Toon posts:

Sport Feedbacktopic Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
ephymerous schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:20:
@Outerspace ik verbaas me ook enigszins over de edit. Echt offtopic was het niet want het ging om de "maar" rondom de gele kaart van Alvarez en de oproep daar een tweede bij te geven. Daarbij gaf @carpebios aan dat de Politieagent 'm niet liet wegkomen met een verhaal. Anyway soms is het te los en soms te strak en me er druk over maken kan ik ook niet ;)

/edit
Ik ben wel nieuwsgierig. Kwamen er over die drie posts TR binnen? :o
Het kan natuurlijk altijd zijn dat de een het op het randje vindt, de ander over het randje en iemand die denkt dat het totaal niet bij het randje komt :). Ik heb in dit geval alleen geknipt met *offtopic* en geen verdere MBR / modbreaks. Zo zwaar til ik er zelf niet aan, maar het was voor mij genoeg om in te grijpen. En laten we er een mooie quote tegenaan gooien: "Damned if you do, damned if you don't".

En ja, er kwamen meerdere topic reports binnen (we krijgen daarvan een rood signaal per post in beeld).

[Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 12-09-2022 09:16]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:06
Outerspace schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:14:
"Damned if you do, damned if you don't".
Als je dat maar weet ;) >:)
Outerspace schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:14:
En ja, er kwamen meerdere topic reports binnen (we krijgen daarvan een rood signaal per post in beeld).
Dan hebben we een aantal fanatieke topicbezoekers. Zelf voel ik die neiging nooit zo sterk behalve als het om excessieve uitspattingen (racisme, schelden met ziektes, ...) maar ieder z'n ding :)

[Voor 18% gewijzigd door ephymerous op 12-09-2022 09:21]

XXXVI

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
*knip*

[Voor 97% gewijzigd door Orion84 op 12-09-2022 09:33. Reden: Zo gaan we hier niet met elkaar om]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:05
Topic reports op offtopic dingen die niemand kwaad doen

Ben toch benieuwd wie die kampioenen dan zijn in de voetbaltopics :p

Ander verhaal natuurlijk als er echt racisme of dergelijke maar anders zou zo voetbaltopic best zelfredzaam moeten kunnen zijn

Voor de rest denk ik dat ik weinig in te mengen heb.. Verschillende zienswijze ligt te ver uit elkaar

[Voor 21% gewijzigd door dglavimans op 12-09-2022 11:12]

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:30
Kan ik uit de verdere discussie worden gehouden, want mijn klacht van 2-9 staat los van deze huidige discussie.

Dit is niet mijn oorlog/ discussie.

[Voor 6% gewijzigd door mavaros op 12-09-2022 17:38]

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:09

carpebios

-1 social credit

mavaros schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:04:
Kan ik uit de verdere discussie worden gehouden, want mijn klacht van 2-9 staat los van deze huidige discussie.

Dit is niet mijn oorlog.
Misschien moet je dan dit topic ontvolgen of de postreminder voor dit topic uitzetten?
En oorlog?

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
dglavimans schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:11:
Topic reports op offtopic dingen die niemand kwaad doen
En ondertussen staat mijn TR over een overduidelijke troll nu nog steeds als 'gelezen maar niks gedaan'

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:30
Straks dus het wk. Ik pols nu even hoe we dat gaan inrichten hier?

Zullen we het net zo doen als met het ek 2021?
Dus per poule een topic?
En dan voor de achtste finales een apart topic.
En dan 1 topic voor kwartfinales tm finale?
Dit leek mij het overzichtelijkst.

Zie voor voorbeeld destijds
Ek 2021 poule C

Laat me weten als jullie graag wat anders willen , ideeën welkom!

Ps iemand heeft al iets gemaakt zag ik maar zonder overleg of beleid, en is daarom ook niet actief met reactie van de mod

[Voor 14% gewijzigd door Harribo op 30-09-2022 15:18]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

tweakduke

Topicstarter
Harribo schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:12:

Dus per poule een topic?

Ek 2021 poule C

Ps iemand heeft al iets gemaakt zag ik maar zonder overleg of beleid, en is daarom ook niet actief met reactie van de mod
Even hierheen verplaatst :)

Volgens mij werkte de poule opzet bij het EK best ok, dus ik zou dat weer doen.

Tweakers Discord

• mavaros
Waarom niet gewoon een topicdeel voor Nederland en België, en de rest in een verzamelingtopic? (Voor de poulefase.)

Het is namelijk behoorlijk vervelend, wanneer je iedere keer in een ander voetbaltopic moet reageren, wanneer het vluchtig spul is. (Reacties tijdens de wedstrijden.)

[Voor 3% gewijzigd door mavaros op 30-09-2022 19:06]

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:12:

Dus per poule een topic?

Ek 2021 poule C

Gewoon lekker alles in 1 topic wat mij betreft

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:04

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:35:
[...]

Gewoon lekker alles in 1 topic wat mij betreft
Mwah , apart topic voor (wedstrijden van ) NL en BE lijkt me sowieso handig

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dglavimans
Is @OPSLAGHOND alweer un-bant? Half uurtje in het F1 topic en ik kan mij niet voorstellen dat hij nog wel een ban heeft

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
We doen geen uitspraken over sancties van andere gebruikers.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dglavimans
tweakduke schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:23:
We doen geen uitspraken over sancties van andere gebruikers.
Waar staat dit in de regels? En waarom niet? Jullie lijken hierin een enig forum te zijn die nergens op de post of op het profiel aangeeft dat leden wel of niet beschikbaar zijn op het forum. Meeste forums die ik ken geven het aan danwel in de post of op profiel gebruiker dat een ban heeft plaatsgevonden

Dat is wel een erg gesloten manier van modereren wat eigenlijk jullie vrij spel zou geven iedereen af te ruimen zonder controle, niet? Waar zou ik hier een topic of vraag over kunnen stellen want ben oprecht benieuwd waarom Tweakers hiervoor heeft gekozen

Vindt het nogal kwalijk als ik kijk naar wat er allemaal open staat in f1 topics

[Voor 64% gewijzigd door dglavimans op 09-10-2022 22:46]

• mavaros
dglavimans schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:41:
[...]

Waar staat dit in de regels? En waarom niet? Jullie lijken hierin een enig forum te zijn die nergens op de post of op het profiel aangeeft dat leden wel of niet beschikbaar zijn op het forum. Meeste forums die ik ken geven het aan danwel in de post of op profiel gebruiker dat een ban heeft plaatsgevonden

Dat is wel een erg gesloten manier van modereren wat eigenlijk jullie vrij spel zou geven iedereen af te ruimen zonder controle, niet? Waar zou ik hier een topic of vraag over kunnen stellen want ben oprecht benieuwd waarom Tweakers hiervoor heeft gekozen

Vindt het nogal kwalijk als ik kijk naar wat er allemaal open staat in f1 topics

[Voor 12% gewijzigd door mavaros op 09-10-2022 23:44]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:02

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

dglavimans schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:41:
[...]
Als je een klacht hebt over de moderatie van de F1 topics, deel dan a.u.b. gewoon die concrete klacht. Ik zie niet in wat het wel of niet geband zijn van een andere gebruiker daarmee te maken heeft.

Verder zien we hier graag een constructieve toon, in plaats van direct weer te insinueren dat we "iedereen af ruimen zonder controle". Er zijn binnen de crew meer dan genoeg controles en mogelijkheden voor een gebruiker om in verweer te gaan. We gaan individuele sancties niet ook nog met de rest van de gebruikers bespreken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• dglavimans
Orion84 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:50:
[...]

Als je een klacht hebt over de moderatie van de F1 topics, deel dan a.u.b. gewoon die concrete klacht. Ik zie niet in wat het wel of niet geband zijn van een andere gebruiker daarmee te maken heeft.

Verder zien we hier graag een constructieve toon, in plaats van direct weer te insinueren dat we "iedereen af ruimen zonder controle". Er zijn binnen de crew meer dan genoeg controles en mogelijkheden voor een gebruiker om in verweer te gaan. We gaan individuele sancties niet ook nog met de rest van de gebruikers bespreken.
Mijn concrete klacht binnen de F1 topics is al lang en breed bekend.

En waarom voelen de mods zich hier constant aangevallen bij het geringste kritiek? Nogmaals en deze keer dan concreet wil ik graag weten waar ik deze vraag kan leggen en waar in de regels staat dat het niet bespreken van sancties een ding is want ik vind het kwalijk ja dat er een een MOGELIJKHEID is dat leden moderators niet kunnen controleren wanneer members sancties krijgen of bans hebben gekregen en dus niet beschikbaar zijn op het forum. Dat is helemaal niet insinueren en ik word een beetje moe dat elke vorm van kritiek gelijk zo word opgevat. Reden dat ik het nog eens gevaarlijk vind ook is dat als ik nu dus kritiek heb of dergelijke er geruimd KAN worden en niemand hier op het forum van de leden zou het weten. Ik vind dat een geldig discussiepunt want we missen gewoon een lid die hier elke dag te vinden was

Dus graag wil ik daar een topic voor openen om die discussie te starten. Waar kan dit?

[Voor 20% gewijzigd door dglavimans op 10-10-2022 13:18]

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
@dglavimans dan moet je je hier denk ik melden. Maar met bans is het voor zover ik er op let (niks doen waardoor je een ban kan krijgen zorgt er voor dat ik niet echt weet hoe andere platforms er mee om gaan) is het vaak zo dat over een ban niet wordt gepraat met anderen, die er in principe compleet buiten staan.

WoT stats

Velen doen niets liever, ik doe liever niets

• dglavimans
ElPaco schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:19:
@dglavimans dan moet je je hier denk ik melden. Maar met bans is het voor zover ik er op let (niks doen waardoor je een ban kan krijgen zorgt er voor dat ik niet echt weet hoe andere platforms er mee om gaan) is het vaak zo dat over een ban niet wordt gepraat met anderen, die er in principe compleet buiten staan.
Thanks! :) mij gaat het erom dat voor onze ogen @OPSLAGHOND gewoon nog een member hier is. Wij weten echter beter hij heeft een ban gehad maar dit is niet terug te vinden in het profiel of in het bericht.

Veel forums die ik bezoek die hebben een notificatie boven het bericht met de reden van de ban en/of is de naam van de member doorgestreept met het woord ‘banned’. Zo weten de leden in ieder geval deze persoon is niet meer bereikbaar voor het forum op dit moment.

Dat ze niet in detail willen gaan waarom er een ban is snap ik wel inderdaad dat is voor de stoel van de moderators van dienst.. Toch vind ik zelf dat mijn kritiek wel degelijk aandacht verdiend, vooral bij members die hier elke dag waren.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

dglavimans schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:13:
[...]
En waarom voelen de mods zich hier constant aangevallen bij het geringste kritiek?
Zoals gezegd: dat ligt doorgaans vooral aan de toon van die kritiek. Formuleer je kritiek op een nette, constructieve manier en je zal zien dat je ook eenzelfde houding terug krijgt uit de crew.
Dus graag wil ik daar een topic voor openen om die discussie te starten. Waar kan dit?
Dat kan dan inderdaad het beste in Lieve adjes, sorry, dat was ik inderdaad nog vergeten in mijn reactie te noemen.

[Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 10-10-2022 13:29]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Een stikker bij een username als een user (om wat voor reden dan ook) niet meer actief is op de site zou eventueel ook een feature-request in MF kunnen zijn.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• dglavimans
Orion84 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:28:
[...]
Zoals gezegd: dat ligt doorgaans vooral aan de toon van die kritiek. Formuleer je kritiek op een nette, constructieve manier en je zal zien dat je ook eenzelfde houding terug krijgt uit de crew.

[...]

Dat kan dan inderdaad het beste in Lieve adjes, sorry, dat was ik inderdaad nog vergeten in mijn reactie te noemen.
Weet niet, wil jullie niet tegen het borst stoten of iets maar ben het zeker niet met het eerste eens als ik een beetje dit topic doorblader. Vind dat heel snel de kaart wordt gespeeld van ‘insinueren’. Alleen als ik dit topic al doorkijk. En je mag best weten dat ik wel eens denk of ik moet doorgaan met kritiek geven op het beleid nu ik weet dat je ook zo weg kan zijn, ja. Dat is niks insinueren dat is gewoon angst dat er geen enkel zichtbaar iets is dat je gebannt bent

Daarbij ben ik al maanden bezig met het f1 topic en zie ik constant dezelfde onderbuikreacties. Een member gebannt zien worden door ik gok een post in dit topic (want ja, wie weet waar die nou eigenlijk gebannt voor is).. Vind je het heel gek dat ik ontevreden ben? Dit is al maanden heh

Ik ga een topic daar starten en even kijken hoe ik hem ga formulieren, dank.

[Voor 11% gewijzigd door dglavimans op 10-10-2022 13:41]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

dglavimans schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:39:
[...]
Ik ga een topic daar starten en even kijken hoe ik hem ga formulieren, dank.
Prima, dan wacht ik dat even af en kunnen we daar verder die discussie voeren :)

• mavaros
dglavimans schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:13:
[...]

Mijn concrete klacht binnen de F1 topics is al lang en breed bekend.

En waarom voelen de mods zich hier constant aangevallen bij het geringste kritiek? Nogmaals en deze keer dan concreet wil ik graag weten waar ik deze vraag kan leggen en waar in de regels staat dat het niet bespreken van sancties een ding is want ik vind het kwalijk ja dat er een een MOGELIJKHEID is dat leden moderators niet kunnen controleren wanneer members sancties krijgen of bans hebben gekregen en dus niet beschikbaar zijn op het forum. Dat is helemaal niet insinueren en ik word een beetje moe dat elke vorm van kritiek gelijk zo word opgevat. Reden dat ik het nog eens gevaarlijk vind ook is dat als ik nu dus kritiek heb of dergelijke er geruimd KAN worden en niemand hier op het forum van de leden zou het weten. Ik vind dat een geldig discussiepunt want we missen gewoon een lid die hier elke dag te vinden was

Ik ben twee keer verbannen van Tweaker. Een keer terecht, maar de tweede keer trokken ze alles uit de krochten om me opnieuw te verbannen.

Het lijkt me niet verstandig om me ook in deze discussie te mengen, maar ik sta volledig aan uw kant.

Het feit dat Orion84 na uw klaagzang opduikt, is juist iets om op door te pakken. Normaal is dat moderateropperhoofd nooit aanwezig.Dat is ook de taak denk ik. Zoveel mogelijk onzichtbaar blijven, tenzij......

• dglavimans
mavaros schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:49:
[...]

Ik ben twee keer verbannen van Tweaker. Een keer terecht, maar de tweede keer trokken ze alles uit de krochten om me opnieuw te verbannen.

Het lijkt me niet verstandig om me ook in deze discussie te mengen, maar ik sta volledig aan uw kant.

Het feit dat Orion84 na uw klaagzang opduikt, is juist iets om op door te pakken. Normaal is dat moderateropperhoofd nooit aanwezig.Dat is ook de taak denk ik. Zoveel mogelijk onzichtbaar blijven, tenzij......
Die angst hoop ik met een discussie weg te trekken en die angst zou ook totaal niet aanwezig moeten zijn. De twijfel om ‘zomaar’ (nee, ik zeg niet dat bans terecht of onterecht zijn) gewiped te kunnen worden zonder enige vorm van zichtbaarheid binnen het forum is kwalijk

Ik had @Orion84 hier ook nog nooit gezien dus ben blij dat hij zich erin mengt. Ga dus even als de tijd er is een goed topic formulieren en hopelijk een gezonde discussie starten zonder onderbuikreacties van beide kanten.. Het is ook totaal niet mijn bedoeling mods of dergelijke tegen het zere been te schoppen alleen om te schoppen. Maar juist oprechte twijfel willen wegnemen. En dat platform zou er zeker moeten zijn (en is in dat forumgedeelte dus ook)

Dus doorgepakt gaat het zeker worden ja van mijn kant. Al is het maar om in mijn ogen een gezonder sport forumgedeelte te hebben :)

• mavaros
dglavimans schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:57:
[...]

Die angst hoop ik met een discussie weg te trekken en die angst zou ook totaal niet aanwezig moeten zijn. De twijfel om ‘zomaar’ (nee, ik zeg niet dat bans terecht of onterecht zijn) gewiped te kunnen worden zonder enige vorm van zichtbaarheid binnen het forum is kwalijk

Ik had @Orion84 hier ook nog nooit gezien dus ben blij dat hij zich erin mengt. Ga dus even als de tijd er is een goed topic formulieren en hopelijk een gezonde discussie starten zonder onderbuikreacties van beide kanten.. Het is ook totaal niet mijn bedoeling mods of dergelijke tegen het zere been te schoppen alleen om te schoppen. Maar juist oprechte twijfel willen wegnemen. En dat platform zou er zeker moeten zijn (en is in dat forumgedeelte dus ook)

Dus doorgepakt gaat het zeker worden ja van mijn kant. Al is het maar om in mijn ogen een gezonder sport forumgedeelte te hebben :)
Ik steun u.

Mijn grote probleem is, dat zaken via DM's gaan en later via mails moeten gaan.Je reageert op een openbaar forum, dus als ik of iemand anders de fout ingaat, mag/moet iedereen dat gewoon weten. Het hoe en waarom dus.

Ik ben serieus heel benieuwd wat er met uw kritiek gaat gebeuren.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:51
Ik heb er even over gedacht, maar het gaat me nu toch echt weer te ver in het F1 topic. Het blijkt dat RBR de budget cap overschreden heeft, wat mijns insziens een schadelijke ontwikkeling is. In het topic hier gaat het echter voornamelijk om dat het eigenlijk niet zo'n probleem is, want andere teams* hebben RBR auto's geramd/hebben trucs gebruikt die buiten de budget cap liggen en andere drogredenen. Daarnaast is de stemming dat het toch vooral kwalijk is dat het gelekt is en niet per se dat de overschrijding gebeurd is. Op zich is dit natuurlijk een mening die men mag hebben, maar de manier waarop het gebracht wordt en er vooral wordt gewezen naar anderen is toch wel erg vervelend.

Ik weet niet direct of er iets mee moet gebeuren, maar ik zou toch vooral aan iedereen willen vragen om iets neutraler te kijken en RBR niet als liefdadigheidsinstelling te zien, waar iedereen toch vooral tegen is. Alle teams zijn er om zo goed mogelijke prestaties neer te zetten, geregeld ook op het randje van de regels, maar daar blijkt RBR nu de regels overtreden te hebben. Laat dan even de Verstappenbril los en geef dan ook toe dat dat niet kan, in plaats van direct te wijzen naar wat anderen verkeerd doen (en dit is denk ik iets dat wel een keer benoemd mag worden).

*ik noem andere teams, maar de meeste reacties zijn toch voornamelijk weer dat Mercedes het allemaal fout doet, wat ik erg vervelend vind om bovengenoemde reden.

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
We slaan een beetje door inderdaad, FIA en de F1 wereld gaan wij niet veranderen. Ik heb een modbreak geplaatst.

Tweakers Discord

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kan die hele discussie mbt het budget van de laatste dagen niet naar een eigen topic? Heeft al niet veel met 2022 te maken (immers gaat het over 2021), het eventuele normale F1 nieuws sneeuwt zo ernstig onder (en daarvoor is toch dat topic?) en de toegevoegde waarde is inmiddels ook nul want er vliegen alleen maar verwijten en theorieën rond zonder zinvolle bron.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Daar heb ik wel dicht tegenaan gezeten, maar er komt geen nieuwe informatie dus dan heeft de hele discussie al weinig zin. Daarnaast komt er zo aan het eind van het seizoen weinig nieuwe details of andere zaken langs die de moeite waard zijn om te bespreken, zeker als er geen race is.

Het helpt ook niet dat diverse (social)media het vuurtje maar blijven aanwakkeren.

Tweakers Discord

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:47

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

mavaros schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:49:
[...]

*knip*
Die discussie is uiteindelijk off-topic hier. Voor moderatie-beleid kwesties in het algemeen is er Lieve adjes

[Voor 29% gewijzigd door tweakduke op 14-10-2022 11:32]

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Bij deze alsnog een apart topic voor de budgetcap: [F1] De budgetcap

Tweakers Discord

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:47

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

tweakduke schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:31:
Haha je hebt het er maar druk met al die aparte Formule 1 topic's :9, als je nog iemand nodig hebt voor een opmaak van het topic mag je me altijd toevoegen als mede-auteurs.

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Weet dat die discussie al eens een keer is geweest en toen niet door is gegaan, maar het lijkt erop dat we ondertussen naar een los (F1?) motorsport subforum kunnen?

Met o.a. topics voor:

Formula E
Formula W
Formula 2
Formula 3
Formula 1 en alle kleinkinderen hiervan :+
E-sports racing (?)
MotoGP
LeMans

e.t.c. e.t.c.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Ik zie persoonlijk het nut er niet van in, straks krijgen we een heel wielersport subforum, een voetbal subforum en een f1 subforum.

• AGee
  • Niet online

AGee

Sport zelf is nou ook weer niet zo heel druk dat het momenteel een compleet onoverzichtelijke boel is imho... Een stuk over 40 topics met een recentste reactie van max twee weken oud. Zie niet zo goed wat voor overzicht je zou krijgen als je de race-topics in een eigen forumdeel weg zou stoppen.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dank :)

Als ik zie hoe 'druk' het algemeen racetopic is denk ik dat opknippen het niet waard is. Tov wat er nu al is dan, W en E zijn al apart dacht ik.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

@tweakduke je geeft mij een modbreak vanwege naamverbastering op Manchester United. Nou had ik daar geen besef bij, ik meen dat er ManU stond, klopt dat?

"Oooh Jeroen!"

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Nee, er stond Manure.

Tweakers Discord

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Helder, gebruik ik eigenlijk nooit. Meestal maak ik er ManU van, dacht al ;)

"Oooh Jeroen!"

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-04 02:40

Yor

Yor1313#2571

Het stemt mij niet plezierig om in de race-topics gezeur te moeten lezen over commentatoren. Het voegt niets toe aan de race en staat ook in de topicregels onderin.

Het irriteert me dat ik tig oneliners zie, wederom de topicregels.

Kunnen we dat niet eens aanpakken? Maak een "Het grote F1 commentaar fuckup topic" of iets dergelijks. Of gewoon alle regels loslaten, want de moderatie is een lachertje.

http://yor.minitroopers.com

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Op het commentaar over de commentatoren kunnen we wel weer wat strakker opzitten. Er zijn tenslotte voldoende topics, maar qua slow-chat valt het wat mij betreft wel mee. Het is vele malen rustiger in het topic dan voorgaande seizoenen en de sfeer blijft uit zichzelf al een stuk beter.

En daar gaat het uiteindelijk om :)

Tweakers Discord

• mavaros
*knip*

Vragen over individuele mod acties kan je per DM stellen aan de mod in kwestie.

[Voor 82% gewijzigd door Orion84 op 04-11-2022 11:37]

• mavaros
mavaros schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:40:
[mbr]*knip*

Vragen over individuele mod acties kan je per DM stellen aan de mod in kwestie.[/mbr]
Dat zal ik niet doen.

Ik reageer op een openbaar forum, word ook openbaar weggeknipt door een moderator. Dan vraag ik publiekelijk waarom iets gebeurd, en dan moet ik ineens via DM reageren.

Dat principe snap ik niet.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat is verder helemaal aan jou natuurlijk.
Ik reageer op een openbaar forum, word ook openbaar weggeknipt door een moderator. Dan vraag ik publiekelijk waarom iets gebeurd, en dan moet ik ineens via DM reageren.

Dat principe snap ik niet.
Het is simpelweg de meest efficiënte manier om de moderator in kwestie om opheldering te vragen. Kom je er samen niet uit, kan je altijd mij nog benaderen. Individuele ingrepen behoeven doorgaans geen publieke discussie. Dat staat ook duidelijk gemeld in de topicstart van dit feedback topic dat het daar niet voor bedoeld is.

• mavaros
Orion84 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:42:
[...]
Dat is verder helemaal aan jou natuurlijk.

[...]

Het is simpelweg de meest efficiënte manier om de moderator in kwestie om opheldering te vragen. Kom je er samen niet uit, kan je altijd mij nog benaderen. Individuele ingrepen behoeven doorgaans geen publieke discussie. Dat staat ook duidelijk gemeld in de topicstart van dit feedback topic dat het daar niet voor bedoeld is.
Nou vooruit. Dan volg ik netjes jullie regels.

Hoe kan ik Outerpost, wat de moderator van dienst was, bereiken via DM? Dan kan ik dit weekend eens contact met die moderator opnemen om te zeggen dat ik het niet eens ben met de knip.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

mavaros schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 20:28:
[...]

Nou vooruit. Dan volg ik netjes jullie regels.

Hoe kan ik Outerpost, wat de moderator van dienst was, bereiken via DM? Dan kan ik dit weekend eens contact met die moderator opnemen om te zeggen dat ik het niet eens ben met de knip.
Onderaan je reactie die hij heeft aangepast staat een linkje naar zijn profiel. En daar vind je een knop “stuur bericht”.

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Ik ben bezig met een topic voor het aankomende WK. Voor het onderhoud van de topic start met scores en standen zoek ik nog een paar helpende handen. Wie heeft zin om daarmee te helpen?

Het topic staat nog even voor jullie achter gesloten deuren voor kort overleg, maar komt binnenkort online.

Tweakers Discord

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:23
@tweakduke ik help graag met het bijhouden van scores en standen :)

• toolkist
  • Niet online
FIFA kapt schokkend interview af: 'Homo's zijn ziek, vrouwen zijn snoepgoed'
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=410792

Het zou Tweakers sieren als er geen topic over het WK wordt gefaciliteerd...

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
toolkist schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:25:
[...]

Laat ik voorop stellen dat wij op geen enkele manier voorstander zijn van de toewijzing aan Qatar en dat het WK doorgaat.

Dus dan kom je voor het dillema, faciliteer je de discussie in goede banen of komt er een boycot. De keus viel voor mij in ieder geval voor het eerste.

Tweakers Discord

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
toolkist schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:25:
[...]

Een eerste snelle reactie vanuit mij.
Op persoonlijk vlak wil ik ook niks te maken hebben met dit WK in dit land, onder deze omstandigheden. Maar en dat is een grote maar, we willen als forumcrew faciliteren en niet verbieden. De kans dat wij als forumcrew dus gaan zeggen geen WK topic is nihil. Dat zal vanuit de gebruikers moeten komen. Wat uiteraard wel kan is een tweede topic met een alias naar AWM waar we het hebben over de omstandigheden rond dit WK.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Om ruimte te geven aan beide discussie staan beide topics nu in het forum

[Voetbal] Centraal WK 2022 topic
[WK 2022]Corruptie Fifa en mensenrechten in Qatar

Tweakers Discord

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:47

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Feedback:

Ik vind het frustrerend hoe snel de F1 racetopics dicht gaan. Twee dagen is niet genoeg om een discussie met elkaar te hebben en dan ben ik nog een behoorlijk frequent bezoeker van deze site. Als de race op zondagavond is en het topic op dinsdagavond al weer gesloten is dan is er effectief 1 avond om over de race te praten.

De topics staan langer open voor de race dan er na. Voor de race is er over het algemeen weinig zinnigs te melden anders dan vage speculatie en wat algemene aankondigingen.

In het Brazilie-topic (de afgelopen race) zijn er 27 pagina's gevuld voordat de race is begonnen en 20 tijdens de race (vooral slowchat). Daarna zijn er nog maar 20 pagina's discussie voordat het topic gesloten wordt. Dat is volgens mij helemaal de verkeerde verhouding.
Ik snap dat 20 pagina's op het eerste gezicht veel lijkt maar dit is dan ook een ontzettend populair onderwepen.

Voor discussie moet je heen en weer kunnen gaan. De huidige structuur maakt dat lastig tenzij je er fanatiek bovenop zit en meerder keren per dag op het forum komt.

Aanvullend en gerelateerd:
Outerspace schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:49:
Ik zie persoonlijk het nut er niet van in, straks krijgen we een heel wielersport subforum, een voetbal subforum en een f1 subforum.
Het voordeel van een apart F1 subforum is dat "de rest" er dan geen last van hoeft te hebben en we niet allemaal van die enorme topics hoeven te hebben waar alles wat F1 gerelateerd is interecht moet.

Een ander voordeel is dat we dan makkelijker aparte F1 moderatoren kunnen aanstellen want ik krijg wel eens de indruk dat de huidige moderatoren het te druk hebben met F1 en dus proberen het aantal posts te bepereken. Dat is vast niet de bedoeling maar zo komt het op mij over.

================

[Voor 62% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 16-11-2022 10:42]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• AGee
  • Niet online

AGee

Er staat toch niets in de weg om een discussie - mits nog niet uitgekauwd - gewoon voort te zetten in het 'reguliere' f1-topic?

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

AGee schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:35:
Er staat toch niets in de weg om een discussie - mits nog niet uitgekauwd - gewoon voort te zetten in het 'reguliere' f1-topic?
Technisch gezien is er geen bezwaar, maar volgens mij is dat niet de bedoeling van de moderatoren. Ik zou ook zelf een nieuw race-topic kunnen openen nadat de moderator het officiele topic heeft gesloten maar ik denk dat het niet gewaardeerd zou worden. Over het algemeen vinden moderatoren het niet leuk als je tegen de geest van het beleid in gaat.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

AGee schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:35:
Nog niet uitgekauwd? Het is (bijna) altijd verder uitgekauwd dan een stukje kauwgom dat in de zestiger jaren al onder een tafelrand was verstopt :p

Nog meer pagina's van eindeloze herhalingen lijkt me niet nuttig. Van mij mag het zelfs eerder dicht ;)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
De discussie werd al iets minder vriendelijk, wat gebeurt als een discussie maar door wordt gevoerd, terwijl het meeste al is gezegd.

Daarnaast houden we geen 2 racetopics tegelijk open, de ervaring is dat dat niet fijn werkt. Een enkele keer blijft een racetopic iets langer open als de discussie nog wat oplevert, in goede sfeer gebeurt en als er een langere periode tussen een race zit. Maar ook dan merk je op woensdag of donderdag dat het wel mooi is geweest.

Als er nieuwe inzichten zijn van afgelopen weekend dan mag de discussie verder in het algemene topic.

Tweakers Discord

• AGee
  • Niet online

AGee

CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:43:
[...]

Technisch gezien is er geen bezwaar, maar volgens mij is dat niet de bedoeling van de moderatoren. Ik zou ook zelf een nieuw race-topic kunnen openen nadat de moderator het officiele topic heeft gesloten maar ik denk dat het niet gewaardeerd zou worden. Over het algemeen vinden moderatoren het niet leuk als je tegen de geest van het beleid in gaat.
De geest van het beleid was juist ooit, dat het reguliere f1-topic gevrijwaard zou blijven van de ooh's en aaaah's tijdens de race, en vooral gebruikt kon worden voor de serieuzere discussies. Als er dus een discussiepunt is wat voorbij het race-weekend gaat, dan staat er imho niets in de weg om die discussie in het f1-topic te voeren. Uiteraard geldt dit niet voor uitgekauwde discussies, wat vaak de status is op het moment dat een weekend-topic dicht gaat. Misschien heb je daar ook de reden te pakken dat dergelijke topics niet langer open blijven ;)

Maar goed, interpretaties, meningen en beleid kan natuurlijk veranderen. Aan de mods om daar een uitspraak over te doen.
gambieter schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:51:
[...]

Nog niet uitgekauwd? Het is (bijna) altijd verder uitgekauwd dan een stukje kauwgom dat in de zestiger jaren al onder een tafelrand was verstopt :p

Nog meer pagina's van eindeloze herhalingen lijkt me niet nuttig. Van mij mag het zelfs eerder dicht ;)
Ik had het ook niet over een specifieke discussie, ik volg de weekend-topics al een poosje niet meer maar ik kan me levendig voorstellen wat je bedoelt ;)

[Voor 28% gewijzigd door AGee op 17-11-2022 13:13]

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:20:
Aanvullend en gerelateerd:

[...]

Het voordeel van een apart F1 subforum is dat "de rest" er dan geen last van hoeft te hebben en we niet allemaal van die enorme topics hoeven te hebben waar alles wat F1 gerelateerd is interecht moet.

Een ander voordeel is dat we dan makkelijker aparte F1 moderatoren kunnen aanstellen want ik krijg wel eens de indruk dat de huidige moderatoren het te druk hebben met F1 en dus proberen het aantal posts te bepereken. Dat is vast niet de bedoeling maar zo komt het op mij over.
En nog zie ik er geen voordeel in om buiten SPRT nog een los subform op te starten met alleen F1 gerelateerde zaken. Dat is gewoon een extra subforum met een eigen kern, die nu al prima leeft binnen SPRT. Het levert m.i. niks extra's op. De huidige moderators zijn vaak druk met F1 (met name @tweakduke en @DaniëlWW2, ik focus mij daar iets minder op en werk vaker reactief. Dat we misschien een extra modje zouden kunnen aanstellen; daar wil ik zeker wel over na- of meedenken :)

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

AGee schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:51:
De geest van het beleid was juist ooit, dat het reguliere f1-topic gevrijwaard zou blijven van de ooh's en aaaah's tijdens de race, en vooral gebruikt kon worden voor de serieuzere discussies.
Voor mij hoeven die oohs en aahs ook niet en volgens mij zijn die ook niet toegestaan onder het algemene verbod op slowchat.
Als er dus een discussiepunt is wat voorbij het race-weekend gaat, dan staat er imho niets in de weg om die discussie in het f1-topic te voeren. Uiteraard geldt dit niet voor uitgekauwde discussies, wat vaak de status is op het moment dat een weekend-topic dicht gaat. Misschien heb je daar ook de reden te pakken dat dergelijke topics niet langer open blijven ;)
Dat "uitgekauwde discussies" is wel subjectief. De uren direct na de race zijn een chaos waarin iedereen over elkaar heen buitelt met slow-chat eerste reacties. Ik wacht juist liever even met reageren tot de eerste golf van reacties is geweest want die zijn inderdaad vaak wat eenzijdig.
Ik had het ook niet over een specifieke discussie, ik volg de weekend-topics al een poosje niet meer maar ik kan me levendig voorstellen wat je bedoelt ;)
Ik snap heel goed dat het niet ieders kopje thee is, maar er is duidelijk ook een grote groep mensen die er wel behoefte aan heeft. Ik krijg nu af en toe het gevoel dat beslissingen gestuurd worden door de capaciteit van de moderatoren. Pragmatisch gezien begrijpelijk maar imho niet optimaal.

Goed, uiteindelijk is het allemaal een kwestie van meningen en mijn mening is
dat de racetopics te snel dicht gaan. Wat mij betreft hoeven ze helemaal niet dicht.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:32

Fiber

Beaches are for storming.

Hoewel het hier nog niet zo heel erg leeft komt er volgens mij binnenkort toch echt een WK Voetbal aan, wellicht na de Olympische Spelen, het grootste sport evenement ter wereld waar Nederland en België aan meedoen.

Is er al nagedacht over hoe we daar op dit forum mee omgaan? En dan heb ik het over het volgen van de wedstrijden. Alle politiek, mensenrechten, regenboogarmbanden, etc. kunnen mij persoonlijk gestolen worden, maar wellicht dat anderen het juist wel daarover willen hebben. Daar moet natuurlijk ook ruimte voor zijn, maar dan liefst in aparte topics.

Gooien we alle wedstrijden in: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023 Of alleen die van Nederland? Of maken jullie een apart WK topic? Wellicht zelfs een WK Thema Forum? :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:23
Fiber schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:29:
Hoewel het hier nog niet zo heel erg leeft komt er volgens mij binnenkort toch echt een WK Voetbal aan, wellicht na de Olympische Spelen, het grootste sport evenement ter wereld waar Nederland en België aan meedoen.

Is er al nagedacht over hoe we daar op dit forum mee omgaan? En dan heb ik het over het volgen van de wedstrijden. Alle politiek, mensenrechten, regenboogarmbanden, etc. kunnen mij persoonlijk gestolen worden, maar wellicht dat anderen het juist wel daarover willen hebben. Daar moet natuurlijk ook ruimte voor zijn, maar dan liefst in aparte topics.

Gooien we alle wedstrijden in: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023 Of alleen die van Nederland? Of maken jullie een apart WK topic? Wellicht zelfs een WK Thema Forum? :z
Als je iets omhoog scrollt kom je beide topics tegen :)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:32

Fiber

Beaches are for storming.

tommerd_ schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:32:
[...]

Als je iets omhoog scrollt kom je beide topics tegen :)
Ah, overheen gekeken, my bad... O-)

Eén topic voor alle wedstrijden dus en één apart topic voor alle politiek en andere randzaken. Helemaal prima dus. _/-\o_

(Al zou ik persoonlijk die laatste een iets neutralere titel geven...)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:52
Nederland is geen minuut uitgeschakeld en ik weet gelijk weer waarom het soms zo'n kutsfeer is op de voetbalforums. Sommigen zijn echt wel heel erg goed in het kapotredeneren van spelers die ook gewoon heel belangrijk zijn geweest van Oranje.

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Een ieder mag voor zichzelf weten of die een speler goed vindt of niet. Vervolgens ga je daar over discussiëren en daarbij kun je het niet altijd eens worden.

Tweakers Discord

• D-e-n
tweakduke schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:18:
Een ieder mag voor zichzelf weten of die een speler goed vindt of niet. Vervolgens ga je daar over discussiëren en daarbij kun je het niet altijd eens worden.
Veel te kort door de bocht. Je kunt vinden dat Memphis slecht speelt maar zeggen dat hij er niks van kan is gewoon trollen.

We hebben dat in het verleden ook gehad met van Persie die zelfs veel beter was nog. Ook die had zijn schare haters die met hun clubbril alles wat hij fout deed gingen afzeiken. Het lijken wel complotfantasten.

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
D-e-n schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:30:
[...]

Veel te kort door de bocht. Je kunt vinden dat Memphis slecht speelt maar zeggen dat hij er niks van kan is gewoon trollen.

We hebben dat in het verleden ook gehad met van Persie die zelfs veel beter was nog. Ook die had zijn schare haters die met hun clubbril alles wat hij fout deed gingen afzeiken. Het lijken wel complotfantasten.
Kalmeer toch eens. De discussie verloopt verder prima en dat de boel niet uit de hand loopt na de uitschakeling en mensen zich inhouden is al een compliment op zichzelf.

Er valt genoeg na te praten of spelers goed of juist slecht hebben gepresteerd, maar dat mag mooi in het topic verder besproken worden.

Tweakers Discord

• D-e-n
tweakduke schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:36:
[...]

Er valt genoeg na te praten of spelers goed of juist slecht hebben gepresteerd, maar dat mag mooi in het topic verder besproken worden.
Een aantal tweakers heeft de onhebbelijke gewoonte van bepaalde spelers alleen het negatieve te zien. En als die speler uit vorm is moet hij gelijk nooit meer in Oranje.

Waanzin. Dat heeft niks met goed of slecht spelen te maken maar is cherry picking bij een speler wiens kop hen niet aanstaat. Dat hebben we in het verleden gezien bij van Persie, van Nistelrooy, Seedorf, Kluivert en zelfs Bergkamp. En nu is het Memphis, Dumfries, vd Beek of Wijnaldum. Ja, die zijn minder dan de genoemde oude rotten maar beter hebben we nu niet helaas.

Doe je werk en grijp in als dit soort vooringenomen gepost voorkomt.

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
D-e-n schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:42:
[...]

Een aantal tweakers heeft de onhebbelijke gewoonte van bepaalde spelers alleen het negatieve te zien. En als die speler uit vorm is moet hij gelijk nooit meer in Oranje.

Waanzin. Dat heeft niks met goed of slecht spelen te maken maar is cherry picking bij een speler wiens kop hen niet aanstaat. Dat hebben we in het verleden gezien bij van Persie, van Nistelrooy, Seedorf, Kluivert en zelfs Bergkamp. En nu is het Memphis, Dumfries, vd Beek of Wijnaldum. Ja, die zijn minder dan de genoemde oude rotten maar beter hebben we nu niet helaas.

Doe je werk en grijp in als dit soort vooringenomen gepost voorkomt.
Mensen zeggen alleen wat ze niet goed vinden gaan op dit moment aan een speler en jij pakt de posts die jou niet aanstaan eruit ;)

Wij bepalen zelf waar we op ingrijpen of niet. De modbreak is nu gezet ik maak hier verder geen woorden meer aan vuil.

Tweakers Discord

• D-e-n
tweakduke schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:44:
[...]
en jij pakt de posts die jou niet aanstaan eruit ;)
Hou die misplaatste smiley voor je svp. Een moderator onwaardig.

Ik constateer dat er niet op inhoud wordt gediscussieerd maar op de man, in dit geval de speler. Dat mag in de politieke topics niet dus waarom in het voetbal topic wel?

Nogmaals: je prima zeggen dat speler X matig speelde maar zeggen dat speler X met tig interlandgoals in het algemeen een matige speler is is sfeerverziekend en exact de reden dat het zo vaak fout loopt.

• Typhone
  • Laatst online: 01-04 13:53
D-e-n schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:58:
[...]

Hou die misplaatste smiley voor je svp. Een moderator onwaardig.

Ik constateer dat er niet op inhoud wordt gediscussieerd maar op de man, in dit geval de speler. Dat mag in de politieke topics niet dus waarom in het voetbal topic wel?

Nogmaals: je prima zeggen dat speler X matig speelde maar zeggen dat speler X met tig interlandgoals in het algemeen een matige speler is is sfeerverziekend en exact de reden dat het zo vaak fout loopt.
Die vlieger gaat niet op. Een politicus vertegenwoordigt een visie van een partij. Een voetbalspeler vertegenwoordigt zichzelf (dat is de reden dat hij speelt) spelend in een shirt van een club (werkgever) of land (trots). Dus wanneer een speler een wanprestatie levert mag je letterlijk op de man spelen.

Ben je het daar niet mee eens dan toon je aan met argumenten waarom je het daar niet mee eens bent. Ik weet wel op wie jij hoofdelijk doelt (Depay) maar omdat jij daar een andere visie over hebt dan veel anderen mag dat niet benoemd worden. Zou dat Daley Blind zijn stond deze post hier nu niet. Aan de moderators vragen dat weg te halen onder het credo “sfeerverziekend” is eerder censuur dan wat anders. Ergo: leer om te gaan met kritiek of weerleg deze met feiten. Gaat dat niet? Dan is de kritiek wellicht terecht en is dat een punt wat je beter kunt accepteren.

Weerleg jij het echter wel en gaat iemand dan roepen: ja maar Depay kijkt loenzend uit z’n ogen dan is dat een verkeerde ad hominem. En dan mogen de mods ingrijpen. Ik heb geen posts gezien die niet door de beugel konden, zowel pro als anti de laatste tijd. Sfeer is verder gewoon prima geweest en het hele WK :)

Laten we dat zo houden toch?

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:26:
[...]

Die vlieger gaat niet op. Een politicus vertegenwoordigt een visie van een partij.
Die vlieger gaat natuurlijk ook niet op. Een volksvertegenwoordiger heeft in principe de vrijheid om alles te doen en laten voor zijn/haar achterban. Dat hij/zij zich aansluit bij een samenwerkingsverband (partij) is een keuze maar legt formeel geen beperkingen op in zijn/haar rol.

Dat is in grotere mate bij de verhouding werknemen/werkgever compleet anders.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Weerleg jij het echter wel en gaat iemand dan roepen: ja maar Depay kijkt loenzend uit z’n ogen dan is dat een verkeerde ad hominem. En dan mogen de mods ingrijpen.
En in dit voorbeeld is Depay uitstekend. Hoe vaak hij wel niet weggezet is op basis van levensstijl buiten het veld. Andere spelers op basis van de manier waarop ze kijken. Dat zijn geen incidenten edoch wordt er amper op ingegrepen.

• D-e-n
[...]

Dus wanneer een speler een wanprestatie levert mag je letterlijk op de man spelen.
Je kunt prima zeggen dat een speler een wanprestatie levert. Maar zeggen dat een speler die niet in vorm is nooit meer opgesteld zou moeten worden is beneden alle redelijkheid, zeker als het om een speler gaat die de afgelopen jaren het meest bepalend is geweest van iedereen.

Zeker als dat samen gaat met het botweg ontkennen van die eerdere goede prestaties. Dan worden er zelfs allerlei statistieken gezocht waar uit zou blijken dat de speler alleen zou scoren tegen "matige" tegenstanders. Waarbij de gemiddelde arrogante Nederlander dan alles wat niet Frankrijk, Spanje, Duitsland, Argentinië of Brazilië is als "matig" beschouwt, kortom praktisch alle tegenstanders.

In de politiek zien we dat ook maar daar zijn het de klimaatontkenners die fucken met statistieken.

• carpebios

carpebios

-1 social credit

Is het geen optie om een groot Ajax discussie topic te openen? Je merkt dat het in het nationale club seizoen vooral over Ajax gaat, en dan voor de wedstrijd en na de wedstrijden, wat op dat moment niet meer echt relevant is voor de wedstrijden. Prima dat het kan, maar zou netter en overzichtelijker zijn in een apart topic?

• Gonadan
  • Laatst online: 17:20

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
@carpebios daar is al vaker om gevraagd maar heeft de SPRT-crew nooit brood in gezien en dat snap ik op zich wel.

Feitelijk zouden we er met een algemeen 'Het grote Klaag hier over de coach van Ajax Topic' wel zijn toch? Kan je meerdere seizoenen mee door gok ik. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:29:
@carpebios daar is al vaker om gevraagd maar heeft de SPRT-crew nooit brood in gezien en dat snap ik op zich wel.

Feitelijk zouden we er met een algemeen 'Het grote Klaag hier over de coach van Ajax Topic' wel zijn toch? Kan je meerdere seizoenen mee door gok ik. :P
Vergeet ook niet het 'klaag hier dat er geen Ajax Topic is topic'

• carpebios

carpebios

-1 social credit

Maar het zou dingen wel overzichtelijk houden. Er is een grote fan base waarbij discussies tussen de doelpunten door gaan van andere wedstrijden. Beleid van tweakers om alles te splitsen in verschillende topics en hier 1 grote vergaarbak lijkt mij toch ook niet de bedoeling?

• carpebios

carpebios

-1 social credit

@tweakduke, na al het gehuil in het topic stel ik de vraag zonder iemand te beledigen, (als spiegel) welke club de ander altijd Calimero noemt (wat gewoon mag, andere Calimero noemen). En dan moet ik dat niet doen? Kun je dit eens uitleggen, waarom de vraag stellen niet mag, maar andere Calimero noemen wel mag. Of mag dat alleen als je fan bent van 1 bepaalde overheersende club in dat topic?

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
carpebios schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:16:
@tweakduke, na al het gehuil in het topic stel ik de vraag zonder iemand te beledigen, (als spiegel) welke club de ander altijd Calimero noemt (wat gewoon mag, andere Calimero noemen). En dan moet ik dat niet doen? Kun je dit eens uitleggen, waarom de vraag stellen niet mag, maar andere Calimero noemen wel mag. Of mag dat alleen als je fan bent van 1 bepaalde overheersende club in dat topic?
We noemen hier niemand calimero en gaan dat al helemaal niet zo uitdagen op het moment dat het topic al onder spanning staat.

Net als de hele tijd dat gedoe dat Ajax meer vertegenwoordigd is, iedereen is vrij om zijn club uit te dragen in het topic. Daar veranderen wij niks aan.

Tweakers Discord

• carpebios

carpebios

-1 social credit

Goh, ik zou bijna denken dat iemand op z'n tenen getrapt is als Ajacied. Mijn god. En dan uitdagen noemen, dat heeft nu een spiegel voorhouden, zouden jullie ook eens mogen doen ipv 1 post eruit pikken. Het gaat alleen maar over klagen over kaarten en de scheids ipv het spel. Maar wie wordt er weer uitgepikt. Juist.

• Gonadan

Gonadan

Calimero als term in het verleden een soort van informeel op de zwarte lijst gekomen omdat het écht een bende in het topic werd als die term langs kwam. Mogelijk heeft @carpebios dat niet mee gekregen, het is al een tijdje geleden.
De arbitrage afbranden is daarentegen gemeengoed in de voetbalwereld toch? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-04 08:46

dr.lowtune

Deugt niet

Complimenten aan @tweakduke tijdens deze klssieker, het ging er tijdens de wedstrijd wat pittig aan toe (daar was ik ook schuldig aan…kusje @Han ? :> ) en toch de boel op de rails gehouden .

Was de arbitrage in de eredivisie maar zo kundig :P

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
Sinds wanneer wordt er gemodereerd op scheldwoorden?

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Terranova schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:51:
Sinds wanneer wordt er gemodereerd op scheldwoorden?
Dat is eigenlijk altijd wel geweest, de bedoeling is dat we ons fatsoen houden. Maar goed we begrijpen ook wel dat het toch een keer kan gebeuren tijdens een wedstrijd.

Dan krijg je achteraf alsnog de correctie :)

Tweakers Discord

• Typhone
carpebios schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:20:
Goh, ik zou bijna denken dat iemand op z'n tenen getrapt is als Ajacied. Mijn god. En dan uitdagen noemen, dat heeft nu een spiegel voorhouden, zouden jullie ook eens mogen doen ipv 1 post eruit pikken. Het gaat alleen maar over klagen over kaarten en de scheids ipv het spel. Maar wie wordt er weer uitgepikt. Juist.
Vriend, dan kom je toch gezellig met mij babbelen? Problems solved!

• Terranova
tweakduke schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:53:
[...]

Dat is eigenlijk altijd wel geweest, de bedoeling is dat we ons fatsoen houden. Maar goed we begrijpen ook wel dat het toch een keer kan gebeuren tijdens een wedstrijd.

Dan krijg je achteraf alsnog de correctie :)
Mag ik je er dan op wijzen dat er 200 topics zijn in dit subforum met het woord fucking er in, met meerdere keren per topic.

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Terranova schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:54:
[...]

Mag ik je er dan op wijzen dat er 200 topics zijn in dit subforum met het woord fucking er in, met meerdere keren per topic.
Tjah dan nog het is niet de bedoeling en maak er gerust een topic report voor als je het ziet.

Tweakers Discord

• Terranova
tweakduke schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:56:
[...]

Tjah dan nog het is niet de bedoeling en maak er gerust een topic report voor als je het ziet.
Oh dat ga ik zeker doen, die betutteling is toch helemaal niet nodig.

• carpebios

carpebios

-1 social credit

Typhone schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:54:
[...]

Vriend, dan kom je toch gezellig met mij babbelen? Problems solved!
Ik bedoelde niet jou he, als ajacied die op z'n tenen getrapt is!

• Typhone
carpebios schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:27:
[...]

Ik bedoelde niet jou he, als ajacied die op z'n tenen getrapt is!
Nee dat weet ik ;)
Mij trap je niet zo snel op m'n tenen ondanks maat 48 ;)

• carpebios

carpebios

-1 social credit

Typhone schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:28:
[...]

Nee dat weet ik ;)
Mij trap je niet zo snel op m'n tenen ondanks maat 48 ;)
Iemand met een maat groter dan ik! Ik voel met je mee, van bommels it is.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
carpebios schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:52:
Maar het zou dingen wel overzichtelijk houden. Er is een grote fan base waarbij discussies tussen de doelpunten door gaan van andere wedstrijden. Beleid van tweakers om alles te splitsen in verschillende topics en hier 1 grote vergaarbak lijkt mij toch ook niet de bedoeling?
Ik citeer mijzelf even uit het oude feedbacktopic:
Outerspace schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:31:
Ook even hier geplaatst ivm feedback:

Een discussie over statistiek, data-analyses, verwachte doelpunten of clean sheets past beter in het randzaken topic.

Over een los Ajax topic:
Dat faciliteren we niet. Straks krijgen we 18 losse topics puur van de Eredivisie, willen we de Jupiler League, de Belgische competitie en misschien ook wel alle andere buitenlandse clubs faciliteren. Dat zie ik (en mijn collega's ook) niet zitten. Dat men aangeeft dat er veel Ajax nieuws is, volledig mee eens. Blijkbaar kunnen de anderen (van andere clubs) er niet tussenkomen, is er niet veel te melden, is men bang dat het onder sneeuwt, verwacht men vervelende reacties of speelt er wat anders. Daar is weinig aan te doen, men mag het altijd bij mij melden. Ik vind het persoonlijk wel leuk om iets over FC Groningen of FC Emmen te lezen, maar supporters van die verenigingen zeggen er niet veel over ;) (louter als voorbeeld)
Daar staan we nog steeds achter :)

• carpebios

carpebios

-1 social credit

Outerspace schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:35:
[...]

Ik citeer mijzelf even uit het oude feedbacktopic:

[...]

Daar staan we nog steeds achter :)
Zou dan alles over de clubs zelf (buiten de wedstrijden om) niet beter bij randzaken passen?
Dan voorkom je die hectiek ook mogelijk. Ik denk niet dat er een groot PSV forum moet komen hoor, je merkt toch dat vooral Ajax leeft. Het is meer omdat het een verzamelbak is nu, waarbij het 10 post gaat over de trainer van club A en daarna GOAL! van ploeg B, etc, dat leest niet echt makkelijk. Maar ik snap ook dat je geen 10 topics wenst, dat is ook niet te doen....

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Terranova schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:54:
[...]

Context is natuurlijk alles. Je kan ook iets "fucking mooi" noemen, dat is heel wat anders dan "die fucking [naam van persoon]".

• Typhone
carpebios schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:09:
[...]

Zou dan alles over de clubs zelf (buiten de wedstrijden om) niet beter bij randzaken passen?
Dan voorkom je die hectiek ook mogelijk. Ik denk niet dat er een groot PSV forum moet komen hoor, je merkt toch dat vooral Ajax leeft. Het is meer omdat het een verzamelbak is nu, waarbij het 10 post gaat over de trainer van club A en daarna GOAL! van ploeg B, etc, dat leest niet echt makkelijk. Maar ik snap ook dat je geen 10 topics wenst, dat is ook niet te doen....
Ik denk niet zozeer dat het aandeel PSV'ers zo drastisch minder is eigenlijk. Eigenlijk zijn er wel genoeg maar er is altijd een nasty kliekje dat diep van binnen PSV aanhanger is maar alleen op de anti of negatieve context berichten reageert en vanuit daar naar Ajax (en/of Feyenoord) begint te praten. Dat wordt vaak neergesabeld door de andere Ajacieden. Daar zitten er echter ook een paar met grote tenen die op alle slakken zout aan het leggen zijn. Dat is wel heel moeilijk te merken als moderator (denk ik) maar dat zijn juist de excessen waar van mij hard tegen op getreden mag worden (dus óók vanuit de Ajax visie). Op elke anti mening meteen reageren als door een wesp gestoken slaat nergens op.

Er is best wel een groep waar ik ondanks compleet andere clubkleuren de Ajacieden goed op kunnen schieten. Dat zijn wel de mensen die in algemene zin ook zaken over PSV melden en niet alleen hun gezicht tonen op wedstrijddagen. Dan merk je ook dat opmerkingen de 'andere kant op' veel beter geaccepteerd worden op een enkeling na. Mavaros is ook zo iemand die je even moet leren kennen vanwege soms ernstig ongelukkig gekozen woorden ;) maar deep down zit er geen kwaad achter.

Tijdens wedstrijden is het even accepteren dat Ajax met afstand de meeste mensen trekt met name op CL avonden. Met de huidige trainen hoef je daar echter voorlopig niet bang voor te wezen ;).

• Gonadan

Gonadan

carpebios schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:09:
Kan je dat dan niet beter omdraaien? Ik vind persoonlijk discussies over clubs, trainers en spelers interessanter dan de slowchat tijdens een wedstrijd. Dat is dan meer iets voor een eigen topic, of meer iets voor discord. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Misschien een apart topic maken voor de trainersperikelen bij Ajax, want over veel anders zal het voorlopig niet gaan :p

Krijgt carpebios toch een beetje zijn zin :+

[Voor 16% gewijzigd door gambieter op 27-01-2023 00:14]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee