In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nog wat photos
:strip_exif()/f/image/KdTnzVMXUcgbpCSzrtmxvEyT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D3IMIXr5nACzmMYRpzqb2xLe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5bsSuB1HdJ21FNtTDOArJg1o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MmVa3QWCmlh6wBtU4wNQ3NyI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2DDz2PWcnzSocxZYppYpUIrt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OiC2uIGDJ18ZMshHpDyZwht8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EaUIFlm7Eo7row80FRK18k2D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h6OKlrcIkwGYC278AmzRaIdR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door d-vine op 17-05-2026 15:38 ]
En hij stond mooi als laatste in Parc Ferme (achteraan). Witzbold.Felyrion schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:23:
Toch leuk dat de Dacia ook nog gefinished isplekje 120
Klokje is overigens een Wempe Iron Walker Chrono XL 24H. Gelimiteerd tot 24 stuks.
https://www.wempe.com/en-...rburgring-wi690019?c=9490
Mooie plaatjes!d-vine schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:29:
Erg genoten om het volledig te volgen. Heeft persoonlijk voor mij wat meer charme dan Le Mans.
Nog wat photos
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Was leuk. Volgend jaar beter voor Max.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Ben benieuwd of hij weer van auto gaat wisselen of dat hij bij AMG blijft.Format-C schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:01:
[...]
Mooie plaatjes!
Was leuk. Volgend jaar beter voor Max.
Had vannacht nog even gekeken maar had zelf wedstrijd vandaag dus keek tussendoor even en las toen dat #3 het had begeven... echt zwaar klote voor die coureurs die allemaal hun ballen eraf hebben gereden om op P1 te rijden, snap dat het erbij hoort (reed de afgelopen jaren ook weleens de Nordschleife... dat circuit is niet lief voor enige auto
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
Mooi plaatjes! Die zonsondergang foto's wil ik wel in hogere res, enig idee waar ik die kan vinden?d-vine schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:29:
Erg genoten om het volledig te volgen. Heeft persoonlijk voor mij wat meer charme dan Le Mans.
Nog wat photos
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik haal ze van de officiële socials o.a.Arjan90 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:24:
[...]
Mooi plaatjes! Die zonsondergang foto's wil ik wel in hogere res, enig idee waar ik die kan vinden?
X, BS, Insta
Verstappen.com
Mercedes AMG
N24h
Etc.
Ik weet ff niet of het ook op rtl7 komt, maar dan zou je ook altijd nog een maandje nlziet kunnen afnemen oid
[ Voor 41% gewijzigd door Theetjuh op 17-05-2026 17:18 ]
Very unfortunate and frustrating ending, but these things can happen.
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) 17 mei 2026
I still really enjoyed the experience together with Jules, Luggi and Dani. Thanks to the team and everyone around the track for your support. pic.twitter.com/9kvLyvlELK
:strip_exif()/f/image/107hATdRCucOEFsQaqWo17Lw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jJ3c6Vw8e351TqTDBbUtahFb.jpg?f=fotoalbum_large)
HBO Max met de Sport Addon. Eurosport zal het ook wel uitzenden maar die doen dat vaak afwisselend op 2 kanalen, Eurosport 1 en 2. RTL7 gaat de race ook helemaal live uitzenden volgens mij. Dus keuze genoeg, maar… niet gratis.TheBrut3 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 17:15:
Ik heb sinds dit jaar mijn TV abbo opgezegd. Wat zijn nu eigenlijk de mogelijkheden om Le Mans te kijken? Want volgens mij komt dat niet op YT.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

sorry, ik zal dit topic niet verder vervuilen
Ook bij het bordje 69.Chocoball schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:27:
Iemand liet bij deze bocht op de Nürburgring weten dat hij een Verstappen fan is.
[Afbeelding]
sorry, ik zal dit topic niet verder vervuilen
Het nummer dat Max eigenlijk het liefste zou gebruiken.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Steve treft het wel. Deze keer crasht hij en was vorige keer niet zijn licentie ingetrokken omdat hij te snel in een code 60 ging?
[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 17-05-2026 20:04 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Geen Schultenbrau meer voor jou...G_Dragon schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:01:
Dit was mijn eerste 24 uur van Le Mans, moet nog veel leren op gebied hoe het allemaal werkt maar vond het wel erg leuk om weer echt racen te zien. Bedankt voor alle gezelligheid de afgelopen dagen
Oeps! Aangepast
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Waar heb je deze vandaan? Ik zoek die met de zonsopkomst in highres om af te kunnen drukken!d-vine schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:29:
Nog wat photos
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Echt genieten van begin tot t einde.
Waar blijven die dacia voetbalshirts?
Jammer van de uitvalbeurt van team Verstappen, balen maar dat kan altijd gebeuren, volgende keer beter.
Vorig jaar was Le Mans volgens mij op YouTube.TheBrut3 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 17:15:
Ik heb sinds dit jaar mijn TV abbo opgezegd. Wat zijn nu eigenlijk de mogelijkheden om Le Mans te kijken? Want volgens mij komt dat niet op YT.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Misschien, maar dan is het geen officiele stream
Le Mans is altijd betaald geweest (of via HBO / Eurosport of via FIAWEC zelf)
[ Voor 12% gewijzigd door Ryur op 17-05-2026 21:35 ]
Ik weet niet zeker waar ik hem vond. Misschien zat hij wel in de aanbevelingen. Anyway, het was opvallend makkelijk gevonden terwijl de andere WEC races niet te vinden zijn.Ryur schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:34:
[...]
Misschien, maar dan is het geen officiele streamheb zelf ook WEC Spa6h op YouTube gezien dit jaar, maar dat was een illegale stream.
Le Mans is altijd betaald geweest (of via HBO / Eurosport of via FIAWEC zelf)
In ieder geval kan je voor de race een pay per view doen bij het WEC.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik vond hem ook in mijn aanbevelingen (vooral omdat ik dus veel GTWorld of zoals dus de N24 stream kijk, maar ook FE trainingen)asing schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:52:
[...]
Ik weet niet zeker waar ik hem vond. Misschien zat hij wel in de aanbevelingen. Anyway, het was opvallend makkelijk gevonden terwijl de andere WEC races niet te vinden zijn.
In ieder geval kan je voor de race een pay per view doen bij het WEC.
Laatste tijd meestal Videoland, ipv RTL7.Theetjuh schreef op zondag 17 mei 2026 @ 17:16:
fiawec.com kun je eenmalig abbo voor afnemen, of het hele WEC seizoen natuurlijk.
Ik weet ff niet of het ook op rtl7 komt, maar dan zou je ook altijd nog een maandje nlziet kunnen afnemen oid
Illegale streams ja.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Na een bepaalde tijd plaatst WEC ook de video’s zelf op hun YouTube kanaal, wel ver ná het evenement dus.
https://www.nu.nl/formule-1/6396162/verstappen-was-een-klasse-apart-op-de-nurburgring.html
Wel Max gericht, maar ook genoeg leuke verhalen van een verslaggever ter plaatse.
Klopt. Maar de streams tíjdens Le Mans zijn illegale streams van mensen die de officiële streams broadcasten.CH4OS schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:05:
[...]
Na een bepaalde tijd plaatst WEC ook de video’s zelf op hun YouTube kanaal, wel ver ná het evenement dus.
En de HWA-foto... onder de mooiste loopbrugCreativeS schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:40:
Persmoment. Foto van de finish met zusterauto erop. HWA gaat ook weer.
F1 zou de agenda van volgend jaar zo aanpassen dat Max niet mee kon doen? Want ze zouden butthurt zijn omdat de 24h zoveel bekijks had?
Wat ik altijd fijn vind bij zo’n post, is een link naar het artikelDe_Bastaard schreef op maandag 18 mei 2026 @ 19:05:
Wat lees ik nu
F1 zou de agenda van volgend jaar zo aanpassen dat Max niet mee kon doen? Want ze zouden butthurt zijn omdat de 24h zoveel bekijks had?
Naah : https://www.motorsport-ma...ennen-und-den-qualifiers/De_Bastaard schreef op maandag 18 mei 2026 @ 19:05:
Wat lees ik nu
27-30 mei dus de 24h.
Voor de niet-Turkse tweakers, even op het 2e linkje klikken en X vertaalt het naar het Nederlands. Canada zit er net voor en Monaco erna.📆 2027 Formula 1 takviminin şu şekilde olması bekleniyor:
— Formula Türkiye 🇹🇷 (@FormulaTurkiye) 28 april 2026
🇧🇭 Bahreyn | 14 Mart
🇸🇦 Suudi Arabistan | 21 Mart
🇦🇺 Avustralya | 4 Nisan
🇨🇳 Çin | 11 Nisan
🇯🇵 Japonya | 25 Nisan
🇺🇸 Miami | 9 Mayıs
🇨🇦 Kanada | 23 Mayıs
🇲🇨 Monako | 6 Haziran
🇵🇹 Portekiz | 13 Haziran
🇦🇹 Avustralya | 27… https://t.co/vbko23jAFj pic.twitter.com/TRPgFUIcjZ
CORRECTIE:
🇦🇹 Oostenrijk | 27 juni
🇲🇽 Mexico | 31 oktober
Ze doen net alsog het conflict in Iran volgend jaar over is....
[ Voor 9% gewijzigd door asing op 18-05-2026 19:44 ]
https://www.24h-rennen.de/termine/
25. – 28.05.2028
[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 18-05-2026 19:39 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Exocet op 18-05-2026 20:52 ]
This moment aged me 10 years in a second.⁰⁰The two cars in front of Max Verstappen collided, and Max had to rely on his catstappen reflexes to avoid a crash. pic.twitter.com/BLEF6rhTgx
— MV33Racing🏎 (@MV33Racing) 17 mei 2026
another angle of this, jesus christ pic.twitter.com/wV1OWIRHED https://t.co/u5UHPS2hZy
— Verstappen News (@verstappenews) 19 mei 2026
[ Voor 34% gewijzigd door Help!!!! op 19-05-2026 15:59 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Hij kan ook nog altijd een 'Alonso' doen en gewoon de GP skippen voor de 24h, enige ding is wel dat Alonso toen amper kans had om uberhaupt punten te krijgen laat staan gaan voor het kampioenschap en Max daar over het algemeen wel redelijk mee bezig is.
Hetzelfde met de 24h van Le Mans, Hulkenberg won deze (met team) terwijl hij dat seizoen ook actief F1 reed. Jaar erop viel Le Mans in een F1 weekend.
:strip_exif()/f/image/WUIkKxvDENpWQnTyUtj1hGwH.jpg?f=fotoalbum_large)
https://we.tl/t-zyZPtNwmhqe3Ynsz
Ik heb hem zelf af laten drukken op aluminium van 60x80cm, dit is normaal best prijzig, maar bij www.fotocadeau.nl kun je de code VIP70 gebruiken voor 70% korting, ik was 27 euro kwijt ex verzendkosten! :)
Deze gaat een mooi plekje krijgen bij mijn SimRig!
https://www.dailysportscar.com/2026/05/19/70-cars-for-2026-24-hours-of-spa.html
Verstappen Racing is ook van de partij. Zonder Max maar met Chris Lulham, Jules Gounon en Dani Juncadella. Andere populaire deelnemer is Valentino Rossi, in de #46 BMW van Team WRT.
Max' N24 teamgenoot Lucas Auer rijdt mee in de #48 MANN-FILTER Mercedes, samen met Luca Stolz en Maro Engel.
Volledige inschrijflijst
[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 19-05-2026 13:53 ]
Sure, onder aan de streep ben je altijd teamgenoot want je bent BMW-factory driver, of Mercedes-factory driver or whatever. Maar toch.
Lulham wordt voor N24 even in een ander team geparkeerd en mag dan tijdens Spa24 weer voor Verstappen Racing terug op komen draven.
[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 19-05-2026 13:59 ]
Hoe dan?Danielson schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:48:
Mocht ik iemand er blij mee kunnen maken, ik heb deze foto nu in high res:
[Afbeelding]
https://we.tl/t-zyZPtNwmhqe3Ynsz
Ik heb hem zelf af laten drukken op aluminium van 60x80cm, dit is normaal best prijzig, maar bij www.fotocadeau.nl kun je de code VIP70 gebruiken voor 70% korting, ik was 27 euro kwijt ex verzendkosten! :)
Deze gaat een mooi plekje krijgen bij mijn SimRig!
/f/image/2AI7JDYGl7KOawkdGSqpiQT9.png?f=fotoalbum_large)
En heb je deze zelf middels AI geupscaled? Want vind bij het inzoomen de kwaliteit nog niet echt top.
[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 19-05-2026 14:05 ]
Volgens mij rijdt Lulham sowieso voor dat team in de GT World Endurance Cup. En sprint?Rivanov schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:58:
Lulham wordt voor N24 even in een ander team geparkeerd en mag dan tijdens Spa24 weer voor Verstappen Racing terug op komen draven.
Dat zei ik.Niellie41 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:04:
Misschien ook goed om uit te leggen aan de nieuwe kijkers/volgers. Elke fabrikant heeft een aantal coureurs onder contract (bijv. Mercedes). Mercedes zet die coureurs dan bij de verschillende teams, waar nodig. Zo is Auer bij de N24 inderdaad de concurrent van Engel, maar bij Spa zijn ze teamgenoten.
Klopt. Maar N24 viel ook onder IGTC.Niellie41 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:05:
[...]
Volgens mij rijdt Lulham sowieso voor dat team in de GT World Endurance Cup. En sprint?
[ Voor 46% gewijzigd door Rivanov op 19-05-2026 14:06 ]
Dat is meer voor de fabrikanten want ze moeten bij de IGTC races aangeven welke auto's punten kunnen scoren. Verstappen Racing heeft bijv. niet aan Bathurst meegedaan.
Gounon told (via PlanetF1.com) in an exclusive interview that he was blown away by just how comfortable the Dutch driver was at the first time of asking.
For me, it’s amazing that he puts himself out there. I think it’s going outside your comfort zone
In the end, he came in, and he was straight [on pace] with us. No wonder why… it’s Max Verstappen.
Verstappen had come into the GT world and had given the Nürburgring 24 Hours the full respect such an event requires, including going through the usual process of earning the DMSB permit on merit via a qualifying race in late 2025, Gounon said the full breadth of Verstappen’s knowledge of racing had earned him a new nickname in the Winward Racing squad.
At the end of the day, Max is a big motorsport fan,” he said.
When you speak with him about different stuff with Dani, we always have a joke, we call him Maxipedia, because he knows everything about motorsport.
I think he just loves the race, because it’s an amazing race, and his joining made it even more special for the fans.
Juncadella opined that, of the current F1 driver crop, precious few would have the ingredients needed to take on the challenge of the Nürburgring 24 Hours
I understand because, when you get to know Max, you realise how much of a passionate, competitive human being he is, especially for the world of motorsport, he is incredibly passionate,” he said.
He loves racing at the top level. Obviously, his focus is Formula 1, but this is one of the best races in the world, and he wants to take part in that one
Je hebt het vinkje nog aanstaan bij: "Ja, laat mijn foto controleren" a 2,46 euro? Ik heb hem idd via AI geupscaled, beter dan dit wordt het niet denk ik...Rivanov schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:03:
[...]
Hoe dan?
[Afbeelding]
En heb je deze zelf middels AI geupscaled? Want vind bij het inzoomen de kwaliteit nog niet echt top.
Tsja, men zal op het moment dat Max meerijdt gewoon kijken wie van de overige rijders het beste zijn. De vraag is dan of je als nummer 4 je stoeltje in zo'n situatie wilt afstaan, of dat je het in de eerste plaats al niet krijgt. En het is heel simpel, je hoeft maar sneller te zijn dan 1 van je 3 teammaten...Rivanov schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:58:
Blijft toch altijd fascinerend in het sportcars racen. De ene race ben je elkaars concurrent, de race daarna ben je elkaars teamgenoot.
Sure, onder aan de streep ben je altijd teamgenoot want je bent BMW-factory driver, of Mercedes-factory driver or whatever. Maar toch.
En als je het stoeltje wel hebt, dan weet je ook dat je met top materiaal rijdt in een top team.
Zeker als er dan nog ruimte is om de wedstrijden die je niet bij Verstappen.com rijdt, bij gelegenheid ergens anders in te stappen.
Ze proberen wel altijd om er een donderdag in te stoppen die een feestdag is. Let wel, dit is daarom geen feestdag in BE / NL, kan ook gewoon een donderdag zijn die enkel in die regio van Duitsland een feestdag is.KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:48:
Weet niet of de datum voor de 24h ergens op gebaseerd is, of is dat altijd in het hemelvaart weekend? 'Vroeger' was de GP van Monaco ook bijna altijd in dat weekend, en daarna kon je lekker opblijven voor de Indy500.
Hij kan ook nog altijd een 'Alonso' doen en gewoon de GP skippen voor de 24h, enige ding is wel dat Alonso toen amper kans had om uberhaupt punten te krijgen laat staan gaan voor het kampioenschap en Max daar over het algemeen wel redelijk mee bezig is.
Hetzelfde met de 24h van Le Mans, Hulkenberg won deze (met team) terwijl hij dat seizoen ook actief F1 reed. Jaar erop viel Le Mans in een F1 weekend.
Ze hebben één keer de N24 laten starten op zondag en finishen op maandag, dat was toen Pinkstermaandag, ook al omdat DTM dat weekend op Brands Hatch reed, dus de piloten met dubbele dienst konden gewoon heen en weer vliegen.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ja, volgens mij was er niet heel lang geleden iemand die ook zoiets deed, maar icm de 24 uur van Le Mans.Fuelke schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:19:
[...]
Ze proberen wel altijd om er een donderdag in te stoppen die een feestdag is. Let wel, dit is daarom geen feestdag in BE / NL, kan ook gewoon een donderdag zijn die enkel in die regio van Duitsland een feestdag is.
Ze hebben één keer de N24 laten starten op zondag en finishen op maandag, dat was toen Pinkstermaandag, ook al omdat DTM dat weekend op Brands Hatch reed, dus de piloten met dubbele dienst konden gewoon heen en weer vliegen.
[ Voor 41% gewijzigd door Fuelke op 19-05-2026 20:41 ]
GT chasing Logan even betterDen_S85 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:38:
Dit was toch wel de publieksfavoriet dit weekend. Elke keer als hij voorbij kwam luid gejuich vanuit het publiek, prachtig om mee te maken.
Geweldig zo’n “simpele” Dacia Logan tegen de multi million GT3 kanonnen.
[Afbeelding]

https://www.auto-motor-un...o-glock-disqualifikation/
Hij verloor zijn Nürburgring licentie ter plekke, dus mocht ook verder niet deelnemen. Hij kan ook niet meedoen aan NLS6 mocht hij op de startlijst staan. Mocht hij voor NLS 7 voorzien zijn mag het wel weer.Stattdessen handle es sich um eine temporäre Einschränkung der Nordschleifen-Erlaubnis: "Ich habe einfach nur diese Zulassung für die Nordschleife für ein Rennen nicht und darf beim übernächsten wieder mitfahren, wenn ich möchte", erklärte der Hesse.
Woops, klopt ik hebt het verkeerd opgeschreven.Fuelke schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 18:19:
@Chocoball Dat staat er niet hoor.
[...]
Hij verloor zijn Nürburgring licentie ter plekke, dus mocht ook verder niet deelnemen. Hij kan ook niet meedoen aan NLS6 mocht hij op de startlijst staan. Mocht hij voor NLS 7 voorzien zijn mag het wel weer.
GT3 wagens kosten geen miljoenenDen_S85 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:38:
Dit was toch wel de publieksfavoriet dit weekend. Elke keer als hij voorbij kwam luid gejuich vanuit het publiek, prachtig om mee te maken.
Geweldig zo’n “simpele” Dacia Logan tegen de multi million GT3 kanonnen.
[Afbeelding]
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
True, de wagen zelf is eigenlijk een van de goedkoopste delen van een raceteam. Maar alleen een wagen rijdt niet: reservedelen, slijtagedelen zoals remmen, pit-materialen zoals radio’s en pakken, vrachtwagen om de auto naar het circuit te krijgen, leger monteurs en ingenieurs, ga zo maar door. Catering bij Red Bull schijnt ook een aardige deuk te maken in de budgettenArcticWolf schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 19:28:
[...]
GT3 wagens kosten geen miljoenen, alle GT3 auto's (ook Porsche en Lambo etc) kosten tussen de 400 en 500k euro.
Voor een weekendje spenderen de topteams makkelijk meerdere miljoenen. Sommige dingen kunnen wel mee naar een volgend weekend en loon zal voor de meesten ook per jaar worden gebudgetteerd, maar voor minder dan een miljoen zal de wagen van Verstappen bijvoorbeeld niet eens aan de start verschijnen.
Maakt daarom de Dacia wel extra leuk, vind ik. Zo’n ding kopen ze misschien voor een paar duizend euro, maar net zoals GT3 valt dat uiteindelijk helemaal weg tegenover de kosten om hem race-waardig te maken. Maar toch, hij zal minder pk’s hebben dan de helft van de lezers hier in hun wagen beschikbaar hebben, ik neem aan dat het meerendeel van de betrokken mensen vrijwilliger is en waarschijnlijk kost het hele weekend inclusief nieuwe wagen minder dan 1 reserve versnellingsbak van een GT3

Helden
All your base are belong to us
Geen enkele auto die daar rijdt zal denk ik dezelfde onderdelen hebben als de straatverbod. Ook de Dacia is eigenlijk alleen het chassis wat er echt van over is. De rest is allemaal op maat gemaakt. Misschien is die Dacia dus wel duurder, omdat het er ‘maar’ eentje is in het gehele veld en het dus niet zinvol is om de auto aan de lopende band te produceren zoals de GT3 auto’s.Ample Energy schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:21:
True, de wagen zelf is eigenlijk een van de goedkoopste delen van een raceteam. Maar alleen een wagen rijdt niet: reservedelen, slijtagedelen zoals remmen, pit-materialen zoals radio’s en pakken, vrachtwagen om de auto naar het circuit te krijgen, leger monteurs en ingenieurs, ga zo maar door. Catering bij Red Bull schijnt ook een aardige deuk te maken in de budgetten![]()
Voor een weekendje spenderen de topteams makkelijk meerdere miljoenen. Sommige dingen kunnen wel mee naar een volgend weekend en loon zal voor de meesten ook per jaar worden gebudgetteerd, maar voor minder dan een miljoen zal de wagen van Verstappen bijvoorbeeld niet eens aan de start verschijnen.
Maakt daarom de Dacia wel extra leuk, vind ik. Zo’n ding kopen ze misschien voor een paar duizend euro, maar net zoals GT3 valt dat uiteindelijk helemaal weg tegenover de kosten om hem race-waardig te maken. Maar toch, hij zal minder pk’s hebben dan de helft van de lezers hier in hun wagen beschikbaar hebben, ik neem aan dat het meerendeel van de betrokken mensen vrijwilliger is en waarschijnlijk kost het hele weekend inclusief nieuwe wagen minder dan 1 reserve versnellingsbak van een GT3
[Afbeelding]
Helden
Vergis je niet in de Dacia..Ample Energy schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:21:
[...]
[Afbeelding]
Helden
Daar ligt een Megane RS blok in met 280pk
Het Team "Ollis Garage Racing" is een garagebedrijf uit Munster.
De Dacia is gebaseerd op de Logan Cup uitvoering (1.6l 90pk)
waar +/- 20jaar geleden mee gereden werd in diverse cup series.
Denk dat veel mensen niet beseffen hoe extreem hard zo'n GT3 echt gaat.
Ze denderden met 290 over Döttinger Höhe. En dat deurklink aan deurklink. F1 loopt harder, dat zeker. Maar zo racen in F1 lukt je niet.HubD1 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:36:
Klopt, 280pk inderdaad. In combinatie met laag gewicht en slicks etc gaat dat veel en veel harder rond dan je lijkt te zien. Kom je met een snelle straat auto niet zomaar in de buurt.
Denk dat veel mensen niet beseffen hoe extreem hard zo'n GT3 echt gaat.
https://www.telegraaf.nl/...-1-weekend/152394664.html
Never mind.
[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 21-05-2026 18:52 ]
piepende bandjes, overhellend en vooral echt een heel stuk langzamer.
The little Dacia that showed up at the Nürburgring 24H and somehow refused to fade away — surviving chaos, battling traffic, and even appearing in clips alongside top-level drivers like Max Verstappen during Nürburgring track action. It’s one of those cars that looks ordinary… until it refuses to act ordinary.
* Base: Dacia Logan Mk2 bare shell endurance race chassis (FIA homologated, Logan Cup influenced, fully rebuilt after 2023 total-loss crash)
* Layout: Front-engine, front-wheel drive (FWD)
* Engine: Renault Sport F4RT 2.0L turbocharged inline-4 (Mégane RS derived)
* Power: 280 bhp (~280 HP) / ~400 Nm torque (adjustable boost 0.8–1.65 bar, endurance reliability tune)
* Weight: 1250 kg stripped race setup
* Gearbox: 6-speed sequential motorsport transmission (Clio RS derived, paddle-shift), mechanically limited to ~215 km/h top speed
* Suspension: Front – Renault Mégane RS subframe + suspension arms (upgraded from earlier Clio RS parts due to torque loads); Rear – retained Renault Clio RS components; H&R collaboration with racing dampers tuned for Nürburgring punishment (no ABS, camber increased for recent seasons)
* Brakes: 4-pot Brembo calipers with larger ventilated discs (≥300–320 mm front) + PAGID endurance racing pads
* Safety: Full FIA roll cage, fire suppression system, race bucket seat & harness
* Tyres: Goodyear endurance racing slicks (205/620R17) / wet compound tyres
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
:strip_exif()/f/image/qoz9Z1lKXaPNHrqUoHaR1VEW.jpg?f=fotoalbum_large)
Two-time NASCAR Cup Series champion Kyle Busch died Thursday afternoon, sending shockwaves through the racing world.
— Fox News (@FoxNews) 21 mei 2026
Busch, 41, was hospitalized Thursday due to an undisclosed but "severe illness," according to a statement from his family.
Busch won 63 races over 762 career… pic.twitter.com/DhlLJ6d7Mf
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 22-05-2026 00:29 ]
Holy shit. Ik schrik wel even dit te lezen!!!G_Dragon schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 00:28:
Weet niet of dit hier hoort? Maar moet het even delen, wat een verlies...
[Afbeelding] [X]
Jeetje! 41 jaar....
-Met in totaal 234 overwinningen verdeeld over de drie nationale NASCAR-divisies is was Busch de succesvolste coureur uit de geschiedenis van de sport.
[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 22-05-2026 05:19 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Dank voor de tip! Net een bestelde 60x80cm canvas mogen ontvangen met een foto van de 24h Mercedes van Verstappen.com. Niet dezelfde als in jouw post overigens.Danielson schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:48: maar bij www.fotocadeau.nl kun je de code VIP70 gebruiken voor 70% korting, ik was 27 euro kwijt ex verzendkosten! :)
Zolang de F1 kalender niet officieel is.... Zoals het er nu naar uit ziet gaat het, maar de bejaarden zijn nog steeds aan het kiften daar in de regio. Als dat zo door blijft gaan dan gaan de golfstaten van de kalender af en wordt die waarschijnlijk herzien.
[ Voor 80% gewijzigd door Bvanham op 24-05-2026 12:06 ]
Ja, sinds 2025 doet AMG dat ook. Het is maar net waar een team in wil uitkomen.CH4OS schreef op zondag 24 mei 2026 @ 13:03:
Zou trouwens de auto’s van team Verstappen mee mogen doen aan Le Mans? Het is dat ze niet meedoen aan het WEC, maar die AMG is toch “gewoon” een GT3?
https://www.mercedes-amg.com/en/gt-racing
Ik denk niet dat dat in het verschiet ligt. Winnen doe je in de hoogste klasse, en dat is de hypercar. In 2008 won Jos met de RS Spyder in zijn klasse. Leuk, maar daar heeft niemand het over. 2008 Le Mans werd gewonnen door Audi.CH4OS schreef op zondag 24 mei 2026 @ 13:03:
Zou trouwens de auto’s van team Verstappen mee mogen doen aan Le Mans? Het is dat ze niet meedoen aan het WEC, maar die AMG is toch “gewoon” een GT3?
Gelukkig is Ford op de bandwagon gesprongen en zijn ze bezig met een hypercar en hebben alvast Max gepolst. Dus als er in de nabije toekomst al aan het WEC wordt deelgenomen dan zal dat denk ik met de Ford zijn.
Het ging mij meer om de auto zelf, niet realiserend dat er al AMG auto’s aan het WEC meedoen.asing schreef op zondag 24 mei 2026 @ 14:31:
Ik denk niet dat dat in het verschiet ligt. Winnen doe je in de hoogste klasse, en dat is de hypercar. In 2008 won Jos met de RS Spyder in zijn klasse. Leuk, maar daar heeft niemand het over. 2008 Le Mans werd gewonnen door Audi.
Gelukkig is Ford op de bandwagon gesprongen en zijn ze bezig met een hypercar en hebben alvast Max gepolst. Dus als er in de nabije toekomst al aan het WEC wordt deelgenomen dan zal dat denk ik met de Ford zijn.
De Mercedessen in WEC worden door Iron Lynx team gerund. Team Verstappen zou theoretisch gewoon mee kunnen doen. Dan krijgen de auto's de Verstappen Racing livery.CH4OS schreef op zondag 24 mei 2026 @ 13:03:
Vooral in de amateur teams heb je twee partijen bij zo'n team: de opdrachtveger (meestal de amateur met geld) en het team dat de auto daadwerkelijk runt. Zo was de Verstappen auto bij de N24 door Winward Racing gerund en bij de Spa 24 uur door 2Seas Motorsport, maar bij beide evenementen zie je 'gewoon' de Verstappen Racing livery.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 24-05-2026 16:05 ]

https://streamain.com/en/VIAdxRQBPnQL7Nr/watch

https://www.auto-motor-un...fikation-abt-lamborghini/
Je bent de /sarcasme tag vergeten... op 500pk natuurlijk te verwaarlozen.TheBrut3 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 23:07:
Van de andere kant is 20pk stiekem ook best wel veel.
Is toch bijna 5%, in termen als hoeveel energie dat oplevert en vertaalt wordt naar de weg, kan dat op een circuit als de Nordschleife Lang Strecken uiteindelijk wel een paar secondes per ronde schelen.CreativeS schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 23:53:
Je bent de /sarcasme tag vergeten... op 500pk natuurlijk te verwaarlozen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Nee in dit geval zeker niet. Bij de F1 maakt 10pk al zo'n 0.2s per rondje verschil, terwijl die motoren veel meer (gecombineerd) vermogen hebben en de Nurburgring is nog een stuk langer ook. Na 24 uur racen was het verschil met de nummers 3 en 4 respectievelijk 16 en 34 seconden, dan kan die 20pk weldegelijk het verschil hebben gemaakt.CreativeS schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 23:53:
Je bent de /sarcasme tag vergeten... op 500pk natuurlijk te verwaarlozen.
Zoals @PatrickC al aangeeft was de Lamborghini echt zichtbaar een stuk sneller op Dottinger Hohe.
Samen met al die andere factoren (lengte en duur van race) kan ik het begrijpen... maar als losstaand feit is het verwaarloosbaar, zeg maar bij een WOTjeTheBrut3 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:18:
Nee in dit geval zeker niet. Bij de F1 maakt 10pk al zo'n 0.2s per rondje verschil, terwijl die motoren veel meer (gecombineerd) vermogen hebben en de Nurburgring is nog een stuk langer ook. Na 24 uur racen was het verschil met de nummers 3 en 4 respectievelijk 16 en 34 seconden, dan kan die 20pk weldegelijk het verschil hebben gemaakt.
De BOP is er niet voor niets. De marge is bekend die er mag zijn (2%, deze gaat er 4% overheen), daar zitten ze met het dubbele eroverheen, als je dan toch alleen naar de losstaande feiten wilt kijken. Dan vind ik het juist niet verwaarloosbaar.CreativeS schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:34:
Samen met al die andere factoren (lengte en duur van race) kan ik het begrijpen... maar als losstaand feit is het verwaarloosbaar, zeg maar bij een WOTje
En wij waren al gefrustreerd als de F1 stewards er een paar uur over deden om tot een oordeel te komenChocoball schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:30:
De Abt-Lamborghini Huracan GT3 Evo2 met startnummer 84 dreigt zijn 2e plek in de N24 eindklassering te verliezen omdat het ongeveer 20 pk teveel vermogen zou hebben. Met een motorvermogen van tegen de 500 pk en een toegestane tolerantie van 2% zou dit ongeveer 10 pk mogen zijn. De stewards gaan dit verder onderzoeken en tot die tijd blijft het eindresultaat van de N24 staan.
[Afbeelding]
https://www.auto-motor-un...fikation-abt-lamborghini/
Overigens, ik heb ooit eens dezelfde auto in dezelfde configuratie op 2 verschillende rollenbanken gehad met ieder een ander resultaat. Dus bewijzen dat er 20 PK teveel in zit wordt wel een dingetje.
Verschil is wel groot: F1 is 22 auto’s en daar wordt willekeurig een auto uit gepikt. Hoe dat bij de NLS is weet ik niet, maar met 160 auto’s in elk geval meer auto’s om te controleren.asing schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:37:
En wij waren al gefrustreerd als de F1 stewards er een paar uur over deden om tot een oordeel te komen. De N24 doet er 2 hele weken over
om naar buiten te brengen dat ze een "under investigation" hebben. Dan is er nog geen uitslag.
[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 29-05-2026 13:57 ]
Ik weet het ook niet. Parc Fermee van een paar weken tot een maand?CH4OS schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:56:
[...]
Verschil is wel groot: F1 is 22 auto’s en daar wordt willekeurig een auto uit gepikt. Hoe dat bij de NLS is weet ik niet, maar met 160 auto’s in elk geval meer auto’s om te controleren.
Mogelijk, maar zoveel races als F1 hebben ze dan ook weer niet in een seizoen, het WEC ook niet, overigens. Dat heeft meestal 8 races, inclusief de 24 uur van Le Mans.asing schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:08:
Ik weet het ook niet. Parc Fermee van een paar weken tot een maand?
:strip_exif()/f/image/OHTRRopCr8Rb0IWeYp3CEW1K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0Xte6CbhmK26RogxJXsWV83Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8WpxENEPU7eRNdKc0XMsM5A3.jpg?f=fotoalbum_large)