When the pink is snookered, Go for the brown
A het komt dus niet door mijn telefoon (Pixel 3a) hier werkt deze app ook niet meer. De Go Sharing support is het hier niet mee eens en noemt het een tijdelijke storing.Gerjannn schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:04:
[...]
Ah,, vervelend. Ik kan Go Sharing inderdaad ook niet installeren. Lijkt dus niet te werken op Android 12.
Hier ook zeker geïnteresseerd in. Iemand die het heeft uitgeprobeerd?boratnl schreef op maandag 1 november 2021 @ 23:07:
Ik zag in een aantal reviewfilmpjes de indrukwekkende text-to-speech die niet alleen heel snel de woorden herkent, maar ook op de juiste manier interpunctie en leestekens toepast.
Die filmpjes waren alleen allemaal Engels gesproken. Werkt dat in het Nederlands net zo top (inclusief het leestekens wel), of is het dan toch wel een stuk minder?
De functie zou in Gboard moeten zitten.
Ondanks m'n avatar, ben ik fervent iPhone/Apple (wel gewoon Windows game pc) gebruiker die elk jaar weer naar de Pixels loopt te loeren.
[ Voor 11% gewijzigd door prodygee op 02-11-2021 13:48 ]
Ik ben er ook erg benieuwd naar. overweeg het zelfs als methode voor het schrijven of "zeggen" van mijn scriptieprodygee schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:46:
[...]
Hier ook zeker geïnteresseerd in. Iemand die het heeft uitgeprobeerd?
De functie zou in Gboard moeten zitten.
Ondanks m'n avatar, ben ik fervent iPhone gebruiker die elk jaar weer naar de Pixels loopt te loeren.
Suh dude
Batterijduur is sterk afhankelijk vanaf het verbonden netwerk (4g of 5g)Linkje3 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:57:
Staat er nog ergens een goede vergelijking qua batterijduur met andere recente toestellen? Ik lees toch veel verschillende berichten wanneer het aankomt op de batterijduur.
5g slurpt op dit moment veel batterij bij de pixel telefoons
Suh dude
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jbzN2YDcHJFqH6Ld62tEwbmE.jpg?f=user_large)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb nu de t-mobile sim er in gedaan en nu werkt alles maar als ik de esim van tmobile wil scannen geeft hij meteen de melding "incorrect QR Code".
Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat dit echter aan de telefoon ligt aangezien hij de melding ook al geeft als ik nog aan het bewegen ben naar de QR code (omdat deze nog niet in beeld is) en deze dus nog niet in beeld heb.
Bij de meeste foto's geef ik de voorkeur aan de Vivo:
YouTube: Google Pixel 6 Pro vs Vivo X70 Pro Plus Camera Comparison
[ Voor 3% gewijzigd door edgarf28 op 02-11-2021 15:30 ]
Het is blijkbaar al mogelijk met de laatste versie
Zelf durf ik het nog niet, maar erger me momenteel wel kapot aan alle advertenties op al die websites... (behalve op die van Tweakers natuurlijk
Freekers schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:43:
[...]
Dank voor de tip, dat lijkt (helaas) allemaal goed te staan. Ik heb er met name last van bij Telegram meldingen, kan er niet de vinger op leggen. In Telegram heb je de optie om notificatie voorkeuren te resetten. Dat heb ik zojuist gedaan. Eens kijken of dat het heeft opgelost.
Ik had hetzelfde probleem op mijn OnePlus Nord overigens. Dat probleem is 'uit zichzelf' gekomen.
Ook mis ik soms notificatie geluiden, bijv van WhatsApp. Dan staat er wel een icon maar is er geen geluidje afgegaan. Dat gebeurd met name bij groeps chat als er in een korte tijd veel berichten zijn verstuurd, dus het lijkt wel alsof notificaties dan op pauze gaan.. maar hoe of waar zet ik dit aan/uit?
Ander probleem; ik kan een bepaalde app niet installeren, namelijk 'Go Sharing' uit de Play Store. Deze app werkte wel op mijn OnePlus Nord. Enige melding die ik krijg is 'Kan Go Shjaring niet installeren - Probeer het opnieuw. Als het nog steeds niet werkt, bekijk je algemene manieren om het probleem op te lossen'. Die algemene manieren komen neer op cache leegmaken enz. wat ik reeds geprobeerd heb.
Ik vermoed dat de app nog niet compatible is met Android 12. Is het iemand gelukt deze app succesvol te installeren?
Misschien kun je tot die tijd toe met een privé-DNS?coendeurloo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:44:
Zelf durf ik het nog niet, maar erger me momenteel wel kapot aan alle advertenties op al die websites...
Instellingen - Netwerk en internet - Privé-DNS - Hostnaam van privé-DNS provider': dns.adguard.com
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Is je eSIM nog geregistreerd in een oude telefoon? Deze moet je eerst verwijderen voordat je een nieuwe telefoon met eSIM kan activeren.Jan Sabelis schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:27:
Ik heb vandaag mijn Pixel 6 binnen gekregen en krijg de esim niet werkend.
