Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Reageer of normaal of niet. Op deze manier zet je de boel zelf alleen maar onnodig scherp.Outerspace schreef op donderdag 7 november 2024 @ 16:07:
[...]
Laat die discussie maar aan mij over
subtiele hint
[ Voor 20% gewijzigd door Outerspace op 08-11-2024 07:39 . Reden: Dit soort opmerkingen voegen niks toe ]
Zero.
Nvm.Pelox schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 06:54:
[...]
[Mbr]Reageer of normaal of niet. Op deze manier zet je de boel zelf alleen maar onnodig scherp. [/]
[ Voor 15% gewijzigd door Pelox op 08-11-2024 08:44 ]
Zero.
Moderator is een Twente fan lijkt het?toolkist schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:58:
Wat is dit nou weer voor bullshit @tweakduke ... slecht geslapen ofzo?
Volgens mij was er niet zoveel mis. Heel raar.
[ Voor 9% gewijzigd door Trishul op 10-11-2024 15:01 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
helemaal nikscheiron schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:00:
Was er zo veel aan de hand in het Nationale clubtopic?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Nou, hierom:Gynnad schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:00:
Vanwaar gaat het topic nu ineens dicht, lijkt mij vrij weinig aan de hand?
Goed , ik wil de wedstrijd kijken dus dan gaat het topic op slot.
Als topics dicht moeten omdat je wat anders te doen hebt dan zullen we nog vaker gaan zien dat bepaalde topics dicht gaan..
Het kansloze gebash op de scheidsrechter is een tendens wat al langer gaande is. En de arbitrage beschuldigen van omkoping of clubvoorkeur is iets waar we totaal niet voor staan.
Het is simpelweg Tweakers onwaardig. Hou het eens constructief en gezellig in de topics. Ik zal hem zo weer open doen, hopelijk kan het normaal.
Kansloos? Lijkt me dat de arbitrage van dienst met in ieder geval drie dwalingen toch besproken mag en kan worden?!tweakduke schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:09:
Het kansloze gebash op de scheidsrechter is een tendens wat al langer gaande is.
XXXVI
Sorry, maar er was niks schokkend aan de hand, een domme opmerking van een eendagsvlieg, mod die gewoon weg en als het gekker word dan deel je een temp-ban uit. Wat je niet moet doen is een topic dichtgooien, dan dupeer je iedere bezoeker van het topic. Serieus, dan snap je er weinig van.tweakduke schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:57:
Goed , ik wil de wedstrijd kijken dus dan gaat het topic op slot.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
[ Voor 72% gewijzigd door Outerspace op 10-11-2024 16:40 ]
Jazeker, ik snap ook wel dat men ergens een kaart voor ziet of niet. Maar de beschuldigingen die daarna volgen zijn wel kansloos.ephymerous schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:11:
[...]
Kansloos? Lijkt me dat de arbitrage van dienst met in ieder geval drie dwalingen toch besproken mag en kan worden?!
Er is geen sprake van een constructieve en fatsoenlijke discussie, men knalt maar de frustratie in het topic.
Allemachtig zeg.
Misschien beter ff een break nemen vanmiddag van het modden en gewoon de wedstrijd kijken?
O.b.v. een of twee posts dan meteen een topic dichtgooien lijkt me teveel van het goede, niet? Je had ze geloof ik al gemodereerd, dus al ingegrepen. Waarom dan alsnog op slot met zo'n mededeling? Dat riekt naar handelen vanuit emotie.tweakduke schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:09:
Nee, ik ben niet voor Twente, integendeelMaar de insinuaties die naar mij al worden gedaan, zijn evengoed het probleem hoe makkelijk men maar wat roept.
Het kansloze gebash op de scheidsrechter is een tendens wat al langer gaande is. En de arbitrage beschuldigen van omkoping of clubvoorkeur is iets waar we totaal niet voor staan.
Het is simpelweg Tweakers onwaardig. Hou het eens constructief en gezellig in de topics. Ik zal hem zo weer open doen, hopelijk kan het normaal.
Dit heeft niks met modden te maken, helemaal niks. Jaren lang zelf aan de knoppen gezeten, je bent er voor de bezoekers, niet voor jezelf.toolkist schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:13:
Misschien beter ff een break nemen vanmiddag van het modden en gewoon de wedstrijd kijken?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Of mag Oliver wel corrupt genoemd worden bv?
[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025
Daarnaast zijn het altijd dezelfde personen die er over lopen te zeuren. Dus gewoon helemaal terecht wat mij betreft.
:strip_exif()/f/image/PpVsjht5UF6lCli7Yak2wceq.png?f=user_large)
@tweakduke - Benieuwd waarom de post 'Hoe is dit geen kaart' wordt verwijderd, mag je je tegenwoordig niet meer verbazen dat een bepaalde actie geen kaart oplevert? Actie was vol op de voet/enkel van Taylor, een gele kaart zou niet meer dan terecht zijn geweest.
Zoals eerder aangegeven door andere, mod de post die ongepast zijn, maar hier was niets ongepast aan en ook geen belediging o.i.d. richting de scheidsrechter.
[ Voor 21% gewijzigd door Gynnad op 10-11-2024 15:30 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Slaat als een tang op een varken. Hoezo is het gewoon helemaal terecht? We hebben het over een topic dat op slot gegooid is he.Advizor schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:25:
'Het flamen op de arbitrage is not done' staat gewoon in de topic warning.
Daarnaast zijn het altijd dezelfde personen die er over lopen te zeuren. Dus gewoon helemaal terecht wat mij betreft.
Waarom is *exact* hetzelfde gedrag wel toegestaan in het F1 topic? Zoek voor de grap eens in het laatste race topic op Herbert...Orion84 schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:31:
Hetzelfde gedrag ook richting de arbitrage, precies waarom er moderatie nodig was.[/modbreak]
Ik snap jouw reactie. Tegelijkertijd vind ik dit ook weer een beetje overdreven, want de kritiek op de mod kwam na zijn ingrijpen en reactie. Zoveel was er namelijk niet aan de hand in dat topic lees maar terug.Orion84 schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:31:
[modbreak]Mag 't een beetje minder richting de moderatie?
Dat je het er niet mee eens bent dat het topic op slot ging kan ik me voorstellen, maar moet dat nou echt meteen vergezeld gaan van "bullshit", insinuaties dat de moderator voor Twente is, "elk niveau onwaardig", "belachelijk" en ander gesneer?
Hetzelfde gedrag ook richting de arbitrage, precies waarom er moderatie nodig was.[/modbreak]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Terecht dat ie op slot ging.Trishul schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:31:
[...]
Slaat als een tang op een varken. Hoezo is het gewoon helemaal terecht? We hebben het over een topic dat op slot gegooid is he.
Je hebt gelijk over dat punt maar two wrongs doesn’t make one right.Orion84 schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:48:
Dan nog, dan kan je dat hier op een nette manier aankaarten of daar vragen over stellen. De toon die jullie beiden hier aan slaan richting de moderatie is niet hoe we hier met elkaar wensen om te gaan.
XXXVI
Dua mijn voorstel: maak er gewoon een grote safe-space van, dan kom je niet tot de kern van de zaken maar er raken ook geen tere zielen gekwetst.
Dat was dan ook helemaal niet mijn punt. Ik gaf enkel aan dat de toon hier in het feedbacktopic wel wat netter mocht.ephymerous schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:20:
[...]
Je hebt gelijk over dat punt maar two wrongs doesn’t make one right.
Dat zo'n slotje tijdens de wedstrijd verre van ideaal was kan ik me goed voorstellen. Maar wat is dan het alternatief? Dat de moderators druk zijn met dat topic in goede banen leiden met knipjes en sturing, terwijl ze eigenlijk liever zelf ook gewoon van de sport genieten? Of dat we alles maar laten gaan en dan na de wedstrijd een keer gaan puinruimen?
Uiteindelijk begint het allemaal wel met mensen die blijkbaar niet in staat zijn om hun frustratie voor zich te houden en dat hier op het forum komen spuien, eerst richting de arbitrage en daarna richting de crew hier.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik ben het eigenlijk best met je eens. Waar we van elkaar verschillen is dat het topic eigenlijk amper tot geen reden tot ingrijpen gaf. Natuurlijk kan je -als je gaat zoeken- altijd wel wat vinden. Tegelijkertijd als je het vergelijkt met andere situaties/topics zoals @toolkist terecht deed heel lastig uit te leggen.Orion84 schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:22:
[...]
Dat was dan ook helemaal niet mijn punt. Ik gaf enkel aan dat de toon hier in het feedbacktopic wel wat netter mocht.
Dat zo'n slotje tijdens de wedstrijd verre van ideaal was kan ik me goed voorstellen. Maar wat is dan het alternatief? Dat de moderators druk zijn met dat topic in goede banen leiden met knipjes en sturing, terwijl ze eigenlijk liever zelf ook gewoon van de sport genieten? Of dat we alles maar laten gaan en dan na de wedstrijd een keer gaan puinruimen?
Uiteindelijk begint het allemaal wel met mensen die blijkbaar niet in staat zijn om hun frustratie voor zich te houden en dat hier op het forum komen spuien, eerst richting de arbitrage en daarna richting de crew hier.
Het begint mijn inziens dan ook met een foute inschatting en handelen van een moderator op een terechte constatering dat de arbitrage in dit geval veel reden tot klagen en discussie gaf. Ik zou dat ook gewoon benoemen en doorgaan met het leven
Ingrijpen op deze post begrijp ik dan weer niets van. Zoals ik er naar kijk is het spijkers zoeken op laag water.ephymerous schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:48:
[...]
Het is dat ik je “ken” anders had ik oprecht gedacht dat je de boel aan het opstoken bent. [mbr][De clubkaart trekken is niet nodig[/]? Als FCT supporter mag je gelegenheidsaanvoerder Lindhout dankbaar zijn voor de punt die achterblijft in Enschede.
XXXVI
Er waren meerdere posts waarin de scheids beschuldigd werd van partijdigheid / omgekocht zijn. Dat gaat ver voorbij inhoudelijke reacties over fouten van de scheids en daarvan is ook duidelijk in de topicwaarschuwing aangegeven dat we dat niet willen zien.ephymerous schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:51:
[...]
Ik ben het eigenlijk best met je eens. Waar we van elkaar verschillen is dat het topic eigenlijk amper tot geen reden tot ingrijpen gaf.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dat waren misschien 5 posts?Orion84 schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:55:
[...]
Er waren meerdere posts waarin de scheids beschuldigd werd van partijdigheid / omgekocht zijn. Dat gaat ver voorbij inhoudelijke reacties over fouten van de scheids en daarvan is ook duidelijk in de topicwaarschuwing aangegeven dat we dat niet willen zien.
Er zijn meer gepost waar de scheids partijdig/thuisfluiter genoemd wordt maar die staan er toch nog steeds ondanks dat het zo ongewenst is. Of voor de gein eens checken hoeveel posts er zijn over de partijdigheid van Herbert en hoe de Britse coureurs voorgetrokken worden in de F1.
Prima als jullie besluiten dit gedrag niet op Tweakers te willen omdat het 'Tweakers onwaardig is", maar pas het dan consequent toe?
Maar hoeveel waren het er geweest als tweakduke niet op de rem had getrapt? Nogmaals: ik denk ook dat een modbreak en uitzetten van de quickreply of iets dergelijks in deze een betere optie was geweest dan een slotje waarmee je ook de gebruikers treft die zich wel netjes gedragen. Maar doe niet alsof er niets aan de hand was.
In een ideale wereld zouden we dat ook doen, maar de praktijk is wat weerbarstiger. We zien niet alles, ook niet alles is helemaal vergelijkbaar (In de F1 spelen toch wel wat andere belangen dan in de eredivisie) en zeker daar waar de moderatie pas achteraf gebeurt zullen kleinere misstappen niet altijd worden opgeruimd, omdat dat de moeite niet meer waard is of omdat er domweg geen TRs over zijn ingediend en iets dus aan de aandacht ontsnapt.Er zijn meer gepost waar de scheids partijdig/thuisfluiter genoemd wordt maar die staan er toch nog steeds ondanks dat het zo ongewenst is. Of voor de gein eens checken hoeveel posts er zijn over de partijdigheid van Herbert en hoe de Britse coureurs voorgetrokken worden in de F1.
Prima als jullie besluiten dit gedrag niet op Tweakers te willen omdat het 'Tweakers onwaardig is", maar pas het dan consequent toe?
Eens, maar men hoeft ook niet te doen als of er heel veel aan de hand was. Een argument van 'wat er eventueel had kunnen voorvallen' is een drogreden, daar kan je niks mee. Waar het om gaat is dat er op een manier is ingegrepen die (zeker op/tot dat moment) disproportioneel was. En dat deze ingreep werd gedaan omdat de desbetreffende moderator zelf de wedstrijd wilde kijken en dus daarom het topic op slot ging. Deze twee factoren zijn de aanleiding geweest tot deze discussie. Los van of datgene wat gepost werd wel of niet in de lijn is met het beleid. Het was op dat moment gewoon beheersbaar, bij te sturen en met betere maatregelen te beheersen.Orion84 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:04:
Maar doe niet alsof er niets aan de hand was.
Maar begrijp je ook dat het lastig is om een grens te bepalen omdat in meerdere andere situaties en topics het wel wordt toegestaan? Sport is en blijft emotie. Daarnaast helpt het ook niet dat de mod in kwestie aangeeft de wedstrijd te willen zien en ook posts die niet over een omgekochte scheids gaan weghaalt?Orion84 schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:55:
[...]
Er waren meerdere posts waarin de scheids beschuldigd werd van partijdigheid / omgekocht zijn. Dat gaat ver voorbij inhoudelijke reacties over fouten van de scheids en daarvan is ook duidelijk in de topicwaarschuwing aangegeven dat we dat niet willen zien.
Wat ik een beetje mis is de zelfreflectie op de situatie i.p.v. de situatie te verklaren. En verder houd ik er over op hoor
XXXVI
Maar wat al enige tijd doorettert is dat men vooral continue over de scheidsrechter loopt te klagen. Hoe teams presteren of individuele spelers het doen komt minder aan bod. Tenzij men vooral wat kan klagen. Dat zet een negatieve toon in het topic, wat ik mijn ogen niet nodig is.
Uiteraard moeten we de arbitrage kunnen bespreken, maar hou het dan constructief. Dat een scheidsrechter totaal ongeschikt is, omgekocht is of partijdig is, is dat dus niet.
Als je al enigszins onderbouwt waarom het geel moest zijn, of een penalty of een rode kaart etc. , dan valt er tenminste wat te discussiëren. En volgens mij komt dat alleen maar de sfeer en de kwaliteit van het topic ten goede.
Maar wanneer je dat doet wordt de post als nog verwijderd. Ik refereerde nota bene dat een overtreding van achteren op de enkels gewoon een gele kaart moest zijn en vervolgens wordt de post verwijderd, terwijl de post over omkoping en andere onwenselijke posts op dat moment er nog stonden. Dat wekt net zo goed irritatie optweakduke schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:35:
Als je al enigszins onderbouwt waarom het geel moest zijn, of een penalty of een rode kaart etc. , dan valt er tenminste wat te discussiëren. En volgens mij komt dat alleen maar de sfeer en de kwaliteit van het topic ten goede.
Klagen an sich lijkt me niet het probleem. Als een scheidsrechter slecht is is hij slecht. Maar dan is hij dat vaak twee kanten op. En iedereen is wel eens boos op de scheids, dat hoort er ook een beetje bij.tweakduke schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:35:
Maar wat al enige tijd doorettert is dat men vooral continue over de scheidsrechter loopt te klagen.
Maar er wordt tegenwoordig wel weer erg snel gegrepen naar partijdigheid. Als je dat bedoelt heb je echt een punt. Dan is een wedstrijd net vijf minuten oud en dan wordt er na één gele kaart gedaan of de ene club altijd bevoordeeld wordt en alsof die ene kaart de uitslag gaat beïnvloeden. Nu waren jullie er kennelijk op tijd bij maar doordeweeks is dat vaak moeilijker.
Klopt dat men vragen had / heeft over welke posts werden verwijderd was ook terecht. Er zijn ook echt wel 2 of 3 posts teveel mee in de prullenbak gegaan.Han schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:43:
[...]
Maar wanneer je dat doet wordt de post als nog verwijderd. Ik refereerde nota bene dat een overtreding van achteren op de enkels gewoon een gele kaart moest zijn en vervolgens wordt de post verwijderd, terwijl de post over omkoping en andere onwenselijke posts op dat moment er nog stonden. Dat wekt net zo goed irritatie op
Voor het vervolg moeten we even gaan kijken waar we de lijn leggen wat wel of niet kan. Want eerlijk is eerlijk hoor, de scheidsrechter hield gisteren in enkele gevallen lang de gele kaart op zak. En dan moet je toch op een goede manier de discussie voeren waarom hij afwacht of juist wel de gele kaart pakt.
Was er niet afgesproken dat met name het doortrekken en veralgemeniseren not done zou moeten zijn? Dat is wat mij persoonlijk enorm stoort namelijk: na één fout beslissing wordt het gedaan alsof de club in kwestie altijd benadeeld/bevoordeeld wordt, terwijl dat gewoon feitelijk onzin is. Het is een beetje de "lucky Ajax" en "Kuipvrees" categorie zeg maar. En dat zijn toch vaak dezelfde users, vaak niet eens vaste, die zich daar consequent schuldig aan maken.tweakduke schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:50:
[...]
Voor het vervolg moeten we even gaan kijken waar we de lijn leggen wat wel of niet kan. Want eerlijk is eerlijk hoor, de scheidsrechter hield gisteren in enkele gevallen lang de gele kaart op zak. En dan moet je toch op een goede manier de discussie voeren waarom hij afwacht of juist wel de gele kaart pakt.
Klopt die factoren spelen mee dat de sfeer weer minder wordt. We zijn zelf ook even aan het evalueren hoe we dat het beste aan kunnen pakken.D-e-n schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:55:
[...]
Was er niet afgesproken dat met name het doortrekken en veralgemeniseren not done zou moeten zijn? Dat is wat mij persoonlijk enorm stoort namelijk: na één fout beslissing wordt het gedaan alsof de club in kwestie altijd benadeeld/bevoordeeld wordt, terwijl dat gewoon feitelijk onzin is. Het is een beetje de "lucky Ajax" en "Kuipvrees" categorie zeg maar. En dat zijn toch vaak dezelfde users, vaak niet eens vaste, die zich daar consequent schuldig aan maken.
Dat klopt, sommige tussenstanden/uitslagen trekt eendagsvliegen aan die de etikette van het topic niet kennen en simpel langskomen om wat zout in de wonden te strooien. Daar verander je weinig aan en dat is aan de moderators om daar op in te grijpen. Wat wel opmerkelijk is dat sommige 'vaste bezoekers' van het topic er op in gaan, liefst met een quote van de troll. Dat verbaast mij dan weer. Op trollen moet je niet in gaan, die moet je links laten liggen, ze verdwijnen als het goed is vanzelf weer. Er op reageren genereerd dan weer (te) veel werk voor de moderators.D-e-n schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:55:
Het is een beetje de "lucky Ajax" en "Kuipvrees" categorie zeg maar. En dat zijn toch vaak dezelfde users, vaak niet eens vaste, die zich daar consequent schuldig aan maken.
Ik denk dat op sommige momenten het 'in de geest' van het topic iets meer nageleefd moet worden. Gisteren waren er vrij toevallig drie momenten die je zou kunnen uitleggen als 'nadelig' voor Ajax maar met name moment 3 (op de enkels van Taylor) zorgde voor reuring, met name nadat het in de herhaling getoond werd.
In dat opzicht is die onderbouwing totaal niet nodig aangezien de meeste mensen die op dat moment actief waren in het topic ook daadwerkelijk de wedstrijd aan het volgen waren op TV, dus die weten wat er gebeurt en plaatsen de handeling in perspectief.Als je al enigszins onderbouwt waarom het geel moest zijn, of een penalty of een rode kaart etc. , dan valt er tenminste wat te discussiëren. En volgens mij komt dat alleen maar de sfeer en de kwaliteit van het topic ten goede.
Ik volg het ook wel eens zijdelings (met name andere clubs) en dan vraag ik soms ook wat er aan de hand is in het topic en krijg daar vrijwel altijd antwoord op. Zoiets kan iedereen doen die ergens vragen over heeft. Op het moment dat dáár negatief op gereageerd wordt dan heb je inderdaad met zogenaamde vervelio's te maken.
Er reageert op een later tijdstip nog iemand in het topic of iemand anders zijn Ajax bril wil afzetten. Die heeft ook gekeken maar die zou veel beter kunnen reageren waarom iets in zijn ogen wel/niet terecht was in plaats van dit als 'dooddoener' deponeren (en die opmerking staat as we speak nog steeds).
Wat ik dan weer verwacht had is dat die persoon volgend moment benoemd zou hebben (wat ik nergens benoemd heb zien worden):
:strip_exif()/f/image/Z9e2uENLgxxwM0V5IZUdFW3J.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind dat laatste vaak meer sfeerverziekend dan datgene wat er live gebeurt waar meer emotie bij komt kijken (en dat kun je vrijwel altijd pinnen op enkel PSV, Ajax en Feyenoord). Er is zeer weinig activiteit in het topic bij een Willem II - FC Groningen om maar wat te noemen al zijn er bij Europese wedstrijden altijd veel meer mensen aanwezig.
Wat @Han hierboven zegt is ook een waarheid die staat als een huis. Bij Europese wedstrijden kun je zo een lijstje maken met gebruikers die zich nooit positief zullen uiten over bepaalde clubs maar zodra er iets negatiefs gebeurt met een heel relaas komen. Dat zijn herkenbare namen van Ajacieden richting PSV, Feyenoord en vice versa. De hele tijd dat zuigende, olie op het vuur gooiende, gedrag wanneer Feyenoord een twijfelachtige penalty tegen krijgt, Ajax voor een licht vergrijp een rode kaart krijgt etc etc etc etc. Men 'voelt' wel wat ik bedoel neem ik aan hier zie ook wat @D-e-n en @Han hierboven zeggen.
Ik zou niet meer (inhoudelijk) reageren. Daar maak ik graag een uitzondering op om je een compliment te geven voor deze reactietweakduke schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:35:
Laat ik voorop stellen dat hoe ik het topic sloot een stuk frustratie uit mijzelf was. Dat was verkeerd en zeker na mijn jaren als mod moet ik beter weten. Een modbreak was beter op zijn plaats geweest, mijn excuses daarvoor.
XXXVI
Wat mij betreft prima, als de moderatie (@DaniëlWW2?) het ook prima vindt?ge-flopt schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:57:
Misschien tijd voor een 2025 topic? Er komen geen endurance races meer dit jaar en al het nieuws is voor 2025..
Lijkt mij ook geen probleem.ge-flopt schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:57:
Misschien tijd voor een 2025 topic? Er komen geen endurance races meer dit jaar en al het nieuws is voor 2025..
Als je een nieuwe topic maakt, dan zal ik de huidige sluiten.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het nieuwe topic is aangemaakt. Endurance/Sportscar race topic 2025 editieDaniëlWW2 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:05:
[...]
Lijkt mij ook geen probleem.
Als je een nieuwe topic maakt, dan zal ik de huidige sluiten.
Inclusief de /s.. Ga je alle andere posts van die strekking ook modden @Outerspace of ben je enorm selectief (en nogal onnodig) aan het snoeien?Max kan een Senna’tje doen en de beker mee naar huis nemen
/s
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik ben onnodig selectief aan het snoeienHolk schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:13:
100den sarcastische opmerkingen in het F1 las Vegas topic, maar oh wee als ik tik
[...]
Inclusief de /s.. Ga je alle andere posts van die strekking ook modden @Outerspace of ben je enorm selectief (en nogal onnodig) aan het snoeien?
Dat je /s gebruikt deert mij eigenlijk weinig, ik beheers geen Reddit-taal of waar het voor mag staan:)
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Welkom op de shitlistHolk schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:13:
100den sarcastische opmerkingen in het F1 las Vegas topic, maar oh wee als ik tik

Waar in het voetbal topic ontzettend streng wordt opgetreden wanneer er een beetje kritiek is op een scheidsrechter wordt dit gewoon toegestaan.
Let op; niet iedereen is fan van Max Verstappen en deze sfeer maakt het minder leuk voor die fans om mee te reageren in dergelijke topics.
Natuurlijk mag je balen van bepaalde beslissingen maar die negatieve tendens tegen Britse coureurs is volgens mij ook wel een keer genoeg. Volgens mij heeft de FIA bij het eerste kampioenschap van Verstappen bewezen dat ze echt niet alleen pro-Britse coureurs zijn, dus laten we ervoor zorgen dat die discussie gewoon ophoudt.
Kunnen we niet gewoon een forum mod krijgen die niet zo overduidelijk gekleurd is als het gaat om meningen? Dit is niet de eerste keer dat iemand er kritiek op heeft. Maar blijkbaar is dit normaal gedrag.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Je bent in dat topic gewoon niet welkom als iemand die niet blind achter Verstappen aanloopt. Dat beeld wordt al heel lang gegeven. Zowel door de posters als de moderators. En er wordt niks aan gedaan.Gynnad schreef op zondag 1 december 2024 @ 06:51:
Het gaat weer lekker anti-FIA / Britse coureurs in het [F1 2024] Race 23 GP van Qatar topic.
Let op; niet iedereen is fan van Max Verstappen en deze sfeer maakt het minder leuk voor die fans om mee te reageren in dergelijke topics.
Het is erg jammer, maar gaat ook niet veranderen ben ik bang.
Ik lurk de meeste races wel. En het is elke keer hetzelfde verhaaltje
Kritiek op Verstappen wordt geknipt
Kritiek op andere racers wordt aangemoedigd
[ Voor 10% gewijzigd door corset op 01-12-2024 16:24 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Of je gedraagt je gewoon en gaat niet zelf lopen sneren of verwijten naar anderen maken als je van inhoudelijke repliek voorzien word. Want dit heb ik namelijk weggehaald:corset schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:21:
Ik moet wel weer zeggen dat het F1 topic goed gaat. Ik heb een niet super positieve blik op verstappen? Gelijk knippen. Mensen die mij dan persoonlijk aanvallen erop? Nee joh. Dat is geen probleem.
Kunnen we niet gewoon een forum mod krijgen die niet zo overduidelijk gekleurd is als het gaat om meningen? Dit is niet de eerste keer dat iemand er kritiek op heeft. Maar blijkbaar is dit normaal gedrag.
Heeft niks met fanboy te maken. Maar goed, lezen is ook lastig
Ik snap dat de hamilton haat diep zit bij de verstappen fans, maar laten we wel realistisch blijven.
En die ene sneer naar jou, heb ik ook verwijderd.Wel mooi hoe dit topic vol met aannames zit en er wordt gedaan dat kritiek op het seizoen gelijk kritiek op iemand persoonlijk is..
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De eerste? Mee eensDaniëlWW2 schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:28:
[...]
Of je gedraagt je gewoon en gaat niet zelf lopen sneren of verwijten naar anderen maken als je van inhoudelijke repliek voorzien word. Want dit heb ik namelijk weggehaald:
[...]
[...]
[...]
En die ene sneer naar jou, heb ik ook verwijderd.
De rest? Feiten. Het is duidelijk in dat topic als je duimpje wil farmen. Kritiek op Hamilton en verstappen is een held.
Andere mening? Hoe durf je.
Als ik dan vraag of dat wat minder kan. Ach ja.
Maar bedankt dat je de rest van de punten negeerd. Vooral het feit dat het een echo chamber aan "Max is perfect" geworden is en dat andere meningen niet welkom zijn en/of niet verwacht worden. Je laatste 2 geknipte berichten bewijzen dat toch maar weer.
[ Voor 17% gewijzigd door corset op 01-12-2024 19:24 ]
Dus je komt op een NL forum met vooral Max Verstappen fans. De 4 keer wereldkampioen die dit seizoen in de 3 na beste auto kampioen is geworden, vandaag weer een geweldige race rijdt en wint.corset schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:21:
[...]
De eerste? Mee eens
De rest? Feiten. Het is duidelijk in dat topic als je duimpje wil farmen. Kritiek op Hamilton en verstappen is een held.
Andere mening? Hoe durf je.
Als ik dan vraag of dat wat minder kan. Ach ja.
Maar bedankt dat je de rest van de punten negeerd. Vooral het feit dat het een echo chamber aan "Max is perfect" geworden is en dat andere meningen niet welkom zijn en/of niet verwacht worden. Je laatste 2 geknipte berichten bewijzen dat toch maar weer.
Daar ga jij lekker tegen de stroom in zitten reageren, en wat verwacht je dan precies?
Alleen zeg ik nergens:Advizor schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:47:
[...]
Dus je komt op een NL forum met vooral Max Verstappen fans. De 4 keer wereldkampioen die dit seizoen in de 3 na beste auto kampioen is geworden, vandaag weer een geweldige race rijdt en wint.
Daar ga jij lekker tegen de stroom in zitten reageren, en wat verwacht je dan precies?
1.) dat hij slecht is
2.) dat hij de winst niet verdiend heeft
3.) dat hij een slechte coureur is (voor de zekerheid maar evne nogmaals)
Het enige wat ik zeg is dat ik hoop dat we weer een spannend seizoen krijgen, zoals we nu in de laatste helft hadden.
Als jij dat "tegen de stroom in" vind, dat is dan een hele andere discussie.
Je verwijderde posts zeggen duidelijk iets anders. Want wat je nu zegt is netjes en constructief, daar zal niemand je op afvallen.corset schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:53:
[...]
Alleen zeg ik nergens:
1.) dat hij slecht is
2.) dat hij de winst niet verdiend heeft
3.) dat hij een slechte coureur is (voor de zekerheid maar evne nogmaals)
Het enige wat ik zeg is dat ik hoop dat we weer een spannend seizoen krijgen, zoals we nu in de laatste helft hadden.
Als jij dat "tegen de stroom in" vind, dat is dan een hele andere discussie.
Dan heb je het topic duidelijk niet gelezenAdvizor schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:02:
[...]
Je verwijderde posts zeggen duidelijk iets anders. Want wat je nu zegt is netjes en constructief, daar zal niemand je op afvallen.
Het F1 topic is mega populair. Veel users volgen het en veel voelen zich snel aangesproken, willen hun held verdedigen, etc etc.
Daar moet je gewoon bovenop zitten en strakker modereren dan normaal. Voor je het weet ontspoord het en vaak start het met een kleine snaar.
Goed bezig Daniel!
https://wren.co/join/Devian
Point proven, maar goed, de laatste interventie maakte beheer duidelijk dat wij 4en het probleem waren.
En hoe is dit feedback? Is het een Arsenal driven topic? En waarom pas je hier omgekeerde psychologie toe? Degene die gewaarschuwd worden, worden met een reden gewaarschuwd ongeacht clubvoorkeur. Sorry, ik kan weinig met je opmerkingenJeroenNietDoen schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:05:
Valt trouwens op dat nu een aantal Arsenal fans niet meer participeren in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 2 bepaalde users nooit meer flamebaits over Arsenal posten.
Point proven, maar goed, de laatste interventie maakte beheer duidelijk dat wij 4en het probleem waren.
Er is in het verleden terecht verontwaardiging geweest over het feit dat Feyenoorders of PSV-ers plots kwamen binnen vallen op het moment dat het toen nog oppermachtige Ajax achter kwam (bijv. in de CL) maar bij een eredivisie wedstrijd van vandaag (van Feyenoord) schijnt dat dus vandaag weer geen probleem te zijn.
En het zijn altijd dezelfde paar usual suspects die alleen maar wat te melden hebben over de concurrent als het negatief is of bij de eerste overtreding na vijf minuten al met grote woorden beginnen te zeiken over de scheidsrechter. Nul goede bedoelingen en ze blijven maar doorgaan.
[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 13-01-2025 00:12 ]
Dus ik vind je feedback iets voorbarig, maar dat had je ook per DM kunnen ondervinden
Sorry. Ik twijfelde over een DM maar vanwege je modbreak en omdat de voorvallen van gisteren zich nogal eens herhalen en omdat het me iets is wat voor meerderen wellicht verwarrend is had ik nu het gevoel hier om opheldering te vragen.Outerspace schreef op maandag 13 januari 2025 @ 01:59:
Dus ik vind je feedback iets voorbarig, maar dat had je ook per DM kunnen ondervinden
:strip_exif()/f/image/bAdQIM6iTFIE9VUmFvrUCEhy.jpg?f=fotoalbum_large)
Moet het gele vlak onder het Nationale voetbaltopic niet worden aangepast?
Heel flauw gezegd speelt iedere ploeg in dezelfde poule, een differentiatie met poules werkt nu niet meer, omdat iedere week je tegenstander een andere context heeft. Zeg wel meteen eerlijk dat ik een oplossing zo 1-2-3 niet zou weten.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
"en hun directe tegenstander of poulegenoten" => "en de voor hun direct relevante wedstrijden"Maarten_E schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:47:
[Afbeelding]
Moet het gele vlak onder het Nationale voetbaltopic niet worden aangepast?
Heel flauw gezegd speelt iedere ploeg in dezelfde poule, een differentiatie met poules werkt nu niet meer, omdat iedere week je tegenstander een andere context heeft. Zeg wel meteen eerlijk dat ik een oplossing zo 1-2-3 niet zou weten.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
* Outerspace heeft het aangepast.
Mijn bericht is eerder vandaag aangepast met de mededeling "We hinten dus ook niet naar grijze gebieden". Mijn bericht hintte niet naar een grijs gebied. Het is volkomen legitiem om de prijzen van dezelfde dienst in verschillende landen te vergelijken. Dat past ook in een prijsdiscussietopic. In mijn post heb ik duidelijk gemaakt dat ik geen discussie wil over hoe je de dienst in Nederland kunt afnemen tegen de prijs in een ander land. Dat werd door de andere deelnemers goed begrepen, want de discussie is beperkt gebleven tot het bespreken van prijzen.
Niet alleen mijn reactie is verwijderd, maar ook de reacties daarop met een verwijzing naar de topicwarning. In de topicwarning staat "Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan." De reacties vroegen niet om streams, en bespraken geen trucs of hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen.
Ik begrijp daarom niet zo goed met welk doel de reacties zijn weggehaald.
Het vergelijken van prijzen in verschillende landen gebeurt regelmatig omdat het inzicht geeft in de strategie van de aanbieder en in prijsontwikkelingen. Het is interessant dat de prijs in India niet is toegenomen, terwijl de prijs in Nederland vorig jaar wel enorm is gestegen. De relevantie van zulke informatie blijkt tevens uit het feit dat de nieuwsredactie van Tweakers.net berichten heeft geplaatst over (bijvoorbeeld) prijsverhogingen van Prime in Duitsland, of van Netflix in de VS en Portugal. Ik kan je opmerking dat het bespreken van prijzen over de grens totaal irrelevant is dan ook niet plaatsen.
Wat de redactie aan artikelen plaatst op de frontpage, daar staan zij onafhankelijk in.
Het argument was niet 'wat de redactie mag, mogen de users ook', maar het argument was dat de prijsontwikkeling in andere landen waardevolle informatie is om een beter beeld te krijgen van de prijsontwikkeling van F1TVpro. Je schrijft nu dat mijn reactie een makkelijke opmaat is naar de grijze gebieden. Dat was niet de reden dat het bericht was weggehaald. Het bericht was weggehaald omdat het zou hinten naar een grijs gebied. Mijn bericht is daarnaast geen opmaat naar grijze gebieden. Het bericht stond er al twee dagen en zulke reacties kwamen er niet. Dat rechtvaardigt dus niet dat de reactie is weggehaald.tweakduke schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:16:
Wat de redactie aan artikelen plaatst op de frontpage, daar staan zij onafhankelijk in.
Tussen de gemodereerde reacties door is een discussie blijven staan die een heel ander beeld geeft van de strikte lijn ten aanzien van "de legale mogelijkheden om [F1TV Pro] te bekijken in Nederland en België". Voordat ik deze reacties bespreek, geef ik eerst wat achtergrondinformatie over de prijsontwikkeling van F1TV Pro:
- In 2022 en 2023 kon je een abonnement afsluiten voor €7,99/maand of voor € 64,99/jaar (of voor €51,99/jaar met vroegboekkorting)
- In januari 2024 ging de prijs omhoog naar €11,90/maand of €94,99/jaar.
- Sinds februari 2024 wordt alleen nog maar het maandabonnement aangeboden. Bestaande jaarabonnementen worden nog wel verlengd tegen €94,99/jaar.
Een moderator heeft vorig jaar gepost dat je met een VPN alsnog een jaarabonnement kunt afsluiten voor €94,99. Daar heeft hij vandaag nogmaals de aandacht op gevestigd. Een andere moderator heeft vorige week een post geplaatst met een andere methode om een jaarabonnement af te sluiten. Deze methoden lokken weer andere reacties uit van gebruikers waarbij het is gelukt, of over hoe je met een buitenlandse eSIM over een buitenlands IP-adres kunt beschikken.
Het is duidelijk dat FOM deze methoden niet heeft willen aanbieden. De methoden die door moderators in het topic zijn gedeeld maken gebruik van de abonnementfunctie van app stores, die FOM niet kan uitschakelen zonder de bestaande jaarabonnementen op te zeggen. Als gebruiker moet je begrijpen dat je op deze manier geen echt abonnement aangaat. Technisch werkt het, maar je kijkt illegaal.
De algemene voorwaarden en huisregels scheppen verplichtingen voor gebruikers, maar ook verwachtingen. Als een reactie niet in strijd is met de policy, respectvol en ontopic is, en de discussie niet laat ontsporen, mogen gebruikers verwachten dat de reactie niet wordt weggehaald. Dat geldt zowel voor de gebruiker die de reactie heeft geplaatst als voor andere gebruikers die een belang hebben bij de inhoud van het bericht.
Daarnaast mag een gebruiker verwachten dat indien een reactie wordt weggehaald, dat dat met zorg gebeurt. Mijn reactie is vervangen door het blauwe bericht "We hinten dus ook niet naar grijze gebieden", waarmee de indruk wordt gewekt dat ik naar een grijs gebied heb gehint. Dit bericht is niet alleen door mij, maar door alle andere gebruikers te lezen. Daarmee word ik in mijn eer en goede naam aangetast. Het feit de de andere reacties wel zijn blijven staan is daarbij een verzwarende omstandigheid omdat een gebruiker de indruk krijgt dat alleen in zeer ernstige gevallen wordt opgetreden.
Je maakt het wel erg zwaar beladen, nergens voor nodig.Dit bericht is niet alleen door mij, maar door alle andere gebruikers te lezen. Daarmee word ik in mijn eer en goede naam aangetast. Het feit de de andere reacties wel zijn blijven staan is daarbij een verzwarende omstandigheid omdat een gebruiker de indruk krijgt dat alleen in zeer ernstige gevallen wordt opgetreden.
Sorry, maar je kan nog zo'n epistel schrijven, maar het antwoord blijft hetzelfde. Het hinten naar het grijze gebied, hoewel je er een taaltechnische discussie van maakt, is voor ons nog steeds een no-go zone. We passen het niet aan en we zetten het niet terug.
[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 14-02-2025 12:42 ]
Wat was er offtopic aan mijn originele post? Mag je hier niet posten dat F1TV zaken eenzijdig belicht? Is dat offtopic en gaat dat niet over de kwaliteit van de uitzending?tweakduke schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:20:
[Mbr]Het (deels) off-topic gaan en het nodige gezeur op elkaar is naar de TC gegaan. Verder is er de topic report om iets te melden. [/]
Dat is in principe niet meteen off-topic, maar hoe de discussie zich daarna ontwikkelde werd het al meteen off-topic en gesneer op elkaar.RobertMe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:30:
[...]
Wat was er offtopic aan mijn originele post? Mag je hier niet posten dat F1TV zaken eenzijdig belicht? Is dat offtopic en gaat dat niet over de kwaliteit van de uitzending?
Dan rest er weinig om het te verwijderen, dan het halve topic leeg te knippen.
Als je alleen de reacties verwijderd had was er toch niks aan de hand geweest? En er waren intussen ook andere posts, dus die post van mij was toch alweer half "verdwenen" (en zeker met de latere edit kleine kans dat het nog eens zou ontsporen).tweakduke schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:59:
[...]
Dat is in principe niet meteen off-topic, maar hoe de discussie zich daarna ontwikkelde werd het al meteen off-topic en gesneer op elkaar.
Dan rest er weinig om het te verwijderen, dan het halve topic leeg te knippen.
Misschien, maar daar heb ik bewust niet voor gekozen. De ervaring leert dat men gewoon opnieuw gaat hakken op elkaar.RobertMe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:03:
[...]
Als je alleen de reacties verwijderd had was er toch niks aan de hand geweest? En er waren intussen ook andere posts, dus die post van mij was toch alweer half "verdwenen" (en zeker met de latere edit kleine kans dat het nog eens zou ontsporen).
Dus als je het nog eens wil aankaarten dat F1TVPro eenzijdig bericht, probeer het dan gerust opnieuw.
Huh? Dus je haalt de post weg omdat je de kans op hernieuwde escalatie groot vind, maar geeft dan wel aan dat ik het nog een keer kan posten? Waarom zou in dat laatste geval de kans op escalatie dan kleiner zijn? Terwijl het in dat geval een nieuwe post is, die iedereen opnieuw zal lezen. Terwijl de oude post dus een oude post is die al gelezen is, er op gereageerd hebben, en "afgerond" was.tweakduke schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:06:
[...]
Misschien, maar daar heb ik bewust niet voor gekozen. De ervaring leert dat men gewoon opnieuw gaat hakken op elkaar.
Dus als je het nog eens wil aankaarten dat F1TVPro eenzijdig bericht, probeer het dan gerust opnieuw.
En de toon die na de post begon, rechtvaardigt het om de discussie te verwijderen en ja ook jij had daar schuld aanRobertMe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:13:
[...]
Huh? Dus je haalt de post weg omdat je de kans op hernieuwde escalatie groot vind, maar geeft dan wel aan dat ik het nog een keer kan posten? Waarom zou in dat laatste geval de kans op escalatie dan kleiner zijn? Terwijl het in dat geval een nieuwe post is, die iedereen opnieuw zal lezen. Terwijl de oude post dus een oude post is die al gelezen is, er op gereageerd hebben, en "afgerond" was.
Ik geef het discussiepunt nog een tweede kans, maar ik kan ook zeggen: hier beginnen we niet meer aan. Dat is ook het laatste wat ik erover zeg.
Nouja, effectief zeg je dus dat het escaleert op de reactie. Van iemand die meent dat ik verkeerd post, terwijl ik prima weet waar ik post, wat ik bedoel, en dat het in dat topic hoort (iets dat jij in zoverre ook lijkt te erkennen met het toestaan van hetzelfde opnieuw posten). Die eerste reactie was dus (al) fout (offtopic / voor moderator spelen / ...). Daar had ik achteraf ook gewoon niet op moeten reageren of op een andere manier. Maar dat maakt de originele/eerste post niet fout / "knuppel in het hoederhok" / .... Het is de reactie erop die de ontopic post naar een offtopic discussie trekt.tweakduke schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:33:
[...]
En de toon die na de post begon, rechtvaardigt het om de discussie te verwijderen en ja ook jij had daar schuld aanAls die toon niet meteen zo snerend was, was het misschien meteen goed gegaan.
Mijn originele post is nu dus de dupe van de reactie die iemand anders geeft en de daarop volgende discussie. En dat is best wel raar. Minder raar omdat ik zelf in de volgende discussie mee doe en dus "mee doe" aan het laten ontsporen, maar als ik verder niet had gereageerd had het ook kunnen ontsporen. En dan had ik het al helemaal gek geworden als "mijn" originele post gesneuveld was omdat anderen het laten ontsporen in hun reacties erop.
Niet lekker voor de sfeer, gaat niet over de sport dus voegt niks toe, mij lijkt het dat we beter af zijn als dat gedrag doortastend de kop in wordt gedrukt.
Voegt het “echte fans” principe wat toe? Zeker niet, alleen dat balanceert het “ik zet de tv uit want het is niets aan” weer op van de andere kant. Ik hoor bij de laatste groep en irriteer me soms best mateloos aan de Max-fans die gaan zeuren en zuigen want het voegt echt niets toe.
Net zoals het niets toe voegt van de derde groep die alleen langs komen als Max (voornamelijk, maar Lewis of Lando nu kan ook) iets doet wat niet door de beugel kan, zoals in Barcelona. Blijf lekker weg, zeiken doe je op de wc en zuigen aan een rietje
Is het nodig om naar elkaar te wijzen als “jij bent maar een gloryhunter en ik een echte fan”, zeker niet. Maar het heeft net zoveel nut als “Max is weg, stomme race, ik zet de tv uit” opmerkingen.
Vond vandaag de sfeer wel redelijk gaan in het topic, alleen zojuist iemand met een anti Verstappen bericht wat ook niets toevoegt.
Eens, ik lees veel mee in de F1 topics en reageer niet veel, maar ik irriteer me ook aan sommige reacties en een TR duurt soms wel erg lang.Gynnad schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:45:
Wat mij betreft mogen ze ook weleens optreden tegen de anti-Brit / Brit-bias / krijgt geen straf want een Brit etc. berichten. Dat is puur trollen / sfeerverziekend maar wordt helaas niets of weinig tegen gedaan.
Vond vandaag de sfeer wel redelijk gaan in het topic, alleen zojuist iemand met een anti Verstappen bericht wat ook niets toevoegt.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Faire toevoeging, voor mij zit het verschil er vooral in dat het gatekeeping verhaal vooral gaat over andere users: een groep is minder relevant want ze voldoen niet aan de door gatekeeper gestelde standaard.Holk schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:14:
Je schetst zeker een deel van het verhaal maar in mijn ogen niet het hele beeld. Er zijn grofweg twee groepen; de groep die puur en alleen voor Max komt en F1 kijkt en een andere groep die net zo hard support maar niet meteen weg zapt als hij na de 3de bocht uitvalt
Voegt het “echte fans” principe wat toe? Zeker niet, alleen dat balanceert het “ik zet de tv uit want het is niets aan” weer op van de andere kant. Ik hoor bij de laatste groep en irriteer me soms best mateloos aan de Max-fans die gaan zeuren en zuigen want het voegt echt niets toe.
Net zoals het niets toe voegt van de derde groep die alleen langs komen als Max (voornamelijk, maar Lewis of Lando nu kan ook) iets doet wat niet door de beugel kan, zoals in Barcelona. Blijf lekker weg, zeiken doe je op de wc en zuigen aan een rietje
Is het nodig om naar elkaar te wijzen als “jij bent maar een gloryhunter en ik een echte fan”, zeker niet. Maar het heeft net zoveel nut als “Max is weg, stomme race, ik zet de tv uit” opmerkingen.
Ik erger me met je mee over de anti-Britse posts. Mag van mij ook met de bezem door als het de spuigaten uitloopt. De "nu kan de tv uit" posts zie ik als emotie na een tegenvaller. Voegen evenzeer niks toe, maar het gaat wel over wat in de race is gebeurd.
Ik kijk ook in de voetbal topics en post daar heel soms. Daar is het 'echte' fan deel ook vrij aanwezig.Bundin schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:01:
[...]
Faire toevoeging, voor mij zit het verschil er vooral in dat het gatekeeping verhaal vooral gaat over andere users: een groep is minder relevant want ze voldoen niet aan de door gatekeeper gestelde standaard.
Ik erger me met je mee over de anti-Britse posts. Mag van mij ook met de bezem door als het de spuigaten uitloopt. De "nu kan de tv uit" posts zie ik als emotie na een tegenvaller. Voegen evenzeer niks toe, maar het gaat wel over wat in de race is gebeurd.
Het ene voedt ook het ander. De user die roept 'Max ligt er uit dus ik zet de tv uit' lokt 'geen echte fan' uit.
Ik denk dat de modjes het op zich redelijk goed in de hand hebben. Race is op zondag, Modjes vieren ook zondag. Soms kost het wat tijd maar ze snoeien wel, beide kanten
Vorige race nog een TR over gemaakt, niks mee gedaan, topic dicht en verder...Gynnad schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:45:
Wat mij betreft mogen ze ook weleens optreden tegen de anti-Brit / Brit-bias / krijgt geen straf want een Brit etc. berichten. Dat is puur trollen / sfeerverziekend maar wordt helaas niets of weinig tegen gedaan.