Toon posts:

Sport Feedbacktopic Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:27:
valt @remco112 ook in die groep? gezien hij precies hetzelfde zegt als 'dat groepje'
Je zet het tussen haakjes maar dan vraag ik me af: zie je het verschil niet tussen iemand die zegt "de aanvoerder speelt niet goed" en iemand die elke interland beweert "de aanvoerder speelt nooit goed, heeft dat nooit gedaan en moet eruit" ?
Er zijn mensen hier die Depay niks vinden, er zijn er die Wijnaldum niks vinden, er zijn er die vd Beek niks goed zien doen, etc.
Dat is toch iets te makkelijk. Als je iemand "niks vindt" moet daar wel enige reden voor zijn. In het extreme doorgetrokken: op een forum in Portugal kan er iemand zijn die Ronaldo "niks vindt". Maar we zullen er met zijn allen toch over eens zijn dat dat nergens op slaat toch en geen reden kan zijn om te pleiten voor een Portugal zonder Ronaldo? En we zullen het toch logisch vinden dat een Portugese mod zo'n discussie zal afkappen?

Ook de behandeling van van de Beek ging soms nergens over. Kijk, nu speelt hij niet bij zijn club dus dan is er geen discussie maar toen hij veel goals scoorde bij Ajax kon je er wat mij betreft niet meer wegkomen door te zeggen dat hij niet goed genoeg is voor Oranje. Je kon zeggen dat er veel concurrentie was en hij dus moest wachten op een basisplaats of je kon uitleggen dat hij op een manier bediend moest worden die bij Ajax wél kan en bij Oranje niet. Maar dan heb je een inhoudelijke discussie over de speler zonder die speler gelijk bij het grofvuil te zetten.

Net zoals op de politieke topics van tweakers een bepaalde onderbouwing verwachten wordt zou je dat ook verwachten in de sport-topics. En iemand "niks vinden" past daar wat mij betreft niet bij. Als van Gaal de linksback van RKC selecteert dan kun je daar misschien nog mee wegkomen maar niet als het om Depay, Wijnaldum, van Bommel, Seedorf, Bergkamp, Kluivert, van Nistelrooij, van Persie etc... gaat. Dat zijn allemaal spelers waarbij het als een paal boven water staat dat ze kwaliteiten hebben of hadden die je in Oranje zou kunnen (of zelfs moeten) gebruiken. Over op welke manier kun je altijd discussiëren maar dat gebeurt dus juist niet.

Hoe bezopen wat dat betreft dat in al dat gemekker over Wijnaldum vrijwel niemand de meest logische reden noemt voor het wat mindere spel ten opzichte van eerdere optredens: het feit dat er nu een aanvallende speler bij is gekomen die (in plaats van Wijnaldum) in de ruimte achter Depay moet duiken.

@snmght
Je maakt er nu een karikatuur van en ook jij negeert het feit dat het niet alleen bij Wijnaldum gebeurt. Zie ook bovenstaande. Voor de duidelijkheid: ik ergerde me al aan ten tijde van van Nistelrooij, van Bommel, Seedorf, Kluivert en van Persie. Dat was precies hetzelfde: sommige mensen moesten zo'n speler niet en konden er niks goeds meer in zien.

[Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 10-09-2021 13:33]

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Laten we het even van de specifieke spelers weghalen, en de vraag zou moeten zijjn; "voegt je mening wat toe of is het alleen een herhaling?"

En het eindeloos blijven herhalen van dezelfde meningen, en het pitbullen in het vastbijten in die mening is uitermate vervelend voor anderen die wel in staat zijn tot "moving on". Pagina's onderbraken omdat je een hekel aan een speler hebt, tja.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 07:58

snmght

imho dan he

D-e-n schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:28:
[...]

[...]

Dat is toch iets te makkelijk. Als je iemand "niks vindt" moet daar wel enige reden voor zijn. In het extreme doorgetrokken: op een forum in Portugal kan er iemand zijn die Ronaldo "niks vindt". Maar we zullen er met zijn allen toch over eens zijn dat dat nergens op slaat toch en geen reden kan zijn om te pleiten voor een Portugal zonder Ronaldo? En we zullen het toch logisch vinden dat een Portugese mod zo'n discussie zal afkappen?
Deze is niet nodig Er zijn ongetwijfeld Portugezen die eerlijk en oprecht van mening zijn dat Portugal beter af is zonder Ronaldo. Een megaster in je team wil nog wel eens het effect hebben dat het alleen om diegene draait en dat er minder sprake is van een 'echt' team van 11.

Ik vind het nogal wat om te vinden dat we het er met zijn allen over eens zullen zijn en dat mods andere meningen maar af moeten kappen. Ik laat de Godwin maar weer even achterwege.

[Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 10-09-2021 15:20]

WZAWZDB | "Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• D-e-n
  • Nu online
snmght schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:34:
[...]

Er zijn ongetwijfeld Portugezen die eerlijk en oprecht van mening zijn dat Portugal beter af is zonder Ronaldo.
Dat mogen ze dan heel goed onderbouwd uitleggen, inclusief de alternatieve opstelling. En de bewijslast ligt dan toch duidelijk bij degene die dat beweert. En als ze dat uitleggen mogen ze dat doen zonder de kwaliteiten van Ronaldo te diskwalificeren. Maar dat is niet wat er hier gebeurt. Hier worden spelers enkel afgekraakt, een uitzondering daargelaten.

[Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 10-09-2021 13:41]

• snmght

snmght

imho dan he

D-e-n schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:40:
[...]

Dat mogen ze dan heel goed onderbouwd uitleggen. En de bewijslast ligt dan toch duidelijk bij degene die dat beweert.
Mwah, volgens mij mag je het Voetbaltopic op Tweakers iets minder serieus nemen. ;)

Punt is dat er wel degelijk uitleg volgt (Depay zeer veel balverlies, Wijnaldum speelt verstoppertje) maar neem jij daar geen genoegen mee. Tsja wie zit er dan fout?

WZAWZDB | "Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:23
D-e-n schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:28:
Hoe bezopen wat dat betreft dat in al dat gemekker over Wijnaldum vrijwel niemand de meest logische reden noemt voor het wat mindere spel ten opzichte van eerdere optredens: het feit dat er nu een aanvallende speler bij is gekomen die (in plaats van Wijnaldum) in de ruimte achter Depay moet duiken.
Goed argument want ballen inleveren en een onnodige gele kaart pakken hoort bij het wat teruggetrokken spelen :)

Afijn, de discussie is geen wetenschap. We hebben meningen en ik vind de onderbouwing daarvan prima. Jij vindt van niet en dat is ook een mening. De vergelijking met een klimaatontkenner vind ik dan ook ronduit beledigend.

Een goede vraag vind ik wel hoelang je een discussie moet continueren voordat je op het punt “Lets agree to disagree” komt.
snmght schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:42:
[...]

Mwah, volgens mij mag je het Voetbaltopic op Tweakers iets minder serieus nemen. ;)
QFT :>

[Voor 17% gewijzigd door ephymerous op 10-09-2021 14:02]

XXXV

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

ephymerous schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:55:
Een goede vraag vind ik wel hoelang je een discussie moet continueren voordat je op het punt “Lets agree to disagree” komt.
Het "get a room" niveau wordt snel bereikt. Misschien dat die F1 Discord server daarvoor gebruikt kan worden, je krijgt een signaal van "en nu is het genoeg, ga de buren maar lastig vallen" ;)

• D-e-n
  • Nu online
snmght schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:42:
[...]

Dat kan maar dan moeten mods ook niet miepen als iemand over "clubvoorkeur" begint. Dan accepteren we dat het topic een wildwest wordt van raaskallende supporters.
Punt is dat er wel degelijk uitleg volgt (Depay zeer veel balverlies, Wijnaldum speelt verstoppertje) maar neem jij daar geen genoegen mee. Tsja wie zit er dan fout?
Dezelfde personen roepen ook dat Depay balverlies heeft als dat niet zo is. Diezelfde figuren roepen ook dat Wijnaldum onzichtbaar is als hij twee assists heeft en twee goals. Ik geef je in een reactie hierboven de meest logische reden waarom Wijnaldum minder zichtbaar is maar daar hoor je de "critici" niet over. Mijn conclusie is dan dat mensen geen discussie willen. Ze willen alleen maar klagen over een speler.

Ik snap die insteek echt niet. Sommige mensen lijken alleen maar op forums te zitten om te kunnen ranten richting bepaalde spelers. Ik zie het ook bij wedstrijden van clubs: dan heb je ook een vast clubje dat altijd wat te zeiken heeft op bijvoorbeeld Alvarez of Toornstra.

Jezus man, Oranje wint met 6-1 en nog krijg je dit soort discussies. Natuurlijk zal de ene speler dan wat beter spelen dan de ander. De één zal zich ook wat beter in zijn aangewezen rol voelen dan de ander. Maar voetbal is een teamsport en in Oranje kan dat betekenen dat sommige spelers zich zullen moeten schikken in een andere en/of minder opvallende rol. Maar dan nog kan het geven van die rol aan die spelers het beste zijn voor het team. En dan kun je daar over discussiëren zonder gelijk aan de stoelpoten van die speler te zagen.

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08:59
D-e-n schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:40:
[...]

Dat mogen ze dan heel goed onderbouwd uitleggen, inclusief de alternatieve opstelling. En de bewijslast ligt dan toch duidelijk bij degene die dat beweert. En als ze dat uitleggen mogen ze dat doen zonder de kwaliteiten van Ronaldo te diskwalificeren. Maar dat is niet wat er hier gebeurt. Hier worden spelers enkel afgekraakt, een uitzondering daargelaten.
Wat is dit voor onzin?
Mijn mening is wet want iedereen vindt het.
En als je een andere mening toegedaan bent dan kan dat, maar moet die mening wel voldoen aan bepaalde punten die binnen ‘mijn kader’ passen want anders neem ik een andere mening niet serieus?

Ik was een tijdje terug in Portugal (golf: Westcliffs, Praia d’el Rei) aan de praat geraakt met onze taxichauffeur die zei dat Ronaldo slecht was voor de bloei van enkele talenten. Na wat uitleg in gebrekkig Engels begreep ik wel wat hij bedoelde. Interessante visie eerder maar volgens jouw ‘maatstaf’ ridicuul en niet het posten waard?

• ephymerous
D-e-n schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:03:
[...]

Dat kan maar dan moeten mods ook niet miepen als iemand over "clubvoorkeur" begint. Dan accepteren we dat het topic een wildwest wordt van raaskallende supporters.
Klimaatontkenners, raaskallen, ik vind het echt niet respectvol om zo over je gesprekspartners te spreken :/

Heb je enig idee hoe je overkomt? Je zet de ander herhaaldelijk weg als minderwaardig in de discussie.
D-e-n schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:11:
[...]

Als ik het zo lees onderbouwt hij zijn visie en doet hij dat zonder de kwaliteiten van Ronaldo af te kraken. Dat is exact wat ik suggereer lijkt me. Waarom interpreteer je wat ik zeg zo opzichtig verkeerd?
Met het woord opzichtig lijkt het alsof je @Typhone in een bepaalde hoek wilt zetten. Dat is toch nergens voor nodig? Heb je het door?

[Voor 42% gewijzigd door ephymerous op 10-09-2021 14:12]

XXXV

• D-e-n
  • Nu online
Typhone schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:06:
[...]
Ik was een tijdje terug in Portugal (golf: Westcliffs, Praia d’el Rei) aan de praat geraakt met onze taxichauffeur die zei dat Ronaldo slecht was voor de bloei van enkele talenten. Na wat uitleg in gebrekkig Engels begreep ik wel wat hij bedoelde. Interessante visie eerder maar volgens jouw ‘maatstaf’ ridicuul en niet het posten waard?
Als ik het zo lees onderbouwt hij zijn visie en doet hij dat zonder de kwaliteiten van Ronaldo af te kraken. Dat is exact wat ik suggereer lijkt me. Waarom interpreteer je wat ik zeg zo opzichtig verkeerd?
ephymerous schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:11:
[...]

Klimaatontkenners, raaskallen, ik vind het echt niet respectvol om zo over je gesprekspartners te spreken :/
Ik zie talloze persoonlijke aanvallen die nog veel minder respectvol zijn. Ik vind de bejegening van sommige spelers ook niet respectvol.
ephymerous schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:11:
[...]

Met het woord opzichtig lijkt het alsof je @Typhone in een bepaalde hoek wilt zetten. Dat is toch nergens voor nodig? Heb je het door?
Vind jij niet dat hij me in een hoek zet met die interpretatie? Ik vind de interpretatie behoorlijk kwaadwillend overkomen.

[Voor 37% gewijzigd door D-e-n op 10-09-2021 14:15]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Dit begint op een Discord move te lijken? (hint, het wordt nu persoonlijk en niet inhoudelijk, men speelt de man zonder zelfs maar naar de bal te kijken)

[Voor 67% gewijzigd door gambieter op 10-09-2021 14:33]

• snmght

snmght

imho dan he

D-e-n schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:11:
[...]

Vind jij niet dat hij me in een hoek zet met die interpretatie? Ik vind de interpretatie behoorlijk kwaadwillend overkomen.
Volledig eens. Het probleem is dat niets aan die interpretatie gechargeerd is.

• Typhone
@D-e-n
Door de kwaliteiten niet te benoemen diskwalificeer je ze dus in de discussie. Ergo precies wat jij niet wil. Ik snap niet welk kwaad jij er in ziet maar als je zo lichtgeraakt bent (zelfs hier) en overal spoken ziet zou ik uit de discussies wegblijven. Goh iemand op het internet zou een andere mening hebben, the horror.

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:48

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Zullen we aub weer op de discussie spelen ipv op de man? Volgens mij gaat het hier over hoe we moeten optreden als er continu over bepaalde personen gesproken worden. Ik ben het deels met de vraagsteller eens. Maar als er gestaafde feiten op tafel komen, dan is een discussie prima mogelijk. Spelen met onderbuikgevoelens schiet je niks op.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22-09 20:51

ST10©DE

Dus.............

Outerspace schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:17:
Zullen we aub weer op de discussie spelen ipv op de man? Volgens mij gaat het hier over hoe we moeten optreden als er continu over bepaalde personen gesproken worden. Ik ben het deels met de vraagsteller eens. Maar als er gestaafde feiten op tafel komen, dan is een discussie prima mogelijk. Spelen met onderbuikgevoelens schiet je niks op.
Die gestaafde feiten zijn niet zolang geleden al eens ter tafel komen.

@Typhone ik denk niet dat het gaat om dat de mening van @D-e-n wet is en en kritiek daarop goed onderbouwd moet worden . Ik denk dat hij bedoelt dat de mening van de bondscoach leidend is en kritiek daarop goed onderbouwd moet worden. Iedereen denkt dat het om de mening van D-E-N gaat, maar het is de bondscoach die het team samenstelt.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:42
Outerspace schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:17:
Dan zou het ook fijn zijn als er gemodereerd blijft worden op het op de clubvoorkeur spelen, wat in principe op de man spelen is.
Het feit dat je als moderator het met de vraagsteller deels eens bent zou niet uit moeten maken op de moderatie. Dit is gewoon een discussie die continue blijft terugkomen omdat er elke keer nieuwe wedstrijden zijn. Het lijkt mij niet fijn dat er als mensen zijn die continue de clubvoorkeur er bij blijven halen omdat diegene denkt dat iedereen met een andere mening een troll is of het puur op clubvoorkeur doet.

Goed voorbeeld is Depay in de afgelopen wedstrijd. Hij speelde goed dus er kwam weinig/geen kritiek. Als het echt aan de clubvoorkeur had gelegen dan was er wel meer kritiek.
Wijnaldum daarintegen was slecht, dus komt er kritiek. Wat gewoon terecht is, wat niet terecht is dat het weer wordt afgedaan als clubvoorkeur, terwijl Wijnaldum ook in de media bekritiseerd werd.

Ik snap ook deze hele discussie niet, het is logisch dat er verschillende mening over spelers zijn. Niet iedereen heeft dezelfde opvattingen over het voetbal. Als Ajax fan heb ik dus graag dat naast een overwinning er goed gevoetbalt wordt. Dus als een Depay/Wijnaldum(of wat voor speler dan ook) slecht speelt maar wel belangrijk is met een goal/assist, dan is het naar mijn mening niet goed genoeg en kan ik dus kritiek uiten op die spelers. Dat heeft helemaal niets met de clubvoorkeur te maken, maar met de voorkeur voor een bepaald type speler. Het feit is dan natuurlijk wel dat mijn favoriete club voor dat soort speler gaat en ik die spelers ook liever in Oranje zie omdat het bij mijn geprefereerde stijl van voetbal hoort.
Maar mocht er een speler bij een andere club speelt die wel zo'n type voetballer is dan heb ik daar ook echt geen moeite mee.

Dan snap ik ook wel dat er mensen zijn voor wie het resultaat heilig is en er minder om geven dat er goed gevoetbald is, die mensen gaan het dus nooit eens zijn met de kritiek.

Daar kan je dan prima een discussie over hebben, maar niet als er continue de clubvoorkeur bijgehaald wordt. Dat verziekt de discussie gewoon eenmaal en dus is het in mijn ogen terecht als daar ook naar gemodereerd gaat worden(blijven eigenlijk).

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Terranova schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:23:
[...]

Dan zou het ook fijn zijn als er gemodereerd blijft worden op het op de clubvoorkeur spelen, wat in principe op de man spelen is.
Het feit dat je als moderator het met de vraagsteller deels eens bent zou niet uit moeten maken op de moderatie. Dit is gewoon een discussie die continue blijft terugkomen omdat er elke keer nieuwe wedstrijden zijn. Het lijkt mij niet fijn dat er als mensen zijn die continue de clubvoorkeur er bij blijven halen omdat diegene denkt dat iedereen met een andere mening een troll is of het puur op clubvoorkeur doet.
Goed punt, maar normaal reageren wij daar ook gewoon op hoor. Het erbij halen van "want hij bent voor Ajax en bent altijd kritisch op een niet-Ajacied" is sowieso flauw en niet van toepassing (en dus modereerbaar). Misschien missen we wel wat, maar die strekking is binnen SPRT hanteerbaar.

• D-e-n
  • Nu online
Terranova schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:23:
[...]
Wijnaldum daarintegen was slecht, dus komt er kritiek. Wat gewoon terecht is, wat niet terecht is dat het weer wordt afgedaan als clubvoorkeur, terwijl Wijnaldum ook in de media bekritiseerd werd.
De media waren het volgens mij niet allemaal eens over hoe slecht het was hoor. Als ik naar de cijfers kijk maakte VI er minder een issue van dan bijvoorbeeld het AD. VI heeft overigens altijd sterke analyses waarom een speler minder is, dat kan dan ook aan de tactiek liggen.

En volgens mij heb ik nu al duizend keer onderbouwd dat ik geen problemen heb met kritiek an sich. Ik heb problemen met lieden die altijd kritiek leveren op dezelfde speler, ook al is daar geen reden toe, of dat nu Wijnaldum, Blind, vd Beek, Dumfries of Depay is, of in het verleden van Bommel of van Nistelrooij. Ik heb problemen met het afserveren van spelers die objectief gezien gewoon goede internationals zijn die door negen van de tien bondscoaches gewoon worden opgesteld.
Als Ajax fan heb ik dus graag dat naast een overwinning er goed gevoetbalt wordt.
Als het feit dat jij voor Ajax bent een argument is om iets van een speler te vinden zou het bespreken van clubvoorkeur ook geen probleem moeten zijn. Maar misschien is clubvoorkeur ook het verkeerde woord. Het gaat denk ik niet zozeer om "ik ben voor club A dus ik wil een speler van club A". Het gaat meer om de cultuur. Ik zie dus wel dat spelers worden beoordeeld op de cultuur waar ze vandaan komen. Je zegt het zelf eigenlijk ook al. We kunnen doen of het niet zo is maar bij een deel van de supporters speelt die cultuur een rol.

En dat is niet helemaal eerlijk. Want ten eerste kun je in het moderne voetbal niet zonder een mix van culturen. Een middenveld heeft én een Wijnaldum én een De Jong nodig. Ajax had de successen van de laatste jaren ook niet behaald zonder de cultuur van de Zuid-Amerikanen en Feyenoord kan nooit meer de top halen als ze alleen zouden mikken op "werkvoetballers". Ten tweede is de cultuur vaak ook een leugen. Want Suurbier was allesbehalve een "mooie voetballer" en Moulijn was op en top techniek. En ten derde: juist een nationaal elftal is per definitie een mix van culturen. Als je 100% Ajax verwacht bij Oranje kun je beter nooit kijken want het zal altijd een mix zijn.

Overigens: iedere supporter wil dat er goed gevoetbald wordt. Maar iedere supporter wil allereerst ook winnen. Ajax-supporters zijn echt niet zo speciaal als ze denken. Maar winnen en goed spelen combineren is zo simpel niet. Je hebt tenslotte weinig tijd om te trainen met het team en die ontbrekende buitenspeler aankopen kan niet.
Dus het is makkelijk klagen over Depay maar als het alternatief Weghorst is en de vleugels ook geen top zijn ben je snel uitgeluld. Dan moet je misschien maar accepteren dat een Depay, met al zijn eigengereidheden, toch het beste is wat je hebt. Wat dat betreft missen sommigen hier elke vorm van realiteitszin in het moderne voetbal in relatie tot de kwaliteit van Oranje. Ik zie wel een aantal kleine Valentijntjes wat dat betreft :)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
D-e-n schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:00:
[...]
Overigens: iedere supporter wil dat er goed gevoetbald wordt. Maar iedere supporter wil allereerst ook winnen. Ajax-supporters zijn echt niet zo speciaal als ze denken.
Wie zegt dat Ajacieden denken dat ze speciaal zijn? Of wie denkt dat Ajacied zijn speciaal is? Het erbij halen van een club is niet nodig ;)
Dus het is makkelijk klagen over Depay maar als het alternatief Weghorst is en de vleugels ook geen top zijn ben je snel uitgeluld. Dan moet je misschien maar accepteren dat een Depay, met al zijn eigengereidheden, toch het beste is wat je hebt.
Mee eens, maar dat hoeft niet te betekenen dat je niet mag zeggen wat je denkt. Je mag best zeggen wat je vind, als het maar niet overloop herhaald wordt.
Wat dat betreft missen sommigen hier elke vorm van realiteitszin in het moderne voetbal in relatie tot de kwaliteit van Oranje.
Het wijzen naar anderen is easypeasy. Laat dit soort opmerkingen toch achterwege. Iedereen heeft een andere kijk op het voetbal. Respecteer dat gewoon zonder ze te declasseren.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Er is een post van mij verwijderd uit het [F1 2021] Race 14 GP van Italië. Waarom krijg ik niet te zien om welke post het gaat? Het zou erg prettig zijn om te weten waarom een post verwijderd wordt. Ik krijg namelijk het idee dat het tegenwoordig een beetje al te willekeurig gaat wanneer post wordt verwijderd. Het voelt namelijk als een tik op de vingers krijgen maar je hebt geen idee waarom. De lol van het op dit forum verblijven wordt er namelijk ook niet beter op. :|

"When you grow up your heart dies"

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
sjaool schreef op maandag 13 september 2021 @ 01:41:
Er is een post van mij verwijderd uit het [F1 2021] Race 14 GP van Italië. Waarom krijg ik niet te zien om welke post het gaat?
Hier zit geen standaard notificatie achter.
Het zou erg prettig zijn om te weten waarom een post verwijderd wordt.
Dat begrijpen we.
Ik krijg namelijk het idee dat het tegenwoordig een beetje al te willekeurig gaat wanneer post wordt verwijderd. Het voelt namelijk als een tik op de vingers krijgen maar je hebt geen idee waarom.
Deze was niet willekeurig, deze is verwijderd omdat de post waar jij op reageerde behoorlijk offtopic was en verplaatst is naar de trashcan. Die van jou is daarom ook die kant op geschoven.
De lol van het op dit forum verblijven wordt er namelijk ook niet beter op. :|
Dat kan.

• sjaool

sjaool

Outerspace schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:43:
[...]

Hier zit geen standaard notificatie achter.

[...]

Dat begrijpen we.

[...]

Deze was niet willekeurig, deze is verwijderd omdat de post waar jij op reageerde behoorlijk offtopic was en verplaatst is naar de trashcan. Die van jou is daarom ook die kant op geschoven.

[...]

Dat kan.
Top! Dan voel ik mij niet schuldig aan een overtreding. ;) Bedankt voor de uitleg. :D

• ephymerous
Zojuist is een kots smiley van mij weggehaald. Ik ben nieuwsgierig welke regel of beleid ik over het hoofd heb gezien?

XXXV

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
ephymerous schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:38:
Zojuist is een kots smiley van mij weggehaald. Ik ben nieuwsgierig welke regel of beleid ik over het hoofd heb gezien?
En deze vraag stel je serieus?

• ephymerous
Outerspace schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:42:
[...]

En deze vraag stel je serieus?
Anders stel ik de vraag niet. Ik ben oprecht verbaasd omdat dit vaker voorkomt.

XXXV

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
ephymerous schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:47:
[...]

Anders stel ik de vraag niet. Ik ben oprecht verbaasd omdat dit vaker voorkomt.
Ik ben oprecht verbaasd dat ik deze vraag hier terugvind.
Als antwoord op je vraag:
Een kots smiley voegt namelijk totaal niks toe aan de ontopic discussie die je voert over een speler.
Als je wil weten waar in het beleid:
In sport-discussies kan het er soms hard aan toe gaan. Blijf echter fatsoenlijk tegenover je mede-tweaker of over een sporter, ook als je zijn denkbeelden dwaas, verwerpelijk of ronduit idioot vindt

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Outerspace schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:49:
[...]
Ik ben oprecht verbaasd dat ik deze vraag hier terugvind.
Als antwoord op je vraag:
Een kots smiley voegt namelijk totaal niks toe aan de ontopic discussie die je voert over een speler.
Als je wil weten waar in het beleid:
[...]
Ik ben oprecht verbaasd dat ik deze reply hier terugvind.
Wanneer voegt een kots-smiley überhaupt iets toe aan een ontopic-discussie?
Misschien als het over eetstoornissen gaat, maar verder?
Vrijwel elke emoticon is multi-interpretabel.
Haal dan de negatieve emoticons weg;
>:) :O :X 8)7 |:( :z ;( :F ;w :r :Z :N -O- :>

[Voor 0% gewijzigd door OPSLAGHOND op 16-09-2021 12:24. Reden: Kots IPV kost]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:20:
Wanneer voegt een kost-smiley überhaupt iets toe aan een ontopic-discussie?
Kan prima in politieke topics, een minuut geleden nog gebruikt >:)

RodeStabilo in "De landelijke Nederlandse politiek 2021"

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Bashen! Ingreep incoming? @tweakduke

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• mavaros
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 21:23
Verbied dan gewoon het gebruik van poppetjes. Dan strip je al die dubbele bodems weg, en moet je gewoon goed je reactie kunnen opstellen.

Sarcasme is ook zo'n dingetje. Hele volksstammen snappen op internet niet, wat sarcasme of ironie is. Vervolgens begint iemand te zeiken, want snapt de insteek niet, en daarna breekt de figuurlijke pleuris uit.

Persoonlijk lijkt me dat de doodsteek van elke discussie op een forum, maar als een behoorlijk deel van de mensen niet in de geest van een reactie wenst te leren lezen, dan moet de lat maar lager gelegd worden.

Dus een verbod op het gebruik van poppetjes in de reacties. :w

• Typhone
OPSLAGHOND schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:20:
[...]

Ik ben oprecht verbaasd dat ik deze reply hier terugvind.
Wanneer voegt een kost-smiley überhaupt iets toe aan een ontopic-discussie?
Vrijwel elke emoticon is multi-interpretabel.
Haal dan de negatieve emoticons weg;
>:) :O :X 8)7 |:( :z ;( :F ;w :r :Z :N -O- :>
Eens even kijken of dat zo is:

>:) -> Mijn gezicht wanneer Pasveer geblesseerd is of gewisseld wordt.
:O -> Ik na de 1-2 van Sporting Lissabon en de heldhaftige actie van Pasveer
:X -> Wanneer Rob van Rossum Pasveer als keeper aankondigt.
8)7 -> Wanneer Pasveer opeens uitkomt terwijl hij moet blijven staan
|:( -> Het moment waarop Pasveer toch besluit terug te lopen terwijl ie had moeten blijven staan
:z -> Mijn hoofd 10 seconden na die actie
:F -> Elke tegengoal met Pasveer op de goal (told you so)
;w -> Ik die de aandacht van Overmars probeer te trekken in de zoektocht naar een nieuwe keeper
:Z -> Pasveer wanneer ie op moet letten
:N -> Pasveer nadat ie wakker schrok
-O- -> De cheerleaders wanneer Pasveer blundert

Zoals je ziet is Tweakers uitermate goed voorbereid op Remko Pasveer, doelman van Ajax! :D :D

*wink wink natuurlijk deze post hè ;)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Jullie mogen deze offtopic discussie staken, dit gaat inhoudelijk nergens over :)

• ephymerous
Outerspace schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:06:
Jullie mogen deze offtopic discussie staken, dit gaat inhoudelijk nergens over :)
Gisteren had ik geen zin om te reageren. De wedstrijd was te mooi :) Ik hoef verder niet te discussiëren maar het moge inmiddels duidelijk zijn dat mijn verbazing en vraag niet zo gek zijn. Smileys -inclusief het kotssmiley- worden overal gebruikt en die van mij weg editten voelt daarmee als “willekeur” ;)

[Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 16-09-2021 16:27]

XXXV

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06:30

Fiber

Beaches are for storming.

Outerspace schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:06:
In welke context is de kots smiley dan wel gewenst volgens jullie...? O-)

Anders kun je hem inderdaad beter preventief verwijderen. Wat er niet is kun je niet misbruiken en als het er wel is dan zal dat altijd wel gebeuren.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• snmght

snmght

imho dan he

@Fiber ik denk dat het probleem in de post van @ephymerous was dat :r gebruikt werd in relatie tot een speler, ergo: op de man spelen. Dat 'de man' geen medetweaker is doet volgens mij niet ter zake.

Je kunt :r nog steeds prima gebruiken voor abstracter zaken. Zum Beispiel:
De moderatie op tweakers is beneden alle peil. :r
Toch heel anders dan:
Althans, zo vat ik hem.

[Voor 10% gewijzigd door snmght op 16-09-2021 19:38]

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06:30

Fiber

Beaches are for storming.

snmght schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:36:
@Fiber ik denk dat het probleem in de post van @ephymerous was dat :r gebruikt werd in relatie tot een speler, ergo: op de man spelen. Dat 'de man' geen medetweaker is doet volgens mij niet ter zake.

Je kunt :r nog steeds prima gebruiken voor abstracter zaken. Zum Beispiel:

[...]

Toch heel anders dan:

[...]

Althans, zo vat ik hem.
Ik vind persoonlijk beide voorbeelden niet kunnen, maar dat zal dan wel aan mij liggen... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 05:09
Ik begin in zowel het F1- als het voetbaltopic het idee te krijgen dat hoe meer er dingen aan banden worden gelegd, hoe meer gedoe er komt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Genoeg voorbeelden waar je :r prima kunt gebruiken.
"Ik was vannacht flink ziek :r "
"De roomba heeft kennisgemaakt met de uitwerpselen van m'n niet-zindelijke pup :r "
etc.
Voorbeelden waar je :r beter niet kunt gebruiken zijn er ook, af en toe wordt er dan een smiley weggehaald door een moderator. Big deal :S

[Voor 3% gewijzigd door AGee op 16-09-2021 20:16]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Maarten_E schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:11:
Ik begin in zowel het F1- als het voetbaltopic het idee te krijgen dat hoe meer er dingen aan banden worden gelegd, hoe meer gedoe er komt.
Verklaar je nader? Volgens mij wordt er weinig aan banden gelegd bij de voetbaltopics, maar misschien is mijn interpretatie daarvan anders dan bij jou :)

• ephymerous
snmght schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:36:
Je zou m ook in relatie tot geblunder kunnen zien. Dit was niet de eerste keer en daar word ik wel een beetje “ziek” van ;)

Anyhow naast willekeurig blijkbaar ook onduidelijk.

XXXV

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 05:09
Outerspace schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:23:
[...]

Verklaar je nader? Volgens mij wordt er weinig aan banden gelegd bij de voetbaltopics, maar misschien is mijn interpretatie daarvan anders dan bij jou :)
Je hebt gelijk, had het wat anders moeten zeggen. Ik bedoelde meer dat ik wat bang ben dat de discussies die nu gaan over het voetbaltopic ontaarden in dezelfde strengere moderatie als in het F1-topic. Had zelf altijd het idee dat er een prima mix was aldaar tussen de serieuzere posts en ginnegappen, en nu is de verhouding nogal zoek m.i. Zou het jammer vinden als het voetbaltopic dezelfde kant opgaat.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• dr.lowtune
  • Nu online

dr.lowtune

Deugt niet

Beste @tweakduke , kan je me uitleggen wat er mis is met de omschrijving “tokkie psv supporter” als ik een man omschrijf die op camera (en live tv) volledig door het lint gaat en tegengehouden moet worden door een dame? Hoeveel respect verdient zo iemand die overduidelijk het veld op wilde komen om een speler een klap te geven?

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Topicstarter
dr.lowtune schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:09:
Beste @tweakduke , kan je me uitleggen wat er mis is met de omschrijving “tokkie psv supporter” als ik een man omschrijf die op camera (en live tv) volledig door het lint gaat en tegengehouden moet worden door een dame? Hoeveel respect verdient zo iemand die overduidelijk het veld op wilde komen om een speler een klap te geven?
Ik snap dat je valt over het gedrag van die supporter, maar de generaliserende opmerking tokkie is verder niet nodig.

Tweakers Discord

• Damian
  • Laatst online: 09:34

Damian

Insane Obtrusion

[F1] Randzaken

Die mag echt dicht, slaat helemaal nergens op, en zorgt alleen maar voor versplintering en dubbelposts.

Het ging toch prima, op wat gezeur na :/

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Hij zakt vanzelf weg toch, als niemand er meer in post....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Beaves
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Beaves

Usque ad Finem

Ik zal wel in het verkeerde onderdeel posten ofzo, maar man, wat een gezeur, op deze manier is mijn plezier wel weg om de diverse F1 pagina's te volgen. Juist het off-topic geouwehoer (alsof je gezellig op een BBQ of feest met elkaar aan het praten bent) over alles wat ons bezig houdt qua F1 was wat mij aantrok op dit forum. Als alles al off-topic is omdat het toevallig even niet van toepassing is op welke race dan ook aan de beurt is dan zijn we snel klaar hier. Kunnen we net zo goed naar Reddit gaan of willekeurig ander forum.

Waarom niet het uitschot aanpakken en gewoon doorgaan? Het lijkt wel Nederland hier, alles omlijnen met regels die in de praktijk niet houdbaar zijn...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
@Beaves Ik vind het juist een verademing. Zo verschillen de meningen :)

• sjaool

sjaool

Jeltel schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:30:
Ik dus niet. Dat losse was nu juist het leuke aan dit forum. Maar de regels waarbij zelfs een on-topic grappig plaatje of video niet mag gaat wel heel ver.

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:56
Jeltel schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:30:
offtopic:
Exact. Je kunt de topics nu gewoon volgen / aan het eind van een werkdag bijlezen i.p.v. dat je je door pagina's "geouwehoer als bij de BBQ" moet worstelen. En uiteraard mag eens een grapje op zijn tijd. Maar de laatste tijd waren er ook veel users die hier alleen maar kwamen voor de gezelligheid. En naar mijn idee is Tweakers daar niet het forum voor. (Op huiskamer categorie daargelaten). En ook bij andere topics zie ik met regelmaat de bezem er doorheen gaan als het teveel offtopic gaat / slowchat wordt (het "Wat er nu weer voor huis te koop staat" topic bv). Het is dus zeker niet zo dat alleen het F1 topic zo gemodereerd wordt. Alleen wordt er nu meer gehandhaafd.

Overigens ook eens met @sjaool. Dat gisteren wel een link / embed geplaatst kan worden naar een tweet van Mercedes met een Bottas meme, maar een "user made" plaatje van dezelfde meme niet is raar. Of alles weg, of, liever, laat ze beiden gewoon staan. Zolang er niet nog tientallen bij komen.

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Topicstarter
De sfeer is onderhand tijdens het race weekend toch een stuk beter en beheersbaarder voor ons. De lange aanloop naar het racetopic was te losbandig, te melig en droeg bij aan de cultuur dat alles maar kon. Zoals anderen opmerken de nuttige en de inhoudelijke discussie moest je er tussen gaan zoeken. Vooral het algemene F1 topic is daar niet voor bedoeld.

Het is niet anders, dit werkt nu eenmaal beter. Heb even geduld tot donderdag en dan komt het racetopic online. Ook daar geldt niet alleen maar off-topic, het moet inhoudelijk ook wat bijdragen.

Het randzaken topic was gemaakt om de eindeloze discussie omtrent de persoon Hamilton een plek te geven. Dat is daarna stil gekomen en voor nu is het topic niet echt nodig. Dat geeft ook niet, het topic hoeft ook niet altijd actief te zijn. Datzelfde geldt voor het voetbalrandzaken topic, maar als er bijvoorbeeld weer eens een clash is tussen supporters of een andere aanleiding zich voordoet dan kan die discussie daar mooi.

Datzelfde geldt voor het f1 randzaken topic als er een aanleiding voor is, een discussie die het normale F1 topic overheerst en niet handig is om daar te bespreken dan kan dat mooi in het randzaken topic.

Tweakers Discord

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
tweakduke schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:22:
De sfeer is onderhand tijdens het race weekend toch een stuk beter en beheersbaarder voor ons. De lange aanloop naar het racetopic was te losbandig, te melig en droeg bij aan de cultuur dat alles maar kon. Zoals anderen opmerken de nuttige en de inhoudelijke discussie moest je er tussen gaan zoeken. Vooral het algemene F1 topic is daar niet voor bedoeld.

Het is niet anders, dit werkt nu eenmaal beter. Heb even geduld tot donderdag en dan komt het racetopic online. Ook daar geldt niet alleen maar off-topic, het moet inhoudelijk ook wat bijdragen.

Het randzaken topic was gemaakt om de eindeloze discussie omtrent de persoon Hamilton een plek te geven. Dat is daarna stil gekomen en voor nu is het topic niet echt nodig. Dat geeft ook niet, het topic hoeft ook niet altijd actief te zijn. Datzelfde geldt voor het voetbalrandzaken topic, maar als er bijvoorbeeld weer eens een clash is tussen supporters of een andere aanleiding zich voordoet dan kan die discussie daar mooi.

Datzelfde geldt voor het f1 randzaken topic als er een aanleiding voor is, een discussie die het normale F1 topic overheerst en niet handig is om daar te bespreken dan kan dat mooi in het randzaken topic.
Ik heb als user van de eerste dag (toen Tweakers nog zwart/groen was en illegale software revieuwde) zelden zo'n annaly retentive* beleid gezien op Tweakers. De behoefte om uberhaupt nog te posten is echt gedaald tot het dieptepunt. Moeten we nu écht bij elke post gaan nadenken of dit geintje wel kan én of het wel het juiste topic is? Het forum wordt gewoon kapotgemaakt door al die absurde overregulatie hier.

Maar succes ermee verder, deze reactie zal ook wel weer verwijderd worden.

* Dit is een gewone uitdrukking, dus geen scheldwoord o.i.d.

• Damian
  • Laatst online: 09:34

Damian

Insane Obtrusion

Mja net als die onzin dat een GP topic ineens pas op donderdag open gaat i.p.v. Dinsdag.

Worden behandeld als een stel kleine kinderen, waar een geintje er gewoon niet meer vanaf kan.

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• Tleilaxu
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
warp schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:29:
[...]

Ik heb als user van de eerste dag (toen Tweakers nog zwart/groen was en illegale software revieuwde) zelden zo'n annaly retentive* beleid gezien op Tweakers. De behoefte om uberhaupt nog te posten is echt gedaald tot het dieptepunt. Moeten we nu écht bij elke post gaan nadenken of dit geintje wel kan én of het wel het juiste topic is? Het forum wordt gewoon kapotgemaakt door al die absurde overregulatie hier.

Maar succes ermee verder, deze reactie zal ook wel weer verwijderd worden.

* Dit is een gewone uitdrukking, dus geen scheldwoord o.i.d.
Zelfs met de nieuwe regels bestaan de topics voor meer dan de helft uit slowchat en onzin, dus doe alsjeblieft niet alsof er niks meer mag.
Blijkbaar zijn er twee kampen, de één vind het leuk met veel geouwehoer en gezelligheid, de anderen niet, waarbij die eerste groep het mondigste is (en misschien is dat ook wel de grootste groep?).

[Voor 10% gewijzigd door Tleilaxu op 22-09-2021 13:10]

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Tleilaxu schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:08:
Zelfs met de nieuwe regels bestaan de topics voor meer dan de helft uit slowchat en onzin, dus doe alsjeblieft niet alsof er niks meer mag.
Blijkbaar zijn er twee kampen, de één vind het leuk met veel geouwehoer en gezelligheid, de anderen niet, waarbij die eerste groep het mondigste is (en misschien is dat ook wel de grootste groep?).
Ik heb het met name over de F1 topics, waar zo onderhand dus écht niets meer mag.
Als je daar niet tegen kan, wat doe je dan in godsnaam op een discussieplatform?

[Voor 22% gewijzigd door warp op 22-09-2021 13:14]

• Tleilaxu
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
warp schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:13:
[...]

Ik heb het met name over de F1 topics, waar zo onderhand dus écht niets meer mag.
Ik heb het ook over de F1 topics en vind dat erg mee vallen.
Als je daar niet tegen kan, wat doe je dan in godsnaam op een discussieplatform?
"Raweceek!", "Kijk hier een plaatje van een olifant met een helm op", etc zijn inderdaad essentiële onderdelen in een discussie.

[Voor 31% gewijzigd door Tleilaxu op 22-09-2021 14:09]

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Topicstarter
Daarom er zijn nieuwe spelregels en het is echt niet zo dat er meer niks kan en mag. Een lollige sfeer op zijn tijd is niks mis mee, maar het werd allemaal iets te met de zinloze slow-chat.

Ik heb genoeg interviews gelezen over aankomend weekend waar wordt voorbeschouwen op de eventuele motorwissel die Verstappen wel of niet moet nemen. Die discussie krijgt anders weinig ruimte, omdat men zonodig lol komt trappen, omdat het weer raceweek is. Sorry, maar dat is zeker van het algemene topic gewoon niet de bedoeling.

De inhoud komt voorop met een fijne sfeer en dat is dus niet alleen maar grappige slow-chat. Vandaar pas op donderdag het race topic, meestal zijn er vanaf die dag interviews en komt het nieuws omtrent het raceweekend pas echt op gang.

Tweakers Discord

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:56:Worden behandeld als een stel kleine kinderen, waar een geintje er gewoon niet meer vanaf kan.
Blijkbaar is dat inderdaad nodig. En het werkt. Trek zelf de conclusie maar.

• Kenhas
  • Laatst online: 22-09 18:37
warp schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:29:
[...]

Moeten we nu écht bij elke post gaan nadenken of dit geintje wel kan én of het wel het juiste topic is?
prima zo. De essentie van je post ;)
Tleilaxu schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:08:
[...]

Daar ga ik helemaal mee akkoord. Als je de regeltjes leest, zou er inderdaad bijna niets meer kunnen. Maar in de praktijk valt het toch heel goed mee, vind ik. Er is nog ruimte genoeg voor slowchat en zo

Ik persoonlijk vind het wel goed zo. Er is nog ruimte om strenger te zijn, mocht dat nodig zijn. Maar kan misschien beetje bij beetje losser (tot het fout loopt)

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 22-09 18:18
Ik was op zoek naar het Russia GP topic om de tijden te checken... en of hij door gaat, trouwens.
Nu weet ik het dus niet.

edit: ik heb natuurlijk wel die racekalender in m'n google calendar geïmporteerd.. maar daar heb je de afgelopen twee seizoenen niet veel aan.

[Voor 37% gewijzigd door zetje01 op 22-09-2021 17:56]

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Topicstarter
zetje01 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:52:
Ik was op zoek naar het Russia GP topic om de tijden te checken... en of hij door gaat, trouwens.
Nu weet ik het dus niet.

edit: ik heb natuurlijk wel die racekalender in m'n google calendar geïmporteerd.. maar daar heb je de afgelopen twee seizoenen niet veel aan.
Morgenvroeg komt het topic online en het uitgebreide schema is gepost door @basvn. basvn in "[F1] Seizoen 2021"

Tweakers Discord

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 22-09 18:18
tweakduke schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:58:
[...]

Morgenvroeg komt het topic online
Top, dank je!
en het uitgebreide schema is gepost door @basvn. basvn in "[F1] Seizoen 2021"
Er is wel al het hele seizoen een "[F1] Seizoen 2021" topic, maar die was zeker niet altijd bijgewerkt.

• CrazyFool
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-09 21:16
Er moet mij wel wat van het hart. Ik kom al in de race topics sinds 2012 wellicht al wel eerder want ik kijk sowieso al sinds 2010 braaf elk weekend, maar door het moderatie beleid begint inmiddels wel alle lol er af te gaan.

Ergens snap ik het ook wel, toen Max nog niet meereed was het een klein clubje F1 fanaten die elkaar van alle feitjes op de hoogte houden en we met elkaar soms wat lol trappen.

Echter sinds Max meerijdt is het F1 topic drukker geworden en hebben er meer mensen interesse gekregen in F1. Een groot deel hiervan zijn ook enkel succes supporters die direct de tv uitzetten als “onze” Max er uit ligt. Niet denigrerend bedoeld, want ik heb op deze manier ook moeite om de laatste nieuwtjes uit het F1 topic te filteren tussen alle slowchat door…

Daarom heb ik nog wel enig sinds begrip voor het strakke moderatie beleid, maar toch wordt er op het moment wel heel erg strak gemodereerd. Juist de luchtigheid en de lol was voor mij altijd de motivatie om terug te komen in het racetopic en het algemene F1 topic.

Ik moet eerlijk bekennen dat door jullie beleid bij mij de interesse om nog te posten in het F1 topic tot 0 is gedaald. En zo met mij waarschijnlijk vele anderen… :(

Ik hoop dat jullie moderators hier in de toekomst toch iets mee gaan doen. Want anders zie ik maar 1 ding gebeuren… En dat is dat heel veel mensen afscheid zullen nemen van het F1 topic en ergens anders hun technische analyses gaan plaatsen…

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

CrazyFool schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:13:
En dat is dat heel veel mensen afscheid zullen nemen van het F1 topic en ergens anders hun technische analyses gaan plaatsen…
Het is juist andersom: met de barrage van onzinposts was het zinloos om een technische analyse te plaatsen, want het riool zou ervoor zorgen dat er gelijk 2 pagina's van "grappige" oneliners zouden volgen en niemand het zou zien.

• Plenkske
  • Nu online
CrazyFool schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:13:
Niet denigrerend bedoeld, want ik heb op deze manier ook moeite om de laatste nieuwtjes uit het F1 topic te filteren tussen alle slowchat door…
Dit is wat mij betreft de kern van het "probleem".
Als er geen F1 sessie bezig is valt de slowchat wel mee, en kan er daardoor naar mijn mening wel iets minder strak gemodereerd worden. Dat gebeurt meestal ook al.

Maar als er dus wel een sessie bezig is, is er heel veel slowchat waardoor het lastig is om echte nieuwtjes eruit te halen (daarvoor check ik het topic vooral). Als er bv. in een training een rode vlag is komen er minstens 10 berichten "red flag". Een F1 race topic is zo bijna een live commentaar topic. En ik snap wel dat het voor veel mensen nuttig is, maar het probleem is vooral dat er dan veel dubbel staat.

Het andere probleem dat speelde, maar nu door de nieuwe regels wel grotendeels is opgelost, waren de vele negatieve berichten met frustraties, verwijten en ongepaste teksten.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee