• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:00
Maarten Koning schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:19:
[...]

Ah kijk, dat verklaart het 👍

Overigens (maar dat is misschien een beetje off-topic) krijg ik het idee dat Alpitronic zo langzamerhand bijna richting een monopolie gaat, alle nieuwe snellaadstations die ik zie krijgen laadpalen van deze Italiaanse leverancier. Wat zie je verder nog, Kempower uit Finland (die kleine paaltjes met de kabel rechtop in zo'n veer), en hier en daar Siemens, vooral bij Engie Vianeo, maar die blijven volgens mij ver achter.
Dat idee heb ik ook, je komt soms nog een ABB tegen en meer richting zuid-oost europa het Turkse vestel.

• Lumia Kees
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:02
Als ik een paar duizend km door Frankrijk reis, ongeveer een derde daarvan niet langs snelwegen, heb ik dan genoeg aan een Electro essential abonnement of is het ook zinvol om een Ionity abo te nemen?

Heb ook de ANWB pas.

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:41

Harrie van Til

Doe maar blauw

Lumia Kees schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:19:
Als ik een paar duizend km door Frankrijk reis, ongeveer een derde daarvan niet langs snelwegen, heb ik dan genoeg aan een Electro essential abonnement of is het ook zinvol om een Ionity abo te nemen?

Heb ook de ANWB pas.
Kijk gewoon even op de Electrakaart in hun app. Jij weet waar je langs komt. Kun je gewoon zien waar ze staan.

Ik denk dat Electra-abbo in Frankrijk meer dan afdoende is.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

• Bolulla
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:11
Lumia Kees schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:19:

Heb ook de ANWB pas.
Ik ga volgende week door Frankrijk toeren en geen tolwegen. Ik heb electra+ en electroverse en eventueel chargemap.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:15
Tommie12 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:09:
[...]

Nog nooit gezien. Zo veel zijn er niet denk ik...
Of je rijdt net routes waar ze niet zijn. ;)

In Duitsland staan er een paar op onze wintersport route, in Frankrijk bij Macôn en Lyon ook tegengekomen.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:25
-tom-562 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 21:55:
[...]

Hier op terug komend, deze locatie is i.s.m. BK World. Een Duits concern dat een 'premium' laadervaring wilt bieden bij verschillende laadaanbieders (o.a. Tesla, Fastned en nu dus ook Electra). Vooral in Duitsland actief maar dus ook in België, Frankrijk en een enkele in Nederland
Meer info is hier te vinden:
https://bk.world/?lang=en
Afgelopen maanden 4x geladen bij de Supercharger in Roye (FR), daar staat ook zo'n gebouw van BK World en ik vind dat prima/ genoeg. Je kunt koffie en ander drinken halen en beperkt eten en drinken. Prijzen zijn redelijk en locatie was steeds schoon (zowel rond 8.00 uur als rond 22.00 uur). Die supercharger is overigens een aanrader. 32 v4 laadpalen en dus altijd plek.

This train carries saints and sinners

Pagina: 1 ... 170 171 Laatste

Let op:
De volgende onderwerpen hebben eigen topics en moeten daar worden besproken*:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

* Uitzondering: Eventuele bevindingen in het buitenland die specifiek voor je reis relevant zijn geweest ivm bijv. exotische laadpaalaanbieders of lokale situaties.

Voor de duidelijkheid: discussie ICE vs EV vs waterstof hoort niet thuis in dit topic; doe dat dan ook niet (ook niet subtiel). Vermelden wat je reis was geweest als je EV of ICE had gereden; prima. Dat je dan meldt dat je voorkeur (daarom) hebt voor het een of ander: ook goed. Maar laat die eindeloze discussie over wat 'beter is' toch achterwege (is enorm subjectief). Het eindigt nergens en de gemoederen lopen daardoor alleen maar op.

Specifieke discussies over laadcurves etc. zijn ook beter op hun plek in het algemene BEV topic of het merkspecifieke topic.