Sport Feedbacktopic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:51
gambieter schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 00:13:
Misschien een apart topic maken voor de trainersperikelen bij Ajax, want over veel anders zal het voorlopig niet gaan :p

Krijgt carpebios toch een beetje zijn zin :+
Ik lees graag ook alles hoor, maar mijn punt was (is) dat het gewoon een grote teringbende wordt. Alles gaat door elkaar. Als er een topic moet komen voor de ED live wedstrijden, ook prima!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Iedere wedstrijd wordt er wel weer geklaagd over scheidsrechterscommentatoren in het [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 topic. We weten inmiddels wel dat Driessen niet geliefd is bij velen, en zo ook genoeg andere commentatoren. Moet hier nu echt iedere wedstrijd een halve pagins aan volgeschreven worden?

Kleine edit, had enkel commentatoren moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 17-02-2023 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Napo schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:47:
Iedere wedstrijd wordt er wel weer geklaagd over scheidsrechters in het [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 topic. We weten inmiddels wel dat Driessen niet geliefd is bij velen, en zo ook genoeg andere commentatoren. Moet hier nu echt iedere wedstrijd een halve pagins aan volgeschreven worden?
Iedere wedstrijd wordt er wel geklaagd over Ajax dit, Feyenoord dat, PSV zus, AZ zo...
Oftewel, ja, dat hoort er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:38:
[...]

Iedere wedstrijd wordt er wel geklaagd over Ajax dit, Feyenoord dat, PSV zus, AZ zo...
Oftewel, ja, dat hoort er gewoon bij.
Er zit nogal een verschil tussen randzaken als een commentator en de clubs zelf die spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Je noemt toch ook scheidsrechters in je voorbeeld, niet bepaald een randzaak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Persoonlijk vind ik dat het er gewoon bij hoort (discussieren op niveau scheidsrechters), dat is al zo sinds jaar en dag :) Voor commentatoren, tja... Je kan er een los topic van bouwen of verplaatsen naar Randzaken. Ik heb daar niet echt een antwoord op :)

[ Voor 51% gewijzigd door Outerspace op 17-02-2023 13:37 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Outerspace schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:35:
Persoonlijk vind ik dat het er gewoon bij hoort (discussieren op niveau scheidsrechters), dat is al zo sinds jaar en dag :) Voor commentatoren, tja... Je kan er een los topic van bouwen of verplaatsen naar Randzaken. Ik heb daar niet echt een antwoord op :)
Voor F1 is daar toch een apart topic voor gemaakt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31

tweakduke

Topicstarter
Bij de F1 werd het gezeur over Jack en Olav een standaard verhaal wat begon te vervelen. In het voetbaltopic is het altijd al een komen en gaan geweest van de ene scheidsrechter en nu dus ook een commentator die wat slechter valt.

In alle eerlijkheid zou ik het jammer vinden om daar weer in te moeten dirigeren naar een ander topic. We kunnen ook verzoeken om gewoon even wat minder te zeuren op dhr. Driessen als men dat zat wordt.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:53:
Je noemt toch ook scheidsrechters in je voorbeeld, niet bepaald een randzaak...
Ugh, my bad, dacht dat ik het geschreven had over enkel commentatoren :+

Scheidsrechters prima, commentaren wordt een beetje kansarm. Zeker omdat het niet eens meer gaat over het luisteren ernaar maar ook klagen over een commentator als er niet eens naar geluisterd wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:50
Ook het gejank over scheidsrechters begint nu en dan weer een beetje kansarm te worden. Ooit hadden de moderators het uitgangspunt dat commentaren die neerkomen op "club X heeft altijd voordeel" de discussie verstoren en daarom niet wenselijk waren. Ik herinner me discussies over "lucky Ajax" of "KNJB" die terecht werden afgekapt. Maar sinds Feyenoord-PSV vorige week schijnt dat kennelijk allemaal weer te mogen. En als je er dan in het topic commentaar op hebt volgt er de één of andere jij-bak in de categorie "ja maar hullie doen het ook". Dus persoonlijke aanvallen mogen kennelijk ook weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweakduke schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:51:
[...]

Het gezeur om de blessure tijd die Feyenoord krijgt, is onderhand wel weer grappig genoeg geweest en wordt door enkelen gebruikt puur om te bashen op de club.
Het gezeur om de commentatoren die Ajax krijgt, is onderhand wel weer grappig genoeg geweest en wordt door enkelen gebruikt puur om te bashen op de commentator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Napo schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:07:
[...]

Het gezeur om de commentatoren die Ajax krijgt, is onderhand wel weer grappig genoeg geweest en wordt door enkelen gebruikt puur om te bashen op de commentator.
Dat zit inderdaad ook op de grens van het vervelend worden.

Tweakers Discord

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
We zijn welgeteld één race onderweg en het gaat alweer alleen maar over Mercedes en voornamelijk Hamilton en hoe zielig ze wel niet zijn. Natuurlijk, het is enigszins hypocriet gedrag van het team, maar het is vooral een manier om media te bespelen, iets wat vrijwel elk team in die positie zou doen vermoed ik. Kunnen we alstjeblieft een keer ophouden met op alles wat vanuit dat team en de beste man (een geweldige coureur!) als een stier die een rode lap ziet reageren? Het is echt niet meer te harden, het lijkt niet eens meer een hetze maar is gewoon een keiharde. Ik zou het fijn vinden als we daar een keer mee kunnen ophouden, zeker nu Mercedes voor het tweede jaar niet om de knikkers lijkt te strijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 15:06
ParaDroid2 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:06:
We zijn welgeteld één race onderweg en het gaat alweer alleen maar over Mercedes en voornamelijk Hamilton en hoe zielig ze wel niet zijn. Natuurlijk, het is enigszins hypocriet gedrag van het team, maar het is vooral een manier om media te bespelen, iets wat vrijwel elk team in die positie zou doen vermoed ik. Kunnen we alstjeblieft een keer ophouden met op alles wat vanuit dat team en de beste man (een geweldige coureur!) als een stier die een rode lap ziet reageren? Het is echt niet meer te harden, het lijkt niet eens meer een hetze maar is gewoon een keiharde. Ik zou het fijn vinden als we daar een keer mee kunnen ophouden, zeker nu Mercedes voor het tweede jaar niet om de knikkers lijkt te strijden.
En als je je zilveren bril af zet?
Zeg niet dat je geen puntje hebt, maar dat je voorkeur voor een rijder / team wel heel erg je mening vormt is ook wel erg duidelijk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ParaDroid2
Absoluut niet, ik heb zeker geen voorkeur voor Mercedes en Hamilton. Het gaat me volledig om de sfeer die w.m.b. echt niet te harden is. Ik gaf aan dat hij een prima coureur is omdat dat naar mijn mening soms nogal vergeten wordt en er alleen maar gefocust wordt op de negatieve kanten (die er dus wel zeker zijn, maar wel echt onevenredig hard aangepakt worden, tot op het dehumaniserende af).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Holk schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:45:
[...]

En als je je zilveren bril af zet?
Zeg niet dat je geen puntje hebt, maar dat je voorkeur voor een rijder / team wel heel erg je mening vormt is ook wel erg duidelijk
Al zou ie een zilveren bril hebben, wat maakt dat uit als je al aangeeft dat ie eigenlijk gewoon gelijk heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 15:06
toolkist schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:02:
[...]

Al zou ie een zilveren bril hebben, wat maakt dat uit als je al aangeeft dat ie eigenlijk gewoon gelijk heeft?
Ik zeg niet dat hij ongelijk heeft, ik zeg dat hij nogal overdrijft over de mate waarop het gebeurt. Is nogal een verschil

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Holk schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:00:
[...]

Ik zeg niet dat hij ongelijk heeft, ik zeg dat hij nogal overdrijft over de mate waarop het gebeurt. Is nogal een verschil
Daar zit dan ook een beetje de crux. De één denkt het nodig te vinden om bij elk nieuwtje over die coureur kritiek te leveren, de andere is na één of twee keer hun hart luchten wel klaar met over die coureur praten.

Het punt is dat het dus elk raceweekend weer terug komt.

Dat sommige daar zo moe van worden dat ze dat hier komen melden is imo niet vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:06:
Eens. En de neutralere fans trekken zich langzaamaan terug uit de topics, waardoor de echoput alleen maar groter word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:34
Trend van de F1 topics is al veel langer een echo kamer hoor. Nu lees ik het hier over Hamilton ik keek van de week een beetje mee en zag vooral dat Hamilton veel erbij betrokken werd door (Max?) fans terwijl die eigenlijk niet eens meer mee doet om de knikkers op dit moment.

Nah van vorige jaren heb ik wel geleerd ik doe nog een beetje eraan mee maar de Max en Hamilton dingen ben ik wel overheen gegroeid. Beide kampen gaan toch never nooit bij elkaar komen. Heel wellicht als ik echt iets zie waar ik op wil reageren.. Vooral dit seizoen huilen nu Vettel weg is en Lando het ook slecht gaat doen

[ Voor 5% gewijzigd door dglavimans op 12-03-2023 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Hippocampus schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:13:
[...]

Daar zit dan ook een beetje de crux. De één denkt het nodig te vinden om bij elk nieuwtje over die coureur kritiek te leveren, de andere is na één of twee keer hun hart luchten wel klaar met over die coureur praten.

Het punt is dat het dus elk raceweekend weer terug komt.

Dat sommige daar zo moe van worden dat ze dat hier komen melden is imo niet vreemd.
Misschien komt het ook wel omdat het genoemde team en coureur te pas en te onpas de media opzoeken? Als ze de vuile was eens binnen zouden houden had je dit een stuk minder denk ik zo....

Heb je zak brown gehoord dat de mclaren in de prullenbak kan dit jaar? Heb je norris of piastri gehoord dat het team niet naar ze luistert? Nope...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 12 maart 2023 @ 19:16:
[...]

Misschien komt het ook wel omdat het genoemde team en coureur te pas en te onpas de media opzoeken? Als ze de vuile was eens binnen zouden houden had je dit een stuk minder denk ik zo....

Heb je zak brown gehoord dat de mclaren in de prullenbak kan dit jaar? Heb je norris of piastri gehoord dat het team niet naar ze luistert? Nope...
En zonder dat gebeurde het net zo goed en dat weet jij ook. Norris is nu eenmaal geen concurrent van Verstappen en Hamilton was dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
toolkist schreef op zondag 12 maart 2023 @ 19:57:
[...]

En zonder dat gebeurde het net zo goed en dat weet jij ook. Norris is nu eenmaal geen concurrent van Verstappen en Hamilton was dat wel.
Nee hoor, als er namelijk geen rare uitspraken of nieuwsberichten zijn is er ook geen reden om daarop in te haken. Actie = reactie...

Zelfs bij ferrari lijken ze het beter begrepen te hebben. (Als we het over concurrenten hebben) genoeg geruchten de afgelopen dagen dat het ook daar flink rommelt en dat er mensen gaan lopen, maar vasseur houd zich keurig op de vlakte. En zo hoort het....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

stylezzz schreef op zondag 12 maart 2023 @ 19:16:
[...]

Hun kampioenschap aspiraties zijn nu al naar de prullenbak verwezen en daar zal nog veel over geschreven worden. Het is dan ook een kwestie van tegenvallende verwachtingen en hoge bomen vangen veel wind.
Maar het punt is niet zozeer dat er zoveel Mercedes of Hamilton nieuws is, maar de reacties daarop.

Er een verschil tussen het onderwerp bespreken:
'vreemd, dat zouden andere teams niet doen / pikken.'

en de persoon te veroordelen:
'typisch Hamilton, denkt enkel aan zichzelf, wat een ****.'

Na een paar jaar oeverloos kritiek op het team en de persoon zou je verwachten dat men het onderhand uit hun systeem hebben. Maar helaas blijven sommige mensen elke gelegenheid aanpakken om erover te klagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:06:
[...]

Nee hoor, als er namelijk geen rare uitspraken of nieuwsberichten zijn is er ook geen reden om daarop in te haken. Actie = reactie...

Zelfs bij ferrari lijken ze het beter begrepen te hebben. (Als we het over concurrenten hebben) genoeg geruchten de afgelopen dagen dat het ook daar flink rommelt en dat er mensen gaan lopen, maar vasseur houd zich keurig op de vlakte. En zo hoort het....
Dan wordt er wel net zo lang gezocht tot er iets over Hamilton te zeiken valt. Alleen al ademen triggerde genoeg mensen.
Ben lang genoeg lurker in het F1 topic geweest om te weten dat het zo gaat/ging, en dat werd zo vervelend dat ik er inmiddels niet meer kom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Weet je wat ook vervelend is? Als op een openbaar forum mensen er niet tegen kunnen dat er ook zaken besproken worden die ze als niet positief ervaren of zaken die ze zelf niet willen lezen. En die dan gaan zeuren in het topic zelf in plaats van in dit topic.

Overal kom ik ook wel dingen tegen op GOT die mij niet boeien of die ik vervelend zou kunnen vinden. Gewoon overheen lezen en beetje dikkere huid kweken. Dit is geen prive forum met alleen je eigen vrienden en mores.

Misschien moet er gewoon een safespace F1 topic komen waarin alleen 'positief' gepraat mag worden O-) .

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ParaDroid2
Er is een verschil tussen (een keer) negatief uitlaten of als door een wesp gestoken elk nieuwtje aan te grijpen om je gal te spuwen. Dat laatste is wat er in mijn ervaring gebeurt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Laten we elkaar niet verder gaan beschuldigen aub.

De discussie rond Mercedes gaat vaak gepaard met een hoop emotie, wat dominant wordt in de topics en inhoudelijke discussies in de weg staat. Dat punt is storend.
Emoties die begrijpelijk kunnen zijn, door de acties en de vele media-aandacht die er de afgelopen jaren voor was en nog steeds is. Door de vele jaren zijn mensen het gedrag van Mercedes zat, waar de supporter voor Mercedes ook niet zit te wachten op het negatieve gezeur. Nog een storende factor wat meer irritatie geeft.

