Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:08
CLB schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:56:
[...]

Ik nam aan dat je die 'animatie' op YouTube had gezien, dus dacht gewoon embedden.

[...]

Ik zou het wel een 'software issue' willen noemen eerlijk gezegd, is echt iets heel doms van Android 12 imo.
YouTube: Pixel 6 Pro: First 10 Things To Do!

3:17 zie je de animatie naar de power knop toe tijdens het afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks! Zie ik hier ook niet trouwens.
Wel de Assistent volledig uitgeschakeld en ook niet aan de powerbutton gelinkt, just a note.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Hjsurk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:05:
[...]

Deze lijst stap voor stap doorlopen geeft succes volgens iemand in het GBoard team: https://support.google.co...ngs?hl=en&msgid=133064829
Thanks!

Dit was uiteindelijk de fix

So, I finally got it working. For me it was:

1. Go into Assistant Settings and select Language (Account-Settings -> Google Assistant -> Sprachen (German for Languages))
2. Remove secondary Language by clicking on it and in Radial-Menu selecting keine (German for "None") right at the top.
3. Go into Gboard-Settings, into Voice typing. Now the option of Assistant Voice Typing should be available. Activate it!
4. Go back into Language-Settings for Assistant and add secondary Language again. After that just check it the Assistant Voice Typing is still activated in The GBoard settings.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11
Pukson schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:04:
[...]

Thanks!

Dit was uiteindelijk de fix

So, I finally got it working. For me it was:

1. Go into Assistant Settings and select Language (Account-Settings -> Google Assistant -> Sprachen (German for Languages))
2. Remove secondary Language by clicking on it and in Radial-Menu selecting keine (German for "None") right at the top.
3. Go into Gboard-Settings, into Voice typing. Now the option of Assistant Voice Typing should be available. Activate it!
4. Go back into Language-Settings for Assistant and add secondary Language again. After that just check it the Assistant Voice Typing is still activated in The GBoard settings.
Nadat ik volgens het artikel alles op Engels heb gezet kan je de optie activeren. Echter, je kan dus alleen engelse zinnen typen met je stem.

Nederlands wordt dus (nog?) niet ondersteund

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-09 20:32
spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:54:
[...]

:o verdomme.. waarom werkt niet? software issue?

blauwe accentkleur = beeldscherm wat koeler.. ik ben er blij mee!!
Ik kan nog moeilijk gewend raken aan de warme tint van het scherm. Ik heb uitvoerig getest met de blauwe accentkleur en dit maakt de witbalans van het scherm inderdaad wat koeler, maar wel alleen in apps van Google zelf. In Chrome werkt het alleen op de homepage, op websites zoals deze zie ik geen verschil. De witte balk van Chrome bovenin ziet dan ook wat blauwer uit dan het wit van de websites zelf. In 3rd party apps maakt het al helemaal geen verschil welke kleur je pakt helaas.

Ik hoop dan ook dat Google met een update nog een white balance slider toevoegt, zoals bijna alle telefoons dat hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik moet eerlijk gezegd ook nog wel wennen. Het scherm is veel warmer dan die van mijn Samsung S10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Camera review van DXmark staat online. Het scoort onder Huawei, Xiaomi en Apple. https://www.dxomark.com/g...ig-leap-in-image-quality/

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Ik had de Pixel 6 Pro in Nijmegen bij een shop gekocht voor 899 (ja echt waar, mazzeltje) maar na er even mee gespeeld te hebben vond ik het ontbreken van face unlock, de redelijk trage vingerafdrukscanner, en het NIET kunnen verwijderen van de witte streep onderin, als je gebaren gebruikt, toch erg hinderlijk.

Mazzel dat iemand hem wilde ruilen tegen een ZGAN Mi 11 Ultra... hier blijf ik voorlopig wel bij :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Bezig met al mijn apps weer beetje terug te zetten (Pixel 6 Pro) en het valt me op hoe schokkerig de feed in Twitter is wanneer je scrollt.

Bij geen enkele andere app met soortgelijke scroll (Boost (Reddit), Instagram) zie ik dit schokken terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
Ace schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:13:
Bezig met al mijn apps weer beetje terug te zetten (Pixel 6 Pro) en het valt me op hoe schokkerig de feed in Twitter is wanneer je scrollt.

Bij geen enkele andere app met soortgelijke scroll (Boost (Reddit), Instagram) zie ik dit schokken terug.
Kwam ik ook online tegen. Je bent niet de enige. Software probleem bij twitter of de pixel. Kan dus worden gefixed.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
New Yorker schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:33:
Camera review van DXmark staat online. Het scoort onder Huawei, Xiaomi en Apple. https://www.dxomark.com/g...ig-leap-in-image-quality/
Huawei heeft toch geen play store? Dus die kan je eigenlijk niet meerekenen. Vergelijken met Apple is.. wel.. appels en peren vergelijken want een compleet ander ecosysteem.

Enkel de Mi 11 Ultra zit er voor dus wat mij betreft. En wie weet wat ze nog met software updates kunnen toevoegen. Verbaas me alsnog over de score. Ik had het meer in de buurt van de S21 Ultra verwacht.

[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 03-11-2021 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 05:57
Inmiddels de reguliere 6 sinds vrijdag in gebruik. Heb zojuist bij Xtremeskins twee stickers besteld (op woensdag tweede gratis) want ik vind de 6 icm de Spigen Liquid Air echt te groot en lomp. Zonder hoesje houdt hij wel lekker vast, maar is gewoon veel te glad. Dat probleem hoop ik met die stickers op te lossen.

Eerste indruk over de accuduur is prima, al gebruik in geen 5G. Camera heb ik nog te weinig mee kunnen spelen, op de dagen dat ik tijd had was het weer gewoon te druilerig. Dan krijg je niet echt een aantrekkelijk plaatje natuurlijk.
Vmu schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:49:
[...]
Ben wel heel benieuwd hoe het grotere scherm bevalt en ik hoop ook dat de helderheid in daglicht beter is. Kan haast niet anders want die van de 3A is niet zo goed.
Afleesbaarheid buiten is echt tig keer beter. Zelfs op een (mooie) winterdag was dat met de 3A wel eens drama. Om maar niet te spreken over zonnebrillen. Dat gaat met de 6 echt prima!

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 18:23
Ik heb bij nagenoeg geen licht foto's gemaakt met de Pixel 6 en de Huawei P30. Nu wist ik wel de de camera van de P30 wel goed was met weinig licht maar het verschil is toch wel erg groot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GiVMB3X7zoLM-SG5jV3msl3jU2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZraP70IlN80dZfDptU65yOD.jpg?f=fotoalbum_large
P30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xLpHpLxj6TgqWHU7GFIiFmx6rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1RKsmp3HokOsWnWBGuzFuwv.jpg?f=fotoalbum_large
Pixel 6
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rW4JQy4RtPXdwY0xV6-h1lzyLN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eo0xcU4D99juddnkePGZFn94.jpg?f=fotoalbum_large
Met licht aan (P30)

Op de foto van de P30 zie je rechts en op de muur een artefact (vrij storend) echter is de scherpte in mijn ogen vele male beter.

Wat het verschil echter in mijn ogen erg groot maakt is de tijd hoelang ik de camera stil moet houden dit is voor de:
P30 1/4seconden (net als de belichtingstijd)
Pixel 6 6seconden! (samengestelde belichtingstijd is vervolgens 1/3seconden)

Dan een 2e serie. Ik hou van weinig licht 's avonds. Op beide camera's is het beeld lichter dan het in werkelijkheid was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3l5c9s0zpAgOFsayTTjGqb0lW7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZtpz4yeZUOLlEz4yxrMEvWo.jpg?f=fotoalbum_large
P30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUO_oaJnyoLiTC91JxPdq7ri95k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwiJMZ4tDR0vIo96rxlyfnyg.jpg?f=fotoalbum_large
Pixel 6

Hier vind ik dat de Pixel 6 wel de betere is. Je zou nog kunnen zeggen dat de P30 meer de werkelijkheid komt qua sfeer maar qua details wint de Pixel 6 het met gemak.
P30 1/25seconden (net als de belichtingstijd)
Pixel 6 2seconden (samengestelde belichtingstijd is vervolgens 1/11seconden)

We zien dat in dit geval de Pixel 6 met 2 seconden stilhouden wel beter is dan de 6 seconden bij de vorige foto maar bij een foto in een donker cafe zou met gemak gewonnen worden door de P30 (tenzij google nog iets uit zijn hogehoed haalt in die situatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladybugdee92
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik weet niet of de vraag of de opmerking hier al eerder is geplaatst , maar ik merk sinds gisteren dat het geluid van mijn pixel 6 pro erg vreemd is met telefoneren op speakerstand of bij filmpjes kijken op YouTube .. het klinkt alsof er constante ruis door heen komt, en dan met name het boxje aan de onderkant van de telefoon. Een beetje hol met ruis. Hebben meerdere mensen deze ervaring? (Sorry als de vraag wel al eerder is gesteld )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07 16:20
Dubrillion schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:16:
Ik zie allemaal mooie animaties dat als je op de powerknop druk dat het scherm richting de powerknop afsluit.
Moet je dat nog aan of uit zetten? Ziet er wel fancy uit! Maar ik heb dat dus niet!
Ik heb dat ook niet maar zou dat ook graag hebben. Ben jij er inmiddels al uit hoe je dit eventueel aan zet?

Edit: ik heb even gegoogled. Blijkbaar werken de animaties alleen met het always on display. Ik heb het even aangezet en nu heb ik inderdaad ook de animaties. Wel jammer dat het alleen in deze situatie werkt want ik wil helemaal geen always on display.

[ Voor 23% gewijzigd door melvinjoosten op 03-11-2021 21:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webo
Ladybugdee92 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:06:
Ik weet niet of de vraag of de opmerking hier al eerder is geplaatst ... Hebben meerdere mensen deze ervaring? (Sorry als de vraag wel al eerder is gesteld )
Ik merk inderdaad ook dat de onderste speaker soms wat hol of wat té ruimtelijk klinkt. Met name bij stemgeluid (bellen in speakerstand of Youtube videos bijv.) valt me dat op. Soms lijkt het ook alsof er een constante lage toon is bij stemgeluid, die te zeer opvalt. Bij muziek klinkt het een stuk beter moet ik zeggen.

Het geluid van de onderste speaker klinkt sowieso wat voller dan de bovenste. In het toegankelijkheidsmenu vind je bij 'audioaanpassing' een schuifregelaar waarmee je de balans tussen de speakers wat kunt aanpassen. Ik heb deze een stukje naar links verschoven waardoor het allemaal net wat beter klinkt bij stemgeluid, maar ik hoop dat Google met updates de balans nog wat kan verbeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:09
New Yorker schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:33:
Heb de review even doorgelezen en de fotovergelijkingen bekeken.

Het verschil in punten is niet groot maar wat me opvalt is dat de foto's van de Pixel 6 er meestal het beste uit zien. DXO lijkt het met me eens; de onderschriften zijn veelal in het voordeel van de Pixel 6. In ieder geval in goede condities lijkt de telefoon heel prettige en natuurlijke plaatjes te schieten. In donker en extremere situaties is het hit and miss, maar ik vind het wel prettig dat het gros van de foto's weinig nabewerking vereist eigenlijk.

Voor mij als non-Pro bezitter ben ik best tevreden met de resultaten gezien de prijs van de telefoon :) Geen telelens, maar wel dezelfde kwaliteit verder van de andere 2 frontcamera's.

Wel interessant trouwens dat de selfiecam een vaste autofocus lijkt te hebben, dat is nieuw voor mij. Dat scheelt wel met mijn vorige camera waarbij je met een selfie-stick door de afstand natuurlijk totaal niet kon zien of camera al scherp had gesteld voor het afdrukken. En dat achteraf 80% van de foto's mislukt bleken. Ook wel logisch ergens gezien die telefoon in een heel ander prijssegment zat, maar hoe dan ook kan ik niet wachten op de volgende trip met mijn vriendin. Dan gaat de selfiestick absoluut mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
A Lurker schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:51:
[...]

Heb de review even doorgelezen en de fotovergelijkingen bekeken.

Het verschil in punten is niet groot maar wat me opvalt is dat de foto's van de Pixel 6 er meestal het beste uit zien. DXO lijkt het met me eens; de onderschriften zijn veelal in het voordeel van de Pixel 6. In ieder geval in goede condities lijkt de telefoon heel prettige en natuurlijke plaatjes te schieten. In donker en extremere situaties is het hit and miss, maar ik vind het wel prettig dat het gros van de foto's weinig nabewerking vereist eigenlijk.

Voor mij als non-Pro bezitter ben ik best tevreden met de resultaten gezien de prijs van de telefoon :) Geen telelens, maar wel dezelfde kwaliteit verder van de andere 2 frontcamera's.

Wel interessant trouwens dat de selfiecam een vaste autofocus lijkt te hebben, dat is nieuw voor mij. Dat scheelt wel met mijn vorige camera waarbij je met een selfie-stick door de afstand natuurlijk totaal niet kon zien of camera al scherp had gesteld voor het afdrukken. En dat achteraf 80% van de foto's mislukt bleken. Ook wel logisch ergens gezien die telefoon in een heel ander prijssegment zat, maar hoe dan ook kan ik niet wachten op de volgende trip met mijn vriendin. Dan gaat de selfiestick absoluut mee!
Ik ben wel benieuwd hoeveel punten de gewone 6 zou behalen (dus het telelens deel eraf gehaald).
Vind het een mooie score en had eerlijk gezegd niet zo hoog verwacht. Knap werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Gerjannn schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:22:
[...]

Je kunt per notificatie bepalen welk geluid je wilt. Dit kan via Instellingen > Apps > [app] > Meldingen > [type melding]. Wellicht dat bij bepaalde notificaties daar een ander geluid geselecteerd staat?
Mystery solved! Probleem werd veroorzaakt door de Alibaba app. Blijkbaar ben ik niet de enige:

https://www.reddit.com/r/...on_call_volume_and_phone/

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:28
spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:23:
[...]
- Geluid is ook een heel stuk ''voller'' dan mijn vorige telefoon. En heeft zelfs iets wat lijkt op bass :+
De extra bass viel mij ook al op. Was zelfs opzoek of er in de geluid instellingen een optie was om die bass te reduceren (een soort EQ), maar niet kunnen vinden.

Het is niet super storend, maar vooral wanneer er gesproken wordt in een video, merk ik het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
melvinjoosten schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:33:
[...]

Ik heb dat ook niet maar zou dat ook graag hebben. Ben jij er inmiddels al uit hoe je dit eventueel aan zet?

Edit: ik heb even gegoogled. Blijkbaar werken de animaties alleen met het always on display. Ik heb het even aangezet en nu heb ik inderdaad ook de animaties. Wel jammer dat het alleen in deze situatie werkt want ik wil helemaal geen always on display.
Ik zoek me rot, maar hoe zet je die aan bij de Pixel

Edit: gevonden. Nu lijkt het inderdaad te werken.
Is dit een bug of een feature, want van mij mogen ze het doorvoeren

[ Voor 9% gewijzigd door Dubrillion op 04-11-2021 07:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tsjaa DxOMark, leuk en weer door, dat is al jaren een vergaarbak aan het worden imo.
melvinjoosten schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:33:
Edit: ik heb even gegoogled. Blijkbaar werken de animaties alleen met het always on display.
Ah, dat stond hier logischerwijs ook uit, Twee keer de animatie gezien nu en always on weer uitgeschakeld ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik heb het ook weer uit gezet.
Maar het waren bij de Nexus telefoons toen de updates net zoals deze material you veel nieuwe dingen mee bracht wel leuk om het te zien. Gaf je elke keer het idee dat je de nieuwe versie had.

Jammer dat het always on display aan moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
CLB schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:33:
Tsjaa DxOMark, leuk en weer door, dat is al jaren een vergaarbak aan het worden imo.
Daarom hecht ik ook meer waarde aan de vergelijkingsfoto's :) En die vallen wat mij betreft niet tegen. Ik denk dat Google echt goed bezig is met AI toepassingen. Wel viel het me op dat de witbalans voor mijn handpalm heel anders is dan voor de rug van de hand, te zien in de achtergrond die enorm verschuift qua kleur. Van natuurlijk naar veel te blauw. Dus er is nog wel wat werk aan de winkel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:03
Teleurstellend apparaat de pixel 6.
1. Veel groter dan voorgaande modellen
2. Vingerafdruk scanner onder het scherm, waardoor een screenprotector niet meer mogelijk is. Of wel een screenprotector, maar geen vingerafdruk scanner.(waarom niet achterop? Is waarschijnlijk nog goedkoper ook)

Camera en batterij (de dingen die ik ook belangrijk vind) zijn prima.

Volgend apparaat wordt geen pixel (tenzij ze met een mini pixel komen.)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
Nelis13 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:51:
Teleurstellend apparaat de pixel 6.
1. Veel groter dan voorgaande modellen
2. Vingerafdruk scanner onder het scherm, waardoor een screenprotector niet meer mogelijk is. Of wel een screenprotector, maar geen vingerafdruk scanner.(waarom niet achterop? Is waarschijnlijk nog goedkoper ook)

Camera en batterij (de dingen die ik ook belangrijk vind) zijn prima.

Volgend apparaat wordt geen pixel (tenzij ze met een mini pixel komen.)
1. Kon je van tevoren prima weten
2. Lees topic over de accessoires even door en zoek ook dit topic even. Zijn prima oplossingen waarbij het wel goed werkt.

3. Enjoy your pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:33:
Teleurgesteld en nu is het een vergaarbak.
Onderbouw je bevindingen is?
Je zegt nu dat het sjoemelaars zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:36
GroeneThee schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:52:
[...]

1. Kon je van tevoren prima weten
2. Lees topic over de accessoires even door en zoek ook dit topic even. Zijn prima oplossingen waarbij het wel goed werkt.

3. Enjoy your pixel
2. geen protector gebruiken. Sinds Gorilla Glass nooit meer een protector op mijn telefoons gehad. Gewoon voorzichtig doen met zand en bijzonder harde dingen zoals horlogeglas en bepaalde stenen in sieraden (beide in je zak/rugtas bijvoorbeeld). Dan blijft de boel gewoon krasvrij. Denk iets van vroeger dat mensen daar nog naar blijven terug grijpen. Knap hoesje erom en gaan.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:11
naaitsab schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:39:
[...]

2. geen protector gebruiken. Sinds Gorilla Glass nooit meer een protector op mijn telefoons gehad. Gewoon voorzichtig doen met zand en bijzonder harde dingen zoals horlogeglas en bepaalde stenen in sieraden (beide in je zak/rugtas bijvoorbeeld). Dan blijft de boel gewoon krasvrij. Denk iets van vroeger dat mensen daar nog naar blijven terug grijpen. Knap hoesje erom en gaan.
Ik weet nog dat er voor mijn Galaxy S8 toentertijd geen of heel dure screenprotectors waren. Besloten om er geen op te doen en hij heeft het 3 jaar lang uitgehouden met enkel wat microscratches. Ik gebruik de P6 Pro thuis sowieso zonder hoesje en als ik naar buiten ga zo nu en dan mét.
Vind het veels te zonde om zo'n fijn design en feel teniet te doen met een case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:39
Iemand wellicht een idee hoe ik andere VPN types kan toevoegen? Ik gebruikte altijd L2TP, maar deze is niet meer beschikbaar op de Pixel. (wellicht via een app?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• setdown
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-06-2022
Herkennen jullie dit ook met de camera van de Pixel 6?
Wanneer ik een foto van (redelijk) dichtbij maak, is er veel vervorming. Het punt waar je scherpstelt is goed maar naar de randen toe is er een vreemde onscherpte. Die niet helemaal logisch lijkt te zijn met hoe normale scherptediepte verloopt gaat.

De bladzijde ligt zo goed als vlak, overigens.

Kan me haast niet voorstellen dat de kwaliteit van de lens zo slecht is. Met mijn Pixel 3 heb ik dit niet eerder meegemaakt..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atvWLoMIeGufAd8c4Rl4l9W3aXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TseDsjbZeibMRLxg59Ix6RBm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinjoosten
setdown schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:53:
Herkennen jullie dit ook met de camera van de Pixel 6?
Wanneer ik een foto van (redelijk) dichtbij maak, is er veel vervorming. Het punt waar je scherpstelt is goed maar naar de randen toe is er een vreemde onscherpte. Die niet helemaal logisch lijkt te zijn met hoe normale scherptediepte verloopt gaat.

De bladzijde ligt zo goed als vlak, overigens.

Kan me haast niet voorstellen dat de kwaliteit van de lens zo slecht is. Met mijn Pixel 3 heb ik dit niet eerder meegemaakt..

[Afbeelding]
Ik heb dit ook, ik meen me te herinneren dat dit een eigenschap is van een grote lens. Meerdere toestellen hebben dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:07:
[...]

Huawei heeft toch geen play store? Dus die kan je eigenlijk niet meerekenen. Vergelijken met Apple is.. wel.. appels en peren vergelijken want een compleet ander ecosysteem.

Enkel de Mi 11 Ultra zit er voor dus wat mij betreft. En wie weet wat ze nog met software updates kunnen toevoegen. Verbaas me alsnog over de score. Ik had het meer in de buurt van de S21 Ultra verwacht.
De camera ranking is geen 'hoe bruikbaar is dit toestel in Nederland' ranking he. Dus dan doet ie het feitelijk met AI en tensor en nog meer dingen erg goed, maar nog steeds minder dan een iPhone of twee Chinese merken.

Ga je ecosystemen en play store meerekenen, kun je ook batterijduur, helderheid van het scherm en buggy software meerekenen, en dan staan er volgens mij nog een flinke bak aan extra toestellen boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik vind het ''altijd aan display'' overdag wel handig. Dan kan ik de telefoon weg leggen en af en toe eens kijken. Anders wordt je toch getriggerd als hij trilt in je broekzak.

Maar kan je dit instellen dat hij in de nacht automatisch uitgaat? Ik heb namelijk liever geen nachtklok aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
Dubrillion schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:46:
Ik vind het ''altijd aan display'' overdag wel handig. Dan kan ik de telefoon weg leggen en af en toe eens kijken. Anders wordt je toch getriggerd als hij trilt in je broekzak.

Maar kan je dit instellen dat hij in de nacht automatisch uitgaat? Ik heb namelijk liever geen nachtklok aan!
Nee kan je helaas niet instellen. Als je een Pixel stand koopt dan kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Mijn eerste impressie komend vanaf een oneplus 5 is:

Damn, aardig bakbeest voor een telefoon. Zo glad als een aal, er komt gelukkig snel al een hoesje aan.
Vingerafdrukscanner even de tijd geven, werkt snel en vlot daarna. Android 12, strak hoor.

Batterij ging wel rap leeg tijdens het instellen, nu maar even laden en kijken hoe die het daarop doet.

Twijfel nog of ik wil begin aan een screen protector, voelt erg prettig zo, maar als er snel krassen in komen is het gewoon zonde

[ Voor 15% gewijzigd door pannekoek141 op 04-11-2021 14:56 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Dubrillion schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:46:

Je kan kijken of deze optie nog bestaat: https://www.androidpolice...isable-always-on-display/

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Sabelis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-07 11:57
outrazor schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:46:
[...]

Het is uiteindelijk toch gelukt! Het lukte dus eerst niet om de esim te activeren op de Pixel. Gaf direct een foutmelding bij het scannen van de QR of het invullen van de handmatige code.

Gebeld naar T-Mobile. Die zeiden, ja we ondersteunen alleen esim voor de Samsungs en Apples.

Ga vervolgens naar de winkel, en daar aangegeven dat het andere Tweakers wel lukte (thanks iemand in de vorige pagina!👌) Toen samen geprobeerd en toen lukte het opeens wel. Gek maar waar!

Dus probeer het gewoon en lukt het niet ga dan naar de winkel. De klantenservice is hier duidelijk niet voor getraind.
Ik had al gebeld en krijg het geld terug.
Hd meteen bij Vodafoon (Dat is de andere sim) een esim gevraagd welke ze op hebben gestuurd. Kreeg deze vandaag binnen. Bij hets scannen zag ik de code nog niet eens op mijn scherm en hij stopte al met scannen wat ook bij de t-mobile esim gebeurde ..... maar er stond op het scherm dat het goed was gegaan.
Nu dus een sim van t-mobile en een esim van Vodafone en dat gaat goed.
Thanks voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:57
T-bone88 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:43:
[...]

Nee kan je helaas niet instellen. Als je een Pixel stand koopt dan kan het wel.
Meen je? Kan dat niet? Met mijn laatste Galaxy kon ik wel instellen dat mijn Always on Screen na (tussen) een bepaalde tijd uit ging..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hjsurk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 10:22
Daejji schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:20:
[...]

Meen je? Kan dat niet? Met mijn laatste Galaxy kon ik wel instellen dat mijn Always on Screen na (tussen) een bepaalde tijd uit ging..
Je kan dit instellen met de Bedtijd modus op basis van een tijdschema of tijdens het laden tussen een bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• setdown
melvinjoosten schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:06:
[...]

Ik heb dit ook, ik meen me te herinneren dat dit een eigenschap is van een grote lens. Meerdere toestellen hebben dit.
Oke, 'goed' om te weten dat het niet aan mijn camera ligt.
Maar vind het wel een minpunt aan de camera als dit standaard zo is...
Ik ga namelijk eigenlijk altijd juist voor de Pixel vanwege de camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinjoosten
setdown schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:37:
[...]

Oke, 'goed' om te weten dat het niet aan mijn camera ligt.
Maar vind het wel een minpunt aan de camera als dit standaard zo is...
Ik ga namelijk eigenlijk altijd juist voor de Pixel vanwege de camera :)
De oplossing: neem wat afstand en gebruik de haarscherpe 4x telelens! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
melvinjoosten schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:33:
[...]

De oplossing: neem wat afstand en gebruik de haarscherpe 4x telelens! :)
Dit!

De pixels hebben geen dedicated macrolens, dus gebruik jij momenteel de wide-angle lens daarvoor. Die heeft nu eenmaal meer vertekening. dus gewoon iets verder af en dan de tele optie gebruiken geeft beter resultaat.
Post je een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Zal wel met een software update gefixt worden. De "ultrawide" lens is bekend dat de randen vervormen, deze is dus niet geschikt voor macro beelden zoals de foto. Normale lens heeft zo ver ik kon zien geen vervormingen.

Had wel graag de "ultrawide" uitgewisseld voor de zoomlens op de normale Pixel. Valt vies tegen dat ding ten opzicht van de standaard camera. Echt wide wil ik het niet noemen, doen de concurrenten het toch echt een stuk beter op dat gebied.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:25: ;)
Teleurgesteld en nu is het een vergaarbak.
Onderbouw je bevindingen is?
Je zegt nu dat het sjoemelaars zijn.
Haha teleurgesteld? Nee, die ratings boeien me dus totaal niks.
En sjoemelaars en een vergaarbak... Dat lijkt er wel op inderdaad.

Ik zie en bepaal zelf wel hoe een foto of video van een toestel eruit ziet of wat er voor mij persoonlijk zwaarder weegt op cameragebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:09
WhiteAss schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:54:
Ik heb bij nagenoeg geen licht foto's gemaakt met de Pixel 6 en de Huawei P30. Nu wist ik wel de de camera van de P30 wel goed was met weinig licht maar het verschil is toch wel erg groot.
[Afbeelding]
P30
[Afbeelding]
Pixel 6
[Afbeelding]
Met licht aan (P30)

Op de foto van de P30 zie je rechts en op de muur een artefact (vrij storend) echter is de scherpte in mijn ogen vele male beter.

Wat het verschil echter in mijn ogen erg groot maakt is de tijd hoelang ik de camera stil moet houden dit is voor de:
P30 1/4seconden (net als de belichtingstijd)
Pixel 6 6seconden! (samengestelde belichtingstijd is vervolgens 1/3seconden)

Dan een 2e serie. Ik hou van weinig licht 's avonds. Op beide camera's is het beeld lichter dan het in werkelijkheid was.
[Afbeelding]
P30
[Afbeelding]
Pixel 6

Hier vind ik dat de Pixel 6 wel de betere is. Je zou nog kunnen zeggen dat de P30 meer de werkelijkheid komt qua sfeer maar qua details wint de Pixel 6 het met gemak.
P30 1/25seconden (net als de belichtingstijd)
Pixel 6 2seconden (samengestelde belichtingstijd is vervolgens 1/11seconden)

We zien dat in dit geval de Pixel 6 met 2 seconden stilhouden wel beter is dan de 6 seconden bij de vorige foto maar bij een foto in een donker cafe zou met gemak gewonnen worden door de P30 (tenzij google nog iets uit zijn hogehoed haalt in die situatie).
Ai... Ik zit hier ook nog met een p30 pro (jij hebt ook een pro neem ik aan?) en ik overweeg over te stappen naar een Pixel 6 Pro of een OPPO X3 pro. De camera is een belangrijke in die keuze.

Als ik naar jouw foto's kijk vindt ik alle p30 foto's mooier. Niet dat de Pixel slecht is, maar ik zoek wel iets dat een stapje vooruit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Ik merk wel dat de normale pixel een soort gele tint heeft. Dit heb ik getest door op google wit op te zoeken en dit vergelijken met mijn monitor. Ook vergeleken met mijn oude OnePlus 5 is het te zien.

Andere die dit ook ervaren?

[ Voor 13% gewijzigd door pannekoek141 op 04-11-2021 19:56 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
pannekoek141 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:55:
Ik merk wel dat de normale pixel een soort gele tint heeft. Dit heb ik getest door op google wit op te zoeken en dit vergelijken met mijn monitor. Ook vergeleken met mijn oude OnePlus 5 is het te zien.

Andere die dit ook ervaren?
Is al voorbij gekomen en heeft te maken met Materal You theming.
Alles krijgt een tint door je wallpaper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilscomrade
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-08 19:40
-verkeerde topic-

[ Voor 93% gewijzigd door Devilscomrade op 04-11-2021 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Hoe gebruik ik magic eraser? Kan het niet vinden bij bewerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webo
CRXed schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:05:
[...]

Is al voorbij gekomen en heeft te maken met Materal You theming.
Alles krijgt een tint door je wallpaper.
Het is niet helemaal waar dat het alleen aan Material You ligt. Dit kan het wel nóg warmer maken, afhankelijk van de kleuren die je kiest. In 3rd party apps werkt Material You theming niet en daar valt me de gelige tint ook op, met name bij witte pagina's.

Ik heb het al een paar keer aangehaald in dit topic, maar ik denk ook dat het over het algemeen bekend is dat de witbalans van zowel de 6 als de 6 Pro best warm afgesteld staat. Ik lees dit op meer forums en zelfs bij enkele Youtubers kwam dit ter sprake. Hopen dus op meer aanpassingsmogelijkheden vanuit Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Webo schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:20:
[...]

Het is niet helemaal waar dat het alleen aan Material You ligt. Dit kan het wel nóg warmer maken, afhankelijk van de kleuren die je kiest. In 3rd party apps werkt Material You theming niet en daar valt me de gelige tint ook op, met name bij witte pagina's.

Ik heb het al een paar keer aangehaald in dit topic, maar ik denk ook dat het over het algemeen bekend is dat de witbalans van zowel de 6 als de 6 Pro best warm afgesteld staat. Ik lees dit op meer forums en zelfs bij enkele Youtubers kwam dit ter sprake. Hopen dus op meer aanpassingsmogelijkheden vanuit Google.
Snelste test of het Material You is of niet, is een screenshot te maken en die te bekijken op je laptop bijv.
Als een screenshot van een witte pagina ook gelig is, dan ligt het aan het thema. Is het screenshot wel gewoon wit, dan ligt het aan de kleurtemperatuur van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webo
crimedevil schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:18:
Hoe gebruik ik magic eraser? Kan het niet vinden bij bewerken.
Bij bewerken moet je naar Tools gaan en daar staat Magische gum. Als dit er bij jou niet staat moet je eerst een update uitvoeren op je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-08 17:56
Nelis13 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:51:
Er zit een screenprotector op mijn P6 en de vingerafdrukscanner werkt prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:39
mits112 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:47:
Iemand wellicht een idee hoe ik andere VPN types kan toevoegen? Ik gebruikte altijd L2TP, maar deze is niet meer beschikbaar op de Pixel. (wellicht via een app?)
Ik zie dat er meerdere mensen zijn die het issue hebben
https://community.ui.com/...d4-49d6-8a6e-070a5d4a12e2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Webo schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:20:
[...]

Dit zou eenvoudig te fixen zijn met een update vanuit google inderdaad.

Vond het al onwaarschijnlijk dat een pagina die ik opzoek in een edge browser dan geel is, heeft niks met de styling te maken.

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Webo schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:25:
[...]

Bij bewerken moet je naar Tools gaan en daar staat Magische gum. Als dit er bij jou niet staat moet je eerst een update uitvoeren op je toestel.
Mijn telefoon staat in het Nederlands en ik heb alle updates al uitgevoerd. Zie het nog steeds niet. Heb ook al op Youtube gekeken.

*Inmiddels gefixt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 18:23
SuperKris schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:45:
[...]

Ai... Ik zit hier ook nog met een p30 pro (jij hebt ook een pro neem ik aan?) en ik overweeg over te stappen naar een Pixel 6 Pro of een OPPO X3 pro. De camera is een belangrijke in die keuze.

Als ik naar jouw foto's kijk vindt ik alle p30 foto's mooier. Niet dat de Pixel slecht is, maar ik zoek wel iets dat een stapje vooruit is.
Van mij is geen pro. Verschil was de telecamera en als ik me niet vergis heeft jou primaire camera ook OIS.

Ik baal vooral van het fijt dat ik de de pixel bij minder licht (2e serie) 2 seconden stil moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59
Yep. Thanks. Bestaat nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 19:56
Ik probeer google pay in te stellen op m'n lock screen (heb een apk gedownload, binance card en abn kaart er aan gekoppeld).

De app doet het, maar als ik vanuit m'n lock screen settings "show wallet" wil doen is ie greyed out. Iemand een workaround?

Leuk trouwens, dat screenshots maken met een double tap op de achterkant. Werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilscomrade
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-08 19:40
spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:39:
[...]

Dat kan niet in de standaard launcher van google.

ik gebruik zelf: https://novalauncher.com/ -> https://play.google.com/s...=com.teslacoilsw.launcher

waar ik ook van onder de indruk ben (heeft weer een grote update gehad): https://lawnchair.app/ -> https://play.google.com/s...eletescape.lawnchair.plah

Hoe nova er op mijn pixel nu uit ziet:
[Afbeelding]
Ziet er goed uit, Nova net uitgeprobeerd en werkt inderdaad goed.

Welke weather-widget gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• setdown
GroeneThee schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:54:
[...]

Dit!

De pixels hebben geen dedicated macrolens, dus gebruik jij momenteel de wide-angle lens daarvoor. Die heeft nu eenmaal meer vertekening. dus gewoon iets verder af en dan de tele optie gebruiken geeft beter resultaat.
Post je een update?
Ik heb de Pixel 6 en (helaas) niet de Pro variant.
Maar is de standaard 1x zoom dan ook de wide-angel lens?
Wellicht moet ik anders maar de digitale 2x zoom gebruiken. Dan vallen de randen natuurlijk ook al meer weg. Ben alleen geen fan van digitaal zoomen :)

Lees wel echt veel positieve dingen over de zoomlens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korfage
  • Laatst online: 27-08 10:30
Ik mis de ledwaarschuwing als er meldingen zijn. Hoe krijg ik dat weer werkend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• korfage
korfage schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:15:
Ik mis de ledwaarschuwing als er meldingen zijn. Hoe krijg ik dat weer werkend?
Heb zelf een app in beta gevonden die de functionaliteit terugbrengt: aodnotify

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
Het batterij verbruik van mijn P6 pro is niet denderend als sommigen hier in dit forum.

Gister avond van de oplader gehaald met 98%.
Toen ik in bed ging was het 97%
Vandaag in de ochtend, toen ik wakker werd was de percentage 92%
Na 10minuten gebruik, daalde het naar 91%.
Daarna tot in de middag 1uur niet gebruikt, om 1uur had ik nog 78%.
Half uur hotspot gebruikt en een half uur bezig geweest op telefoon en het was gedaald naar 70%.

In de avond weer een half uur gebruikt en een half uur met Whatsapp gebeld. Daarnaast ook nog 45 minuten youtube en de batterij percentage is nog 41%. Op het moment van schrijven van dit bericht heb ik nog maar 39%.

Hierbij moet ik wel vermelden dat wifi altijd uit heeft gestaan en mijn mobiele netwerk op 4g staat. Vandaag heb ik ook geen games of andere zware applicaties gebruikt.

Het verbruik is niet heel slecht, maar met mijn hele licht gebruik van vandaag en lage SOT, vindt ik het toch wel redelijk significant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
setdown schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:18:
[...]

Wellicht moet ik anders maar de digitale 2x zoom gebruiken. Dan vallen de randen natuurlijk ook al meer weg. Ben alleen geen fan van digitaal zoomen :)

Ja, de main lens is een wide angle lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Wat ik nog steeds van de gekke vind is dat je op de Pixel (of Android algemeen) je zaklamp niet kan dimmen.

Had dat voordat ik m'n pixel 4 had op de iPhone al jaren voor mijn gevoel. Nu op de 6 pro kan het ook niet.

Iemand wellicht daar een tip voor?

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno58
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-03 15:30
Wat betreft de batterij van de 6 Pro.
Heb deze nu een week en de batterij gaat steeds langer mee.
Heb wel de apps geoptimaliseerd en de werking op de achtergrond uitgezet.
Om 7:00 opgeladen tot rond de 85% en eind van de middag bij normaal gebruik 55-60 % over. Daarna weer beetje opladen tot 75 % en de volgende ochtend zit ik op 60%
Dus bij normaal gebruik prima
Heb trouwens wel 5G aanstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTCHolland
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Iemand anders ook last van een battey drain 's nachts? Voordat ik hem van de lader haalde had ik 84%. Telefoon op vliegtuigmodus gezet en toen ik wakker werd had ik nog maar 71.

Kan het uit de batterij instellingen of digitaal welzijn niet uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Arno58 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:30:
Wat betreft de batterij van de 6 Pro.
Heb deze nu een week en de batterij gaat steeds langer mee.
Heb wel de apps geoptimaliseerd en de werking op de achtergrond uitgezet.
Om 7:00 opgeladen tot rond de 85% en eind van de middag bij normaal gebruik 55-60 % over. Daarna weer beetje opladen tot 75 % en de volgende ochtend zit ik op 60%
Dus bij normaal gebruik prima
Heb trouwens wel 5G aanstaan.
Daar kan ik jaloers op zijn. Wat voor optimalisaties heb je geselecteerd om dat te kunnen bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 07:27
Rosmalen schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 00:01:
Wat ik nog steeds van de gekke vind is dat je op de Pixel (of Android algemeen) je zaklamp niet kan dimmen.

Had dat voordat ik m'n pixel 4 had op de iPhone al jaren voor mijn gevoel. Nu op de 6 pro kan het ook niet.

Iemand wellicht daar een tip voor?
Ook wel benieuwd naar. De Galaxy A52s die ik even heb gehad kond dat wel dus zijn wel android toestellen waarbij het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:42
korfage schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:38:
[...]

Wat een geweldige app zeg. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
[...]

Hij geeft aan dat hij niet beschikbaar is voor de Pixel 6. Hoe krijg je deze toch op het device?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A Lurker
setdown schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:18:
[...]

In de camerapp heb je ,7x 1x en 2x. De ,7x is de ultrawide angle camera, de 1x en 2x zijn de 'main camera' die ook bestempeld wordt als wideangle vanwege de beeldhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
Devilscomrade schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:17:
[...]
Ziet er goed uit, Nova net uitgeprobeerd en werkt inderdaad goed.

Welke weather-widget gebruik je?
Overdrop. Een van de betere weer apps op android imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
Dubrillion schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:44:
[...]

Hij geeft aan dat hij niet beschikbaar is voor de Pixel 6. Hoe krijg je deze toch op het device?
Ik kon 'm gewoon toevoegen. Er stond zelfs ’voor Pixel 6' in de omschrijving. Ik vind het alleen wel een nadeel dat het scherm altijd aan moet blijven, dus ik heb hem weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
[...]

Ik gebruik Notify buddy op mijn Xiaomi telefoon. Die maakt als het ware een led of klein app icoontje op je scherm als je een melding krijgt. Werkt al 2 jaar erg fijn. In het begin werkte nog niet alles goed maar de ontwikkelaar luistert goed naar z'n klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:17
Ik ben over de accuduur zeker tevreden. Met 100% de deur uit en al paar keer 70% over met 2,5uur SOC. Voornamelijk op Wifi. Als dat ook nog beter wordt na langer gebruik is het helemaal goed.

Minder te spreken over de laadsnelheid Mijn OP 7pro nam ook 30w dash charge maar die was voor mijn gevoel echt stukken sneller. Zeker van 20/25% tot 70/75%. Met de OP 7 pro lader haalde ik niet meer dan 1500mA dus een Samsung 35w brick gekocht. in het accessoires topic worden laders uitgebreid besproken maar hieronder de laadcurve die ik haalde met de samsung 35W.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1NIor5rhuX4fyUIWQFds2xT-_A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q0MBtBURyrW3U5VzWdazGQ0W.jpg?f=user_large

Nu heb ik nog 1 dingetje met unlocken. Heb een Polar die als safe device for Smart unlock staat ingesteld. Met wake by pick up werkt dit prima. Maar een keer in de zoveel tijd vraagt hij toch om de pin voor de veiligheid. Maar waarom dan om de pin vragen en niet de vingerafdruk? Zou toch een stuk fijner en sneller werken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakzLM
  • Laatst online: 25-07 00:04
Links en rechts zit beide de gesture om 'terug' te gaan met swipen. Weet iemand of het in ieder geval mogelijk is die aan de rechtse kant uit te schakelen? Dit is best wel irritant namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
Volgens mij kan dat alleen als je die drie knoppen onderaan het scherm activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
Kiwi70 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:53:
Volgens mij kan dat alleen als je die drie knoppen onderaan het scherm activeert.
joh, want dan werken geen van de gestures meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:54

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Heb de Pixel 6 afgelopen weekend ook even vast mogen houden. Wat is dat ding lomp groot en zwaar zeg, nog niet eens de Pro versie. Geen hoesje is gezien de gladde achterkant ook niet echt een optie, dus dat komt er ook nog eens bij. Ben in één klap genezen, dit wordt 'm toch niet.

Jammer genoeg is de prijs van de Pixel 5 de afgelopen maanden de pan uit gerezen, van €620 naar €850. Mooie telefoon, maar kennelijk door de schaarste ook duur.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korfage
Kiwi70 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:15:
[...]

Ik kon 'm gewoon toevoegen. Er stond zelfs ’voor Pixel 6' in de omschrijving. Ik vind het alleen wel een nadeel dat het scherm altijd aan moet blijven, dus ik heb hem weer verwijderd.
Kun je in de betaalde versie uitzetten plus veel andere mogelijkheden. Ik gun de maker een kop koffie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 14:04
FreakzLM schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:51:
Links en rechts zit beide de gesture om 'terug' te gaan met swipen. Weet iemand of het in ieder geval mogelijk is die aan de rechtse kant uit te schakelen? Dit is best wel irritant namelijk.
Neen je kan dit niet wel kan je het swipe gedeelte zowel links als rechts groter of kleiner maken.
Ik heb bijvoorbeeld mijn linkse op de minimum gezet omdat ik deze kant niet gebruikt om te swipen en de rechtse breder. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
spartacusNLD schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:10:
Overdrop. Een van de betere weer apps op android imho :)
Heb je 'm intensief getest zoals hier? :+ : https://www.droidapp.nl/specials/weer-app-test-2021/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakzLM
  • Laatst online: 25-07 00:04
LeStef schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:13:
[...]

Neen je kan dit niet wel kan je het swipe gedeelte zowel links als rechts groter of kleiner maken.
Ik heb bijvoorbeeld mijn linkse op de minimum gezet omdat ik deze kant niet gebruikt om te swipen en de rechtse breder. ;)
Waar kan ik die setting vinden? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Je kunt ook de app "fng" (fluid navigation gestures) proberen. Daar kun je het misschien instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaickul
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
FreakzLM schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:18:
[...]

Waar kan ik die setting vinden? :9
In settings > system > gestures > system navigation en dan het tandwieltje naast 'gesture navigation'.
Als jouw Android in het Nederlands staat, heb ik geen idee hoe al die menu's heten. 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Iemand een idee hoe je een timer minder irritant kunt aanzetten.

Je hebt normaal de verdeling minuten | seconden.

Je kan bij de pixel niet beginnen bij de minuten maar moet beginnen met de seconden.

Dus voor drie minuten moet je 3 0 0 invoeren (en beginnen bij de seconden, in plaats van 3 bij minuten. Bij de meeste wekkers hoeft dit allemaal niet zo Ingewikkeld. Zie bij de opties ook niet hoe ik het kan veranderen, maar het irriteert me echt mateloos. Ik gebruik de wekker vaak voor tijdens het koken.

[ Voor 43% gewijzigd door crimedevil op 05-11-2021 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 14:04
Kaickul schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:17:
[...]

In settings > system > gestures > system navigation en dan het tandwieltje naast 'gesture navigation'.
Als jou Android in het Nederlands staat, heb ik geen idee hoe al die menu's heten. 😋
Juist :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
crimedevil schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:28:

Je kan bij de pixel niet beginnen bij de minuten maar moet beginnen met de seconden.

Dus voor drie minuten moet je 3 0 0 invoeren (en beginnen bij de seconden, in plaats van 3 bij minuten. Bij de meeste wekkers hoeft dit allemaal niet zo Ingewikkeld. Zie bij de opties ook niet hoe ik het kan veranderen, maar het irriteert me echt mateloos. Ik gebruik de wekker vaak voor tijdens het koken.
Gewoon zo:
Hey Google, stel een timer in voor 3 minuten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 21:21
crimedevil schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:28:

Als je 3 en dan 00 doet (de knop met de dubbele 0) dan scheelt dat al 1 klik.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 21:21
[...]

Nice, ik heb nu alle notificaties op het lock screen uitgezet en gebruik alleen nog maar deze notificatie. Zo heb ik altijd die mooie grote klok in beeld.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webo
Ik heb een vreemde bug ontdekt op mijn Pixel 6 Pro waarvan ik denk dat het met de Pixel Launcher te maken heeft. Het vindt namelijk alleen plaats op mijn homescreen en niet op mijn lockscreen of in apps en video's, dus het ligt niet aan de schermhardware.

Als ik een zwarte achtergrond voor mijn homescreen kies en ik zet de schermhelderheid hoog, dan zie ik bovenin het scherm op mijn homescreen een lichter gedeelte tot net onder de selfie camera, over de hele breedte van het scherm. Er zijn ook lijntjes te zien als ik goed kijk. Bij een lichtere achtergrond (behalve bij wit) wordt dat bovenste gedeelte van het scherm juist wat donkerder. Ik zie het vooral goed ontstaan als ik vanaf mijn lockscreen swipe naar mijn homescreen. Als ik mijn notificatiescherm omlaag trek verdwijnt dit.

Het is beter zichtbaar als je de kleuren op 'natuurlijk' of 'versterkt' instelt. In een wat donkerdere ruimte valt het meer op. Als ik mijn homescreen in landscape modus gebruik, verplaatst dit probleem zich mee naar de lange zijde van het scherm en zie ik het rond de selfie camera niet meer.

Zou iemand met de 6 Pro die de standaard Pixel Launcher gebruikt dit eens willen testen?
Dus in een wat donkere ruimte: zwarte achtergrond, schermhelderheid hoog of maximaal, kleuren op natuurlijk of versterkt en dan bovenaan je homescreen kijken of je een lichter gedeelte ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunib
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-09 13:13
Het formaat is natuurlijk persoonlijk, maar met de screenprotector werkt de vingerafdruk bij mij prima. Ik las wel iets over dat het slim is om je afdruk in te leren in het donker.

Ik heb deze: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
sunib schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:44:
Ik las wel iets over dat het slim is om je afdruk in te leren in het donker.

Ik heb deze: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Dit kan ik bevestigen. Het werkte al prima, maar hierna nog wat sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andreasvers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11-2022
YouTube: Pixel 6 Pro Durability Test! - How much Plastic this time?

De test van JerryRig

[ Voor 63% gewijzigd door Andreasvers op 05-11-2021 16:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
TLDW: test geslaagd, thumbs up van Jerry. d:)b

Goed om te zien dat het vicus glas een aardige krasbestendigheid heeft.

Binnenkort de teardown.

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 05-11-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:17
Altijd goed! Je zou bijna op jerry wachten voordat je een toestel koopt.

Was wel benieuwd naar de "plastic" randje op de camera module. Hoopte dat hij die even zou riggen. :D Na de buiging vanaf het frame zie je een klein randje zitten. Dacht in eerste instantie dat het een plastic protector was maar lijkt er toch vast op te zitten.
Pagina: 1 ... 16 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires