[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 41 ... 68 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

MikeyMan schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:35:
[...]

Red Bull gaat een Ford logo op hun eigen motor plakken.
Als ik de link van @CH4OS bekijk zie ik dit staan:
Ford and Red Bull have announced a multi-year deal to become power unit suppliers from the 2026 F1 season. Following the earlier news that Ford will enter Formula 1 from 2026 , a technical partnership with Red Bull Powertrains has now been confirmed. The partnership, called Red Bull Ford Powertrains, will focus on the development of the next-gen hybrid power unit, which will supply engines to both Red Bull and sister team AlphaTauri from 2026 until at least 2030. Ford will provide expertise in areas including the battery cell and electric motor technology, along with power unit control software and analytics.
Dat is toch iets meer dan een sticker.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:06
CH4OS schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:35:
[...]
Maar waarbij kennis en kunde van Honda is overgenomen, het is dus niet dat ze zelf iets compleet nieuws begonnen zijn.
[...]
Wat ook het oude Ilmor is als ik het goed onthouden heb, als we het specifiek over F1 motoren hebben... ;)
Misschien wat betreft personeel, maar Honda heeft niks verkocht aan Red Bull.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:19
CH4OS schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:38:
[...]

Ook zie ik Newey niet "zomaar" van team switchen ivm concurrentie bedingen, dus als hij naar een ander team gaat, zal hij eerst een half jaar of langer niets kunnen doen. Nu zit dan 2025 er nog tussen, maar alsnog gaat het kort dag worden om voor 2026 iets te hebben aan Newey, die overigens ook een dagje ouder wordt intussen.
Daarbij heeft Newey nog vrij recent zijn contract met RedBull verlengd.
Vlak trouwens ook James Allison bij Mercedes niet uit, dat is echt geen pannenkoek hoor.

Adrian Newey :
12 constructeurs- en 13 coureurskampioenschappen

James Allison :
11 constructeurs- en 10 coureurskampioenschappen

Beiden met drie verschillende teams.

Dus wat dat betreft denk ik niet dat Max een risico zou lopen om naar Mercedes te gaan.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
CH4OS schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:35:
[...]
Maar waarbij kennis en kunde van Honda is overgenomen, het is dus niet dat ze zelf iets compleet nieuws begonnen zijn.
Heb je daar meer info over? Volgens mij gaat RBPT namelijk geen intellectual property van Honda gebruiken bij hun nieuwe motoren.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:28
Eric H schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:04:
[...]

Daarbij heeft Newey nog vrij recent zijn contract met RedBull verlengd.
Vlak trouwens ook James Allison bij Mercedes niet uit, dat is echt geen pannenkoek hoor.

Adrian Newey :
12 constructeurs- en 13 coureurskampioenschappen

James Allison :
11 constructeurs- en 10 coureurskampioenschappen

Beiden met drie verschillende teams.

Dus wat dat betreft denk ik niet dat Max een risico zou lopen om naar Mercedes te gaan.
Even een kleine terzijde: De "problemen" bij Mercedes waren trouwens ontstaan omdat James Allison een andere functie had gekregen, waardoor hij zich minder met het auto ontwerp bemoeide. Zo kwam het zero-sidepod concept niet bij hem vandaan, maar bij zijn opvolger. Vervolgens hebben ze James Allison weer terug gehaald. Hij was bijvoorbeeld ook de man achter de Ferrari in de tijd van Schumacher, én Renault toen Alonso zijn 2 wereldtitels behaalde. Dus wat dat betreft zijn Newey en Allison aan elkaar gewaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
BM schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:12:
[...]

Heb je daar meer info over? Volgens mij gaat RBPT namelijk geen intellectual property van Honda gebruiken bij hun nieuwe motoren.
Klopt. De huidige motoren die RB gebruikt zijn en blijven intellectueel eigendom van Honda.
Deze samenwerking eindigt in 2025 als het nieuwe motoren reglement in gaat.

Dan is Red Bull Powertrains 'op zichzelf' aangewezen. Vandaar ook de samenwerking die Red Bull is aangegaan met Ford.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BM schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:12:
In een van mijn eerdere reacties staan twee linkjes. Eentje heeft het erover dat voor de huidige motor men de IP in lease heeft t/m 2025. Maar dat betekend niet dat ze de kennis en kunde niet kunnen gebruiken in hun eigen nieuwe motor. Maar goed, de motoren gaan dan sowieso flink veranderen, dus de vraag is in hoeverre het bruikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eric H schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:19:
[...]

Klopt. De huidige motoren die RB gebruikt zijn en blijven intellectueel eigendom van Honda.
Deze samenwerking eindigt in 2025 als het nieuwe motoren reglement in gaat.

Dan is Red Bull Powertrains 'op zichzelf' aangewezen. Vandaar ook de samenwerking die Red Bull is aangegaan met Ford.
Schijnt dan ook RedBull Ford Powertrains te gaan heten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
Het is trouwens ook niet zo dat Honda vertrekt uit de Formule1.
Per 2026 gaan zij de motoren leveren aan Aston Martin.

Tegen die tijd komt Audi dan met een eigen motor de grid op die, hoe kan het ook anders, gebruikt gaat worden door hun eigen team. (Het huidige Stakes/Sauber team)

Dus nu hebben we 4 motor leveranciers
In 2026 hebben we er 6

Vind ik persoonlijk ook wel een goede ontwikkeling.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eric H schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:35:
Het is trouwens ook niet zo dat Honda vertrekt uit de Formule1.
Per 2026 gaan zij de motoren leveren aan Aston Martin.

Tegen die tijd komt Audi dan met een eigen motor de grid op die, hoe kan het ook anders, gebruikt gaat worden door hun eigen team. (Het huidige Stakes/Sauber team)

Dus nu hebben we 4 motor leveranciers
In 2026 hebben we er 6

Vind ik persoonlijk ook wel een goede ontwikkeling.
En Cadillac die per 2028 komt, mogelijk met Andretti als team. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
CH4OS schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:29:
[...]
In een van mijn eerdere reacties staan twee linkjes. Eentje heeft het erover dat voor de huidige motor men de IP in lease heeft t/m 2025. Maar dat betekend niet dat ze de kennis en kunde niet kunnen gebruiken in hun eigen nieuwe motor. Maar goed, de motoren gaan dan sowieso flink veranderen, dus de vraag is in hoeverre het bruikbaar is.
Het is niet zozeer dat de motoren veranderen (okee, ze moeten gebruik kunnen maken van duurzame brandstof) maar de grote verandering zit hem in het feit dat de huidige MGU-H zal verdwijnen en er meer electrisch vermogen geleverd 'moet' gaan worden.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:38:
[...]

Ook zie ik Newey niet "zomaar" van team switchen ivm concurrentie bedingen, dus als hij naar een ander team gaat, zal hij eerst een half jaar of langer niets kunnen doen. Nu zit dan 2025 er nog tussen, maar alsnog gaat het kort dag worden om voor 2026 iets te hebben aan Newey, die overigens ook een dagje ouder wordt intussen.
Oh, het past juist heel goed. Als Newey een halfjaar met gardening leave moet, kan hij dus (als hij ergens rond de zomer de overstap maakt, vanaf 1-1-2025 bij Mercedes aan de slag om aan de 2026-auto te werken. Zoals al eerder vermeld in dit topic: voor die tijd mag er niet aan gewerkt worden en teams zullen gedurende het 2025 seizoen echt niet veel effort meer in hun 2025-auto steken.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
Grrrrrene schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:58:
[...]

Oh, het past juist heel goed. Als Newey een halfjaar met gardening leave moet, kan hij dus (als hij ergens rond de zomer de overstap maakt, vanaf 1-1-2025 bij Mercedes aan de slag om aan de 2026-auto te werken. Zoals al eerder vermeld in dit topic: voor die tijd mag er niet aan gewerkt worden en teams zullen gedurende het 2025 seizoen echt niet veel effort meer in hun 2025-auto steken.
Newey is wel al 65. Over 1.5 jaar is bijna 67. Of hij dan nog bij een nieuw team aan de slag wilt is maar de vraag. Het duurt toch wel 1 á 2 jaar voordat alles op z'n plek valt om een geheel nieuw team in te werken op zijn werkwijze. De vraag is dus: heeft Newey er nog wel zin in om op z'n bijna 70e bij een nieuw team auto's te ontwerpen, want om voor slechts een jaartje of 2 naar een nieuw team te gaan heeft dan natuurlijk weinig zin.

Ik kan mij eerder voorstellen dat Newey andere auto-klassen of misschien wel bij totaal andere sporten iets gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Grrrrrene schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:58:
Iemand in dit topic schreef al dat Newey recentelijk zijn contract heeft verlengd, na een snelle Google vind ik 1 Mei 2023, waarbij Newey 'for a considerable amount of time', bij Red Bull blijft.

https://www.motorsport.co...ed-bull-f1-team/10463636/
https://racingnews365.com...d-bull-contract-extension

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 06-03-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ThomasG schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:10:
[...]
Newey is wel al 65. Over 1.5 jaar is bijna 67. Of hij dan nog bij een nieuw team aan de slag wilt is maar de vraag. Het duurt toch wel 1 á 2 jaar voordat alles op z'n plek valt om een geheel nieuw team in te werken op zijn werkwijze. De vraag is dus: heeft Newey er nog wel zin in om op z'n bijna 70e bij een nieuw team auto's te ontwerpen, want om voor slechts een jaartje of 2 naar een nieuw team te gaan heeft dan natuurlijk weinig zin.

Ik kan mij eerder voorstellen dat Newey andere auto-klassen of misschien wel bij totaal andere sporten iets gaat doen.
Dat weten we natuurlijk niet, wat Newey zelf wil. Maar dat soort gedreven personen houden zich zelden aan een pensioenleeftijd. Voor hun is hun werk hun hobby en andersom. Maar hey, iedereen speculeert hier, dus ik doe er vrolijk aan mee :P
CH4OS schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:10:
[...]
Iemand in dit topic schreef al dat Newey recentelijk zijn contract heeft verlengd, na een snelle Google vind ik 1 Mei 2023, waarbij Newey 'for a considerable amount of time', bij Red Bull blijft.

https://www.motorsport.co...ed-bull-f1-team/10463636/
https://racingnews365.com...d-bull-contract-extension
Tsja, Max heeft ook een contract tot en met 2028, toch wordt hier gesproken over een vertrek naar Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Grrrrrene schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:27:
Tsja, Max heeft ook een contract tot en met 2028, toch wordt hier gesproken over een vertrek naar Mercedes.
Mja, maar veel zaken wijzen er op dat het best onlogisch is. Men wil nu eenmaal graag roddelen. Ik heb echt het gevoel alsof ik naar GTST zit te kijken tegenwoordig met de F1. Dit is in elk geval genoeg voer voor Drive to Survive, maar dat is een ander topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ik snap ook niet echt hoe een persoonlijke aangelegenheid zo’n zware invloed heeft op het aanzien van de sport/F1 zelf? Ik denk zelf dat de mogelijke beïnvloeding van de race uitslag door MSM een groter probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mog schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:59:
Dit valt onder het kopje wensdenken en niet complottheorie. F1 2025:

Red Bull:
  • 14 Fernando Alonso
  • 23 Alexander Albon
Ferrari:
  • 44 Lewis Hamilton
  • 16 Charles Leclerc
Mercedes:
  • 1 Max Verstappen
  • 63 George Russell
Dit is gewoon een goed idee.
Nee! Nee! Nee! *stampvoetend* Ik wil Fernando naast Max zien.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Iets wat met betrekking tot contracten in de F1 in ogenschouw gehouden moet worden zijn de eventueel aanwezige clausules die bij bepaalde gebeurtenissen of omstandigheden ervoor zorgen dat het contract ontbonden kan worden.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:54
Maasluip schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Nee! Nee! Nee! *stampvoetend* Ik wil Fernando naast Max zien.
Bij deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fb17wXfILkJ3TxGd7aTlQB9g9bM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eh9rvvM7o0FzXxZOPqNhUHS2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Eric H schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:48:
Iets wat met betrekking tot contracten in de F1 in ogenschouw gehouden moet worden zijn de eventueel aanwezige clausules die bij bepaalde gebeurtenissen of omstandigheden ervoor zorgen dat het contract ontbonden kan worden.
Ja, dat vind ik het bijzondere in al deze speculatie. Als Max een contract tot 2029 heeft, staan daar waarschijnlijk performance clausules in, maar echt geen "als er een interne machtsstrijd ontstaat..." of "als een vooraanstaand personeelslid beschuldigd wordt van ongepast gedrag..."

En vooralsnog is er niks wat erop wijst dat Red Bull in 2024 en 2025 niet kan domineren. Maar ik ken de contracten net zo min als jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik zou niet te veel waarde hechten aan de clausule. Zo'n clausule geeft een optie, geen plicht. Dit soort clausule's worden opgenomen in de veronderstelling dat ze nooit gebruikt zullen worden. Zelfs als de situatie zich voordoet dat iemand vertrekt waardoor dat soort clausules geactiveerd worden dan zullen alle betrokkenen zich eerst gaan afvragen wat ze willen bereiken.

Stel dat Newey vertrekt naar een ander team, dan zou het het nog jaren duren voor die invloed daarvan de auto bereikt. Waarom zou Verstappen dan z'n contract met RBR opzeggen zolang die de snelste auto hebben? Dat kan wel wachten tot Newey (al dan niet) een nieuwe auto heeft gebouwd.

Contracten doen er niet echt toe op dit niveau, als Verstappen op enig moment weg wil is het vooral een
kwestie van de juiste afkoopsom op tafel leggen. Sinds de costcap hebben de grote teams tientallen miljoenen over om stuk te slaan op dit soort zaken die buiten de costcap vallen. Ferrari heeft net een half miljard in Hamilton gepompt, Mercedes kan dat ook als ze willen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Grrrrrene schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:55:
[...]

Ja, dat vind ik het bijzondere in al deze speculatie. Als Max een contract tot 2029 heeft, staan daar waarschijnlijk performance clausules in, maar echt geen "als er een interne machtsstrijd ontstaat..." of "als een vooraanstaand personeelslid beschuldigd wordt van ongepast gedrag..."
Blijkbaar wel dingen als "Als Helmut Marko het team verlaat".
Wie weet staat dat er ook in voor Adrian Newey.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:09:
Ik zou niet te veel waarde hechten aan de clausule. Zo'n clausule geeft een optie, geen plicht. Dit soort clausule's worden opgenomen in de veronderstelling dat ze nooit gebruikt zullen worden. Zelfs als de situatie zich voordoet dat iemand vertrekt waardoor dat soort clausules geactiveerd worden dan zullen alle betrokkenen zich eerst gaan afvragen wat ze willen bereiken.

Stel dat Newey vertrekt naar een ander team, dan zou het het nog jaren duren voor die invloed daarvan de auto bereikt. Waarom zou Verstappen dan z'n contract met RBR opzeggen zolang die de snelste auto hebben? Dat kan wel wachten tot Newey (al dan niet) een nieuwe auto heeft gebouwd.

Contracten doen er niet echt toe op dit niveau, als Verstappen op enig moment weg wil is het vooral een
kwestie van de juiste afkoopsom op tafel leggen. Sinds de costcap hebben de grote teams tientallen miljoenen over om stuk te slaan op dit soort zaken die buiten de costcap vallen. Ferrari heeft net een half miljard in Hamilton gepompt, Mercedes kan dat ook als ze willen.
Zo'n clausule betekent natuurlijk niet dat het contract meteen niet meer geldig is. Die clausule betekent dat wanneer aan de voorwaarde van die clausule wordt voldaan, de partij waarvoor het geldt het contract juridisch gezien op mag zeggen.

In het contact van Max kan bijvoorbeeld de voorwaarde staan dat Red Bull minimaal een top 3 auto levert gemeten over een periode van X-races. Als dat niet zo is, heeft hij nog steeds een contract tot 2029, maar wél de mogelijkheid gekregen om het voortijdig op te zeggen. Daar kan bijvoorbeeld ook een clausule instaan dat Helmut Marko bij het team betrokken is. Of dat wel of niet zo is weten wij niet zeker, maar als beide partijen daar akkoord mee zijn gegaan is dat zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Sepp14 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:57:
De tandjes, gaat lekker in de F1.

Binnen 1 week heeft MBS weer een onderzoek aan zijn broek hangen. https://www.nu.nl/formule...ws-over-gp-las-vegas.html :X
Slecht voor het imago van de sport...
Doet MBS nu gewoon een dubbele Benie? :')

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Nieuwe Lollipop video is uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 09:43
Zou er echt iets over Helmut Marko in dat contract staan? Daarmee verplicht je hem om door te blijven werken op zijn hoge leeftijd en om niet dood te gaan ondanks dat dat laatste vrij reëel is gezien zijn leeftijd.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

PalingDrone schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:32:
[...]

Slecht voor het imago van de sport...
Doet MBS nu gewoon een dubbele Benie? :')
Zou wat zijn als hij ook nog wat putdeksels met de flex heeft aangepakt :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Klauwhamer schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 23:50:
[...]

Het stoort mij een beetje hoe dicht je tegen de helft van de regels hier aanschurkt.
*knip*
Dat hoeft ook niet.

[/]

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 07-03-2024 12:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
werphengel schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:36:
Het is toch ook een verhaal van niks?! Horner heeft een paar hitsige appjes verstuurd naar een medewerker; nou nou wat erg. Als hij haar fysiek had lastig gevallen had hij wat mij betreft mogen hangen, maar dit lijkt me iets tussen meneer en mevrouw Horner.
Dus als morgen een vrouwelijke manager je begint te appen en vraagt wat je vandaag aan hebt, of je niet even een foto zonder broek kunt maken. Dat ze ff lekker heeft zitten vingeren op je foto. En dat vrolijk blijft herhalen terwijl je meerdere keren vraagt of ze wil stoppen en wat dr man ervan zou vinden.
Dan zeg jij: nounou, wat erg, lekker laten gaan.

OK :D

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 06-03-2024 16:26 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:01
matthijst schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:26:
[...]

Dus als morgen een vrouwelijke manager je begint te appen en vraagt wat je vandaag aan hebt, of je niet even een foto zonder broek kunt maken. Dat ze ff lekker heeft zitten vingeren op je foto. En dat vrolijk blijft herhalen terwijl je meerdere keren vraagt of ze wil stoppen en wat dr man ervan zou vinden.

Als jij voordat je die appjes hebt verstuurd hebt aangepapt met die manager op het kerstfeest en hebt liggen bonken in de voorraadkast, dan moeten dat soort appjes tussen 2 volwassenen inderdaad kunnen. Natuurlijk is het nog steeds heel erg onprofessioneel, maar laten we niet doen alsof Horner uit het niets een vrouwelijke collega seksueel lastig heeft gevallen. Het zijn 2 volwassenen die met elkaar hebben zitten flirten en waarbij het e.e.a. is gebeurt in het echt buiten de appjes om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hatsjoe schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:30:
[...]

Als jij voordat je die appjes hebt verstuurd hebt aangepapt met die manager op het kerstfeest en hebt liggen bonken in de voorraadkast, dan moeten dat soort appjes tussen 2 volwassenen inderdaad kunnen. Natuurlijk is het nog steeds heel erg onprofessioneel, maar laten we niet doen alsof Horner uit het niets een vrouwelijke collega seksueel lastig heeft gevallen. Het zijn 2 volwassenen die met elkaar hebben zitten flirten en waarbij het e.e.a. is gebeurt in het echt buiten de appjes om.
Uiteraard, maar ergens wist hij schijnbaar niet te stoppen en had hij ook wel door dat hij er te lang/ver mee doorging, gezien zijn meerdere "please delete" vragen.
Dus prima, werphengel heeft zitten bonken met zn manager, die hem daarna blijft lastigvallen.

Nog steeds prima, lekker laten gaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:01
matthijst schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:33:
[...]

Uiteraard, maar ergens wist hij schijnbaar niet te stoppen en had hij ook wel door dat hij er te lang/ver mee doorging, gezien zijn meerdere "please delete" vragen.
Dus prima, werphengel heeft zitten bonken met zn manager, die hem daarna blijft lastigvallen.

Nog steeds prima, lekker laten gaan?
Natuurlijk is het totaal niet chique van Horner geweest, maar puur uitgaande van de appjes die wij hebben gezien is Horner in mijn optiek enkel schuldig aan het niet hebben van flirtvaardigheden. Reden voor een reprimande? Zeker. Reden voor ontslag of andere verregaande stappen? Nee, zeker niet.

Maar wij kunnen ook verder niet oordelen zonder op de hoogte te zijn van alle feiten. Laten we het dus vooral niet groter maken dan wat het is. Misschien lezen we er over 20 jaar wel iets over in een autobiografie van 1 van de hoofdrolspelers. Maar tot die tijd gaan we er gewoon vanuit dat het gedegen onderzocht wordt/is en de juiste stappen genomen worden/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Hatsjoe schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:38:
[...]

Natuurlijk is het totaal niet chique van Horner geweest, maar puur uitgaande van de appjes die wij hebben gezien is Horner in mijn optiek enkel schuldig aan het niet hebben van flirtvaardigheden. Reden voor een reprimande? Zeker. Reden voor ontslag of andere verregaande stappen? Nee, zeker niet.
Tenzij hij druk heeft uitgevoerd om haar te laten ontslaan / vragen om op te stappen. Ze moeten blijkbaar nauw samenwerken en ik kan me inbeelden dat dat niet zo makkelijk meer gaat eens je over die grens bent gegaan. Hoe dan ook zou het niet fair zijn om haar nu te laten opstappen dat Horny Horner op post kan blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 18:09
Google Drive op de monitors van RBR _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Wisten jullie dat vleermuizen altijd linksaf slaan als ze naar buiten vliegen…

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Nou dat lees ik toch heel anders. Vooral dat hij zich er buiten houdt en zich op de sport richt.

Maar dit geeft ook aan dat naar Mercedes gaan niet definitief van de tafel is, vooral het laatste stukje:
Hijzelf is dat naar eigen zeggen. ,,We hebben een geweldige auto en we kijken uit naar een geweldig jaar”, gaf hij aan. ,,Het is altijd mijn intentie geweest om tot het einde van mijn contract bij Red Bull te blijven. Wat daarbij doorslaggevend is, zijn de prestaties van de auto. Vanaf 2026 is dat een vraagteken, omdat er dan weer een nieuw regelpakket komt. Maar ik weet ook wat dit team voor mijn carrière heeft betekend, dus natuurlijk is het de intentie om hier te blijven. Ik geniet ervan om onderdeel van dit team uit te maken en ik ben gelukkig, hier. Zolang we presteren, is er geen reden om te vertrekken.”

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 19:10:
[...]

Nou dat lees ik toch heel anders. Vooral dat hij zich er buiten houdt en zich op de sport richt.

Maar dit geeft ook aan dat naar Mercedes gaan niet definitief van de tafel is, vooral het laatste stukje:

[...]
Ik werk zelf in een politieke positie en ik heb geleerd een soort van teflon te zijn (Teflon Mark ;) ) als je je overal van iets aantrekt kan je zelf niks meer. Te weinig en je wordt uit gemanoeuvreerd, teveel en je krijgt een burn out.

Het verhaal zal ergens in het midden liggen... Denk dat Max er idd zo min mogelijk mee probeert te bemoeien, tenzij hij onwenselijk gedrag over zich heen krijgt (maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 00:01
Damian schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 19:10:
[...]

[...]
Dat heeft altijd al gezegd. Dat is niets nieuws. Hij heeft ook al tijden clausules in zijn contract wat betreft prestaties.

Dus niets nieuws. Er is altijd iets mogelijk. Maar zolang de auto presteert zal die blijven (contractueel kan ook niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
matthijst schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:26:
[...]

Echt geen zin in je rollenspelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
werphengel schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:19:
[...]

Nou, ik denk je te snappen maar jammerlijk genoeg zit er wel een verschil in denken (rollenspel) en doen (realiteit). Die staan vaak genoeg lijnrecht tegen over elkaar in de realiteit (vrijpleiten/beschuldigen) omdat we niet open zijn om hier een gesprek over te voeren. We denken, we denken te doen, we denken na, en ergens zit een discrepantie. Schattig ook hoe elke kamp (werkelijk gezien is die >2) denkt de waarheid in pacht te hebben.

Waarom onstaat er geen gesprek tussen allen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
werphengel schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:19:
[...]

Prima.
Dus als het om Horners chickie gaat moet ze niet janken.
Maar om dan eens te kijken hoe het is als het je eigen situatie zou betreffen is teveel gevraagd.
Weten we dat ook weer d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Nog niet voorbij zien komen hier maar wat doet die Erik bij RBR?
Kan niet veel goeds betekenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0g7yDV9EsBLIqmrjJrWiRLrbs8c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CaCNnur6gVSHNLzaOfe77FKH.png?f=fotoalbum_large

Source:
https://www.reddit.com/r/formula1/s/wiR1A7hYeZ

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:27
De soap-aflevering van vandaag:
- De advocaat van de Thaise aandeelhouders van Red Bull Racing en Horner zou afgelopen maandag de medewerker die de zaak startte wegens vermeend seksueel misbruik officieel hebben ontslagen. Ze wil nu juridische stappen ondernemen tegen het ontslag en zou daarbij op de steun van de Oostenrijkse fractie (Mark Mateschitz en CEO Oliver Mintzlaff) kunnen rekenen.
- Maandag was er ook een ontmoeting tussen het hoofd van de Thaise eigenarenfamilie, Chalerm Yoovidhya (73), en de Verstappen-clan in Dubai. De relatie zou echter juist verhard zijn tijdens deze meeting. Verstappen – loyaal aan zijn vader en Helmut Marko – zou hebben gedreigd ook naar buiten te treden als Horner steun blijft krijgen.
- De Thaise fractie lijkt bereid te zijn Verstappen te verliezen. Adrian Newey wordt gezien als belangrijker voor succes en ze geloven dat ze hem kunnen behouden. Albon en Piastri zouden dan de nieuwe coureurs worden (door ze uit te kopen en het feit dat Piastri's manager, Webber, een goede vriend van Horner is).
- Ralf Schumacher: "Er valt niets meer te herstellen tussen de Verstappens en Horner. Daarom denk ik dat op dit moment alles mogelijk is. Ook dat Max het jaar niet afmaakt bij Red Bull."
- Het gerespecteerde Londense advocatenkantoor Harbottle & Lewis bereid namens Horner een rechtzaak voor tegen "BusinessF1" voor een schadevergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wat een shit show.

Blijkbaar is de Thaise eigenaar iemand die het niet zo nauw neemt met regels. Zijn kleinzoon heeft ooit iemand van de politie doodgereden en is daar nooit voor veroordeeld.

Machtige man, dus daar de strijd mee aangaan zal een zware dobber worden ben ik bang.

Wikipedia: Death of Wichian Klanprasert

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50
henri86 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 23:55:
- De advocaat van de Thaise aandeelhouders van Red Bull Racing en Horner zou afgelopen maandag de medewerker die de zaak startte wegens vermeend seksueel misbruik officieel hebben ontslagen. Ze wil nu juridische stappen ondernemen tegen het ontslag en zou daarbij op de steun van de Oostenrijkse fractie (Mark Mateschitz en CEO Oliver Mintzlaff) kunnen rekenen.
- Maandag was er ook een ontmoeting tussen het hoofd van de Thaise eigenarenfamilie, Chalerm Yoovidhya (73), en de Verstappen-clan in Dubai. De relatie zou echter juist verhard zijn tijdens deze meeting. Verstappen – loyaal aan zijn vader en Helmut Marko – zou hebben gedreigd ook naar buiten te treden als Horner steun blijft krijgen.
- De Thaise fractie lijkt bereid te zijn Verstappen te verliezen. Adrian Newey wordt gezien als belangrijker voor succes en ze geloven dat ze hem kunnen behouden. Albon en Piastri zouden dan de nieuwe coureurs worden (door ze uit te kopen en het feit dat Piastri's manager, Webber, een goede vriend van Horner is).
- Ralf Schumacher: "Er valt niets meer te herstellen tussen de Verstappens en Horner. Daarom denk ik dat op dit moment alles mogelijk is. Ook dat Max het jaar niet afmaakt bij Red Bull."
- Het gerespecteerde Londense advocatenkantoor Harbottle & Lewis bereid namens Horner een rechtzaak voor tegen "BusinessF1" voor een schadevergoeding.
Alsof ze er daadwerkelijk naast stonden bij de gesprekken :D

Het is Max zijn bedoeling dat hij gewoon bij RBR blijft en dat het team zich gaat richten op de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:10
Max en Horner gaan echt niet uit elkaar midden in het seizoen. Beide willen gewoon kampioen worden.

Ik zie het steeds meer zitten dat Max naar Mercedes gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
AMARONE schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 02:04:
Max en Horner gaan echt niet uit elkaar midden in het seizoen. Beide willen gewoon kampioen worden.

Ik zie het steeds meer zitten dat Max naar Mercedes gaat.
Max heeft toch al geen zin in zo'n lang seizoen, dus misschien zegt ie na het binnenhalen van z'n WDC "Doei!" en neemt hij een lange winterbreak.
Krijgen we nog wat spannende laatste races :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Ja ja, het wordt steeds spannender :D :') de media weten van gekkigheid niet meer wat ze nu weer moeten verzinnen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Eric H
‘Zou hebben’, ‘zou kunnen’, ‘zou zijn’, ‘zouden worden’

Oftewel wederom weer heel veel speculaties.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Max, GP, Newey en Marko naar Mercedes zou wel een bak zijn. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
Eric H schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:12:
[...]

‘Zou hebben’, ‘zou kunnen’, ‘zou zijn’, ‘zouden worden’

Oftewel wederom weer heel veel speculaties.
Daarom dat ik het ook aankondig als 'de soap van vandaag'.

Maar gezien je in de RBR hospitality was, vertel het maar 'Eric H' aka 'Erik van Haren' :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Serieus... Let it stop. Zo klaar met dit gezeik. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
henri86 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:26:
[...]

Daarom dat ik het ook aankondig als 'de soap van vandaag'.

Maar gezien je in de RBR hospitality was, vertel het maar 'Eric H' aka 'Erik van Haren' :+
Ik had je aankondiging gezien ;)
Enuh... het is alweer een tijdje geleden dat ik in een hospitality unit ben geweest hoor.
Denk dat ze me daar niet eens meer herkennen :+

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:38
MikeyMan schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:27:
*knip*
Niet elkaar wegjagen aub.

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 11-03-2024 14:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Is toch juist interessant, anders is het maar een saai seizoen. Dat is het nu niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vinnocchio schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:30:
[...]

Genoeg andere topics op tweakers waar je je mee zou kunnen vermaken :w
Kan zijn. Voordat dit eindeloze gelul begon had dit topic ook nog enige waarde.

Lijkt de Story wel inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Naja, het is in ieder geval van 50 pagina's per jaar, naar 50 pagina's per maand gegaan, stuk actiever topic nu :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:49:
[...]

Kan zijn. Voordat dit eindeloze gelul begon had dit topic ook nog enige waarde.

Lijkt de Story wel inmiddels.
Het voordeel van de Story was dat die slechts één keer per week bij m’n moeder op de eettafel lag ‘vroeger’.. Tegenwoordig is het 24/7 de ‘Story’…

Tweakers/Whatsappjes/Notificaties van nieuwssites zelfs (niet bij mij maar bij mensen met wie je een drankje doet :( ) het blijft maar doorgaan..

Wel fijn dat Ralf Schumacher er ook iets meer van weet _O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:52
Formule 1 heeft gesprekken gehad met de FIA en Red Bull over hun supersnellle drone. De inzet van de drone zal echter vanwege veiligheidsrisico's niet tijdens een grand prix weekend ingezet kunnen worden.

Zo mag de drone niet over toeschouwers heen vliegen, niet het circuit overstteken en door de gefixeerde camera moet het een wagen volgen wat riskant kan zijn. Echter het zou op bepaalde plekken kunnen zoals de backstraight in Shanghai of Austin omdat daar geen toeschouwers zijn. Wordt mogelijk vervogld.

https://www.autosport.com...ctor-is-a-limit/10583656/

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Kunnen we het niet over de laatste race van 2021 hebben? Was veel leuker :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eric H
D-Ed schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:59:
[...]

Het voordeel van de Story was dat die slechts één keer per week bij m’n moeder op de eettafel lag ‘vroeger’.. Tegenwoordig is het 24/7 de ‘Story’…

Tweakers/Whatsappjes/Notificaties van nieuwssites zelfs (niet bij mij maar bij mensen met wie je een drankje doet :( ) het blijft maar doorgaan..

Heeft Jacques V ondertussen al van zich laten horen? 8)
Of hebben ze papa Perez al een microfoon onder de neus gedouwd?

Ergens verwacht ik ook wel dat we het hier over 1 of 2 maanden niet meer over hebben.
Als Max alle tot dan toe verreden races heeft gewonnen en de discussie weer oplaait of dit de sport wel goed doet. Een discussie die eens in de zoveel tijd bij iedere sport wel terugkomt als er een periode is van dominantie door 1 sporter of 1 team.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
D-Ed schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:59:
[...]

Je kan ook gewoon de story laten liggen en een ander tijdschrift pakken hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Eric H schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:23:
[...]
Heeft Jacques V ondertussen al van zich laten horen? 8)
Of hebben ze papa Perez al een microfoon onder de neus gedouwd?
Ze zijn ook alweer te laat, gezien Max al een comment heeft gegeven: :P
Max Verstappen sees “no reason” why he would want to leave Red Bull, despite his father Jos’s fears that the Formula 1 team could “explode” if Christian Horner stays.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:27:
Loop je ook op zaterdag een voetbalkantine binnen met "En nu is het afgelopen met dat gepraat over voetbal hier!"? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tleilaxu schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:08:
[...]

Loop je ook op zaterdag een voetbalkantine binnen met "En nu is het afgelopen met dat gepraat over voetbal hier!"? :+
Maar dan gaat het over voetbal, hier gaan het over roddels, achterklap en clickbait artikelen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnocchio
-tom-562 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:11:
[...]

Maar dan gaat het over voetbal, hier gaan het over roddels, achterklap en clickbait artikelen
= Randzaken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is nu meer randdebiele posts. Elke scheet wordt opgeblazen tot gasexplosie en erger.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

gambieter schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:40:
[...]

Het is nu meer randdebiele posts. Elke scheet wordt opgeblazen tot gasexplosie en erger.
Valt wel mee toch? Respectabele media berichten hierover.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
[...]

Wellicht, maar dit hoort gewoon bij Formule 1. Of zijn we soms Eddie Jordan vergeten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
Ik volg dit 'nieuws' over Horner ook een beetje met argusogen. Er wordt in ieder geval veel te veel gespeculeerd en de ene complottheorie is nog onwaarschijnlijker dan de ander, al dan niet serieus bedoeld. Ik houd me daarom ook een beetje afzijdig en wacht vooral af wat gaat komen.

In dat kader was ik blij verrast door de Boordradio vanmorgen (podcast van nu.nl). Er wordt op een nuchtere manier uitgelegd wat er allemaal speelt en welke scenario's er voor liggen. Natuurlijk is niet alles zeker en wordt er ook wel een beetje ingegaan op geruchten en 'wat-als', maar vond het behoorlijk verhelderend.

Linkje voor de geïnteresseerden: https://www.nu.nl/de-boor...n-binnen-te-halen-is.html (De titel vind ik dan wel weer behoorlijk speculatief)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eric H
Waar ik wel naar zou uitkijken als de hele shitstorm is gaan liggen, een gedegen echt goede journalistieke reconstructie van de afgelopen periode. Dus eigenlijk vanaf het overlijden van Mateschitz sr.

Een soort 'follow the money' artikel. To the point, accuraat en met feiten onderbouwd.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Dat is dus niet anders dan aan de talkshow-tafel van VI. B)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Mog schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:43:
[...]

Valt wel mee toch? Respectabele media berichten hierover.
Welke dan? Ze hebben elkaar zitten kopieeren en zijn grotendeels allemaal aannames die ze als feiten neerzetten.

Lijkt wel een theekransje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004

d0s

sssst

Fauna schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:55:
Ik volg dit 'nieuws' over Horner ook een beetje met argusogen. Er wordt in ieder geval veel te veel gespeculeerd en de ene complottheorie is nog onwaarschijnlijker dan de ander, al dan niet serieus bedoeld. Ik houd me daarom ook een beetje afzijdig en wacht vooral af wat gaat komen.

In dat kader was ik blij verrast door de Boordradio vanmorgen (podcast van nu.nl). Er wordt op een nuchtere manier uitgelegd wat er allemaal speelt en welke scenario's er voor liggen. Natuurlijk is niet alles zeker en wordt er ook wel een beetje ingegaan op geruchten en 'wat-als', maar vond het behoorlijk verhelderend.

Linkje voor de geïnteresseerden: https://www.nu.nl/de-boor...n-binnen-te-halen-is.html (De titel vind ik dan wel weer behoorlijk speculatief)
Leuk, podcast gesponsord door 'Toto' ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Voor wie alvast in de stemming wil komen. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
Maar wat me nou niet helemaal duidelijk is. Waar is Jos bang voor? Ookal zou Horner het team willen overnemen, wat is zijn angst? Veranderd er iets voor de teamleden? Waarom zou hij zo hoog van de toren blazen door max naar mercedes te dirigeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

stylezzz schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:49:
Maar wat me nou niet helemaal duidelijk is. Waar is Jos bang voor? Ookal zou Horner het team willen overnemen, wat is zijn angst? Veranderd er iets voor de teamleden? Waarom zou hij zo hoog van de toren blazen door max naar mercedes te dirigeren?
Tweespalt binnen de organisatie. Op een gegeven moment gaat dat zijn weg vinden naar de prestaties op de baan. Case in point: Alpine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:12
Rivanov schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:19:
Max, GP, Newey en Marko naar Mercedes zou wel een bak zijn. :+
Prima maar laat opa Marko dan asjeblieft gewoon met pensioen gaan. Die heeft al genoeg onzin geroepen in de media, net als papa Verstappen. Echt dat Jos met die uitspraken van hem nog geen verbod heeft gehad van RB om nog met media/teamleden/Horner te praten....

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 07-03-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
Ik mis een board radio “GP my tires are gone”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Shinji schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:07:
[...]

Ik mis een board radio “GP my tires are gone”
Wanneer Max zijn banden rot rijdt dan wordt het voor de directie van Pirelli tijd om betere banden te ontwikkelen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
kazuka schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:58:
[...]

Tweespalt binnen de organisatie. Op een gegeven moment gaat dat zijn weg vinden naar de prestaties op de baan. Case in point: Alpine.
Waarom zou dat? Heeft Horner al plannen gepresenteerd dat ie de helft van het personeel wil ontslaan? Ik zou het niet willen vergelijken met Alpine.... Daar is het al jarenlang een puinhoop, al ten tijden van Abiteboul toen het nog renault was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Vinnocchio schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:35:
[...]

Je kan ook gewoon de story laten liggen en een ander tijdschrift pakken hè?
Jij denkt dat ik die inkeek..?? Als ik de cover zag begon ik al bijna te kotsen.. :r

Dezelfde reden waarom ik niet meer op die clickbait achtige sites kom, social media vrijwel niet meer gebruik, thumbnails met verbaasde blikken en grote ogen negeer en gewoon zoveel mogelijk slap ouwehoer met m'n vriendjes en vriendinnetjes die wat minder snel op de teentjes getrapt zijn dan mensen die zich in het online domein bevinden (het www begint gewoon één groot roddelblad te worden IMHO).

Afijn, laat Max nog ff een jaartje volle bak dominantie zien en dat ie lekker mag genieten van z'n andere race hobby's d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ander nieuws dan ... :Y

Sainz houdt een emotioneel betoog: "F1 is te ver gegaan"

Race 1 van het seizoen zit erop. Nog 23 (!) te gaan. Dit seizoen worden er een recordaantal races gereden in de Formule 1. Carlos Sainz is zeer kritisch op de overvolle agenda en zegt dat de grens is bereikt.
KreezieKeesie

Mee eens. Toen in de jaren 80 en 16 races waren, en het ook stil lag tussen oktober en maart, keek ik alles, trainingen, kwalificaties, de races uiteraard, zat gewoon 3 dagen voor de buis. Nu zijn de tijden ook voor mij natuurlijk veranderd, maar ik heb ook de drang niet meer om alles te kijken. Trainingen kijk ik nooit meer, sprintraces vind ik sowieso bull en saai, dus die kijk ik ook niet. Kwali's meestal wel, maar sla ik ook wel eens over, en alleen de races kijk ik trouw. En ik denk dat dat voor een heel groot gedeelte inderdaad komt omdat de exclusiviteit afgenomen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:42:

Race 1 van het seizoen zit erop. Nog 23 (!) te gaan. Dit seizoen worden er een recordaantal races gereden in de Formule 1. Carlos Sainz is zeer kritisch op de overvolle agenda en zegt dat de grens is bereikt.

[...]
Als Liberty Media wat wil doen dan kunnen ze bijvoorbeeld de F1 terugbrengen naar 18 races en de rest van de weekende laten vullen door de F1 Academy en die dan ook meteen de volle aandacht geven die het zou horen te verdienen. Of tijdens het seizoen gewoon een weekend vervangen door andere klassen. Dan hebben ze net zo'n lang seizoen maar met meer activiteiten.Er is vast wel te sleutelen aan de hele opzet.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Ik lach me de ballen uit de broek om het hele gedoe. Laat maar lekker door rommelen zo :)

Ik ben absoluut geen fan van de Verstappen-clan, dus het kan we weinig boeien of hij naar Mercedes gaat of zelfs helemaal weg gaat, het zorgt lekker voor roering in het veld/media.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
De teams hebben zelf toch het 'concorde' agreement getekend waarin ze 24 of 26 races per jaar toestaan aan de FOM om te organiseren?
En dat hun dan doekoe van de FOM krijgen voor het meerijden.
Dan moet je niet achteraf krokodillen tranen trekken en claimen dat je slachtoffer bent van je eigen afspraken :P

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 07-03-2024 12:34 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online

KreezieKeesie

Mee eens. Toen in de jaren 80 en 16 races waren, en het ook stil lag tussen oktober en maart, keek ik alles, trainingen, kwalificaties, de races uiteraard, zat gewoon 3 dagen voor de buis. Nu zijn de tijden ook voor mij natuurlijk veranderd, maar ik heb ook de drang niet meer om alles te kijken. Trainingen kijk ik nooit meer, sprintraces vind ik sowieso bull en saai, dus die kijk ik ook niet. Kwali's meestal wel, maar sla ik ook wel eens over, en alleen de races kijk ik trouw. En ik denk dat dat voor een heel groot gedeelte inderdaad komt omdat de exclusiviteit afgenomen is.

[...]
Mee eens: het is de reden waarom ik ben gestopt met voetbal kijken. Geen moment spijt van gehad. F1 vind ik zeker nog te doen. Maar ik snap dat het voor coureurs echt wel tegen het randje aan is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tha Deo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:57:
[...]

Mee eens: het is de reden waarom ik ben gestopt met voetbal kijken. Geen moment spijt van gehad. F1 vind ik zeker nog te doen. Maar ik snap dat het voor coureurs echt wel tegen het randje aan is.
Voor monteurs/staff is het wel wat zwaarder als voor de coureurs.
Die mogen 2 dagen voor het starten en 2 dagen na het aflopen nog op het circuit zijn om alles op te bouwen/af te breken. Dat zijn dagen waarop de coureurs nog niet zijn ingevlogen of alweer thuis poolside zitten met hun personal trainer in Monaco :p

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tha Deo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:57:
[...]

Ik denk niet dat je zozeer naar de coureur moet kijken, maar naar het personeel er omheen. De coureurs kunnen tussendoor ook nog vaak naar huis, of met een privejet vliegen, en na de race kunnen ze vaak direct vertrekken. Het personeel er omheen kan dat allemaal niet.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:50

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Illegal_Alien schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:14:
[...]

Welke dan? Ze hebben elkaar zitten kopieeren en zijn grotendeels allemaal aannames die ze als feiten neerzetten.

Lijkt wel een theekransje...
Betreft dit nog het Max Mercedes verhaal? Dan AmUS en Motorsport. En dat zijn altijd vrij betrouwbare bronnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:31

[...]
Prima. Minder races, maar dan dus ook minder salaris. Of zouden ze daar wel ineens anders over denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

cordonbleu schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:07:
[...]

Prima. Minder races, maar dan dus ook minder salaris. Of zouden ze daar wel ineens anders over denken?
Hoezo minder salaris? Dat is iets tussen de coureurs en de teams. De rest is gewoon Liberty Media en die betalen geen cent aan de coureurs. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

cordonbleu schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:07:
[...]

Lijkt er meer op dat ze hetzelfde betaald worden voor meer werk. Als we toch onzinnige oneliners aan het gooien zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:55

[...]
Dit seizoen begint daarnaast ook nog eens extreem beroerd, met 2 races op zaterdagmiddag. Zal niet de enige zijn bij wie dat totaal niet in het 'normale' schema zit en kan ze dan ook niet live zien. Als ik normaliter een race niet kan zien kijk ik hem wel volledig terug, maar na de berichten over de saaie eerste race heb ik dat maar niet gedaan. Wel de samenvatting.

Edit: wel grappig dat hij de Champions League noemt als een evenement dat nog wel exclusief zou zijn. Ook daarbij vind ik (persoonlijke mening!) dat het aanbod al veel te groot is.

[ Voor 9% gewijzigd door alexbl69 op 07-03-2024 13:25 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:50

Erazzzer

Fear me, I'm German!

sjaool schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:11:
[...]

Hoezo minder salaris? Dat is iets tussen de coureurs en de teams. De rest is gewoon Liberty Media en die betalen geen cent aan de coureurs. ;)
Liberty media betalen per punt aan de teams. Minder geld voor Liberty, minder geld voor de teams, minder geld voor de coureurs.
Naast prijzengeld verdienen teams aan sponsoren. Minder races, minder screentime voor sponsoren, minder geld voor de teams, minder geld voor de coureurs.
Ook al betaald Liberty niet het salaris aan de coureurs, maar uiteindelijk is dat wel bepalend voor de teams hoeveel ze ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Op Nu.nl staat dat Red Bull de werkneemster die Horner heeft beschuldigd op non-actief gesteld is. Zo los je een probleem natuurlijk niet op.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 23:23

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

zonoskar schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:35:
Op Nu.nl staat dat Red Bull de werkneemster die Horner heeft beschuldigd op non-actief gesteld is. Zo los je een probleem natuurlijk niet op.
En op hetzelfde moment zet RB dit op hun auto:

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/rb-has-marked-international-womens-day-with-a-message-on-v0-sg8t7sybpwmc1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=65191108efab58616c93da1853e2182fe2dbe030

https://www.reddit.com/r/...tional_womens_day_with_a/
Pagina: 1 ... 41 ... 68 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.