• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:56:
Dan zouden meer aanbieders het zoals Tesla moeten doen. Zodra het daar druk wordt stopt het laden bij 80 procent en betaal je een bedrag per minuut dat je de paal dus bezet houd. Als alle aanbieders dit doen dan heb je naast de etiquette gewoon een financiele prikkel wat beter werkt.
En als ze het allemaal op dezelfde manier doen is het ook gewoon duidelijk en dan groeit dat wel naar basisbedrag bij iedereen op termijn.
In elk geval, elektrisch reizen is me tot nu nog geen enkele keer tegengevallen en me enkel nog maar moeten ergeren aan ICEs die laadpalen bezet houden ipv EVs die te lang laden :)
Wel mogen de basisvoorzieningen wat meer aanwezig zijn. Een aantal keer langs de snelweg geladen op een vroegere pure vrachtwagenparking waar nul toiletten zijn… dat snap ik wel echt niet

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:07
Die basisvoorzieningen daar kan je toch tegen plannen? Ben al 3 keer naar Zuid-Frankrijk geweest, 2 keer Italie en 2 keer wintersport (Oostenrijk en Frankrijk) en nog nooit ergens gestaan zonder voorzieningen.

Alleen 1 keer in Maastricht gehad bij de Dwaze Herder dat hij in de ochtend nog niet open was, dus toen naar de Mac gelopen een stuk verderop.

In de nacht rijden lijkt me dan wel lastiger, kinderen worden wakker zodra de auto stil staat en dan zijn de stops zonder eten voor ons toch wel te lang. Sta gemiddeld 35 minuten aan de lader.

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik had die voorzieningen niet nodig op dat moment dus op zich kon het mij weinig schelen, maar het helpt de beleving niet. Die laadplekken worden dan allicht vaker gemeden door wie wel voorzieningen wil.
+ waar gaan al die vrachtwagenchauffeurs hun behoefte dan doen? (Ik hoef het niet te weten) maar het ontbreken van op zijn minst een toilet zorgt dus voor overlast

[ Voor 28% gewijzigd door stanny op 07-05-2026 17:33 ]

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:20
jeroenkb schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:36:
[...]

Het delen van je ervaringen zijn on-topic (kwam bij locatie x en daar stond een auto op 100% nog aan aan de kabel. Moest daardoor wachten. De rest van de rit ging goed) .

Het delen van meningen en daarover discussiëren dus niet (ik vind mensen die tot 100% laden asociaal en dat zou niet moeten kunnen. Ik vind dat niet . Ik wel. etc etc)
Ik vind dat nu juist heel relevant in dit draadje. Wat mij betreft, is het uitgangpunt dat elektrisch rijden comfortabel gemaakt moet worden. Dus het zou het beste mogelijk moeten zijn om een auto op te laden tijdens een natuurlijke pauze zonder stress. Prima als dat alleen kan op een lader die niet meer dan 50 kW of zelfs 30 kW haalt. Net zoals ik het ook belangrijk vind dat laadpalen op mooie plekken beschikbaar zijn voor vakantiegangers. Als je een aantal laadpalen met lager laadvermogen daarvoor reserveert vooral voor langere eetpauzes, dan lijkt me dat in ieders belang.

De Via Michelinplanner geeft wel suggesties voor leuke tussenstops, maar ik mis nog de optie om daarbij rekening te houden met snellaadmogelijkheden.
Pagina: 1 ... 146 147 Laatste

Let op:
De volgende onderwerpen hebben eigen topics en moeten daar worden besproken*:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

* Uitzondering: Eventuele bevindingen in het buitenland die specifiek voor je reis relevant zijn geweest ivm bijv. exotische laadpaalaanbieders of lokale situaties.

Voor de duidelijkheid: discussie ICE vs EV vs waterstof hoort niet thuis in dit topic; doe dat dan ook niet (ook niet subtiel). Vermelden wat je reis was geweest als je EV of ICE had gereden; prima. Dat je dan meldt dat je voorkeur (daarom) hebt voor het een of ander: ook goed. Maar laat die eindeloze discussie over wat 'beter is' toch achterwege (is enorm subjectief). Het eindigt nergens en de gemoederen lopen daardoor alleen maar op.

Specifieke discussies over laadcurves etc. zijn ook beter op hun plek in het algemene BEV topic of het merkspecifieke topic.