Het grote gravelbike topic (Deel 1)

Pagina: 1 ... 56 ... 88 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:00
MrAngry schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:32:
Je zoekt naar zandgrond, daar zakt het water sneller weg. Op de veluwe bijvoorbeeld.
Bedankt voor de tip! Ik was vergeten het woordje ‘gravel’ te vermelden;). Naast de Meinweg, nog andere gebieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:55
Veluwe ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobermo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-10 11:57
Koenbr schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:26:
Gezien alle regen van de laatste tijd, welke gebieden zijn momenteel (voornamelijk) droog? Voorkeur voor hoog aandeel gravel en op max +/- 80k van omgeving Nijmegen. Tips voor routes van +/- 60K zijn gewenst:)
Van de week nog heerlijk gegravelled in het Gooi, paden liggen er erg goed bij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Koenbr schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:06:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik was vergeten het woordje ‘gravel’ te vermelden;). Naast de Meinweg, nog andere gebieden?
Ik heb het vermoeden dat het meeste er alweer heel goed bij ligt.

https://landvangrindenzand.nl/

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:16
Gezien alle regen van de laatste tijd, welke gebieden zijn momenteel (voornamelijk) droog? Voorkeur voor hoog aandeel gravel en op max +/- 80k van omgeving Nijmegen. Tips voor routes van +/- 60K zijn gewenst:)
Weekend was het op de Veluwe prachtig en goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-10 15:15

TommyGun

Stik er maar in!

LMGTFY

https://www.komoot.com/nl-nl/user/986266412111
https://www.komoot.com/nl-nl/user/884105907806
https://www.komoot.com/nl-nl/user/740542365559
https://www.komoot.com/nl-nl/user/753944379383

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenbr
Overweldigd door de reacties. Dank allen! We zullen er wat moois uitzoeken:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Wat is het geworden? @Koenbr

Wanneer is El Niño klaar :(

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleNANdO
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10 17:49
Zelfde probleem gehad bij mij moest ook de shifter vervangen worden, kosten rond de 350 euro. :(
dt_swiss schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:41:
Iemand hier die wellicht de oplossing heeft?

Vandaag stopte mijn grx 800 mechanisch ineens met schakelen voor. Hendel kan volledig bewegen, maar er gebeurt niets..dacht zelf direct aan een gebroken kabel, maar dat is het niet. Bij het uit elkaar halen thuis valt een soort palletje op. Deze kan vrij roteren. Duw ik deze naar de shifter toe, werkt het prima. Maar iets met zwaartekracht..

Mis ik hier een onderdeel of is er iets stuk dat jullie weten?

[Afbeelding][Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-10 15:34
Hij had het zelf kunnen oplossen toen, heb je de oude shifter nog? Dan kun je kijken of het hetzelfde issue was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenbr
Yakolev schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:36:
Wat is het geworden? @Koenbr

Wanneer is El Niño klaar :(
Vanwege omstandigheden (lees: o.a. veel te weinig slaap) een kort ritje gedaan op de Loenermark (route van gravelrides.cc). Overal was het kurkdroog, gelukkig geen mulle stukken tegengekomen (waarvoor je moet afstappen). Drukte in het gebied viel gisteren ook reuze mee.

Prima vermaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dt_swiss
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:23
AppleNANdO schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:50:
Zelfde probleem gehad bij mij moest ook de shifter vervangen worden, kosten rond de 350 euro. :(

[...]
Sinds mn herstel actie werkt het weer prima, misschien goed om te checken mocht je de oude nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVerhaegh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-10 14:43
Vraag, ik speel al langer met het idee om een bikepacking avontuur te starten. Op aanraden van velen wil ik daarom eens kijken of het wat voor mij is om 2 a 3 dagen op eigen houtje door Nederland/Belgie te fietsen en gebruik te maken van hotel overnachtingen. Daarbij vroeg ik mij af waar jullie op letten bij het uitzoeken van hotels/hostels/B&B's, met in het bijzonder waar je je fiets laat in een hotel? Neem je die mee je kamer op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 16:10

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

TomVerhaegh schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:26:
Vraag, ik speel al langer met het idee om een bikepacking avontuur te starten. Op aanraden van velen wil ik daarom eens kijken of het wat voor mij is om 2 a 3 dagen op eigen houtje door Nederland/Belgie te fietsen en gebruik te maken van hotel overnachtingen. Daarbij vroeg ik mij af waar jullie op letten bij het uitzoeken van hotels/hostels/B&B's, met in het bijzonder waar je je fiets laat in een hotel? Neem je die mee je kamer op?
Ik noem dat altijd glamourpacking, omdat het wel heel luxe is.
Je hoeft alleen maar spullen voor 's avonds en om te fietsen mee te nemen.
Stuk comfortabeler dan met een tentje etc. op pad gaan.

Ik kijk meestal vooral naar de prijs, zeker als het maar voor één nacht is.
Qua fietsstalling kijk ik of daar iets over staat beschreven.
Bij Booking.com staat daar vaak iets over bij vraag & antwoord.
Ik heb altijd een simpel slotje bij, dus daarmee kan ik 'm ergens aan vast maken.
Als de toegang afgesloten is, en alleen voor hotelgasten zal het wel loslopen denk ik altijd.

Aanrader is ook www.vriendenopdefiets.nl. Daar logeer je tegen gering tarief bij locals, inclusief ontbijt.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Vriendenopdefiets, of is dat nadrukkelijk niet gewenst? Andere optie is een jeugdherberg. Het is veilig om er van uit te gaan dat die meestal wel een goede fietsenstalling hebben. Als het echt een hotel moet zijn, dan zijn er ook fiets georiënteerde hotels. Vaak is dat wel op de site te vinden dan. Bij "reguliere" hotels is het zaak om op te letten dat een fietsenstalling vaak alles kan zijn. M'n ouders konden hun fiets eens in de regen voor het hotel neerzetten.

Vaak vraag ik specifiek naar een overdekte en afsluitbare fietsenstalling. Meestal is het geen probleem. Zeker niet bij een Airbnb. Die maken soms nog in hun woonkamer ruimte vrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenbr
Meerdere keren gedaan en in Nederland hebben de meeste hotels overdekte fietsenstallingen. België geen ervaring mee. Anders gewoon even navraag doen bij het desbetreffende hotel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
In Nederland helaas niet echt optie, maar Frankrijk echt ideaal f1 hotel, ibis budget etc waar je ieder moment kan aankomen, betalen met creditcard en vaak niet eens iemand bij een receptie ziet zitten.
En soms niet te moeilijk denken, zolang je fiets niet onder de modder zit gewoon meenemen de kamer in. Je betaalt toch ?
En iig zorgen dat je niet een klein hotel neemt waar je de trap op mag lopen ofzo, want dan wordt het lastig.

Mijn ervaringen in Nederland dat van der valk bijvoorbeeld totaal niet gek kijkt. (en volgens mij adverteren ze er zelfs mee in Limburg)
Alleen prijzen in Nederland.... (en na 7 uur staan ze ook gek te kijken als je nog wat wilt eten)
Vriendenopdefiets is wel top ja, maar soms niet handig als je laat wilt aankomen of erg vroeg wilt opstaan.

En zelf geen ervaring mee, maar als een van deze ho(s)tels in de buurt zit ? :
https://www.bikepackingholland.nl/

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 11-06-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
DDX schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:24:
In Nederland helaas niet echt optie, maar Frankrijk echt ideaal f1 hotel, ibis budget etc waar je ieder moment kan aankomen, betalen met creditcard en vaak niet eens iemand bij een receptie ziet zitten.
En soms niet te moeilijk denken, zolang je fiets niet onder de modder zit gewoon meenemen de kamer in. Je betaalt toch ?
En iig zorgen dat je niet een klein hotel neemt waar je de trap op mag lopen ofzo, want dan wordt het lastig.

Mijn ervaringen in Nederland dat van der valk bijvoorbeeld totaal niet gek kijkt. (en volgens mij adverteren ze er zelfs mee in Limburg)
Alleen prijzen in Nederland.... (en na 7 uur staan ze ook gek te kijken als je nog wat wilt eten)
Vriendenopdefiets is wel top ja, maar soms niet handig als je laat wilt aankomen of erg vroeg wilt opstaan.

En zelf geen ervaring mee, maar als een van deze ho(s)tels in de buurt zit ? :
https://www.bikepackingholland.nl/
Van de zomer had ik inderdaad ook z'n 24/7 hotel. Echt ideaal. Er zou een fietsenkelder zijn, niet gevonden dus gewoon fiets op de kamer gezet. Werkt echt ideaal.

Maar heb jij slechte ervaringen dan met vriendenopdefiets? Ik heb eigenlijk alleen goede ervaringen en kan me echt niet voorstellen dat men moeilijk doet als je vooraf kenbaar maakt op tijd te willen vertrekken/laat aan kunt komen. Dit is niet gebaseerd op daadwerkelijke ervaringen, maar als ik zie hoe soepel mensen omgaan met verzoeken als jij het maar netjes vraagt (vaak genoeg de oven/magnetron bij mensen misbruikt), kan ik me gewoonweg niet voorstellen dat het een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nee hoor totaal geen slechte ervaringen maar bijvoorbeeld om 11u 's avonds aankomen of 5u 's ochtends vertrekken, je kan het vragen en misschien vinden ze het prima maar op z'n moment kies ik wel voor een hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
Bij hotel even gecheckt of fiets mee mocht op de kamer. Nog geen problemen mee gehad.

Vrienden op de fiets hebben vaak afsluitbare fietsenstalling (staat er vlgs mij bij na inloggen).
En je kunt ook zoeken op tuinhuisje oid bij vrienden op de fiets dus dan kun je de fiets toch sowieso binnen zetten?

Ik heb ook vaak overnacht via bedandbreakfast (vorig jr bijv. ook met de huttentrektocht).
Soms staat er al bij dat er een afsluitbare fietsenstalling is en anders bij de reserveringsaanvraag even voor zekerheid als opmerking plaatsen.

Succes en veel plezier met de voorbereidingen.
Super leuk om te doen zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Voor komende zaterdag heb ik in Aachen een ibis budget gereserveerd.
Weet niet precies hoelaat ik aankom (eta 22:00 - 24:00?) dus vriendenopdefiets is dan niet echt een optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 05:53
Vorig jaar Green Divide gefietst met gravelbike en overnacht in hotels. Fiets was echt enorm vies van stof na dag 1. Ik had zo’n hoes (zoals Velosock) om je wielen mee; daarmee nam ik hem mee naar de kamer. Hoes neemt bijna geen ruimte in. Was geen punt bij de hotels.

(Hoezen zijn voor een prikkie te vinden online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 16:10

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik heb 1x gebruik gemaakt van vriendopdefiets, en dat was een prima ervaring.
Vriendelijke mensen, ruime kamer en goed verzorgd ontbijt op de tijd die ik afgesproken had.

Maar ik hecht toch wel veel waarde aan wat privacy.
Dus ik kies liever voor een hotel, en als het weer het toelaat tentje.
Deze zomer wil ik gaan kijken hoe het bevalt om op de bonnefooi een overnachtingsplek te zoeken.
Dus fietsen zolang ik zin heb, en dan daar daar een (boederij)camping, trekkersveld o.i.d. zoeken

[ Voor 24% gewijzigd door magic_nl op 12-06-2024 09:06 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:04
Ruud schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:24:
[...]
Update van mijn bestelde fiets; still waiting ;)
En de laatste update voor diegene die denken; 'hier was toch een Impulso RC besteld door iemand? Zeker zo'n one day fly-user...'

De Impulso is geannuleerd. Bianchi heeft haar zaakjes niet goed op orde waardoor er geen enkel zicht meer is op een levertijd. Er worden een paar XL frames gemaakt dit jaar en ze weten niet of 'de mijne' erbij zit en wanneer ze beginnen met de productie. Kan volgende week zijn, kan in december zijn.

Dus nu maar een ander Italiaans-iets; ook al passen daar officieel max 32mm bandjes in. Maar als de Strade Bianche erop gewonnen kan worden dit jaar is t voor mij ook genoeg qua 'gravel'. Dus geen gravelfiets en niet de moeite waard in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
magic_nl schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:05:
Ik heb 1x gebruik gemaakt van vriendopdefiets, en dat was een prima ervaring.
Vriendelijke mensen, ruime kamer en goed verzorgd ontbijt op de tijd die ik afgesproken had.

Maar ik hecht toch wel veel waarde aan wat privacy.
Dus ik kies liever voor een hotel, en als het weer het toelaat tentje.
Deze zomer wil ik gaan kijken hoe het bevalt om op de bonnefooi een overnachtingsplek te zoeken.
Dus fietsen zolang ik zin heb, en dan daar daar een (boederij)camping, trekkersveld o.i.d. zoeken
Wat dat betreft kan je bij vriendenopdefiets zoeken naar iets waar ze een tuinhuisje of iets dergelijks hebben, dan heb je die privacy wat meer. Helaas dan wel een stuk minder opties.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
Bij vriendenopdefiets hoort wel het standaard kopje thee/koffie erbij als je aankomt en even gesprekje.
Ok niet altijd, maar veel (oudere)mensen doen vriendenopdefiets juist voor verhalen/gesprekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:29
DDX schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:11:
Bij vriendenopdefiets hoort wel het standaard kopje thee/koffie erbij als je aankomt en even gesprekje.
Ok niet altijd, maar veel (oudere)mensen doen vriendenopdefiets juist voor verhalen/gesprekken.
Vrienden op de fiets is een heel mooi concept. Maar mijn indruk: je komt redelijk dicht in (bij vaak wat oudere) mensen hun privé sfeer.
Voor een bedrag dat nooit echt uit kan.

Dus moet je als host zoiets doen uit liefde, en “contact terug” is een vorm om dat terug te geven*.

Ook ‘s middags bellen om te vragen of er ‘s avonds plek is zou ik niet weten of ik dat aan zou durven.

*Ergens is dat toch ook juist leuk en mooi. En als je echt te auti introvert Tweakers hiervoor bent, dan verdien je toch genoeg geld als software programmeur of Unix systeembeheerder. Dan verdien je genoeg om een hotelletje te boeken :+

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:22
Je kunt ook nog een blokhut op een camping scoren..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:37:
[...]

Vrienden op de fiets is een heel mooi concept. Maar mijn indruk: je komt redelijk dicht in (bij vaak wat oudere) mensen hun privé sfeer.
Voor een bedrag dat nooit echt uit kan.

Dus moet je als host zoiets doen uit liefde, en “contact terug” is een vorm om dat terug te geven*.
Zo moet je het idd zien.
Maar je weet wel zeker dat je fiets veilig kan staan en goed ontbijt :)

Ook wel eens adresjes gehad die los van vriendenopdefietst ook als b&b beschikbaar zijn en vriendenopdefiets erbij doen omdat ze zelf fietsliefhebber zijn bijvoorbeeld.
Vorig jaar in Zeeland een 6 persoons huisje gehad voor de prijs van vriendenopdefiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
McMiGHtY schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:30:
Je kunt ook nog een blokhut op een camping scoren..
Vaak als nadeel dat je echt wel voor 6 uur moet aankomen. (ok voor veel mensen prima, maar voor mijn ritten wat lastiger)
Maar zo'n blokhut is ook mooi concept. (2 keer gedaan)

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 12-06-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-10 10:52
Weet iemand hoe de paden op het kroondomein erbij liggen? Veel water en plassen of valt het mee? Ben daar nog nooit geweest dus geen idee hoe het erbij ligt met het water van de laatste maanden. Wil daar mss volgende week een keer gaan fietsen maar moet dan wel eerst anderhalf uur met de auto daarheen. Dus zou wel fijn zijn dat het wel een beetje te rijden is zodat ik daar niet voor niks aankom. En ja ik weet alles is te rijden maar wilde op gravelbike gaan ipv op de waterfiets ;) ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:22
DDX schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:23:
Voor komende zaterdag heb ik in Aachen een ibis budget gereserveerd.
Weet niet precies hoelaat ik aankom (eta 22:00 - 24:00?) dus vriendenopdefiets is dan niet echt een optie.
Welke tocht is er dan?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Grenspalen Extreme (aka Borderride 400)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:27
wari42 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 01:07:
Weet iemand hoe de paden op het kroondomein erbij liggen? Veel water en plassen of valt het mee? Ben daar nog nooit geweest dus geen idee hoe het erbij ligt met het water van de laatste maanden. Wil daar mss volgende week een keer gaan fietsen maar moet dan wel eerst anderhalf uur met de auto daarheen. Dus zou wel fijn zijn dat het wel een beetje te rijden is zodat ik daar niet voor niks aankom. En ja ik weet alles is te rijden maar wilde op gravelbike gaan ipv op de waterfiets ;) ;) .
Ben al even niet in de KD geweest, maar ga er maar vanuit dat je er prima kunt fietsen. De Veluwe ten zuiden van Apeldoorn is iig dikke prima dus dat zal in de KD niet anders zijn.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:29
wari42 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 01:07:
Liggen er prima bij. Je hoeft je geen zorgen te maken. Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neves
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-10 16:57
Het Kroondomein ligt er eigenlijk altijd goed bij. Tenzij het dagen achter elkaar aan het regenen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Neves schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:28:
Het Kroondomein ligt er eigenlijk altijd goed bij. Tenzij het dagen achter elkaar aan het regenen is.
Wim-Lex zorgt wel voor ons O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Ik zal morgen wel even checken of het een beetje chill te fietsen is daar. Ben wel bang dat het gebied rondom Putten wellicht een beetje nat is, maar dat zijn zorgen voor morgen.

Ik fiets nu al bijna 4-5x achter elkaar hetzelfde rondje door het Gooi en op de Utrechtse Heuvelrug. I need change of scenery.

[ Voor 26% gewijzigd door Yakolev op 14-06-2024 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-10 23:47
Yakolev schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:57:
Ik fiets nu al bijna 4-5x achter elkaar hetzelfde rondje
Altijd leuk om naar de Veluwe te gaan maar dat is toch ook niet nodig? :)

Hier kun je eindeloos op varieren en dan heb je ook nog de zuidkant tot aan Rhenen.

https://www.komoot.com/nl-nl/tour/925581768/zoom

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Branie1981
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 18:07
*knip* dit is niet de bedoeling

[ Voor 79% gewijzigd door ZieMaar! op 14-06-2024 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dt_swiss
  • Laatst online: 11:23
Keuzestress hier. Over een paar dagen op vakantie naar Livigno, neem denk ik de gravelbike mee met twee setjes wielen. (Of toch de racer....)

Iemand ervaring met de gravelbike in die omgeving? Is het überhaupt een beetje te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-10 18:06
dt_swiss schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:25:
Keuzestress hier. Over een paar dagen op vakantie naar Livigno, neem denk ik de gravelbike mee met twee setjes wielen. (Of toch de racer....)

Iemand ervaring met de gravelbike in die omgeving? Is het überhaupt een beetje te doen?
Ooit gewandeld daar en de ronde Bormio Zwitserland terug gemaakt 130km. Prachtige tocht. Meer dan dat is er volgens mij niet echt. Je moet voor een beetje asfalt fietsen de berg af en weer op. Het plateau zelf zul je vast wel snel gezien hebben. E.e.a aan offroad heb je er geloof ik wel (zelf nooit gegraveled daar maar 1 dag gewandeld).
De beste tip: kom er met een lege brandstoftank want het is daar door geen accijns echt 40 procent goedkoper tanken. (Maar dat wist je vast al wel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PietervSk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:25
Kroondomein en eigenlijk de hele Veluwe liggen er wel okay bij. Vandaag het stuk van de Green Divide gedaan tussen Ermelo en Zwolle; eigenlijk is het overal wel prima. Hier en daar mul, soms wat plassen, maar met een beetje gravelbanden kom je daar wel mee weg. Ik had vooral vandaag toen het bleef regenen dat aandrijflijn en remmen nogal geluid begonnen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
GerbenBK schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:13:
[...]

Altijd leuk om naar de Veluwe te gaan maar dat is toch ook niet nodig? :)

Hier kun je eindeloos op varieren en dan heb je ook nog de zuidkant tot aan Rhenen.

https://www.komoot.com/nl-nl/tour/925581768/zoom
Ik ben gewoon verwend.

En met 5x hetzelfde rondje bedoel ik ongeveer in lay-out hetzelfde. Ik ga eerst via het Gooi (en daar zoek ik nieuwe dingen) om dan via Soesterberg (maar niet altijd) de Heuvelrug op te fietsen, daar probeer ik ook wat dingen te vinden. Ik heb meer een issue met de feit dat 80% van de paden op de heuvelrug niet begaanbaar zijn voor fietsers, en wat wel mag is of voor mountainbikers of voor gepensioneerden op ebikes.
In de routes van Gijs Bruinsma kon ik zelf ook niet echt iets nieuws ontdekken. Maar als jullie wat ontzettend toffe routes tussen de 100-150k vanuit Utrecht weten, dan houd ik mij absoluut aanbevolen. Ik woon hier pas sinds November (en het weer moedigt 3x per week fietsen nu ook niet aan). Dus veel is nog onontdekt. Van de week keek ik mijn ogen uit toen ik door Oud-Loosdrecht fietste.

Ik ben wel oprecht blij dat ik in Utrecht woon en niet nog verder westelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWXjCJ6nOX3Jsh_vUUNgcRt12I0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zrtemhucsJhtBldYOIO4yITm.png?f=fotoalbum_large

Maar dat gaat er vanuit dat ik ook daadwerkelijk ga fietsen, ik keek vanochtend naar buiten en dacht, ik laat het zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:23
Ik ben opzoek naar een achter bagagedrager voor op mijn Cube Nuroad voor twee fietstassen. Volgens Cube zou deze op elke Nuroad passen maar ik heb helemaal geen montagepunten bij de steekassen. Ortlieb heeft bijvoorbeeld wel een oplossing met een adapterset.

Hier iemand ervaring met een bagagedrager op een Nuroad en/of een mooie oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JjRTabNH46SW4AC9FOw1zoExaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cKs4ZfMZbVsMc0ZvBBzDpgD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:04
GoEV6 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:30:
Ik ben opzoek naar een achter bagagedrager voor op mijn Cube Nuroad voor twee fietstassen. Volgens Cube zou deze op elke Nuroad passen maar ik heb helemaal geen montagepunten bij de steekassen. Ortlieb heeft bijvoorbeeld wel een oplossing met een adapterset.

Hier iemand ervaring met een bagagedrager op een Nuroad en/of een mooie oplossing?

[Afbeelding]
Bij mijn nuroad zaten de montage punten aan de binnenkant van het frame net boven de assen op de buis die naar boven toe loopt.

Nu op m'n 3T een erg tevreden gebruiker van http://tailfin.cc

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-10 14:02
...Volgens Cube zou deze op elke Nuroad passen maar ik heb helemaal geen montagepunten bij de steekassen...

[Afbeelding]
Op mijn nuroad race 21 FE zat deze erbij. Deze kan je monteren aan de binnenkant

[ Voor 0% gewijzigd door yozgoesdigital op 16-06-2024 00:32 . Reden: Kleine correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Wat een gek ontwerp, hoe blijft hij rechtop zonder spatbord? Geen bevestiging aan de zadelpen bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
Kiwi_Kevin schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:05:
Wat een gek ontwerp, hoe blijft hij rechtop zonder spatbord? Geen bevestiging aan de zadelpen bijvoorbeeld.
Onder/in het spatbord zit een metalen strip om te verbindingen met de zadelpen. Ik moet een dezer dagen de drager er weer op zetten voor een kort kampeer tripje. Ik zal eens kijken of je deze ook kan installeren zonder spatbord (dat zal dan wel met metalen strip zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:19
Als ik de verhalen van gisteren over de Drenthe 200 zo hoor was het een behoorlijke modderpoel. Over een maand staat voor mij de Gravel150 op de programma. Beide routes gaan grotendeels door hetzelfde gebied, wordt over dezelfde paden gereden? Of is de gravel150 meer "hard" gravel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
yozgoesdigital schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:57:
[...]

Op mijn nuroad race 21 FE zat deze erbij. Deze kan je monteren aan de binnenkant
Ik zie het nu ook idd. Mooi weggewerkt 😀. Op de site staat tot max 40 mm banden. Ik heb 44 mm banden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald_B
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:49
YLMOSE schreef op zondag 16 juni 2024 @ 09:50:
Als ik de verhalen van gisteren over de Drenthe 200 zo hoor was het een behoorlijke modderpoel. Over een maand staat voor mij de Gravel150 op de programma. Beide routes gaan grotendeels door hetzelfde gebied, wordt over dezelfde paden gereden? Of is de gravel150 meer "hard" gravel?
Gisteren was de Bartje 200. Een totaal ander parcours dan de Gravel onefifty in een ander deel van Drenthe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wiely
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-10 21:32
Hier ook tevreden van tailfin, nog een ortlieb drybag erbovenop (tent)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqmCegJAI06TUOpgIEIStFoRfik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rFKaywvkfWBQ1DCtuEcPYV0E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Laatst online: 20-10 16:48
Wiely schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:38:
Hier ook tevreden van tailfin, nog een ortlieb drybag erbovenop (tent)

[Afbeelding]
Voelt zoiets niet topzwaar aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yozgoesdigital

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hphU_USy3J3nbztZqUOxCS0OY2E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zKCIpPOx1zXcAuZuoi94gE84.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMiM_nPMcgayXGvDPX0cdPOmbPo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wKrLCw9LRVspLy59sxS9rU0B.jpg?f=fotoalbum_tile

Nog even een update: de metalen strip zit met het spatboard mooi weggewerkt. Eventueel is deze ook los te halen. Er staat ook een nummer op, maar met dat artikel nr kwam ik nog niet op reserve onderdelen uit, maar misschien wordt het rek geleverd met de stel strip.
De 'pootjes' van het bagagerek zitten aan de binnenkant. Deze zaten bij afgeleverd met gare inbus boutjes :( (m4 metaalschroef 12mm) Ik heb net een voorraadje besteld met Torx, misschien dat dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
yozgoesdigital schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:06:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Nog even een update: de metalen strip zit met het spatboard mooi weggewerkt. Eventueel is deze ook los te halen. Er staat ook een nummer op, maar met dat artikel nr kwam ik nog niet op reserve onderdelen uit, maar misschien wordt het rek geleverd met de stel strip.
De 'pootjes' van het bagagerek zitten aan de binnenkant. Deze zaten bij afgeleverd met gare inbus boutjes :( (m4 metaalschroef 12mm) Ik heb net een voorraadje besteld met Torx, misschien dat dat beter gaat.
Heb je ook een foto waarbij alles gemonteerd is? En passen 44 mm banden denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
GoEV6 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:45:
[...]

Heb je ook een foto waarbij alles gemonteerd is? En passen 44 mm banden denk je?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cABG6cJnX5EFNOaIrDjBLu5nHEw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSjqoZ7peBz8BwyVBPxhSlnu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6HBC_aN4vwvOc0SgRmThMHbPTs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qbx7GNG1ZXtYlHO0UhqY4Ne3.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit is met de 40mm G-one banden en stock velgen van het 2021 model. Er is nog wel wat speling en ik denk dat het wel moet lukken, maar geen garanties. Ik heb zelf geen bredere bandjes liggen, maar hoor graag jouw bevindingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiely
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-10 21:32
RobNemoo schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:53:
[...]

Voelt zoiets niet topzwaar aan?
Je voelt dat je massa meesleurt achteraan, zeker met een fles water van 2kg.

Het is de beste manier om zonder framemounts zoiets te doen.

Binnenkort mee bikepacken, dan heb er meer ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Wiely schreef op maandag 17 juni 2024 @ 06:58:
[...]
Het is de beste manier om zonder framemounts zoiets te doen.
Je hebt pannier mounts voor een Tailfin, dan zit je gewicht veel lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
  • Laatst online: 17:06
Doordat gewicht op de achteras komt ipv aan je zadel hangt, is tailfin al een stuk fijner dan een zadeltas vind ik.
Het blijft echter optimaal om niet teveel in die tas te proppen, ook bv. bij een dropper blijft zoiets functioneel dan.
Als je veel mee wil ben je beter af met panniers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Je moet bij bochten wel rekening houden met gewicht wat aan achterkant hangt.
Maar stuk beter dan zo'n zwabber tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
yozgoesdigital schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:12:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Dit is met de 40mm G-one banden en stock velgen van het 2021 model. Er is nog wel wat speling en ik denk dat het wel moet lukken, maar geen garanties. Ik heb zelf geen bredere bandjes liggen, maar hoor graag jouw bevindingen.
Dank weer _/-\o_ . Ik zie volgens mij geen bagagedrager en daar ging het mij juist om, of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
GoEV6 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:44:
[...]

Dank weer _/-\o_ . Ik zie volgens mij geen bagagedrager en daar ging het mij juist om, of kijk ik verkeerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hphU_USy3J3nbztZqUOxCS0OY2E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zKCIpPOx1zXcAuZuoi94gE84.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6HBC_aN4vwvOc0SgRmThMHbPTs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qbx7GNG1ZXtYlHO0UhqY4Ne3.jpg?f=fotoalbum_tile

De bagage drager zelf zit ruim genoeg op de meeste punten. Het punt het dichtst bij de band komt zal die verbindende strip zijn. Op deze twee eerder gedeelde foto's zie je dat detail. Wellicht kan je zonder spatbord ook nog wel wat spelen met de afstandhouders om nog wat meer ruimte te maken.
Ik ben nu niet in de buurt van mijn fiets, maar met dit plaatje van internet ze je hoe het gehele rek geposioneerd is. De verbindings strip zit bij de versmalling achter de zadelpen) Mocht je nog specifiekere info nodig hebben stuur me even een DM:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mantel.com/images/product.php?image_id=206802&w=2000&h=2000&c=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Laatst online: 24-10 19:09
Weet niet of technische vragen ook mogen maar ik breek me hier al een uurtje het hoofd over. Ik heb mijn wiel laten reviseren (lagers en body vervangen) bij de lokale fietsboer. Afgelopen weekend terug gekregen en wilde hem nu erin hangen.

Lijkt wel of 'ie iets te kort (smal) is. End caps zitten erop, dat is het niet. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Het andere wiel (heb twee sets) past prima en deze deed dat ook altijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wp2DCXGIwgcgu3uYuZyDsfH1row=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3U81UWgU6d35Dv37q2aGqfy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaaas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-10 08:55
Voor de zekerheid meet de breedte van de naaf en check of die is wat het moet zijn. Ik gok 142mm. Als het minder is gok ik dat de fietsenmaker iets vergeten is terug te stoppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-10 18:06
Dat kan toch bijna niet? Die as-buis is 1 deel dacht ik en loopt door de as van het wiel. Denk dat je er nooit eerder op hebt gelet en het je nu opvalt. Bij mijn voorwiel zit er wel veel meer ruimte tussen. Gewoon de steekas erin, aandraaien en de flex in het frame maakt hem weer mooi aansluitend. Als de schijfrem/caliper uitlijning ook nog passend is dan zou er al helemaal niks mis moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
HBSVDK schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:46:
(...)
Gewoon de steekas erin, aandraaien en de flex in het frame maakt hem weer mooi aansluitend.
(...)
Lijkt mij ook.
Mijn vork is ook aanzienlijk breder dan de steekas wanneer die niet aangedraaid is.
Bij het aandraaien zie je de vork smaller worden.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaas
De as in je naaf heeft niet de volledige lengte deze word aangevuld met de encaps.
Je wilt dat de endcaps tegen de binnenring van je lager aan gedrukt zitten op het moment dat je steekas aangedraaid hebt. Om er zeker van te zijn dat de endcap tegen het lager aan zit zorg je er voor dat het uit einde van de as vrij is van de endcap. In theorie kan de endcap dus nog een stukje verder op de as als het lager niet in de weg zou zitten. Uiteraard hoeft dit stukje speling maar een paar tienden mm te zijn. Maar het is maar net wat de naaf bouwer bedacht heeft en ik moet zeggen dat ik al heel wat belachelijke constructies ben tegen gekomen.

Ook een leuke optie is linker en rechter endcaps verwissellen alleen dan wordt ie breder en je kunt ook nog verkeerde endcaps er opzetten die qua diameter passen maar qua lengte niet juist zijn, dan kan ie zowel breder als smaller worden. Er zijn genoeg manieren om je naaf breedte te verprutsen.

Bij naven met cup cone lagers is de naaf breedte afhankelijk van hoe ze ze afstelt, maar ook dat gaat om tienden mm's als je het correct doet. Maar er zit in bijv een xt naaf ruim 2mm slack in de endcap aan de niet disc kant.

Nu moet ik zeggen dat het aannemelijker is dat je frame aan de brede kant is, maar om er zeker van te zijn dat je niet gek bent is het een kleine moeite om ff een schuifmaat op je naaf te zetten.

Voor wat context wat een redelijke afwijking is. De laatste 10 naven die ik gemeten hebben wijken +0.2 tot en met +0.4 mm af.

[ Voor 15% gewijzigd door kaaas op 18-06-2024 15:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-10 12:58
Zo. Ik heb die k-l-o-t-e Topstone verkocht. Ik had in de advertentie vrij duidelijk gemaakt wat er allemaal mis is met die fiets (eigenlijk alles). Verbazend wat er nog op geboden werd.

Als klap op de vuurpijl liep het achterwiel compleet vast toen ik hem de schuur uit duwde voor de verkoop. Geen idee wat er nu weer aan de hand was. Ik had in de advertentie al duidelijk gemaakt dat de wielen onbruikbaar waren, de koper had er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaas
Nu ben ik wel benieuwd wat was er mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:06
kaaas schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:09:
supersoco 80 in Het grote gravelbike topic (Deel 1)

[ Voor 3% gewijzigd door MaSw85 op 18-06-2024 15:13 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
kaaas schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:09:
Zie de reacties hieronder. Alles dus.

Ik rij nu al een tijde op de opvolger: Een Orbea Terra. Dag en nacht verschil. De Orbea is echt een fantastische fiets. (veel) Wendbaarder, (veel) sneller, (veel) comfortabeler, geeft (veel) meer vertrouwen en er is nog steeds niets kapot gegaan bij een kilometerstand waarbij de de halve Topstone al minimaal 1x vervangen was.

Cannondale reageert nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaas
Dat is niet best wat ik zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
kaaas schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:35:
Dat is niet best wat ik zo lees.
Het was dan ook een fors frustrerende ervaring. Helaas staat er nog een topstone in de schuur (carbon 3) waarvoor we inmiddels hard op zoek zijn naar een nieuwe set wielen (tips welkom) omdat die nauwelijks lopen (600km op de teller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:10
Ik heb nu bijna 5.000 kilometers gereden op mijn Topstone (waar ik de eerste 2,5k ver over het gewicht limiet zat en nu gelukkig niet meer :) ).

Omdat de voorbladen nu ook versleten zijn en de trapas geluid maakte heb ik besloten deze te vervangen door een GRX crankset en trapas (welke er in mijn mening wel op hadden moeten zitten bij aanschaf).
Verder heb ik een wiellager moeten vervangen omdat deze toch wel echt ook teveel geluid maakte en versleten was. Gebruikelijke slijtage zoals ketting en cassette neem ik dan nu niet mee, die heb je op elke fiets met deze omstandigheden en kilometers.

Volgend jaar staat op de planning om een nieuwe fiets erbij te kopen, deels omdat ik nu beter weet wat ik wel en niet wil op een gravel fiets. De Topstone was mijn eerste "sportieve" fiets ooit, zal het opnieuw een Cannondale worden, geen idee maar dit alles is nog geen reden het merk te ontwijken eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
Linkser schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:41:
Ik heb nu bijna 5.000 kilometers gereden op mijn Topstone (waar ik de eerste 2,5k ver over het gewicht limiet zat en nu gelukkig niet meer :) ).

Omdat de voorbladen nu ook versleten zijn en de trapas geluid maakte heb ik besloten deze te vervangen door een GRX crankset en trapas (welke er in mijn mening wel op hadden moeten zitten bij aanschaf).
Verder heb ik een wiellager moeten vervangen omdat deze toch wel echt ook teveel geluid maakte en versleten was. Gebruikelijke slijtage zoals ketting en cassette neem ik dan nu niet mee, die heb je op elke fiets met deze omstandigheden en kilometers.

Volgend jaar staat op de planning om een nieuwe fiets erbij te kopen, deels omdat ik nu beter weet wat ik wel en niet wil op een gravel fiets. De Topstone was mijn eerste "sportieve" fiets ooit, zal het opnieuw een Cannondale worden, geen idee maar dit alles is nog geen reden het merk te ontwijken eerlijk gezegd.
Ik zou echt wat breder kijken. Ik had pas ècht door hoe slecht de topstone was na de eerste echte rit op de Terra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:10
supersoco80 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:45:
[...]

Ik zou echt wat breder kijken. Ik had pas ècht door hoe slecht de topstone was na de eerste echte rit op de Terra.
Ik heb wel op andere fietsen gezeten hoor, het is denk ik gewoon perspectief wat jou parten speelt.
Het frame is solide, de rest blijft toch onderhevig aan slijtage en zeker bij gravel fietsen....
Ik ken verhalen van gescheurde Scott frames en vastlopende drivetrains van andere binnen mijn "fiets"groep.

De Topstone's hebben niet de meest sportieve geometrie, was voor mij als absolute beginner juist erg fijn.
Zal ik naar iets sportievere fietsen willen, dat denk ik wel inmiddels maar de Topstone krijgt dan bestemming bikepack/vakantie fiets 8) maar eerst nog een jaartje door en er staan pittige tochten op de planning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaaas
@supersoco80
Qua wielen is het moeilijk iets aan te raden. Het hangt van je eisen, totaal gewicht en budget af.

Als het om heel blijven met gaat:
Kwaliteitsnaven bijv dt-swiss 350/240 of een shimano xt als je bereid bent onderhoud te doen aan de lagers.
Zware alu velgen of relatief "zware" carbon velgen.
32 spaken achter voor 28.
dt-swiss, sapim of pillar spaken.
bronzen nippels

Ik heb veel wielen gesloopt, maar tegenwoordig rij ik xt naven met chinese carbon velgen die ik op allerlei vreselijke manieren mishandeld heb en ze blijven maar heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Vraagje, gezien er geen bikepacking of fietsvakantie topic is.. Als je 4 dagen gaat fietsen, hoeveel fietsbroeken neem je dan mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Kiwi_Kevin schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:40:
Vraagje, gezien er geen bikepacking of fietsvakantie topic is.. Als je 4 dagen gaat fietsen, hoeveel fietsbroeken neem je dan mee?
Ik neem er doorgaans 2 mee, en dan bij voorkeur 2 'verschillende' zodat ik niet dag in/dag uit precies dezelfde naden voel, al zal dit met 4 dgn wel loslopen.

Bovendien kampeer ik meestal, en dan is het drogen van je broek niet altijd makkelijk. Ik haat lange dagen fietsen met een natte zeem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaaas
Grappig ik doe precies het zelfde 2 verschillende broeken om te voorkomen dat ik me ergens aan irriteer. Ik hou meestal max 3 dagen per broek aan. Behalve als het heel erg slecht weer is dan wissel ik sneller. Met een max van 2 broeken in de hoop dat ik er 1 weer schoon en droog krijg binnen die 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Ok dat was mijn idee ook, eentje dragen en eentje drogen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik neem gewoon voor iedere 2 dagen een broek mee. Thuis was ik de broeken weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoEV6
Moest gelijk denken aan de trip van Laurens ten Dam. 2 broeken voor 4400 km.

En wel een leuk idee om een apart bikepacking topic te starten.

[ Voor 9% gewijzigd door GoEV6 op 18-06-2024 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
foutje

[ Voor 97% gewijzigd door GoEV6 op 18-06-2024 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
2, hebben we het vorige week ook nog over gehad volgens mij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

hoi1234 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:34:
Ik neem gewoon voor iedere 2 dagen een broek mee. Thuis was ik de broeken weer.
Wedden dat je dat alleen doet voor korte tripjes 8)
GoEV6 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:39:
[...]

Moest gelijk denken aan de trip van Laurens ten Dam. 2 broeken voor 4400 km.
Ik heb ook wel eens een trip van 6700km gefietst (niet in het tempo van LtD), en had er ook maar 2 bij...

Veel meer broeken meesjouwen neemt al snel teveel ruimte in. Met afspoelen onder de douche kom je verrassend ver...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
Bestaat wel: Het grote Bikepacking Topic

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Polariteit schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:41:
[...]

Wedden dat je dat alleen doet voor korte tripjes 8)

[...]

Ik heb ook wel eens een trip van 6700km gefietst (niet in het tempo van LtD), en had er ook maar 2 bij...

Veel meer broeken meesjouwen neemt al snel teveel ruimte in. Met afspoelen onder de douche kom je verrassend ver...
Ben tot nu toe 7-8 dagen maximaal weg geweest. Dus als dat kort is, dan ja.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wari42
Gisteren 100k gravel gedaan op het kroondomein. Mooie route en 100k onverhard!! Wel paar keer anders moeten rijden omdat paden van originele route waren dichtgegroeid. Heerlijk rustig daar ben denk ik op 100k geen 10 mensen tegengekomen, al is het mss in het weekend wel stukje drukker. Een echte aanrader wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
wari42 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:29:
Gisteren 100k gravel gedaan op het kroondomein. Mooie route en 100k onverhard!! Wel paar keer anders moeten rijden omdat paden van originele route waren dichtgegroeid. Heerlijk rustig daar ben denk ik op 100k geen 10 mensen tegengekomen, al is het mss in het weekend wel stukje drukker. Een echte aanrader wat mij betreft
Gpx altijd welkom 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
wari42 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:29:
Heb daar in het weekend een aantal keer gefiets en ook dan is het heerlijk rustig. Je komt idd bijna niemand tegen. Heerlijk na een werkweek wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:40
supersoco80 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:33:
[...]

Zie de reacties hieronder. Alles dus.

Ik rij nu al een tijde op de opvolger: Een Orbea Terra. Dag en nacht verschil. De Orbea is echt een fantastische fiets. (veel) Wendbaarder, (veel) sneller, (veel) comfortabeler, geeft (veel) meer vertrouwen en er is nog steeds niets kapot gegaan bij een kilometerstand waarbij de de halve Topstone al minimaal 1x vervangen was.

Cannondale reageert nergens op.
Ik heb ook zo’n terra. Ik ben heel blij met de geometrie en het gevoel van de fiets.
Na een wintertje gravellen heb ik wel de balhoofdlagers en trapaslagers vervangen. Zelf gedaan, dus kost alleen materiaal. Ook niet gek met al die modder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
bas-r schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:17:
[...]

Ik heb ook zo’n terra. Ik ben heel blij met de geometrie en het gevoel van de fiets.
Na een wintertje gravellen heb ik wel de balhoofdlagers en trapaslagers vervangen. Zelf gedaan, dus kost alleen materiaal. Ook niet gek met al die modder :)
Gisteren een nieuwe wielset gehaald voor de topstone van mijn vriendin. 600 km en de lagers en hub waren gaar. Mooi setje dat swiss gr1600 in de aanbieding gevonden, du oude wielen eruit. Wat meteen opviel: balhoofd lager is ook gaar. Als je de fiets schuin houdt zonder voorwiel draait het stuur gewoon in stapjes ook opzij.

600 km vanaf nieuw.

De Terra is op banden na met veel ruwer gebruik en 3x de kilometera nog steeds helemaal origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Vandaag weer eens wat meer naast & boven Luik rondgefietst, en hier en daar was de sfeer erg "Fallout" om het zo maar eens te zeggen. (Op een gegeven moment stonden twee lichtbruine koeien zelfs zo dat het een koe met twee koppen leek...).

Al met al wel erg blij dat ik met de gravelbike weinig zorgen hoef te hebben over wegdek en zo, maar ik heb hier en daar wel wat gelopen (op steile afdalingen over abominabele/deels weggeslagen paden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
Weet iemand (miss @Mistraller of @klaaas ) of je die geile strecke ook in de andere richting kunt fietsen?
Of zit je dan misschien met (eenrichtings) mtb paden? 🤔
Weet niet in hoeverre komoot dat aangeeft.

[ Voor 11% gewijzigd door rinslll op 24-06-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietervSk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:25
rinslll schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:34:
Weet iemand (miss @Mistraller of @klaaas ) of je die geile strecke ook in de andere richting kunt fietsen?
Of zit je dan misschien met eenrichtings mtb paden? 🤔
Weet niet in hoeverre komoot dat aangeeft.
Ik heb toevallig zaterdag het gedeelte van Nijmegen tot Sittard gedaan. Het grootste gedeelte was zo rustig dat ik verwacht dat je uberhaupt niemand tegenkomt. Er zitten echter inderdaad wel een aantal stukken MTB-route in die naar ik dacht eenrichtingsverkeer zijn. Komoot geeft die niet direct aan als je de route omdraait, en ik weet ook niet direct uit m'n hoofd waar ze in het parkoers zitten.
Daarnaast; het ligt er grotendeels fantastisch bij, maar hier en daar is het nog wel glibberen over modderige bospaden.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:04
Afgelopen zaterdag op de fiets gestapt om mezelf is uit te dagen in het kader van rond de langste dag is dit misschien wel leuk. Route van circa 150km ingeladen vanuit het westen naar het oosten en waar het ging gravelstroken/bospaden enz. toegevoegd en opgestapt met het idee ik merk wel wanneer het lichaam begint te sputteren en dan de trein terug naar huis te nemen.

tot Lage Vuursche had ik het idee dat alles op rolletjes liep, voor mijn doen een lekker tempo aan kunnen houden en beetje op de hartslag letten zodat het kaarsje niet meteen uit zou gaan. Hier gestopt voor de lunch en kwam iets lastiger op gang daarna maar de paden die ik tegenkwam waren heerlijk. Sommige bospaden nog wel echt plassen/stukken bagger/modder van tientallen meters lang en alleen maar de keus hebben rechtdoor want de zijkanten zijn bomen. Op 1 van die stukken nog even geknuffeld met een boom na een glijpartijtje.

Na de lunch nog even gestopt in Woudenberg voor een softijsje (begon het beetje zat te worden en dacht misschien is een kleine pauze wel fijn) Hierna weer heerlijk door gepeddeld op een wat lager tempo maar nog steeds het idee hebbende van einde route ga ik wel halen :)

Helaas rond km 100 begonnen m'n voeten pijn te doen en dat bleef aanhouden dus gekeken waar er een IC station lag om de trein in te stappen. Ede-Wageningen werd het einddoel voor de dag dus. Uiteindelijke 113km afgelegd met circa 25% overhard/gravel (m'n langste rit tot nu toe) met een goede glimlach en een fiets die een poetsbeurt kon gebruiken.
Zondag en vandaag wel wat stijfjes en een beetje spierpijn maar een stuk minder dan verwacht.

Volgende keer toch maar is kijken of ik nog verder kan komen.

https://www.strava.com/activities/11712557196
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24y1lyvE102SiWiVZTkAjoRE5f0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CkD74yPVVIjT2EPqaI8EEXr1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/War6hkO94uCyh9CllKf_rnXFQzw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSuQr3ohwGjkSoQlIjetf1U3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqTgzV1FVFKi3hQK3uCgerCB8EU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQfvrxnIoceW0OnwsEwEVc69.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9Y0_AfdkBtkkAkaB-JYmQvbMu8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pfTreoGOzgJOTwxku0zITBzU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyHAREEEADFPHOZtNdvHLODOXTk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBkow1LEFDOdcxtXBiNi3PJf.jpg?f=fotoalbum_tile

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Pagina: 1 ... 56 ... 88 Laatste