Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 14:48
Ik ook maar nu IDD vanzelf opgelost

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-05 00:26

wasco

brightest crayon in the box

Een willekeurige reactie, wat betreft batterij

Ik heb de pixel 6 sinds eind december. Ik kwam tevoren van een pixel 3 waarvan de batterij niet meer top was. Ik moet zeggen dat m'n 6 op dat vlak gewoon uitstekend z'n ding doet tot hiertoe.

Ok, ik deed nog weinig uitdagende langdurige uitstapjes, de 'lakmoesproef' zal de festivalzomer worden, maar ik heb ondertussen m'n screen timeout wel gewoon uitgeschakeld. Ik hoef helemaal niet meer spaarzaam te zijn. Sinds een hele poos blijft m'n scherm dus gewoon soms hele brokken tijd rustig aan terwijl ik iets helemaal anders aan het doen ben, en op het einde van de dag houdt ik nog gewoon zo'n 50% batterij over.

Ik luister overdag quasi heel de tijd muziek of podcast, lees wat WhatsApp, emails, ga elke tweede/drie dagen lopen waarbij de pixel als GPS fungeert met de Fitbit charge 4 verbonden ik lees tussendoor nieuws en websites, zoek reviews op,... allemaal probleemloos.

Dus voor mij is deze Pixel 6 wat dat betreft geweldig.

Het fysieke formaat mocht wat kleiner. Ik vond de 3 aangenamer in de hand liggen. Dat befaamde unieke ontwerp van deze pixel 6 reeks vind ik persoonlijk maar niets. Ik zoek nog steeds naar de perfecte case. Naakt is het een glibberig en ongebalanceerd ding. En met die caseology vault die er nu rond zit is het te plomp.

Het is een lelijk eendje, erg mooi van binnen, maar niet erg verfijnd van buiten.

wasco [the brightest crayon in the box]

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 11:00
Farleaf schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:18:
[...]

Ervaar ik ook. Nochtans zou dit via zelfde systeem moeten verlopen... Bizar
Mensen, besef nou toch dat dit NOOIT echt opgelost zal worden. Er is iets fundamenteels fout (Titan chip ?) waardoor dit na ruim 6 maanden nog steeds niet soepel is.
Dit gaat Google gewoon niet fixen en je zult ermee moeten leven.

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05 21:14
Bomberman71 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:44:
[...]

Mensen, besef nou toch dat dit NOOIT echt opgelost zal worden. Er is iets fundamenteels fout (Titan chip ?) waardoor dit na ruim 6 maanden nog steeds niet soepel is.
Nou ja, als het fundamenteel was, dan zouden apps zoals bankieren etc. er ook last van hebben maar daar werkt de scanner perfect. Dat is wat ik zo wonderlijk vind. Maar je hebt misschien gelijk, Google gaat de moeizame unlock wellicht nooit verhelpen, maar het lijkt mij wel dat het zou moeten kunnen als ze het zouden willen dus niet hardware related.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:11
[...]

Grote woorden voor iets waar ze al veel aandacht aan hebben besteed. Mijn Pixel 6 heeft nergens meer last van en unlocked beter en sneller. Voor de updates was het inderdaad problematisch, maar nu is het unlocken snel en net zo snel als in apps.

• Bomberman71
Amelandbor schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:57:
[...]

Grote woorden voor iets waar ze al veel aandacht aan hebben besteed. Mijn Pixel 6 heeft nergens meer last van en unlocked beter en sneller. Voor de updates was het inderdaad problematisch, maar nu is het unlocken snel en net zo snel als in apps.
Mischien in jouw geval, maar als je fora overal ter wereld leest dan is dit toch echt de #1 klacht, nog steeds ... Je ziet nooit een issue dat echt alle users treft, dat komt gewoon niet voor.

Grote woorden ?? Noem het gerust de waarheid. Weet dat sommigen daar slecht tegen kunnen, maar als je na ruim 6 maanden een BASIS functie nog niet bij iedereen op orde kan hebben dan is er wat aan de hand.
Google heeft letterlijk jaren de tijd gehad om het af te kijken bij legio andere merken en zelfs een 150 euro chinees toestel heeft het probleemloos onder de knie anno 2021. Is het dan azijnzeiken als zoiets nog steeds niet lekker werkt bijna halverwege 2022 ???
Ik vind het niet van enige realiteitszin getuigen om nu te denken dat het nog wel goed zal komen voor alle gebruikers.

Het is niet iets simpels, dat is duidelijk. De engineers bij Google zijn niet achterlijk en als het puur software was dan was het al verholpen.
Het zal 100% iets te maken hebben met hardware !
Vwb de betere en soepelere unlock in apps (tov de de device unlock) zal het systeem wellicht meer zaken doorlopen dan met een app unlock/verificatie. Kan me voorstellen dat een algehele device unlock een diepere unlock is.
Wellicht dat 'Titan' hier een rol in speelt aangezien Google de enige is die hem gebruikt en echt issues heeft met de unlock.
Dus bijvoorbeeld (puur mijn gedachtegang), met de device unlock speelt Titan wellicht een rol waar men niet om heen kan, en bij apps (device is dan unlocked) is het verificatie systeem zonder Titan (immers, bij ieder ander merk device is ook geen sprake van een extra security chip en kan dus prima).

Zeg het maar ......

• Bomberman71
iestyn99 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:56:
[...]

Nou ja, als het fundamenteel was, dan zouden apps zoals bankieren etc. er ook last van hebben maar daar werkt de scanner perfect. Dat is wat ik zo wonderlijk vind. Maar je hebt misschien gelijk, Google gaat de moeizame unlock wellicht nooit verhelpen, maar het lijkt mij wel dat het zou moeten kunnen als ze het zouden willen dus niet hardware related.
Google wilt dit zelf echt wel opgelost hebben. Ze hebben totaal geen baat bij issues met unlocking en andere issues.
Als fabrikant wil je een zo goed mogelijk product neer zetten, en daar hoort dit zeker bij.
Ik trek zelf de conclusie dat het middels software niet op te lossen is voor eenieder.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Bomberman71 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:22:
Grote woorden ?? Noem het gerust de waarheid. Weet dat sommigen daar slecht tegen kunnen, maar als je na ruim 6 maanden een BASIS functie nog niet bij iedereen op orde kan hebben dan is er wat aan de hand.
Google heeft letterlijk jaren de tijd gehad om het af te kijken bij legio andere merken en zelfs een 150 euro chinees toestel heeft het probleemloos onder de knie anno 2021. Is het dan azijnzeiken als zoiets nog steeds niet lekker werkt bijna halverwege 2022 ???
Wat is het grote probleem? De vingerafdruk-scanner is traag, dat is hij al sinds het begin, en het was ook vrijwel direct duidelijk dat dat zo is. Google heeft zelf ook al aangegeven dat dit mede door (extra) beveiligings maatregelen komt.
Is een snelle unlock voor jou belangrijk? Dan heb je een verkeerd toestel gekocht.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• deco1974
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:21
Ik gebruik het liefst mijn duim om te unlocken.
Maar uiteindelijk blijkt de linker wijsvinger altijd en heel snel te werken. Daar heb ik nooit problemen mee.

Simpelweg omdat mijn duim vaker wat versleten raakt na klussen en dergelijke.. hij wordt ruwer of komt een krasje bij, etc. En dan unlockt ie voor geen meter meer. Intoetsen van de code gaat sneller.

[Voor 5% gewijzigd door deco1974 op 05-05-2022 09:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 11:25
[...]

Ik heb in de issue tracker van google gekeken naar dit probleem en het is niet echt terug te vinden, schijnbaar dus geen issue.
Ofwel schiet eens een bug report in die dit probleem echt beschrijft, zo niet kijk eens naar 227025909 en volg de stappen om het probleem te reproduceren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
Bomberman71 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:22:
[...]

Mischien in jouw geval, maar als je fora overal ter wereld leest dan is dit toch echt de #1 klacht, nog steeds ... Je ziet nooit een issue dat echt alle users treft, dat komt gewoon niet voor.

Ik vind het niet van enige realiteitszin getuigen om nu te denken dat het nog wel goed zal komen voor alle gebruikers.

Het is niet iets simpels, dat is duidelijk. De engineers bij Google zijn niet achterlijk en als het puur software was dan was het al verholpen.
Het zal 100% iets te maken hebben met hardware !
Vwb de betere en soepelere unlock in apps (tov de de device unlock) zal het systeem wellicht meer zaken doorlopen dan met een app unlock/verificatie. Kan me voorstellen dat een algehele device unlock een diepere unlock is.
Wellicht dat 'Titan' hier een rol in speelt aangezien Google de enige is die hem gebruikt en echt issues heeft met de unlock.
Dus bijvoorbeeld (puur mijn gedachtegang), met de device unlock speelt Titan wellicht een rol waar men niet om heen kan, en bij apps (device is dan unlocked) is het verificatie systeem zonder Titan (immers, bij ieder ander merk device is ook geen sprake van een extra security chip en kan dus prima).

Zeg het maar ......
Met andere woorden je weet het ook niet, maar je weet wel zeker dat het nooit opgelost gaat worden. Dat vind ik grote woorden ja.

Als je op fora af moet gaan, dan is elke telefoon waardeloos. Ik gebruik ook nog andere telefoons met een oude vingerafdruk scanner op de achterkant en dat zorgt toch echt voor veel meer missers.

En als het hardware zou zijn, dan zou iedereen er last van moeten hebben. Dan zouden de fora echt vol staan.

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:17
Inmiddels android 13 beta 1 geinstalleerd op mijn Pixel6 non-pro.
Lijkt tot nu toe goed te werken.
Enige issue wat ik tot nu toe heb gevonden is dat wanneer het scherm uit staat de fingerprint niet reageerd.

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:44

Byron010

Black Mirror Society.

JDV808 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:19:
Inmiddels android 13 beta 1 geinstalleerd op mijn Pixel6 non-pro.
Lijkt tot nu toe goed te werken.
Enige issue wat ik tot nu toe heb gevonden is dat wanneer het scherm uit staat de fingerprint niet reageerd.
Als ik mijn scherm uit zet (en dus ook niet het 'always' on display zie, die ik zie als ik hem oppak) dan werkt die bij mij ook niet. Ik zit nog op Android 12 dus aan je beta ligt het niet lijkt me.

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05 21:14
Tja, ik kan er wel mee leven want voor de rest is het een fantastisch toestel. Maar vind het wel vreemd en iets wat je niet zou verwachten van een toestel van 1000 euro.

• Bomberman71
iestyn99 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:30:
Tja, ik kan er wel mee leven want voor de rest is het een fantastisch toestel. Maar vind het wel vreemd en iets wat je niet zou verwachten van een toestel van 1000 euro.
Google heeft gewoon een slechte kwaliteitscontrole, oftewel ze testen niet goed genoeg.
Het was na release al direct duidelijk met de eerste reviews, iedereen had het er direct over.
Zoiets moet je opvallen met het testen, schijnbaar vonden ze het goed genoeg.

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:58
Byron010 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:21:
[...]

Als ik mijn scherm uit zet (en dus ook niet het 'always' on display zie, die ik zie als ik hem oppak) dan werkt die bij mij ook niet. Ik zit nog op Android 12 dus aan je beta ligt het niet lijkt me.
Je kunt "Oppakken om telefoon te checken" aanzetten. Scheelt al een stuk.

• Kevv1990
  • Laatst online: 21:48
nerovectra schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:40:
[...]

En als 'ie op tafel ligt, 2 keer op het scherm tikken en het lockscreen verschijnt ook. 2 keer tikken, vinger erop en unlocken, niet optimaal maar alsnog relatief snel

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-05 07:46

Imprezzion

Civic EK3 Sedan & 307CC Tuned!

Ik zou me daar anders best snel aan gaan ergeren. Mijn oude OnePlus 8 Pro en huidige S21+ bijvoorbeeld werken wel met FP als het scherm zonder AOD volledig uit staat.

Ik heb nog geen Pixel 6 (Pro) maar zit wel maar 1 te kijken omdat de S21+ me niet echt bevalt tot nu toe. Geen customization, auto helderheid is ondermaats, ik speel graag met custom roms en develop ook hier en daar wel wat maar de S21+ heeft nul support en met Knox wil je dat ook niet want dan is het toestel meteen erg moeilijk te verkopen. Ik koop ook nooit het nieuwste toestel, zonde voor het geld en er is altijd weinig custom support voor nieuwe toestellen.

Ik twijfel nog tussen een Xiaomi Mi 11, OnePlus 9 Pro of Pixel 6 Pro..

~ 11900K @ 5.2 @ EK Velocity D-RGB ~ ASUS Maximus XIII Hero ~ 32GB Trident-Z Neo B-Die @ 4533 17-18-18-39-350-2T ~ Gigabyte RTX 3080 Gaming OC @ Bykski Block ~ Nemesis GTX 420+240 ~ Phanteks Evolv X ~ Seasonic Prime Gold 1000w ~

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

nerovectra schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:40:
[...]

Dat is toch precies wat ik omschrijf :9? (het staat dus al aan haha)

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

• qwasd
  • Registratie: September 2012
Bij het oppakken gaat het scherm inderdaad aan en unlocken gaat zeer snel (sneller na de mei update) bij mij met mijn Pixel 6 Pro. Werkt zeer goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Broodje_Aap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:16

Broodje_Aap

Professioneel prutser

patshad schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:37:
Hebben jullie er ook last van dat de chrome browser uit zichzelf sluit na enkele seconden scrollen? Wanneer dat gebeurt heb ik een enkele keer in een split second het 'ui reageert niet meer' kunnen zien staan. Chrome is zo niet te gebruiken. Betreft een P6 met de laatste Mei update, maar dit gebeurde vlak daarvoor al. Speelt nu sinds een paar dagen.

App killen, cache legen en telefoon opnieuw opstarten helpt niet.
Ik heb dit inmiddels ook op mijn Pixel 6 Pro. Het gaat een halve minuut goed en daarna klapt zo chrome eruit. Ook pagina's die niet in Chrome zelf draaien (zoals vanaf je Google feed, waarbij je de optie hebt om de pagina te openen in Chrome) klappen eruit. Lijkt me eerder een software bug van Chrome dan iets fundamenteels van de Pixel-line.

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:17
Byron010 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:21:
[...]

Op de vorige versie die ik had kon ik mijn duim op het scherm leggen endan ging het scherm vervolgens aan en unlockte dan.
Nu bij de android 13 beta moet ik eerst 2 keer tikken op het scherm of de aan/uitknop gebruiken voordat de fingerprint werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• San2794
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-05 16:50
Ik heb sinds afgelopen zaterdag de pixel 6 pro, grootste hekelpunt is de batterij die met 4 schermtijd leeg is vanaf moment 1. Heb al wat dingen geprobeerd: Vliegtuigstand en opnieuw opstarten of uitzetten en weer opstarten. Camera toegang uitgezet voor sms en een factory reset. Iemand nog ideeen wat ik kan proberen? Draai momenteel de mei update.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:50

servies

Veni Vidi Servici

San2794 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:35:
Ik heb sinds afgelopen zaterdag de pixel 6 pro, grootste hekelpunt is de batterij die met 4 schermtijd leeg is vanaf moment 1. Heb al wat dingen geprobeerd: Vliegtuigstand en opnieuw opstarten of uitzetten en weer opstarten. Camera toegang uitgezet voor sms en een factory reset. Iemand nog ideeen wat ik kan proberen? Draai momenteel de mei update.
Ik kan er geen kaas van maken wat nu je probleem is...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 11:57
servies schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:43:
[...]

Ik kan er geen kaas van maken wat nu je probleem is...
Dat zijn batterij leeg is na 4 uur SOT :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• San2794
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-05 16:50
4 uur scherm tijd en de batterij is leeg. Dat is best een probleem als het een nieuwe telefoon is van 6 dagen oud, die het van dag een maar 4 uur met scherm aan uithoudt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:15
San2794 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:51:
4 uur scherm tijd en de batterij is leeg. Dat is best een probleem als het een nieuwe telefoon is van 6 dagen oud, die het van dag een maar 4 uur met scherm aan uithoudt.
Het ligt er vooral ook aan hoe je je tel gebruikt. Als je de hele tijd aan het gamen bent dan gaat de accu sneller leeg dan wanneer je een film aan het kijken bent of een beetje aan het appen / browsen bent via wifi. Het is een nieuw toestel, dit zal dan ook even nodig hebben om zich in te stellen en jou gebruikspatronen te leren kennen. Geef het een paar dagen.

Ik haal met een P6 non pro regelmatig de 6-7 uur SOT, maar als ik bijvoorbeeld ga navigeren of een drukke dag buitenshuis heb dan kom ik ook maar aan de 2-3 uur SOT waarbij de accu dan rond de 15% is aan het einde van de dag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• qwasd
Ik haal makkelijk 8 uur SOT. Mijn dag start om 7 uur en dan heb ik rond 23:00 nog +/- 45% batterij over. Ik gebruik een Pixel 6 Pro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:28
patshad schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:25:
[...]

Het ligt er vooral ook aan hoe je je tel gebruikt. Als je de hele tijd aan het gamen bent dan gaat de accu sneller leeg dan wanneer je een film aan het kijken bent of een beetje aan het appen / browsen bent via wifi. Het is een nieuw toestel, dit zal dan ook even nodig hebben om zich in te stellen en jou gebruikspatronen te leren kennen. Geef het een paar dagen.

Ik haal met een P6 non pro regelmatig de 6-7 uur SOT, maar als ik bijvoorbeeld ga navigeren of een drukke dag buitenshuis heb dan kom ik ook maar aan de 2-3 uur SOT waarbij de accu dan rond de 15% is aan het einde van de dag.
2-3 uur SOT voor een zware dag qua verbruik is echt bar en bar slecht voor een nieuwe smartphone. Ongeacht of het low, med of high end devices zijn.

Ik had laatst 1 uur navigatie en Flitsmeister aan -37%... Moet niet kunnen -> tensorchip ontwerp probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deco1974
deco1974 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:54:
Ik gebruik het liefst mijn duim om te unlocken.
Maar uiteindelijk blijkt de linker wijsvinger altijd en heel snel te werken. Daar heb ik nooit problemen mee.

Simpelweg omdat mijn duim vaker wat versleten raakt na klussen en dergelijke.. hij wordt ruwer of komt een krasje bij, etc. En dan unlockt ie voor geen meter meer. Intoetsen van de code gaat sneller.
Ik krijg mijn rechterduim voor geen mogelijk geregistreerd. Wat irritant! Een béétje foutmarge zou wenselijk zijn..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 12:36
Blekkienl schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:47:
[...]

Ik had laatst 1 uur navigatie en Flitsmeister aan -37%... Moet niet kunnen -> tensorchip ontwerp probleem?
Dat herken ik niet op mijn 6 Pro. Vanochtend rond 7u van de lader af, op de motor (dus volle scherm brightness) een rit van 45min genavigeerd + Flitsmeister, dat was -12%. Later nog dezelfde rit terug. Tussendoor wat browsen, social media, wat YouTube, enz. Bijna 4 uur SOT en zit nu nog op 42%.

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patshad
Blekkienl schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:47:
[...]

2-3 uur SOT voor een zware dag qua verbruik is echt bar en bar slecht voor een nieuwe smartphone. Ongeacht of het low, med of high end devices zijn.

Ik zal morgen ook eens kijken wat navigeren precies doet op mijn P6, heb een ritje van ongeveer 1 uur in de planning staan. Ik heb hierbij wel automatische helderheid en 90Hz scherm aanstaan en navigeer dan met TomTom en flitsmeister aan, evenals youtube vanced voor muziek. Ik verwacht dat ik dan zo 12-15% verder ben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• deco1974
deco1974 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:15:
[...]

Ik krijg mijn rechterduim voor geen mogelijk geregistreerd. Wat irritant! Een béétje foutmarge zou wenselijk zijn..
Het blijkt dat ik mijn rechterduim al geregistreerd had en dit voor de 2e keer gedaan heb. Herkenning was met de rechterduim dramatisch slecht (overige geregistreerde vingers werken namelijk perfect). Zodoende dat ik de registratie van de rechterduim verwijderd had, om het later nog maar eens te registreren. Maar nu kon ik 'm ineens wel unlocken met de duim, terwijl ik de duim verwijderd had?! Bleek dat "vinger 1" al mijn rechterduim was en blijkbaar 2 registraties had staan, wat waarschijnlijk met elkaar conflicteerden 7(8)7

Unlocken met vingerafdruk werkt weer zoals het hoort! :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

deco1974 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:16:
[...]

Het blijkt dat ik mijn rechterduim al geregistreerd had en dit voor de 2e keer gedaan heb. Herkenning was met de rechterduim dramatisch slecht (overige geregistreerde vingers werken namelijk perfect). Zodoende dat ik de registratie van de rechterduim verwijderd had, om het later nog maar eens te registreren. Maar nu kon ik 'm ineens wel unlocken met de duim, terwijl ik de duim verwijderd had?! Bleek dat "vinger 1" al mijn rechterduim was en blijkbaar 2 registraties had staan, wat waarschijnlijk met elkaar conflicteerden 7(8)7

Geen idee hoe het met de recentste Android versie zit op een Pixel maar kan je de triviale naam "vinger 1, 2, 3, etc." niet veranderen in "Lduim, Rduim, Lwijs etc." ?
Dat doe ik al tijden en maakt het verwijderen en opnieuw scannen van vingerafdrukken flink eenvoudiger.

Mijn huidige Xiaomi Mi 5 (LineageOS+MicroG) is zowel aan zijn 3e accu toe als langzamerhand aan het overlijden, volg daarom dit topic met veel aandacht omdat een Pixel 6 vrij veel boxen tikt qua eisen die ik aan een volgend toestel stel.
Wel een paar hikjes, o.a. de stap van de Mi5 met 129g naar een flink zwaardere Pixel 6 van 207g ga je wel voelen in de broekzak, het formaat en dan vooral de breedte in de hand en de FP reader achter het scherm zijn de zaken waar ik nog even aan moet wennen voor tot aanschaf wordt overgegaan.
GrapheneOS en CalyxOS zijn dan weer grote pluspunten, net als waterdichtheid. Dat de fotokwaliteit er wat op vooruit gaat is mooi meegenomen.

Mijn telefoongebruik komt vrijwel volledig overeen met hoe @wasco zijn telefoon gebruikt dus voor het overige maak ik mij weinig zorgen, bedankt iig voor je batterijverslag en mini review.

Ik hoop dat mijn oude Chinese hok het nog een maandje volhoud en dat Google eind deze maand iets compacters presenteert met een "a" in de typeaanduiding...
Anders wordt het in juni alsnog een Pixel 6 bestellen, da's ook geen straf maar ik wacht voorlopig dus nog eventjes rustig af wat er komen gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patshad
patshad schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 22:55:
[...]

Ik zal morgen ook eens kijken wat navigeren precies doet op mijn P6, heb een ritje van ongeveer 1 uur in de planning staan. Ik heb hierbij wel automatische helderheid en 90Hz scherm aanstaan en navigeer dan met TomTom en flitsmeister aan, evenals youtube vanced voor muziek. Ik verwacht dat ik dan zo 12-15% verder ben.
45 minuten onderweg geweest, 12% verder. Zal vooral met het zoeken naar zendmasten te maken hebben gehad. Had ik eigenlijk toch ietsjes beter verwacht. Volgende keer 90Hz uitzetten, maar denk niet dat dat heel veel verschil zal maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deco1974
PalingDrone schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 16:43:
[...]

Geen idee hoe het met de recentste Android versie zit op een Pixel maar kan je de triviale naam "vinger 1, 2, 3, etc." niet veranderen in "Lduim, Rduim, Lwijs etc." ?
Dat doe ik al tijden en maakt het verwijderen en opnieuw scannen van vingerafdrukken flink eenvoudiger.
Jawel, maar als je dat verzuimt, weet je een half jaar later echt niet meer wat bij welke vinger hoort :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:26
Doet bij jullie die Google assistent het nog? Als ik deze roep, middels 'hey Google', gebeurt er niks. Zowel met telefoon in lock stand als unlock. Microfoon werkt, want bij double tap for assistant kan ik er wel gewoon tegen praten.

Google reageert gewoon niet op mijn hotword. Ik heb alles gedaan. Cache verwijderd, opnieuw stem getraind, herstart telefoon etc. De Samsung van mijn vriendin reageert wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 23:19
BlakeNL schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:51:
Doet bij jullie die Google assistent het nog?
Yup, werkt gewoon, zowel met OK Google als Hey Google.
Wel alleen als de telefoon al unlocked is.

Werkt ie wel als je de Startknop ingedrukt houdt? (als je dat zo hebt ingesteld)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qwasd
BlakeNL schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:51:
Doet bij jullie die Google assistent het nog? Als ik deze roep, middels 'hey Google', gebeurt er niks. Zowel met telefoon in lock stand als unlock. Microfoon werkt, want bij double tap for assistant kan ik er wel gewoon tegen praten.

Google reageert gewoon niet op mijn hotword. Ik heb alles gedaan. Cache verwijderd, opnieuw stem getraind, herstart telefoon etc. De Samsung van mijn vriendin reageert wel.
Ik gebruik het nooit maar bij mij werkt het soms wel en soms niet. Vanaf het lockscreen heeft het nog nooit gewerkt bij me.

Powerknop inhouden werkt uiteraard wel gewoon. Ik weet nu niet of het eraan ligt dat ik thuis ook Een Google Nest Hub en Google Nest Audio heb staan. Voice match etc. staat bij mij ingeschakeld (dat is volgens mij een vereiste)

Ik zag wel meerdere issues hiermee op reddit maar niet echt een duidelijke oplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arno58
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19:35
Android 12l werkt super.
Batterij gebruik mobiel netwerk was 35-45% en nu rond de 5%.
Vingerafdrukscanner werkt veel beter,heb de ervaring dat wat harder drukken beter werkt.
Gisterenochtend opgeladen tot 85% en vanochtend nog 50% over bij matig gebruik.Gebruik geen WiFi.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Block_Counter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:11
deco1974 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:16:
[...]

Dit was ook voor mij dè oplossing. Ik had bewust mijn duim een tweede keer er ingezet, bij vorige telefoons zorgde dat er altijd voor dat hij betrouwbaarder was.

Een van de twee verwijderen zorgde ervoor dat hij nu vele malen beter unlockt. (Pixel 6 met GrapheneOS)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:53
Arno58 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:15:
Android 12l werkt super.
Batterij gebruik mobiel netwerk was 35-45% en nu rond de 5%.
Vingerafdrukscanner werkt veel beter,heb de ervaring dat wat harder drukken beter werkt.
Gisterenochtend opgeladen tot 85% en vanochtend nog 50% over bij matig gebruik.Gebruik geen WiFi.
Gebruik je 4g of 5g?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

Block_Counter schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:27:
[...]

Dit was ook voor mij dè oplossing. Ik had bewust mijn duim een tweede keer er ingezet, bij vorige telefoons zorgde dat er altijd voor dat hij betrouwbaarder was.

Een van de twee verwijderen zorgde ervoor dat hij nu vele malen beter unlockt. (Pixel 6 met GrapheneOS)
Ik heb altijd hetzelfde gedaan, meerdere malen om zo een "groter foutmarge" te creeren. Na aanleiding van de 2 comments hier ook maar m'n extra registraties verwijderd en hij lijkt op het eerste gezicht al veel accurater. (ik maak gebruik van een screen protector, ter extra info) Ben benieuwd of het placebo is of dat die daadwerklijk beter blijft presteren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arno58
Ik gebruik 4 G

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CRXed
Bij mij werkt de optie dat het scherm aan gaat als je je telefoon oppakt niet meer....niet op de April update en niet op de Mei update....de optie staat aan, al gereboot etc.

Enig idee?

Edit: automatisch roteren werkt ook niet meer.....zou het een sensor zijn?

[Voor 58% gewijzigd door CRXed op 10-05-2022 19:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:15
Nieuwe beta is uit voor Android 13. 408mb.

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

Oudere 12MP camerasensor, geen draadloos laden, 60Hz, kleiner scherm, plastic achterkant, 30 gram lichter dan de Pixel 6.
Oja en pas vanaf eind juli beschikbaar.

-edit-
Voorlopig blijf ik de keuze lastig vinden tussen 6 en 6a. Kleiner en lichter is fijn, niks mis met een kunststof achterkant, draadloos laden kan ik prima zonder, baal vooral van de lange periode tussen presentatie en daadwerkelijke levering.

[Voor 21% gewijzigd door PalingDrone op 12-05-2022 05:58]

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:43
T-bone88 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:44:
Ik heb deze zojuist geïnstalleerd, maar kan het kloppen dat de ABN AMRO app niet werk met de beta?

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-05 08:07
PalingDrone schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:53:
[...]

Oudere 12MP camerasensor, geen draadloos laden, 60Hz, kleiner scherm, plastic achterkant, 30 gram lichter dan de Pixel 6.
Oja en pas vanaf eind juli beschikbaar.

-edit-
Voorlopig blijf ik de keuze lastig vinden tussen 6 en 6a. Kleiner en lichter is fijn, niks mis met een kunststof achterkant, draadloos laden kan ik prima zonder, baal vooral van de lange periode tussen presentatie en daadwerkelijke levering.
Als de camera specificaties goed zijn wil ik wel eens voor dit toestel gaan.
Vind de prijs erg interessant.

Inderdaad levering is laat! Als je dan hoort (geruchten) dat in oktober de 7 uitkomt.

[Voor 6% gewijzigd door De waarden op 12-05-2022 08:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thijssie007
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:54
Petert87 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:25:
[...]

Ik heb deze zojuist geïnstalleerd, maar kan het kloppen dat de ABN AMRO app niet werk met de beta?
Ik heb hetzelfde probleem dat inloggen niet werkt. Betalen via QR code werkt dan wel weer...

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-05 10:34
CRXed schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:01:
Bij mij werkt de optie dat het scherm aan gaat als je je telefoon oppakt niet meer....niet op de April update en niet op de Mei update....de optie staat aan, al gereboot etc.

Enig idee?

Edit: automatisch roteren werkt ook niet meer.....zou het een sensor zijn?
Al geprobeerd te rebooten? Had laatst ook dat het scherm alleen nog maar aan ging met de powerknop maar na een reboot was alles weer OK.

Artiest voorheen bekend als b3n666

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-05 09:20
ricjuh schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:45:
Iemand ervaring met het reparatie proces van de pixel in Duitsland? Mijn Pixel 6 is gevallen met blijvende schade aan het scherm. Liefst wil ik hem gewoon via Google zelf aanbieden voor reparatie.
Zou je je reparatie-ervaringen willen delen? Mijn Pixel 6 voorkant heeft een val met de fiets helaas niet overleefd (flinke barsten in het glas, het display zelf werkt gelukkig nog). ;(

Ik neem aan dat ze trouwens ook het hele display vervangen. Mijn Pixel heeft nogal last van rainbow effect als je niet recht van voren kijkt, zou mooi zijn als dat dan ook meteen opgelost is.

[Voor 5% gewijzigd door Joe_P op 12-05-2022 11:52]

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VinylRecord
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-05 12:57
T-bone88 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:44:
Ben hem een beetje aan het testen. Grootste problemen die ik ondertussen heb gevonden.

Zeer problematisch
- Bij het loskoppelen van de telefoon in de auto (Android auto) crasht de telefoon altijd volledig en wordt een reboot geforceerd.
- Accu lijkt sneller leeg te lopen en langzamer te laden? Heb ook al een keer gehad dat die gewoon niet wilde laden.
- Pixel launcher crasht ook nog steeds regelmatig.

Niet problematisch, maar wel irritant
- Browser (Vivaldi) laat regelmatig een volledig witte pagina zien. App moet worden gesloten om dit op te lossen.
- Het schermpje dat weergeeft wat je aan het luisteren bent refresht de helft van de tijd niet waardoor er iets staat wat ik uren geleden heb geluisterd. Dan klopt de tijdweergave ook helemaal niet meer.

Ik krijg gelukkig geen last meer van mijn polsen.

[Voor 29% gewijzigd door VinylRecord op 13-05-2022 09:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:23
Wtf, sinds de laatste update gaat m'n beeld staat even kort op zwart. Ongelooflijk wat is dit toch een enorm teleurstellende telefoon gebleken. Google onwaardig.

[Voor 5% gewijzigd door outlandos op 13-05-2022 11:43]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• deco1974
outlandos schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:43:
Wtf, sinds de laatste update gaat m'n beeld staat even kort op zwart. Ongelooflijk wat is dit toch een enorm teleurstellende telefoon gebleken. Google onwaardig.
jouw ervaring is niet de algemene ervaring.. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• outlandos
deco1974 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:42:
[...]

jouw ervaring is niet de algemene ervaring.. ;)
Mijn ervaring is alles behalve uniek. Maar fijn dat jij blij ermee bent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:53
Natuurlijk zijn de problemen vervelend maar als ik hier soms mee lees dan vraag ik me soms af of we dezelfde telefoon hebben (non pro 6 gebruiker).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• outlandos
Spekkie99 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:14:
Natuurlijk zijn de problemen vervelend maar als ik hier soms mee lees dan vraag ik me soms af of we dezelfde telefoon hebben (non pro 6 gebruiker).
Tsja ik mag nog niet eens echt klagen als ik sommige andere berichten lees.

Dat zwart worden van het scherm gebeurt alleen als ik een spraakbericht afluister op telegram en dan tegelijkertijd een tekst bericht in telegram edit. Zodra ik bovenaan met m'n vinger kom in de buurt van de sensor denkt hij dat ik aan het bellen ben en gaat het scherm uit. Hele specifieke bug maar wel vervelend (en pas ontstaan na de laatste pixel update). En dat bedoel ik met teleurstelling: we hebben 100 updates nodig om van de meeste/grootste bugs af te komen, maar telkens komen er weer nieuwe bij.

[Voor 10% gewijzigd door outlandos op 13-05-2022 14:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• qwasd
6 pro gebruiker en ik heb het al vaker gezegd. Top toestel zonder enige issues.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 11:25
outlandos schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:43:
Als je een beta draait kun je problemen verwachten, voor de rest kun je ook gewoon bug reports indienen en ondersteuning vragen. Vergeet niet dat elke telefoon andere apps zijn geïnstalleerd door de gebruiker, waardoor elke telefoon software matig uiteindelijk anders is, waardoor elke telefoon net even anders reageert en er wellicht ook andere fouten de kop op steken worden.
Het meest eenvoudige wat je kan doen is een support vraag daarover in te dienen bij Google als de fout door hun software wordt geactiveerd, of ij de app bouwer als door een specifieke app de fout geactiveerd wordt.

Ik heb, zoals ook vele andere, geen problemen met mijn Pixel 6, welke de laatste stabiele release van Android voor het toestel draait.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• outlandos
BGLAdmin schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:29:
[...]

Als je een beta draait kun je problemen verwachten, voor de rest kun je ook gewoon bug reports indienen en ondersteuning vragen. Vergeet niet dat elke telefoon andere apps zijn geïnstalleerd door de gebruiker, waardoor elke telefoon software matig uiteindelijk anders is, waardoor elke telefoon net even anders reageert en er wellicht ook andere fouten de kop op steken worden.
Het meest eenvoudige wat je kan doen is een support vraag daarover in te dienen bij Google als de fout door hun software wordt geactiveerd, of ij de app bouwer als door een specifieke app de fout geactiveerd wordt.

Ik heb, zoals ook vele andere, geen problemen met mijn Pixel 6, welke de laatste stabiele release van Android voor het toestel draait.
Maar ik draai helemaal geen beta versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qwasd
[...]

Hij gaf aan laatste update. Kan ook gewoon de mei update van Android 12 zijn natuurlijk. Dan nog ben ik het volledig met je eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VinylRecord
[...]

Ook zonder de beta te draaien zijn er tal van mensen die allemaal vage problemen hebben. Ik had vanaf het begin bijvoorbeeld al dat mijn launcher om de haverklap crashte en dat de "knop" om van app te wisselen (die meest rechtse dus) de helft van de tijd niet functioneerde.

Ik vind het fijn dat er mensen zijn die geen problemen ondervinden, maar er zijn er dus zat die wel problemen hebben.

De Beta van 13 is niet veel beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-05 21:27
Hoi hallo.
Ik wou ook ff reageren, ik heb de pixel 6 vanaf december en ben er niet mee aan het experimenteren geweest, de gewone apps die ik leuk vind en dergelijke, en ik vind het een fijn toestel.
Het enigste wat ik wel eerlijk moet zeggen dat de vinger scanner wel wat sneller en beter had gekund, maar moet eerlijk zeggen dat ze van Google best wel meelezen en zij pikken de belangrijkste dingen wel op, maar helaas zijn er prioriteiten voor iedereen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:39
Hier sinds enkele dagen een Pixel 6 en herken de trage vingerafdrukscanner helemaal niet, ik vind die hier behoorlijk snel gaan en ook eigenlijk altijd in één keer.

Verder nog wat dingen aan het uitzoeken. Weet iemand hoe je met twee simkaarten bij het bellen makkelijk kiest vanaf welke sim je wil bellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VinylRecord
shinchan03 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:32:
Hier sinds enkele dagen een Pixel 6 en herken de trage vingerafdrukscanner helemaal niet, ik vind die hier behoorlijk snel gaan en ook eigenlijk altijd in één keer.

Verder nog wat dingen aan het uitzoeken. Weet iemand hoe je met twee simkaarten bij het bellen makkelijk kiest vanaf welke sim je wil bellen?
Settings -> Network and internet -> SIMs

En dan aangeven bij 'Calls preference' wat je graag wilt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:39
Thanks, heb inderdaad gevonden wat ik wilde hebben (altijd vragen vanaf welke sim ik wil bellen) en dan kan ik ook nog een optie opslaan per contact. Top!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

outlandos schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:19:
[...]

Dat zwart worden van het scherm gebeurt alleen als ik een spraakbericht afluister op telegram en dan tegelijkertijd een tekst bericht in telegram edit. Zodra ik bovenaan met m'n vinger kom in de buurt van de sensor denkt hij dat ik aan het bellen ben en gaat het scherm uit. Hele specifieke bug maar wel vervelend (en pas ontstaan na de laatste pixel update).
Deze bug heb ik ook met spraakberichten van whatsapp luisteren (en dan niks tegelijk doen), maar dit ervaarde ik ook al op mijn vorige 2 toestellen. (Samsung S20+ & LG V30)

Ik weet dus ook niet beter dan dat spraak berichten in chat apps (uit mijn ervaring dus WhatsApp) gewoon niet goed geimplementeerd is en/of niet lekker samenspeelt met de rest van Android.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cruzer
  • Laatst online: 18-05 14:48
patshad schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:24:
[...]

[...]

Het probleem lijkt zich na vanmorgen vanzelf opgelost te hebben :).

De app sluit/crasht niet meer na enkele seconden scrollen. Ik heb hier verder niks speciaals meer voor gedaan. Hopelijk doet het zich niet meer voor.
Bij mij is de bug weer terug..

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blekkienl
Het lijkt erop dat het mobiel netwerk probleem mbt batterij verbruik is opgelost.

Sinds vanmorgen 7 uur van de lader, hele dag op 4G en nog 50% over.

4.5 uur SOT waarvan 3% mobiel netwerk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qwasd
Blekkienl schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:13:
Het lijkt erop dat het mobiel netwerk probleem mbt batterij verbruik is opgelost.

Ik heb hier nooit echt last van gehad.
Gisteren begonnen om 8:00 en aan het einde van de dag (23:00) rond de 45% over met een SOT van 7 uur.

EDIT: Ik heb nu nog 9% over met een SOT van 10 uur en 11 minuten. Voornamelijk Youtube, Google Chrome gebruik. Iets slechter dan mijn oude telefoon, Iphone 12 pro max.

[Voor 15% gewijzigd door qwasd op 14-05-2022 02:10]

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:09
Joe_P schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:51:
[...]

Zou je je reparatie-ervaringen willen delen? Mijn Pixel 6 voorkant heeft een val met de fiets helaas niet overleefd (flinke barsten in het glas, het display zelf werkt gelukkig nog). ;(

Ik neem aan dat ze trouwens ook het hele display vervangen. Mijn Pixel heeft nogal last van rainbow effect als je niet recht van voren kijkt, zou mooi zijn als dat dan ook meteen opgelost is.
Ik heb een pixel 6 pro en die heeft ook zo'n rainbow effect aan de zijkant. is dit een scherm dingetje of is dit normaal ?

• vandeven66
  • Nu online
Accuduur dat zo lang krijg ik nooit voor elkaar. Op een volle lading haal ik meestal 3-4 uur SOT op 4G (5G uitgeschakeld). Als ik echt alleen thuis ben kan ik wel 4,5 uur halen, maar dat is het. Meestal in de instellingen rond de 40% mobiel netwerk gebruik.

Mijn laatste dagen qua accuduur (P6P):
- 16h standby, 100-50% 2u10m, 100% wifi
- 15h standby, 100-26% 2u38m, 80% 4G
- 15h standby, 100-18% 3u17m, 80% 4G
- 7h standby, 100-38%, 1h46m, 80% 4G

Mijn gebruik is vooral YouTube, TikTok en Chrome. Geen spelletjes oid.

Nu is het wel zo dat ik dit ervaar met iedere high-end (Android?) smartphone, mijn Fold 3, 2, Oppo Find X2 Pro, hadden allemaal vergelijkbare accuduur. De laatste telefoon die langer meeging was mijn OnePlus 7 Pro, ook de Poco F3 die ik als tweede telefoon gebruik gaat langer mee (met zelfde sim).

• outlandos
Byron010 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:06:
[...]

Deze bug heb ik ook met spraakberichten van whatsapp luisteren (en dan niks tegelijk doen), maar dit ervaarde ik ook al op mijn vorige 2 toestellen. (Samsung S20+ & LG V30)

Ik weet dus ook niet beter dan dat spraak berichten in chat apps (uit mijn ervaring dus WhatsApp) gewoon niet goed geimplementeerd is en/of niet lekker samenspeelt met de rest van Android.
Ah bedankt, dan was het gewoon toeval dat ik deze bug ontdekte direct na het updaten.

Voor de rest loopt mijn telefoon nu bugvrij op een enkele stock launcher crash na dan.

FPS is veel sneller dan bij launch en prima werkbaar. Maar ivm de nieuwe Samsung van m'n vriendin is hij idd wat traag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:43
Thijssie007 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:22:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem dat inloggen niet werkt. Betalen via QR code werkt dan wel weer...
Hierdoor ben ik weer terug naar 12. Ik wacht dan wel tot het wel werkt. Bedankt voor je feedback. Het lag niet aan mij

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

nieuws: Pixel 6a komt in 14 landen uit en krijgt andere vingerafdrukscanner
Blijkbaar is de vingerafdrukscanner toch echt een dingetje en ziet Google dat nu ook.
Ben alleen bang dat ze niet met een Pixel 6 v2 komen die ook een verbeterde scanner heeft.
Zal ook wel in de 7 komen maar zolang houd mijn huidige foon het echt niet meer vol...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arno58
Hoe zijn de ervaringen met Android 13 beta 2 ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blekkienl
Arno58 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:31:
Hoe zijn de ervaringen met Android 13 beta 2 ?
Betere accuduur, veel snellere fingerprintscanner en verder nog weinig bugs tegen gekomen eerlijk gezegd.
Qua ui weinig verschil tussen Android 12 en 13

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De snellere fingerprintscanner had ik vandaag eerder ook al ergens gelezen. Moet zeggen dat hij momenteel alleen vaak moeite heeft met mijn rechterduim, dus die ga ik nog een keertje opnieuw erin zetten denk ik. Verder heb ik weinig klachten over de Pixel 6 eigenlijk.

Website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

Met pijn in het hart maar de Pixel 6 Pro staat op V&A.

Bij een bedrijfsabonnement heb ik een pricewatch: Samsung Galaxy S22 Ultra, 8GB, 128GB Groen gekregen.

En plaats voor 2 fysieke SIM kaarten.

Renault Clio Estate 1.2 TCE EDC 120pk Zen met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390
gambieter schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:51 Stelletje idioten zijn bezig met de dekstoelen van de Titanic te reorganiseren terwijl het schip zinkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-05 07:12
Komt er een topic voor Pixel 6a, of wordt dit topic het topic voor de 6a? Ik neem aan dat er een nieuwe komt? Ik kan het topic nog niet vinden. Moet daarvoor eerst het product in de pricewatch staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

erikieperikie schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:09:
Komt er een topic voor Pixel 6a, of wordt dit topic het topic voor de 6a? Ik neem aan dat er een nieuwe komt? Ik kan het topic nog niet vinden. Moet daarvoor eerst het product in de pricewatch staan?
Wat let je om een TS erover te maken, het hoeft nog niet in de Pricewatch te staan, als je de specs maar hebt (en eventuele reviews).

Renault Clio Estate 1.2 TCE EDC 120pk Zen met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390
gambieter schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:51 Stelletje idioten zijn bezig met de dekstoelen van de Titanic te reorganiseren terwijl het schip zinkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-05 12:29
Blekkienl schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:13:

Dit is met 13 beta denk ik?

Zit niet in beta programma en het MN verbruik is nog steeds drama dus dat zou mooi zijn voor toekomstige update.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• th3sander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:58
Iemand enig idee hoe ik het volgende probleem aan kan pakken:

Vanochtend Flitsmeister gebruikt 45 minuten onderweg en 20% batterij verder van 73% naar 53%
Dat vindt ik wat gortig, heb er al wat langer last van.

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:51
Ik begin (na alleen maar iPhones te hebben gehad (sinds de iPhone 2g)) interesse te krijgen in de Google Pixel 6.

Na een beetje onderzoek te hebben gedaan lijkt het er op dat bepaalde functies welke geprezen worden niet werken in .nl zoals "call screening" en "hold for me". Zijn deze functies totaal niet aan te zetten en welke functies werken nog meer niet?

Zijn er mensen die recentelijk de overstap van iPhone gemaakt hebben en wat zijn de voor en nadelen?

• CRXed
wes- schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:50:
Ik begin (na alleen maar iPhones te hebben gehad (sinds de iPhone 2g)) interesse te krijgen in de Google Pixel 6.

Na een beetje onderzoek te hebben gedaan lijkt het er op dat bepaalde functies welke geprezen worden niet werken in .nl zoals "call screening" en "hold for me". Zijn deze functies totaal niet aan te zetten en welke functies werken nog meer niet?
Dit zijn functies die als eerste uitrollen in USA en nog niet beschikbaar zijn in Nederland

• CRXed
th3sander schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:34:
Iemand enig idee hoe ik het volgende probleem aan kan pakken:

Vanochtend Flitsmeister gebruikt 45 minuten onderweg en 20% batterij verder van 73% naar 53%
Dat vindt ik wat gortig, heb er al wat langer last van.
Flitsmeister contacten?
Ik gebruik ook vaak Flitsmeister, maar dan wel met scherm uit

• CRXed
sonjaW schreef op donderdag 16 december 2021 @ 06:56:
Wat betreft vragen over garantie. WiFi werd steeds uitgezet door de telefoon, en de toggle bleef dan ook gewoon uit. Dus (na veel gegoogle) via de telefoon in een chat terecht gekomen met Google support. Na wat pogingen tot herstel welke niet werkte hebben ze me verteld dat ik of terug naar verkoper (Saturn kleve) kon of via google een RMA in kon. Voor dat tweede gegaan. Ik moest eerst de telefoon opsturen. Ze gaven aan dat er dan gekeken zou worden of het probleem gereproduceerd kon worden en vervolgens een vervangend toestel opgestuurd zou worden. Dit vervangende toestel heb ik gisteren van ze ontvangen.
Al met al, de 8e verzonden, de 15e nieuwe telefoon ontvangen :)
Heb je de telefoon naar Duitsland opgestuurd?

• CRXed
Ik wil een Garantieclaim indienen voor mijn P6P, deze heb ik gekocht in Duitsland via MyGermany.

Nu kan ik het Repair proces niet starten met land Nederland als optie, dus kom ik via de Duitse Google store in het Repair-proces terecht. Dan wordt een Nederlands verzendadres echter niet toegestaan.

Ik lees bij meerdere mensen dat garantie gewoon via Nederland kan lopen, hoe hebben jullie dat geregeld dan?

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:00
CRXed schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:52:
Ik wil een Garantieclaim indienen voor mijn P6P, deze heb ik gekocht in Duitsland via MyGermany.

Nu kan ik het Repair proces niet starten met land Nederland als optie, dus kom ik via de Duitse Google store in het Repair-proces terecht. Dan wordt een Nederlands verzendadres echter niet toegestaan.

Ik lees bij meerdere mensen dat garantie gewoon via Nederland kan lopen, hoe hebben jullie dat geregeld dan?
Destijds gebeld met Google en via de mail een verzendlabel ontvangen.

• CRXed
Michiel193 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:58:
[...]

Destijds gebeld met Google en via de mail een verzendlabel ontvangen.
naar welk land moest je het opsturen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:00
CRXed schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:25:
[...]

Oei dat weet ik eerlijk gezegd niet meer, vind het ook niet terug helaas. Er staat me bij dat het binnen een paar weken afgehandeld was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arno58
Heb in het nabije verleden mijn Pixel 6 na contact met Google Nederland opgestuurd en een nieuwe retour gekregen,keurig netjes geregeld dus zoals het hoort. Dus gewoon Google Nederland contacten.

• Paperclip-1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:12
(jarig!)
Sinds kort in bezig van de Pixel 6. Nu ervaar ik het probleem dat ik bij het binnenkrijgen van een Whatsapp berichtje het toestel niet trilt. Wel krijg ik een meldingsgeluid als ik dit aan heb staan.

Trillen staat uiteraard aan in de instellingen.

Heeft iemand ervaring met dit probleem?

• deco1974
Paperclip-1 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:42:
Sinds kort in bezig van de Pixel 6. Nu ervaar ik het probleem dat ik bij het binnenkrijgen van een Whatsapp berichtje het toestel niet trilt. Wel krijg ik een meldingsgeluid als ik dit aan heb staan.

Trillen staat uiteraard aan in de instellingen.

Heeft iemand ervaring met dit probleem?
trilt ie überhaupt wel of alleen bij WA niet?

• Paperclip-1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:12
(jarig!)
deco1974 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:15:
[...]

trilt ie überhaupt wel of alleen bij WA niet?
Hij trilt wanneer ik gebeld wordt. Voor zo ver ik nu kan vinden enkel bij WA niet. In de instellingen van WA en de pixel kan ik niks vinden wat dit zou kunnen blokkeren.

• Aikibana1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:35
Ondanks alle bugs die de Pixel 6 plaagden, zoals bv de slechte Wi-Fi connecties, heb ik zelf nooit problemen ervaren.

Tot nu. De Pixel 6 Pro wil niet verbinden met de zwembadrobot (Aquavac 650). Dit is nuttig om firmware updates te installeren of de robot handmatig te besturen met de app. Met andere smartphones (zowel Android als iPhone) lukt dit wel, dus het probleem zit duidelijk bij de Pixel.

Misschien blokkeert hij connecties waar geen 'echt' internetverkeer achter zit? Bij Wi-Fi menu zie ik wel het access point vd robot, kan ik vervolgens paswoord opgeven, maar daarna krijg ik de boodschap dat hij niet kan verbinden.

Nog iemand hetzelfde meegemaakt bij dit of andere IoT-toestellen?

Wat maakt de Pixel 6 zo anders dat hij hierover struikelt en andere Android telefoons niet? Ik draai geen beta van Android 13 ofzo.

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:26
Maakt het verschil met Wi-Fi 2.4ghz en 5ghz?

• CRXed
Arno58 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 06:34:
Heb in het nabije verleden mijn Pixel 6 na contact met Google Nederland opgestuurd en een nieuwe retour gekregen,keurig netjes geregeld dus zoals het hoort. Dus gewoon Google Nederland contacten.
Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee