet opletten. En dan zijn er ook nog de vaak komische boordradios (wat was het ee tijd terug? Dat hij steeds op de radio knop duwde i.p.v. energy/overtake? :F )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Voor de liefhebbers:

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Kenhas schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:26:
[...]

Tijdens een gravel wedstrijd zijn er natuurlijk geen volgwagens. Dus je moet je plan trekken. Mag je zelf beginnen met je band te stoppen en zo. Als ik het goed onthouden heb, gebeurde het een vijftal kilometer voor de finish dus hij zal wel doorgereden hebben. Maar vijf kilometer op een lekke band zal ook wel serieus tijdsverlies zijn.

Ik vind het in ieder geval een zeer knappe prestatie. Ook niet vergeten dat hij pas startte zeven minuten na van der Poel
Bij MTB marathons zijn er ook meerdere startvakken en wordt het verschil in starttijd verrekend door met netto tijd te werken. Zal ook hier het geval zijn.
Als hij een noodle in zijn band had, zal dat tijdsverlies wel meevallen. Binnenbandje steken lukte mij ook wel binnen 5 minuten. Gat dichten met koordje nog sneller.

Maar wel knap, hij kan zich meten met oud-profs en de betere amateurs.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Sorry vind deze te mooi om hem niet te delen, ook al is hij alweer een flinke tijd uit de F1..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iX1bPGXFq7DJ3i42nE-OT0KqQqc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yb7hv8bsrqiUXz6sme77sdSk.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
G_Dragon schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 00:25:
Sorry vind deze te mooi om hem niet te delen, ook al is hij alweer een flinke tijd uit de F1..

[Afbeelding]
Zou wel grappig zijn als die de F1 haalt terwijl Verstappen nog mee doet (maar die zal wel geen 10+ jaar meer blijven). Dan heb je Jos => Kimi => Max => Robin met overlap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
En we weten al wie vanavond gaat winnen: Hij is al bezig met de viering van zijn overwinning:

[ Voor 16% gewijzigd door jan390 op 27-10-2024 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Spoilers. :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De FIA weet het niet meer wat ze aanmoeten met de rijders
The FIA is still considering whether or not it will investigate Ferrari driver Charles Leclerc for swearing in Mexico's press conference, with a call expected on Friday.

In Sunday's post-race press conference Leclerc used an expletive to describe his mindset as he went off the track at Mexico's final corner, which allowed McLaren driver Lando Norris through to claim second.

"I had one oversteer and then when I recovered from that oversteer, I had an oversteer from the other side and then I was like, 'fuck'," he said, before realising he might get in trouble over his language given the FIA's recent crackdown on swearing.
https://www.motorsport.co...g-investigation/10669106/

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:59

-tom-562

Oliesjeik

Mooi, hopelijk is Max Max, en zegt hij dit weekend een keer fuck, gewoon om te kijken wat de reactie is

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Ze hebben maar twee opties, en eigenlijk zelfs dat niet meer. Of straffen zoals Verstappen of straf Verstappen terugdraaien. Anders is het gewoon klassenjustitie. En eigenlijk is het dat nu dus al want bij Verstappen was het op een dagje geregeld. Nu zijn ze al 5 dagen bezig over of ze misschien iets er mee moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:55

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Voor wie het niet gezien heeft (ik weet niet of het al ergens gepost is)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:06
Maasluip schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:01:
[...]

Voor wie het niet gezien heeft (ik weet niet of het al ergens gepost is)
[YouTube: CHARLES LECLERC Swears in F1 MEXICO City GP Press Conference]
En nu kijken we dus filmpjes om nogmaals het woord fuck te horen en komen er allerlei artikelen over het wel en niet zeggen van fuck en de consequenties ervan. De FIA die nu weer moet vergaderen wat te doen met het woord fuck.

Die ene fuck en die andere fuck erna heeft nu al zoveel meer aandacht gehad en is zo vaak herhaald, dat dit dus precies het omgekeerde effect heeft gehad (tenminste.. wat had het effect moeten zijn?)

Hilarisch :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Plint schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:36:
[...]

En nu kijken we dus filmpjes om nogmaals het woord fuck te horen en komen er allerlei artikelen over het wel en niet zeggen van fuck en de consequenties ervan. De FIA die nu weer moet vergaderen wat te doen met het woord fuck.

Die ene fuck en die andere fuck erna heeft nu al zoveel meer aandacht gehad en is zo vaak herhaald, dat dit dus precies het omgekeerde effect heeft gehad (tenminste.. wat had het effect moeten zijn?)

Hilarisch :+
Max: "I don't give a f*ck" :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Aangezien de straf al zo lang uitlbijft tov Max zijn 'fuck', laat al zien dat er gewoon bias is. Leclerc is ook een lievelingetje van de sport (don't know why). Dus ja, ze laten zich kennen vind ik, zo simpel is het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

siggy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:20:
Aangezien de straf al zo lang uitlbijft tov Max zijn 'fuck', laat al zien dat er gewoon bias is. Leclerc is ook een lievelingetje van de sport (don't know why). Dus ja, ze laten zich kennen vind ik, zo simpel is het gewoon.
Misschien moet Max dan maar bij Ferrari gaan rijden :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51
En inmiddels dus verzocht om bij de stewards te komen :F

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/tilnp8cm6cyd1.jpeg?width=542&auto=webp&s=cb35cc1aca984db5be2ccc0b939f09b6fc27d4e4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
alex3305 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:42:

[Afbeelding]
De wereld wordt echt steeds meer kinderachtig. Alles om de sponsoren (en dus geld) tevreden te stellen. Passie en emotie is uit den bozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:55
alex3305 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:42:

[Afbeelding]
Ik las in het andere topic trouwens dat Leclerc enkel een geldboete heeft gekregen, en een deel daarvan voorwaardelijk zelfs.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 00:22
Over ongeveer 5 minuten gaat Hamilton in een auto van Senna rijden.

Live via: YouTube: LIVE: Senna's Iconic 1990 Championship Car Laps Interlagos & Drivers... (een linkje, want embedden niet toegestaan, want FOM)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pPq5SWf49ERlQbVPakgcCZUefs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CxsWjNxC4w7t5t5wtItidb44.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDh_Bq-2Y5uVx5KjFCNBJEZR6lQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c82R7jQQUpKiXaYqJijZ37v2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtsW0x9JaTuH9BRx35RDXLu7CzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NMLvtxhLG3wIefDFSzM3K1qT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Laatst online: 23-09 12:58
Ik vroeg me af of iemand dit weet:
Ik heb de onboard van max van brazilie terug gekeken en het viel me op dat tijdens het rijden (in de regen), het knipperlicht niet constant knippert. Ik bedoel daarmee: bij hogere snelheden knippert het licht sneller en bij lagere snelheden langzamer.
Wat zijn hiervoor de regels eigenlijk? Ik kon ze niet vinden.... Ik vroeg me namelijk af of het een bug of feature was.....

[ Voor 6% gewijzigd door R.E. op 04-11-2024 15:02 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

R.E. schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:49:
Ik heb de onboard van max van brazilie terug gekeken en het viel me op dat tijdens het rijden (in de regen), het knippelicht niet constant knippert. Ik bedoel daarmee: bij hogere snelheden knippert het licht sneller en bij lagere snelheden langzamer.
Wat zijn hiervoor de regels eigenlijk? Ik kon ze niet vinden.... Ik vroeg me namelijk af of het een bug of feature was.....
das wel interessant idd, was me nog nooit opgevallen :)

Zou het iets kunnen zijn dat de 'ERS harvest blink' er ook in de regenband knippersnelheid zit verwerkt oid?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 16:42

DataGhost

iPL dev

Ik kon er niets over in de regels vinden, maar normaal knipperen ze als je lift. Het lijkt me dat dat hetzelfde blijft ook in de regen, maar dat ze bovendien de hele tijd knipperen. Om alsnog het verschil tussen beide toestanden te kunnen zien knippert deze tijdens het rijden dus sneller dan normaal tijdens het liften gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Laatst online: 23-09 12:58
YakuzA schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:57:
[...]

das wel interessant idd, was me nog nooit opgevallen :)

Zou het iets kunnen zijn dat de 'ERS harvest blink' er ook in de regenband knippersnelheid zit verwerkt oid?
Maar dan zou je verwachten dat het verschil alleen in de remzone is, maar het is ook bij het optrekken na de bocht. Pas als de snelheid hoger is, gaat het licht sneller knipperen.
Ik verwacht dus geen relatie met de "standaard" knipper. Maar ik weet het niet.

Vette shit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

R.E. schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:01:
[...]

Maar dan zou je verwachten dat het verschil alleen in de remzone is, maar het is ook bij het optrekken na de bocht. Pas als de snelheid hoger is, gaat het licht sneller knipperen.
Ik verwacht dus geen relatie met de "standaard" knipper. Maar ik weet het niet.
Vond wel dit van de F1 game, dat iemand klaagt dat de knippersnelheid daar constant is en niet conform realiteit :P
https://answers.ea.com/t5...ght-Blinking/m-p/11561118
As we can see, during corners the blinking rate gradually slows down and on straights and or at faster speeds the blinking rate gradually increases dramatically.

To be more detailed:

As the cars go faster on the straights during the wets, the blinking rate gradually blinks at a faster rate; in slow corners the blinking rate seems to be a fixed interval of around 0,8 - 1,2 seconds (approximately 2 blinks every one and half or two seconds) and at highspeed straights it gradually speeds up until it reaches a interval of around 0,2 - 0,3 seconds (approximately 4 - 5 blinks every second).

In F1 2014 - F1 2019 the game however this is not represented correctly, as ingame the blinking rate is at a slower and constant rate throughout the whole lap and stays that way in all situations,
Het is inderdaad een significant verschil, tot 4x zo snel knipperen op de rechte stukken op snelheid dan in een bocht schijnbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 04-11-2024 11:30 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 23-09 11:29
Ik heb de onboard van max van brazilie terug gekeken en het viel me op dat tijdens het rijden (in de regen), het knipperlicht niet constant knippert. Ik bedoel daarmee: bij hogere snelheden knippert het licht sneller en bij lagere snelheden langzamer.
Sowieso is het gek dat het knippert. Fietslampjes mogen juist niet knipperen omdat de afstand dan slecht te beoordelen is:
Maar hoe zit het eigenlijk met knipperende fietslichtjes? Op de site van de Rijksoverheid staat dat knipperende lampjes verboden zijn. Dit komt omdat jouw snelheid en afstand, met knipperende lichtjes, moeilijker is in te schatten.
https://indebuurt.nl/eind...ietslampjes-rijden~64793/

Wellicht knipperen ze sneller als ze sneller gaan om de afstand makkelijker te kunnen bepalen oid?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 16:42

DataGhost

iPL dev

Melantrix schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:40:
[...]

Sowieso is het gek dat het knippert. Fietslampjes mogen juist niet knipperen omdat de afstand dan slecht te beoordelen is:

[...]

https://indebuurt.nl/eind...ietslampjes-rijden~64793/

Wellicht knipperen ze sneller als ze sneller gaan om de afstand makkelijker te kunnen bepalen oid?
Stadsverkeer is natuurlijk compleet onvergelijkbaar met een circuit, er wordt niet in het donker gereden (circuitverlichting is ook iets heel anders dan al dan niet aanwezige straatverlichting) en iedereen rijdt behoorlijk voorspelbaar binnen ongeveer 1% van elkaar. Iedereen rijdt achter elkaar aan, er zijn geen tegenliggers of kruisend verkeer. Het wordt dan ook niet echt gebruikt om afstand te bepalen, maar vooral juist om snelheid te bepalen op het moment dat iemand iets afwijkends doet. Het is meer een soort remlicht dan iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 23-09 11:29
DataGhost schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:45:
[...]

Stadsverkeer is natuurlijk compleet onvergelijkbaar met een circuit, er wordt niet in het donker gereden (circuitverlichting is ook iets heel anders dan al dan niet aanwezige straatverlichting) en iedereen rijdt behoorlijk voorspelbaar binnen ongeveer 1% van elkaar. Iedereen rijdt achter elkaar aan, er zijn geen tegenliggers of kruisend verkeer. Het wordt dan ook niet echt gebruikt om afstand te bepalen, maar vooral juist om snelheid te bepalen op het moment dat iemand iets afwijkends doet. Het is meer een soort remlicht dan iets anders.
Grotendeels mee eens, behalve in dit geval. Die lampen zijn juist aan tijdens regen om te kunnen zien of er wat gebeurd met een auto door de spray, aangezien je geen hand voor ogen ziet bij dergelijke omstandigheden, en wordt het dan juist weer wel vergelijkbaar met een situatie op straat in het donker.

Als een auto een aantal 360's doet voor je, en lampen knipperen te langzaam heb je dat te laat/niet door als achterligger.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51
Ik ben hier ook nog ingedoken. Enerzijds omdat ik eigenwijs ben en anderzijds omdat ik eigenwijs ben :=. Dit is best een interessant onderwerp :). In de Technical Regulations punt 14.3 staat dat alle auto's 3 verplichte achterlichten moeten hebben. Dit zijn standaard onderdelen (SSC) die vanuit de FIA worden aangeleverd conform FIA standaard 8874-2019. Althans voor de verlichting in het midden. Daarin wordt de verlichting ook getest op 4Hz.

Vanuit de Sporting Regulations staat er echter in 26.11:
26.11 The lights described in Article 14.3 of the Technical Regulations must be illuminated at all times
when using intermediate or wet-weather tyres. [...]
Wat wel geestig is, want at all times klinkt niet als knipperend :+, maar dit is het beste antwoord wat ik in de regels kon vinden. In de onderstaande video met de fantastische Albert Fàbrega en Will Buxton wordt er ook weer teruggegrepen op de eerder genoemde 4Hz (4 cycles per second).

Dat lijkt mij voor de regen dus de standaard te zijn. Bij een pit entry wordt het blijkbaar 2Hz, maar waarop dat gebaseerd is, geen idee.

Als we dan kijken naar andere klassen, bijvoorbeeld in Appendix J 2024 - Formula 3 Technical Regulations, dan staat daar wel in artikel 14.5 het volgende:
14.5 Should flash at maximum 4Hz frequency with a minimum 40% duty cycle
Wat overigens weer overeenkomt het met definitie volgens de eerdergenoemde 8874-2019 standaard.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat er ergens een FIA standaard is in de Techincal Lists die ik niet kan vinden waarin staat dat de aansturing van het achterlicht wordt gedefinieerd. Waarin dus ook de frequentie is vastgelegd.

Even alles zonder links omdat de FIA website met name PDFs serveert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
De positie van Herbert is zo toch niet langer houdbaar? Het kan toch niet zo zijn dat je als steward overal (oa op goksites) je mening verkondigd?

https://www.ad.nl/formule...de-schreef-ging~a48024e7/
Geconfronteerd met die kritiek, bijt Herbert dinsdag van zich af. ,,Zoals ik altijd heb gezegd, ben ik de steward en de professional tijdens een raceweekend, maar op andere momenten een expert die verwoordt wat hij denkt”, zegt hij tegen de gokwebsite SafestBettingSites.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:41:
De positie van Herbert is zo toch niet langer houdbaar? Het kan toch niet zo zijn dat je als steward overal (oa op goksites) je mening verkondigd?

https://www.ad.nl/formule...de-schreef-ging~a48024e7/

[...]
Ik vind het ook weer typerend dat hij notabene Zak en Lando aanhaalt als mensen die t met hem eens zijn. Natuurlijk willen die dat Max een straf krijgt, duh, dat geeft hun zelf meer kans om te winnen 8)7

En verder vind ik dat je als professional gewoon je werk moet doen en dat kunt scheiden van een publieke rol, het helpt niet meer in t beeld dat FIA en stewards hun voorkeuren hebben. Voor mij bevestigt dit het juist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Cartman! schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:45:
[...]

Ik vind het ook weer typerend dat hij notabene Zak en Lando aanhaalt als mensen die t met hem eens zijn. Natuurlijk willen die dat Max een straf krijgt, duh, dat geeft hun zelf meer kans om te winnen 8)7

En verder vind ik dat je als professional gewoon je werk moet doen en dat kunt scheiden van een publieke rol, het helpt niet meer in t beeld dat FIA en stewards hun voorkeuren hebben. Voor mij bevestigt dit het juist.
Refereren naar Brown en Norris is inderdaad echt bizar. Als jurylid dien je iedere schijn van partijdigheid te voorkomen, iets waar Herbert duidelijk niet in slaagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Bottas is al op zoek naar een nieuwe functie, zijn nederlands is best aardig :)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9BQ9Q7DtXjE8XjR6dMOvuBjh7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkZ6V8T1y01n5CD3858zW2dk.jpg?f=fotoalbum_large

Fijn dat er naar gekeken is en het verbod op vloeken word aangepakt, want ik vond het persoonlijk ook wel heel slecht en ver gaan dat ze niet een scheldwoord meer mochten gebruiken. Maar dat blijft en is een persoonlijke mening, waar er hier vast mensen zijn die het juist wel een goed iets vonden!

Of ik moet het bericht hierboven verkeerd lezen en ze gaan er juist strenger op worden, maar zo lees ik hem niet.

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 07-11-2024 11:53 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En nu met zijn allen gaan staken. Of demonstratief de pitlane in. Om de "rel" compleet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat stukje "We urge the FIA President to also consider his own tone and language..." komt erg plots over, want ik had daarvoor een kort stukje verwacht dat ze vinden dat niet beledigend vloeken toegestaan moet worden. Dat staat er niet niet in zoveel woorden. Nu staat er alleen dat dat iets anders is dan een ander uitschelden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 19:01
G_Dragon schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:52:
[Embed][Afbeelding]

Fijn dat er naar gekeken is en het verbod op vloeken word aangepakt
Dat staat er toch helemaal niet? Het zijn de rijders gezamelijk die een statement er over maken. Dit zegt helemaal niets over hoe de FIA zelf reageert over het vloeken of het anders gaat aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Grrrrrene schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:59:
Dat stukje "We urge the FIA President to also consider his own tone and language..." komt erg plots over, want ik had daarvoor een kort stukje verwacht dat ze vinden dat niet beledigend vloeken toegestaan moet worden. Dat staat er niet niet in zoveel woorden. Nu staat er alleen dat dat iets anders is dan een ander uitschelden.
Ik geloof dat ze meer bedoelen dat ze sommige uitspraken van coureurs in context moeten beoordelen en niet alleen op het gebruik van bijvoorbeeld het woord fucked. My car was fucked is toch een redelijk normale term in spreektaal zelfs in ons land.

En onze Ben was zelf ook niet al te voorzichtig in bepaalde bewoordingen. Als je mensen de maat wilt nemen zul jezelf toch eerst het goede voorbeeld moeten geven.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Albinoraptor schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:16:
[...]

Dat staat er toch helemaal niet? Het zijn de rijders gezamelijk die een statement er over maken. Dit zegt helemaal niets over hoe de FIA zelf reageert over het vloeken of het anders gaat aanpakken.
Het is daarbij wel mooi hoe ze continu verwijzen naar de "FIA president" en niet naar de FIA. Dus ze leggen wwl een bepaalde druk bij de persoon neer, en niet perse de organisatie. En IMO spreken ze daarmee naar mijn ook een beetje de "dictatuur" die er lijkt te zijn aan. Dat MBS zijn persoonlijke problemen / ergernissen door de FIA laat aanpakken zonder enige vorm van overleg (binnen de FIA of F1 in het algemeen).

En dat ze dan ook meteen opheldering eisen v.w.b. al die boetes en waar dat geld aan besteed wordt is alleen maar mooi meegenomen.

En het is dus ook een veeg uit eigen pan. Ze spreken MBS er op aan dat hij ineens vanalles in de media gooit dat hij verboden wilt zien, zonder enige vorm van overleg. En de GPDA heeft zo blijkt nu dan lang geprobeerd een dialoog te voeren over die boetes en nooit antwoord gekregen. Dus nu vragen ze het dan maar via een open brief en gaan ze het ook via de media spelen. Nu wil de GPDA ook meteen dat de FIA vuile was buiten hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:58
RobertMe schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:30:
[...]

En dat ze dan ook meteen opheldering eisen v.w.b. al die boetes en waar dat geld aan besteed wordt is alleen maar mooi meegenomen.
Ik vind dat een zeer terechte vraag. Zover ik heb gelezen is in het verleden hierop alleen een vaag antwoord gekomen over verbeteringen aanbrengen aan circuits etc...ofwel, komt in de grote pot.

Als ze dan zo'n punt maken van het juiste taalgebruik in verband met de jeugd en een rolmodel functie, dan zou het toch mooi zijn als ze de opbrengsten van die boetes tegoed doen komen aan initiatieven om de jeugd in de autosport dan ook vooruit te helpen.

Dan kun je als coureur nog eens lekker een potje vloeken en erachteraan zeggen: "Zo..dat is weer een nieuwe kart voor een talentje die het niet kan betalen".

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

F1 drivers CALL OUT FIA president in response to swearing saga

Sky Sports F1. En de comments zeggen genoeg. :) (Positieve zin)

Maar die linker is voor mijn gevoel nog Pro-President. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-11-2024 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

.... Bla bla, was niet wakkert. :X

[ Voor 89% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-11-2024 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

En nu afwachten wat de reactie zal zijn van de president zelf. Hij lijkt me niet de persoon die het eea makkelijk zal slikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Cartman! schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:45:
[...]

Geeft aan dat hij het écht compleet niet begrijpt. Werkelijk onbegrijpbaar. Is er dan niemand om Herbert heen die het in jip en janneke taal uitlegt? Een persoon kan toch niet zo'n dikke plank voor de kop hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door siggy op 07-11-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53
Illegal_Alien schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:43:

F1 drivers CALL OUT FIA president in response to swearing saga

[YouTube: F1 drivers CALL OUT FIA president in response to swearing saga]

Sky Sports F1. En de comments zeggen genoeg. :) (Positieve zin)

Maar die linker is voor mijn gevoel nog Pro-President. :P
Volgens die linker zit de FIA president er al sinds 2001. Voor mijn gevoel nog maar 4 jaar ofzo. Maar zijn betoog is dat die het niveau omhoog wil krikken van de FIA wat onder vorige presidenten omlaag is gegaan. Als je dat in 23 jaar niet lukt moet je misschien eens in de spiegel kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Shinji schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:28:
[...]

Volgens die linker zit de FIA president er al sinds 2001. Voor mijn gevoel nog maar 4 jaar ofzo. Maar zijn betoog is dat die het niveau omhoog wil krikken van de FIA wat onder vorige presidenten omlaag is gegaan. Als je dat in 23 jaar niet lukt moet je misschien eens in de spiegel kijken.
Sinds 2021, dus bijna 4 jaar ;) Maar loopt al wat langer rond bij de FIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:10
Mooie vid voor FIA

[ Voor 9% gewijzigd door Amaze86 op 09-11-2024 10:55 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22-09 09:40
https://www.gpblog.com/nl...jk-rouleren-in-de-f1.html

Dit zit er wel aan te komen. Het is voor bezoekende fans dan alleen niet te hopen dat Zandvoort en Barcelona gaan rouleren. Dat is een compleet andere regio. Logischer lijkt mij Zandvoort en Spa. En hetzelfde lijkt te gaan gebeuren in Italië met Monza en Imola, of Imola en Barcelona, wat ik wel logisch vind want 2 races in één Europees land, en dat in zowel Italië als Spanje, is veel.

Al deze banen hebben aflopende contracten, als ik het goed begrepen heb. De overige Grand Prixs in Europa liggen langer vast.

Al zou volgens dit artikel Spa zonder jaarlijkse race het financieel niet draaiende kunnen houden. De vraag is of dit klopt of dat de Belgen hoog spel spelen. Wellicht dat er partijen geïnteresseerd zijn om om de 2 jaar geld te investeren, zoals dat met Zandvoort nu jaarlijks gebeurd, wat ook niet vol te houden is en daarom het contract niet verlengt is.

En anders misschien met Duitsland in gesprek gaan als Spa echt stopt. Wellicht dat zij wel een baan kunnen onderhouden als dit om de 2 jaar is, en vele Nederlanders daarheen willen komen. Vanaf 2026 is er behalve Mercedes ook Audi, 2 Duitse merken waarvan 1 een motorleverancier is, daar hoort eigenlijk ook een baan bij. Al zou een Duitse coureur helpen bij bezoekersaantallen en interesse vanuit Duitsland zelf.

Voor het vele reizen is zoveel mogelijk races in Europa wel prettig, korte afstanden.

Maar tegelijkertijd, ik vind die kleine baantjes waar F1 auto's nog nauwelijks op passen, en gebrek aan plekken om in te halen, eigenlijk niet zoveel meer aan.

Benieuwd wat er gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Zouden, mogelijk, doemscenario`s. Ik zou zeggen pak er even een complete loods zout bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Illegal_Alien schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:36:
[...]

Zouden, mogelijk, doemscenario`s. Ik zou zeggen pak er even een complete loods zout bij...
Je kan het ook zelf uitzoeken natuurlijk! Zo makkelijk commentaar te leveren zonder inhoud. En het staat ook in het artikel.

Contract Zandvoort:
https://www.nu.nl/formule...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

F1 naar Madrid:
https://www.nu.nl/formule...tencircuit-in-madrid.html

De rest mag je zelf opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
Charles Hill schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:18:
https://www.gpblog.com/nl...jk-rouleren-in-de-f1.html

Dit zit er wel aan te komen. Het is voor bezoekende fans dan alleen niet te hopen dat Zandvoort en Barcelona gaan rouleren. Dat is een compleet andere regio. Logischer lijkt mij Zandvoort en Spa. En hetzelfde lijkt te gaan gebeuren in Italië met Monza en Imola, of Imola en Barcelona, wat ik wel logisch vind want 2 races in één Europees land, en dat in zowel Italië als Spanje, is veel.

Al deze banen hebben aflopende contracten, als ik het goed begrepen heb. De overige Grand Prixs in Europa liggen langer vast.

Al zou volgens dit artikel Spa zonder jaarlijkse race het financieel niet draaiende kunnen houden. De vraag is of dit klopt of dat de Belgen hoog spel spelen. Wellicht dat er partijen geïnteresseerd zijn om om de 2 jaar geld te investeren, zoals dat met Zandvoort nu jaarlijks gebeurd, wat ook niet vol te houden is en daarom het contract niet verlengt is.

En anders misschien met Duitsland in gesprek gaan als Spa echt stopt. Wellicht dat zij wel een baan kunnen onderhouden als dit om de 2 jaar is, en vele Nederlanders daarheen willen komen. Vanaf 2026 is er behalve Mercedes ook Audi, 2 Duitse merken waarvan 1 een motorleverancier is, daar hoort eigenlijk ook een baan bij. Al zou een Duitse coureur helpen bij bezoekersaantallen en interesse vanuit Duitsland zelf.

Voor het vele reizen is zoveel mogelijk races in Europa wel prettig, korte afstanden.

Maar tegelijkertijd, ik vind die kleine baantjes waar F1 auto's nog nauwelijks op passen, en gebrek aan plekken om in te halen, eigenlijk niet zoveel meer aan.

Benieuwd wat er gaat komen.
Ik hoop van niet. Ik vind het jammer dat er juist op banen waar met regelmaat de weersomstandigheden anders zijn gerouleerd dreigt te gaan worden. Dat levert juist mooie races op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Graft schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:40:
[...]

Ik hoop van niet. Ik vind het jammer dat er juist op banen waar met regelmaat de weersomstandigheden anders zijn gerouleerd dreigt te gaan worden. Dat levert juist mooie races op.
Weer kan een hoop invloed hebben.

Ik hoop vooral dat er nieuwe banen komen waar alles in zit, zodat inhalen ook mogelijk is. Gemaakt naar de huidige auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-09 18:58
Charles Hill schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:12:
[...]

Weer kan een hoop invloed hebben.

Ik hoop vooral dat er nieuwe banen komen waar alles in zit, zodat inhalen ook mogelijk is. Gemaakt naar de huidige auto's.
Die in 2026 weer anders zijn…

Die Tilke gedrochten met 0,0 sfeer en emotie hebben we genoeg, zolang ze nog elk jaar met droge ogen naar banen als Monaco gaan en voor de knaken de zandbak in gaan hou ik graag vast aan de klassieke Europese banen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Holk schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:18:
[...]

Die in 2026 weer anders zijn…

Die Tilke gedrochten met 0,0 sfeer en emotie hebben we genoeg, zolang ze nog elk jaar met droge ogen naar banen als Monaco gaan en voor de knaken de zandbak in gaan hou ik graag vast aan de klassieke Europese banen
Monaco hoort er nu eenmaal bij. Één van de Triple Crown, die kan niet weg. Als dat de enige optocht op een (mini)baan zou zijn, dan was het nog niet zo erg. Maar er zijn er teveel.

En inderdaad, landen in het midden oosten missen absoluut sfeer. 30000 toeschouwers over een heel weekend slaat nergens op.

Maar we komen niet meer af van die races, er wordt zelfs gesproken over een race erbij in Saudi Arabië.

Vermoed dat dit in Argentinië of Colombia wel anders zal zijn, daar zal genoeg sfeer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Leuke video.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
Hele video met Newey was ook wel leuk kijk & luister voer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:00

SomerenV

It's something!

Charles Hill schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:42:
[...]

Monaco hoort er nu eenmaal bij. Één van de Triple Crown, die kan niet weg. Als dat de enige optocht op een (mini)baan zou zijn, dan was het nog niet zo erg. Maar er zijn er teveel.

En inderdaad, landen in het midden oosten missen absoluut sfeer. 30000 toeschouwers over een heel weekend slaat nergens op.

Maar we komen niet meer af van die races, er wordt zelfs gesproken over een race erbij in Saudi Arabië.

Vermoed dat dit in Argentinië of Colombia wel anders zal zijn, daar zal genoeg sfeer zijn.
Geld regeert. Ergens wel logisch maar ook jammer. Zeker als het gaat om landen waar ze letterlijk over lijken gaan en waar status alles is. Monaco mag wat mij betreft per direct van de kalender verdwijnen. Vanuit de historie snap ik dat men hem erin wil houden, maar de huidige wagens zijn gewoon veel te groot om daar daadwerkelijk te kunnen racen. Dan zie ik er liever een race voor in de plaats waar wél daadwerkelijk gestreden kan worden. Dat geldt overigens voor ieder circuit waar inhalen een drama is. Snel van de kalender af en vervangen voor iets waar de coureurs wat meer kunnen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:59
Monaco mag van mij ook verdwijnen. De race is echt een veredelde optocht geworden en dat gaat er ook niet beter op worden. Historie en traditie prima, maar er moet wel iets van racen mogelijk zijn.

Spa zou wat mij betreft behouden moeten worden op jaarlijkse basis. Fantastisch circuit op een prachtige locatie. En altijd goed voor spektakel. Mixed feelings bij Zandvoort, kan best leuk zijn met regen maar zonder is het toch wat minder ….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Holk schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:18:
[...]

Misschien vloeken in de kerk, maar ik vind de meeste Tilke banen juist leuker dan de 'klassieke Europese banen'.

Ik HAAT Monaco, Barcelona & Silverstone. En Imola & Hongaroring mag er van mij ook wel af.

Vind Bahrein, Baku, Red Bull Ring, Istanbul Park, COTA, Jeddah & Sepang (mijn favoriet O+ ) juist hartstikke leuk :)
Eigenlijk de enige traditionele Europese baan die ik leuk vind is Spa.
De niet-Europese traditionele banen vind ik ook wel leuk!
Pagina: 1 ... 53 ... 68 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.