Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
spartacusNLD schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:22:
[...]

TLDW: test geslaagd, thumbs up van Jerry. d:)b

Goed om te zien dat het vicus glas een aardige krasbestendigheid heeft.

Binnenkort de teardown.
Eerste telefoon waarbij ik overweeg de screen protector gewoon over te slaan. Ik denk dat het wel kan bij de pixel 6 (en pro natuurlijk)

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreasvers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11-2022
Hij zei dat de power en volume buttons van metaal zijn, maar bij mijn 6 voelt het aan als plastic. Verschil tussen de 6 en pro of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsyKrett
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik krijg 'spraakgestuurd typen met de assistent' en 'automatische interpunctie' alleen als ik mijn toetsenbord in het Engels zet. Is het iemand gelukt deze instelling ook in het Nederlands te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
TopsyKrett schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:21:
Ik krijg 'spraakgestuurd typen met de assistent' en 'automatische interpunctie' alleen als ik mijn toetsenbord in het Engels zet. Is het iemand gelukt deze instelling ook in het Nederlands te krijgen?
Dit is helaas nog niet mogelijk in het Nederlands, maar normaal spraakgestuurd typen werkt ook heel goed. Alleen dit is zonder interpunctie.

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsyKrett
pannekoek141 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:32:
[...]

Dit is helaas nog niet mogelijk in het Nederlands, maar normaal spraakgestuurd typen werkt ook heel goed. Alleen dit is zonder interpunctie.
Dat dacht ik al, enig idee of het eraan zit te komen? Zal in de tussentijd wel Engels met mijn vrienden appen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek141
TopsyKrett schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:37:
[...]

Dat dacht ik al, enig idee of het eraan zit te komen? Zal in de tussentijd wel Engels met mijn vrienden appen
Even snel gegoogled, maar kon niks vinden zo snel.

Haha snap je wel, het is erg leuk hoe goed die van de assistant werkt.

Suh dude

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11
Nog wat ervaringen met de reguliere pixel 6:

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD
spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:23:
[...]

Nu na een halve dag gebruik toch wel heel erg tevreden met de Pixel 6 Pro. Wat zaken die me opvallen:

- De telefoon ''klinkt'' en voelt wat ''hol''. Dit heb ik bij de iphone 13 van mijn vriendin ook. Geen idee of ze dit express gedaan hebben of dat dit aan de beeldscherm techniek ligt.

- Fingerprint scanner is snel genoeg. i.i.g niet langzamer dan mijn Oneplus 8 Pro die ik hiervoor had. Ik heb mijn vinger een paar keer (in een donkere ruimte!!) geregistreerd en ik heb geen problemen

- Het beeld is wat warmer (geel/rood) dan ik bij mijn oneplus gewend was. Ik houd meer van een wat koel kleurenprofiel (wat blauw). Dit kon je op een Oneplus netjes zelf instellen. Dit kan op de pixel niet.. jammer. Ik verwacht dat ik dit na een tijdje niet meer zie trouwens.

- De camera is haarscherp. De selfiecam is in het donker daarentegen gewoon slecht (software update?)

- Android 12 bevalt mij wel! Zeer jammer dat sommige functies alleen in het engels en/of ondersteunde landen beschikbaar zijn (spraak naar text bijvoorbeeld)

- Haptics zijn zeer goed. Niet verwacht dat dit zo'n extra ''dimensie'' / ervaring zou toevoegen aan het geheel

- Geluid is ook een heel stuk ''voller'' dan mijn vorige telefoon. En heeft zelfs iets wat lijkt op bass :+

Binnenkort meer over mijn 6 pro. :)
Nog wat meer ervaringen met de 6 pro:

- De viewfinder van de selfie cam is gewoon slecht en heeft veel ruis. De foto die je maakt is een stuk beter. Google heeft al erkend dat dit een bug is en dat er een fix komt.
- De camera is in het donker zeer goed, al zijn lichtbronnen nogal een probleem. Dat verstoord de foto enorm.
- De 20 * zoom is echt leuk speelgoed. En heel scherp voor die afstand
- Android auto werkt veel sneller en is nu ook soepel te bedienen, dus geen lag meer. In combinatie met mijn Oneplus 8 Pro wilde dit nogal is crashen of foutmeldingen veroorzaken.
- Ik ben ondertussen goed gewend aan de tint van het scherm. Gebruik van een blauwe achtergrond + blauwe accenten veranderd blijkbaar iets aan de tint. Ik hoop dat dit een bug is.
- De batterij gaat nu de 2e volle dag al merkbaar langer mee. Ik hoop dat deze trend doorzet.

blij met deze telefoon 8)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
9to5 nu ook met de review van de reguliere 6:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-07 00:04
Kaickul schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:17:
[...]

In settings > system > gestures > system navigation en dan het tandwieltje naast 'gesture navigation'.
Als jouw Android in het Nederlands staat, heb ik geen idee hoe al die menu's heten. 😋
Nou om het nog mooier te maken stond dus ook de drie knoppen systeem als optie daar. Weer terug naar dat gegaan. Dat vind ik veel fijner :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaickul
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
FreakzLM schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:27:
[...]

Nou om het nog mooier te maken stond dus ook de drie knoppen systeem als optie daar. Weer terug naar dat gegaan. Dat vind ik veel fijner :) !
Ook een keuze, maar stilstand is achteruitgang >:) 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik heb nu anderhalve dag met de Pixel 6 kunnen spelen.

Mijn eerste indrukken:

Scherm
Het scherm is mooi, vloeiend. Moest in het begin nog even wennen aan de tint van het scherm, dat een beetje mee lijkt te veranderen met de kleuren van je wallpaper.

Haptics
Over het algemeen goed, maar ik navigeer via de drie bolletjes beneden en ik merk dat je ze wel echt specifiek en hard moet indrukken, anders reageren ze niet. Wel een kleine bron van ergenis.

Selfiecamera
Deze is matig, in de viewfinder is het beeld echt mega korrelig, maar na het verwerken is het wel verbeterd, maar hooguit een 6.5. Onderstaande foto is gemaakt met de selfiecamera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qExt9_nNX9OMRGwUrp3X3oeVHkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgG2P7blpGrUv5AvP8Yg8WHE.jpg?f=fotoalbum_large

Fingerprintscanner
Dat is wel een bron van ergernis, komende van een OP6. Deze telefoon van 3,5 (!) jaar oud, heeft een razendsnelle fingerprintscanner op de achterkant van de telefoon. De fingerprintscanner van de Pixel 6 duurt een stuk langer en zo nu en dan ook wel eens niet. Ik heb dezelfde vingers meerdere keren in het donker toegevoegd. Ik vind dat dit eigenlijk niet had mogen kunnen.

Hoofdcamerap
De hoofdcamera maakt echt hele mooie foto's. Ik heb vandaag wat foto's van wat objecten en de katten gemaakt. Dit levert soms hele mooie kiekjes op. Bij de foto's van de katten had ik wel het idee dat hij de foto's soms te scherp stelt. Zoals ook in de review van MKBDH ter sprake komt. Het is soms een 6 en soms een 9. Dit herken ik ook wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSkbJjQFWoinvr1ktWhE4KrCSfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQhOyVI8vPCpZZqFpsCJDvNp.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVagfv5_jEi9lmt9AK_wNJtCsSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OshPPiET2de2jGqENfG0chII.jpg?f=fotoalbum_large

Batterij
Dit is nog lastig te beoordelen. Ik heb de telefoon vanmorgen volledig op moeten laden. Ik ben er tot nu toe tevreden mee.

Interface
Ik vind het vervelend dat ik de bovenste regel op het hoofdscherm niet kan invullen zoals ik wil, zonder dat ik allerlei zaken met launchers moet doen. Idem voor de Google search-bar.

Concluderend ben ik van mening dat het een prima smartphone is met goede software, mooi vloeiend scherm en een uitstekende (primaire) camera. De selfiecamera is beduidend minder en ook de fingerprintscanner is niet om over naar huis te schrijven. Echter kun je voor 650 euro geen toptelefoon verwachten en dat verwachtte ik ook niet.

Ik ben benieuwd wat de updates gaan doen, maar ik verwacht er niet al te veel van.

Mocht je als twijfelaar nog vragen hebben, stel ze gerust.

[ Voor 35% gewijzigd door crimedevil op 06-11-2021 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
Ik ervaar met de pixel 6 het volgende niet heel spannend, als ik mijn pixel koppel aan Android auto werkt AA perfect. Echter als ik via het VW menu een contact wil bellen dan werkt het niet dus via het VW bluetooth systeem.

Schakel ik Android auto uit werkt BT bellen via VW BT systeem weer wel.

Tuurlijk kan ik via AA ook bellen en krijg ik ook keurig te zien welke simkaart ik wil gebruiken wat overigens raar is want ik heb op de pixel al een simkaart keuze laten vastleggen.. VW BT pakt wel automatisch de voorkeuze sim.

Maar op mijn oude Huawei kon ik wel beide systemen gebruiken AA en het VW BT systeem.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
Cruzer schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:05:
Ik ervaar met de pixel 6 het volgende niet heel spannend, als ik mijn pixel koppel aan Android auto werkt AA perfect. Echter als ik via het VW menu een contact wil bellen dan werkt het niet dus via het VW bluetooth systeem.

Schakel ik Android auto uit werkt BT bellen via VW BT systeem weer wel.

Tuurlijk kan ik via AA ook bellen en krijg ik ook keurig te zien welke simkaart ik wil gebruiken wat overigens raar is want ik heb op de pixel al een simkaart keuze laten vastleggen.. VW BT pakt wel automatisch de voorkeuze sim.

Maar op mijn oude Huawei kon ik wel beide systemen gebruiken AA en het VW BT systeem.
Ik ben dus niet de enige. ik had nog gehoopt dat dit een probleem was in mijn instellingen.

Ik had vandaag het zelfde (in mijn Peugeot 208) als ik gebeld wordt komt het gesprek dus niet over mijn auto audio systeem maar uit de speaker van de pixel. Heel erg irritant en eigenlijk de eerste echte grote ''dealbreaker'' die ik ben tegen gekomen.. ook dit moet bijna wel een software bug zijn.

We zijn trouwens niet de enige: https://www.reddit.com/r/...tooth_android_auto_issue/

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 05-11-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
crimedevil schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:05:
Het scherm is mooi, vloeiend. Moest in het begin nog even wennen aan de tint van het scherm, dat een beetje mee lijkt te veranderen met de kleuren van je wallpaper.
Ja, dit viel mij ook direct op. Hopelijk fixen ze dit nog. Het gebruik van een blauwe (koele) achtergrond maakt de tint overal ook een stuk koeler. Niet hoe dit hoort te werken natuurlijk.

al met al kunnen we wel stellen dat de software nog een hoop rafel randjes heeft :+

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 05-11-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-09 23:41
Het valt me op dat de 'mobiel netwerk standby' enorm veel batterij verbruikt, dit terwijl ik voornamelijk wifi aan heb staan. Blijkbaar blijft het netwerk op de achtergrond actief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Z_xremg6NgDVmXb5jzNCMkRYQU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/punHNGJrYXprclBlEbOKNGxk.png?f=fotoalbum_large

Heb nu in ontwikkelaars opties de optie 'mobiel data altijd actief' uitgezet. Ben benieuwd of dit gaat helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wCNOtA01TN8LRC9GSs32Q-IQnQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V2G1DwHBejPzQwaNzl3J56F0.png?f=fotoalbum_large

Zijn er anderen die dit reeds hebben opgemerkt?

P.s. ik heb wel 2 simkaarten, 1 fysieke en 1 e-sim actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Ik heb de notificaties gesloopt lijkt t, zie whatsapp niet meer op t lock screen, iemand een idee?

Had smart lock aan gezet voor thuis

Google doet t wel, Whatsapp niet, hmmm

[ Voor 13% gewijzigd door pannekoek141 op 05-11-2021 22:38 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsyKrett
Neco75 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:14:
Het valt me op dat de 'mobiel netwerk standby' enorm veel batterij verbruikt, dit terwijl ik voornamelijk wifi aan heb staan. Blijkbaar blijft het netwerk op de achtergrond actief.

[Afbeelding]

Heb nu in ontwikkelaars opties de optie 'mobiel data altijd actief' uitgezet. Ben benieuwd of dit gaat helpen.

[Afbeelding]

Heb je de instellingen van je verbinding/ Sim op 4G staan? Hij stond bij mij standaard op 5G en las dat dat dan meer batterij kost. Daarnaast heb ik geen 5G abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
TopsyKrett schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:39:
[...]

Heb je de instellingen van je verbinding/ Sim op 4G staan? Hij stond bij mij standaard op 5G en las dat dat dan meer batterij kost. Daarnaast heb ik geen 5G abonnement
Ik heb beide simkaarten al op 4G staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23
Neco75 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:14:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb echt exact hetzelfde probleem en dezelfde situatie. Heb ook dual sim en allebei op 4g staan. Die developer option heb ik al aangezet maar mag niet baten. Hopelijk komt er snel een fix want de accuduur vind ik op dit moment best wel waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
Troubled schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 00:11:
[...]

Ik heb echt exact hetzelfde probleem en dezelfde situatie. Heb ook dual sim en allebei op 4g staan. Die developer option heb ik al aangezet maar mag niet baten. Hopelijk komt er snel een fix want de accuduur vind ik op dit moment best wel waardeloos.
Zou het dan te maken hebben met dual sim? Idd, hopelijk komt er snel een fix. Vamdaag 22% batterij met 3,5uur sot. Is veel minder dan wat ik van anderen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Knip, dit hoort hier niet. De de topicwaarschuwing.

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 06-11-2021 06:17 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Laatst online: 14-09 18:37
spartacusNLD schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:33:
[...]

Ik ben dus niet de enige. ik had nog gehoopt dat dit een probleem was in mijn instellingen.

Ik had vandaag het zelfde (in mijn Peugeot 208) als ik gebeld wordt komt het gesprek dus niet over mijn auto audio systeem maar uit de speaker van de pixel. Heel erg irritant en eigenlijk de eerste echte grote ''dealbreaker'' die ik ben tegen gekomen.. ook dit moet bijna wel een software bug zijn.

We zijn trouwens niet de enige: https://www.reddit.com/r/...tooth_android_auto_issue/
Nee daar heb ik geen last van.. bij mij werkt of alleen android auto of het VW systeem over de speakers.
Mijn vorige telefoon P30 kon beide systemen mee overweg.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsyKrett
Neco75 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 00:18:
[...]

Zou het dan te maken hebben met dual sim? Idd, hopelijk komt er snel een fix. Vamdaag 22% batterij met 3,5uur sot. Is veel minder dan wat ik van anderen hoor...
Gek hoor, ik lees inderdaad dat meer mensen hier last van hebben. Misschien helpt het uitzetten van het scannen naar Wi-Fi, Bluetooth en public networks? Bij mij staat 'mobile network standby' op 16% btw

https://support.google.co...draining-my-battery?hl=en

https://www.reddit.com/r/...t/mobile_network_standby/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Bij mij is de stand by op de pixel 6 heel redelijk, voor een hele dag 8 procent. Heb wel 5g uit staan. Zal het is een dag met 5g proberen om te zien of dat ook in orde en is.

Suh dude

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Heeft iemand enig idee waarom de pixel 6 niet op hogere voltages wil laden?

Ik heb bijvoorbeeld een adapter liggen die 5V & 9V / 2A kan, maar het laden gaat maar met 4V / 1.5A

Opladen via mijn laptop met zo'n USB C PD uitgang gaat gewoon nog sneller dan alle laders die ik in huis kan vinden. Die gaan allemaal maar maximaal tot 4v / 1.5 A

[ Voor 31% gewijzigd door Aurelium op 06-11-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Iemand een manier om de telefoon weer te snel locken (zonder launcher) ? Vind het best irritant dat dit nu alleen via de fysieke aan/uit knop lijkt te kunnen. Bij mijn OP6 kon ik bv de homeknop ingedrukt houden om weer te locken.

[ Voor 15% gewijzigd door crimedevil op 06-11-2021 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
  • Laatst online: 14-09 07:27
Mmh ik heb idd in Nova launcher ingesteld dat dit via dubbeltik (bevalt goee overigens) gaat maar in de google launcher heb ik die optie ook niet gevonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 14:35
crimedevil schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:51:
Iemand een manier om de telefoon weer te snel locken (zonder launcher) ? Vind het best irritant dat dit nu alleen via de fysieke aan/uit knop lijkt te kunnen. Bij mijn OP6 kon ik bv de homeknop ingedrukt houden om weer te locken.
Wellicht kan je de snel tikken feature hiervoor gebruiken. Er zijn apps om je scherm te locken (zoals https://play.google.com/s...?id=com.olalab.lockscreen), die kan je dan instellen. Als je dan 2x tikt op de achterkant locked je scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Gerjannn schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:13:
[...]

Wellicht kan je de snel tikken feature hiervoor gebruiken. Er zijn apps om je scherm te locken (zoals https://play.google.com/s...?id=com.olalab.lockscreen), die kan je dan instellen. Als je dan 2x tikt op de achterkant locked je scherm :)
Thanks voor de suggestie. Heb hem geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
crimedevil schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:54:
[...]

Thanks voor de suggestie. Heb hem geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar in de app.
Je moet de app wel een keer openen, dan ga je naar 'Toegankelijkheid' (Accessibility) binnen je Android Instellingen. Je moet de app 'Lock Screen' dan toestaan. Daarna werkte het bij mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neco75
Gerjannn schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:08:
[...]

Je moet de app wel een keer openen, dan ga je naar 'Toegankelijkheid' (Accessibility) binnen je Android Instellingen. Je moet de app 'Lock Screen' dan toestaan. Daarna werkte het bij mij.
Thnx! Ik kom ook van oneplus en zocht zoiets :)

Trouwens, je kunt gewoon op het icoontje op je startscherm drukken, dan wordt het scherm gelocked.
Werkt fantastisch!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JX6P_aQxH6OKnEpr8jnWRtwDVeU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KCl94IRLjreVSQz9aew64kZY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 30-08 12:55
Aurelium schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:51:
Heeft iemand enig idee waarom de pixel 6 niet op hogere voltages wil laden?

Ik heb bijvoorbeeld een adapter liggen die 5V & 9V / 2A kan, maar het laden gaat maar met 4V / 1.5A

Opladen via mijn laptop met zo'n USB C PD uitgang gaat gewoon nog sneller dan alle laders die ik in huis kan vinden. Die gaan allemaal maar maximaal tot 4v / 1.5 A
Er staat heel veel info hierover in het Accessoires topic, er zijn maar bepaalde combinaties die de Pixel accepteert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimedevil
Gerjannn schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:08:
[...]

ik heb dat gedaan, maar helaas geen succes. Dat kleine icoontje zet alleen de lockscreen functie aan of uit, maar doet niet aan de daadwerkelijke unlock... :(

*Edit: het werkt ineens:)*

[ Voor 32% gewijzigd door crimedevil op 07-11-2021 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
crimedevil schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:38:
[...]

ik heb dat gedaan, maar helaas geen succes. Dat kleine icoontje zet alleen de lockscreen functie aan of uit, maar doet niet aan de daadwerkelijke unlock... :(

*Edit: het werkt ineens:)*
Had hetzelfde, beetje klooien en het werkte ineens :)

Bedankt voor de tip, werkt inderdaad mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreasvers
Het lijkt alsof ik in mijn slaapkamer minder sterke wifi heb met mijn P6 dan mijn oude Oneplus 8. Na wat speedtests gedaan te hebben vanaf dezelfde plek blijkt ook dat de oneplus doorgaans twee keer meer mbs download heeft. Iemand enig idee hoe dit kan en of het te verbeteren is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
Andreasvers schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:20:
Het lijkt alsof ik in mijn slaapkamer minder sterke wifi heb met mijn P6 dan mijn oude Oneplus 8. Na wat speedtests gedaan te hebben vanaf dezelfde plek blijkt ook dat de oneplus doorgaans twee keer meer mbs download heeft. Iemand enig idee hoe dit kan en of het te verbeteren is?
Ik heb geen problemen op de pixel 6 pro (200/200 wifi 6 op een simpele kpn router). Net zo snel als mijn oneplus 8 pro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdhm4bEF03MKs1ZQOezUvSQMiZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lWSI7IiAZ100uQxtnSxbVJMp.png?f=fotoalbum_large

Wat ik zou proberen:
1. Wifi netwerk verwijderen uit je pixel 6
2. Router herstarten
3. Telefoon herstarten
4. Wifi netwerk toevoegen aan je pixel
5. Speedtest opnieuw uitvoeren

Verder gebruik je geen vpn op je pixel? Dat kan je snelheid ook beïnvloeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:26
Ik overweeg de gewone pixel 6. Hoe ervaren jullie het gewicht? Lees links en rechts dat gebruikers de telefoon nogal lomp vinden

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreasvers
spartacusNLD schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:31:
[...]

Ik heb geen problemen op de pixel 6 pro (200/200 wifi 6 op een simpele kpn router). Net zo snel als mijn oneplus 8 pro.

[Afbeelding]

Wat ik zou proberen:
1. Wifi netwerk verwijderen uit je pixel 6
2. Router herstarten
3. Telefoon herstarten
4. Wifi netwerk toevoegen aan je pixel
5. Speedtest opnieuw uitvoeren

Verder gebruik je geen vpn op je pixel? Dat kan je snelheid ook beïnvloeden
Na die stappen lijkt de OP8 nog steeds gemiddeld wat sneller te zijn. Heb sws vrij wisselvallige wifi hierboven dus dat kan ook nog een factor zijn.
Geen vpn nee.

Zal komende dagen wel even in de gaten houden of het echt slechter is qua youtube en netflix streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreasvers
Erik1805 schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:57:
Ik overweeg de gewone pixel 6. Hoe ervaren jullie het gewicht? Lees links en rechts dat gebruikers de telefoon nogal lomp vinden
Voor mij persoonlijk is het wel goed te doen, maar ik kom van een Oneplus 8 dus het was niet een hele grote sprong qua gewicht.
Het is wel echt een zware jongen, dus als je nu van iets lichts komt ga je dat wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
Andreasvers schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:07:
[...]

Na die stappen lijkt de OP8 nog steeds gemiddeld wat sneller te zijn. Heb sws vrij wisselvallige wifi hierboven dus dat kan ook nog een factor zijn.
Geen vpn nee.

Zal komende dagen wel even in de gaten houden of het echt slechter is qua youtube en netflix streamen.
Als je de wifi vergelijkt dichterbij de router, wordt het dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreasvers
spartacusNLD schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:14:
[...]

Als je de wifi vergelijkt dichterbij de router, wordt het dan beter?
Ja als ik naast de router sta halen ze allebei het zelfde, rond de 290 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Andreasvers schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:12:
[...]

Voor mij persoonlijk is het wel goed te doen, maar ik kom van een Oneplus 8 dus het was niet een hele grote sprong qua gewicht.
Het is wel echt een zware jongen, dus als je nu van iets lichts komt ga je dat wel merken.
Dank je wel. Ik kom van lichtere telefoons. Ben niet zo van de echt zware telefoons. Dus dat wordt hem niet.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:16
Erik1805 schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:23:
[...]

Dank je wel. Ik kom van lichtere telefoons. Ben niet zo van de echt zware telefoons. Dus dat wordt hem niet.
Je zou het gewicht kunnen opzoeken en een maatbeker/bakje vullen met bijvoorbeeld suiker met behulp van een weegschaal, deze kan je dan vergelijken met je huidige telefoon....

En overigens is het een kwestie van wennen :Y

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
blueman85 schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:33:
[...]

Je zou het gewicht kunnen opzoeken en een maatbeker/bakje vullen met bijvoorbeeld suiker met behulp van een weegschaal, deze kan je dan vergelijken met je huidige telefoon....

En overigens is het een kwestie van wennen :Y
Goed idee. Heb nu een telefoon die 171 gram weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 20:08
Erik1805 schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:41:
[...]

Ik had een S10. Redelijk compacte telefoon voor de standaard tegenwoordig. Ik moest wel heel erg wennen aan de lengte en het gewicht van de Pixel 6. Ik heb ook geen grote handen of iets dergelijks. Voor tijdens het wandelen even snel een Whatsappje is hij wat lomp groot, maar op de bank even wat zoeken of kijken is de afmeting wel weer fijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CRXed
Reactie van Google op de langzame fingerprint sensor:

https://twitter.com/madeb...lhG-bplcwR0SHI0BrkoQ&s=09
The Pixel 6 fingerprint sensor utilizes enhanced security algorithms. In some instances, these added protections can take longer to verify or require more direct contact with the sensor. Try troubleshooting steps: https://goo.gle/36GYhYB. Thanks
En er is ook iemand die z'n foon kan laten unlocken door z'n vrouw 8)7

https://www.reddit.com/r/..._fingerprints_working_to/

video: https://streamable.com/z9cm7g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 20:40
Hoofdvraag: Is face unlock iets wat in een upgrade toegevoegd kan worden? Dat is wel een aardig gemis.

Rant: Ben zwaar in dubio of de pixel 6 de moeite waard gaat zijn aangezien de meerprijs van de iphone 13 slechts 100E tov. de Pixel 6 128GB (excl. btw via werk, krijg er ook geen Bose headset bij).

De Oneplus 6 van me begint haperig te worden met browsen, de camera app is ronduit traag in opstarten geworden en alle potentiële Android vervangers vallen beetje tegen laatste tijd.
  • Pixel 5: net niet + meerprijs voor grijze import.
  • Pixel 4A 5G, veel te duur via werk.
  • Oneplus 9: teleurstelling betreft de camera.
  • Pixel 6: groot & zwaar; geen face unlock.
  • Pixel 6 pro: te duur, nog groter.
  • Samsung: ook niet dol op / de ultra is de meerprijs niet waard denk ik.
Moeilijke keuze of dat het na om en nabij 7 jaar Android toch weer een iPhone wordt; vorige iphone was een 6 en iOS heeft aardig wat android features gekregen in de tussentijd.

De hele walled garden benadering van Apple vind ik eigenlijk niks naast de belachelijk dure accesoires en die idiote lightning port...
/Rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
Jelloz schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:51:
Hoofdvraag: Is face unlock iets wat in een upgrade toegevoegd kan worden? Dat is wel een aardig gemis.

Rant: Ben zwaar in dubio of de pixel 6 de moeite waard gaat zijn aangezien de meerprijs van de iphone 13 slechts 100E tov. de Pixel 6 128GB (excl. btw via werk, krijg er ook geen Bose headset bij).

De Oneplus 6 van me begint haperig te worden met browsen, de camera app is ronduit traag in opstarten geworden en alle potentiële Android vervangers vallen beetje tegen laatste tijd.
  • Pixel 5: net niet + meerprijs voor grijze import.
  • Pixel 4A 5G, veel te duur via werk.
  • Oneplus 9: teleurstelling betreft de camera.
  • Pixel 6: groot & zwaar; geen face unlock.
  • Pixel 6 pro: te duur, nog groter.
  • Samsung: ook niet dol op / de ultra is de meerprijs niet waard denk ik.
Moeilijke keuze of dat het na om en nabij 7 jaar Android toch weer een iPhone wordt; vorige iphone was een 6 en iOS heeft aardig wat android features gekregen in de tussentijd.

De hele walled garden benadering van Apple vind ik eigenlijk niks naast de belachelijk dure accesoires en die idiote lightning port...
/Rant
Zit hier precies in hetzelfde bootje. OP6 begint na zo'n 4 jaar nu wel steeds vaker op te geven en irritant traag te worden. Toen de Pixel 6 Pro op de markt kwam was ik hyped tot de max, tot ik de reviews zag waarbij batterij bijvoorbeeld een beetje tegenviel. Nog steeds een hele goeie telefoon, alleen niet zo goed als ik had verwacht voor de prijs. Nu heb ik echt een nieuwe telefoon nodig, echter geen idee wat nu dan de beste keuze is. Ben niet van plan om dit jaar nog uit te zingen met mijn OP6. Hoop toch echt een nieuw telefoontje te hebben tegen die tijd. Nog nooit een iOS device gehad tho, dus dat is nog grijs gebied voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

/Rant
Daarom onder andere geen Apple voor mij. En ik vind persoonlijk android fijner werken zeker met de opties om zaken aan te passen.
Apple prima producten en software maar het is there way or the high way en dat gaat er bij mij niet in.
Vaak genoeg familie moeten helpen weet wel beetje hoe alles in elkaar zit en waar je tegen aan loopt.

Paar jaren Samsung gehad en nu 4 jaar oneplus 6 wat heerlijk werkt en daarom wil ik clean android met nu ook de goede camera.
Voor de accu ben ik niet zo bezorgd, geen echte power user en vele zeggen al dat na verloop van tijd de accu beter gaat.

Ga nu wel voor de pro en een slag groter maar dit zijn persoonlijke keuzes die men moet maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Erik1805 schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:41:
[...]

Ik had zelf ook een vrij lichte telefoon, de oneplus 5. Maar de pixel 6 went sneller dan je denkt, zelfs met hoes.
In het begin vond ik hem ook groot en zwaar, nu is het prima.

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 20:40
Ik kom van een grote en zware Pixel 2 XL. 6 Pro i.c.m. Android 12 werkt héérlijk. Iemand toevallig de telephoto al op 60 fps aan kunnen krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
Denk het niet, er zitten geen extra sensoren in. Zou dan alleen via gezichtsherkenning via de selfiecamera kunnen.
Mijn OP6 is nog gewoon snel (maar reboot soms uit zichzelf) en als de OP9 een betere camera had gehad, dan had ik die allang gekocht, maar ga nu voor de Pixel Pro, puur voor de camera kwaliteit.

iPhone zal ik nooit nemen, dus dan is de keus snel gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
CRXed schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:59:
[...]
Denk het niet, er zitten geen extra sensoren in. Zou dan alleen via gezichtsherkenning via de selfiecamera kunnen.

[...]
Mijn OP6 is nog gewoon snel (maar reboot soms uit zichzelf) en als de OP9 een betere camera had gehad, dan had ik die allang gekocht, maar ga nu voor de Pixel Pro, puur voor de camera kwaliteit.

iPhone zal ik nooit nemen, dus dan is de keus snel gemaakt
Het enige punt wat mij tegenhoudt om de Pixel 6 Pro te kopen als vervanger voor mijn OP6 is dus de batterij en face unlock. Maak jij je niet druk om deze zaken als je bijvoorbeeld kijkt naar de batterijduur van concurrenten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
change1001 schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:18:
[...]

Het enige punt wat mij tegenhoudt om de Pixel 6 Pro te kopen als vervanger voor mijn OP6 is dus de batterij en face unlock. Maak jij je niet druk om deze zaken als je bijvoorbeeld kijkt naar de batterijduur van concurrenten?
Face Unlock gebruikte ik sowieso al niet, Smart Unlock wel, dus op bepaalde plaatsen hoef je dan niet te unlocken. En batterijduur zijn erg wisselende verhalen over, ik ga maar uit van het beste (zonder 5G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 19:39
Ik kwam

https://androidworld.nl/n...-google-werkt-aan-een-fix
en
https://androidworld.nl/n...hermprobleem-fix-onderweg

Tegen, geen idee of er ook tweakers zijn, die hier ast van hebben, maar er komt dus een fix aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:30
Ik stond net bij AH te klooien met mijn nieuwe pixel en google pay. Ik heb er zowel een credit card (revolut) als betaalpas (abn) aanhangen. Bij de kassa probeerde hij te betalen met de credit card; dat werkt niet in NL.

Waar kun je de default kaart instellen ? De google pay app zelf is niet beschikbaar in NL & in de menu's vind ik alleen de optie terug om de default betaal app in te stellen (staat op google pay). Volgens mij mis ik iets.

Misschien maar de APK downloaden: https://www.androidplanet.nl/nieuws/google-pay-nederland/

Maar ik neem aan dat er een weg moet zijn die in NL wel werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsyKrett
pc01 schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:06:
Ik stond net bij AH te klooien met mijn nieuwe pixel en google pay. Ik heb er zowel een credit card (revolut) als betaalpas (abn) aanhangen. Bij de kassa probeerde hij te betalen met de credit card; dat werkt niet in NL.

Waar kun je de default kaart instellen ? De google pay app zelf is niet beschikbaar in NL & in de menu's vind ik alleen de optie terug om de default betaal app in te stellen (staat op google pay). Volgens mij mis ik iets.

Misschien maar de APK downloaden: https://www.androidplanet.nl/nieuws/google-pay-nederland/

Bedoel je de instellingen van 'contactless payments' van de NFC of bedoelde je dat niet? Je zou bij ABN iets van betalen met NFC aan moeten hebben staan en dan ook in instellingen ABN kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Ik bedoel dat je ergens zou moeten kunnen kiezen welke van je kaarten je wilt gebruiken. Dat kan in de google pay app; die is echter officieel niet beschikbaar in Nederland. Je zou toch verwachten dat er dan nog ergens anders in de interface een keuze optie is.

De kaart is al toegevoegd via de abn amro app.

Via contactless payments/nfc kom je inderdaad tot de keuze van de standaard betaal app. Maar ik zoek dus 1 niveau "dieper" voor de kaartkeuze.

Ik heb Google Pay net gedownload (APK link uit het artikel hierboven); via die app kun je inderdaad de default kaart selecteren. Brak dat dat niet op een normale manier in NL kan.

[ Voor 35% gewijzigd door pc01 op 07-11-2021 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

In sommige winkels kan je met je creditcard of buitenlandse pre-paid debetkaart betalen: de winkels op Schiphol, veel stationswinkels, de winkel achter het paleis op de Dam in Amsterdam en de winkel aan de Weteringschans in Amsterdam. Bij alle andere winkels kan dit niet.
https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/google-pay/
Ik zelf had (let op had) Gpay als standaard betaalmiddel op mijn telefoon, maar gebruik nu steeds meer Stocard met auto top functie. Bevalt goed en wordt steeds meer ondersteund in NL als debet CC.

https://stocardapp.com/nl/nl

Opzetten was in 5 minuten gebeurd en kon direct gebruikt worden.

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02

"Normaal", in android 11, zit dit bij systeem - verbindingen - nfc - contactloze betalingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

In de Google pay app kun je op de ABN "pas" klikken en dan in het volgende scherm "make default for contactless" selecteren.

Zo werkt het tenminste bij mij.

Daarnaast is de eerste kaart die je toevoegt de standaard kaart. Mocht bovenstaande niet werken, misschien dan de revolut kaart weghalen (en eventueel weer toevoegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Fly-guy schreef op zondag 7 november 2021 @ 20:19:
[...]

In de Google pay app kun je op de ABN "pas" klikken en dan in het volgende scherm "make default for contactless" selecteren.

Zo werkt het tenminste bij mij.

Daarnaast is de eerste kaart die je toevoegt de standaard kaart. Mocht bovenstaande niet werken, misschien dan de revolut kaart weghalen (en eventueel weer toevoegen).
Thanks ! ja dat werkt; alleen die hele google pay app is in nederland niet officieel beschikbaar. Ik zou dan verwachten dat ze ook een andere methode zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:37
pc01 schreef op zondag 7 november 2021 @ 20:33:
[...]

Thanks ! ja dat werkt; alleen die hele google pay app is in nederland niet officieel beschikbaar. Ik zou dan verwachten dat ze ook een andere methode zouden hebben.
Hier was de Google Pay app standaard aanwezig op de Pixel 6. Heb wel de taal op Engels staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qupie1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 13:39
Is het niet makkelijker om gewoon de app van je bank als standaard in te stellen?

Al mensen die succesvol hun Bose hebben weten te bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
pc01 schreef op zondag 7 november 2021 @ 20:33:
[...]

De Google Pay app is meestal al geïnstalleerd, maar standaard vaak op verborgen gezet. Je kunt dit ongedaan maken meen ik via settings -> apps... -> volledige app lijst bekijken en dan "uitgeschakelde apps"

Dat of een USA google account aanmaken en dan de pay app installeren.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Settings > Google > Settings for Google apps > Google Pay.

Zo werkt het in ieder geval met Android 11.

Of je kunt een tweede Google-account aanmaken voor een land waar de app wel beschikbaar is, bijvoorbeeld België. Voeg het tweede account toe op je telefoon. Dan kun je met dat account vanuit de Play Store Google Pay downloaden. Vervolgens gebruik je in de Google Pay-app wel gewoon je originele Google-account. En de losse apk downloaden is natuurlijk ook nog een optie.

TexMex in "Google Pay in Nederland".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren 2 kiekjes in het donker gemaakt met veel kunstlicht met mijn Pixel 6. Ben onder de indruk van de camera. Dit soort scenes zijn altijd lastig voor cameratelefoons.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miYVIuNRpk836xJr2DdINT9Z-44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NsuHgKMsugCCVLZ7ceNUDuls.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBeiZPGzhISWK5C1iE7o1Bxchw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtKHJbEFNDDQaZfESndpggb2.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn broertje heeft een P30 Pro en het is stuivertje wisselen wie de beste foto maakt.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
Freekers schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:21:
Gisteren 2 kiekjes in het donker gemaakt met veel kunstlicht met mijn Pixel 6. Ben onder de indruk van de camera. Dit soort scenes zijn altijd lastig voor cameratelefoons.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn broertje heeft een P30 Pro en het is stuivertje wisselen wie de beste foto maakt.
Eindhoven + Glow = :)

Mooie foto's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
nieuws: Google: vertraging vingerafdrukscanner is Pixel 6 te wijten aan bevei... :+

''you are holding it wrong'' achtige reactie..

'' Tweakers komt binnenkort met zijn Pixel 6- en 6 Pro-review.'' *O*

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 08-11-2021 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
Ik had gisteren wel een flinke misser van de Pixel 6, een wit konijn op een blauw kleed werd een blauw konijn.. de camera voelt voor mij nog wel minder consistent dan die van de Pixel 5. Maar goed, de hardware is echt veelbelovend dus heb nog goede hoop :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOueRwRW7l7X6ihb6Nk10KZ-GXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRJWnz1fPSNBBN49LzA4ab1P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:11
Gerjannn schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:46:
Ik had gisteren wel een flinke misser van de Pixel 6, een wit konijn op een blauw kleed werd een blauw konijn.. de camera voelt voor mij nog wel minder consistent dan die van de Pixel 5. Maar goed, de hardware is echt veelbelovend dus heb nog goede hoop :)

[Afbeelding]
*ahem* witbalans slider *ahem*. Maar goed, ik snap dat je wilt dat het vanzelf goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbxKqdBTebBjpFLbwpY1f1w8dtc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oV3WI369bcGZtSD2PElbltop.jpg?f=fotoalbum_large
Weet iemand hoe ik 'Opslaan als prioriteitsgesprek' weg krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Vorige week tijdens een bezoek aan Dortmund de verleiding toch niet kunnen weerstaan en een Pixel 6 bij Saturn gekocht. Zonder reservering overigens.

Bevalt goed tot nu toe. Blijft een forse en zware jongen, maar het is goed te doen. De software is genieten, de camera is erg fijn en de accu is een verademing komende van een Z Flip 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 18:47
Vannacht was mijn pixel uitgevallen door een lege batterij. Nu is ineens mijn vingerafdruk verwijderd en als ik dit terug wil toevoegen krijg ik een melding dat de vingerafdrukregistratie mislukt is...

Blijkbaar een bug:
https://issuetracker.google.com/issues/205335447

[ Voor 15% gewijzigd door springfield89 op 08-11-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
dedominee schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:33:
Vorige week tijdens een bezoek aan Dortmund de verleiding toch niet kunnen weerstaan en een Pixel 6 bij Saturn gekocht. Zonder reservering overigens.

Bevalt goed tot nu toe. Blijft een forse en zware jongen, maar het is goed te doen. De software is genieten, de camera is erg fijn en de accu is een verademing komende van een Z Flip 3.
Ah tof! Ik heb ook lang getwijfeld over de Z Flip 3, maar de ondermaatse accu was toch een dealbreaker voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoe bevalt bij jullie de accuduur overigens?
In de reviews hoor ik heel veel tegenstrijdige conclusies over de accuduur... Van 4u scherm aan tijd tot 11u in de verschillende reviews.
Ik ben misschien geïnteresseerd in een Pixel 6 (Pro), maar alleen als de accuduur voldoende is (minimaal 6-7u+ scherm aan tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-08 21:23
Ik krijg de Google Assistent niet geactiveerd vanaf mijn lockscreen. Bij de Assistent Instellingen staat "Assistent-reacties op vergrendelscherm" gewoon aan, en als mijn telefoon unlocked is krijg ik 'm makkelijk aan de praat.

Bovendien doet ie het alleen vanaf home-screen en dus niet wanneer ik iets als de Instellingen open heb staan (maar ik weet niet of dat normaliter wel moet kunnen). Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc01
TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 01:25:
[...]

Settings > Google > Settings for Google apps > Google Pay.

Zo werkt het in ieder geval met Android 11.

Of je kunt een tweede Google-account aanmaken voor een land waar de app wel beschikbaar is, bijvoorbeeld België. Voeg het tweede account toe op je telefoon. Dan kun je met dat account vanuit de Play Store Google Pay downloaden. Vervolgens gebruik je in de Google Pay-app wel gewoon je originele Google-account. En de losse apk downloaden is natuurlijk ook nog een optie.

TexMex in "Google Pay in Nederland".
Geinig; beide opties werken inderdaad. Via een "zwitsers" account google pay toegevoegd; maar als ik de app verwijder; dan staat ie er eigenlijk toch nog op want via bovenstaande menu stappen kom je er ook inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Als ik een APK download kan ik alleen kiezen uit USA, INDIA als landen...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
pc01 schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:17:
[...]

Geinig; beide opties werken inderdaad. Via een "zwitsers" account google pay toegevoegd; maar als ik de app verwijder; dan staat ie er eigenlijk toch nog op want via bovenstaande menu stappen kom je er ook inderdaad.
Via die menu-stappen werkt het zelfs zonder dat je de app ooit geïnstalleerd hebt. Ergens achter de schermen zit het dus gewoon ingebouwd inderdaad.

Als je dat Zwitserse account overigens verder niet gebruikt, zou ik onder 'Settings > Accounts > Zwitsers account' wel even de nodige synchronisatie-opties deselecteren. Dat scheelt wellicht nog wat batterijverbruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-09 20:32
edgarf28 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:37:
Goed op mijn 6 Pro. Ik haal minstens 7 uur SOT, ook met licht gamen en cameragebruik. De laatste dagen zelfs rond de 8 uur want ik merk dat de optie 'adaptive battery' zijn werk begint te doen zodat het toestel efficiënter omgaat met het batterijverbruik. Ook de stand-by tijd is daardoor al verbeterd merk ik. Ik gebruik wel overwegend wifi moet ik daarbij zeggen. Ik lees in artikels dat 5G nog een grote batterijslurper kan zijn op dit moment, maar misschien kan dit middels een update nog verbeterd worden.
MaxDark schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:44:
Ik krijg de Google Assistent niet geactiveerd vanaf mijn lockscreen. Hebben jullie hier ook last van?
Ik heb hetzelfde probleem. Heb al een aantal dingen uitgeprobeerd maar ik krijg dit ook niet aan de praat. 'Ok Google' werkt wel vanaf mijn homescreen, maar niet vanaf het lockscreen of in apps. Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
spartacusNLD schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:34:
flossy zijn review:
YouTube: Google Pixel 6 Pro "Real Review"

pakt popcorn :Y) de beste non-bs tech reviewer op YouTube.. ow en 1:30uur :D
En nu ook de reguliere pixel review van Flossy.. 41 min :D

En verder de ''1 month'' review van tech spurt:

[ Voor 70% gewijzigd door spartacusNLD op 08-11-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:32
edgarf28 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:37:
In de reviews hoor ik heel veel tegenstrijdige conclusies over de accuduur... Van 4u scherm aan tijd tot 11u in de verschillende reviews.
Ik ben misschien geïnteresseerd in een Pixel 6 (Pro), maar alleen als de accuduur voldoende is (minimaal 6-7u+ scherm aan tijd)
Pixel 6

Mijn laatste 3x opladen:
100% naar 18% in 29 uur en 34 minuten, 6 uur en 9 minuten SOT (20%)
100% naar 8% in 17 uur en 9 minuten, 6 uur en 30 minuten SOT (37%)
98% naar 20 % in 12 uur en 28 minuten, 5 uur en 20 minuten SOT (42%)

Als mijn scherm aanstaat is het grofweg of Pokemon GO of Google Maps. Niet echt zuinige applicaties :+

Ik ben dan ook meer dan tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markelijk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-08 21:06
new_guy schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:38:
[...]

Pixel 6

Mijn laatste 3x opladen:

Als mijn scherm aanstaat is het grofweg of Pokemon GO of Google Maps. Niet echt zuinige applicaties :+

Is die bovenste het meest recent? Dat zou wel logisch zijn met de 'adaptive battery' feature die in de telefoon zit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
Markelijk schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:45:
[...]

Is die bovenste het meest recent? Dat zou wel logisch zijn met de 'adaptive battery' feature die in de telefoon zit. :)
Correct. Dit zijn de 3 meest recente metingen. De lijst is langer want ik heb de telefoon al eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
new_guy schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:38:
[...]

Pixel 6

Mijn laatste 3x opladen:

Vraagje, hoe heb je de SOT gemeten? Heb je daar een app voor gebruikt? Zo ja, welke? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
  • Laatst online: 14-09 07:27
Ik gebruik voor de systeem navigatie de drie knoppen onderin. Sinds vanochtend werkt regelmatig het vierkantje (rechtsonder, om overzicht geopende apps te openen) niet meer en moet ik de telefoon opnieuw opstarten voor de knop het weer doet. Anderen daar ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
Neco75 schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:11:
[...]

Vraagje, hoe heb je de SOT gemeten? Heb je daar een app voor gebruikt? Zo ja, welke? :)
Betaalde versie van: https://play.google.com/s...gibites.accubattery&gl=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Laatst online: 07-09 11:58
Mijn Bose headset werd direct goedgekeurd, kan niet anders dat het automatisch is gegaan. 19:42 bevestiging en 19:42 approved lol

Wel apart dat het dus niet bij iedereen grondig wordt gecontroleerd

[ Voor 21% gewijzigd door masterrobo op 08-11-2021 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:12
Hallo allen!
Vandaag mijn Pixel 6 voor het eerst gebruikt in combinatie met Android Auto. Wel via de kabel aangezien een Ford Focus uit 2019 geen wireless Android Auto ondersteunt.
Alleen mijn mobiel laad niet op, hebben meer mensen dat probleem dat hun Pixel 6 niet oplaad via de kabel welke gekoppeld is aan de auto?
Zit ook te denken of het aan de kabel ligt.

EDIT: Net getest met een USB kabel van een collega, doet het wel meteen. Dat wordt dus kijken of de kabel in het doosje werkt of dat er nieuwe kabel moet komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bobbje op 09-11-2021 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
Bobbje schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:23:
Hallo allen!
Vandaag mijn Pixel 6 voor het eerst gebruikt in combinatie met Android Auto. Wel via de kabel aangezien een Ford Focus uit 2019 geen wireless Android Auto ondersteunt.
Alleen mijn mobiel laad niet op, hebben meer mensen dat probleem dat hun Pixel 6 niet oplaad via de kabel welke gekoppeld is aan de auto?
Zit ook te denken of het aan de kabel ligt.
Ik heb een Ford Fiësta uit 2017 met Pixel 6, en dan laadt ie wel gewoon op. Android auto is inderdaad vrij moeilijk met kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
masterrobo schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:31:
Mijn Bose headset werd direct goedgekeurd, kan niet anders dat het automatisch is gegaan. 19:42 bevestiging en 19:42 approved lol

Wel apart dat het dus niet bij iedereen grondig wordt gecontroleerd
Dat had ik precies net zo!
En ik had geen screenshot van het scherm ingestuurd maar een foto van het doosje. Dus hoop dat het goed gaat komen.
Qua levertijd ben ik wel benieuwd hoe lang het gaat duren. Logistiek gezien moet het niet zo'n uitdaging zijn lijkt me.

Wat ik me trouwens afvroeg. Ik hoor nergens over de Pixel 6 256GB versie. Zag wel dat hij te koop is bij een Amerikaanse shop, maar die hanteren allerlei extra kosten dat het toestel inclusief invoer rond de 870 euro gaat kosten.

Is er ergens een bericht van Google of de 256GB variant er überhaupt wel komt? Zie hem namelijk wel op diverse sites die de specificaties geven.

Gisteravond m'n 128GB verkocht en dat ging me wel een klein beetje aan het hart. Het zou een erg mooie opvolger zijn voor mijn huidige Xiaomi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninehouzer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik merk dat de batterij van de P6 snel leeg loopt door mobiel netwerk stand-by (42%), ook al heb ik de optie 'mobiele data altijd actief' uitgezet in ontwikkelaarsopties. Ik ben pas 2 dagen in het bezit van de P6. Is dit normaal aan het begin van het gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
Ninehouzer schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:47:
Ik merk dat de batterij van de P6 snel leeg loopt door mobiel netwerk stand-by (42%), ook al heb ik de optie 'mobiele data altijd actief' uitgezet in ontwikkelaarsopties. Ik ben pas 2 dagen in het bezit van de P6. Is dit normaal aan het begin van het gebruik?
Na een dag of twee werd het bij mijn p6 pro beter, dus dan zal dat voor jou pixel ook wel beter worden. Iets met het batterij algoritme wat na 2 dagen pas goed begint te werken.

Verder roepen sommige mensen dat 4G ipv 5G gebruiken kan helpen, nog geen 4G vs 5G battey life tests voorbij zien komen dus kan dat niet bevestigen. Het 5G modem blijkt nogal wat onzuinig te zijn, vooral op plekken waar 5G bereik wat minder is (volgens reddit). Bij goede ontvangst is het snelheidsverschil niet heel groot bij mij, 140mb op 4g tegenover rond de 200mb op 5G. Dat merkt je echt nauwelijks op een smartphone. Bij slecht bereik is 5G wel een enorme factor sneller, 20mb 4G versus 80mb op 5G.

Eigenlijk zou er een optie moeten zijn dat als je slecht bereik hebt 5G aangezet wordt en dat anders 4G voldoende is.

[ Voor 38% gewijzigd door spartacusNLD op 09-11-2021 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
Bobbje schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:23:
EDIT: Net getest met een USB kabel van een collega, doet het wel meteen. Dat wordt dus kijken of de kabel in het doosje werkt of dat er nieuwe kabel moet komen.
De kabel is het doosje is usb-c naar usb-c. Ik heb een vergelijkbare auto gehad, die had geen usb-c aansluiting. Dus gewoon een nette anker kabel kopen en dan werkt het sowieso: https://www.amazon.nl/Ank...araten/dp/B01GN0M6NE?th=1

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 09-11-2021 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
Volgens mij is de batterij van mijn 6 Pro eindelijk 'gesettled' en is Adaptive Battery z'n ding aan het doen. Met light usage kom ik makkelijk de dag door, zelfs nog 50% over aan het einde van de dag.

Wat ik wel slordig vind, zijn de relatief vele bugs. Het stoort niet erg maar het voelt gewoon niet helemaal af. Ik bedoel hiermee o.a.:
  • Locken van de telefoon duurt soms 1-2 seconden
  • Witte balk en andere UI elementen die er niet horen blijven soms op lockscreen 'hangen'
  • Een keer meegemaakt dat de fps gewoon helemaal niet werkt, reboot was enige optie
  • Bij unlocken van telefoon was statusbalk bovenin weg, even later was ie er weer
  • Soms is een foto die net genomen is wazig, pas na opnieuw starten van Google Foto's wordt ie duidelijk
Ik heb trouwens een clean install gedaan dus geen restore van mijn Pixel 5 backup.

Verder ben ik wel te spreken over Material You en is het mooi dat veel Google Apps mooi meekleuren met je wallpaper. Ik zie het alleen niet snel gebeuren dat third party Apps het Material You design gaan gebruiken i.v.m. het mogelijk verliezen van brand identity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Freekers schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:21:

De p30 pro heb ik al 2 en een half jaar, ik had gehoopt op iets meer vooruitgang dan, dus het is het niet waard om voor deze pixel te gaan dan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Weet iemand of de pixel 6 pro ook 5g van T-mobile ondersteund?
Of hoe ik daar achter kan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
OsiriS.nl schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:06:
Weet iemand of de pixel 6 pro ook 5g van T-mobile ondersteund?
Of hoe ik daar achter kan komen?
Ja, T-mobile is ondersteund. Kan zo even het support artikel van google niet vinden. Maar ik weet dat KPN, Vodafone en T-mobile er op stonden.

Pagina: 1 ... 17 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires