Niet op de man spelen Ik schrijf blijkbaar een buitenlandse naam verkeerd. Dumpfries of dumfries of dumphfries of hoe je het ook speld en het is direct een naamsverbastering. Doe eens normaal zeg. Echt helemaal losgeslagen op tweakers. Iedere spellingsfout is hier een doodzonde, in een topic wat super snel gaat i.v.m. het spel op tv.Napo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 21:19:
De naamsverbasteringen komen weer met bosjes uit de lucht vallen
En dan mensen die direct op die knop rapporteren drukken, sneller dan het licht. Dit is nu de maatschappij. Echt abject.
[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 11-07-2024 10:15 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Lijkt me redelijk irrelevant? Naamsverbasteringen zijn mijns inziens minder prettig en helpt zeker niet mee aan het niveau van het topic.
De hoeveelheid naamsverbasteringen in de richting van Dumbfries/Domfries en de negativiteit die er plaatsvindt rond speler als Simons en Depay ( en dat is zeker niet beperkt tot deze spelers ) met momenten maakt het topic stukken minder prettig om te volgen.carpebios schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:45:
Ik schrijf blijkbaar een buitenlandse naam verkeerd. Dumpfries of dumfries of dumphfries of hoe je het ook speld en het is direct een naamsverbastering
Ja, er gaan dingen niet goed. Het is voetbal, dat is inherent maar het slaat - zeker als het niet loopt - redelijk door.
[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 11-07-2024 10:16 . Reden: Quote aangepast ]
Duidelijk dus.
Gelukkig zijn sommige mensen perfect hier en kennen ze van iedereen de juiste spelling. Ik hoop niet dat deze mensen de echte wereld ook zo zwartgallig intrepeteren, dat alles een aanval op een persoon is.De hoeveelheid naamsverbasteringen in de richting van Dumbfries/Domfries en de negativiteit die er plaatsvindt rond speler als Simons en Depay ( en dat is zeker niet beperkt tot deze spelers ) met momenten maakt het topic stukken minder prettig om te volgen.
Ja, er gaan dingen niet goed. Het is voetbal, dat is inherent maar het slaat - zeker als het niet loopt - redelijk door.
We slaan wel een beetje door met z'n allen.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Daar wordt gewoon op geacteerd door middel van een knip, zoals we ook bij F1 wedstrijden doen. Soms glipt het er langs, maar over het algemeen treden we daar op dezelfde manier op.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Echt, helemaal mee eens, maar dit is geen naamsverbastering zoals bedoeld wordt, dit is een spellingsfout. Zet dat dan ook in de regels, dat spellingsfouten verboden zijn hier.Outerspace schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:20:
Naamverbasteringen zijn gewoon een no-go. En het is wel heel toevallig dat men de naam van Dumfries niet weet te spellen, zijn naam staat gewoon op zijn shirt
Daar wordt gewoon op geacteerd door middel van een knip, zoals we ook bij F1 wedstrijden doen. Soms glipt het er langs, maar over het algemeen treden we daar op dezelfde manier op.
En je impliceert met je bias dat ik het gezien moest hebben op z'n shirt. Ja ze zenden namelijk 90 minuten lang de achterkant van het shirt uit! Wat een slappe hap zeg. Kom op je kan echt beter dan dit.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Tip voor volgende keer: stuur de mod in kwestie even een DM, toon begrip voor de ingreep en geef aan dat het een oprechte spelfout was in dit geval en dan zal @Outerspace of net wie de ingreep deed ongetwijfeld bereid zijn om de bewoording in de ingreep wat aan te passencarpebios schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:56:
[...]
Echt, helemaal mee eens, maar dit is geen naamsverbastering zoals bedoeld wordt, dit is een spellingsfout.
Hier op hoge poten verhaal komen halen en daarbij en passant ook nog andere gebruikers aanvallen is in elk geval niet de manier waarop we graag feedback ontvangen
En in algemene zin: misschien even bij jezelf te raden gaan of het zinvol is om zo vol emotie op een forum te posten tijdens de wedstrijd, waardoor je blijkbaar niet de rust hebt om namen goed te spellen.
[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 11-07-2024 11:15 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dat gebeurd wel vaker tegenwoordig, zo zijn er al meerdere leuke/interessante topics om zeep geholpen want er is altijd wel iemand beledigd of gekwetst. Voor de mods is dat ook wel lastig manoeuvreren lijkt me.Illegal_Alien schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:09:
Je kan je ook overal druk over maken terwijl er niks aan de hand is.
(Ik zou een slechte mod zijn, want ik vind alles wel best en kan sommige naamsverbasteringen erg waarderen
Je kunt het ook omdraaien. Waarom moet een mod meteen uitgaan van het negatieve ipv te vragen of het wellicht gewoon een typfoutje was?Orion84 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:13:
[...]
Tip voor volgende keer: stuur de mod in kwestie even een DM, toon begrip voor de ingreep en geef aan dat het een oprechte spelfout was in dit geval en dan zal @Outerspace of net wie de ingreep deed ongetwijfeld bereid zijn om de bewoording in de ingreep wat aan te passen
Hier op hoge poten verhaal komen halen en daarbij en passant ook nog andere gebruikers aanvallen is in elk geval niet de manier waarop we graag feedback ontvangen
En in algemene zin: misschien even bij jezelf te raden gaan of het zinvol is om zo vol emotie op een forum te posten tijdens de wedstrijd, waardoor je blijkbaar niet de rust hebt om namen goed te spellen.
En ja, laten we voortaan aan iedereen die een keer een typfout was vragen of het wel zinvol was om op dat moment te posten....

Dat kan met de historie van de gebruiker in kwestie te maken hebben, of overige context. En mods hebben hoe dan ook niet de tijd om even vriendelijk te vragen of iets misschien per ongeluk was. Er zal een gegrond vermoeden zijn geweest dat dit een verbastering was en daarom werd er ingegrepen zoals er werd ingegrepen.toolkist schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 01:46:
[...]
Je kunt het ook omdraaien. Waarom moet een mod meteen uitgaan van het negatieve ipv te vragen of het wellicht gewoon een typfoutje was?
Overdrijven is ook een vak. De gebruiker gaf zelf aan dat dit soort foutjes een gevolg zijn van hoe snel dat topic loopt. Daar haakte ik op in. Prima dat we tijdens dit soort wedstrijden wat ruimte geven om samen de wedstrijd te beleven, maar uiteindelijk zijn we hier wel primair een discussie forum. Je hoeft niet alles wat je richting je TV schreeuwt ook nog hier neer te typen (waar het soms wel een beetje op lijkt bij sommige deelnemers).En ja, laten we voortaan aan iedereen die een keer een typfout was vragen of het wel zinvol was om op dat moment te posten....
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
En dat bedoel ik met bias, ik ben ook een keer uitgemaakt voor racist, omdat ik een wetenschappelijk artikel aanhaalde met het getal 2,4 miljoen, wat door een mod gezien werd als het getal van de racistenOrion84 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:10:
[...]
Dat kan met de historie van de gebruiker in kwestie te maken hebben, of overige context. En mods hebben hoe dan ook niet de tijd om even vriendelijk te vragen of iets misschien per ongeluk was. Er zal een gegrond vermoeden zijn geweest dat dit een verbastering was en daarom werd er ingegrepen zoals er werd ingegrepen.
[...]
Overdrijven is ook een vak. De gebruiker gaf zelf aan dat dit soort foutjes een gevolg zijn van hoe snel dat topic loopt. Daar haakte ik op in. Prima dat we tijdens dit soort wedstrijden wat ruimte geven om samen de wedstrijd te beleven, maar uiteindelijk zijn we hier wel primair een discussie forum. Je hoeft niet alles wat je richting je TV schreeuwt ook nog hier neer te typen (waar het soms wel een beetje op lijkt bij sommige deelnemers).

Daarmee heb ik ook mijn bias!
Maar ik heb het idee dat hier vooral geexternaliseer wordt en we het aan het goedpraten zijn. Mijn tekst wordt volledig verwijderd (de naam) en ik word beschuldigd van naamsverbastering, ik geef toe dat is al beter dan racist.
En ook jij haalt weer aan dat ik het best goed had kunnen schrijven. Gaan jullie dat ook doen bij iedereen die het woord "sowieso" niet goed kan schrijven? Ik vind het echt overtrokken en ik baal ervan dat ik altijd in een negatief daglicht gesteld word door mijn "geschiedenis". En dan komen met reflectie, datgene ik mis bij de modingrepen. Of zoals men hier stelt, deze man is moeilijk te sturen.
Ik vroeg het me ook af, dus zeker als het achterstallig was zou ik volgende keer ff een post hier plaatsen dat je dat gedaan hebt. Voorkomt een hoop vragenOuterspace schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 22:48:
[...]
Dat kan en hoort per DM maar het was wat achterstallig onderhoud op offtopic gepraat. Dus mocht iemand anders wat missen, dan kunnen jullie bij mij terecht als je vragen hebt.
Het heeft vrij weinig zin om nog iets te posten hier. Voordat je het weet is het achterstallig of offtopic. Kritiek daarop, wordt weggehaald of je krijgt een ban.toolkist schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:31:
[...]
Ik vroeg het me ook af, dus zeker als het achterstallig was zou ik volgende keer ff een post hier plaatsen dat je dat gedaan hebt. Voorkomt een hoop vragenIk had ook zoiets van 'wat voor fouts heb ik dan gepost de laatste dagen, niks toch?'
Het lijkt Voetbalzone wel, dat terwijl je het gewoon had over waar je de wedstrijd kon kijken (dus ook die van vanavond) en zin had in komend seizoen + beker.
Vanavond zin de beker, maar mij zullen jullie hier niet meer zien. Weet dat sommige dat prima vinden, die hebben hun zin gekregen. Ik zou mij schamen om zo mensen uit een topic te krijgen omdat je zin niet aanstaat.
Door vakanties loopt de moderatie ff wat minder snel als de bedoeling is, maar kom op... vraag ons gewoon ff op een normale manier waarom we iets doen, dan zijn wij echt niet de beroerdste om toelichting te geven.HollowGamer schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 10:03:
[...]
Het heeft vrij weinig zin om nog iets te posten hier. Voordat je het weet is het achterstallig of offtopic. Kritiek daarop, wordt weggehaald of je krijgt een ban.
Het lijkt Voetbalzone wel, dat terwijl je het gewoon had over waar je de wedstrijd kon kijken (dus ook die van vanavond) en zin had in komend seizoen + beker.
Vanavond zin de beker, maar mij zullen jullie hier niet meer zien. Weet dat sommige dat prima vinden, die hebben hun zin gekregen. Ik zou mij schamen om zo mensen uit een topic te krijgen omdat je zin niet aanstaat.
We hebben de aangewezen plekken om iets aan te geven of over te discussiëren om een aantal redenen.
Bepaalde onderwerpen hebben zo een eigen topic. Dat is vaak, om een onderwerp meer eigen aandacht te geven of het is simpelweg storend dat het over van alles gaat in een bepaald topic. Kijk even in de topic warning waar wat hoort en als je nieuwe ideeën hebt of er zou wat veranderd moeten worden, kaart het dan hier in dergelijke feedbacktopics aan.
Daarnaast is het commentaar op de moderatie zelf off-topic in het topic, dat kan in de DM of in het feedbacktopic. De kans dat wij het zien, is tevens ook een stuk groter dan het in de reacties ondersneeuwd. Daarnaast is het veelal storend dat iemand zijn kritiek geeft op individuele moderaties, los dat even op met de mod in kwestie.
Het is inmiddels een algemene feedback geworden naar richting jullie als mods.tweakduke schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:50:
[...]
Door vakanties loopt de moderatie ff wat minder snel als de bedoeling is, maar kom op... vraag ons gewoon ff op een normale manier waarom we iets doen, dan zijn wij echt niet de beroerdste om toelichting te geven.
We hebben de aangewezen plekken om iets aan te geven of over te discussiëren om een aantal redenen.
Bepaalde onderwerpen hebben zo een eigen topic. Dat is vaak, om een onderwerp meer eigen aandacht te geven of het is simpelweg storend dat het over van alles gaat in een bepaald topic. Kijk even in de topic warning waar wat hoort en als je nieuwe ideeën hebt of er zou wat veranderd moeten worden, kaart het dan hier in dergelijke feedbacktopics aan.
Daarnaast is het commentaar op de moderatie zelf off-topic in het topic, dat kan in de DM of in het feedbacktopic. De kans dat wij het zien, is tevens ook een stuk groter dan het in de reacties ondersneeuwd. Daarnaast is het veelal storend dat iemand zijn kritiek geeft op individuele moderaties, los dat even op met de mod in kwestie.
Zoals aangegeven heb ik gewoon respect voor het werk dat jullie doen, maar ik vind ook dat jullie te veel een eigen inzicht erop na laten. Dat bepaalde woordjes of zinnen niet in een post mogen staan, dan is dat een vrijbrief om dan maar de hele post te verwijderen?
Ik vind het echt te veel doorslaan. Als ik de wedstrijd kijk, beeld of geluid valt weg (voor iedereen), dan zou dit volgens jullie ergens anders moeten. Dat heeft dan toch met de wedstrijd die je ziet te maken?
Het hele punt is juist dat elk klein ding wordt aangehaald om het als offtopic of ongewenst te markeren en dan maar te verwijderen. Ik ben bekend met OCD helaas, en zo voelt het hier echt op dit forum. Er hoeft maar iets verkeerd te staan, of je hebt het gedaan en poef post weg.
Dit is niet de bedoeling van een forum. Zoals gezegd hebben sommige posts gewoon een raking met het topic. Je kunt dat niet (altijd) lostrekken van elkaar. Het is alsof je niets mag zeggen over de door auto zijn bumper in 'Het grote Auto topic', want dat moet in 'Het grote Bumper topic'. Of de motor discussie moet in 'Het grote auto motor topic'. Dan heb ik het nog niet gehad over de remmen of de lampen.
Het is gewoon veel te ver aan gaan. Als jullie het hadden over posts vol.. maar vaak zijn het 4 kleine berichten op één week tijd. De frequentie van posts is tot een dieptepunt gedaald, omdat mensen geen idee meer hebben wat ze wel of niet mogen posten. Ondersneeuwen noemen jullie dat.. ik noem het spijkers op laag water zoeken. Het zijn echt hele kleine post, en je scrollt er zo doorheen. Ik kijk op Reddit en in mijn werk post na, die hebben soms meer dan 75 comments in een thread.
Dit is overigens niet alleen bij voetbal. Ook bij F1 is het continue raak. Één klein woordje verkeerd, en ik zie gewoon dezelfde mensen reageren dat het offtopic is.. kunnen die daar echt niet zelf overheen scrollen? Of moet ik alleen dingen zien die zij leuk/interessant vinden? Mogen mensen gewoon niet zeggen wat ze vinden.. want het is al een keer gezegd. Like WT, waarom heb je dan nog een account voor GoT?
Het hele forum idee kan je zo wel de prullenbak in gooien. Jullie zien gewoon niet in dat het juist heel veel irritaties oplevert, en dat jullie niet de groep aanspreken die over elk klein ding een rapport aanmaken (verkeerde naam spelling zoals al eerder gemeld, het toevallig vragen waar je de wedstrijd kunt zien, ..). Het is gewoon echt om gek van te worden.
Niet dat het jullie veel interesseert. Gok dat de meeste sowieso al overgaan naar Reddit of andere kanalen. Jullie kunnen natuurlijk ook het forum slimmer maken, er zijn daar genoeg oplossing voor. Maar nee, jullie blijven vasthouden en de meest oude stuff, zoals het mod systeem dat ook voor geen meter meer werkt. Er zijn gewoon nooit meer +2/+3, want mensen vinden het offtopic..
Sorry voor mijn lange post, maar er wordt gewoon helemaal niets met feedback gedaan.
[ Voor 18% gewijzigd door HollowGamer op 04-08-2024 12:18 ]
Maar wat is de waarde nog om iets te modden wat al een halve week of meer geleden gebeurd is en daarmee al ik weet niet hoeveel pagina's weggezonken is?tweakduke schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:50:
[...]
Door vakanties loopt de moderatie ff wat minder snel als de bedoeling is, maar kom op... vraag ons gewoon ff op een normale manier waarom we iets doen, dan zijn wij echt niet de beroerdste om toelichting te geven.
Zeker als het maar offtopic is, en niet een enorme flame richting een user of wat dan ook?
Niemand die dat nog terug gaat lezen en het zorgt alleen maar voor vragen als er dus niet eens een post wordt geplaatst door de mod dat ie even wat oude zooi opgeschoond heeft (en waarom wordt het dan getrasht en niet verplaatst?)
[edit] en ondertussen blijft het grootste offtopic (namelijk randzaak) verhaal, de licentie van Vitesse en allerlei gedoe over de eigenaar van Vitesse, maar staan.
[ Voor 4% gewijzigd door toolkist op 04-08-2024 12:17 ]
Het probleem is ook dat offtopic vaak ligt aan je eigen beeld. Voor mij is Vitesse niet echt offtopic, aangezien het heel erg actueel is. Het grote probleem is dat GoT een traditioneel forum is, en geen posts zoals andere socials.toolkist schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:12:
[...]
Maar wat is de waarde nog om iets te modden wat al een halve week of meer geleden gebeurd is en daarmee al ik weet niet hoeveel pagina's weggezonken is?
Zeker als het maar offtopic is, en niet een enorme flame richting een user of wat dan ook?
Niemand die dat nog terug gaat lezen en het zorgt alleen maar voor vragen als er dus niet eens een post wordt geplaatst door de mod dat ie even wat oude zooi opgeschoond heeft (en waarom wordt het dan getrasht en niet verplaatst?)
[edit] en ondertussen blijft het grootste offtopic (namelijk randzaak) verhaal, de licentie van Vitesse en allerlei gedoe over de eigenaar van Vitesse, maar staan.
Als je met posts zou werken, dan krijg je gewoon een overzicht met tags en kunnen andere daar ook op zoeken/reageren. Je kunt dan zelf ook dingen markeren die voor jouw minder interessant zijn of juist een +1 als je het leuk vindt. Je krijgt dan geen 'Het grote ..' topics, maar juist dat level van filtering die schijnbaar een kleine groep hier zoekt.
Maar dan zou Tweakers moeten veranderen, en in mijn ogen lopen ze alleen maar achter op andere die dat wel doen. Voor het laatste nieuws zit ik allang niet meer hier, en voor de comments eigenlijk ook niet meer. De enige binding zijn Nederlanders en dat ik hier mee ben opgegroeid.
[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 04-08-2024 12:25 ]
Er is gewoon een topic voor randzaken. Dat is voor zo'n beetje alles wat niet over transfers/wedstrijden gaat.HollowGamer schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:23:
[...]
Het probleem is ook dat offtopic vaak ligt aan je eigen beeld. Voor mij is Vitesse niet echt offtopic, aangezien het heel erg actueel is. Het grote probleem is dat GoT een traditioneel forum is, en geen posts zoals andere socials.
Het hele gedoe bij Ajax was randzaak en kreeg zelfs een eigen topic, en nu blijft het gedoe over Vitesse gewoon staan ondanks TR's. En dan kan het vakantie zijn waardoor TR's langzamer afgehandeld worden (snap ik prima), dit hele verhaal speelt al van ruim voor de vakantieperiode.
Waarom maak je zelf dan niet een Vitesse topic?toolkist schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:27:
[...]
Er is gewoon een topic voor randzaken. Dat is voor zo'n beetje alles wat niet over transfers/wedstrijden gaat.
Het hele gedoe bij Ajax was randzaak en kreeg zelfs een eigen topic, en nu blijft het gedoe over Vitesse gewoon staan ondanks TR's. En dan kan het vakantie zijn waardoor TR's langzamer afgehandeld worden (snap ik prima), dit hele verhaal speelt al van ruim voor de vakantieperiode.
Tussen hoeveel comments heb je dit nu moeten lezen? Heb je op andere socials gezeten? Daar zie ik veel meer posts en comments. Kon je daar echt niet overheen lezen? Neem aan dat je hetzelfde doet op je werk en je mail inbox?
GoT en de ontwikkeling van de community is gewoon dood. Dat is denk ik ook wat DPG wilt. Ze hebben er een algemeen iets van gemaakt, en dat zie je echt terug in de topics die meer gaan over zonnepanelen, dan het echt tweaken van je setup of programmeren.
Randzaken is in principe ook een topic die als zijdraad er is als grote onderwerpen tijdens een seizoen opspelen en het hoofdtopic iedere keer maar domineren. Dat kan irrititatie geven en andere onderwerpen (zoals het voetbal zelf) sneeuwen onder. Voor nu zag ik niet de noodzaak om het persé af te splitsen.
Dat mag soms ook wat verwarring geven, maar daarom is hier ook het feedbacktopic.
Soms wordt er alsnog gekozen om wat later te modereren. Alsnog is er geen man over boord, je krijgt echt niet direct een ban voor off-topic oud postje.
@HollowGamer je gaat nu over op de forumstructuur. Got is nu een klassiek forum, we hebben nu eenmaal geen geneste reactiestructuur als op de frontpage.
Probeer op te letten waar je wat plaatst. In dit geval zijn er andere topics waar wat te kijken, als een ziggo of espn topic. In de formule 1 is er al meer door de abonnementen, gewenning aan waar is F1 te kijken topics. Dat is bij het voetbal nog niet, maar was door het duidelijke aanbod ook geen vraag naar.
Ook dat kan natuurlijk veranderen.
Maar dat is bij Ajax inmiddels toch precies hetzelfde? Nieuwe leiding, nieuwe trainer, dus geen reden om aan te nemen dat de bestuurlijke chaos nu niet voorbij is.tweakduke schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:43:
Aangezien het om Vitesse om het voortbestaan van de club ging en het erop of eronder was, heb ik het laten staan. Die soap is voor nu klaar, als de competitie echt begint, verwacht ik ook wel dat het klaar is en wegzakt.
Dat is toch precies wat Vitesse nu doet? En dit is echt nog niet over. Van NOS:Randzaken is in principe ook een topic die als zijdraad er is als grote onderwerpen tijdens een seizoen opspelen en het hoofdtopic iedere keer maar domineren. Dat kan irrititatie geven en andere onderwerpen (zoals het voetbal zelf) sneeuwen onder. Voor nu zag ik niet de noodzaak om het persé af te splitsen.
Consequentheid is wat mij betreft dus ver te zoeken.De club blijft bestaan. Voorlopig. Want de problemen van Vitesse zijn nog lang niet opgelost.
"Maar we hebben een heel jaar de tijd om dat op te lossen", vertelt ad-interim directeur Edwin Reijntjes aan de NOS.
Ik heb sterk het idee dat het nu maar blijft staan omdat het maar Vitesse is en er weinig fans zijn die aanstoot nemen aan een paar posts over Vitesse.. Was dit Ajax/PSV/Feyenoord geweest, 100% zeker een eigen topic.
Het gaat niet om zorgen over een ban wel of niet, je krijgt alleen de melding 'Moderator Outerspace heeft een post van jou verwijderd'. Geen idee hoe wat waar waarom, geen post die het uitlegt dat het ouwe zooi was, dat maakt nieuwsgierig. En als het dan in een vakantie periode met lage bezetting is lijkt me het toch uiterst handig om extra werk te voorkomen door even 1 modbreak te plaatsen? Nu kost het heel veel meer tijd van jou/Outerspace.Dat mag soms ook wat verwarring geven, maar daarom is hier ook het feedbacktopic.
Soms wordt er alsnog gekozen om wat later te modereren. Alsnog is er geen man over boord, je krijgt echt niet direct een ban voor off-topic oud postje.
Normaal gesproken doen we dat ook, even vermelden waarom iets verwijderd is en anders staat onze DM open. Maak het soms niet moeilijker dan het is.toolkist schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:56:
[...]
Maar dat is bij Ajax inmiddels toch precies hetzelfde? Nieuwe leiding, nieuwe trainer, dus geen reden om aan te nemen dat de bestuurlijke chaos nu niet voorbij is.
[...]
Dat is toch precies wat Vitesse nu doet? En dit is echt nog niet over. Van NOS:
[...]
Consequentheid is wat mij betreft dus ver te zoeken.
Ik heb sterk het idee dat het nu maar blijft staan omdat het maar Vitesse is en er weinig fans zijn die aanstoot nemen aan een paar posts over Vitesse.. Was dit Ajax/PSV/Feyenoord geweest, 100% zeker een eigen topic.
[...]
Het gaat niet om zorgen over een ban wel of niet, je krijgt alleen de melding 'Moderator Outerspace heeft een post van jou verwijderd'. Geen idee hoe wat waar waarom, geen post die het uitlegt dat het ouwe zooi was, dat maakt nieuwsgierig. En als het dan in een vakantie periode met lage bezetting is lijkt me het toch uiterst handig om extra werk te voorkomen door even 1 modbreak te plaatsen? Nu kost het heel veel meer tijd van jou/Outerspace.
En het blijft niet staan vanwege Vitesse, sterker nog ook Ajax posts die in voorbereiding van het seizoen als randzaken bestempeld zouden kunnen worden, blijven staan. Dat is overigens niet de eerste keer dat we wat minder strikt zijn in de aanloop van het seizoen.
Wat is onder sneeuwen volgens jullie? Die paar druppels (comments)? Ondersneeuwen is dat je vast komt te zitten, dat zie ik hier echt niet in terug.tweakduke schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:43:
Aangezien het om Vitesse om het voortbestaan van de club ging en het erop of eronder was, heb ik het laten staan. Die soap is voor nu klaar, als de competitie echt begint, verwacht ik ook wel dat het klaar is en wegzakt.
Randzaken is in principe ook een topic die als zijdraad er is als grote onderwerpen tijdens een seizoen opspelen en het hoofdtopic iedere keer maar domineren. Dat kan irrititatie geven en andere onderwerpen (zoals het voetbal zelf) sneeuwen onder. Voor nu zag ik niet de noodzaak om het persé af te splitsen.
Dat mag soms ook wat verwarring geven, maar daarom is hier ook het feedbacktopic.
@HollowGamer je gaat nu over op de forumstructuur. Got is nu een klassiek forum, we hebben nu eenmaal geen geneste reactiestructuur als op de frontpage.
Probeer op te letten waar je wat plaatst. In dit geval zijn er andere topics waar wat te kijken, als een ziggo of espn topic. In de formule 1 is er al meer door de abonnementen, gewenning aan waar is F1 te kijken topics. Dat is bij het voetbal nog niet, maar was door het duidelijke aanbod ook geen vraag naar.
Ook dat kan natuurlijk veranderen.
Ik heb twee posts geplaatst over de vriendschappelijke pre-season wedstrijden. Volgens jullie logica had ik dat dus in een apart topic moeten gooien, ook al reageren er maar twee mensen mensen?
Het loopt gewoon echt helemaal verkeerd. Een klein zinnetje en je post wordt verwijderd. Ik heb altijd spijt als ik een vraag of discussie post achteraf op Tweakers. Eerste reactie is meestal dat het verkeerde topic is of wat heb ik zelf gezocht? Als je het dan in het goede topic plaats, dan reageert gewoon niemand.
Julie hebben niet door dat het forum basically doodbloed?
Waarom zou je deze verwijderen? Ze gaan toch over Nederlandse competitie? Mogen ze mee doen, andere clubs die een minder mooie behandeling kregen, etc.tweakduke schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:00:
[...]
Normaal gesproken doen we dat ook, even vermelden waarom iets verwijderd is en anders staat onze DM open. Maak het soms niet moeilijker dan het is.
En het blijft niet staan vanwege Vitesse, sterker nog ook Ajax posts die in voorbereiding van het seizoen als randzaken bestempeld zouden kunnen worden, blijven staan. Dat is overigens niet de eerste keer dat we wat minder strikt zijn in de aanloop van het seizoen.
Als dat niets met de Nederlandse competitie te maken heeft, dan weet ik het ook niet meer.
Het zijn nog maar 4/5 mensen die actief zijn in het topic ook. De rest is al weggejaagd of heeft al geen zin meer om te posten.
Dat doemdenken deel ik zeker nietHollowGamer schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:03:
[...]
Wat is onder sneeuwen volgens jullie? Die paar druppels (comments)? Ondersneeuwen is dat je vast komt te zitten, dat zie ik hier echt niet in terug.
Ik heb twee posts geplaatst over de vriendschappelijke pre-season wedstrijden. Volgens jullie logica had ik dat dus in een apart topic moeten gooien, ook al reageren er maar twee mensen mensen?
Het loopt gewoon echt helemaal verkeerd. Een klein zinnetje en je post wordt verwijderd. Ik heb altijd spijt als ik een vraag of discussie post achteraf op Tweakers. Eerste reactie is meestal dat het verkeerde topic is of wat heb ik zelf gezocht? Als je het dan in het goede topic plaats, dan reageert gewoon niemand.
Verder ben je nu forum breed het beleid aan het aankaarten, dat is voor Lieve adjes, want ik ga niet over het beleid van mijn collega's.
Weet je wat zo leuk is.. dat is net gesloten.tweakduke schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:12:
[...]
Verder ben je nu forum breed het beleid aan het aankaarten, dat is voor Lieve adjes, want ik ga niet over het beleid van mijn collega's.
Hebben jullie nog enig idee wat jullie doen?
Source: Orion84 in "Meerdere posts zijn verwijderd"
[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 04-08-2024 13:21 ]
Omdat dat over de ingreep ging die in dit forumdeel werd gedaan.HollowGamer schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:20:
[...]
Weet je wat zo leuk is.. dat is net gesloten.
Hebben jullie nog enig idee wat jullie doen?
Source: Orion84 in "Meerdere posts zijn verwijderd"
Dan is dit de plek en heb ik daarom jouw post hierheen verplaatst.
Noop, het ging namelijk om algemeen manier van modding.tweakduke schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:23:
[...]
Omdat dat over de ingreep ging die in dit forumdeel werd gedaan.![]()
Dan is dit de plek en heb ik daarom jouw post hierheen verplaatst.
Hier zie je dus het probleem. Jullie vullen dit soort dingen zelf in.
De ene post is dan opeens offtopic, terwijl dat dus juist niet het geval was/is.
Het toont aan hoe moeilijk jullie het voor jezelf maken. Volgens mij zei ik net hoe vaak een post bepaalde raakvlakken hebben met andere dingen. Je kunt niet zomaar de context of container weggooien.
Maar goed, verplaatst mijn posts maar weer dan of verwijder het.
Ik vind dat je overdrijftHollowGamer schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:03:
[...]
Je blaast het m.i. op, wat totaal niet nodig is.
[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 04-08-2024 13:27 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Je hebt gewoon content van mij verwijderd, zou jij dat niet jammer vinden?Outerspace schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:27:
[...]
Ik vind dat je overdrijftHet bloed helemaal niet dood, zoveel ingrepen doen we eigenlijk niet en normaal geven we altijd een terugkoppeling waarom we iets doen (alleen in dit individuele geval was je sneller met mij bevragen alvorens ik een stuk tekst kon neerzetten).
Je blaast het m.i. op, wat totaal niet nodig is.
Had je echt zo anders gereageerd dan? Je zet vrijwel alles weg als offtopic.. als je dat vindt move het dan.
Je wilt je eigen fout niet inzien, dat is waar ik mij enorm aan stoor. En zo te zien is er niemand om je heen, die ook zegt dat je dit anders had moeten doen (dus move i.p.v. verwijderen).
Het is prima als jullie zero tolerance beleid willen voeren, maar dan moeten jullie ook niet raar opkijken als mensen zeggen: dag GoT

[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 04-08-2024 13:32 ]
Dan zou er vast een reden zijn.HollowGamer schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:30:
[...]
Je hebt gewoon content van mij verwijderd, zou jij dat niet jammer vinden?
Ik ben 17 jaar 'user' geweest. Als er iets weg was, dan had ik wel een DM gestuurd ipv op drie plekken het te moeten navragen. Dat vind ik ietwat over the top.Had je echt zo anders gereageerd dan?
Jij vind dat het fout is, ik niet. Ik betreur dat ik te laat was met een beknopte uitleg in het topic zelf maar verder niks.Je wilt je eigen fout niet inzien, dat is waar ik mij enorm aan stoor. En zo te zien is er niemand om je heen, die ook zegt dat je dit anders had moeten doen (dus move i.p.v. verwijderen).
Mooi, uit je antwoord weet ik wel nu waar ik aan toe ben.Outerspace schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:35:
[...]
Dan zou er vast een reden zijn.
[...]
Ik ben 17 jaar 'user' geweest. Als er iets weg was, dan had ik wel een DM gestuurd ipv op drie plekken het te moeten navragen. Dat vind ik ietwat over the top.
[...]
Jij vind dat het fout is, ik niet. Ik betreur dat ik te laat was met een beknopte uitleg in het topic zelf maar verder niks.
Dag GoT.
Helaas herkenbaar, de inhoudelijke discussie sneeuwt een beetje onder onder de continue negatieve reacties, en na iedere sessie en ieder weekend hetzelfde, de al 1000x ontkrachte berichten dat de RBR illegaal zou zijn geweest, de 1000e x dat Verstappen zo snel mogelijk weg moet bij RBR (waarheen, geen onderbouwing), waardoor de toegevoegde waarde van de topics steeds minder wordt. Beetje vergelijkbaar met 2021, toen werd het gedurende het seizoen ook steeds zuurder.DaniëlWW2 schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:27:
[...]
Ik probeer te duiden wat ik denk dat er aan de hand is. Dit gebaseerd op artikelen en commentaren vanuit het Formule 1 wereldje over de afgelopen maanden. Ondertussen probeer ik ook om nog enige discussie in dit topic te krijgen anders dan het eindeloze doemdenken of de verkapte "ha ha RBR/Verstappen doen niet meer mee" reacties.
Want ik zie ondertussen deze topics zowaar door nog een diepere ondergrens zakken. Inmiddels zijn deze topics weinig meer dan gezeur over McLaren, RBR, Verstappen, natuurlijk ook af en toen Hamilton, persoonlijke frustraties en inmiddels ook ongefundeerde verwijten over en weer.
En laat ik het dan maar zo eens stellen:
[modbreak]Als dit zo doorgaat, dan zie ik werkelijk de meerwaarde van deze topics niet meer. Die waarde is toch al tijden aan het dalen, maar er is een grens. Er moet een meerwaarde zijn aan deze topics om het bestaan ervan te rechtvaardigen. Dat is dus inhoudelijke discussie.
Dit is een cultuurprobleem in deze topics dat er telkens maar het negatieve opgezocht moet worden. Dat het nooit eens goed is. De eindeloze frustraties als je favoriete coureur/team niet wint of als het team/coureur die je om wat voor reden dan ook niet mag, niet presteert zodat je het er even lekker in kan wrijven. En zo worden deze topics misbruikt om zeker na sessies, lekker even los te gaan op een vaak provocerende manier.
Ik weet inmiddels dat het meestal na een kwalificatie of race, meestal raak is. Tja, ik zou het topic dan op slot kunnen doen, maar dan verplaatst het zich gewoon. Dat is geen oplossing. De oplossing zal toch echt vanuit jullie moeten gaan komen.
En als je wil reageren, dan graag hier:
Sport Feedbacktopic [/]
Ik heb wel het idee dat het vooral een kleine groep is die het verpest, is het niet mogelijk die groep een tijdelijke ban te geven als ze zich blijven misdragen? Of is dat niet mogelijk/ongewenst?
Ik hoop in ieder geval dat de race topics kunnen blijven, maar zoals het nu gaat wordt het snel minder.
Ben het wel er mee eens dat het lijkt alsof er een blik trollen is opengetrokken. En/of mensen dingen blijven herkauwen. (Crashtappen en losse handjes jos en horney horner... bijvoorbeeld)
Vind je? In het voetbaltopic is het wel eens kommer en kwel, met name bij de wat grotere wedstrijden maar zelfs daar valt het mee in vergelijking met de F1 topics. Ik lurk daar veel om één en ander mee te krijgen maar het oerwoud aan bullshit wat daar gepost wordt is schrijnend.Illegal_Alien schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:11:
Met een tijdelijke ban is het weer zo, wie ga je dat geven en dan krijg je weer meer gezeik. Gewoon net als vroeger op school mensen met een (virtuele) liniaal slaan.
Ben het wel er mee eens dat het lijkt alsof er een blik trollen is opengetrokken. En/of mensen dingen blijven herkauwen. (Crashtappen en losse handjes jos en horney horner... bijvoorbeeld)
Ik vermoed dat 90% van die 'new age' F1 kijkers zijn die met de naam van Verstappen zijn meegekomen en enkel gewend zijn aan successen. Die zullen binnen 10 jaar ook weer allemaal weg zijn als Verstappen met pensioen is en dan zal de rust wederkeren. Ik weet niet of het mogelijk is gebruikers -tijdelijk- uit te schakelen in specifieke topics maar dat zou een zegen zijn. Tot die tijd durf ik niets positiefs over McLaren te zeggen of iets negatiefs over Red Bull want dan heb je ze op je dak. Terwijl het toch een mooie ontwikkeling is die McLaren doormaakt op dit moment. Maar het feit dat velen supporter zijn van een sport waarin de favoriete persoon maar een marginale rol speelt als het materiaal er niet is, dat begrijpen veel mensen niet denk ik.
Velen zijn dan ook geen supporter van een sport, maar van een persoonTyphone schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:56:
[...]
Maar het feit dat velen supporter zijn van een sport waarin de favoriete persoon maar een marginale rol speelt als het materiaal er niet is, dat begrijpen veel mensen niet denk ik.
Kunnen we alsjeblieft eens stoppen met die kansloze term "Ajax-topic" in het [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025. Ik merk dat het op mij een rode lap effect heeft.Ahh we zijn weer in het Ajax-topic. Je zegt iets met onderbouwing over Ajax en meteen krijg je als een stel bloeddorstige honden vijandigheid naar je toegeworpen.
Ook in dit geval krijgt iemand terecht kritiek op een post, die vol staat met aannames, en nee, niet met onderbouwing. Daar wordt om onderbouwing gevraagd. Wederom terecht. Die kunnen ze niet leveren en tadaaa, daar is ie weer... We gaan weer huilen over een "Ajax topic", wat iedere vorm van discussie eigenlijk verder onmogelijk maakt. Wat je eigenlijk doet is jezelf wegzetten als slachtoffer van de "grote boze meute Ajax supporters" die met hooivorken (of zijn 't PSV-ers die met hooivorken rondlopen?).
Dus aan de mods het verzoek om eens duidelijk te maken dat die term inmiddels niet meer geoorloofd is. Je kan op een normale manier de discussie aangaan en anders blijf je maar lekker weg

Eens, en dat gaat net zo goed op voor users "anti-Ajacied", roepen dat een "hele blik Feyenoorders die hier open getrokken" wordt. Het helpt allemaal niet.JanW schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:54:
[...]
Kunnen we alsjeblieft eens stoppen met die kansloze term "Ajax-topic" in het [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025. Ik merk dat het op mij een rode lap effect heeft.
[...]
Dus aan de mods het verzoek om eens duidelijk te maken dat die term inmiddels niet meer geoorloofd is. Je kan op een normale manier de discussie aangaan en anders blijf je maar lekker weg
Dit helpt overigens ook op geen enkele wijze.JanW schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:54:
Wat je eigenlijk doet is jezelf wegzetten als slachtoffer van de "grote boze meute Ajax supporters" die met hooivorken (of zijn 't PSV-ers die met hooivorken rondlopen?).
[ Voor 19% gewijzigd door Napo op 21-10-2024 15:51 ]
I see what you did thereJanW schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:54:
[...]
Kunnen we alsjeblieft eens stoppen met die kansloze term "Ajax-topic" in het [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025. Ik merk dat het op mij een rode lap effect heeft.
Ook in dit geval krijgt iemand terecht kritiek op een post, die vol staat met aannames, en nee, niet met onderbouwing. Daar wordt om onderbouwing gevraagd. Wederom terecht. Die kunnen ze niet leveren en tadaaa, daar is ie weer... We gaan weer huilen over een "Ajax topic", wat iedere vorm van discussie eigenlijk verder onmogelijk maakt. Wat je eigenlijk doet is jezelf wegzetten als slachtoffer van de "grote boze meute Ajax supporters" die met hooivorken (of zijn 't PSV-ers die met hooivorken rondlopen?).
Het is algemeen bekend dat de meeste bezoekers van dat topic voor Ajax zijn. Volgens mij zijn ook de moderators overwegend voor die club (ze modereren over het algemeen trouwens erg neutraal!). Dus ja, bij mij komt ook wel eens de term Ajax-topic door mijn hoofd zweven.
Laten we elkaar vooral vinden in de liefde voor de sport en de verbazing om de vele scheidsrechterlijke beslissingen (of ze nou positief of negatief voor je club uitvallen)
houd het trouwens wel netjes dan, want daar heb ik ook wel eens een OW voor gekregen
Het helpt niet, maar je kan je ook afvragen waarom dat "blik Feyenoorders" opeens komt posten.Napo schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:50:
[...]
Eens, en dat gaat net zo goed op voor users "anti-Ajacied", roepen dat een "hele blik Feyenoorders die hier open getrokken" wordt. Het helpt allemaal niet.
[...]
Dit helpt overigens ook op geen enkele wijze.
Als Ajacied zijnde weet ik ook dat als ik zou posten bij Feyenoord of PSV wedstrijden dat je dan toch wel weer gezeik krijgt als je het ergens niet mee eens ben. Waarom zou je dan de moeite nemen, tenzij je bewust een "relletje" wil veroorzaken. Want je zou moeten weten dat als je iets tegenstrijdig post dat je discussie gaat krijgen omdat als je een wedstrijd kijkt van je club, je toch meestal iets minder realistisch ben dan je zou moeten zijn. Dus als je dan mensen van een andere club tijdens een wedstrijd van hun club gaat irriteren, ja dan doe je het bewust.
Omdat dit in beginsel al een verkeerd uitgangspunt is, je moet inderdaad niet willen dat men post om een "relletje" te veroorzaken maar je mag toch als volger van de ene club toch prima posten als een andere club aan het spelen is? Wellicht is iemand ook gewoonweg liefhebber van het spel en nemen ze de moeite om ook overige wedstrijden van de Nederlandse voetbalteams te volgen en aan de discussie deel te nemen.Terranova schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:30:
[...]
Het helpt niet, maar je kan je ook afvragen waarom dat "blik Feyenoorders" opeens komt posten.
Als Ajacied zijnde weet ik ook dat als ik zou posten bij Feyenoord of PSV wedstrijden dat je dan toch wel weer gezeik krijgt als je het ergens niet mee eens ben. Waarom zou je dan de moeite nemen, tenzij je bewust een "relletje" wil veroorzaken.
De clubkaart trekken om een deelnemer te diskwalificeren is uiterst zwak.
En juist dat - niet kijken met de specifieke club voorkeur - kan prima helpen in zo'n topic. Kan dat minder prettig zijn? Zeker, maar ook het perspectief van andere deelnemers kan juist prettig zijn om dingen in een bepaald perspectief te zien.Want je zou moeten weten dat als je iets tegenstrijdig post dat je discussie gaat krijgen omdat als je een wedstrijd kijkt van je club, je toch meestal iets minder realistisch ben dan je zou moeten zijn. Dus als je dan mensen van een andere club tijdens een wedstrijd van hun club gaat irriteren, ja dan doe je het bewust.
Dat helpt zeker en als dat op een goede manier wordt gedaan dan is dat geen enkel probleem. Het gaat alleen mis als mensen bij het eerste de beste beetje tegengas meteen de clubkaart gaan trekken of gaan roepen over een Ajax-topic. Als je zelf de discussie start, in dit geval bijvoorbeeld door te beginnen over een euforiestemming onder Ajacieden, dan moet je ook mans genoeg zijn om daar op in te gaan en niet direct in de verdediging te schieten.Napo schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:36:
[...]
Omdat dit in beginsel al een verkeerd uitgangspunt is, je moet inderdaad niet willen dat men post om een "relletje" te veroorzaken maar je mag toch als volger van de ene club toch prima posten als een andere club aan het spelen is? Wellicht is iemand ook gewoonweg liefhebber van het spel en nemen ze de moeite om ook overige wedstrijden van de Nederlandse voetbalteams te volgen en aan de discussie deel te nemen.
De clubkaart trekken om een deelnemer te diskwalificeren is uiterst zwak.
[...]
En juist dat - niet kijken met de specifieke club voorkeur - kan prima helpen in zo'n topic. Kan dat minder prettig zijn? Zeker, maar ook het perspectief van andere deelnemers kan juist prettig zijn om dingen in een bepaald perspectief te zien.
Daar ga je al, assumptions...dr.lowtune schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:08:
Volgens mij zijn ook de moderators overwegend voor die club (ze modereren over het algemeen trouwens erg neutraal!). Dus ja, bij mij komt ook wel eens de term Ajax-topic door mijn hoofd zweven.
Ik heb @Outerspace meerdere keren zien posten dat ook het mod team verdeeld is over meerdere clubs. Voor wie ze precies zijn maakt niet uit, maar ik meen dat de hele klassieke top 3 vertegenwoordigd is.
Als ze dat nou deden... Alleen zijn er een aantal die er alleen zijn als de concurrent slecht presteert. En dat is op z'n zachts gezegd 'erg jammer'. Ongeacht om welke club het gaat uiteraard.Napo schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:36:
Omdat dit in beginsel al een verkeerd uitgangspunt is, je moet inderdaad niet willen dat men post om een "relletje" te veroorzaken maar je mag toch als volger van de ene club toch prima posten als een andere club aan het spelen is? Wellicht is iemand ook gewoonweg liefhebber van het spel en nemen ze de moeite om ook overige wedstrijden van de Nederlandse voetbalteams te volgen en aan de discussie deel te nemen.
Anoniem: 1760466
Als erin staat dat je iemand een crash of DNF/DNS wenst is dat in mijn ogen een goede reden. Of dat nu Max is of een ander...Anoniem: 1760466 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:45:
Beetje jammer weer, dat een niet pro-Verstappen bericht verwijderd en gelockt wordt terwijl er niks raars in wordt gezegd.
Is het nodig om het te plaatsen? Nee, niet perse. Maar in deze (hard lopende) topics iets met zoveel vertraging verwijderen heeft ook weinig zin IMO (toevallig dat ik dit bericht nu las, anders wist ik, en waarschijnlijk velen, niet eens dat het weg was).
En dan is het ook nog eens "lui" weggehaald, want de 4x dat het (bij mij, 25 posts per pagina) op dezelfde pagina gequote is staat het er nog. Zo ernstig was het blijkbaar allemaal ook niet dus.
Als mensen zulke oneliner droppen die ook nog eens olie op het vuur gooien, dan wordt er gewoon geknipt. Dat er vervolgens een 'nette' discussie volgt is helemaal prima, die hoef ik niet te knippen
In mijn ogen gaat er niks mis en is de knip gewoon terecht.
En als je als eerst een DM had gestuurd, had ik het daar ook kunnen uitleggen
[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 23-10-2024 18:28 ]
Het is inderdaad een beetje jammer dat je dit een zinvolle bijdrage aan dat topic vond en je beklag komt doen alsof het "niet pro Verstappen" was:Anoniem: 1760466 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:45:
Beetje jammer weer, dat een niet pro-Verstappen bericht verwijderd en gelockt wordt terwijl er niks raars in wordt gezegd.
Mijn collega heeft dat terecht weggehaald want dit draagt echt niks inhoudelijks bij aan de discussie. Het is alleen maar olie op het vuur gooien of andere reacties uitlokken. Als dit over bijvoorbeeld Hamilton gezegd word, dan gaat het ook verwijderd worden.Hoop dat Verstappen uitvalt en Norris de race wint.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Maar @DaniëlWW2 knipt hem nu welOuterspace schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:27:
Dat er vervolgens een 'nette' discussie volgt is helemaal prima, die hoef ik niet te knippen
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja sure. Er is nu een discussie zonder beginpunt. Er reageert nu iemand op een *knip* met "kun je dat onderbouwen?". Dat is ook nogal raar en weet een nieuwe lezer echt niet waar het over gaat.DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:32:
De quote ja, de rest niet.
Maar jullie feestje
Heb je de desbetreffende mod al per DM gevraagd wat hiervan de oorzaak is/was?alex3305 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:17:
Ik vind nogal lomp en vervelend dat een (ietwat) off-topic discussie vanuit het algemene F1 topic in het Mexico topic verwijderd werd in plaats van verplaatst. En dan ook nog zonder een bericht of break van de desbetreffende mod. Vooral omdat het IMHO een nette en redelijke discussie was.
Kan zo zijn, maar ik kan de uitspraak niet anders interpreteren dan een uitspraak die reacties wil uitlokken.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:30:
@tweakduke weinig trollen aan, volledig en oprecht gemeend v.w.b. mijn mening over PGMOL in EPL
Dat voegt niks toe en valt onder trollen.
Ik begrijp het. Ik zal me onthouden van het topic.tweakduke schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:35:
[...]
Kan zo zijn, maar ik kan de uitspraak niet anders interpreteren dan een uitspraak die reacties wil uitlokken.
Dat voegt niks toe en valt onder trollen.
Het is niet meer gezellig chatten over wat er op het scherm gebeurt, het is zeiken op alles, zeker wanneer Verstappen een penalty krijgt, ingehaald wordt, niet wint, of anderszins iets tegen zit voor 'm. Hoe terecht een penalty ook is, het gaat los en je zou bijna gaan denken dat de illuminati en de bilderberg groep samen eigenaar van de FIA zijn.
Er wordt amper geluisterd, tenzij het past binnen de echoput van "iedereen tegen max" die door een relatief kleine club users in stand wordt gehouden. Superjammer, want het was een enorm leuke toevoeging aan mijn F1 beleving om mee te lezen/posten tijdens races.
En @hierboven. Jezus wat een zielige opmerking om dan te vragen om maar helemaal te stoppen met de topics.
[ Voor 60% gewijzigd door matthijst op 03-11-2024 13:37 ]
Als een van je vrienden zo'n geintje maakt, spreek je hem daarna ook nooit meer?
Overgevoeligheid.
En er zijn wel andere oplossingen dan maar meteen voor iedereen zo'n topic dicht te gooien lijkt me.
Mooie aanloop naar de race nu hoor.
Hoe laat begint ie ueberhaupt. Welke auto's zijn er nog te fixen, 's op tweakers kijken.
Oh nee, kan niet, topic zit dicht

[ Voor 54% gewijzigd door matthijst op 03-11-2024 13:59 ]
Er is in ieder geval genoeg te bespreken. Wie start er niet meer, wie start uit de pits, is de starttijd nog half 5 gezien alle rode vlaggen, ....matthijst schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:36:
Sneue bende om het topic dan weer dicht te gooien. Lekker man. Spannendste race in tijden.
Lik op stuk en ook de sarcastische "crash" reacties verbannen lijkt mij dan beter. Maar anderzijds zullen de modjes ook een paar uurtjes rust willen hebben.
Ja, Hamilton en Mercedes zijn vervangen door Norris en McLaren. (en de FIA doet het nooit goedParaDroid2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:56:
Hoezo? Het lijkt me de bedoeling dat het een normale discussie blijft, maar het is in mijn ogen de laatste tijd weer flink uit de klauwen aan het lopen. Tweakers hoeft wat mij betreft dat niet te faciliteren.
Die heb ik al niet meer, want ik ben nu puin aan het ruimen en kijken wat nog gedaan kan worden om dit een beetje in de perken te houden.RobertMe schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:59:
[...]
Er is in ieder geval genoeg te bespreken. Wie start er niet meer, wie start uit de pits, is de starttijd nog half 5 gezien alle rode vlaggen, ....
Lik op stuk en ook de sarcastische "crash" reacties verbannen lijkt mij dan beter. Maar anderzijds zullen de modjes ook een paar uurtjes rust willen hebben.
Daar ga ik inmiddels ook steeds meer over nadenken. Want voor mij is dit zo ook niet redelijkerwijs te handhaven. Ik wil misschien ook de kwalificatie en de race kunnen zien...ParaDroid2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:27:
Het is weer feest in het F1 topic hoor. Verstappen heeft pech en het zit Norris een keer mee en direct wordt er door meerdere mensen gehoopt dat Norris de race uitgekegeld wordt en dat dat zelfs karma zou zijn. Misschien een idee om toch maar te stoppen met de racetopics, want als Verstappen niet wint blijkt het toch elke keer weer uit de hand te lopen. Of strengere regels die ook daadwerkelijk gehandhaafd worden, want dit is toch geen niveau...
Ander lees je 't even terug. P85 wordt weinig raars gezegd.ParaDroid2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:00:
Juist, er is genoeg te bespreken, maar dat is helaas niet meer mogelijk omdat het alleen nog maar over zure reacties gaat. Ik zou juist willen dat die normale dingen besproken kunnen worden.
P84 wat grappen over Tsunoda (goh wat vreemd, de ietwat onbesuisde coureur uit het B-team van Max staat voorin, bij Norris).
Alsof mensen werkelijk bedoelen: rij Norris maar achter Senna aan.
Echt.
Is het (zo) erg als ze blijven staan? Desnoods alleen de laatste 50-tal reacties of zo nalopen. Wie gaat er nu nog 800 reacties teruglezen? En als het topic open is, en gemonitord wordt (en ook dat is natuurlijk lastig) zal het ook wel weer snel aanvullen met zinvolle reacties (waardoor de oude reacties die wellicht niet wenselijk waren nog meer naar de achtergrond gaan).DaniëlWW2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:02:
[...]
Die heb ik al niet meer, want ik ben nu puin aan het ruimen en kijken wat nog gedaan kan worden om dit een beetje in de perken te houden.
Er is schijnbaar een reactie verwijderd omdat ik zei tegen iemand die vroeg: "sorry hoor, mag ik zeggen dat": "ja, dat mag" (waarbij ik Matt Smeets in m'n hoofd hoorde, die dat zinnetje tot in den treure gebruikte).
Is dat werkelijk de moeite van het midden waard?
Uiteindelijk zal je er niet aan ontkomen om "stadionverboden" uit te delen. Er zijn anti-VER trolls, anti-NOR trolls etc, alhoewel ik dat soort figuren als anti-F1 trolls zie. Komen alleen maar om te sarren en uit te dagen.DaniëlWW2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:02:
Daar ga ik inmiddels ook steeds meer over nadenken. Want voor mij is dit zo ook niet redelijkerwijs te handhaven. Ik wil misschien ook de kwalificatie en de race kunnen zien...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Valt toch wel mee? Genoeg emotie maar daadwerkelijk primair reageren om te ontregelen is een uitzondering. In de landelijke voetbaldraadjes heb je dat imo veel meer.gambieter schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:09:
Er zijn anti-VER trolls, anti-NOR trolls etc, alhoewel ik dat soort figuren als anti-F1 trolls zie.
Max zit in de hoek waar de klappen vallen, niet leuk voor hem en zijn fans maar maakt het seizoen spannender dan 2022 en 2023 bij elkaar.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik vind ook niet alles grappig, maar als je je daar steeds druk om moet maken heb je een zwaar leven (als meeposter).
En natuurlijk: hou als poster rekening met waar we zitten. Tweakers is geen Twitter, of Fok, om maar wat te noemen.
[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 03-11-2024 15:12 ]
gewoon gaan kijken en achteraf wel zien, desnoods met hulp van een aantal andere mods, wie zich niet in heeft kunnen houden.DaniëlWW2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:02:
Ik wil misschien ook de kwalificatie en de race kunnen zien...
gisteren tijdens Ajax PSV was er ook geen mod aanwezig dus waarom zou jij wel moeten?
[ Voor 10% gewijzigd door Holk op 03-11-2024 20:38 ]
Komt omdat eerst de banhammer gepoetst wordtHolk schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:37:
Is al een weekend actief. Maar als ik zeg dat ze een tr moeten maken ipv te zeiken dan wordt dat weggehaald en blijft de rest staan…
Boooeee, wat saaiDaniëlWW2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:43:
Dat komt omdat ik dit weekend al heel wat heb weggehaald en ik in de regel ook reacties op slechte reacties weghaal.

Probeerde te helpen… en een klein steuntje aan het mod-team te geven. Was een hoop gedoe dit weekend en de meningen worden strenger en harder. Dat er 90% tikje grappig tikje cynisme is valt echt wel doorheen te lezen, maar sommige reacties zijn te scherpDaniëlWW2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:43:
Dat komt omdat ik dit weekend al heel wat heb weggehaald en ik in de regel ook reacties op slechte reacties weghaal.
Zuurheid, intentie, bewust uitlokken etc. Ik zou graag ook zeer scherpe kaders hebben, geloof me, maar sommige dingen zijn helaas meer op gevoel. Dat maakt het ook lastig en daarom laat ik nog wel eens dingen staan waarvan ik zelf eigenlijk denk dat het niks bijdraagt, puur om een marge te laten. Uiteraard zijn dat dan weer vaak de reacties waar anderen naar gaan wijzen.SomerenV schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:46:
[...]
Boooeee, wat saaiMaar serieus, want ik ben oprecht benieuwd waarmee men dan over het randje gaat. Er staan namelijk genoeg reacties die je kunt scharen onder trollen, maar het niet zijn. Waar wordt die lijn getrokken?

Oh ik neem het je echt niet kwalijk. Maar voor mij is het helaas lastiger om een reactie aan te passen dan te verplaatsen naar een totaal niet bestaande afvalbak. En bepaalde reacties ook nog administreren. En omdat ik de afgelopen uren, tientallen reacties heb lopen aanpassen of zo verplaatsen, heb ik niet bepaald de tijd om elke reactie handmatig aan te passen gehad.Holk schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:46:
[...]
Probeerde te helpen… en een klein steuntje aan het mod-team te geven. Was een hoop gedoe dit weekend en de meningen worden strenger en harder. Dat er 90% tikje grappig tikje cynisme is valt echt wel doorheen te lezen, maar sommige reacties zijn te scherp
Geen commentaar.SomerenV schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:20:
Even puur uit nieuwsgierigheid, en omdat iemand blijkbaar al meermaals een nieuw account aan heeft gemaakt, maar hoe werkt een ban? Ik neem aan dat je in eerste instantie gewoon niet meer kunt posten met je account, maar kun je uiteindelijk een IP-ban krijgen? En is dat dan tijdelijk of gewoon permanent?
We gaan geen details hierover geven.
Wie niet waagt wie niet wint heDaniëlWW2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:26:
[...]
Geen commentaar.
We gaan geen details hierover geven.
Duidelijk. Had me er nog nooit zo in verdiept eigenlijk. Maar ik ben dan ook een voorbeeldig persoonBundin schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:24:
Ik gok dat je daarvoor hier moet zijn. Daar staat wat uitleg over sanctiebeleid. Niet in enorm detail maar dat zal bewust zijn.

Het probleem met niet opruimen is dat de poster niet het signaal krijgt te ver te zijn gegaan (daarom snap ik nu ook dat ik te ver ben gegaan), en dat het ook gezeik kan geven met waarom wordt reactie X van A wel aangepakt maar vergelijkbare reactie Y van B niet? Dus ik snap wel dat indien mogelijk, er ook op oudere reacties ingegrepen wordt.RobertMe schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:05:
[...]
Is het (zo) erg als ze blijven staan? Desnoods alleen de laatste 50-tal reacties of zo nalopen. Wie gaat er nu nog 800 reacties teruglezen? En als het topic open is, en gemonitord wordt (en ook dat is natuurlijk lastig) zal het ook wel weer snel aanvullen met zinvolle reacties (waardoor de oude reacties die wellicht niet wenselijk waren nog meer naar de achtergrond gaan).
Ik post totaal geen gekke dingen en toch verwijderd de mod alles. Met als toppunt de tekst: Het is wel een keer klaar.
Klaar met wat? Leg eens uit waarom alle berichten zonder uitleg verwijderd worden?
Blijkbaar is de desbetreffende mod een Feyenoord supporter die het lastig vindt om zijn eigen emotie te bedwingen na een verlies van zijn club.
Nogmaals, ik heb hele normale neutrale inhoudelijke berichten gepost en alles is verwijderd. Erg triest.
Zero.
Dat heb ik gelijk gedaan idd.Illegal_Alien schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:05:
DM naar de mod voor uitleg een idee?
Zero.
Ik zal iig een hand in de boezem steken om aan te geven dat ik de redenen beter had kunnen uitschrijven, dus bedankt voor de feedback en daar zal ik op letten. Ik zal je DM later beantwoorden voor deze individuele acties.
[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 07-11-2024 12:45 ]
Ik heb je eerst een dm gestuurd en daarna bedacht ik me, wellicht is er een feedback topic waar dit beter past. Dus vandaar. Geen idee wat de tijdstippen ertoe doen en heeft niks met het verwachten van een reactie op dat moment te maken.Outerspace schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:45:
Dus om 07.03 ga je mij berichten en vervolgens herhaal je het om 07.13 hier? Ik heb geen idee wat voor een inspanning je dan van een mod verwacht in zo'n kort tijdsbestek
Ik zal iig een hand in de boezem steken om aan te geven dat ik de redenen beter had kunnen uitschrijven, dus bedankt voor de feedback en daar zal ik op letten. Ik zal je DM later beantwoorden voor deze individuele acties.
[ Voor 8% gewijzigd door Pelox op 07-11-2024 13:50 ]
Zero.
Wil je nu wel of niet reactie? En als je je bedenkt stuur dan nog een DM dat die vorige genegeerd kan worden. De tijdstippen en de manier waarop je (hier) reageerd suggereren iets anders.Pelox schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:35:
[...]
Ik heb je eerst een dm gestuurd en daarna bedacht ik me, wellicht is er een feedback topic waar dit beter past. Dus vandaar. Geen idee wat de tijdstippen ertoe doen en heeft niks met het verwachten van een reactie op dat moment te maken.