[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 54 ... 68 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:42

sjaool

Every life should have 9 cats

FIA gaat iedere keer voor het geld maar niet voor de goede circuits. Madrid gooit er miljoenen tegenaan en we zitten weer met een stratencircuit opgescheept. Nog even en er blijft geen normaal circuit meer over. :(

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:02
Newey zijn oplossing voor lance stroll

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckwUoz24pL097tUz2Ir3FhvA0_s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mu64wfzCLhDkXE5IMjWKchmP.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22-09 09:40
sjaool schreef op zondag 10 november 2024 @ 01:58:
[...]

FIA gaat iedere keer voor het geld maar niet voor de goede circuits. Madrid gooit er miljoenen tegenaan en we zitten weer met een stratencircuit opgescheept. Nog even en er blijft geen normaal circuit meer over. :(
Helaas is dat hoe het gaat.

En inderdaad, weer een stratencircuit erbij. Dat moeten er juist minder ipv meer worden!

Ik zie het liefst echte racebanen. Maar dan wel goeie en geen minibanen waar inhalen niet lukt, oa door een gebrek aan langere rechte stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
SomerenV schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 22:41:
[...]

Geld regeert. Ergens wel logisch maar ook jammer. Zeker als het gaat om landen waar ze letterlijk over lijken gaan en waar status alles is. Monaco mag wat mij betreft per direct van de kalender verdwijnen. Vanuit de historie snap ik dat men hem erin wil houden, maar de huidige wagens zijn gewoon veel te groot om daar daadwerkelijk te kunnen racen. Dan zie ik er liever een race voor in de plaats waar wél daadwerkelijk gestreden kan worden. Dat geldt overigens voor ieder circuit waar inhalen een drama is. Snel van de kalender af en vervangen voor iets waar de coureurs wat meer kunnen.
Daarom zeg ik, als Monaco de enige optocht is en alleen leuk wordt bij regen, dan is dat nog te verantwoorden. Maar het zijn er teveel waar auto's er niet voorbij kunnen komen, behalve als iemand echt veel sneller is. Maar zelfs dan is inhalen lastig, want erbij komen is één, er voorbij is twee. Als iemand de deur dicht houdt, op tijd kan accelereren, en uiteraard geen fouten maakt, dan zit een ander erachter vast. Daarvoor is het verschil in snelheid tussen de auto's te klein. En te lang kort erachter hangen gaat ook niet, er moet gewoon een gat tussen van ongeveer 0.7 sec na een aantal rondes.

Het is jammer dat het plan, dat deze auto's kort achter een ander kunnen blijven, door teams omgedaan is gemaakt, omdat concurrentie zo kort achter je hebben helemaal niet gunstig is, behalve als iemand zelf wil inhalen. Maar verdedigen is daardoor een stuk moeilijker.

Benieuwd hoe dit in 2026 gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Ik las net dit bericht, geen idee hoe goed de bron over het algemeen geïnformeerd is of dat daar vooral roddels vandaan komen. Maar deze had ik niet verwacht. Wel een keer bedacht dat het een optie kon zijn, maar na het presteren van Perez leek het mij onwaarschijnlijk.

https://www.gpfans.com/nl...om-positie-perez-in-2025/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

gpfans en gp33 worden hier meestal niet echt als al te geloofwaardig gezien. Maar is wel beetje open deur nieuws. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-09 21:52
Perez sponsord by Bizon Poly Max

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Illegal_Alien schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:27:
gpfans en gp33 worden hier meestal niet echt als al te geloofwaardig gezien. Maar is wel beetje open deur nieuws. :P
De sites kunnen als niet altijd even geloofwaardig beschouwd worden, maar er wordt verwezen naar het Spaanse Marca. De vraag is hoe betrouwbaar het Spaanse Marca is.

Aan de andere kant, in de F1 is iets pas waar zodra het ook gebeurd, tot dat moment kan er altijd nog van alles gebeuren.

En vind je dat open deur nieuws, als het klopt? Ik ging eigenlijk wel uit van een vertrek, 99% zeker. Maar blijkbaar zijn de centen belangrijk, als Perez blijft. Voordeel is wel, dankzij Perez kan RBR meer tijd en meer onderdelen testen in de windtunnel.

Al is die windtunnel nog altijd een probleem, en blijft dat ook voorlopig zo, volgens dit artikel dat gaat over oa de bouw ervan;

https://racingnews365.nl/...een-verouderde-windtunnel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
En dan zijn er mensen die zeggen dat dit geen topsport is. 180kg moeten drukken met 1 been om te remmen, bij 6G na een snel stuk, elke keer opnieuw.

Ik moet altijd denken aan Richard Hammond die in een F1 auto gaat rijden. Eerst in 2 langzamere auto's, als laatste naar de snelste. En hij moest wel want anders kon hij niet meer in de F1 auto rijden omdat zijn nek zijn hoofd niet meer kon dragen in de bochten 😏

En van het weekend was te zien hoe Ted Kravitz aan het trainen is zoals een F1 coureur, met een trainer. Dan hoor je ook cijfers voorbij komen wat F1 coureurs kunnen. Indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:20
Charles Hill schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:42:
[...]

En dan zijn er mensen die zeggen dat dit geen topsport is. 180kg moeten drukken met 1 been om te remmen, bij 6G na een snel stuk, elke keer opnieuw.

Ik moet altijd denken aan Richard Hammond die in een F1 auto gaat rijden. Eerst in 2 langzamere auto's, als laatste naar de snelste. En hij moest wel want anders kon hij niet meer in de F1 auto rijden omdat zijn nek zijn hoofd niet meer kon dragen in de bochten 😏

En van het weekend was te zien hoe Ted Kravitz aan het trainen is zoals een F1 coureur, met een trainer. Dan hoor je ook cijfers voorbij komen wat F1 coureurs kunnen. Indrukwekkend.
Top Gear was natuurlijk vaak "nep" en wat overdreven, en Richard Hammond die totaal niet weg kwam was dan ook in scene gezet ;)

En het bewijs daarvoor is intussen ook al geleverd zeg maar. Want die video van Ted waar je naar verwijst... Hij heeft intussen op 1 dag in een F4 auto gereden en daarna een paar rondjes in de oude Lotus "Alpine" F1 auto van 2013 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
RobertMe schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:52:
[...]

Top Gear was natuurlijk vaak "nep" en wat overdreven, en Richard Hammond die totaal niet weg kwam was dan ook in scene gezet ;)

En het bewijs daarvoor is intussen ook al geleverd zeg maar. Want die video van Ted waar je naar verwijst... Hij heeft intussen op 1 dag in een F4 auto gereden en daarna een paar rondjes in de oude Lotus "Alpine" F1 auto van 2013 meen ik.
Het was een show, absoluut. Maar ik denk dat wat daar gebeurde voor een groot deel echt was. Hammond reed eerst in een Formule Renault 2.0 en daarna in een Formule World Series auto, tegenwoordig World Series Formula V8 3.5. De eerste is waarschijnlijk net wat minder dan F4 al zal het niet zoveel schelen, en de ander een stuk meer krachtiger en sneller, wat ik op internet erover kon vinden.

En over het afslaan, het zou goed kunnen. De man die erbij staat moest er erg om lachen, zag er niet gespeeld uit. Was met de Formule World Series auto. En ik denk ook niet het even wegrijden is met zulke auto's.

Ik kan helaas de beelden van Ted Kravitz nergens terug vinden dat hij dat allemaal doet. Heb van de week al een keer gezocht want wilde iets weten, maar kon het nergens terug kijken. Ik kan het daarom niet met elkaar vergelijken wat Ted Kravitz heeft gedaan tegenover. Misschien weet jij waar het terug te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:16
Charles Hill schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:24:
[...]

Het was een show, absoluut. Maar ik denk dat wat daar gebeurde voor een groot deel echt was. Hammond reed eerst in een Formule Renault 2.0 en daarna in een Formule World Series auto, tegenwoordig World Series Formula V8 3.5. De eerste is waarschijnlijk net wat minder dan F4 al zal het niet zoveel schelen, en de ander een stuk meer krachtiger en sneller, wat ik op internet erover kon vinden.

En over het afslaan, het zou goed kunnen. De man die erbij staat moest er erg om lachen, zag er niet gespeeld uit. Was met de Formule World Series auto. En ik denk ook niet het even wegrijden is met zulke auto's.

Ik kan helaas de beelden van Ted Kravitz nergens terug vinden dat hij dat allemaal doet. Heb van de week al een keer gezocht want wilde iets weten, maar kon het nergens terug kijken. Ik kan het daarom niet met elkaar vergelijken wat Ted Kravitz heeft gedaan tegenover. Misschien weet jij waar het terug te zien is.
Nope, Top Gear was zwaar overdreven, zie ook:
YouTube: We Put a SUBSCRIBER in a REAL Formula 1 Car

En Hammond was gewend om in snelle auto’s te rijden. Dat die hem een keer laat afslaan zal best kunnen. Maar hij zou prima een rondje (verre van de limiet) kunnen rijden in die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Charles Hill schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:24:

Deel van de dag in de F4 auto. Daarna paar rondjes in de F1 auto. Niks speciaals verder. Instappen en wegrijden.

Edit:
Zie nu na posten pas dat die unavailable is 8)7 Heb hem afgelopen week gewoon kunnen bekijken en kwam op YouTube recommendations terug. Geen idee dus. In ieder geval echt totaal niks speciaals what-so-ever. Of Ocon die erbij is heeft iets magisch gedaan waardoor Ted zo weg rijdt en Richard toen niet.

[ Voor 19% gewijzigd door RobertMe op 11-11-2024 22:39 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ondertussen was Verstappen bezig met een E-sim race voor een goed doel. Hij had hier een, laten we zeggen, wat bijzondere car livery voor. :+

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/holy-shit-maxs-car-livery-in-jimmy-broadbrents-23-hour-v0-ekgz82fk9wzd1.png?width=1636&format=png&auto=webp&s=a9902ea57dd9ed0e6b1fde0e3d26b2e915ffc072
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/holy-shit-maxs-car-livery-in-jimmy-broadbrents-23-hour-v0-zecip5fk9wzd1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=226693a136929470a7044d8c55b1e66459ae93eb
https://www.reddit.com/r/..._in_jimmy_broadbrents_23/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:48

AvK

Ready Set Go

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:57:
Ondertussen was Verstappen bezig met een E-sim race voor een goed doel. Hij had hier een, laten we zeggen, wat bijzondere car livery voor. :+

[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.reddit.com/r/..._in_jimmy_broadbrents_23/
Wat staat er nou? Wat zegt Max? My race is Fucked?????

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AvK schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:09:
[...]

Wat staat er nou? Wat zegt Max? My race is Fucked?????

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
My pick axe.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:57

krietjur

Where am I?

en +10 seconds :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die think different blijven humor :D Er was volgens mij iemand in de chat bij de livestream van Jimmy die bijna heel de achtervleugel had ontcijferd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:07

Mr Pingu

Professioneel Prutser

SinergyX schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:27:
Die think different blijven humor :D Er was volgens mij iemand in de chat bij de livestream van Jimmy die bijna heel de achtervleugel had ontcijferd.
Is dit ergens in tekst te lezen?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Shinji schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:28:
[...]

Nope, Top Gear was zwaar overdreven, zie ook:
YouTube: We Put a SUBSCRIBER in a REAL Formula 1 Car

En Hammond was gewend om in snelle auto’s te rijden. Dat die hem een keer laat afslaan zal best kunnen. Maar hij zou prima een rondje (verre van de limiet) kunnen rijden in die auto.
Hij reed ook een rondje, veel meer dan een rondje. Na een rondje zou er natuurlijk niets aan de hand zijn.

Denk dat mensen hier volledig overschatten hoe het is om te rijden in single sweaters met zoveel pk en die wegligging. Met deze auto's worden bochten met snelheden genomen die niet lijken op gewone auto's, ook niet gewone de snelle auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
RobertMe schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:38:
[...]

[YouTube: Ted Kravitz DRIVES an Alpine F1 car! 🏎️]

Deel van de dag in de F4 auto. Daarna paar rondjes in de F1 auto. Niks speciaals verder. Instappen en wegrijden.

Edit:
Zie nu na posten pas dat die unavailable is 8)7 Heb hem afgelopen week gewoon kunnen bekijken en kwam op YouTube recommendations terug. Geen idee dus. In ieder geval echt totaal niks speciaals what-so-ever. Of Ocon die erbij is heeft iets magisch gedaan waardoor Ted zo weg rijdt en Richard toen niet.
Daarom kan ik de video denk ik ook nergens vinden, zal wel illegaal zijn als deze ergens wordt geupload zoals YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Charles Hill schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:51:
[...]

Daarom kan ik de video denk ik ook nergens vinden, zal wel illegaal zijn als deze ergens wordt geupload zoals YouTube.
Echt illegaal is het niet, gezien Sky hem zelf op YouTube heeft gezet ;) Alleen dan achter een regio blokkade. Alleen heb ik hem eerder dus kunnen kijken, zonder VPN of wat dan ook. Stond op TV (in SmartTube, alternatieve client) "gewoon" in mijn aanbevelingen. En gisteren heb ik de link gewoon uit de kijkgeschiedenis van de officiële YT app op de telefoon gehaald. Dus bij YT staat ook geregistreerd dat ik die video heb gekeken ondanks regio blokkade.

In any case. Het stelt dus echt niet veel voor om er in te rijden. Hij vertrekt gewoon zonder dat die af slaat, kan door bochten, remmem, ... Uiteraard kan hij er niet in racen (/hard rijden). Maar je hebt echt geen cursus van 10 dagen nodig om van de plek te komen. Zoals Hammond het liet lijken in die Top Gear aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:30
RobertMe schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:11:
[...]

Echt illegaal is het niet, gezien Sky hem zelf op YouTube heeft gezet ;) Alleen dan achter een regio blokkade. Alleen heb ik hem eerder dus kunnen kijken, zonder VPN of wat dan ook. Stond op TV (in SmartTube, alternatieve client) "gewoon" in mijn aanbevelingen. En gisteren heb ik de link gewoon uit de kijkgeschiedenis van de officiële YT app op de telefoon gehaald. Dus bij YT staat ook geregistreerd dat ik die video heb gekeken ondanks regio blokkade.

In any case. Het stelt dus echt niet veel voor om er in te rijden. Hij vertrekt gewoon zonder dat die af slaat, kan door bochten, remmem, ... Uiteraard kan hij er niet in racen (/hard rijden). Maar je hebt echt geen cursus van 10 dagen nodig om van de plek te komen. Zoals Hammond het liet lijken in die Top Gear aflevering.
was dat ook niet in een veel oudere F1 auto zonder anti-stall en dat soort zaken wat er tegenwoordig wel op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
squashedraven schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:26:
[...]

was dat ook niet in een veel oudere F1 auto zonder anti-stall en dat soort zaken wat er tegenwoordig wel op zit?
Ted reed in een 2013 Lotus. Nu zal Richard in een nog oudere Renault gereden hebben. Maar ik gok dat er toen wellicht ook geen anti-stall op zat? En een anti-stall zie je ook best wel (iets rollen en stilvallen). En dat was bij Ted niet het geval.

Daarnaast zouden ze natuurlijk met de huidige motoren iets kunnen op de elektrische motoren (dat niet mag in een race start. Hybride mag pas vanaf een bepaalde snelheid / versnelling). Maar dit ging dus om een 2013 auto toen ze nog niet "volledig" hybride waren (maar wel kers hadden).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
F1 driver on a reasonable priced tractor

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/dhjc3v0pvi0e1.png

Als ik het goed zie op het filmpje staat er mogelijk ook iemand met een camera bij? Dus eigenlijk uberhaupt al een beste kans dat het ook in Clarkson's farm komt.

Maar Piastri zal daar in de regio wel bekend zijn. Enstone ligt er niet ver uit de buurt. En Piastri heeft natuurlijk 1, 2 jaar zitten duimen draaien bij Renault / Alpine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 09:44
Mr Pingu schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:43:
[...]

Is dit ergens in tekst te lezen?
https://www.reddit.com/r/RedBullRacing/s/sDf4zlfeaw

"The McLaren MCL-38 has emerged as the dominant force in the 2024 Formula 1 season, and the team’s technical prowess is a key factor to their success. Mclaren’s engineering team has delivered a car that is both incredibly fast and remarkably reliable. Their innovative approach to aerodynamics has resulted in a car that generates exceptional downforce without backfiring drag, giving the MCL-38 a significant advantage in both qualifying and race pace. Furthermore the team’s meticulous attention to detail and relentless pursuit of performance have yielded a car that is consistently strong at all circuits and conditions. McLaren’s technical team has undoubtedly played a crucial role in the team’s dominance and their continued development of the MCL-38. ??? that they remain a formidable force in the championship battle. This unwavering commitment to excellence has positioned McLaren as the clear favourite for the 2024 constructors championship."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:33
Zelfs in een film verliest Perez het van een fictieve rijder. Weet nu al de tekst erbij "GP2 car"

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/5aqrn1hkom0e1.jpeg

Misschien wel een echte reden dat Perez volgend jaar bij Red Bull blijft rijden anders klopt de F1 film niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 16:25
*knip*
Aub niet cross-posten.

[ Voor 83% gewijzigd door tweakduke op 18-11-2024 13:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:26
Dit is toch geen bevestiging dat Perez nog twee jaar bij RB blijft? Dit is (zoals zo vaak) papa Perez die vanalles roept over zijn zoon, in dit geval op basis van het feit dat Perez de komende jaren nog een contract heeft. Maar volgens mij verandert dat niets aan de geruchten dat Yuki en Liam mogen gaan testen en Checo er mogelijk na dit jaar uitvliegt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Breaking news: Damon Hill is leaving Sky Sports F1. Story and details to follow shortly

Daniel Moxon (@danielmoxon.bsky.social) 15 november 2024

Hij was zo van slag na Brazilië dat hij maar helemaal stopt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

EagleTitan schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:45:
[Bluesky]

Groter artikeltje: https://www.mirror.co.uk/...hill-leaving-sky-34116119

En Brundle over de Britisch bias: https://www.mirror.co.uk/...bias-sky-brundle-34108140
Martin Brundle insists Sky F1 not guilty of British bias after Max Verstappen accusation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-09 18:58
EagleTitan schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:45:
[Bluesky]

Is een plekje vrij als Steward ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Gaaf filmpje over Charles Leclerc die 2 dagen mag vliegen in een Rafale fighter
YouTube: Charles Leclerc vliegt in een Rafale fighter

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
Leclerc goes SuperSonic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgxsi2Pj3eP0Q2oQqzb4GHunqNo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wmo3k4orzz11bHqFIfMzhEkP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 09:47
Voor de liefhebbers van Lego en F1. Lego komt met een hele grote lineup van nieuwe F1-lego volgend jaar.

2 nieuwe grote auto's in navolging van de McLaren (42141) en Mercedes (42171). Dit keer worden de Red Bull (42206) en de Ferrari (42207) uitgebracht. Naast de twee grote sets, komen er van elk team ook nog kleine sets uit in de Speed Champions lijn:

77242 Ferrari F1
77243 Red Bull Racing
77244 Mercedes F1
77245 Aston Martin F1
77246 Visa Cash App RB
77247 Kick Sauber
77248 Alpine F1
77249 Williams
77250 Haas F1
77251 McLaren F1

Voor meer info: https://www.bricktastic.n...ets-nieuw-2025-overzicht/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Leuk al die F1 sets! De technic sets laat ik denk ik schieten, ik heb de McLaren, maar kan die al nergens fatsoenlijk kwijt. Maar de hele collectie van de kleine modellen gaat er wel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Extigo schreef op maandag 18 november 2024 @ 07:04:
Voor de liefhebbers van Lego en F1. Lego komt met een hele grote lineup van nieuwe F1-lego volgend jaar.

2 nieuwe grote auto's in navolging van de McLaren (42141) en Mercedes (42171). Dit keer worden de Red Bull (42206) en de Ferrari (42207) uitgebracht. Naast de twee grote sets, komen er van elk team ook nog kleine sets uit in de Speed Champions lijn:

77242 Ferrari F1
77243 Red Bull Racing
77244 Mercedes F1
77245 Aston Martin F1
77246 Visa Cash App RB
77247 Kick Sauber
77248 Alpine F1
77249 Williams
77250 Haas F1
77251 McLaren F1

Voor meer info: https://www.bricktastic.n...ets-nieuw-2025-overzicht/
Kak, moet ik toch echt aparte kast ervoor kopen.
Heb al de Mercedes en McLaren liggen, moet ze nog bouwen, tijd/rust niet voor gevonden.
Wel mooi setje dan met die 4 bij elkaar.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Eddie Jordan is lekker bezig:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
Whitestone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NS2MFTShO8KuvUId-10dKPFQzGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ydhf2qmgTFUCIH13ri2O2z5y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xN36K6l3I9hLG_ul1RbSslS5I_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6ex320uibZrnQbaiUtrkuYT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXNkynIOr8B8uEe3UsTrrdAkjgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08TbmWudGSMaiODxuQeoxGMD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeQYgNTJX7ULzYEbcfWfd0Lh0Cs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zF7MMZR1SycMwlJv5wvFOBBG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Niet om een of ander maar als ik op webcams rond Silverstone kijk dan ligt er geen sneeuw, dus dit is niet nu toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Shinji schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:26:
[...]

Niet om een of ander maar als ik op webcams rond Silverstone kijk dan ligt er geen sneeuw, dus dit is niet nu toch?
Silverstone poste dit zelf op X.
Als het er nu niet ligt weet ik niet waarom.

Plaatjes blijven mooi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Altijd handig om dan ook de bron/post erbij te doen:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

‘No intention of stopping’: meet the F1 mechanic set for 600th straight race
Whatever happens at the Las Vegas Grand Prix this weekend, Aston Martin will be celebrating a remarkable achievement. It’s viva Las Vegas for Andy Stevenson, Aston’s sporting director who will mark his 600th grand prix here, a feat of longevity made all the more striking by the fact he has not missed a single race since he joined the team as a callow youth in 1987.
600 grand prixs, sinds 1987. En allemaal bij hetzelfde team, alleen onder een nieuwe naam:
Jordan > Midland > Spyker > Force India > Racing Point > Aston Martin

Volhoudertje _/-\o_

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Jammer dat ze pas volgend jaar uitkomen. Ik had ze graag onder de kerstboom gevonden dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 23-09 21:09
krietjur schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:27:
Jammer dat ze pas volgend jaar uitkomen. Ik had ze graag onder de kerstboom gevonden dit jaar :)
Volgende kerst zijn ze dan mooi afgeprijst O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:10
NICE! Er is alleen geen Technic van RBR? Ik las ergens dat die zou komen, maar toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 23-09 21:09
Treveo schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:58:
[...]

NICE! Er is alleen geen Technic van RBR? Ik las ergens dat die zou komen, maar toch niet?
Ze doen er wel alles aan om géén Red Bull uit te brengen O-)
Maar gelukkig is er een mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 09:47
Treveo schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:58:
[...]

Die zal wel later komen, denk ik. Er zat ook 2 jaar tussen de Mclaren en de Mercedes

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• d-vine
Verrassing van vrouwlief O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jx6881k9OZnu05yVcU61DvqUgGs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sOmX58ExUK0yAvC1qpROg3vX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ze moet wat van je hebben, dus oppassen geblazen. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
Illegal_Alien schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 19:59:
[...]

Ze moet wat van je hebben, dus oppassen geblazen. :+
Gelukkig hebben we hier niet zo'n non verbale communicatie verstandhouding.

En onze dochter haar 2e naam is Senna vernoemd naar de grote man hem zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 07:21
Is dit de grote livery launch? :+ Ik dacht dat die pas in februari zou zijn!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
De webshop van Verstappen draait ineens overuren. M4X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTta7y8kPBQuzUObrfVmIsOkGlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDdzAhVTsIUk69kx3W4cdcR5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Was mij helemaal ontgaan dat Doohan volgend seizoen in de F1 rijdt. Er is een behoorlijke vernieuwing bezig met jonge rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
En er komt een 11de team bij, dat is leuk! Een Amerikaans team. Gerucht was er al, maar het gaat dus door.

https://www.autohebdo.nl/...20meer%20dan%20een%20jaar.

Zal er ook nog eens een Chinees team bijkomen? Iemand met teveel geld die de autosport in wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vinnocchio schreef op zondag 24 november 2024 @ 08:53:
De webshop van Verstappen draait ineens overuren. M4X

[Afbeelding]
36k aankopen van een shirtje van 40euro, toch bijna 1,5miljoen omzet in een dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Homeland schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:27:
[...]

36k aankopen van een shirtje van 40euro, toch bijna 1,5miljoen omzet in een dag.
Voor Verstappen waarschijnlijk nog een laag salaris :+

Snap ook niet waarom iedereen gisteren wat wilde bestellen in de shop, met enorme virtuele wachtrijen als gevolg. Kon je alleen gistermorgen bestellen of is het een beperkte oplage of zo? Like, als ik het goed begreep ging het om een pre-order met leverdatum eind januari? Lijkt mij dat je het dan niet eerder krijgt als je gistermorgen om 10u vestelde i.p.v. om 8 uur 's avonds of vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
RobertMe schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:59:
[...]

Voor Verstappen waarschijnlijk nog een laag salaris :+

Snap ook niet waarom iedereen gisteren wat wilde bestellen in de shop, met enorme virtuele wachtrijen als gevolg. Kon je alleen gistermorgen bestellen of is het een beperkte oplage of zo? Like, als ik het goed begreep ging het om een pre-order met leverdatum eind januari? Lijkt mij dat je het dan niet eerder krijgt als je gistermorgen om 10u vestelde i.p.v. om 8 uur 's avonds of vandaag.
Een aantal dingen in de shop zijn inmiddels uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met name de M4X items waren vrijwel direct uitverkocht, dat dat iemand rond de 30k wachtrij zat en al uitverkocht zag staan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
52euro voor een pet wat eigenlijk gewoon een kleine reclamebordje voor onder andere Viaplay is... zijn toch wel bizarre prijzen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:23

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zag op facebook een commentaar van een marketingpersoon dat Max van de merchandise alleen al miljardair zou kunnen worden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:16:
Zag op facebook een commentaar van een marketingpersoon dat Max van de merchandise alleen al miljardair zou kunnen worden.
Dan heeft die marketing persoon geen benul van hoeveel een miljard is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:12
1 miljoen seconden is gelijk aan 11 dagen, 13 uur, 46 minuten en 40 seconden.

1 miljard seconden is gelijk aan 31 jaar, 251 dagen, 13 uur, 46 minuten en 40 seconden.

Lijkt me vrij onmogelijk

[ Voor 11% gewijzigd door Technofreakz op 26-11-2024 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tsja, ‘het zou kunnen’ maar het zou ook niet kunnen.
Lekker defensief taal gebruiken :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Weten we ook gelijk waarom die marketeer is geworden, en geen accountant :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:23

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Technofreakz schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:12:
[...]

1 miljoen seconden is gelijk aan 11 dagen, 13 uur, 46 minuten en 40 seconden.

1 miljard seconden is gelijk aan 31 jaar, 251 dagen, 13 uur, 46 minuten en 40 seconden.

Lijkt me vrij onmogelijk
Ik mis even wat het aantal seconden er mee te maken heeft? Dat hij een euro per seconde moet verdienen of zo?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Volgens mij vooral om (het verschil in) hoeveelheid in perspectief te plaatsen. Dat miljoen een paar dagen is en een miljard in vergelijking een derde van een leven ongeveer.

Dat als die miljardair wil worden met merch er wel echt onmogelijk veel verkocht moet worden of tegen een onrealistische marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:07
Stel dat hij 10 euro per artikel verdient dan moeten er 100 miljoen petjes en shirtjes verkocht worden om miljardair te worden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mirved schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:25:
Stel dat hij 10 euro per artikel verdient dan moeten er 100 miljoen petjes en shirtjes verkocht worden om miljardair te worden....
die marges liggen veeeeel hoger dan 10tje per artikel! afhankelijk van looptijd is een miljard niet ondenkbaar (of realistisch is, laat ik in midden). De marges die men hanteerd zijn bizar hoog. Menig kledingmerk zou daar jaloers op zijn (designer uitgesloten)

Heb zelf 0 aan merch gekocht, echter heb in de kast 2 hoodies, 3 shirts, paar petjes liggen. Denk dat er wel meer zijn die diverse items hebben. Tuurlijk is het geen messi, maar fanbase is best behoorlijk

//edit:.

Barça tops the list of the 20 teams with the highest income from shirt sales in 2023, beating out Real Madrid and Bayern Munich who come in second and third. According to the source, the Catalan team earns 179 million, while Real Madrid makes 155 million and Bayern Munich brings in 147 million.

snap dat je max en barca niet kunt vergelijken [..] acht de kans minimaal dat ze 1000mio gaan omzetten, maar over lange periode...... met de huidige inflatie tikken ze dat in 2030 aan :+

[ Voor 26% gewijzigd door himlims_ op 27-11-2024 15:28 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:12
Maasluip schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:27:
[...]

Ik mis even wat het aantal seconden er mee te maken heeft? Dat hij een euro per seconde moet verdienen of zo?
Het verschil tussen een miljoen en miljard in hoeveelheid, en dat de uitspraak er een miljard mee verdienen onrealistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:15

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Maasluip schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:27:
[...]

Perspectief hoeveel een miljoen en een miljard is.
In afstand: 1 miljoen is Amsterdam - Den Bosch (ongeveer 100KM). 1 Miljard is 2,5 rondjes om de aarde (ongeveer 100.000KM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:15

alienfruit

the alien you never expected

himlims_ schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:50:
die marges liggen veeeeel hoger dan 10tje per artikel! afhankelijk van looptijd is een miljard niet ondenkbaar (of realistisch is, laat ik in midden). De marges die men hanteerd zijn bizar hoog. Menig kledingmerk zou daar jaloers op zijn (designer uitgesloten)

Heb zelf 0 aan merch gekocht, echter heb in de kast 2 hoodies, 3 shirts, paar petjes liggen. Denk dat er wel meer zijn die diverse items hebben. Tuurlijk is het geen messi, maar fanbase is best behoorlijk.
Ja, inderdaad de marge op kleding is, hoewel afhankelijk van productieaantallen, ongeveer 8x. Ligt er ook een beetje aan welke materialen je wil gebruiken. Wil je bijvoorbeeld een plastic knopje of een schelp/parel etc.
Dus die trui van €70 bij de H&M of C&A kost qua productiekosten ~8euro. Soms wat meer soms wat minder. Momenteel een groot probleem zijn de verzendkosten gaat helaas erg hard dit jaar.

In 2025 ga je vast ook merken dat er kledingmerken zijn die of minder vaak nieuwe collectie hebben of meer tijd tussen de collecties. Zodat de kleiding per container kan worden verscheept ipv per vliegtuig.

[ Voor 15% gewijzigd door alienfruit op 27-11-2024 14:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Erazzzer schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:46:
[...]

Perspectief hoeveel een miljoen en een miljard is.
In afstand: 1 miljoen is Amsterdam - Den Bosch (ongeveer 100KM). 1 Miljard is 2,5 rondjes om de aarde (ongeveer 100.000KM).
zitten we op een amerikaans forum? :X :+ O-)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:03:
[...]

zitten we op een amerikaans forum? :X :+ O-)
Een race duurt doorgaans ongeveer 3 emmers chicken wings, zijn er veel herstarts dan kan er hooguit een halve emmer bijkomen dus de maximale tijd die een F1 race duurt is 3,5 emmer KFC (inclusief 4 liter diet Coke).
:+

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En hoeveel is dat in bald eagles per cheeseburger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:48
Mirved schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:25:
Lijkt me prima haalbaar. Letterlijk elke Nederlander heeft toch minimaal 55,92 Verstappen merchandise itempjes.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

himlims_ schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:50:
[...]

Barça tops the list of the 20 teams with the highest income from shirt sales in 2023, beating out Real Madrid and Bayern Munich who come in second and third. According to the source, the Catalan team earns 179 million, while Real Madrid makes 155 million and Bayern Munich brings in 147 million.

snap dat je max en barca niet kunt vergelijken [..] acht de kans minimaal dat ze 1000mio gaan omzetten, maar over lange periode...... met de huidige inflatie tikken ze dat in 2030 aan :+
Tegenwoordig ligt de omzet rond de €200 miljoen per jaar. Maar laten we aannemen dat tussen 2004 en 2021 de gemiddelde omzet van Barcelona merchandise €100 miljoen was. Tussen 2011 en 2016 Messi is goed voor ongeveer 80% van de merchandise verkopen.

Dus 17 jaar * €100 miljoen omzet * 80% Messi factor = €1,36 miljard. Voetbal (merchandise) lijkt me veel populairder dan F1 merchandise. Dus het lijkt me vrij lastig voor Verstappen om €1 miljard te verdienen aan merchandise.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mayer added that the recent controversial decision to punish drivers for swearing came directly from the FIA president, Mohammed Ben Sulayem.
"His view is that the drivers need to be penalised for swearing - and what has happened since reflects that," Mayer said.
Stewards' panels are meant to be independent bodies. But Mayer said: "There are times when he has directly involved himself in making his views known. Not with the stewards directly, but via his staff.
"Part of the job of the stewards is to enforce the FIA's policy on the rules.
"Technically, bad language is outlawed, so it's not unfair. Whether it's sensible we should be chasing drivers for rather mild swearing is another matter.
"Most drivers, English is their second, third or fourth language and every go-kart kid in the world, it's the first word they are taught in English. There are other ways to handle that kind of thing unless your desire is to flex your muscles."
https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/c4gzn7gvjzzo

Dit kan echt niet. Nog los dat Mayer dit uitgevoerd heeft en na zijn ontslag de media opzoekt, is dit gewoon belachelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:12
DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 22:09:
[...]

Dit kan echt niet. Nog los dat Mayer dit uitgevoerd heeft en na zijn ontslag de media opzoekt, is dit gewoon belachelijk.
Dit gaat een shitstorm worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:31
[...]

De reden waarom hij dit doet is ook wel duidelijk:
Mayer said he was fired via a text from one of Ben Sulayem's assistants on Tuesday.

"For a federation that relies on volunteers to fire by text somebody who has made a significant contribution does not speak well of the management of the federation," Mayer said.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:51

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

[...]

Surprised Pikachu :o

Maar verder niet heel verrassend als je een Arabier de touwtjes in handen geeft. Die vent is al vanaf dag 1 dat die daar zit bommetjes aan het leggen en zich overal tegenaan te bemoeien. De olielobby is groot en de zakken zijn diep.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Pendaco schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:36:
[...]

Surprised Pikachu :o

Maar verder niet heel verrassend als je een Arabier de touwtjes in handen geeft. Die vent is al vanaf dag 1 dat die daar zit bommetjes aan het leggen en zich overal tegenaan te bemoeien. De olielobby is groot en de zakken zijn diep.
Ten eerste, zullen we alsjeblieft het niet op de hoop van "Arabier" gooien...
Want je hebt dit soort types overal, in alle culturen. Het probleem is dat dit type daadwerkelijk in een positie van macht is gekomen en misbruik maakt van zijn positie. Dat wordt zo steeds duidelijker. Zo ga je namelijk wel geloven dat MBS ook geprobeerd heeft om een straf van Alonso ongedaan te maken. Want hij lijkt echt persoonlijk in te willen grijpen.

Dit is zo veel erger dan bijvoorbeeld een andere beruchte sportbond zoals de FIFA. Daar zouden ze het niet in hun hoofd halen om wedstrijdleiding met ook maar de minste schijn van partijdigheid aan te stellen, laat staan ze niet eens goed te betalen om ook dat aspect van belangenverstrengeling, weg te nemen. Ook zal je bij de FIFA dit soort pogingen tot beïnvloeding zien gebeuren.

Misschien is het gegeven dat MBS nu mensen eruit aan het werken is of ontslaan, eindelijk het moment voor de FIA om eens een professionele organisatie te worden. Maar dan moet er nog wel iemand overblijven die dit proces in gang kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:51

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:47:
[...]

Ten eerste, zullen we alsjeblieft het niet op de hoop van "Arabier" gooien...
Want je hebt dit soort types overal, in alle culturen. Het probleem is dat dit type daadwerkelijk in een positie van macht is gekomen en misbruik maakt van zijn positie. Dat wordt zo steeds duidelijker. Zo ga je namelijk wel geloven dat MBS ook geprobeerd heeft om een straf van Alonso ongedaan te maken. Want hij lijkt echt persoonlijk in te willen grijpen.
Het ging mij specifiek om het scheld/vloek incident en de overdreven straffen. Daar zitten wel wat cultuurverschillen. Of hij dan een direct verlengstuk is van Liberty Media of juist de oliestaatjes durf ik niet te zeggen maar gezond is het niet. Leidinggevenden die op dat niveau gaan zitten micromanagen is altijd een slecht teken.
Dit is zo veel erger dan bijvoorbeeld een andere beruchte sportbond zoals de FIFA. Daar zouden ze het niet in hun hoofd halen om wedstrijdleiding met ook maar de minste schijn van partijdigheid aan te stellen, laat staan ze niet eens goed te betalen om ook dat aspect van belangenverstrengeling, weg te nemen. Ook zal je bij de FIFA dit soort pogingen tot beïnvloeding zien gebeuren.
Genoeg gevallen van matchfixing bekend toch? En we zijn ook met z'n allen lekker het WK wezen voetballen in Qatar, ondanks dat de arbeiders daar in mensonterende omstandigheden bezig waren en met bosjes neervielen..
Misschien is het gegeven dat MBS nu mensen eruit aan het werken is of ontslaan, eindelijk het moment voor de FIA om eens een professionele organisatie te worden. Maar dan moet er nog wel iemand overblijven die dit proces in gang kan zetten.
Als ze die laatste rotte appel er dan ook nog uitgooien en er iemand met integriteit neerzetten. Zolang hij er zit zal er niet veel veranderen ongeacht wie je daaronder wegzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Zit nu F1 Academy te kijken. Als ze willen dat vrouwen aansluiting vinden, dan moeten ze volgens mij snel overstappen naar F3 auto's. Als dit de top voor vrouwen is, dan moet het ook richting de top en niet F4 auto's gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-09 16:09
Charles Hill schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:16:
Zit nu F1 Academy te kijken. Als ze willen dat vrouwen aansluiting vinden, dan moeten ze volgens mij snel overstappen naar F3 auto's. Als dit de top voor vrouwen is, dan moet het ook richting de top en niet F4 auto's gebruiken.
W-series gebruikte F3 wagens van Formule Regional. Was geen succes. Daarom vermoed ik dat F1 Academy koos voor F4 wagens vanwege budget en waarschijnlijk een grotere vijver om vrouwelijke coureurs te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
NeverSettle schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:46:
[...]

W-series gebruikte F3 wagens van Formule Regional. Was geen succes. Daarom vermoed ik dat F1 Academy koos voor F4 wagens vanwege budget en waarschijnlijk een grotere vijver om vrouwelijke coureurs te kiezen.
Dan wordt dat doorstromen niets vanuit deze klasse. Teveel hebben al een leeftijd dat ze naar de F2 zouden moeten of daar al hadden moeten zitten, maar zitten nu nog in een F4 auto.

Edit: ik bedoelde de F2 ipv F3.

[ Voor 3% gewijzigd door Charles Hill op 30-11-2024 00:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Charles Hill schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 22:35:
[...]

Dan wordt dat doorstromen niets vanuit deze klasse. Teveel hebben al een leeftijd dat ze naar de F3 zouden moeten of daar al hadden moeten zitten, maar zitten nu nog in een F4 auto.
De kampioen van F1 Academy krijgt een volledige financierde zitje van de FIA in een andere klasse. Dit jaar is dat een zitje bij Rodin Motorspot in de GB3 kampioenschap voor 2025.

Maar ik geef je gelijk, ik geloof niet dat de huidige F1 Academy grid ooit in de F1 terecht komen. Al kunnen ze ook naar andere race klasse gaan, endurance racing (IMSA, WEC, ELMS, ALMS), GT classes, IndyCar of IndyNXT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Perez moet nu wel echt klaar zijn toch? In een normaal bedrijf is dit gewoon een medewerker die niet presteert.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
NeverSettle schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 23:59:
[...]

De kampioen van F1 Academy krijgt een volledige financierde zitje van de FIA in een andere klasse. Dit jaar is dat een zitje bij Rodin Motorspot in de GB3 kampioenschap voor 2025.

Maar ik geef je gelijk, ik geloof niet dat de huidige F1 Academy grid ooit in de F1 terecht komen. Al kunnen ze ook naar andere race klasse gaan, endurance racing (IMSA, WEC, ELMS, ALMS), GT classes, IndyCar of IndyNXT.
Dat is dan wel mooi dat iemand kunnen doorgroeien in een andere formule klasse.

En dat is ook waar, dat coureurs in andere raceklasses kan uitkomen, niet persee een open wheel single seater.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
sig69 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 00:17:
Perez moet nu wel echt klaar zijn toch? In een normaal bedrijf is dit gewoon een medewerker die niet presteert.
Bij een normaal bedrijf wordt je niet flink gesponsord van buitenaf om je werk kunnen blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-09 21:52
Hoeveel mensen zitten er bij normale bedrijven waarvan je denk "hoe kan die nog niet weggestuurd zijn?".

Red bull works in mysterious ways

Maar ik vind het wel frappant. Het was jaren dat bij slechte resulaten de deur naar buiten wagenwijd open stond. Ricciardo kon het al te lang uithouden bij het b team. En Perez heeft zichzelf vastgeschroefd aan zijn stoeltje.

Na vele keren denken dat die wel binnenkort weg zou zijn zou ik mij er nu niet over verbazen als hij er volgend jaar weer gewoon naast Max zit.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Edgenumber schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:10:
Hoeveel mensen zitten er bij normale bedrijven waarvan je denk "hoe kan die nog niet weggestuurd zijn?".

Red bull works in mysterious ways

Maar ik vind het wel frappant. Het was jaren dat bij slechte resulaten de deur naar buiten wagenwijd open stond. Ricciardo kon het al te lang uithouden bij het b team. En Perez heeft zichzelf vastgeschroefd aan zijn stoeltje.

Na vele keren denken dat die wel binnenkort weg zou zijn zou ik mij er nu niet over verbazen als hij er volgend jaar weer gewoon naast Max zit.
Kan niets anders zijn dan geld wat Perez toevoegt aan het team. Er is echt geen enkele andere reden te bedenken dan dat, volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
NeverSettle schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:54:
[...]

Bij een normaal bedrijf wordt je niet flink gesponsord van buitenaf om je werk kunnen blijven doen.
Bij sommige collega’s heb ik anders wel dat idee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Iemand nog een F1 auto voor in de woonkamer of zo? Bernie gaat zijn verzameling verkopen.

https://www.nu.nl/formule...er-en-lauda-verkopen.html

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Bastien schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:52:
Iemand nog een F1 auto voor in de woonkamer of zo? Bernie gaat zijn verzameling verkopen.

Dat zal een mooie zak geld op leveren.
Zal wel bij één of andere sjeik of Chinees in de garage terecht komen.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 09:42

sjaool

Every life should have 9 cats

Bastien schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:52:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqoZKttJa6A8Rg4sdsI_kv1Y2pk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PHXDpubar4VQ49y5jlVBhL2p.gif?f=user_large

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04:45
Dutch Grand Prix in 2026 voorlopig voor het laatst.
NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34

Bestla

Kvinne

z0bin schreef op woensdag 4 december 2024 @ 06:48:
Dutch Grand Prix in 2026 voorlopig voor het laatst.
NOS
Ik las het net. Het waarom is mij nog steeds onduidelijk. Zelfs de combinatie met Spa is niet mogelijk gebleken. Ook hier, waarom dan niet? Of is het Wie betaald, bepaald, en zijn we overgeleverd aan die zandbakken, en misschien wel een 4e race in de USA.

Je kan niet zomaar races toevoegen, dus er moeten keuzes worden gemaakt, dat snap ik, maar leuk is het niet.
Pagina: 1 ... 54 ... 68 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.