Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het klinkt voor mij als de optie 'Tonen op scherm':CLB schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:42:
Iemand die weet wat ik zoek qua notificatie voor WhatsApp? Momenteel krijg ik daar alleen een icoontje van te zien in de notificatiebalk als ik bijvoorbeeld in de browser bezig ben. Ik wil hetzelfde als ik bij Slack te zien krijg:
[Afbeelding: Zwevende notificatie Slack]
Ik heb volgens mij alle notificaties en instellingen nagelopen, maar ik krijg het vooralsnog niet voor elkaar.
/f/image/S6z4ILKlL8lNLCs5jKa1yEKt.png?f=fotoalbum_large)
Staat deze wellicht uit voor Whatsapp?
Gisteren hem voor het eerst in de auto gebruikt, ik kreeg helaas de draadloze android auto nog niet aan de praat. Via de kabel ging het goed maar toen had ik het probleem dat de google podcast app niets wilde afspelen.
Oh en ik heb een kleine grafische glitch in een spel die ik speel. Het vreemde is dat het af en toe voorkomt. Ik zal proberen er een screenshot van te maken.
Hm lijkt erop, maar via welke weg kom ik in dit menu?Gerjannn schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:08:
Het klinkt voor mij als de optie 'Tonen op scherm':
[...]
Staat deze wellicht uit voor Whatsapp?
Found it en stond al aan, hmm annoying

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 01-11-2021 10:04 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Beetje irritant om een melding van buienradar pas te kunnen zien na unlock.
Probleem met de podcast app is trouwens opgelost
Gekozen voor de Pixel 6 128 gb in stormy black.
Bevalt tot nu toe erg goed en ben er blij mee.
Wat echt niet goed gaat is whatsapp videobellen.
Camera is erg ingezoomd en zeer onscherp, hoop dat dit word verholpen met een update binnenkort.
In de Android auto app in de ontwikkelaars modus vinkje inschakelen.SuperKneus schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:05:
Mmmm net nog even in de auto gezeten. Setup van Android Auto nogmaals doorlopen, verbonden met de kabel werkt het goed. Wireless krijg ik het alleen nog niet werkend.
Probleem met de podcast app is trouwens opgelost
Overigens wireless gaat je batterij verbruik snel om laag. Tenzij je wireless charging hebt in je auto is het handig.
When the pink is snookered, Go for the brown
Ik heb nog steeds de Pixel 3 en twijfel gewoon sterk of ik moet overstappen. De foto's zijn ook erg goed. De P3 maakte nog gebruik van de beroemde softwarematige verwerking i.t.t. de betere hardware van nu. Minder inzoom vermogen uiteraard, maar de normale 'snap' vind ik persoonlijk minstens net zo goed. Daarnaast is snelheid of multitasking met 4gb vs 8gb uiteraard anders, het scherm is beter... het is natuurlijk een flinke upgrade.
Maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die twijfelen of het wel voldoende upgrade is (ik vanuit de P3 en anderen vanuit de P4 of P5) of dat wachten op de P7 met bv een doorontwikkelde Tensor de moeite waard kan zijn. Het is tenslotte hun eerste eigen chip. Ik sta open voor elke reactie
Waarschijnlijk kriebelt het omdat het nieuw/gehyped is en je van gadgets houd maar als je er realistisch en kritisch naar kijkt of het echt nodig is...
Dat gezegd hebbende, als het geld brand in je zak om uitgegeven te worden...
Hier wordt niet veel wijzer van denk ik
Alles wordt continu door ontwikkeld. Wachten heeft geen zin.Pietje7 schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:24:
Even een kritische noot. Ik test de P6 nu enkele dagen en ik snap het enthousiasme over bepaalde nieuwe features die de P6 met zich meebrengt. Die Magic Eraser is cool, foto's zijn echt prima etc.
Ik heb nog steeds de Pixel 3 en twijfel gewoon sterk of ik moet overstappen. De foto's zijn ook erg goed. De P3 maakte nog gebruik van de beroemde softwarematige verwerking i.t.t. de betere hardware van nu. Minder inzoom vermogen uiteraard, maar de normale 'snap' vind ik persoonlijk minstens net zo goed. Daarnaast is snelheid of multitasking met 4gb vs 8gb uiteraard anders, het scherm is beter... het is natuurlijk een flinke upgrade.
Maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die twijfelen of het wel voldoende upgrade is (ik vanuit de P3 en anderen vanuit de P4 of P5) of dat wachten op de P7 met bv een doorontwikkelde Tensor de moeite waard kan zijn. Het is tenslotte hun eerste eigen chip. Ik sta open voor elke reactie
Vreemd! Komen WhatsApp gesprekken wel altijd bovenaan te staan in je notificaties, ook als je andere notificaties hebt?CLB schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:22:
[...]
Hm lijkt erop, maar via welke weg kom ik in dit menu?
Found it en stond al aan, hmm annoying
Verder heb je in WhatsApp ook nog een instelling die wellicht kan helpen: WhatsApp > 3 puntjes rechtsboven > Instellingen > Meldingen > Meldingen met hoge prioriteit. Staat die wellicht uit?
Vanaf de 3 had ik iedere Pixel. Het meest tevreden was ik over de 5. En dat is nog steeds een ontzettend lief dingetje. Klein en daardoor handzaam en doet alles wat ik wil. Toch heb ik nu ook de 6 Pro. Ik verwacht voortdurende verbeteringen van de software in combinatie met de Tensor chip. Google ontvangt natuurlijk nu onnoemelijk veel feedback nu wij er allemaal dagelijks gebruik van maken. Mijn 5 blijft top, maar ik wil bij de ontwikkelingen die ik nog verwacht zijn.Pietje7 schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:24:
Even een kritische noot. Ik test de P6 nu enkele dagen en ik snap het enthousiasme over bepaalde nieuwe features die de P6 met zich meebrengt. Die Magic Eraser is cool, foto's zijn echt prima etc.
Daarbij is de 6 Pro echt wel heel erg tof. Ontzettend soepel en vloeiend. Camera's zijn echt top. Maar, behalve dat hij groot is (best fijn bij sommige taken) is hij ook zwaar. En dat is dan ook mijn enige kritiek. Tot nu.
Weet het niet zeker, maar je kunt het proberen via Instellingen > Apps > Buienradar > Meldingen > [de melding] > Vergrendelscherm, en daar kiezen voor de optie 'Toon alle content van meldingen'.catchingfire schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:28:
Nu we het toch over meldingen hebben... waar kan ik aangeven of de meldingen van een app behoord tot "gevoelige meldingen" of niet?
Beetje irritant om een melding van buienradar pas te kunnen zien na unlock.
Ik verwacht met de Pixel 6 (Pro) ook gewoon doorontwikkeling door middel van softwareupdates voor de telefoon en camera. Voor het geld vind ik de Pixel 6 zelf een goede upgrade en het is dat ik zelf wat reserves had om de Pro te kopen, maar ik vind het apparaat wel echt een vooruitgang en dat komt dan hoofdzakelijk door de snelheid en het scherm.Pietje7 schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:24:
Uiteindelijk is het persoonlijke voorkeur. Als je tevreden bent met je oude telefoon, dan zou ik zeggen houden en bespaar je zelf het geld of kijk naar een tweedehands Pixel 5 nu deze meer op de markt verschijnen met de lancering van de Pixel 6 en zo kan je zelf misschien een andere Tweaker blij maken met de verkoop van de jouw apparaat.
Nee zeker wel, dank. Het scherm is kapot en de power button is eraf (daar heb ik softwarematige workarounds voor bedacht) en nog twijfel ik, moet je nagaan. De P3 is ook gewoon lekker klein dus dat speelt mee.DrNizeGuy schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:35:
Als je P3 nog goed is en jij bent er tevreden mee, dan hoef je toch geen nieuwe te kopen? Het is geen kwestie van moeten als ik het zo lees, dan kan je misschien beter wachten tot het moment dat het echt niet meer werkbaar is/kapot/etc. en er dan één aanschaffen.
Waarschijnlijk kriebelt het omdat het nieuw/gehyped is en je van gadgets houd maar als je er realistisch en kritisch naar kijkt of het echt nodig is...
Dat gezegd hebbende, als het geld brand in je zak om uitgegeven te worden...
Hier wordt niet veel wijzer van denk iksucces met je keuze
Heb nog Android 12, maar officieel geen beveiligingsupdates meer. Is dat nog iets om zorgen over te maken?
De optie "Toon alle content van meldingen" heb ik niet?Gerjannn schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:40:
Weet het niet zeker, maar je kunt het proberen via Instellingen > Apps > Buienradar > Meldingen > [de melding] > Vergrendelscherm, en daar kiezen voor de optie 'Toon alle content van meldingen'.
Yes, altijd bovenaan... Wil gewoon het volledige bericht kunnen lezen als ik in Chrome of Instagram zit. Nu verschijnt er dus wel een icoontje in de notificatiebalk, maar niet zo'n zwevend pop-upje. Lastig wel, want het kan aan Android 12 liggen, WhatsApp (beta), combinatie van, algemene instelling van het toestel enzovoort.Gerjannn schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:38:
Vreemd! Komen WhatsApp gesprekken wel altijd bovenaan te staan in je notificaties, ook als je andere notificaties hebt?
Verder heb je in WhatsApp ook nog een instelling die wellicht kan helpen: WhatsApp > 3 puntjes rechtsboven > Instellingen > Meldingen > Meldingen met hoge prioriteit. Staat die wellicht uit?
* CLB mompelt wat over een speld en een hooiberg
Dank voor het meedenken!
Qua UX niet slim gekozen van Google, maar je kunt hier op klikken:catchingfire schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:48:
[...]
De optie "Toon alle content van meldingen" heb ik niet?
/f/image/KE2e1VuuACsD0W0nmbRYD5HU.png?f=fotoalbum_large)
Dan zou je de optie moeten hebben
Echter, ik heb nergens de optie voor magic eraser.. ligt dat aan de software? 20okt is de foto's app geüpdatet, maar er staat geen nieuwe beschikbaar in de Playstore. Meer mensen die geen Magic eraser e.d. beschikbaar hebben?
Verder fijn toestel! Uiteindelijk gekozen voor de gewone 6 ipv Pro. Vond de ronde scherm randen en glanzende zijkanten niet fijn/mooi, daarnaast bleven voor mij persoonlijk te weinig pluspunten over voor 250€.
Hiervoor een P4XL. Vooral de batterij is zoveel beter
MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro
Dit had ik ook; voor mij werkte de Foto's app uninstallen en dan weer reinstallen. En zeker weten dat je nieuwste versie hebt van OS etc.oviMivo schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:55:
Afgelopen vrijdag 2x P6 aangeschaft, een voor mijzelf en eentje voor vrouwlief.
Echter, ik heb nergens de optie voor magic eraser.. ligt dat aan de software? 20okt is de foto's app geüpdatet, maar er staat geen nieuwe beschikbaar in de Playstore. Meer mensen die geen Magic eraser e.d. beschikbaar hebben?
Verder fijn toestel! Uiteindelijk gekozen voor de gewone 6 ipv Pro. Vond de ronde scherm randen en glanzende zijkanten niet fijn/mooi, daarnaast bleven voor mij persoonlijk te weinig pluspunten over voor 250€.
Iemand die weet of je dit alsnog kan regelen?
Daarnaast heb ik uitstaan dat als je de telefoon oppakt dat het scherm aangaat maar hij doet het alsnog. Weet iemand hoe je dit uitzet?
Ligt dit aan je auto of aan je telefoon? Ik rijd in een Seat Leon ST van 2021. Wireless android auto doet het daar goed met de telefoon van mijn vrouw, een Samsung A52. Bij mijn pixel 2 werkte het niet vanwege de SRD en Europese afspraken over het gebruik van de 5ghz band in auto's. Vanaf de pixel 3 is het wel gewoon mogelijk.Troubled schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:13:
Echt belachelijk trouwens dat een Audi A3 uit 2021 geen ondersteuning heeft voor Wireless Android Auto![]()
Ik heb het op dit moment ook nog niet werkend met de Pixel6
[ Voor 98% gewijzigd door spartacusNLD op 01-11-2021 11:27 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
https://9to5google.com/20...pro-flickering-issue/amp/
https://support.google.co...play-residual-light?hl=en
[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 01-11-2021 11:28 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ja dat kan, heb je wel een los kastje nodig helaas en werkt alleen voor Android. Ik heb zelf deze voor mijn Leon uit 2016, werkte met mijn Pixel 5 echt perfect:Troubled schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:13:
Echt belachelijk trouwens dat een Audi A3 uit 2021 geen ondersteuning heeft voor Wireless Android Auto![]()
Daarnaast heb ik uitstaan dat als je de telefoon oppakt dat het scherm aangaat maar hij doet het alsnog. Weet iemand hoe je dit uitzet?
https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/
Let op, je telefoon loopt hiermee wel bijzonder snel leeg. 10-20% per uur was niet abnormaal bij mijn 5. Ik heb het nog niet met de 6 getest, maar ik ga er van uit dat het hetzelfde zal zijn.
Gewoon een draadloze lader ergens in je middenconsole plaatsenMaarten00 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:29:
[...]
Ja dat kan, heb je wel een los kastje nodig helaas en werkt alleen voor Android. Ik heb zelf deze voor mijn Leon uit 2016, werkte met mijn Pixel 5 echt perfect:
Let op, je telefoon loopt hiermee wel bijzonder snel leeg. 10-20% per uur was niet abnormaal bij mijn 5. Ik heb het nog niet met de 6 getest, maar ik ga er van uit dat het hetzelfde zal zijn.
Dat kan natuurlijk, maar ik denk dat je accu dat niet heel fijn gaat vinden. Zelfs de pixel 5 werd al redelijk warm als ik Android Auto een tijdje aan had staan. Accu's gaan niet heel lekker op warmte, dus ik vermoed dat als je hem in de tussentijd ook nog op gaat laden dat dat de levensduur wel negatief zal beïnvloeden. Maar dat kan natuurlijk ook gezegd worden van AA via kabel, want dan wordt de telefoon ook behoorlijk warm.Koppensneller schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:31:
[...]
Gewoon een draadloze lader ergens in je middenconsole plaatsen
Reviews zijn inmiddels gezakt de teleurstelling vooral over batterijduur en fingerprint sensor en lees dat het allemaal wel meevalt.
Iemand anders de overstap van iPhone gemaakt naar de Pixel 6 en zo ja hoe bevalt het?
Mmm dan moet ik het toch maar eens gaan nakijken. Volgens mij moet je wel verbonden zijn met het wifi netwerk als ik het goed begrijp? Ik vind dat Apple Carplay dat toch iets beter voor elkaar heeft. Daarbij kun je via bluetooth gewoon je scherm streamen.SuperKneus schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:23:
[...]
Ligt dit aan je auto of aan je telefoon? Ik rijd in een Seat Leon ST van 2021. Wireless android auto doet het daar goed met de telefoon van mijn vrouw, een Samsung A52. Bij mijn pixel 2 werkte het niet vanwege de SRD en Europese afspraken over het gebruik van de 5ghz band in auto's. Vanaf de pixel 3 is het wel gewoon mogelijk.
Ik heb het op dit moment ook nog niet werkend met de Pixel6
Dat kastje had ik gezien ja, alleen heb je dan alsnog een lelijk kabeltje/kastje in je middenconsole.Maarten00 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:29:
[...]
Ja dat kan, heb je wel een los kastje nodig helaas en werkt alleen voor Android. Ik heb zelf deze voor mijn Leon uit 2016, werkte met mijn Pixel 5 echt perfect:
Dank! Ga ik dat even proberenRazortek schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:59:
[...]
Dit had ik ook; voor mij werkte de Foto's app uninstallen en dan weer reinstallen. En zeker weten dat je nieuwste versie hebt van OS etc.
MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro
Ziet er heel goed uitwjvds schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:14:
Ik heb gisteren ook even met de camera van de (gewone) pixel 6 mogen spelen. Ben er al met al heel tevreden over, zowel bij weinig als bij veel licht doet hij het erg goed. Het is natuurlijk geen telelens, dus op grotere afstand gaan er wel veel details verloren.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
De foto's zijn genomen vanaf de berg Jenner bij Königssee, in het zuidoostelijkste puntje van Duitsland.
Schitterend. Valt het zoomen erg tegen van de pixel 6, en wordt het snel korrelig?wjvds schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:58:
[...]
De foto's zijn genomen vanaf de berg Jenner bij Königssee, in het zuidoostelijkste puntje van Duitsland.
Twijfel nog tussen de gewone en de pro vanwege de tele lens…
De 2e en 3e foto zijn gemaakt vanaf bijna dezelfde plek, met en zonder de 2x optische zoom. Ik zie zelf niet heel veel meer korreligheid. Op de 4e foto zie je wel duidelijk korreligheid in de verte. Dat was overigens wel echt een moeilijke foto omdat hij gedeeltelijk tegen de zon in is genomen. Ik kan niet zeggen of dat met telelens veel beter wordt.Joehoe900 schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:06:
[...]
Schitterend. Valt het zoomen erg tegen van de pixel 6, en wordt het snel korrelig?
Ik heb het nu werkend, Dus het werkt iig :-)Troubled schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:38:
[...]
Mmm dan moet ik het toch maar eens gaan nakijken. Volgens mij moet je wel verbonden zijn met het wifi netwerk als ik het goed begrijp? Ik vind dat Apple Carplay dat toch iets beter voor elkaar heeft. Daarbij kun je via bluetooth gewoon je scherm streamen.
Ik kan deze optie niet terugvinden in mijn Pixel 6? Ik heb een e-sim en een fysieke kaart, ik wil graag een aparte telefoon ringtone als mijn fysieke werk simkaart overgaat.
Heb afgelopen weekend bij de MM wat gespeeld met de Pro en non-pro langs elkaar, en met name naar de verschillen in size en camera gekeken. De non-pro heeft een mat-metalen rand, erg nice, maar ik gebruik altijd een hoesje dus irrelevant voor mij.Joehoe900 schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:06:
Schitterend. Valt het zoomen erg tegen van de pixel 6, en wordt het snel korrelig?
Het verschil in size is alleen merkbaar in de "hoogte" en vond ik persoonlijk dermate klein dat dat niet doorslaggevend zou moeten zijn voor een keuze tussen een van beiden.
De camera however.. omg.. de Pro is zoveel nicer. Die 4x zoom is niet te vergelijken met bijv de 2x zoom uit de Pixel4XL, dat is gewoon een pas naar voren zetten. Je hebt een telezoom die daadwerkelijk iets toevoegt en fatsoenlijke platen oplevert. Daarbij is de superreszoom tot 20x voor Instagram achtige foto's nog prima bruikbaar, bij de non-pro vond ik het al vrij snel een smeerboel worden.
edit: haptics op de Pro merkbaar beter.
Ook wel benieuwd naar, enige reviews die goeie foto's plaatsen posten hebben vrij belabberde 4x zoom foto's voor de vergelijking. Maar weinig die zaken als natuur/vergezichten waar mijn inziens die camera voor is. 250 euro meer voor de Pro zou voor mij enkel de zoomlens en wat betere scherm zijn. Dus wil wel zeker weten dat het écht de moeite waard is. Zeker gezien de Pro overal uitverkocht is.Joehoe900 schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:06:
[...]
if (!coffee) {
Work = false; }
Ziet er gewoon keurig uit, dus dankje voor comentaar.wjvds schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:14:
[...]
De 2e en 3e foto zijn gemaakt vanaf bijna dezelfde plek, met en zonder de 2x optische zoom. Ik zie zelf niet heel veel meer korreligheid. Op de 4e foto zie je wel duidelijk korreligheid in de verte. Dat was overigens wel echt een moeilijke foto omdat hij gedeeltelijk tegen de zon in is genomen. Ik kan niet zeggen of dat met telelens veel beter wordt.
Ik heb al met al niet vaak foto’s nodig waarin je vaak moet inzoomen. Maar twijfel dus nog steeds. Pixel 6 pro is overal uitverkochtcatchingfire schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:21:
[...]
Heb afgelopen weekend bij de MM wat gespeeld met de Pro en non-pro langs elkaar, en met name naar de verschillen in size en camera gekeken. De non-pro heeft een mat-metalen rand, erg nice, maar ik gebruik altijd een hoesje dus irrelevant voor mij.
Het verschil in size is alleen merkbaar in de "hoogte" en vond ik persoonlijk dermate klein dat dat niet doorslaggevend zou moeten zijn voor een keuze tussen een van beiden.
De camera however.. omg.. de Pro is zoveel nicer. Die 4x zoom is niet te vergelijken met bijv de 2x zoom uit de Pixel4XL, dat is gewoon een pas naar voren zetten. Je hebt een telezoom die daadwerkelijk iets toevoegt en fatsoenlijke platen oplevert. Daarbij is de superreszoom tot 20x voor Instagram achtige foto's nog prima bruikbaar, bij de non-pro vond ik het al vrij snel een smeerboel worden.
een goede video serie hierover:Joehoe900 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:34:
En toch jeukt het nog steeds om als jarenlange iPhone/iOS user over te stappen naar de Pixel 6 serie.
Reviews zijn inmiddels gezakt de teleurstelling vooral over batterijduur en fingerprint sensor en lees dat het allemaal wel meevalt.
Iemand anders de overstap van iPhone gemaakt naar de Pixel 6 en zo ja hoe bevalt het?
YouTube: (Part 1) Switching from iPhone to Google Pixel 6 Pro
Ik heb een 6 Pro black, maar van de glimmende zijkanten is er niets te zien op mijn toestel.oviMivo schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:55:
Afgelopen vrijdag 2x P6 aangeschaft, een voor mijzelf en eentje voor vrouwlief.
Thanx!!spartacusNLD schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:43:
[...]
een goede video serie hierover:
YouTube: (Part 1) Switching from iPhone to Google Pixel 6 Pro
Hoe heb je het werken gekregen?SuperKneus schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:20:
[...]
Ik heb het nu werkend, Dus het werkt iig :-)
Hoe traag( of snel
1e indrukken: Mooi toestel, mooi scherm, topcamera.
Haptics lijken wat te haperen met typen, zal wel komen doordat de telefoon nog aan het instellen is. Vind m vooral erg ZWAAR. Vergeleken met mijn pixel 3 is dit echt 3x zo heavy gevoelsmatig. En de vingerafdrukscanner werkt echt voor geen ene meter, maar ik vermoed dat dat door mijn screenprotector komt. Redelijke dikke unit.
Al meerdere keren dezelfde vinger geprobeerd en hem in een donkere ruimte ingesteld? Las hier dat dat erg veel kan schelen. Wat voor screenprotector heb je? Heb zelf namelijk een caseology unit liggen, ben nog aan het wachten op de Pixel 6. Hopen maar dat die toevallig goed werkt met de vingerafdrukscannerFuku-San schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:53:
Pixel 6 seafoam net binnengekomen.
1e indrukken: Mooi toestel, mooi scherm, topcamera.
Haptics lijken wat te haperen met typen, zal wel komen doordat de telefoon nog aan het instellen is. Vind m vooral erg ZWAAR. Vergeleken met mijn pixel 3 is dit echt 3x zo heavy gevoelsmatig. En de vingerafdrukscanner werkt echt voor geen ene meter, maar ik vermoed dat dat door mijn screenprotector komt. Redelijke dikke unit.
[quote]masterrobo schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:37:
Ik keek even wat mijn Nokia 8 haalde in de reviews, ~11 uur op een 5.5 inch 4k scherm. J
[/quote]
Ik moet je teleurstellen, het is geen 4K maar slechts 1440x2560. Ik spreek uit ervaring.
Dit was sowieso toch niet echt een big deal.spartacusNLD schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:26:
Google will fix Pixel 6 Pro ‘display residual light’ flickering issue with December update:
https://9to5google.com/20...pro-flickering-issue/amp/
https://support.google.co...play-residual-light?hl=en
Wie zet z'n foon nou nog langdurig uit tegenwoordig?
Ja idd, maar nog steeds meer pixels dan de regular pixel 6 en dat is alweer 4 jaar geleden. De tijd vliegtSebasFM schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:04:
offtopic:
[quote]masterrobo schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:37:
Ik keek even wat mijn Nokia 8 haalde in de reviews, ~11 uur op een 5.5 inch 4k scherm. J
[/quote]
Ik moet je teleurstellen, het is geen 4K maar slechts 1440x2560. Ik spreek uit ervaring.
[ Voor 4% gewijzigd door masterrobo op 01-11-2021 14:38 ]
Hoe zou je hem dan in moeten stellen, in het donker of juist licht?HARMIEWARMIE schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:57:
[...]
Al meerdere keren dezelfde vinger geprobeerd en hem in een donkere ruimte ingesteld? Las hier dat dat erg veel kan schelen. Wat voor screenprotector heb je? Heb zelf namelijk een caseology unit liggen, ben nog aan het wachten op de Pixel 6. Hopen maar dat die toevallig goed werkt met de vingerafdrukscanner
if (!coffee) {
Work = false; }
@naaitsab heb hier zelf geen ervaringen mee, maar zo te zien @reaL_G welreaL_G schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:50:
[...]
Ik heb vroeger bij een optische under screen fingerscanner. bij de 6t en 8t
altijd mijn vingers altijd gescand/ toegevoegd in een donkere ruimte
(waarbij er ook een glazen screenprotector opzat).
daarna nagenoeg nooit weigeringen gehad.
https://support.google.com/pixelphone#topic=7078170
Ik vind het mooi dat ze blijkbaar toch iets aan support bieden voor de pixels ondanks dat ze ze (volgens hun eigen hulpartikel) officieel niet ondersteunen in Nederland.
Ik had dat ook in GBoard, maar GBoard zelf heeft instellingen ook waar je de intentiteit kan aanpassen (het aantal milliseconden). Kijk hier eens naar :-)Fuku-San schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:27:
Ik moet zeggen dat ik de haptics van de 6 wel errrrrug lame vindt. Kan ze ook niet krachtiger krijgen. Het typt een stuk minder snappy dan mn P3. En de speakers zijn super zacht, maar dat kan door de screen protector komen, volgens mij, omdat er geen camera hole in zit, denkt ie dat ik m tegen mn oor aan heb
Ik heb de tip met het aanzetten van de ontwikkelaars instelling geprobeerd maar die heb ik nu uit staan.
Opeens werkte het gewoon, kan niet precies zeggen waarom nu wel en daarvoor niet.
Probeer iig even het volgende
1. Verwijder Android auto via de Playstore, de laatste update wordt dan verwijderd en die haalt hij opnieuw binnen als je gaat connecten.
2. Zoek vanaf je telefoon naar de auto en verbind hem dan met de auto.
Ik had blij bluetooth mijn auto weer verwijderd en later weer toegevoegd.
En het lukt mij niet op mijn ABN AMRO in NFC betaling te zetten in het NFC menu.
Er staat alleen GPay.
Klopt dit?
[ Voor 46% gewijzigd door Cruzer op 01-11-2021 17:12 ]
Als er notifications zijn is het doorzichtig, anders niet.Summzashi schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand enig idee waarom het notificatie scherm soms transparant is en soms niet?
's Nachts verlies ik amper 2%, soms 1%.
Is een bug die gebeurd als je met de brightness slider speelt. Als je de telefoon locked zal hij weer ondoorzichtig worden.Summzashi schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand enig idee waarom het notificatie scherm soms transparant is en soms niet?
Ah dat lijkt het inderdaad te zijn inderdaad. Dus het transparante is de bug? Ik vind dat er een stuk meer gelikt uit zien.Raphire schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:42:
[...]
Is een bug die gebeurd als je met de brightness slider speelt. Als je de telefoon locked zal hij weer ondoorzichtig worden.
Lijkt me helaas wel, ik zelf vind het transparante ook wel wat hebben.Summzashi schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:48:
[...]
Ah dat lijkt het inderdaad te zijn inderdaad. Dus het transparante is de bug? Ik vind dat er een stuk meer gelikt uit zien.
Ik vindt daarin tegen dat de haptics erg nice zijn, voelen gewoon correct aan ofzo. Althans het klopt gewoon, ff die haptics als je statusbalk naar beneden trekt en overige zaken.Fuku-San schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:27:
Ik moet zeggen dat ik de haptics van de 6 wel errrrrug lame vindt. Kan ze ook niet krachtiger krijgen. Het typt een stuk minder snappy dan mn P3. En de speakers zijn super zacht, maar dat kan door de screen protector komen, volgens mij, omdat er geen camera hole in zit, denkt ie dat ik m tegen mn oor aan heb
Add me op Stadia: Gloogle
Gebruik deze app. Werkt super!Cruzer schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:21:
Android auto werkt perfect met mijn pixel 6.
Voorheen met mijn Huawei liep het systeem in mijn VW Polo 2019 weleens vast.
Draadloos met AA wireless adapter werkt dit ook perfect. Supersnel en geen freeze of restart meer.
Waar ik wel jammer vind als ik wil bellen dan moet ik dus fysiek kiezen welke sim er gebruikt moet worden. Het is jammer dat je contact personen niet kan toewijzen welk sim er altijd gebruikt moet worden.. Dit is ook zonder Android auto dus via het systeem van mijn auto via BT dan wordt er niet gebeld totdat je telefoon ontgrendeld en aangeeft welke sim.
Nu las ik wel Google dit wel gaat aanpassen in de toekomst..
https://play.google.com/s...teffen_b.multisimselector
Met of zonder Wi-Fi?SuperKneus schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:59:
[...]
Ik heb de tip met het aanzetten van de ontwikkelaars instelling geprobeerd maar die heb ik nu uit staan.
Opeens werkte het gewoon, kan niet precies zeggen waarom nu wel en daarvoor niet.
Probeer iig even het volgende
1. Verwijder Android auto via de Playstore, de laatste update wordt dan verwijderd en die haalt hij opnieuw binnen als je gaat connecten.
2. Zoek vanaf je telefoon naar de auto en verbind hem dan met de auto.
Ik had blij bluetooth mijn auto weer verwijderd en later weer toegevoegd.
[ Voor 97% gewijzigd door GroeneThee op 01-11-2021 20:38 ]
Maar toch mis ik een paar customize opties die OnePlus wel had bij het home screen. Maar ik hoop dat ik wat over het hoofd zie en ik hier de tips vind.
Kan je iconen uit de statusbalk verbergen? Dat mijn wifi aanstaat geloof ik namelijk wel.
Kan je glance/snel overzicht helemaal verwijderen van het home screen? Plaats op die plek liever ouderwets een klok widget.
Kan je de search bar verplaatsen/verwijderen? Dacht dat dit een harde setting was voor alle Google phones maar de Nexus is al lang geleden.
Overige issue die ik hier gelezen heb:
Het laden met mijn OnePlus 7 pro 30w lader gaat prima.
Afgelopen vrijdag besteld bij fnac, welke uiteindelijk via Fedex geleverd werd terwijl het wordt verstuurd door een DPD partner, en er zaten Google USB c oordopjes bij! Niet eerder gezien.
Notificaties menu blijft ondoorzichtig overigens. Aan uit zetten etc werkt niet helaas.
Nee, daarvoor zal je een andere Launcher moeten installeren.jvang schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:41:
Kan je de search bar verplaatsen/verwijderen? Dacht dat dit een harde setting was voor alle Google phones maar de Nexus is al lang geleden.
Iconen kan je verbergen, moet je even deze app downloaden: https://play.google.com/s...ryancandi.android.uitunerjvang schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:41:
Heb nu de pixel 6 sinds vanmiddag. Hiervoor 3 keer een OnePlus gehad na de Nexus 5x. Die was al top voor zijn tijd en deze ook. Gelukkig weinig van de problem in deze feed.
Maar toch mis ik een paar customize opties die OnePlus wel had bij het home screen. Maar ik hoop dat ik wat over het hoofd zie en ik hier de tips vind.
Kan je iconen uit de statusbalk verbergen? Dat mijn wifi aanstaat geloof ik namelijk wel.
Kan je glance/snel overzicht helemaal verwijderen van het home screen? Plaats op die plek liever ouderwets een klok widget.
At a glance kan je uitzetten door het ingedrukt te houden > Aanpassen > Snel overzicht > Uitzetten.
Die app is precies wat ik zocht! Bedankt.Gerjannn schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:50:
[...]
Iconen kan je verbergen, moet je even deze app downloaden: https://play.google.com/s...ryancandi.android.uituner
At a glance kan je uitzetten door het ingedrukt te houden > Aanpassen > Snel overzicht > Uitzetten.
Voor glance werkt het helaas niet. Info als weer etc verdwijnt dan wel maar het kleine klokje blijft staan en de hele strook blijft in gebruik.
Franse wetgeving verplicht leveranciers oortjes te leveren. FNAC is Frans dus vandaar.jvang schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:41:
Afgelopen vrijdag besteld bij fnac, welke uiteindelijk via Fedex geleverd werd terwijl het wordt verstuurd door een DPD partner, en er zaten Google USB c oordopjes bij! Niet eerder gezien.
Klopt, dat is niet te verwijderen, wat ik er van begrijp.jvang schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:55:
[...]
Die app is precies wat ik zocht! Bedankt.
Voor glance werkt het helaas niet. Info als weer etc verdwijnt dan wel maar het kleine klokje blijft staan en de hele strook blijft in gebruik.
Ik heb ook al andere launcher geïnstalleerd, zonde van de ruimte.
Here are specific fixes for the Pixel 6 and Pixel 6 Pro:
Bluetooth: Improvements for audio quality in certain scenarios
Power: Improvements for wireless charging behavior in certain orientations
System UI: Improvements for auto-brightness response in certain lighting conditions
System UI: Fix to improve PiP media playback with certain apps
Wi-Fi: Fix to improve connection stability in certain conditions
To check for the update, head into Settings>System update>Check for updates.
vooral de auto brightness en draadloos laden heb ik hier voorbij zien komen. mooie 1e patch.
keep it coming!
[ Voor 65% gewijzigd door spartacusNLD op 01-11-2021 22:35 ]
Ik had tot nu de Pixel 3 met wireless android auto en een ingebouwde draadloze lader in de middenconsole. De batterij loopt nog steeds leeg... enkel trager. En bij een lang rit schakelde hij zichzelf uit wegens oververhitten.Maarten00 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:33:
[...]
Dat kan natuurlijk, maar ik denk dat je accu dat niet heel fijn gaat vinden. Zelfs de pixel 5 werd al redelijk warm als ik Android Auto een tijdje aan had staan. Accu's gaan niet heel lekker op warmte, dus ik vermoed dat als je hem in de tussentijd ook nog op gaat laden dat dat de levensduur wel negatief zal beïnvloeden. Maar dat kan natuurlijk ook gezegd worden van AA via kabel, want dan wordt de telefoon ook behoorlijk warm.
Ik moet nog kijken of dit bij m'n Pixel 6 beter is, maar m'n hoop is niet groot...
Die filmpjes waren alleen allemaal Engels gesproken. Werkt dat in het Nederlands net zo top (inclusief het leestekens wel), of is het dan toch wel een stuk minder?
Het geluidje lijkt op het geluidje dat je hoort wanneer je aan het bellen bent en er een notificatie/berichtje binnen komt.
Thanks
[ Voor 26% gewijzigd door Freekers op 02-11-2021 00:28 ]
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Vreemd, deze update heb ik gisteren (31 Oktober) al binnen gekregenspartacusNLD schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:33:
Google Fixed a Whole Bunch of Android 12 Bugs on Pixel Phones Today
Here are specific fixes for the Pixel 6 and Pixel 6 Pro:
Bluetooth: Improvements for audio quality in certain scenarios
Power: Improvements for wireless charging behavior in certain orientations
System UI: Improvements for auto-brightness response in certain lighting conditions
System UI: Fix to improve PiP media playback with certain apps
Wi-Fi: Fix to improve connection stability in certain conditions
To check for the update, head into Settings>System update>Check for updates.
vooral de auto brightness en draadloos laden heb ik hier voorbij zien komen. mooie 1e patch.
keep it coming!
Build nummer matcht....
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Bij mij idd ookFreekers schreef op maandag 1 november 2021 @ 23:35:
[...]
Vreemd, deze update heb ik gisteren (31 Oktober) al binnen gekregen![]()
Build nummer matcht....
Je kunt per notificatie bepalen welk geluid je wilt. Dit kan via Instellingen > Apps > [app] > Meldingen > [type melding]. Wellicht dat bij bepaalde notificaties daar een ander geluid geselecteerd staat?Freekers schreef op maandag 1 november 2021 @ 23:11:
Mijn Pixel gebruikt niet altijd het ingestelde meldingsgeluid. Soms maakt hij een zacht kort 'ting' geluidje ipv mijn meldingsgeluid, ook als ik hem op dat moment niet in gebruik heb (en dus op tafel ligt). Weet iemand waardoor dit komt en hoe pas ik dit aan?
Het geluidje lijkt op het geluidje dat je hoort wanneer je aan het bellen bent en er een notificatie/berichtje binnen komt.
Thanks
Mag ik vragen welke jij gebruikt? Stoor me ook aan die ruimte bovenin (liever een grote klok of andere widget) en ook aan het feit dat je de volgorde van de startschermen niet kunt customisen (als ik op de homeknop tik, wil ik naar het middelste scherm zodat je vanuit daar naar links en rechts kunt swipen ipv alleen naar rechts zoals in de google launcher; is helaas niet aan te passen voor zover ik zie)B-Art schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:12:
[...]
Klopt, dat is niet te verwijderen, wat ik er van begrijp.
Iemand hier een antwoord op? Vraag ik me ook af. Al is het mij volgens mij wel gewoon gelukt om (in mijn geval) asn als standaard betaal app in te stellen (die vraag kreeg ik bij instellen van asn app).Cruzer schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:11:
Ik mis in het toggle menu NFC aan/uit? Of hoort dit er juist niet in?
En het lukt mij niet op mijn ABN AMRO in NFC betaling te zetten in het NFC menu.
Er staat alleen GPay.
Klopt dit?
YouTube: Pixel 6 fingerprint sensor, under Tempered Glass
https://redd.it/qkws9p
Tuurlijk, ik gebruik Nova launcherAnomynous123 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:46:
[...]
Mag ik vragen welke jij gebruikt? Stoor me ook aan die ruimte bovenin (liever een grote klok of andere widget) en ook aan het feit dat je de volgorde van de startschermen niet kunt customisen (als ik op de homeknop tik, wil ik naar het middelste scherm zodat je vanuit daar naar links en rechts kunt swipen ipv alleen naar rechts zoals in de google launcher; is helaas niet aan te passen voor zover ik zie)
Pixel Launcher heeft geen enkel probleem, supervloeiend; alleen dat 5x5 grid is gewoon achterlijk op zo'n groot scherm.
Cruzer schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:11:
Ik mis in het toggle menu NFC aan/uit? Of hoort dit er juist niet in?
Er staat alleen GPay.
Klopt dit?
ABN AMRO werkt via Google Pay, dus dat kan je mooi zo laten staan.Anomynous123 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:49:
[...]
Iemand hier een antwoord op? Vraag ik me ook af. Al is het mij volgens mij wel gewoon gelukt om (in mijn geval) asn als standaard betaal app in te stellen (die vraag kreeg ik bij instellen van asn app).
/f/image/IHKobcSw7QnV9iIx9aBIcPob.png?f=fotoalbum_large)
Hopelijk heeft iemand hier iets aan
Die functionaliteit zit er helaas niet in nee. Je kan wel Whatsapp for Business installeren en gebruiken voor je werk 06.Drwho1 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:26:
Klopt het dat je op een Pixel, stock Android dus, geen parallele apps kunt draaien zonder 3rd party app? Ik heb nu een Whatsapp voor privé & werk op mijn Oneplus naast elkaar draaien.
Ik vorige vrijdagFreekers schreef op maandag 1 november 2021 @ 23:35:
[...]
Vreemd, deze update heb ik gisteren (31 Oktober) al binnen gekregen![]()
Build nummer matcht....
Dank voor de tip, dat lijkt (helaas) allemaal goed te staan. Ik heb er met name last van bij Telegram meldingen, kan er niet de vinger op leggen. In Telegram heb je de optie om notificatie voorkeuren te resetten. Dat heb ik zojuist gedaan. Eens kijken of dat het heeft opgelost.Gerjannn schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:22:
Je kunt per notificatie bepalen welk geluid je wilt. Dit kan via Instellingen > Apps > [app] > Meldingen > [type melding]. Wellicht dat bij bepaalde notificaties daar een ander geluid geselecteerd staat?
Ik had hetzelfde probleem op mijn OnePlus Nord overigens. Dat probleem is 'uit zichzelf' gekomen.
Ook mis ik soms notificatie geluiden, bijv van WhatsApp. Dan staat er wel een icon maar is er geen geluidje afgegaan. Dat gebeurd met name bij groeps chat als er in een korte tijd veel berichten zijn verstuurd, dus het lijkt wel alsof notificaties dan op pauze gaan.. maar hoe of waar zet ik dit aan/uit?
Ander probleem; ik kan een bepaalde app niet installeren, namelijk 'Go Sharing' uit de Play Store. Deze app werkte wel op mijn OnePlus Nord. Enige melding die ik krijg is 'Kan Go Shjaring niet installeren - Probeer het opnieuw. Als het nog steeds niet werkt, bekijk je algemene manieren om het probleem op te lossen'. Die algemene manieren komen neer op cache leegmaken enz. wat ik reeds geprobeerd heb.
Ik vermoed dat de app nog niet compatible is met Android 12. Is het iemand gelukt deze app succesvol te installeren?
Ah,, vervelend. Ik kan Go Sharing inderdaad ook niet installeren. Lijkt dus niet te werken op Android 12.Freekers schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:43:
[...]
Dank voor de tip, dat lijkt (helaas) allemaal goed te staan. Ik heb er met name last van bij Telegram meldingen, kan er niet de vinger op leggen. In Telegram heb je de optie om notificatie voorkeuren te resetten. Dat heb ik zojuist gedaan. Eens kijken of dat het heeft opgelost.
Ik had hetzelfde probleem op mijn OnePlus Nord overigens. Dat probleem is 'uit zichzelf' gekomen.
Ook mis ik soms notificatie geluiden, bijv van WhatsApp. Dan staat er wel een icon maar is er geen geluidje afgegaan. Dat gebeurd met name bij groeps chat als er in een korte tijd veel berichten zijn verstuurd, dus het lijkt wel alsof notificaties dan op pauze gaan.. maar hoe of waar zet ik dit aan/uit?
Ander probleem; ik kan een bepaalde app niet installeren, namelijk 'Go Sharing' uit de Play Store. Deze app werkte wel op mijn OnePlus Nord. Enige melding die ik krijg is 'Kan Go Shjaring niet installeren - Probeer het opnieuw. Als het nog steeds niet werkt, bekijk je algemene manieren om het probleem op te lossen'. Die algemene manieren komen neer op cache leegmaken enz. wat ik reeds geprobeerd heb.
Ik vermoed dat de app nog niet compatible is met Android 12. Is het iemand gelukt deze app succesvol te installeren?
Dan is Nova Launcher wel de optie. Gebruikte ik voorheen ook maar vond de standaard van oneplus later wel ok.B-Art schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:12:
[...]
Klopt, dat is niet te verwijderen, wat ik er van begrijp.
Dit is idd echt top! Had ik niet verwacht.outrazor schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:57:
Voor wie nog wat ondersteuning zoekt of als je je wilt laten bellen door Google over de Pixel 6 kan je dat hier vinden:
https://support.google.com/pixelphone#topic=7078170
Ik vind het mooi dat ze blijkbaar toch iets aan support bieden voor de pixels ondanks dat ze ze (volgens hun eigen hulpartikel) officieel niet ondersteunen in Nederland.
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires