Endurance/Sportscar race topic 2026 editie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 22:48
Mede-auteur:
  • CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

Algemeen race topic: Endurance/Sportscar 2026 editie

Dit topic is bedoeld voor alle race klasses buiten de Formule 1, met name op de lange afstands races, zoals WEC, IMSA Sportscar en VLN

Waarom dit topic?

We hebben een paar jaar geleden een topic gehad voor de 24 uur van Le Mans 2022. Uiteindelijk is dit topic "gekaapt" voor algemene lange afstands races, en dus vonden we het gerechtvaardigd om het bestaande racetopic op te splitsen in een sprintrace topic en een endurance race topic.

Wat valt er onder dit topic?

Eigenlijk alles wat in de basis lange afstands races zijn. Standaard zijn races dan minimaal 2 uur.
  • WEC races zijn b.v. altijd minimaal 6 uur.
  • IMSA Sportscar zijn over het algemeen races van minimaal 2 uur en 40 minuten, maar er zitten ook races bij van 1 uur en 40 minuten. Echter omdat de standaard toch echt meer dan 2 uur zijn vallen deze onder de endurance races.

Wat valt er niet onder dit topic?

• Het australische Supercars Championship heeft wel races die langer duren, maar in de basis zijn de races van max 1.5 uur, en dus valt deze weer onder sprintraces.

Welke kampioenschappen hebben we het over?

• W.E.C. races, waar ook de 24 uur van Le Mans onder valt
  • IMSA Sportscar Championship, waar de 24 uur van Daytona en Petit Le Mans onder valt.
  • European Le Mans Series (ELMS)
  • 24H Series, met de 24 uur van Dubai
  • VLN met de 24 uur van de Nurnberg
  • GT World Challenge Europe Endurance Cup, met de 24 uur van SPA

Met welke wagens wordt er gereden?

Er wordt met allerlei wagens gereden.
  • LMH in WEC en IMSA (heet daar overigens GTP)
  • LMDH in WEC
  • LMP2 in IMSA en ELMS
  • GT3/GTD Pro/GTD (GT3) in WEC, IMSA en ELMS
  • GT4 in VLN
  • TCR in VLN en 24H Series

Waar kan ik het kijken

Alle races zijn op verschillende kanalen (TV, Internet en Youtube) te bekijken.
IMSA heeft bv een eigen internet pagina IMSA.tv, en meestal zetten ze later de race ook op YouTube.
WEC kun je meestal wel kijken op Eurosport
24H Series en VLN worden meestal live gestreamd via Youtube

Kalenders

Terug naar inhoudsopgave

Externe Links

Dankwoord

Iedereen die bijgedragen heeft in dit topic

Ook lijkt het mij leuk om interessante posts te pinnen, laat het mij dus weten als je een interessante post ziet, dan pin ik die. Via het filter kunnen die posts dan gemakkelijk teruggevonden worden! :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Bedankt voor het maken van het nieuwe topic, @ge-flopt! :) Ik ben benieuwd hoe alles in 2026 zal vergaan! Ik kijk in elk geval enorm uit naar Daytona, ik wil toch misschien alles proberen te kijken vanuit huis, hahaha! :Y

• ge-flopt
In januari gaat het geheel weer van start.
- 10 januari met de 6 uur van Abu Dhabi (24h Series)
- 17 en 18 januari met de 24 uur van Dubai (24h Series)
- 24 en 25 januari met de 24 uur van Daytona (IMSA)

Niet de race maar wel de aanloop naar:
- 16, 17 en 18 januari: The roar before the 24 (IMSA) afstellen en testen voor de 24 uur van Daytona.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:23

Fuelke

Forza Ferrari

Er ligt hier al een live afspraak vast. In mei is het weer richting Nürburgring voor de N24.

2011 tot en met 2019 en 2024 - 2025 gedaan.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Doet hij het of doet hij het niet...? Max Verstappen en de 24h Nürburgring. Ik hoop van de ene kant wel dat hij meedoet, is leuk en past mooi in de F1 kalender. Van de andere kant wel een beetje bang voor de gevolgen. Normaal is er zoveel toegankelijk, maar als grote namen mee gaan doen kan dat wel eens veranderen. Het is toch een ander soort publiek.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@TheBrut3 Aan de andere kant brengt het ook meer centjes op, waardoor een dergelijk kampioenschap ook kan groeien, wat wellicht ook fijn is. :)

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

De bekende Dunlop bridge op Le Mans wordt volgend jaar de Goodyear bridge.

https://sportscar365.com/...e-mans-set-to-be-renamed/

• ge-flopt
Fuelke schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:25:
De bekende Dunlop bridge op Le Mans wordt volgend jaar de Goodyear bridge.

https://sportscar365.com/...e-mans-set-to-be-renamed/
Jammer, maar begrijpelijk. Als je eigenaar van de brug bent en je verkoopt een dochter onderneming, dan is het duidelijk dat de sponsoring veranderd.

Ben wel benieuwd naar een ander iets:
Sumitomo’s recent acquisition of Dunlop is also set to affect another iconic fixture in sports car racing, with the Falken Motorsports colors in NLS and Nürburgring 24 competition set to be rebranded to Dunlop.
Welke kleur comb zou Falken Motorsport gaan rijden. Hebben al jaren dezelfde kleur combi:
Afbeeldingslocatie: https://www.falken.com.au/wp-content/uploads/2023/05/Porsche-911-GT3-R.jpg

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:26

Niellie41

[object Object]

Connor Zilisch rijdt bij de Rolex 24 uur in een Cadillac GTP-wagen.
https://www.dailysportsca...tp-debut-at-rolex-24.html

Dat is best bijzonder, want hij rijdt nog niet zo lang mee. Hij is pas 19 jaar en hij rijdt nu al in een GTP wagen, na MX5, een paar races in LMP2 en een jaar fulltime in de NASCAR Xfinity Series (2e niveau en direct bijna kampioen). Komend jaar rijdt hij fulltime in de Cup Series.

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 19-12-2025 09:41 ]

• ge-flopt
Omdat het niet zeker is onder welke vlag ze gaan rijden, plaats ik deze maar hier, omdat ik denk dat het meer endurance georienteerd is:
https://www.formule1.nl/n...est-portugal-estoril-gt3/

De RedBull met een Max Verstappen tintje ziet er wel mooi uit:
Afbeeldingslocatie: https://en.endurance-info.com/sites/default/files/styles/image_richtext/public/2025-12/Max%20verstappen%20Estoril%20MR-1461-X5%20%281%29.jpg?itok=RwwhRQ36

• ge-flopt
Even een vraagje voor de historici kenners onder ons.

In den oudheid (begin 2010 tot 2014) reed er in de American Le Mans Series het team Muscle Milk mee. Oa. Lucas Luhr reed in dat team. In 1 race lagen ze door problemen al in de eerste 15 minuten 4 rondes achter. Door safety cars en de bypass kwamen ze uiteindelijk terug in de leading lap en hebben ze uiteindelijk gewonnen. Weet iemand welke race dit was?

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:34
ge-flopt schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:46:
Even een vraagje voor de historici kenners onder ons.

In den oudheid (begin 2010 tot 2014) reed er in de American Le Mans Series het team Muscle Milk mee. Oa. Lucas Luhr reed in dat team. In 1 race lagen ze door problemen al in de eerste 15 minuten 4 rondes achter. Door safety cars en de bypass kwamen ze uiteindelijk terug in de leading lap en hebben ze uiteindelijk gewonnen. Weet iemand welke race dit was?
2012 American Le Mans Series Northeast Grand Prix op Lime Rock Park (Lakeville, Connecticut), op 7 juli 2012.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• ge-flopt
Himalaya schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:17:
[...]

2012 American Le Mans Series Northeast Grand Prix op Lime Rock Park (Lakeville, Connecticut), op 7 juli 2012.
Zit hem nu te kijken, maar dat lijkt hem niet te zijn. De muscle milk wagen rijdt de gehele tijd al in de kopgroep of zelfs aan kop. Ook de livery klopt niet met wat ik in mijn hoofd heb zitten. Volgens mij reden ze met de standaard livery en niet de stars and stripes waar ze hier reden.

Denk dat ik hem wel gevonden heb. Het was de race op Road America ook in 2012.

[ Voor 7% gewijzigd door ge-flopt op 31-12-2025 12:38 ]

• ge-flopt
Ben de voorbeschouwing van het IMSA kampioenschap te kijken:
Wist dat RLL geen BMW meer gebruikt in het nieuwe jaar, maar ze zijn blijkbaar ook voor de GTD overgestapt naar McLaren. Dat had ik niet voorbij zien komen. En ook het kwartje was niet gevallen dat McLaren vorig jaar niet in IMSA meegedaan heeft.

Ow en PS. ik vind nog steeds dat Calvin Fish op Alice Cooper lijkt. :P
Afbeeldingslocatie: https://image.tmdb.org/t/p/w500/lkJ9tXI6CSFDSJxaDoDLNzWgHBt.jpg Afbeeldingslocatie: https://www.onthisday.com/images/people/alice-cooper.jpg?w=360

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:38

Chocoball

瞧好吧!

Schijnbaar heeft Mercedes uitstel gevraagd aan de NLS voor de 1e race van het seizoen zodat Verstappen eventueel kan deelnemen. De 1e NLS race valt nu samen met het grand prix weekend van China. Tenminste 3 races en 2 qualifiers botsen met de F1 kalender. De hoogste baas van de NLS heeft het verzoek bevestigt.

https://www.motorsport.co...ring-24-chances/10790727/

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Chocoball schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 18:19:
Schijnbaar heeft Mercedes uitstel gevraagd aan de NLS voor de 1e race van het seizoen zodat Verstappen eventueel kan deelnemen. De 1e NLS race valt nu samen met het grand prix weekend van China. Tenminste 3 races en 2 qualifiers botsen met de F1 kalender. De hoogste baas van de NLS heeft het verzoek bevestigt.

https://www.motorsport.co...ring-24-chances/10790727/
Dat is toch belachelijk?
Max is F1 coureur.

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04:29
Arjantje72 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 18:30:
[...]

Dat is toch belachelijk?
Max is F1 coureur.
Niet alleen F1 coureur?

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Dat is toch zijn beroep?

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Zijn beroep is coureur :)
Zijn werkgever is wat anders...

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 17-01-2026 18:52 ]

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:17

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Gaan jullie kijken dit weekend? Renger was lekker bezig YouTube: 2026 IMSA Rolex 24 At Daytona | Qualifying | WeatherTech Championshi...

If it bleeds, it can be killed!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Zeker weten!
Ik weet alleen niet of het nog steeds nodig is om een VPN te gebruiken om het via YT te kijken, aangezien de Quali gewoon via YT te zien was zonder VPN.

• ge-flopt
De michelin pilot challenge is al spannend.. Als dat de opmaat voor morgen is, dan wordt het een mooie race.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik zal een deel missen, zondag een verjaardag vieren bij mij broer...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Theetjuh schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 23:20:
Zeker weten!
Ik weet alleen niet of het nog steeds nodig is om een VPN te gebruiken om het via YT te kijken, aangezien de Quali gewoon via YT te zien was zonder VPN.
Of dus via RTL 7 en anders Videoland, vermoed ik. Anders zal het Ziggo Sport zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 24-01-2026 07:36 ]

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

ge-flopt schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 23:46:
De michelin pilot challenge is al spannend.. Als dat de opmaat voor morgen is, dan wordt het een mooie race.
Spanning ja.

Maar die FCY die aanslepen ... ik weet dat het protocol is en dat het hele veld samengebracht moet worden voor de pits opengaat voor de klassen apart, de opkuis op het circuit, de class split. Maar het neemt allemaal zoveel tijd in beslag.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Fuelke schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:38:
Spanning ja.

Maar die FCY die aanslepen ... ik weet dat het protocol is en dat het hele veld samengebracht moet worden voor de pits opengaat voor de klassen apart, de opkuis op het circuit, de class split. Maar het neemt allemaal zoveel tijd in beslag.
Ah ja, thanks voor de reminder, hahaha! :) En ja, het neemt veel tijd in beslag, maar ik kan mij voorstellen dat het voor de teams en deelnemers wel een boel kopzorgen bespaart en duidelijkheid bied, ook al is het voor de kijkers thuis minder interessant dus.

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Dat is toch belachelijk?
Max is F1 coureur.
Het is uitzonderlijk, net zo uitzonderlijk als de extra opbrengsten die verstappen.com met zich meebrengt in zn weekend. Ze hadden al vorig jaar gezegd daarmee te willen instemmen mocht het nodig zijn.

Rapapa...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Dat is toch belachelijk?
Max is F1 coureur.
Tja, Nyck de Vries rijdt ook als reservecoureur / simulator rijder bij McLaren, maar rijdt ook voor Toyota in het WEC en bij Mahindra voor Formule E, het is dus zeker niet ongewoon of zo, bedenk ik mij vandaag... :$ Al is het aan de andere kant ook niet heel ongewoon dat een F1 team beperkingen oplegt aan de rijders, dat ze alleen bij hen in de F1 mogen rijden. Maar Max heeft blijkbaar die beperking bedongen en weg weten te krijgen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 24-01-2026 17:59 ]

• ge-flopt
Begint al goed Aardig wat LMP2 neuzen aan gort.

• Logic

Logic

Nou inderdaad, meteen al paar klappers.

• ge-flopt
De groene kreeg volgens mij een tik waardoor hij rond ging en wat mensen meenam. Dacht zoiets onboard te zien in een herhaling.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:26

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuKu4Q8TkEs6YuAu4ipLKVl6lN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AYVYuAc35fhHGgWX79mrPLou.png?f=fotoalbum_large

De YouTube stream van IMSA werkt wéér niet door Ziggo. -O-

• ge-flopt
Niellie41 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 19:50:
[Afbeelding]

De YouTube stream van IMSA werkt wéér niet door Ziggo. -O-
met een VPN of Opera (heeft geloof ik een VPN ingebouwd) toch simpel opgelost?

• ge-flopt
Voor degene die het in de gaten willen houden. live timing:
https://livetiming.alkamelsystems.com/IMSA
https://www.timing71.org/menu
https://www.imsa.com/scoring/

[ Voor 23% gewijzigd door ge-flopt op 24-01-2026 20:13 ]

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 19:28
Ik was de race vergeten maar ik heb ziggo go standaard pakket zonder sport en ik kan zowel of safari als op Opera (incl VPN) überhaupt geen live stream vinden op Youtube.

Als ik naar de eigen imsa site ga zou ik het ook moeten kunnen bekijken en zowel in safari als in opera doet die stream het ook niet. En ja alle add blockers staan uit.

Ligt dit aan mij of ook aan ziggo of omdat ik dit op een iphone probeer?

edit:
Informatie van de imsa site:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUFCe4XNbDPsddArLgwMwdXwUgs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zFgIpfEvPjlwQlSuL1WMjMdZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Dagg op 24-01-2026 20:52 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Dagg schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 20:42:
Ik was de race vergeten maar ik heb ziggo go standaard pakket zonder sport en ik kan zowel of safari als op Opera (incl VPN) überhaupt geen live stream vinden op Youtube.

Als ik naar de eigen imsa site ga zou ik het ook moeten kunnen bekijken en zowel in safari als in opera doet die stream het ook niet. En ja alle add blockers staan uit.

Ligt dit aan mij of ook aan ziggo of omdat ik dit op een iphone probeer?

edit:
Informatie van de imsa site:
[Afbeelding]
Je kunt in Nederland niet online kijken omdat Ziggo broadcast rechten heeft. Dus enkel via VPN.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je VPN gebruikt wel een land kiezen waarin je wel kunt kijken.
Ik gebruik UK, en kan de stream dan via het officiële YouTube kanaal volgen.

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Toch grappig dat James Hinchcliffe meedoet... na jarenlang alleen maar op TV na zijn Indy-carrière.

GTD PRO

34. Lamborghini Huracan GT3 EVO2 nr. 9 (Pfaff Motorsports): A. Caldarelli / S. Mitchell / M. Bortolotti / J. Hinchcliffe

[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 24-01-2026 20:59 ]

• ge-flopt
Mooi om te zien dat Porsche aangeeft dat Zitza verder OK is:
https://x.com/PorscheRaces/status/2015142056432185851

(Ik geloof dat er een UBB code moet zijn voor twitter berichten, weet iemand die?)

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 19:28
Bij Brave op de telefoon kun je alleen kiezen tussen europa, america en azie en de live feed op youtube doet het bij alle drie niet bij mij helaas. Dan maar later terugkijken als die volledig op her imsa account verschijnt.

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

ge-flopt schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 21:06:
Mooi om te zien dat Porsche aangeeft dat Zitza verder OK is:

(Ik geloof dat er een UBB code moet zijn voor twitter berichten, weet iemand die?)
Gewoon even mijn bericht bekijken.

[ Voor 15% gewijzigd door CreativeS op 24-01-2026 21:14 ]

• ge-flopt
Had even een flashback naar de crash van Memo Gidley

YouTube: Memo Gidley and Matteo Malucelli Crash - Rolex 24 at Daytona 2014 - ...

• Theetjuh
  • Nu online
Woow die was ik alweer vergeten, maar dit zag er wel wat minder erg uit iig

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik denk dat we vertrokken zijn voor een hele lange FCY dit keer.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Net was ook even een samenvatting, ik mis niet heel veel, zie ik... :$

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2026 09:28 ]

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Er staat nu een vastgepinde post in de YT chat van IMSA: "FCY = FOG, we expect it to clear after sunrise around 7am ET."

Er is 6 uur tijdsverschil, dus voor de middag gaan we niet groen dan. Ik denk dat ik de weekly challenges gaan doen in Gran Turismo en daarna een wandeling met de radiostream in de oortjes.

• Logic

Logic

Ja jammer van die FCY, ik ga straks maar even hardlopen en dan is die audio stream wel een goed idee van jou. Beetje op de achtergrond luisteren

• ge-flopt
Het gaat hard met de mist... Half uurtje nog?

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:30
ge-flopt schreef op zondag 25 januari 2026 @ 13:10:
Het gaat hard met de mist... Half uurtje nog?
Als ik zelf kijk, gok ik het ook ja :) Denk dat wij voor 2 uur (onze tijd) weer racen!

GREEN :D

• ge-flopt
Het ene gedeelte is mooi open getrokken en als ze op de banking naar het achterste rechte stuk gaan is het toch nog mistig.

Als de ziggo commentator nou eens stopt met zeuren over de ruitenwisser van de 6 Porsche!

[ Voor 27% gewijzigd door ge-flopt op 25-01-2026 14:50 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:30
Bleg, belachelijk dat Porsche #6 geen straf kreeg voor blocking van de Cadillac!

• ge-flopt
Ik moet zeggen dat ik de IMSA races toch spannender vind dan WEC. Als je in dezelfde ronde zit kun je gewoon de race winnen. De 04 stond volgens mij dwars in de eerste ronde. 57 moest op een gegeven ogenblik na de tank beurt meteen weer binnenkomen en reden toen achteraan.

Vond de actie van Ellis op Thiim ook niet heel mooi....

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@ge-flopt Aan de andere kant heb ik in IMSA dan weer nooit catastrofes gezien zoals een stilvallende Toyota vlak voor het vallen van de vlag op de finishlijn zoals bij Le Mans 2016 als ik het mij goed herinner… :$ Dus ik denk dat beiden wel iets hebben, zeg maar.

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

De 2e NLS race wordt met een week vervroegd van 28 naar 21 maart. Het betreft een strategische aanpassing die nu de mogelijkheid biedt voor coureurs uit andere raceseries om deel te nemen. Door de aanpassing vindt de race nu plaats tussen de grand prix van China (15 maart) en die van Japan (29 maart).

https://www.nuerburgring-...assung-fuer-die-nls-2026/

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-01 19:26
Chocoball schreef op zondag 25 januari 2026 @ 22:28:
De 2e NLS race wordt met een week vervroegd van 28 naar 21 maart. Het betreft een strategische aanpassing die nu de mogelijkheid biedt voor coureurs uit andere raceseries om deel te nemen. Door de aanpassing vindt de race nu plaats tussen de grand prix van China (15 maart) en die van Japan (29 maart).

https://www.nuerburgring-...assung-fuer-die-nls-2026/
Begrijpelijk als je ziet hoeveel extra kijkers er bij komen als Max meedoet. Hoewel, het botst met de 12 uur van Sebring (18 t/m 21 maart). Veel coureurs doen mee aan beide programma's.

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Ondank dat Renault zou stoppen met Formule 1 motoren zou hun bekende motorenfaciliteit blijven bestaan voor andere raceseries, maar Alpine/ Renault lijkt na 2026 met WEC te willen stoppen en daarmee komt er mogelijk dus ook een einde aan de faciliteit in Viry-Châtillon.

https://www.the-race.com/...ar-programme-in-jeopardy/

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@Chocoball Thanks voor de link! :) Die pagina lezend, zie ik vervolgens dat Honda mogelijk overweegt om ook deel te nemen aan het WEC: https://www.the-race.com/...inally-join-wec-hypercar/

• Theetjuh
  • Nu online
CH4OS schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 00:42:
@Chocoball Thanks voor de link! :) Die pagina lezend, zie ik vervolgens dat Honda mogelijk overweegt om ook deel te nemen aan het WEC: https://www.the-race.com/...inally-join-wec-hypercar/
Ooooeeehhhh dat zou mooi zijn! :9~

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik kwam net deze trailer tegen, men heeft tijdens de 24 uur van Le Mans Felipe Nasr gevolgd hiervoor

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 31-01-2026 13:17 ]

Pagina: 1