"Van scratch" zelfbouw home-automation, Solaredge 14.4kWh thuisbatterij & 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes, 150L zonneboiler, 2x 3kW Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, Jacuzzi, Sauna, Ioniq5 EV
Onder de motorkap zit net boven de laadpoort een paarse knop die je moet uittrekken. Zo krijg je de kabel los.AMDFreak schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:31:
[...]
Zoiets heb ik ook eerder meegemaakt bij een snellaadstation bij de total langs de snelweg aan de A12 bij Bodengraven.
Ik moest plassen en dacht, prik hem even aan de snellader.
Maar ook hierbij kreeg in de sessie niet gestopt. Bij de aflevering van mijn Kia EV3 is wel eens verteld hoe je zo'n sessie kan stoppen door op een knopje (bij de laadplug) te drukken. Maar dat deed eigenlijk niet zoveel en hij bleef maar doorladen.
Uit eindelijk ook een nummertje gebeld en is de sessie op afstand beëindigd.
Misschien heb ik gewoon iets verkeerds zitten doen qua volgorde ofzo, maar bij Fastned e.d. heb ik er geen problemen mee.
* AMDFreak rijdt ook pas 3 maanden elektrisch en hang niet vaak aan een snellader/AC lader
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW
Ohja, nu je dat zo zegt.. kan goed zijn dat de verkoper dat ook een keer heeft gezegd. Zal een keer onder de motorkap kijken als ik de laadkabel weer eens nodig heb.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
Bij mijn Kia kun je vanuit de app het laden stoppen. Vreemd genoeg kan dit niet vanuit het menu op het scherm in de auto. Maximaal laadniveau instellen kan wel vanuit de auto maar het minimum is daar 50% voor zowel AC als DC dus daar heb je niet altijd wat aan.
Tja, wat zal ik zeggen. Zo'n 10 keer geladen nu. En staan in de buurt van Iseo. Genoeg laadmogelijkheden onderweg. Dat is het probleem niet. Alleen bij Fastned kan je de vw er aanlaten(1x gebruikt). Ik heb verder overal bij snelladen de vw eraf moeten halen. Ook een keer doorgereden want veel te druk en zag het niet zitten om vw er op dat moment ook nog af te halen. Vervolgens iets verderop heel rustig dat wel kunnen doen. Wel de auto meerdere keren moeten verplaatsen(zeker 4x) omdat de paal niet functioneerde. Zorg ervoor dat je meerdere laadapps en passen gereed hebt. Laatste snellaadsessie deed notabene de anwb pas het als enige. Was Free to X, wel de snelste van de trip(begon zelfs op 149kW). Maar visa, mastercard, electroverse en ewe go deden het niet. En de anwb pas wel. Ik was gewend om met benzine ook vaak te stoppen, maar dat ging dan toch spontaan, de ene keer na 1,5, de andere keer na 2,5 uur. Dat spontane was er voor ons nu niet bij.uwedp schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:59:
[...]
Ik ga ook met de enyaq 85 (bouwjaar 2025) richting Noord Italie met de vouwwagen.
Dus als jij tips hebt, zeker welkom. Is mijn eerste keer met de electrische wagen zo'n lange reis en al zeker met de vouwwagen er achter.
Ik heb het zelf met mijn EV6 een keer gehad en heb toen vanuit Zuid-Frankrijk de dealer gebeldAMDFreak schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:43:
Ohja, nu je dat zo zegt.. kan goed zijn dat de verkoper dat ook een keer heeft gezegd. Zal een keer onder de motorkap kijken als ik de laadkabel weer eens nodig heb.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW
Let op:
De volgende onderwerpen hebben eigen topics en moeten daar worden besproken*:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
* Uitzondering: Eventuele bevindingen in het buitenland die specifiek voor je reis relevant zijn geweest ivm bijv. exotische laadpaalaanbieders of lokale situaties.
Voor de duidelijkheid: discussie ICE vs EV vs waterstof hoort niet thuis in dit topic; doe dat dan ook niet (ook niet subtiel). Vermelden wat je reis was geweest als je EV of ICE had gereden; prima. Dat je dan meldt dat je voorkeur (daarom) hebt voor het een of ander: ook goed. Maar laat die eindeloze discussie over wat 'beter is' toch achterwege (is enorm subjectief). Het eindigt nergens en de gemoederen lopen daardoor alleen maar op.
Specifieke discussies over laadcurves etc. zijn ook beter op hun plek in het algemene BEV topic of het merkspecifieke topic.
De volgende onderwerpen hebben eigen topics en moeten daar worden besproken*:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
* Uitzondering: Eventuele bevindingen in het buitenland die specifiek voor je reis relevant zijn geweest ivm bijv. exotische laadpaalaanbieders of lokale situaties.
Voor de duidelijkheid: discussie ICE vs EV vs waterstof hoort niet thuis in dit topic; doe dat dan ook niet (ook niet subtiel). Vermelden wat je reis was geweest als je EV of ICE had gereden; prima. Dat je dan meldt dat je voorkeur (daarom) hebt voor het een of ander: ook goed. Maar laat die eindeloze discussie over wat 'beter is' toch achterwege (is enorm subjectief). Het eindigt nergens en de gemoederen lopen daardoor alleen maar op.
Specifieke discussies over laadcurves etc. zijn ook beter op hun plek in het algemene BEV topic of het merkspecifieke topic.