Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:16
Possible schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 23:18:
[...]

Leuke app, maar is dit ook gefixed ?

[Afbeelding]
Ja, werkt nu goed.
2 mnd abo gehad voor reis naar Zuid-Italië.
Werkte prima.
Uiteindelijk geen voldoende meerwaarde gevonden tov de Kia-nav.

[ Voor 13% gewijzigd door HansAuutB op 06-07-2025 02:07 ]

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Nova163 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:06:
[...]

Er zijn op de E17 twee TotalEnergies-tankstations. Het is niet zoals in Frankrijk, maar ik vind ze wel acceptabel qua hygiëne en inrichting. Er zijn ook laadfaciliteiten, maar niet al te veel palen (4 of 6 geloof ik).

TotalEnergies Nazareth (met Van der Valk-hotel)
TotalEnergies Kalken

De SuC bij Lokeren (wel erg vroeg op de route misschien) is bij een hotel waar je goede koffie kunt krijgen. Het hotel heeft ook een kleine speelplaats.
Aan het TotalEnergies Nazareth tankstation aan beide kanten is het Circle K die laadpunten exploiteren, en het is een drukste van jewelste vanaf nu tot half augustus. Beter kan je doorrijden tot de volgende afrit (Deinze), en richting Gavere rijden.. voorbij het rondpunt heb je 6 laadpunten met 300kw, wel geen voorzieningen. Rij je de andere richting (Deinze) uit heb je een Esso tankstation met een 6-tal laadpunten, waar wel voorzieningen zijn (proper toilet en lekkere broodjes). Ik woon er in vogelvlucht een 500m verder :)

Je kan ook doorijden tot Kortrijk en aan het Kinepolis complex heb je een Tesla SuC, ook héél druk... maar als je doorrijdt tot Decathlon dan zijn er daar ook 8 Optimile laadpunten en een FastNed.

Het hotel in Lokeren waar een Tesla SuC is, heeft een zeer goed restaurant.. ben er al vaak naar een middaglunch geweest, maar een paar 100m kan je langs de expresweg naar een McDonalds als je portemonee dit liever heeft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:58
sonina schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:42:
Even een kort berichtje. Wij zijn vandaag met de Tesla Y SR vanuit Antwerpen naar Praag gereden.
Vlot Duitsland door, in totaal 3 keer geladen bij Tesla SUC.
Laden ging sneller dan nodig, wij waren nog niet klaar met eten / pauze met een 2 jarige maar de auto was al weer vol.
Op een gegeven moment handmatig een SUC gekozen verder in de route en de geschatte aankomst was met - 4%.
Tesla gaf aan de snelheid onder de 110 te houden om toch nog met 2 procent aan te komen en ja hoor. Dat lukte goed.
Enige enorm frustrerende.. Je ziet in de Tesla navigatie tijdens het navigeren enkel de route tot de volgende stop.
Tenminste, wij hebben niet gevonden hoe we alles in beeld kregen, behalve door opnieuw te plannen.
Gewoon het navi schermpje naar beneden slepen. Gaat wel weer terug naar het kleine venster. Werkt wat vaag maar is dus wel te zien.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23
Tommie12 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:22:
Binnenkort rit van Mechelen naar Esjberg in Denemarken. Echt spannend gaat dat niet worden, maar toch had ik graag een app die me kan aangeven waar ik iets kan eten en laden.
Dat is toch gewoon zichtbaar in de tesla navi?
Ook in de app, maar erg minimalistisch.

[ Voor 5% gewijzigd door Puppetmaster op 06-07-2025 08:25 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puppetmaster
sonina schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:42:
Je ziet in de Tesla navigatie tijdens het navigeren enkel de route tot de volgende stop.
Tenminste, wij hebben niet gevonden hoe we alles in beeld kregen, behalve door opnieuw te plannen.
Je kan door te tappen op dat navigatietekentje in het scherm wisselen tussen verschillende view-modes. Een daarvan laat ook de hele route zien. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
JTHZZ schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 23:41:
[...]

