Maandag 29 juli op vakantie gegaan met een Renault ZOE met 52kw batterij. Met 2 volwassenen, grote jongen van 14, grote hond op de achterbank, een SUP achterin, grote roltas, bagagekoffer en nog wat tassen. Niet boven de achterbank uitstekend, dus kan goed door de achteruitkijkspiegel kijken. SUP peddel vastgemaakt aan de dakhendels. Daar kon weer handdoek aan om de hond uit de zon te houden. Achter de voorstoel ook een bagagekoffer met een grote dikke hondenmat erop.
2 jaar geleden durfde ik niet aan op naar eiland Elba in Italië te gaan met de ZOË. Was wel het plan, maar we hadden een Polestar 2 voor 1 maand geleasd. En dat vindt ik ook een erg mooie auto. Dat was met die Polestar charge kaart toen 35cent bij de Ionity laders. Toen ook zoveel mogelijk Ionity laders gedaan.
Jammer dat tijdens het snelladen de airco niet remote kunt starten. Moesten weer vertrekken met een hele warme auto.
Eerste stop in Rust, Duitsland. 2 nachten. Om het Europapark te bezoeken.
671km. Vertrokken om 5:45. Aankomst 16:15. 105km/h gereden op cruisecontrol. Weinig files.
Laad sessies gegevens uit Tronity app:
Vertrokken 5:45 100%.
Shell Tatelaar Didam (nog net in NL). 6:57 | 63% - 7:27 | 88% | 10kWh
Eerste Tesla lader, ook om te proberen dat het werkte. Nordpark 1, Hilden. 8:51 | 47% - 9:27 | 85% | 16 kWh
Mooie laadstation met heel veel laders. Tesla, FastNed, ander merk en een Nio accu wisselstation.
Mundipharmastraße 6, Limburg an der Lahn. Aantal Tesla laders bij een winkelcentrum. 11:09 | 37% - 12:00 | 92% | 23kWh.
Tesla, bij een bouwmarkt.
BAUHAUS, Kammerforststraße 19, 76646, Bruchsal, Baden-Württemberg. 14:12 | 32% - 15:00 | 87% | 23kWh.
Hotel Restaurant Löwen, Kleophastr. 9-11, Rust, Baden-Württemberg. 16:42 | 44% - 20:18 | 99% | 23kWh. €0,40 per kWh.
Woensdag 31 juli. Europapark naar MondSee in Oostenrijk. 558km. Exacte vertrek en aankomsttijd weet ik niet meer.
Ionity, Gruibingen, Baden-Württemberg. Direct aan de snelweg. 10:45 | 29% - 12:03 | 92% | 26kWh.
Lavazza, 83607, Holzkirchen, Bavaria. 14:06 | 22% - 14:51 | 80% | 23kWh.
Aan de MondSee, vlakbij een restaurant, 31cent per minuut, totaal €40,00!
Robert Baum Promenade 5, 5310, Mondsee, Upper Austria. 19:06 | 34% - 21:18 | 74% | 16KWh.
Pension in Oostenrijk is €0,50 per kWh.
Plugcharge pas met abonnement afgesloten voor 1 maand. Korting voor Tesla en Ionity deden het niet, maar Plugcharge support geeft aan dat ze het verschil gaan terugstorten als ik screenshots van betalingen ga sturen.
Ik zag 2 dagen voor vertrek dat in Renault app dat je voor €4,99 ook een laad korting pas kon aanvragen. Maar dan moet er een pas opgestuurd worden, wat een aantal dagen duurt. Misschien vindt ik die na de vakantie thuis op de mat. Dit dan ook maar direct opgezegd. Nog contact gezocht met Renault support via chat. Geen reactie terug gehad. Plugsurfing contact chat support, want Renault gebruikt dat. Maar die doen geen Renault ondersteuning en verwezen naar Renault. Was wel 40% korting ipv 30% korting en lager maandabonnement geld.
Onderweg ChargeFinder app gebruikt, route gepland in die app en gefilterd op exploitanten Tesla en Ionity. Er was dan ook een overzicht met welke laders op welke afstand zaten. Daar kozen we er dan 1 van.
Tronity app trial voor 14 dagen in gebruik. Gekoppeld met Renault account. Dan zijn die charges te zien. En je krijgt om de 10% pushmeldingen van de laadstatus.
Thuis achter laptop ABRP geprobeerd die ik vorige keer ook had gebruikt. Maar ik zag niet hoe ik op alleen op Tesla en Ionity kon filteren. Dus verder niet meer gebruikt.
Had wel Renault Google navigatie aan en Apple CarPlay Waze aan. Maar toen Waze ons de snelweg afstuurde alleen verder gegaan op de Google navigatie, om de snelweg laders te kunnen blijven gebruiken.
Nog kijken hoe ik de EasyPark internationaal app op de IPhone kan installeren. Te gebruiken op de vele betaalde parkeerplaatsen. Iets met wijzigingen van land/regio. Irritant.
Reistijd was lang, maar voelde niet zo. Zeker omdat we ook op tijd waren vertrokken, niet in het weekend reden en geluk met weinig files. We wisten dat het een kleine uitdaging zou kunnen zijn. De Renault Zoe is een lekkere auto. Ziet er klein van buiten uit en voelt aan de binnenkant best groot. Ook zit je vrij hoog.
Nu in Oostenrijk bij pension laden.
Over een paar dagen nog naar een ander pension in Oostenrijk. Dit is maar 30 minuten verderop. Dan nog in 1 of 2 etappes naar huis. Nog zoek welke accommodaties.
[
Voor 1% gewijzigd door
fredderf op 04-08-2024 20:07
. Reden: Toevoeging airco. ]