Ik heb nu de t-mobile sim er in gedaan en nu werkt alles maar als ik de esim van tmobile wil scannen geeft hij meteen de melding "incorrect QR Code".
Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat dit echter aan de telefoon ligt aangezien hij de melding ook al geeft als ik nog aan het bewegen ben naar de QR code (omdat deze nog niet in beeld is) en deze dus nog niet in beeld heb.
De eSIM is nooit geregistreerd geweest. Dit is de eerste keer dat ik deze gebruik.Hjsurk schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:26:
[...]
Is je eSIM nog geregistreerd in een oude telefoon? Deze moet je eerst verwijderen voordat je een nieuwe telefoon met eSIM kan activeren.
Had hiervoor een oneplus 7T en daar konde ntwee sims in, met de pixel kan dat niet en moest ik over naar een eSIM.
Ik zit zelf bij Vodafone NL met eSIM en had daar geen problemen. Bij het toevoegen alvast boven de QR-code houden zodat deze niks anders kan zien? En anders misschien even contact zoeken met T-Mobile Nederland?Jan Sabelis schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:24:
[...]
De eSIM is nooit geregistreerd geweest. Dit is de eerste keer dat ik deze gebruik.
Had hiervoor een oneplus 7T en daar konde ntwee sims in, met de pixel kan dat niet en moest ik over naar een eSIM.
Dit is echt geniaal, het werkt meteen supergoed!CLB schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:12:
[...]
Misschien kun je tot die tijd toe met een privé-DNS?
Instellingen - Netwerk en internet - Privé-DNS - Hostnaam van privé-DNS provider': dns.adguard.com
Hmmm hier nog niet? Geen toegang tot...coendeurloo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:31:
[...]
Dit is echt geniaal, het werkt meteen supergoed!
Of gebruik een app als Blokada. Is ook makkelijk even tijdelijk uit te zetten wanneer nodig.coendeurloo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:31:
[...]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Anyway, over de Pixel, wat me tot nu toe opviel:
Fijn scherm, 90Hz is lekker vloeiend, mooie kleur achterkant ('t is feitelijk donkergrijs, en het randje boven de camerabump is nog net wat lichter). Bluetooth werkt goed so far (vaak problemen mee gehad met mijn XM3 met stotteren en verbinden). Speaker bij telefoneren is goed, er is geen sprake van een kleine sweetspot waarbij je nauwelijks nog iets hoort zodra je oor wat verschuift.
Haptische feedback is echt een groot verschil met wat ik gewend ben. Vooral de ringtones die mee trillen met de muziek zijn leuk. Er is duidelijk verschil tussen 'bas' en 'treble' in de trillingen. Wellicht dat ik voor 't eerst in lange tijd mijn telefoon eens uit de silent modus haal.
Hij is verder wel echt groot, en past niet heel lekker in de broekzak, vanwege lengte + de dikke camerabump. Ik snap niet zo goed waarom we niet op ~140-150mm hoogte zijn blijven steken met telefoons, dat is meer dan voldoende. Maar hoe dan ook, dat neem ik op de koop toe.
Nu maar hopen dat deze telefoon net zo lang meegaat als mijn Nexus 5 dat ooit deed.
Fijn om te horen natuurlijkcoendeurloo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:31:
Dit dan weer wat minder...GroeneThee schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:34:
Hmmm hier nog niet? Geen toegang tot...
Gebruik dit simpele trucje eigenlijk al jaren, werkt altijd goed eigenlijk.
:strip_exif()/f/image/CjcQ61IjIqPiU4mybs8SqVK3.jpg?f=fotoalbum_large)
Een hoop omwegen maar daar is die
nu gauw testen
[ Voor 20% gewijzigd door spartacusNLD op 02-11-2021 19:30 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ik kan hier nog altijd niet aangeven of een melding van bijvoorbeeld m'n bank-app wèl sensitief is en een melding van buienalarm niet sensitief is?Gerjannn schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:54:
Qua UX niet slim gekozen van Google, maar je kunt hier op klikken:
...
Dan zou je de optie moeten hebben
Welke software-engineer vond het overigens een strak plan om als Android Auto draait de Now Playing feature te disablen?

Ik heb dit ook al jaren maar juist op Android12 / de pixel6 werkte het niet.CLB schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:12:
[...]
Misschien kun je tot die tijd toe met een privé-DNS?
Dit lijkt er aan gerelateerd te zijn, gaat niet helemaal over hetzelfde maar wel over DoT
https://www.reddit.com/r/...over_tls_hell_on_android/
[ Voor 21% gewijzigd door SuperKneus op 02-11-2021 20:20 ]
- android 12 is top (maar mist soms handige OxygenOS features zoals snel wisselen in overzichtscherm open apps)
- maakt beduidend betere foto's en heeft toffe foto features!
- de grootte is min of meer hetzelfde en gewenning is niet nodig
- telefoon voelt minder elegant dan OP 6T door camera bar
- gestures (vooral 'back') werkt IMO iets minder logisch en werkt soms frustrerend wanneer je een (hamburger) menu wil openen vanaf linkse sleep actie)
- batterij tot nu toe meer dan prima! Oplader van Galaxy s21 werkt ook als snellader.
- ik mis "zaklamp aan" functie voor dubbel tikken op achterkant (voor nu opgelost met taptap app xda)
- ik mis een 'schedule' optie voor 'Always On Display zodat die snachts uit gaat
- Google home integratie is top (OP 6T had dit niet)
- scherm (met standaard instelling) is minder saturated dan OP 6T
- pixel launcher gewisseld voor action launcher zodat ik geen zoekbalk heb.
- het tikken op het scherm (met nagel) geeft een hol geluid (impressie build kwaliteit)
- vingerafdruk sensor werkt net zo goed/snel als op OP 6T
Bovenal ben ik blij met de overstap. Er is wel iets gewenning nodig maar dat komt goed. Voor degenen die twijfelen aan een overstap van OP naar pixel: doen! De belofte aan constante updates en foto kwaliteit is m.i. de overstap waard.
Nu nog opzoek naar een elegante case...
Helaas werkt dit niet goed in het Nederlands. De geweldige Recorder-app werkt fantastisch, maar is alleen beschikbaar voor transcriptie in het Engels (of Frans, Duits of Japans, maar dat spreek ik niet goed.)pannekoek141 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:48:
[...]
Ik ben er ook erg benieuwd naar. overweeg het zelfs als methode voor het schrijven of "zeggen" van mijn scriptie
De Google assistent verstaat mij goed in het Nederlands, net als de microfoon in Gboard, maar die herkennen geen interpunctie (behalve als je het expliciet benoemt, dus spreek "uitroepteken" of "punt" en er komt "!" of "." te staan.
Zowel Telegram als WhatsApp negeren deze optie volledig. Ik krijg nog steeds bovenin beeld een korte preview als een bericht binnen komt. Of werkt deze functie anders dan ik denk?Gerjannn schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:08:
[...]
Het klinkt voor mij als de optie 'Tonen op scherm':
[Afbeelding]
Staat deze wellicht uit voor Whatsapp?
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik dacht dat bluetooth altijd het zelfde klonk, omdat het niet door een DAC hoeft?
Pixel is moeilijk te vinden. Maar de vivo x70 is zelfs nog lastiger… Behalve dan misschien in India 🙄edgarf28 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:28:
Camera vergelijking tussen de Pixel 6 Pro en de Vivo X70 Pro Plus, welke de zelfde main camera sensor heeft. De Vivo gebruikt Zeiss lenzen voor alle camera's aan de achterzijde op de phone.
Bij de meeste foto's geef ik de voorkeur aan de Vivo:
YouTube: Google Pixel 6 Pro vs Vivo X70 Pro Plus Camera Comparison
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
The workaround for now – assuming you want to stay on Android 12 – is to use the Google Home app’s controls to tweak volume. For most Cast devices, you can also set up quick access to it through the “Device controls” quick settings tile available on Android 12.
Ik ben er nog mee aan het experimenteren maar lees op Reddit de zelfde resultaten. Ik heb eergisteren het voorkeurs verbinding type van 5G naar 4G gezet en m'n batterij gaat nu een stuk langer mee. Standby drain is bijna verwaarloosbaar.Troubled schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:05:
Iemand anders het probleem dat hij veel batterij gebruikt terwijl het scherm uitstaat? Vannacht is ie 15% gedaald. Bij batterij staat 48% Mobile network stand-by. Dit had ik als het goed is al uitgeschakeld in developer options maar lijkt niet te werken.
Verwijderd
5G uitzetten, om de één of andere reden gebruikt 5G moeilijk veel energie.Troubled schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:05:
Iemand anders het probleem dat hij veel batterij gebruikt terwijl het scherm uitstaat? Vannacht is ie 15% gedaald. Bij batterij staat 48% Mobile network stand-by. Dit had ik als het goed is al uitgeschakeld in developer options maar lijkt niet te werken.
Beetje gissen, maar dat zal waarschijnlijk komen omdat 5G nog geen gemeengoed is en je telefoon dus constant blijft zoeken naar een netwerk.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2021 09:30 ]
Je kan in Google foto's naar 'library' (rechts onder) en dan vind je daar de 'photos on device'. Als je dat naar 'view all' gaat zie je al je verschillende mappen met foto's.Kwakkies schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:38:
Wellicht een hele domme vraag, maar ik ben vanuit mijn vorige telefoons Xiaomi/Huawei dat je een mooie 'Gallerij' app hebt waarin netjes als je mappen met foto's staan (WhatsApp etc.). Klopt het dat je nu echt enkel de Google Foto's hebt? Ik moet hier in ieder geval enorm aan wennen op de een of andere manier..
Hoeveel van je 128gb heb je trouwens nog over na een aantal dagen gebruik?CLB schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:44:
Of je download gewoon een van de miljoen third party-galerij-apps uit de Play Store...
Die staat al uitVerwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:30:
[...]
5G uitzetten, om de één of andere reden gebruikt 5G moeilijk veel energie.
Beetje gissen, maar dat zal waarschijnlijk komen omdat 5G nog geen gemeengoed is en je telefoon dus constant blijft zoeken naar een netwerk.
Heb wel dual sim. Misschien dat het daar aan ligt.
Ik denk dat Files by Google jou probleem oplost. Kan mij herinneren dat deze niet standaard op mijn Pixel 3aXL stond.Kwakkies schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:38:
Wellicht een hele domme vraag, maar ik ben vanuit mijn vorige telefoons Xiaomi/Huawei dat je een mooie 'Gallerij' app hebt waarin netjes als je mappen met foto's staan (WhatsApp etc.). Klopt het dat je nu echt enkel de Google Foto's hebt? Ik moet hier in ieder geval enorm aan wennen op de een of andere manier..
Ik heb een 256GB-variantmasterrobo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:46:
Hoeveel van je 128gb heb je trouwens nog over na een aantal dagen gebruik?
Over 4G vs 5G... Heb juist expres 5G aangezet en zie echt geen gekke batterydrain ofzo, ook niet in vergelijking met 4G waar ik het toestel de eerste dagen mee gebruikt heb. Lucky me of nog achtergrond- processen die bij jullie bezig zijn. Zal het uiteraard verder in de gaten blijven houden. Gisteren gebruikt in combinatie met WiFi en 5G, 08.00 van de lader af, 23.30 er weer in met nog 35% accu over en 3,5 uur SoT.
Pijnlijke mededeling voor alle T-Mobile gebruikers die hoopten een nieuwe esim te gebruiken in hun pixel 6. T-Mobile ondersteund alleen Samsung en Apple 😒 gisteren met ze gebeld, eindstand is dat ik terug moet naar een T-Mobile winkel om mijn fysieke sim weer te activeren en ik ben 12 uur onbereikbaar.. ligt dus niet aan de pixel maar aan T-Mobile.Jan Sabelis schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:24:
[...]
De eSIM is nooit geregistreerd geweest. Dit is de eerste keer dat ik deze gebruik.
Dat is gek, ik heb op mijn Pixel 6 pro de eSim in gebruik. In de T-Mobile app op mijn oude telefoon de e-sim aangemaakt en met mijn nieuwe telefoon de QR code gescand en deed het direct.outrazor schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:00:
[...]
Pijnlijke mededeling voor alle T-Mobile gebruikers die hoopten een nieuwe esim te gebruiken in hun pixel 6. T-Mobile ondersteund alleen Samsung en Apple 😒 gisteren met ze gebeld, eindstand is dat ik terug moet naar een T-Mobile winkel om mijn fysieke sim weer te activeren en ik ben 12 uur onbereikbaar.. ligt dus niet aan de pixel maar aan T-Mobile.
Hetzelfde lijkt te gelden voor de Google zoek balk.
Ben er pas net mee aan t stoeien, maar dit soort dingen zijn echt zo annoying!
Ik heb allang bedacht om gewoon mijn Nova launcher setup te gebruiken (als de 6P binnen is)onnaj schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:35:
Iemand al een oplossing om de weer en datum widget te verwijderen? Dat neemt onderhand 1/4 van het scherm in en lijkt niet te verwijderen.
Dat kan niet in de standaard launcher van google.onnaj schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:35:
Iemand al een oplossing om de weer en datum widget te verwijderen? Dat neemt onderhand 1/4 van het scherm in en lijkt niet te verwijderen.
ik gebruik zelf: https://novalauncher.com/ -> https://play.google.com/s...=com.teslacoilsw.launcher
waar ik ook van onder de indruk ben (heeft weer een grote update gehad): https://lawnchair.app/ -> https://play.google.com/s...eletescape.lawnchair.plah
Hoe nova er op mijn pixel nu uit ziet:
/f/image/50W7iqC5cokBBux6T5UfVVse.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door spartacusNLD op 03-11-2021 10:55 ]
Brandt die onderste nav bar niet je scherm in?spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:39:
[...]
Dat kan niet in de standaard launcher van google.
ik gebruik zelf: https://novalauncher.com/ -> https://play.google.com/s...=com.teslacoilsw.launcher
waar ik ook van onder de indruk ben (heeft weer een grote update gehad): https://lawnchair.app/ -> https://play.google.com/s...eletescape.lawnchair.plah

if (!coffee) {
Work = false; }
burn-in op oled schermen van telefoons heb ik al heel lang niet meer gezien of voorbij zien komen. Er zullen vast enkele voorbeelden zijn maar dat is echt iets uit het verleden zover ik weetmasterrobo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:45:
[...]
Brandt die onderste nav bar niet je scherm in?
Nee, alleen via een pincode/wachtwoord of je vingerafdruk in het scherm.yingyang schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:58:
Kan iemand mij vertellen of de Pixel 6 pro, via gezichtsherkenning ontgrendelen ondersteund, want ik lees overal wat anders?
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Ja, de standaard Recorder app regelt telefoongesprekken.almere schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:00:
Kun je telefoon gesprekken opnemen met de 6 pro zonder een extra app te installeren?
https://support.google.com/pixelphone/answer/9516618?hl=nl
Eventueel ook via de standaard telefoon app:
https://support.google.com/phoneapp/answer/9803950?hl=nl
[ Voor 26% gewijzigd door Hjsurk op 03-11-2021 11:07 ]
Bedoel eigenlijk als je iemand belt of gebeld word,worden deze gesprekken dan automatisch opgenomen of moet ik cube of acr downloaden?Hjsurk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:01:
[...]
Ja, de standaard Recorder app regelt telefoongesprekken.
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Gebruik 55GB van 128. Dat is met uploaden van galerij naar drive aan en 132 apps (maar eens wat verwijderen) en tevens vrijwel heel spotify edownload wegens veel in het buitenland met slecht/geen mobiel internet.masterrobo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:46:
[...]
Hoeveel van je 128gb heb je trouwens nog over na een aantal dagen gebruik?
Wilde eerste wachten op de 256gb maar keek op mijn OP7 pro na 2 jaar gebruik en toen bleek dat ik maar 58gb in gebruik had. En stock android neemt ook minder GB in beslag dan Oneplus OS.
Ik kan die optie bij mij nergens vinden.Hjsurk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:01:
[...]
Ja, de standaard Recorder app regelt telefoongesprekken.
almere schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:08:
[...]
Bedoel eigenlijk als je iemand belt of gebeld word,worden deze gesprekken dan automatisch opgenomen of moet ik cube of acr downloaden?
Hmm, misschien dat dit regio gebonden is. Ik ben niet woonachtig in Nederland dus dat kan het verklaren.Troubled schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:11:
[...]
Ik kan die optie bij mij nergens vinden.
In dat geval moet je waarschijnlijk wel een externe app installeren als je de optie niet ziet.
[ Voor 40% gewijzigd door Hjsurk op 03-11-2021 11:14 ]
Er staat (alleen India) bij.Hjsurk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:11:
[...]
Jazeker, dit kan via de Telefoon app zelf: https://support.google.com/phoneapp/answer/9803950?hl=nl
Maar dit is niet echt handig:Hjsurk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:01:
[...]
Als je begint met opnemen, krijgen beide partijen daarom een melding dat het gesprek wordt opgenomen. Als je stopt met opnemen, krijgen beide partijen een melding dat het gesprek niet meer wordt opgenomen.
Leuk om mee te spelen. Werk goed en soepel allemaal we weer opnieuw je weg vinden maar dat is juist wel leuk.
Wel aan het klooien geweest met USB laders, kabels en QI-dock geweest.
Bevindingen:
- Een nieuwe en goede USB-A --> USB-C waarover 5A zou mogen werkt niet. Met andere toestellen, dock en test kit geen problemen.
- met standaard 5v 2,4A lader haalt hij max 5v 1A tijdens laden.
- Via lader met QI dock haal ik 10v 1,5A
- met PD lader (heb zo de specs niet bij de hand) ook 10v 1,5A
Qua laadvermogen kom ik wel goed uit omdat ik hiermee de accu 's nachts wel vol krijg. Maar kan weer meerdere laders en kabels niet meer gebruiken. Had op beter gehoopt. De EU denk ik ook.
Wordt nu toch weer richting een nieuwe lader gepushed met als resultaat de oude situatie (lader bij het toestel) en extra vervoerskosten.
Ik heb nu 1 foto in een bijna donkere kamer geschoten. Resultaat was bedoevend. Ik hoop dat de camera in een verkeerde modus stond oid (las echter nightshot). Verschil met mijn Huawei P30 (point and shoot) is enorm. Mocht de fout niet bij mij zitten dan gaat het toestel weer retour
Het zou me even ontschoten kunnen zijn, maar volgens mij valt 5A buiten de USB spec op USB-A. Die gaat uit mijn hoofd maar tot 3A max.
Dash charge gaat hoger, maar valt ook niet binnen de USB spec. En Pixel ondersteund USB PD, geen andere prioritaire laadprotocollen.
Dus probeer het eens met een USB PD lader en kabel. Overigens zal die ook niet verder komen dan het maximum vermogen wat een Pixel accepteert (en dit is niet op 5A.
Bekijk dit schema maar eens
Wikipedia: File:USBPowerDeliveryR30V12PowerRule.svg
Tip voor een algemene 45W USB PD lader die ook nog eens PPS (onderdeel van PD 3.0) ondersteund is deze:
pricewatch: Samsung 45W Travel Adapter EP-TA845 Zwart
Er zit een kabel bij uiteraard, maar koop e-marked kabels als je 5A wil (dat is alleen van toepassing op 20V+).
[ Voor 65% gewijzigd door Epsilon op 03-11-2021 12:42 ]
Ik kan wel typen met voice, als ik het microfoon aanklik in mijn toetsenbord, maar het is dan zonder punctuation enzovoort.
/f/image/iCTv0p9Xwrd0x5Ppfg10y4N7.png?f=fotoalbum_large)
Ik had hetzelfde probleem. Bij Assistant Settings heb ik opnieuw Engels (UK) als mijn primaire taal ingesteld en vervolgens Nederlands toegevoegd als secundaire taal. Vervolgens kon ik het wel inschakelen.yeth3119 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:32:
Is het jullie gelukt om assistant voice typing werkend te krijgen op jullie pixel? Bij mij kan ik het niet aanzetten. Alleen weet ik niet waarom, mijn default taal is wel Engels.
Ik kan wel typen met voice, als ik het microfoon aanklik in mijn toetsenbord, maar het is dan zonder punctuation enzovoort.
[Afbeelding]
/f/image/HqX5EPNktFwtlWX088ONbdrw.png?f=fotoalbum_large)
Ah nice, vraagje waar.kan ik dat vinden? Zit hier te zoeken maar zonder succes hahaHjsurk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:45:
[...]
Ik had hetzelfde probleem. Bij Assistant Settings heb ik opnieuw Engels (UK) als mijn primaire taal ingesteld en vervolgens Nederlands toegevoegd als secundaire taal. Vervolgens kon ik het wel inschakelen.
[Afbeelding]
Add me op Stadia: Gloogle
Settings/Instellingen -> Zoeken op "Assistant Settings" in de zoekbalk van Instellingen -> Languages/TalenPukson schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:58:
[...]
Ah nice, vraagje waar.kan ik dat vinden? Zit hier te zoeken maar zonder succes haha
Gevonden idd! Kan alleen dat schijfje bij voice typing nog niet wijzigen.Hjsurk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:00:
[...]
Settings/Instellingen -> Zoeken op "Assistant Settings" in de zoekbalk van Instellingen -> Languages/Talen
Ik had het zelfde probleem maar kan het idd ook nog niet activeren.Pukson schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:01:
[...]
Gevonden idd! Kan alleen dat schijfje bij voice typing nog niet wijzigen.
Bedankt, heb het geprobeerd, maar hij moet iets downloaden via wifi nadat ik de instellingen heb aangepast. Hij accepteert geen mobiel netwerk. Ik hoop dat na het verbinden met een wifi netwerk het daarna wel werkt.Hjsurk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:45:
[...]
Ik had hetzelfde probleem. Bij Assistant Settings heb ik opnieuw Engels (UK) als mijn primaire taal ingesteld en vervolgens Nederlands toegevoegd als secundaire taal. Vervolgens kon ik het wel inschakelen.
[Afbeelding]
Thanks, dan ga ik ze maar even bellen.outrazor schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:00:
[...]
Pijnlijke mededeling voor alle T-Mobile gebruikers die hoopten een nieuwe esim te gebruiken in hun pixel 6. T-Mobile ondersteund alleen Samsung en Apple 😒 gisteren met ze gebeld, eindstand is dat ik terug moet naar een T-Mobile winkel om mijn fysieke sim weer te activeren en ik ben 12 uur onbereikbaar.. ligt dus niet aan de pixel maar aan T-Mobile.
Pukson schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:01:
[...]
Gevonden idd! Kan alleen dat schijfje bij voice typing nog niet wijzigen.
Vreemd, mogelijk nog even een herstart proberen? Ik had geen problemen met activeren na deze stappen.spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:02:
[...]
Ik had het zelfde probleem maar kan het idd ook nog niet activeren.
Ook nog even een reboot gedaan maar de optie is nog steeds niet mogelijk om te wijzigen. Was wel benieuwd naar die functie.spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:02:
[...]
Ik had het zelfde probleem maar kan het idd ook nog niet activeren.
Daar heb je een terecht punt. Toch nog maar weer eens de bak met kabels doorlopen en opruimen.Epsilon schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:32:
Een 5A USB-A naar USB-C kabel?
Het zou me even ontschoten kunnen zijn, maar volgens mij valt 5A buiten de USB spec op USB-A. Die gaat uit mijn hoofd maar tot 3A max.
...
Mijn achterliggende punt is echter vooral dat het best een zooitje is qua standaarden van laders. Zelfs als je een PD lader pakt heb je al verschillende versies die voor problemen zorgt en dat het zomaar kan zijn dat de lader die je nog geen jaar terug gekocht hebt nu toch weer niet compatibel is.
[ Voor 0% gewijzigd door WhiteAss op 03-11-2021 13:45 . Reden: typo ]
Het is uiteindelijk toch gelukt! Het lukte dus eerst niet om de esim te activeren op de Pixel. Gaf direct een foutmelding bij het scannen van de QR of het invullen van de handmatige code.Jan Sabelis schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:09:
[...]
Thanks, dan ga ik ze maar even bellen.
Gebeld naar T-Mobile. Die zeiden, ja we ondersteunen alleen esim voor de Samsungs en Apples.
Ga vervolgens naar de winkel, en daar aangegeven dat het andere Tweakers wel lukte (thanks iemand in de vorige pagina!👌) Toen samen geprobeerd en toen lukte het opeens wel. Gek maar waar!
Dus probeer het gewoon en lukt het niet ga dan naar de winkel. De klantenservice is hier duidelijk niet voor getraind.
offtopic: Ik meen een van de basis regels van tweakers.net
Bullshit dit, weet niet wie je aan de lijn hebt gehad, vast een onervaren medewerker. Ik heb E-sim van TMobile sinds dag 1 in gebruik op de Pixel 6.outrazor schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:00:
[...]
/f/image/JVvgidvDnpiq6hDhu29MNcdR.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Neco75 op 03-11-2021 14:21 ]
Deze lijst stap voor stap doorlopen geeft succes volgens iemand in het GBoard team: https://support.google.co...ngs?hl=en&msgid=133064829Pukson schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:10:
[...]
Ook nog even een reboot gedaan maar de optie is nog steeds niet mogelijk om te wijzigen. Was wel benieuwd naar die functie.
Je weet dat je wel direct naar de vorige app kunt door het streepje midden onderaan het scherm naar rechts te swipen? (en eventueel nog een keer naar rechts voor de 3e app etc., of als je direct terug wilt weer naar links voor de 1e.)Vledderos schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:44:
Nu de pixel 6 twee dagen in gebruik en hier mijn ervaring tot nu (komend vanaf OP 6T)
- android 12 is top (maar mist soms handige OxygenOS features zoals snel wisselen in overzichtscherm open apps)
Deze ben ik ook nog niet helemaal uit. Ik merk het vooral als ik een foto wil croppen, Als je dan het kader van links of rechts wilt verschuiven, heb je al gauw per ongeluk een back-gesture te pakken. Iemand daar nog tips voor, anders dan voorzichtig zijn?- gestures (vooral 'back') werkt IMO iets minder logisch en werkt soms frustrerend wanneer je een (hamburger) menu wil openen vanaf linkse sleep actie)
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

[ Voor 90% gewijzigd door Kwakkies op 03-11-2021 14:25 ]
Iets langer vasthouden voor je je vinger verplaatst werkt voor mij.Mappy schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:07:
[...]
Deze ben ik ook nog niet helemaal uit. Ik merk het vooral als ik een foto wil croppen, Als je dan het kader van links of rechts wilt verschuiven, heb je al gauw per ongeluk een back-gesture te pakken. Iemand daar nog tips voor, anders dan voorzichtig zijn?
Dit werkt inderdaad. Houd er wel rekening mee dat je Assistant Voice Typing nog niet in het Nederlands kunt gebruiken, daar krijg je nog steeds de standaard Voice Input.Hjsurk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:05:
[...]
Deze lijst stap voor stap doorlopen geeft succes volgens iemand in het GBoard team: https://support.google.co...ngs?hl=en&msgid=133064829
Android 12 square clock display on Google Pixel lock screen an eyesore? Here's how to change it
Helemaal eens, maar juist over gaan naar USB PD is dan de juiste stapWhiteAss schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:40:
[...]
Daar heb je een terecht punt. Toch nog maar weer eens de bak met kabels doorlopen en opruimen.
Mijn achterliggende punt is echter vooral dat het best een zooitje is qua standaarden van laders. Zelfs als je een PD lader pakt heb je al verschillende versies die voor problemen zorgt en dat het zomaar kan zijn dat de lader die je nog geen jaar terug gekocht hebt nu toch weer niet compatibel is.
Echt, die lader die ik aangaf is goud voor USB PD. Deze gebruik ik om laptop mee te laden (45w) en in geval van nood mijn telefoon.
En schoon die bak met kabels op
Thuis gebruik ik Anker Slim desk charger die ook USB PD ondersteund tot 45W.
Ik zou juist de klok ook groot willen houden, zelfs wanneer er notificaties zijn.spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:40:
Voor de mensen die het lockscreen willen aanpassen:
Android 12 square clock display on Google Pixel lock screen an eyesore? Here's how to change it
Gok dat dit geen in te stellen optie is..?
Moet je dat nog aan of uit zetten? Ziet er wel fancy uit! Maar ik heb dat dus niet!
Heb je iets aangepast in de developer settings? Zo ja, toevallig de animatiesnelheid van 1 naar 0 gezet? Hiermee schakel je in principe alle animaties uit.Dubrillion schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:16:
Ik zie allemaal mooie animaties dat als je op de powerknop druk dat het scherm richting de powerknop afsluit.
Moet je dat nog aan of uit zetten? Ziet er wel fancy uit! Maar ik heb dat dus niet!
Zo niet zou je gewoon die animaties moeten zien. Ik heb ze wel.
Nee meestal deed ik dat na een paar weken als de telefoon wat langzamer begon aan te voelen!spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:17:
[...]
Heb je iets aangepast in de developer settings? Zo ja, toevallig de animatiesnelheid van 1 naar 0 gezet? Hiermee schakel je in principe alle animaties uit.
Zo niet zou je gewoon die animaties moeten zien. Ik heb ze wel.
Ik heb de animaties allemaal op 5x gezet. Ook dan sluit het scherm gewoon af zonder hem netjes naar de powerbutton te slepen

Kleine dingen, maar die laten je wel voelen dat je een nieuwe telefoon heb
[ Voor 19% gewijzigd door Dubrillion op 03-11-2021 16:23 ]
Nu na een halve dag gebruik toch wel heel erg tevreden met de Pixel 6 Pro. Wat zaken die me opvallen:spartacusNLD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:20:
[Afbeelding]
Een hoop omwegen maar daar is die
nu gauw testen
- De telefoon ''klinkt'' en voelt wat ''hol''. Dit heb ik bij de iphone 13 van mijn vriendin ook. Geen idee of ze dit express gedaan hebben of dat dit aan de beeldscherm techniek ligt.
- Fingerprint scanner is snel genoeg. i.i.g niet langzamer dan mijn Oneplus 8 Pro die ik hiervoor had. Ik heb mijn vinger een paar keer (in een donkere ruimte!!) geregistreerd en ik heb geen problemen
- Het beeld is wat warmer (geel/rood) dan ik bij mijn oneplus gewend was. Ik houd meer van een wat koel kleurenprofiel (wat blauw). Dit kon je op een Oneplus netjes zelf instellen. Dit kan op de pixel niet.. jammer. Ik verwacht dat ik dit na een tijdje niet meer zie trouwens.
- De camera is haarscherp. De selfiecam is in het donker daarentegen gewoon slecht (software update?)
- Android 12 bevalt mij wel! Zeer jammer dat sommige functies alleen in het engels en/of ondersteunde landen beschikbaar zijn (spraak naar text bijvoorbeeld)
- Haptics zijn zeer goed. Niet verwacht dat dit zo'n extra ''dimensie'' / ervaring zou toevoegen aan het geheel
- Geluid is ook een heel stuk ''voller'' dan mijn vorige telefoon. En heeft zelfs iets wat lijkt op bass
Binnenkort meer over mijn 6 pro.
[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 03-11-2021 16:53 ]
Zeer vreemd. Telefoon opnieuw opgestart?Dubrillion schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:20:
[...]
Nee meestal deed ik dat na een paar weken als de telefoon wat langzamer begon aan te voelen!
Ik heb de animaties allemaal op 5x gezet. Ook dan sluit het scherm gewoon af zonder hem netjes naar de powerbutton te slepen![]()
Kleine dingen, maar die laten je wel voelen dat je een nieuwe telefoon heb
Stel eens een andere achtergrond in en speel een was met die te kiezen accentkleuren...spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:23:
- Het beeld is wat warmer (geel/rood) dan ik bij mijn oneplus gewend was.
Filmpje van die animatie? Ik zie niks, boeit me ook niet, maar wel benieuwd wat je bedoelt.Dubrillion schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:28:
Jips. Net nog een keertje gedaan
[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 03-11-2021 16:33 ]
Heb hier op reddit ook e.e.a. over gezien. Dat het scherm hol klinkt als je er op tikt. Ben benieuwd naar de durability test en teardown van JerryRigEverything of dat dit idd een andere techniek is en of het de bouwkwaliteit beïnvloed..spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:23:
[...]
- De telefoon ''klinkt'' en voelt wat ''hol''. Dit heb ik bij de iphone 13 van mijn vriendin ook. Geen idee of ze dit express gedaan hebben of dat dit aan de beeldscherm techniek ligt.
Ik heb een scherm opname gemaakt. Hoe deel ik deze?CLB schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:33:
[...]
Stel eens een andere achtergrond in en speel een was met die te kiezen accentkleuren...
[...]
Filmpje van die animatie? Ik zie niks, boeit me ook niet, maar wel benieuwd wat je bedoelt.
CLB schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:33:
[...]
Stel eens een andere achtergrond in en speel een was met die te kiezen accentkleuren...
blauwe accentkleur = beeldscherm wat koeler.. ik ben er blij mee!!
[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 03-11-2021 16:54 ]
Ik nam aan dat je die 'animatie' op YouTube had gezien, dus dacht gewoon embedden.Dubrillion schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:39:
Ik heb een scherm opname gemaakt. Hoe deel ik deze?
Ik zou het wel een 'software issue' willen noemen eerlijk gezegd, is echt iets heel doms van Android 12 imo.spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:54:
verdomme.. waarom werkt niet? software issue?
blauwe accentkleur = beeldscherm wat koeler.. ik ben er blij mee!!
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires