Endurance/Sportscar race topic 2025 editie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
Mede-auteur:
  • CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

Algemeen race topic: Endurance/Sportscar 2025 editie

Dit topic is bedoeld voor alle race klasses buiten de Formule 1, met name op de lange afstands races, zoals WEC, IMSA Sportscar en VLN

Waarom dit topic?

We hebben een paar jaar geleden een topic gehad voor de 24 uur van Le Mans 2022. Uiteindelijk is dit topic "gekaapt" voor algemene lange afstands races, en dus vonden we het gerechtvaardigd om het bestaande racetopic op te splitsen in een sprintrace topic en een endurance race topic.

Wat valt er onder dit topic?

Eigenlijk alles wat in de basis lange afstands races zijn. Standaard zijn races dan minimaal 2 uur.
  • WEC races zijn b.v. altijd minimaal 6 uur.
  • IMSA Sportscar zijn over het algemeen races van minimaal 2 uur en 40 minuten, maar er zitten ook races bij van 1 uur en 40 minuten. Echter omdat de standaard toch echt meer dan 2 uur zijn vallen deze onder de endurance races.

Wat valt er niet onder dit topic?

• Het australische Supercars Championship heeft wel races die langer duren, maar in de basis zijn de races van max 1.5 uur, en dus valt deze weer onder sprintraces.

Welke kampioenschappen hebben we het over?

• W.E.C. races, waar ook de 24 uur van Le Mans onder valt
  • IMSA Sportscar Championship, waar de 24 uur van Daytona en Petit Le Mans onder valt.
  • European Le Mans Series (ELMS)
  • 24H Series, met de 24 uur van Dubai
  • VLN met de 24 uur van de Nurnberg
  • GT World Challenge Europe Endurance Cup, met de 24 uur van SPA

Met welke wagens wordt er gereden?

Er wordt met allerlei wagens gereden.
  • LMH in WEC en IMSA (heet daar overigens GTP)
  • LMDH in WEC
  • LMP2 in IMSA en ELMS
  • GT3/GTD Pro/GTD (GT3) in WEC, IMSA en ELMS
  • GT4 in VLN
  • TCR in VLN en 24H Series

Waar kan ik het kijken

Alle races zijn op verschillende kanalen (TV, Internet en Youtube) te bekijken.
IMSA heeft bv een eigen internet pagina IMSA.tv, en meestal zetten ze later de race ook op YouTube.
WEC kun je meestal wel kijken op Eurosport
24H Series en VLN worden meestal live gestreamd via Youtube

Kalenders

Terug naar inhoudsopgave

Externe Links

Terug naar inhoudsopgave

Dankwoord

Iedereen die bijgedragen heeft in dit topic
@ge-flopt voor het maken van eerdere topics!

Ook lijkt het mij leuk om interessante posts te pinnen, laat het mij dus weten als je een interessante post ziet, dan pin ik die. Via het filter kunnen die posts dan gemakkelijk teruggevonden worden! :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ge-flopt
De reden dat we in de laatste 1,5 maand van 2024 al een nieuw topic aanmaken is omdat alle endurance races voor 2024 zijn afgerond en het nieuws wat op dit moment binnenkomt toch al over het seizoen 2025 gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Afgelopen jaar was de aftrap van deze topic serie, en ik moet toegeven, deze opzet was op zich best prettig. Op deze manier zag ik namelijk ook dat er meer is dan de 24 uur van Le Mans en de WEC alleen. Ergens wist ik het natuurlijk al wel, maar doordat meer nu ook plek heeft op het forum (in dit topic) zag ik het ook meer. Mede daardoor ben ik nu dus ook de 24 uur van Daytona gaan volgen en zit ik te denken (ondanks dat ik hopelijk eind December verlof heb t/m begin Januari 2025) om er zelf verlof voor de pakken op de maandag, om te proberen zoveel als mogelijk ook van deze race te gaan zien volgend jaar! :) Dus via deze weg, vanuit mij, in elk geval bedankt voor een tof jaar met deze races!

Ter zijnde tijd, zal ik waarschijnlijk wel weer een reactie of een deel van de topic start wijden aan de 24 uur van Le Mans, ik denk dat dat toch wel het hoogtepunt is elk jaar weer van het endurance racing seizoen. Komend jaar ga ik er namelijk niet heen, aangezien ik dit jaar al ben geweest (wat gaat de tijd toch rap, we zijn alweer een half jaar verder!).

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 15-11-2024 23:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:50

Niellie41

[object Object]

Waarom niet gewoon doorgaan met het oude topic?

Laat maar. Het interesseert me niet genoeg om me daar over te discussiëren.

[ Voor 48% gewijzigd door Niellie41 op 16-11-2024 09:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dan begin ik maar met het laatste nieuws voor 2025.

De kogel is door de kerk. Mercedes mag aan de WEC meedoen in de LMGT3 klasse.
https://www.dailysportsca...5-wec-with-iron-lynx.html

De verandering van de Iron Dames is nu bevestigd: ze rijden volgend jaar weer met Porsche in WEC. Daar gaat Manthey hun wagen verzorgen.
https://sportscar365.com/...anthey-porsche-confirmed/

Verstappen heeft zijn interesse in endurance racen nog eens benadrukt.
https://www.motorsport.co...ter-gtp-car-run/10674738/

[ Voor 47% gewijzigd door Niellie41 op 21-11-2024 11:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niellie41 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:01:
Verstappen heeft zijn interesse in endurance racen nog eens benadrukt.
https://www.motorsport.co...ter-gtp-car-run/10674738/
Omdat beelden (en geluid) meer zeggen dan veel woorden:

"Feels good". - Max Verstappen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De WEC heeft de voorlopige deelnemerslijst voor 2025 gepubliceerd
- 13 merken
- 36 entries
- Lamborghini weg
- #46 weg. Geen Rossi?!

https://www.dailysportsca...ttracts-36-car-entry.html
Though the cap for entries was boosted to 40 cars, up from 37 in 2024, Lamborghini and Isotta Fraschini’s withdrawal from the championship and JOTA’s move to Cadillac have seen the field remain static at 36 cars (the same total that completed Season 12).

...

The headline addition comes in the form of Aston Martin THOR Team’s pair of LMH-spec Valkyrie AMR-LMHs, which will bring screaming notes from the car’s normally aspirated non-hybrid V12 engine to the grid.
Nu JOTA een fabrieksteam is, zijn er nog 2 privé teams over in de Hypercar: Proton (#99) en AF Corse (#83)

Volledige deelnemerslijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@Niellie41 De prive teams rijden dan elk ook maar 1 auto? Ik dacht dat voor Hypercar de verplichting is dat men met 2 auto's rijdt? Werd althans in het vorige topic onlangs nog geroepen, meen ik me te herinneren, maar ik zal wel weer wat zaken door elkaar halen, vrees ik. Of is deze verplichting voor fabrieksteams?

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 22-11-2024 11:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

CH4OS schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:39:
@Niellie41 De prive teams rijden dan elk ook maar 1 auto? Ik dacht dat voor Hypercar de verplichting is dat men met 2 auto's rijdt? Werd althans in het vorige topic onlangs nog geroepen, meen ik me te herinneren, maar ik zal wel weer wat zaken door elkaar halen, vrees ik. Of is deze verplichting voor fabrieksteams?
Dat geldt alleen voor fabrieksteams.

Edit:
Ik heb de regel nog eens doorgelezen. Het geldt dus voor het merk en je moet minimaal 2 auto's inzetten om in Hypercar mee te doen. Maar twee wagens tellen voor het constructeurs/merk kampioenschap. De overige wagens (derde, vierde, enz.) tellen alleen mee voor het kampioenschap voor privé teams.
Also confirmed was the so-called ‘two-car’ rule. From the 2025 FIA WEC season onwards each manufacturer represented in the Hypercar category will be required to enter a minimum of two cars. This change has been made, according to the FIA and ACO, “to improve sporting fairness and ensure a level playing field.”

Two-car entries will be mandatory to score points in the FIA Hypercar World Endurance Manufacturers’ Championship, while any additional cars from a given manufacturer will take part in the FIA World Cup for Hypercar Teams, which is currently contested by privately-entered cars.
https://arc.net/l/quote/whxxkixo

[ Voor 53% gewijzigd door Niellie41 op 22-11-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ah, thanks! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb mijn vorige post bijgewerkt. Het is blijkbaar per merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
https://www.imsa.com/news...pionship-plans-with-dxdt/
Mooi om te zien dat Robert Wickens weer een stapje verder gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Super nieuws inderdaad!

IMSA heeft er een mooie videoserie gemaakt over het nieuwe systeem voor Wickens. Blijkbaar kan het 'gemakkelijk' ook in andere auto's worden gebouwd. Ook protoypes.

Er zijn nu twee afleveringen beschikbaar. Geen idee of er nog meer komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ondertussen in Sebring, FL:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ELMS heeft volgend jaar, een record aantal, 44 teams op de grid!
https://www.dailysportsca...mans-series-revealed.html

Volledige deelnemerslijst

Ook interessant:
- Volgend jaar zijn er de nieuwe LMP3 wagen.
- LMGT3 klasse klasse is groen ipv oranje. Wellicht dat de kleur van de klasse ook weer groen wordt. Het rood en oranje vond ik ook erg onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Dan wordt het volgend jaar met de 24 Uur van le Mans lastig om te bepalen welke teams mogen gaan deelnemen... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ge-flopt
Nog 3 jaar wachten en dan staat mogelijk Genesis op de baan...

https://www.imsa.com/news...em_FQTLpLcxwefRcriQJaEEdQ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:36
ge-flopt schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:42:

Met welke wagens wordt er gereden?

Er wordt met allerlei wagens gereden.
  • LMH in WEC en IMSA (heet daar overigens GTP)
  • LMDH in WEC
  • LMP2 in IMSA en ELMS
  • GT3/GTD Pro/GTD (GT3) in WEC, IMSA en ELMS
  • GT4 in VLN
  • TCR in VLN en 24H Series

Waar kan ik het kijken

Alle races zijn op verschillende kanalen (TV, Internet en Youtube) te bekijken.
IMSA heeft bv een eigen internet pagina IMSA.tv, en meestal zetten ze later de race ook op YouTube.
WEC kun je meestal wel kijken op Eurosport
24H Series en VLN worden meestal live gestreamd via Youtube
Mooie startpost!
Paar kleine opmerkingen:
- IMSA GTP bestaat uit LMH & LMDh (let op, de h moet officieel een kleine letter zijn). Op dit moment rijden in IMSA GTP klasse alleen maar LMDh's, maar dat gaat straks dus veranderen als Aston Martin ook in IMSA gaat rijden (de eerste LMH auto in IMSA dan!).
- Er wordt ook in ELMS (en andere Endurance races, en volgens mij ook op Le Mans) met een LMP3 gereden. De opstartklasse van de prototypes.

- IMSA races zijn te volgen via officiele YouTube kanaal, deze is een STUK stabieler dan de IMSA.TV wedstrijden.
- Als Endurance liefhebber moet je eigenlijk ook het YouTube kanaal GTWorld volgen. Daar komen ook de andere races op, o.a. van SRO (Jeddah 6 uur, Spa 24u en nog veel meer)
Niellie41 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:07:
[...]

Kleine aanvulling: LMP3 rijdt op Le Mans, maar niet in de 24 uur van Le Mans zelf. LMP3 rijdt daar in de Le Mans Cup (LMP3 + GT3).
Ikzelf volg Le Mans niet echt (ben meer een IMSA kijker). Dus ik zat nou te twijfelen of LMP3's nou wel of niet meededen, tot 2 jaar geleden wist ik het zeker :D.
Dank je voor de verbetering!

[ Voor 15% gewijzigd door Ryur op 05-12-2024 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

En Lotterer en Derani zijn al de eerste coureurs voor Genesis. Het zijn twee goede om er bij te hebben.
https://sportscar365.com/...as-first-genesis-drivers/

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 05-12-2024 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ryur schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:01:
[...]
- Er wordt ook in ELMS (en andere Endurance races, en volgens mij ook op Le Mans) met een LMP3 gereden. De opstartklasse van de prototypes.
Kleine aanvulling: LMP3 rijdt op Le Mans, maar niet in de 24 uur van Le Mans zelf. LMP3 rijdt daar in de Le Mans Cup (LMP3 + GT3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
@Ryur Bedankt voor de info. Ik zal vanavond en anders in het weekend de start post aanpassen.

LMP3 rijden inderdaad op Le Mans, maar niet tijdens de 24 uurs race. Ze rijden in de support klasses mee. LMP2 rijdt daarentegen niet in het WEC, maar mogen voor de 24 uurs race het veld aanvullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
Ik blijf bij mijn stelling: "Niet iedereen is F1 materiaal, maar dat betekend niet dat ze het niet goed kunnen doen in andere klasses."
Onder die noemer:
Logan Sargeant tekent in het ELMS bij het team Genesis Magma Racing. Dit team wat met Idec gaat samen werken ter voorbereiding om bij het WEC te starten met de Genesis.

https://www.gptoday.net/n...t-elms-contract-voor-2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:49
3 jaar? Over 1 jaar al, in 2026 in het WEC.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
ge-flopt schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:36:
Ik blijf bij mijn stelling: "Niet iedereen is F1 materiaal, maar dat betekend niet dat ze het niet goed kunnen doen in andere klasses."
Onder die noemer:
Logan Sargeant tekent in het ELMS bij het team Genesis Magma Racing. Dit team wat met Idec gaat samen werken ter voorbereiding om bij het WEC te starten met de Genesis.

Kijk ook maar naar Giedo van der Garde. Geen hoogvlieger in F1 (ook door de teams), maar in LMP2 was hij een van de meest gevraagde coureurs! Hij was zo tof als starter altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ge-flopt schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:36:
Onder die noemer:

Helemaal eens. Nyck de Vries vind ik ook zo'n voorbeeld. Er zijn zo veel goede coureurs in andere series die (te) weinig aandacht krijgen omdat ze niet in F1 zitten. Je bent echt geen pannenkoek als je voor een merk rijdt in endurance racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
Ik vind het ook jammer van sommige coureurs dat ze F1 de top vinden en naar niets anders kunnen kijken. We hebben al zo'n 4 jaar zo'n coureur in de F2 zitten die op tv aangeeft dat als er maar 1% kans is dat hij de F1 haalt, hij het moet doen. Soms vinden zelfs F2 kampioenen geen stoeltje...

Stap op tijd over, hou je sponsoren te vriend en heb plezier in bv endurance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niellie41 schreef op zondag 8 december 2024 @ 00:30:
Helemaal eens. Nyck de Vries vind ik ook zo'n voorbeeld. Er zijn zo veel goede coureurs in andere series die (te) weinig aandacht krijgen omdat ze niet in F1 zitten. Je bent echt geen pannenkoek als je voor een merk rijdt in endurance racen.
De Formule E is anders door de regels die ze hebben ook wel redelijk een loterij, dus geluk hebben is daar ook wel een grote factor. In het WEC doet De Vries het volgens mij ook niet zo heel succesvol en zit ie bij Toyota uit domweg geluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op zondag 8 december 2024 @ 00:57:
Ik vind het ook jammer van sommige coureurs dat ze F1 de top vinden en naar niets anders kunnen kijken. We hebben al zo'n 4 jaar zo'n coureur in de F2 zitten die op tv aangeeft dat als er maar 1% kans is dat hij de F1 haalt, hij het moet doen. Soms vinden zelfs F2 kampioenen geen stoeltje...

Stap op tijd over, hou je sponsoren te vriend en heb plezier in bv endurance.
Nou ja, punt is natuurlijk ook wel dat het grote geld verdient wordt bij de F1. De andere klasses zijn financieel, marketingtechnisch en qua sponsorgelden gewoon een heel stuk minder (interessant) dan F1.

EDIT:
Ook hebben andere raceklasses nu eenmaal minder exposure e.d. Ook de 24 Uur van Le Mans krijgt wat dat betreft maar weinig aandacht op bijvoorbeeld TV vind ik.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 08-12-2024 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

CH4OS schreef op zondag 8 december 2024 @ 00:58:
[...]
De Formule E is anders door de regels die ze hebben ook wel redelijk een loterij, dus geluk hebben is daar ook wel een grote factor. In het WEC doet De Vries het volgens mij ook niet zo heel succesvol en zit ie bij Toyota uit domweg geluk.
En zelfs dan: het niveau van Formule E was (zeker in het begin) hoog. Iedereen was een fabrieksrijder van een merk. Geen idee of dit nog steeds zo is. Daarvoor volg ik het niet genoeg. Maar het waren in ieder geval geen pannenkoeken.

Hoe bedoel je met 'domweg geluk'? Hij heeft in LMP2 ook veel goede dingen laten zien (o.a. ook bij RTN). Hij moest ook een keer last-minute invallen bij een team op Le Mans en hij was direct snel. Nyck was al langer reserve bij Toyota voordat hij naar F1 ging en daarna bij vast bij Toyota kwam. Een team als Toyota trekt geen lootjes om hun rijders te kiezen, mag ik hopen. ;)

Niet zo succesvol is best wel scorebord journalistiek. Alles is nu anders nu er veel meer fabrikanten bij zijn gekomen. Het is lang een automatische 1-2 voor Toyota geweest. Nu lig je na een pitstop ineens 16e. Het is veel moelijker om races te winnen en alles moet dan perfect lopen. Afgelopen jaar heeft hun auto ook kleine technische problemen gehad of pech op de baan waardoor het steeds niet goed ging.

Ik denk dat iemand die voor Porsche, Mercedes, Ferrari, BMW, etc. rijdt, niets te klagen heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door Niellie41 op 08-12-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niellie41 schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:38:
[...]

Hoe bedoel je met 'domweg geluk'? Hij heeft in LMP2 ook veel goede dingen laten zien (o.a. ook bij RTN). Hij moest ook een keer last-minute invallen bij een team op Le Mans en hij was direct snel. Nyck was al langer reserve bij Toyota voordat hij naar F1 ging en daarna bij vast bij Toyota kwam. Een team als Toyota trekt geen lootjes om hun rijders te kiezen, mag ik hopen. ;)

Afgelopen jaar heeft hun auto ook kleine technische problemen gehad of pech op de baan waardoor het steeds niet goed ging.

Ik denk dat iemand die voor Porsche, Mercedes, Ferrari, BMW, etc. rijdt, niets te klagen heeft.
Ja, dus doordat hij reserve was bij Toyota en Kobayashi dacht ik de overstap maakt naar teammanager heeft Nyck een plek gekregen als vaste rijder. Ik heb niet het gevoel dat het succes (punten, prijzen) van Nyck bijdroeg aan die beslissing. Dat Nyck snel kan zijn weet ik, maar daar win je zowel in WEC als F1 nog niet per se iets mee.

Wat dat betreft heb ik het idee dat Renger van der Zande wat succesvoller is in endurance racing dan Nyk dat is, bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 08-12-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Lastig te vergelijken. Dit is Nyck's eerste jaar bij Toyota. Daarvoor reed Nyck in LMP2, waar je erg van de amateur afhankelijk bent. Renger rijdt al veel langer in de topklasse van zijn competitie.

[ Voor 74% gewijzigd door Niellie41 op 08-12-2024 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

CH4OS schreef op zondag 8 december 2024 @ 00:58:
[...]
Zijn wagen deed dit nog mee voor het rijders WK. O-) Ze waren zelfs op koers om kampioen te worden want de concurrentie reed buiten de punten. Laagste positie (buiten DNF) is 7e met 1 overwinningen en nog 2x P2. In het huidige veld? Niet slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:49
CH4OS schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:44:
[...]
Ja, dus doordat hij reserve was bij Toyota en Kobayashi dacht ik de overstap maakt naar teammanager heeft Nyck een plek gekregen als vaste rijder. Ik heb niet het gevoel dat het succes (punten, prijzen) van Nyck bijdroeg aan die beslissing. Dat Nyck snel kan zijn weet ik, maar daar win je zowel in WEC als F1 nog niet per se iets mee.

Wat dat betreft heb ik het idee dat Renger van der Zande wat succesvoller is in endurance racing dan Nyk dat is, bijvoorbeeld.
Kobayashi rijdt nog steeds bij Toyota en combineert dat inderdaad met een rol als teambaas. Maar dat doet hij al sinds 2022. Nyck de Vries verving Jose-Maria Lopez bij Toyota, die werd namelijk doorgeschoven naar het WEC programma van Lexus. Dit was een jaar eerder al de bedoeling, maar toen kwam het F1 avontuurtje van Nyck tussendoor.
Nyck is trouwens de eerste en enige Nederlandse overall WEC racewinnaar, 3e in het WK voor coureurs geworden en met Toyota het constructeurskampioenschap gewonnen, dus wat mij betreft zijn dat gewoon hele goede resultaten.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nu snap ik waarom Renger van der Zande niet meer terug naar WTR is gegaan: hij en Wayne Taylor zijn geen vrienden meer. Blijkbaar heeft Wayne Renger genaaid toen hij daar reed. Dit is te horen in de Dinner With Racers podcast (ook op de gebruikelijke plekken).

Over DWR gesproken: de laatste paar afleveringen zijn weer erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik moest even opzoeken welke auto WTR dan is/was, maar dat is de blauwe (sorry, kleurenblinde hier...) #10, Konica Minolta auto zover ik zo snel vindt... :$ Rijden met Acura/Honda.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 11-12-2024 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

CH4OS schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:53:
Ik moest even opzoeken welke auto WTR dan is/was, maar dat is de blauwe (sorry, kleurenblinde hier...) #10, Konica Minolta auto zover ik zo snel vindt... :$ Rijden met Acura/Honda.
Klopt. Voorheen met Cadillac.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
Blijkbaar stapt PFAFF over van Mclaren naar Lamborgini:
https://www.endurance-inf...em_la2V9AfxgRQonhoNG01b6g

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Trackhouse (van NASCAR) rijdt mee met Daytona 24 met een geweldige line-up:
Scott McLaughlin, Shane Van Gisbergen, Ben Keating en Connor Zilisch.
https://www.dailysportsca...-effort-for-rolex-24.html

Afbeeldingslocatie: https://www.dailysportscar.com/wp-content/uploads/2024/12/Trackhouse-TF-Corvette.png

BMW heeft hun WEC en IMSA line-ups bekend gemaakt.
https://www.dailysportsca...rcar-and-gtp-lineups.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-03 04:33
Afgelopen jaar na de 6uur op Spa geweest. Had toen weekend kaarten met pit-walk. Paddock toegang was standaard. Nu zie ik bij de kaarten voor komend seizoen, dat paddock extra is. Maar er staat niets meer vermeld over pit-walk. Zelf heb ik het idee dat het verkeerd op de verkoop-site staat. Weet iemand van jullie hier meer over?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik weet wel dat je in eerste instantie ook een pitwalk kon bestellen. Mogelijk al uitverkocht?
Nooit geweest, wil 2025 misschien voor het eerst gaan.

Edit: zie nu dat als je doorklikt je pitwalk extra kunt bestellen voor €15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqR-TVPX4t-ptqTyfK6qpiRKuEo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9gvrSWH8pud2RNtS6c2Hd0RD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door defusion op 16-12-2024 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 13:58

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Klopt, dat is extra in 2025. Wij hebben die extra erbij besteld en je krijgt er een extra ticket voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:22
@ge-flopt, @CH4OS Thx voor de startpost!

Kleine opmerking: het is Nürburgring (genoemd naar het plaatselijke kasteel). Niet Nürnberg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

jfeelders schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 06:54:
Klopt, dat is extra in 2025. Wij hebben die extra erbij besteld en je krijgt er een extra ticket voor.
Ik hoop dat je er op tijd bent. Het was vorig jaar een drama. Mensen hebben uren in de file gestaan.

Ik ben zelf nog aan het twijfelen of ik volgend jaar ga. Ik ga al sinds 2012 naar de WEC race op Spa en het is altijd goed te doen geweest. Vorig jaar was echt dramatisch. Hielp ook niet mee dat de toegangswegen open lagen, maar nog. Kaartjes zijn ook flink duurder geworden. In het begin betaalde je €25 voor het hele weekend. Dat ging dan richting €50. Maar nu €70 (+ paddock) voor één dag?!

[ Voor 38% gewijzigd door Niellie41 op 17-12-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niellie41 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:03:
Ik hoop dat je er op tijd bent. Het was vorig jaar een drama. Mensen hebben uren in de file gestaan.

Ik ben zelf nog aan het twijfelen of ik volgend jaar ga. Ik ga al sinds 2012 naar de WEC race op Spa en het is altijd goed te doen geweest. Vorig jaar was echt dramatisch. Hielp ook niet mee dat de toegangswegen open lagen, maar nog. Kaartjes zijn ook flink duurder geworden. In het begin betaalde je €25 voor het hele weekend. Dat ging dan richting €50. Maar nu €70 (+ paddock) voor één dag?!
Ik merk zelf ook wel dat de WEC de laatste jaren aan populariteit ook wel wint. Niet alleen qua fabrikanten en teams, maar ook qua bezoekers. De vraag is dus groter aan het worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ge-flopt
Volgende week de eerste endurance race van het jaar: 24 uur van Dubai:
https://www.24hseries.com/races/michelin-24h-dubai-2025

Voor mij meer een opwarmertje voor de 24 uur van Daytona, maar daardoor toch niet minder vermakelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Fuelke

Forza Ferrari

Tickets voor de N24 zijn ook alweer aangeschaft, er was weer een promotie samen met het boek.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jfeelders schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 06:54:
Hoezo "extra"? Afgelopen jaren zat het er toch gewoon bij in? Ik snap ook wel dat ze nu tickets ervoor verkopen; hiermee is de stroom van bezoekers te controleren / leiden en sta je niet voor een garage met nog 500 man tegelijk.

Sowieso vind ik Spa erg duur geworden de laatste jaren met de 24H en de 6H alhoewel ik nog steeds de 24H veeeel goedkoper en leuker vindt en er ook meer te doen is zoals de concerten, vuurwerk etc. Consumpties zijn ook niet heel leuk meer qua prijzen en geleur met statiegeld-bekers.

/kleine edit: 24H is general admission ook 55 Euro maar dat is wel voor 4 hele dagen en dus een race van 24H lang. Schril contrast met de 6H eigenlijk ;)

10 mei zal wel weer druk worden; ga zeker op tijd van huis ivm de fiiles. Eenmaal op Spa zelf vind ik wel dat je altijd een plekje kan vinden om te staan / kijken / zitten dus daar maar ik me verder geen zorgen over.

Andere vraag: alle races van de WEC kijken op de kijkbuis? Slimste om gewoon een Season Pack af te sluiten bij de FIA zelf? Ik heb geen TV-abonnement meer dus dan moet ik streamen van smartphone naar TV?

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 10-01-2025 13:37 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:34:
Andere vraag: alle races van de WEC kijken op de kijkbuis? Slimste om gewoon een Season Pack af te sluiten bij de FIA zelf? Ik heb geen TV-abonnement meer dus dan moet ik streamen van smartphone naar TV?
Ligt er ook aan welk commentaar je wilt. Voorheen was McNish bijvoorbeeld via de officiële WEC-streams, al is dat nu geloof ik een ander oud gediende. Ik weet nog niet of ik het gehele WEC-seizoen zo ga kijken. In elk geval wel de 24 Uur van Le Mans, maar de andere races heb ik (moet ik bekennen) nooit heel veel van gezien, eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Is Eurosport/Discovery+/HBO Max Sport (allemaal Eurosport) een optie? Bij de 'normale' WEC races streamen ze ook gewoon de WEC productie. Alleen voor Le Mans hebben ze een eigen groep commentatoren.

Het vaste commentaar voor de FIA WEC app stream is: Martin Haven, Graham Goodwin en Anthony Davidson.

[ Voor 23% gewijzigd door Niellie41 op 10-01-2025 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niellie41 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:43:
[...]

Is Eurosport/Discovery+/HBO Max Sport (allemaal Eurosport) een optie?
Zit HBO Max Spot inbegrepen bij HBO Max? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

CH4OS schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:44:
[...]

Zit HBO Max Spot inbegrepen bij HBO Max? :)
Niet standaard inbegrepen. HBO Max heeft nu een aanvullende Sport module (€5 per maand)

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 10-01-2025 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik zie het net toevallig inderdaad... Dat is wel jammer. :P Nou ja, misschien afsluiten in Juni als de 24 Uur van Le Mans er is. Eens kijken hoe ik dan budgettair zit. :+

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 10-01-2025 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dit zijn de prijzen voor het komende seizoen van de FIA WEC app/stream:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZsjgtnobkonSLVIgTVieJD1G5U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3nOOTwNfohxWMeLo3pcU2GD7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik ga even kijken; dank voor de suggestie van HBO. Commentaar maakt me vaak niet uit alhoewel ik geen fan ben van de stijl zoals een Olav Mol deed bij de F1 (mening, geen kritiek); zeker in de latere uurtjes kijk ik wel door (nacht) maar dan liever ambient geluid. Vroeger kon dat wel op Eurosport en dat is heel rustgevend om met minder energie op de bank lekker te blijven turen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

MAX3400 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:49:
Ik ga even kijken; dank voor de suggestie van HBO. Commentaar maakt me vaak niet uit alhoewel ik geen fan ben van de stijl zoals een Olav Mol deed bij de F1 (mening, geen kritiek); zeker in de latere uurtjes kijk ik wel door (nacht) maar dan liever ambient geluid. Vroeger kon dat wel op Eurosport en dat is heel rustgevend om met minder energie op de bank lekker te blijven turen.
Ik denk dat Olav Mol daarin best uniek is, want ik heb zo'n soort commentaar bij geen andere race series ooit gezien. Zeker niet bij de internationale streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 14:00
Vroeger had je Nelson Valkenburg & Melroy Heemskerk die Le Mans versloegen...

En deden dat (vond ik) leuk en vermakelijk :D

RichardVos.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Niellie41 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:53:
[...]

Ik denk dat Olav Mol daarin best uniek is, want ik heb zo'n soort commentaar bij geen andere race series ooit gezien. Zeker niet bij de internationale streams.
Dat kan / weet ik niet; heb jaren Eurosport gehad en gekeken maar dat heb ik nu niet meer want gene TV-abbo. Dus even aan het orienteren of/wat er meer te krijgen is nu :)

Spa 6H 2019; toen we nog in de sneeuw heen reden en de race achter SC / rood gestopt is... ;(

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 10-01-2025 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Fox-Racing schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:55:
Vroeger had je Nelson Valkenburg & Melroy Heemskerk die Le Mans versloegen...

En deden dat (vond ik) leuk en vermakelijk :D
Nelson doet tegenwoordig het verslag van F1 bij ViaPlay, dus ik betwijfel of hij nooit ooit terugkomt, al deed Nelson het altijd wel aardig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:56:
Dat kan / weet ik niet; heb jaren Eurosport gehad en gekeken maar dat heb ik nu niet meer want gene TV-abbo. Dus even aan het orienteren of/wat er meer te krijgen is nu :)
Ik ga ervan uit dat RTL7/Videoland ook weer gaat uitzenden. Mocht NL commentaar wenselijk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

CH4OS schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:58:
[...]

Ik ga ervan uit dat RTL7/Videoland ook weer gaat uitzenden. Mocht NL commentaar wenselijk zijn. :)
Zit even te snuffelen; Videoland wordt 'm niet als ik het hele seizoen zou willen kunnen kijken. Iets met kosten en reclame waar ik dan niet op zit te wachten. Plus ik wil 2 schermen/devices tegelijk dus dan is het al minstens 10.99 in de maand. HBO zal ik nog even bekijken maar dat kwam al snel op 5.99 in de maand; het seizoen is 9 maanden dus dan is het lood om oud ijzer vergelijken met FIA zelf.

Goh, first-world-problems; geen TV-abbo en dan iets nieuws uitzoeken om wel lui endurance te kunnen kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWZu9gA9Bv-BR4Mh3NKOuN5GvbQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/b6AdzAoijba3kKXR7aEmuenU.png?f=user_large
d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 10-01-2025 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 13:58

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

[...]

/kleine edit: 24H is general admission ook 55 Euro maar dat is wel voor 4 hele dagen en dus een race van 24H lang. Schril contrast met de 6H eigenlijk ;)
Daarentegen kregen we in 2024 2 uur gratis tijdens de langste 6u. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JOTA heeft gisteren de livery van hun nieuwe Cadillacs gepresenteerd. <3 <3 <3 Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/fiawec-prod/assets/ressources/2025/1004_Cadillac%20Hertz%20Team%20JOTA_Liveryunveil2025_ND%20copy.JPG

https://www.dailysportsca...jota-livery-revealed.html

[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 14-01-2025 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Damn, dies nice idd <3

[ Voor 7% gewijzigd door Theetjuh op 14-01-2025 13:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter

Morgenavond is het zover! :) Voor degenen die info willen over het evenement, waar te kijken, welke Nederlanders meedoen: https://nl.motorsport.com...klassen-en-meer/10686115/

spoiler:
Voor de eerste sessie van de GTD klasse, verschil tussen 1 en 2: 0.025 seconde...

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2025 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik heb me gisteren, vlak voor de start van de Pilot Challenge race, getrakteerd op YouTube Premium. Tenslotte komt er heel wat racing aan, en voor IMSA kan het wel reclamevrij via hun stream (al dan niet in een mediaplayer) maar via YT is wel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Voor de Ziggo klanten, het wordt vanaf 19:30 uitgezonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:17:
Voor de Ziggo klanten, het wordt vanaf 19:30 uitgezonden.
Toevoeging, dit is wel op Ziggo Sport 3. Is dus een zender uit het sportpakket. Op de gewone Ziggo zender komt het ook, maar pas vanaf middernacht oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Veel plezier iedereen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Beetje gek, het lukte me niet via YT, maar via een VPN naar de UK wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Op imsa.tv is de stream ook :) Die stream geeft althans een veel scherper beeld dan wat Ziggo doet.

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2025 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
I know, zo keek ik vroeger altijd al, maar dan moet ik weer m’n laptop aanzwengelen en kutten met het casten.
Dit is veel makkelijker ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Theetjuh schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:44:
I know, zo keek ik vroeger altijd al, maar dan moet ik weer m’n laptop aanzwengelen en kutten met het casten.
Dit is veel makkelijker ;)
Met wat snel zoekwerk, vind je ook zo de m3u8 playlist op de imsa.tv website, die je vervolgens in bijvoorbeeld VLC inlaadt. :)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2025 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
Theetjuh schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:42:
Beetje gek, het lukte me niet via YT, maar via een VPN naar de UK wel.
Een vriend van mij die contacten heeft (aangezien hij autosport journalist is):

"Even snel met de verantwoordelijke van IMSA over gehad. Ziggo heeft niet alleen hun contract voor de uitzendrechten verlengd tot en met 2029, maar ook exclusief gemaakt."

Dus hierdoor is de YouTube stream NIET beschikbaar voor ons. IMSA.TV wel (en wat hierboven al gezegd wordt, met de M3U8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ook interessante URL: https://www.imsa.com/gtp-telemetry/ - telemetrie van de GTP autos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
De spottersguide is trouwens beschikbaar: https://spotterguides.com/portfolio/25_imsa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Het is nog niet spannend geweest qua crashes.
Tot nu komen de Porsches wel mee met de top, maar zijn nog niet echt helemaal vooraan te vinden. Alsook Caddilac vind ik nog wat tegenvallen, maar we zijn er nog niet.
Winward racing met Indy Dontje doet het wel heel goed. Mooi met de GTD-Pro mee kunnen draaien als GTD wagen. Wagens zijn natuurlijk gelijk, maar er zit bij Indy een mindere coureur in de wagen.

Waarom staat die BMW van Vanthoor schuin in het vak? Lijkt dat er oranje lijnen bij de pit staan die schuin staan. Verder alles gewoon goed bij de pitstop, ook geen paniek bij het team oid.

[ Voor 19% gewijzigd door ge-flopt op 25-01-2025 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
ge-flopt schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 21:19:
Waarom staat die BMW van Vanthoor schuin in het vak? Lijkt dat er oranje lijnen bij de pit staan die schuin staan. Verder alles gewoon goed bij de pitstop, ook geen paniek bij het team oid.
Die oranje lijnen betekenen voor IMSA niks, maar zijn nodig voor NASCAR; heeft te maken met "uncontrolled tire" regel :)

En de rest van Vanthoor:
"Race leader @vanthoordries1 comes into the pits for a scheduled stop, turns in too late and hits the pit wall, damaging one of the dive planes on the BMW!"
Asked what happened in the pits, he replied: "I just misjudged it, I couldn't see anything."

(Via mijn vriend/collega VincentJBruins op X)

[ Voor 30% gewijzigd door Ryur op 25-01-2025 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:00

iichel

Gazoooo

Daytonaaaaa *O* *O* *O*

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
De Programmeurs-auto (de LMP2 ERA #18) doet het verrassend goed.

Zoals ik al eerder deze maand op Facebook schreef:
"De auto wordt zowat volledig gesponsord door 2 tech pioneers welke ook met deze auto racen:
- David Heinemeier Hansson (DHH), een van de ontwikkelaars van het framework (Ruby on) Rails. En heeft daarnaast Basecamp & Hey ontwikkeld.
- En de CEO van Shopify: Tobi Lutke.
Shopify is ook ontwikkeld met Ruby on Rails.

DHH heeft al wel vaker Endurance geraced, o.a. GTE-AM met Aston Martin in het WEC, maar ook met LMP2 & bij Extreme Speed Motorsports in DPi.
Voor Tobi Lutke wordt het zijn debuut.
Note: ik maak zakelijk en prive enorm veel gebruik van Rails. Zo'n beetje alles wat ik heb ontwikkeld is met behulp van Rails gemaakt, hierdoor is DHH een groot voorbeeld voor mij 🙂"

DHH zit nu in de auto, en ja, hij is geen professionele coureur, maar rijdt echt niet slecht!
iichel schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 21:50:
DHH is een hele prima gentleman driver
Zeker! Maar DHH is volgens mij geen Bronze meer, maar Silver?
Lutke is de Bronze coureur in die auto.

[ Voor 12% gewijzigd door Ryur op 25-01-2025 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DHH is een hele prima gentleman driver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
Tobi Lütke heeft ook veel gesponsord met StarCraft, vroeger veel gespeeld, een slimme gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Overigens is het verschil tussen de Ziggo stream (die heb ik aan staan voor NL commentaar + de filmpjes) en de IMSA.tv stream ook echt minimaal. Verschil is slechts 8-9 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:40
Ryur schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 21:49:
Zeker! Maar DHH is volgens mij geen Bronze meer, maar Silver?
Hij is inderdaad silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

linker achterwiel van de #93 lijkt wel niet lekker te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Die BMW GTP klinkt als hij achter de safetycar rijdt ook niet echt lekker. Denk dat het verder niets uitmaakt, maar lijkt over mijn hoofdtelefoon of 1 van de cylinders niet meer werkt.

Even een paar vraagjes:
- Ben ik de enige die ziet dat bij het uitkomen van bocht 1 de Porsche GTP's soms wat uitbreken?
- Is er ooit iemand op die beton muur gebotst die in bocht 1 begint om het de uitgang van de pitstraat aan te duiden? Slechts 1 rij met bandjes ervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 23:56:
Die BMW GTP klinkt als hij achter de safetycar rijdt ook niet echt lekker. Denk dat het verder niets uitmaakt, maar lijkt over mijn hoofdtelefoon of 1 van de cylinders niet meer werkt.

Even een paar vraagjes:
- Ben ik de enige die ziet dat bij het uitkomen van bocht 1 de Porsche GTP's soms wat uitbreken?
- Is er ooit iemand op die beton muur gebotst die in bocht 1 begint om het de uitgang van de pitstraat aan te duiden? Slechts 1 rij met bandjes ervoor...
Over de Porsches die uitbreken: nee, je bent niet de enige die het ziet. Viel mij ook al op. De tweede vraag weet ik zo 1 2 3 niet. De kans dat je daar uitglijdt is ook wel vrij klein, volgens mij is dat stukje wat je bedoelt vol gas en rijden ze rechts, uitkomend van de bocht. Volgens mij zijn de enige glijers daar vooral van uitkomen van de pitstraat, omdat de bandjes koud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Wat is er eigenlijk met de #5 Porsche en #93 Acura gebeurt?

[ Voor 13% gewijzigd door Theetjuh op 26-01-2025 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
Theetjuh schreef op zondag 26 januari 2025 @ 08:11:
Wat is er eigenlijk met de #5 Porsche en #93 Acura gebeurt?
#93 Acura wilt nog wel verder, de #5 is opgehouden

De #5:
"Unfortunately our Porsche GTP #5 has retired from the race due to a rear suspension issue, and the damage was too extensive to repair in time. A tough end to what was shaping up to be a strong run 💔"

De #93 had vering problemen & powertrain problemen (net voordat Renger erin zou stappen).

[ Voor 45% gewijzigd door Ryur op 26-01-2025 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Hoeveel code geels hebben we gehad. Toen ik afhaakte vannacht lag de 57 op 6 rondes achterstand. Toen ik wakker werd lag hij 1e in de klasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Volgens mij een stuk of 6 a 7 in totaal?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lordfragger
Momenteel 11, 3u39 in totaal. Er zijn er een paar vlak na elkaar geweest waar je amper doorhad dat het groen geweest is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Straks, vanaf 19:45 gaan we weer endurance racen - de 12H van Bathurst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik had deze video als gerelateerde video van de bovenstaande, maar leek mij wel interessant om ook hier te delen:

Het is dus de eerste niet-hybride auto.

Wat ik hier volgens mij ook nog niet voorbij heb zien komen: Ford gaat ook meedoen in de LMDh klasse: https://performance.ford....d-returns-to-le-mans-2027
https://www.motorsport.co...y-with-lmdh-bid/10692604/
https://sportscar365.com/...r-program-for-2027-debut/
Het wordt dus echt nog druk in de WEC en IMSA.

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 05-02-2025 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
CH4OS schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:26:
Het is dus de eerste niet-hybride auto.
Het is momenteel de enige maar de Glickenhaus was de eerste en ook de Vanwall had geen hybride deel.
Pagina: 1 2 Laatste