Google heeft de Pixel 6 en 6 Pro gepresenteerd. De telefoons vallen met name op door de camerabump die over de hele achterkant van het toestel loopt, en door de zelfgebouwde Tensor-soc met acht Arm-cores. De telefoons komen eind deze maand uit.

Google presenteerde de nieuwe toestellen op een eigen evenement. Veel informatie over de telefoons was al bekend. Het bedrijf bevestigde in augustus al dat het met de telefoons met zelfontworpen chips zou komen.

Er komen twee versies van de Pixel uit. De Pixel 6, en de Pixel 6 Pro die groter is en een beter scherm heeft. Beide toestellen maken gebruik van Googles eigen Tensor-chip. Het is de eerste keer dat Google een zelfontworpen soc in telefoons toepast. Hoewel er de afgelopen maanden veel is uitgelekt over de Tensor-soc geeft Google weinig informatie over hoe die werkt. De soc heeft 2+2+4 cores, maar Google vertelt niet welke dat zijn.

Volgens eerdere geruchten zou het gaan om acht Arm Cortex-cores. De soc zou volgens die geruchten twee Cortex X1-cores hebben die draaien op 2,80GHz. Dat zijn de krachtigste cores die Arm momenteel heeft. De andere zouden twee A76-cores op 2,25GHz en vier A55-cores op 1,80GHz zijn. Die laatste twee zijn al wel een stuk ouder. Google zegt dat dat de soc tachtig procent sneller is dan de Pixel 5, al had die een Snapdragon 765.

De Google Tensor-chip bevat een Mali G78-gpu, ook van Arm. Dat is dezelfde gpu als in moderne smartphones zit, waaronder de Exynos 2100 in de Samsung Galaxy S21. De cpu krijgt een aparte core voor beveiliging. Dat is de Tensor Security Core, maar Google geeft er weinig informatie over. De Tensor Security Core wordt gebruikt voor 'het uitvoeren van gevoelige taken', maar de Tensor-soc maakt daarnaast ook gebruik van Google eigen Titan 2-chip voor een trusted execution environment die wordt gebruikt voor het opslaan van wachtwoorden en inloggegevens.

De Tensor-chip heeft een Tensor Processing Unit die bedoeld is voor machine learning op het toestel. Ook heeft de soc een 'Context Hub', die functies aanstuurt die op de achtergrond spelen zoals het ambient display.

De verschillen tussen de telefoons zitten onder andere in het scherm. Dat is bij de Pixel 6 een 6,4"-full-hd-scherm met een 1080p-resolutie, en bij de 6 Pro een 6,7"-scherm met qhd+-resolutie. De Pixel 6 en 6 Pro hebben een verversingssnelheid van respectievelijk 90Hz en 120Hz. Die refreshrate is variabel en kan ook verlaagd worden naar 10Hz. Het glas is van Gorilla Glass Victus van Corning. De accu's verschillen ook in capaciteit en in laadsnelheid. De Pixel 6 heeft een accu van 4610mAh, en de 6 Pro heeft er een van 5004mAh.

Beide telefoons krijgen een primaire 50-megapixelcamera met een sensor die groter is dan de Pixel 5 en daarmee meer licht kan opvangen. Ook krijgen de toestellen beide een ultragroothoeklens met een resolutie van 12 megapixel. De 6 Pro krijgt daarnaast nog een telelens met een sensor van 48 megapixel en vier keer optische zoom. De camera kan beelden in 4K op 60fps opnemen, zegt Google.

De frontcamera heeft op de Pixel 6 8 megapixels met een kijkhoek van 84 graden. Op de 6 Pro zit een 11,1-megapixelcamera met een field-of-view van 94 graden. De frontcameralens bestaat uit een klein gaatje bovenin het scherm.

Google zegt dat met name de software de foto's en video's verbetert van de telefoon. In de camera-app zit bijvoorbeeld een Magic Eraser waarmee gebruikers elementen uit de achtergrond van hun toestel kunnen verwijderen. Ook heeft de software een feature om gezichten automatisch scherper te maken. Dat gebeurt door automatisch een gezicht te herkennen bij het maken van een foto, en daar met de ultragroothoeklens een extra shot van te maken.

Opvallend aan het uiterlijk van de telefoon is de camera-bar. Dat is een verhoogd camera-eiland dat over de volledige breedte van de toestellen. Google zegt dat de cameralens daardoor gecentreerd is in de camera. De telefoon zou daardoor ook niet wiebelen als die op een tafel ligt.

Beide telefoons worden geleverd met Android 12, het nieuwe besturingssysteem waar Tweakers eerder al een preview van maakte. De telefoons zijn volgens Google vijf jaar verzekerd van beveiligingsondersteuning. De Pixels hebben een IP68-rating voor waterdichtheid.

Google verkoopt de telefoons vanaf 28 oktober, maar niet in Nederland. De apparaten kosten respectievelijk 599 en 899 dollar. In Europa komen die prijzen neer op 649 en 899 euro.

Topics Google Pixel 6 (Pro):
Toestel
Google Pixel 6
Google Pixel 6 Pro
Besturingssysteem

Android 12
Android 12
Scherm

6,4" OLED 2400x1080 pixels, 90Hz
6,7" OLED 3120x1440 pixels, 120Hz, curved
Processor
Tensor
Tensor
Processorsnelheid
2,8GHz
2,8GHz
Videochip
Mali-G78
Mali-G78
Werkgeheugen
8GB
12GB
Opslaggeheugen
128GB, 256GB
128GB, 256GB, 512GB
Extern geheugen
Niet mogelijk
Niet mogelijk
Batterij

Capaciteit: 4600mAh
Bedraad opladen: 30 Watt
Draadloos opladen: 12-21 Watt

Capaciteit: 5000mAh
Bedraad opladen: 30 Watt
Draadloos opladen: 12-23 Watt

Frontcam
8MP
11MP
Camera's

Normaal 50MP, wijdhoek 12MP
Normaal 50MP, wijdhoek 12MP & telefoto 48MP
Afmetingen

158,6 x 74,8 x 8,2mm
163,9 x 75,9 x 8,9mm
Gewicht

207 gram
210 gram
Connectiviteit

WiFi
Bluetooth
GPS
NFC

WiFi
Bluetooth
GPS
NFC

Overig

5G-ondersteuning (voor de toekomst)
Optische vingerafdrukscanner
Verkrijgbaar in 3 kleurvarianten
Matte zijkanten, glanzend design

5G-ondersteuning (voor de toekomst)
Optische vingerafdrukscanner
Verkrijgbaar in 3 kleurvarianten
Glanzende zijkanten, glanzend design

Adviesprijs

649,00 euro
899,00 euro

[Voor 71% gewijzigd door CLB op 21-10-2021 07:11]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-05 22:12
FongWan schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:34:

Hopelijk met 256GB of 512GB te verkrijgen.
Ik heb zelf wel interesse om terug te gaan naar Google, Nexus telefoons vond ik altijd super maar toen de Pixel lijn uitkwam keek ik elders.

Hopen dat er een 256gb model uitkomt, dat is een must voor mij aangezien er logischerwijs geen MicroSD kaart erin kan.

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 18:13
Net volgende video bekeken van de PIxel 6

op 00:28

Zou er een Laser-meet-functie inzitten? :P

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 08:39
Hier ook nog een artikel waarbij je al enigszins een gevoel krijgt bij de grootte: https://www.androidpolice...-wish-for-a-pixel-6-mini/

Vooral in de comments ook nog een interessante render, waarin opvalt dat de Pixel 6 en 6 Pro echt wel een heel stuk groter zijn dan de 5..
Bovenstaande vergelijking is (uiteraard) alleen gebaseerd op de hardware... In de paar 'previews' die ik heb gezien wordt ook verder ingegaan op het design, wat me persoonlijk ook veel boeit. De Google Pixel 6 is bijvoorbeeld mat afgewerkt en bevat ook matte accenten. De Pro-versies zijn weer iets glanzender...

Hmm vooralsnog is dat afwachten in de praktijk en te zijner tijd nog maar eens kijken wel model in welke opslaggrootte verkrijgbaar is. Eigenlijk wil ik een Google Pixel 6 Pro, maar als dat echt glossy wordt, Pixel 6...

Op de huidige renders is dat niet te zien allemaal:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
beyazz06 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:36:
[...]

Ik bleef meer hangen bij de rekenmachine.. Wat zou Google daarin aan het vertellen zijn? Afmeting niet, daarvoor is 117 te klein voor.. Wellicht een datum? =]
Die 9:30 lijkt me eerder naar een datum te wijzen. Geruchten hadden het over een release in oktober, misschien bekendmaking op 30 september.

9x13 komt een paar keer terug. Mijn hoop is dat die 9 wijst naar de landen waar de telefoon voorheen is uitgebracht en 13 het aantal landen wat erbij komt. Maar dit is vooral wishful thinking.
SgtElPotato schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:39:
[...]

Ik gok een LiDar net zoals op de iPhone 12 Pro serie. Niet het meest accurate stukje hardware, maar goed voor grove metingen zoals oppervlaktes in je huis (plattegrond) en dergelijke.
Deze sensor zou je volgens mij moeten zien zitten, hoopte wel dat die er in zou zitten, maar lijkt er sterk op van niet.
MazeWing schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:24:
Ik mag toch hopen dat Google de trend volgt dat steeds meer telefoons mat worden.
Het materiaal bij de s21+/ultra/iPhone 11pro/12pro/etc. is fantastisch.
Geen idee welke kleur dit zou moeten zijn, maar als het zo wordt :')

• Gerjannn
https://www.phonearena.co...-6-Pro/phones/11732,11733

Hier kan je alvast de Pixel vergelijken met je huidige telefoon :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

lijkt redelijk overeen te komen met mijn OP8 Pro.
Na OP1,X,3,6 en 8Pro denk ik er aan om nu voor een pixel 6 /6pro te gaan.

ziet er verfrissend uit. En DLD is nog geen uurtje hier vandaan.
Ben voornamelijk benieuwd naar de eerste reviews.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Niet echt specifiek, maar de komende Pixel 5A krijgt een IP67-rating, dus ga er stiekem wel vanuit...

• Wesses
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-05 23:25
Na de hoge prijs en de tegenvallende support van de Sony xperia mark 3 wacht ik nu op de pixel 6. Mijn S9 begint oud te worden, accu houdt het een halve dag vol, camera starten duurt 10 seconden. Al met al aan vervanging toe.

Ondanks de grotere afmetingen ga ik voor de "gewone" pixel 6. Wat voor mij prioriteit heeft is de accu. Ik heb begrepen dat de pro afgeronde schermen heeft, dat is voor mij een NO GO na de S9. Meerdere screenprotectors gehad die regelmatig los laten. En bij het vasthouden detecteert de telefoon de zijkant van je hand. Al met al voor mij een reden voor een plat scherm.

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:43
Wesses schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:26:
Na de hoge prijs en de tegenvallende support van de Sony xperia mark 3 wacht ik nu op de pixel 6. Mijn S9 begint oud te worden, accu houdt het een halve dag vol, camera starten duurt 10 seconden. Al met al aan vervanging toe.

Ondanks de grotere afmetingen ga ik voor de "gewone" pixel 6. Wat voor mij prioriteit heeft is de accu. Ik heb begrepen dat de pro afgeronde schermen heeft, dat is voor mij een NO GO na de S9. Meerdere screenprotectors gehad die regelmatig los laten. En bij het vasthouden detecteert de telefoon de zijkant van je hand. Al met al voor mij een reden voor een plat scherm.
Ik kan me helemaal vinden in je argumenten om voor een plat scherm te gaan. Dat hoeft van mij ook niet meer. Het lijkt heel mooi, maar heel praktisch vind ik het niet.

P2 20" PP Snow Launch Edition

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-05 08:37
Ik hoop vooral dat de camera prestaties eindelijk weer eens verbeterd worden. De foto's op de 5 zijn nog steeds vaak fantastisch, maar ze staan al wel een tijdje stil bij Google. Zonde, want het was / is de reden voor veel mensen om dit toestel te kopen. De SoC is voor mij echt bijzaak. De performance en UX van Pixels zijn altijd erg goed (misschieh zelfs wel het beste van alle android toestellen), ondanks de iets mindere SoC's van de concurrenten.

Het grote formaat en design van dit toestel spreekt mij nog niet aan. Ik vind het formaat en design van de 5 echt helemaal perfect. Ik hoop op een nette prijs en weer een koploper rol op het gebied van foto's. Hoewel de 5 nog steeds erg goed bevalt (accuduur en performance zijn nog steeds erg goed) ,ben ik benieuwd naar de eerste reviews!
Mad-Matt schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:19:
Ik verwacht deze telefoon dus pas aan het eind van het jaar, althans, halverwege het laatste kwartaal.
Met een 'echte' presentatie op het Made by Google-event in oktober lijkt dat sowieso logisch inderdaad :)

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05 15:13
Voor wie het zo lastig lijkt om met één hand de boel te bedienen. Android 12 kopieert Apple’s ‘Reachability’. Dit werkt top op de iPhone. Ik verwacht niet anders dat het hier ook lekker werkt.

YouTube: Android 12 DP2 One-handed mode

Ben weer enorm geïnteresseerd in deze Pixel.

[Voor 25% gewijzigd door prodygee op 18-08-2021 17:59]

• Gerjannn
prodygee schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:58:
Voor wie het zo lastig lijkt om met één hand de boel te bedienen. Android 12 kopieert Apple’s ‘Reachability’. Dit werkt top op de iPhone. Ik verwacht niet anders dat het hier ook lekker werkt.

YouTube: Android 12 DP2 One-handed mode

Ben weer enorm geïnteresseerd in deze Pixel.
Heb het nu inderdaad op m'n Pixel 5 met Android 12 beta, werkt precies zo als op de iPhone. Ik vind het maar niks, de one-handed mode van Samsung vind ik veel handiger. Maar iedereen heeft z'n voorkeuren :)

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05 15:13
Gerjannn schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:35:
[...]

Heb het nu inderdaad op m'n Pixel 5 met Android 12 beta, werkt precies zo als op de iPhone. Ik vind het maar niks, de one-handed mode van Samsung vind ik veel handiger. Maar iedereen heeft z'n voorkeuren :)
Oh goh! Ja dat kan natuurlijk.
Ik vind het krimpen van het scherm er minder slick uit zien dan het omlaag schuiven, haha. Precies ieder z’n favoriet! Mooiste is als ze beide functies toevoegen, voor ieder wat wils.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

GaarEnSappig schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:51:
Hopelijk is het mogelijk om de Pixel 6 Pro te bemachtigen in Nederland.

Heb nu al aantal jaar een iPhone XS Max, maar ben wel weer toe aan een android toestel.

In eerste instantie zat ik te wachten op de Galaxy Fold, maar ben nog steeds te achterdochtig wat betreft durability daarvan.
O.a. Belsimpel zal hem vast wel voor je importeren.

Hoi!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 10:59
Koekje schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:35:
Waar zullen deze telefoons als eerste gereleased worden?
VS, UK, Duitsland wij in Nederland gaan hem niet krijgen, beste kans is dat je hem in Duitsland koopt.

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-05 16:53
Zou wel gaaf zijn als ie inderdaad toch 13 september gereleased wordt, maar gezien de andere geruchten en de voorgaande jaren zal dat wel niet zo zijn.

Wel echt tof, heb altijd al wel graag een Pixel willen hebben maar het feit dat ze toch net niet high-end waren heeft mij altijd weerhouden, deze ziet er echt gewoon top uit en heeft ook nog eens ( mochten de geruchten waar zijn natuurlijk ) best goede specificaties!

Ik ga sowieso voor de Google Pixel 6 Pro :)

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 13:51
Ik heb het een beetje gelezen als 13 september de officiële aankondiging (made by google event?), en dan verkrijgbaar vanaf oktober.

• Toxic_Dreams
Jasper schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:58:
Wat vond je niet high end aan een pixel? De Pixel 3 heb ik nu al eventjes en vind ik vergelijkbaar met bv een iPhone of highend samsung.
Tja, ik weet niet precies eigenlijk, alles is op zich wel netjes maar het mistte toch net elke keer die wow-factor voor mij.

Het was bij de Pixel 3 of een Pixel 3 XL of een Huawei Mate 20 Pro en die laatste was gewoon op papier zo veel beter. Bij de Pixel 4 was het de OnePlus 7T Pro die het won en tegen de Pixel 5 won de Huawei Mate 40 Pro het ( al moet ik zeggen dat ik toch liever een Pixel had gehad, de nadelen van het missen van die Google apps etc. zijn toch net te groot ).

Bij de Pixel 6 is het toch ook echt anders, ook ten opzichte van vorige Pixels, ze besteden er gewoon meer aandacht aan, grotere batterij ( 5000mAh ), fast-charging van 33 watt, eigen chipset, volledig nieuwe camera hardware, 120Hz scherm, het heeft gewoon nu gewoon op papier ook al een flink wat spierballen.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 07:57

OmeJoyo

This is me

Bij de Pixel 5 heb ik een Bose headset gekregen, opzich als ze nu een Pixel Watch gaan aankondigen en bundelen bij de eerste toestellen, wordt ik wel vrolijk van :)

Maarja, dat is enkel gewoon hoop haha

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• beugeldop
  • Laatst online: 23-05 13:51
monaldo schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:36:
Wordt dit de krachtigste android telefoon van dit moment of verschilt het in principe niet van de Samsung S22 en de Oneplus 9? Weet natuurlijk dat de specs ook niet alles zeggen, mijn vraag is eigenlijk is het waard om te wachten of nu gewoon een high-end toestel halen?
Als rekenkracht je enige eis is dan zijn er vast alternatieven. Ik denk dat veel mensen op de pixel wachten vanwege de kale android, camera en AI.
We hebben er niks aan, maar ziet er wel echt sexy uit wat mij betreft:

EDIT: En nog meer specs;
  • 3120x1440 display with 120Hz refresh, with low-power options at 10Hz and 30Hz
  • Samsung Exynos 5123 modem
  • Ultra-wideband support
  • Wi-Fi 6E
  • Google Tensor CPU: 2-2-4 octacore layout, 2.8GHz, 2.25GHz, 1.8GHz
  • 12GB of RAM with a Mali-G78 GPU
  • 128GB of base storage, no MicroSD card
  • Under-display fingerprint sensor
  • 5000mAh battery with wireless battery sharing
  • Rear cameras: Samsung 50MP, Sony 12MP wide-angle, Sony 48MP 4X telephoto
  • Camera software includes "baby mode" and motion de-blur capability
  • 12MP Sony front-facing cam
  • Tap-the-back gesture support

[Voor 56% gewijzigd door CLB op 14-09-2021 23:59]

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-05 08:34
Dit is de eerste keer dat ik letterlijk op hete kolen zit te wachten op een Pixel phone.
Dalive schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:14:
Op basis van de screenshots lijkt de 6 ook FF speakers te hebben, maar zie nog nergens de bevestiging hiervan? Ook nog niks over een variabele refresh rate.
LTPO-scherm is inmiddels wel bevestigd :)

• Karel17
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-05 15:06
LeStef schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:37:
Dit is de eerste keer dat ik letterlijk op hete kolen zit te wachten op een Pixel phone.
Zit je letterlijk op hete kolen? :P

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Nick12334
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-05 15:32
https://www.gsmpunt.nl/ho...t-stoffen-afwerking-zwart
Bij GMSPUNT hebben ze alvast de hoesjes online gezet....

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-05 15:14
KingCrash schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:02:
[...]

Idem hier (maar dan met een pixel3).
Pixel3 red het nog, met 3x opladen, een dag ;(
Toestel werkt verder prima, maar de batterij die al nooit top was, is nu echt op.
Dus zodra de P6 te halen is in Duitsland wil ik deze pre orderen/ophalen.
Is het al zeker dat hij alleen in Duitsland uitkomt?

Ben eens door de lijst van landen heen gegaan op de Google Store en hij staat aangekondigd in de volgende landen:
Frankrijk
UK
Duitsland

Hopelijk krijgt Spanje hem dit keer ook anders maar een ritje naar Frankrijk...

[Voor 20% gewijzigd door Steevo_S op 16-09-2021 10:12]

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:38
CLB schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:31:
Er is nog niks zeker, maar Google gaat gewoon echt geen smartphones uitbrengen in Nederland :(
Om ze vervolgens wel vanuit Waalwijk te verzenden. :')

• pelt
  • Laatst online: 26-05 15:04
Google is aardig op dreef met het pushen van de Pixel 6-serie... Mi gusta!

Ook zijn de devices al fysiek te zien in de etalage van de Googlewinkel in New York:

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-04 08:07
walterwhite schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:53:
Ja ik wil dus de pro in de kleuren van die 6
We will see... Denk dat ik die witte wel chique vindt, of donkere juist...
Maar op die officiële renders moeten we ook niet afgaan, het is gewoon goedkope plastic look, zonde :F

Aan de andere kant, ik heb m'n toestel nagenoeg altijd in een hoesje en alleen voor schoonmaken er even uit.
Betekent niet dat ik het liefst geen matte finish zie. M'n blauwe OnePlus 8 Pro was 80x mooier dan m'n zilveren OnePlus 9 Pro die echt gebruikt kan worden als spiegel. Of toch maar eens aan een 'skin' denken, hmm lastig.

Als ik mocht vliegen had ik het zelf gefotografeerd, maar okee dan maar via Android Central:

[Voor 55% gewijzigd door CLB op 16-09-2021 21:37]

• BigEagle
  • Laatst online: 20:49
Ik ben vooral benieuwd naar de kromming van scherm bij de 6 Pro. Gebogen scherm heb ik nu ook (OnePlus 7 Pro) en bevalt niet zo...

Aan de ''camera bump' stoor ik mij niet zo, gebruik toch altijd een hoesje :)

Eerst maar even de eerste reviews afwachten en dan kiezen tussen de Pixel 6 en 6 Pro. B)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• twowheeler
  • Laatst online: 26-05 12:47
BigEagle schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:55:
Ik ben vooral benieuwd naar de kromming van scherm bij de 6 Pro. Gebogen scherm heb ik nu ook (OnePlus 7 Pro) en bevalt niet zo...

Aan de ''camera bump' stoor ik mij niet zo, gebruik toch altijd een hoesje :)

Eerst maar even de eerste reviews afwachten en dan kiezen tussen de Pixel 6 en 6 Pro. B)
Ik ken werkelijk niemand die echt enorm blij is met die aflopend scherm. Goed dat die trend is verdwenen
In navolging van de Google Pixel 6 wallpapers, nu ook die van de Google Pixel 6 Pro alvast online...

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-05 11:11
cvs79 schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:33:
Ben benieuwd of draadloos laden goed werkt met zo'n camera bar
Werkt met andere toestellen ook prima. Mi11 Ultra heeft ook een extreem breed eiland en het gaat prima.
Zou ik me geen zorgen om maken.

• Dubrillion
SuperKneus schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:58:
Is misschien meer iets voor het levertijden en accessoires topic maar goed die hebben we nu nog niet
https://9to5google.com/20...e-store-birthday-pixel-6/
It’s not clear what countries this offer will be available in. In past years, the US and Canada have been excluded. Offers are typically available in the following European countries:

UK, Switzerland, Sweden, Spain, Norway, Netherlands, Italy, Ireland, Germany, France, Finland, Denmark, Belgium, and Austria

Dit zal wel alleen op sale slaan en niet dat de Pixel 6 netjes in Nederland te koop zal zijn.
Maar laten we hopen van wel!

• Dubrillion
Ik vind het interessant om te lezen waarom mensen de keuze maken.

Ik zit inderdaad persoonlijk op afmeting. Ik heb niet de allergrootste handen.
Wat ik dan wel weer jammer vind is dat er een camera mist en 90hz i.p.v. 120hz.
Persoonlijk zie ik liever een XL versie met een groter scherm en grotere accu en de rest exact hetzelfde. Hierdoor voelt de Pixel 6 ''slechter'' dan de Pro versie.

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 13:54
Ik heb expres voor de pixel 4 gekozen omdat hij relatief klein is, vind het jammer dat deze nu weer een stuk groter zijn dus ga voor de kleinst mogelijke, de niet pro dus. curved ben ik ook geen fan van dus heb niet zoveel keus lijkt het.
Google Pixel 6:

Google Pixel 6 Pro:

EDIT: Wat me opvalt bij elke Pixel 6 is de bovenzijde, wat ik nu pas zie... Plastic ofzo? Antennes?

[Voor 35% gewijzigd door CLB op 20-09-2021 23:42]

GiantHoax schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:52:
Komt de Pixel 6 pro niet uit in het zwart? Ik zie deze niet tussen de foto's staan.
Komt ook ja, alleen nog geen afbeelding van online gezet in deze vorm door de fotograaf :)

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:22
Binnetie schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:36:
Ik volg dit topic omdat ik aan het kijken ben naar iets nieuws. Heb nu een Xiaomi Mi 9T Pro en overweeg een Xiaomi Mi 11.
Maar de Pixel telefoons heb ik ook altijd een beetje in m'n achterhoofd gehouden.
Ik kocht niet al te dure telefoons, de Mi 11 kost 699 euro. Wat de Pixel 6 gaat doen is nog niet echt bekend volgens mij.

Ik heb een bon van 400 euro voor Belsimpel en ik gun mezelf eens een keer een goede telefoon met goede camera, ik merk de behoefte wat meer nu ik een dochtertje heb.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Mi 11 en op basis van de geruchten iets kunnen zeggen over de Pixel 6 qua beleving en verwachte kwaliteit van de camera?
Op DXOmark hebben beide een score van 120.
Hou er maar rekening mee dat de camera weer fenomenaal gaat zijn. Ik heb nu een Pixel 4, met minder goede camera dan de 6, maar deze maakt prachtige foto's. Dat heeft voornamelijk te maken met de software van Google. Dat is gewoon erg goed.

Verder ben ik ook in afwachting. De Pixel 4 is op alle vlakken geweldig maar ik moet echt meerdere keren per dag opladen (frequent gebruiker). Als ik een dag weg ga moet ik steevast een charger meenemen. Daar heb ik geen zin meer in. Bij mij gaat de keuze heel anders zijn. Ga ik weer voor een top telefoon, Pixel 6. Of ga ik nu voor een midrange topper, de OnePlus Nord 2. Ik kom erachter dat ik heel veel premium functies toch niet gebruik. Accuduur, acceptabele camera, goede software en snelheid zijn voor mij het belangrijkste.

Ik weet al zeker dat het de Pixel 6 pro niet gaat worden. Een telefoon van 1000+ ga ik nooit doen. Het ziet er naar uit dat dit wel de prijs gaat worden. Ik hoop bij de Pixel 6 op een prijs van om en nabij de 750 euro maar ik denk dat het meer richt de 900 gaat.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54
Wat bedoelen jullie precies? Vind hem wel erg glimmen zeg.

• Dubrillion
Het is toch niet anders dan alle glas sandwich telefoons van de afgelopen paar jaar?

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 09:20
Ik kom zelf van de Oneplus 6T McLaren dus ga er sowieso op achteruit qua looks aan de achterkant :) Maar hebben jullie hem dan allemaal zonder case dat dit zoveel uit maakt? Zelf hecht ik hier echt 0 waarde aan eigenlijk, zolang de rest er maar "premium" uit ziet.

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:31
CLB schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:00:
Vandaag de iPhone 13-serie gespot, het gaat me toch niet gebeuren dat ik die mooier vind dan de Pixel 6'jes...
[Afbeelding: Apple iPhone 13-serie]
Beetje vloeken in de kerk :+

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 11:36
CLB schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:00:
Vandaag de iPhone 13-serie gespot, het gaat me toch niet gebeuren dat ik die mooier vind dan de Pixel 6'jes...
[Afbeelding: Apple iPhone 13-serie]
Die dingen zien er ook al 100 jaar hetzelfde uit O-)

• beyazz06
Dubrillion schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:32:
Ik ga er vanuit dat als je geinteresseerd ben in Apple producten dat je dit topic niet leest ;)
Of toch wel... Sinds de Pixel 3 wacht ik eenzelfde formaat maar dan full scherm.. Die wil er maar niet komen, thans die kwam er met de Pixel 4/5 maar ditmaal weer met m.i. een ondermaats CPU.. Mijn LG V30 (2018) begint alleen nu echt kuren te vertonen en heb besloten binnenkort dus deze te vervangen.

De LG V30 vond ik destijds al groot, gedurende het gebruik ben ik er deels aan gewend geraakt maar vind hem nog altijd iets te groot. Deze Pixel 6 is dan ook weer een centimeter langer dan de V30, waardoor ik nog behoorlijk twijfel om voor de Pixel gaan. Liefst blijf ik bij clean Android, een Samsung oid spreekt mij gewoonweg niet aan. Sony had met zen Xperia III lijn nog een leuke serie, maar de 5 daarvan ondersteund weer geen draadloos laden..

Dan blijft er m.i. nog een andere leverancier over die high performance met enigzins voor mij een goed formaat heeft.. en dat is Apple, alhoewel ik tot heden weinig heb met Apple ondanks dat ik hier een iPad en een iPhone van de zaak heb liggen.. Raak ze liever niet aan =]

• Haarballetje
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 10:54
iPhone is idd geen pracht om te zien. Ik ben er voor 95% uit dat ik weer voor een Pixel ga. Ooit de nexus 2 gehad die was top. Toen de 4XL, nog elke dag spijt als haren op mijn hoofd dat ik die heb weggedaan voor een Oppo Find X2 pro. Nu een Oneplus 8 pro, prima ding, maar geen fenomenale foto's.

Ik moet zeggen dat ik die Soli radar echt episch vond: tijdens het koken nummers wisselen zonder met je gore klauwen aan je telefoon te zitten etc.

Ik wacht de eerste foto benchmarks af en als dat goed is, ga ik direct 1 halen. Waarschijnlijk weer in een gekke afgrijzelijke kleur zoals ik ook de Pixel 4XL in Oranje had en de Find X2 pro in "Vegan" leather Oranje.

• Dalive
https://9to5google.com/20...ogle-pixel-6-magazine-ad/

Weer iets meer info. Google weet wel hoe ze een telefoon moeten hypen...en ik ga er nog vrolijk in mee ook...

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-04 15:09

W1ckeD

Lifthill Studio

Dalive schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:02:
https://9to5google.com/20...ogle-pixel-6-magazine-ad/

Weer iets meer info. Google weet wel hoe ze een telefoon moeten hypen...en ik ga er nog vrolijk in mee ook...
Haha geweldig, ik helaas ook, mijn rationele kant weet dat dit marketing is maar mijn emotionele kant staat te springen en kan niet wachten. :9~ :P

[Voor 0% gewijzigd door W1ckeD op 26-09-2021 19:18. Reden: Spelling]

Life is complicated

• Gerjannn
Google heeft een eigen chip gemaakt voor de Pixel 6 & 6 Pro. Dus chips/chip. Vind het niet enorm goed, maar zal in Japan vast werken :p

• Toxic_Dreams
Originele artikel is offline gezet, maar staat gelukkig nog wel in Google cache :)

Zie: https://webcache.googleus...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=hr

Lijkt erop dat de dag van verkoop voor de Google Pixel 6 en de Google Pixel 6 Pro 27 oktober gaat worden.

• Dubrillion
YouTube: GOOGLE PIXEL 6 PRO LEAK: Price, Color Names, and Release Date - Goog...

Nieuw filmpje over beschikbare kleuren en prijzen (uiteraard speculatie)

[Voor 14% gewijzigd door Dubrillion op 28-09-2021 15:36]

Moet zeggen dat ik de genoemde 649 en 899 euro een groot verschil vind, weird...

• Dubrillion
CLB schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:39:
Moet zeggen dat ik de genoemde 649 en 899 euro een groot verschil vind, weird...
Als de Pixel 6 pro echt ''maar'' 899 euro gaat kosten ga ik toch een beetje twijfelen.

Maar ik vind het verschil best logisch. Schermresolutie, Scherm verversing, Schermafmeting, Ram geheugen, UWB en een extra camera. En dit allemaal even uit me hoofd.

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 26-05 19:20
CLB schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:39:
649 vind ik wel een prima prijs voor de "gewone" 6 moet ik zeggen.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Dubrillion
Kees_frl schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:17:
[...]

Mijn ouders hebben sinds een jaartje een woning in Duitsland - komt nu wel goed uit :)
Tegen die tijd dat de telefoon uit is komen we met dit topic bij je terug ;)

• Peter_Aragorn
Ben zelf de vorige keer ff naar Duitsland gereden. Ga ik dan dit keer weer doen

• Karel17
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-05 15:06
We zitten ondertussen 2 weken voor de vermoedelijke aankondigingsdatum, maar er is nog geen definitieve datum voor het (online) event, of wel?

Krijg er ondertussen wel zin in :p

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Dubrillion

• Toxic_Dreams
beantherio schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:34:
Ben wel benieuwd naar de prijsstelling van zowel Pixel 6 als Pixel 6 Pro.
Zie bovenstaand filmpje, verwachtte prijzen zijn € 649 euro voor de Google Pixel 6 en €899 euro voor de Google Pixel 6 Pro, maar dit zijn wel geruchten :)

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Dalive

Eindelijk eens officieel. Nu kan het feest echt beginnen :)

• beyazz06
jimmypop1 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:53:
Kan je deze ook kopen via Amazon Duitsland ?
Zo niet, hoe werkt het dan als je hem via Google zelf besteld en naar België wil laten opsturen ?
Werkt niet.

Je kan het via de "doorstuur" bedrijven eventueel doen, betaal je iets meer voor de verzending..

• Dubrillion
W1ckeD schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:00:
Yes! Hyped! Ik hoop dat ik 'm dan kan halen in Duitsland. Ik woon in Maastricht dus om de hoek ligt Aachen met een Media Markt, let's hope! Ben benieuwd de 19de wat de presentatie gaat inhouden. :)
Kunnen we berichten ook pinnen of sticky maken?
Je begrijpt dat jij na launch de sjaak bent voor die 6,95 verzendkosten van PostNL :P ;)

Eigenlijk is alles rondom de telefoon al bekend, maar toch wil je eerst wat hands-on video's zien denk ik. Waar ik tussen twijfel is: de afmeting van de Pro i.v.m. niet al te grote handen, de 120 en 90hz schermen en of de extra camera veel toevoegd

[Voor 21% gewijzigd door Dubrillion op 06-10-2021 08:26]

• DarkSide
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

bij veel mediamarkten (En ik denk saturn ook) kun je reserveren op de site. En dan ophalen.

je hebt ook vaak een voorraad teller.
In het verleden wel eens een google home zo gereserveerd.
Dan naar de MM rijden. En ophalen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-04 15:09

W1ckeD

Lifthill Studio

Dubrillion schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:21:
[...]

Kunnen we berichten ook pinnen of sticky maken?
Je begrijpt dat jij na launch de sjaak bent voor die 6,95 verzendkosten van PostNL :P ;)

Eigenlijk is alles rondom de telefoon al bekend, maar toch wil je eerst wat hands-on video's zien denk ik. Waar ik tussen twijfel is: de afmeting van de Pro i.v.m. niet al te grote handen, de 120 en 90hz schermen en of de extra camera veel toevoegd
Haha dat zou ik niet eens een probleem vinden! Als ik mede Pixel fans kan helpen doe ik dat graag. :9 :*)

Life is complicated

• pelt
  • Laatst online: 26-05 15:04
Volgens iemand op Reddit is de prijs inderdaad € 650,- voor de 6. Als preorder bonus krijg je er een Bose 700 koptelefoon bij.

Bron: https://www.reddit.com/r/...xel_6_649_in_germany_with

[Voor 27% gewijzigd door pelt op 06-10-2021 20:42]

• Peter_Aragorn
pelt schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:37:
Volgens iemand op Reddit is de prijs inderdaad € 650,- voor de 6. Als preorder bonus krijg je er een Bose 700 koptelefoon bij.

[Afbeelding]
Dat zou tof zijn!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:58
Twitter thread met wat foto's van de nieuwe P6. Hierop is ook een nieuwe wireless charger te zien: https://twitter.com/evleaks/status/1446002191110639616

• Toxic_Dreams
BigF25 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:49:
[...]

Ze zullen vast hun eigen kaders en referentiepunten hebben maar het matcht niet altijd met de (user) reviews, overigens vind ik dit, zullen er genoeg zijn die de dxomark lijsten wel belangrijk vinden.. bedoel leuk dat een p50 pro de lijsten aanvoert maar die kan je nergens kopen en wil je waarschijnlijk niet eens kopen
Is het zo dat die DXOMark lijst eigenlijk niet representatief is? De Google Pixel 5 staat namelijk nog wel best hoog hoor.

Daarbij, wat maakt hoe goed een telefoon verkrijgbaar is en of je hem überhaupt wel zou willen kopen uit voor hoe de camera presteert? Ze testen de camera, de rest van de variabelen spelen dan logischerwijze niet mee :)

Ben benieuwd wat voor score de Google Pixel 6 en de Google Pixel 6 Pro krijgen.

• beyazz06
catchingfire schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:00:
[...]

Dat was m'n punt, hier is:
Google Pixel 4 XL : 160.4 x 75.1 x 8.2 mm
Google Pixel 6 : 160.4 x 75.1 x 8.2 mm
Google Pixel 6 Pro : 163.9 x 75.8 x 8.9 mm

Volgens Google:
Google Pixel 6 : 158.60 x 74.80 x 8.90mm
Volgens Google advertentie dus 162,6. Geen van bovenstaande specs kloppen dus 😅

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:11
Toxic_Dreams schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:20:
[...]

Is het zo dat die DXOMark lijst eigenlijk niet representatief is? De Google Pixel 5 staat namelijk nog wel best hoog hoor.

Daarbij, wat maakt hoe goed een telefoon verkrijgbaar is en of je hem überhaupt wel zou willen kopen uit voor hoe de camera presteert? Ze testen de camera, de rest van de variabelen spelen dan logischerwijze niet mee :)

Ben benieuwd wat voor score de Google Pixel 6 en de Google Pixel 6 Pro krijgen.
Eens, daar heb je een punt. Ze testen de cameras en kijken niet naar andere randzaken.
Pixel 5 staat ook nog redelijk hoog, zeker als je beseft dat ze nog altijd de zelfde sensoren van de pixel 2(xl)! gebruiken

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-05 14:48
pelt schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:37:

[Afbeelding]
Voor die prijs EN inclusief hoofdtelefoon twv EUR 250, ik zou haast overwegen om naar Duitsland te verhuizen. Klinkt als een no brainer.

PS5: Edzeau - Warzone / Rainbow Six Siege - Gameplay

• NY_Giant
Binnetie schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:42:
[...]

Dat is wel interessant want ik lees goed reviews. Nooit een Pixel gehad. Maar wat is dan de reden dat DXO niet serieus genomen wordt?
DXO wordt zeker wel serieus genomen. Maar de laatste jaren komt de kwaliteit van de Pixel-camera's vooral door de software van Google tot stand. De camera-hardware stelt op zich niet zoveel meer voor, aangezien Google al vele jaren exact hetzelfde spul in zijn Pixels stopt. Hardwarematig is het de laatste jaren dus door allerlei andere merken ingehaald (op camera-gebied). Desondanks draaien ze door de uitmuntende camera-software nog steeds redelijk hoog mee.

Met de nieuwe Pixel 6 toestellen krijgt ook de camera-hardware een enorme upgrade van Google. Dit in combinatie met de goede software leidt dan ook tot heel hoge verwachtingen. Of ze die kunnen waarmaken is natuurlijk afwachten, maar op papier ziet het er goed uit.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54
@NY_Giant dank voor informatie. Over de software heb ik gelezen. Toch wel apart, want je zou juist denken dat de hardware de kwaliteit voor een groot gedeelte bepaald. Maar het kan dus ook andersom zijn.

Ik ben heel erg benieuwd naar de fotos op dat gebied.

• dirkfi
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-05 15:19
catchingfire schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:58:
[...]

:+ Welke advertentie? Ben wel benieuwd naar de afmetingen...
Hier staat een afbeelding van de advertentie van Saturn. Daar staat 16,26 cm, maar dat verwijst naar de schermafmeting van 6,4".

https://tweakers.net/nieu...-voor-google-pixel-6.html

• Toxic_Dreams
catchingfire schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:00:
Volgens Google:
Google Pixel 6 : 158.60 x 74.80 x 8.90mm
Ik heb op basis van de afbeelding even gekeken hoe groot de telefoon ongeveer zou zijn en ik kom uit op het volgende:
Hoogte: 156.48mm
Breedte: 76.26mm

Lijkt er dus op dat afmetingen uit bovenstaande bericht kloppen, aangezien mijn methode van meten wel wat foutmarge heeft.

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-05 11:57
Is het al bekend of de pixel 6 dual sim heeft?

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:21
Your Grandma schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:11:
Dikke kans van wel, dmv esim

• Toxic_Dreams
Your Grandma schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:11:
Niet officieel volgens mij, dacht dat ik ooit wel een video had gezien die dit beweerde, en elke site op het internet die de informatie of de Google Pixel 6 / Google Pixel 6 Pro dual-sim heeft geeft aan van wel.

Gezien het feit dat de Google Pixel 5 het ook had kan je er wel vanuit gaan dat de Google Pixel 6 en Google Pixel 6 Pro dit ook wel hebben. Wel één ding, mochten ze dual-sim hebben, dan is het wel een nanosimkaart met een eSIM.

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 12:10
@33Fraise33 @Dubrillion

Even vanuit mijn ervaring van vorig jaar toen je ook een Bose headset kreeg bij de Pixel 5:

De headset krijg je inderdaad niet direct bij het kopen van de telefoon. Er komt een website beschikbaar waar je na aankoop de headset aan kan vragen, ik neem aan op basis van IMEI-nummer, maar dat weet ik niet meer zeker. Wat ik wel zeker weet, is dat je daar een Nederlands Duits adres op moet geven. Een doorstuur adres heeft geen zin, want je kunt maar 2 koptelefoons per adres opgeven, dus bij een doorstuur adres wordt het niet goedgekeurd. Vervolgens kan het een aantal weken tot maanden duren totdat de koptelefoon naar dat adres gestuurd wordt. Ik had geluk dat dit al na ongeveer 2 weken was, maar er zijn ook mensen die er bijna een half jaar op gewacht hebben.

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 12:10
@NY_Giant

Ah Sorry, ik heb 'Nederlands adres' getypt ipv Duits. Het kan juist GEEN Nederlands adres zijn, het moet een Duits adres zijn.

Ik heb gebruik gemaakt van een hele aardige Tweaker die het tegen een kleine vergoeding vanuit zijn vriendin uit Duitsland mee naar Nederland genomen heeft en doorgestuurd naar mij, waar ik nog steeds zeer dankbaar voor ben :) Ik heb het dus vanuit Saturn besteld en naar zijn vriendin in Duitsland laten bezorgen.

[Voor 10% gewijzigd door LoeWn op 08-10-2021 11:32]

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:43
Ik vind het wel een hele aparte marketing strategie van Google, dan heb ik het vooral over de marketing in de US. Ze zijn nu langer dan een maand, de Pixel 6 serie aan het promoten, met (grote) foto's op billboards enzo, maar denkend vanuit een "normaal" consument, als die gene dan zo een advertentie ziet en interesse heeft om het te kopen, dan wil die gene het wel gelijk kunnen bestellen en zo niet op zijn minst kunnen pre-orderen. Maar als die gene even een winkel binnenloopt dan kan hij hem niet in het echt zien, behalve toevallig bij een google store waar je hem niet eens in je handen kan pakken, en als hij het dan thuis gaat opzoeken op het internet, dan kan hij bijna niks anders vinden dan geruchten en leaks.

Ik zou denken, dat het verstandig is om pas vanaf deze week te beginnen met promoten op billboards, en dan nog met de tekst erbij dat het tentoongesteld en pre-orderen vanaf 19 Oktober mogelijk is. Of is mijn perceptie van een "normale" consument nou verkeed? Als een Tweaker, kan ik begrijpen dat je informatie opzoekt over het telefoon en wacht totdat hij uitkomt, maar dat verwacht ik niet van iedereen.

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:43
beyazz06 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:23:
[...]

Er zullen vast en zeker onderzoeken hebben plaatsgevonden hoe zij dit het beste kunnen promoten.. Dat gezegd te hebben, bekijk ik het iets anders. Door vroegtijdig te promoten creëer je een hype, zorg je wellicht dat mensen wachten op je phone ipv nu of een maand terug een phone te kopen en mis je deze klanten dus (mogelijk) niet. Door de hype zal het bij sommige wellicht ook een "hebbeding" worden, waardoor ze hem kopen ondanks dat het niet helemaal is wat ze zoeken.

Kortom, zoveel mensen zoveel wensen 😂
Je hebt een punt, maar dat lijkt mij vooral geldig voor mensen zoals op deze forum. Ik zie niet zo snel een gewone consument wachten op een smartphone en al helemaal niet als je het nergens kan bezichtigen.

Mij hoor je zeker niet erover klagen, maar ik kon hun strategie niet plaatsen omdat ze met de Pixel 6 serie de massa mensen willen bereiken. Vandaar mijn reactie op deze forum.
Bomberman71 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:12:
[...]

Het lijkt er soms op dat Google geen toestellen wilt verkopen ...
Hun marketing is kansloos en hun afzetmarkten zijn totaal onlogisch.
Dit is al jaren zo met hun smartphones terwijl ze in diezelfde 'verstoten' markten wel allerlei smartspeakers, domotica en Chromecast hardware verkopen.
Het is al jaren een zooitje.

Hun leaks zijn bewust en ze hebben een extreem lange aanloop waardoor het vreselijk lang duurt (gevoel) eer het toestel er ook daadwerkelijk komt.
Hun presentaties zijn vaak ook best lachwekkend waarbij ze andere merken na proberen te doen en soms bepaalde functies hypen waar niemand op wacht en keuzes maken die vrijwel niemand snapt.

Nee, Google snapt software heel goed. Maar hun marketing is ronduit trash, onlogisch, en vaak te laat.
Als je nu kijkt naar de 6 serie dan komt het erg laat, en je zult zien dat de Tensor soc tegen gaat vallen want we zijn alweer vele maanden verder en de nieuwste Exynos staat voor de deur net als de SD898 en de A15 is net uit en die is sowieso next gen.
Google maakt soms het verschil met software maar zelden tot nooit zijn ze innovatief qua hardware.
De 6 vind ik niks speciaals en ook de prijs zeker niet en mischien dat de 6 Pro het verschil gaat maken.
We gaan het wel zien.
Terwijl het niet zo moeilijk hoeft te zijn. Het hoeft echt geen perfect uitgevoerde marketing te zijn, maar alles wat ik tot nu toe heb gezien is tegen intuitie en compleet het tegenovergestelde van wat de overige merken allemaal doen. Het wordt opzettelijk gedaan, maar kan de beredenering erachter niet achterhalen :X

Tegenwoordig vindt ik pure rekenkracht niet eens heel belangrijk, dat de ene net iets beter is dan een ander maakt niet het verschil, als het maar goed is geoptimaliseerd en alles goed en snel werkt. Zou het dan wel raar vinden als ze op 19 Oktober gaan pronken met hun CPU. Verwacht wel dat ze iets gaan zeggen over dat het hun eigen soc is en dat de Neural Core sterk is, maar vanuit raw performance denk ik niet dat ze daar een woord vies aan gaan maken.

• Dubrillion

• NY_Giant
pox-ie schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:38:
[...]

hier en hier

hier is mijn vergelijking met mijn huidige telefoon.

over de prijs had ik het niet... maar dat is begrijpelijk als je daar een keuze over maakt. ;)
Toch waren er bij de Pixel 5A ook uitgelekte afmetingen die al op GSMArena stonden, maar achteraf niet helemaal juist bleken te zijn. Dit zegt dus nog niet alles.

Overigens heeft evleaks weer wat informatie te pakken over de Pixel 6 en Pixel 6 Pro. De ondersteuning van vijf jaar wordt hierin bevestigd en ook wordt er ingegaan op de specificaties.

Edit: De betreffende pagina's van Carphone Warehouse zijn inmiddels offline gehaald. Hier voor de liefhebber nog een kopie.

[Voor 12% gewijzigd door NY_Giant op 10-10-2021 11:54]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:29
yeth3119 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 07:27:
Ik vind het wel een hele aparte marketing strategie van Google, dan heb ik het vooral over de marketing in de US. Ze zijn nu langer dan een maand, de Pixel 6 serie aan het promoten, met (grote) foto's op billboards enzo, maar denkend vanuit een "normaal" consument, als die gene dan zo een advertentie ziet en interesse heeft om het te kopen, dan wil die gene het wel gelijk kunnen bestellen en zo niet op zijn minst kunnen pre-orderen. Maar als die gene even een winkel binnenloopt dan kan hij hem niet in het echt zien, behalve toevallig bij een google store waar je hem niet eens in je handen kan pakken, en als hij het dan thuis gaat opzoeken op het internet, dan kan hij bijna niks anders vinden dan geruchten en leaks.

Ik zou denken, dat het verstandig is om pas vanaf deze week te beginnen met promoten op billboards, en dan nog met de tekst erbij dat het tentoongesteld en pre-orderen vanaf 19 Oktober mogelijk is. Of is mijn perceptie van een "normale" consument nou verkeed? Als een Tweaker, kan ik begrijpen dat je informatie opzoekt over het telefoon en wacht totdat hij uitkomt, maar dat verwacht ik niet van iedereen.
Mwah, ik woon in de VS en zie eigenlijk niks van de Pixel. Geen billboards, reclame, niet eens toestellen in de winkel. Best Buy had een Pixel afdeling maar de nieuwste daar was de 5. Mijn vrouw heeft toevallig op mijn aanbelevelen de 5a gekocht vorige week maar ze wist niet eens dat die bestond.

[Voor 55% gewijzigd door The Realone op 09-10-2021 22:50]

• monaldo
  • Laatst online: 20:26
yeth3119 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 07:27:

Het gaat hier juist om het creëren van een hype, op die manier creëer je iets speciaals rondom je telefoon. Daarnaast is de nieuwe iPhone net uit, uiteraard wil je ervoor ook proberen consumenten te laten twijfelen. Een high end mobiel koop je niet als een pak melk, dus je theorie van je ziet een Billboard en loopt meteen een winkel binnen klopt zeker niet voor dit segment. Het is misschien niet je smaak maar een bedrijf als Google weet meer van marketing dan een ieder van ons hier 😉

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:47
De gemiddelde persoon hier heeft dan allang een nieuwe telefoon :)

📷 Insta

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 12:37
Jebus4life schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:12:

We weten dat Google het niet al te nauw neemt met privacy (data is nu eenmaal hun businessmodel). Zit er een verschil tussen een Pixel en een third-party Android phone op dat vlak?
Tenzij de derde partij Google services uit Android niet meelevert, eigenlijk niet. Misschien zelfs wel slechter, je stuurt net zo veel data naar Google als met een pixel, en je stuurt ook nog eens data naar de fabrikant.

Share and Enjoy!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:11
JekylandHyde schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:16:
Na m'n front camera heeft nu ook de achterkant het begeven op m'n 1+7pro dus die Pixel kan me niet snel genoeg komen...

Gelukkig komt ie hier in Frankrijk hopelijk gelijk beschikbaar.
Hier een s8 in gebruik tijdelijk maar manmanman wat is me dat een zooitje traag als je hoger hz e.d. bent gewend..

Pixel 6/Pro kan me niet snel genoeg arriveren
Geen 512GB-versie van de Pixel 6 Pro in Europa, zo lijkt het...

Namen van de toestellen;
Pixel 6
- Kinda Coral
- Sorta Seafoam
- Stormy Black

Pixel 6 Pro
- Sorta Sunny
- Cloudy White
- Stormy Black

• Toxic_Dreams
yeth3119 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:04:
[...]

In die link worden er ook hele andere bedragen gecommuniceerd dan wat we in de advertentie van Saturn hebben gezien. Ik hoop echt dat de prijzen van Saturn correct zijn.
Zie: https://prnt.sc/1vpmfvd, hij reageert zelf al dat de prijzen een gok zijn :)

Edit: en hier geeft hij de Europeese prijzen: https://prnt.sc/1vpmkk5 welke overeenkomen met de advertentie van Saturn. Lijkt dus correct te zijn ja!

[Voor 16% gewijzigd door Toxic_Dreams op 11-10-2021 15:11]

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:38
Nog wat info over de camera's

https://chromeunboxed.com...6-pro-camera-differences/

[Voor 19% gewijzigd door jimmypop1 op 11-10-2021 19:25]

Pagina: 1 2 3 ... 13

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee