Sport Feedbacktopic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 09:28
Noem eens man en paard.

Toen ik gisteren eens op het forum van de F1 ging kijken, heb ik niemand compleet uit de bocht zien vliegen, wat kennelijk schering en inslag schijt te zijn.

Nu kan ik oostindisch blind zijn, maar daarom zou ik graag voorbeelden willen zien, zodat ik en anderen zich daar een iets bij kunnen voorstellen.

Voorlopig is het een hoop ophef om niks. Ik heb namelijk niemand Hamilton zien lynchen of de bandenstapel in zien wensen.

En ja, sommige mensen gaan ver in hun meeleven in een coureur, zoals ik als Ajacied altijd wat kritischer kijk naar Feyenoord. Maar andere mensen hebben exact hetzelfde probleem, want ze zijn fan van GA Eagles of MVV.

Ik heb het vermoeden dat er op het F1 forum wat mensen met een te dunne huid en te lange tenen rondlopen. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
tweakduke schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:27:
[...]

Tijdens een wedstrijd is er wel veel slow-chat. Punt is dat dergelijke reacties gauw verkeerd vallen met alleen een one-liner.
Dat is wel bijzonder dat het gewenst is dat men een onderbouwing zou moeten geven indien ze het een terechte overwinning vinden en wat voor onderbouwing wordt er dan verwacht?
Terechte overwinning! Ze hebben meer gescoord dan de tegenstander :)
Zoiets dan?

Of is het verkeerd vallen omdat een bepaalde club heeft verloren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:38
Dat laatste denk ik. Vind de opmerking dan ook jammer en niet passen in het topic waar we toch met respect met elkaar omgingen met hier en daar een geintje, maar alles binnen de grenzen. Behalve de scheids verrot schelden. Iemand mag dan ook een mening hebben. Het is niet dat daardoor een kuikentje in Afrika sterft.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Napo schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:33:
[...]

Dat is wel bijzonder dat het gewenst is dat men een onderbouwing zou moeten geven indien ze het een terechte overwinning vinden en wat voor onderbouwing wordt er dan verwacht?

[...]

Zoiets dan?
Het is duidelijk dat slowchat wordt toegestaan tijdens wedstrijden. Ook helemaal niks mis mee. Maar als je zo'n opmerking plaatste terwijl de wedstrijd net is afgelopen, dan voel je aan dat het met een bepaalde toon wordt geschreven. Daar acteren we zoveel mogelijk tegen op, dus dot is niet anders dan normaal.
Of is het verkeerd vallen omdat een bepaalde club heeft verloren?
Verklaar je nader? Ik proef een insinuatie, maar misschien begrijp ik je niet goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 03-10-2021 20:38 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Outerspace schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:36:
[...]

Het is duidelijk dat slowchat wordt toegestaan tijdens wedstrijden. Ook helemaal niks mis mee. Maar als je zo'n opmerking plaatste terwijl de wedstrijd net is afgelopen, dan voel je aan dat het met een bepaalde toon wordt geschreven
Mag een user niet blij zijn met een overwinning van een club? Moet iemand direct kleur bekennen? Mag iemand zo zijn mening hebben over het dan wel niet terecht zijn van een overwinning?

De toon lijkt er toch zelf bijgezocht worden. Meer dan "terechte overwinning :)" staat er niet.

Een terechte overwinning kan je overigens enkel constateren na een wedstrijd en dan is het punt dat het er net na is bijzonder.
[...]

Verklaar je nader? Ik proef een insinuatie, maar misschien begrijp ik je niet goed.
En ik heb een onbegrip op de vermelding dat er bij een opmerking als "terechte overwinning :)" gelinkt wordt aan verkeerd vallen. Als het verkeerd valt is het toch daadwerkelijk de ontvanger die er iets achter zoekt wat er niet staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 03-10-2021 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:31

tweakduke

Topicstarter
Probleem voor ons is dat er voor ons dat supporters van beide clubs bij een wedstrijd samen in het topic zitten. Dergelijke opmerkingen worden bestempeld als troll of zo gerapporteerd. Wij kunnen daar niet op ingrijpen dat zou ook te ver gaan.

Echter daarom ook een headsup, geef wat meer duiding dat voorkomt het een en ander ook. Het is nu ook weer niet zo dat we alle slowchat gaan platslaan. Het is puur uit moderatie een dilemma wat hier ten grondslag ligt.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Napo schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:39:
[...]

En ik heb een onbegrip op de vermelding dat er bij een opmerking als "terechte overwinning :)" gelinkt wordt aan verkeerd vallen. Als het verkeerd valt is het toch daadwerkelijk de ontvanger die er iets achter zoekt wat er niet staat.
Je legt nog steeds niet uit wat je met je vorige opmerking wilde bewerkstelligen. Dan kan je erom heen praten, maar ik ben benieuwd naar wat je uitleg is.

Voor de rest van het punt, zie @tweakduke zijn post.

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 03-10-2021 20:41 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Outerspace schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:40:
[...]

Je legt nog steeds niet uit wat je met je vorige opmerking wilde bewerkstelligen. Dan kan je erom heen praten, maar ik ben benieuwd naar wat je uitleg is.
In essentie zie ik helemaal niets fouts in de post van @ParaDroid2. Het is een constatering waar feitelijk weinig aan af te doen is. Dat het gezien kan worden als troll kan ik volgen maar eenieder mag toch zelf kiezen om hun blijdschap te uiten voor de overwinning van in dit geval FC Utrecht Vitesse. Dat er dus nu besloten worden om hier een opmerking over te plaatsen is bijzonder omdat ik het niet eerder heb geconstateerd, een van de weinige variabele waarom zoiets fout kan vallen is dan de club die verloren heeft.

Het is echter wel jammer dat je op het stuk over het moment van posten negeert.

Hetgeen @tweakduke ook aangeeft is dat het nadeel van een forum met supporters van meerdere clubs waar je niet aan ontkomt. We moeten dan als gebruiksgroep accepteren dat men blij is met het verlies van de club die jij graag ziet winnen. Als je hier een grens legt wordt het er in ieder geval niet duidelijk op.

[ Voor 0% gewijzigd door Napo op 03-10-2021 21:07 . Reden: ugh, clubs door elkaar. Doet niets af aan het punt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Napo schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:52:
[...]

In essentie zie ik helemaal niets fouts in de psot van @ParaDroid2. Het is een constatering waar feitelijk weinig aan af te doen is. Dat het gezien kan worden als troll kan ik volgen maar eenieder mag toch zelf kiezen om hun blijdschap te uiten voor de overwinning van in dit geval FC Utrecht. Dat er dus nu besloten worden om hier een opmerking over te plaatsen is bijzonder omdat ik het niet eerder heb geconstateerd, een van de weinige variabele waarom zoiets fout kan vallen is dan de club die verloren heeft.

Het is echter wel jammer dat je op het stuk over het moment van posten negeert.

Hetgeen @tweakduke ook aangeeft is dat het nadeel van een forum met supporters van meerdere clubs waar je niet aan ontkomt. We moeten dan als gebruiksgroep accepteren dat men blij is met het verlies van de club die jij graag ziet winnen. Als je hier een grens legt wordt het er in ieder geval niet duidelijk op.
De mod heeft mijn post dus verwijderd, waarin ik van een troll sprak. Ik blijf het nog steeds een troll vinden.

Direct na de wedstrijd met 49(!) zuivere speelminuten zoiets posten is gewoon trollen. Dat een mod dat anders ziet doet daar niks aan af. Dat de mod er verder ook niks aan doet is wat mij betreft verder prima, ook Vitesse fans kunnen mod zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:59:
[...]

Ik blijf het nog steeds een troll vinden.

Direct na de wedstrijd met 49(!) zuivere speelminuten zoiets posten is gewoon trollen. Dat een mod dat anders ziet doet daar niks aan af.
Mag eenieder concluderen of hij/zij vindt dat een overwinning terecht was? Wanneer mag het wel en wanneer niet?

Het toevoegen van wegingen als zuivere speeltijd van maar 49 minuten maakt het grijze gebied bijzonder groot en nog moeilijker te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Napo schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:04:
[...]

Mag eenieder concluderen of hij/zij vindt dat een overwinning terecht was? Wanneer mag het wel en wanneer niet?

Het toevoegen van wegingen als zuivere speeltijd van maar 49 minuten maakt het grijze gebied bijzonder groot en nog moeilijker te sturen.
Natuurlijk mag eenieder dat concluderen. Net zoals ik mag vinden dat dat trollen is. Waarbij ik hier meteen een statistiek noemde om die mening een beetje te sterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:07:
[...]

Natuurlijk mag eenieder dat concluderen. Net zoals ik mag vinden dat dat trollen is. Waarbij ik hier meteen een statistiek noemde om die mening een beetje te sterken.
En ik denk dat er een prima discussie zou kunnen plaatsinvden als de reactie op de inhoud was en niet op de persoon. Iemand bestempelen als troll is dus het laatste, de plek voor statistiek lijkt mij niet in dit topic ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:23
Blijkbaar heeft mijn opmerking nogal wat teweeg gebracht. Zoals echter te zien is heb ik al eerder tijdens de wedstrijd een aantal keer aangegeven waar mijn voorkeuren lagen en wat mijn beeld van de wedstrijd was. Het was dus absoluut niet als troll bedoeld maar als uiting van blijdschap dat de ploeg waar ik voorkeur voor heb (in mijn ogen terecht) heeft gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:31

DDX

Waarom staat er in [Wielrennen] Centraal discussietopic een waarschuwing over het fietskleding topic ?
Lijkt me dan nuttiger om Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 te noemen.

[ Voor 48% gewijzigd door DDX op 04-10-2021 22:51 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
DDX schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:50:
Waarom staat er in [Wielrennen] Centraal discussietopic een waarschuwing over het fietskleding topic ?
Lijkt me dan nuttiger om Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 te noemen.
Dat kwam omdat er in een keer een stroom berichten over kleding kwam, wat we hebben afgescheiden op verzoek van de gebruikers. Die topicwarning is nooit meer aangepast geweest, dus ik heb het andere topic erbij gezet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:55

Spotmatic

Ken sent me

Ik merk dat ik de specifieke F1 racetopics toch wel een beetje heel erg mis. Voorheen gebruikte ik de tijden in de startpost altijd om mijn (lange) weekend in te delen. Ook de rest van de info (over het circuit, etc.) neem ik dan vaak door. Heel handige en naar mijn mening onmisbare info! Ik snap dan ook niet dat het topic niet gewoon zichtbaar gemaakt kan worden, desnoods zonder reageermogelijkheid als slowchat niet gewenst is... Openzetten op de donderdagen vind ik echt te laat. ;(

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Spotmatic schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:10:
Heel handige en naar mijn mening onmisbare info!
Het is toch niet zo dat de informatie met tijden en het circuit zo bijzonder lastig te vinden is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:55

Spotmatic

Ken sent me

Napo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:13:
[...]
Het is toch niet zo dat de informatie met tijden en het circuit zo bijzonder lastig te vinden is?
Er is altijd gezeur met de tijden, laat staan in een weekend dat de klok moet worden verzet. Ik vertrouw het Tweakers topic gewoon wat meer. Bovendien bezoek ik traditioneel bijna geen andere sites dan Tweakers waar het F1 aangaat. Tel daarbij de handige info op, alles in de startpost, en je snapt waarom ik het liever bij Tweakers hou. Gemakzucht? Misschien. Traditie? Jazeker! Ik mis het op de dinsdagen om 08:00 uur dus zeker wel. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Spotmatic schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:22:
[...]

Er is altijd gezeur met de tijden, laat staan in een weekend dat de klok moet worden verzet. Ik vertrouw het Tweakers topic gewoon wat meer. Bovendien bezoek ik traditioneel bijna geen andere sites dan Tweakers waar het F1 aangaat. Tel daarbij de handige info op, alles in de startpost, en je snapt waarom ik het liever bij Tweakers hou. Gemakzucht? Misschien. Traditie? Jazeker! Ik mis het op de dinsdagen om 08:00 uur dus zeker wel. ;)
Je zou natuurlijk op ziggo naar de programmering in het weekend kunnen kijken... Dan kun je je weekenden nog veel eerder indelen dan vanaf de dinsdag.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 09:03
Mag ik in de groep gooien dat nu al drie keer op rij het normale F1 topic vanaf dinsdag uitsluitend over het komende F1 weekend gaat. Mischien is het het overwegen waard om toch het specifieke race topic weer op dinsdag open te gooien?

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:58

Amphiebietje

In de blubber

Kunnen de berichten van streamnl in de F1 topics over wat zijn vrouw geheel in thema met het land van de huidige GP al eten heeft klaargemaakt :9 svp niet worden weggemodereerd als zijnde "off-topic"? In vergelijking met de rest van de berichten zijn ze heel onschuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Amphiebietje schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:47:
Kunnen de berichten van streamnl in de F1 topics over wat zijn vrouw geheel in thema met het land van de huidige GP al eten heeft klaargemaakt :9 svp niet worden weggemodereerd als zijnde "off-topic"? In vergelijking met de rest van de berichten zijn ze heel onschuldig.
Die worden weggemodereerd? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
tweakduke schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:14:
[modbreak]Geen reden tot zuurheid, zo verrassend is deze uitslag niet. En hap eens niet zo op elkaar, paar reacties naar de TC[/]
Hmm vreemde manier van moderatie. Dit topic gaat al 100 pagina’s over speculaties maar zijn reactie over gevolgen van deze sprintrace mag niet omdat jij het geen verrassing vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Teknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:22:
[...]

Hmm vreemde manier van moderatie. Dit topic gaat al 100 pagina’s over speculaties maar zijn reactie over gevolgen van deze sprintrace mag niet omdat jij het geen verrassing vindt?
Even hierheen gehaald.

Het was vooral weer veel zuurheid en dat voegt niks toe aan het topic. Onderbouw gewoon even rustig zonder al die emotie en je zult zien dat het een hele interessante strijd is.

Dat proberen wij al het hele seizoen te modereren om het topic beter te houden. Anders verzanden we weer in een hoop zuurheid en dat gaat ten koste van de inhoudelijke discussies.

Vooral vanochtend was er zo te zien niemand aanwezig en dat kan gebeuren, maar dat is niet de lijn die wij willen zien in het topic.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
tweakduke schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:30:
[...]

Even hierheen gehaald.

Het was vooral weer veel zuurheid en dat voegt niks toe aan het topic. Onderbouw gewoon even rustig zonder al die emotie en je zult zien dat het een hele interessante strijd is.

Dat proberen wij al het hele seizoen te modereren om het topic beter te houden. Anders verzanden we weer in een hoop zuurheid en dat gaat ten koste van de inhoudelijke discussies.

Vooral vanochtend was er zo te zien niemand aanwezig en dat kan gebeuren, maar dat is niet de lijn die wij willen zien in het topic.
Ik snap wat je zegt maar een beetje emotie hoort toch ook bij sportpraat. En ik snap echt heel goed dat jullie geen volledig emo topic willen maar persoonlijk hoeft ook niet alles alleen maar rationeel benaderd te worden als het om sport gaat. Ik hoop dat jullie dat ook kunnen begrijpen. Laat ik voorop stellen dat het wel respectvol tegen elkaar en de sporters moet zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Teknix1982 op 13-11-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Teknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:33:
[...]

Ik snap wat je zegt maar een beetje emotie hoort toch ook bij sportpraat. En ik snap echt heel goed dat jullie geen volledig emo topic willen maar persoonlijk hoeft ook niet alles alleen maar rationeel benaderd te worden als het om sport gaat. Ik hoop dat jullie dat ook kunnen begrijpen. Laat ik voorop stellen dat het wel respectvol tegen elkaar en de sporters moet zijn.
Zeker en die discussie is vaak gevoerd :)
Emotie hoort erbij, maar even het topic als jouw uitlaatklep gebruiken daar hebben we met zijn allen helemaal niets aan.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
tweakduke schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:36:
[...]

Zeker en die discussie is vaak gevoerd :)
Emotie hoort erbij, maar even het topic als jouw uitlaatklep gebruiken daar hebben we met zijn allen helemaal niets aan.
Ik neem aan dat je nu niet rechtstreeks over mijn reactie hebt? Enige wat ik zei was een reactie op iemand die zei dat Max zijn titelkansen vergooit heeft nu. Ik vroeg alleen of we in dezelfde dimensie zaten. Maar waar ligt die grens wel dan want dan is hij mij niet duidelijk? Emotie hoort erbij maar het mag geen uitlaatklep zijn. Wat mag wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Teknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:40:
[...]

Ik neem aan dat je nu niet rechtstreeks over mijn reactie hebt? Enige wat ik zei was een reactie op iemand die zei dat Max zijn titelkansen vergooit heeft nu. Ik vroeg alleen of we in dezelfde dimensie zaten. Maar waar ligt die grens wel dan want dan is hij mij niet duidelijk? Emotie hoort erbij maar het mag geen uitlaatklep zijn. Wat mag wel dan?
Omdat neerzetten: Max heeft zijn titelkansen nu vergooit zonder enige context niks toevoegt.

En er stond nog wat onder wat we sowieso hier niet willen zien ;)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
tweakduke schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:43:
[...]

Omdat neerzetten: Max heeft zijn titelkansen nu vergooit zonder enige context niks toevoegt.

En er stond nog wat onder wat we sowieso hier niet willen zien ;)
Hmm oke, echt inhoudelijk wil je er niet over te praten dus? Die reactie van hem was ik ook niet mee eens maar zijn reactie was niet respectloos of meer onwaar dan de 100 pagina’s daarvoor. Ik reageerde als een van de eersten op hem en zag weinig echt verkeerde reacties dus vraag me af wat je daarmee bedoelde. Daarnaast ga je ook niet echt in op wat wel mag. Ik wil niet dwars zijn, ik snap oprecht het beleid nu niet. Emotie mag wel, maar alleen als het in een bepaalde lijn past? Ongefundeerd waren bijna alle 100 pagina’s daarvoor ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Teknix1982 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:49:
[...]

Hmm oke, echt inhoudelijk wil je er niet over te praten dus? Die reactie van hem was ik ook niet mee eens maar zijn reactie was niet respectloos of meer onwaar dan de 100 pagina’s daarvoor. Ik reageerde als een van de eersten op hem en zag weinig echt verkeerde reacties dus vraag me af wat je daarmee bedoelde. Daarnaast ga je ook niet echt in op wat wel mag. Ik wil niet dwars zijn, ik snap oprecht het beleid nu niet. Emotie mag wel, maar alleen als het in een bepaalde lijn past? Ongefundeerd waren bijna alle 100 pagina’s daarvoor ook.
Omdat de exacte lijn niet te benoemen is en nogmaals die 100 pagina's daarvoor is vooral door de beslissing van de FIA die genomen moest worden en wij waren simpelweg niet aanwezig.

Uit de TW
Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.

Daar valt dus ook onder de overdreven pessimisme, zuurheid en het eindeloze gezeur over van alles wat we nu wel kennen. Olav / Jack / Ziggo / Hamilton etc.

Wij modereren daar op, omdat de topics anders weer 1 grote zeur en klaaghoek worden en tot slot:
Die reactie was wel degelijk respectloos en onwaar, als we dat gaan toestaan dan gaat het topic heel gauw weer de verkeerde kant op.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
tweakduke schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:56:
[...]

Omdat de exacte lijn niet te benoemen is en nogmaals die 100 pagina's daarvoor is vooral door de beslissing van de FIA die genomen moest worden en wij waren simpelweg niet aanwezig.

Uit de TW
Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.

Daar valt dus ook onder de overdreven pessimisme, zuurheid en het eindeloze gezeur over van alles wat we nu wel kennen. Olav / Jack / Ziggo / Hamilton etc.

Wij modereren daar op, omdat de topics anders weer 1 grote zeur en klaaghoek worden en tot slot:
Die reactie was wel degelijk respectloos en onwaar, als we dat gaan toestaan dan gaat het topic heel gauw weer de verkeerde kant op.
Oke helder thnx voor de uitleg. Agree to disagree maar ben geen mod dus leg me er bij neer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:42
Is het misschien een idee om de volgende F1 race het race topic te splitsen in een algemeen (nuchter, ietwat meer feitelijk) race topic en een max fanclub topic waar men naar hartelust kan shitposten? Nu is het topic niet te volgen door alle shitposts.

Ik noem dit shitposts omdat er grote onwaarheden worden gepost. Men elkander wat op zit te jutten en de haat de overhand heeft. Tuurlijk hebben mensen hun voorkeur en dat mag gerust uitgesproken worden maar zoals het in de laatste paar race topics is gegaan vind ik op GoT echt niet thuis horen. Daar is Fok voor werd er dan vroeger gezegd ;)

Ook zou het imho geen slecht idee zijn om de notoire shitposters een weekend ban te geven voor een race weekend begint.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ach, er zitten ook een behoorlijk aantal Merc/HAM trolletjes. Het niveau is nu eenmaal laag.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
AtlAntA schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:51:
Is het misschien een idee om de volgende F1 race het race topic te splitsen in een algemeen (nuchter, ietwat meer feitelijk) race topic en een max fanclub topic waar men naar hartelust kan shitposten? Nu is het topic niet te volgen door alle shitposts.

Ik noem dit shitposts omdat er grote onwaarheden worden gepost. Men elkander wat op zit te jutten en de haat de overhand heeft. Tuurlijk hebben mensen hun voorkeur en dat mag gerust uitgesproken worden maar zoals het in de laatste paar race topics is gegaan vind ik op GoT echt niet thuis horen. Daar is Fok voor werd er dan vroeger gezegd ;)

Ook zou het imho geen slecht idee zijn om de notoire shitposters een weekend ban te geven voor een race weekend begint.
En hoe moet dit iets oplossen? Want het is echt niet uit een richting.
Verder creëer ik dan twee topics die beiden zo kansloos kunnen eindigen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
gambieter schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:57:
Ach, er zitten ook een behoorlijk aantal Merc/HAM trolletjes. Het niveau is nu eenmaal laag.
De F1 is wat groter/breder dan Mercedes en red Bull of verstappen en Hamilton. Ik snap dat dit een spannend seizoen is maar een gesprek/discussie over iets anders dan die 2 teams wordt meteen omgespind naar iets wat wel over die 2 gaat.
DaniëlWW2 schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:59:
[...]

En hoe moet dit iets oplossen? Want het is echt niet uit een richting.
Verder creëer ik dan twee topics die beiden zo kansloos kunnen eindigen.
Misschien wat strenger optreden dan? Een paar races geleden is er een nieuwe koers ingezet maar daar is nu weinig meer van te zien.

Ik neem aan dat je zelf ook ziet dat er veel belachelijke onwaarheden worden gepost alleen maar om het vuur verder op te laten laaien? Er zijn een stuk of 10 mensen die wmb voor het begin van het weekend al een ban hadden moeten hebben en daardoor was het een stuk menselijker/vriendelijker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:46
Vanuit: Extigo in "[F1] Seizoen 2021"
Extigo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:56:
[...]

Ik verwacht dat de banden extreem snel zullen slijten in Qatar. Ik hoorde op de podcast van RaceReporter dat het asfalt stamt uit 2004 en dat er dus enorm veel grip is.

Pirelli neemt de C1, C2 en C3 mee, dus de hardste set.

[Afbeelding]
Is it just me ... :?

Dus nu doen we dan maar huidige 'Raceweek' zaken in het generieke F1 topic.
@DaniëlWW2 Waarom niet gewoon een F1 Qatar topic openen op dinsdag zodat we daar kunnen kletsen over Qatar zaken? Nu loopt letterlijk alles door elkaar in dit F1 topic. 8)7
Het praktisch nut ontgaat me hier compleet.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
DonJunior schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:30:
Vanuit: Extigo in "[F1] Seizoen 2021"

[...]

[...]

Is it just me ... :?

Dus nu doen we dan maar huidige 'Raceweek' zaken in het generieke F1 topic.
@DaniëlWW2 Waarom niet gewoon een F1 Qatar topic openen op dinsdag zodat we daar kunnen kletsen over Qatar zaken? Nu loopt letterlijk alles door elkaar in dit F1 topic. 8)7
Het praktisch nut ontgaat me hier compleet.
Nou:
We willen die topics meer terug naar de basis zien te krijgen als een toevoeging aan het raceweekend. In de praktijk is de dinsdag en woensdag grotendeels slow chat met weinig toegevoegde waarde aan de aankomende race. Het zet meteen ook een sfeer neer waar alles maar moet kunnen en dat escaleert dus telkens als er tijdens de race iets gebeurd dat mensen niet bevalt.
En dat is ook precies wat gebeurde. En helaas gaat het na een paar races weer eens slecht omdat Verstappen even niet meer met totale overmacht won. Twee dagen aan gezeur dat Hamilton weer alles gaat winnen, gaat dan ook helemaal niks bijdragen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:43:
[...]

Nou:

[...]

En dat is ook precies wat gebeurde. En helaas gaat het na een paar races weer eens slecht omdat Verstappen even niet meer met totale overmacht won. Twee dagen aan gezeur dat Hamilton weer alles gaat winnen, gaat dan ook helemaal niks bijdragen. :z
Ja dat is wel sneu inderdaad.. sowieos dat HAM vs VER geneuzel wordt ik wel moe van.
Maar nu wordt komende race info een beetje verspreid in dit topic en ondergesneeuwd door diverse andere aankondigingen.. hoe sta jij daar in dan?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
DonJunior schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:52:
[...]

Ja dat is wel sneu inderdaad.. sowieos dat HAM vs VER geneuzel wordt ik wel moe van.
Maar nu wordt komende race info een beetje verspreid in dit topic en ondergesneeuwd door diverse andere aankondigingen.. hoe sta jij daar in dan?
Ik kan het gewoon niet goed doen, echt niet.
Ik zie echt wel het punt om het topic weer op dinsdag of woensdag te openen en het ging een tijdje dusdanig goed dat ik het weer aan het overwegen was. Maar toen begon de ellende weer met een mindere kwalificatie in Mexico en natuurlijk het hele afgelopen weekend. En ja, een paar stoorzenders ga je al niet meer terugzien, maar dat lost het probleem niet op.

Het probleem is namelijk dat dit kampioenschap zo ongelofelijk giftig is geworden. Het komt zeker van beide kanten, maar de Mercedes kant is de laatste tijd helemaal doorgeslagen, wat het hier nog erger maakt. En keer op keer komen er maar uitspraken of slechte "nieuwsartikelen" voorbij die neerkomen op deze polarisatie nog verder vergroten. En daarin heeft het ook gewoon geen zin om een topic eerder te openen. Je biedt zo alleen maar een podium hiervoor. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:59:
[...]

[..]
Ik snap hem.. excuses.
Is ook lastig om zo'n groep enthousiastelingen in bedwang te houden.
Waarvoor uiteraard wel dank! _/-\o_

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
[...]

Ik zie echt wel het punt om het topic weer op dinsdag of woensdag te openen en het ging een tijdje dusdanig goed dat ik het weer aan het overwegen was. Maar toen begon de ellende weer met een mindere kwalificatie in Mexico en natuurlijk het hele afgelopen weekend. En ja, een paar stoorzenders ga je al niet meer terugzien, maar dat lost het probleem niet op.

Het probleem is namelijk dat dit kampioenschap zo ongelofelijk giftig is geworden. Het komt zeker van beide kanten, maar de Mercedes kant is de laatste tijd helemaal doorgeslagen, wat het hier nog erger maakt. En keer op keer komen er maar uitspraken of slechte "nieuwsartikelen" voorbij die neerkomen op deze polarisatie nog verder vergroten. En daarin heeft het ook gewoon geen zin om een topic eerder te openen. Je biedt zo alleen maar een podium hiervoor. :/
Misschien dat ik ietwat te cynisch van bed ben gekomen vanmorgen maar bedoel je bij het dikgedrukte het daadwerkelijke Mercedes team? Want dan lees ik dat het gedrag van het Mercedes team van invloed is op je moderatie beslissingen. Wat (imho) gigantisch krom is. Het gedrag van de mensen in het topic zou toch van invloed moeten zijn op je beslissing om wel of geen topics te openen en te bannen etcetera?

Ook zou je eigen voorkeur voor coureur/team niet van invloed mogen zijn op je moderatie beslissingen toch?

Ik laat me natuurlijk graag corrigeren mocht ik dit verkeerd hebben begrepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]

Da's gewoon een gegeven, als mod :P
Ik zie echt wel het punt om het topic weer op dinsdag of woensdag te openen en het ging een tijdje dusdanig goed dat ik het weer aan het overwegen was.
Misschien ben ik dan te cynisch geworden, maar ik denk dat de genomen maatregelen geen ene fluit uitmaken voor het verloop van de topics. Het was puur optisch bedrog omdat de veranderingen samenvielen met een wat positievere periode van Verstappen / RBR (Nld winst, Italie+Rusland wat heel erg meeviel voor Verstappen, VS+Mexico weer winst), waardoor het op het eerste oog wat rustiger leek. Maar zodra het dan weer wat tegenzit zie je gewoon hetzelfde patroon weer opduiken als eerst. Het enige wat zou helpen is gewoon wat stoorzenders consequent uitsluiten van de topics; je zegt dat je dit afgelopen weekend gedaan hebt dus daar kun je nog geen resultaat van zien. Maar de rest heeft weinig effect (gehad). Imho.
En daarin heeft het ook gewoon geen zin om een topic eerder te openen. Je biedt zo alleen maar een podium hiervoor. :/
Topic later pas openen en de raweceek-posts weren is wat mij betreft sowieso een goede stap, maar het is geen oplossing voor de giftige sfeer in de topics. Wederom imho.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
@↑↑↑↑⇓

Ik merk aan mijzelf dat ik alleen in de eerste uren van het GP topic nog wat meelees. (en aanpassingen aan de TS doe.) Daarbuiten is het voor mij gewoon niet meer leuk. Er zijn zoveel shitposts en (verborgen) steken onderwater naar HAM/Mercedes // anderen dat de leuke dingen (voorpret, strategie, mogelijkheden tijdens de GP, foto's, cijfertjes) helemaal ondersneeuwen of zelfs niet meer geplaatst worden.

Het is het meest fantastische F1 seizoen in zeker 10 jaar, en daar komt zo weinig van terug in het F1 topic of de GP topics.

[ Voor 13% gewijzigd door nachtnet op 16-11-2021 12:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 11-09 17:50
[...]
Ik heb het overwogen om het eens per DM te sturen (toen de nieuwe regels er kwamen) maar vond het mijn plaats niet om te "klagen". Maar het komt ook door zo'n uitspraak dat de sfeer beetje verziekt wordt. De Mercedes/Hamilton/Wolff haters voelen zich gesteund door de uitspraken van een moderator.
Maar de rol van moderator is zo'n lastige dat ik enkel maar respect heb voor het werk. Het is dan ook echt wel als opbouwende "kritiek" bedoeld. Het is zoals hierboven gezegd wordt, als moderator kan je nooit goed doen. Ik zou absoluut zeker niet in je plaats willen zijn en respect.

Als jij post dat Mercedes is doorgeslagen, dan gaat dat altijd leiden tot anti-Mercedes posts. Je mag als moderator altijd een mening hebben maar ik weet niet of het verstandig is om de mercedes-haat aan te wakkeren in de rol van moderator.
Je post regelmatig zeer interessante zaken. Soms ook zaken waar ik het niet mee eens ben maar daar heb ik geen probleem mee. Maar dan komt er nu en dan zoiets voorbij als "Mercedes is volledig doorgeslagen"

Ik heb me tot gisteren kunnen bedwingen om te reageren in het race topic. Ik heb al een paar keer gezegd maar ik beschouw mezelf als een neutrale kijker met een lichte voorkeur voor Norris (als ik dan toch iemand zou moeten kiezen). Maar ik betrap me er op dat ik eigenlijk meer bezig ben met Mercedes te verdedigen in diverse topics terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling kan zijn. Maar soms zijn uitspraken zo'n enorme onwaarheden of verdraaid, dat ik het niet kan laten. En heb geen zin om me druk te maken daarin. Daarom probeer ik weg te blijven uit de race topics. Met de nieuwe regels is er veel verbeterd maar de toon blijft hetzelfde

Het is niet te geloven wat er soms voor onzin wordt verkocht. Iemand doet een volledig uit de lucht gegrepen uitspraak die wordt weerlegt maar toch komt dat enkele maanden later weer boven door iemand die net dat heeft onthouden maar de weerlegging voor de gemakkelijkheid maar vergeet.

Iedereen vindt de houding van Wolff belachelijk omdat hij bijvoorbeeld furieus was over de DSQ. Maar niemand spreekt over de reden namelijk dat Red Bull al meerdere malen een defect aan de achtervleugel mocht herstellen. Wolff vindt het dan niet eerlijk dat zij niet mochten vervangen maar direct naar de laatste plaats vlogen. Zijn theorie klopt niet want reglement is reglement maar met die info kan een mens misschien al beetje begrip opbrengen waarom hij zo kwaad was. Maar daar wordt niet over gesproken en als er wel wordt over gesproken (wat ik geprobeerd heb), wordt het volledig genegeerd omdat het niet in het straatje past.
Ook zijn vingertje tijdens de wedstrijd werd veel besproken. Is er dan niemand die de druk begrijpt binnen het team en die op zijn schouders rust en de ontlading als gevolg? Als er iemand ongelooflijk in zijn sport opgaat (gelijk welke sport) dan wordt die bejubeld maar dan mag je het Mercedes logo'tje niet op je hemd hebben. Hun auto heeft 25 strafplaatsen goedgemaakt. Dan is een beetje ontlading niet echt ongepast. Er zijn posters die bezig zijn over dingen naar de tv gooien, de tv uitzetten, niet te genieten zijn, ... als het misloopt. En dat zijn dan nog maar mensen die op de zetel zitten te kijken. Maar dan geen begrip kunnen opbrengen voor een vreugde uitbarsting kan blijkbaar niet.

Het is niet omdat Horner mooier engels spreekt en de typisch britse manier heeft van uitleggen dat de zaken die hij zegt, beter zijn dan de zaken die Wolff zegt.

Er wordt altijd gesproken dat de Britse pers tegen Red Bull is en enkel maar fan van Hamilton. Dit wordt hier zo aanzien maar denk je nu echt dat Horner dan bijna iedere week tijdens de training, quali en race in de uitzending zou komen van Sky? Mocht Horner het gevoel krijgen dat de pers tegen Red Bull is, dan gaat ie toch bedanken voor de interviews en zich bezighouden met zijn werk. De rivaliteit wordt hier zo opgeklopt terwijl het mogelijk is dat Horner en Wolff iedere vrije zondag samen Sunday Brunch doen. Ik weet het wel, zal niet zo zijn maar je begrijpt wel wat ik wil zeggen ;)

Ik heb vorige kritiek gekregen voor het woord maar het calimero gehalte is veel te hoog om aangenaam te zijn.

Als neutrale kijker is dit een prachtig seizoen met hoogtepunten maar ook de nodige laagtepunten. Maar het is een strijd tussen twee titanen van de sport. Maar daarnaast is het erg spannende strijd tussen andere teams in de stand van WCC. En ik kan echt niet wachten tot volgend weekend. Heb zelfs een afspraak afgezegd om het live te kunnen bekijken. Heb vorige wedstrijd met half uurtje uitstel bekeken maar dat zal geen twee keer gebeuren. Zelfs het veldrijden in Koksijde moet ervoor wijken wat al veel wil zeggen ;)

Mijn excuses voor de veel te lange lap tekst

Groeten van een lichtjes obsessieve fan van de sport, niet van personen

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

naitsoezn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:32:
[knip]
Topic later pas openen en de raweceek-posts weren is wat mij betreft sowieso een goede stap, maar het is geen oplossing voor de giftige sfeer in de topics. Wederom imho.
Eens. Afgelopen weekend ging het compleet los op Mercedes / FIA. Het gebrek aan moderatie liet iedereen vrij en langzaam maar zeker gleden we af naar niveautje dieptriest.
Ik denk dat je dat als moderators enkel kan voorkomen door het topic te babysitten.

Maar het gaat enkel nog maar over Mercedes & Hamilton vs. Redbull & Verstappen.
Als F1 fan (en Norris fan ;) ) heb ik er weinig meer te zoeken helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hippocampus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:18:
[...]

Eens. Afgelopen weekend ging het compleet los op Mercedes / FIA. Het gebrek aan moderatie liet iedereen vrij en langzaam maar zeker gleden we af naar niveautje dieptriest.
Ik denk dat je dat als moderators enkel kan voorkomen door het topic te babysitten.

Maar het gaat enkel nog maar over Mercedes & Hamilton vs. Redbull & Verstappen.
Als F1 fan (en Norris fan ;) ) heb ik er weinig meer te zoeken helaas.
De keren dat ik het topic open zie ik daar zoveel uitlokkende reacties gepost worden dat je daar uberhaupt alleen maar wat te zoeken hebt als je graag in een flame-war getrokken wilt worden. Of je nou HAM / VER of NOR fan bent, of gewoon ietwat gematigd. De meeste genuanceerde reacties sneeuwen onder of krijgen een snauw, voor de rest zijn het veel flame-baits en reacties daarop. En enorm veel what-if-scenarios die vervolgens hun eigen leven gaan leiden, resulterend in nog meer flame-wars :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

naitsoezn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:28:
[...]

De keren dat ik het topic open zie ik daar zoveel uitlokkende reacties gepost worden dat je daar uberhaupt alleen maar wat te zoeken hebt als je graag in een flame-war getrokken wilt worden. Of je nou HAM / VER of NOR fan bent, of gewoon ietwat gematigd. De meeste genuanceerde reacties sneeuwen onder of krijgen een snauw, voor de rest zijn het veel flame-baits en reacties daarop. En enorm veel what-if-scenarios die vervolgens hun eigen leven gaan leiden, resulterend in nog meer flame-wars :+
In reactie op het dik gedrukte: Ja, de algemene sfeer is licht ontvlambaar geworden, wellicht omdat velen de spanning niet aan kunnen. Na lang wachten is er eindelijk uitzicht op een andere wereldkampioen enkel kunnen sommige hier niet meer relativeren, zeker niet na een overwinning van Mercedes.
Maar de gematigde of neutrale kijker, en bijna alle fans van andere teams zie ik er niet meer komen.
Of die moeten zich uitlaten over de huidige Merc-Ham-Rbull-Ver situatie.
Kortom, Ik zie zelden nog posts over de rest van het veld. Van de ene kant begrijpelijk, het is nu eenmaal erg spannend tussen die twee teams maar het domineert zo erg dat er als neutrale(re) volger weinig lol meer aan te beleven is. (de TS notabene :(:) )

Helaas zie ik dit niet veranderen totdat er een wereldkampioen aan te wijzen is, en hoe lang daarna nog is afhankelijk van welke dat gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Een paar dingen:

1) Als een topic alleen open kan zijn als er een mod aanwezig is dan mag men ook wel even naar zichzelf kijken.
2) Het op de bans gooien, dat wordt gedaan. Nog meer bans zetten dan moeten er een heleboel eruit, men mag wederom ook wel even naar zichzelf kijken.
3) Want de spanning wordt velen nog steeds teveel en men gebruikt het topic als een uitlaatklep. Doe dat nu gewoon eens niet dan wordt de giftigheid een stuk minder. Op Discord kan het wel zonder die giftige sfeer. Het is maar net wat jezelf wil brengen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

naar zichzelf kijken.
naar zichzelf kijken.
jezelf wil brengen.
"Naar jezelf kijken" -> Prima, topic mijden dus, Thnx voor de duidelijkheid :)

[ Voor 67% gewijzigd door naitsoezn op 16-11-2021 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
AtlAntA schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:11:
[...]

Misschien dat ik ietwat te cynisch van bed ben gekomen vanmorgen maar bedoel je bij het dikgedrukte het daadwerkelijke Mercedes team? Want dan lees ik dat het gedrag van het Mercedes team van invloed is op je moderatie beslissingen. Wat (imho) gigantisch krom is. Het gedrag van de mensen in het topic zou toch van invloed moeten zijn op je beslissing om wel of geen topics te openen en te bannen etcetera?

Ook zou je eigen voorkeur voor coureur/team niet van invloed mogen zijn op je moderatie beslissingen toch?

Ik laat me natuurlijk graag corrigeren mocht ik dit verkeerd hebben begrepen. :)
Nee, sturing wordt niet beïnvloed door Mercedes op zichzelf. Het wordt beïnvloed door de reacties die specifiek Toto Wolff de laatste tijd oproept. Dit doordat mensen die niet fatsoenlijk kunnen reageren op wat nu weer is beweert, het topic verpesten voor anderen. De aanleiding is verder irrelevant. Die verstikkende polarisatie moet gewoon ophouden elke discussie te vervuilen, van beide kanten.
Kenhas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:15:
[...]

Ik heb het overwogen om het eens per DM te sturen (toen de nieuwe regels er kwamen) maar vond het mijn plaats niet om te "klagen". Maar het komt ook door zo'n uitspraak dat de sfeer beetje verziekt wordt. De Mercedes/Hamilton/Wolff haters voelen zich gesteund door de uitspraken van een moderator.
Maar de rol van moderator is zo'n lastige dat ik enkel maar respect heb voor het werk. Het is dan ook echt wel als opbouwende "kritiek" bedoeld. Het is zoals hierboven gezegd wordt, als moderator kan je nooit goed doen. Ik zou absoluut zeker niet in je plaats willen zijn en respect.

Als jij post dat Mercedes is doorgeslagen, dan gaat dat altijd leiden tot anti-Mercedes posts. Je mag als moderator altijd een mening hebben maar ik weet niet of het verstandig is om de mercedes-haat aan te wakkeren in de rol van moderator.
Je post regelmatig zeer interessante zaken. Soms ook zaken waar ik het niet mee eens ben maar daar heb ik geen probleem mee. Maar dan komt er nu en dan zoiets voorbij als "Mercedes is volledig doorgeslagen"

Ik heb me tot gisteren kunnen bedwingen om te reageren in het race topic. Ik heb al een paar keer gezegd maar ik beschouw mezelf als een neutrale kijker met een lichte voorkeur voor Norris (als ik dan toch iemand zou moeten kiezen). Maar ik betrap me er op dat ik eigenlijk meer bezig ben met Mercedes te verdedigen in diverse topics terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling kan zijn. Maar soms zijn uitspraken zo'n enorme onwaarheden of verdraaid, dat ik het niet kan laten. En heb geen zin om me druk te maken daarin. Daarom probeer ik weg te blijven uit de race topics. Met de nieuwe regels is er veel verbeterd maar de toon blijft hetzelfde

Het is niet te geloven wat er soms voor onzin wordt verkocht. Iemand doet een volledig uit de lucht gegrepen uitspraak die wordt weerlegt maar toch komt dat enkele maanden later weer boven door iemand die net dat heeft onthouden maar de weerlegging voor de gemakkelijkheid maar vergeet.

Iedereen vindt de houding van Wolff belachelijk omdat hij bijvoorbeeld furieus was over de DSQ. Maar niemand spreekt over de reden namelijk dat Red Bull al meerdere malen een defect aan de achtervleugel mocht herstellen. Wolff vindt het dan niet eerlijk dat zij niet mochten vervangen maar direct naar de laatste plaats vlogen. Zijn theorie klopt niet want reglement is reglement maar met die info kan een mens misschien al beetje begrip opbrengen waarom hij zo kwaad was. Maar daar wordt niet over gesproken en als er wel wordt over gesproken (wat ik geprobeerd heb), wordt het volledig genegeerd omdat het niet in het straatje past.
Ook zijn vingertje tijdens de wedstrijd werd veel besproken. Is er dan niemand die de druk begrijpt binnen het team en die op zijn schouders rust en de ontlading als gevolg? Als er iemand ongelooflijk in zijn sport opgaat (gelijk welke sport) dan wordt die bejubeld maar dan mag je het Mercedes logo'tje niet op je hemd hebben. Hun auto heeft 25 strafplaatsen goedgemaakt. Dan is een beetje ontlading niet echt ongepast. Er zijn posters die bezig zijn over dingen naar de tv gooien, de tv uitzetten, niet te genieten zijn, ... als het misloopt. En dat zijn dan nog maar mensen die op de zetel zitten te kijken. Maar dan geen begrip kunnen opbrengen voor een vreugde uitbarsting kan blijkbaar niet.

Het is niet omdat Horner mooier engels spreekt en de typisch britse manier heeft van uitleggen dat de zaken die hij zegt, beter zijn dan de zaken die Wolff zegt.

Er wordt altijd gesproken dat de Britse pers tegen Red Bull is en enkel maar fan van Hamilton. Dit wordt hier zo aanzien maar denk je nu echt dat Horner dan bijna iedere week tijdens de training, quali en race in de uitzending zou komen van Sky? Mocht Horner het gevoel krijgen dat de pers tegen Red Bull is, dan gaat ie toch bedanken voor de interviews en zich bezighouden met zijn werk. De rivaliteit wordt hier zo opgeklopt terwijl het mogelijk is dat Horner en Wolff iedere vrije zondag samen Sunday Brunch doen. Ik weet het wel, zal niet zo zijn maar je begrijpt wel wat ik wil zeggen ;)

Ik heb vorige kritiek gekregen voor het woord maar het calimero gehalte is veel te hoog om aangenaam te zijn.

Als neutrale kijker is dit een prachtig seizoen met hoogtepunten maar ook de nodige laagtepunten. Maar het is een strijd tussen twee titanen van de sport. Maar daarnaast is het erg spannende strijd tussen andere teams in de stand van WCC. En ik kan echt niet wachten tot volgend weekend. Heb zelfs een afspraak afgezegd om het live te kunnen bekijken. Heb vorige wedstrijd met half uurtje uitstel bekeken maar dat zal geen twee keer gebeuren. Zelfs het veldrijden in Koksijde moet ervoor wijken wat al veel wil zeggen ;)

Mijn excuses voor de veel te lange lap tekst

Groeten van een lichtjes obsessieve fan van de sport, niet van personen
En dit vind ik dus niet eerlijk. :/
Ik heb gewoon moeten constateren dat de laatste tijd, het vanuit het Mercedes kamp, specifiek dus Toto Wolff, wel heel erg uit de hand aan het lopen is met de holle en eigenlijk schadelijke retoriek. Ik ga Marko of Horner echt niet verdedigen en ik ben ook absoluut geen fan van met name Marko zijn uitspraken, en beschouw Horner eigenlijk ook als een arrogante blaaskaak, maar die worden op het moment wel overtroffen.

Zoals ik hierboven al aangeef, trek ik ook geen partij. Als ik al partij zou trekken, dan zou het eerder tegen het "pro-Verstappen" kamp zijn.

Dan nog in het algemeen.

Tja, ik ben me mentaal eigenlijk al aan het opladen op wat komen gaat de laatste weken. En ik kijk er zelf niet echt naar uit. Inmiddels wil ik eigenlijk meer dat Verstappen wint zodat ik de rest van die dag niet scheidsrechter kan gaan spelen, dan dat ik echt zou genieten van een mooie gewonnen race.

Ik heb ook bewust afgelopen week het maar laten lopen met die DSQ saga. Want ik had anders de hele dag er constant op moeten zitten. Het enige alternatief dat ik echt had kunnen doen is de boel op slot gooien, maar dan weet ik ook niet wanneer het weer open had gemoeten gezien de zeer lange en onvoorspelbare besluitvorming.

Maar daar ben ik ook niet tevreden mee, want het zette weer eens de toon voor de rest van het weekend. En dat patroon moet weer eens gebroken worden. En ik besef me dat meer regels daar niet bij gaat helpen. (Veel) strenger interpreteren en handhaven hiervan misschien wel. Dus eens kijken of dat wel werkt...

Laat ik het ook maar duidelijk maken. Als het zo doorgaat, dan gooi ik die racetopics echt een minuut voor de start op slot en haal ik dat pas eraf na de race. En dan ook alleen als Verstappen gewonnen heeft, anders helemaal niet. En dat is geen partij kiezen, dat is bittere bescherming voor een aantal hun aanwezigheid op Tweakers.net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

tweakduke schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:36:

Als een topic alleen open kan zijn als er een mod aanwezig is dan mag men ook wel even naar zichzelf kijken.
Maar we zijn de als... dan... fase toch al voorbij? Enkel modbreaks en opkuis acties houden het nog in toom.
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:03:
[knip]
Als het zo doorgaat, dan gooi ik die racetopics echt een minuut voor de start op slot en haal ik dat pas eraf na de race...
Ik zou zeggen gewoon doen. Misschien komen we met z'n allen tot de conclusie dat het hebben van zo'n topic toch wel erg fijn is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Hippocampus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:28:
[...]

Maar we zijn de als... dan... fase toch al voorbij? Enkel modbreaks en opkuis acties houden het nog in toom.

[...]

Ik zou zeggen gewoon doen. Misschien komen we met z'n allen tot de conclusie dat het hebben van zo'n topic toch wel erg fijn is. ;)
Dat gebeurt dan ook wel, maar op een gegeven moment kunnen we niet veel meer doen als het dweilen blijft met de kraan open. Dan komt de optie van Daniël eerder in zicht dat de boel op zijn tijd dicht gaat.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:36
Hoi,
Voorheen was het beleid dat naamsverbasteringen niet mogen, waar staat dat momenteel? Kan het nergens meer vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Rembock schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:20:
Hoi,
Voorheen was het beleid dat naamsverbasteringen niet mogen, waar staat dat momenteel? Kan het nergens meer vinden :)
In Sport Beleid.

[ Voor 75% gewijzigd door Outerspace op 17-11-2021 00:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Hippocampus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:28:
[...]

[...]

Ik snap hier niks van? Volgens mij gaat het wel aardig goed de laatste tijd? Gaan de mods nou niet te ver door het 100,00% schoon proberen te houden (wat niet realistisch is?). De groep (die in de meerderheid is) moet daar weer de dupe van worden? De mods mogen imho soms ook kijken of het moderen niet te ver gaat. (Niks negatiefs).

We hebben ook nog last van de corona maatregelen, mensen zijn dus eerder verveeld en zoeken een leuke gezellige plek online. Beetje wat meer mensenlijkheid mag er ook wel wezen. Geen aanval naar jullie, maar ik hoop dat jullie dit ook inzien?

Mensen zijn nu eenmaal enthiuast, en dat laten sommigen ook blijken, een Toto dat erg negatief in het nieuws komt hoort daar nou eenmaal bij (helaas). Daarbij geven mensen nou eenmaal hun mening. Kon net zo goed een Gunther Steiner zijn. Dit waait ook weer over. De excessen worden al goed aangepakt naar mijn mening. Heb echt het idee dat negativiteit een stuk minder wordt. (Max mag dan brazillie niet gewonnen hebben, maar er is nog hoop). Maarja daarbij helpt een oppermachtige Mercedes natuurlijk niet bij, er zijn behoorlijk wat Max fans (en ook anderen). Dat tilt het topic ook mee.

[ Voor 23% gewijzigd door Bensimpel op 17-11-2021 00:01 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Bensimpel Ondanks dat er minder euhm, kwaliteitsloze berichten worden toegelaten in het racetopic is het laatste topic toch aardig ontspoord vanwege de potentiële straffen voor HAM en VER. Omdat de uitslag erg lang op zich liet wachten sloeg de sfeer geleidelijk om naar een anti FIA / Mercedes sentiment. De uitslag van de race hielp ook niet mee om dat sentiment te keren.

Daarbij hoop ik hier wat breder de F1 te beleven dan enkel HAM vs VER.
Voor mij heeft het race topic geen waarde meer op deze manier. Maar goed, dat ben ik.
Wellicht zijn er genoeg mensen die daar juist voor komen.

En of de moderators misschien niet teveel modereren? Er is geen zelfreinigend vermogen want sport is emotie.
Ik heb ondertussen wel medelijden gekregen met de moderators die hier elke keer puin mogen moeten ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Het lastige is natuurlijk dat, helemaal in deze fase van het seizoen, het allergrootste deel van de media-uitingen, gefocust zijn op de strijd tussen HAM/MERC vs VER/RB. En die ook vaak polariserend zijn.

En een team dat al 7 jaar dominant is en graag in de slachtofferrol lijkt te kruipen, helemaal zoals de berichten in NL in 't nieuws komen, tegen een Nederlander helpt natuurlijk niet mee.

Dat levert een hoop cynisme op. Dat helpt niet mee voor de sfeer.

Ik moet ook zeggen dat ik 't topic minder volg, 't is normaal best wel interessant om te volgen en de fan-posts voegen in mijn ogen echt wel wat aan sfeer toe, maar er zit ook inderdaad echt wel veel te veel zuurheid in 't topic, vooral als 't met verstappen wat minder gaat/ lijkt te gaan.

Kunnen jullie makkelijk zien of er van bepaalde posters veel posts gerapporteerd/ verwijderd worden? En is 't mogelijk om iemand te bannen voor een bepaalde topic-reeks/ subforum?
Want dan zou ik zeggen, stap over op een zero-tolerance-beleid waarbij je mensen die 1x over de schreef gaan met een originele post een ban voor dit race-topic krijgen en bij een 2e x voor 't hele seizoen. En mensen die zo'n post quoten en er feedback op geven dat dit soort posts ongewenst is eerst een waarschuwing en daarna zelfde beleid.

Of gaat dat tot extreem veel extra werk op de korte én lange termijn leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
[...]

Nee, sturing wordt niet beïnvloed door Mercedes op zichzelf. Het wordt beïnvloed door de reacties die specifiek Toto Wolff de laatste tijd oproept. Dit doordat mensen die niet fatsoenlijk kunnen reageren op wat nu weer is beweert, het topic verpesten voor anderen. De aanleiding is verder irrelevant. Die verstikkende polarisatie moet gewoon ophouden elke discussie te vervuilen, van beide kanten.

[...]

Ik heb gewoon moeten constateren dat de laatste tijd, het vanuit het Mercedes kamp, specifiek dus Toto Wolff, wel heel erg uit de hand aan het lopen is met de holle en eigenlijk schadelijke retoriek. Ik ga Marko of Horner echt niet verdedigen en ik ben ook absoluut geen fan van met name Marko zijn uitspraken, en beschouw Horner eigenlijk ook als een arrogante blaaskaak, maar die worden op het moment wel overtroffen.

Zoals ik hierboven al aangeef, trek ik ook geen partij. Als ik al partij zou trekken, dan zou het eerder tegen het "pro-Verstappen" kamp zijn.

Dan nog in het algemeen.

Tja, ik ben me mentaal eigenlijk al aan het opladen op wat komen gaat de laatste weken. En ik kijk er zelf niet echt naar uit. Inmiddels wil ik eigenlijk meer dat Verstappen wint zodat ik de rest van die dag niet scheidsrechter kan gaan spelen, dan dat ik echt zou genieten van een mooie gewonnen race.

Ik heb ook bewust afgelopen week het maar laten lopen met die DSQ saga. Want ik had anders de hele dag er constant op moeten zitten. Het enige alternatief dat ik echt had kunnen doen is de boel op slot gooien, maar dan weet ik ook niet wanneer het weer open had gemoeten gezien de zeer lange en onvoorspelbare besluitvorming.

Maar daar ben ik ook niet tevreden mee, want het zette weer eens de toon voor de rest van het weekend. En dat patroon moet weer eens gebroken worden. En ik besef me dat meer regels daar niet bij gaat helpen. (Veel) strenger interpreteren en handhaven hiervan misschien wel. Dus eens kijken of dat wel werkt...

Laat ik het ook maar duidelijk maken. Als het zo doorgaat, dan gooi ik die racetopics echt een minuut voor de start op slot en haal ik dat pas eraf na de race. En dan ook alleen als Verstappen gewonnen heeft, anders helemaal niet. En dat is geen partij kiezen, dat is bittere bescherming voor een aantal hun aanwezigheid op Tweakers.net...
Ok dus als ik het goed begrijp dan zeg jij dat het door Toto komt dat het topic ontspoort? Het komt toch echt door de posters dat het topic ontspoort lijkt me. Maar als een mod niet objectief kan modereren(*) in zon hot topic dan heeft dat topic weinig kans van slagen toch?

* ben zelf ook een tijdje mod geweest op een relatief druk forum en vooral met sport en politiek is het erg moeilijk om niet met je eigen mening in je achterhoofd te gaan modereren. Dat is ook 1 van de redenen dat ik er mee gekapt ben toen. Vind het erg bewonderingswaardig dat jij en andere mods hier het zo lang vol kunnen houden in zulke topics. :)

Mijn advies voor een praktijk oplossing zou zijn om inderdaad tijdens de races de topics gewoon dicht te houden. Slowchat en boe geroep en dergelijke kan toch beter op Discord. Mocht iemand de race niet via beeld en/of geluid kunnen volgen dan zijn er veel betere manieren dan dit topic hier.

Verder is het doorgaan met bannen (mits toepasselijk) geen slecht idee. We moeten er met zijn allen een beetje voor waken dat zulke topics niet op de besloten 'anti (insert random topic)' Facebook groepen beginnen te lijken waar mensen alleen lezen wat ze willen lezen.

Zoals eerder terecht werd opgemerkt is het verwijderen van posts soms echt dweilen met de kraan open en heeft als er 50 posts per minuut geplaatst worden ook weinig nut. Ik weet niet of het technisch mogelijk is maar misschien een tijdslimiet aan de posts hangen? Dus je mag maar eens per 5 minuten in dat topic posten oid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 11-09 17:50

[...]

Hier vreesde ik een beetje voor en daarom twijfelde ik ook al een tijd of ik het wel zou posten. Ik heb het "opbouwende kritiek" genoemd (omdat dat zo'n beetje de term is voor wat ik bedoel) maar eigenlijk is het woord kritiek al te zwaar.

Je kan niet ontkennen dat je in het pro-verstappen/Red Bull kamp zit. Dat hoeft ook niet ontkend te worden. Daar is niets mis mee. Je komt gematigd over in je posts. Ik zou zelfs zeggen dat je veel gematigder overkomt dan vroeger. Maar als je iets post, is het bijna zeker nooit "tegen" Red Bull. En dat is al altijd zo geweest. En, nogmaals, daar is niets mis mee. Maar je zit in een rol van de moderator (een rol die ik zeker niet benijd). En naar mijn gevoel zet je soms de deur open naar de zwaardere posts. Dus met hetgeen je post als algemene tweaker is absoluut niets mis mee. Mocht iedereen posten zoals jij post, dan ging de sfeer een stuk gezelliger (of minder grimmig) zijn. Gepost als moderator kan het aanleiding geven tot een rondje "mercedes bashing" of "red bull verafgoding". Het idee van "als de moderator negatief mag zijn over Mercedes, dan mogen wij dat ook" en dan loopt het soms snel uit de hand.

Het is dus geen post als "ik vind dat je dat niet meer mag doen" maar meer even een suggestie van misschien in het achterhoofd houden wat de gevolgen kunnen zijn. Doe je daar niets mee, geen probleem hoor. Je post gewoon wat je wil posten é. Ik kan volledig verkeerd zijn in mijn idee maar dat is al vele maanden mijn gevoel.

Mocht je je afvragen waarom jouw posts mij opvallen, is eigenlijk simpel. Je naam staat in het rood en je avatar doet me denken aan wereldoorlog 2 (ik veronderstel/denk/gok dat daar de WW2 in je nick vandaan komt) wat één van mijn grote interessepunten zijn. Je springt er dus een beetje uit maar niet zozeer door wat je post maar door randzaken ;)

Kort samengevat: als moderator kan je nooit goed doen :+

Voor de rest kan ik niet veel een mening hebben. De race topics vermijd ik sedert enkele wedstrijden, hoewel ik het soms niet kan laten. Beetje een FOMO gevoel maar dan over F1 kennis. Het hoofdtopic "valt mee". Meer modereren zou de boel om zeep helpen. Er moet nog altijd een vorm van vrijheid zijn om een mening te kunnen uiten. Misschien, heel misschien, mag er meer opgetreden worden tegen flagrante onwaarheden.
Ik weet eigenlijk niet of die chat een succes is. Het tempo in de race topics is er precies niet over verminderd, te zien aan het aantal pagina's

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
De posters zijn inderdaad zelf die die berichten plaatsen. Echter geeft bepaalde berichtgeving een lading wat mensen triggert om slecht en negatief te reageren. De nuance en objectiviteit is weg.

Probleem is dat er veel dit gedrag vertonen, dat bedoelde ik met kijk naar jezelf wat jij bijdraagt aan het topic. Moderatie alleen is niet voldoende om de tendens te keren.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
He hoort niet in dit topic, maar haalt Wolff nu niet gewoon in wat Red Bull al ik weet niet hoe lang aan het doen is, alleen wat niet zo enorm opgeblazen wordt omdat het het hele seizoen al gebeurt?
Twee simpele voorbeelden..
De reactie na Silverstone. Advocaten erop zetten om die straf te beoordelen, serieus meneer Marko?
Of blijven klagen over bv de achtervleugel (waar nu toevallig dan iets anders gevonden wordt), etc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:10
Hippocampus schreef op woensdag 17 november 2021 @ 00:21:
@Bensimpel Ondanks dat er minder euhm, kwaliteitsloze berichten worden toegelaten in het racetopic is het laatste topic toch aardig ontspoord vanwege de potentiële straffen voor HAM en VER.

Daarbij hoop ik hier wat breder de F1 te beleven dan enkel HAM vs VER.
Voor mij heeft het race topic geen waarde meer op deze manier. Maar goed, dat ben ik.
Wellicht zijn er genoeg mensen die daar juist voor komen.

En of de moderators misschien niet teveel modereren? Er is geen zelfreinigend vermogen want sport is emotie.
Ik heb ondertussen wel medelijden gekregen met de moderators die hier elke keer puin mogen moeten ruimen.
Dat is natuurlijk jouw mening, ik vraag me af hoe de andere 90% van de topiclezers erover denkt. Het komt nu over alsof iedereen zich 100% zit ter ergeren in/aan de racetopics. Vraag me af in hoeverre dat de waarheid is. Zelf heb ik tijdens de race een beetje mee zitten lezen en ik vind het altijd wel vermakelijk :D

Als het doel is om een topic zonder emoties te krijgen, tja, dan kan je het inderdaad net zo goed dicht gooien tijdens de race. Ik vraag me dan af wat het nut van zo'n topic dan nog is, en of er misschien geen te eenzijdige kijk op is. "Hier" klagen vooral mensen die het niks vinden, maar wat vinden die andere topicvolgers en posters.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Heb al eerder geschreven dat mensen hier veel te snel op hun teentjes zijn getrapt.

F1 is een populair onderwerp en dit is een druk forum. Je kunt niet verwachten dat het allemaal knuffelen is hier. Evenmin kun je verwachten dat iedereen zeer hoog niveau, wetenschappelijke posts zonder polemiek maakt. Vroeger was dit een topic waar vrijwel alleen de echte kenners en liefhebbers kwamen maar dat is voorbij.

Allerlei pluimage bevolkt deze panelen, de stratenmaker, de verpleger, de advocaat en dokter, de 10 jarige, de 60 jarige ze komen hier allemaal.

Daarnaast zelfs de mods maken zich bij tijd en wijle schuldig aan bijv. slowchat (niet dat ik daar wakker van lig).

Sowieso zie ik eigenlijk geen echte verandering sinds 'de maatregelen' deels ook omdat er behalve de paar echt racistische posts eigenlijk vrij weinig aan de hand was in de context van wat ik hierboven schreef. Verbetering viel m.i. dus ook niet echt te verwachten.

Het enige wat misschien helpt is iedereen die ook maar iets 'te ver' gaat in een discussie
rücksichtslos bannen. Iets wat mij een heel slecht idee lijkt en volgensmij geen leukere topics oplevert.

Verder verdenk ik sommige mensen ervan dat ze thuis voor de zekerheid rubbertegels hebben liggen. :+

Beetje dikkere huid kweken, lees over dingen heen die je niet bevallen en leer eens niet altijd het laatste woord te willen hebben. Dat zou helpen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Help!!!! schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:41:
Verder verdenk ik sommige mensen ervan dat ze thuis voor de zekerheid rubbertegels hebben liggen. :+
Eerder dat ze thuis niks mogen en dan hier maar hun frustraties gaan uiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
Dikke huid of niet, feit is wel dat veel posters die waardevolle en nuttige informatie plaatsten de race topics links laten liggen en dat is toch gewoon zonde?

De race topics zijn inderdaad wel vermakelijk voor de race wegens wat hype build up en laatste nieuws/roddels maar tijdens en vlak na de wedstrijd is het alleen maar een emotionele uitlaatklep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

matthijst schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:50:
[...]

Dat is natuurlijk jouw mening, ik vraag me af hoe de andere 90% van de topiclezers erover denkt.
Klopt, daarom staat er ook dat het mijn mening is.
Het komt nu over alsof iedereen zich 100% zit ter ergeren in/aan de racetopics.
Hmmm, dat is dan misschien meer jouw beleving bij mijn bericht. Ik geef enkel aan wat mij stoort.
Vraag me af in hoeverre dat de waarheid is.
Aan de overweldigende plusjes en reacties hier te zien zijn er maar enkele die zich er druk over maken. ;)
Zelf heb ik tijdens de race een beetje mee zitten lezen en ik vind het altijd wel vermakelijk :D
Heb je de talloze pagina's voor de race ook doorgenomen?
Als het doel is om een topic zonder emoties te krijgen, tja, dan kan je het inderdaad net zo goed dicht gooien tijdens de race. Ik vraag me dan af wat het nut van zo'n topic dan nog is, en of er misschien geen te eenzijdige kijk op is. "Hier" klagen vooral mensen die het niks vinden, maar wat vinden die andere topicvolgers en posters.
Het lijkt erop dat je het punt mist. Sfeer in het topic is erg afhankelijk van welke emoties de boventoon voeren. Anti Mercedes, Hamilton of FIA berichten (en dan bedoel ik niet logische kritiek, maar de manier waarop die kritiek gegeven wordt) versterken een negatieve sfeer. En het is ondertussen bijna nog het enige onderwerp. Dat is jammer (mijn mening)

• matthijst
[b]Hippocampus schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:23:
Heb je de talloze pagina's voor de race ook doorgenomen?

Het lijkt erop dat je het punt mist. Sfeer in het topic is erg afhankelijk van welke emoties de boventoon voeren.
Ja, ik heb alle reacties gelezen, volg het racetopic de hele week.
En mij stoort het 0,0 (op compleet offtopic posts na zoals die post over een sniper die Verstappens band zou hebben lek geschoten).

[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 18-11-2021 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Teveel plezier weer in het F1 topic?
Altijd lastig als je forum gebruikers het gezellig hebben zo net voor het weekend 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 11-09 16:19
matthijst schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:26:
Altijd lastig als je forum gebruikers het gezellig hebben zo net voor het weekend 8)7
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/i4FwJ2nAS2A1GYirpcmyh9sFD-xapaJGuuDOyuCkY9c.jpg?auto=webp&s=a733a63ab2cbf7e72bf08693f64d89db5edbf0e5

[ Voor 24% gewijzigd door Plenkske op 03-12-2021 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
matthijst schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:26:
Waar doel je precies op? Het enige wat we hebben gedaan is de quick-reply uitgeschakeld en her en der een ingreep. Zo spannend lijkt mij dat niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Sommige reacties sloegen echt helemaal nergens op en gingen te ver. Dan is het niet gezellig, maar simpelweg een bash maar raak topic.

Precies datgene wat we dit seizoen al vele keren tegen op moeten treden. Het voegt niks toe aan de actie die op de baan gebeurt.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 11-09 18:33

Typhone

Who Dares Wins

[...]

En dat is geen partij kiezen, dat is bittere bescherming voor een aantal hun aanwezigheid op Tweakers.net...
Waarom zou je dat willen? Ik probeer de F1 topics zoveel als kan te vermijden aangezien dat een grote MV33 rondo is inclusief dito zelfbenoemd experts. Als het 80 bans van een maandje regent in een normaal weekend zou dat de normale discussie wel ten goede komen toch? Het is echt schrijnend om te zien hoe daar beweringen uit de losse pols 'normaal' zijn. Ook argumenten kracht bij zetten door F1 te gaan vergelijken met situaties uit het dagelijks leven of 'normaal verkeer'. Da's nog net niet de lancering van Saturnus V vergelijken met een kaars aansteken. :'(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
Zoals ik al in het GP topic van Abu Dhabi (F1) heb genoemd. Ik overweeg serieus te stoppen met het maken van de F1 (GP-)topics. Ik merk dat het plezier kwijt raakt. Ik wil de winterstop graag nemen om er nog eens goed over na te denken.

groet nachtnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
nachtnet schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:44:
Zoals ik al in het GP topic van Abu Dhabi (F1) heb genoemd. Ik overweeg serieus te stoppen met het maken van de F1 (GP-)topics. Ik merk dat het plezier kwijt raakt. Ik wil de winterstop graag nemen om er nog eens goed over na te denken.

groet nachtnet
dat zou ik oprecht jammer vinden. lees met veel plezier de info.

toch kan ik het wel begrijpen, de eerste pagina's gaan nog. maar op een geven moment gaat het te snel.
te veel gezeur, mensen met stomme uitspraken. etc.

mocht je de beslissing nemen te stoppen, dank je wel voor de topics.
en als je door gaat, dan hoop ik dat mensen zich wat ''beter'' gedragen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

nachtnet schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:44:

groet nachtnet
Doe waar jij je het beste bij voelt! Mocht je stoppen dan zou ik het jammer vinden, het is een zeer gewaardeerde topicstart en een begrip geworden. Maar voel je niet verplicht. Hoe dan ook veel dank voor je inzet, het vele werk en bijdragen in de topics zelf, heb ze altijd graag gelezen. _/-\o_

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@DaniëlWW2 ik heb alle begrip voor de strengere moderatie in de race topics. Maar het verwijderen van berichten aangaande een coureur die een nogal opvallende boodschap op z'n kleding heeft staan vind ik eerlijk gezegd wel ver gaan.
Was het een andere coureur dan Hamilton geweest, was er dan ook geschoond?

En @nachtnet ik heb je topic starts altijd gewaardeerd. Zal ze missen, maar snap je overweging zeker ;)

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 09-12-2021 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MikeyMan schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:44:
@DaniëlWW2 ik heb alle begrip voor de strengere moderatie in de race topics. Maar het verwijderen van berichten aangaande een coureur die een nogal opvallende boodschap op z'n kleding heeft staan vind ik eerlijk gezegd wel ver gaan.
Was het een andere coureur dan Hamilton geweest, was er dan ook geschoond?

En @nachtnet ik heb je topic starts altijd gewaardeerd. Zal ze missen, maar snap je overweging zeker ;)
Het bericht op zich staat er nog. Maar als mensen dan beginnen over dat het "diskwalificatie waardig is" en anderen daar op gaan reageren met "modepolitie", dan gaat gewoon die hele reactieketen weg. Want dat heeft nul waarde voor dat topic. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
aan de moderators in het f1 topic.

Hoe persoonlijk jammer ik het zou vinden, en hoe erg ik het gevoel zal hebben dat de ''goede'' gestraft worden door wat de ''niet goede'' in het topic uitspoken.

Zouden jullie het topic voor jullie zelf niet gewoon dicht schoppen tijdens de race?
het lijkt een uniek einde van een spannend seisoen te worden, en ik vind het eigenlijk geen stijl dat een of meerdere van jullie tijdens de race het topic moeten babysitten.

en na gelang het einde van de race kan altijd het besluit genomen worden het topic weer te openen.
Hoe dan ook, bedankt voor dit jaar.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
jack zomer schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:48:

Hoe persoonlijk jammer ik het zou vinden, en hoe erg ik het gevoel zal hebben dat de ''goede'' gestraft worden door wat de ''niet goede'' in het topic uitspoken.

Zouden jullie het topic voor jullie zelf niet gewoon dicht schoppen tijdens de race?
het lijkt een uniek einde van een spannend seisoen te worden, en ik vind het eigenlijk geen stijl dat een of meerdere van jullie tijdens de race het topic moeten babysitten.

en na gelang het einde van de race kan altijd het besluit genomen worden het topic weer te openen.
Ja helemaal mee eens. Monnikenwerk wat jullie doen. Jullie verdienen het om ook te mogen genieten van deze laatste GP.
_/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En uren na het einde zitten we nog steeds te wachten op de uitslag van het kampioenschap...

Op persoonlijke note: Zeker gezien de gebeurtenissen de afgelopen maanden en dit, zit ik me serieus af te vragen of die racetopics nog wel bestaansrecht hebben. Want op deze manier is het geen sport meer en is het voor mij ook onmogelijk aan het worden om hier nog een discussie te begeleiden. En dat zou ook ik jammer vinden.

Want ik heb de oproepen dit topic voor de race te sluiten, uiteraard gezien en genegeerd omdat ik het ook jammer zou vinden als dit nodig zou zijn. Maar dit zijn zaken die volledig buiten mijn controle vallen. Want ik kan met geen mogelijkheid maar letterlijk de meerderheid van de mensen die hier reageren, gaan verbannen omdat ze terecht niks meer begrijpen van wat hier gebeurd en de boel dan ontspoort. Ik ben ook gewoon zo moe gestreden door deze sport waar ik hopelijk toch wel heb gedemonstreerd heel wat om te geven. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
jack zomer schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:48:

Je kan het ook gewoon open laten en ja, in de emotie zal het dan emotioneler qua posts gaan. So be it lijkt mij dan ipv maar meteen op sluiten over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

DaniëlWW2 schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:48:
En uren na het einde zitten we nog steeds te wachten op de uitslag van het kampioenschap...

Op persoonlijke note: Zeker gezien de gebeurtenissen de afgelopen maanden en dit, zit ik me serieus af te vragen of die racetopics nog wel bestaansrecht hebben. Want op deze manier is het geen sport meer en is het voor mij ook onmogelijk aan het worden om hier nog een discussie te begeleiden. En dat zou ook ik jammer vinden.

Want ik heb de oproepen dit topic voor de race te sluiten, uiteraard gezien en genegeerd omdat ik het ook jammer zou vinden als dit nodig zou zijn. Maar dit zijn zaken die volledig buiten mijn controle vallen. Want ik kan met geen mogelijkheid maar letterlijk de meerderheid van de mensen die hier reageren, gaan verbannen omdat ze terecht niks meer begrijpen van wat hier gebeurd en de boel dan ontspoort. Ik ben ook gewoon zo moe gestreden door deze sport waar ik hopelijk toch wel heb gedemonstreerd heel wat om te geven. :/
Misschien moeten jullie het FIA model toepassen, het topic gewoon los laten tijdens de race en achteraf de “straffen” uitdelen….

Aan de andere kant, ik snap de wens om het anders te doen wel. Ik post, als ik eens rustig terug kijk, ook wel dingen die niet super nice zijn. Ik weet ook zeker dat jij het merendeel van mijn posts niet kan waarderen ;) Daarentegen waardeer ik wel degelijk het werk wat jullie/jij als moderator(s) doen, zeker dit seizoen was dat niet eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
dr.lowtune schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:02:
[...]

Misschien moeten jullie het FIA model toepassen, het topic gewoon los laten tijdens de race en achteraf de “straffen” uitdelen….

Aan de andere kant, ik snap de wens om het anders te doen wel. Ik post, als ik eens rustig terug kijk, ook wel dingen die niet super nice zijn. Ik weet ook zeker dat jij het merendeel van mijn posts niet kan waarderen ;) Daarentegen waardeer ik wel degelijk het werk wat jullie/jij als moderator(s) doen, zeker dit seizoen was dat niet eenvoudig.
Dat is alleen niet uitvoerbaar om twee redenen:
1) Het gevaar op escalatie op escalatie, wat voor meer werk achteraf zorgt.
2) De werklast die dit op zich oplevert. Want achteraf door zaken gaan, kost mij in ieder geval veel meer tijd dan er direct opzitten. En die tijd heb ik er simpelweg ook niet of niet voor over als ik die wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

DaniëlWW2 schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:04:
[...]

2) De werklast die dit op zich oplevert. Want achteraf door zaken gaan, kost mij in ieder geval veel meer tijd dan er direct opzitten. En die tijd heb ik er simpelweg ook niet of niet voor over als ik die wel had.
Maar kan je dan nu überhaupt wel van de race genieten/deze met voldoende aandacht kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
dr.lowtune schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:15:
[...]

Maar kan je dan nu überhaupt wel van de race genieten/deze met voldoende aandacht kijken?
Ligt eraan, soms wel, soms niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Ik denk dat jullie meer op de angst van escalatie modereren (en als een speld geprikt door ik gok vele vele topicreports) dan op echte escalatie. Juist door zo dicht op de bal te zitten en zichtbaar blauwe teksten neer te zetten, wakker je ook de drang op "hier moet je ook ingrijpen, dit vind ik namelijk kut" topicreports aan.

Stel gewoon een aantal duidelijke regels die mensen begrijpen op en hanteer daarop. Verwijder posts (onzichtbaar) van mensen die die regels duidelijk met voeten treden, geef ze waarschuwingen en ban ze desnoods bij herhaling. En heb een beetje een dikke huid voor de vele zeurpieten en alle topicreports. Mensen zeuren gewoon veel. Grijp in als mensen duidelijk de regels overtreden.

Want het loopt volgens mij echt bijna nooit uit de hand. Net ook niet. Er wordt alleen veel gereageerd.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
JvS schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:20:
[...]

Ik denk dat jullie meer op de angst van escalatie modereren (en als een speld geprikt door ik gok vele vele topicreports) dan op echte escalatie. Juist door zo dicht op de bal te zitten en zichtbaar blauwe teksten neer te zetten, wakker je ook de drang op "hier moet je ook ingrijpen, dit vind ik namelijk kut" topicreports aan.

Stel gewoon een aantal duidelijke regels die mensen begrijpen op en hanteer daarop. Verwijder posts (onzichtbaar) van mensen die die regels duidelijk met voeten treden, geef ze waarschuwingen en ban ze desnoods bij herhaling. En heb een beetje een dikke huid voor de vele zeurpieten en alle topicreports. Mensen zeuren gewoon veel. Grijp in als mensen duidelijk de regels overtreden.

Want het loopt volgens mij echt bijna nooit uit de hand. Net ook niet. Er wordt alleen veel gereageerd.
Dat is ook precies wat we doen, de topic regels handhaven, zodat het aan de voorkant leuk blijft. Want inderdaad het is druk, maar loopt mede door het handhaven prima.

Onzichtbaar verwijderen dat gaat niet meer, want gebruikers krijgen een melding daarvan. Dat maakt ook niet uit, dat is ook beter zo. Betekend wel dat we geregeld vaker in de DM moeten uitleggen waarom het is verwijderd.

En dat is het hele punt. Het seizoen is lang, knotsgek en dan was het modereren veel werk. We gaan het rustig evalueren in de winterstop en alle feedback hoe jullie het vonden is welkom :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

@DaniëlWW2 @tweakduke

Dan heb ik een pro-tip voor jullie: stuur een aangetekende brief naar de FIA, dat ze minder inconsistente beslissingen moeten nemen, denk dat dat heel veel gedoe scheelt ;)

Maar alle gekheid daargelaten, hopelijk is volgend seizoen wel spannend maar minder controversieel, is denk ik voor iedereen beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

tweakduke schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:25:
[...]

Dat is ook precies wat we doen, de topic regels handhaven, zodat het aan de voorkant leuk blijft. Want inderdaad het is druk, maar loopt mede door het handhaven prima.
Zojuist ging het topic dicht om het te laten bedaren. Welke regel wordt dan overtreden? Op zich is het goed dat je regels hebt. Maar er wordt duidelijk op emotie en op 'het loopt uit de hand' gemodereerd en dan wordt het topic weer eens gesloten (wat echt irritant voor iedereen is als je gewoon met mensen over iets dat nu echt enorm speelt wilt praten).
Onzichtbaar verwijderen dat gaat niet meer, want gebruikers krijgen een melding daarvan. Dat maakt ook niet uit, dat is ook beter zo. Betekend wel dat we geregeld vaker in de DM moeten uitleggen waarom het is verwijderd.
Het hoeft (moet) ook zeker niet onzichtbaar voor de mensen die overtreden. Die moet je zelfs aanspreken zou ik zeggen (en bannen bij herhaling). Ik zou het alleen niet zo met al die passief aggresief overkomende blauwe teksten vol in het publiek doen.

Mijn punt is, ik denk dat julle VEEL teveel uit angst modereren en daarmee ENORM veel werk op de hals haalt. Angst op de topicreports en "het loopt uit de hand". Ik heb het echt nog nooit uit de hand zien lopen in al die jaren. Er is een veel te sterke wens van maakbaarheid.

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 12-12-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JvS schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:28:
[...]
Zojuist ging het topic dicht om het te laten bedaren. Welke regel wordt dan overtreden?

[...]
Het hoeft (moet) ook zeker niet onzichtbaar voor de mensen die overtreden. Die moet je zelfs aanspreken zou ik zeggen (en bannen bij herhaling). Ik zou het alleen niet zo met al die passief aggresief overkomende blauwe teksten vol in het publiek doen.

Mijn punt is, ik denk dat julle VEEL teveel uit angst modereren en daarmee ENORM veel werk op de hals haalt. Angst op de topicreports en "het loopt uit de hand". Ik heb het echt nog nooit uit de hand zien lopen in al die jaren. Er is een veel te sterke wens van maakbaarheid.
Dat zie je niet omdat met name ik er al sinds 2016 zo ongelofelijk op moet zitten om dit te voorkomen. En zelfs dan nog ging het toch weer aardig los na bijvoorbeeld Silverstone of Hongarije...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok. Nou mijn input heb je. Jullie staan er duidelijk niet voor open, want het wordt alleen maar weggewuifd. Succes met de megaklus van het topic perfect niet uit de hand te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
JvS schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:28:
[...]
Zojuist ging het topic dicht om het te laten bedaren. Welke regel wordt dan overtreden?

[...]

Een grap die verkeerd viel en het topic liet ontsporen. Dat is een afweging van mijzelf. Dat heeft niks met maakbaarheid te maken of angst voor TR's.

In tegendeel, ontsporingen zullen altijd wel eens gebeuren. Het is de algehele tendens en sfeer die er hangt waar wij ook voor staan. Het topic maar op zijn beloop laten dat kan maar tot een bepaalde hoogte, wij staan ook voor een bepaalde sfeer en kwaliteit van de inhoud.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@JvS
Volgensmij het Silverstone topic, waren er daadwerkelijk een paar racistische reacties die uiteraard echt niet konden maar verder was er imo eigenlijk nooit wat ernstigs aan de hand. Af en toe wat emoties en wat stevigere discussies.

En vandaag plaatste iemand een zeer irritante trollerige rick roll waar wat reacties op kwamen waarna het topic dus dicht ging maar verder was er in het topic van vandaag m.i. niks aan de hand.

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Roulerende moderators?

Nee serieus het lijkt mij een helse klus om het elastiek te moeten zijn die het topic in banden moet houden.

Ik weet zeker dat het zonder moderatie onhoudbaar zou zijn.

En aan allen die volgend jaar een spannender seizoen willen? Hoe kan het nog spannender worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mensen die racistisch zijn keihard aanpakken uiteraard. En die rick roll zag ik (ik klikte er zelfs op op mn telefoon) daar reageren dan 15 mensen op (want veel mensen actief) en omdat er zoveel mensen actie zijn, is het ook in no time weggezakt. Dat kan je gewoon laten staan (of die rick roll link ff verwijderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
JvS schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:39:
Mensen die racistisch zijn keihard aanpakken uiteraard. En die rick roll zag ik (ik klikte er zelfs op op mn telefoon) daar reageren dan 15 mensen op (want veel mensen actief) en omdat er zoveel mensen actie zijn, is het ook in no time weggezakt. Dat kan je gewoon laten staan (of die rick roll link ff verwijderen).
Euhm heb je gezien hoe mensen daarop reageren? Daar valt ook geen goed woord over te zeggen. Dat bedoel ik dus zo zijn er een hoop van al die reacties waar men gewoon over de schreef gaat.

Je stelt het echt veel te simpel voor hoe het modwerk in zijn werk gaat.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
Ik volg het topic zelden op de voet tijdens de race, dus ik heb geen idee wat jullie moeten doen om het aangenaam te houden. Maar wat zou het nadeel zijn van het topic tijdens de race op z'n beloop laten en het een half uur of direct na de race te sluiten (en weg te flikkeren). Daarna wordt een nieuw topic gemaakt voor de nabespreking welke actief gemodereerd wordt. Ik zou zeggen dat het jullie een hoop werk scheelt, daarbij behoud je het plezier van de race zelf. Ik kan me haast niet voorstellen dat het zo uit de hand kan lopen dat er tweakers zijn die er echt slechter van worden. Alle shit die in het topic komt, verdwijnt toch linea recta in de afvalbak. Van wat ik er van meekrijg, is er maar weinig wat de moeite waard is om later nog terug te kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op zich zou je het topic na de race gewoon in de TC kunnen zetten ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

tweakduke schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:40:
[...]

Euhm heb je gezien hoe mensen daarop reageren? Daar valt ook geen goed woord over te zeggen. Dat bedoel ik dus zo zijn er een hoop van al die reacties waar men gewoon over de schreef gaat.

Je stelt het echt veel te simpel voor hoe het modwerk in zijn werk gaat.
Ik denk dat jullie echt VEEL te gevoelig zijn. Want ja, ik zag alle reacties erop. Gewoon lekker laten staan. Mensen vinden het stom, reageren er ff boos op, die knakker die dat post geniet er alleen maar van, 15 reacties later is het weer ondergesneeuwd door de volgende reacties en er is echt niets aan de hand.

Loopt het nu ook weer uit de hand omdat iemand 30 minuten oude info post en 40 man hem daar op wijst?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
JvS schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:55:
[...]
Ik denk dat jullie echt VEEL te gevoelig zijn. Want ja, ik zag alle reacties erop. Gewoon lekker laten staan. Mensen vinden het stom, reageren er ff boos op, die knakker die dat post geniet er alleen maar van, 15 reacties later is het weer ondergesneeuwd door de volgende reacties en er is echt niets aan de hand.

Loopt het nu ook weer uit de hand omdat iemand 30 minuten oude info post en 40 man hem daar op wijst?
Nee hoor :)

Vind het wel mooi alle verwijten die ik nu over mij heen krijg, terwijl ik ook alleen maar mijn best doe tijdens het weekend. Als ik echt gevoelig was dan hou ik dit geen dag vol.

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste