• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Een (kroeg?) topic voor specifiek de verkiezingsnacht en directe nasleep lijkt mij ook wel wat. Zero tolerance leent zich slecht voor dit soort momenten, lijkt me.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51
DevWouter schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:21:
Op die manier hebben de mensen die de verkiezingen volgen voor het "vermaak" een wat veiligere plek.
Wat bedoel je met "vermaak"? Ik vind eigenlijk niet dat Tweakers "vermaak" over zo'n serieus, voor de gehele wereld belangrijk onderwerp zou hoeven te faciliteren.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:38:
[...]

Wat bedoel je met "vermaak"? Ik vind eigenlijk niet dat Tweakers "vermaak" over zo'n serieus, voor de gehele wereld belangrijk onderwerp zou hoeven te faciliteren.
Waarom niet? Als een club users info, uitslagen, memes, weirdness of wat dan ook uit de media willen uitwisselen over toevallig nu dit topic en daar lol aan hebben, prima toch? Zolang ze binnen de huisregels opereren en andere topics niet in de weg zitten, niks mis mee.

• D-e-n
Bundin schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:50:
[...]

Waarom niet? Als een club users info, uitslagen, memes, weirdness of wat dan ook uit de media willen uitwisselen over toevallig nu dit topic en daar lol aan hebben, prima toch? Zolang ze binnen de huisregels opereren en andere topics niet in de weg zitten, niks mis mee.
Het kost kostbare tijd, tijd die moderators beter. kunnen besteden aan de serieuze topics. Want ook een kroegtopic moet onderhouden worden.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:08

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
DevWouter schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:21:
Hmm...

Ik heb net de laatste paar pagina's van het VS-topic doorgelezen en het valt me op dat er nu heleboel deelnemers zijn die eerder niet actief waren. Ik heb daar op zich geen moeite mee, het forum is er ook voor hun, maar voor mij is het wel een rede om wat afstand te nemen gezien dit een andere groep is.

Dat gezegd te hebben, is het een idee om het topic te splitsen in kroeg-topic en een ZT-topic? Er zijn nu al een paar reacties die in mijn ogen niet echt in ZT-topic hoort. Op die manier hebben de mensen die de verkiezingen volgen voor het "vermaak" een wat veiligere plek.
Ik denk dat het wat te laat is om nu nog een kroegtopic op te tuigen, dus voor deze verkiezingen zal het er niet komen. Het is wel een suggestie die we meenemen voor een eventuele volgende editie.

Tijdens actualiteiten waar de ontwikkelingen elkaar snel opvolgen zoals een uitslagenvanavond (of in dit geval -nacht) laten we de teugels meestal wat vieren voor wat betreft zaken zoals slowchat. De basisregels blijven echter wel van kracht, dus complottheorieën, flames en dergelijke zijn nog steeds ongewenst.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:44

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@NMH duidelijk, maar ik wil nog wel even de opmerking maken dat het langer kan duren. Hopelijk is het na vanavond voor bij.

@Bundin en @D-e-n: De scheiding is handig omdat niet iedereen op dezelfde manier communiceert. Door verschillende groepen hun eigen plek te geven kan je conflicten vermijden. En “vermaak” was niet handig omschreven van mij, het was vooral om aan te duiden dat er mensen zijn die een compleet andere insteek hebben.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik wens de mods verse bezems, geslepen knip-scharen en koffie gezet met redbull toe, want jullie gaan het nodig hebben in het Amerika topic.

People as things, that’s where it starts.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:56

Dennis1812

Amateur prutser

Misschien slim om het topic gewoonweg dicht te gooien vandaag.
Als je ziet hoe het nu al gaat. Dit is niet meer te modereren.
Volgende week een nieuwe kans?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobinHood schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:55:
Ik wens de mods verse bezems, geslepen knip-scharen en koffie gezet met redbull toe, want jullie gaan het nodig hebben in het Amerika topic.
Bedankt, denk ik. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Dennis1812 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:05:
Misschien slim om het topic gewoonweg dicht te gooien vandaag.
Als je ziet hoe het nu al gaat. Dit is niet meer te modereren.
Volgende week een nieuwe kans?
Het niveau is inderdaad om te huilen. Waren hele goede discussies de afgelopen dagen, weken en maanden. Wat verbazing mag, maar ik zie heel veel onzin verspreid worden door gebruikers die je normaliter niet in dit topic ziet.

Dus: ZT beleid voeren of dicht.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
De moderatie lijkt absent momenteel, wat het inderdaad niet geweldig doet voor het niveau.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vacuüm wordt gevuld.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
DevWouter schreef op woensdag 6 november 2024 @ 01:26:
@NMH duidelijk, maar ik wil nog wel even de opmerking maken dat het langer kan duren. Hopelijk is het na vanavond voor bij.

@Bundin en @D-e-n: De scheiding is handig omdat niet iedereen op dezelfde manier communiceert. Door verschillende groepen hun eigen plek te geven kan je conflicten vermijden. En “vermaak” was niet handig omschreven van mij, het was vooral om aan te duiden dat er mensen zijn die een compleet andere insteek hebben.
Ondanks dat ik vrijwel niet participeer in het topic lees ik zo ongeveer wel alles dus dat men niet op dezelfde manier communiceert hoeft imho niet de reden te zijn om (tijdelijk) een topic te sluiten. Zo zullen er veel mensen 'lurken' en er iets van opsteken (of een poging doen zoals ik ;) ).

Dat er een aantal het conflict opzoeken ben ik het mee eens en moeten we niet willen. Voor de rest mogen er na zo'n uitslag best wat sterke discussies ontstaan.

• D-e-n
DevWouter schreef op woensdag 6 november 2024 @ 01:26:

De chaos in het reguliere topic laat volgens mij exact zien waarom zo'n kroegtopic een slecht idee is. Het nodigt in mijn ogen uit tot feitenvrij geklets waar niemand behalve de poster van dat geklets op zit te wachten.

En het lijkt me juist goed als diverse manieren van communiceren samenkomen in een topic. Dan leer je wellicht van elkaar.

Dat staat volgens mij los van wel of niet ZT want dat verschil vind ik toch maar kunstmatig eigenlijk. Alsof beledigen of onwaarheden verspreiden in een niet ZT topic wel mogen.

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
D-e-n schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:10:
[...]

De chaos in het reguliere topic laat volgens mij exact zien waarom zo'n kroegtopic een slecht idee is.
Dit is zo ongeveer hoe de crew er ook over denkt. Gegeven de ervaring van vandaag is het niet waarschijnlijk dat er de volgende keer een kroegtopic komt.
Dat staat volgens mij los van wel of niet ZT want dat verschil vind ik toch maar kunstmatig eigenlijk. Alsof beledigen of onwaarheden verspreiden in een niet ZT topic wel mogen.
Het verschil tussen ZT en niet-ZT is niet zozeer de regels maar meer dat er sneller vervolgstappen worden genomen na ingrepen. Normaliter krijgt een gebruiker bijvoorbeeld eerst pushmessage met een waarschuwing bij misdragingen; in een ZT-topic kan het een rechtstreekse ban opleveren.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Gaat het VS verkiezingentopic binnenkort weer open, of blijft het dicht?

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Amphiebietje schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:35:
Gaat het VS verkiezingentopic binnenkort weer open, of blijft het dicht?
Ik heb hem net weer open gegooid. Hopelijk kan dat zo blijven.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:59

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ooops, was bedoeld als een DM :)
Wel apart trouwens, ik stuurde een DM naar een andere Tweaker, maar mijn DM werd hier gepost. Hoe dan

[ Voor 231% gewijzigd door HollovVpo1nt op 08-11-2024 14:03 ]

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:54
Wat er gebeurd is in Amsterdam afgelopen nacht is dusdanig erg dat premier Schoof er voor terug komt uit het buitenland maar op Tweakers zie / lees ik er niks over. Is dat omdat topics met gerelateerde onderwerpen op slot zitten?

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:36:
Wat er gebeurd is in Amsterdam afgelopen nacht is dusdanig erg dat premier Schoof er voor terug komt uit het buitenland maar op Tweakers zie / lees ik er niks over. Is dat omdat topics met gerelateerde onderwerpen op slot zitten?
Gepoogd is om het te bespreken in de Landelijke Nederlandse Politiek topic, maar die discussie is volledig ontspoord en de mods hebben het tijdelijk op slot voor de ondankbare (maar gewaardeerde) taak van puin ruimen.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Het topic is aan het afkoelen. ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:56
Israel - Palestina is een onderwerp op de verboden lijst.

• Piet_Piraat7
Oke duidelijk :)

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

stylezzz schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:40:
[...]

Inhoudelijk, ja. Ik vind dat wil je inhoudelijk het wangedrag in Amsterdam bespreken, dan moet je daarnaar kunnen refereren. Maar het moet ook geen verbod zijn om slecht gedrag niet bespreekbaar te maken. Het geweld jegens onschuldige mensen is niet goed, ook niet vanwege het Israël-Palestina conflict.

Wat het topic heeft doen ontsporen is dat men progrom, jodenjacht en antisemitisme hebben zitten roepen en al ingekleur hebben hoe triest de Nederlandse samenleving is, en wederom hebben aansturen op onstlag van de driehoek.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
stylezzz schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:40:
[...]

wellicht is een techwebsite als Tweakers niet echt het geschikte platform om deze actualiteiten te bespreken?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_Bailey_ schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:12:
[...]

wellicht is een techwebsite als Tweakers niet echt het geschikte platform om deze actualiteiten te bespreken?
Dan kan je het VS Verkiezingentopic en de NL Politiek-topics ook wel direct permanent sluiten en toevoegwn aan de verboden onderwerpen, zoals Israël-Palestina.

Die topic hebben immers ook geen directe link met tech. Eigenlijk geldt dat wel voor 90 procent van dit forum (AWM dus, niet heel GoT).

Virussen? Scan ze hier!

• _Bailey_
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:15:
[...]

Dan kan je het VS Verkiezingentopic en de NL Politiek-topics ook wel direct permanent sluiten en toevoegwn aan de verboden onderwerpen, zoals Israël-Palestina.

Die topic hebben immers ook geen directe link met tech. Eigenlijk geldt dat wel voor 90 procent van dit forum (AWM dus, niet heel GoT).
excuses, ik had wat duidelijker moeten zijn. Ik bedoelde meer met mijn eerdere vraag in dit topic of dit het juiste platform is om de inmiddels zeer grote olifant in de kamer daadwerkelijk te benoemen.
Dus echt toegespits op de actualiteit van afgelopen nacht.

en voor de verduidelijking, mijn bericht dat jij zonet quote; het was een vraag van mijn kant

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 08-11-2024 18:06 ]

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

_Bailey_ schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:59:
[...]

excuses, ik had wat duidelijker moeten zijn. Ik bedoelde meer met mijn eerdere vraag in dit topic of dit het juiste platform is om de inmiddels zeer grote olifant in de kamer daadwerkelijk te benoemen.

en voor de verduidelijking, mijn bericht dat jij zonet quote; het was een vraag van mijn kant
Het gaat vaak niet om het topic, maar de manier waarop de diacussie gevoerd wordt. Tweakers is niet in staat om het topic te modereren. Ik vind het jammer, want ik vind dat het moet kunnen met extreme zero tolerance. Maar ik moet vertrouwen hebben in het oorderl van de mods.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

_Bailey_ schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:59:
[...]

Die olifant hier benoemen is een slecht idee.

Er wordt van alles gedaan om het te bagatelliseren of onder hooliganisme (of iets anders om de bliksem af te leiden) te scharen, dat is al tijden zo.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Het ligt ongetwijfeld aan mij maar ik zie niet zo goed wat er te discussiëren valt aangaande Palestina-Israel. Daarvoor is het al heel lang veel te gepolariseerd. En ik neem toch aan dat een ieder vernielingen, intimidatie en geweld jegens eender wie of wat dan ook afkeurt.

[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 08-11-2024 18:44 ]

• _Bailey_
  • Niet online
dawg schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:41:
Het ligt ongetwijfeld aan mij maar ik zie niet zo goed wat er te discussiëren valt. Daarvoor is het al heel lang veel te gepolariseerd. En ik neem toch aan dat een ieder vernielingen, intimidatie en geweld eender wie of wat dan ook afkeurt.
deze snap ik niet zo goed. Nu geen discussie en wel letterlijk tientallen dagelijkse berichten van users hoe slecht een Wilders en Trump (vaak volledig terrecht) wel niet zijn, dag in dag uit in de diverse AWM topics. Al zeker een jaar lang, dus élke dag.

Is op een gegeven moment dan ook die discussie niet een keer klaar? In hoeveel smaken wil je dagelijks in tientallen berichten benoemen hoe bepaalde mensen wel niet fout of extremistisch zijn?

of gaan we een selectie maken en sommige onderwerpen (olifant in de kamer) uit de weg? dat kan uiteraard

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

dawg schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:41:
Het ligt ongetwijfeld aan mij maar ik zie niet zo goed wat er te discussiëren valt aangaande Palestina-Israel. Daarvoor is het al heel lang veel te gepolariseerd. En ik neem toch aan dat een ieder vernielingen, intimidatie en geweld jegens eender wie of wat dan ook afkeurt.
Yep. Sommigen vonden het echter nodig om te stellen dat als je het ene probleem benoemt je automatisch ander onacceptabel gedrag steunt als je dat laatste gedrag niet expliciet veroordeeld. Wat een kulargument is.

Daarna begon het uit de hand te lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Amphiebietje op 08-11-2024 18:48 ]

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

_Bailey_ schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:46:
[...]

deze snap ik niet zo goed. Nu geen discussie en wel letterlijk tientallen dagelijkse berichten van users hoe slecht een Wilders en Trump (vaak volledig terrecht) wel niet zijn, dag in dag uit in de diverse AWM topics. Al zeker een jaar lang, dus élke dag.

Is op een gegeven moment dan ook die discussie niet een keer klaar? In hoeveel smaken wil je dagelijks in tientallen berichten benoemen hoe bepaalde mensen wel niet fout of extremistisch zijn?

of gaan we een selectie maken en sommige onderwerpen (olifant in de kamer) uit de weg? dat kan uiteraard
Er zit een levensgroot verschil tussen polarisatie benodigd om ergens uit te komen in een politiek debat, en elkaar naar het leven staan vanuit een hartgrondige haat voor de ander, en de polarisatie die daaruit voortvloeit. Vind ik dan.

• _Bailey_
  • Niet online
dawg schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:52:
[...]

Er zit een levensgroot verschil tussen polarisatie benodigd om ergens uit te komen in een politiek debat, en elkaar naar het leven staan vanuit een hartgrondige haat voor de ander, en de polarisatie die daaruit voortvloeit. Vind ik dan.
vandaar ook mijn allerlaatste vraag in het topic net voordat het op slot ging.
*knip* we gaan hier ook niet die discussie starten

[ Voor 34% gewijzigd door polthemol op 08-11-2024 19:24 ]

• stylezzz
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:09:
[...]

Inhoudelijk, ja. Ik vind dat wil je inhoudelijk het wangedrag in Amsterdam bespreken, dan moet je daarnaar kunnen refereren. Maar het moet ook geen verbod zijn om slecht gedrag niet bespreekbaar te maken. Het geweld jegens onschuldige mensen is niet goed, ook niet vanwege het Israël-Palestina conflict.

Wat het topic heeft doen ontsporen is dat men progrom, jodenjacht en antisemitisme hebben zitten roepen en al ingekleur hebben hoe triest de Nederlandse samenleving is, en wederom hebben aansturen op onstlag van de driehoek.
Ik denk dat je doelt op het nl politiek topic? Heb het helemaal gemist vandaag.... zag op een gegeven moment wel dat hij op standje 'afkoel' gezet was. De lijntjes van nl politiek naar het israel - palestina conflict zijn sinds gisteravond een stuk korter geworden.... bijna logisch dat dit aangehaald zou gaan worden denk ik....

Voor de volledigheid nog even het tweakers standpunt van defiant. Voldoende helder denk ik zo...

defiant in "Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij terugkoppelingstopic"

• D-e-n
Is het misschien een idee om semantische discussies over termen als antisemitisme en genocide ook toe te voegen aan de verboden onderwerpen? Dit soort elkaar vliegen afvangen is één van de redenen dat topics over Israël en Palestina steeds ontsporen. Persoonlijk vind ik de discussies ook genant worden

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:02
D-e-n schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 01:47:
Is het misschien een idee om semantische discussies over termen als antisemitisme en genocide ook toe te voegen aan de verboden onderwerpen? Dit soort elkaar vliegen afvangen is één van de redenen dat topics over Israël en Palestina steeds ontsporen. Persoonlijk vind ik de discussies ook genant worden
Als onze eigen overheid, alsmede vele internationale wereldleiders het antisemitisme noemen mag dat hier toch ook benoemd worden?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• D-e-n
alexbl69 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 08:01:
[...]

Als onze eigen overheid, alsmede vele internationale wereldleiders het antisemitisme noemen mag dat hier toch ook benoemd worden?
Ik erger me niet aan het gebruik van het woord maar aan de discussies of de term wel of niet kloppend is. De ene helft is bezig met "bewijzen" dat het geen antisemitisme is en de andere helft doet dat met genocide. En dit keer zijn het deze termen maar de volgende keer is het weer wat anders. Het wordt een soort wedstrijd om wandaden erger of juist minder erg te doen voorstellen en ik vind dat schaamteloos.

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 09-11-2024 09:33 ]

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

D-e-n schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 09:31:
[...]

Ik erger me niet aan het gebruik van het woord maar aan de discussies of de term wel of niet kloppend is. De ene helft is bezig met "bewijzen" dat het geen antisemitisme is en de andere helft doet dat met genocide. En dit keer zijn het deze termen maar de volgende keer is het weer wat anders. Het wordt een soort wedstrijd om wandaden erger of juist minder erg te doen voorstellen en ik vind dat schaamteloos.
Ik ben het er absoluut niet mee eens om discussies of iets wel of niet antisemitisme hier op een verboden lijst te zetten, omdat het veel te vaak in een niet passende context wordt gebruikt om een discussie dood te slaan. Want daarmee wordt kritiek gelijk gesteld aan antisemitisme en dan heb je geen discussie meer.

Als iedereen zomaar onuitgedaagd antisemitisme gaat roepen, gaat het haar betekenis verliezen en dat moeten we voorkomen.

• D-e-n
@HollovVpo1nt
Als mensen een term te pas en te onpas gebruiken zijn daar altijd moderators om in te grijpen. Juist discussies over dit soort termen leiden op dit moment af van de inhoud.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

D-e-n schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:28:
@HollovVpo1nt
Als mensen een term te pas en te onpas gebruiken zijn daar altijd moderators om in te grijpen. Juist discussies over dit soort termen leiden op dit moment af van de inhoud.
Ik denk niet dat je de moderators moet belasten met definities modereren. Is in het verleden overigens toen het topic open was ook niet gebeurd. Sommige mensen gebruiken de term verkeerd, soms ook bewust.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58
Waar denk ik een gevoeligheid ligt is dat als je iets als antisemitisme benoemt (Halsema en de Volkskrant deden dat onder andere) dit voor veel mensen de bijklank heeft dat bepaalde mensen inherent antisemitisch zouden zijn, terwijl dit door de zender helemaal niet zo bedoeld wordt.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• D-e-n
Bananenplant schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:40:
Waar denk ik een gevoeligheid ligt is dat als je iets als antisemitisme benoemt (Halsema en de Volkskrant deden dat onder andere) dit voor veel mensen de bijklank heeft dat bepaalde mensen inherent antisemitisch zouden zijn, terwijl dit door de zender helemaal niet zo bedoeld wordt.
Is dat ook niet weer een semantische discussie? Een deel van de geweld plegers zal ook heus antisemitisch zijn. Net zoals er mensen zijn die anti-moslim zijn. Hoe en wat zal per persoon verschillen.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Zucht... Is het niet verstandig om het geweld wat in Amsterdam heeft plaats gevonden af te splitsen?
We hadden het namelijk ook kunnen hebben over de BTW-verhoging, de illusies van Faber of het magisch geloof in technologische oplossingen voor de boer dat de politiek heeft.

Tevens is het niveau en de inzet van sommige vooral gericht op de actualiteit zonder de wetenschappelijke en maatschappelijk onderbouwing die normaal gesproken aanwezig is.

Misschien een handige regel: Als de actualiteit niet op https://nos.nl/nieuws/politiek staat dan hoort het in een andere topic?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wou net zeggen. Dit heeft hooguit nog zijdelings raakvlakken met politiek. Het gaat nu meer om het generaliseren van hele bevolkingsgroepen, het opjutten van mensen, en het aanwakkeren van moslimhaat in dat topic lijkt het wel.

Een eigen topic waarin mensen elkaar verbaal mogen aanvallen lijkt me dan beter dan het politiek-topic op deze manier effectief om zeep helpen.

Virussen? Scan ze hier!

• stylezzz
DevWouter schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:39:
Zucht... Is het niet verstandig om het geweld wat in Amsterdam heeft plaats gevonden af te splitsen?
We hadden het namelijk ook kunnen hebben over de BTW-verhoging, de illusies van Faber of het magisch geloof in technologische oplossingen voor de boer dat de politiek heeft.

Tevens is het niveau en de inzet van sommige vooral gericht op de actualiteit zonder de wetenschappelijke en maatschappelijk onderbouwing die normaal gesproken aanwezig is.

Misschien een handige regel: Als de actualiteit niet op https://nos.nl/nieuws/politiek staat dan hoort het in een andere topic?
Ik denk dat het zo wel gebeurd zal zijn met deze discussie. Hoezeer de behoefte er ook zal zijn onder de gebruikers.... een eigen topic zal extra moderatiekracht vereisen.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@wildhagen en @stylezzz
Ik wil het inderdaad dit in eigen topic hebben zodat het de reguliere discussie niet verstoord. En gezien de ophef en de hoge emoties (en vooral hoe dit voor een politiek wagentje gespannen kan worden) heb ik mijn twijfels of dit snel opgelost is.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

DevWouter schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:39:

Sommigen gebruiken het ook om hun haat jegens moslims in dit geval te uiten. Er is weinig redelijkheid. Wat mij betreft blijft het gebeuren rondom Palestina-Israel en/of de joodse gemeenschap hier niet-discussieerbaar (is dat een woord?). Het heeft ook niets met politiek te maken, de reden dat ik reageerde is omdat sommigen het wel heel bont maken en ik ga altijd staan voor de minderheid of diegenen die zich niet kunnen verdedigen.

Ik stop er nu ook mee. Heb wel een tr aangemaakt. :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

stylezzz schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:56:
[...]

Ik denk dat het zo wel gebeurd zal zijn met deze discussie. Hoezeer de behoefte er ook zal zijn onder de gebruikers.... een eigen topic zal extra moderatiekracht vereisen.
Lijkt het niet op. Sterker nog, de felle haat, extremisme, generalisaties en regelrecht racisme lijkt steeds verder toe te nemen in dat topic. Er zijn twee users die er wel erg duidelijk bovenuit springen maar het is een breder probleem.

Virussen? Scan ze hier!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49
Het wordt de mods ook niet makkelijker gemaakt omdat een aantal blijven reageren op off-topic posts.

Als je wel over het onderwerp wilt discussiëren maar (h)erkent dat het eigenlijk off-topic is kun je altijd een nieuw topic starten voor specifiek dat onderwerp.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

wildhagen schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:28:
[...]

Lijkt het niet op. Sterker nog, de felle haat, extremisme, generalisaties en regelrecht racisme lijkt steeds verder toe te nemen in dat topic. Er zijn twee users die er wel erg duidelijk bovenuit springen maar het is een breder probleem.
Dat is vooral commentaar op elkaars postgedrag, de vraag is wat verwachten we van de mods en het beleid naar aanleiding van. '

Als ik dan toch iets mag benoemen, ik heb dit bewust niet in het topic zelf besproken maar een report aangemaakt, maar de gleidende schaal richting het wegzetten van groepen kwam door de vaagheden waarop mensen hun mening en hun intentie niet durfde de uiten. Zinnen zoals 'we weten allemaal wie het zijn', of 'die sissende mensen', of de 'olifant in de kamer waar we het niet over mogen hebben'. Een aantal keren zijn de reacties ook gemodereerd, waarvoor dank aan iedereen die dat heeft moeten doen, maar een modbreak om even aan te kondigen dat dat niet de bedoeling is had wellicht kunnen helpen.

@mods, dit hierboven is als ik echt iets moet noemen, ik zie de wijze waarop de discussie is gedegradeerd niet iets wat jullie redelijkerwijs hadden kunnen voorkomen.

@DevWouter Ik ben het grotedeels met je eens dat een afsplitsing zou kunnen helpen om een focus in ieder geval weer op landelijke Nederlandse politiek te krijgen, want daar is ook weer genoeg aan de hand. Maar tegelijkertijd is er ook een groot raakvlak met wat de politici doen wen zeggen rondom deze kwalijke gebeurtenis waarop er ook veel voor te zeggen is om het wel in het Landelijke NL Politiek topic te bespreken. Ik vind het een lastige.

• Bananenplant
Ik denk dat "hoe gaan politieke actoren X en Y hier garen bij spinnen" het enige is dat qua Nederlandse politiek nu nog on-topic is aan deze gebeurtenissen.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

HollovVpo1nt schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:54:
@DevWouter Ik ben het grotedeels met je eens dat een afsplitsing zou kunnen helpen om een focus in ieder geval weer op landelijke Nederlandse politiek te krijgen, want daar is ook weer genoeg aan de hand. Maar tegelijkertijd is er ook een groot raakvlak met wat de politici doen wen zeggen rondom deze kwalijke gebeurtenis waarop er ook veel voor te zeggen is om het wel in het Landelijke NL Politiek topic te bespreken. Ik vind het een lastige.
Daar had ik het week of twee ook lastig mee tot dat ik tot de conclusie kwam dat niet alles wat een politicus zegt/doet politiek is. Net zoals een zanger: Niet alles wat uit diens mond komt is gezongen.

Zaken die te maken hebben staatsrecht, wetgeving, macht en democratie kan je er wel onderbrengen. Maar als een politicus beboet wordt omdat die te hard rijdt die is het vooral actualiteit en geen politiek. Maar als een politicus een feestje houdt terwijl er een feestverbod is en de politicus is verantwoordelijk voor het feestverbod dan heeft het impact op de uitvoering van de wet Het is nog steeds een beroemd persoon, maar omdat die persoon verantwoordelijk is voor de uitvoering wordt het weer politiek.

Ik geef toe, het is niet altijd makkelijk, zeker niet vooraf, maar het is wat ik tegenwoordig hanteer. Het alternatief was "alles is politiek", maar dan wordt het heel lastig.

@Mods: Even een losse vraag: Maar hoe bepalen jullie eigenlijk of een onderwerp afgesplitst moet worden? Dat is namelijk iets anders dan een topic openen, want we willen dat een gedeelte van de discussie zich verplaatst.

• Virtuozzo
  • Niet online
Bananenplant schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:27:
Ik denk dat "hoe gaan politieke actoren X en Y hier garen bij spinnen" het enige is dat qua Nederlandse politiek nu nog on-topic is aan deze gebeurtenissen.
Dat zou bij alles de eerste focus moeten zijn. Immers, arena: gedrag. Focus: gebruik.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:02
Virtuozzo schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:45:
[...]

Dat zou bij alles de eerste focus moeten zijn. Immers, arena: gedrag. Focus: gebruik.
*knip*, die discussie gaan we hier niet voeren en al helemaal niet op deze manier.

[ Voor 39% gewijzigd door NMH op 09-11-2024 17:43 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bananenplant schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:27:
In de crisisafhandeling met Israël bracht Wilders de ‘Jekyll-en-Hyde’-diplomatie van de regering tot een hoogtepunt

Dat dus. De usual actoren doen hun usual plasje en het topic wordt gevuld met het usual suspects wanneer het op bashen gaat.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

*knip*, daar zijn topic reports voor.

[ Voor 56% gewijzigd door NMH op 09-11-2024 17:42 ]

• defiant
  • Registratie: Juli 2000

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Er zijn een aantal posts verwijderd, let s.v.p. op deze regel in de topic warning:

Het is niet bedoeld als feedback en commentaar op elkaars postgedrag, maak hiervoor een topic report aan of stuur de AWM moderators een DM.

Het NL politiek topic is weer open, maar de situatie in Amsterdam is nu offtopic, we beraden ons nog op een apart topic.

En zoals met alles: bijna elke standpunt mag geponeerd worden, mits het ook fatsoenlijk wordt onderbouwd met betrouwbare bronnen en binnen onze AWM/topic regels.

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 09-11-2024 21:12 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Is het mod team grosso modo een evenwichtige afspiegeling van de verschillende meningen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 09-11-2024 21:43 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Help!!!! schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:42:
Is het mod team grosso modo een evenwichtige afspiegeling van de verschillende meningen ?
Nee, maar dat zou eigenlijk niet uit moeten maken.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
haribold schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 22:02:
Nee, maar dat zou eigenlijk niet uit moeten maken.
Zou niet moeten, maar het wordt door een aantal posters hier toch wel zo ervaren. Zie de discussie vorige maand in dit topic na een mooi betoog van @Kurkentrekker over ruimte laten voor dialoog.

Even een stukje quote uit de discussie van toen (niet van Kurkentrekker):
AWM is wat mij betreft verworden tot een grotendeels kansloos subforum met als deelnemers vooral progressief globalistische meubelen die andere meningen met zijn allen bespringen en met lappen tekst bestoken. Plus vermoedelijk achter de schermen veel TR's aanmaken. Daarnaast een eindeloze bak vaak selectief toegepaste regels. En verwrongen ideeen over wat 'acceptabele' bronnen mogen zijn. Het is grotendeels een echoput. Een beetje de elitaire versie van de Joop.nl.

Mensen die de alhier vigerende meningen niet zijn toegedaan zijn hier inderdaad allang weg. Die zijn namelijk veel minder dom dan aangenomen wordt. Ze begrijpen dat er in een ongelijk speelveld waar ze vooral als dom uitschot gezien worden niks te halen valt en besteden hun tijd nuttiger.
Is daar nu trouwens nog iets mee gebeurd/iets uit voortgekomen/iets over besproken in het moderatieteam?

[ Voor 1% gewijzigd door Dennis op 10-11-2024 12:28 . Reden: Verduidelijking n.a.v. reactie ]

• Virtuozzo
  • Niet online
Dennis schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 23:43:
[...]

Zou niet moeten, maar het wordt door een aantal posters hier toch wel zo ervaren. Zie de discussie vorige maand in dit topic na een mooi betoog van @Kurkentrekker over ruimte laten voor dialoog.
Nuance: dialoog is zelden aanwezig daar waar men tegen de algemene vereisten van gezonde verkenning aanloopt. Dat daar een ervaring is van uniform progressief / links / vul het label maar in, dat is wel verklaarbaar.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
[...]

Even een stukje quote van toen:

[...]

Is daar nu trouwens nog iets mee gebeurd/iets uit voortgekomen/iets over besproken in het moderatieteam?
Kleine nuance, bovenstaande was niet mijn quote, slechts een reactie daarop. Ik had hem iets minder fel geformuleerd, maar wel met bijna dezelfde strekking.

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:52
[...]

Even een stukje quote van toen:

[...]

Ik kan dit niet plussen helaas, maar dit is ook hoe ik het ervaar in de topics hier.

• D-e-n
Kunnen al de "klagers" dan ook met voorbeelden komen van het soort reacties waarvan zij vinden dat ze moeten kunnen maar die desondanks worden weggemod? Want het is net als met de politiek: op "gevoelens" kun je geen beleid voeren.

Over deze oude quote die @Dennis aanhaalt
Plus vermoedelijk achter de schermen veel TR's aanmaken.
Ik betwijfel dat. Ik zie juist heel veel ingrepen op tegenreacties van al dan niet verwijderde posts uit de meer rechtsradicale hoek (om maar even man en paard te noemen). Dan staat er "maak een TR aan" of iets als "te grof". Dat zijn dan toch echt users die waarschijnlijk géén topicreport hebben aangemaakt.

[ Voor 48% gewijzigd door D-e-n op 10-11-2024 12:10 ]

• _Bailey_
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:04:
Kunnen al de "klagers" dan ook met voorbeelden komen van het soort reacties waarvan zij vinden dat ze moeten kunnen maar die desondanks worden weggemod? Want het is net als met de politiek: op "gevoelens" kun je geen beleid voeren.

Over deze oude quote die @Dennis aanhaalt

[...]

Ik betwijfel dat. Ik zie juist heel veel ingrepen op tegenreacties van al dan niet verwijderde posts uit de meer rechtsradicale hoek (om maar even man en paard te noemen). Dan staat er "maak een TR aan" of iets als "te grof". Dat zijn dan toch echt users die waarschijnlijk géén topicreport hebben aangemaakt.
Ik denk niet zo zeer door de moderatie maar meer tactiek van discussieren (hoe dan precies? In dit topic al vaak besproken)van users die een mogelijkheid kunnen zijn van het feitelijke vertrek/afhaken van veelal rechts georiënteerde users afgelopen maanden.

Wat je dan overhoud is denk ik een groep van vrijwel alleen gelijkgestemden. Waar overigens niks mis mee is.
Zie Joop. Dat is een platform voor en door alleen gelijkgestemden

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 10-11-2024 12:18 ]

• D-e-n
Dat is nog steeds vaag. Ik kan tientallen namen noemen maar ik discussieer volgens mij weer heel anders dan andere users. Ik heb ook geen tactiek wat dat betreft en de meeste anderen ook niet volgens mij. Ieder vogeltje zeg maar.

Tweakers is absoluut niet te vergelijken met Joop overigens. Joop heeft een veel meer linksere insteek vooral ook bij sociaaleconomische onderwerpen die van oudsher de links-rechts as bepalen.

[ Voor 20% gewijzigd door D-e-n op 10-11-2024 12:24 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:56

Dennis1812

Amateur prutser

Maar als je bewust mensen weg gaat jagen creëer je simpelweg een echokamer. Dan ben je niet meer aan het discussiëren.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• D-e-n
Dennis1812 schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:20:
Maar als je bewust mensen weg gaat jagen creëer je simpelweg een echokamer. Dan ben je niet meer aan het discussiëren.
Ook hier: hoe kom je er op dat dit het geval zou zijn? Zonder argumentatie zijn het loze beschuldigingen. En die worden vervolgens weer weggemod waardoor het ook een beetje een selffulfilling prophecy wordt.

Er is in Nederland heus een probleem met groepen die kennelijk niet meer met elkaar kunnen discussiëren en dat zie je ook op Tweakers maar dat kun je echt niet afschuiven op het mod-team. Stel je jezelf wel eens de vraag wat je er zelf aan zou kunnen bijdragen?

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Zeker in het feedback verwachten we een onderbouwing van standpunten, het is niet de plek voor niet onderbouwde verdachtmakingen. Hier zullen vanaf nu dus ook op gaan handhaven, want dit is niet constructief en opbouwend.

We zijn in het verleden vaak genoeg ingaan op precies dezelfde discussie zoals dit, zie:
Etc etc.

In essentie komt het allemaal neer op:
We zijn discussie forum voor een onderbouwde discussie met betrouwbare bronnen. Al het andere beleid volgt daaruit.

Dat er in de samenleving en wereld qua media/trends/etc ontwikkelingen zijn die ervoor zorgen dat het moeilijker wordt om te voldoen aan die eis is uiteraard een probleem voor ons, maar we gaan daar niets aan veranderen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Misschien zou het helpen als we een soort lesprogramma opstellen? Ik heb geen moeite om mijn tactiek op papier te zetten en het tegen mij gebruikt zien worden. Zoals @_Bailey_ terecht opmerkte: Er worden weleens verkeerde tactische beslissingen genomen door de deelnemers. Alsof ze denken dat met 11 man in de spits in de spits geen tegendoelpunt komt. :P

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

_Bailey_ schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:16:
[...]

Ik denk niet zo zeer door de moderatie maar meer tactiek van discussieren (hoe dan precies? In dit topic al vaak besproken)van users die een mogelijkheid kunnen zijn van het feitelijke vertrek/afhaken van veelal rechts georiënteerde users afgelopen maanden.

Wat je dan overhoud is denk ik een groep van vrijwel alleen gelijkgestemden. Waar overigens niks mis mee is.
Zie Joop. Dat is een platform voor en door alleen gelijkgestemden
Ik vind dit echt de omgekeerde wereld.

Allereerst is het wederom zo typisch dat de linkse/progressieve gebruiker de schuld krijgt van weglopen van rechtse gebruikers. Man man, neem toch eens een keer verantwoordelijkheid voor het eigen gedrag!

Dan moeten rechtse gebruikers maar eens een keer inhoudelijk tegenwicht bieden inclusief betrouwbare (!) bronnen, dus geen Syp Wynia of Maurice de Hond, het is al vaak genoeg toegelicht wat betrouwbare bronnen zijn en wat niet. Als er geen betrouwbare bron bestaat die de gemaakte claim onderbouwt, dan is het gewoon zaak die claim nog eens tegen het licht te houden, in plaats van te klagen over een “links-progressief” geluid of gebruiker.

• Bananenplant
2 suggesties voor het topic over NL politiek:
  1. In de TW zetten dat discussie over de rellen van laatst niet de bedoeling is. De post met de MB waarin dat staat is intussen namelijk buiten beeld verdwenen.
  2. Links in de TW naar bestaande topics over onderwerpen als migratie zodat je daar niet de hele tijd ruis van krijgt.

• Virtuozzo
  • Niet online
DevWouter schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:33:
Misschien zou het helpen als we een soort lesprogramma opstellen? Ik heb geen moeite om mijn tactiek op papier te zetten en het tegen mij gebruikt zien worden. Zoals @_Bailey_ terecht opmerkte: Er worden weleens verkeerde tactische beslissingen genomen door de deelnemers. Alsof ze denken dat met 11 man in de spits in de spits geen tegendoelpunt komt. :P
Geen verkeerd idee. Maar, hou in het achterhoofd, kennis is een prikkel die vanuit condities en externe blootstelling ook juist negatieve richting kan geven. Zie het onderwerp van deactiveren predisposities.

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:22
*knip*, als je concrete voorbeelden hebt van posts die in jouw optiek onterecht gemodereerd zijn (of juist niet), dan staat het je altijd vrij om contact met ons op te nemen.

Misschien moeten we dit forum (en elkaar) ook niet te serieus nemen en eens wat relaxter met andere meningen omgaan, i.p.v. direct moord en brand schreeuwen en TR's aanmaken.

Maar goed. We zijn deze weg al ingeslagen en het wordt actief gepromoot om TR's aan te maken. Dit is wat een verklik systeem en alle groepsprocessen die hier bij horen dus doet.

Dan nog de usernotes erbij en er is een notime een beeld gevormd van iemand. Heeft die problemen met een een weggemodde post, dan mag deze het opnemen met degene waarmee er dus een meningsverschil is. Dat gaat natuurlijk nooit de kant op van diegene waarvan de post weggemod is. Dan moet die persoon "gestuurd" worden, als zijnde een kind die geleerd moet worden hoe te posten.

[ Voor 79% gewijzigd door NMH op 12-11-2024 13:42 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik denk dat Wilders en van der Plas op dit forum geen lang leven beschoren zou zijn geweest, wat toch wel enigszins ironisch is te noemen aangezien zij toch een enorm stempel op de huidige politiek en daarbij horende debat lijken te drukken. :X

Niet dat ik een betere optie heb, maar het zou toch enigszins aan het denken moeten zetten dat er maar telkens wordt gewezen op onderbouwing op basis van feitelijke bronnen, terwijl de onderbuik inmiddels de huidige politiek regeert (zie bijvoorbeeld het asielcrisis-fiasco dat een crisis zou zijn omdat mensen dat zo ervaren).

Mensen gewoon bij de achternaam noemen graag.

[ Voor 11% gewijzigd door NMH op 12-11-2024 14:19 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Koenoe schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:13:
Misschien moeten we dit forum (en elkaar) ook niet te serieus nemen en eens wat relaxter met andere meningen omgaan, i.p.v. direct moord en brand schreeuwen en TR's aanmaken.
Als je gezien hebt hoe de discussie er aan toe ging over Gaza en de recente gebeurtenissen in Amsterdam, dan was er van relaxed omgaan met andere meningen beslist geen sprake.
Maar goed. We zijn deze weg al ingeslagen en het wordt actief gepromoot om TR's aan te maken. Dit is wat een verklik systeem en alle groepsprocessen die hier bij horen dus doet.

Dan nog de usernotes erbij en er is een notime een beeld gevormd van iemand. Heeft die problemen met een een weggemodde post, dan mag deze het opnemen met degene waarmee er dus een meningsverschil is. Dat gaat natuurlijk nooit de kant op van diegene waarvan de post weggemod is. Dan moet die persoon "gestuurd" worden, als zijnde een kind die geleerd moet worden hoe te posten.
Als je het oneens bent met een ingreep dan neem je inderdaad in eerste instantie contact op met degene die de ingreep gedaan heeft. Wij zijn altijd bereid tot een redelijk gesprek en soms leidt dat ook tot het terugdraaien van een ingreep. Als je er niet uitkomt met de betreffende moderator, dan kun je ook nog in "hoger beroep" bij zijn of haar admin, dan zal die er als onafhankelijk persoon nog naar kijken.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@NMH wellicht kunt u volgende keer even preventief melden (bij de eerdere modacties) dat deze discussie niet gewenst is, had ik ook niet de moeite genomen een heel verhaal te tikken.

Ik begrijp trouwens niet waarom het allemaal weggehaald is. Dit is niet de eerste keer dat (rechtse?) mensen hier een opmerking over maken, dan kunnen we het daar toch over hebben? Het wordt wel heel rigide op deze manier. En ook niet echt netjes naar de mensen toe vind ik, zij zitten kennelijk ergens mee en mensen nemen de moeite om te reageren.

[ Voor 49% gewijzigd door dawg op 12-11-2024 14:53 ]

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:22
dawg schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:24:
@NMH wellicht kunt u volgende keer even preventief melden (bij de eerdere modacties) dat deze discussie niet gewenst is, had ik ook niet de moeite genomen een heel verhaal te tikken.

Ik begrijp trouwens niet waarom het allemaal weggehaald is. Dit is niet de eerste keer dat rechtse mensen hier een opmerking over maken, dan kunnen we het daar toch over hebben? Het wordt wel heel rigide op deze manier. En ook niet echt netjes naar de mensen toe vind ik, zij zitten kennelijk ergens mee en mensen nemen de moeite om te reageren.
Mee eens. Ik ben overigens het tegenovergestelde van rechts, maar dat terzijde.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Koenoe schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:51:
[...]

Mee eens. Ik ben overigens het tegenovergestelde van rechts, maar dat terzijde.
Ah, excuus. Heb mijn post even aangepast en “rechtse” tussen haakjes gezet. :)

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Ik heb enkele reacties verwijderd. Voor alle duidelijk de reacties die verwijderd zijn hebben te maken met deze regel:
Het is niet bedoeld als feedback en commentaar op elkaars postgedrag, maak hiervoor een topic report aan of stuur de AWM moderators een DM.
Discussie over elkaars postgedrag gaan we hier niet toestaan, in het verleden is dit bijna altijd geëscaleerd.

Discussies over individuele mod ingrepen horen hier ook niet thuis. Dit staat ook allemaal al sinds het begin van dit topic in de topic warning.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:29

St@m

@ Your Service

*knip* dit past beter als vraag richting de mod die op je post heeft ingegrepen

[ Voor 86% gewijzigd door Touchdomex op 15-11-2024 17:35 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• St@m

St@m

@ Your Service

Het gaat niet om de moderator, het gaat erom dat alle meningen anders dan die van de linkse gebruikers worden weggehaald. Waarom is dat? Waarom mogen posts van de linkse gebruikers over vermeend racisme allemaal blijven staan? Waarom mogen posts over Wilders en hoe slecht die wel niet is allemaal blijven staan?

Dit is algemeen en niet gericht op een specifieke moderator.

Maar weet je, deze vraag is vaker gesteld in alle vormen en wordt toch niet serieus genomen. Dus laat ook maar.

Houd het een beetje netjes.

[ Voor 29% gewijzigd door NMH op 16-11-2024 17:33 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• haribold
  • Niet online
Vanwege de beladenheid hanteren we een apart beleid voor termen als uiterst, radicaal en extreem links/rechts. Hoewel ook hier verschil van mening is over de precieze definitie van deze termen, behouden we die hier voor aan partijen die normaliter als zodanig gekenmerkt worden.
Deze topicregel wordt ook niet gehandhaafd. Maar o wee als je iets te kritisch bent over links. Het is nu eenmaal een zichtbaar en kwalijk gegeven.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind het altijd wel apart dat er zo gesproken wordt over linkse kliek enzo. Zeker in de contekst dat alleen links iets mag zeggen komt het toch over als poging tot zwijgen opleggen.

Het is niet altijd vrijheid van meningsuiting bij gebruikers.

• St@m

St@m

@ Your Service

Delerium schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:06:
Ik vind het altijd wel apart dat er zo gesproken wordt over linkse kliek enzo. Zeker in de contekst dat alleen links iets mag zeggen komt het toch over als poging tot zwijgen opleggen.

Het is niet altijd vrijheid van meningsuiting bij gebruikers.
Het is juist de rechtse kliek die het zwijgen constant wordt opgelegd.

• Virtuozzo
  • Niet online
St@m schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:16:
[...]

Het is juist de rechtse kliek die het zwijgen constant wordt opgelegd.
*knip* Niet zo Als daar al een patroon zou liggen, dan is het toch wel het patroon van grensoverschrijdend gedrag wat niet getolereerd kan worden wil beschaafde discussie mogelijk zijn. En dat zou betekenen dat grensoverschrijdend gedrag primair "rechts" geconcentreerd is.

Dat is toch niet wat je op tafel wil leggen, toch?

[ Voor 2% gewijzigd door teacup op 15-11-2024 23:50 ]

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Tja. Ik herhaal het relevante deel van mijn vorige post maar eens.

Ik vind dit echt de omgekeerde wereld.

Allereerst is het wederom zo typisch dat de linkse/progressieve gebruiker de schuld krijgt van weglopen van rechtse gebruikers. Man man, neem toch eens een keer verantwoordelijkheid voor het eigen gedrag!

Dan moeten rechtse gebruikers maar eens een keer inhoudelijk tegenwicht bieden inclusief betrouwbare (!) bronnen, in plaats van te klagen over een “links-progressief” geluid of gebruiker.

• St@m

St@m

@ Your Service

Virtuozzo schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:18:
[...]

*knip*Als daar al een patroon zou liggen, dan is het toch wel het patroon van grensoverschrijdend gedrag wat niet getolereerd kan worden wil beschaafde discussie mogelijk zijn. En dat zou betekenen dat grensoverschrijdend gedrag primair "rechts" geconcentreerd is.

Dat is toch niet wat je op tafel wil leggen, toch?
*knip* achterwege laten.Je draait het mooi om. Je verdraait het precies weer zo dat ik in het kneuzenhoekje wordt gezet. Feit is dat er geen enkele discussie mogelijk is. Er is helemaal geen sprake van grensoverschrijdend gedrag. Er is sprake van incompetente moderatie.

[ Voor 10% gewijzigd door teacup op 15-11-2024 23:54 ]

• haribold
  • Niet online
Blijf ook lekker in je overtuiging dat vrijuit bashen op rechts en het aanhalen van linkse opinies, boekjes en artikelen wel een toepassing is van het gebruik van betrouwbare bronnen. Dit forum is ter observatie van mensen die in hun eigen bubbel rondtollen ook meer een vorm van vermaak, met een afwijkende mening heb je er weinig te zoeken. Maar af en toe een prikje in de onverdraagzaamheid is onderdeel van de observatie en het vermaak.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

En wederom geen verantwoordelijkheid voor eigen postgedrag nemen. Integendeel, gewoon verder trappen.

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:52
haribold schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:51:
Blijf ook lekker in je overtuiging dat vrijuit bashen op rechts en het aanhalen van linkse opinies, boekjes en artikelen wel een toepassing is van het gebruik van betrouwbare bronnen. Dit forum is ter observatie van mensen die in hun eigen bubbel rondtollen ook meer een vorm van vermaak, met een afwijkende mening heb je er weinig te zoeken. Maar af en toe een prikje in de onverdraagzaamheid is onderdeel van de observatie en het vermaak.
Je vat het mooi samen, ik zie dit forum een beetje als een WoW PvP server met 95% alliance en 5% horde.
Enige vorm van beperkte discussie is mogelijk, maar je moet wel verdomd voorzichtig zijn hoe je iets verwoord en reageert als je mening iets afwijkt. De andere kant op wordt daar niet zo nauw naar gekeken, de *isms vliegen je om de oren.

Heb ook maar niet de illusie dat er iets gaat veranderen.

[ Voor 14% gewijzigd door Naranya op 15-11-2024 19:26 ]

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

St@m schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:48:
[...]
Er is sprake van incompetente moderatie.
Ik ben zelf onderwerp geweest van een tijdelijke AWM ban vanwege ingrijpen waar ik het ab-so-luut niet mee eens was en nog steeds niet ben. Ik vind het schandelijk dat we het Israël-Palestina discussie hier niet kunnen voeren.

Maar gezien het intens gepolasieerd debat in de maatschappij die ook drukt in dit forum kun je echt niet stellen dat we incompetente vrijwilligers hebben die het in goede banen proberen te leiden. Het is ook enorm selectief om de moderatie aan te vallen op punten die jou direct raken of jouw 'mening' modereren.

• Virtuozzo
  • Niet online
St@m schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:48:
[...]

*knip* Je draait het mooi om. Je verdraait het precies weer zo dat ik in het kneuzenhoekje wordt gezet. Feit is dat er geen enkele discussie mogelijk is. Er is helemaal geen sprake van grensoverschrijdend gedrag. Er is sprake van incompetente moderatie.
Totaal niet. Ik simplificeer jouw uitspraak, en daar trof het mij dat je iets op tafel legt wat tegen je positie in lijkt te gaan.

Er zit hier geen ruimte voor een slachtofferrol. Nul.

[ Voor 1% gewijzigd door teacup op 15-11-2024 23:57 ]

• D-e-n
@St@m
@haribold
@Naranya
Ik word een beetje moe van de links vs rechts discussie en de slachtofferrol die er vervolgens aan gekoppeld wordt. Ik zie genoeg zich meer met rechts associërende gebruikers die gewoon nog regelmatig posten en waar niet wordt ingegrepen. Dus het kan gewoon.

Er valt heus wel wat feedback te geven op de moderatie en ik snap het idee dat de vertegenwoordiging hier wellicht niet helemaal gelijk is maar dat zit in mijn ogen meer op het theoretische vs het praktische dan de inhoud.

Zoals @HollovVpo1nt al bevestigt en ik ook kan bevestigen: niet alleen rechtse users hebben wel eens issues met moderators. Maar wees een kerel en blijf gewoon proberen je mening goed te formuleren.

• St@m

St@m

@ Your Service

Prima, ik laat het los

• haribold
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:41:
@St@m
@haribold
@Naranya
Ik word een beetje moe van de links vs rechts discussie en de slachtofferrol die er vervolgens aan gekoppeld wordt.
Ik zie genoeg zich meer met rechts associërende gebruikers die gewoon nog regelmatig posten en waar niet wordt ingegrepen. Dus het kan gewoon.

Er valt heus wel wat feedback te geven op de moderatie en ik snap het idee dat de vertegenwoordiging hier wellicht niet helemaal gelijk is maar dat zit in mijn ogen meer op het theoretische vs het praktische dan de inhoud.

Zoals @HollovVpo1nt al bevestigt en ik ook kan bevestigen: niet alleen rechtse users hebben wel eens issues met moderators. Maar wees een kerel en blijf gewoon proberen je mening goed te formuleren.
Ik kan helaas niets veranderen aan je vermoeidheid en je slachtofferhulp sla ik graag af. De overduidelijke twee-maten-benadering wordt niet ongedaan gemaakt door wat anekdotische ruimte voor rechts en incidentele issues bij users met de juiste mening. Ik heb al eerder voor open kaart gepleit: dit forum is er voor sommige meningen wel en voor andere niet. Hernoem het forum naar het gewenste kader en sluit niet welkome geluiden uit.

• D-e-n
haribold schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:54:
[...]
Ik kan helaas niets veranderen aan je vermoeidheid en je slachtofferhulp sla ik graag af. De overduidelijke twee-maten-benadering wordt niet ongedaan gemaakt door wat anekdotische ruimte voor rechts en incidentele issues bij users met de juiste mening. Ik heb al eerder voor open kaart gepleit: dit forum is er voor sommige meningen wel en voor andere niet. Hernoem het forum naar het gewenste kader en sluit niet welkome geluiden uit.
Ten eerste klopt jouw idee van de links vs rechts schaal waarschijnlijk al niet. De problematiek die momenteel het nieuws beheerst heeft nul komma nul te maken met de klassieke links vs rechts verdeling.

Ten tweede bewijzen posts die wel blijven staan het tegendeel van wat je beweert. Er is hier op tweakers absoluut geen taboe. Er is wellicht een verschil in inzicht betreffende hoe je je kunt uiten maar dat is heel wat anders.

Ik daag nogmaals iedereen, van links tot rechts en van conservatief tot progressief, uit zijn of haar mening te blijven uiten. En ik zou dolgraag, mits dat mag, met ieder die dat wil in discussie willen gaan over de manier waarop we onze menigen uiten. Maar dan zonder het links vs rechts cliché. Want zo simpel zwart-wit is het absoluut niet.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:41:
Hierbij nog een bevestiging. Zie wat pagina's terug :)

Dat is het mooie aan het (proberen te) volgen van duidelijke regels ipv luchtfietserij. Het is ook van toepassing op jezelf.

Dat zit wel Schnorr.

• Piet_Piraat7
*knip*, dat kun je de volgende keer beter als TR aldaar doen. :)

[ Voor 72% gewijzigd door NMH op 16-11-2024 17:42 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor vragen, opmerkingen of discussies over algemeen beleid binnen het subforum, zoals ook in de topicstart beschreven staat.

Bij klachten over specifieke misstanden in topics verwachten we dat er ook een topic report is aangemaakt. Zo kunnen we zien waar het mis is gegaan.

Voor opheldering over individuele sturing zal je de desbetreffende moderator moeten aanspreken via een DM. Kom je er niet uit, dan kan je de admin van het subforum, Orion84 aanspreken.