• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:48

-tom-562

Oliesjeik

Puppetmaster schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:18:
[...]

Precies dat.
Daarom kan voor VAG rijders met een specifiek abo ABRP nog wel handig zijn. :)
Zeker in CarPlay werkt het wel mooi.
Ik snap ook niet waarom VAG dat niet fixed, ik ben geen programmeur maar zoiets is toch niet zo moeilijk :P

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:40
ikweethetbeter schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:15:
[...]

Vertelt jouw classic Ioniq ook hoeveel laders er op een bepaalde locatie zijn, hoeveel er daarvan beschikbaar zijn, en of dat 50 kW, 150 kW of 350 kW laders zijn?
Nee die vertelt niets, die gebruik ik ook niet. Ik heb alleen de eindbestemming erin staan.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• PeterZ(on)
Puppetmaster schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:24:
[...]

Als ik een route heb die ik ken, omdat ik hem vaak/jaarlijks rijd, dan gebruik ik ook geen specifieke planner meer.
Voor onbekende routes doe ik het op dezelfde manier, ik bekijk thuis waar ik denk te gaan laden op basis het te verwachtte verbruik/bereik. Bij een lange vakantietrip heb je toch meestal een abo voor de laagste prijs en plan ik gewoon van lader naar lader die past binnen het bereik van de Ioniq.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• ikbentochniegek
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:59
Pannekoek81 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:30:
[...]

Die ervaring hebben wij ook dat ABRP totaal niet werkt voor ons. Ik snap het sowieso niet zo goed. Onze BMW met OS9 ziet alle laadpalen incl bezetting, weet wanneer het nodig is om te laden en past de route daarop aan. Waarom zou ik dan nog een app gebruiken?

Wij stoppen wanneer wij eraan toe zijn of de auto eraan toe is. Indien ik dus tussendoor denk oh iemand moet plassen, dan pak ik de eerst volgende stop en ga ik daar laden. De route wordt daarna weer aangepast door de auto zelf op basis van verbruik.
Ik heb ooit abrp gebruikt omdat de skoda navigatie niet kan filteren op aanbieder, hij planned dus random aanbieders in de route.
Maar ik vond het niks want het crashte mij te vaak.

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:19
-tom-562 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:28:
[...]

Ik snap ook niet waarom VAG dat niet fixed, ik ben geen programmeur maar zoiets is toch niet zo moeilijk :P
Ik weet niet waarom hier zo vaak VAG wordt gebruikt als men het MEB platform of VW/Skoda bedoelt. Audi of Porsche hebben hele andere navigatiesoftware dan VW en laat nou bijv de 2026 A6/Q6 gewoon die voorkeurproviders in de software hebben zitten in de auto. En ik weet bijv niet hoe Porsche het heeft geïmplementeerd in de Taycan of Macan, laat staan dat ik weet hoe het in de nieuwe Bentley Torcal gaat werken..

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 03-08-2026 19:18 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:55
Dat automatisch laden met inpluggen maakt mij niet zoveel uit. Zolang ik maar kan inpluggen en mijn rfc tag ertegenaan kan houden. En dat werkt bij zo goed als alle snelladers in Europa wel (uitgezonderd Tesla, maar daar heb ik dan met mijn Tesla weinig last van doordat deze automatisch laad :+) iig met mijn travelcard druppel.

Wat mij betreft mag de europese unie zich hard maken dat je bij elke publiek laadpaal je ook met je rfc tag moet kunnen laden. Ik heb na mijn vakantie 3 a 4 apps op mijn telefoon, allemaal met een account en mijn creditcard gegevens. De ene garage doet deze app, de andere paal in een stadje doet weer een andere app. Dat is het enige nadeel vind ik in het buitenland, waar je in Nederland met de nfc tag bij zo goed als elke paal kunt laden. In elke stad, parkeergarage, dierentuin etc.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:47:
Dat automatisch laden met inpluggen maakt mij niet zoveel uit. Zolang ik maar kan inpluggen en mijn rfc tag ertegenaan kan houden. En dat werkt bij zo goed als alle snelladers in Europa wel (uitgezonderd Tesla, maar daar heb ik dan met mijn Tesla weinig last van doordat deze automatisch laad :+) iig met mijn travelcard druppel.

Wat mij betreft mag de europese unie zich hard maken dat je bij elke publiek laadpaal je ook met je rfc tag moet kunnen laden. Ik heb na mijn vakantie 3 a 4 apps op mijn telefoon, allemaal met een account en mijn creditcard gegevens. De ene garage doet deze app, de andere paal in een stadje doet weer een andere app. Dat is het enige nadeel vind ik in het buitenland, waar je in Nederland met de nfc tag bij zo goed als elke paal kunt laden. In elke stad, parkeergarage, dierentuin etc.
En dan bij voorkeur dat het gewoon voor iedereen even duur is tenzij je een bepaalde korting krijgt. Dan krijg je daarin tenminste ook wat transparantie.

• PeterZ(on)
JTHZZ schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:16:
[...]

Ik weet niet waarom hier zo vaak VAG wordt gebruikt als men het MEB platform of VW/Skoda bedoelt. Audi of Porsche hebben hele andere navigatiesoftware dan VW en laat nou bijv de 2026 A6/Q6 gewoon die voorkeurproviders in de software hebben zitten in de auto. En ik weet bijv niet hoe Porsche het heeft geïmplementeerd in de Taycan of Macan, laat staan dat ik weet hoe het in de nieuwe Bentley Torcal gaat werken..
De software van Porsche schijnt toch ook dramatisch te zijn, bekijk de vakantievideo van Jens van Move Electric maar eens. Navigatie reset zich tijdens de trip, laadplanning verdwenen en dat soort zaken.

Pagina: 1 ... 165 166 Laatste

Let op:
De volgende onderwerpen hebben eigen topics en moeten daar worden besproken*:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

* Uitzondering: Eventuele bevindingen in het buitenland die specifiek voor je reis relevant zijn geweest ivm bijv. exotische laadpaalaanbieders of lokale situaties.

Voor de duidelijkheid: discussie ICE vs EV vs waterstof hoort niet thuis in dit topic; doe dat dan ook niet (ook niet subtiel). Vermelden wat je reis was geweest als je EV of ICE had gereden; prima. Dat je dan meldt dat je voorkeur (daarom) hebt voor het een of ander: ook goed. Maar laat die eindeloze discussie over wat 'beter is' toch achterwege (is enorm subjectief). Het eindigt nergens en de gemoederen lopen daardoor alleen maar op.

Specifieke discussies over laadcurves etc. zijn ook beter op hun plek in het algemene BEV topic of het merkspecifieke topic.