• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:16
theduke1989 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 17:44:
[...]

Ik ben letterlijk nu weer terug aan het rijden vanuit Dordrecht naar Ralingen. Vandaag om 08:00 vertrokken en had nog 8% 29km. Ben nu aan het laden bij Fastned om geen gekke problemen te krijgen. Had bij Shell gekeken die zijn duurder dan Fastned terwijl eigen benzinepomp.

Had bij van der Valk 16 Tesla stations. Die was 0.69 cent. Maar geen van alle had mijn auto geaccepteerd. Altijd Fehler Ladegerät bij alle 4. Dus maar weer volladen bij Fastned tot aan huis. Helaas 0.77 moet ik betalen
Tip; vaak krijg je al korting bij een aanbieder als je alleen maar de app van ze gebruikt. Fastned is hier een voorbeeld van; Je krijgt dan 10% korting en betaalt ipv 77 cent, 69 cent.

Bij Allego krijg je in hetzelfde geval 8% korting

En ja, je betaalt dan met je persoonlijke gegevens.

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20:04
theduke1989 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 17:44:
[...]

Ik ben letterlijk nu weer terug aan het rijden vanuit Dordrecht naar Ralingen. Vandaag om 08:00 vertrokken en had nog 8% 29km. Ben nu aan het laden bij Fastned om geen gekke problemen te krijgen. Had bij Shell gekeken die zijn duurder dan Fastned terwijl eigen benzinepomp.

Had bij van der Valk 16 Tesla stations. Die was 0.69 cent. Maar geen van alle had mijn auto geaccepteerd. Altijd Fehler Ladegerät bij alle 4. Dus maar weer volladen bij Fastned tot aan huis. Helaas 0.77 moet ik betalen
Naast alle andere commentaren… spekkoper!!!!
Benzine rijdt bij vergelijkbaar formaat auto grofweg 1 liter benzine op 2kWh.
Waar tank je tegenwoordig (aan de snelweg) tegenwoordig nog voor 1.54??

"Van scratch" zelfbouw home-automation, Solaredge 14.4kWh thuisbatterij & 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes, 150L zonneboiler, 2x 3kW Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, Jacuzzi, Sauna, Ioniq5 EV

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:42
d_marf schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:38:
[...]

Tip; vaak krijg je al korting bij een aanbieder als je alleen maar de app van ze gebruikt. Fastned is hier een voorbeeld van; Je krijgt dan 10% korting en betaalt ipv 77 cent, 69 cent.

Bij Allego krijg je in hetzelfde geval 8% korting

En ja, je betaalt dan met je persoonlijke gegevens.
Inderdaad en tot 30 september krijg je ook nog 50% korting op een abo. Maar ja, als je je nergens in verdiept en niet luistert naar tips dan betaal je de hoofdprijs, maar moet je ook niet klagen.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
Peter-036 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:00:
Alle mensen die hierboven een (maand-)abo adviseren, is dat echt nuttig voor een éénmalige rit? Ik denk van niet, daarnaast is het voordeel bij éénmalig laden (vrijwel) nihil.

#Korting is leuk, maar je moet er eerst voor betalen.... hoeveel voordeel heb je dan nog?
Kwestie van een rekensom. Bij Electra krijg je bijvoorbeeld 20 cent korting per kWh voor € 5,99 Vanaf > 60 kWh laden in die betreffende maand dus rendabel ;). Meestal is het vanaf 2x laden echt de moeite waard, tenzij je een flinke 108kWh iX3 volblaft. :9

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:01
Mja, in dit geval gaat het om peanuts.
Als je met 29km te gaan er nog iets bij laadt om thuis te komen is dat 5 kWh oid.
Ja, hij had met de app kunnen laden voor wat korting bij FastNed.
Misschien nog wel gebruik kunnen maken van de eerste €25 gratis laden?

Maar ook indien niet, dan ging het hier om weinig. En dito weinig winst.

Wel vreemde ervaring bij tesla, incompatibiliteit van de auto?
Maar niet genoeg info om er iets zinnigs over te zeggen.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:42
Puppetmaster schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:56:
Mja, in dit geval gaat het om peanuts.
Als je met 29km te gaan er nog iets bij laadt om thuis te komen is dat 5 kWh oid.
Ja, hij had met de app kunnen laden voor wat korting bij FastNed.
Misschien nog wel gebruik kunnen maken van de eerste €25 gratis laden?

Maar ook indien niet, dan ging het hier om weinig. En dito weinig winst.

Wel vreemde ervaring bij tesla, incompatibiliteit van de auto?
Maar niet genoeg info om er iets zinnigs over te zeggen.
Volgens mij bedoelde hij dat hij bij vertrek in Dordrecht nog 8% SoC en 29km bereik had.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Pagina: 1 ... 173 174 Laatste

Let op:
De volgende onderwerpen hebben eigen topics en moeten daar worden besproken*:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

* Uitzondering: Eventuele bevindingen in het buitenland die specifiek voor je reis relevant zijn geweest ivm bijv. exotische laadpaalaanbieders of lokale situaties.

Voor de duidelijkheid: discussie ICE vs EV vs waterstof hoort niet thuis in dit topic; doe dat dan ook niet (ook niet subtiel). Vermelden wat je reis was geweest als je EV of ICE had gereden; prima. Dat je dan meldt dat je voorkeur (daarom) hebt voor het een of ander: ook goed. Maar laat die eindeloze discussie over wat 'beter is' toch achterwege (is enorm subjectief). Het eindigt nergens en de gemoederen lopen daardoor alleen maar op.

Specifieke discussies over laadcurves etc. zijn ook beter op hun plek in het algemene BEV topic of het merkspecifieke topic.