• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:31
Dutchfoxx schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:39:
[...]

Ik Check de Ionity App op populaire trajecten, niet om het een of ander, maar bijvoorbeeld vóór Valence en voor Lyon, 1 van 11 en 2 van 15 beschikbaar en enkele binnen paar minuten vrij.

Geen laadstress vanmiddag…..

Misschien de Zwarte Zaterdag begin Augustus
Inderdaad hier geen laadstress. Twee keer geladen bij Ionity. Eerste stop ca. 2 minuten wachten, tweede stop geen wachttijd. Andere aanbieders waarschijnlijk nog rustiger, Ionity is in mijn ervaring het drukst.

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:30
Wij zijn afgelopen zondag begin van de avond vanuit omgeving Zwolle naar Pineda de Mar gereden over de route de soleil. Wij rijden altijd snachts op de heen weg. Rijd lekker door en zo goed als geen files de volgende dag. Heb de code gebruikt van Electra voor eerste 2 maanden gratis om het uit te proberen aangezien Mobilize de prijzen al 2 keer heeft verhoogd in paar maanden tijd (dus deze ook opgezegd). Met Electra aantal keer snachts kunnen laden voor 19 eurocent. Voor de rest rond de 29 eurocent (behalve in België daar was het nog rond de 44 eurocent). Maar geen laad stress gehad. Had de route via de Electra app en ABRP al beetje uitgestippeld en zijn gewoon van laadpaal naar laadpaal gereden. Nergens hoeven wachten en bijna overal gewoon tot 80% geladen (ook al hoefde dat niet altijd per se). Maar eerste keer elektrisch op vakantie maar wij willen nooit meer anders. Rijdt toch relaxter en elke paar uur stoppen is toch wel lekkerder (al stopte wij ook regelmatig toen we nog met benzine auto reden). Maar heb best wel zitten lachen toen ik de rekening zag van het laden op de heenweg (terugweg zal straks wel iets duurder zijn aangezien we dan overdag rijden). € 82.65 geladen en vorig jaar op de heen weg iets meer als € 200 benzine. (Wij rijden 110 op de snelweg want het is vakantie dus waarom sneller rijden). Dus voor ons echt niks anders meer dan een EV (en we kunnen thuis laden dus schilt echt een bult tov benzine voor ons).

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
ASW1 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 15:03:
[...]

Inderdaad gruwelijk druk daar.

[...]

Het gaat dan specifiek over de autoroute door een heel dunbevolkt gebied tussen Toul en Dijon, waar maar weinig laders zijn. Grootste deel van het jaar geen probleem maar op zwarte zaterdagen is het daar gewoon stampend druk met laadfiles en verkeersregelaars erbij. Spannend zou ik het niet willen noemen maar het is wel iets wat de meesten van ons liever zouden willen vermijden. (bijvoorbeeld door nog bij Ionity in Toul te laden of Tesla Val-de-Meuse te pakken.)
En nu 3 uur later 13 van de 21 beschikbaar. Geen idee hoe lang dat piekmoment heeft geduurd. Maar het blijft opvallend hoeveel mensen blindelings Ionity pakken terwijl niet ver ervoor of erna ook gewoon flinke laadparken staan, bijv aire de chateauvillain 40 engie palen en een Tesla supercharger. Dan maar ietsje duurder lijkt me, ipv wachttijd..

Maar goed.. het is al spannend genoeg, met de EV op zomervakantie.. :D

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:35
JTHZZ schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 17:50:
[...]

Maar het blijft opvallend hoeveel mensen blindelings Ionity pakken terwijl niet ver ervoor of erna ook gewoon flinke laadparken staan, bijv aire de chateauvillain 40 engie palen en een Tesla supercharger.
Als je uit de richting van Metz/Nancy komt heb je daar weinig aan. Dan heb je nog Aire de Montigny-le-Roi maar daar zijn ook niet veel laders en is het ook knetterdruk.Vanaf Langres is er helemaal niets totdat je bij Dijon komt. Dat veel mensen Tesla niet kennen is omdat het niet in de laadapps staat.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:59
ASW1 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 18:17:
[...]

Als je uit de richting van Metz/Nancy komt heb je daar weinig aan. Dan heb je nog Aire de Montigny-le-Roi maar daar zijn ook niet veel laders en is het ook knetterdruk.Vanaf Langres is er helemaal niets totdat je bij Dijon komt. Dat veel mensen Tesla niet kennen is omdat het niet in de laadapps staat.
In ABRP staan die toch wel. En zeker in de Tesla laadapp.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:35
Rob Voets schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 18:25:
[...]

In ABRP staan die toch wel. En zeker in de Tesla laadapp.
Het gaat er niet om dat jij dat weet; het gaat erom dat de gemiddelde EV-rijder dat niet weet.

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:33
Inspired schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:22:
[...]

Volgens Waze is dat (zo goed als) altijd langzamer. Ook kom je ruim voor Lyon het land binnen. Vanaf Lyon is het nou net vaak prut.
De vraag waar ik op reageerde refereerde aan het gebied tussen Toul en Dijon, hoe het dan vanaf Lyon is boeit (in die regio) nog niet.....toch?

It is what it is.If you can't change it, learn to deal with it!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
ASW1 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 18:17:
[...]

Ja dan val de Meuse met 32 tesla palen en 12 Engie. Je hoeft echt niet heel ingewikkeld te doen om van die hotspots te vermijden. Maar goed, zoals gezegd, het is voor velen al spannend genoeg.

• Rob Voets
ASW1 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 18:35:
[...]

Het gaat er niet om dat jij dat weet; het gaat erom dat de gemiddelde EV-rijder dat niet weet.
Ik ken de gemiddelde EV-rijder niet, maar je navigeert toch niet op de ANWB laadapp naar Zuid-Frankrijk. ABRP lijkt hier behoorlijk populair. En een EV-rijder die Tesla niet kent kan ik me niet voorstellen.

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19:25

EDB

JTHZZ schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:02:
[...]

Ja dan val de Meuse met 32 tesla palen en 12 Engie. Je hoeft echt niet heel ingewikkeld te doen om van die hotspots te vermijden. Maar goed, zoals gezegd, het is voor velen al spannend genoeg.
Zijn er bij die Tesla laadpunten nu ook 12 van Engie? Ik heb die in maart nog niet gezien.
edit:
je bedoelt natuurlijk de laadpunten langs de snelweg bij de Air, vlakbij de afrit. 👍🏻

[ Voor 11% gewijzigd door EDB op 11-07-2026 19:25 ]

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:38
Iemand ervaring met laden met een caravan bij de tesla supercharger in Luxenburg urban?

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Rob Voets schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:10:
[...]

Ik ken de gemiddelde EV-rijder niet, maar je navigeert toch niet op de ANWB laadapp naar Zuid-Frankrijk. ABRP lijkt hier behoorlijk populair. En een EV-rijder die Tesla niet kent kan ik me niet voorstellen.
Er zijn ook ev rijders die het niet willen kennen, zoals ik.

Abrp heb ik vandaag toevallig een account voor gemaakt en gelijk opgezegd toen ik een bericht voorgeschoteld kreeg “brought to you by rivian”. Al dezen zijn niet noodzakelijk met al de alternatieven die er op dit moment zijn.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

• Rob Voets
joezzt schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:50:
[...]

Er zijn ook ev rijders die het niet willen kennen, zoals ik.

Abrp heb ik vandaag toevallig een account voor gemaakt en gelijk opgezegd toen ik een bericht voorgeschoteld kreeg “brought to you by rivian”. Al dezen zijn niet noodzakelijk met al de alternatieven die er op dit moment zijn.
Niet willen kennen is natuurlijk ook kennen.

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
SpikeHome schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:40:
Iemand ervaring met laden met een caravan bij de tesla supercharger in Luxenburg urban?
Die zit in een parkeergarage als ik het goed heb, dus geen goed idee.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:58
SpikeHome schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:40:
Dikke no go.

Maar er is er een bij een hotel iets ten oosten van de stad langs de A1 bij Munsbach.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:38
PeterZ(on) schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:17:
[...]

Die zit in een parkeergarage als ik het goed heb, dus geen goed idee.
Ja vandaar mijn vraag.

Maar ff streetview gebruikt, en zie een doorrij hoogte van 2,10m

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:58
SpikeHome schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:38:
[...]

Ja vandaar mijn vraag.

Maar ff streetview gebruikt, en zie een doorrij hoogte van 2,10m
Ja, misschien… maar of je alle bochten kan nemen is niet zeker.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1 ... 156 157 Laatste

Let op:
De volgende onderwerpen hebben eigen topics en moeten daar worden besproken*:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

* Uitzondering: Eventuele bevindingen in het buitenland die specifiek voor je reis relevant zijn geweest ivm bijv. exotische laadpaalaanbieders of lokale situaties.

Voor de duidelijkheid: discussie ICE vs EV vs waterstof hoort niet thuis in dit topic; doe dat dan ook niet (ook niet subtiel). Vermelden wat je reis was geweest als je EV of ICE had gereden; prima. Dat je dan meldt dat je voorkeur (daarom) hebt voor het een of ander: ook goed. Maar laat die eindeloze discussie over wat 'beter is' toch achterwege (is enorm subjectief). Het eindigt nergens en de gemoederen lopen daardoor alleen maar op.

Specifieke discussies over laadcurves etc. zijn ook beter op hun plek in het algemene BEV topic of het merkspecifieke topic.