• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:06
EDB schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 09:26:
[...]

Daar heb ik eerder dit jaar ook geladen. Hij ligt wat minder handig tov de snelweg maar de voorzieningen zijn goed. Het was -tot nu toe- de allerdrukste Tesla Suc waar ik heb geladen. Moest bijna een kwartier wachten. Twee van de laadpunten deden het niet en enkelen konden niet gebruikt worden door niet Tesla’s die de laadaansluiting rechts i.p.v. links hadden (ik was er zelf ook met de ID3). Viel me ook op dat meerdere mensen daar kennelijk voor het eerst met een EV ( geen Tesla) wilden laden en nog helemaal geen app hadden. Die bleven maar proberen en omstanders vragen en dat kost veel tijd. Ook werd er door meerderen tot boven de 90% geladen en da’s wat minder sociaal als er een aantal auto’s staat te wachten.
Je moet idd ff van de snelweg af wat iets om is maar dat is het mij zeker waard en voelt eigenlijk niet als om want je vervolgt gewoon de weg en hoeft niet hetzelfde stuk terug zoals je bijvoorbeeld in Torrent hebt. Het is idd drukker geworden maar ik heb nog nooit hoeven wachten.

Maar met die V4's kun je toch zonder problemen met elke EV daar laden, ligt dan toch meer aan de bestuurder. Zo heb ik er eens een vrouw op gewezen dat ze twee plekken in beslag nam, ze ging daarna toch goed in het vak staan. Ja als je niet bekend bent met laden kost het tijd om erachter te komen hoe het werkt, zeker nu ze in Spanje ook de EV hebben ontdekt. De verkoop gaat daar sneller dan elders.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:15
Iemand een tip?

Eind juni met mijn Audi Q4 naar Oostenrijk, dus dwars door Duitsland. Ik zoek een laad abonnement met voordelig tarief bij snelladers. Mag 1 aanbieder zijn, ik vind het leuk om daar de reis aan aan te passen.

Ik heb oa. Gekeken naar FastNed (redelijke prijs, maar onoverzichtelijk waar hun laders staan.), Audi Charging (redelijk tarief, via Ionity, ook hier deels onduidelijk waar de laadpalen staan, maar ga ervan uit, als Audi dit aanbied het ook voor de Duitse markt aantrekkelijk gemaakt moet zijn). Verder heb ik naar Electra gekeken, inmiddels de app aangemaakt en account aangemaakt, mooie tarieven, alleen hier ook weer, onbekend wat de dekking is.

Kleine uitleg wat die onduidelijkheid dekking, in de apps van de aanbieders zie ik alle laadpalen, ik kan niet filteren op enkel hun eigen laadpalen.

Weet iemand hoe het zit met het Audi Charge abonnement, integreert dit met je Audi MMI?

Thanks.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:19
lucas321 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 11:15:
Iemand een tip?

Electra gekeken, inmiddels de app aangemaakt en account aangemaakt, mooie tarieven, alleen hier ook weer, onbekend wat de dekking is.

.
Je ziet in electra app toch gewoon waar de palen staan. Verder krijg je met het 5e pm abo ook korting bij ionity en fastned

• Hellbull89
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
lucas321 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 11:15:
Iemand een tip?

Eind juni met mijn Audi Q4 naar Oostenrijk, dus dwars door Duitsland. Ik zoek een laad abonnement met voordelig tarief bij snelladers. Mag 1 aanbieder zijn, ik vind het leuk om daar de reis aan aan te passen.

Ik heb oa. Gekeken naar FastNed (redelijke prijs, maar onoverzichtelijk waar hun laders staan.), Audi Charging (redelijk tarief, via Ionity, ook hier deels onduidelijk waar de laadpalen staan, maar ga ervan uit, als Audi dit aanbied het ook voor de Duitse markt aantrekkelijk gemaakt moet zijn). Verder heb ik naar Electra gekeken, inmiddels de app aangemaakt en account aangemaakt, mooie tarieven, alleen hier ook weer, onbekend wat de dekking is.

Kleine uitleg wat die onduidelijkheid dekking, in de apps van de aanbieders zie ik alle laadpalen, ik kan niet filteren op enkel hun eigen laadpalen.

Weet iemand hoe het zit met het Audi Charge abonnement, integreert dit met je Audi MMI?

Thanks.
In de apps van Electra en Fastned kan je toch wel filteren om alleen hun laders te tonen?

Verder kan het ook handig zijn om via ABRP je route uit te stippelen met één van die netwerken aangeduid als voorkeursnetwerk. Dan zie je ook hoe de dekking is.
Pagina: 1 ... 148 149 Laatste

Let op:
De volgende onderwerpen hebben eigen topics en moeten daar worden besproken*:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

* Uitzondering: Eventuele bevindingen in het buitenland die specifiek voor je reis relevant zijn geweest ivm bijv. exotische laadpaalaanbieders of lokale situaties.

Voor de duidelijkheid: discussie ICE vs EV vs waterstof hoort niet thuis in dit topic; doe dat dan ook niet (ook niet subtiel). Vermelden wat je reis was geweest als je EV of ICE had gereden; prima. Dat je dan meldt dat je voorkeur (daarom) hebt voor het een of ander: ook goed. Maar laat die eindeloze discussie over wat 'beter is' toch achterwege (is enorm subjectief). Het eindigt nergens en de gemoederen lopen daardoor alleen maar op.

Specifieke discussies over laadcurves etc. zijn ook beter op hun plek in het algemene BEV topic of het merkspecifieke topic.