• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:39
-tom-562 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:19:
Wat je ziet is dat je met een CC wel de hoofdprijs gaat betalen
Het enige wat me boeide, was daadwerkelijk laden. Werkgever betaald, zonder gezeur, gewoon netjes voor het laden.

• ikbentochniegek
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:17
Stefannn schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:14:
[...]

Leuk verslag.
Dat de bajonetsluiting van de aanhanger verdraait zit is niet echt een reden om de stekker te vervangen. Alleen als hij nog nieuw/stroef is zal hij bij insteken altijd op de zelfde draaihoek staan als bij het uittrekken. De stekker van mijn fietsdrager is wat losser en moet ik altijd in de goede hoek houden bij het insteken.
De notch was ondertussen beschadigd, een beetje maar niet heel goed te zien op de foto. Ook de trekontlasting was ook niet meer helemaal lekker. Een nieuwe stekker is niet duur, en nu past het gewoon weer fatsoenlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/du8Kd-MNIH80i-ZqnM8SyUaSYx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYEl3H0WzddbuMmqqGAfx5FB.jpg?f=fotoalbum_large

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:01

Pazo

Mroaw?

Dani86 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:01:
[...]

Ik begrijp dat sommige mensen op vakantie minder haast hebben, maar dit kan wel echt sneller.

Rijd hem met 130/140 ns leeg tot 6% en laad tot 70. Dan zul je zien dat het veel sneller gaat.
Dat weet ik, maar dat hoeft voor ons niet. Als je ergens koffie gaat drinken met wat eten waren we zo 45min verder en was de auto ook weer vol. Kwam gewoon prima uit voor ons.

Enphase topicJeroen.nlPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:43

-tom-562

Oliesjeik

sorted.bits schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 10:33:
[...]

Het enige wat me boeide, was daadwerkelijk laden. Werkgever betaald, zonder gezeur, gewoon netjes voor het laden.
Ja, helaas heeft een meerendeel van de EV rijders dat geluk dus niet

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
-tom-562 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:19:
Wat je ziet is dat je met een CC wel de hoofdprijs gaat betalen
Niet altijd. Juist in Denemarken was mijn ervaring dat de bankpas (werkt net zo goed als een creditcard) net zo duur was als de app, onder andere bij Uno-X.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Dani86 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:01:
[...]

Ik begrijp dat sommige mensen op vakantie minder haast hebben, maar dit kan wel echt sneller.

Rijd hem met 130/140 ns leeg tot 6% en laad tot 70. Dan zul je zien dat het veel sneller gaat.
Laden tot 90% is niet het snelste, maar 140 rijden ook niet. Inderdaad het beste is leegrijden tot het liefst onder de 5%. En rond de 70-80% weer doorrijden. Na 80% kakken alle oudere (<2025) VAG modellen stevig in.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

Pagina: 1 ... 167 168 Laatste

Let op:
De volgende onderwerpen hebben eigen topics en moeten daar worden besproken*:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

* Uitzondering: Eventuele bevindingen in het buitenland die specifiek voor je reis relevant zijn geweest ivm bijv. exotische laadpaalaanbieders of lokale situaties.

Voor de duidelijkheid: discussie ICE vs EV vs waterstof hoort niet thuis in dit topic; doe dat dan ook niet (ook niet subtiel). Vermelden wat je reis was geweest als je EV of ICE had gereden; prima. Dat je dan meldt dat je voorkeur (daarom) hebt voor het een of ander: ook goed. Maar laat die eindeloze discussie over wat 'beter is' toch achterwege (is enorm subjectief). Het eindigt nergens en de gemoederen lopen daardoor alleen maar op.

Specifieke discussies over laadcurves etc. zijn ook beter op hun plek in het algemene BEV topic of het merkspecifieke topic.