[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 40 ... 68 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 04:32
Naar mijn idee steekt het bij kamp Oostenrijk vooral dat Horner op eigen houtje naar de Yoovidhya is gegaan, en twee klappen in één keer probeerde te maken; de volledige macht richting Horner én van de Oostenrijkers af. Dat is natuurlijk een dolk in de rug, zeker omdat ook de Oostenrijkers moeite hadden met Mintzlaff's nieuwe beleid.

De Oostenrijkers en Mintzlaff zijn naar alle waarschijnlijkheid redelijk snel tot een compromis gekomen, waardoor in principe al het zand uit de motor zou zijn. Maarja, Horner is in het geniep een andere weg ingeslagen en nu staan de twee kampen tegenover elkaar. In de onderhandelingen tussen de twee kampen heeft naar alle waarschijnlijkheid Horner Marko er proberen uit te werken, maar dat is niet gelukt, want Verstappen heeft die clausule. Franz Tost is hier het kind van de rekening geworden.

Als dit allemaal klopt, en dat zijn toch sterk de geruchten, dan gaan Mintzlaff en de Oostenrijkers Horner nooit meer vertrouwen. Hoewel de overname door Horner van de baan zal zijn, hebben de Yoovidhya's wel hun steun aan Horner uitgesproken. Dus als je van Horner af wil dan zal hij zelf moeten opstappen, en dat doet hij niet, ook niet nadat de vuile was is buiten gehangen. Ze zullen de druk steeds hoger en hoger opvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
henri86 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:23:
Ondertussen heeft Saudi Arabië het nieuwe circuit (vanaf 2028) laten zien, met een eerste bocht die 70m hoger ligt dan het start-finish stuk.
https://www.motorsport.co...w-qiddiya-track/10583330/

Moet zeggen dat het me wel een leuk baantje lijkt.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://a.espncdn.com/combiner/i?img=%2Fphoto%2F2024%2F0305%2Fr1300232_1296x729_16%2D9.jpg&w=920&h=518&scale=crop&cquality=80&location=origin&format=jpg

What in the Mario Kart RainbowRoad is dat

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:42

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ImNotnoa schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:03:
[...]

[Afbeelding]

wow, ben benieuwd hoe hoog dat wandje is en of ze ook een Lakitu met een hengel hebben om de auto's terug op de baan te takelen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

asing schreef op maandag 4 maart 2024 @ 23:18:
Vermeulen is wel een stuk gematigder dan Jos, en het is niet alleen de manager van Max maar ook vriend van de familie sinds Max in een luier rond kroop.
Omdat hij toen VER in de luiers rondkroop, de manager was van papa Jos. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Boeryepes schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:12:
En nu even wat anders! Saudi Arabië is met een 2e F1 circuit bezig

https://www.motorsport.co...w-qiddiya-track/10583330/

Ziet er op de render wel spannend uit.
[Afbeelding]
Spa Francorchamps maar dan naar beneden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLv_gdGFDRN4Film-Pm0fnQWFQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgK93Qj5HGk0XYVi1FBOBQ6L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:01
[...]

[Afbeelding]

ik krijg Trackmania Nations - vibes... snel weer eens spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:37:
[...]

Haha, tuurlijk. Het arme Red Bull is weer onschuldig slachtoffer van iedereen die tegen ze is, maar Mercedes is wel echt de evil bad guy... zucht... Ik ga echt lachen als Verstappen straks wel echt naar Mercedes besluit te gaan. :D
Het is toch ook een verhaal van niks?! Horner heeft een paar hitsige appjes verstuurd naar een medewerker; nou nou wat erg. Als hij haar fysiek had lastig gevallen had hij wat mij betreft mogen hangen, maar dit lijkt me iets tussen meneer en mevrouw Horner.

En het meest hypocriete aan het hele verhaal is nog wel dat Jos zich nu nog roomser voordoet dan de paus; meneer is volgens mij de enige in het hele verhaal met een strafblad.

Waar ik meer bang voor ben is dat als Max daadwerkelijk naar Mercedes gaat, hij dat alleen doet, omdat zijn vader zegt dat het moet. Zelf heeft Max volgens mij echt niks te vertellen. Als Jos zegt Spring! dan vraagt Max "hoe hoog?' Wat dat betreft, heb ik soms wel medelijden met Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

werphengel schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:36:
[...]

Waar ik meer bang voor ben is dat als Max daadwerkelijk naar Mercedes gaat, hij dat alleen doet, omdat zijn vader zegt dat het moet. Zelf heeft Max volgens mij echt niks te vertellen. Als Jos zegt Spring! dan vraagt Max "hoe hoog?' Wat dat betreft, heb ik soms wel medelijden met Max.
Welnee, dan had hij ook wel een andere vriendin gehad, heb wel eens gehoord dat Jos niet zo weg is van Kelly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:32

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

[...]
Het is toch ook een verhaal van niks?! Horner heeft een paar hitsige appjes verstuurd naar een medewerker; nou nou wat erg. Als hij haar fysiek had lastig gevallen had hij wat mij betreft mogen hangen, maar dit lijkt me iets tussen meneer en mevrouw Horner.
Ik maak uit jouw stellingname op dat jij precies weet wat er speelt..?
[...]
En het meest hypocriete aan het hele verhaal is nog wel dat Jos zich nu nog roomser voordoet dan de paus; meneer is volgens mij de enige in het hele verhaal met een strafblad.
Drogredering.
[...]
Waar maak jij uit op dat die verhoudingen liggen zoals jij zegt dat ze liggen?

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:53
[...]

Het verhaal is wel wat groter en breder geworden inmiddels. Is Horner een soort evil genius die heel het F1 team over wil nemen? En is de klucht met de whatsappjes niet meer als een onderdeel van het actieplan om Horner uit te schakelen? Dat Jos zich erin mengt vind ik ook wel een verrasssende wending, al vermoed ik niet dat Max zich nog zomaar laat sturen door zijn vader. Mochten we binnen afzienbare tijd ineens een persbericht zien dat Max daadwerkelijk overstapt naar Mercedes dan vind ik het wel een move met hele grote ballen. We gaan het meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
[...]

We weten niet wat er precies aan de hand is. Maar de vuile was die naar buiten komt, komt voornamelijk vanuit het Red Bull kamp zelf. Dus is beetje raar om dan weer naar Mercedes te gaan wijzen zoals hierboven gedaan werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

Ergens knaagt het toch nog altijd dat Max roept niet eeuwig F1 te willen rijden. En ook aangeeft dat hij bv endurance leuk vind.

Even los van het hele drama zou Max dat beter kunnen doen bij Mercedes dan bij RB. Op dit moment.

RB zal een hele uitbreiding moeten doen op hun race divisie of bv een team moeten overkopen. Ik zie ze daar wel voor aan maar makkelijk is het ook niet.

Uiteindelijk had ik sowieso wel verwacht dat hij een soort van in zee zou gaan met een echt automerk. Want endurance is weggelegd voor automerken en niet zozeer voor blikjes. (Al is F1 dat in essentie ook niet, maar wel een goed reclame platform)

Dus tussen al dit geneuzel door lijkt het me dat kamp verstappen al lang praat met andere automerken over de toekomst.

De roering van is daar niet perse voor nodig maar het maakt het ook niet moeilijker. De onvoorwaardelijke liefde van Max voor RB is zo iets minder waard en alles word wat makkelijker.

Als ik alle sensatie eruit haal snap ik het goed dat Jos en Toto kletsen. En ik snap ook wel dat er bij RB wat onrust is over het starten van een endurance afdeling. Dat er dan wat rumoer is bij aandeelhouders en wat frictie tussen leden binnen RB is normaal.

Er worden alleen allemaal chocolade titels bij geplaatsts en elk ding wat er nu gebeurd word allemaal geprobeerd tot 1 verhaal te maken.

Maar ik zou het helemaal niet gek vinden als er straks wat mensen van RB samen met Max naar bv Merc gaan om een endurance team te bouwen. Over een jaar of 2.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:09
World Citizen schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:19:
Ergens knaagt het toch nog altijd dat Max roept niet eeuwig F1 te willen rijden. En ook aangeeft dat hij bv endurance leuk vind.

Even los van het hele drama zou Max dat beter kunnen doen bij Mercedes dan bij RB. Op dit moment.

RB zal een hele uitbreiding moeten doen op hun race divisie of bv een team moeten overkopen. Ik zie ze daar wel voor aan maar makkelijk is het ook niet.

Uiteindelijk had ik sowieso wel verwacht dat hij een soort van in zee zou gaan met een echt automerk. Want endurance is weggelegd voor automerken en niet zozeer voor blikjes. (Al is F1 dat in essentie ook niet, maar wel een goed reclame platform)

Dus tussen al dit geneuzel door lijkt het me dat kamp verstappen al lang praat met andere automerken over de toekomst.

De roering van is daar niet perse voor nodig maar het maakt het ook niet moeilijker. De onvoorwaardelijke liefde van Max voor RB is zo iets minder waard en alles word wat makkelijker.

Als ik alle sensatie eruit haal snap ik het goed dat Jos en Toto kletsen. En ik snap ook wel dat er bij RB wat onrust is over het starten van een endurance afdeling. Dat er dan wat rumoer is bij aandeelhouders en wat frictie tussen leden binnen RB is normaal.

Er worden alleen allemaal chocolade titels bij geplaatsts en elk ding wat er nu gebeurd word allemaal geprobeerd tot 1 verhaal te maken.

Maar ik zou het helemaal niet gek vinden als er straks wat mensen van RB samen met Max naar bv Merc gaan om een endurance team te bouwen. Over een jaar of 2.
Denk dat Verstappen overal wel terecht kan met of zonder contract bij een autofabrikant. De flirt met Mercedes kan natuurlijk ook zijn om wat extra druk op Red Bull te zetten of ze weten dat er meer topmensen spelen met de gedachte om te stoppen/wisselen van team. In dat geval lijkt me een overstap naar Mercedes, zeker gezien de nieuwe motor in 2026, helemaal nog niet zo gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:56
World Citizen schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:19:

Waarom zou Max goed zitten bij Mercedes voor Endurance? Hij heeft aangegeven dat hij graag WEC gaat rijden. Daar heeft Mercedes geen auto rondrijden en in de hypercar klasse gaan ze daar voorlopig ook niet tussen kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:18:
[...]

We weten niet wat er precies aan de hand is. Maar de vuile was die naar buiten komt, komt voornamelijk vanuit het Red Bull kamp zelf. Dus is beetje raar om dan weer naar Mercedes te gaan wijzen zoals hierboven gedaan werd.
True. Waar ik vooral op doel is dat Jos zo'n grote vinger in de pap schijnt te hebben bij keuzes van Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

jan390 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:53:
[...]

Waarom zou Max goed zitten bij Mercedes voor Endurance? Hij heeft aangegeven dat hij graag WEC gaat rijden. Daar heeft Mercedes geen auto rondrijden en in de hypercar klasse gaan ze daar voorlopig ook niet tussen kunnen komen.
Mercedes zou er meer aan hebben om zo een auto te gaan maken.
Dus Toto, Newey, Max, Jos en nog wat anderen die samen daaraan gaan beginnen. Nieuw hoofdstuk voor allen samen met Merc.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:40
NotSoSteady schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:47:
In dat geval lijkt me een overstap naar Mercedes, zeker gezien de nieuwe motor in 2026, helemaal nog niet zo gek.
Maar een (groot) deel van het Mercedes High Performance Powertrains personeel is weer naar RBPT gegaan. Dat betekent niet dat RB ineens een goede motor zelf kan bouwen. Maar de garantie dat Mercedes het wederom kan heb je ook niet. Het blijft uiteindelijk een gok, en/of vragen naar en vergelijken van dyno resultaten of zo (als ze die willen afstaan heet dat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:56
World Citizen schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:04:
[...]

Dus Toto, Newey, Max, Jos en nog wat anderen die samen daaraan gaan beginnen. Nieuw hoofdstuk voor allen samen met Merc.
Mercedes heeft niets met WEC en bovendien al zouden ze willen dan staan ze helemaal onderaan om toegelaten te worden tot de Hypercar klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
Klauwhamer schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:51:
[...]

Ik maak uit jouw stellingname op dat jij precies weet wat er speelt..?
Ik baseer me op een paar screenshots van een hitsige Horner, dat noem ik een beschuldiging van niks. Wat dat betreft snap ik wel dat RB de aanklacht heeft laten vallen.
Zal best maar wat mij betreft, heeft Jos door z'n losse handjes, de schijn altijd tegen.
Klauwhamer schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:51:
[...]

Waar maak jij uit op dat die verhoudingen liggen zoals jij zegt dat ze liggen?
Dat is op niks gebaseerd natuurlijk, maar ik vraag me af of Max een leuke jeugd heeft gehad toen hij samen met z'n vader door Europa trok, denk dat hij best een eenzaam bestaan heeft gehad. Plus het temperament van zijn vader, en ik kan me voorstellen dat Max het best moeilijke heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

werphengel schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:27:

Dat is op niks gebaseerd natuurlijk, maar ik vraag me af of Max een leuke jeugd heeft gehad toen hij samen met z'n vader door Europa trok, denk dat hij best een eenzaam bestaan heeft gehad. Plus het temperament van zijn vader, en ik kan me voorstellen dat Max het best moeilijke heeft gehad.
Zal een ieder die dit niveau topsport heeft ooit een 'leuke' jeugd hebben gehad? Goed, eerste definitie probleem is wat is 'leuk', maar gros zal veel hebben moeten laten, veel moeten doen om dat niveau te bereiken. Al vanaf eerste WDC heeft Jos al aangegeven afstand te nemen, de diverse interviews afgelopne jaren zag je Jos lang niet meer dirigerend in beeld. Maar Max kan nog steeds Jos om advies vragen, als Jos nu een kaartenhuis in elkaar ziet vallen, dan is het advies misschien beter om naar Merc te stappen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Laatst online: 20-09 04:32
SinergyX schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:56:
[...]

Zal een ieder die dit niveau topsport heeft ooit een 'leuke' jeugd hebben gehad? Goed, eerste definitie probleem is wat is 'leuk', maar gros zal veel hebben moeten laten, veel moeten doen om dat niveau te bereiken. Al vanaf eerste WDC heeft Jos al aangegeven afstand te nemen, de diverse interviews afgelopne jaren zag je Jos lang niet meer dirigerend in beeld. Maar Max kan nog steeds Jos om advies vragen, als Jos nu een kaartenhuis in elkaar ziet vallen, dan is het advies misschien beter om naar Merc te stappen.
Plus Jos is natuurlijk een uitstekende bliksemafleider voor Max. De man wordt online nog net niet gelijk gesteld aan Pol Pot of Jim Jones. Als Jos zijn mond open trekt dan schuimbekt het halve internet. Kijk maar eens op reddit, het is eigenlijk gewoon schandalig hoe de mods daar niet ingrijpen.

Maar goed, dat is online. Offline zie je vooral dat Jos het onderwerp is en daarmee Max in de luwte houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:28

Erazzzer

Fear me, I'm German!

[...]

[Afbeelding]

Ik mag toch hopen dat het muurtje iets hoger is, want daar springt Zhou zo overheen. Een F1 wagen inclusief coureur die 70 meter naar beneden klapt, dan heb je iets meer nodig dan een medical safety car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
World Citizen schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:04:
[...]

Als hij naar de Hyperclass serie wil dan kan hij beter naar Ferrari. Die wonnen na decennia meteen de eerste keer Le Mans.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:45
Erazzzer schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:33:
[...]

Ik mag toch hopen dat het muurtje iets hoger is, want daar springt Zhou zo overheen. Een F1 wagen inclusief coureur die 70 meter naar beneden klapt, dan heb je iets meer nodig dan een medical safety car.
Het ziet er een beetje ongelukkig uit op die foto, maar er zit gewoon een barier en een grote afstand tussen het circuit en de rand.

Afbeeldingslocatie: https://motorsport.nextgen-auto.com/IMG/jpg/qiddiya-_10_.jpg

Edit: blijkbaar komt er ook glazen zwembad boven delen van het circuit, zodat je kunt zwemmen boven de auto's.

[ Voor 14% gewijzigd door ThomasG op 05-03-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
SinergyX schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:56:
[...]

Één van de dingen die ik mij laatst af vroeg is in hoeverre het racen/F1 Max's droom is, of in hoeverre hij slechts de droom van zijn pa aan het vervullen is. De reden dat die gedachte bij me op kwam was na een opmerking van hem dat hij graag meer tijd met zijn familie door wil brengen, en de opmerkingen die ik hier lees dat hij wel eens F1 de rug toe kan keren wanneer het bij RedBull klapt. Het hint naar een andere onderliggende persoonlijke wens...
En de verhalen van zijn opvoeding/jeugd schetsen wel een beeld dat Jos een nogal... laat ik zeggen... "dwingende" stijl er op na hield waarin Max zelf weinig keuze had.

Maar goed, we kunnen niet in zijn hoofd kijken... maar het zou met ook echt niet verbazen wanneer Max er plots de brui aan geeft en wat anders gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Erazzzer schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:33:
[...]

Er liggen standaard een paar duikers in zee bij Monaco (zwembad deel). Dat is voor als er een keertje een auto de zee in gaat.

Quizvraag: wanneer was de laatste keer dat een F1 auto te water ging in de haven van Monaco?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

ThomasG schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:41:
[...]
Het ziet er een beetje ongelukkig uit op die foto, maar er zit gewoon een barier en een grote afstand tussen het circuit en de rand.

[Afbeelding]

Edit: blijkbaar komt er ook glazen zwembad boven delen van het circuit, zodat je kunt zwemmen boven de auto's.
Ah ja, dat ziet er al iets veiliger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:31

BeaM-R

Powerrrrr

asing schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:42:
[...]

Er liggen standaard een paar duikers in zee bij Monaco (zwembad deel). Dat is voor als er een keertje een auto de zee in gaat.

Quizvraag: wanneer was de laatste keer dat een F1 auto te water ging in de haven van Monaco?
22 mei 1955, Albert Ascari :Y)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

BeaM-R schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:47:
[...]

22 mei 1955, Albert Ascari :Y)
Nee, was ook nog zo'n Aussie guy...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

henri86 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:26:
Het begint er meer en meer op te lijken dat het hele Red Bull gebeuren puur draait over het onafhankelijk maken van de Red Bull Technology groep van Red Bull.
Yoovidhya en Horner die proberen dit voor elkaar te krijgen.
Kamp Oostenrijk dat probeert dit tegen te houden / te voorkomen (door Horner eruit te werken).

Joe Saward bijv.:
There have been rumours for a while that Red Bull’s primary shareholder Chalerm Yoovidhya, who controls 51 percent of the shares, is considering taking the Red Bull Technology Group Ltd out of Red Bull GmbH empire and setting it up as an independent car company, with Horner in charge and a shareholder in the business. This makes a great deal of sense because a drinks firm does not really have much use for an engine company and a supercar production division. If Yoovidhya has 51 percent of the shares, he can do as he pleases. Removing Horner would leave the technology division under the control of Red Bull GmbH. Whatever the case, Horner wants to be left alone to run the group he has created, without outside interference. When Dietrich Mateschitz was alive he had that freedom.

In the end, the dossier failed to remove Horner, just as the Red Bull investigation had failed to find any wrongdoing. Next came some very odd remarks from Jos Verstappen that Horner must go. It looked like another attempt to oust Horner, more desperate (and less subtle) than the previous ones. If Jos was willing by his words to risk his son’s relationship with the team, there must be good reason to do it, but I cannot see the logic in it. Jos Verstappen is many things, but he isn’t naive. Is it really in the best interest of the Verstappens to move Max out of the most successful team? And why would any other team take on a driver, no matter how good he is, who would bring this kind of baggage with him? It made no sense, unless it was something personal.

In the end this will play itself out. Horner has been damaged, but he is still there and the more attempts there are to remove him, the more it will look like a deliberate and targeted campaign to take him out. One can only speculate about who is involved and why, but as long as Yoovidhya stands by Horner, Christian will survive. I suspect that we will soon see other changes in the Red Bull empire as the pendulum swings the other way. If Max does leave Red Bull, the team will take another hit, but if the goal is to take the Red Bull Technology division out of the Red Bull empire, it will be no more than collateral damage. If the top seat at Red Bull becomes available, there will be no shortage of candidates.
Wat ik me inmiddels af begin te vragen is of dit niet kan eindigen met het vertrek van Marko en Jos Verstappen die niet meer welkom is bij RBR?

Ik denk namelijk niet dat Max Verstappen zal vertrekken bij RBR. Waarom zou hij? Ze betalen hem zeer royaal zodat hij zowat elke race in een seizoen kan winnen. Newey zie ik eigenlijk ook niet naar een ander team gaan. RBR is naast Horner, ook zijn team en creatie. Waarom zou je dan weggaan?

Ondertussen heeft RBR juist vandaag, een gigantische sponsor binnengehaald.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:07:
Ondertussen heeft RBR juist vandaag, een gigantische sponsor binnengehaald.
[Twitter]
Oh, dus hun kleding sponsor die niet eens fatsoenlijke schoenen kan leveren gaat nu ook nog eens zo een sponsoring aan? _O-

Want toen Red Bull net met de kleding van Castore begon duurde het niet lang voordat zowel Perez als niet veel later Verstappen weer met hun oude schoenen raceten, met afgeplakt Puma logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:07:
[...]

Ik denk namelijk niet dat Max Verstappen zal vertrekken bij RBR. Waarom zou hij? Ze betalen hem zeer royaal zodat hij zowat elke race in een seizoen kan winnen. Newey zie ik eigenlijk ook niet naar een ander team gaan. RBR is naast Horner, ook zijn team en creatie. Waarom zou je dan weggaan?
Bij Matt&Tommy wordt dit goed uitgelegd. Ford heeft al bekend gemaakt dat ze de stekker eruit kunnen trekken als RBR niet transparant is. Als dat gebeurd heeft RBR een groot probleem met hun motorontwikkeling voor 2026. Daarnaast wordt verwacht dat met de 2026 specs motor weer belangrijker wordt dan aero en dat speelt dus goed in de hand van Mercedes. Daarnaast denken de Verstappens hoofdzakelijk aan 1 ding en dat zijn dollars. Die heeft Mercedes ook. Als ze Max echt willen, dan kunnen ze hem ook geven wat Max wil. De overstap naar Mercedes zou dus een slecht 2025 voor Max betekenen, maar na 2025 kan Mercedes een betere keuze zijn dan RBR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:45

Amphiebietje

In de blubber

Die nieuwe baan ziet er vooral uit als weer eens een megalomaan project...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:43
ThomasG schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:41:
[...]

[Afbeelding]

Maar als de F1 echt wil dat er mensen zijn die geloven dat de F1 duurzaam wil zijn dan helpt dit soort megalomane potsierlijke circuits niet echt natuurlijk. De autosport komt zo nog duidelijker op de tweede plaats na het geld.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Volgens de website sponsort Castore McClaren F1?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
alienfruit schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:47:
Ze leveren in ieder geval aan meerdere teams (net zoals Puma en Alpinestars*). En die kleding staat dan hun logo op, dus dat die kleding zal vast met wat korting geleverd worden.

* Niet te verwarren met Alpine F1, maar dat zijn ook geen sterren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

boxlessness schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:42:
[...]

Één van de dingen die ik mij laatst af vroeg is in hoeverre het racen/F1 Max's droom is, of in hoeverre hij slechts de droom van zijn pa aan het vervullen is. De reden dat die gedachte bij me op kwam was na een opmerking van hem dat hij graag meer tijd met zijn familie door wil brengen, en de opmerkingen die ik hier lees dat hij wel eens F1 de rug toe kan keren wanneer het bij RedBull klapt. Het hint naar een andere onderliggende persoonlijke wens...
En de verhalen van zijn opvoeding/jeugd schetsen wel een beeld dat Jos een nogal... laat ik zeggen... "dwingende" stijl er op na hield waarin Max zelf weinig keuze had.
Kijk naar z'n eerste interviews, wat is je droom? F1 rijden, WDC worden, gedaan en klaar.

Hij heeft een hekel aan de hele media shit er omheen, de USA optredens, de domme vragen, de vage shortrace formats, hij wil gewoon doen wat hij wil doen: racen. En als F1 daar straks geen voldoening meer bied voor zijn 'race behoefte', dan houd het gewoon op. Zijn e-sport wil hij verder doen (waar je echt kan doenwat je komt doen, racen), waarschijnlijk nog andere takken.

Ook Vettel heeft het vaker gezegd, het leven van een F1 topracer is eenzaam, is ziekelijk veel toewijding, natuurlijk is het logisch dat hij z'n familie meer wil zien. Is het niet racen, trainen of fabriek, dan is de rest van de tijd wel media, media en media, zaken die hij liever gewoon links laat liggen.

De laatste 2 jaar heeft hij steeds meer commentaar op de hele media bak van de F1, steeds vollere agenda met nog meer races, nog meer dagen verspreid, nog meer entourage op en buiten de baan, dat zo'n element langzaam de overhand neemt en het simpel niet meer opweegt tegen zijn 'race drive'. En ik denk dan dat het nu oppermachtig zijn, zeker niet helpt je 100% focus te houden bij racen..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
SinergyX schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 23:25:
[...]
hij wil gewoon doen wat hij wil doen: racen winnen.
FTFY

Een coureur wil maar 1 ding. Winnen. Zoveel mogelijk. Hij weet nu wat hij heeft, het beste team en de snelste auto. 2026 en later is een nieuw tijdperk, nieuwe regels. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Is Red Bull weer de beste? Geen idee. Flatert Mercedes weer? Ook geen idee. Is dan ineens McLaren het te kloppen team? Of moet je bij Ferrari zijn? Ook geen idee.

Om naar de andere GOAT te grijpen : Lewis had eerst als doel om wereldkampioen te worden. Dat lukte. Toen werd het doel Senna te evenaren. Dat lukte ook. En toen verlengde hij zijn contract en kwam in de buurt van Schumacher. En ook die evenaarde hij.

En nu is hij nog steeds zuur over zijn gemiste 8e kampioenschap. En met hem een heel contigent aan Britten die het iedere keer weer moeten oprakelen.

Met andere woorden, tenzij Mercedes zo dichtbij komt dat Lewis hem het vuur aan de schenen kan leggen zal hij liever bij RBR zitten om ook de 2025 titel te pakken.

En al die consternatie? Dat boeit hem echt niet. Hij wil alleen racen en winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:32

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

[...]
Ik baseer me op een paar screenshots van een hitsige Horner, dat noem ik een beschuldiging van niks. Wat dat betreft snap ik wel dat RB de aanklacht heeft laten vallen.
Niemand weet of dit echt is of niet. Niemand weet of dit alles is tegen Horner, of niet.
[...]
Er zijn meer dan voldoende interviews en documentatie bij waaruit hij blijk geeft hoe hij zijn jeugd heeft ervaren en hoe hij daar nu op reflecteert.

Het stoort mij een beetje hoe dicht je tegen de helft van de regels hier aanschurkt.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:00
asing schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 23:43:
Een coureur wil maar 1 ding. Winnen. .
Zolang het leuk blijft. Maar je leest elk jaar wel een aantal interviews waarin hij aangeeft dat hij het nu al irritant vindt worden. Maar dat hij het nog wel een paar jaar zal doen.
Ook al een paar keer dat 1x winnen het doel was en het hem geen ruk uitmaakt of hij het dan 2 3 4 5 of 6 keer wordt.
En pas nog, dat het 'm niet boeit wat mensen van hem vinden. Nu. Of straks als hij stopt. Doel is bereikt: F1 halen en een keer winnen.
En tuurlijk: zolang hij raced is winnen het doel, maar denk niet dat winnen een doel op zich is om Max in de F1 te houden (de lijstjes waar anderen wel blij van worden).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
matthijst schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 06:16:
[...]
maar denk niet dat winnen een doel op zich is om Max in de F1 te houden
Hierom geloof ik bijna de geruchten van de afgelopen dagen, of kan ik het mij in ieder geval wél voorstellen: Het kunstje nóg een keer doen. Hoe vet zou het zijn als hij in een Mercedes stapt en na 2-3 jaar RedBull verslaat... Weer een beetje uitdaging voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:53
Heb hier een McLaren F1 shirt van het seizoen 2022, staat inderdaad het Castore logo op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Castore staat nu ook al op Red Bull.
Die vleugels op Max' z'n schouders. Tekst staat er ook onder in donkerblauw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4RRg5RqHx6PYhmmV4fCmAAKZdS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7pdcilQdDP24JtgjqW6Ucqfo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door matthijst op 06-03-2024 06:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Deze blog van Joe Saward is al eerder gedeeld maar naar ik meen in een nauwere context. Joe schrijft een goed verhaal over het gebeuren rondom Horner, waarin hij alles op op een rijtje zet en er een context aangeeft die het lezen waard is.

https://joesaward.wordpre...ook-from-a-dirty-weekend/

Let ook even op de scherpe observatie over die WA screenshots... meerdere zijn genomen tijdens het typen en dat suggereert een vooropgezet plan. Er zijn meerdere van dergelijke observaties die dit saga een aannemelijk vooropgezet plan kunnen laten zijn, en er dus meer 'shit' verwacht kan worden.

Een tweakers-waardig stuk van Joe!

Edit: lees ook de commentaren eronder, met name de reacties van Joe. Blijkt dat ook Jos een relatie met de dame in kwestie heeft gehad. Verder verwacht hij niet dat Waché weggaat en ziet hij de relatie Horner-Newey als heel sterk. Max blijft zolang de auto de beste is.

[ Voor 54% gewijzigd door Boeryepes op 06-03-2024 07:34 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44
matthijst schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 06:16:
[...]

Zolang het leuk blijft. Maar je leest elk jaar wel een aantal interviews waarin hij aangeeft dat hij het nu al irritant vindt worden. Maar dat hij het nog wel een paar jaar zal doen.
Ook al een paar keer dat 1x winnen het doel was en het hem geen ruk uitmaakt of hij het dan 2 3 4 5 of 6 keer wordt.
En pas nog, dat het 'm niet boeit wat mensen van hem vinden. Nu. Of straks als hij stopt. Doel is bereikt: F1 halen en een keer winnen.
En tuurlijk: zolang hij raced is winnen het doel, maar denk niet dat winnen een doel op zich is om Max in de F1 te houden (de lijstjes waar anderen wel blij van worden).
In een recent interview heeft Max op een directe vraag, direct geantwoord. Als er minder races per jaar zijn wil je dan blijven racen: “ja!”

Kortom alle bijzaken die er bij worden gesleept doen er niet toe. Hij wil simpelweg een redelijke balans en als dat in z’n huidige baan niet lukt dan gaat hij iets anders zoeken….niets menselijks is ons vreemd…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
asing schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 23:43:
[...]

FTFY

Een coureur wil maar 1 ding. Winnen. Zoveel mogelijk. Hij weet nu wat hij heeft, het beste team en de snelste auto. 2026 en later is een nieuw tijdperk, nieuwe regels. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Is Red Bull weer de beste? Geen idee. Flatert Mercedes weer? Ook geen idee. Is dan ineens McLaren het te kloppen team? Of moet je bij Ferrari zijn? Ook geen idee.

Om naar de andere GOAT te grijpen : Lewis had eerst als doel om wereldkampioen te worden. Dat lukte. Toen werd het doel Senna te evenaren. Dat lukte ook. En toen verlengde hij zijn contract en kwam in de buurt van Schumacher. En ook die evenaarde hij.

En nu is hij nog steeds zuur over zijn gemiste 8e kampioenschap. En met hem een heel contigent aan Britten die het iedere keer weer moeten oprakelen.

Met andere woorden, tenzij Mercedes zo dichtbij komt dat Lewis hem het vuur aan de schenen kan leggen zal hij liever bij RBR zitten om ook de 2025 titel te pakken.

En al die consternatie? Dat boeit hem echt niet. Hij wil alleen racen en winnen.
Ieder persoon, en iedere coureur is anders. Vind de toewijding van een Hamilton of Alonso echt onvoorstelbaar. Er zijn niet veel mensen die de wilskracht hebben om op die leeftijd en na zoveel successen nog de opofferingen te maken die nodig zijn om een competitieve F1-coureur te zijn, op zowel sportief als media gebied. Nu is het natuurlijk wel zo dat je deze instelling al zult moeten hebben om überhaupt succesvol te worden in de F1, dus dat scheelt.

Verstappen heeft al heel vaak aangegeven dat hij niet happy is met het hele circus om het racen heen. Daarbij komt het probleem dat hij bijna 'te goed' is. Hij steek in combinatie met de Red Bull dusdanig met kop en schouders boven de rest uit, dat het voelt alsof hij met een cheat-code aan het racen is. En eenieder die ooit cheat-codes in een spelletje heeft gebruikt weet dat dat kortstondig leuk is, maar dat het hele spel na verloop van tijd geen klap meer aan is. Je wint te makkelijk.

Dat punt heeft Verstappen nu bereikt. Hij heeft zoveel talent (icm de beste wagen) dat hij te makkelijk wint van zijn opponenten. Hoe lang kun je daar nog voldoening uit halen? Kan me heel goed voorstellen dat hij - als hij geluk en rust vindt in het bijzijn van zijn partner en haar dochter - wel eens een op het oog verrassende keuze kan gaan maken.

Wat heeft hij nog te bewijzen? Als hij zijn huidige dominantie doortrekt en 7 of zelfs 8 WDCs op rij wint zal die prestatie eerder weggehoond dan bewierookt worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Lynx schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:09:
[...]

In een recent interview heeft Max op een directe vraag, direct geantwoord. Als er minder races per jaar zijn wil je dan blijven racen: “ja!”

Kortom alle bijzaken die er bij worden gesleept doen er niet toe. Hij wil simpelweg een redelijke balans en als dat in z’n huidige baan niet lukt dan gaat hij iets anders zoeken….niets menselijks is ons vreemd…
Ja. "Zolang het leuk blijft" dus.

Hoe groot acht jij de kans dat er minder races gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Puma sponsorde ook Ferrari, Mercedes en Red Bull tegelijk? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:19
Jemig, dit is wel echt het [Randzaken] topic zeg :)

Zo mooi om te zien hoeveel mensen kunnen tikken over dingen waar ze zo weinig vanaf weten.
De ene bijdrage na de andere vol aannames, verwachtingen, beschuldigingen, insinuaties.......

Ja, er gebeurt nogal wat in de F1, en in het bijzonder bij RedBull nu, maar het zou mooi zijn als we een beetje kritisch blijven op de gehele berichtgeving hierover.

Zoals mijn oma altijd zei: "je kan er wel op kijken, maar niet in."

Het hele verhaal begint mij een beetje de keel uit te hangen. Net als je denkt dat de "complot theorieën" niet erger kunnen worden er weer meer randzaken en observaties uit de kast getrokken.

Ik ben er wel een beetje klaar mee, de feiten zijn:
Er is een onderzoek geweest naar Horner vanwege grensoverschrijdend gedrag en dat onderzoek heeft hem vrij gepleit. Alles wat daarna is gekomen is allemaal speculatief en heeft een hoog onrust stokend gehalte waarbij alleen degenen bij wie de verhalen vandaan komen er wat bij te winnen hebben. (media, teameigenaren, randfiguren, passanten, etc. etc.)

Zou mooi zijn als we daar, zeker hier, wat kritischer naar zouden kijken.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Klopt, een kledingmerk kan natuurlijk meerdere teams sponsoren.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
@Eric H Mooi gezegd, denk dat je hier een goed punt hebt!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Eric H schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:16:

Er is een onderzoek geweest naar Horner vanwege grensoverschrijdend gedrag en dat onderzoek heeft hem vrij gepleit. Alles wat daarna is gekomen is allemaal speculatief…

Er wordt kritisch gekeken naar dat geheimzinnige onderzoek. Middels de gelekte conversaties.

Ieder z'n hobby. Ik vind het wel vermakelijk. Wat interesseert het mij verder dat een schuinsmarcherende teambaas of een familie die een, onder invloed van drugs verkerende, zoon die een politieagent heeft door gereden het land uit heeft helpen vluchten eventueel voor "schade" ondervinden van dit soort berichtgeving.
Verdienen beide m'n medelijden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

matthijst schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:33:
[...]

Er wordt kritisch gekeken naar dat geheimzinnige onderzoek. Middels de gelekte conversaties.
De gelekte conversaties bevestigen dat het helemaal nergens over gaat.
Ieder z'n hobby. Ik vind het wel vermakelijk.
Ja dat blijkt.
Als iedereen eens stopt met het voeden van deze nutteloze onzin, kunnen we weer gewoon aandacht aan het racen besteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Eric H schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:16:

Ik ben er wel een beetje klaar mee, de feiten zijn:
Er is een onderzoek geweest naar Horner vanwege grensoverschrijdend gedrag en dat onderzoek heeft hem vrij gepleit. Alles wat daarna is gekomen is allemaal speculatief en heeft een hoog onrust stokend gehalte waarbij alleen degenen bij wie de verhalen vandaan komen er wat bij te winnen hebben. (media, teameigenaren, randfiguren, passanten, etc. etc.)

De feiten gaan natuurlijk wel wat verder dan je hier benoemt. Na het vrijpleiten zijn de gesprekken gelekt, dat lijkt me een substantieel feit, ook heeft Jos Verstappen er op gereageerd, lijkt me ook een substantieel feit en zo zijn er vast nog meer.
Natuurlijk is er ook veel speculatie en weten we niet precies wat er speelt, maar om het nou allemaal af te doen alsof het klaar is lijkt me niet realistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
Tleilaxu schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:40:
[...]

Na het vrijpleiten zijn de gesprekken gelekt, dat lijkt me een substantieel feit, ook heeft Jos Verstappen er op gereageerd, lijkt me ook een substantieel feit en zo zijn er vast nog meer.
Van de gelekte gesprekken is de authenticiteit niet onomstotelijk vastgesteld. Kan ook niet want deze zijn anoniem verspreid. Kortom geen feit. Feit is dat er iets anoniem verspreid is; that's it.

Jos Verstappen heeft een uitspraak gedaan; dat is dus wat ik bedoel met 'iemand die er zelf wat bij te winnen heeft'

Je opmerking 'zo zijn er vast nog meer' is nou juist de kern van het probleem; speculatief en niet onderbouwt.
Komt op mij over als 'doe je eigen onderzoek'

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
MikeyMan schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:37:
[...]

De gelekte conversaties bevestigen dat het helemaal nergens over gaat.

[...]

Ja dat blijkt.
Als iedereen eens stopt met het voeden van deze nutteloze onzin, kunnen we weer gewoon aandacht aan het racen besteden.
Nutteloze onzin?
Dat zal de komende 1-2 weken blijken neem ik aan :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eric H
matthijst schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:33:
[...]

Gaan we weer.....

Dat 'kritische kijken' is er niet. Er wordt gespeculeerd over het onderzoek door partijen die part nog deel hebben. (Media voorop, die alleen uit zijn op zoveel mogelijk onrust, want clickbait dus traffic naar websites en bladen)

En dan het "geheimzinnige onderzoek"
Dit was niet geheimzinnig. RedBull is een private onderneming. Die hebben absoluut niet de verplichting om de hele wereld mee te nemen in hun onderzoek. Daar kunnen we allemaal wat van vinden, maar zo is het nu eenmaal.

Van de gelekte conversatie is niet onomstotelijk vast komen te staan dat deze authentiek is want deze is anoniem verspreid.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Eric H schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:45:
[...]
Jos Verstappen heeft een uitspraak gedaan; dat is dus wat ik bedoel met 'iemand die er zelf wat bij te winnen heeft'
Aha, dus speculeren mag wel als het jou uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Eric H schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:50:
Dat 'kritische kijken' is er niet. Er wordt gespeculeerd over het onderzoek door partijen die part nog deel hebben. (Media voorop, die alleen uit zijn op zoveel mogelijk onrust, want clickbait dus traffic naar websites en bladen)
Goh, mensen vormen een mening over randzaak F1 nieuws en berichten en discussiëren erover.
Schokkend. Wat moet je dan. Braaf met het bord op schoot de race kijken en verder stil zijn?
En dan het "geheimzinnige onderzoek"
Dit was niet geheimzinnig. RedBull is een private onderneming. Die hebben absoluut niet de verplichting om de hele wereld mee te nemen in hun onderzoek. Daar kunnen we allemaal wat van vinden, maar zo is het nu eenmaal.
Kan prima inderdaad, dan krijg je dus dit soort geruchten en lekken.
Van de gelekte conversatie is niet onomstotelijk vast komen te staan dat deze authentiek is want deze is anoniem verspreid.
Ik heb Horner ook niet horen zeggen dat het verzonnen is :*)
En ja, kom er maar in, dat hij niet op geruchten hoeft te reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
matthijst schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:50:
[...]

Aha, dus speculeren mag wel als het jou uitkomt.
Deze mag je even uitleggen.
Want of ik begrijp jou niet, of jij mij niet.

Jos heeft inderdaad uitspraken gedaan over Christian Horner en de ontstane situatie. Prima is zijn goed recht.
Maar het enige belang wat hij dient is dat van zichzelf en Max.

Gezien je verdere reacties schaar ik jou onder het kopje "ramptoeristen"
Ik denk ook niet dat wij hier hetzelfde in staan, verdere discussie heeft wmb dus ook geen zin.

[ Voor 16% gewijzigd door Eric H op 06-03-2024 08:56 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Eric H schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:54:
Jos heeft inderdaad uitspraken gedaan over Christian Horner en de ontstane situatie. Prima is zijn goed recht.
En dat belang is precies?
Dat hij bang is dat Red Bull opblaast, of heeft hij er andere, gespeculeerde, belangen bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Eric H schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:54:
[...]
Klopt helaas. En wat ik begrepen heb heeft hij deze uitspraken gedaan in een gemoedstoestand waarin dit niet erg handig was. Hij had beter als zijn zoon kunnen doen en zich afzijdig houden. Wat dat betreft vind ik het prima dat Max zijn steun aan Christian Horner op verzoek van Mohammed Ben Sulayem niet heeft uitgesproken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
alexbl69 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:29:
[...]

Ieder persoon, en iedere coureur is anders. Vind de toewijding van een Hamilton of Alonso echt onvoorstelbaar. Er zijn niet veel mensen die de wilskracht hebben om op die leeftijd en na zoveel successen nog de opofferingen te maken die nodig zijn om een competitieve F1-coureur te zijn, op zowel sportief als media gebied. Nu is het natuurlijk wel zo dat je deze instelling al zult moeten hebben om überhaupt succesvol te worden in de F1, dus dat scheelt.

Verstappen heeft al heel vaak aangegeven dat hij niet happy is met het hele circus om het racen heen. Daarbij komt het probleem dat hij bijna 'te goed' is. Hij steek in combinatie met de Red Bull dusdanig met kop en schouders boven de rest uit, dat het voelt alsof hij met een cheat-code aan het racen is. En eenieder die ooit cheat-codes in een spelletje heeft gebruikt weet dat dat kortstondig leuk is, maar dat het hele spel na verloop van tijd geen klap meer aan is. Je wint te makkelijk.

Dat punt heeft Verstappen nu bereikt. Hij heeft zoveel talent (icm de beste wagen) dat hij te makkelijk wint van zijn opponenten. Hoe lang kun je daar nog voldoening uit halen? Kan me heel goed voorstellen dat hij - als hij geluk en rust vindt in het bijzijn van zijn partner en haar dochter - wel eens een op het oog verrassende keuze kan gaan maken.

Wat heeft hij nog te bewijzen? Als hij zijn huidige dominantie doortrekt en 7 of zelfs 8 WDCs op rij wint zal die prestatie eerder weggehoond dan bewierookt worden.
Wat hij nog kan bewijzen is dat hij ala Schumacher gewoon overstapt naar een minder team om daar vervolgens ook zo dominant te worden. Verder heeft hij niks meer te bewijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:18:
[...]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar, de ergste vuile was komt van een anonieme bron die echte danwel gefabriceerde Whatsapp-berichten heeft gelekt naar allerlei hoog geplaatste mensen in de F1-wereld. Het lijkt me logisch dat dat niet uit kam RBR komt. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat Jos hier achter zit, omdat hij om een of andere reden van Horner af wil. Maar daar hebben we geen enkel bewijs voor.

Als de berichten fake zijn (lijkt me eenvoudig aan te tonen), moet de bron worden achterhaald en berecht, want dat is natuurlijk een gevalletje smaad. Het zou wel een complete clusterf*ck zijn als dat Jos blijkt te zijn, dan wordt de positie van Max ook indirect "bijzonder". Jos mag dan vast niet meer op een circuit komen als er een F1-weekend is, maar ik denk niet dat Max dat nog nodig heeft.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RobertMe
Dus er zijn hier personen die de discussie compleet nutteloos vinden maar wel een hele (meta) discussie aangaan over hoe nutteloos de discussie is? Over nutteloos gesproken... :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Ik vind een discussie op z'n tijd prima, maar dan wel gebaseerd op feiten en niet op aannames ;)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Eric H schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:45:
[...]

Van de gelekte gesprekken is de authenticiteit niet onomstotelijk vastgesteld. Kan ook niet want deze zijn anoniem verspreid. Kortom geen feit. Feit is dat er iets anoniem verspreid is; that's it.

Je opmerking 'zo zijn er vast nog meer' is nou juist de kern van het probleem; speculatief en niet onderbouwt.
Komt op mij over als 'doe je eigen onderzoek'
Je hebt aan het hele topic niet deelgenomen, maar komt nu even vertellen dat de rest er mee op moet houden? Wat heb jij er bij te winnen, ben jij soms Christian Horner zelf die het in de doofpot wil stoppen? :o :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:38
RobertMe schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:16:
Dus er zijn hier personen die de discussie compleet nutteloos vinden maar wel een hele (meta) discussie aangaan over hoe nutteloos de discussie is? Over nutteloos gesproken... :+.
Idd. Daarnaast is het niet verplicht om dit topic te volgen of te reageren als het je niet aan staat.
Blijkbaar zijn er genoeg die het wél interessant vinden. Speculeren mag altijd, dat gebeurd in alle F1 topics. Beetje hypocriet om dat hier te proberen te ‘verbieden’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
Tleilaxu schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:23:
[...]

Je hebt aan het hele topic niet deelgenomen, maar komt nu even vertellen dat de rest er mee op moet houden? Wat heb jij er bij te winnen, ben jij soms Christian Horner zelf die het in de doofpot wil stoppen? :o :p
Dus jij waardeert een topic-bijdrage aan het feit of iemand wel of niet eerder een bijdrage heeft geleverd.
Hoe werkt dat dan bij een nieuw topic ? Krijgt degene die daar als eerste reageert van jou dezelfde behandeling ?

Verder zeg ik nergens dat "de rest er mee op moet houden"

Ik geef alleen aan dat ik er klaar mee ben en hoop dat anderen hun bijdrages meer gaan baseren op feiten dan op aannames.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomasG
Vinnocchio schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:26:
[...]

Idd. Daarnaast is het niet verplicht om dit topic te volgen of te reageren als het je niet aan staat.
Blijkbaar zijn er genoeg die het wél interessant vinden. Speculeren mag altijd, dat gebeurd in alle F1 topics. Beetje hypocriet om dat hier te proberen te ‘verbieden’
Dat lijkt gebruikelijk in de Formula 1 topics on Tweakers, want dat zelfde zag je toch toentertijd met de Olav Mol discussies? Je mocht wel zeggen hoe geweldig zijn commentaar wel niet was, maar als je ook maar een beetje kritiek op zijn commentaar had werd je door diezelfde mensen op de brandstapel gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Vinnocchio schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:26:
[...]

Klopt, is niet verplicht om te reageren of te volgen, maar ik mag hopelijk nog steeds wel mijn bijdrages leveren toch?
Net zoals ik het niet eens ben met hoe anderen hun berichten plaatsen, staat het jullie natuurlijk ook vrij om dit andersom van mijn bijdrages te vinden.

Oh, geen fan van Olav Mol, maar als anderen dat wel zijn; prima toch.
Leven en laten leven!

[ Voor 6% gewijzigd door Eric H op 06-03-2024 09:31 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vinnocchio
Eric H schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:27:
[...]

Dus jij waardeert een topic-bijdrage aan het feit of iemand wel of niet eerder een bijdrage heeft geleverd.
Hoe werkt dat dan bij een nieuw topic ? Krijgt degene die daar als eerste reageert van jou dezelfde behandeling ?

Verder zeg ik nergens dat "de rest er mee op moet houden"

Ik geef alleen aan dat ik er klaar mee ben en hoop dat anderen hun bijdrages meer gaan baseren op feiten dan op aannames.
Als JIJ er klaar mee bent, prima. Dat mag je ook zeker zeggen. Maar om nou als een halve moderator iedereen te aan te manen wat ze wel en niet mogen doen omdat JIJ er klaar mee bent is onnodig imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zo kwam het inderdaad ook op mij over :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Tleilaxu schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:23:
[...]

Wellicht is hij wel Erik (van) H(aren). Maar dan had ik eerder een reactie verwacht op de posts die over de Telegraaf gaan.

Yeah yeah, ook Eric met c vs Erik met k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
Vinnocchio schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:32:
[...]

Als JIJ er klaar mee bent, prima. Dat mag je ook zeker zeggen. Maar om nou als een halve moderator iedereen te aan te manen wat ze wel en niet mogen doen omdat JIJ er klaar mee bent is onnodig imo
Dan heb je mijn post of niet goed gelezen of niet ged begrepen, of ik ben niet duidelijk genoeg geweest.
Het is niet mijn intentie om anderen te vertellen wat ze wel of niet mogen of kunnen posten of kunnen doen.

Ik heb alleen de wens uitgesproken of er meer naar feiten gekeken zou kunnen worden.
That's it, nothing more, nothing less.

Grappige is dat in de regels voor dit topic onder andere staat vermeld:
'Geen complottheorieën'

En daar zie ik er hier wel een paar van voorbij komen ;)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
RobertMe schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:35:
[...]

Wellicht is hij wel Erik (van) H(aren). Maar dan had ik eerder een reactie verwacht op de posts die over de Telegraaf gaan.

Yeah yeah, ook Eric met c vs Erik met k.
Shit....you're on to me..... 8)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Grrrrrene schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:15:
[...]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar, de ergste vuile was komt van een anonieme bron die echte danwel gefabriceerde Whatsapp-berichten heeft gelekt naar allerlei hoog geplaatste mensen in de F1-wereld. Het lijkt me logisch dat dat niet uit kam RBR komt. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat Jos hier achter zit, omdat hij om een of andere reden van Horner af wil. Maar daar hebben we geen enkel bewijs voor.

Als de berichten fake zijn (lijkt me eenvoudig aan te tonen), moet de bron worden achterhaald en berecht, want dat is natuurlijk een gevalletje smaad. Het zou wel een complete clusterf*ck zijn als dat Jos blijkt te zijn, dan wordt de positie van Max ook indirect "bijzonder". Jos mag dan vast niet meer op een circuit komen als er een F1-weekend is, maar ik denk niet dat Max dat nog nodig heeft.
Ja, dat is zo. Het is een anonieme bron. Maar als de info echt is, moet dat iemand zijn geweest met toegang tot die data. Dus dat zou dan iemand van binnen RB moeten zijn geweest die betrokken is geweest bij het onderzoek lijkt me. Of het komt van de persoon die Horner beschuldigde, wat naar verluid ook iemand van RB is. En als het Jos was, is in zekere zin nog steeds dan vanuit het RB kamp...Zijn zoon is in dienst bij RB, dus Jos maakt in dat opzicht deel uit van het RB kamp. Hij heeft wel banden met het team via Max. Maar het lekken lijkt wel te maken te hebben met de interne strijd die gaande lijkt te zijn tussen Mintzlaff, Marko, Horner, Verstappen of wie er dan ook wel/niet betrokken zijn bij die strijd.

Als het fake is, kan het idd natuurlijk iedereen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:06
Eric H schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:37:
[...]

'Geen complottheorieën'
Ik ben het hier zeker mee eens. Het slaat wel erg door met alle theorieën, het gaat zo een never ending story worden en dat komt dit stukje forum niet ten goede

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

*knip*

Het is hier niet de HK.

[ Voor 100% gewijzigd door tweakduke op 07-03-2024 11:59 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:45:
[...]

Ja, dat is zo. Het is een anonieme bron. Maar als de info echt is, moet dat iemand zijn geweest met toegang tot die data.
...als, dus dat weten we nog niet. Wat dat betreft kunnen we hier nog pagina's vol lullen met gespeculeer, maar ik vind het eigenlijk verder qua informatie vrij stil.

Er valt voor serieuze media weinig nieuws meer te melden, de podcasts gaan momenteel meer over de dominantie van Verstappen of eventuele overstap van Max dan over wat Horner al dan niet heeft uitgespookt. Alleen de clickbait sites herkauwen nog nieuws over Horner, de rest wacht af wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Niet echt grappig en je link doet het niet meer.

[ Voor 46% gewijzigd door tweakduke op 07-03-2024 12:00 . Reden: Quote aangepast ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
Damian schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:06:
[...]

Niet echt grappig en je link doet het niet meer.
spoiler:
Die link heeft het nooit gedaan, en hoewel het Mercedes kleuren heeft staat er Williams in de afbeelding. Het is gewoon een grapje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnocchio
Eric H schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:37:
[...]

Dan heb je mijn post of niet goed gelezen of niet ged begrepen, of ik ben niet duidelijk genoeg geweest.
Het is niet mijn intentie om anderen te vertellen wat ze wel of niet mogen of kunnen posten of kunnen doen.

Ik heb alleen de wens uitgesproken of er meer naar feiten gekeken zou kunnen worden.
That's it, nothing more, nothing less.

'Geen complottheorieën'

En daar zie ik er hier wel een paar van voorbij komen ;)
Dit is exact wat je doet: jij bent het er niet mee eens en dan ga je via ‘de regeltjes’ alsnog proberen je zin door te drijven want “complottheorieën”.
Het is gewoon onzin om te klagen over geruchten en “complottheorieën” want dan kan je het topic wel sluiten.
Als er bijvoorbeeld een gerucht is dat Max naar Mercedes gaat, is het logisch dat men daarover gaat mijmeren en gaat opperen waarom hij mogelijk wel of niet zou overstappen en dat is prima, helemaal in het topic randzaken.
Nu stop ik met deze onnodige discussie, ik ga weer lekker verder lurken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Grrrrrene schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:03:
[...]

...als, dus dat weten we nog niet. Wat dat betreft kunnen we hier nog pagina's vol lullen met gespeculeer, maar ik vind het eigenlijk verder qua informatie vrij stil.

Er valt voor serieuze media weinig nieuws meer te melden, de podcasts gaan momenteel meer over de dominantie van Verstappen of eventuele overstap van Max dan over wat Horner al dan niet heeft uitgespookt. Alleen de clickbait sites herkauwen nog nieuws over Horner, de rest wacht af wat er gaat gebeuren.
Mee eens. Ik zei in m'n originele post ook dat we niet weten wat er precies aan de hand is. Ik heb het inhoudelijk ook verder niet over Horner of RB gehad. Ik reageerde alleen op dat verwijzingen naar Mercedes niet terecht waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
wokkelz schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:10:
[...]

Wat hij nog kan bewijzen is dat hij ala Schumacher gewoon overstapt naar een minder team om daar vervolgens ook zo dominant te worden. Verder heeft hij niks meer te bewijzen.
Ik vind dat met Schumacher wel altijd een kanttekening hebben. Schumacher heeft bij zijn overstap naar Ferrari een aantal belangrijke figuren van Benetton ook naar Ferrari over gehaald, zoals Ross Brawn en Rory Byrne. Dus in zekere zin werd Ferrari gewoon Benetton 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

De tandjes, gaat lekker in de F1.

Binnen 1 week heeft MBS weer een onderzoek aan zijn broek hangen. https://www.nu.nl/formule...ws-over-gp-las-vegas.html :X

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dit valt onder het kopje wensdenken en niet complottheorie. F1 2025:

Red Bull:
  • 14 Fernando Alonso
  • 23 Alexander Albon
Ferrari:
  • 44 Lewis Hamilton
  • 16 Charles Leclerc
Mercedes:
  • 1 Max Verstappen
  • 63 George Russell
Dit is gewoon een goed idee.

[ Voor 4% gewijzigd door Mog op 06-03-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Dat zou ik best willen zien gebeuren.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Max naar Aston Martin met Newey en GP en daar samen een nieuw tijdperk inluiden vanaf 2026. Honda heeft de motorkennis al in huis via de Indycar.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Naar Aston Martin en dan naast Stroll zitten? Die pannenkoek wiens vader blijkbaar nog steeds gelooft dat hij WDC kan worden? Kan me niet voorstellen dat Verstappen bereid is om dezelfde "wat een geweldige coureur" verhalen over de boardradio te gooien, zoals Alonso dat doet, puur om papa Stroll te pleasen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Grrrrrene schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:18:
Naar Aston Martin en dan naast Stroll zitten? Die pannenkoek wiens vader blijkbaar nog steeds gelooft dat hij WDC kan worden? Kan me niet voorstellen dat Verstappen bereid is om dezelfde "wat een geweldige coureur" verhalen over de boardradio te gooien, zoals Alonso dat doet, puur om papa Stroll te pleasen :D
Het heeft wel wat Noord-Koreaanse trekjes inderdaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:07
Mog schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:59:
Dit valt onder het kopje wensdenken en niet complottheorie. F1 2025:

Red Bull:
  • 14 Fernando Alonso
  • 23 Alexander Albon
Ferrari:
  • 44 Lewis Hamilton
  • 16 Charles Leclerc
Mercedes:
  • 1 Max Verstappen
  • 63 George Russell
Dit is gewoon een goed idee.
Op zich wel leuk, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. RBR heeft de snelste auto en ik denk dat Max daarom al gewoon bij RBR blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Comp_Lex schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:27:
[...]

Op zich wel leuk, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. RBR heeft de snelste auto en ik denk dat Max daarom al gewoon bij RBR blijft.
Met oog op 2026 is dat niet zeker ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

McLaren had ook de snelste auto toen Hamilton naar Mercedes ging. Zoals NHL legende Wayne Gretzky ooit zei:
I skate to where the puck is going to be, not to where it has been.
Red Bull heeft NU de snelste auto. 2026 met nieuwe regels komt eraan. RB gaat met nieuwe Ford motoren rijden. Als je een jaartje eerder kan overstappen en wellicht Newey mee kan nemen. Dan zie ik het wel gebeuren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
[...]

Klopt....voor nu.
Maar met de reglementen/motorwijzigingen voor 2026 bestaat de kans dat het speelveld veranderd.

RedBull is pas vrij recent begonnen met een eigen motorenafdeling.
Mercedes heeft zijn sporen in motorenbouw wel verdiend, dus een overstap naar Mercedes zou om die reden begrijpelijk zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Eric H op 06-03-2024 11:33 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eric H schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:32:
RedBull is pas vrij recent begonnen met een eigen motorenafdeling.
Maar waarbij kennis en kunde van Honda is overgenomen, het is dus niet dat ze zelf iets compleet nieuws begonnen zijn.
Mercedes heeft zijn sporen in motorenbouw wel verdiend, dus een overstap naar Mercedes zou om die reden begrijpelijk zijn.
Wat ook het oude Ilmor is als ik het goed onthouden heb, als we het specifiek over F1 motoren hebben... ;)

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 06-03-2024 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mog schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:31:
[...]

Red Bull heeft NU de snelste auto. 2026 met nieuwe regels komt eraan. RB gaat met nieuwe Ford motoren rijden. Als je een jaartje eerder kan overstappen en wellicht Newey mee kan nemen. Dan zie ik het wel gebeuren hoor.
Red Bull gaat een Ford logo op hun eigen motor plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

MikeyMan schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:35:
[...]

Red Bull gaat een Ford logo op hun eigen motor plakken.
Ahhh, dat wist ik niet. Gezien de geschiedenis van Ford in de F1 dacht ik dat het een nieuwe joint venture tussen Ford en RBPT zou worden. Waarbij Ford meer zou doen dan alleen een naam aanleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mog schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:31:
RedBull Power Trains is een samenwerking aangegaan met Ford om de nieuwe motoren te ontwikkelen. Dat is dus een samenwerking en dus niet per se 100% van Ford, net zoals dat zij nu een samenwerking hebben met Honda.

Zie o.a. https://racingnews365.com...hnical-partners-from-2026 en https://www.carmagazine.c...ws/industry-news/ford/f1/

Ook zie ik Newey niet "zomaar" van team switchen ivm concurrentie bedingen, dus als hij naar een ander team gaat, zal hij eerst een half jaar of langer niets kunnen doen. Nu zit dan 2025 er nog tussen, maar alsnog gaat het kort dag worden om voor 2026 iets te hebben aan Newey, die overigens ook een dagje ouder wordt intussen.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 06-03-2024 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
CH4OS schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:35:
[...]
Maar waarbij kennis en kunde van Honda is overgenomen, het is dus niet dat ze zelf iets compleet nieuws begonnen zijn.
[...]
Wat ook het oude Ilmor is als ik het goed onthouden heb, als we het specifiek over F1 motoren hebben... ;)
Klopt helemaal!
Even grof gezegd zou je kunnen zeggen dat het huidige Mercedes Powertrains een samenvoeging is van Ilmor, AMG en Mercedes.

Eric, Signing off !!

Pagina: 1 ... 40 ... 68 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.