Toon posts:

Sport Feedbacktopic Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

De posts die je wist dat ging komen :') Als je wilt chatten ga je toch naar Discord of IRC of iets dergelijks, normale discussie / vragen was totaal niet mogelijk / raakten totaal ondergesneeuwd.

[Voor 27% gewijzigd door AGee op 29-08-2021 17:38]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Modereren is prima, maar dit is wel veel te strak.

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 02:31
Martinspire schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:37:
Ik kan hem nu zelfs niet meer vinden?
Gesloten topics komen onderaan de lijst te staan ;)

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Slasher schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:38:
Modereren is prima, maar dit is wel veel te strak.
Niet heel verrassend als het opeens deels over voetbal gaat en onderwerpen als bedtijd naar voren komen. Het raakt geeneens de kern van het topic.

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Napo schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:39:
[...]

Niet heel verrassend als het opeens deels over voetbal gaat en onderwerpen als bedtijd naar voren komen. Het raakt geeneens de kern van het topic.
Eens, maar goed iedereen wil denk ik ook wel even ontladen na 2 uur te zitten wachten op een race.

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:22
[...]

Nobody cares... Lekker laten gaan dat topic, je kan niet zeggen dat het ontspoord, het is gewoon opvullen van de onverwachte delays

Mijn paludarium // iRacing Profiel

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Slasher schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:40:
[...]

Eens, maar goed iedereen wil denk ik ook wel even ontladen na 2 uur te zitten wachten op een race.
Ik heb iedereen ruim twee uur laten ontladen. Het kwam er alleen niet van en dan moet het maar even zo.
Want ik ga gewoon niet meteen de eerste keer die slowchat regel maar overboord gooien en eindeloze reacties over voetbal of weet ik wat, maar blijven laten lopen. Het hele punt is dat die topics een toevoeging moeten zijn op de race. Er is nu geen race dus even niet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• jack zomer
  • Registratie: oktober 2020
  • Nu online
@DaniëlWW2 goed besluit. Dat bier/Ziggo/voetbal gezeik kwam mij in elk geval mijn strot uit

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 08:54

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Dat was omdat Ziggo verder ging met voetbal i.p.v. de langzame progressie van de regenwolkende race...

• WhatsappHack
  • Niet online
De medical car is nu weer rondjes aan ‘t karren. Kan dat topic niet open met zero-tolerance voor slowchat/offtopic chats? Ik snap dat we geen onzin over voetbal willen enzo, maar helemaal nul discussie is natuurlijk ook jammer en een wel hele zware maatregel. Sommigen zitten ook nog de livestream te kijken (F1TV/Ziggo Sport Racing) en willen wel graag inhoudelijk praten en discussiëren.

[Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 29-08-2021 17:59]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 08:54

Amphiebietje

In de blubber

Overigens mogen we nog van geluk spreken dat (zeuren over) het weer niet off-topic is verklaard. ;)

• Napo
  • Niet online

Napo

Amphiebietje schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:56:
[...]

Dat was omdat Ziggo verder ging met voetbal i.p.v. de langzame progressie van de regenwolkende race...
Ik ben me terdege bewust van wat er uitgezonden werd op Ziggo Sport. Dat men daar iets over zegt kan ik ook nog wel begrijpen maar dat een speler uit die wedstrijd scoort is naar mijn mening compleet offtopic. Het is niet het grote Ziggo Sport topic waar alles besproken dient te worden wat er op dat kanaal gebeurt.

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:28
[...]

Als dit nou elke race zo was, maar sjongejonge, uitzonderlijke situatie. Vrij sneu om het topic te sluiten.
Hoop mensen, inclusief ikzelf, checken het topic voor updates.

[Voor 3% gewijzigd door matthijst op 29-08-2021 18:01]

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 07:26

franssie

Save the albatross

Prima als het topic op lsot gaat (of eigenlijk vreemd want de onderbouwing was juist dat zinvolle posts ondersneeuwden in de slowchat). Maar werk dan zo nu en dan wel dat topic bij. Want nu komen die postst hier (waar ik blij mee ben) maar het was wel een beetje het kind met het badwater weggooien als je een topic sluit en dan iets anders gaat doen.

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:31

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Topicstarter
franssie schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:09:
Prima als het topic op lsot gaat (of eigenlijk vreemd want de onderbouwing was juist dat zinvolle posts ondersneeuwden in de slowchat). Maar werk dan zo nu en dan wel dat topic bij. Want nu komen die postst hier (waar ik blij mee ben) maar het was wel een beetje het kind met het badwater weggooien als je een topic sluit en dan iets anders gaat doen.
Dat is toch gedaan?
DaniëlWW2 in "[F1 2021] Race 12 GP van België"

Wij kunnen ook er weinig aan doen dat er geen actie is op dat moment, mensen heb echt eens wat meer geduld met alles.

Tweakers Discord

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 07:26

franssie

Save the albatross

tweakduke schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:13:
[...]

Dat is toch gedaan?
DaniëlWW2 in "[F1 2021] Race 12 GP van België"

Wij kunnen ook er weinig aan doen dat er geen actie is op dat moment, mensen heb echt eens wat meer geduld met alles.
Is wel gedaan achteraf inderdaad. En het was geen kritiek per sé maar meer een vraag waarom er wel een topic op slot gezet wordt zonder schade en de informatie voorziening (de nuttige posts) daarmee ook geblokkeerd worden. Zoals er gezegd werd, jullie mogen ook wel eens naar het toilet en daar ben ik het helemaal mee eens. Maar kind-badwater opmerking wilde ik wel meegeven, constructief.

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• toolkist
  • Niet online
Slasher schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:40:
[...]

En dat moet per se in het topic, of kan dat ook gewoon irl?

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Emoties uiten in een topic, het blijft een vreemde gewaarwording. Het ontladen in een topic lijkt mij dan ook niet de juiste plek, zeker als je weet dat op een forum bepaalde regels/nettiquette geldt.

Dat het topic dicht is en dat je mogelijk updates miste, daar kan ik wel iets bij voorstellen. Gelukkig wordt dat ook vermeld in de uitzending op tv/internet.

Ik lees hier ook een boel emotie over hoe wij (voornamelijk DaniëlWW2 en tweakduke) ons hebben opgesteld. Ik kan alleen maar aangeven dat het intern een stuk rust geeft en dat we meer tot de kern van onze werkzaamheden komen en zo nu en dan ook zelf een race of wedstrijd kunnen kijken.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik heb trouwens het eea aan posts overboord gegooid, zodat dit topic redelijk schoon blijft van non-discussie. Mocht je wat missen, dan was ik dat :). Ik snap dat het in the heat of the moment was, dus geen consequenties e.d.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 06:17
Ik vind dit dus k...t vóór de moderators hier.
Zij willen ook een race kijken en dat gaat niet als ze zoveel moeten modereren.
Ik volg het topic tot aan de start en dan ben ik weg( topic volgen en de race werkt niet voor mij, zal wel leeftijd zijn :) )
Normaal lees ik dan na de race met pilsje in de hand de reacties terug. Dat was fantastisch want er is veel kennis bij de Tweakers en leuk om terug te lezen, ik leerde waarom een pitstop eerder of juist later was, Sommigen waren spot on met wat er gebeurde en waarom, grapjes werden gemaakt en het was leuk om alles terug te lezen.

maar nu ga ik echt het topic niet teruglezen net als de 3 voorgaande want je weet precies wat er gaat komen: links tegen rechts, blauw tegen rood en dan praat ik nog niet over brillen....

De leuk is er al lang vanaf en ik heb veel respect voor de moderators die niet eens rustig een race kunnen kijken.
In the heat of the moment snap ik dat er dingen gezegd worden als k..t of wat dan ook, dan zie je de moderators ook niet ingrijpen, iedereen snapt dat.

Ik wou even een lans breken voor onze moderators die hun stinkende best doen en ook de race willen kijken.

@DaniëlWW2 @tweakduke bedankt :)

Door jullie kan het niveau weer beter worden.

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik snap dat de moderators ook de race willen kijken. Maar het is ook logisch dat mensen die wel inhoudelijk willen discussiëren en updates willen zien/ontvangen/bespreken dat willen blijven doen; en dat kon opeens niet meer. Full-stop. Ik snap waarom, maar handig was het niet en het is ook begrijpelijk dat mensen zich daar aan ergerden. Is het dan niet om zo'n situatie te voorkomen een handig idee om die topics zero-tolerance te maken met tijdelijke bans bij slow-chat/ver off-topic? Desnoods met een strike systeem dat op een gegeven moment je gewoon elke keer tijdens de races geband bent, hehe. Dat maakt het eventueel ook makkelijker voor andere mods om ook mee te kijken, bij zero-tolerance is de lijn tussen wat wel/niet kan erg strak en helder. Bij een "normaal"-topic is dat toch wat losser. En kennelijk is dat teveel werk voor de mods. Dat moet toch op te lossen zijn op de een of andere manier? :) Just a thought. Of stel race mods aan. :+ (Maar dat is technisch vast wat lastiger als die functie niet bestaat om modrechten enkel in één topic te hebben. ;))

[Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 29-08-2021 23:51]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Arjantje72
Dit is ook wel ineens het topic om te testen @DaniëlWW2 :)
Betere test topics na volgende week gaan er niet meer komen , ik benijd jullie niet

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Ach, je kunt het topic even een kwartiertje dichtgooien met een modbreak "Slowchatters: moeten jullie het nou weer verpesten voor de anderen? Even dicht zodat het tot iedereen doordringt".

Dan weet je zeker dat de modbreak gelezen wordt. Na een kwartiertje of zo weer opendoen, en degenen die het dan nog niet doorhebben, lekker op -1 zetten ;)

[Voor 6% gewijzigd door gambieter op 30-08-2021 00:00]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• jack zomer
  • Registratie: oktober 2020
  • Nu online
@DaniëlWW2 @Outerspace @tweakduke

Is er een manier om jullie werk zichtbaar te maken?

Bv hoeveel topicraports zijn er ingediend.
Hoeveel ingrepen hebben jullie gedaan
Etc .

Misschien kan dat wat begrip opleveren?

Verder goed gedaan in lastige omstandigheden.

• Arjantje72
gambieter schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:59:
Ach, je kunt het topic even een kwartiertje dichtgooien met een modbreak "Slowchatters: moeten jullie het nou weer verpesten voor de anderen? Even dicht zodat het tot iedereen doordringt".

Dan weet je zeker dat de modbreak gelezen wordt. Na een kwartiertje of zo weer opendoen, en degenen die het dan nog niet doorhebben, lekker op -1 zetten ;)
precies en gerust na een kwartiertje weer even dichtgooien, lijkt me een goed plan :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Arjantje72 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 00:16:
precies en gerust na een kwartiertje weer even dichtgooien, lijkt me een goed plan :)
-1 is de user dichtgooien ;)

• Arjantje72
Ah weer iets geleerd. Dat is inderdaad veel beter.

• matthijst
Mja, het is niet dat er gescholden werd ofzo, er kwam wat offtopic voorbij.
Schijnbaar hebben sommigen daar meer last van dan anderen. Persoonlijk lees ik er gewoon langsheen (in dit geval: gewoon kieken of er ergens een starttijd wordt genoemd en de rest skippen). Foto's van bier kan ik niet wakker van liggen als ik zelf met bier in de hand zit te kijken. En als iemand over voetbal praat omdat dat op dat moment op TV is en zich afvraagt waar de F1 verder gaat? Tsja, het is niet alsof je brein dan langzaam beïnvloed wordt door voetbal en je volgende week geen F1 meer wenst te kijken :+

Waarom niet gewoon een slowchat topic tijdens de race. Kunnen mensen die willen ouwehoeren daar posten en de serieuze mannen rondetijden en feitjes uitwisselen in een race topic van 3 pagina's?

Modereren achteraf adhv een threshold op post reports win-win 8)

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:14
Afgelopen zondag alleen kort het GP Belgie topic na de race gelezen. Als slowchat een probleem blijft, waarom niet zoals @matthijst noemt een apart slowchat topic met strikte regels. Dan kan het race topic gebruikt worden voor de serieuze discussies.

Zo iets als bij de crypto buren: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #18, daar heb je een slowchat met regels en voor serieuze onderwerpen heb je een passend topic.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-09 21:07
@MuVo Nee, niet nog meer topics, nog meer versnippering. Ik wordt er in Vervoer al helemaal debiel van, van al die topics voor ieder model en iedere laadpaal variant tegenwoordig. Voor F1 hebben we inmiddels 6 topics... En dan krijgen we straks 2 race topics. Laat dan het algemene F1 topic het race topic worden (zoals vroegah) en het huidige race topic voor slowchat.

Ik denk ook dat 1 topic dan een langzame dood sterft. Idem als je voor slowchat een IIRC kanaal ofzo opent, of een Discord ofzo of iets anders.

Ik denk eerlijk gezegd dat GoT *knip* de teugels gewoon wat moet laten vieren, zeker in zo'n uitzonderingssituatie als dit.

[Voor 37% gewijzigd door Orion84 op 31-08-2021 10:53. Reden: Niet nodig om met psychische stoornissen te gaan strooien]

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Nu online
Mag ik even opmerken dat (naar mijn zeer bescheiden mening uiteraard :+ ) de versplintering van al die F1 topics echt volkomen kut is? Volgens mij moet je streven naar 2/3 topics met een duidelijk hoofdonderwerp, en dan mogelijk nog een 4e voor meer offtopic/slowchat-achtige zaken. Nu merk je dat men gewoon niet meer weet waar ze iets moeten posten, dus menig 'ik weet niet of het hier hoort, maar'-posts, of iemand krijgt weer een 'dat moet je niet hier posten, maar <insert ander F1-topic>'. Ook het overijverige gemod en racetopics op slot gooien omdat er teveel geluld wordt (lolwut?) lijkt me redelijk onzinnig en daarnaast ook nog een serieuze aanslag op het leven van de mods :+

Ik snap dat men niet allerlei loze oneliners wil (vooral niet steeds dezelfde stokpaardjes), maar sport = emotie, dus complete uitgedachte volzinnen verwachten in het heetst van de strijd in een racetopic is misschien ook wat teveel gevraagd?

Overigens helpt het hele 'us vs. them'-sfeertje ook niet, en of dat nou Maxfans vs Hamilton-fans is, de topicoldbies tegen nieuwere fans, of de 'ja ik keek al toen Mansell debuteerde'-opaatjes maakt niet eens uit, maar ik vraag me af wat die versplintering tegen gaat doen.

• matthijst
FastFred schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:40:
@MuVo
Ik denk ook dat 1 topic dan een langzame dood sterft. Idem als je voor slowchat een IIRC kanaal ofzo opent, of een Discord ofzo of iets anders.
Gisteren zei iemand ook al: ga maar naar Discord.
Maar ik wíl helemaal geen race volgen via Discord.
En als tweakers lijkt me dat ook geen oplossing want dan kan je voor elk topic met slowchats je lezers wel wegsturen naar een semi-concurrent. Rare bedrijfsvoering zou dat zijn.

• toolkist
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

En als tweakers lijkt me dat ook geen oplossing want dan kan je voor elk topic met slowchats je lezers wel wegsturen naar een semi-concurrent. Rare bedrijfsvoering zou dat zijn.
Een ander wil geen race volgen via slow chat op tweakers...
Een ander niet op Ziggo wegens Olav Mol
Een ander niet op Sky wegens Engelstalig, etc etc

En als iets ongewenst is (wat slowchat nu blijkbaar is) dan is het helemaal niet vreemd om dat ongewenste aan je concurrent te 'gunnen'

• FastFred
  • Laatst online: 22-09 21:07
toolkist schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:16:
En als iets ongewenst is (wat slowchat nu blijkbaar is) dan is het helemaal niet vreemd om dat ongewenste aan je concurrent te 'gunnen'
Dan zetten we een mooi Discord servertje op met subkanalen voor race, slowchat, technisch geneuzel, gebitch over Olav, etc. Maar dan heb ik ook geen behoefte meer om op GoT te komen voor de F1. Lijkt me ook niet wat GoT graag wil.

[Voor 41% gewijzigd door FastFred op 30-08-2021 15:29]

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• tweakduke

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Topicstarter
We zijn nog even aan het evalueren. Het was gisteren ook wel een rare race, zoals eigenlijk veel races dit seizoen waren.

Bij ieder topic zit een grens aan het aantal onderwerpen, het aantal deelnemers en het bijkomende aantal posts in korte tijd. Slowchat kan zo toch een probleem worden.

Dan moet er uiteindelijk een andere verdeling komen of gekeken worden naar een andere oplossing.

Tweakers Discord

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:14
FastFred schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:40:
@MuVo Nee, niet nog meer topics, nog meer versnippering. Ik wordt er in Vervoer al helemaal debiel van, van al die topics voor ieder model en iedere laadpaal variant tegenwoordig. Voor F1 hebben we inmiddels 6 topics... En dan krijgen we straks 2 race topics. Laat dan het algemene F1 topic het race topic worden (zoals vroegah) en het huidige race topic voor slowchat.

Ik denk eerlijk gezegd dat GoT wat minder autistisch moet worden en de teugels gewoon wat moet laten vieren, zeker in zo'n uitzonderingssituatie als dit.
Versnippering wil je inderdaad ook niet, maar goed ik denk dat de moderators alle opties bekijken.
matthijst schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Inderdaad, zelf kom ik ook niet naar Tweakers om dan naar Discord te gaan voor een slowchat. Sowieso volg ik niet altijd het race topic tijdens een race, als ik het wel volg is het meer voor de reacties en discussies.

• matthijst
toolkist schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:16:
[...]

Prima, maar gezien de duimpjes omhoog en het geklaag na sluiten topic lijkt er behoorlijk animo voor een slowchat.
Hoe moeilijk kan het zijn. Open een topic bij race start en sluit hem na het volkslied.

• Loveless85
  • Nu online
matthijst schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:32:
[...]

Prima, maar gezien de duimpjes omhoog en het geklaag na sluiten topic lijkt er behoorlijk animo voor een slowchat.
Hoe moeilijk kan het zijn. Open een topic bij race start en sluit hem na het volkslied.
Ja ik snap het niet ook niet zo, het is ook een beetje spijkers op laag water zoeken imho. Je moet ook niet teveel willen modden in dat soort topics, alleen bij de uitwassen (elkaar / coureurs bashen, racistische shit, spul wat overduidelijk niet door de beugel kan). Geintje/gebbetje op z'n tijd moet kunnen, en het is emotie, dus iemand zal een keer misschien een 'GVD WAT DOET DIE BOTTAS NOU WEER!!11!!! :( :( '-posten. Is dat dan zo erg? Reken ook een beetje op het zelfreinigende vermogen van zo'n reeks dan... rapporteer de shit die echt niet kan en leef je een beetje in een ander in, hoe zou jij reageren als je favoriete coureur van de baan gekegeld wordt / in de bandenstapel vliegt / iets stoms doet?

Je zadelt jezelf echt met enorm veel werk op als je dat soort topics wil managen en strikte regels gaat opleggen aan wat wel/niet, hoeveel, wanneer, etc. etc. Vooral als je het dan ook gaat handhaven :+

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Loveless85 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

Ja ik snap het niet ook niet zo, het is ook een beetje spijkers op laag water zoeken imho. Je moet ook niet teveel willen modden in dat soort topics, alleen bij de uitwassen (elkaar / coureurs bashen, racistische shit, spul wat overduidelijk niet door de beugel kan). Geintje/gebbetje op z'n tijd moet kunnen, en het is emotie, dus iemand zal een keer misschien een 'GVD WAT DOET DIE BOTTAS NOU WEER!!11!!! :( :( '-posten. Is dat dan zo erg? Reken ook een beetje op het zelfreinigende vermogen van zo'n reeks dan... rapporteer de shit die echt niet kan en leef je een beetje in een ander in, hoe zou jij reageren als je favoriete coureur van de baan gekegeld wordt / in de bandenstapel vliegt / iets stoms doet?

Je zadelt jezelf echt met enorm veel werk op als je dat soort topics wil managen en strikte regels gaat opleggen aan wat wel/niet, hoeveel, wanneer, etc. etc. Vooral als je het dan ook gaat handhaven :+
En dat is dus precies het probleem. Je kunt het niet ongemodereerd laten, anders loopt het zoals we de afgelopen tijd hebben gezien uit de klauwen. En als je eraan begint word je geconfronteerd met een minimale effort, en die ligt zoals de praktijk wijst vrij hoog. Het loopt gewoon te snel uit de klauwen, met een te grote hoeveelheid reacties.

• Loveless85
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:59:
[...]

En dat is dus precies het probleem. Je kunt het niet ongemodereerd laten, anders loopt het zoals we de afgelopen tijd hebben gezien uit de klauwen. En als je eraan begint word je geconfronteerd met een minimale effort, en die ligt zoals de praktijk wijst vrij hoog. Het loopt gewoon te snel uit de klauwen, met een te grote hoeveelheid reacties.
Maar wat is 'uit de klauwen lopen', is dat veel slowchat, veel oneliners als reactie op wat er op het beeld gebeurt, of is het daadwerkelijk shit die écht niet door de beugel kan? Want die eerste 2 zijn imho redelijk te verwachten in een racetopic.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Loveless85 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:02:
[...]

Maar wat is 'uit de klauwen lopen', is dat veel slowchat, veel oneliners als reactie op wat er op het beeld gebeurt, of is het daadwerkelijk shit die écht niet door de beugel kan? Want die eerste 2 zijn imho redelijk te verwachten in een racetopic.
Heb je de topics weleens gevolgd? Als een mod er 2 minuten over doet om een reactie die niet door de beugel kan te verwijderen, staan er gelijk 200 reacties. Geen doorkomen aan.

• Napo
  • Niet online

Napo

Loveless85 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:54:
[...]Geintje/gebbetje op z'n tijd moet kunnen, en het is emotie, dus iemand zal een keer misschien een 'GVD WAT DOET DIE BOTTAS NOU WEER!!11!!! :( :( '-posten. Is dat dan zo erg? Reken ook een beetje op het zelfreinigende vermogen van zo'n reeks dan... rapporteer de shit die echt niet kan en leef je een beetje in een ander in,
Als er iets is wat de laatste tijd - voor het voorgaande topic - heeft aangetoond is het dat het zelfreinigende vermogen er niet afdoende is en je derhalve uitkomt op de huidige situatie. Men reageert alsnog op onwenselijke posts, men hanteert het als een persoonlijke uitlaatklep
hoe zou jij reageren als je favoriete coureur van de baan gekegeld wordt / in de bandenstapel vliegt / iets stoms doet?
Wellicht met emotie maar zo veel mogelijk _niet_ op een forum. Natuurlijk zal er bij menig post wat emotie erdoor komen maar zaken die niet op een forum horen poog ik er vanaf te laten. Een forum is wat dat betreft geen persoonlijke uitlaatklep.
Loveless85 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:02:
[...]

Hier zijn genoeg posts van Tweakdude om daar achter te komen toch? Er is in de eerdere paginas een post van Tweakdude die daarin context geeft.

• matthijst
MikeyMan schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:59:
[...]

Mja, maar wat liep er dan uit de klauwen?
Bierfoto's, voetbalpraat, wat grappige plaatjes.
Is dat dan echt zo schokkend?

Of andersom bekeken: wat verwachten degenen die niet tegen dat soort slow chat kunnen dan van een race topic? Zoveel spannends is er verder niet te melden, het gaat (mij) vooral om het commentaar en de mening van anderen op dingen die je op tv ziet. Leuke grappen en invalshoeken over tactiek.
Maar als er niet geraced wordt, zoals gisteren, wat boeit het dan als anderen de tijd een beetje verdoen met gebbetjes? Zodra het weer begint klik je op "laatste" en heb je al die "onzin" overgeslagen.
Er wordt soms net gedaan alsof er zonder prietpraat (tijdens de race!) een bloedserieus topic zou zijn qua inhoud, maar dat valt volgens mij behoorlijk tegen: iedereen reageert op wat hij ziet gebeuren.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@matthijst ik heb het niet zozeer over gisteren, maar hoe het zo gekomen is ;)

• Napo
  • Niet online

Napo

matthijst schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:06:
[...]
Zoveel spannends is er verder niet te melden
Maar als er niets te melden is, waarom moet er dan gezocht worden naar iets dat er te melden is? Juist dat soort compleet ongerelateerde posts maakt het bijzonder lastig om te zien of er een waardevolle update in het topic komt.

• toolkist
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:32:
[...]

Ik zou zeggen. meld je aan als mod samen met nog 3 anderen en wie weet...
Ik geloof niet dat je de huidige mods nog lang in een rood jasje ziet als ze dat er bij zouden krijgen, dan blijft er helemaal geen eigen tijd in een raceweekend over

• AGee
  • Niet online

AGee

matthijst schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:06:
[...]
Maar als er niet geraced wordt, zoals gisteren, wat boeit het dan als anderen de tijd een beetje verdoen met gebbetjes? Zodra het weer begint klik je op "laatste" en heb je al die "onzin" overgeslagen.
De paar serieuze vragen, opmerkingen, updates werden totaal en finaal ondergesneeuwd door die 'gebbetjes'. Klik je op "laatste", dan heb je alles direct gemist wat wel het melden waard is (eventuele updates, antwoorden op vragen, verhelderende quotes, etc).

• matthijst
Daarom slowchattopic 🙄

• AGee
  • Niet online

AGee

GoT is een discussieforum, geen chatbox 🙄 Er zijn veel betere alternatieven om te chatten, een chatbox op GoT introduceert ook weer extra werk voor de mods want er moet natuurlijk wel gecontroleerd worden op de usual, pr0n, warez, spam, illegale streams, etc, om over eventueel racisme/discriminatie/bedreigingen/flames/etc nog maar te zwijgen. Een ongemodereerd topic voor slowchat is een illusie. Imho O-)

• matthijst
Hoop dat de mods dat anders zien want er is animo genoeg.
Dat jij er niet op zit te wachten betekent niet dat anderen etc etc.
Maar goed. Laatste race was wel extreem met 3 uur wachttijd dus misschien gevalletje pech.

[Voor 26% gewijzigd door matthijst op 30-08-2021 19:23]

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Mijn persoonlijke mening is dat GoT geen chatbox is. Als modteam kijken we naar de mogelijkheden.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ten eerste dank aan alle mensen die het afgelopen weekend de moeite hebben genomen me te bedanken voor de inzet of het handelen. Want ikzelf vond het topic in grote lijnen dus ook beter lopen dan voorheen. Het was vaak gemoedelijker, zeker informatiever en ik heb heel wat mensen weer gezien die al een tijd niet meer reageerde. :)

Dan de race zelf. Dit was natuurlijk een ongelofelijke, hopeloze puinzooi waar het mij ook al snel duidelijk was dat het geen zin had om nog echt streng op te treden. Ik had zo rond 15:30 eigenlijk al de vermoedens dat dit niet meer ging gebeuren. Bewust niet gezegd, maar die vermoedens waren er zeker. Dus in korte samenspraak met @tweakduke toen besloten om het even te laten lopen en te kijken wat er zou gebeuren. En dat heb ik tot 17:30 zo laten gaan. In totaal hebben we dus bijna drie uur aan slowchat toegestaan met ingrepen waar nodig. Het ging alsnog om tientallen topic rapports, maar het was verder niet bijzonder druk en er was toch geen race om te kijken.

Maar zeker vanaf 17:00 ging het topic dus wel achteruit. Toen heb ik nadrukkelijker gevraagd en gewaarschuwd dat de reacties toch echt nog iets moest bijdragen want anders gaat de boel dicht. En als dit dan genegeerd word, tja dan is het gewoon even klaar. En het duurde niet eens heel lang totdat we echt verder konden.

Ondertussen heb ik eens teruggezocht naar gisteren en er blijken meer dan 1400 reacties te zijn geplaatst in de periode tussen het uitschakelen van de quick reply rond 14:45 en de tijdelijke sluiting om 17:30. En dat was voor twee rondes formatielap achter de SC en heel wat regen. Dus ik hoef ook niet te horen dat er opeens geen slowchat meer mag. Want dat is nogal wat slowchat voor geen minuut daadwerkelijke race. En die drogredeneringen dat je geen emotie meer mag tonen, slaan ook nergens op. We vragen je om niet eindeloos te lopen zeuren over iets en het nog een beetje fatsoenlijk te houden. Dat is iets heel anders dan dat je helemaal niks meer mag.

Laatste is dat ik inmiddels de zin heb verloren om hier nog diplomatiek over te doen. Dus ik ga het gewoon maar zeggen. Als je hier komt zeuren alsof je speeltje is afgepakt en denkt dat je het zo terugkrijgt, nou wees niet verrast als het niet werkt. Want ik zie hier voornamelijk heel veel bewuste onwil je eens te verplaatsen in een ander en je te bedenken dat je gezeur over zaken zoals:
-Ziggo die waarschijnlijk volgens planning naar het voetbal wisselen
-Mercedes in welke hoedanigheid dan ook
-Oranje bril verwijten
-Constante offtopic slow chat en niks anders dan dit
-Gezeur over gezeur
-Hamilton die ademhaalt

Dus werkelijk helemaal niks bijdraagt. En als dat je insteek is en je verder niks wenst bij te dragen, reageer dan ook gewoon helemaal niet. Want hiermee verpest je het dus voor anderen die wel een zinvolle bijdrage wensen te leveren of mensen die mee willen lezen in de hoop er iets van op te steken zodat ze de race beter kunnen volgen. Dat is namelijk het hele punt van die topics. En als je dat doet, dan mag je ook echt wel eens "emotioneel" op iets reageren. Want ik lees dus ook echt vrijwel elke reactie en heb dat gedaan sinds het eerste topic in 2016. Geloof me dat ik wel een beeld heb van mensen en je echt geen flinke schop zal geven als je even iets hebt. Het wordt pas een probleem als het structureel is en/of het gaat overheersen.

Laatste is dat ik dit weekend ook heb nagedacht over wat andere dingen, waaronder @basvn zijn tag reactie. Want ergens wil ik dit zelf ook helemaal niet hoeven te verbieden en zou ik dit wel terug willen hebben, maar niet met de eindeloze slowchat die erop kan volgen. Het is niet iets dat denk ik meteen terug kan komen, maar ik wil het zeker ook niet uitsluiten als het gewoon weer eens een paar races goed gaat. Want een deel van deze regels zijn er ook omdat het helemaal niet meer ging en ik per race de sfeer slechter zag worden, het niveau lager en mensen al dan niet publiekelijk vertrokken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 09:02
matthijst schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:19:
Hoop dat de mods dat anders zien want er is animo genoeg.
Dat jij er niet op zit te wachten betekent niet dat anderen etc etc.
Maar goed. Laatste race was wel extreem met 3 uur wachttijd dus misschien gevalletje pech.
Maar dat is het nou juist, een forum is geen chatbox, een forum is in principe voor discussies. Als het om slowchat e.d. gaat, is een forum in principe niet het geschiktste medium om te gebruiken. Het kan natuurlijk wel, maar er is door de mods aangegeven dat het hier specifiek niet wenselijk is.

• Arjantje72
DaniëlWW2 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:57:
Ten eerste dank aan alle mensen die het afgelopen weekend de moeite hebben genomen me te bedanken voor de inzet of het handelen. Want ikzelf vond het topic in grote lijnen dus ook beter lopen dan voorheen. Het was vaak gemoedelijker, zeker informatiever en ik heb heel wat mensen weer gezien die al een tijd niet meer reageerde. :)

Dan de race zelf. Dit was natuurlijk een ongelofelijke, hopeloze puinzooi waar het mij ook al snel duidelijk was dat het geen zin had om nog echt streng op te treden. Ik had zo rond 15:30 eigenlijk al de vermoedens dat dit niet meer ging gebeuren. Bewust niet gezegd, maar die vermoedens waren er zeker. Dus in korte samenspraak met @tweakduke toen besloten om het even te laten lopen en te kijken wat er zou gebeuren. En dat heb ik tot 17:30 zo laten gaan. In totaal hebben we dus bijna drie uur aan slowchat toegestaan met ingrepen waar nodig. Het ging alsnog om tientallen topic rapports, maar het was verder niet bijzonder druk en er was toch geen race om te kijken.

Maar zeker vanaf 17:00 ging het topic dus wel achteruit. Toen heb ik nadrukkelijker gevraagd en gewaarschuwd dat de reacties toch echt nog iets moest bijdragen want anders gaat de boel dicht. En als dit dan genegeerd word, tja dan is het gewoon even klaar. En het duurde niet eens heel lang totdat we echt verder konden.

Ondertussen heb ik eens teruggezocht naar gisteren en er blijken meer dan 1400 reacties te zijn geplaatst in de periode tussen het uitschakelen van de quick reply rond 14:45 en de tijdelijke sluiting om 17:30. En dat was voor twee rondes formatielap achter de SC en heel wat regen. Dus ik hoef ook niet te horen dat er opeens geen slowchat meer mag. Want dat is nogal wat slowchat voor geen minuut daadwerkelijke race. En die drogredeneringen dat je geen emotie meer mag tonen, slaan ook nergens op. We vragen je om niet eindeloos te lopen zeuren over iets en het nog een beetje fatsoenlijk te houden. Dat is iets heel anders dan dat je helemaal niks meer mag.

Laatste is dat ik inmiddels de zin heb verloren om hier nog diplomatiek over te doen. Dus ik ga het gewoon maar zeggen. Als je hier komt zeuren alsof je speeltje is afgepakt en denkt dat je het zo terugkrijgt, nou wees niet verrast als het niet werkt. Want ik zie hier voornamelijk heel veel bewuste onwil je eens te verplaatsen in een ander en je te bedenken dat je gezeur over zaken zoals:
-Ziggo die waarschijnlijk volgens planning naar het voetbal wisselen
-Mercedes in welke hoedanigheid dan ook
-Oranje bril verwijten
-Constante offtopic slow chat en niks anders dan dit
-Gezeur over gezeur
-Hamilton die ademhaalt

Dus werkelijk helemaal niks bijdraagt. En als dat je insteek is en je verder niks wenst bij te dragen, reageer dan ook gewoon helemaal niet. Want hiermee verpest je het dus voor anderen die wel een zinvolle bijdrage wensen te leveren of mensen die mee willen lezen in de hoop er iets van op te steken zodat ze de race beter kunnen volgen. Dat is namelijk het hele punt van die topics. En als je dat doet, dan mag je ook echt wel eens "emotioneel" op iets reageren. Want ik lees dus ook echt vrijwel elke reactie en heb dat gedaan sinds het eerste topic in 2016. Geloof me dat ik wel een beeld heb van mensen en je echt geen flinke schop zal geven als je even iets hebt. Het wordt pas een probleem als het structureel is en/of het gaat overheersen.

Laatste is dat ik dit weekend ook heb nagedacht over wat andere dingen, waaronder @basvn zijn tag reactie. Want ergens wil ik dit zelf ook helemaal niet hoeven te verbieden en zou ik dit wel terug willen hebben, maar niet met de eindeloze slowchat die erop kan volgen. Het is niet iets dat denk ik meteen terug kan komen, maar ik wil het zeker ook niet uitsluiten als het gewoon weer eens een paar races goed gaat. Want een deel van deze regels zijn er ook omdat het helemaal niet meer ging en ik per race de sfeer slechter zag worden, het niveau lager en mensen al dan niet publiekelijk vertrokken.
Helemaal mee eens, ik vond de trainingen en kwalificatie al veel beter geworden :)
Ik benijd jullie niet want als je de race kijkt en er gebeurd gewoon uren letterlijk niets, dat moet zwaar zijn voor de moderators.Want ik/je weet dat de boel los gaat dan.
Volgende week is Zandvoort(met de fiets, vervelende reclame ;) ) Dan vrees ik dat het nog erger gaat worden voor jullie.

Ik zou niet graag in je schoenen willen staan. Ik kan niet eens een race kijken met het forum erbij(dan mis ik elke actie, ja opa verteld ;) )
Maar mijn vraag is eigenlijk: Heb je nog wel plezier met de races?

• matthijst
Transportman schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:17:
[...]

Maar dat is het nou juist, een forum is geen chatbox, een forum is in principe voor discussies. Als het om slowchat e.d. gaat, is een forum in principe niet het geschiktste medium om te gebruiken. Het kan natuurlijk wel, maar er is door de mods aangegeven dat het hier specifiek niet wenselijk is.
Discussies tijdens de race? Mwah.
Toch even melden, ook als reactie op @DaniëlWW2 die het over "afgepakte speeltjes" heeft (al heb ik geen idee of dat een reactie op mijn posts in feedback is): ik heb zelf 11x gepost in het afgelopen racetopic, grotendeels alleen meegelezen op vakantie aan het zwembad (om te zien wanneer de race weer van start ging).
Ik heb me niet gestoord aan die 1400 posts. En vind het opmerkelijk dat er zoveel reports uit zo'n topic komen. Gok dat die dan vooral over "slowchat" gaan, of mensen hebben wel een erg dunne huid als ze de noodzaak voelen om door een forum post gekwetst te raken.

Zoals ik al zei: dit was ook wel een bizarre race en mijn irritatie kwam vooral doordat het topic op slot ging tijdens het wachten. Dacht zal eens in feedback kijken en warempel: daar hadden meer mensen last van :>

[Voor 7% gewijzigd door matthijst op 31-08-2021 09:09]

• Loveless85
  • Nu online
Outerspace schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:32:
Mijn persoonlijke mening is dat GoT geen chatbox is. Als modteam kijken we naar de mogelijkheden.
Aldus Moderator General Chat

;) :>

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07:16
Kleine vraag aan de modjes.
Naar Zandvoort gaan een hoop mensen, die zich nu aardig verzamelen in het huidige Zandvoort topic met vragen en antwoorden of ervaring te delen. Is er ruimte om dit topic te behouden hiervoor ook dit weekend? Vooral vrijdag zullen mensen hun ervaring delen die voor anderen interessant is. (Wat wel en niet naar binnen kwam, reis hindernissen etc.)

• toolkist
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:05:
Ik heb me niet gestoord aan die 1400 posts. En vind het opmerkelijk dat er zoveel reports uit zo'n topic komen. Gok dat die dan vooral over "slowchat" gaan, of mensen hebben wel een erg dunne huid als ze de noodzaak voelen om door een forum post gekwetst te raken.

Zoals ik al zei: dit was ook wel een bizarre race en mijn irritatie kwam vooral doordat het topic op slot ging tijdens het wachten. Dacht zal eens in feedback kijken en warempel: daar hadden meer mensen last van :>
Vooral een lekker negatief oordeel vellen over degenen die een TR indienen ja.... 8)7

• Kneddah
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 09:24
[...]
Voor het gemak vergeten we even dat er geen duimpjes omlaag gegeven kunnen worden :+

• matthijst
Duimpje omlaag omdat je het topic graag dicht ziet? OK.
Dan ken je toch gewoon niet meer meelezen lijkt me :+

• Napo
  • Niet online

Napo

[...]

En vind het opmerkelijk dat er zoveel reports uit zo'n topic komen. Gok dat die dan vooral over "slowchat" gaan, of mensen hebben wel een erg dunne huid als ze de noodzaak voelen om door een forum post gekwetst te raken.
Een conclusie die je staaft op eigen interpretatie en eigen verwachtingen bij het topic. Daarnaast is het inzicht in de TR's er natuurlijk niet voor buitenstaanders en is elke conclusie die men hier buiten de mods trekken gestaafd op een gebrek aan informatie.

Daarnaast is een TR wel wat breder dan enkel praktisch voor posts waar je je gekwetst door voelt (waarbij een verschil van mening mijns inziens geen TR verdient afhankelijk van de manier waarop het gebracht wordt). Ik kan zeker wel begrjpen dat er TR's worden ingedien indien het te ver offtopic gaat, de klaagzang over ZIggo en Hamilton weer langskomt

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 09:18
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er voor spannends achter die rapporteer knop zit, want heb daar volgens mij nog nooit op gedrukt...? Laat het gewoon lekker gaan joh. Bij Racisme ok, verder zal het wel. Of leg die telefoon gewoon weg als je F1 zit te kijken. Zie je ook nog eens wat van de race.

• Kenhas
  • Laatst online: 22-09 18:37
DaniëlWW2 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:57:
...We vragen je om niet eindeloos te lopen zeuren over iets en het nog een beetje fatsoenlijk te houden...
Mooie post. Bovenstaande is wat voor mij persoonlijk het belangrijkste is. Naast nietszeggende boodschappen, kunnen discussies over onbenulligheden soms uit de hand lopen en de toon wordt altijd grimmiger met iedere post. Er moet een moment zijn dat er beseft wordt dat men verschilt van mening en dat je de andere toch niet gaat kunnen overtuigen van je gelijk. En ik geef toe dat ik ook wel naar mezelf kijk. Niet qua taalgebruik (denk dat ik toch redelijk beleefd blijf) maar de neiging om toch maar nog eens te reageren op iets. Ik

Ik heb wel nog enkele bedenkingen maar hier plaatsen zou teveel aanzien worden als openlijke kritiek op moderators terwijl ze niet zo bedoeld zouden zijn. Aan de andere kant zijn die bedenkingen te verwaarloosbaar om mensen lastig te vallen met een DM.
Ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen. Denk dat de GP van Nederland een mooie test gaat zijn. Mensen die anders weinig reageren, die nu opeens wel in actie gaan schieten en zo... Denk dat er de moderators nog een druk weekend wacht ;)

• Loveless85
  • Nu online
Als we het dan toch hebben over nutteloze posts en het tegengaan daarvan. Het gaat nu voor de 2309923e keer over of je écht geen bammetjes mee mag naar Zandvoort, of echt je SLR camera niet mag, of ze echt zo streng zijn, dat ze toch juist niet zijn in Oostenrijk/Spa/waardanook.

Nutteloze discussie op dit punt lijkt me, het staat in de regels, natuurlijk is de vraag of de soep zo heet wordt gegeten, maar het is de eerste keer dat deze GP wordt gehouden in 35 jaar, dus om de dag weer terugkomen op dat dat ECHT HEEL STOM IS, of men IEDERE EURO UIT DE BEZOEKERS WIL PERSEN!!111!!11 voegt weinig toe, evenmin of je met een bammetje met kaas ipv ham wel binnenkomt...

• Plenkske
  • Nu online
Loveless85 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:22:
Als we het dan toch hebben over nutteloze posts en het tegengaan daarvan. Het gaat nu voor de 2309923e keer over of je écht geen bammetjes mee mag naar Zandvoort, of echt je SLR camera niet mag, of ze echt zo streng zijn, dat ze toch juist niet zijn in Oostenrijk/Spa/waardanook.

Nutteloze discussie op dit punt lijkt me, het staat in de regels, natuurlijk is de vraag of de soep zo heet wordt gegeten, maar het is de eerste keer dat deze GP wordt gehouden in 35 jaar, dus om de dag weer terugkomen op dat dat ECHT HEEL STOM IS, of men IEDERE EURO UIT DE BEZOEKERS WIL PERSEN!!111!!11 voegt weinig toe, evenmin of je met een bammetje met kaas ipv ham wel binnenkomt...
Heb je via "rapporteer" dit al doorgezet ? Lijkt erop dat moderators nog niet veel in de gaten hebben in het zandvoort topic.

• Loveless85
  • Nu online
Plenkske schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:31:
[...]

Heb je via "rapporteer" dit al doorgezet ? Lijkt erop dat moderators nog niet veel in de gaten hebben in het zandvoort topic.
Nee, ik vond het niet perse policy-overschrijdend oid, vooral een beetje storend. Dus wilde het eerst hier aan de kaak stellen, maar je hebt gelijk.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 06:38
Waarom is het F1 topic van België nog open? En is het oude Zandvoort topic omgedoopt als F1 topic van Nederland? (ivm ontbreken topicstart met info).

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• tweakduke

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Topicstarter
LA-384 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 05:55:
Waarom is het F1 topic van België nog open? En is het oude Zandvoort topic omgedoopt als F1 topic van Nederland? (ivm ontbreken topicstart met info).
Gebeurt niet vaak nee, maar bij deze topic van België gesloten en het race topic van Zandvoort is er nu ook. :)

[F1 2021] Race 13 GP van Nederland

Tweakers Discord

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:04

sjaool

Every life should have 9 cats

tweakduke schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:02:
[...]

Gebeurt niet vaak nee, maar bij deze topic van België gesloten en het race topic van Zandvoort is er nu ook. :)

[F1 2021] Race 13 GP van Nederland
Is het niet handig om de link naar het nieuwe race topic ook in de laatste post van het gesloten race topic te plaatsen? Dan hoef je namelijk niet eerst naar de topic warning om het nieuwe race topic te vinden. Het maakt niet of dat dan al geopend is maar dan kan je hem alvast pinnen in Chrome of bookmarken. :)

"When you grow up your heart dies"

• Kenhas
  • Laatst online: 22-09 18:37
sjaool schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:07:
[...]

Is het niet handig om de link naar het nieuwe race topic ook in de laatste post van het gesloten race topic te plaatsen? Dan hoef je namelijk niet eerst naar de topic warning om het nieuwe race topic te vinden. Het maakt niet of dat dan al geopend is maar dan kan je hem alvast pinnen in Chrome of bookmarken. :)
Als er drie weken tussen races zitten, is het niet echt handig om een link te zetten naar een topic dat nog niet bestaat.

En als je volgende link gebruikt, kom je volgens mij automatisch in het overzicht: Topicreeks: [F1 2021] Racetopics
Maar misschien verandert die link iedere keer. Weet ik nie

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sjaool schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:07:
[...]

Of abonneren op een topic reeks.

• sjaool

sjaool

Kenhas schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:23:
[...]

Als er drie weken tussen races zitten, is het niet echt handig om een link te zetten naar een topic dat nog niet bestaat.

En als je volgende link gebruikt, kom je volgens mij automatisch in het overzicht: Topicreeks: [F1 2021] Racetopics
Maar misschien verandert die link iedere keer. Weet ik nie
Dat weet ik daarom zei ik ook om hem alvast te bookmarken of vastzetten. Het scheelt je redelijk wat zoeken en klikken naar de verschillende topics om de uiteindelijke link te vinden. ;)

• sjaool

sjaool

MikeyMan schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:25:
[...]

Of abonneren op een topic reeks.
Het is net zoiets als dat er een link wordt geplaatst naar het niet topic als een andere vol is, gewoon een extra service. Dan kun je doorlezen zonder te hoeven zoeken. ;)

[Voor 7% gewijzigd door sjaool op 02-09-2021 08:27]

• tweakduke

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Topicstarter
Ik heb hem erbij gezet @sjaool :)

Tweakers Discord

• AGee
  • Niet online

AGee

sjaool schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:26:
[...]

Het is net zoiets als dat er een link wordt geplaatst naar het niet topic als een andere vol is, gewoon een extra service. Dan kun je doorlezen zonder te hoeven zoeken. ;)
Met de knopjes naast de topic-titel kun je direct scrollen tussen de topics in een reeks, dus ook naar het volgende race-topic :)

• sjaool

sjaool

AGee schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:36:
[...]

Met de knopjes naast de topic-titel kun je direct scrollen tussen de topics in een reeks, dus ook naar het volgende race-topic :)

[Afbeelding]
Die kende ik nog niet. Thanks! ;)

• Plenkske
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
En ook nog met blauwe achtergrond eronder :)

• toolkist
  • Niet online
Nu er 2 Zandvoort topics zijn is het wellicht handig om de topicwarnings voor die beide topics aan te passen en daarin te zetten wat je waar mag posten?
Bv dat het race topic dus echt puur inhoudelijk voor de race is en dat vragen over vervoer/plaatsen en foto\s
van 'kijk ik zit hier op deze tribune wel zwaaien he' in het andere Zandvoort topic (die 200+ pagina's) mogen?

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• tweakduke

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Topicstarter
toolkist schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:10:
Nu er 2 Zandvoort topics zijn is het wellicht handig om de topicwarnings voor die beide topics aan te passen en daarin te zetten wat je waar mag posten?
Bv dat het race topic dus echt puur inhoudelijk voor de race is en dat vragen over vervoer/plaatsen en foto\s
van 'kijk ik zit hier op deze tribune wel zwaaien he' in het andere Zandvoort topic (die 200+ pagina's) mogen?
Ik vermoed dat het zich vanzelf uitwijst, als het nodig is kunnen we altijd nog even wat verder verduidelijken.

Dan in ander nieuws: Voor dit race weekend is er als proef een Discord kanaal geopend op de Tweakers Discord server. Voor de slow-chat is dit een alternatieve oplossing. Dus wil je het proberen, gebruik dan bovenstaande link om op de server te komen.

Tweakers Discord

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:34

Damian

Insane Obtrusion

tweakduke schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:51:
[mbr]Voor dit race weekend is er als proef een Discord kanaal geopend op de Tweakers Discord server. Voor de slow-chat is dit een alternatieve oplossing. Dus wil je het proberen, gebruik dan bovenstaande link om op de server te komen. [/mbr]
Sorry hoor, maar moet nu toch even iets kwijt.

Ik vind die hele versplintering die er gaande is en het gezeur over slow-chat e.d. een hele nare ontwikkeling. Ik kwam hier altijd graag omdat het hier juist een gezellige boel was, er lekker over F1 werd gebrabbelt. Dat het af en toe semi-offtopic was nam ik voor lief.

Maar met de weg die er nu ingeslagen word door de Tweakers modjes word het er echt niet leuker op. Dat belagelijke F1 Randzaken topic slaat ook echt werkelijk nergens op. Je hebt het hoofd F1 topic en per race een topic, en daar moet het bij blijven.

Maar ook dit bericht zal wel weer weg gemod worden... Blergh...

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• tweakduke

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Topicstarter
Damian schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:58:
[...]

Sorry hoor, maar moet nu toch even iets kwijt.

Ik vind die hele versplintering die er gaande is en het gezeur over slow-chat e.d. een hele nare ontwikkeling. Ik kwam hier altijd graag omdat het hier juist een gezellige boel was, er lekker over F1 werd gebrabbelt. Dat het af en toe semi-offtopic was nam ik voor lief.

Maar met de weg die er nu ingeslagen word door de Tweakers modjes word het er echt niet leuker op. Dat belagelijke F1 Randzaken topic slaat ook echt werkelijk nergens op. Je hebt het hoofd F1 topic en per race een topic, en daar moet het bij blijven.

Maar ook dit bericht zal wel weer weg gemod worden... Blergh...
Ik mod hem niet weg, maar zet hem even op de juiste plek. Ik hoef neem ik aan niet weer uit te leggen waarom de wijziging is doorgevoerd.

De Discord server is er en we proberen het gewoon eens hoe dat loopt als die erbij is. Dit is vooral om de zinloze slow-chat in het topic te verminderen, zodat het daar ook leuk blijft.

Het randzaken topic haalde de angel toen uit de oneindige Hamilton discussie. In de voetbal hoek hebben we ook een randzaken topic en die ligt evengoed van tijden stil en wordt af en toe gebruikt als er bijvoorbeeld weer eens een clash is geweest tussen supporters. Het werkt beter om dat soort zaken gescheiden te houden.

Tweakers Discord

• EJlol
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Uit de topic warning van het race topic:
Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc meer toestaan.
>:)

En "hetzelfde geld" is met dt uiteraard.

[Voor 9% gewijzigd door EJlol op 02-09-2021 13:39]

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Nooit geweten. Handig.

Verder is het stuk van over de moderatie vrij helder. Kan me er goed in vinden en hoop dat het helpt.
Ik hoop alleen wel dat @DaniëlWW2 zelf ook een modus vindt om nog wel van het racen zelf te blijven genieten.

• Plenkske
  • Nu online
@DaniëlWW2 en andere mods

Het race topic is op dit moment meer een "we zeiken alles af omdat het op Zandvoort is" topic.
Als dit zo blijft dit weekend dan ben je dus weer terug bij af.

• Justevo
  • Laatst online: 21-09 23:48
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:00:
De hele wereld weet het weer voordat de FIA het bekend maakt. Gelukkig hebben we toch nog wat FIA gepruts gehad. Begon me al zorgen te maken. :+ :z
Zure reacties over de FIA worden niet gewaardeerd.
-
Verplaats het gewoon terug naar het topic. Je weet heel goed dat het hier niks te zoeken heeft. Kritiek geven betekent kritiek incasseren.

[Voor 18% gewijzigd door Justevo op 04-09-2021 12:13]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Justevo schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:03:
[...]
Zure reacties over de FIA worden niet gewaardeerd.
1) Lees het nog eens goed. Er is geen frustratie bij mij en het is ook niet eindeloos. Het is een observatie met een vleugje cynisme die ik humoristisch afdoe. ;)
Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
2) Dan een persoonlijke aantekening. Vindt je het nu werkelijk verstandig om me zo en ook bewust te gaan uitdagen? Want het is me wel duidelijk dat je die regels die we hier hebben ingevoerd, dus helemaal niks vind. Ook is me duidelijk dat je er al herhaaldelijk niks van hebt aangetrokken. En nu denk je dat je iets gevonden hebt op de minste gronden. Voor mij is dit lastig anders uit te leggen dan een trol reactie en dat is dus niet handig. Want ik ben ook maar een mens en ik probeer ook een beeld te vormen over mensen hun insteek in een topic met reactiegedrag. En nu geef je mij het idee dat je niet bereid bent om een bijdrage te leveren. Moet ik uitspellen wat hier onverstandig aan is? Ik zeg het je maar, want je helpt jezelf hier dus ook echt niet mee.

Nota bene is die regel er dus ook niet om alles te verbieden. Die regel is er om het eindeloze drammen te stoppen.

• Justevo
  • Laatst online: 21-09 23:48
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:16:
[...]

1) Lees het nog eens goed. Er is geen frustratie bij mij en het is ook niet eindeloos. Het is een observatie met een vleugje cynisme die ik humoristisch afdoe. ;)

[...]

2) Dan een persoonlijke aantekening. Vindt je het nu werkelijk verstandig om me zo en ook bewust te gaan uitdagen? Want het is me wel duidelijk dat je die regels die we hier hebben ingevoerd, dus helemaal niks vind. Ook is me duidelijk dat je er al herhaaldelijk niks van hebt aangetrokken. En nu denk je dat je iets gevonden hebt op de minste gronden. Voor mij is dit lastig anders uit te leggen dan een trol reactie en dat is dus niet handig. Want ik ben ook maar een mens en ik probeer ook een beeld te vormen over mensen hun insteek in een topic met reactiegedrag. En nu geef je mij het idee dat je niet bereid bent om een bijdrage te leveren. Moet ik uitspellen wat hier onverstandig aan is? Ik zeg het je maar, want je helpt jezelf hier dus ook echt niet mee.

Nota bene is die regel er dus ook niet om alles te verbieden. Die regel is er om het eindeloze drammen te stoppen.
1. Dat is dan jouw mening. Ik vond het van precies dezelfde orde. Maar als moderator mag je dat natuurlijk zelf bepalen om je straatje schoon te vegen. Vooral doen dan.

2. Uitdagen? Waar moet ik me überhaupt zorgen over maken of ik jou wel of niet uitdaag? Als het iemand anders was geweest had ik precies hetzelfde gezegd. Je spreekt anderen ergens op aan maar geeft daarna zelf het verkeerde voorbeeld. Een emoticon erachter zetten maakt het niet ineens "grappig".

Binnen een paar minuten stond mijn post op +5 of zo, dus blijkbaar zijn er meer mensen die jouw moderaties niet kunnen waarderen. "Ik zeg het je maar."

• Napo
  • Niet online

Napo

Outerspace schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:44:
[mbr]Ik heb genoeg gelezen over de statistieken van Memphis en of ie wel een topper is. Iedereen mag dat voor zichzelf bepalen. Move on ;)[/]
Is het niet de essentie van een discussieforum dat men over bepaalde zaken kan blijven discusseren. De een kan iets niets vinden en dat onderbouwd aangeven een ander kan een andere mening toebedeeld zijn.

Waarom het zo plat slaan van discussies?

Als men de discussie niet wil volgen over een specifieke speler - want er zijn er gewoon meerdere gaande - kunnen ze er voorbij scrollen. Dat men zaken noemt als "get a life" omdat het wat langer over een specifiek onderwerp gaat is wel ok?

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Omdat we er maar over door blijven gaan en we elkaar toch geen gelijk geven. Dan is een discussie ook niet nodig, als we elkaar proberen te overtuigen en er toch niet in mee gaan.

• Napo
  • Niet online

Napo

Het doel is toch ook niet om elkaar gelijk te geven?

Het is het delen van perspectieve die in een subjectieve sport als voetbal interesant zijn. Het is geen feit dat een bepaalde speler de beste optie is voor een postiie of de spelopvatting, juist verschil in perspectief kan daarbij een nieuw inzicht geven. Dat er een set aan users andere uitgangspunten hebben is iets wat het interesant houdt en zolang de disucssie respectvol (en zover ik zie is dat op dit moment zo) en met enige onderbouwing kan je daar inderdaad langer over door blijven gaan.

Wat te lang is blijft dan de vraag (waar ik wel in mee kan gaan overigens)

• toolkist
  • Niet online
Ik zie het nut van de ingreep ook niet echt. Heel die Depay discussie kan me weinig interesseren, dus reageer ik er gewoon (nagenoeg) niet op.
En dat z'n voor- en tegenstanders het er toch nooit over eens worden, tja dat is met zo'n beetje alles wat clubvoorkeur gerelateerd is in het voetbal.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Het is als slowchat in de F1 topics, maar dan ook nog eens heel fel. Het overstemt alles en eventuele interessante posts worden ondergesneeuwd onder het gedram en geschreeuw van een paar users. Als zo'n topic het niveau haalt dat Messi maar een zo-zo speler is, dan lijkt het me hoog tijd dat "gesprek" dood te laten bloeden.

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:55:
Het is als slowchat in de F1 topics, maar dan ook nog eens heel fel. Het overstemt alles en eventuele interessante posts worden ondergesneeuwd onder het gedram en geschreeuw van een paar users. Als zo'n topic het niveau haalt dat Messi maar een zo-zo speler is, dan lijkt het me hoog tijd dat "gesprek" dood te laten bloeden.
Dus als iemand een afwijkende mening heeft die velen niet kunnen/willen begrijpen dan moet er maar ingegrepen worden om het zo dood te laten bloeden?

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 07:58

snmght

imho dan he

toolkist schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:32:
Ik zie het nut van de ingreep ook niet echt. Heel die Depay discussie kan me weinig interesseren, dus reageer ik er gewoon (nagenoeg) niet op.
En dat z'n voor- en tegenstanders het er toch nooit over eens worden, tja dat is met zo'n beetje alles wat clubvoorkeur gerelateerd is in het voetbal.
Agreed. In feite is er maar vrij weinig waar we het roerend over eens worden in dat topic, slotje dan maar? :+

Ik schaar me in het kamp dat de ingreep niet nodig is. De discussie bloedt vanzelf dood als de participanten hem zat zijn (of zodra een andere discussie het overneemt) en zo lang de toon binnen de kaders blijft mag dat zo kort of lang duren als nodig is imho.

[Voor 4% gewijzigd door snmght op 07-09-2021 12:31]

WZAWZDB | "Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Napo
  • Niet online

Napo

gambieter schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:55:
Het overstemt alles en eventuele interessante posts worden ondergesneeuwd onder het gedram en geschreeuw van een paar users.
Dat is niet hetgeen ik ervaren heb. Onderwerpen met veel verschillende zienswijzes hebben sneller meer reacties die potentieel zaken ondersneeuwen maar ik kan niet echt voor de geest halen wat er nu daadwerkelijk ondergesneeuwd is maar wellicht kan je jouw licht hierop laten schijnen.
Als zo'n topic het niveau haalt dat Messi maar een zo-zo speler is, dan lijkt het me hoog tijd dat "gesprek" dood te laten bloeden.
Het is een bijzondere ontwikkeling in een discussie, dat zeer zeker maar het is eenieder zijn goed recht om een speler als zo-zo te bestempelen, daar kan je het mee eens zijn of oneens. Zo ook dat speler X of Y er helemaal niets van kan, puur feitelijk bekeken is dat niet de waarheid en moeten we die discussies dan wel of niet afkappen en zo niet, waar trek je de lijn?

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Ik constateer wederom dat in elk geval een deel van de mods actief in het voetbalgedeelte clueless is als het aankomt op niet inhoudelijke antipathieën die iedere keer maar weer terugkomen.

Kijk, iedere speler kan eens slecht spelen. En iedere trainer wisselt wel eens kut. En als dat zo is kunnen we dat gewoon nuchter constateren. Maar daar gaat dit niet over.

Er is hier een select clubje dat er een handje van heeft bepaalde spelers (of trainers) zo onder een vergrootglas te leggen dat het werkelijk nooit goed is. Een speler kan talloze assists of goals voor Oranje op de naam hebben en een vaste plek hebben bij Europese topclubs maar dan nog zou zo'n speler niet in de basis van Oranje horen. Nu is het Wijnaldum, eerder De Vrij, dan weer Dumfries en vroeger was het bijvoorbeeld van Bommel of zelfs Kluivert.

Ik ben daar een beetje klaar mee. Het is als discussiëren over het klimaat met iemand die ontkent dat het klimaat verandert. En als daar in het klimaattopic op gemodereerd wordt, waarom dan niet hier?

Het verneukt in mijn ogen iedere discussie als bij een fucking 3-0 voorsprong en een swingend Oranje op basis van twee kutballen een gewaardeerd international wordt afgeschreven voor Oranje.

• toolkist
  • Niet online
Het denk ik is toch echt je eigen probleem dat je geen enkele vorm van kritiek op Wijnaldum kunt accepteren van 'dat groepje'.
2 posts met kritiek en je kunt er vergif op innemen dat er een post van jou volgt over hoe dat niet zo is, hoe het anti dit en dat is, hoe het altijd weer dezelfden zijn (valt @remco112 ook in die groep? gezien hij precies hetzelfde zegt als 'dat groepje'), hoe het getroll is, etc.
Er zijn mensen hier die Depay niks vinden, er zijn er die Wijnaldum niks vinden, er zijn er die vd Beek niks goed zien doen, etc. Laat ze lekker en negeer het als het je niet aanstaat.

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07:16
toolkist schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:27:
Het denk ik is toch echt je eigen probleem dat je geen enkele vorm van kritiek op Wijnaldum kunt accepteren van 'dat groepje'.
2 posts met kritiek en je kunt er vergif op innemen dat er een post van jou volgt over hoe dat niet zo is, hoe het anti dit en dat is, hoe het altijd weer dezelfden zijn (valt @remco112 ook in die groep? gezien hij precies hetzelfde zegt als 'dat groepje'), hoe het getroll is, etc.
Er zijn mensen hier die Depay niks vinden, er zijn er die Wijnaldum niks vinden, er zijn er die vd Beek niks goed zien doen, etc. Laat ze lekker en negeer het als het je niet aanstaat.
Of bepaalde trainers, ik laat het ook maar waaien. Als het te erg is sla ik het hele topic een paar dagen over. Morgen weer een dag.

• Napo
  • Niet online

Napo

toolkist schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:27:
En dat staat iedereen vrij maar je kan wel afvragen of die personen dat dan ook bij iedere moment waar kritiek geleverd kan worden het stokpaard direct weer van stal gehaald moeten worden.

Ik heb de hoop dat het voetbaltopic niet de situatie gaat bereiken wat men in de F1 topics wel gelukt is zijnde topicwarnings die stellen dat het oneindigde gezeur op Hamilton wel eens genoeg is geweest. Hebben we dat stadium inmiddels bereikt? Mijn inziens wel met Depay zowel binnen als buiten wedstrijden en dat is niet heel erg productief en dat is één voorbeeld van velen die je neer kan zetten.

Het "gewoon" negeren wordt overigens ook te pas en te onpas erbij gehaald. In theorie ja, maar in de praktijk blijven er zaken terugkomen die een constante impact hebben op de sfeer, dan mag daar wel eens iets aan gedaan worden.

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 07:58

snmght

imho dan he

D-e-n schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:52:

Ik ben daar een beetje klaar mee. Het is als discussiëren over het klimaat met iemand die ontkent dat het klimaat verandert. En als daar in het klimaattopic op gemodereerd wordt, waarom dan niet hier?
Daar zit toch wel degelijk wat minder ruimte voor eigen interpretatie dan bij de prestaties van een Depay of Wijnaldum. Het blijft wonderlijk hoe lichtgeraakt je keer op keer reageert als deze namen kritiek krijgen. Dat je het er niet mee eens bent of het zelfs onzin vindt prima maar zoals je er nu in zit lijk je kritiek op deze mannen te willen censureren. Over bijzonder gesproken.

Draai het eens om, zullen we dan ook niet keer op keer herhalen dat deze mannen (mening overigens) zo geweldig belangrijk cruciaal fenomenaal onmisbaar zijn voor Oranje? Zullen we het misschien helemaal niet meer over ze hebben? Zero tolerance, we praten gewoon niet meer over ze. Opgelost. |:(

WZAWZDB | "Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee