Net terug van Oostenrijk.
Alles met Ionity.
Prima gegaan.
Zowel heen als terug weg 3x geladen, 1x 5 minuten moeten wachten.
Op heenweg was het ongeveer 0 graden, ondanks voorverwarmen was de laadsnelheid overal 150kW hetgeen voor een ioniq5 aan de lage kant is. Geen idee of het aan paal of auto lag. Een probleem was het niet, plassen, koffie en eten duurde langer.
Op de terugweg was het ongeveer 13 graden en was de laadsnelheid 180kW of meer. Dat suggereert dat het probleem meer de auto dan de laadpaal is. Ook hier duurde eten en plassen langer.
Ter plekke stond er een AC lader naast de deur dus dat was ook handig. Wel opletten dat hij na 4 uur 7euro/uur standkosten ging rekenen maar dat heb ik netjes voorkomen.
Alles gedaan voor 39ct/kWh op Ionity met my Renault charge pass met mobilize intense abonnement dat ik al sinds december heb.
Nu de hamvraag…..
Over 3 maanden maak ik weer een lange tocht en dan wil ik het intense abonnement weer.
Als ik het nu opzeg. Kan ik het dan als niet-Renault rijder weer activeren?
@
PeterZ(on) : volgens mij heb jij dezelfde. Ik dacht dat jouw abonnement al is afgelopen is? Ben jij in staat een nieuw abonnement te nemen?
(Nb,.. voor hen die het gemist hebben, je kan zonder Renault geen my Renault account meer aanmaken, bestaande accounts doen het echter nog)
Er is al wat discussie over geweest, zonder opnieuw een welles nietes discussie uit te willen lokken bij deze mijn persoonlijke mening/voorkeur/verbelijking:
vorig jaar met Ionity app
- werkte overal zonder problemen
- qr code scannen werkte nergens
- overal paalnummer invoeren
- soms lastig met felle zon
- met geen mogelijkheid uitlegbaar aan vrouw.
Dit jaar my Renault charge pas / mobilize / intense
- werkte overal, 1x moest ik het 3x opnieuw doen
- ervoor houden en het werkt
- vrouwlief heeft alles gestart en was vooral verbaasd dat er geen extra handelingen waren.
Kortom…
- niet zozeer omdat 1 maand Ionity duurder is dan 1 maand mobilize/intense
- maar vanwege de extreme simpelheid wil ik over 3 maanden veel liever een intense dan een Ionity abonnement
- als ik het niet opnieuw kan afsluiten dan betaal ik met liefde 3 maanden zonder gebruik voor mobilize/intense
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV