Je zet het tussen haakjes maar dan vraag ik me af: zie je het verschil niet tussen iemand die zegt "de aanvoerder speelt niet goed" en iemand die elke interland beweert "de aanvoerder speelt nooit goed, heeft dat nooit gedaan en moet eruit" ?toolkist schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:27:
valt @remco112 ook in die groep? gezien hij precies hetzelfde zegt als 'dat groepje'
Dat is toch iets te makkelijk. Als je iemand "niks vindt" moet daar wel enige reden voor zijn. In het extreme doorgetrokken: op een forum in Portugal kan er iemand zijn die Ronaldo "niks vindt". Maar we zullen er met zijn allen toch over eens zijn dat dat nergens op slaat toch en geen reden kan zijn om te pleiten voor een Portugal zonder Ronaldo? En we zullen het toch logisch vinden dat een Portugese mod zo'n discussie zal afkappen?Er zijn mensen hier die Depay niks vinden, er zijn er die Wijnaldum niks vinden, er zijn er die vd Beek niks goed zien doen, etc.
Ook de behandeling van van de Beek ging soms nergens over. Kijk, nu speelt hij niet bij zijn club dus dan is er geen discussie maar toen hij veel goals scoorde bij Ajax kon je er wat mij betreft niet meer wegkomen door te zeggen dat hij niet goed genoeg is voor Oranje. Je kon zeggen dat er veel concurrentie was en hij dus moest wachten op een basisplaats of je kon uitleggen dat hij op een manier bediend moest worden die bij Ajax wél kan en bij Oranje niet. Maar dan heb je een inhoudelijke discussie over de speler zonder die speler gelijk bij het grofvuil te zetten.
Net zoals op de politieke topics van tweakers een bepaalde onderbouwing verwachten wordt zou je dat ook verwachten in de sport-topics. En iemand "niks vinden" past daar wat mij betreft niet bij. Als van Gaal de linksback van RKC selecteert dan kun je daar misschien nog mee wegkomen maar niet als het om Depay, Wijnaldum, van Bommel, Seedorf, Bergkamp, Kluivert, van Nistelrooij, van Persie etc... gaat. Dat zijn allemaal spelers waarbij het als een paal boven water staat dat ze kwaliteiten hebben of hadden die je in Oranje zou kunnen (of zelfs moeten) gebruiken. Over op welke manier kun je altijd discussiëren maar dat gebeurt dus juist niet.
Hoe bezopen wat dat betreft dat in al dat gemekker over Wijnaldum vrijwel niemand de meest logische reden noemt voor het wat mindere spel ten opzichte van eerdere optredens: het feit dat er nu een aanvallende speler bij is gekomen die (in plaats van Wijnaldum) in de ruimte achter Depay moet duiken.
@snmght
Je maakt er nu een karikatuur van en ook jij negeert het feit dat het niet alleen bij Wijnaldum gebeurt. Zie ook bovenstaande. Voor de duidelijkheid: ik ergerde me al aan ten tijde van van Nistelrooij, van Bommel, Seedorf, Kluivert en van Persie. Dat was precies hetzelfde: sommige mensen moesten zo'n speler niet en konden er niks goeds meer in zien.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 10-09-2021 13:33 ]