Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:26
Twardt schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:39:
[...]

Ik gebruik ABRP als app op de telefoon, of via Android Auto regelmatig voor langere ritten en mijn ervaring is dat de snelheidslimieten behoorlijk kloppen. Zo maakt ABRP bijvoorbeeld wel het onderscheid voor 100 en 130 kmh op de snelweg overdag en snachts, dat doet google maps niet. ABRP heeft ook wel eens een verkeerde max snelheid, maar zit er zeker niet 90% van de tijd fout.
Misschien had ik pech op mijn route dan, maar alle zones 50 en 30 waar ik passeerde stond er 70 of 50, enkel de snelheid op de autostrade was zowat correct. Op een bepaalde zone 30 gaf ie zelfs 70 aan dus voor mij echt compleet onbetrouwbaar.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:50
_birdie_ schreef op zondag 1 december 2024 @ 07:14:
[...]

bij mijn weten is deze prijsstelling ibij heel tesla oostenrijk.en heb Stumm als voorbeeld genomen. Mee eens dat je beter AC kunt laden op eindbestemming. Btw ik heb geen Tesla.
Voor zover ik weet heeft elke laadpaal in Oostenrijk dat tijd-component er in zitten, of je nu snel (DC) of langzaam (AC) laad. Tenminste, dat was 2 jaar geleden toen wij er waren wel zo. Ook de laadpaal onder aan de skilift had dat tijdscomponent, wat super fijn was (not) met een nogal fluctuerende laad-snelheid. Daar heb ik dus ook gezorgt dat ik met een aardig volle accu aankwam en het daarna op een akkoordje gegooid met de uitbater van ons appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:28
Largamelion schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:45:
[...]
Misschien had ik pech op mijn route dan, maar alle zones 50 en 30 waar ik passeerde stond er 70 of 50, enkel de snelheid op de autostrade was zowat correct. Op een bepaalde zone 30 gaf ie zelfs 70 aan dus voor mij echt compleet onbetrouwbaar.
Ik vertrouw vooralsnog alleen nog maar op mijn eigen ogen. Geen enkel systeem zal het 100% goed hebben, ook de verkeersbordherkenning in de auto zit er met enige regelmaat naast (of heeft weer een bord gemist).
Dus om ABRP nu aan de kant te leggen omdat deze de Vmax verkeerd weergeeft....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:26
cOOlrUnnINgs schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:18:
[...]

Ik vertrouw vooralsnog alleen nog maar op mijn eigen ogen. Geen enkel systeem zal het 100% goed hebben, ook de verkeersbordherkenning in de auto zit er met enige regelmaat naast (of heeft weer een bord gemist).
Dus om ABRP nu aan de kant te leggen omdat deze de Vmax verkeerd weergeeft....
Voor de lange elektrische ritten verkies ik nog steeds Google Maps op AAOS. Ik vind dat ABRP betere planningsopties/filters heeft, maar qua navigatie is Google Maps veruit het beste geïntegreerd met de wagen (Volvo). Die laatste toont helemaal geen snelheidslimiet op de kaart, maar enkel op het drivers display en dat is een combinatie van kaartgegevens en verkeersbordherkenning. Helaas zit die er ook met regelmaat naast, maar lang niet zozeer als wat ik zag bij ABRP dit weekend. De meest betrouwbare vind ik nog steeds Waze, maar die heeft jammer genoeg nog geen integratie met de accu van de wagen en kan ook geen lange ritten plannen met laadstops, ze zitten daar echt mijlenver achter bij Waze.

En uiteraard moet je gewoon naar de borden kijken, maar je mist er makkelijk eens een en dan val ik toch graag terug op een ietwat betrouwbaarder systeem.

Ik blijf m'n trips dus plannen met ABRP op de pc, maar navigeren doe ik met Google Maps. In theorie kan je ook gewoon vertrouwen op GM voor de laadstops, maar die komt in mijn ervaring geregeld met rare suggesties en je kan ook nog steeds niet instellen met hoeveel % je bij de laadstops wil aankomen (enkel voor de eindbestemming kan je dat bepalen). Vorig jaar bij terugkomst van Oostenrijk lieten we bv. GM zelf de stops bepalen en die ging meerdere keren met 30-40% al gaan laden, terwijl ik met dezelfde filters gewoon verder op de route kon laden met 10-20% batterij, dat is toch een pak efficiënter en aangenamer dan een uur na een vorige laadstop al terug gaan laden.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukker999
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09:06
Ik heb zojuist de discussie eens nagelezen vanaf Stumm en kom tot de conclusie dat elektrisch laden een ramp is.
Bij ieder tankstation staan de dynamische prijzen aangeduid bij de inrit en dat is bij geen enkele laadpaal het geval.
Al was het maar een aanduiding op een display die vanaf een meter afstand te lezen is.
Sinds kort heb ik via dit forum of via het Volvo forum de Tap Electric app ontdekt.
Tap geeft alle prijzen, behalve die van Tesla.
Tap heeft voor Stumm aan: complexe prijzen.
Even verder in Eben bij de Ecotap wordt het tarief wel aangegeven.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrFNbv37EG7PgbvC94qBJnRxwEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Bi61rBZrMOLrKELXv9MHZlt.jpg?f=fotoalbum_large

Het zou een grote verbetering zijn als in de Volvo display op de kaart de tarieven na een tikje op het laadstation de prijzen worden weergegeven.
Ze zijn namelijk bekend en beschikbaar zoals de Tap app laat zien.

[ Voor 10% gewijzigd door tukker999 op 02-12-2024 10:56 ]

22,29 kWh/100km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:23
tukker999 schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:53:

Het zou een grote verbetering zijn als in de Volvo display op de kaart de tarieven na een tikje op het laadstation de prijzen worden weergegeven.
Heb je er bij Volvo al melding van gemaakt want daar kunnen ze er wat aan doen, hier melden heeft geen zin. Overigens is dit onderwerp van prijzen al tot vervelens toe aan de orde gekomen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
Largamelion schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:39:
[...]
Voor de lange elektrische ritten verkies ik nog steeds Google Maps op AAOS. Ik vind dat ABRP betere planningsopties/filters heeft, maar qua navigatie is Google Maps veruit het beste geïntegreerd met de wagen (Volvo). Die laatste toont helemaal geen snelheidslimiet op de kaart, maar enkel op het drivers display en dat is een combinatie van kaartgegevens en verkeersbordherkenning. Helaas zit die er ook met regelmaat naast, maar lang niet zozeer als wat ik zag bij ABRP dit weekend. De meest betrouwbare vind ik nog steeds Waze, maar die heeft jammer genoeg nog geen integratie met de accu van de wagen en kan ook geen lange ritten plannen met laadstops, ze zitten daar echt mijlenver achter bij Waze.

En uiteraard moet je gewoon naar de borden kijken, maar je mist er makkelijk eens een en dan val ik toch graag terug op een ietwat betrouwbaarder systeem.

Ik blijf m'n trips dus plannen met ABRP op de pc, maar navigeren doe ik met Google Maps. In theorie kan je ook gewoon vertrouwen op GM voor de laadstops, maar die komt in mijn ervaring geregeld met rare suggesties en je kan ook nog steeds niet instellen met hoeveel % je bij de laadstops wil aankomen (enkel voor de eindbestemming kan je dat bepalen). Vorig jaar bij terugkomst van Oostenrijk lieten we bv. GM zelf de stops bepalen en die ging meerdere keren met 30-40% al gaan laden, terwijl ik met dezelfde filters gewoon verder op de route kon laden met 10-20% batterij, dat is toch een pak efficiënter en aangenamer dan een uur na een vorige laadstop al terug gaan laden.
Eens dat Waze (in mijn ogen) de beste navigatie is, al zal niet iedereen het daarmee eens zijn.
Ik hoop inderdaad ook dat Waze in de (hopelijk nabije) toekomst met een uitbreiding komt waarbij ze de huidige SoC kunnen uitlezen, hetzij via een OBD-dongle, hetzij via een API naar je car-account.
Als ze dan ook nog laadstation toevoegen, met een filter welke je wel wil, welke je absoluut niet wilt en welke ok zijn, dan wordt Waze helemaal top ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
Stefannn schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:58:
[...]

Engeland heeft best veel laders, maar die werken heel vaak niet met de gebruikelijke apps.
De dc laders werken allemaal (naast aanbieder pas) ook met creditcard.
Je kan ze vinden met Google maps.
(In de app, categorieën aan de bovenkant, 3puntjes rechts, scrollen tot “charging station”)
Goedkoop is me nog niet echt gelukt. Vaak 0.79pond.
Onze roadtrip naar Islay liepen we tegen dat issue aan. Vaak is er onvoldoende dekking voor zo'n laadpaal om fatsoenljik te werken.
En de creditcard die we wilden gebruiken was er 1 die in € wilde afrekenen. Dus uiteindelijk niet gelukt om eea werkend te krijgen.
In de wat bewoondere wereld ging eea wel trouwens...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:20
Largamelion schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:39:
[...]
Is niet mijn ervaring. Google plant de laadstops op 10% aankomst en is vaak wat conservatief dus je komt met hoger aan. Alleen de eerste stop is soms iets eerder. Prima wat mij betreft en ik gebruik ABRP al lang niet meer. Had je wel de aanbiederfilters goed staan? Want ik plan eigenlijk altijd met Ionity, Fastned en Tesla als filter. Waarbij ik meestal probeer Tesla stops te vervangen door iets met wat meer voorzieningen maar dat doe ik handmatig. Op die manier rijd je redelijk zorgeloos van A naar B zonder uitzoekwerk of gepuzzel. Bestemming intypen of inspreken en rijden maar. Met ABRP kun je er vast nog wat minuten uitpersen qua optimalisatie maar dat vind ik niet zo belangrijk.

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 02-12-2024 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:34
Gebruikt iemand hier een specifieke laadpas voor Duitsland? Of doen we dat gewoon met Shell/ANWB etc?

[ Voor 4% gewijzigd door rolfio op 04-12-2024 11:19 ]

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:17
rolfio schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:19:
Gebruikt iemand hier een specifieke laadpas voor Duitsland? Of doen we dat gewoon met Shell/ANWB etc?
Ja, ik zou vooral die dure passen (blijven) gebruiken.
Zoek in dit forum en gij zult vinden.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
Degene die prijsbewust zijn hebben denk wel meerdere passen voor Duitsland. Degene die voor gemak gaan gebruiken dezelfde pas als in Nederland.
Ikzelf heb er meerdere en vaak komt er wel weer eentje bij, iedere keer dat ik naar Duitsland/Oostenrijk ga. Ik heb Freshmile icm met een supersnelladende auto voor allego en total. DeTesla app voor geval dat ik bij Tesla wil laden. En dan maingau voor als ik ergens voor een bekende vaste prijs wil laden. Is namelijk niet goedkoop met 69 cent voor snelladers en 79 cent voor bepaalde merken snelladers.
Mijn go-to-pas op het moment is de Mobilize pas met abbo om voor 39 cent bij Ionity te laden en die dan ook zoveel mogelijk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:05
Gewoon een powerpass abo nemen bij Ionity. Dan kan je laden voor € 0.39 per kwh. De abo kosten heb je er na 1 keer laden in een maand al wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Twardt schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:12:
[...]

Gewoon een powerpass abo nemen bij Ionity. Dan kan je laden voor € 0.39 per kwh. De abo kosten heb je er na 1 keer laden in een maand al wel uit.
Gebruik vaak (tijdelijk) voor de buitenlandse reizen een abbo van Tesla. Dat bevalt prima. Ik bedoelde eigenlijk meer het publieke langzame laden in Duitsland. Daar ga ik straks gebruik van maken, want weekendje weg. Op een plek waar geen snelladers in de buurt zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
rolfio schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:51:
[...]

Gebruik vaak (tijdelijk) voor de buitenlandse reizen een abbo van Tesla. Dat bevalt prima. Ik bedoelde eigenlijk meer het publieke langzame laden in Duitsland. Daar ga ik straks gebruik van maken, want weekendje weg. Op een plek waar geen snelladers in de buurt zitten.
Die AC laders skip ik eigenlijk altijd, ik pak nog een snellader vlak voor de bestemming en weer op de terugweg. Ik heb wel eens voor een paar passen de prijzen opgezocht, maar die waren eigenlijk altijd hoger dan wat ik aan de snellader betaalde. En bij hotels zijn ze prijzen vaak niet eens terug te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Als ik een weekendje weg ga en ik moet AC laden voor die ene keer, want als je tijdens dat weekend veel km's maakt zal er toch wel een Tesla SuC op de route liggen, dan maakt de prijs mij weinig uit. Ik kijk welke van mijn laadpassen de goedkoopste is voor de makkelijkste AC lader en daar ga ik mee laden. Gemak is voor mij in zo'n geval belangrijker dan een paar cent voordeel.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
jouwheld schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:13:
[...]

Die AC laders skip ik eigenlijk altijd, ik pak nog een snellader vlak voor de bestemming en weer op de terugweg. Ik heb wel eens voor een paar passen de prijzen opgezocht, maar die waren eigenlijk altijd hoger dan wat ik aan de snellader betaalde. En bij hotels zijn ze prijzen vaak niet eens terug te vinden.
Ja, daar had ik ook al aan gedacht... deed ik eigenlijk eerder ook wel. Maar goed, deze plek waar wij heen gaan zijn niet heel veel snel laadmogelijkheden in de buurt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
rolfio schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:51:
[...]

Dan is https://chargeprice.app your friend. Wel even verifiëren in de app/website van laadpasaanbieder.

[ Voor 6% gewijzigd door pmiddeld op 04-12-2024 17:45 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 16:42
Het blijft voor mij verbazend dat in Duitsland snelladen zoveel goedkoper is dan gewoon laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:31
DDDikkiedik schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:55:
Het blijft voor mij verbazend dat in Duitsland snelladen zoveel goedkoper is dan gewoon laden.
Meerdere aanbieders, en op een lange rit kan je makkelijker kiezen waar je gaat laden.
Voor traag laden koppel je aan waar je bent. Je gaat niet 200m lopen om een andere paal te vinden (althans niet iedereen). En er zal nog wel een krapte zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
Dat is in Nederland toch ook zo? Ik laad bijna altijd thuis, maar als ik wel eens de tarieven van AC bekijk zijn ze bijna altijd hoger van 39 cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:21
jouwheld schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:21:
Dat is in Nederland toch ook zo? Ik laad bijna altijd thuis, maar als ik wel eens de tarieven van AC bekijk zijn ze bijna altijd hoger van 39 cent.
Mja, wel afhankelijk wat je locatie is.
Hier in het westen van Noord Brabant kom ik voornamelijk Vattenfall laadpunten tegen, 33,6 cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:33
Zjanzjak schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:56:
[...]

Hier in het westen van Noord Brabant kom ik voornamelijk Vattenfall laadpunten tegen, 33,6 cent.
En ik maar balen dat Equans het tarief in Amsterdam weer eens verhoogd heeft naar 28 cent :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09:02

EDB

Hemmik schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:03:
[...]

En ik maar balen dat Equans het tarief in Amsterdam weer eens verhoogd heeft naar 28 cent :o
👍🏻

[ Voor 24% gewijzigd door EDB op 05-12-2024 14:09 ]

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Zjanzjak schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:56:
[...]

Gelderland-Overijssel 34 cent (Allego) en 29 ct (Vattenfall)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Regio Rotterdam SGH2.0 € 0,58 per kWh. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 19:53
Niet alleen in Duitsland, ook in Frankrijk en andere landen. Op reis maak ik waar het kan alleen nog gebruik van één van de grote snelladers met een abbo en veel stalls

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit

Beste vriend, daar zit je dan,
met je toetsenbord als beste man.
Op fora en groepen tik je vlug,
Maar soms, tsja, lees je het onvoldoende terug.

Jij dacht: "Hé, weet je wat ik nog zeg?
Wat kost het laden onderweg?"
Openbare palen, laadtarieven per minuut,
Het was vast goed bedoeld, maar... het voelt wat bruut.

Want daar zat ik een topic, in volle gang,
Te dromen van routes, avonturen zo lang.
En plotseling – bam! – kwam jouw verhaal,
Over laadkosten en dergelijk kabaal.

Sint begrijpt het, je bent bijna expert,
Maar blijf volgende keer gewoon ontopic, dat is wel zo fair.
Want vere reizen, mijn vriend, is een breed thema,
Maar laadkosten in Nederland? Dat hoort in een ander schema.

Toch geeft Sint je een knipoog, heel klein,
Met dit gedicht – een les, maar ook fijn.
Blijf lekker reizen, elektrisch of niet,
Maar houd je posts strak, dat verdient krediet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Ik zal er op letten. Ik had moeten zeggen dat het in het buitenland zo goedkoop is, dat kan wel. In ieder geval, met een e-golf ben je dan dus vrij duur uit bij lange ritten als je snelladen wilt vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:20
Nou,
Ik ga binnenkort weer naar Engeland en heb een mobilize account aangemaakt (nog geen abonnement).
Eerlijk gezegd vind ik de app aardig bagger. Maar goed… voor 4.99euro kan je daarmee dus een maand bij ionity voor 0.43pond/kWh laden.
De ionity laadpalen vind ik ook wel met de auto navigatie dus dat de app bagger is is op zich geen probleem.
Maar goed…
4.99 is goedkoper dan het abonnement bij ionity zelf… maar is er nog extra voordeel? Andere laadpalen waar ik voordeel heb?
Ik vind het toch allemaal wat gammel.

Nb… 0.43 is wel spotgoedkoop in Engeland. Ik ben er vaak geweest en je betaalt daar steevast 0.80 of meer.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:29

Harrie van Til

Doe maar blauw

Stefannn schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:19:
Nou,
Ik ga binnenkort weer naar Engeland en heb een mobilize account aangemaakt (nog geen abonnement).
Eerlijk gezegd vind ik de app aardig bagger. Maar goed… voor 4.99euro kan je daarmee dus een maand bij ionity voor 0.43pond/kWh laden.
De ionity laadpalen vind ik ook wel met de auto navigatie dus dat de app bagger is is op zich geen probleem.
Maar goed…
4.99 is goedkoper dan het abonnement bij ionity zelf… maar is er nog extra voordeel? Andere laadpalen waar ik voordeel heb?

Nb… 0.43 is wel spotgoedkoop in Engeland. Ik ben er vaak geweest en je betaalt daar steevast 0.80 of meer.
Aan die Mobilize pas is niets gammels aan hoor. Werkt perfect bij de Ionity stalls.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:53
Stefannn schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:19:
Nou,
Maar goed…

Idem hier ik ga rond kerst 2 weken naar Engeland.
Heb de mobilize pas met abonnement deze zomer al gebruikt in Frankrijk en dat ging perfect.
De app is inderdaad bagger maar ik zou niet weten waarom je die zou gebruiken omdat je je als het goed is toch beperkt tot Ionity.
Met het intense abbo krijg je overigens nog wel 9% korting op het standaard CPO tarief bij alle andere laders, wellicht de moeite om dan toch de app te checken voor het juiste tarief mocht je daarvan gebruik willen maken. In de app krijg je sowieso het standaard tarief zonder de korting te zien. Zodra je een laadsessie afsluit krijg je hier direct een notificatie en factuur van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
ASW1 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:30:
[...]
Met het intense abbo krijg je overigens nog wel 9% korting op het standaard CPO tarief bij alle andere laders,
Check!
Dat was precies wat ik me afvroeg. “Heb je er elders ook wat aan”.

Ehh.. dat geldt dan natuurlijk enkel voor de aanbieders die in de app staan gok ik zo.
Voorlopig (maar ik heb nog geen abonnement) zie ik bij de prijs enkel puntjes.
Is er enige pijl op te trekken? Doet hij het bijvoorbeeld bij alle palen waar de anwb app werkt en krijg ik dan 9% korting op anwb tarief?
(Ik blijf het een bagger app vinden)

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Stefannn schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:47:
[...]

Check!
Dat was precies wat ik me afvroeg. “Heb je er elders ook wat aan”.

Ehh.. dat geldt dan natuurlijk enkel voor de aanbieders die in de app staan gok ik zo.
Voorlopig (maar ik heb nog geen abonnement) zie ik bij de prijs enkel puntjes.
Is er enige pijl op te trekken? Doet hij het bijvoorbeeld bij alle palen waar de anwb app werkt en krijg ik dan 9% korting op anwb tarief?
(Ik blijf het een bagger app vinden)
De app gebruik ik alleen om te kijken waar ik geladen heb en wat ze mij berekenen, om te laden gebruik ik alleen de laadpas. Met de afgelopen vakantie alleen bij Ionity geladen m.u.v. een keer bij Total in Narbonne. Dat is nu een maand geleden maar staat niet in de app en heb ook nog geen afrekening gezien maar zou dezelfde prijs zijn als Chargemap volgens de app. Benieuwd wanneer die afrekening komt, want die komt vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
PeterZ(on) schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:57:
[...]

De app gebruik ik alleen om te kijken waar ik geladen heb en wat ze mij berekenen, om te laden gebruik ik alleen de laadpas. Met de afgelopen vakantie alleen bij Ionity geladen m.u.v. een keer bij Total in Narbonne. Dat is nu een maand geleden maar staat niet in de app en heb ook nog geen afrekening gezien maar zou dezelfde prijs zijn als Chargemap volgens de app. Benieuwd wanneer die afrekening komt, want die komt vast wel.
Ik denk dat je de “chargeprice” app bedoelt in plaats van de “Chargemap”?
(Begrijpelijke verschrijving maar anders volg ik het niet helemaal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Stefannn schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 06:48:
[...]

Mobilize gebruikt Plugsurfing als back-end, om de tarieven op te halen kun je de Plugsurfing app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Stefannn schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 06:48:
[...]

Nee hoor, dat was geen verschrijving, ik bedoelde echt Chargemap. Bij eerdere reizen gebruikte ik voor die Total lader altijd de Chargemap laadpas maar wilde nu eens kijken wat Mobilze met abo zou rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
@ASW1 , @PeterZ(on) ,
Nou.. ik heb de my Renault mobilize kaart besteld.
Ik heb nog wat vraagtekens. Op zich gaat de tijd dat wel leren maar wellicht heeft iemand antwoord? Dat scheelt geheid gevloek bij een laadpaal in de kou.

1/ kaartje besteld via de gratis variant in de my Renault app omdat ik abonnement nog niet in wil laten gaan. Ik neem aan dat ik geen nieuwe kaart hoef te bestellen als ik het 4.99/maand abonnement straks aanschaf? Gewoon betaal abonnement op de kaart die ik dan al in huis heb?
2/ ervaring met opzeggen? Als je maar 1 maand wilt betalen moet dat dan direct nadat je het hebt afgesloten? Of kan dat totdat de nieuwe betaal periode ingaat?
3/ dan kan ik dus met kaart bij ionity laden. Snap ik, op dit forum al veel gezegd over voor en tegen. Kan je dan via my Renault app “als backup” ook zonder kaart betalen? (Ik gok van niet. De app is nogal bagger en ik zie het nergens staan. Is ook geen probleem, meer iets dat ik wil weten voor ik het in de kou vloekend ga zitten proberen).
4/ vin nummer niet ingevuld (ik heb een ioniq5). Volgens wat ik hier lees geen probleem. Aangezien de app steeds opstart met “om vin nummer vragen” voelt het lichtelijk ongemakkelijk. Maar goed. Die hele app heb ik nauwelijks nodig.
5/ ervaring met fastned? Krijg ik daar dan 9% korting? (De ionity heeft natuurlijk de voorkeur maar mocht ik nog een paar kWh nodig hebben om thuis te komen is fastned wel makkelijk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Stefannn schreef op zondag 8 december 2024 @ 07:42:
@ASW1 , @PeterZ(on) ,
Ik heb nog wat vraagtekens. Op zich gaat de tijd dat wel leren maar wellicht heeft iemand antwoord? Dat scheelt geheid gevloek bij een laadpaal in de kou.

1/ kaartje besteld via de gratis variant in de my Renault app omdat ik abonnement nog niet in wil laten gaan. Ik neem aan dat ik geen nieuwe kaart hoef te bestellen als ik het 4.99/maand abonnement straks aanschaf? Gewoon betaal abonnement op de kaart die ik dan al in huis heb?
2/ ervaring met opzeggen? Als je maar 1 maand wilt betalen moet dat dan direct nadat je het hebt afgesloten? Of kan dat totdat de nieuwe betaal periode ingaat?
3/ dan kan ik dus met kaart bij ionity laden. Snap ik, op dit forum al veel gezegd over voor en tegen. Kan je dan via my Renault app “als backup” ook zonder kaart betalen? (Ik gok van niet. De app is nogal bagger en ik zie het nergens staan. Is ook geen probleem, meer iets dat ik wil weten voor ik het in de kou vloekend ga zitten proberen).
4/ vin nummer niet ingevuld (ik heb een ioniq5). Volgens wat ik hier lees geen probleem. Aangezien de app steeds opstart met “om vin nummer vragen” voelt het lichtelijk ongemakkelijk. Maar goed. Die hele app heb ik nauwelijks nodig.
5/ ervaring met fastned? Krijg ik daar dan 9% korting? (De ionity heeft natuurlijk de voorkeur maar mocht ik nog een paar kWh nodig hebben om thuis te komen is fastned wel makkelijk).
1. Klopt, gewoon abo afsluiten en je kan met dezelde kaart het laden starten
2. Ik zeg het onmiddellijk op, anders vergeet ik het.. doe dit met anderen ook (Tesla, FastNed,...)
3. Geen idee.. ik heb het ook nog niet gevonden, maar denk van niet, heb de kaart ook nog maar een paar dagen
4. Is enkel als je een Renault hebt
5. Neen, is enkel Ionity, voor FastNed neem ik een afzonderlijk abo via de FastNed app + Autocharge activeren de eerste keer hoef je de app niet meer te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:16
@ASW1 , @PeterZ(on) ,

In de zomer de ionity app gebruikt en in het najaar de Mobilize pas. De app voelde zekerder, startte direct (vind ik ook zeker geen bagger). Bij de pas was het me onduidelijk of hij hem gepakt had. Uiteindelijk wel gelukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
@ASW1 , @PeterZ(on) ,

1. Geen nieuwe kaart nodig, eentje volstaat. Het abo in laten gaan als je er gebruik van gaat maken. Ik heb het iets eerder gedaan om thuis te testen zodat ik zeker weet dat het werkt.
2. Opzeggen heb ik pas gedaan toen ik weer thuis was. Je krijgt direct een bevestiging van de opzegging en , een beetje belachelijk, dat ze het betreuren. Je hoeft dus niet direct op te zeggen voor een maand gebruik. Vraag mij ook af of ze dat zien als die twee weken bedenktijd en je na twee weken niet meer het abo hebt.
3. Ik wil juist niet met een app laden maar zal vast kunnen, maar niet geprobeerd.
4. Gewoon negeren dat invullen, tot nu toe geen probleem mee gehad.
5. Fastned heb ik niet geprobeerd, ik heb Autocharge van Fastned zelf voor die enkele keer.
Veel plezier met het abo. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
@ASW1 , @PeterZ(on) ,

1. Klopt. Abo kun je elk moment activeren.
2. Opzeggen moet voor volgende verval/factuurdatum en geldt dan per factuurdatum.
3. Je kunt met de myRenault app niet laden. Alleen met de Mobilize pas, maar dat ging bij mij steeds vlekkeloos.
4. Vin kun je negeren, geldt alleen voor Renault.
5. Ja, bij Fastned heb je 9% korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
HansAuutB schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:27:
5. Ja, bij Fastned heb je 9% korting.
Bij een Mobilize Charge Intense abo, niet bij een basic abo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
RigolleM schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:34:
[...]

Bij een Mobilize Charge Intense abo, niet bij een basic abo ;)
Maar het Intense abo is toch ook de enige reden om de pas te gebruiken?
Basic is gewoon duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
HansAuutB schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:10:
[...]

Maar het Intense abo is toch ook de enige reden om de pas te gebruiken?
Basic is gewoon duur.
Voor snelladen wel, maar voor AC is de basic goedkoper dan bv. Shell Recharge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
RigolleM schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:33:
[...]

Voor snelladen wel, maar voor AC is de basic goedkoper dan bv. Shell Recharge.
Dat hangt dan wel erg af van welke locatie en CPO. Welke ik nu ff controleer dan is Shell 53ct en Mobilize 63ct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
PeterZ(on) schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:03:
[...]

Dat hangt dan wel erg af van welke locatie en CPO. Welke ik nu ff controleer dan is Shell 53ct en Mobilize 63ct.
Klopt, deze waar ik vaak moeten laden is het net het omgekeerde, Shell 63ct en Mobilize 54ct, zo zie je maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• El Pollo Diablo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 16-09 22:12

El Pollo Diablo

3-wieler

Vorige week ben ik weer eens lekker onderweg geweest. Vanuit het West-Brabantse naar Kopenhagen, Stockholm en Kaltenkirchen (ten noorden van Hamburg). In totaal zo'n 3300km gereden. Heen via de Ferry Puttgarden Rodby, terug volledig gereden via de brug in Denemarken.

Laden is op deze trip geen enkel probleem.
Exact dezelfde trip heb ik eerder ook gemaakt met een Polestar 2, maar sinds 3 weken rijd ik een Tesla M3 en daar is nu de trip mee gemaakt. Het laden met een Tesla bij Tesla Superchargers is echt heel veel goedkoper dan bij andere aanbieders.

Wel opvallend: Bij Koge in Denemarken staat een Tesla Supercharger met (ik geloof) zo'n 28 laadplaatsen. Daar heb ik zelf ook geladen, en met mij nog zo'n 12 andere wagens. Er naast staan ook nog een aantal Snelladers van Cirkle-K. Deze waren allemaal vrij.
Ook is er een laadstation van Clever: 8 laadpalen van 300kw, dus 16 laadplaatsen van 150kw. Deze waren allemaal bezet, en er stond ook een wachtrij van zo'n 8 wagens, waaronder Tesla's.

Waarom men staat te wachten bij Clever, terwijl er op dezelfde locatie voldoende laadplaatsen vrij zijn zal wel met de mogelijkheid tot declareren te maken hebben denk ik. Ik ben in ieder geval heel blij dat mijn werkgever daar niet moeilijk over doet.

Wij hebben een laaddruppel van Deftpower. Maar als deze niet ondersteund wordt of ik laad toevalligerwijs bij Tesla omdat dat beter in het reisschema past, dan declareer ik dat en worden de kosten gewoon vergoed.

Overigens heb ik zowel in Ljungby als in Jonkoping vlak bij mijn hotel op straat geladen. In Jonkoping was dat zelfs gratis: Ik ging naar de dichtstbijzijnde laadpalen die door Deftpower ondersteund werden en prikte de auto aan. Deze begon meteen te laden. Toen viel me op dat er aan de andere kant van de weg ook laadpalen stonden: Dat waren de laadpalen die Deftpower aan gaf, dus ik stond eigenlijk bij de verkeerde laadpalen. Toch de wagen maar laten staan, zodat ik in de ochtend met een volle accu en tegen nul kosten weer verder kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 17-09 17:49
Normaliter slaap ik in de auto tijdens roadtrips, maar ik wil volgende week 1-2 nachten in een hotel verblijven.
Iemand tips voor hoe je in de buurt van je route een hotel met laadmogelijkheid kan vinden? Vanwege de prijs moet ik ze van tevoren boeken. Maar ik kan in de app van Booking niet selecteren op een snelweg of zo, ik moet een compleet land kiezen. Eigenlijk is 1 land kiezen ook niet behulpzaam, want op sommige dagen zal je meerdere landen doorkruisen. Ook boeit het me weinig dat er in het noorden van Zweden ergens slaapplek is als ik ‘s avonds bij de brug naar Denemarken aan het twijfelen ben over in welk land ik ga slapen.
Is er een app met een kaartmogelijkheid zodat je ingezoomd langs snelwegen kunt zoeken of zo? Of een app die alleen hotels voorstelt binnen X aantal km van de route die je gaat afleggen? Hoe zouden jullie een hotel met laadmogelijkheid langs een roadtrip-route vinden terwijl de prijs lager dan gemiddeld moet zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Ample Energy op 09-12-2024 19:49 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:05
@Ample Energy Ik zou je de moeite besparen om onderweg een hotel met laadmogelijk te zoeken. Er zijn genoeg hotels die zeggen een laadmogelijkheid te hebben, maar normaal gesproken kan je die laadplek niet reserveren. First come, first serve. Dus de kans is aanwezig dat bij aankomst de laadplek al in gebruik is, of defect. Zelf vorige maand ook nog meegemaakt dat die laadplek ingepikt was door een ICE. Daarnaast is het online meestal niet te zien wat de lader gaat kosten, dus moet je er achteraan gaan bellen. Dan mag je hopen dat je iemand aan de lijn krijgt die het weet. Prijzen bij hotels voor het laden kunnen flink uiteenlopen. Soms helemaal gratis en een andere keer betaal je de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ample Energy schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:46:
Normaliter slaap ik in de auto tijdens roadtrips, maar ik wil volgende week 1-2 nachten in een hotel verblijven.
Iemand tips voor hoe je in de buurt van je route een hotel met laadmogelijkheid kan vinden? Vanwege de prijs moet ik ze van tevoren boeken. Maar ik kan in de app van Booking niet selecteren op een snelweg of zo, ik moet een compleet land kiezen. Eigenlijk is 1 land kiezen ook niet behulpzaam, want op sommige dagen zal je meerdere landen doorkruisen. Ook boeit het me weinig dat er in het noorden van Zweden ergens slaapplek is als ik ‘s avonds bij de brug naar Denemarken aan het twijfelen ben over in welk land ik ga slapen.
Is er een app met een kaartmogelijkheid zodat je ingezoomd langs snelwegen kunt zoeken of zo? Of een app die alleen hotels voorstelt binnen X aantal km van de route die je gaat afleggen? Hoe zouden jullie een hotel met laadmogelijkheid langs een roadtrip-route vinden terwijl de prijs lager dan gemiddeld moet zijn?
Heeft weinig met dit topic te maken, maar je kan in booking toch zeker op kaart kijken en naar steden zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASW1
Ample Energy schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:46:
Maar ik kan in de app van Booking niet selecteren op een snelweg of zo, ik moet een compleet land kiezen.
Ik begrijp je probleem niet, je kunt gewoon filteren en dan op de kaart kijken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIfhqiHzXOH9NCb9QlI3rk4uekA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cFEWQJVnfqK2JMaCCQZGSof.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik op reis ben pak ik gewoon snelladers en een lader bij het hotel boeit me niet.
Mocht er een lader zijn dan zou ik hem wel gebruiken mits redelijk geprijsd, maar ik zou het hotel er niet op uitzoeken om hierboven al genoemde redenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
Wij zijn laatst naar Wenen en Praag geweest en heb de reis zo gepland dat we met minimaal 50% lading bij het hotel aankwamen, hierdoor hoefden we niet direct te laden als we weer verder gingen. Dat is prima bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Een hotel met laadfaciliteit is voor mij alleen interessant bij een meerdaags verblijf, als tussenstop is voor mij de onzekerheid te groot. Enige uitzondering zou o.a. een snellader zijn vlak bij het hotel zoals bijvoorbeeld de Ionity en Tesla SuC bij Dijon in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 17-09 17:49
@Tommie12, @ASW1, bij mij updatet hij niet als je scrollt. Ik kijk morgen wel even op de pc, thanks.
Twardt schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:21:
@Ample Energy Ik zou je de moeite besparen om onderweg een hotel met laadmogelijk te zoeken. Er zijn genoeg hotels die zeggen een laadmogelijkheid te hebben, maar normaal gesproken kan je die laadplek niet reserveren. First come, first serve. Dus de kans is aanwezig dat bij aankomst de laadplek al in gebruik is, of defect. Zelf vorige maand ook nog meegemaakt dat die laadplek ingepikt was door een ICE. Daarnaast is het online meestal niet te zien wat de lader gaat kosten, dus moet je er achteraan gaan bellen. Dan mag je hopen dat je iemand aan de lijn krijgt die het weet. Prijzen bij hotels voor het laden kunnen flink uiteenlopen. Soms helemaal gratis en een andere keer betaal je de hoofdprijs.
Oh, dat had ik niet verwacht! Ik dacht zelfs dat laden bij de prijs van de overnachting inbegrepen zou zitten :P
Ik was van plan het als een luxe laadpauze te zien: zo leeg mogelijk aankomen en dan lekker even slapen en sporten en dan vol vertrekken.
Ben weleens naar een camping geweest, maar dan laad je met 1-2 kWh en kan je ineens niet pinnen en ben je ‘s ochtends je gewonnen capaciteit kwijt aan het heen en weer rijden naar een pinautomaat… :P
Misschien is een SuC en B&B dan een beter idee!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
PeterZ(on) schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:48:
Een hotel met laadfaciliteit is voor mij alleen interessant bij een meerdaags verblijf, als tussenstop is voor mij de onzekerheid te groot. Enige uitzondering zou o.a. een snellader zijn vlak bij het hotel zoals bijvoorbeeld de Ionity en Tesla SuC bij Dijon in Frankrijk.
Dat is allemaal leuk en aardig als je snel kunt snelladen. Maar als je maar een of twee keer per dag kunt snelladen en dat gaat met 40 kW, dan is dat een heel ander verhaal, en dan is het wel de moeite om even vast te leggen dat je mag laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
DDDikkiedik schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:26:
[...]

Dat is allemaal leuk en aardig als je snel kunt snelladen. Maar als je maar een of twee keer per dag kunt snelladen en dat gaat met 40 kW, dan is dat een heel ander verhaal, en dan is het wel de moeite om even vast te leggen dat je mag laden.
Dan heb je het wel over een uitzondering met 1 a 2 keer snelladen, daar zou ik dan geen lange reis mee maken. Maar dan nog, je kan dan daar toch nog steeds laden aan de snellader, duurt alleen langer.

En vastleggen om te laden! Daar heb ik ook ervaring mee. Heb het twee maal gereserveerd bij de boeking van de kamer waarbij je ook een tafel in het bijbehorende restaurant kon reserveren, alsmede de lader. Bij aankomst beide keren was er niets gereserveerd. Daarom zeg ik altijd, pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Reserveren heb ik idd nooit gedaan, maar elk hotel dat volgens de filter in Booking een laadpaal had, had er ook 1. In mijn geval ook niet duur (als je in 1 hotel de valet parking niet meeteld). Dus ik kijk daar wel naar. Echter als er geen is, gewoon zorgen dat er een snellader binnen bereik is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17
Wij hebben inmiddels onze vakantie gepland voor aankomende zomer! De reis gaat naar Corsica!

Onze eerste ervaring en meteen een uitdagende denk ik (vooral op het eiland). We gaan het zien met onze Kia e-Niro. Uiteraard zal ik hiervan een verslag maken.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
El Pollo Diablo schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:43:
Er naast staan ook nog een aantal Snelladers van Cirkle-K. Deze waren allemaal vrij.
Ook is er een laadstation van Clever: 8 laadpalen van 300kw, dus 16 laadplaatsen van 150kw. Deze waren allemaal bezet, en er stond ook een wachtrij van zo'n 8 wagens, waaronder Tesla's.

Waarom men staat te wachten bij Clever, terwijl er op dezelfde locatie voldoende laadplaatsen vrij zijn zal wel met de mogelijkheid tot declareren te maken hebben denk ik. Ik ben in ieder geval heel blij dat mijn werkgever daar niet moeilijk over doet.
Sommige mensen moeten laadkosten zelf betalen ;) en zullen voor de goedkoopste kiezen en misschien is circle K dat niet. Ik probeerde de kosten van circle K daar even op te zoeken en die staat niet in de app van twee laadpassen die ik heb. Volgens charge price moet je circle k klant zijn om daar te laden dus voor mensen op doorreis ook niet altijd handig. Misschien geldt hetzelfde voor tesla ook niet iedereen heeft die app, waarom de teslarijders daar niet gingen laden is inderdaad apart. Dat zou inderdaad vanwege laadpas van de baas kunnen zijn die je niet bij tesla kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Possible schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 07:44:
Wij hebben inmiddels onze vakantie gepland voor aankomende zomer! De reis gaat naar Corsica!

Onze eerste ervaring en meteen een uitdagende denk ik (vooral op het eiland). We gaan het zien met onze Kia e-Niro. Uiteraard zal ik hiervan een verslag maken.
Lijkt niet zo'n probleem.

YouTube: Köln - Korsika mit dem Elektroauto Kia EV6! Infos zu Fähre - Ladezei...

YouTube: Langstrecke im Kia EV6! Korsika - Köln mit der Fähre. Avignon + Pont...

Hier tussenin ook nog 2 video's.

[ Voor 18% gewijzigd door HansAuutB op 10-12-2024 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Ik zag in de app ChargingTime dat je 20 euro korting krijgt op een abonnement als een "vriend" via jouw link ook een abonnement neemt (voor één jaar, voor 25 euro, dus ook 20 euro korting). Het liefst nam ik een abonnement voor een maand, maar die optie is er niet. Maar voor 25 euro wil ik wel een jaarabonnement nemen. Dan moet ik dus nog een "vriend" vinden. Iemand interesse? Stuur maar een DM. Het abonnement geeft voordelen zoals het toevoegen van tussenstops, actuele bezetting van de laadpalen, mogelijkheid om CPO's te filteren en filteren op aantal stalls, laadsnelheid, aanhangervriendelijk etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
pmiddeld schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:40:
Ik zag in de app ChargingTime dat je 20 euro korting krijgt op een abonnement als een "vriend" via jouw link ook een abonnement neemt (voor één jaar, voor 25 euro, dus ook 20 euro korting). Het liefst nam ik een abonnement voor een maand, maar die optie is er niet. Maar voor 25 euro wil ik wel een jaarabonnement nemen. Dan moet ik dus nog een "vriend" vinden. Iemand interesse? Stuur maar een DM. Het abonnement geeft voordelen zoals het toevoegen van tussenstops, actuele bezetting van de laadpalen, mogelijkheid om CPO's te filteren en filteren op aantal stalls, laadsnelheid, aanhangervriendelijk etc.
Heb je een iPhone? Daar kreeg ik de optie 50% korting voor een jaarabonnement. Zonder vriend.

Aanvulling: Ik zie ook de optie voor een maandabonnement van 4,99.

[ Voor 4% gewijzigd door Zapato op 13-12-2024 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Zapato schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:33:
[...]

Aanvulling: Ik zie ook de optie voor een maandabonnement van 4,99.
Een maand abo is er alleen voor IOS, niet voor Android. Heb er in augustus nog een mailtje aan gewaagd maar is zonder reactie gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
@Zapato @PeterZ(on) Ik heb inderdaad Android. En ik heb ze ook gemaild dat ik geïnteresseerd ben in een maandabonnement.

[ Voor 43% gewijzigd door pmiddeld op 13-12-2024 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
@ASW1 @PeterZ(on) @Zapato
Enig idee hoe lang het duurt voor de Renault mobilize pas aankomt?
Ik heb hem vorige week zaterdag besteld maar hij is er nog niet.

Valt me op de ik in de bestel-bevestigingsmail geen bezorg adres zie.
En als ik in de app bij “personal data” mijn adres invul en op “submit” klik dan wordt het wel geprocessed maar als ik uit het scherm ga en daarna er weer in dan is het weg. Kortom… ik ben er niet zo zeker van dat ze weten waar ze hem moeten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Stefannn schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 06:31:

En als ik in de app bij “personal data” mijn adres invul en op “submit” klik dan wordt het wel geprocessed maar als ik uit het scherm ga en daarna er weer in dan is het weg. Kortom… ik ben er niet zo zeker van dat ze weten waar ze hem moeten bezorgen.
Die had ik toch wel met een week in huis dacht ik, die wordt verstuurt vanuit Duitsland. Misschien ff hier terugzoeken op Mobilize voor meer ervaringen, ergens in augustus kwam het hier aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato

Ik had hem ook vrij snel in huis, minder dan een week staat me bij. Als ik in de app kijk dan staat mijn adres e wel vast in. Een bevestigingsmail heb ik niet terug kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Zapato schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 08:26:
[...]

Ik had hem ook vrij snel in huis, minder dan een week staat me bij. Als ik in de app kijk dan staat mijn adres e wel vast in. Een bevestigingsmail heb ik niet terug kunnen vinden.
En @PeterZ(on) ,
Dank. Ik ga zaterdag wel bellen.
En verder prutsen om adres in de app te krijgen.

[edit]
Ik heb adres op website kunnen invullen als ik inlog met “my Renault” met zelfde e-mail/password als in app

[ Voor 13% gewijzigd door Stefannn op 14-12-2024 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Stefannn schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 08:44:
[...]

En @PeterZ(on) ,
Dank. Ik ga zaterdag wel bellen.
En verder prutsen om adres in de app te krijgen.

[edit]
Ik heb adres op website kunnen invullen als ik inlog met “my Renault” met zelfde e-mail/password als in app
Ik heb ff bij mij in de app gekeken en daar ontbreekt ook mijn adres, dus dat zal het probleem niet zijn. Misschien gewoon druk met de post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:27
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 14-12-2024 13:39 . Reden: Dat mag in een TR, niet op deze manier ]

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 14-12-2024 13:39 . Reden: Maak een TR aan aub ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Als ik kijk naar de TW onderaan dit topic, is het toch vrij duidelijk afgekaderd mbt onderwerp. Kunnen we weer ontopic gaan?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Toen ik hem bestelde een week geleden, kreeg ik de mededeling dat het 10 werkdagen, lees twee weken, zou duren. Nog even geduld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Begrijp ik het goed dat overal in België, behalve in Antwerpen, straatparkeren om te laden is vrijgesteld van parkeertarieven?

Dat staat namelijk niet op de ANWB-website over elektrisch rijden in België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
DDDikkiedik schreef op zondag 15 december 2024 @ 09:37:
Begrijp ik het goed dat overal in België, behalve in Antwerpen, straatparkeren om te laden is vrijgesteld van parkeertarieven?

Dat staat namelijk niet op de ANWB-website over elektrisch rijden in België.
Hier vind je de Belgische politiesite met info daarover:
https://www.politie.be/54...or-elektrische-voertuigen

Edit: Sorry, ik had het "Gent" gemist bij het lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Peter-036 op 15-12-2024 13:25 ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Dit artikel gaat over wat parkeerplaatsen zijn voor elektrische voertuigen.
Verder gaat dit enkel over de lokale politie in de zone Gent.
Als je dan verder klikt op de link, lees je dat je in Gent gratis parkeert tijdens het laden, als de parkeerplaats specifiek is voor elektrische voertuigen.
In de publieke parkeergebouwen is laden en parkeren niet gratis in Gent.

In Antwerpen parkeer ik mij altijd in een P+R voor € 1 voor 24u en laad ik ondertussen de EV, koop dan een ticket voor de tramlijn van De Lijn voor ons gezin (we zijn met 4 dus is dit €10), kom ik nog altijd goedkoper uit dan parkeren in het centrum van Antwerpen in één van hun parkeergebouwen, waar de kans klein is dat je nog een plekje hebt om te laden.

Verder heb ik gelezen dat dit kan verschillen van gemeente tot gemeente, dus ff opzoeken op de site van de gemeente of het parkeren gratis is als je op een parkeerplaats laadt voor elektrische voertuigen.

PS.: ik ben Gentenaar daarom dat ik reageer op die info :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:06
@RigolleM In Antwerpen kun je in de Interparking Centraal naast het station een dag parkeren voor 8 euro (bij vooraf reserveren). En die heeft 118 laadplekken waar veel vrije laadplekken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RigolleM schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:04:
[...]

Als je dan verder klikt op de link, lees je dat je in Gent gratis parkeert tijdens het laden, als de parkeerplaats specifiek is voor elektrische voertuigen.

In Antwerpen parkeer ik mij altijd in een P+R voor € 1 voor 24u en laad ik ondertussen de EV, koop dan een ticket voor de tramlijn van De Lijn voor ons gezin (we zijn met 4 dus is dit €10), kom ik nog altijd goedkoper uit dan parkeren in het centrum van Antwerpen in één van hun parkeergebouwen, waar de kans klein is dat je nog een plekje hebt om te laden.

Verder heb ik gelezen dat dit kan verschillen van gemeente tot gemeente, dus ff opzoeken op de site van de gemeente of het parkeren gratis is als je op een parkeerplaats laadt voor elektrische voertuigen.

Welke P+R is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
jongetje schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:35:
@RigolleM In Antwerpen kun je in de Interparking Centraal naast het station een dag parkeren voor 8 euro (bij vooraf reserveren). En die heeft 118 laadplekken waar veel vrije laadplekken zijn.
Zonet ff gesimuleerd en ik kom niet goedkoper uit dan € 16 (exclusief laden).
Misschien wel iets praktischer dan een P+R, zeker als je er gaat shoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
RigolleM schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:04:
[...]

Erg bedankt. De vorige keer heb ik in (bij nader inzien: Mechelen) in de parkeergarage Kathedraal geparkeerd. Ook prettig, maar wel tamelijk duur. In Gent bij een andere centrale parkeergarage.

Ik zal eens op zoek gaan naar P+R daar (en ook in Brussel). Ik zie op de website niet of er genoeg oplaadplekken zijn, en ook niet hoe duur die zijn. Maar dat kan je dan weer apart opzoeken.

Ik parkeer trouwens hooguit vier uur, dus wat dat betreft, is een P+R misschien wat bewerkelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door DDDikkiedik op 15-12-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Linkeroever erg fijne plek om te parkeren. De voetgangerstunnel (belevenis op zich) brengt je direct in het centrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
jongetje schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:35:
Goede tip! Ligt op 10 minuten lopen van het Centraal Station aan het Koningin Astridplein. Daar gelden in de parking heel andere tarieven…Maar ik kom bij het reserveren van een plek niet lager dan €16 voor een dag :?

[ Voor 8% gewijzigd door jdbiggelaa op 15-12-2024 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:06
jdbiggelaa schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:49:
[...]

Goede tip! Ligt op 10 minuten lopen van het Centraal Station aan het Koningin Astridplein. Daar gelden in de parking heel andere tarieven…Maar ik kom bij het reserveren van een plek niet lager dan €16 voor een dag :?
Dan hebben ze deze week die prijzen omhoog gegaan. Ik ben er namelijk 2 weken geleden nog geweest en via de website van de Zoo gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
https://www.zooantwerpen.be/nl/bereikbaarheid/met-de-auto/

Daar is de dierentuin dus ook nog niet van op de hoogte. Maar er zijn nog goedkopere opties om daar te komen.

In ieder geval: volgens de algemene voorwaarden van Interparking kun je in ieder geval vastleggen dat je wilt laden (al zie ik niet hoe dat dan zou moeten). Maar misschien komt dat na het betalen.

Dit klinkt in ieder geval als een mooie tussenstop voor mij op een lange reis.

[ Voor 45% gewijzigd door DDDikkiedik op 15-12-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Zapato schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:27:
[...]

Linkeroever erg fijne plek om te parkeren. De voetgangerstunnel (belevenis op zich) brengt je direct in het centrum.
Maar van de parking tot de voetgangerstunnel en dan tot naar de Meir bv is wel een paar kilometer stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Zijn er hier mensen die wel eens de Hoek van Holland - Harwich ferry hebben genomen met een elektrische auto? Je moet het aangeven bij je boeking. Kom je dan in een aparte rij terecht voor/op het schip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Tommie12 schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:39:
[...]

Maar van de parking tot de voetgangerstunnel en dan tot naar de Meir bv is wel een paar kilometer stappen.
1,4 km tunnel meegerekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 10:15
Ik ben de wintersportrit aan het plannen en ben benieuwd of er inmiddels al een beter alternatief is voor ABRP?

<abrp rant>
Afgelopen zomer reed ik terug vanuit Italie en ABRP stuurde mij meermaals 5 min van de snelweg af (ionity laadplein zonder voorzieningen) terwijl er 3km na deze afrit een groot tankstation/ionity plein met goede voorzieningen langs de snelweg zat.

Ook maakt het een groot verschil (in verbruik) of je 40km lang 70 rijdt in een baustelle of lekker met 150 door kunt karren, ABRP past hier de laadstops niet dynamisch op aan, waardoor ik soms met 30%+ SoC bij een laadstop aankwam, de new recommendation knop kwam alleen naar voren als ik het niet zou gaan halen.

De tesla nav met superchargers is natuurlijk erg goed, maar ik word een beetje moe van de mcdonalds bij elke laadstop, dus een aire/raststätte is prima en hebben tegenwoordig ook laders zat.

</abrp rant>

Hoe doen jullie dit? Geen laadstops in laten plannen en maar kijken wat we doen als SoC onder de 20% komt vind ik nog wel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:57
LigeTRy schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:13:
Ik ben de wintersportrit aan het plannen en ben benieuwd of er inmiddels al een beter alternatief is voor ABRP?

<abrp rant>
Afgelopen zomer reed ik terug vanuit Italie en ABRP stuurde mij meermaals 5 min van de snelweg af (ionity laadplein zonder voorzieningen) terwijl er 3km na deze afrit een groot tankstation/ionity plein met goede voorzieningen langs de snelweg zat.

Ook maakt het een groot verschil (in verbruik) of je 40km lang 70 rijdt in een baustelle of lekker met 150 door kunt karren, ABRP past hier de laadstops niet dynamisch op aan, waardoor ik soms met 30%+ SoC bij een laadstop aankwam, de new recommendation knop kwam alleen naar voren als ik het niet zou gaan halen.

De tesla nav met superchargers is natuurlijk erg goed, maar ik word een beetje moe van de mcdonalds bij elke laadstop, dus een aire/raststätte is prima en hebben tegenwoordig ook laders zat.

</abrp rant>

Hoe doen jullie dit? Geen laadstops in laten plannen en maar kijken wat we doen als SoC onder de 20% komt vind ik nog wel spannend.
Als je een abonnement hebt op ABRP houdt hij rekening met de live rijsnelheden, dus dan zou het verschil niet zo groot moeten zijn. Als het toch structureel niet klopt, kun je het verbruik van je auto aanpassen. In mijn ervaring kun je er zo voor zorgen dat de schatting van ABRP redelijk overeenkomt. Gisteren schatte ABRP bijvoorbeeld dat ik met 12% aan zou komen en kwam ik aan met 15%.

Als het toch mee- of tegenvalt, kun je met de knop 'alternatives' tijdens de rit redelijk eenvoudig alternatieven vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 10:15
Nova163 schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:31:
[...]

Als je een abonnement hebt op ABRP houdt hij rekening met de live rijsnelheden, dus dan zou het verschil niet zo groot moeten zijn. Als het toch structureel niet klopt, kun je het verbruik van je auto aanpassen. In mijn ervaring kun je er zo voor zorgen dat de schatting van ABRP redelijk overeenkomt. Gisteren schatte ABRP bijvoorbeeld dat ik met 12% aan zou komen en kwam ik aan met 15%.

Als het toch mee- of tegenvalt, kun je met de knop 'alternatives' tijdens de rit redelijk eenvoudig alternatieven vinden.
Het grote verschil zit hem in echt flink door kunnen karren (wat ik fijn vind, ook al is verbruik enorm) en baustelle (mijn trip van de zomer was met abbo). Als je het niet gaat halen zoekt ie een nieuwe stop uit, maar ga je het ruim halen, pakt ie niet een stopje oif 2 verder, ook al is dat een stuk beter voor je totale reistijd. En dan is mijn iPhone (13) inmiddels ook nog zo warm dat ABRP nauwelijks/traag reageert.

Anyway, zo kan ik nog wel even doorgaan maar voor mij is ABRP t m niet (meer), vandaar de vraag of iemand ervaring heeft met alternatieven als die er zijn, voor lange ritjes in europa

Edit: Ik heb nu de pump app gevonden, dat ziet er veelbelovend uit :)

[ Voor 3% gewijzigd door LigeTRy op 16-12-2024 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
LigeTRy schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:15:
[...]

Het grote verschil zit hem in echt flink door kunnen karren (wat ik fijn vind, ook al is verbruik enorm) en baustelle (mijn trip van de zomer was met abbo). Als je het niet gaat halen zoekt ie een nieuwe stop uit, maar ga je het ruim halen, pakt ie niet een stopje oif 2 verder, ook al is dat een stuk beter voor je totale reistijd. En dan is mijn iPhone (13) inmiddels ook nog zo warm dat ABRP nauwelijks/traag reageert.

Anyway, zo kan ik nog wel even doorgaan maar voor mij is ABRP t m niet (meer), vandaar de vraag of iemand ervaring heeft met alternatieven als die er zijn, voor lange ritjes in europa
ChargingTime geprobeerd? Daar kun je zowel plannen als ad hoc een lader op je weg uitkiezen. Pas wel op met Raststättes langs de snelwegen. De app suggereert ook stations aan de andere kant van de snelweg en als je daar dan naartoe wil rijden moet je of op de heenweg of bij het vervolg van je reis een grote omweg maken. Maar meestal staat er wel de toevoeging Ost, West etc. bij. Dan weet je wel aan welke kant van de snelweg de lader is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
LigeTRy schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:15:
[...]

Edit: Ik heb nu de pump app gevonden, dat ziet er veelbelovend uit :)
Ik snap je wel.

Eerst en vooral, de situatie vandaag is een pak beter dan een paar jaar geleden. Er zijn gewoon veel meer laders.
Ik kijk bij lange ritten gewoon 1 laadstop vooruit. Lijk het dat ik die niet ga halen, dan ga ik ofwel een beetje vertragen (enkel in Duitsland gebeurt dit eigenlijk), of ik kijk naar een laadpunt dichterbij.
En hetzelfde doe ik als ik ga aan komen met meer dan 15%, al worden laadstops meestal wel beïnvloedt door de maag of de blaas.

ABRP is goed om een idee te krijgen, maar minder noodzakelijk en blijkbaar werken hun algoritmes niet zo goed ondanks de koppeling met de laadstand en het verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
LigeTRy schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:13:

Voor een lange trip is laden met een abo toch wel de goedkoopste manier. Dat is voor mij in Frankrijk dus Ionity en plan gewoon van Ionity naar Ionity welke voor mij met de Classic Ioniq te halen zijn. Kwestie van tijdens het laden de volgende kiezen en in de navigatie zetten. Waar het niet gaat kies ik wat anders. Deze manier van laden kun je toch overal wel hanteren en heb je geen ABRP voor nodig. Het is voor mij de prettigste manier en ik heb alles zelf in de hand. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:33

avotar

P0werd by Black Coffee

DDDikkiedik schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:13:
https://www.zooantwerpen.be/nl/bereikbaarheid/met-de-auto/

Daar is de dierentuin dus ook nog niet van op de hoogte. Maar er zijn nog goedkopere opties om daar te komen.

In ieder geval: volgens de algemene voorwaarden van Interparking kun je in ieder geval vastleggen dat je wilt laden (al zie ik niet hoe dat dan zou moeten). Maar misschien komt dat na het betalen.

Dit klinkt in ieder geval als een mooie tussenstop voor mij op een lange reis.
Zwaar off topic, maar als je naar de zoo wil en geen haast hebt... parkeer bij het eerste treinstation over de grens en pak de trein. Dat kost maar een fractie van wat je in Nederland betaalt en meestal gratis parkeren.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En geen haast? Kwartier met de trein, 20 minuten met de auto. Scheelt niks.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
avotar schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:42:
[...]

Zwaar off topic, maar als je naar de zoo wil en geen haast hebt... parkeer bij het eerste treinstation over de grens en pak de trein. Dat kost maar een fractie van wat je in Nederland betaalt en meestal gratis parkeren.
Het is niet off topic. Want als ik een lange trip maak, dan moet ik tussendoor laden, en snelladen is met een e-golf maar beperkt een optie. Je staat al snel drie kwartier niets te doen.

Dan is de keuze voor vier uur dierentuin door mij snel gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door DDDikkiedik op 16-12-2024 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor de oostenrijk gangers komende maanden: Ik kreeg net een mailtje van TIWAG dat ze hun laadprijzen per 1/1 aanpassen:

van 30 of 60ct/minuut voor DC-laden, nu naar 58ct/kwh (en 10ct/minuut na het 1e uur)
Staat niets bij over AC laden, maar dat heb ik ook nog niet gedaan bij TIWAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:36
markjanssen schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:07:
Voor de oostenrijk gangers komende maanden: Ik kreeg net een mailtje van TIWAG dat ze hun laadprijzen per 1/1 aanpassen:

van 30 of 60ct/minuut voor DC-laden, nu naar 58ct/kwh (en 10ct/minuut na het 1e uur)
Staat niets bij over AC laden, maar dat heb ik ook nog niet gedaan bij TIWAG.
Kleine correctie, 56 cent.
De nieuwe prijzen staan al op de site en voor AC staat er nog steeds 36 cent. Dat is ook toevallig het tarief waarvoor ik afgelopen weekend in Gerlos een aantal uur heb geladen.
Pagina: 1 ... 92 ... 131 Laatste

Let op:
De volgende onderwerpen hebben eigen topics en moeten daar worden besproken*:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

* Uitzondering: Eventuele bevindingen in het buitenland die specifiek voor je reis relevant zijn geweest ivm bijv. exotische laadpaalaanbieders of lokale situaties.

Voor de duidelijkheid: discussie ICE vs EV vs waterstof hoort niet thuis in dit topic; doe dat dan ook niet (ook niet subtiel). Vermelden wat je reis was geweest als je EV of ICE had gereden; prima. Dat je dan meldt dat je voorkeur (daarom) hebt voor het een of ander: ook goed. Maar laat die eindeloze discussie over wat 'beter is' toch achterwege (is enorm subjectief). Het eindigt nergens en de gemoederen lopen daardoor alleen maar op.

Specifieke discussies over laadcurves etc. zijn ook beter op hun plek in het algemene BEV topic of het merkspecifieke topic.