[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 38 ... 68 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

NotSoSteady schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:04:
[...]

Hij heeft een rally, zou er sowieso niet bij zijn.

[Twitter]
Dat idee had ik ook al. Jos heeft natuurlijk nog altijd een race carrière naast het papa zijn van een van de beste coureurs aller tijden. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:03
pro_6or schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:35:
Ford bouwt die motor niet. Die leveren alleen geld en een badge.

De motor, en het hybride deel, gaat zoals het er nu voor staat door RBPT zelf gebouwd worden, zónder intellectual property van Honda.

Dat is het 1e waar Max zich tijden geleden als eens over uitsprak, dat hij het zonde vind dat Honda straks bij AMR zit.

Daarna zou er dan de samenwerking zijn met de VAG groep (Porsche) die wél echte kennis hebben van motoren en metname van hybride systemen, iets dat in de aankomende formule heel belangrijk zal zijn met minder ICE power en veel meer elektrische ondersteuning.

Ook dat ging ineens niet door.

Ik snap best dat Horner zélf graag RBPT ziet, dan is hij geheel onafhankelijk van redbull GmbH en zelf de grote baas over een compleet team, met eigen motor, maar ik denk niet dat Max denkt dat RBPT snel in staat zal zijn om aan te haken met een geheel eigen motor.

Ook het feit dat Horner al geprobeerd heeft Marko te lozen zal Max niet vergeten zijn.

Als Horner aan blijft gaat Max weg, dat is voor mij een zekerheidje. Ik snap het gebral over dat Jos zo dom is ook niet, dit is heus wel besproken.

Veel zal afhangen van redbull GmbH want die hebben dus blijkbaar de keutel weer ingetrokken.

Een ontzettende rotnsituatie.
Volgens mij levert Ford het hybride deel (accu en dergelijke) en die RBPT alleen de motor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:13
The Sun heeft nu ook een video waarin je Horner en Verstappen ziet discussiëren. _O-

https://www.thesun.co.uk/...en-jos-argument-sext-row/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

sjaool schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:06:
En die gerucht van Max naar Mercedes? Ik weet niet of ik die nu zo serieus wil nemen. Je zou gek zijn om op dit moment daarheen te willen als je in een Red Bull rijdt. ik mag toch hopen dat Max wat die beslissing betreft loyaal blijft aan Red Bull.
Een bepaalde coureur is ooit voor gek versleten dat hij naar Mercedes ging maar dat pakte ook anders uit. Alleen zou ik niet gokken op een herhaling daarvan als diezelfde coureur net vertrekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21
sinasappel schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:09:
[...]

Volgens mij levert Ford het hybride deel (accu en dergelijke) en die RBPT alleen de motor...
Dat idee had ik ook. Ford heeft kennis opgebouwd met hun electrische auto's en ze hebben een technical partnership afgesloten. Dat doe je niet als je alleen aan badge engineering doet. Dan is het wel een partnership maar heet het anders.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DataGhost schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:17:
[...]

Een bepaalde coureur is ooit voor gek versleten dat hij naar Mercedes ging maar dat pakte ook anders uit. Alleen zou ik niet gokken op een herhaling daarvan als diezelfde coureur net vertrekt :+
Alleen was dat voor die tijd Brawn GP. :P

Zoals het er nu voor staat zou ik niet in een Mercedes willen rijden als je een race zou willen winnen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

NotSoSteady schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:17:
The Sun heeft nu ook een video waarin je Horner en Verstappen ziet discussiëren. _O-

https://www.thesun.co.uk/...en-jos-argument-sext-row/
Ik zie gewoon twee mensen in gesprek. Het gaat er ook niet heel heftig aan toe. Maar ach, het is de Sun. :+

Ook een foto-onderschrift bij een foto van Max en Horner. "Horner and Verstappen look stressed as they gear up for the race over the weekend". Er is niets van stress te bekennen op die foto. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
sjaool schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:29:
[...]

Ik zie gewoon twee mensen in gesprek. Het gaat er ook niet heel heftig aan toe. Maar ach, het is de Sun. :+

Ook een foto-onderschrift bij een foto van Max en Horner. "Horner and Verstappen look stressed as they gear up for the race over the weekend". Er is niets van stress te bekennen op die foto. :+
Is toch walgelijk als je zo je geld verdient (als journalist bedoel ik dan).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
Giel schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:33:
[...]

Is toch walgelijk als je zo je geld verdient (als journalist bedoel ik dan).
Vergeleken met The Sun is de Telegraaf een goed geinformeerde kwaliteitskrant. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tja, en toch had de telegraaf het redelijk goed aan het begin en blijken er ook wel degelijk meerdere kampen te zijn binnen Red Bull, met de Verstappens aan de ene kant en Horner aan de andere.
Dus de smalende "ach het is de telegraaf" posts zijn misschien niet zo gepast meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:45
Word pas leuk als Max z’n vader ontslaat als manager, en met een professional in zee gaat. Is wel vaker gebeurt in de sportwereld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:46
olafmol schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:52:
Word pas leuk als Max z’n vader ontslaat als manager, en met een professional in zee gaat. Is wel vaker gebeurt in de sportwereld.
Jos is niet Max zijn manager.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Raymond Vermeulen is de manager van Max.
Jos is alleen maar papa.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
NiaX schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:42:
Tja, en toch had de telegraaf het redelijk goed aan het begin en blijken er ook wel degelijk meerdere kampen te zijn binnen Red Bull, met de Verstappens aan de ene kant en Horner aan de andere.
Dus de smalende "ach het is de telegraaf" posts zijn misschien niet zo gepast meer.
Je hebt altijd voor en tegenstanders in dit soort situaties. Ondanks dat het redbull onderzoek heeft uitgewezen 'niks speciaals onder de zon, business as usual' heb je dan toch mensen die het door moeten drijven lijkt wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:55:
Jos is alleen maar papa.
Het is/was natuurlijk wel een drie eenheid sinds de vroege jeugd van Max..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Lekker Ventje schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:13:
Welk belang heeft Jos dat Max naar Mercedes zou gaan? Daar zijn ook al de nodige mensen vertrokken en de nieuwe motor is niet te vergelijken met die waar Mercedes zo succesvol mee was. Max lijkt me niet iemand die de gok zou willen nemen om weer een aantal jaren in de middenmoot te gaan rijden zoals bij TR destijds.
Verhaal gaat dat Mercedes Newey aan wil trekken. En dat Newey in het verleden gezegd heeft zijn carriere af te willen sluiten bij Mercedes (in de voetballerij noemen ze dat aftrainen :+ )

Dus dan zouden Max en Newey overstappen naar Mercedes.

Maar... voorlopig is het allemaal speculatie: eerst zien en dan geloven :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:01
Pietervs schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:17:
[...]

Verhaal gaat dat Mercedes Newey aan wil trekken. En dat Newey in het verleden gezegd heeft zijn carriere af te willen sluiten bij Mercedes (in de voetballerij noemen ze dat aftrainen :+ )

In dat geval zal GP ook mee gaan, Max heeft meermaals gezegd zonder GP niet verder te willen. Dat zal dan een flinke aderlating zijn voor Red Bull. Wat een soap is dit toch, GTST is er niks bij 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:55:
Jos is alleen maar papa.
Een nogal bemoeizuchtige papa dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
sjaool schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:26:
[...]

Alleen was dat voor die tijd Brawn GP. :P
Als je ver genoeg terug gaat wel ja. Honda die geen potten braken, vervolgens in 2009 nu met een "trucje" nipt WCC werden, en vervolgens werd het Mercedes. Waarbij Hamilton in 2013 over stapte nadat toch echt Red Bull 3 jaar op rij WCC was geworden. En in 2013 was Mercedes nog steeds niet WCC, moch WDC. Dat begon pas in 2014. Eigenlijk was "team Brackley" dus ook helemaal niks, op dat ene geluksjaar van Brawn na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
PP_Sound schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:21:
[...]

Een nogal bemoeizuchtige papa dan.
Heeft wel meegeholpen aan het Red Bull stoeltje. Naast het geklungel van Kvyat en de prestaties van M. Verstappen was het geruzie tussen Sainz & Verstappen senior ook reden om ze uit elkaar te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Hatsjoe schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:20:
[...]

In dat geval zal GP ook mee gaan, Max heeft meermaals gezegd zonder GP niet verder te willen. Dat zal dan een flinke aderlating zijn voor Red Bull. Wat een soap is dit toch, GTST is er niks bij 8)7
ach, ik heb altijd zoiets van "soep en temperatuur en zo..." :)

Eerst maar eens zien wat er van waar is. Josje ruzie met Horner? Prima, kan best. Maar Josje zit niet in de auto en is niet de manager van Max. En gezien hoe eigenwijs Max is, heeft Jos maar marginaal meer te vertellen over waar Max volgend jaar rijdt als ik...

Daarnaast: sensatie verkoopt. En de F1-media zijn er echt niet vies van om van een scheet een donderslag te maken: werkelijk alles wordt uit proportie geblazen want dat verkoopt weer clicks/views/kranten/kijkcijfers.

Vandaar: eerst zien, dan geloven ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:24:
[...]

Heeft wel meegeholpen aan het Red Bull stoeltje. Naast het geklungel van Kvyat en de prestaties van M. Verstappen was het geruzie tussen Sainz & Verstappen senior ook reden om ze uit elkaar te halen.
Toen was zijn zoon 17, een verstandige papa weet wanneer het tijd is om los te laten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:39
Wordt het sowieso niet eens tijd dat Max nog meer afstand gaat nemen van Jos. In het begin snapte ik nog wel enigzins de meerwaarde van Jos als "drivers coach". Maar Max mag ondertussen wel genoeg mans zijn om Jos lekker thuis te laten en gewoon zijn rallytjes te laten rijden. Niets tegen Max en Jos, maar ik had ook altijd al een hekel aan de shots van Anthony Hamilton, John Button en Luís Antonio Massa. Bovendien hoevaak hoor/lees je niet in Nederlandse media dat papa Perez zich belachelijk opstelt en clown speelt en dergelijke.Terwijl diezelfde media wel altijd zo lovend is over Jos.

Gewoon die hele Jos weg uit die pitbox en een hoop onrust verdwijnt dan vast en zeker vanzelf wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Turralyon op 04-03-2024 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:48
pro_6or schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:35:
Ford bouwt die motor niet. Die leveren alleen geld en een badge.

De motor, en het hybride deel, gaat zoals het er nu voor staat door RBPT zelf gebouwd worden, zónder intellectual property van Honda.

...
Ford gaat wel degelijk helpen met ontwikkelen/bouwen van de RBPT:

"Ford will provide expertise in areas including battery cell and electric motor technology as well as power unit control software and analytics"

Red Bull of Red Bull PowerTrains alleen met haar eigen personeel voor de brandstofmotor en hybride kan niet op tegen de x aantal medewerkers van Honda, Ferrari, Mercedes en Renault. Ookal hebben zij kennis weggekaapt bij de concurrenten.

[ Voor 3% gewijzigd door NeverSettle op 04-03-2024 15:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Turralyon schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:33:
Wordt het sowieso niet eens tijd dat Max nog meer afstand gaat nemen van Jos. In het begin snapte ik nog wel enigzins de meerwaarde van Jos als "drivers coach". Maar Max mag ondertussen wel genoeg mans zijn om Jos lekker thuis te laten en gewoon zijn rallytjes te laten rijden. Niets tegen Max en Jos, maar ik had ook altijd al een hekel aan de shots van Anthony Hamilton, John Button en Luís Antonio Massa. Bovendien hoevaak hoor/lees je niet in Nederlandse media dat papa Perez zich belachelijk opstelt en clown speelt en dergelijke.Terwijl diezelfde media wel altijd zo lovend is over Jos.

Gewoon die hele Jos weg uit die pitbox en een hoop onrust verdwijnt dan vast en zeker vanzelf wel.
Want verder gebeurt dat niet? Carlos Sainz senior is ook vaak genoeg aanwezig. Pa Norris ook regelmatiger. Anthony Hamilton noem je zelf al, net zoals pa Perez. En Sophie Kumpen zie je ook wel eens, net zoals de familie Pex.
Waarom zouden bij talloze sporten de ouders wel trots mogen zijn op wat de zoon/dochter aan sport doet (incl. vaders die op zaterdagmiddag bij het amateurvoetbal van de zoon de scheidsrechter in elkaar timmeren) maar zou dat bij F1 niet mogen?

Of ze zo veel media aandacht moeten krijgen (dus nu een Jos die vanalles roept waar weer op gedoken wordt) is natuurlijk een ander verhaal. Maar dat je ze op TV ziet en bv eens bij een podiumceremonie (of replay van inhaalactie) ziet vol trots moet toch gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

NeverSettle schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:40:
[...]

Ford gaat wel degelijk helpen met ontwikkelen/bouwen van de RBPT:

"Ford will provide expertise in areas including battery cell and electric motor technology as well as power unit control software and analytics"

Red Bull of Red Bull PowerTrains alleen met haar eigen personeel voor de brandstofmotor en hybride kan niet op tegen de x aantal medewerkers van Honda, Ferrari, Mercedes en Renault. Ookal hebben zij kennis weggekaapt bij de concurrenten.
Dit is voor mij puur marketing (de link die je stuurde). Ford plakt een badge en dan knopen we er een mooi verhaaltje aan vast. Blijft over dat RBPT (nog) niet de capaciteit heeft van de traditionele engine manufacturers.

Wat ook wel grappig is dat Ricciardo er bij is. Waarom. Pal naast Horner. Degene die nu ook weer terug gehaald is, en waarvoor de vries (aangesteld door Marko op voorspraak Max) daarvoor het veld moest ruimen. Die ook dit weekend door het team voor yuki werd gedrukt.

Max staat aan de andere kant, zo ver mogelijk weg.

[ Voor 15% gewijzigd door pro_6or op 04-03-2024 15:49 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:45:
[...]

Dit is voor mij puur marketing (de link die je stuurde). Ford plakt een badge en dan knopen we er een mooi verhaaltje aan vast. Blijft over dat RBPT (nog) niet de capaciteit heeft van de traditionele engine manufacturers.

Wat ook wel grappig is dat Ricciardo er bij is. Waarom. Pal naast Horner. Degene die nu ook weer terug gehaald is, en waarvoor de vries (aangesteld door Marko op voorspraak Max) daarvoor het veld moest ruimen. Die ook dit weekend door het team voor yuki werd gedrukt.

Max staat aan de andere kant, zo ver mogelijk weg.
Ford moet wel helpen met de nieuwe motor, de batterij wordt zo belangrijk dat de huidige motor rebadgen echt niet gaat werken.
Wel lastig aangezien Ford wel redelijk achterloopt in die techniek, het is dan ook niet vreemd dat er geruchten gaan dat RBPT Ford achterloopt met de ontwikkeling van de 2026 motor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turralyon
  • Laatst online: 01:39
RobertMe schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:43:
[...]

Want verder gebeurt dat niet? Carlos Sainz senior is ook vaak genoeg aanwezig. Pa Norris ook regelmatiger. Anthony Hamilton noem je zelf al, net zoals pa Perez. En Sophie Kumpen zie je ook wel eens, net zoals de familie Pex.
Waarom zouden bij talloze sporten de ouders wel trots mogen zijn op wat de zoon/dochter aan sport doet (incl. vaders die op zaterdagmiddag bij het amateurvoetbal van de zoon de scheidsrechter in elkaar timmeren) maar zou dat bij F1 niet mogen?

Of ze zo veel media aandacht moeten krijgen (dus nu een Jos die vanalles roept waar weer op gedoken wordt) is natuurlijk een ander verhaal. Maar dat je ze op TV ziet en bv eens bij een podiumceremonie (of replay van inhaalactie) ziet vol trots moet toch gewoon kunnen.
En hoevaak komen deze vaders voor in de geruchten van onrust binnen teams? Jos toch al 2x.
Of dat ze spreken in de wij vorm als hun zoon een prestatie levert?

Verder is het gewoon werk voor deze mensen. Stel je voor je neemt een van je ouders mee naar je werk. Laat staan dat hij/zei dan ook nog commentaar leveren? Dat kan toch nergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

ArcticWolf schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:54:
[...]

Ford moet wel helpen met de nieuwe motor, de batterij wordt zo belangrijk dat de huidige motor rebadgen echt niet gaat werken.
Wel lastig aangezien Ford wel redelijk achterloopt in die techniek, het is dan ook niet vreemd dat er geruchten gaan dat RBPT Ford achterloopt met de ontwikkeling van de 2026 motor.
Ja, ik denk dat dat een hele belangrijke rol speelt binnen het huidige redbull.

Horner wil vol inzitten op eigen motor. Dan is er de ideale sittuatie met een team dat winstgevend is en voor niks, zelfs de motor niet, afhankelijk is van wie dan ook.

Van dat alles is hij dan de absolute (team)baas. Hij heeft al geprobeerd Marko te lozen en wanneer alles verder draait zonder centen van Redbull GmbH nodig te hebben kan Marko sowieso de laan uit zal Horner denlken.

Dus zijn gedachten kan ik wel volgen, maar Max is trouw aan Marko en bovendien zullen ze het niet zo inzien dat het met Ford een (direct) succes zal worden. Porsche heeft wel de kennis in huis.

Max rijd ook al sinds de F3 met VAG producten, zowel online als in real life.

Als Horner niet opstapt is Max straks weg. Misschien nog wel veel eerder dan wij hier denken. Ook zonder stoeltje. Ik denk echt dat dit een hele grote bom is die al ontploft is. Misschien kunnen ze nu nog naar Porsche, als GmBH toch nog Horner weet te ontslaan.

iig wordt het wat dat betreft weer een keiharde tijd, die voor niemand prettig is.

[ Voor 6% gewijzigd door pro_6or op 04-03-2024 16:06 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Turralyon schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:00:
[...]

En hoevaak komen deze vaders voor in de geruchten van onrust binnen teams? Jos toch al 2x.
Je had het over vaders die weg moeten blijven. Waarbij je allemaal voorbeelden noemt van Hamilton, Massa, Button. Die inderdaad best wel eens in beeld waren. Maar niet zich overal mee bemoeide, zoals Jos dus wel eens doet. Dus eens dat Jos zijn mond moet houden. Oneens dat alle ouders maar weg moeten blijven.
Verder is het gewoon werk voor deze mensen. Stel je voor je neemt een van je ouders mee naar je werk. Laat staan dat hij/zei dan ook nog commentaar leveren? Dat kan toch nergens?
Doe jij werk waarbij er uberhaupt toeschouwers zijn dan? Hun werk is uiteindelijk vrij letterlijk het entertainen van mensen. Dus daar zijn toeschouwers bij. En waarom zouden de ouders dan geen toeschouwers mogen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Pietervs schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:17:
[...]

Newey zou ook nog wel naar Ferrari willen. Oftewel pak het pak zout er maar bij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:05:
[...]

Ja, ik denk dat dat een hele belangrijke rol speelt binnen het huidige redbull.

Horner wil vol inzitten op eigen motor. Dan is er de ideale sittuatie met een team dat winstgevend is en voor niks, zelfs de motor niet, afhankelijk is van wie dan ook.

Van dat alles is hij dan de absolute (team)baas. Hij heeft al geprobeerd Marko te lozen en wanneer alles verder draait zonder centen van Redbull GmbH nodig te hebben kan Marko sowieso de laan uit zal Horner denlken.

Dus zijn gedachten kan ik wel volgen, maar Max is trouw aan Marko en bovendien zullen ze het niet zo inzien dat het met Ford een (direct) succes zal worden. Porsche heeft wel de kennis in huis.

Max rijd ook al sinds de F3 met VAG producten, zowel online als in real life.

Als Horner niet opstapt is Max straks weg. Misschien nog wel veel eerder dan wij hier denken. Ook zonder stoeltje. Ik denk echt dat dit een hele grote bom is die al ontploft is. Misschien kunnen ze nu nog naar Porsche, als GmBH toch nog Horner weet te ontslaan.

iig wordt het wat dat betreft weer een keiharde tijd, die voor niemand prettig is.
Porsche was geen logische keus geweest, die willen eigenlijk een kant & klaar team overnemen voor weinig (als in gelijk de baas zijn), dat is RBR niet. En verder stapt Audi al in en valt ook onder VAG groep.

We gaan het zien, van al die speculaas overal komen we toch niet verder, je weet toch niet meer wie of wat je kan geloven. Ik lig er ook echt niet wakker van :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:06:
[...]

Newey zou ook nog wel naar Ferrari willen. Oftewel pak het pak zou er maar bij. :+
Max en Newey naar Ferrari met Hamilton erbij... wow :o :9

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 04:32
Even een 'shower thought' tijdlijn wat naar mijn idee allemaal gaande is bij Red Bull Racing:

- November 2022, Dietrich Mateschitz overlijdt, waarmee er ook een einde komt aan de macht die hij in handen had, namelijk het eindwoord over alle grote beslissingen.

- Oliver Mintzlaff wordt CEO en zet per direct alle haren overeind van alle betrokkenen bij Red Bull Racing en AlphaTauri. Het moet allemaal met minder geld, bepaalde personen moeten salaris inleveren, de teams moeten efficiënter en kledingmerk AlphaTauri verdient geen naamgever te zijn van het dure tweede team, daar moet een sponsor komen en anders wordt het team verkocht.

- Horner stapt naar de Yoovidhya familie en probeert de macht naar zich toe te trekken om te voorkomen dat de plannen doorgaan. Hij zou wel eens iemand kunnen zijn die enorm veel moet inleveren en hij is bang dat sleutelpersonen snel vertrekken. Rob Marshall is het eerste voorbeeld daarvan.

- Marko stapt naar Mark Mateschitz, die moet bemiddelen met Mintzlaff.

- Zo ontstaan er ineens twee kampen die tegenover elkaar staan, omdat de Yoovidhya Horner alle macht willen geven en Mintzlaff plus de Oostenrijkers proberen uit te sluiten. Team Verstappen steunt Marko.

- Uiteindelijk wordt een compromis bereikt. De macht wordt verdeelt, de naam AlphaTauri verdwijnt naar wens van Mintzlaff en het team gaat nauwer samenwerken met Red Bull Racing. Echter Franz Tost wordt ontslagen om de Oostenrijkse invloed te beperken, naar wens van Yoovidhya. Wellicht was Marko in eerste instantie degene die moest vertrekken, maar daar hebben ze een stokje voor kunnen steken.

- Team Oostenrijk en Mintzlaff zien Horner echter nog steeds als bedreiging en zijn zich al een tijdje bewust van Horners gedrag tegenover zijn persoonlijke assistent, wat een publiek geheim lijkt te zijn. Ze halen de vrouw over om er een zaak van te maken. Ze geven hem de kans om 2024 te voltooien en dan af te zwaaien.

- Horner wil zijn levenswerk niet verlaten en wil schikken om per direct een einde te maken aan het verhaal, maar dat ziet team Oostenrijk natuurlijk niet zitten, die vertrouwen hem niet meer.

- Mintzlaff wil Horner op staande voet ontslaan op basis van ongewenst gedrag. Horner wordt getipt voor dit aanstaande ontslag, en zijn team lekt naar die Duitse website om zo tijd te rekken, hij heeft immers contractueel recht op een onafhankelijk onderzoek.

- Mintzlaff wil niet dat Horner ermee weg komt en lekt een deel van de bewijsstukken naar Van Haren, om Horner meer onder druk te zetten om per direct te vertrekken.

- Het onderzoek is één grote tijdrek farce, georkestreerd door het advocatenteam van Horner. Red Bull GmbH kan het spel alleen maar meespelen.

- Horner krijgt groen licht en Mintzlaff is waarschijnlijk op z'n zachtst gezegd 'not amused'.

- Mintzlaff lekt nu maar naar alles pers, wetende dat het dan zo op straat ligt.

- Horner is een kat in het nauw en die maken rare sprongen. Zo wordt Geri ingevlogen om een toneelspelletje te spelen. Vervolgens schakelt hij ook nog eens Mohammed Ben Sulayem in om Max te gebruiken.

- Max vertelt dit aan Jos en Jos is woedend, ik schat dat er is afgesproken dat de coureurs hier buiten gelaten worden. Jos gaat verhaal halen en dat voor de ogen van de pers.

- Wolff wil alles weten en spreekt af met Jos, opnieuw voor de ogen van de pers.

- Jos is de useful idiot en roept dat Horner moet opstappen omdat hij het team op deze manier laat exploderen.

En dan zijn we beland bij nu. Het is uiteraard maar een 'shower thought'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

ArcticWolf schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:09:
[...]

Porsche was geen logische keus geweest, die willen eigenlijk een kant & klaar team overnemen voor weinig (als in gelijk de baas zijn), dat is RBR niet. En verder stapt Audi al in en valt ook onder VAG groep.

We gaan het zien, van al die speculaas overal komen we toch niet verder, je weet toch niet meer wie of wat je kan geloven. Ik lig er ook echt niet wakker van :P
Ik vind het wel echt heel vervelend. Ik ben echt enorme Max fan en zie dit niet echt een goede uitkomst hebben.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:19:
[...]

Ik vind het wel echt heel vervelend. Ik ben echt enorme Max fan en zie dit niet echt een goede uitkomst hebben.
Zolang hij de F1 niet verlaat maakt de uitkomst van RBR niet uit toch.
En als hij de F1 wel verlaat, blijft het nog steeds F1

@MadDogMcCree had Horner nou maar eens andere dingen onder de douche gedaan. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Millie-ano op 04-03-2024 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:37
Helmut Marko on rumours of Max to Mercedes:
"As far as I am concerned: I will not stand in the way of Max."
https://twitter.com/rbr_d.../1764670678702133310?s=46

En Gerhard Berger geeft ook z'n mening
"As things stand now: Horner is staying, Helmut Marko and Adrian Newey are leaving and Max is going to Mercedes."
https://twitter.com/rbr_d.../1764673785611841668?s=46

Het artikel:
https://f1-insider.com/fo...l-vertrags-details-62286/

[ Voor 48% gewijzigd door henri86 op 04-03-2024 16:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadDogMcCree
henri86 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:36:
Helmut Marko on rumours of Max to Mercedes:
"As far as I am concerned: I will not stand in the way of Max."
https://twitter.com/rbr_d.../1764670678702133310?s=46

"As things stand now: Horner is staying, Helmut Marko and Adrian Newey are leaving and Max is going to Mercedes."
Ik kan me niet voorstellen dat Horner echt de boel laat exploderen om zijn eigen hachje te redden. De druk wordt nu wel extreem opgevoerd en Horner lijkt buiten de Yoovidhya's weinig vrienden te hebben.

Marko, Newey en Max willen natuurlijk niet echt weg, maar blijkbaar is die druk nodig om Horner eruit te krijgen. Ze hebben nog één drukmiddel achter de hand; Ford, maar die willen zich waarschijnlijk niet bemoeien met de zaak.

Ik zou er niet van staan te kijken dat binnen nu en enkele uren er een persbericht verschijnt dat Horner opstapt, dit is onhoudbaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

MadDogMcCree schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:45:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat Horner echt de boel laat exploderen om zijn eigen hachje te redden. De druk wordt nu wel extreem opgevoerd en Horner lijkt buiten de Yoovidhya's weinig vrienden te hebben.

Marko, Newey en Max willen natuurlijk niet echt weg, maar blijkbaar is die druk nodig om Horner eruit te krijgen. Ze hebben nog één drukmiddel achter de hand; Ford, maar die willen zich waarschijnlijk niet bemoeien met de zaak.

Ik zou er niet van staan te kijken dat binnen nu en enkele uren er een persbericht verschijnt dat Horner opstapt, dit is onhoudbaar geworden.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik heb de indruk dat hij vastbesloten is.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
[...]

Waarom is dat nu ineens onhoudbaar geworden? Op basis van 'van horen zeggen' quootjes op een Twitter account? Of een Jos of Marko die wat gilt in de pers wat vervolgens gereduceerd wordt tot een paar pittige oneliners? Dat doen ze beiden regelmatig, daarnaast denk ik dat hij juist denkt dat het ergste achter hem ligt en dat showtje met Geri er voor zorgt dat de tabloids het ook minder interessant gaan vinden.

Denk dat zijn angst vooral zit in de mogelijkheid dat organisaties als de FOM, FIA, Oracle of Ford gaan eisen dat hij op moet zouten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
[...]

De cancel cultuur bereikt nieuwe ongekende hoogtes inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:13
sjaool schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:06:
En die gerucht van Max naar Mercedes? Ik weet niet of ik die nu zo serieus wil nemen. Je zou gek zijn om op dit moment daarheen te willen als je in een Red Bull rijdt. ik mag toch hopen dat Max wat die beslissing betreft loyaal blijft aan Red Bull.
Maar het is na dit jaar nog slechts 1 seizoen tot 2026 en als de relaties binnen het team zo verpest zijn als wordt geschetst dan moet je je afvragen hoe goed dat zitje straks nog is.
[...]

Heb persoonlijk totaal niet het idee dat hij van plan is om zijn plek op te geven. Zijn post op Instagram maakte me zelfs een beetje misselijk. In nagenoeg ieder shot zie je hoe die geknuffeld wordt en als afsluiter een foto met Geri.

https://www.instagram.com/p/C4BjIIZspys/

[ Voor 47% gewijzigd door NotSoSteady op 04-03-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
henri86 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:36:
Wat is Berger zijn rol hier in? Wordt die als onafhankelijk aangedragen? Terwijl die in de begindagen nog teambaas / sporting director / ... was bij Toro Rosso? Gezien zijn functie (aan de pitwall samen met Tost) in de begindagen van Toro Rosso lijkt mij dat hij zeker niet onafhankelijk was of zomaar een aangetrokken personeelslid. Lijkt mij eerder iemand die bv uit de hoge hoed van Helmut Marko kwam die natuurlijk een luisterend oor bij Mateschitz had. Dus in hoeverre is Berger nu niet de spreekpop van Marko?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wat een ellende allemaal. Zit hier toch niet op te wachten :? Ik zat juist te genieten van de geoliede machine bij RBR. Echt de kip met de gouden eieren slachten......

Dan gaat zo'n Jos zich er ook weer mee bemoeien. Nee die heeft een lekkere reputatie met vrouwen.

Echt enorm trashy gedoe en laag niveau allemaal,

Max bij Toto, ik zie het allemaal niet echt. Vind RBR veel beter bij hem passen. Voor 2024 en 2025 lijkt hij zeer grote kansen op een 4e en 5e titel te hebben.

Dus hoe moet dat dan werken :? Starten per 2025 of 2026 :? Tot zolang kan deze toestand ook niet voortduren. Dus waarom dan weg.

Newey zal ook vast eerst op gardening leave moeten.

Wat een bende......

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 04-03-2024 17:03 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
stylezzz schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:55:
[...]

Dit lijkt helemaal niet meer te gaan over het grensoverschrijdend gedrag en cancel culture ;)
Groep A wilt Horner uberhaupt weghebben en groep B wilt hem houden. Gezien die zelf niet wilt gaan en er mogelijk wat andere legal zaken spelen (zeg in de categorie dat Red Bull GmbH hem niet zomaar kan ontslaan) wordt het grensoverschrijdend gedrag gebruikt om de publieke opinie te beïnvloeden. Dat Horner toch niet "dat lievertje is zoals die zich voor doet". Het hele grensoverschrijdend verdrag verhaal is dan "just a means to an end'.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MadDogMcCree
stylezzz schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:55:
[...]

Het heeft weinig te maken met 'cancel cultuur'. Er speelt veel meer dan alleen deze kromme verhouding tussen Horner en zijn PA. Het gaat om een machtsstrijd, waarbij Horner het vertrouwen met het Oostenrijkse kamp lijkt te hebben geschonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mijn grootste droom is dat Max voor een automerk gaat rijden (McLaren, Ferrari of Mercedes). Dus kom maar op! Dat zou wel de leukste shuffle in jaren worden.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Was dat hele verhaal met VAG uiteindelijk niet ook uitgekomen op "VAG wil ~50% eigendom van RBR, RBT en RBPT, Red Bull GmbH vind dat dikke prima, Horner absoluut niet". Als dat zo is is ook wel duidelijk waarom die "twee" tegenover elkaar staan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Inmiddels zou Ford ook willen terugkrabbelen: https://f1-insider.com/fo...l-vertrags-details-62286/

En nu komen er weer geruchten naar buiten dat Horner geprobeerd heeft RBR te kopen: https://www.formulapassio...dissidi-spaccato-red-bull

Dat hele PA verhaal lijkt steeds meer alleen maar ruis te zijn.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

Geweldig. Ik had geen F5-avondje ingepland maar het moet maar. :+

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:02
Mohammed Ben Sulayem: FIA President under investigation for alleged attempt to interfere over F1 race

https://www.bbc.com/sport/formula1/68465516

Gaat over de extra straf die Alonso kreeg in Jeddah 2023.

[ Voor 17% gewijzigd door Extigo op 04-03-2024 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:01
Pffft alsof deze soap niet nog gekker kon 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Help!!!! schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:01:
Wat een ellende allemaal. Zit hier toch niet op te wachten :? Ik zat juist te genieten van de geoliede machine bij RBR. Echt de kip met de gouden eieren slachten......

Dan gaat zo'n Jos zich er ook weer mee bemoeien. Nee die heeft een lekkere reputatie met vrouwen.

Echt enorm trashy gedoe en laag niveau allemaal,

Max bij Toto, ik zie het allemaal niet echt. Vind RBR veel beter bij hem passen. Voor 2024 en 2025 lijkt hij zeer grote kansen op een 4e en 5e titel te hebben.

Dus hoe moet dat dan werken :? Starten per 2025 of 2026 :? Tot zolang kan deze toestand ook niet voortduren. Dus waarom dan weg.

Newey zal ook vast eerst op gardening leave moeten.

Wat een bende......
Ik zie Newey gewoon met pensioen gaan als dit zo door gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Het is mij wel duidelijk. Horners positie is onhoudbaar maar hij wil niet weg. Het uiteindelijke resultaat (met dank aan oa Jos) is dat hij wordt gedwongen op te stappen. De vraag is alleen wat de prijs is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
MadDogMcCree schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:13:
Inmiddels zou Ford ook willen terugkrabbelen: https://f1-insider.com/fo...l-vertrags-details-62286/

En nu komen er weer geruchten naar buiten dat Horner geprobeerd heeft RBR te kopen: https://www.formulapassio...dissidi-spaccato-red-bull

:O :O

Weer lekker elkaar na lullen en de boel opkloppen. Er staat niets meer dan dat Ford de boel onderzoekt en 'beschikt over de gelekte gegevens'. Lijkt me nogal logisch, en iedere vooraanstaande partner van Red Bull zal IETS meer uitleg verwachten dan 'we hebben het onderzocht, was niks, doei'.

Aan de andere kant, zolang je wint heb je vrienden, dus ik zie ook niet zomaar een paar grote sponsoren opstappen. Horner moet hopen dat de storm nu snel gaat liggen, maar ik verwacht dat deze vrijdag of zaterdag het volgende konijn uit de hoge hoed gaat komen (de betreffende dame gaat in beroep bv., of klaagt FIA/FOM/Oracle/RBR/Red Bull AG aan vanwege verzaken van hun zorgplicht oid). Het is wel duidelijk dat iemand het op hem gemunt heeft, en diegene aan veel touwtjes kan trekken.

Daarnaast; Max wil gewoon racen en wil winnen, dat is altijd al zo geweest en hij is altijd al wars geweest van het hele circus er omheen, dus dat zal nu niet anders zijn. Leuk, zo'n evt. Marko (of Newey?) clausule, maar het verschilt ook per dag voor welk persoon hij een clausule heeft en wie hij trouw zou zijn. Max blijft gewoon bij RBR zolang die veruit de beste auto in het veld hebben. Denk je serieus dat hij weer om plek 3 > 10 gaat vechten in Mercedes, puur omdat z'n papa boos is op Horner en Marko nu matties is geworden met Toto? En niet eens omdat ze nou zo dol op elkaar zijn, maar puur om een 'The enemy of my enemy is my friend'-gedachte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:29

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Weer een onderzoek erbij, wat een gedoe allemaal..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Extigo schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:23:
Mohammed Ben Sulayem: FIA President under investigation for alleged attempt to interfere over F1 race

Horner is ook z'n "Bad shit on important people" mapje aan het legen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yP8pKKqPDQxNWChDd-vyx6qPZ-0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vcln7CmqIf9wpzmFL2gjuaQt.jpg?f=user_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat het nu vooral even zinnig is om af te wachten en kijken wat er gebeurd en of dingen ook waar zijn. Want opeens komt er zoveel, zeker ook niet altijd uit betrouwbare bronnen, dat het eerder gissen of en zo ja, wat er nu aan de hand is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:32
Op de baan lijkt seizoen 2024 saai, maar buiten de baan is er genoeg om je over te verbazen :-)

Wat een gedoe allemaal zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
koentjuh schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:51:
Op de baan lijkt seizoen 2024 saai, maar buiten de baan is er genoeg om je over te verbazen :-)

Wat een gedoe allemaal zeg!
Niemand hoeft te gokken waar Drive to Survive S07 over zal gaan :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree

Dit kan ook allemaal geen toeval zijn. Er wordt nu ook aan de poten gezaagd van Horner's bondgenoten. Ik zou er niet van staan te kijken dat er 'hulp' van buitenaf komt; Toto of FOM.

Ik geef het nog tot vanavond 9 uur, dan is er een kogel door de kerk, dat kan gewoon niet anders.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Ik vind het wel een vermakelijk soap.
Seizoen leek na de eerste race weer 20x winnen voor Max te worden, nu wat extra entertainment.
Afbeeldingslocatie: https://nofilmschool.com/media-library/eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJpbWFnZSI6Imh0dHBzOi8vaS5naXBoeS5jb20vcFVlWGNnODBjTzhJOC5naWYiLCJleHBpcmVzX2F0IjoxNzM4ODA0MTA0fQ.yemQchEufJtNaZ7wOz9TnOF5T-D7bjjghh064Tp0GvU/image.gif

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
We maken het nog wat dikker. Jos kent de scharrel van horner blijkbaar ook erg goed. :)

https://www.gpfans.com/nl...EOSm8btm1jsGqPoBWdyIVeR4M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
asing schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:58:
[...]

Ik zie het zo voor me dat ze bijvoorbeeld maar één aflevering er over praten (of zelfs helemaal niet) en de rest half verzonnen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
stylezzz schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:07:
We maken het nog wat dikker. Jos kent de scharrel van horner blijkbaar ook erg goed. :)

Het zou mij niet verbazen als dit waar is. Gaat om de PA van Christian Horner, neem aan dat zij ook wel eens in contact komt met Jos/Max/Vermeulen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:30

Oeh, Bild, dan weet je dat het reputabel is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

MadDogMcCree schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:13:

Het verhaal dat Horner RBR wil kopen gaat al langer. Dat heb ik vorig jaar ook een keer voorbij horen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:53
sjaool schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:00:
[...]

Jos heeft ook gezegd dat hij de uitspraken bij de Daily Mail heeft gedaan toen hij boos was na een ruzie met Horner. Dus echt objectief is het nu ook weer niet.
Bij de Telegraaf was zeker ook uit emotie...

Jos weet dondersgoed waar 'ie mee bezig is. Net zoals dat Max Horner niet publiekelijk steunt.
Het hoort allemaal bij het politieke spel om Horner te lozen.
asing schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:58:
[...]

Over Alpine?
Netflix gaat echt z'n vingers hier niet aan branden.

[ Voor 21% gewijzigd door P.K. op 04-03-2024 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:46

JB

Cédric roelt!

P.K. schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:35:
[...]

Jos weet dondersgoed waar 'ie mee bezig is. Net zoals dat Max Horner niet publiekelijk steunt.
Ja lol alsof een willekeurige andere rijder dat publiekelijk wel gedaan had in deze setting :z

Vind het eerder frappant dat MBS nu ineens in opspraak raakt na zijn poging ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
JB schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:37:
[...]
Ja lol alsof een willekeurige andere rijder dat publiekelijk wel gedaan had in deze setting :z
Maar het was ook raar geweest als Max wel de aanval in had gezet.
En daarom doet Jos het.

De coureurs hebben genoeg mediatraining gehad om zich uit dit soort situaties te praten of een mooi verhaaltje op te hangen. Zoiets had Max ook kunnen doen, zeker als het om je eigen teambaas gaat.

[ Voor 36% gewijzigd door P.K. op 04-03-2024 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe

Die roddel is hier vorige week al voorbij gekomen? PA wijst Horner de deur, niks aan het handje. Vervolgens papt de PA met Jos aan en Horner is "tegen" waarna zij de klacht zou hebben gedaan. Of het daadwerkelijk zo is gegaan zullen we ook wel weer niet achter komen. Maar het gerucht dat er ook iets tussen de PA & Jos was dat was er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Ik heb het idee dat Jos zijn rol tamelijk wordt overschat in dit hele verhaal. Volgens mij is hij vooral gefrustreerd dat Horner Max er probeert bij te trekken. Als Jos een grotere rol zou hebben dan had Red Bull GmbH en consorten hem toch al lang teruggefloten. Dan hadden ze echt niet toegelaten tot het paddock en de Red Bull hospitality.

Horner heeft gespeeld en (waarschijnlijk) verloren. Het team (inclusief Max) is waarschijnlijk grotendeels buiten deze interne vete gehouden en ik verwacht dan ook dat ze op persoonlijk vlak geen problemen hebben met Horner. Naar mijn idee zijn de problemen ook begonnen met Mintzlaff, alleen heeft Horner de verkeerde partij gekozen. Hij had samen met Marko en Mark Mateschitz moeten optrekken. Dat hij naar de Thai is gegaan wordt hem kwalijk genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

MadDogMcCree schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:53:
Ik heb het idee dat Jos zijn rol tamelijk wordt overschat in dit hele verhaal. Volgens mij is hij vooral gefrustreerd dat Horner Max er probeert bij te trekken. Als Jos een grotere rol zou hebben dan had Red Bull GmbH en consorten hem toch al lang teruggefloten. Dan hadden ze echt niet toegelaten tot het paddock en de Red Bull hospitality.

Horner heeft gespeeld en (waarschijnlijk) verloren. Het team (inclusief Max) is waarschijnlijk grotendeels buiten deze interne vete gehouden en ik verwacht dan ook dat ze op persoonlijk vlak geen problemen hebben met Horner. Naar mijn idee zijn de problemen ook begonnen met Mintzlaff, alleen heeft Horner de verkeerde partij gekozen. Hij had samen met Marko en Mark Mateschitz moeten optrekken. Dat hij naar de Thai is gegaan wordt hem kwalijk genomen.
Ik denk dat hij via de Thai denkt de macht te kunnen pakken. Dat in feite al heeft gedaan. Na overlijden DM kan redbull GmbH niet meer beslissen omdat alleen DM beslis recht had en de Thai 51% van de aandelen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Zou wat zijn, Mercedes lijft toch Sainz in, Red Bull stort uiteindelijk in als een kaartenhuis door dit geneuzel waardoor een bovengemiddeld goede coureur nu opeens een zitje elders moet zoeken die er niet is....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005

codex

Geen OpenAI agent :)

vhal schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:01:
Zou wat zijn, Mercedes lijft toch Sainz in, Red Bull stort uiteindelijk in als een kaartenhuis door dit geneuzel waardoor een bovengemiddeld goede coureur nu opeens een zitje elders moet zoeken die er niet is....
Ik denk dat elk team Max wel wil en desnoods ruimte maakt voor hem. In elk geval Haas :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

P.K. schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:35:
[...]

[...]

Over Alpine?
Netflix gaat echt z'n vingers hier niet aan branden.
Nee, Max heeft geen mening en geen standpunt ingenomen, dat is heel wat anders

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
P.K. schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:38:
De coureurs hebben genoeg mediatraining gehad om zich uit dit soort situaties te praten of een mooi verhaaltje op te hangen. Zoiets had Max ook kunnen doen, zeker als het om je eigen teambaas gaat.
Dat heeft hij ook gedaan. :)
Maar dan zeggen de speculanten: Max steunt horner niet, want hij zegt alleen wat over de performance/werkgerelateerde kant van Horner.

[ Voor 26% gewijzigd door matthijst op 04-03-2024 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
F1-insider komt met de zoveelste artikel vandaag. Volgens Gerhard Berger, die van dichtbij aanwezig was bij Bahrein GP, lijkt het er op dat mogelijk Christian Horner aan blijft. Echter vertrekt Helmut Marko, Adrian Newey en kan Max naar Mercedes gaan.

Waar of niet, vermakelijk is het wel :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 20-09 14:30
Lezen jullie dit topic ook met zo'n Albert Verlinde stemmetje?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

NeverSettle schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:27:
F1-insider komt met de zoveelste artikel vandaag. Volgens Gerhard Berger, die van dichtbij aanwezig was bij Bahrein GP, lijkt het er op dat mogelijk Christian Horner aan blijft. Echter vertrekt Helmut Marko, Adrian Newey en kan Max naar Mercedes gaan.

Waar of niet, vermakelijk is het wel :)
Newey tegen de Mercedes ingenieurs
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/002/086/808/90f.gif

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Max bij Mercedes. Ik zie het zelf liever niet gebeuren. Waarom niet naar Aston Martin gaan met de Honda motor in 2026? Maar goed, genoeg roddels en 'raar gedoe' gaat er rond!

Misschien zijn de enkele berichtjes (de screenshot in screentest) van een andere persoon in de Whatsapp lek wel van Jos Verstappen lol

[ Voor 28% gewijzigd door alienfruit op 04-03-2024 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

DoeEensGek schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:40:
Totaal niet.

Ik ging er tot de Horner bom van uit dat Max nog heel lang bij redbull zou racen.

Nu helemaal niet meer. Ik vind dat nogal wat.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:51
Ik denk dat die hele “lek” gewoon is gedaan door Netflix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:00:
[...]

Totaal niet.

Ik ging er tot de Horner bom van uit dat Max nog heel lang bij redbull zou racen.

Nu helemaal niet meer. Ik vind dat nogal wat.
Ik voel me net dat hondje 'Dottie' uit Coming to America _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Ach, het zal wel handig zijn als het snel bekend wordt dat hij vertrekt of stopt met F1 en dan het liefst voor de nieuwe F1 uitzendrechten in Nederland worden verkocht :)

Zijn die ook meteen een stuk minder waard voor de FIA/FOM

[ Voor 15% gewijzigd door alienfruit op 04-03-2024 20:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:51
DoeEensGek schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:40:
Dat komt er natuurlijk van als je zovaak naar RTL Boulevaard kijkt. Dan ga je dingen horen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Max naar Mercedes, Toto als zijn manager, en Jos weg uit het paddock, zou toch een mooie ontwikkeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:58

Amphiebietje

In de blubber

Komen hier nog dubieuze tekstberichten tussen Aston Martin en MBS over, of houden ze het telefonisch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Horner kan (VICA)RB kopen en Liam Lawson erin zetten met een Gasly/Albon/Ric er naast?
Thaise motor erin...een Tuk Tuk misschien? En gaan met die banaan!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P.K.
matthijst schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:26:
[...]

Dat heeft hij ook gedaan. :)
Maar dan zeggen de speculanten: Max steunt horner niet, want hij zegt alleen wat over de performance/werkgerelateerde kant van Horner.
Ja ik ken de uitspraak en dat is ook precies wat ik bedoelde. Max gaat hier heel duidelijk niet achter Horner staan. Hij laat een gat vallen mbt de zaak waar het nu allemaal om draait. Hij had ook mee kunnen gaan in het narratief van Horner dat er een onderzoek is geweest en dat het daarmee klaar is. Een verzoek van de FIA president om dat te doen wordt afgewezen.

Normaal reageert Max vrij fel als je aan zijn omgeving komt, nu laat 'ie het allemaal maar gebeuren.

Jij zal het speculeren noemen, voor mij is het een teken aan de wand dat wat Jos deed geen slip-of-the-tongue was. Dit was een geplande aanval van kamp Marko/Verstappen/Oostenrijk op Horner.
Net zoals dat openlijk praten met Toto, net zoals Marko die vandaag zegt niet in de weg van Max te gaan staan. Het is een groot politiek spel om de druk op te voeren bij Horner.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ThomasG
P.K. schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:41:
[...]

*knip*

Normaal reageert Max vrij fel als je aan zijn omgeving komt, nu laat 'ie het allemaal maar gebeuren.

*knip*
Nee. Max reageert fel als het over racen gaat, of verplichtingen die niet bij racen horen maar wel moeten volgens contract/van de FIA, etc. Alles daar buiten geett hij altijd aan dat hij het daar niet over wilt hebben, vooral onderwerpen als dit.

[ Voor 43% gewijzigd door ThomasG op 04-03-2024 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:57
De ene aanname en speculatie na de andere. We kennen de ins en outs niet, net zo min als dat we weten wat er in het contract van Max staat.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
ThomasG schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:59:
[...]
Nee. Max reageert fel als het over racen gaat, of verplichtingen die niet bij racen horen maar wel moeten volgens contract/van de FIA, etc. Alles daar buiten geett hij altijd aan dat hij het daar niet over wilt hebben, vooral onderwerpen als dit.
Max had er een half jaar geleden anders geen moeite mee...
https://www.grandprix.com...s-red-bull-rumblings.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
P.K. schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:08:
[...]

Max had er een half jaar geleden anders geen moeite mee...
https://www.grandprix.com...s-red-bull-rumblings.html
Toen kwam de vraag van een journalist of er een power struggle was binnen Red Bull, toen toen zei hij nee; omdat er toen waarschijnlijk niet was, of althans niet merkbaar. Nu is de situatie natuurlijk veranders. Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat dát iets anders is dan openlijk (moeten) zeggen: ik sta acheter Horner, of Horner moet weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Die timing was wel leuk.

Horner and his wife’s whirlwind week started on Wednesday, when the former racing driver was cleared by a barrister-led ­investigation into in­appropriate and coercive behaviour ­towards a female member of staff. He was already in Bahrain for the opening weekend of the grand prix season and his wife, 51, was expected to fly out to celebrate putting the controversy behind them.
Her private jet was in the air when an email containing dozens of ­messages and photographs, purportedly from Horner to a ­female member of staff, landed in the inboxes of leading F1 figures and international journalists, including The Times.
She stuck with the plan and appeared alongside her husband in ­Bahrain. But their marriage and his job, which brings in an £8 million annual salary, remain in the balance.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
ThomasG schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:12:
[...]
Toen kwam de vraag van een journalist of er een power struggle was binnen Red Bull, toen toen zei hij nee; omdat er toen waarschijnlijk niet was, of althans niet merkbaar. Nu is de situatie natuurlijk veranders. Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat dát iets anders is dan openlijk (moeten) zeggen: ik sta acheter Horner, of Horner moet weg.
Niet opeens het onderwerp veranderen. ;) Je stelde dat Max alleen fel reageerde op race-gerelateerde zaken.
Als het 'm krenkt reageert ie ook wel op andere dingen. Ik gaf een voorbeeld, maar er zijn er meer.

Overigens, met de kennis van nu mag je er gewoon van uitgaan dat die power-struggle toen ook al speelde. De publicatie van motorsport-total bevestigd dat.

Dus zoveel is er niet veranderd, power struggle gaande, speculerende media > toen een felle reactie, nu weigert ie het zelfs als er om gevraagd wordt door de president van de FIA.

NOFI, maar ik snap die naïviteit hier niet zo goed. Dit soort spelletjes worden al gespeeld zolang de Formule 1 bestaat. Geloven jullie werkelijk dat Jos die uitspraken per ongeluk deed en dat Max niet net zo goed in het kamp van Marko zit?

Waarom zouden er dan nu geruchten de wereld in geholpen worden over een overstap naar Mercedes?
Als Max achter Horner zou staan, gaat ie toch niet zn contract verbreken?

[ Voor 7% gewijzigd door P.K. op 04-03-2024 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

In eerste instantie dacht ik, never nooit.
Nu het even heeft kunnen bezinken denk ik, het zou wel een interessante stap zijn voor Max verstappen en Mercedes.
Verstappen heeft de kennis om een auto te bouwen in een team, meer nog dan Hamilton. Mercedes heeft daar nood aan.
En Verstappen zoekt een uitdaging (als sporter is drie WDC op een rij, op cruise control, geen uitdaging meer.

Ik acht de kans klein, maar als het gebeurd, dan snap ik de overstap.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
P.K. schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:27:
[...]

Niet opeens het onderwerp veranderen. ;) Je stelde dat Max alleen fel reageerde op race-gerelateerde zaken.
Als het 'm krenkt reageert ie ook wel op andere dingen. Ik gaf een voorbeeld, maar er zijn er meer.

Overigens, met de kennis van nu mag je er gewoon van uitgaan dat die power-struggle toen ook al speelde. De publicatie van motorsport-total bevestigd dat.

Dus zoveel is er niet verandert, power struggle gaande, speculerende media > toen een felle reactie, nu weigert ie het zelfs als er om gevraagd wordt door de president van de FIA.

NOFI, maar ik snap die naïviteit hier niet zo goed. Dit soort spelletjes worden al gespeeld zolang de Formule 1 bestaat. Geloven jullie werkelijk dat Jos die uitspraken per ongeluk deed en dat Max niet net zo goed in het kamp van Marko zit?

Waarom zouden er dan nu geruchten de wereld in geholpen worden over een overstap naar Mercedes?
Als Max achter Horner zou staan, gaat ie toch niet zn contract verbreken?
Het is wel duidelijk waar jij naar toe wilt. Maar helaas, wij happen niet.

PS. De Mercedes geruchten komen omdat Jos en Toto enige tijd hebben staan praten, en journalisten dat gezien/gefotografeerd hebben, en zij hebben delen van dat gesprek gehoord/opgevangen.
Pagina: 1 ... 38 ... 68 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.