Maar onderhand kunnen we toch wel eens wat rustiger kijken naar wat Mercedes brengt en hoe we daarover oordelen? Het is in mijn ogen van de zotte dat dit onderwerp nu weer overheersend kan zijn in de F1 topics. We mogen dat echt nu wel eens laten rusten en kijken hoe de verhoudingen zijn door middel van de prestaties op de baan.

Als we nog meer regels moeten opstellen dat het gezeur om Mercedes ook dit seizoen _echt_helemaal_niks_toevoegd_ zou dat toch erg jammer zijn.

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Help!!!! schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:28:

Misschien moet er gewoon een safespace F1 topic komen waarin alleen 'positief' gepraat mag worden O-) .
Je helpt jouw zaak niet door het belachelijk te maken. Bovendien is het de omgekeerde wereld, er zou eerder een klaag hier over Hamilton topic moeten komen zodat de rest lekker van de sport kan genieten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hippocampus schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:57:
[...]

Je helpt jouw zaak niet door het belachelijk te maken. Bovendien is het de omgekeerde wereld, er zou eerder een klaag hier over Hamilton topic moeten komen zodat de rest lekker van de sport kan genieten. ;)
Wel het is een tendens dat mensen niet meer om kunnen gaan met voor hen onwelgevallige meningen of uitingen. Voor die mensen is een safespace topic waarschijnlijk beter. Safespace omgevingen worden naar het schijnt tegenwoordig overal ingericht dus waarom niet op tweakers. Waarschijnlijk zal de revolutie daar haar kinderen op eten want dan zegt iemand dat iets mooi was maar dan had ie moeten zeggen dat het supermooi was en krijgen ze daar weer ruzie over.

Daarnaast, sport is niet alleen uitslagen of hoe de band op de velg zit maar juist vooral de emotie wat mensen naar sport trekt. Opkomst en ondergang van 'helden'.

Er lopen overigens twee dingen door elkaar.

MER en HAM zitten nog in de F1 en doen allerlei vooral ook emotioneel geladen uitlatingen. Dat doen zij zelf en daar zullen dus reacties op blijven komen want het is nieuws en is onderdeel van de sport.

Op bovenstaande mogen dus eigenlijk alleen nog positieve reacties komen of helemaal geen reacties omdat een aantal users andere reacties niet aankunnen of simpel overheen lezen.

Na ja het zal wel, ik vind dat type mensen (en dan vooral de mensen die in het topic zelf gaan zitten emmeren en alleen maar meer reacties uitlokken 8)7 ) veel vermoeiender dan "niet-positieve" reacties op whatever het onderwerp ook is.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 13-03-2023 11:05 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 15:10
tweakduke schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:37:
Laten we elkaar niet verder gaan beschuldigen aub.

De discussie rond Mercedes gaat vaak gepaard met een hoop emotie, wat dominant wordt in de topics en inhoudelijke discussies in de weg staat. Dat punt is storend.
Emoties die begrijpelijk kunnen zijn, door de acties en de vele media-aandacht die er de afgelopen jaren voor was en nog steeds is. Door de vele jaren zijn mensen het gedrag van Mercedes zat, waar de supporter voor Mercedes ook niet zit te wachten op het negatieve gezeur. Nog een storende factor wat meer irritatie geeft.
Emoties die vooral "alles wat niet verstappen is, is slecht" gerelateerd zijn. Alles wordt bepaald hoe zaken worden gelezen. Ik lees soms opmerkingen over artikels die je er echt enkel maar kunt uithalen als je met een bepaalde mindset het artikel begint te lezen. Sowieso is alles wat Mercedes gerelateerd is, slecht, per definitie. Als Hamilton zegt dat de auto op niets trekt, steekt hij het team een mes in de rug. Als Verstappen kritiek heeft, heeft hij groot gelijk. Norris geeft zwaardere kritiek op zijn auto en team maar daar wordt nooit echt op ingegaan.
Alonso wordt nu bejubeld maar er zou kans moeten in zitten dat ie Verstappen regelmatig zou verslaan, zou de stemming totaal keren.
Ik beschouw mezelf als een neutrale kijker en lees en post al vele jaren in de diverse F1 topics. Maar dat is geleidelijk aan geminderd. Posten die ik eigenlijk nog vrij weinig. Heb daarnet het topic geopend en na een comment of vier gewoon weer gesloten.
Maar onderhand kunnen we toch wel eens wat rustiger kijken naar wat Mercedes brengt en hoe we daarover oordelen? Het is in mijn ogen van de zotte dat dit onderwerp nu weer overheersend kan zijn in de F1 topics. We mogen dat echt nu wel eens laten rusten en kijken hoe de verhoudingen zijn door middel van de prestaties op de baan.

Als we nog meer regels moeten opstellen dat het gezeur om Mercedes ook dit seizoen _echt_helemaal_niks_toevoegd_ zou dat toch erg jammer zijn.
Rustiger kijken naar wat Mercedes brengt, is al jaren de hoop maar dat gebeurt gewoonweg niet. Zelfs al is er niets van nieuw, dan wordt er wel weer iets van jaren geleden opgerakeld om de anti-sfeer toch maar te behouden.

Maar meer regeltjes zijn ook de oplossing niet. Wat de oplossing (behalve als verloren beschouwen) is, weet ik ook niet

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Help!!!! schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:01:
[...]

Wel het is een tendens dat mensen niet meer om kunnen gaan met voor hen onwelgevallige meningen of uitingen. Voor die mensen is een safespace topic waarschijnlijk beter. Safespace omgevingen worden naar het schijnt tegenwoordig overal ingericht dus waarom niet op tweakers. Waarschijnlijk zal de revolutie daar haar kinderen op eten want dan zegt iemand dat iets mooi was maar dan had ie moeten zeggen dat het supermooi was en krijgen ze daar weer ruzie over.
Je bedoelt dat bepaalde fans de mening van een andere coureur niet meer kunnen accepteren als zijnde anders? ;)
Of doel je op die fans die na 25 races op rij hetzelfde rieldetje aan gezever richting coureur a of b het wel een keer zat zijn en dan maar niet meer komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik heb de afgelopen dagen nu al driemaal geprobeerd deze reactie te typen, maar het lukt elke keer niet. Maar eens doorzetten. :P

Ik denk eigenlijk dat al deze reacties een aardige microkosmos vormen voor het probleem. Want zoveel gebruikers als meningen. Daarbinnen zit alles van anti tot voor.

Daarbij moet je twee dingen ook uitsplitsen denk ik:
1) De houding die Mercedes frequent aanneemt in de media.
2) De aversie die ontstaan is omdat ze een aantal seizoenen vrijwel alles wonnen.

Met zoiets als die excuusbrief is het ook weer lastig om geen negatief waardeoordeel aan Mercedes te hangen. Het kwam in ieder geval niet bepaald goed over en dat is begrijpelijk. Maar dat staat geheel los van daadwerkelijk iets willen lezen wat er niet is en mede door een averse houding naar Mercedes, alles maar negatief uitleggen.

Mijn mening hierin is ook wat complex. Want ik hoopte eigenlijk dat het probleem zichzelf grotendeels zou verhelpen zodra Mercedes niet alles meer zou winnen. Nou daar zijn we aanbeland en het is minder, maar het is er nog steeds. Ik kan me aan de ene kant niet aan de indruk onttrekken dat Mercedes het er zelf naar maakt met hoe ze zelf communiceren, zowel verbaal als nonverbaal. Het kan ook moeilijk genegeerd worden dat er behoorlijk wat giftige reacties binnen de F1 fan wereld, zo hun basering vinden bij Mercedes zelf.

Aan de andere kant is het ook zo dat het soms echt onredelijk word met het anti Mercedes. En dat is juist veel makkelijker aan te pakken. Dat gebeurd ook wel, maar daar moet je ook voorzichtig mee zijn omdat je hiermee het risico loopt de andere kant door te slaan.

Laatste is dat ik ook gezegd wil hebben dat het zeker niet alleen ligt aan de anti Mercedes groep. Dat wil ik hier ook eens expliciet gezegd hebben hier omdat het naar mijn mening te vaak hier alleen word neergelegd. Ook vanuit de andere kant komt er genoeg dat eigenlijk niet erg wenselijk te noemen valt.

Kort gezegd is dit gewoon weer eens zo'n lastig onderwerp waar gewoon geen eenduidig antwoord op werkt. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
Als je het goed vindt reageer ik er even op, aangezien ik hier in ieder geval de discussie aanzwengelde
DaniëlWW2 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:11:
Ik heb de afgelopen dagen nu al driemaal geprobeerd deze reactie te typen, maar het lukt elke keer niet. Maar eens doorzetten. :P

Ik denk eigenlijk dat al deze reacties een aardige microkosmos vormen voor het probleem. Want zoveel gebruikers als meningen. Daarbinnen zit alles van anti tot voor.

Daarbij moet je twee dingen ook uitsplitsen denk ik:
1) De houding die Mercedes frequent aanneemt in de media.
2) De aversie die ontstaan is omdat ze een aantal seizoenen vrijwel alles wonnen.

Met zoiets als die excuusbrief is het ook weer lastig om geen negatief waardeoordeel aan Mercedes te hangen. Het kwam in ieder geval niet bepaald goed over en dat is begrijpelijk. Maar dat staat geheel los van daadwerkelijk iets willen lezen wat er niet is en mede door een averse houding naar Mercedes, alles maar negatief uitleggen.
Geheel begrijpelijk, ik vind inderdaad ook dat ze niet de sterkste houding aannemen, maar mijn insteek is dan, ach, laat het maar op de baan zien. Vervolgens leg ik het weer naast me neer. Maar dat anderen er verder op in willen gaan is an sich prima. Ergens snap ik ook wel weer dat het team teleurgesteld is door de situatie waar ze in zitten, maar pakken ze dat dus niet juist aan.

Mijn mening hierin is ook wat complex. Want ik hoopte eigenlijk dat het probleem zichzelf grotendeels zou verhelpen zodra Mercedes niet alles meer zou winnen. Nou daar zijn we aanbeland en het is minder, maar het is er nog steeds. Ik kan me aan de ene kant niet aan de indruk onttrekken dat Mercedes het er zelf naar maakt met hoe ze zelf communiceren, zowel verbaal als nonverbaal. Het kan ook moeilijk genegeerd worden dat er behoorlijk wat giftige reacties binnen de F1 fan wereld, zo hun basering vinden bij Mercedes zelf.
Deels mee eens, maar ik vind niet dat Mercedes hier alleen in is. Zonder volledig te willen vervallen ben ik van mening dat een Helmut Marko ook wel erg graag wat chaos wil veroorzaken door een pikante uitspraak te doen. Maar het ligt dan vervolgens ook weer bij de fans om hier daadwerkelijk iets giftigs van te maken, want volgens mij is er in de paddock zelf grotendeels heel veel respect voor elkaar.
Maar het belangrijkste is inderdaad wat je zegt, ik had gehoopt dat het wat minder toxisch zou worden nu Mercedes niet om de knikkers meedoet.
Aan de andere kant is het ook zo dat het soms echt onredelijk word met het anti Mercedes. En dat is juist veel makkelijker aan te pakken. Dat gebeurd ook wel, maar daar moet je ook voorzichtig mee zijn omdat je hiermee het risico loopt de andere kant door te slaan.

Laatste is dat ik ook gezegd wil hebben dat het zeker niet alleen ligt aan de anti Mercedes groep. Dat wil ik hier ook eens expliciet gezegd hebben hier omdat het naar mijn mening te vaak hier alleen word neergelegd. Ook vanuit de andere kant komt er genoeg dat eigenlijk niet erg wenselijk te noemen valt.
Hier ben ik het dan wel mee eens, op alles ingrijpen hoeft ook zeker niet. Het ging me er dan ook meer om dat het goed zou zijn als we niet met zijn allen direct alles enorm uitvergroten. Lach lekker een keer om zo'n brief en laat het dan weer zitten.
Wat betreft de kanten, ik vind het jammer dat er 'kanten' moeten zijn. Dat de ene coureur je voorkeur heeft betekent toch niet direct dat de andere coureur 'de vijand' is. En zeker, zoals hierboven gezegd, in dit geval een coureur die niet eens echt om de knikkers lijkt mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Vindt het allemaal maar veel tekst en helemaal geen lastig onderwerp. In het voetbal mag ik ook bepaalde spelers niet maar als mijn club speelt focus ik mij toch echt wel meer op mijn club dan de tegenstander.

Feit blijft Mercedes doet op dit moment gewoon niet mee om de knikkers, Als je dan toch zo oog legt op Mercedes is je haat naar mijn inziens gewoon groter dan het winnen van Max en Redbull.

En elk topic gaat dit gewoon goed, kijk naar het voetbal topic.

Als Ajax niet mee zou doen om de knikkers maar naar ‘uitdagende’ houding aanneemt zouden ze ook de zaal worden uitgelachen

Voor sommige mensen gaat die haat ook niet weg tot Hamilton ermee stopt of Mercedes zichzelf terug trekt. Maarja die trend hebben beide teams in 2021 zelf gemaakt door het ons vs hun

[ Voor 13% gewijzigd door dglavimans op 14-03-2023 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

is het serieus erger dan de voetbaltopics? In het Buitenlandse Voetbal topic heb je nu de Arsenal fans aan het kraaien en elkaar aan het versterken, maar goed, die hebben jarenlang grotendeels stommetje gespeeld toen hun club geen deuk in een pakje boter kon schoppen. Het nederlandse Voetbaltopic is altijd al een sxpeeltje geweest van de "grote clubs" waar Ajax-fans de grootste mond hebben, etc.

Is het echt zo erg met de F1 topics dat die eerder aangepakt moeten worden dan de voetbaltopics? Don't think so.
Mijn mening hierin is ook wat complex. Want ik hoopte eigenlijk dat het probleem zichzelf grotendeels zou verhelpen zodra Mercedes niet alles meer zou winnen.
Als Hamilton eindelijk met pensioen zou zijn gegaan zou je wens zijn uitgekomen :p . Het is niet alleen Mercedes/Toto maar ook Hamilton.

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 14-03-2023 11:10 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
De nationale voetbaltopics zijn voor mij erg plezierig ja (psver). Het aantal supporters van Ajax (of Max, of Hamilton) is niet erg, het gaat erom dat er enorm toxic wordt gereageerd. Dit heb je in de nationale topics gewoon niet en als het gebeurd dan wordt je terecht gewezen waardoor het topic naar mijn mening erg zelfredzaam is.

[ Voor 18% gewijzigd door dglavimans op 14-03-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Terranova schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:52:
[...]

[Mbr]De steekjes onder water zijn op den duur ook vervelend[/]
De originele post afdoen als “een steekje onder water” tekent de partijdigheid van de moderator(s). Feyenoord een schopploeg noemen is een rechtstreekse troll cq belediging. Daar is niks bedekts aan.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
ST10©DE schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:13:
[...]

De originele post afdoen als “een steekje onder water” tekent de partijdigheid van de moderator(s). Feyenoord een schopploeg noemen is een rechtstreekse troll cq belediging. Daar is niks bedekts aan.
Partijdigheid :X ? Ik zie het als een steek(je) onder water, jij mag het zien als een belediging ;) Was het een soortgelijke opmerking naar een andere club geweest, was er net zo op gehandeld.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Outerspace schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:25:
[...]

Partijdigheid :X ? Ik zie het als een steek(je) onder water, jij mag het zien als een belediging ;) Was het een soortgelijke opmerking naar een andere club geweest, was er net zo op gehandeld.
Wat is de betekenis van iemand een steek onder water geven?
Een steek onder water: iemand in bedekte termen iets onaangenaams zeggen.
https://www.lenntech.nl/w...%20onaangenaams%20zeggen.

Nee, ik zie daar geen steek onder water in.

Dat jij bij een andere ploeg net zo zou handelen is makkelijk gezegd. Maar niet te bewijzen. Laatst werd een post van mij verwijderd omdat ik zei dat iemand een slechte dag had om dat zijn twee favoriete ploegen niet speelden zoals hij wilde….

[ Voor 15% gewijzigd door ST10©DE op 15-03-2023 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

gambieter schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:08:
is het serieus erger dan de voetbaltopics? In het Buitenlandse Voetbal topic heb je nu de Arsenal fans aan het kraaien en elkaar aan het versterken, maar goed, die hebben jarenlang grotendeels stommetje gespeeld toen hun club geen deuk in een pakje boter kon schoppen.
Dit is wel super flauw. en je kon er niet niet verder naast zitten en dat weet je ook zelf wel.

'We' waren ook in de 'slechte' jaren daar met z'n allen actief. Dat er verder geen fans van andere clubs structureel zaten is niet 'ons' probleem en ze zijn van harte welkom w.m.b

Komt een beetje zuur over dat je 'ons' dat succes niet gunt o.i.d Je laat jezelf erg kennen. Jammer. Ik vraag me af of je niet gewoon aan het trollen bent.
gambieter schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:08:
Is het echt zo erg met de F1 topics dat die eerder aangepakt moeten worden dan de voetbaltopics? Don't think so.
Wat moet er precies aangepakt worden? Dat er verplicht minder $fans van bepaalde club/rijder mogen posten? Beetje omgekeerde wereld nietwaar?

[ Voor 34% gewijzigd door Gunner op 15-03-2023 13:47 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Tja, ik zie ook niet waarom dit niet bestempeld zou worden als een steek onderwater.
Het was weer eens een typische irritante plaagreactie die verwijderd is omdat die werkelijk niks bijdraagt aan dat topic. Dat je hier nu zelf zo zwaar aan tilt is denk ik een perceptieprobleem en niet een probleem van sturing.

Vervolgens wil ik wel gezegd hebben dat:
Dat jij bij een andere ploeg net zo zou handelen is makkelijk gezegd. Maar niet te bewijzen. Laatst werd een post van mij verwijderd omdat ik zei dat iemand een slechte dag had om dat zijn twee favoriete ploegen niet speelden zoals hij wilde….
ook echt niet hoeft hier...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:46:
[...]

Tja, ik zie ook niet waarom dit niet bestempeld zou worden als een steek onderwater.
Zie de definitie van een “ steek onder water”. Feyenoord een schopploeg noemen komt daar niet bij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34
Gunner schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:28:
[...]

Dit is wel super flauw. en je kon er niet niet verder naast zitten en dat weet je ook zelf wel.

'We' waren ook in de 'slechte' jaren daar met z'n allen actief. Dat er verder geen fans van andere clubs structureel zaten is niet 'ons' probleem en ze zijn van harte welkom w.m.b

Komt een beetje zuur over dat je 'ons' dat succes niet gunt o.i.d Je laat jezelf erg kennen. Jammer. Ik vraag me af of je niet gewoon aan het trollen bent.
Dit voegt ook niks toe, op de man spelen is altijd fout

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 15-03-2023 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:23
[...]

Een ploeg een vechtploeg noemen is gewoon een mooiere manier van een ploeg een schopploeg te noemen. Dus als er al mismoderatie is dan is het het wegmodden van de originele post, want daar reageerde ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Terranova schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:29:
[...]

Een ploeg een vechtploeg noemen is gewoon een mooiere manier van een ploeg een schopploeg te noemen. Dus als er al mismoderatie is dan is het het wegmodden van de originele post, want daar reageerde ik op.
Niet mee eens. Een vechtploeg wil niet gelijk zeggen dat ze onreglementair te werk gaan. Schoppen daarentegen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
ST10©DE schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:38:
[...]

Niet mee eens. Een vechtploeg wil niet gelijk zeggen dat ze onreglementair te werk gaan. Schoppen daarentegen wel.
Schoppen is onreglementair, maar vechten niet? Ik vind het maar een bijzondere termendefinitie @ST10©DE , waarbij ik deze taaldiscussie hier ook ga afbreken. Het voegt namelijk niks toe aan dit feedbacktopic om eerlijk te zijn. Mijn DM staat open als je meer vragen hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:05
Outerspace schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:19:
[...]

Schoppen is onreglementair, maar vechten niet? Ik vind het maar een bijzondere termendefinitie @ST10©DE , waarbij ik deze taaldiscussie hier ook ga afbreken. Het voegt namelijk niks toe aan dit feedbacktopic om eerlijk te zijn. Mijn DM staat open als je meer vragen hebt.
De taaldiscussie is weliswaar niet zinvol, maar in dit geval gaat het ook over wat gebruikelijk is binnen de voetbaltaal. Vechtploeg (of vechtmachine) is daarbinnen heel gebruikelijk en staat inderdaad niet voor een voetbalteam die ongreglementair zijn punten pakt. Het gaat over een ploeg die dat doet door keihard te werken en met man en macht (tegen of op het randje, soms net eroverheen) te strijden voor elk punt.

Legio voorbeelden hiervan in reguliere media:

https://www.vi.nl/audio/v...reun-uit-aan-concurrentie

https://nos.nl/artikel/24...leven-geven-voor-promotie

https://www.ad.nl/europee...-een-vechtploeg~a7c9fae1/

https://www.hln.be/wk-voe...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Beetje flauw dus om het op een taaldiscussie te gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Mijn mening is mogelijk wat gekleurd, maar ik heb ook wel het gevoel dat het “moderatieballetje” wel wat vaker naar niet Feyenoord fans valt.

Daar ging ik dan soms veel te fel op in en daarom post ik in dat topic niet meer (ook wel mede dankzij een stevige DM van een mod). Mods blij, “niet-Feyenoord-minnende tweakers blij en ik ben er zelf eigenlijk ook wel rustiger onder. Iedereen blij.

Iedereen kijkt met een gekleurde bril naar zaken, van sommige van mijn reacties snap ik wel dat een mod daar problemen mee had, van sommige reacties snap ik totaal niet waarom een mod de andere kant kiest, dat gevecht ga je echter niet winnen en is eigenlijk je tijd ook niet waard. Uiteindelijk is ook dit maar een internetforum.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ach, ze schopten er vanavond 7 in tegen Shaktar. Goeie schopploeg :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dr.lowtune schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:12:
[...]

Mijn mening is mogelijk wat gekleurd, maar ik heb ook wel het gevoel dat het “moderatieballetje” wel wat vaker naar niet Feyenoord fans valt.
Ik denk dat (voormalig) posters zoals Opslaghond daar heel anders over denken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
toolkist schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:02:
[...]

Ik denk dat (voormalig) posters zoals Opslaghond daar heel anders over denken ;)
Mis Opslaghond.. Jammer dat die niet terug is gekomen :/

Denk vooral in voetbaltopics dat het wel goed gaat. Als je je benadeeld voelt door een moderator actie kan, is alleen moeilijk te bewijzen of bepalen.. In beginsel blijft een moderatie namelijk door een persoon gedaan en zelfs hoe goed hij ook zijn eigen persoon kan uitzetten, blijft het een mens die de moderatie uitvoert met zijn eigen mening en views op zaken

[ Voor 41% gewijzigd door dglavimans op 17-03-2023 15:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

dglavimans schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:36:
[...]

Mis Opslaghond.. Jammer dat die niet terug is gekomen :/

Denk vooral in voetbaltopics dat het wel goed gaat. Als je je benadeeld voelt door een moderator actie kan, is alleen moeilijk te bewijzen of bepalen.. In beginsel blijft een moderatie namelijk door een persoon gedaan en zelfs hoe goed hij ook zijn eigen persoon kan uitzetten, blijft het een mens die de moderatie uitvoert met zijn eigen mening en views op zaken
Klopt. Al geloven ze daar zelf niet in en zijn ze altijd objectief. Volgens zichzelf dan hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
ST10©DE schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:26:
[...]

Klopt. Al geloven ze daar zelf niet in en zijn ze altijd objectief. Volgens zichzelf dan hè.
Het verschil in inzicht is besproken in het topic en per DM.

Dan wordt het tijd om het achter ons te laten en niet steeds op te blijven rakelen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ga je nou echt zo kleinzerig modden Tweakdude? Serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
toolkist schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:57:
Ga je nou echt zo kleinzerig modden Tweakdude? Serieus?
Kap nou eens met je frustratie in het topic te slingeren.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
tweakduke schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:58:
[...]

Kap nou eens met je frustratie in het topic te slingeren.
Ga anders ff lekker consequent doen en dan nog 2 pagina's met dat woord modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
toolkist schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:59:
[...]

Ga anders ff lekker consequent doen en dan nog 2 pagina's met dat woord modden?
Je kan gerust wijzen naar een ander, maar een betere wereld begint bij jezelf. Als je iets ziet wat niet kan maak gerust een topic report.

Tijdens de wedstrijd kijken, missen we echt wel eens wat.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
tweakduke schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:02:
[...]

Je kan gerust wijzen naar een ander, maar een betere wereld begint bij jezelf. Als je iets ziet wat niet kan maak gerust een topic report.

Tijdens de wedstrijd kijken, missen we echt wel eens wat.
Ik wijs niet naar een ander, ik wijs naar jouw mod actie.
Ik heb er nl geen probleem mee, 't is niet dat er iemand de tering gewenst werd ofzo.
En qua wel eens wat missen, het betreffende woord (tering, toch?) staat al in meerdere keren in 2022 enzo in het topic (en ongetwijfeld ook vaak genoeg in eerdere versies) en nu 'wordt het wel eens gemist'? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Goed scherp vandaag de mods in het voetbaltopic. Merk toch wel dat als je eigen club niet speelt je heel anders ook kijkt naar zo topic en wat eruit vloeit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:11:
[...]

En qua wel eens wat missen, het betreffende woord (tering, toch?) staat al in meerdere keren in 2022 enzo in het topic (en ongetwijfeld ook vaak genoeg in eerdere versies) en nu 'wordt het wel eens gemist'? _/-\o_
Er wordt nu gemod op het woord 'tering'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Napo schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:54:
[...]

Er wordt nu gemod op het woord 'tering'?
Ja in dit geval wel een keer, interpretatie van de moderator. Als je het daar niet mee eens bent, verwijs ik u door naar de bekende kanalen.

Onder die discussie zet ik nu een streep.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweakduke schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:59:
[...]

Ja in dit geval wel een keer, interpretatie van de moderator. Als je het daar niet mee eens bent, verwijs ik u door naar de bekende kanalen.
Het lastige is dat juist zo'n standpunt meer vragen oplevert dan duidelijkheid. Waar met momenten bijzonder strak gemodereerd wordt is het op andere momenten weer bijzonder ruimhartig. Juist een consistente lijn kan daarbij helpen.

offtopic:
tutoyeren en vousvoyeren in één post is ook wel bijzonder inconsistent :+
Onder die discussie zet ik nu een streep.

En dit is natuurlijk alles behalve prodcutief, een specifieke moderatie moet hier niet besproken worden maar als een specifieke moderatie de lijn aanpast lijkt me dit dan weer wel de plek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Napo schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:03:
[...]

Het lastige is dat juist zo'n standpunt meer vragen oplevert dan duidelijkheid. Waar met momenten bijzonder strak gemodereerd wordt is het op andere momenten weer bijzonder ruimhartig. Juist een consistente lijn kan daarbij helpen.

offtopic:
tutoyeren en vousvoyeren in één post is ook wel bijzonder inconsistent :+

[...]

En dit is natuurlijk alles behalve prodcutief, een specifieke moderatie moet hier niet besproken worden maar als een specifieke moderatie de lijn aanpast lijkt me dit dan weer wel de plek.
De moderatielijn kan nooit 100% recht zijn. In dit geval waren de teugels wat strakker aangehaald om escalatie wat snel kan gebeuren te voorkomen. Dat is niet altijd nodig.

De moderatie moet als doel hebben om gebruikers de kans te geven zich te verbeteren, de sfeer in het algemeen goed te behouden en juist bij iets als sport waar spanning en emotie samen komen, is dat een lijn die niet altijd hetzelfde is.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweakduke schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:06:
[...]

De moderatielijn kan nooit 100% recht zijn. In dit geval waren de teugels wat strakker aangehaald om escalatie wat snel kan gebeuren te voorkomen. Dat is niet altijd nodig.

De moderatie moet als doel hebben om gebruikers de kans te geven zich te verbeteren, de sfeer in het algemeen goed te behouden en juist bij iets als sport waar spanning en emotie samen komen, is dat een lijn die niet altijd hetzelfde is.
En vooropgesteld, dat gaat dit voetbalseizoen vrij goed.

De variabele grenzen maakt het wel lastiger om als gebruiker te zien waar die grenzen op dat moment dan zijn, in tegenstelling tot een wedstrijd ziet niet iedere deelnemer de ingrepen. Niet vanuit het perspectief om de grenzen op te zoeken maar meer om te weten waar de grens van wat acceptabel is.

In dat daglicht begrijp ik ook wel de reactie op een ingreep op een woord die vaker langskomt.

[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 19-03-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 21:29
Wat is de reden dat kampioen van de armoede wordt weggehaald?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Napo op 19-03-2023 18:35 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
ephymerous schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:29:
Wat is de reden dat kampioen van de armoede wordt weggehaald?
Dat is een tijdje wel blijven staan, maar uiteindelijk is het vooral een steek naar andere teams. Of als je het niet zo bedoeld, het komt behoorlijk denigrerend over.

Aangezien we met meerdere supporters van verschillende teams in 1 topic zitten, letten we daar meer op, voor de goede sfeer.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
tweakduke schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:40:
[...]

Dat is een tijdje wel blijven staan, maar uiteindelijk is het vooral een steek naar andere teams. Of als je het niet zo bedoeld, het komt behoorlijk denigrerend over.

Aangezien we met meerdere supporters van verschillende teams in 1 topic zitten, letten we daar meer op, voor de goede sfeer.
In de maatschappij zijn we inmiddels flink doorgeslagen. Laten we waken dat we in het topic helemaal niets meer kunnen hebben en kunnen zeggen.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Kampioen van de armoede is ook gewoon een vaak gebruikt iets van de teams die normaal kampioen worden om hun eigen falen te verhullen. Vind het ook altijd zo een rare term

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

dglavimans schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:04:
Kampioen van de armoede is ook gewoon een vaak gebruikt iets van de teams die normaal kampioen worden om hun eigen falen te verhullen. Vind het ook altijd zo een rare term
Inderdaad, een rare term die wat mij betreft terecht gemodereerd wordt. Tenzij met deze term het team bedoeld wordt wat met veruit het grootste budget alsnog geen kampioen wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
dglavimans schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:04:
Het komt toch meestal over als het naar beneden halen van de prestatie van de tegenstander. Het draagt in elk geval niks bij aan de discussie. Gewoon niet doen.

Het is ook subjectief. Want wat is maatgevend? Het aantal punten, de voorsprong of het spel? Als we naar punten of voorsprong kijken kunnen we de helft van de kampioenschappen in de prullenbak gooien. Het ene jaar wordt een team overtuigender kampioen dan het andere jaar. De titels van Ten Hag of Van Gaal waren doorgaans overtuigender dan die van De Boer maar dat soort topploegen zijn eerder uitzondering dan regel.

En er wordt momenteel toch best oké gevoetbald in Nederland. De successen in Europa komen toch ook niet uit de lucht vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
D-e-n schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:38:
[...]

Het komt toch meestal over als het naar beneden halen van de prestatie van de tegenstander. Het draagt in elk geval niks bij aan de discussie. Gewoon niet doen.

Het is ook subjectief. Want wat is maatgevend? Het aantal punten, de voorsprong of het spel? Als we naar punten of voorsprong kijken kunnen we de helft van de kampioenschappen in de prullenbak gooien. Het ene jaar wordt een team overtuigender kampioen dan het andere jaar. De titels van Ten Hag of Van Gaal waren doorgaans overtuigender dan die van De Boer maar dat soort topploegen zijn eerder uitzondering dan regel.

En er wordt momenteel toch best oké gevoetbald in Nederland. De successen in Europa komen toch ook niet uit de lucht vallen.
Het is helemaal niet subjectief, team met de meeste punten aan het eind is kampioen

Meer dat de term kampioen van de armoede een term is die gebruikt wordt het eigen falen te verbloemen.. Ik gebruik de term ook eigenlijk nooit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
Ah, een Mercedes rijder op het podium en het topic ontploft

Never change

Goed dat moderators gelijk ingrijpen hoor maar laten we het beestje gewoon bij de naam noemen dat het topic echt een serieus probleem heeft

[ Voor 48% gewijzigd door dglavimans op 19-03-2023 19:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:47
DaniëlWW2 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:54:
[modbreak] Laat ik dan maar duidelijk maken dat verkapte complottheorieën over hoe de FIA, Mercedes helpt, dus niet hoeven. Dat geld ook voor gejank op Mercedes. [/]
DaniëlWW2 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:52:
[...]

Omdat de FIA het waarschijnlijk zelf niet heeft gezien en het ze verteld is door Mercedes. Want die halen hier voordeel uit. Het amateurisme van de FIA zorgt er ook voor dat Alonso geen kans had om het gat naar 10s te rijden...
Wie begint daar nou eigenlijk mee? 8)7

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:04
MasterMaceMichu schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:03:
[...]

[...]

Da's niet hetzelfde als een complottheorie dat de FIA Mercedes actief helpt. Enkel dat Mercedes de fout heeft aangegeven bij de FIA. En dat mag, dat mag elk team doen.

Da's geen complot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:04
-verkeerde topic-

[ Voor 94% gewijzigd door Waah op 19-03-2023 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Fout topic/

[ Voor 95% gewijzigd door dglavimans op 19-03-2023 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MasterMaceMichu schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:03:
[...]

[...]

Ik niet en dat mag duidelijk zijn als je mijn reacties echt goed leest. Want ik maak juist duidelijk dat dit een fout van de FIA is dat ze dit pas aan het einde van de race zien en beoordelen. De FIA hoort helemaal niet te hoeven vertrouwen op een late melding van welk team dan ook. En daar hoeven dus ook geen complottheorieën voor gestart te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Zullen we zeiken op de FIA dan ook niet moeten afschaffen @DaniëlWW2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MasterMaceMichu schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:07:
Zullen we zeiken op de FIA dan ook niet moeten afschaffen @DaniëlWW2 ?
Als de scheidsrechter wederom een negatieve invloed op het raceverloop heeft omdat ze alweer hun eigen regels niet kunnen handhaven, dan mag dat gewoon besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Het is overduidelijk dat Mercedes gewoon net zolang heeft gewacht met dit te melden aan de FIA totdat er niks meer aan gedaan kon worden door Aston Martin.

Maar ja, ik hou erover op want het is me de pis niet waard om te discussiëren meer op dit forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MasterMaceMichu schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:14:
Het is overduidelijk dat Mercedes gewoon net zolang heeft gewacht met dit te melden aan de FIA totdat er niks meer aan gedaan kon worden door Aston Martin.

Maar ja, ik hou erover op want het is me de pis niet waard om te discussiëren meer op dit forum
Ja en hoe bewijst dit een complot? De FIA faalde gewoon weer om hun eigen regels te handhaven en dan krijgen ze laat in de race even door dat een team het niet vertrouwd. Gaan ze eens goed kijken en dan krijg je dit. Niet de fout van het team omdat de FIA dit voor zou moeten zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
laat maar

[ Voor 90% gewijzigd door MasterMaceMichu op 19-03-2023 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Elk team zou dit doen. Dat is het punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
tweakduke schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:40:
[...]

Hebben jullie die term weggemod? Serieus, dank daarvoor d:)b.
Het is inderdaad alleen maar denigrerend naar het team wat bovenaan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
ST10©DE schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:32:
[...]

Inderdaad, een rare term die wat mij betreft terecht gemodereerd wordt. Tenzij met deze term het team bedoeld wordt wat met veruit het grootste budget alsnog geen kampioen wordt.
Wat je ook wat de term vindt, ik vind het opmerkelijk dat de term niet gebruikt mag worden. Voor mij typeert het namelijk de omstandigheden dit seizoen. En ook daar mag je van vinden wat je wilt (alleen lijkt me feedback niet de plaats ;)).

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
ephymerous schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:01:
[...]

Wat je ook wat de term vindt, ik vind het opmerkelijk dat de term niet gebruikt mag worden. Voor mij typeert het namelijk de omstandigheden dit seizoen. En ook daar mag je van vinden wat je wilt (alleen lijkt me feedback niet de plaats ;)).
Ga je je trol nu nog werkelijk proberen te verdedigen? We hebben een koploper die nu op de koers van 80 punten ligt en samen met een andere club prima presteert in Europa. We hebben het in de afgelopen decennia heel vaak met minder moeten doen. Ja, PSV en met name Ajax vallen tegen maar dan gelijk een etiket als "armoedig" gebruiken is niets anders dan trollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
D-e-n schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:19:
[...]

Ga je je trol nu nog werkelijk proberen te verdedigen? We hebben een koploper die nu op de koers van 80 punten ligt en samen met een andere club prima presteert in Europa. We hebben het in de afgelopen decennia heel vaak met minder moeten doen. Ja, PSV en met name Ajax vallen tegen maar dan gelijk een etiket als "armoedig" gebruiken is niets anders dan trollen
Ik verbaas met altijd over je communicatie, direct iemand betichten van trollen, dat is toch weinig constructief :o

Overigens vraag ik me ook af wat de reden is dat je ook nog even reageert. Inhoudelijk voegt je post niets toe aan mijn opmerking over het wel of niet gebruiken van de term.

Het gevoel bekruipt me dat wanneer een aantal posters (met een Ajax voorkeur) wat posten jij je kans ziet om direct erbovenop te duiken. Ik heb niet de zin noch de de tijd om allerlei voorbeelden op te duiken. Plezierig vind ik het niet, misschien kan je wat met deze feedback ;)

[ Voor 15% gewijzigd door ephymerous op 20-03-2023 08:43 ]

XXXVI

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Eigenlijk zou het wel een goede oefening zijn om even in het huidige topic te zoeken op “Kampioen van de a…” en dan ook in het topic van vorig jaar. Dat is verrassend makkelijk te doen en levert interessante inzichten op als je kijkt naar wie die termen bezigen en hun clubliefde.

Daar valt overigens ook uit op te merken op dat @ph4ge deze discussie in november al voorspelde en @toolkist al tijden een enorme hekel aan die term heeft .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@ephymerous
"niet constructief"? De hele term "kampioen van..." is juist het toppunt van een niet constructieve bijdrage.

Ik heb verder helemaal geen zin om "constructief" te zijn in deze. Als iemand een biertje gooit naar een speler ben ik ook niet "constructief" in mijn feedback. Gewoon niet doen, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
D-e-n schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:52:
@ephymerous
"niet constructief"? De hele term "kampioen van..." is juist het toppunt van een niet constructieve bijdrage.

Ik heb verder helemaal geen zin om "constructief" te zijn in deze. Als iemand een biertje gooit naar een speler ben ik ook niet "constructief" in mijn feedback. Gewoon niet doen, klaar.
Bedankt ik moest wel lachen om je appels en peren vergelijk, hopelijk heb jij ook een fijne dag :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Gunner schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:28:
[...]
Lekker rustig nu toch :? Ik ben benieuwd of dit is hoe het moderatieteam het graag ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Met een interland weekje verwacht ik weinig drukte in de club-topics :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb een vraag over een topicreport in het Viaplay topic welke afgehandeld is. Tot mijn verbazing mocht een ongefundeerde beschuldiging gewoon blijven staan.

Ik was even benieuwd waarom dat blijkbaar goed is om het zo neer te zetten zonder enige vorm van onderbouwing.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 23-03-2023 19:01 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Gunner schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:52:
Ik heb een vraag over een topicreport in het Viaplay topic welke afgehandeld is. Tot mijn verbazing mocht een ongefundeerde beschuldiging gewoon blijven staan.

Ik was even benieuwd waarom dat blijkbaar goed is om het zo neer te zetten zonder enige vorm van onderbouwing.
Onderhand wel aangepast. Ik begrijp wel waarom men het stelt, maar het gaat inderdaad net te ver.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
tweakduke schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:17:
Met een interland weekje verwacht ik weinig drukte in de club-topics :)
Je zal wel gelijk hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
@Outerspace dat gezeur op de scheids en hem partijdig noemen is iets van elke dag. Dat is echt niet nu ineens erger aan het worden ofzo.
Dat het vaker in het topic botst komt doordat de verhouding 'ajax supporters/feyenoord supporters' verandert in het topic doordat Feyenoord nu lekker draait. En dat zorgt voor meer frictie, echt niet die scheidsrechters die er niks van kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:38

Superkiwi

Hoi doei

Hupske schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:57:
[...]
Maar idddat een scheids partijdig is, last heeft van kuipfrees voegt niks toe en is niet leuk voor de sfeer.
Hoe vaak hebben we het hier niet over scheidsrechters die vaker in het voordeel van grote clubs ipv kleine clubs fluiten? Of over scheidsrechters die (buiten de klassieker om) in de Kuip minder snel tegen de thuisclub fluiten?
Ik begrijp dat het een negatief effect kan hebben op de sfeer maar als we het regelmatig zien gebeuren, waarom zouden we het dan niet mogen constateren?

Dezelfde vraag aan @tweakduke, indien geoorloofd ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Ik of we komen er later op terug. Even nog wat van de wedstrijd zien.

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste