Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twenkie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-06 17:03
Volgens mij laadt de aangepast ladenfunctie de batterij helemaal op. Die staat al langer aan bij mij. Het zou gaan om een nieuwe knop die het laden tot de 80% beperkt. Ergens op een andere site gelezen. Nog niet iedereen heeft de knop blijkbaar.
Bedankt voor je reactie trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:12
charrel schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:30:
[...]

Aangepast opladen is de enige optie onder "batterij" in je menu, ik gebruik zelf de app accu battery al jaren hiervoor. Die stopt het opladen niet maar geeft een signaal af wanneer de accu op 80% is.
Een limiet van 80% opladen is niet meegenomen in de Android 15 voor de Pixel telefoons.
Er was nog een aanwijzing voor in Beta4 van Android 15, maar niet doorgevoerd.
Het supportcentrum voor de Google Pixel telefoons geeft ook alleen de optie voor aangepast laden als je een wekker hebt ingesteld, ofwel 's nachts opladen tot 80% en pas in het laatste uur voor je wekker tot 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De update ging bij mij ook probleemloos.

De USB (A :p ) naar Ethernetadapter werkt ook gewoon. Ik verwachte dat het getriggerd werd met het insteken van de USB, maar je moet er ook daadwerkelijk een ethernetkabel insteken om het adapter zichtbaar te maken op de telefoon. Nu kijken of ik hem zo als backup router in kan zetten als mijn internet weer eens storing heeft :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9tlfXrH2QfwamI0hAhWCp4w5iM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLcEF7HH5B5JvbngpnsUuL0P.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDK80HCHH1xkfBwuOJ2kwaqASZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVZt2S5yZGe5tizrzzwrRNQE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door Marzman op 08-11-2024 14:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:02
Ik krijg hier nu een systeem update binnen van 35,06 mb,

Maar lees nu hier dat die al eerder beschikbaar was

[ Voor 34% gewijzigd door ivo1969 op 12-11-2024 10:55 ]

• ivo1969
Ik weet niet of het door de laatste update komt, ik zelf denk van wel, maar ik heb het volgende "probleem"
boven in het scherm staat in het wit tijd, graden het buiten is en aan linker bovenzijde wifi indicatie en batterij status met percentage erachter, echter als ik op de klok widget klik veranderen die weergaven in zwarte kleur en bij mijn weten was dat eerst niet zo?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:46
hmmm, er zijn sterke aanwijzingen dat de Pixel 6 toch nog een volgende Android versie gaat krijgen.
https://www.androidpolice.com/pixel-6-android-16-dp1/
The Pixel 6 series may get Android 16 in 2025, despite official support ending in October 2024. This is suggested by its inclusion in the developer preview.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
TheOmen schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:34:
hmmm, er zijn sterke aanwijzingen dat de Pixel 6 toch nog een volgende Android versie gaat krijgen.
https://www.androidpolice.com/pixel-6-android-16-dp1/

[...]
De Pixel 6 staat in de lijst bij Google Developer preview, dat is een redelijke aanwijzing dat het toestel daarwerkelijk android 16 gaat krijgen.
Op de support pagina bij Google staat de opmerking tot minstens, dat geeft wat speelruimte voor Google met updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue Lightning
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-06 23:23
Waarschijnlijk toch Android 16 en 17 😀

These phones, including Pixel Fold, will get updates for 5 years starting from when the device first became available on the Google Store in the US.

This includes 5 years of OS and security updates, and may also include new and upgraded features with Pixel Drops.

These phones are:

Pixel Fold
Pixel 7a
Pixel 7 Pro
Pixel 7
Pixel 6 Pro
Pixel 6
Pixel 6a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Blue Lightning schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 07:48:
Waarschijnlijk toch Android 16 en 17 😀

These phones, including Pixel Fold, will get updates for 5 years starting from when the device first became available on the Google Store in the US.

This includes 5 years of OS and security updates, and may also include new and upgraded features with Pixel Drops.

These phones are:

Pixel Fold
Pixel 7a
Pixel 7 Pro
Pixel 7
Pixel 6 Pro
Pixel 6
Pixel 6a
Ah, ik zie dat Tweakers een stukje heeft gepost. Dat van Android 17 is (positief) nieuws voor mij.
Het bericht dat ik eerder linkte baseert zich m.i. op dezelfde post van Google, dus de vraag is even hoe Tweakers er Android 17 bij getoverd heeft :)

[ Voor 12% gewijzigd door TheOmen op 06-12-2024 08:21 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue Lightning
Als er elk jaar een nieuwe Android versie komt ga ik er van uit dat 16 volgend jaar komt en 17 in 2026. Waarschijnlijk valt de release niet in de laatste 2 maanden van 2026 dus voor eind oktober.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Mooi nieuws, hier rolt nu de 691mb grote december update binnen.
https://support.google.co...pdate-december-2024?hl=en

Hoop fixes voor de 6, had hier sinds de laatste update weer af en toe last van dat bij gebruik van de camera het toestel zichzelf uitschakelde en opnieuw ging opstarten. Dat was daarvoor net gefikst, hopelijk is dat nu wederom gefikst.

[ Voor 42% gewijzigd door charrel op 06-12-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
charrel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:55:
Mooi nieuws, hier rolt nu de 691mb grote december update binnen.
https://support.google.co...pdate-december-2024?hl=en

Hoop fixes voor de 6, had hier sinds de laatste update weer af en toe last van dat bij gebruik van de camera het toestel zichzelf uitschakelde en opnieuw ging opstarten. Dat was daarvoor net gefikst, hopelijk is dat nu wederom gefikst.
Goed dat je dit meldt, direct even gecheckt en updating as we speak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo1969
Hier de update binnen, er is qua layout bijv bij instellingen flink wat veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-06 20:13
Ik rol de update nu uit, waar hier plotseling last mee was, was dat heel sporadisch foto's niet in Google Foto's verschenen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-06 22:16
En we kunnen tot 80% laden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNLSoz4QxzWjE9S8bGzeDrESv3k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D2r9mUI3HEcsbBM3WM0p2hb8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Volgens Accubattery zit ik na drie jaar met de P6P op 86%. Maar met 80% van die 86% kom ik prima de dag door (ik heb standaard de wekker op 10:00, waardoor mijn dag m 7:00 begint met 80% SoC. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolbe
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-06 21:39
Ook net de update naar Android 15 binnen.
Benieuwd naar de verschillen, laatste 24 uur sinds update loopt toestel prima. De bestaande issues waar ik prima mee kan leven zijn uiteraard niet anders (vingerafdruk niet betrouwbaar en matige GPS-nauwkeurigheid) maar dat was te verwachten, dat is hardware/schade door de jaren heen.

80% laden ook ingeschakeld, accu is nog prima maar heb die laatste % normaal niet nodig, kom easy een hele dag door (ander toestel voor werk) etc.

Edit: kan nu niet meer instellen wanneer batterijbesparing ingeschakeld wordt, staat nu op 20% zoals voor de update. Maar aanpassen lijkt niet te gaan. Iets meer behoud en consistentie met de software zou mij beter bevallen.

[ Voor 19% gewijzigd door Kolbe op 17-12-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:18
Ik ben net overgestapt naar een nieuwe provider en heb nu voor het eerst 5G. Dat had ik daarom aangezet en vanaf toen (bedacht ik me later) ging mijn batterijduur drastisch achteruit. Sinds een paar dagen weer teruggezet naar 4G en nu is de batterijduur weer normaal (waarmee ik makkelijk de dag door kom, meestal anderhalve dag ongeveer).

Ik lees dat ook nog steeds terug bij nieuwere Pixels, maar ik begrijp dat dit dus ook voor de 6 niet is opgelost. Blijft me wel verbazen dat het verschil zo drastisch is. Maar ik gok dat er niks anders op zit dan om keuze te maken (of 5G en dan kortere batterijduur te accepteren of 4G met langere batterijduur). Ik gok een long shit, maar toch: heeft iemand nog andere tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:13
Anomynous123 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:56:
Ik ben net overgestapt naar een nieuwe provider en heb nu voor het eerst 5G. Dat had ik daarom aangezet en vanaf toen (bedacht ik me later) ging mijn batterijduur drastisch achteruit. Sinds een paar dagen weer teruggezet naar 4G en nu is de batterijduur weer normaal (waarmee ik makkelijk de dag door kom, meestal anderhalve dag ongeveer).

Ik lees dat ook nog steeds terug bij nieuwere Pixels, maar ik begrijp dat dit dus ook voor de 6 niet is opgelost. Blijft me wel verbazen dat het verschil zo drastisch is. Maar ik gok dat er niks anders op zit dan om keuze te maken (of 5G en dan kortere batterijduur te accepteren of 4G met langere batterijduur). Ik gok een long shit, maar toch: heeft iemand nog andere tips?
Geen andere tips wel zelfde ervaring. Zit in Uganda, schakel daar meestal naar 3G want op 4G gaat mijn batterij te hard. Volgens mij was dit pas zo na een update een aantal jaren geleden en is nooit beter geworden. Toen voor mijzelf maar de keuze gemaakt om meestal op 3G te blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zit op Youfone 5G en haal in de regel 2 dagen op 1 accu met een Pixel 6A.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Geen idee of dit een specifiek Pixel 6 probleem is, maar sinds een aantal dagen crasht Chrome bij openen. Hierdoor worden ook links die ik aantik in bijvoorbeeld Google News niet geopend.
Mijn default browser is Brave, en die opent wel netjes (maar die loopt weer niet lekker als ik een link in News wil openen).
Switchen naar Chrome als default lost het niet op in elk geval.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:39
TheOmen schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 14:51:
Geen idee of dit een specifiek Pixel 6 probleem is, maar sinds een aantal dagen crasht Chrome bij openen. Hierdoor worden ook links die ik aantik in bijvoorbeeld Google News niet geopend.
Mijn default browser is Brave, en die opent wel netjes (maar die loopt weer niet lekker als ik een link in News wil openen).
Herstart al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Regelmatig, plus telefoon wordt iedere ochtend opnieuw aangezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TheOmen schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:10:
[...]

Regelmatig, plus telefoon wordt iedere ochtend opnieuw aangezet...
Is hij niet gewoon vol?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Nope, storage op 41%

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• satya
De januari update is er, behalve security niets speciaals voor de 6 serie.

Google Pixel Update - January 2025

Announcement

We have started to roll out the monthly software update for January 2025. All supported Pixel devices running Android 15 will receive these software updates starting today, and the rollout will continue over the next week in phases, depending on carrier and device. You will receive a notification once the system update is available for your device. We encourage you to check your Android version and update to receive the latest software.

Details of this month’s security fixes can be found on the Pixel Security Bulletin: https://source.android.com/docs/security/bulletin/pixel

Thanks,
Google Pixel Support Team

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 15:44
TheOmen schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 14:51:
Dit is een regelmatig terugkerend en vanzelf weer verdwijnend issue. Ik pak meestal de Chrome Beta er even bij, na een update is het vaak weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
88Weighed schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:00:
[...]

Dit is een regelmatig terugkerend en vanzelf weer verdwijnend issue. Ik pak meestal de Chrome Beta er even bij, na een update is het vaak weer weg.
en het lijkt nu langzaam weg te trekken...vaag verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:06

GeeBee

Oddball

Kun je Wallet helemaal uit de telefoon halen?
Standaard staat het aan (zonder iets toegevoegd) en uitzetten kan ook al niet.

Pixel 6a met Android 15

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 10:57
GeeBee schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:00:
Kun je Wallet helemaal uit de telefoon halen?
Standaard staat het aan (zonder iets toegevoegd) en uitzetten kan ook al niet.

Pixel 6a met Android 15
Instellingen -> zoek op NFC -> Contactless payments / Contactloos betalen -> selecteer None / Geen

Heb telefoon op Engels staan, dus weet niet wat de exacte NL variant zal zijn van elke optie.

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

satya schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:19:
De januari update is er, behalve security niets speciaals voor de 6 serie.

Google Pixel Update - January 2025

Announcement

We have started to roll out the monthly software update for January 2025. All supported Pixel devices running Android 15 will receive these software updates starting today, and the rollout will continue over the next week in phases, depending on carrier and device. You will receive a notification once the system update is available for your device. We encourage you to check your Android version and update to receive the latest software.

Details of this month’s security fixes can be found on the Pixel Security Bulletin: https://source.android.com/docs/security/bulletin/pixel

Thanks,
Ja, dat is wel jammer want nu reboot de mijne week af en toe als ik bv van whatsapp naar de camera ga. Dan loopt ie vast en reboot ie uit zichzelf. Dat was een tijd opgelost tot de januari update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Lassie dutch schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:32:
[...]
Instellingen -> zoek op NFC -> Contactless payments / Contactloos betalen -> selecteer None / Geen
Heb telefoon op Engels staan, dus weet niet wat de exacte NL variant zal zijn van elke optie.
Zoeken naar Contactloos betalen leverde een button op NFC gebruiken. Maar die staat al uit.
Aangezet en Wallet op Geen gezet, daarna NFC weer uit.

Daarmee blijft in het Quickmenu het knopje Wallet nog steeds groen ipv grijs, dus blijft aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GeeBee schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:44:
[...]

Zoeken naar Contactloos betalen leverde een button op NFC gebruiken. Maar die staat al uit.
Aangezet en Wallet op Geen gezet, daarna NFC weer uit.

Daarmee blijft in het Quickmenu het knopje Wallet nog steeds groen ipv grijs, dus blijft aan staan.
Je kan toch gewoon zelf kiezen wat je ziet in het quickmenu? Zit een edit knopje onder. En als er dan niks in je wallet zit gebruik je hem niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 22-01-2025 08:50 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-06 11:26
@GeeBee kun je een screenshot posten van dat quickmenu wallet knopje? Want ik zie nergens een knopje van de NFC wallet dat groen is en ik gebruik de wallet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
Zawaponga schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:14:
@GeeBee kun je een screenshot posten van dat quickmenu wallet knopje? Want ik zie nergens een knopje van de NFC wallet dat groen is en ik gebruik de wallet wel.
Misschien niet zichtbaar in je quick menu, of op een andere pagina in dat menu, en moet je de tegel zelf toevoegen (potloodje rechts onder het quick menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Laatst online: 07-06 11:26
Ah nu snap ik wat jullie bedoelen met Quick menu. Ik had iets anders in gedachte. Denk niet dat het betekent dat je Google wallet actief is als die tile groen is, maar goed dat is mijn vermoeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

CB32 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:59:
[...]

Misschien niet zichtbaar in je quick menu, of op een andere pagina in dat menu, en moet je de tegel zelf toevoegen (potloodje rechts onder het quick menu)
Klopt. In het gewone menu (2x van bovenaf swipen) staat het menuitem Wallet op groen, als ik op het pennetje klik, zie ik het in dat overzicht op grijs. Vreemd...
Screenshot lukt niet van dat menu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• satya
Google Pixel Update - February 2025

Announcement
We have started to roll out the monthly software update for February 2025. All supported Pixel devices running Android 15 will receive these software updates starting today, and the rollout will continue over the next week in phases, depending on carrier and device. You will receive a notification once the system update is available for your device. We encourage you to check your Android version and update to receive the latest software.

Thanks,

Software versions

Global
Pixel 6: AP4A.250205.002
Pixel 6 Pro: AP4A.250205.002
Pixel 6a: AP4A.250205.002
Pixel 7: AP4A.250205.002
Pixel 7 Pro: AP4A.250205.002
Pixel 7a: AP4A.250205.002
Pixel Tablet: AP4A.250205.002
Pixel Fold: AP4A.250205.002
Pixel 8: AP4A.250205.002
Pixel 8 Pro: AP4A.250205.002
Pixel 8a: AP4A.250205.002
Pixel 9: AP4A.250205.002
Pixel 9 Pro: AP4A.250205.002
Pixel 9 Pro XL: AP4A.250205.002
Pixel 9 Pro Fold: AP4A.250205.002

T-Mobile
Pixel 9: AP4A.250205.002.C1
Pixel 9 Pro: AP4A.250205.002.C1
Pixel 9 Pro XL: AP4A.250205.002.C1
Pixel 9 Pro Fold: AP4A.250205.002.C1

Telstra
Pixel 7: AP4A.250205.002.B2
Pixel 7 Pro: AP4A.250205.002.B2
Pixel 7a: AP4A.250205.002.B2
Pixel Fold: AP4A.250205.002.B2
Pixel 8: AP4A.250205.002.B2
Pixel 8 Pro: AP4A.250205.002.B2
Pixel 8a: AP4A.250205.002.B2
Pixel 9: AP4A.250205.002.B2
Pixel 9 Pro: AP4A.250205.002.B2
Pixel 9 Pro XL: AP4A.250205.002.B2
Pixel 9 Pro Fold: AP4A.250205.002.B2

EMEA
Pixel 6: AP4A.250205.002.A1
Pixel 6 Pro: AP4A.250205.002.A1
Pixel 6a: AP4A.250205.002.A1

What’s included

The February 2025 update includes bug fixes and improvements for Pixel users – see below for details

Audio
Fix for issue with audio output in Android Auto under certain conditions*[1]

Bluetooth
Fix for issue occasionally preventing connection with certain Bluetooth devices or accessories*[2]

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Device Applicability

Fixes are available for all supported Pixel devices unless otherwise indicated below. Some fixes may be carrier/region specific.

*[1] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold
*[2] Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:02

greatgonzo

schit-te-rend!

Misschien ben ik de enige, maar het stoort me eigenlijk nu pas. Hebben jullie ook de laadkabel niet goed "klikt"?

Ik mis goede connectie met de USB-C kabel, waardoor laden heel problematisch wordt.
Ik moet de draad echt in een bepaalde hoek leggen, als er teveel spanning opkomt, maakt hij geen contact

Het zal mogelijk stof zijn bij de connectoren, en heb al wel eerder het met perslucht vrij geblazen, maar toch..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-06 16:54
Ik vind de connector ook niet geweldig, maar nadat ik de laatste keer met een speld alle stof had weggehaald, waren al mijn problemen (voorlopig althans) weer opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:39
greatgonzo schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:32:
Misschien ben ik de enige, maar het stoort me eigenlijk nu pas. Hebben jullie ook de laadkabel niet goed "klikt"?

Ik mis goede connectie met de USB-C kabel, waardoor laden heel problematisch wordt.
Ik moet de draad echt in een bepaalde hoek leggen, als er teveel spanning opkomt, maakt hij geen contact

Het zal mogelijk stof zijn bij de connectoren, en heb al wel eerder het met perslucht vrij geblazen, maar toch..
Mijne klikt al lang niet meer, regelmatig schoon gemaakt maar na hard aandrukken laad hij nog elke keer.
Kijk al met een schuin oog naar de 8A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
Ik dacht lange tijd dat ik een probleem had omdat het geluid en de animatie bij opladen pas na 5s in werking treedt. Het lijkt echter niet zo te zijn met alle kabels. Opladen gaat altijd goed data overdracht wil nog wel eens niet zonder aandrukken. 6A sinds januari 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Spekkie99 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:24:
[...]

Mijne klikt al lang niet meer, regelmatig schoon gemaakt maar na hard aandrukken laad hij nog elke keer.
nou ja, ik doe niets met AI, en als ik naar de foto's van mijn vrouw's Pixel 9 pro kijk en mijn Pixel 6, mis ik met de primaire camera niet veel. Ook game ik niet, dus de telefoon is snel genoeg.

Dus eigenlijk hoop ik te rekken tot de Pixel 11, die een zuinigere Tensor G6 processor heeft, maar of mijn Pixel het nog 1,5 jaar trekt, dat vraag ik me af.

Als de kabel het echt niet trekt, ga ik wel over op draadloos laden overnacht oid

[ Voor 34% gewijzigd door greatgonzo op 24-02-2025 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Spekkie99 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:24:
[...]

Ik heb hem in april 2 jaar en merk nog geen rare dingen. Met mijn Xiaomi telefoons had ik altijd eerder problemen (of het scherm brak, dat breekt heel snel als ze vallen, mijn pixel is ook al wel een aantal keer gevallen maar nog steeds heel). Er komt nu een Pixel 9a voor 50 euro minder dan de 8a volgens de frontpage, misschien dat ik het kan rekken tot de Pixel 10a want ik denk dat hij nog wel een jaartje mee gaat ;)

Ik heb wel al af en toe stof uit de speakers gepeuterd, maar dat is niet echt een defect. De usbpoort werkt nog prima. De batterij is nog steeds ok (was nooit super, was ok vanaf het begin ;) ) en ik laad hem altijd met een snellader op (45 watt Ikealader, ik denk dat hij dan met 30 watt oplaad tot 80 procent). Ik heb ook wel lang de lader van mijn vorige telefoon gebruikt die maar met 11 Watt kon laden.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
greatgonzo schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:32:

Na een tip van een telefoonwinkel heb ik een paar maanden geleden contactspray in de usb-aansluiting gespoten, en daarna met een puntig afgeknipt stuk van een blister-verpakking het vuil er uit gepeuterd. Met een zaklamp in mijn mond om bij te schijnen, dan zie je pas echt wat er in zit. Sindsdien klikt en laadt mijn 6a weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Waarom speciaal blisterverpakking?
Dat heeft toch geen statistische lading lid?

Of gaat het erom dat je dun plastic hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
greatgonzo schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:48:
Waarom speciaal blisterverpakking?
Dat heeft toch geen statistische lading lid?

Of gaat het erom dat je dun plastic hebt
Het gaat alleen om het plastic inderdaad. Werkt als een trein.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSvABr_1wf472xedgbwDVruwdUs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CAuCwgcTXwZAK5rjn9W6jy54.png?f=fotoalbum_large
Een nieuwe Pixel Drop + de maart 2025 update is beschikbaar voor onze 6 serie. Geen spannende zaken verder als ik dit zo lees maargoed, beter iets dan niets 8)

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Rommel schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:00:
[Afbeelding]
Een nieuwe Pixel Drop + de maart 2025 update is beschikbaar voor onze 6 serie. Geen spannende zaken verder als ik dit zo lees maargoed, beter iets dan niets 8)
550mb, dat is wel wat anders dan de patches van 17-25mb. We zullen zien, hier ook bezig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 88Weighed
Als je het linkje volgt kun je precies wat er allemaal voor de Pixel 6(a) komt: g.co/pixel/community

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:50
Wat ik wel voorbij zag komen is dat de kernel is geupdate van een oude 5.10 versie naar de 6.1.99 versie zodat alle Pixels vanaf de 6 dezelfde kernel gebruikt. Zie ook hier.

[ Voor 24% gewijzigd door Rommel op 05-03-2025 11:11 ]

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
88Weighed schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:57:
Als je het linkje volgt kun je precies wat er allemaal voor de Pixel 6(a) komt: g.co/pixel/community
Via die link kan je navigeren naar https://support.google.co...d=17604385215414113397-EU.
Daar staat een mooie afbeelding met per telefoon-versie de beschikbare features.
Op de een of andere manier kan je die afbeelding niet linken. Rechtermuis-klik stuurt je naar de video bovenin de pagina..... :?

ah, via-via nog wel te vinden:
Afbeeldingslocatie: https://9to5google.com/wp-content/uploads/sites/4/2025/03/March-2025-Pixel-Feature-Drop.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door TheOmen op 05-03-2025 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
Gisteren de update geïnstalleerd, maar vanochtend bleek mijn telefoon ineens tot 99% opgeladen terwijl "Optimalisatie voor opladen" aanstaat (opladen tot 80%). Straks maar eens kijken of dat eenmalig was of na een reboot eventueel weer weg is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:42
Af en toe wordt je telefoon toch volledig opgeladen als de 80% optimialisatie aanstaat. Als het goed is staat dat ook beschreven als je die optie instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
asdfqwerty schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:54:
Af en toe wordt je telefoon toch volledig opgeladen als de 80% optimialisatie aanstaat. Als het goed is staat dat ook beschreven als je die optie instelt.
Was me niet eens opgevallen, maar dat staat er inderdaad. Zal toch eens kijken of het dan heel toevallig getimed net na de update was, of toch update gerelateerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 15:08

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zou mij er niet druk om maken.
Mijn Pixel 6 wordt altijd tot 100% opgeladen, en de accu heeft volgens AccuBattery na ruim 3 jaar inmiddels nog een capaciteit van 91%.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De veranderingen zie je na de update, iets met find my device en schaduwen op portretten voor de camera en de rest heb ik niet bekeken :p

Ik vind het wel jammer dat je de updates nooit kan forceren dat het sneller gaat, mijn telefoon is een uur bezig geweest. Ik weet dat dit de bedoeling is als het op de achtergrond gebeurd, maar als je dan toch kiest om te updaten mag dat van mij met wel wat meer prioriteit :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:33:
De veranderingen zie je na de update, iets met find my device en schaduwen op portretten voor de camera en de rest heb ik niet bekeken :p

Ik vind het wel jammer dat je de updates nooit kan forceren dat het sneller gaat, mijn telefoon is een uur bezig geweest. Ik weet dat dit de bedoeling is als het op de achtergrond gebeurd, maar als je dan toch kiest om te updaten mag dat van mij met wel wat meer prioriteit :p
Je locatie schijn je te kunnen delen via Find my device, al zie ik nergens die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:53
Zou iemand met een Pixel 6 Pro een paar dingen voor mij kunnen checken en hopelijk bevestigen?

Heeft nog iemand na de update naar Pixel Camera 9.8.102 problemen als je tijdens het filmen van de 1x naar de 4x lens wisselt? Bij mij hangt het beeld dan plots vast en stopt de opname automatisch.

Als ik vanaf mijn homescreen een Google app open zoals Chrome, Telefoon of Berichten en ik sluit deze af door te swipen vanaf de linker- of rechter zijkant van het scherm, dan wordt de homescreen-animatie niet geactiveerd. Als ik deze apps sluit vanaf de onderkant van het scherm (pil) dan werkt het wel. Bij 3rd party apps werkt het in beide gevallen altijd.

Kan het zijn de na de maart update de optie 'lange app namen in app lijst' (o.i.d.) in de instellingen voor lijst met apps helemaal verdwenen is? Niet dat het veel uitmaakt trouwens, want het werkte na een half jaar nog steeds niet goed (Hoe moeilijk kan het zijn Google...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
  • Laatst online: 01:01
Webo schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:26:
Zou iemand met een Pixel 6 Pro een paar dingen voor mij kunnen checken en hopelijk bevestigen?

Heeft nog iemand na de update naar Pixel Camera 9.8.102 problemen als je tijdens het filmen van de 1x naar de 4x lens wisselt? Bij mij hangt het beeld dan plots vast en stopt de opname automatisch.

Als ik vanaf mijn homescreen een Google app open zoals Chrome, Telefoon of Berichten en ik sluit deze af door te swipen vanaf de linker- of rechter zijkant van het scherm, dan wordt de homescreen-animatie niet geactiveerd. Als ik deze apps sluit vanaf de onderkant van het scherm (pil) dan werkt het wel. Bij 3rd party apps werkt het in beide gevallen altijd.

Kan het zijn de na de maart update de optie 'lange app namen in app lijst' (o.i.d.) in de instellingen voor lijst met apps helemaal verdwenen is? Niet dat het veel uitmaakt trouwens, want het werkte na een half jaar nog steeds niet goed (Hoe moeilijk kan het zijn Google...)
Tijdens het filmen, met de Pixel camera (9.8.102) kan ik inzoomen zonder problemen. Heb niet een shortcut naar 4x, moet wel zelf zoomen.

Met de homescreen animatie heb ik geen problemen. Speelt bij mij altijd wel de animatie af, zowel met 3rd party apps als met google apps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

zacht schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:45:
[...]

Je locatie schijn je te kunnen delen via Find my device, al zie ik nergens die optie.
Dat is de beta versie, bij mij werkt het sinds de laatste update. Nou ja... werkt? Ik zou graag op deze manier mijn locatie delen met de vrouw. Maar die kan ik niet toevoegen :+
Oh, staat nu ook een + in de kaart waar je mensen kan toevoegen.

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 17-03-2025 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Lightning
88Weighed schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:38:
Gisteren de update geïnstalleerd, maar vanochtend bleek mijn telefoon ineens tot 99% opgeladen terwijl "Optimalisatie voor opladen" aanstaat (opladen tot 80%). Straks maar eens kijken of dat eenmalig was of na een reboot eventueel weer weg is.
Bij mij werkt optimalisatie voor opladen beperken tot tot 80% ook niet meer. Hij gaat altijd door naar 100%. Schuifje heen en weer, opnieuw opstarten. Niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Blue Lightning schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:34:
[...]

Bij mij werkt optimalisatie voor opladen beperken tot tot 80% ook niet meer. Hij gaat altijd door naar 100%. Schuifje heen en weer, opnieuw opstarten. Niets helpt.
Hier 2x tot 100% laden en een tijdje aan de lader laten 2u+, zowel op mijn 6 als de vrouw haar 7a en het werkt weer gewoon tot 80%.

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 17-03-2025 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
Blue Lightning schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:34:
[...]

Het was bij mij eenmalig. Misschien dat de kalibratie is getriggerd door een software update, maar dat weet ik niet zeker. Inmiddels weer gewoon 80% iedere nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
charrel schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:16:
[...]

Dat is de beta versie, bij mij werkt het sinds de laatste update. Nou ja... werkt? Ik zou graag op deze manier mijn locatie delen met de vrouw. Maar die kan ik niet toevoegen :+
Oh, staat nu ook een + in de kaart waar je mensen kan toevoegen.
Bij mij inmiddels ook in beeld, terwijl het eerst na de update niet in beeld was. Maar het werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhoy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-06 09:55
weet niet of ik hier op de goede plek ben, maar heb gisteren mijn pixel gereboot met de februari security updates. Nou was gisteren mijn telefoon al een keer "zomaar' gereboot, en vanmorgen ook een keer, maar sinds een uur of 10 heeft hij het al 40x gedaan.

Gekke is dat ik tussen door een uur met iemand heb kunnen bellen zonder problemen, en het soms na 2 minuten al klaar is.
Accu lijkt overigens ook niet (extra) snel leeg te lopen. Zou dus bijna denken dat er gewoon een app crashed.

Nou ga ik straks de boel terug zetten naar fabrieks intellingen, maar toch benieuwd of ik de enige met dit issue was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
xhoy schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:10:
weet niet of ik hier op de goede plek ben, maar heb gisteren mijn pixel gereboot met de februari security updates. Nou was gisteren mijn telefoon al een keer "zomaar' gereboot, en vanmorgen ook een keer, maar sinds een uur of 10 heeft hij het al 40x gedaan.

Gekke is dat ik tussen door een uur met iemand heb kunnen bellen zonder problemen, en het soms na 2 minuten al klaar is.
Accu lijkt overigens ook niet (extra) snel leeg te lopen. Zou dus bijna denken dat er gewoon een app crashed.

Nou ga ik straks de boel terug zetten naar fabrieks intellingen, maar toch benieuwd of ik de enige met dit issue was.
Vanmorgen toen ik mijn wekker uitzette ging mijn 6a ook spontaan in een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhoy
zacht schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:19:
[...]

Vanmorgen toen ik mijn wekker uitzette ging mijn 6a ook spontaan in een reboot.
Nou uit eindelijk heeft mijn telefoon dinsdag een keer of 30+ gereboot, 's avonds handmatig nar het bootmenu gereboot, toen gestart, en sinds dien lijken er geen issues meer te zijn, wat betreft rebooten.

Woensdag ochtend wou de telefoon niet laden, Bij het aansluiten van een USB-C kabel kreeg ik wel een geluidje, maar na 100x het geluidje nog niets.

Nogmaals telefoon gereboot en in de afgelopen 24 uur geen problemen meer gehad. Blijft bijzonder.

[ Voor 24% gewijzigd door xhoy op 20-03-2025 09:57 . Reden: Issue met laden vergeten! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
xhoy schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:55:
[...]

Nou uit eindelijk heeft mijn telefoon dinsdag een keer of 30+ gereboot, 's avonds handmatig nar het bootmenu gereboot, toen gestart, en sinds dien lijken er geen issues meer te zijn, wat betreft rebooten.

Woensdag ochtend wou de telefoon niet laden, Bij het aansluiten van een USB-C kabel kreeg ik wel een geluidje, maar na 100x het geluidje nog niets.

Nogmaals telefoon gereboot en in de afgelopen 24 uur geen problemen meer gehad. Blijft bijzonder.
Mijn 6a heeft naast de eerder gemelde (eenmalige) spontane reboot ook wat kuren sinds de laatste update(s). De Now Playing optie op mijn lockscreen is er soms wel, soms niet, de Now Playing geschiedenis toont een zwart scherm en ik kijk eerst een seconde of twee tegen het logo van Chrome aan voordat Chrome daadwerkelijk opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhoy
zacht schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:44:
[...]

Mijn 6a heeft naast de eerder gemelde (eenmalige) spontane reboot ook wat kuren sinds de laatste update(s). De Now Playing optie op mijn lockscreen is er soms wel, soms niet, de Now Playing geschiedenis toont een zwart scherm en ik kijk eerst een seconde of twee tegen het logo van Chrome aan voordat Chrome daadwerkelijk opstart.
Nou gisteren en vandaag geen issues meer gehad. Blijft beetje vreemd verhaal. Merk dat dat toch beetje knaagt "is die nog wel te vertrouwen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 06:25
P6P momenteel 299 bij Belsimpel. Aanrader in 2025?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhoy
Goofman schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:46:
Persoonlijk zou ik dan voor een 7 pro gaan? die is 10 euro duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 15:48

WCA

(jarig!)
xhoy schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:34:
[...]

Wel een US model via AliExpress, dus kan qua garantie/verzending wel een dingetje zijn potentieel.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dit weekend drie jaar aan foto's van het toestel gehaald om ruimte vrij te maken. Het werkte heel slecht via een USB a naar USB c stekker (dat het langer duurde vond ik niet zo erg maar het werd steeds onderbroken met een foutmelding), toen ontdekte ik dat mijn laptop ook een USB c aansluiting had en daarna ging het een stuk beter :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goofman schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:46:
Ben voor een 8a gegaan. Scherm kapot.

Nu nog een 6 kopen lijkt me niet heel handig met de support.

Zijn inmiddels wel op het punt dat het gewoon meer van hetzelfde is. Alleen draadloos laden is wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
xhoy schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:34:
[...]

AliExpress is voor mij geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
MikeyMan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:22:
[...]

Ben voor een 8a gegaan. Scherm kapot.

Nu nog een 6 kopen lijkt me niet heel handig met de support.

Zijn inmiddels wel op het punt dat het gewoon meer van hetzelfde is. Alleen draadloos laden is wel lekker.
Ik denk niet dat de 8a onderdoet voor 6 Pro inderdaad. Support op de 6 Pro loopt tot en met 2026, dus niet heel lang meer. Moet eerlijk zeggen dat het om een 2e toestel gaat en ik nog niet eerder een Pixel gehad heb. Het is voor mij eigenlijk vooral een kwestie van nieuwsgierigheid. Ik wissel regelmatig van smartphone en dan is die 1,5 a 2 jaar support voor mij geen belemmering.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• satya
Redelijk laat, maar aardig wat updates voor de 6*

What’s included

The April 2025 update includes bug fixes and improvements for Pixel users – see below for details

Biometrics
Fix for issues with fingerprint recognition and response under certain conditions.*[1]

Camera
Fix for improvements in camera stability when zooming in/out under certain conditions.*[2]

Display & Graphics
Fix for issue with screen brightness flickering when using video streaming apps under certain conditions.*[1]

User Interface
Fix for issue with overlapping views on lockscreen weather clock under certain conditions.*[1]
Fix for issue with Pixel Launcher when creating a new user or switching users under certain conditions.*[1]

-----------------------------------------------------------------------------------------

Device Applicability

Fixes are available for all supported Pixel devices unless otherwise indicated below. Some fixes may be carrier/region specific.

*[1] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold, Pixel 9a
*[2] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel Fold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Helaas dus weer geen oplossing voor het langlopende probleem mbt dark mode schedules.. Tenminste, bij mij speelt het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Goofman schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:07:
[...]

Ik denk niet dat de 8a onderdoet voor 6 Pro inderdaad. Support op de 6 Pro loopt tot en met 2026, dus niet heel lang meer. Moet eerlijk zeggen dat het om een 2e toestel gaat en ik nog niet eerder een Pixel gehad heb. Het is voor mij eigenlijk vooral een kwestie van nieuwsgierigheid. Ik wissel regelmatig van smartphone en dan is die 1,5 a 2 jaar support voor mij geen belemmering.
De eerste telefoon in jaren waar ik zo lang mee doe, en nog steeds goed :) Hiervoor had ik Xiaomi Telefoons. Die waren ook niet slecht maar gingen wel kapot. Of de usbconnector en heel vaak het scherm (gebruikersfout, maar dezelfde gebruiker heeft deze pixel toch nog steeds :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
satya schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:07:
Redelijk laat, maar aardig wat updates voor de 6*

What’s included

The April 2025 update includes bug fixes and improvements for Pixel users – see below for details

Biometrics
Fix for issues with fingerprint recognition and response under certain conditions.*[1]

Camera
Fix for improvements in camera stability when zooming in/out under certain conditions.*[2]

Display & Graphics
Fix for issue with screen brightness flickering when using video streaming apps under certain conditions.*[1]

User Interface
Fix for issue with overlapping views on lockscreen weather clock under certain conditions.*[1]
Fix for issue with Pixel Launcher when creating a new user or switching users under certain conditions.*[1]

-----------------------------------------------------------------------------------------

Device Applicability

*[1] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold, Pixel 9a
*[2] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel Fold
Ik had gehoopt dat de telephoto-zoombug tijdens filmen opgelost zou zijn, in de beschrijving leek dat een aangepakt issue. Maar helaas. Verder nog steeds super tevreden met de P6P!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• satya
De mei update is er, 30 MB en ook voor alle modellen hetzelfde.

What’s included

The May 2025 update includes bug fixes and improvements for Pixel users – see below for details

Audio
Fix for degraded microphone recording quality in certain apps*[1]

Bluetooth
Fix for Bluetooth pairing issues with certain smartwatches under certain conditions*[1]

Framework
Fix for secondary language displayed in quick settings under certain conditions*[1]

-------------------------------------------------------------------------------------

Device Applicability

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Na de update van mei dan wordt hier soms de vingerafdruk sensor niet weergegeven en moet ik pincode invoeren. ( Als je telefoon uit standby status haalt)
Dit probleem is al ontstaan voor sommige andere type pixels na de maart update
Verder lijkt grafisch het scherm scherper geworden, dus daarmee bedoel ik beter

[ Voor 7% gewijzigd door ivo1969 op 07-05-2025 05:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik blijf het jammer vinden als je de updates forceerd dat het dan niet sneller gaat. Het lijkt me toch duidelijk dat je dat wilt als je handmatig update en dat de telefoon geen andere taken hoeft te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 07-05-2025 10:30 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Marzman schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:29:
Ik blijf het jammer vinden als je de updates forceerd dat het dan niet sneller gaat. Het lijkt me toch duidelijk dat je dat wilt als je handmatig update en dat de telefoon geen andere taken hoeft te doen.
Ik vind de huidige instellingen wel prettig. Ik trek de download alvast binnen terwijl ik m'n telefoon nog gebruik, maar heb er vervolgens geen last van als ie gaat installeren terwijl ik 'm nog gebruik. En het is nog te overrulen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Van mij mag het sneller, hij is nu klaar met downloaden. 20 minuten voor een 30 MB update, moet hem nog installeren maar hij is te leeg :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HRM69
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13:09
sinds een paar weken werkt de poort niet goed waar het oplaadsnoer ingaat. (6a) Sinds vandaag valt het snoer er steeds uit en laadt deze helemaal niet meer op. Ik heb al met een naald geprobeerd in de poort rommel eruit te halen. Helaas blijft ie het niet doen. Wat nu, is dit te repareren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nerovectra
HRM69 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:34:
sinds een paar weken werkt de poort niet goed waar het oplaadsnoer ingaat. (6a) Sinds vandaag valt het snoer er steeds uit en laadt deze helemaal niet meer op. Ik heb al met een naald geprobeerd in de poort rommel eruit te halen. Helaas blijft ie het niet doen. Wat nu, is dit te repareren?
Stof kan weerbarstig zijn hoor! Een naald zou ik niet gebruiken, maar met een plastic of houten tandenstoker zou het na intensief pielen moeten lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Met een naald werkt het wel, maar je moet aardig je best doen en geduld hebben. De naald moet wel dun genoeg zijn. Ik heb het ook eens gehad en na een lange tijd proberen kwam er aardig wat stof uit.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Kixtart schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:01:
Met een naald werkt het wel, maar je moet aardig je best doen en geduld hebben. De naald moet wel dun genoeg zijn. Ik heb het ook eens gehad en na een lange tijd proberen kwam er aardig wat stof uit.
Misschien werkt die naald wel, maar die kan ook sluiting veroorzaken in je usb poort. Wellicht zit daar wel een beveiliging op. Maar dat risico zou ik niet graag nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kun je het er niet uit blazen met zo'n busje perslucht? Of losblazen en daarna met een tandenstoker?

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 08-05-2025 12:00 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
HRM69 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:34:
Na een tip van een telefoonwinkel heb ik een jaar geleden contactspray in de usb-aansluiting gespoten, en daarna met een puntig afgeknipt stuk van een blister-verpakking het vuil er uit gepeuterd. Met een zaklamp in mijn mond om bij te schijnen, dan zie je pas echt wat er in zit. Sindsdien klikt en laadt mijn 6a weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Of zo'n borsteltje om tussen je tanden te duwen wat elke tandarts tegenwoordig adviseerd (bloeden is goed zecht hij er dan nog bij :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 15:16
Marzman schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:12:
Of zo'n borsteltje om tussen je tanden te duwen wat elke tandarts tegenwoordig adviseerd (bloeden is goed zecht hij er dan nog bij :p )
Zou persoonlijk toch een andere tandarts zoeken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
flupke01 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 00:12:
[...]

Zou persoonlijk toch een andere tandarts zoeken...
Dat is vrij normaal hoor. Mijn tandarts, Dr. Acula, zegt in ieder geval hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Iedereen al druk aan het verversen op z'n telefoon?
https://wccftech.com/andr...se-date-for-pixel-phones/
Hier wordt de nieuwe versie in elk geval nog niet aangeboden (Pixel 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
TheOmen schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:30:
Probeer het na 19.00 nog eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
ivo1969 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:50:
[...]

Probeer het na 19.00 nog eens
Je kan ook even kijken op https://developers.google.com/android/ota of de laatste versie al vrij gegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

TheOmen schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:30:
Kan je beter gewoon de beta aanzetten, krijg je dezelfde versie en dan na de final het beta programma weer uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
charrel schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:04:
[...]

Kan je beter gewoon de beta aanzetten, krijg je dezelfde versie en dan na de final het beta programma weer uitzetten.
Het risico zal vast wel meevallen, maar ik ga op m'n daily driver niet een beta draaien.

Edit:
Als ik zo de diverse fora lees, dan moet je van deze versie niet veel verwachten qua bling, het is vooral onder de motorkap.
It won't be offering M3E until around September with the QPR 1 update.
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

[ Voor 37% gewijzigd door TheOmen op 06-06-2025 08:41 ]

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires