Endurance/Sportscar race topic 2026 editie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 10:49
De live ticker vermeld dat de race morgen wel doorgaat maar inderdaad met een minuut stil vooraf.
Sat, 8:07 PM During the starting grid announcement for Sunday's race at 1 p.m., there will be a minute of silence in memory of the deceased motorsport athlete.

[ Voor 48% gewijzigd door CrazyFool op 18-04-2026 20:15 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:25
Dit is ook een grote vrees van Misha. Een vloeistof spoor van een auto die doorrijdt waardoor er een pile up komt.

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:23
Ze moeten die verschillende klassen gewoon scheiden in aparte races of in ieder geval anders indelen. De verschillen zijn gewoon te groot tussen de snelste en de langzaamste. Vanuit de helikopter kont je dat af en toe goed zien. Dan maar uitspreiden over meerdere dagen of weekenden. Ook gewoon te veel verkeer om lekker te racen met gelijkwaardige klassen. Hopelijk doet ze dit hierover nadenken. Helaas gebeurd dat pas altijd als er een triest ongeval met dodelijke afloop heeft plaatsgevonden. RIP Juha Miettinen (BMW 325i, #121.

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE Zontes 368G

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CrazyFool schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 20:15:
De live ticker vermeld dat de race morgen wel doorgaat maar inderdaad met een minuut stil vooraf.

[...]
Huh... is er iemand overleden??

edit:
oh sorry ik liep een pagina achter }:O

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 18-04-2026 20:21 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

aveenhuysen schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 20:20:
...een triest ongeval met dodelijke afloop heeft plaatsgevonden. RIP Juha Miettinen (BMW 325i, #121.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnFrs7HHcIDBdNQ744KcRN2KhMY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y8MZxlqItWFf25CGoWeYvpWj.png?f=fotoalbum_large

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:20

Chocoball

瞧好吧!

ArcticWolf schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 20:20:
[...]

Huh... is er iemand overleden??

edit:
oh sorry ik liep een pagina achter }:O
Lees even een paar reacties terug. (y)

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55
Ze moeten die verschillende klassen gewoon scheiden in aparte races of in ieder geval anders indelen. De verschillen zijn gewoon te groot tussen de snelste en de langzaamste. Vanuit de helikopter kont je dat af en toe goed zien. Dan maar uitspreiden over meerdere dagen of weekenden. Ook gewoon te veel verkeer om lekker te racen met gelijkwaardige klassen. Hopelijk doet ze dit hierover nadenken. Helaas gebeurd dat pas altijd als er een triest ongeval met dodelijke afloop heeft plaatsgevonden. RIP Juha Miettinen (BMW 325i, #121.
Dit ongeluk is niet doordat er diverse klassen samen/door elkaar rijden. Er schijnt vloeistof op het wegdek gelegen te hebben. Als je met 200+ aankomt, remt en gebeurt weinig tot niets dan doe je weinig behalve hopen dat het goed komt.

Achterop komend verkeer kan remmen op een vloeistof vrije wegdek stopt tijdig ipv erop te knallen.

[ Voor 6% gewijzigd door ll roel j op 18-04-2026 20:29 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Dat snelheidsverschil is al jaar en dag gemeengoed op de Nordschleife... het wordt niet voor niks de "Greenhell" genoemd. Hoeveel neer misses en massale crashes ik heb meegemaakt tijdens de Touristen Fahrten is niet meer te tellen op 2 handen.
En nu gebeurt het tijdens een prof. race, even hard gezegd: dat risico is altijd aanwezig.

Hoeveel mensen er wel niet overlijden tijdens de The Isle of Man TT en daar wordt ook niks aan gedaan, het hoort het lomp gezegd "gewoon" bij, hoe triest voor Juha ook.

En wat @ll roel j zegt, bij een spill is het exit auto hoe goed je auto/skills ook zijn :|

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 18-04-2026 20:29 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

Fuelke

Forza Ferrari

Een harde reminder dat ondanks de grote stappen op het gebied van veiligheid autosport nog altijd gevaarlijk is!

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:09
Dat helpt niks tegen iemand die olie of koelvloeistof verliest. Er zitten altijd autos achter je.

Het heet niet voor niets de groene hel. Het is een uniek stuk asfalt wat zijn gelijke niet kent en in deze moderne tijd ook niet meer gebouwd gaat worden. Het eist het uiterste van je, en dat is wat topsporters (en anderen) aantrekt. Er worden heel wat rondjes gereden en af en toe claimt de hel een auto, een ego of een leven. Aan de andere kant geeft het de voldoening dat je de beste bent als je juist daar weet te winnen.

Vergelijk het met het beklimmen van mount Everest. Er zijn er die dat ook niet kunnen navertellen maar toch willen mensen het proberen. En zo zijn er meer dingen die de mensheid doet die eigenlijk niet verstandig zijn.

De 'Ring sluiten is ook een probleem. Het is de economische motor van een arme regio. Fabrikanten testen er zodat wij veilig op weg kunnen. Het is de ultieme trackday en de regio floreert door toerisme van de 'Ring.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 12:21

Magic666

No one's neighbour!

damn! net terug van een gezellige middag klein duimpje/corso en dan lees je dit....

dat is behoorlijk pittig!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:58
Rest in peace
Juha Miettinen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pse3h6QR_S5vRc-uCAfvpJNdA5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qcLW6zET35oLJ8Jw83sI40hN.png?f=fotoalbum_large

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:54

rammes

koekebakker 1e klas

Bah wat een ellende.

Ik zou het doen!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
asing schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 20:02:
[...]

Je hoeft maar 1 pagina terug. Zo lui kan je niet zijn toch?
Ik wilde graag actuele informatie, aangezien er dus dingen gebeurden die wij niet zagen. *knip*

Vervelend en hard dat het is gebeurd. Benieuwd hoe het morgen uitziet. Aan @asing zal ik aanraden het zeker niet vragen, mocht er iets gebeuren op het circuit.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 19-04-2026 10:08 . Reden: Niet nodig ]

• asing
HollowGamer schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 21:10:
[...]

Ik wilde graag actuele informatie, aangezien er dus dingen gebeurden die wij niet zagen. Beetje onrespectvol dat je luiheid impliceert. Maar van sommige mensen hier ben ik het wel gewend.

Vervelend en hard dat het is gebeurd. Benieuwd hoe het morgen uitziet. Aan @asing zal ik aanraden het zeker niet vragen, mocht er iets gebeuren op het circuit.
Laat ik voorop stellen dat ik het afschuwelijk vind als een ongeluk als deze plaatsvindt waarbij iemand die er totaal niks aan kan doen slachtoffer wordt van de situatie en dat moet bekopen met zijn of haar leven. Nu was het een coureur maar er zijn er ook zat die op de TF met een lekke auto blijven rijden.

Dan even over jouw post : het was niet het vragen om informatie, dat deden er meer. Het was de toevoeging tltr (too lazy to read in mijn vertaling). Als jij aangeeft dat je er totaal geen moeite in wil steken maar wel verwacht dat wij de moeite doen om jou een antwoord te geven.... Ja wat verwacht je dan dat het antwoord is?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• HollowGamer
  • Niet online
asing schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 22:20:
[...]

Laat ik voorop stellen dat ik het afschuwelijk vind als een ongeluk als deze plaatsvindt waarbij iemand die er totaal niks aan kan doen slachtoffer wordt van de situatie en dat moet bekopen met zijn of haar leven. Nu was het een coureur maar er zijn er ook zat die op de TF met een lekke auto blijven rijden.

Dan even over jouw post : het was niet het vragen om informatie, dat deden er meer. Het was de toevoeging tltr (too lazy to read in mijn vertaling). Als jij aangeeft dat je er totaal geen moeite in wil steken maar wel verwacht dat wij de moeite doen om jou een antwoord te geven.... Ja wat verwacht je dan dat het antwoord is?
Je kunt ook antwoorden met: 'er is een crash gebeurt, er is nog geen update'.

TLTR was meer bedoelt als een 'korte update is ook prima'. Ik zal in vervolg dat beter communiceren en echt vragen naar update/geen afkortingen meer.

[ Voor 11% gewijzigd door HollowGamer op 19-04-2026 00:04 ]

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Nog even de reactie van Max over wat er gebeurd is.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/dwhzbsv9g0wg1.jpeg

[ Voor 30% gewijzigd door Chocoball op 18-04-2026 23:24 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
HollowGamer schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 19:50:
Je kunt geen TLTR geven?

Hopelijk om 20.00u meer informatie. Klinkt erg serieus mis allemaal?
Ik zie de reactie nu pas, sorry daarvoor. Maar op het moment dat je om een update vroeg, was eea allemaal behoorlijk net gebeurd. ;)

• HollowGamer
  • Niet online
CH4OS schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 23:55:
[...]

Ik zie de reactie nu pas, sorry daarvoor. Maar op het moment dat je om een update vroeg, was eea allemaal behoorlijk net gebeurd. ;)
Geen probleem hoor. :)

Ik had de stream toch maar opgezet, want ze iets later met een update van de persconferentie komen.

Ik durf niet te vragen of er nog updates zijn over de andere gewonden.. kennelijk ben ik dan een luie gast. Niet bijvoorbeeld iemand die niet vaak dit soort races kijkt, en bijvoorbeeld de sources nog niet goed kent.

• asing
HollowGamer schreef op zondag 19 april 2026 @ 00:01:
[...]
Ik durf niet te vragen of er nog updates zijn over de andere gewonden.. kennelijk ben ik dan een luie gast. Niet bijvoorbeeld iemand die niet vaak dit soort races kijkt, en bijvoorbeeld de sources nog niet goed kent.
De anderen (6 coureurs) zijn gewond geraakt, maar niet levensbedreigend. Een deel is in het medisch centrum op het circuit behandeld, een deel is overgebracht naar een ziekenhuis in de regio.

Meer is er niet naar buiten gekomen.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:09
En dan te bedenken dat recentelijk Max nog heeft verklaard nooit rally te willen gaan rijden omdat hij dat véél te gevaarlijk vind.

En Jos daarop reageerde in de Formule 1 Podcast; “Nee, racen in een GT3 op de Nordschleife, dat is lekker veilig..”

En dan dit…

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Rivanov schreef op zondag 19 april 2026 @ 07:00:
En dan te bedenken dat recentelijk Max nog heeft verklaard nooit rally te willen gaan rijden omdat hij dat véél te gevaarlijk vind.
Weet je zeker dat dat over rally ging? Ik weet dat Max dat heeft gezegd over ovale circuits en IndyCar en Nascar; https://thegrandprixclub....-to-indycars-oval-racing/

Edit:
Ah, inderdaad: https://f1journaal.be/jos...s-niet-gevaarlijk-of-wat/

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 19-04-2026 08:00 ]

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Om half 9 begint de trainingssessie voor de N24 Qualifiers, momenteel worden de bandenstapels gecontroleerd. De sessie is ingekort tot 9.45. Ook heeft het vannacht geregend en is de kwalificatie tot 'wet session' verklaard.

[ Voor 7% gewijzigd door Chocoball op 19-04-2026 08:34 ]

• Rivanov
CH4OS schreef op zondag 19 april 2026 @ 07:59:
[...]
Weet je zeker dat dat over rally ging? Ik weet dat Max dat heeft gezegd over ovale circuits en IndyCar en Nascar; https://thegrandprixclub....-to-indycars-oval-racing/

Edit:
Ah, inderdaad: https://f1journaal.be/jos...s-niet-gevaarlijk-of-wat/
Wel een aanrader om te kijken. Jos is erg relaxed hier en het gaat eens niet 99% van de tijd over Max.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• TheBrut3
Ze moeten die verschillende klassen gewoon scheiden in aparte races of in ieder geval anders indelen. De verschillen zijn gewoon te groot tussen de snelste en de langzaamste.
Dat is echt niet relevant of de oplossing. Een freakaccident kan gebeuren in de motorsport. Niemand gaat van huis met de gedachte dat het de laatste keer kan zijn, maar iedereen weet dat het wel zo kan zijn.

Wil je dit voorkomen, dan moet je globaal stoppen met alle motorsporten.

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:52
Maak daar maar alle sporten van, want je zoekt altijd het uiterste en extremen

• asing
Commentaar meldt dat Max deze sessie niet zal rijden. Lucas Auer rijdt deze sessie.

• ArcticWolf
  • Niet online
asing schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:36:
Commentaar meldt dat Max deze sessie niet zal rijden. Lucas Auer rijdt deze sessie.
P5 8)

• Edwin7290
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 03-05 22:49
Heeft iemand enig idee of Videoland het WEC nog uitzend? Op de WEC site staat voor Imola geen Videoland vermeld. Wel voor de rest van het seizoen m.u.v. Brazilië? Erg vaag. Kan er verder ook niets over vinden.

https://www.fiawec.com/en/page/ou-regarder-1#

• Theetjuh
Geen idee, ik ben wel verbaasd dat de app nog steeds niet werkt van FIAWEC.tv, dus moet nu alles via een webpagina doen :/

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Theetjuh schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:51:
Geen idee, ik ben wel verbaasd dat de app nog steeds niet werkt van FIAWEC.tv, dus moet nu alles via een webpagina doen :/
Ik wou vanmorgen eens kijken of ik een season pass ging kopen of enkel Spa & Le Mans los ga kopen maar eerst kreeg ik al geen link voor het wachtwoord opnieuw in te stellen, en toen ik de app wou openen kreeg ik de melding "FIA WEC TV will come back soon!"

Wel een flinke misser, zeker omdat de eerste race uitgesteld is en je zou denken dat ze dan meer tijd zouden hebben.

Ik denk dat ik de start op Eurosport gewoon ga meepikken.

• Theetjuh
Fuelke schreef op zondag 19 april 2026 @ 12:20:
[...]

Ik wou vanmorgen eens kijken of ik een season pass ging kopen of enkel Spa & Le Mans los ga kopen maar eerst kreeg ik al geen link voor het wachtwoord opnieuw in te stellen, en toen ik de app wou openen kreeg ik de melding "FIA WEC TV will come back soon!"
Ik heb de nodige mailtjes al ver hiervoor gehad, dat je een nieuw account moest gaan aanmaken aangezien de gebruikers niet overgezet gingen worden, dat heb ik dus ook gedaan en een all-season pass genomen met de kortingscode.

• Theetjuh
En de stream is begonnen!

• asing
Verstappen op p4 achter Haase. Die 2 kennen elkaar :D.

• TheBrut3
De Ferrari #45 op P1 is ook die van Vermeulen.

• asing
wow!

• ge-flopt
  • Laatst online: 13:44
Die IMSA race van gisteren avond was wel weer een mooie. Ik stond versteld van Wickens die van pole vertrok en zelfs gewoon secondes weg reeds van de rest van het GT3 veld. Ook hoe de driver change verliep.
Mogen ze (net als bij bv Zanardi) een extra crew lid gebruiken om hem uit de auto te halen?

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-05 18:41
Wat een actie!

• TheBrut3
Wat een mooie actie van Verstappen! Flashback naar Haase vs Verstappen nu.

• TheBrut3
En degene die de snelheid uit elkaar willen halen... Nee dankje, dit maakt het juist prachtig! Saaie batterij optochten kunnen al worden bekeken bij de F1.

• TheBrut3
De rechter stroboscoop van Verstappen is kapot. Scheelt een hoop geflits voor Haase.

• asing
Max verloor wat tijd tussen de 2e Karoussell en Döttinger Höhe. Hij kon niet in de slipstream DH op om Haase te pakken.

• asing
Hoppa!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:54

rammes

koekebakker 1e klas

Als een warm mes door boter, nu kijken hoeveel tijd hij pakt

Ik zou het doen!

• TheBrut3
Cleane actie voor de leiding.
De streamer auto ligt inmiddels op kop van de 2e groep. Zij zijn klasse AT2 en liggen voor alle Cup 2's momenteel.

• TheBrut3
Die Audi is echt heel veel sneller op het rechte stuk zeg.

• asing
Crofty mode : He's having none of that!

Dat terwijl Haase probeert Max te pakken maar dat mislukte

• ge-flopt
TheBrut3 schreef op zondag 19 april 2026 @ 13:31:
Cleane actie voor de leiding.
De streamer auto ligt inmiddels op kop van de 2e groep. Zij zijn klasse AT2 en liggen voor alle Cup 2's momenteel.
Is dat oa met Super GT?

• asing
TheBrut3 schreef op zondag 19 april 2026 @ 13:34:
Die Audi is echt heel veel sneller op het rechte stuk zeg.
Net niet snel genoeg!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55
Prachtig om ze zo samen te zien racen.

• TheBrut3
Klopt. SuperGT, Jimmy Broadbent, Misha en dan Metzger als professional.

• asing
Dit is ronde 5, aan het einde van ronde 7 zullen ze wel pitten.

Fantastisch om dit zo te zien!

• TheBrut3
Wat zijn die HWA EVO R's toch ook geweldig mooie wagens.

De M3 touring ging ook wel lekker, zo rond de top 10.

• ge-flopt
Wat een verschil tussen een GT3 mercedes en een GT4 Mercedes. Verstappen haalde net een GT4 in en je hebt het idee dat er op een GT4 iets ontbreekt als je ze van voren ziet.

• Rivanov
Zou wel handig zijn als ze in de overlay bij de namen aangeven wie achter het stuur zit. De namen staan immers al in beeld.

• TheBrut3
Haase heeft weer plezier gehad, goed om te lezen. Max ligt inmiddels zo'n 30 seconden voor.

• ge-flopt
Heeft Verstappen met die wat vroegere pitstop in eens een stap van minder dan 1 seconde voorsprong gemaakt naar 26?

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

ge-flopt schreef op zondag 19 april 2026 @ 13:16:
Die IMSA race van gisteren avond was wel weer een mooie. Ik stond versteld van Wickens die van pole vertrok en zelfs gewoon secondes weg reeds van de rest van het GT3 veld. Ook hoe de driver change verliep.
Mogen ze (net als bij bv Zanardi) een extra crew lid gebruiken om hem uit de auto te halen?
Ik zag die rijderswissel voor dat ik doorhad dat het Wickens was en ik dacht die wordt wel vlot uit de auto getrokken. Heel wat anders dan Frédéric Sausset die uit de auto getakeld werd in Le Mans.

Wel een bizarre actie tussen de BMW en de Porsche op het rechte stuk, die Porsche leek me toch echt de muur in gedrukt te worden.

• asing
Rivanov schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:06:
Zou wel handig zijn als ze in de overlay bij de namen aangeven wie achter het stuur zit. De namen staan immers al in beeld.
Als "verwende F1 kijker" mis je van alles. Throttle, brake, rmp, snelheid, afstand tot elkaar en meer van dat.

Vergeken met de F1 is dit een low budget sport waar je al mee kan doen als je een oudere afgetrapte BMW hebt. Kosten om erbij te zijn vallen in het niet vergeleken bij F1 (daar ben je denk ik hetzelfde kwijt alleen al aan catering) en iedereen kan gratis meekijken via Youtube.

En dan krijg je dit soort races. Geweldig dat het kan.

• asing
ge-flopt schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:12:
Heeft Verstappen met die wat vroegere pitstop in eens een stap van minder dan 1 seconde voorsprong gemaakt naar 26?
:Y O-) :z _/-\o_

• Rivanov
asing schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:13:
[...]

Als "verwende F1 kijker" mis je van alles. Throttle, brake, rmp, snelheid, afstand tot elkaar en meer van dat.

Vergeken met de F1 is dit een low budget sport waar je al mee kan doen als je een oudere afgetrapte BMW hebt. Kosten om erbij te zijn vallen in het niet vergeleken bij F1 (daar ben je denk ik hetzelfde kwijt alleen al aan catering) en iedereen kan gratis meekijken via Youtube.

En dan krijg je dit soort races. Geweldig dat het kan.
Ik ben niet nieuw hoor. ;)
Kijk al sinds jaar en dag endurance races. Maar het was gewoon een "algemene" opmerking aangezien ze de namen netjes weergeven. Maar markeer even de actieve rijder. Zelfs voor de doorgewinterde kijker ook handig. ;)
Heb niet continue de live-timing voor m'n neus.

• ge-flopt
Fuelke schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:12:
[...]

Ik zag die rijderswissel voor dat ik doorhad dat het Wickens was en ik dacht die wordt wel vlot uit de auto getrokken. Heel wat anders dan Frédéric Sausset die uit de auto getakeld werd in Le Mans.
Sausset was ook in Garage 56 gezet. Dus ze zouden ook niet vergeleken worden met de LMP2 wagens. En omdat Sausset niet aan de zijkant uit de wagen gehaald kon worden, was dat de beste manier.
Viel me wel op dat Wickins zijn bovenbenen vast hield, leek net of hij in een onzichtbaar stoeltje zat.
Wel een bizarre actie tussen de BMW en de Porsche op het rechte stuk, die Porsche leek me toch echt de muur in gedrukt te worden.
Dat de BMW in eerste instantie niet gestraft werd vond ik ook vreemd, zeker ook hoe hij de bocht de 2e keer wilde afnijpen. Als het hem gelukt was, had de hoek om in te sturen ook heel krap geworden.

• TheBrut3
ge-flopt schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:12:
20 seconden minder pitstop tijd.

• Rivanov
Flinke schade aan de #3 Merc.

• asing
Ziet er niet goed uit, Max heeft iets te pakken genomen op de Ring en de grill ligt eruit.

• TheBrut3
Slim van Mercedes weer. 2x waarschijnlijk winst, maar 2x niet winnen. Dus geen straf in de BoP voor de 24h.

• asing
TheBrut3 schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:36:
Slim van Mercedes weer. 2x waarschijnlijk winst, maar 2x niet winnen. Dus geen straf in de BoP voor de 24h.
Dit was zeker niet expres en ze willen Auer graag meer track time geven dus dat gaat zo ook niet lukken. :X

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:51
TheBrut3 schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:36:
Ja mooi dat een teamlid even een rat de baan op gooit op t juiste moment. Vast in iRacing reoefend.

• TheBrut3
Hopelijk komt na de laatste pitstops de spanning een beetje terug.

• TheBrut3
Verdiende overwinning van de Audi. Jammer dat de auto van Max zo lang in de garage stond, maar ook hij had een goede generale repetitie voor de 24h.

• Rivanov
TheBrut3 schreef op zondag 19 april 2026 @ 17:03:
Verdiende overwinning van de Audi. Jammer dat de auto van Max zo lang in de garage stond, maar ook hij had een goede generale repetitie voor de 24h.
Mwa. Denk dat hij liever gisteren had gereden om de stint in het donker te rijden. Heeft nog steeds geen echte nacht ervaring op de Ring. (Los van iRacing..)

• ArcticWolf
  • Niet online
meenkdrie schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:47:
[...]

Ja mooi dat een teamlid even een rat de baan op gooit op t juiste moment. Vast in iRacing reoefend.
Je zag Verstappen oprecht bij binnenkomst in de pitstop *fml* denken op dat moment.

Maar zijn er beelden van het incident? Heb de halve race gemist dus heb een deel in de herhaling gezien...

• asing
ArcticWolf schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:26:
[...]

Je zag Verstappen oprecht bij binnenkomst in de pitstop *fml* denken op dat moment.

Maar zijn er beelden van het incident? Heb de halve race gemist dus heb een deel in de herhaling gezien...
Ik heb geen beelden gezien behalve die van de stream zelf terwijl ze in de garage bezig waren. Uiteindelijk bleek de splitter gebroken en de hele grill was weg. Dat zorgde voor aero problemen op Döttinger Höhe.

Ik ging even op X kijken voor je: Filmpje van de schade in de tweet.

• asing
Ik weet dat het RacingNews365 is, maar toch een leuke reactie van Christopher Haase over zijn race met Max : https://racingnews365.nl/...rstappen-gewoon-grandioos

Youtube heeft ook wat shorts met de acties van Max. Leuk om te zien!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
asing schreef op zondag 19 april 2026 @ 13:35:
Crofty mode : He's having none of that!
Het teken dat je weet dat je te vaak Crofty hebt geluistert: Je kunt het hem daadwerkelijk horen zeggen in gedachten... :+

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Verstappen is the talk of the town, niet alleen bij de NLS maar ook bij de IMSA race afgelopen weekend. Allemaal praten ze over Verstappen en een mogelijke truc die hij gebruikt.

Dat heeft ermee te maken dat zijn teamgenot Dani Juncadella na de NLS2 race iets wist te vertelleen over een dirty air truc van Verstappen maar wou verder niet in details treden. Sindsdien is men druk aan het speculeren wat het zou kunnen zijn. AMuS liet er nog wat gedachten over gaan en denkt men aan side-draft maar schijnbaar is er een belangrijke rol voor de splitter weggelegd die gisteren mogelijk door rommel op de baan stuk ging. De reparatie duurde 17 minuten voordat Auer kon verder rijden.

https://www.auto-motor-un...rioesen-verstappen-trick/

• asing
Het Engelse commentaar had het er ook al over. Blijkbaar is het mogelijk om de luchtstroom van je tegenstander te verstoren als deze naast je rijdt. Dat soort grappen is overigens niet nieuw, nascar maakt er ook gebruik van door letterlijk bumper op bumper te rijden.

De splitter was in dit geval de oorzaak van vibraties op Döttinger Höhe. Dat is vervelend want aan het einde tik je wel de 300km/h aan.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:51

Niellie41

[object Object]

Hier is een goede uitleg hoe side draft werkt.

• ge-flopt
https://sportscar365.com/...-to-keep-a424-in-service/
Ik heb bij dit verhaal een hoog Colles' Audi gehalte. Een klant kan de wagen gaan runnen, maar ondersteuning is er eigenlijk niet en de wagen wordt verder niet meer ontwikkeld.

Wat ik ook Alpine (Renault) heel kwalijk neem (net of ze naar mij luisteren) is dat ze begin vorig jaar aangaven over te stappen naar Mercedes motoren in de F1, maar het personeel kon doorschuiven naar de Endurance motoren.... Dat heeft ook maar een jaartje geduurd....

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik weet niet of deze video gedeeld was, maar dacht deel het ook even hier, interessante update aan de panels voor dit WEC seizoen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter

• Rivanov
Entrylist N24.

https://gt-place.com/wp-content/uploads/2026/04/5360.pdf

Bijzonder dat woonplaats van Verstappen op Swalmen staat. :+
Daar zit/zat enkel zijn merchandise shop, totdat het was overgenomen door Fanatics.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Rivanov schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:35:
Entrylist N24.

https://gt-place.com/wp-content/uploads/2026/04/5360.pdf

Bijzonder dat woonplaats van Verstappen op Swalmen staat. :+
Daar zit/zat enkel zijn merchandise shop, totdat het was overgenomen door Fanatics.
Dat zal niet woonplaats zijn, maar geboorteplaats denk ik eerder. ;) Met wat hij verdient, zal hij zijn woonplaats echt niet (meer) in NL hebben, don't worry. ;) Ik kan mij niet voorstellen in elk geval dat een dergelijk sportman zijn belastingen in NL betaald bijvoorbeeld. ;)

edit:
Oh nee, dat was in Hasselt, bedenk ik mij nu. Wellicht is het dan iets met de woonplaats die hij opgegeven heeft op zijn racelicentie? Geen idee.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 29-04-2026 16:49 ]

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Meer deelnemers aan de N24, 161 wagens i.p.v. 150

https://www.telegraaf.nl/...sinds-2014/150277518.html

• Rivanov
CH4OS schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:44:
[...]

Dat zal niet woonplaats zijn, maar geboorteplaats denk ik eerder. ;) Met wat hij verdient, zal hij zijn woonplaats echt niet (meer) in NL hebben, don't worry. ;) Ik kan mij niet voorstellen in elk geval dat een dergelijk sportman zijn belastingen in NL betaald bijvoorbeeld. ;)

edit:
Oh nee, dat was in Hasselt, bedenk ik mij nu. Wellicht is het dan iets met de woonplaats die hij opgegeven heeft op zijn racelicentie? Geen idee.
Daarom verbaasd het mij. Hij heeft verder geen link met Swalmen. Officieel is het ook geen Nederlander. (De twee succesvolste Nederlandse sporters op dit moment zijn Belgen… :+ )
Vermeulen heeft ook gewoon Monaco als woonplaats/geboorteplaats met Nederland als nationaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 29-04-2026 18:58 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Rivanov schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:56:
[...]

Daarom verbaasd het mij. Hij heeft verder geen link met Swalmen. Officieel is het ook geen Nederlander. (De twee succesvolste Nederlandse sporters op dit moment zijn Belgen… :+ )
Vermeulen heeft ook gewoon Monaco als woonplaats/geboorteplaats met Nederland als nationaliteit.
offtopic:
De laatste 5 F1 World Driver's Champions zijn volgens jou Belgen, begrijp ik? :+
EDIT:
Ik zie ook dat ik binnenkort aan de post voor de 24 Uur van Le Mans kan beginnen, het programma is bekend: https://www.24h-lemans.com/en/program

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 29-04-2026 20:32 ]

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Voor het tweede jaar op rij zijn de VIP tickets voor de N24 ook weer geregeld.

Dit keer voor het pakket van 4 dagen gegaan. Vorig jaar was het eigenlijk een beetje een last minute beslissing om als VIP te gaan, en was het enkel zaterdag-zondag is ons wel bevallen.

Alleen de prijzen :X , die zijn door de komst van Max Verstappen flink de hoogte ingegaan. Maar goed, ik ga verder nergens heen dus we mogen al eens wat gekker doen.

• Rivanov
CH4OS schreef op woensdag 29 april 2026 @ 20:10:
[...]
offtopic:
De laatste 5 F1 World Driver's Champions zijn volgens jou Belgen, begrijp ik? :+
EDIT:
Ik zie ook dat ik binnenkort aan de post voor de 24 Uur van Le Mans kan beginnen, het programma is bekend: https://www.24h-lemans.com/en/program
Ik doel op MvdP.
(Maar Norris is ook half Belg. :+)

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Voorr de fans van Ollis Garage Dacia, deze is ook bevestigt voor deelname aan de N24.

Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:996/rt:fill/w:1770/plain/2290210.jpg

https://www.auto-motor-un...mt-es-mit-verstappen-auf/

• ge-flopt
Chocoball schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:56:
Voorr de fans van Ollis Garage Dacia, deze is ook bevestigt voor deelname aan de N24.

[Afbeelding]

https://www.auto-motor-un...mt-es-mit-verstappen-auf/
Is het snelheids verschil tussen een GT3 en die Dacia (Ik denk wel de langzaamste wagen van het veld) groter dan een LMDH en een GT3 in bv het WEC of IMSA?

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Bij de IMSA race op Laguna Seca dit weekend rijdt Porsche Penske Motorsport met een retro Apple Computer look. 8)

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ot-imsa-porsche-penske-motorsport-brings-back-the-ironic-v0-fon0odrqgcyg1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=d2d4bf925d2d1dd1d1dd8e5c96f63074ec056abeAfbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ot-imsa-porsche-penske-motorsport-brings-back-the-ironic-v0-k8gomfrqgcyg1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=b2b61e634d9ad18422b69696647e2f9c12b495c4
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ot-imsa-porsche-penske-motorsport-brings-back-the-ironic-v0-yxnrwdrqgcyg1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=e8e45509bdb99292d80f070074fbb0ff49d9abc0Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ot-imsa-porsche-penske-motorsport-brings-back-the-ironic-v0-3p5ordrqgcyg1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=77a1857ca0962e77d7952bcf6ab70f9ef34b54e2

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ja, gave livery, ik zag het net ook op het WhatsApp kanaal van Porsche voorbij komen: https://newsroom.porsche....omputer-design-42283.html

• Rivanov
Zoiets zou beter bij Ferrari passen aangezien Eddy Cue in de Board of Directors zit. :+

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Of het klopt weet ik niet, zag het op een onofficieel Instagram tijdlijn, maar schijnbaar gaat McLaren a.s. Maandag (4 mei) hun LMDh hypercar presenteren die gaat meedoen aan het WEC per 2027.

EDIT: Porsche heeft nu ook een gallerij met wallpapers e.d. met de Porsche in Apple II kleuren: https://pmdb.porsche.de/f...m/naxti624t8har34gv6tfj/1

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 01-05-2026 22:01 ]

• Rivanov
Heb even iPhone wallpapers gemaakt van de Porsche-Apple livery. :)

Afbeeldingslocatie: https://img.rivanov.nl/i/-P2_x8k.jpg

Voor wie wil:

Afbeeldingslocatie: https://img.rivanov.nl/i/sUrdIhs.png

Afbeeldingslocatie: https://img.rivanov.nl/i/K1Hb8Co.png

Afbeeldingslocatie: https://img.rivanov.nl/i/IDyXg04.png

Afbeeldingslocatie: https://img.rivanov.nl/i/CyqCDjI.png

Full-res downloads:

https://img.rivanov.nl/i/sUrdIhs.png
https://img.rivanov.nl/i/K1Hb8Co.png
https://img.rivanov.nl/i/IDyXg04.png
https://img.rivanov.nl/i/CyqCDjI.png

[ Voor 29% gewijzigd door Rivanov op 02-05-2026 11:27 ]

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

McLaren heeft zijn MCL-HY hypercar voor het WEC kampioenschap gepresenteerd.

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/gy95mqeyjg28/5MKftiWrKiBBq6k5R4XhsS/01eab587308e0428ea6844a5b976d5a2/02_16x9.jpg?

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/gy95mqeyjg28/1Ujz5SRPGTbpHBpSH3L08V/d875d1b8bbc9332ca3e5f2d282a99a42/03_16x9.jpgAfbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/gy95mqeyjg28/7wo0JzDPRKTLjpFzv6hlAF/a6b759a1b2d97f1370620ac73edc629c/01_16x9.jpg

https://www.mclaren.com/r...r-and-track-car-revealed/

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Het is Mei, dat betekend dat de Zes uur van Spa is. Sterker nog, die is komend weekend al! :) En dit jaar, zoals altijd; de race is de aanloop naar de 24 uur van Le Mans!

• ge-flopt
Ik moet zeggen die Apple Poprsches zagen er wel heel slick uit zo.

En die papaya McLaren is natuurlijk wel heel mooi zo. Hopelijk dat er wel wat sponsoren op komen in tegenstelling tot de McLaren in het IMSA

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Hoewel het in de de afgelopen jaren rustig was met sportactiviteiten bij VW, zal het automerk volgend jaar deelnemen aan de 24-uursrace op de Nürburgring met de Golf R 24H. De Golf R modellen vieren volgend jaar hun 25e verjaardag. Het showmodel van de Golf R 24H zal voor de fans te zien zijn op de ring°boulevard. Samen met partner Max Kruse Racing wordt er gewerkt aan de ontwikkeling van deze wagen. Enige technische details die momenteel bekend zijn, is vierwielaandrijving en de grote achtervleugel.

Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:1238/rt:fit/w:2200/plain/2291612.jpg
Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:1238/rt:fit/w:2200/plain/2291613.jpgAfbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:1238/rt:fit/w:2200/plain/2291614.jpg

https://www.auto-motor-un...showcar-nurburgring-2027/

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Chocoball schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:25:
Hoewel het in de de afgelopen jaren rustig was met sportactiviteiten bij VW, zal het automerk volgend jaar deelnemen aan de 24-uursrace op de Nürburgring met de Golf R 24H. De Golf R modellen vieren volgend jaar hun 25e verjaardag. Het showmodel van de Golf R 24H zal voor de fans te zien zijn op de ring°boulevard. Samen met partner Max Kruse Racing wordt er gewerkt aan de ontwikkeling van deze wagen. Enige technische details die momenteel bekend zijn, is vierwielaandrijving en de grote achtervleugel.

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

https://www.auto-motor-un...showcar-nurburgring-2027/
Nou ja, an sich doet VAG met Audi, Lamborghini en Porsche toch bést een hoop in de autosport hoor, in de motorsport met Ducati, trouwens. ;)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste