Ik heb hoofdzakelijk Tesla (met Abo voor een maandje) gebruikt (en een enkele keer Ionity). Nadeel van Ionity vindt ik dat het aanbod per parkeerplaats vaak maar beperkt is en vaak vol is (zeker in het seizoen). Er zijn veel mensen die Tesla weer een nadeel vinden omdat het meestal iets van de snelweg af ligt. Dat klopt maar er is eigenlijk altijd plaats en in het merendeel van de gevallen zijn er verschillende faciliteiten (Mac, bakker, toilet etc.). Dat vindt ik dan weer een voordeel (en de prijs ook
). Ik weet niet hoe de navi van de Ariya tegenwoordig is maar ik heb gewoon die gebruikt. Ik kon toen (ook) aangeven dat er laadpalen langs de route gezocht moesten worden (los van waar de navi zelf mee kwam). Helaas kon er niet op aanbieder geselecteerd worden. Had vooraf ook met ABRP gekeken en je krijgt een idee maar tijdens de rit zelf kan er zoveel gebeuren en kan de route zomaar worden aangepast dat het maar de vraag is wat je er aan hebt.
Maar zoals gezegd, even het loepje gebruiken en je vindt een schat aan informatie. Bedenk wel, zoveel mensen ook bijna zoveel meningen.
Ik gebruik ook regelmatig de “charching time” app.
Dan kun je alle snellaadstations zien die op jouw route naar je bestemming liggen.
Zonder abo zie je alle snelladers. Met een abo kun je nog meer specificeren, bv met aanhanger laden, toiletten, restaurants e.d.
Maar zoals gezegd, even het loepje gebruiken en je vindt een schat aan informatie. Bedenk wel, zoveel mensen ook bijna zoveel meningen.
Ik gebruik ook regelmatig de “charching time” app.
Dan kun je alle snellaadstations zien die op jouw route naar je bestemming liggen.
Zonder abo zie je alle snelladers. Met een abo kun je nog meer specificeren, bv met aanhanger laden, toiletten, restaurants e.d.