Half juni vertrekken wij naar zuid Frankrijk, ik ben er vaker geweest maar nog niet eerder met een EV. We zitten een stukje zuidelijker van Gap, ongeveer 1200 kilometer rijden.
Om wat tijd te besparen wil ik deze keer toch de tolwegen nemen voor de heenweg, op de terugweg pakken we een andere route binnendoor.
Nu zat ik eens te kijken welke aanbieders een goede dekkingen hebben op de route Nancy - Dijon - Lyon - Grenoble - Gap.
Voor mij lijkt een Tesla abonnement interessant vanwege de goede dekking en lage prijs. Echter zie ik dat je maximaal 5 laadsessies per dag kunt doen. Dat is voor mij te weinig aangezien ik met een Ioniq 28 kWh zal reizen. Kan je na deze 5 sessies helemaal niet meer laden of alleen nog tegen het reguliere (hogere) tarief?
Daarnaast is denk ik een Ionity pass ook wel interessant. Mooie dekking en met een abonnement ook niet al te prijzig.
Ik kan best wat ervaringen vinden over het reizen met een EV door Frankrijk maar veel blogs zijn al jaren oud, en denk ik dus ook sterk verouderd.
Zijn er verder nog aanraders van aanbieders en eventuele abonnementen die handig/voordelig zijn op deze route?
Ik ben ook voorzien van een ESB laadpas uit Duitsland met een vast tarief maar deze lijkt in Frankrijk weinig DC dekking te hebben.
Uiteraard neem ik ook andere passen mee. Recharge, Vattenfall, Chargepoint en een CC.
[
Voor 3% gewijzigd door
Headshot_NL op 22-04-2024 08:20
]
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1