Ik heb nu anderhalve dag met de Pixel 6 kunnen spelen.
Mijn eerste indrukken:
Scherm
Het scherm is mooi, vloeiend. Moest in het begin nog even wennen aan de tint van het scherm, dat een beetje mee lijkt te veranderen met de kleuren van je wallpaper.
Haptics
Over het algemeen goed, maar ik navigeer via de drie bolletjes beneden en ik merk dat je ze wel echt specifiek en hard moet indrukken, anders reageren ze niet. Wel een kleine bron van ergenis.
Selfiecamera
Deze is matig, in de viewfinder is het beeld echt mega korrelig, maar na het verwerken is het wel verbeterd, maar hooguit een 6.5. Onderstaande foto is gemaakt met de selfiecamera.
Fingerprintscanner
Dat is wel een bron van ergernis, komende van een OP6. Deze telefoon van 3,5 (!) jaar oud, heeft een razendsnelle fingerprintscanner op de achterkant van de telefoon. De fingerprintscanner van de Pixel 6 duurt een stuk langer en zo nu en dan ook wel eens niet. Ik heb dezelfde vingers meerdere keren in het donker toegevoegd. Ik vind dat dit eigenlijk niet had mogen kunnen.
Hoofdcamerap
De hoofdcamera maakt echt hele mooie foto's. Ik heb vandaag wat foto's van wat objecten en de katten gemaakt. Dit levert soms hele mooie kiekjes op. Bij de foto's van de katten had ik wel het idee dat hij de foto's soms te scherp stelt. Zoals ook in de review van MKBDH ter sprake komt. Het is soms een 6 en soms een 9. Dit herken ik ook wel.
Batterij
Dit is nog lastig te beoordelen. Ik heb de telefoon vanmorgen volledig op moeten laden. Ik ben er tot nu toe tevreden mee.
Interface
Ik vind het vervelend dat ik de bovenste regel op het hoofdscherm niet kan invullen zoals ik wil, zonder dat ik allerlei zaken met launchers moet doen. Idem voor de Google search-bar.
Concluderend ben ik van mening dat het een prima smartphone is met goede software, mooi vloeiend scherm en een uitstekende (primaire) camera. De selfiecamera is beduidend minder en ook de fingerprintscanner is niet om over naar huis te schrijven. Echter kun je voor 650 euro geen toptelefoon verwachten en dat verwachtte ik ook niet.
Ik ben benieuwd wat de updates gaan doen, maar ik verwacht er niet al te veel van.
Mocht je als twijfelaar nog vragen hebben, stel ze gerust.
[
Voor 35% gewijzigd door
crimedevil op 06-11-2021 09:18
]