[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 39 ... 68 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
franssie schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:29:
In eerste instantie dacht ik, never nooit.
Verstappen heeft de kennis om een auto te bouwen in een team, meer nog dan Hamilton. Mercedes heeft daar nood aan.
En Mercedes heeft de kennis om een auto te bouwen? Vanaf 2014 wonnen ze op de motor. Later kwam de goede auto pas, en ook die moest het nog steeds gedeeltelijk van de motor hebben. Om nog maar te zwijgen over de W14 miskleun.

Ik zou zelfs gokken dat Ferrari de afgelopen jaren betere / innovativere auto's heeft gebouwd die daadwerkelijk werken ten opzichte van Mercedes. Als in: de Ferrari was esn beter concept dan de W14. En ook met de 2017 regelwijzigingen had Ferrari IIRC wat aero dingen verzonnen die anderen hebben overgenomen (IIRC hele sidepod voorkant. Had Ferrari toen niet als eerste een underbite of zo?).

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
MadDogMcCree schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:03:
Ik geef het nog tot vanavond 9 uur, dan is er een kogel door de kerk, dat kan gewoon niet anders.
This aged well...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:43
Waarom zou Max naar Mercedes willen als ie ook nog bij Ferrari wil rijden en niet op zijn 34ste nog in de F1 rond wil rijden? Waarom zou Max überhaupt weg gaan (en mogen) als hij nu in een winnende auto rijdt? Alsof Max weer graag naar de periode terug zou willen toen RBR met een Renault motor reed en hij van Mercedes afhankelijk was om te kunnen winnen.

Als er volgende week iemand roept dat Max naar Alpine zou willen vanwege de uitdaging praat niemand meer over Mercedes.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Als iemand mij aan het begin van het seizoen had verteld dat:

Lewis Hamiton naar Ferrari gaat
Max Verstappen naar Mercedes overstapt
Carlos Sainz naast Checo Perez bij Red Bull gaat rijden

Dan had ik ze voor gek verklaard, nu zou het kunnen gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:51

franssie

Save the albatross

RobertMe schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:37:
[...]

En Mercedes heeft de kennis om een auto te bouwen? <>
Nu dus duidelijk niet nee :+

Ik had het over een toekomstige tijd.

Wat ik overigens waarschijnlijker vind, is dat ie stopt. Net zoals Irene Schouten nu doet. Erg leuk om vanaf je 14e 25 uur per dag met topsport bezig te zijn maar op een gegeven moment is het wel klaar, schijnt een generatie ding te zijn maar ik snap het helemaal. Je gaat niet beter worden, je wil misschien ook eens een maand op vakantie en daarnaast wat anders doen.

Edit: Bij Ferrari rijden is wel een 'bucket list' - maar voor Max? Ben bang dat ie daar te nuchter voor is.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 04-03-2024 21:45 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:17
Lekker Ventje schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:39:
Waarom zou Max naar Mercedes willen als ie ook nog bij Ferrari wil rijden en niet op zijn 34ste nog in de F1 rond wil rijden? Waarom zou Max überhaupt weg gaan (en mogen) als hij nu in een winnende auto rijdt? Alsof Max weer graag naar de periode terug zou willen toen RBR met een Renault motor reed en hij van Mercedes afhankelijk was om te kunnen winnen.

Als er volgende week iemand roept dat Max naar Alpine zou willen vanwege de uitdaging praat niemand meer over Mercedes.
Alvast voor de regelwijziging zodat hij straks de beste motor heeft? En nu laten zien dat je met een Mercedes ook kan winnen? Hoe leuk is dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:41
D-dark schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:41:
Als iemand mij aan het begin van het seizoen had verteld dat:

Lewis Hamiton naar Ferrari gaat
Max Verstappen naar Mercedes overstapt
Carlos Sainz naast Checo Perez bij Red Bull gaat rijden

Dan had ik ze voor gek verklaard, nu zou het kunnen gebeuren.
Waarom zou Max een redelijk gegarandeerde 2025 WDC opgeven voor een stoeltje bij Mercedes, om daar voor de kruimels te strijden??

Tenzij Newey ook meekomt 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:24
RobertMe schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:37:
[...]

En Mercedes heeft de kennis om een auto te bouwen? Vanaf 2014 wonnen ze op de motor. Later kwam de goede auto pas, en ook die moest het nog steeds gedeeltelijk van de motor hebben. Om nog maar te zwijgen over de W14 miskleun.

Ik zou zelfs gokken dat Ferrari de afgelopen jaren betere / innovativere auto's heeft gebouwd die daadwerkelijk werken ten opzichte van Mercedes. Als in: de Ferrari was esn beter concept dan de W14. En ook met de 2017 regelwijzigingen had Ferrari IIRC wat aero dingen verzonnen die anderen hebben overgenomen (IIRC hele sidepod voorkant. Had Ferrari toen niet als eerste een underbite of zo?).
Onzin.

Zelfs Newey heeft meermaals gezegd dat in de 2014-2021 periode Red Bull nooit een (significant) beter chassis had dan Mercedes. Het ene jaar was de Mercedes op chassis én motorgebied sterker, het andere jaar waren ze qua chassis min of meer gelijkwaardig maar verloor Red Bull het gevecht op de motor.
Het afleggen tegen Mercedes vanwege de motor ondanks een betere auto was er niet bij.

[ Voor 38% gewijzigd door henri86 op 04-03-2024 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:28

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Lekker Ventje schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:39:

Al uw vragen worden duidelijk beantwoord in de Matt&Tommy podcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
CousinBoneless schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:09:
[...]

Waarom zou Max een redelijk gegarandeerde 2025 WDC opgeven voor een stoeltje bij Mercedes, om daar voor de kruimels te strijden??

Hij heeft al een WDC
De rest is een bonus en doorgaan zolang er plezier is.

De uitdaging zit hem in anderen in gelijke machines verslaan door de betere rijder te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:10
sjaool schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:06:
En die gerucht van Max naar Mercedes? Ik weet niet of ik die nu zo serieus wil nemen. Je zou gek zijn om op dit moment daarheen te willen als je in een Red Bull rijdt. ik mag toch hopen dat Max wat die beslissing betreft loyaal blijft aan Red Bull.
Nu maar 2026 kan het weer zomaar anders zijn. Wat als een Newey ook zegt om mee te gaan bijvoorbeeld.

Red Bull kan ook snel in elkaar donderen als Horner vertrekt bijvoorbeeld. Marko lijkt mij nou juist net iemand die geen zak te maken heeft meer met hoe Red Bull ervoor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
henri86 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:19:
[...]

Onzin.

Zelfs Newey heeft meermaals gezegd dat in de 2014-2021 periode Red Bull nooit een (significant) beter chassis had dan Mercedes. Het ene jaar was de Mercedes op chassis én motorgebied sterker, het andere jaar waren ze qua chassis min of meer gelijkwaardig maar verloor Red Bull het gevecht op de motor.
Het afleggen tegen Mercedes vanwege de motor ondanks een betere auto was er niet bij.
Ik zeg ook nergens dat de auto beter was. De motor van Renault zorgde ervoor dat het aan Mercedes lag of Max kon winnen of niet.

quote]Jaer schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:45:
[...]

Alvast voor de regelwijziging zodat hij straks de beste motor heeft? En nu laten zien dat je met een Mercedes ook kan winnen? Hoe leuk is dat.
[/quote]

Dat is nu al bekend dat Mercedes in 2026 de beste motor heeft? En Max is erg goed maar ook Max gaat met deze Mercedes niet winnen.

[ Voor 23% gewijzigd door Lekker Ventje op 04-03-2024 22:31 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:54
Pierre wache naar Ferrari
Max naar MB
Newey naar MB
Marko weg
GP gaat vast met Max mee
Combineer dat met die twee die naar McLaren en AM zijn gegaan.

Ik snap nu waarom al die mensen bij Alpine opgestapt zijn, Horner heeft de backfill al klaargezet 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Lekker Ventje schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:25:
[...]

Ik zeg ook nergens dat de auto beter was. De motor van Renault zorgde ervoor dat het aan Mercedes lag of Max kon winnen of niet.

quote]Jaer schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:45:
[...]

[/quote]

Dat is nu al bekend dat Mercedes in 2026 de beste motor heeft? En Max is erg goed maar ook Max gaat met deze Mercedes niet winnen.
Had de verkeerde post gequote ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86
Horner heeft een face-to-face meeting gehad met de representatie van Max vandaag om de (oplopende) spanningen uit te praten
https://www.skysports.com...sing-tensions-at-red-bull

En Geri wil de klaagster 'zoveel mogelijk out of the picture' hebben, al is dat lastig gezien er geen grond voor ontslag is en heeft wat regeltjes aan Christian opgelegd.
https://www.thesun.co.uk/...-contact-colleagues-sext/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:42

pro_6or

amateur_60r

Nou, Horner en Vermeulen hebben net gesproken

Dit is echt nog niet klaar en weldegelijk in een zeer fluïde situatie nu.

[ Voor 4% gewijzigd door pro_6or op 04-03-2024 22:59 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00
Vermeulen is wel een stuk gematigder dan Jos, en het is niet alleen de manager van Max maar ook vriend van de familie sinds Max in een luier rond kroop.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 12:15
Max moet gewoon naar Ferrari in het stoeltje naast Hamilton :+

Voor de sport fantastisch. 2 top drivers die het met elkaar uitvechten, met slechte strategie en onbetrouwbare wagens.

Ik ben voor! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Probleem is toch duidelijk? Max rijd iedereen in het stof, WDC 2025 is al binnen. Dus wat moet je dan doen? Dan maar komkommertijd mach5. Normaal heb je je clicks en likes met mooie F1 races en close battles, wie gaat er winnen, wie kan er nog winnen, hoe staan de teams..

Dus het is simpel.. Max de F1 uit. Dan heb je weer eerlijk veld, iedereen weer focus op F1, opgelost.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ach tja

[ Voor 97% gewijzigd door D-Ed op 04-03-2024 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
asing schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:58:
[...]

Niemand hoeft te gokken waar Drive to Survive S07 over zal gaan :) .
Blijft een docusoap dat hele DTS, met de nadruk op soap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
AMARONE schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:23:
[...]

Nu maar 2026 kan het weer zomaar anders zijn. Wat als een Newey ook zegt om mee te gaan bijvoorbeeld.

Red Bull kan ook snel in elkaar donderen als Horner vertrekt bijvoorbeeld. Marko lijkt mij nou juist net iemand die geen zak te maken heeft meer met hoe Red Bull ervoor staat.
Sowieso heeft die drankjes fabrikant een F1 team gekocht voor de publiciteit en verkoopt dat team weer net zo snel wanneer die negatief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En vrij weinig teams zullen er rouwig om zijn om RBR te zien vertrekken, buiten dan misschien Ford waarmee ze zouden samenwerken.. Als het niet op het circuit kan, dan maar via de media :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

PP_Sound schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 00:56:
[...]
Sowieso heeft die drankjes fabrikant een F1 team gekocht voor de publiciteit en verkoopt dat team weer net zo snel wanneer die negatief wordt.
In deze wereld geld dat ook dit soort aandacht is reclame voor je product.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
SinergyX schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 01:04:
En vrij weinig teams zullen er rouwig om zijn om RBR te zien vertrekken, buiten dan misschien Ford waarmee ze zouden samenwerken.. Als het niet op het circuit kan, dan maar via de media :P
Wel als de beide teams aan investeerders verkocht worden die ervoor zorgen dat je er twee teams als Haas voor terug gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Lekker Ventje schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 07:05:
[...]

Wel als de beide teams aan investeerders verkocht worden die ervoor zorgen dat je er twee teams als Haas voor terug gaat krijgen.
Haas lijkt toch een ander verhaal te zijn. Haas is immers van een bedrijf, waarbij de eigenaar niet wilt investeren en geen (te) grote sponsoren wilt.

Als RBR aan een investeerder verkocht wordt zal het uiteindelijk geld moeten opleveren. En de waarde van het team neemt toe door races te winnen. Dus investeren om te winnen kan dan een nogal goede investering zijn. Daarnaast verkoop je als winnaar natuurlijk makkelijker advertentie ruimte en voor een hoger bedrag. En last but not least: RBR heeft mogelijk nu al sponsorinkomsten die gecombineerd met de bedragen die FOM betaald een positieve balans. Immers was alleen de sponsordeal met Oracle al voor een bedrag dat boven de budget cap ligt. En FOM betaalt ook tientallen miljoenen uit. En dan zijn er nog de overige sponsoren. Ik denk dus niet dat Red Bull (GmbH) erg veel geld in RBR steekt.

Als je al een vergelijking wilt maken moet je dat dus doen met Williams. Dat is 100% in handen van een investeerder. En die steken er wel geld in, en zie je ook naar voren kruipen. Voor Gene Haas daarentegen lijkt er daadwerkelijk het mantra "meedoen is belangrijker dan winnen" te gelden. En om mee te doen hoeft die er geen honderden miljoenen in te steken. Het team haalt de budget cap waarschijnlijk niet eens, laat staan dat coureurssalaris en top 3 salaris buiten de cap valt. En dan is er ook nog het bedrag dat teams mogen investeren in de faciliteiten etc dat buiten de cap valt.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVAKULZlGoxTsvki1bcCJIUStFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDyD3hjuy76VVpAxZsBsqyg4.jpg?f=fotoalbum_large

Anders kunnen we het hier ook wel gaan hebben over de aarde die plat is, Elvis en Tupac die nog leven en dat Europapa van Joost Klein een list is van de VVD om ons met sublimal messaging te brainwashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:22

OMD

Kenny_026 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 07:33:
[Afbeelding]

Anders kunnen we het hier ook wel gaan hebben over de aarde die plat is, Elvis en Tupac die nog leven en dat Europapa van Joost Klein een list is van de VVD om ons met sublimal messaging te brainwashen.
Zie je, ik wist het! Gelukkig heb jij het op het grote internet bevestigd zodat ik weet dat het allemaal waar is.

:+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Dat was mijn gedachte ook: als hij Mercedes benadert en zegt "GP en Newey moeten mee, regel het maar", kan het best wat worden. De verwachting is dat 2026 toch weer een PU-dominant jaar gaat worden en dan zit je bij Mercedes waarschijnlijk beter dan bij Red Bull (met hun RBPT).

Uiteindelijk heeft Mercedes Hamilton destijds ook overtuigd met hun PU. Wie weet wat voor bommetje ze al op de dyno hebben gehad? Als Max info heeft over hoe RBPT ervoor staat, geeft hij misschien wel met liefde een WDC in 2025 op voor een veel betere kans vanaf 2026.

Maar goed, dat is allemaal speculatief. Er wordt wel eens gezegd dat "er teveel is gebeurd" voor Max om naar Mercedes te gaan, maar ik denk niet dat hij zo denk. Hij wil in de beste auto. Punt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Omdat de Red Bull ongeveer net zo goed is als de Mercedes (en Ferrari en McLaren). Het is Verstappen die zo goed is.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:58
Ik snap niet wie er wordt bedoeld met GP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 07:23:
[...]

Haas lijkt toch een ander verhaal te zijn. Haas is immers van een bedrijf, waarbij de eigenaar niet wilt investeren en geen (te) grote sponsoren wilt.

Als RBR aan een investeerder verkocht wordt zal het uiteindelijk geld moeten opleveren. En de waarde van het team neemt toe door races te winnen. Dus investeren om te winnen kan dan een nogal goede investering zijn. Daarnaast verkoop je als winnaar natuurlijk makkelijker advertentie ruimte en voor een hoger bedrag. En last but not least: RBR heeft mogelijk nu al sponsorinkomsten die gecombineerd met de bedragen die FOM betaald een positieve balans. Immers was alleen de sponsordeal met Oracle al voor een bedrag dat boven de budget cap ligt. En FOM betaalt ook tientallen miljoenen uit. En dan zijn er nog de overige sponsoren. Ik denk dus niet dat Red Bull (GmbH) erg veel geld in RBR steekt.

Als je al een vergelijking wilt maken moet je dat dus doen met Williams. Dat is 100% in handen van een investeerder. En die steken er wel geld in, en zie je ook naar voren kruipen. Voor Gene Haas daarentegen lijkt er daadwerkelijk het mantra "meedoen is belangrijker dan winnen" te gelden. En om mee te doen hoeft die er geen honderden miljoenen in te steken. Het team haalt de budget cap waarschijnlijk niet eens, laat staan dat coureurssalaris en top 3 salaris buiten de cap valt. En dan is er ook nog het bedrag dat teams mogen investeren in de faciliteiten etc dat buiten de cap valt.
Niet meer, in de beginjaren ging de winst uit verkoop van blikjes binnen Europa op in het F1 budget.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:07
*knip*
Laat elkaar in hun waarde aub.

[ Voor 77% gewijzigd door tweakduke op 05-03-2024 15:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Vinnocchio schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:31:
Gianpiero Lambiase, often known as GP (born 14 October 1980[2]), is a British Formula One engineer. He is currently the race engineer for Max Verstappen at the Red Bull Racing Formula One team.[3]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 10:26
Bvanham schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:33:
Tja, als je niet weet wie GP is dan weet ik ook niet wat je in dit topic doet.
Wat een onzin. Een gewone Formule 1 fan hoeft niet van alle engineers de naam te weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zijn race engineer, degene met wie hij tijdens de race contact heeft over het verloop van de race, wanneer te pitten, gaps met andere rijders, etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
De Grand Prix is hier gewoon zo ingeburgerd dat het als eigennaam wordt gebruikt :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:23:
[...]

Maar goed, dat is allemaal speculatief. Er wordt wel eens gezegd dat "er teveel is gebeurd" voor Max om naar Mercedes te gaan, maar ik denk niet dat hij zo denk. Hij wil in de beste auto. Punt.
En hoe groot is die kans bij Mercedes als newey daar from scratch moet beginnen. Dat kost zomaar weer drie jaar.

Meer generiek: laat dit slappe gelul snel stoppen alsjeblieft. Wat een eindeloos gezeur zeg. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:58:
[...]

En hoe groot is die kans bij Mercedes als newey daar from scratch moet beginnen. Dat kost zomaar weer drie jaar.

Meer generiek: laat dit slappe gelul snel stoppen alsjeblieft. Wat een eindeloos gezeur zeg. :X
Newey is net klaar met het ontwerp van de RB20 en er komen nog wat updates dit jaar, dus die is voor RBR vast ook nog niet heel ver met het ontwikkelen van de RB22. Sterker nog: dat mag niet eens. Pas vanaf 1-1-2025 mag er aan de 2026-auto ontwikkeld worden qua aero.

Bovendien: hij zal wel met gardening leave moeten als hij van RBR naar Mercedes overstapt. Dat kan beter in 2024 plaatsvinden, zodat hij zich vanaf 2025 op het 2026-seizoen kan focussen.

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 05-03-2024 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Grrrrrene schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:02:
dus die is voor RBR vast ook nog niet heel ver met het ontwikkelen van de RB22
De 2026 auto mag pas aan gewerkt worden vanaf 1-1-2025. Dus daar zal Newey inderdaad niet heel ver mee zijn (tenzij ze de regels willen overtreden). En gezien er tegenwoordig een heel logboek bij gehouden moet worden v.w.b. hoe een onderdeel tot stand is gekomen (zowel op basis van herkomst om te voorkomen dat onderdelen letterlijk worden gekopieerd of onreglementair ingekocht als op basis van budgetcap regels) is het dus ook vrijwel onmogelijk om er al stiekem aan te werken. Een volledige auto op 1-1-2026 inschieten als "dit is mijn briljante idee op basis van de regels" is dus nogal lastig. En CFD & windtunnel kan uiteraard sowieso niet voor die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hij mag op papier niks doen, dat zeg ik ook: vanaf 1-1-2025 mag er pas aan de 2026 auto ontwikkeld worden. Dat neemt niet weg dat mensen als Newey de reglementen vast al eens doornemen, in gedachten oplossingen bedenken. Ik weet niet hoe dat bij jou gaat, maar ik zit in privé-tijd geregeld oplossingen te bedenken voor dingen op werk. Dat houd ik niet tegen, mijn gedachten dwalen af of ik zie iets dat iets triggert in mijn hoofd.

Dat zal bij Newey wel net zo werken, dus hij is er ongetwijfeld al wel mee bezig. Nadeel voor RBR: ALS hij de overstap maakt, neemt hij die gedachten mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 05-03-2024 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/429681887_428054829744319_4314420552123634962_n.jpg?stp=dst-jpg_p526x296&_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=3635dc&_nc_ohc=5oTVxEtZe0EAX82JwIt&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AfB39VtU0aUmU6kqtE1fhEBYKxzzqYxLWiFqA3qb9v2T4w&oe=65ECABF0

Jetzt geht’s los :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FIA President Under Investigation for Alleged F1 Race Tinkering

When Fernando Alonso of Aston Martin was given a penalty in the middle of Formula One’s 2023 Saudi Arabian Grand Prix, the decision to overturn it went all the way to the top.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henri86
The Race artikel over waarom Horner vervangen nog niet zo eenvoudig is

If Horner were to leave Red Bull, the challenge of replacing him is that he has grown organically with the team as it has expanded from the small entity which took over the former Stewart Grand Prix and Jaguar Racing base at Milton Keynes in the mid-2000s. His vision is stitched-in to the team’s very structure as it has expanded exponentially.

That Milton Keynes base is now a multi-million pound behemoth that is its own industrial estate and incorporates the massive Red Bull Powertrains engine manufacturing facility as well as housing the technology base of the sister RB team.

Horner’s job is no longer that of running a couple of hundred employees and directing operations from the pitwall on a race weekend. He is responsible for a couple of thousand employees and investments worth hundreds of millions of pounds.

He’s effectively become a highly successful executive while continuing in his role of team boss. His personality has given the place its tone and he has retained that even as his role expanded with the team.

Unstitching all that and replacing him like-for-like just isn’t feasible.

Current Red Bull sporting director Jonathan Wheatley (pictured above) would be a safe pair of hands on the racing side, but taking on all of Horner’s role would not be a fair ask and outside his area of expertise.

The business side of the operation would need to be filled by someone from that world.

It would seem likely that the Austrian corporate parent company, Red Bull GmBH, would be proactive in providing someone to fill that part of the role.

The racing arm would likely be less independent from the corporation than in the Mateschitz-Horner years - and right there is a big red alert to the effective functioning of it, long term.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
Grrrrrene schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:19:
Hij mag op papier niks doen, dat zeg ik ook: vanaf 1-1-2025 mag er pas aan de 2026 auto ontwikkeld worden. Dat neemt niet weg dat mensen als Newey de reglementen vast al eens doornemen, in gedachten oplossingen bedenken. Ik weet niet hoe dat bij jou gaat, maar ik zit in privé-tijd geregeld oplossingen te bedenken voor dingen op werk. Dat houd ik niet tegen, mijn gedachten dwalen af of ik zie iets dat iets triggert in mijn hoofd.

Dat zal bij Newey wel net zo werken, dus hij is er ongetwijfeld al wel mee bezig. Nadeel voor RBR: ALS hij de overstap maakt, neemt hij die gedachten mee.
De kans dat Newey stopt is groter dan dat hij de overstap maakt naar een ander team. Hij heeft de laatste 10 jaar regelmatig nee gezegd tegen andere teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

De F1 wordt wel heel Amerikaans op deze manier, allemaal schandalen en roddels. Net Dynasty zo :)

Max naar MB zou wel een aardverschuiving zijn en ook wel heel tof, weer een wat mindere auto en dan weer wat spanning in het kampioenschap.

Maar goed, we gaan het komende weken/maanden wel zien. Het enige wat ik hoop is dat de race dit weekend wat spannender is dan afgelopen weekend.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
Mad-Matt schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:35:
De F1 wordt wel heel Amerikaans op deze manier, allemaal schandalen en roddels. Net Dynasty zo :)

Max naar MB zou wel een aardverschuiving zijn en ook wel heel tof, weer een wat mindere auto en dan weer wat spanning in het kampioenschap.

Maar goed, we gaan het komende weken/maanden wel zien. Het enige wat ik hoop is dat de race dit weekend wat spannender is dan afgelopen weekend.
F1 heeft altijd vol roddels en schandalen gezeten. Wij kregen er echter vaak niet veel van mee, maar het gebeurde wel. Dan was gewoon ineens een TP of een andere belangrijk figuur niet meer bij het team. Niet om dezelfde regen als nu, maar wel power struggles. Het was de bedoeling om dit ook achter gesloten deuren te houden, maar daar waren een aantal mensen het overduidelijk niet mee eens en hebben het gelekt. Anders hadden wij het nu ook niet veel gemerkt van het schandaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ThomasG schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:45:
[...]
F1 heeft altijd vol roddels en schandalen gezeten. Wij kregen er echter vaak niet veel van mee, maar het gebeurde wel. Dan was gewoon ineens een TP of een andere belangrijk figuur niet meer bij het team. Niet om dezelfde regen als nu, maar wel power struggles. Het was de bedoeling om dit ook achter gesloten deuren te houden, maar daar waren een aantal mensen het overduidelijk niet mee eens en hebben het gelekt. Anders hadden wij het nu ook niet veel gemerkt van het schandaal.
Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in ja. De F1 geschiedenis zit vol schandalen en sappige verhalen, alleen door het gebrek aan social media was het een stuk "rustiger" voor de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:02:
[...]

Newey is net klaar met het ontwerp van de RB20 en er komen nog wat updates dit jaar, dus die is voor RBR vast ook nog niet heel ver met het ontwikkelen van de RB22. Sterker nog: dat mag niet eens. Pas vanaf 1-1-2025 mag er aan de 2026-auto ontwikkeld worden qua aero.

Bovendien: hij zal wel met gardening leave moeten als hij van RBR naar Mercedes overstapt. Dat kan beter in 2024 plaatsvinden, zodat hij zich vanaf 2025 op het 2026-seizoen kan focussen.
Ik doelde nog niet eens zozeer op de auto zelf. Maar vooral ook de infrastructuur, tooling en het team zelf. Daar gaat ook een gewenningsperiode spelen.

Maar idd, ik acht de kans vele malen groter dat newey stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:19:
[...]

Ik doelde nog niet eens zozeer op de auto zelf. Maar vooral ook de infrastructuur, tooling en het team zelf. Daar gaat ook een gewenningsperiode spelen.

We zullen het zien. Ik weet dat hij dicht tegen zijn pensioen aan zat en wel eens heeft gezegd dat het talent van Max en de fijne samenwerking met Honda hem hebben overtuigd om nog even door te gaan. Daarnaast heeft RB hem verleid door hem aan de Valkyrie te laten werken.

Wie weet wat Mercedes voor hem kan regelen, als Max overstapt? Nieuwe uitdaging. Newey lijkt me typisch zo iemand die van zo'n samenwerking enthousiast kan worden en dan vind ik Mercedes beter bij hem passen dan Ferrari en al het gedoe dat daarbij komt kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
@henri86 Horner was in feite de opvolger van ene Günther Steiner, die toevallig ook zonder team zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Grrrrrene schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:35:
[...]

We zullen het zien. Ik weet dat hij dicht tegen zijn pensioen aan zat en wel eens heeft gezegd dat het talent van Max en de fijne samenwerking met Honda hem hebben overtuigd om nog even door te gaan. Daarnaast heeft RB hem verleid door hem aan de Valkyrie te laten werken.

Wie weet wat Mercedes voor hem kan regelen, als Max overstapt? Nieuwe uitdaging. Newey lijkt me typisch zo iemand die van zo'n samenwerking enthousiast kan worden en dan vind ik Mercedes beter bij hem passen dan Ferrari en al het gedoe dat daarbij komt kijken.
Ik denk dat Newey met Max bij Mercedes best enthousiast kan worden om nog een jaartje of 2 door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
NiaX schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:42:
Tja, en toch had de telegraaf het redelijk goed aan het begin en blijken er ook wel degelijk meerdere kampen te zijn binnen Red Bull, met de Verstappens aan de ene kant en Horner aan de andere.
Dus de smalende "ach het is de telegraaf" posts zijn misschien niet zo gepast meer.
Ach, de telegraaf schiet maar wat. En niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:19:
[...]

Met al dat gezeik op de achtergrond en hij hoeft echt niet meer te werken voor z'n geld idd... Maar goed, wie weet, ken genoeg mensen die niet met pensioen willen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:27
Waar komen die geruchten dat Max wellicht naar MB gaat nu ineens vandaan dan? Alleen maar omdat Jos een gesprekje heeft gehad met Toto en daar de media bovenop is gedoken met allerlei speculaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Robbie T schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:19:
Waar komen die geruchten dat Max wellicht naar MB gaat nu ineens vandaan dan? Alleen maar omdat Jos een gesprekje heeft gehad met Toto en daar de media bovenop is gedoken met allerlei speculaties?
+ gerucht (wellicht een feit, weet er te weinig van) dat er een clausule in Max' contract staat dat als Marko weggaat, hij bij RB weg kan.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
RCBL schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Ach, de telegraaf schiet maar wat. En niet geschoten is altijd mis.
De Telegraaf baseerde de artikelen op informatie gekregen van een insider, zeer waarschijnlijk is dat dezelfde bron die de screenshots had gelekt via een google drive link in een email. Daarna kwam een aankondig van deze bron dat er tijdens/na de kwalificatie nog meer gelekt zou worden, maar dát is -voorzover bekend- nooit gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

It's makes no sense. Waarom het beste team verlaten voor een ander team. Natuurlijk stook Jos Verstappen het één en ander op. Hij heeft maar één belang en dat is dat zijn zoon rijdt voor het beste team wat er is, maar dan moet het niet rommelen in dat team. Dit is nu aan de gang, dus de uitspraken en acties van Jos Verstappen moet je ook in dit perspectief zijn naar mijn idee.

Enig logische moment voor Max Verstappen is om in 2026 over te stappen. Wil je anders het jaar 2025 met een kampioenswaardige auto achter te laten om tweede of derde te worden in het eindklassement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:20:
[...]

+ gerucht (wellicht een feit, weet er te weinig van) dat er een clausule in Max' contract staat dat als Marko weggaat, hij bij RB weg kan.
Als ik Marko mag geloven dan hoeft het allemaal niet zo dramatisch:
https://racingnews365.nl/...als-hij-naar-mercedes-wil

Ik snap dat contract = contract, maar je wilt ook geen mensen in dienst hebben die niet voor je willen werken/rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
Robbie T schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:19:
Verschillende bronnen hebben gemeld dat Toto tijdens dat gesprek aan Jos zou hebben gevraagd of/wanneer Max naar Mercedes komt, waarop het antwoord was: Everything is possible.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:42
Woudloper schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:22:
maar dan moet het niet rommelen in dat team. Dit is nu aan de gang, dus de uitspraken en acties van Jos Verstappen moet je ook in dit perspectief zijn naar mijn idee.
Maar die uitspraken zorgen er JUIST voor dat het er NOG meer gaat rommelen. Door te gaan stoken, wordt het er niet beter op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

ThomasG schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:23:
[...]
Verschillende bronnen hebben gemeld dat Toto tijdens dat gesprek aan Jos zou hebben gevraagd of/wanneer Max naar Mercedes komt, waarop het antwoord was: Everything is possible.
Hier heeft alleen Toto Wolff maar baadt bij. Hij heeft gewoon slim een fotomoment met Jos Verstappen weten te organiseren en dat is door de fotografen vastgelegd. Als er écht zulke gesprekken zijn vinden ze niet in het publieke domein plaats.

Mijn take away in deze is, is dat Toto Wolff wil dat de onrust bij RBR aanblijft omdat hij met Mercedes hiervan kan profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
Woudloper schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:22:
It's makes no sense. Waarom het beste team verlaten voor een ander team. Natuurlijk stook Jos Verstappen het één en ander op. Hij heeft maar één belang en dat is dat zijn zoon rijdt voor het beste team wat er is, maar dan moet het niet rommelen in dat team. Dit is nu aan de gang, dus de uitspraken en acties van Jos Verstappen moet je ook in dit perspectief zijn naar mijn idee.

Enig logische moment voor Max Verstappen is om in 2026 over te stappen. Wil je anders het jaar 2025 met een kampioenswaardige auto achter te laten om tweede of derde te worden in het eindklassement?
Momenteel is het het beste teamm maar zij hebben een beeld wat er intern afspeelt en wat er aan de horizon ligt. Mogelijk zien zij de bui hangen dat het team in de toekomst in elkaar stort. Als Horner weggestuurd wordt of Newey en andere belangrijke personen vertrekken, kan het snel gaan dat het team wegzakt of uit elkaar valt. Zij weten meer dan wij. En misschien is het idd zoals jij zegt niks meer dan een poging om het team bij elkaar te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 14:09

Spotmatic

Ken sent me

Woudloper schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:34:
[...]
Mijn take away in deze is, is dat Toto Wolff wil dat de onrust bij RBR aanblijft omdat hij met Mercedes hiervan kan profiteren.
De hele paddock wrijft zich in de handjes. Met in het kielzog alle content-makers. Hele blogs worden volgeschreven over de gebeurtenissen. Youtube-kanalen stromen over met sappige content. Dus dat je Mercedes hier specifiek uitlicht is onnodig. Iedereen die namelijk direct of indirect met de F1 te maken heeft hoopt hier natuurlijk van te profiteren.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bvanham
Er is niets aan de hand maar omdat iedereen zijn clickbaits moet scoren en afgunstig naar RBR wordt er dan maar een schandaal verzonnen. Het enige echte schandaal was vorig jaar met toto en susie die zgn. niet met elkaar over het werk zouden praten om MB geen voordeel te geven. Daar was 1 brief voor nodig om het te sussen en nu wordt er van alles wel bij elkaar verzonnen.

Twee keer raden waar de onzin vandaan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat HAM rechts?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xPxZQqT0uOcFAtUHV2UrtBacvY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/84bdZ56GtM4znvnQz3NJOIi3.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nee volgens mij niet. (En Hamilton in een spijkerbroek??)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:10
Dat lijkt me Raymond Vermeulen, de manager van Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Het zal eerder Raymond Vermeulen zijn.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:04:
[...]

Het zal eerder Raymond Vermeulen zijn.
Verder vergroten en dan begint het Mini-steck te worden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMcu-FsQ327ZWiH61nzXsHGHdtw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ynTZue7HHnsJp1l5L3LRT8v1.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Ach, nu begrijp ik die "rel" tussen J.VER en HOR wel...

https://www.msn.com/nl-nl...uw-als-horner/ar-BB1jjv7M

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• henri86
Ondertussen heeft Saudi Arabië het nieuwe circuit (vanaf 2028) laten zien, met een eerste bocht die 70m hoger ligt dan het start-finish stuk.
https://www.motorsport.co...w-qiddiya-track/10583330/

Moet zeggen dat het me wel een leuk baantje lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.motorsport.com/images/mgl/0L17lyJ2/s700/qiddiya-city-track-rendering.webp
Afbeeldingslocatie: https://cdn-9.motorsport.com/images/amp/6n9OwJXY/s1000/qiddiya-city-track-rendering.webp

[ Voor 5% gewijzigd door henri86 op 05-03-2024 12:24 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
henri86 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:23:
Ondertussen heeft Saudi Arabië het nieuwe circuit (vanaf 2028) laten zien, met een eerste bocht die 70m hoger ligt dan het start-finish stuk.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel ff on-topic blijven he :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Als we nu ook MSN als nieuwsbronnen gaan gebruiken, kan ik net zo goed m’n eigen artikelen schrijven :+

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86
D-Ed schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:29:
[...]

Wel ff on-topic blijven he :+
Klopt, de vragen zijn natuurlijk:
- Zal Max nog op dit nieuwe circuit gaan rijden, en in welke auto dan?
- Welk team is dominant en gaat de eerste race winnen dankzij Newey?
- Zal Horner erbij zijn?
- .....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Bvanham schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:53:
Er is niets aan de hand maar omdat iedereen zijn clickbaits moet scoren en afgunstig naar RBR wordt er dan maar een schandaal verzonnen. Het enige echte schandaal was vorig jaar met toto en susie die zgn. niet met elkaar over het werk zouden praten om MB geen voordeel te geven. Daar was 1 brief voor nodig om het te sussen en nu wordt er van alles wel bij elkaar verzonnen.

Twee keer raden waar de onzin vandaan komt
Haha, tuurlijk. Het arme Red Bull is weer onschuldig slachtoffer van iedereen die tegen ze is, maar Mercedes is wel echt de evil bad guy... zucht... Ik ga echt lachen als Verstappen straks wel echt naar Mercedes besluit te gaan. :D

[ Voor 5% gewijzigd door Tomcatter_31 op 05-03-2024 12:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LAD93 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:30:
[...]

Als we nu ook MSN als nieuwsbronnen gaan gebruiken, kan ik net zo goed m’n eigen artikelen schrijven :+
MSN scraped eigenlijk alleen maar nieuws, de bron staat in het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:37:
[...]

Haha, tuurlijk. Het arme Red Bull is weer onschuldig slachtoffer van iedereen die tegen ze is, maar Mercedes is wel echt de evil bad guy... zucht... Ik ga echt lachen als Verstappen straks wel echt naar Mercedes besluit te gaan. :D
De laatste drie jaar hoor ik vooral geniepige opmerkingen uit het mercedes kamp komen dus tja wat verwacht je dan. Daarnaast heeft ome Toto een te grote vinger in de pap bij meerdere teams en dat is nooit goed voor de sport.

De 'automerken' zijn vooral afgunstig omdat ze zelf niet winnen maar verliezen van een drankjesfabrikant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Bvanham schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:53:
[...]

De laatste drie jaar hoor ik vooral geniepige opmerkingen uit het mercedes kamp komen dus tja wat verwacht je dan. Daarnaast heeft ome Toto een te grote vinger in de pap bij meerdere teams en dat is nooit goed voor de sport.

De 'automerken' zijn vooral afgunstig omdat ze zelf niet winnen maar verliezen van een drankjesfabrikant.
Red Bull doet niet onder aan geniepige opmerkingen en acties. En ze zijn er ook meester in om zichzelf als arm slachtoffer voor te doen. Maar dit gebeuren lijkt vooral intern bij Red Bull vandaan te komen. Dus beetje apart om dan weer naar Mercedes te gaan wijzen of dat het door afgunst tegen Red Bull komt... Zoals het eruit ziet, hebben ze dit toch echt zelf veroorzaakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:10
[...]

Het is in deze kwestie echt te simpel om alleen maar vinger wijzend naar Toto te kijken en de RBR handen in onschuld te wassen. Maargoed, waarschijnlijk tegen dovemansoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:37:
[...]

MSN scraped eigenlijk alleen maar nieuws, de bron staat in het artikel.
Haha I know, maar het is wel vaak nieuws wat al dagen / weken ervoor nieuws was.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is zeker een mooie baan, gelukkig ook met uitwijk mogelijkheden!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:32

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

LAD93 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:30:
[...]

Nog los hier van is het wel storend dat er wordt geschreven over "alfa mannetjes", of dit nou waar is of niet. Dit soort gedrag is emotionele onvolwassenheid at best en dient ook als zodanig uitgelegd te worden, in plaats van "alfa mannetjes"-gedrag waar een misplaatste positieve connotatie aan zit, net zoals "boys will be boys".

// Over dit soort onzin gesproken: ik had geen idee van Nelson Valkenburg (die bij Humberto aanschoof gisteren) en de gigantische shitstorm die hij (en zijn collegae waarschijnlijk ook) over zich heen heeft gekregen door alleen maar z'n werk te doen. Dat er mensen bij 'm aan de deur zijn geweest om verhaal te halen. Wat is dat toch met een deel van de bevolking waarbij fundamentele fouten zijn gemaakt en dit zo schaamteloos geuit wordt.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
[...]

Jaja, Toto heeft er voor gezorgd dat Horner onverstandige berichten uitwisselt met een ondergeschikte 8)7
Wat een dom gelul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Klauwhamer schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:17:
[...]
// Over dit soort onzin gesproken: ik had geen idee van Nelson Valkenburg (die bij Humberto aanschoof gisteren) en de gigantische shitstorm die hij (en zijn collegae waarschijnlijk ook) over zich heen heeft gekregen door alleen maar z'n werk te doen. Dat er mensen bij 'm aan de deur zijn geweest om verhaal te halen. Wat is dat toch met een deel van de bevolking waarbij fundamentele fouten zijn gemaakt en dit zo schaamteloos geuit wordt.
Er is helaas een groep mensen die meent dat de wereld om hen draait en overal recht op denkt te hebben. Oh wee als het dan een keer niet naar hun zin is.

[ Voor 3% gewijzigd door JEightyFive op 05-03-2024 13:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:01

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat lijkt mij zeker wel een leuke baan! Ben benieuwd hoeveel slaven bij de bouw gaan overlijden :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Klauwhamer schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:17:
[...]

Nog los hier van is het wel storend dat er wordt geschreven over "alfa mannetjes", of dit nou waar is of niet. Dit soort gedrag is emotionele onvolwassenheid at best en dient ook als zodanig uitgelegd te worden, in plaats van "alfa mannetjes"-gedrag waar een misplaatste positieve connotatie aan zit, net zoals "boys will be boys".

offtopic:
Voor mij heeft het begrip alfa-mannetje totaal geen positieve connotatie haha. Ik zie het als grote (al dan niet boze) mannen die vaak heel hard schreeuwen, maar kant noch wal raken.

Die hele situatie met Nelson is inderdaad te debiel voor woorden.

per aspera ad astra

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:58
Beetje minder hautain zou je sieren

[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 05-03-2024 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:08
JEightyFive schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:22:
[...]

Er is helaas een groep mensen die meent dat de wereld om hen draait en overal recht op denkt te hebben. Oh wee als het dan een keer niet naar hun zin is.
Ach, maakte het zondag ook weer mee. Geen F1 op TV dus kon een rondje gaan fietsen met mijn kinderen van 5 en 7 jaar. De oudste ziet een paar Schotse hooglanders in een wei staan en stopt aan de kant van de weg. De jongste stopt erachter.

Komt er iemand aan met de auto, druk seinend en gebarend dat we van de weg moeten (60 km weggetje in buitengebied). Is het nu zo moeilijk om even af te remmen tot 30 km/h, met twee wielen een stukje door de linker berm te rijden en door te gaan met je leven? 8)7 Het is niet dat we midden op de weg stonden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door tweakduke op 05-03-2024 15:05 . Reden: Sneren laten we achterwege. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
En nu even wat anders! Saudi Arabië is met een 2e F1 circuit bezig

Ziet er op de render wel spannend uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6eoqpg7zPTe0uvMZ1EB_kz9Ks8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BZvkj5BsvqVBVZyz5VqCGzO5.webp?f=fotoalbum_large

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henri86
Het begint er meer en meer op te lijken dat het hele Red Bull gebeuren puur draait over het onafhankelijk maken van de Red Bull Technology groep van Red Bull.
Yoovidhya en Horner die proberen dit voor elkaar te krijgen.
Kamp Oostenrijk dat probeert dit tegen te houden / te voorkomen (door Horner eruit te werken).

Joe Saward bijv.:
There have been rumours for a while that Red Bull’s primary shareholder Chalerm Yoovidhya, who controls 51 percent of the shares, is considering taking the Red Bull Technology Group Ltd out of Red Bull GmbH empire and setting it up as an independent car company, with Horner in charge and a shareholder in the business. This makes a great deal of sense because a drinks firm does not really have much use for an engine company and a supercar production division. If Yoovidhya has 51 percent of the shares, he can do as he pleases. Removing Horner would leave the technology division under the control of Red Bull GmbH. Whatever the case, Horner wants to be left alone to run the group he has created, without outside interference. When Dietrich Mateschitz was alive he had that freedom.

In the end, the dossier failed to remove Horner, just as the Red Bull investigation had failed to find any wrongdoing. Next came some very odd remarks from Jos Verstappen that Horner must go. It looked like another attempt to oust Horner, more desperate (and less subtle) than the previous ones. If Jos was willing by his words to risk his son’s relationship with the team, there must be good reason to do it, but I cannot see the logic in it. Jos Verstappen is many things, but he isn’t naive. Is it really in the best interest of the Verstappens to move Max out of the most successful team? And why would any other team take on a driver, no matter how good he is, who would bring this kind of baggage with him? It made no sense, unless it was something personal.

In the end this will play itself out. Horner has been damaged, but he is still there and the more attempts there are to remove him, the more it will look like a deliberate and targeted campaign to take him out. One can only speculate about who is involved and why, but as long as Yoovidhya stands by Horner, Christian will survive. I suspect that we will soon see other changes in the Red Bull empire as the pendulum swings the other way. If Max does leave Red Bull, the team will take another hit, but if the goal is to take the Red Bull Technology division out of the Red Bull empire, it will be no more than collateral damage. If the top seat at Red Bull becomes available, there will be no shortage of candidates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ok, en wat is de meerwaarde van het splitsen van de toko? Onder nota bene dezelfde naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:46
En wie zijn dan "kamp Oostenrijk" ? Waarom willen die het niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:49
MikeyMan schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:29:
Ok, en wat is de meerwaarde van het splitsen van de toko? Onder nota bene dezelfde naam?
Mij viel vooral dit stukje op:
and setting it up as an independent car company
Daar kan ik de logica nog wel van zien.. Maar misschien was dat stuk van het verhaal vooral verkeerd verwoord (of ik lees iets dat er niet staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 10:26
Minder invloed van de hoofdtoko

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:09

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:Enkele reacties om wat gekibbel zijn weggehaald. En verder: hou de speculatiemolen aub in toom.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
Extigo schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:33:
[...]

Minder invloed van de hoofdtoko
Dit. Onder Mateschitz had Horner de vrijheid om Reb Bull Rracing te leiden naar eigen inzicht.
Het nieuwe (Oostenrijkse) managament wil meer invloed hebben.
No way bijvoorbeeld dat zij het opzetten van de nieuwe motor-divisie goedkeuring hadden gegeven, gekeken naar de enorme investeringen en dat een 'drankjesfabrikant' geen enkele business heeft bij een motorenfabriek. Het is niet voor niets dat Horner ervoor gezorgd heeft dat voor het overlijden van Mateschitz deze nog even de garanties heeft afgegeven voor de (enorme) investeringen in o.a. de motor-afdeling en de nieuwe windtunnel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Plenkske schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:32:
En wie zijn dan "kamp Oostenrijk" ? Waarom willen die het niet ?
De erven Mateschitz. En dat gaat om het stukje
There have been rumours for a while that Red Bull’s primary shareholder Chalerm Yoovidhya, who controls 51 percent of the shares, is considering taking the Red Bull Technology Group Ltd out of Red Bull GmbH empire and setting it up as an independent car company, with Horner in charge and a shareholder in the business.
Als je 49% van de aandelen van een groot concern inclusief RB Technology hebt, en de grootste aandeelhouder wil dat uit het concern halen, dan wil daar voor gecompenseerd worden, als je het er al mee eens bent. En blijkbaar zijn ze het er niet mee eens.

Verkopen aan Andretti?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Extigo schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:23:
Mohammed Ben Sulayem: FIA President under investigation for alleged attempt to interfere over F1 race

https://www.bbc.com/sport/formula1/68465516

Gaat over de extra straf die Alonso kreeg in Jeddah 2023.
En nu ook over het willen tegenhouden van de goedkeuring van de baan in Las Vegas.
https://www.motorsport.co...as-homologation/10583423/

En uit de eerder geposte Joe Saward blog ook over z'n uitgaven als FIA president.

Straks wordt Horner gewoon de nieuwe FIA baas :+

[ Voor 4% gewijzigd door henri86 op 05-03-2024 15:29 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 68 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.