Nu er steeds meer 800V auto’s op de weg komen zullen de SuCs denk ik sowieso minder populair worden. Volgens mij kan alleen V4 dat en daar zijn er nog maar weinig van.
V4 kan dat in Europa nog niet.
Ik hoop wel voor tesla dat ze er technisch al klaar voor zijn en het tzt slechts een software switch is oid.
Anders hebben ze nog veel werk te verzetten idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:58
Puppetmaster schreef op zondag 6 juli 2025 @ 08:23:
[...]

V4 kan dat in Europa nog niet.
Ik hoop wel voor tesla dat ze er technisch al klaar voor zijn en het tzt slechts een software switch is oid.
Anders hebben ze nog veel werk te verzetten idd.
Volgens mij hebben alle V4 locaties in Europa gewoon nog een max 500V SuC v3 cabinet. In Europa heeft Tesla zelf ook weinig aan 800V.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

mog__wai schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 23:47:
[...]

Dank voor de tip. Tot nu toe nooit van die app gehoord. Waar zie jij die actie?
Ik kreeg mail van Charging Time.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xiTjt4hT4EJ7riIqv5Y_H2on_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOVcMMKHJE06xpLaOz1ninUC.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe gebruikers die een account maken, krijgen volgens mij gelijk of in eerste dagen een aanbieding. In elk geval in de app bij gebruik.

Mijn filters:
- Minimaal 4 stalls van 300 kW
- Maximaal 1,5 km van de snelweg(op Duitse Autobahn in vakantietijd behoorlijk druk, bij de Autohof niet.

Wat heel fijn werkt in regio’s waar >300 kW snellader bereik wat minder is, dat je b.v. ziet dat er op jouw route tussen 85-200 km verder nog 3 opties zijn.

Mijn Hyundai navigatie kan alleen boven de 150 kW filteren, dat hef ik hier mee op. Ik plan 1x de route in Charging Time en hij houdt het verder voor me in de gaten ook als ik afwijk.

Ik rijd deze zomer weer naar Toscane en daar zit op laatste stuk snelweg een traject van 150 km zonder 300 kW snelladers. Daar laad ik dan net voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:06
dekoningterijk schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 16:09:
Pfoe, vanmiddag voor het eerst sinds een jaar met een laadfile te maken gehad. Op de A31 in Frankrijk bij de Aire de Langres-Perrogney waren alle Ionity-palen bezet en stond er al een flinke rij auto’s.
Die locatie is wel een bottleneck voor Ionity wanneer je naar het zuiden op weg bent, ook maar 6 laders daar en de volgende bij Dijon ook en ligt niet lekker op de route. Tesla Val-de-Meuse is inderdaad een goed alternatief, en anders meer geld uitgeven bij een van de andere aires. Zou in ieder geval geen planning maken waarbij je afhankelijk bent van locatie Langres, denk dat dat een drama wordt deze zomer.
De ionity ervoor bij Toul is zo gek nog niet, ligt niet direct aan de autoroute maar wel 12 laders en wat voorzieningen, je kunt ook naar de Leclerc hypermarché lopen (dicht op zondag).

Edit: ik zie nu dat er onlangs op de Aire de Langres-Perrogney 3 alpitronics zijn bijgeplaatst zijn, dus in totaal nu 12 snellaadplekken en nog 1 50kW CCS2/Chademo

[ Voor 9% gewijzigd door ASW1 op 06-07-2025 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puppetmaster
Inspired schreef op zondag 6 juli 2025 @ 08:50:
[...]

Volgens mij hebben alle V4 locaties in Europa gewoon nog een max 500V SuC v3 cabinet. In Europa heeft Tesla zelf ook weinig aan 800V.
Klopt en dat is erg jammer.
Nu zijn de meeste V4’s nog als add-on om de dubbelbezetting door non-Tesla’s te verminderen. V4’s bieden momenteel voor teslarijders niks extra tov de V3.
Ik snap dan ook niet dat je dan vaak júist Tesla’s bij de V4 ziet staan terwijl er nog rijen V3 vrij zijn.
Soms zelfs met oude models S… :X

[ Voor 5% gewijzigd door Puppetmaster op 06-07-2025 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17:22
RigolleM schreef op zondag 6 juli 2025 @ 08:01:
[...]

Aan het TotalEnergies Nazareth tankstation aan beide kanten is het Circle K die laadpunten exploiteren, en het is een drukste van jewelste vanaf nu tot half augustus. Beter kan je doorrijden tot de volgende afrit (Deinze), en richting Gavere rijden.. voorbij het rondpunt heb je 6 laadpunten met 300kw, wel geen voorzieningen. Rij je de andere richting (Deinze) uit heb je een Esso tankstation met een 6-tal laadpunten, waar wel voorzieningen zijn (proper toilet en lekkere broodjes). Ik woon er in vogelvlucht een 500m verder :)

Je kan ook doorijden tot Kortrijk en aan het Kinepolis complex heb je een Tesla SuC, ook héél druk... maar als je doorrijdt tot Decathlon dan zijn er daar ook 8 Optimile laadpunten en een FastNed.

Het hotel in Lokeren waar een Tesla SuC is, heeft een zeer goed restaurant.. ben er al vaak naar een middaglunch geweest, maar een paar 100m kan je langs de expresweg naar een McDonalds als je portemonee dit liever heeft :+
Dat is toevallig, ik was eigenlijk van plan om die Circle K Nazareth te gebruiken als 1e stop bij de zomervakantie. We komen daar dan rond 06.00 uur 's ochtends aan, dan zal het toch niet te druk zijn lijkt me? Als alternatief had ik Tradit Energie/Optimile in gedachte iets verderop, die bedoel jij denk ik ook?

Ik vind die palen bij Nazareth nog wel verwarrend: de ene app zegt 4*175 kw CCS, de ander zegt 4*50kw Chademo/CCS. Weet jij wat het nou definitief is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ebbao schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:54:
[...]

Dat is toevallig, ik was eigenlijk van plan om die Circle K Nazareth te gebruiken als 1e stop bij de zomervakantie. We komen daar dan rond 06.00 uur 's ochtends aan, dan zal het toch niet te druk zijn lijkt me? Als alternatief had ik Tradit Energie/Optimile in gedachte iets verderop, die bedoel jij denk ik ook?

Ik vind die palen bij Nazareth nog wel verwarrend: de ene app zegt 4*175 kw CCS, de ander zegt 4*50kw Chademo/CCS. Weet jij wat het nou definitief is?
De apps die ik gebruik geven 100 en 175 aan, het is dus een mix.
De website van circle k zelf geeft enkel aan dat er een laadpaal is |:(

De website van Total (uitbater van het tankstation) geeft deze info:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhigqm3dLeW_Xk4wZ2-QTj4_3yw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8pqyWCv8SWOA2D8y3EYCGOoB.png?f=fotoalbum_large
Dus ik durf te stellen dat circle k daar 4 laadpunten aan 175kW heeft.
Er zijn allicht nog andere tragere palen ergens op dat tankstation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:21
Tommie12 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:22:
Binnenkort rit van Mechelen naar Esjberg in Denemarken. Echt spannend gaat dat niet worden, maar toch had ik graag een app die me kan aangeven waar ik iets kan eten en laden. Dat valt niet altijd samen met de originele laadplanning van de auto (Tesla), omdat mijn honger niet altijd in synch loopt met de batterij, maar stoppen is laden toch.
Die 'app' ben ik zelf. :P
Lekker 'ouderwets' thuis achter de laptop de route in Maps zetten, uitzoeken waar de snelladers zijn, bekijken of er toilet/restaurant bij is, of redelijk in de buurt is. Ik heb altijd wel een lijstje in m'n kop (en ook digitaal in de telefoon just in case) waar ik allemaal kan, en eventueel wil, laden mocht de trip toch net iets anders gaan dan gepland. Heerlijk tijdverdrijf op een regenachtige dag. Moet je voor de gein nu eens naar buiten kijken. ;)
Vaak wel.
We komen daar dan rond 06.00 uur 's ochtends aan, dan zal het toch niet te druk zijn lijkt me?
Ja tuurlijk wel, sterfesdruk! Zeker 88 km file ervoor vanwege wachtende ev's. Altijd, 6 am is gewoon het drukste moment van de dag. Maaruh, wat denk je zelf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
cdwave schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 14:14:
[...]

Allemaal leuk en aardig, de Gulashsuppe kwam snel, maar voor we de soep en koffie op hadden, en naar de WC geweest waren, stond de auto al op 99%.

Met de ICE stopten we ook altijd dik een half uur voor wat eten enzo.

En een stop was voor deze rit (~500km) genoeg.
Met een stop gecombineerd met lunchen is dat prima. Ik heb het over meerdere stops op een lange rit (1000-1500km).

EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
[...]
Volgens mij is dat nog de oude info van de vorige exploitant, maar ik zie ze telkens staan als ik er passeer en het zijn al zeker 4 laadpalen die ik zie staan, maar de maximale laadsneldheid kan ik aan 120 km/u op die afstand niet aflezen 8)
Ik wil er gerust eens stoppen deze week en eens een kijkje nemen, zelf zal ik daar nooit snelladen, daar ik thuis kan laden.
Wanneer ga je daar laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14:20
Hi,

Wij gaan in August naar italie vanuit Amsterdam. Ik ben op zoek naar een hotel waar je ook kan laden (beetje zuid duitsland). Heeft iemand nog een advies voor een hotel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
@Azqi ik zit nog even naar de ChargingTime te kijken, maar komt het er op neer dat je m.b.t de navigatie alleen maar de stops kunt toevoegen in Google maps ?

Want als ik op Launch navigation druk, dan opent hij Google maps gewoon?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
F1dude schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:36:
Hi,

Wij gaan in August naar italie vanuit Amsterdam. Ik ben op zoek naar een hotel waar je ook kan laden (beetje zuid duitsland). Heeft iemand nog een advies voor een hotel?
Waar in Italië ga je naartoe?
Maakt uit voor het hotel nl…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
Puppetmaster schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:45:
[...]

Waar in Italië ga je naartoe?
Maakt uit voor het hotel nl…
Toscane, in de buurt van Florence. We rijden terug via Oostenrijk, ik zal onderweg nog wel gewoon laden maar op zich wel fijn om s ochtends weer met volle accu te vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puppetmaster
Bij de SuC in Karlsruhe zit een holiday inn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:34
Ik zat net een en ander te experimenteren met AI (gemini) voor langere reizen (met de EV) en ben onder de indruk wat hij allemaal voor je plant (alles wat je opgeeft houdt hij rekening, SUC, SOC, snelheid, modus, binnen / buiten temperatuur. Inclusief advies hotels / dinner voor de overnachtingen gedurende de reis. Als je harde waardes voor SOC gaat opgeven gaat hij alternatieven berekenen .. of het in de praktijk zo gaat valt maar af te wachten .. ik kom net terug uit Oostenrijk en ik vond mijn routeplanner (kia ev3 lr) niet helemaal lekker werken (ik heb nu wel wat settings aangepast maar dat is voor de volgende keer .. in NL met genoeg SOC werkt hij prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:16
Possible schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:36:
@Azqi ik zit nog even naar de ChargingTime te kijken, maar komt het er op neer dat je m.b.t de navigatie alleen maar de stops kunt toevoegen in Google maps ?

Want als ik op Launch navigation druk, dan opent hij Google maps gewoon?
Klopt. Alleen GM.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
Wat is dan precies het voordeel van deze app? Je kan de “spelden” toch gewoon ook zelf invoeren?

Of krijg je ze daadwerkelijk ( de chargers) in beeld te zien?

[ Voor 11% gewijzigd door Possible op 06-07-2025 22:27 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

@Possible en @HansAuutB
Kijk eens bij de Extended Settings? 😃
Je kan kiezen tussen Google Maps of Apple Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:55
Hi,

Dat is een filter in booking.com

En anders zoek je een snellader in de buurt of vlak voordat je aankomt om 20 minuten te laden? Ik zou er geen hotel om laten liggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
Azqi schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:28:
[...]

@Possible en @HansAuutB
Klopt heb ik gezien idd. Ik had meer een eigen navigatie software gedacht ofzo haha.
Als ik nu bijvoorbeeld met Google maps alle punten heb ingeladen, dan laadt hij maximaal maar 9 spelden zien.

Zit daar een max op?

Zie het al, is inderdaad een beperking van maps.

[ Voor 6% gewijzigd door Possible op 06-07-2025 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:08
jongetje schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:32:
[...]

Dat is een filter in booking.com

En anders zoek je een snellader in de buurt of vlak voordat je aankomt om 20 minuten te laden? Ik zou er geen hotel om laten liggen...
Dit draadje is natuurlijk vooral interessant voor mensen die niet vaak per dag kunnen snelladen. In zo'n geval is een hotel met laadpaal essentieel bij een reis. Een e-golf bijvoorbeeld doet er de derde keer een uur over, als het niet langer is. In zo'n geval ben je blij met een gewone laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:17
Azqi schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:28:
[...]

@Possible en @HansAuutB
Ik vermoed dat dat alleen werkt als je een Iphone hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Possible schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:38:
[...]

Klopt heb ik gezien idd. Ik had meer een eigen navigatie software gedacht ofzo haha.
Als ik nu bijvoorbeeld met Google maps alle punten heb ingeladen, dan laadt hij maximaal maar 9 spelden zien.

Zit daar een max op?

Zie het al, is inderdaad een beperking van maps.
Ik zou niet de hele route met laadpunten van te voren laden. Dingen gaan op vakantie altijd anders dan gedacht. Regen/tegenwind/ongeluk/kinderen etc.

Ik navigeer met Waze en kijk waar ik over een uur wil laden op carplay in Charging Time conform de filters. Die zet ik 25m van te voren in mijn Hyundai nav als ik moet preconditioneren in de winter. Anders navigeer ik er met maps naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:17
DDDikkiedik schreef op maandag 7 juli 2025 @ 00:08:
[...]

Dit draadje is natuurlijk vooral interessant voor mensen die niet vaak per dag kunnen snelladen. In zo'n geval is een hotel met laadpaal essentieel bij een reis. Een e-golf bijvoorbeeld doet er de derde keer een uur over, als het niet langer is. In zo'n geval ben je blij met een gewone laadpaal.
Kudo's voor degenen die de moed hebben met een e-Golf (WLTP 230km, in de praktijk zo'n 170km) naar zuid-Europa op vakantie te gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puppetmaster
DDDikkiedik schreef op maandag 7 juli 2025 @ 00:08:
[...]
Het pionierswerk is er idd wel van af, maar juist nu wordt het interessant te zien hoe het gaat met de laadnetwerken icm het toenemend aantal EV’s.
Elke moderne EV navigeert zich moeiteloos door de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Puppetmaster schreef op maandag 7 juli 2025 @ 07:46:
[...]

Het pionierswerk is er idd wel van af, maar juist nu wordt het interessant te zien hoe het gaat met de laadnetwerken icm het toenemend aantal EV’s.
Elke moderne EV navigeert zich moeiteloos door de EU.
Duitsland of Slowakije is nogal een verschil. Vergeleken met fossiel moet ik op reizen naar (Zuid) Oost Europa echt wel meer moeite doen, dan destijds met fossiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:50
Zapato schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:00:
@dekoningterijk voor de toekomst is Tesla Val de Meuse een ideale laadplaats.
Op een of andere manier wil de auto hier graag laden, maar ik vind het hier vervelend en probeer deze te ontwijken. Behalve een smerige toilet (voor de code zie de Tesla app) geen faciliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:58
Voor de tesla-rijders onder ons: Zijn er nog laadpunten (liefste Tesla supercharger of ionity) aan te raden onderweg naar toscane, met name voor de gotthard? of, nog beter, laadpunten af te raden? Ik wil namelijk zoveel mogelijk laadsessies combineren met wat eten/drinken/toiletbezoek. Ik kan momenteel gratis laden, dus vandaar dat tesla SuC de voorkeur hebben. Heb ook een Ionity Power abonnement, dus daar kan ik altijd nog naar uitwijken. Mochten jullie daar nog aanraders hebben: ik houd me aanbevolen!

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Azqi schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:01:
[...]

Duitsland of Slowakije is nogal een verschil. Vergeleken met fossiel moet ik op reizen naar (Zuid) Oost Europa echt wel meer moeite doen, dan destijds met fossiel.
Dagtrips binnen Slowakije wel, maar naar Slowakije wordt simpel ingepland.
Ik zie vrij veel Shell recharge en OMV snellaadpunten. 5 tesla superchargers :)
Ook best veel Lidls met 50kW lader.
5 jaar geleden was de Elzas nog uitdagender. ;)

Ik denk niet dat het vraagstuk van dit topic is of het meer planning/moeite kost dan fossiel. Dat kost het natuurlijk altijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Puppetmaster op 07-07-2025 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Kroton schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:41:
[...]

Op een of andere manier wil de auto hier graag laden, maar ik vind het hier vervelend en probeer deze te ontwijken. Behalve een smerige toilet (voor de code zie de Tesla app) geen faciliteiten.
Daar zit toch een hotelletje bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:41
RigolleM schreef op zondag 6 juli 2025 @ 08:01:
[...]
Als je eenmaal in Kortrijk bent, zou ik nog 10 minuten doorrijden naar Neuville-en-Ferrain. Grote superchargerlocatie die goedkoper is dan Kortrijk en waar ik het nog nooit druk heb gezien. Bij een groot winkelcentrum met een aardige bakker en een McDonald's. Bij die McDonald's kun je ook laden, maar twee punten, voor € 0,30 per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16:49

EDB

Puppetmaster schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:56:
[...]

Daar zit toch een hotelletje bij?
Dat hotel, hotel Maas zelf heeft geen toilet (ook geen lobby of restaurant), alleen op de kamers. Heb er zelf wel eens overnacht. Dat is prima en dan handig te combineren met laden.

[ Voor 4% gewijzigd door EDB op 07-07-2025 12:24 ]

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Nova163 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:21:
[...]

Als je eenmaal in Kortrijk bent, zou ik nog 10 minuten doorrijden naar Neuville-en-Ferrain. Grote superchargerlocatie die goedkoper is dan Kortrijk en waar ik het nog nooit druk heb gezien. Bij een groot winkelcentrum met een aardige bakker en een McDonald's. Bij die McDonald's kun je ook laden, maar twee punten, voor € 0,30 per kWh.
€ 0,28/kWh.. fixed price zo te zien bij die Tesla SuC *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:55
Bint schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:27:
Voor de tesla-rijders onder ons: Zijn er nog laadpunten (liefste Tesla supercharger of ionity) aan te raden onderweg naar toscane, met name voor de gotthard? of, nog beter, laadpunten af te raden? Ik wil namelijk zoveel mogelijk laadsessies combineren met wat eten/drinken/toiletbezoek. Ik kan momenteel gratis laden, dus vandaar dat tesla SuC de voorkeur hebben. Heb ook een Ionity Power abonnement, dus daar kan ik altijd nog naar uitwijken. Mochten jullie daar nog aanraders hebben: ik houd me aanbevolen!
Als je nu al weet wanneer je moet plassen, dan kun je toch op bijv. ABPR of op de Tesla website kijken welke voorzieningen er zijn bij de laadpalen zijn?

Ik stop als ik naar de WC moet, zin heb in een bak koffie, tijd/zin is om te lunchen. Dat ga ik niet van te voren bepalen op welke plek ik dat ga doen. Misschien was er wel een opstopping oid waardoor ik later aankom en heb ook geen zin om een half uur te knijpen omdat de stop pas over een half uur is. En dat is dan meteen een mooi moment om de auto ook bij te laden. En je kunt prima op het scherm zien welke (Tesla) superchargers er op de route liggen en welke voorzieningen er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:06
EDB schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:21:
[...]

Dat hotel, hotel Maas zelf heeft geen toilet (ook geen lobby of restaurant), alleen op de kamers. Heb er zelf wel eens overnacht. Dat is prima en dan handig te combineren met laden.
Tesla Val-de-Meuse is inderdaad droevig qua voorzieningen (niets) en toilet (raar goor hok) maar zelfs wanneer ik nu kijk op een gewone maandag is Ionity Langres vol en je moet toch wat.
Er zijn wel nog 8 Engie laders bij Avia Monyigny-le-roi, vlak naast Val-de-Meuse, met betere maar niet geweldige voorzieningen, maar die zijn wel 58ct/kWh wat aardig aan de prijs is voor Frankrijk. Het is te overwegen in het hoogseizoen als Aire de Langres-Perrogney één grote laadfile is en de voorzieningen van Val-de-Meuse geen optie zijn.

Je kunt ook bij Ionity Toul laden en dan het hele stuk overslaan tot Ionity Aire de Mâcon St. Albain, maar die laatste is ook klein en druk.
Als je dat redt met je auto, want dat is wel 300+ km om te overbruggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:57
Hi,

Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag maar je kan in Duitsland bij bijna elke V-Markt heel goedkoop laden (€ 0.19 / kWh) via de Virta app. Wij vertrekken volgende week naar Italië en stoppen ook in Zuid-Duitsland, in die regio zie ik nogal veel V-Markten dus ik ga dit zeker even proberen voor die prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door bart155 op 07-07-2025 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
bart155 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:11:
[...]

Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag maar je kan in Duitsland bij bijna elke V-Markt heel goedkoop laden (€ 0.19 / kWh) via de Virta app. Wij vertrekken volgende week naar Italië en stoppen ook in Zuid-Duitsland, in die regio zie ik nogal veel V-Markten dus ik ga dit zeker even proberen voor die prijs.
Goede tip! Dat wist ik niet, ik ga het even opzoeken! Dank jr wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:57
F1dude schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:20:
[...]

Goede tip! Dat wist ik niet, ik ga het even opzoeken! Dank jr wel!
Astu! Check maar even deze link, was ik vergeten toe te voegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:45
Voor de Tesla rijders die naar Griekenland of Turkije rijden: gisteren door Servië gereden. De SuC zijn goed hard aan het werken (maar 1 defect in Belgrado), maar ze zijn in de zomer vergeleken met de van West Europa echt druk.

In Belgrado net de laatste werkende opgepakt en in Nis/Aleksinac, moest ik 20 minuten wachten en dan was het alsnog maar 60kW. Dus kijk ook in Plugshare naar snellere alternatieven (zoals Vranje).

Vooral in Aleksinac (waar er sowieso maar 4 staan) is het probleem erg groot, want de taxichauffeurs in Nis hebben het achter gehad dat opladen bij Aleksinac gratis is, dus ze gingen allemaal tweedehands Tesla's kopen en ze rijden helemaal naar Aleksinac (30km) om gratis op te laden!

Ik ga klagen bij Tesla! Liever betaalde SuCs dan minimum 1 uur lang gratis opladen!

(om eerlijk te zijn was Belgrado ook 50% bezet door kentekens van Belgrado...)

[ Voor 4% gewijzigd door macedon op 07-07-2025 15:45 ]

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Pagina: 1 ... 111 112 Laatste

Let op:
De volgende onderwerpen hebben eigen topics en moeten daar worden besproken*:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

* Uitzondering: Eventuele bevindingen in het buitenland die specifiek voor je reis relevant zijn geweest ivm bijv. exotische laadpaalaanbieders of lokale situaties.

Voor de duidelijkheid: discussie ICE vs EV vs waterstof hoort niet thuis in dit topic; doe dat dan ook niet (ook niet subtiel). Vermelden wat je reis was geweest als je EV of ICE had gereden; prima. Dat je dan meldt dat je voorkeur (daarom) hebt voor het een of ander: ook goed. Maar laat die eindeloze discussie over wat 'beter is' toch achterwege (is enorm subjectief). Het eindigt nergens en de gemoederen lopen daardoor alleen maar op.

Specifieke discussies over laadcurves etc. zijn ook beter op hun plek in het algemene BEV topic of het merkspecifieke topic.