GoolseKruik schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:49:
Hoi beste mede tweakers.
In augustus vertrek ik vanuit Nederland naar rovinj Kroatië met mijn Skoda Enyaq 60. Ik rijd de auto nu een klein jaar en heb eigenlijk altijd thuis geladen. Ik vind de reis toch best een beetje spannend. Ik ben gewend om grote afstanden te maken met een benzine auto, maar nog geen ervaring met mijn ev. Ik ben van plan om met de app pump te rijden. Deze app bevalt prima in mijn vriendenkring. Echter ben ik op zoek naar tips qua laadpassen of eventuele abonnementen voor het laden. Ik rij de auto privé en heb dan ook geen zakelijke laadpas. Ik lees verschillende verhalen over verschillende passen. Iemand ervaring met de ev richting istrie? Ik hoor het graag!
Hey, wij zijn in mei ook naar Istrië gereden met een EV (Polestar 2), meer bepaald naar Medulin! Dus ik deel graag mijn ervaring, hopelijk heb je er wat aan
Wij zijn vertrokken vanuit België en hebben het op 2 dagen gedaan. Tijdens de overnachting konden we telkens volladen, zodat we zowel de 1ste als de 2de dag met een volle batterij konden vertrekken. De route op de 1ste dag liep over Luxemburg en Duitsland (met een stukje binnenbaan van Pirmasens naar Landau in der Pfalz) naar München, waar we overnacht hebben. En daarna van München over Oostenrijk en Slovenië naar onze eindbestemming.
We hebben daarbij alleen de Plugsurfing laadpas en de Shell laadpas gebruikt. We hebben voornamelijk bij Ionity geladen, dit omdat we bij onze Polestar de Plugsurfing laadpas gekregen hebben waarmee je goedkoper oplaadt bij Ionity (€ 0,35/kWh).
Het viel ons wel op dat het bij veel Ionity's behoorlijk druk was, en dat was buiten het seizoen. Dus als je in augustus reist zou ik zeker alternatieven voorzien voor je laadstops.
In Kroatië zelf hebben we opgeladen met de
eSpots app van HR Telekom en met de
Elen app.
Met de eSpots app was dat in ons geval zelfs gratis
Dit zijn de laadstops die we gedaan hebben, en het aantal kWh dat we telkens hebben geladen. Wel belangrijk om even bij te vermelden dat we in Duitsland, daar waar het kon, serieus doorgereden hebben, dus het kan ongetwijfeld met één of zelfs twee stops minder. De eerste stop op dag 2 was ook bijzonder inefficiënt omdat we geladen hebben tijdens ons ontbijt, terwijl we nog meer dan 80% batterij hadden