DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:59:
[...]
Het probleem is namelijk dat dit kampioenschap zo ongelofelijk giftig is geworden. Het komt zeker van beide kanten, maar de Mercedes kant is de laatste tijd helemaal doorgeslagen, wat het hier nog erger maakt. En keer op keer komen er maar uitspraken of slechte "nieuwsartikelen" voorbij die neerkomen op deze polarisatie nog verder vergroten. En daarin heeft het ook gewoon geen zin om een topic eerder te openen. Je biedt zo alleen maar een podium hiervoor.

Ik heb het overwogen om het eens per DM te sturen (toen de nieuwe regels er kwamen) maar vond het mijn plaats niet om te "klagen". Maar het komt ook door zo'n uitspraak dat de sfeer beetje verziekt wordt. De Mercedes/Hamilton/Wolff haters voelen zich gesteund door de uitspraken van een moderator.
Maar de rol van moderator is zo'n lastige dat ik enkel maar respect heb voor het werk. Het is dan ook echt wel als opbouwende "kritiek" bedoeld. Het is zoals hierboven gezegd wordt, als moderator kan je nooit goed doen. Ik zou absoluut zeker niet in je plaats willen zijn en respect.
Als jij post dat Mercedes is doorgeslagen, dan gaat dat altijd leiden tot anti-Mercedes posts. Je mag als moderator altijd een mening hebben maar ik weet niet of het verstandig is om de mercedes-haat aan te wakkeren in de rol van moderator.
Je post regelmatig zeer interessante zaken. Soms ook zaken waar ik het niet mee eens ben maar daar heb ik geen probleem mee. Maar dan komt er nu en dan zoiets voorbij als "Mercedes is volledig doorgeslagen"
Ik heb me tot gisteren kunnen bedwingen om te reageren in het race topic. Ik heb al een paar keer gezegd maar ik beschouw mezelf als een neutrale kijker met een lichte voorkeur voor Norris (als ik dan toch iemand zou moeten kiezen). Maar ik betrap me er op dat ik eigenlijk meer bezig ben met Mercedes te verdedigen in diverse topics terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling kan zijn. Maar soms zijn uitspraken zo'n enorme onwaarheden of verdraaid, dat ik het niet kan laten. En heb geen zin om me druk te maken daarin. Daarom probeer ik weg te blijven uit de race topics. Met de nieuwe regels is er veel verbeterd maar de toon blijft hetzelfde
Het is niet te geloven wat er soms voor onzin wordt verkocht. Iemand doet een volledig uit de lucht gegrepen uitspraak die wordt weerlegt maar toch komt dat enkele maanden later weer boven door iemand die net dat heeft onthouden maar de weerlegging voor de gemakkelijkheid maar vergeet.
Iedereen vindt de houding van Wolff belachelijk omdat hij bijvoorbeeld furieus was over de DSQ. Maar niemand spreekt over de reden namelijk dat Red Bull al meerdere malen een defect aan de achtervleugel mocht herstellen. Wolff vindt het dan niet eerlijk dat zij niet mochten vervangen maar direct naar de laatste plaats vlogen. Zijn theorie klopt niet want reglement is reglement maar met die info kan een mens misschien al beetje begrip opbrengen waarom hij zo kwaad was. Maar daar wordt niet over gesproken en als er wel wordt over gesproken (wat ik geprobeerd heb), wordt het volledig genegeerd omdat het niet in het straatje past.
Ook zijn vingertje tijdens de wedstrijd werd veel besproken. Is er dan niemand die de druk begrijpt binnen het team en die op zijn schouders rust en de ontlading als gevolg? Als er iemand ongelooflijk in zijn sport opgaat (gelijk welke sport) dan wordt die bejubeld maar dan mag je het Mercedes logo'tje niet op je hemd hebben. Hun auto heeft 25 strafplaatsen goedgemaakt. Dan is een beetje ontlading niet echt ongepast. Er zijn posters die bezig zijn over dingen naar de tv gooien, de tv uitzetten, niet te genieten zijn, ... als het misloopt. En dat zijn dan nog maar mensen die op de zetel zitten te kijken. Maar dan geen begrip kunnen opbrengen voor een vreugde uitbarsting kan blijkbaar niet.
Het is niet omdat Horner mooier engels spreekt en de typisch britse manier heeft van uitleggen dat de zaken die hij zegt, beter zijn dan de zaken die Wolff zegt.
Er wordt altijd gesproken dat de Britse pers tegen Red Bull is en enkel maar fan van Hamilton. Dit wordt hier zo aanzien maar denk je nu echt dat Horner dan bijna iedere week tijdens de training, quali en race in de uitzending zou komen van Sky? Mocht Horner het gevoel krijgen dat de pers tegen Red Bull is, dan gaat ie toch bedanken voor de interviews en zich bezighouden met zijn werk. De rivaliteit wordt hier zo opgeklopt terwijl het mogelijk is dat Horner en Wolff iedere vrije zondag samen Sunday Brunch doen. Ik weet het wel, zal niet zo zijn maar je begrijpt wel wat ik wil zeggen
Ik heb vorige kritiek gekregen voor het woord maar het calimero gehalte is veel te hoog om aangenaam te zijn.
Als neutrale kijker is dit een prachtig seizoen met hoogtepunten maar ook de nodige laagtepunten. Maar het is een strijd tussen twee titanen van de sport. Maar daarnaast is het erg spannende strijd tussen andere teams in de stand van WCC. En ik kan echt niet wachten tot volgend weekend. Heb zelfs een afspraak afgezegd om het live te kunnen bekijken. Heb vorige wedstrijd met half uurtje uitstel bekeken maar dat zal geen twee keer gebeuren. Zelfs het veldrijden in Koksijde moet ervoor wijken wat al veel wil zeggen
Mijn excuses voor de veel te lange lap tekst
Groeten van een lichtjes obsessieve fan van de sport, niet van personen