Hij wil.
Ja, vrijwel nergens kom je op 1 richtingspaden. Zo uit het hoofd kan ik 2 plekken bedenken. Een klim bij Watersley in Sittard (maar er zijn alternatieve manieren om omhoog te komen) en er is echt een heel klein stukje MTB pad langs Groesbeek, maar die kan je ook heel gemakkelijk vermijden.
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Top, dankje. Goed te weten.Yakolev schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:02:
@rinslll
Ja, vrijwel nergens kom je op 1 richtingspaden. Zo uit het hoofd kan ik 2 plekken bedenken. Een klim bij Watersley in Sittard (maar er zijn alternatieve manieren om omhoog te komen) en er is echt een heel klein stukje MTB pad langs Groesbeek, maar die kan je ook heel gemakkelijk vermijden.
Sorry, bedoelde jou ook ipv @Mistraller 😬😅
Ik dacht al, ik heb wel een MTB maar ik doe altijd rondjes in de regiorinslll schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:07:
[...]
Top, dankje. Goed te weten.
Sorry, bedoelde jou ook ipv @Mistraller 😬😅
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Andere vraag. Zijn er mensen in de Dordogne geweest met de gravelbike? Ik neem sowieso m'n racer mee, maar twijfel of het nog leuk is om daar ook de gravel te hebben. Ik sta in de omgeving van Sarlat-la-Caneda.
[ Voor 48% gewijzigd door Jwlb op 25-06-2024 16:09 ]
Ok.
Ik dacht via fietserspad (pieterpad dus) naar t zuiden en via geile strecke naar huis.
Grapj0n 😉
(Te weinig tijd voor)
Heb je hier een gpx/komoot linkje van?Jwlb schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:07:
Ik heb de Geile Strecke andersom gedaan, inderdaad op 2 plekken de route aangepast, verder geen problemen gehad.
Heb eventueel wel komoot linkjes voor je, maar wij hebben de route in 2 delen gesplitst en daarnaast nog in Venlo een omleiding naar het hotel toe. Je bent er sneller met de twee suggesties Yakolev even te verwerken in komoot.
[ Voor 26% gewijzigd door Jwlb op 26-06-2024 08:46 ]
Ik kan je (eindelijk) in één ding gelijk geven; mijn achtervelg heeft scheurtjes bij een van de nippels.supersoco80 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:54:
[...]
Gisteren een nieuwe wielset gehaald voor de topstone van mijn vriendin.
Valt gewoon onder garantie en ik krijg een nieuwe velg vanuit de fietsenwinkel
600km:Linkser schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:01:
[...]
Ik kan je (eindelijk) in één ding gelijk geven; mijn achtervelg heeft scheurtjes bij een van de nippels.
Valt gewoon onder garantie en ik krijg een nieuwe velg vanuit de fietsenwinkel
https://streamable.com/qcau27
Dat herken ik totaal niet, behalve dat mijn lagers wel vervangen zijn paar weken terug.
Ik geef je alleen gelijk over het scheuren van de WTB velgen waar eigenlijk Cannondale niet verantwoordelijk voor is (garantie loopt via WTB), behalve dat ze op basis van de ervaring kunnen besluiten om ze er niet mee te leveren.
Voorlopig kan ik straks weer een jaar verder met een gratis nieuwe velg
Dat is mooi voor je. Tot nu toe is het hier drama met 2 uit 2 Topstones.Linkser schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:43:
[...]
Dat herken ik totaal niet, behalve dat mijn lagers wel vervangen zijn paar weken terug.
Ik geef je alleen gelijk over het scheuren van de WTB velgen waar eigenlijk Cannondale niet verantwoordelijk voor is (garantie loopt via WTB), behalve dat ze op basis van de ervaring kunnen besluiten om ze er niet mee te leveren.
Voorlopig kan ik straks weer een jaar verder met een gratis nieuwe velg
Ik twijfel tussen 36t of 54t.
Ook vind ik de originele DT-Swiss setjes aan de prijs.
Dus welke keuze zouden jullie maken?
En heeft iemand ervaring met Chinese kloon merken zoals ZTTO?
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Chinees/ZZTO geen ervaring mee… de ratchets zijn aan de prijs maar als je een mooie wielset hebt, al dan niet in carbon, zou ik hier niet op besparen
[ Voor 6% gewijzigd door RR46 op 27-06-2024 18:30 ]
De stilste zou mijn voorkeur zijn.magic_nl schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:57:
De naaf van m’n Grail bevat nú een 18t Ratchet. Ik overweeg (vooral vanwege het geluid) die te vervangen.
Ik twijfel tussen 36t of 54t.
Ook vind ik de originele DT-Swiss setjes aan de prijs.
Dus welke keuze zouden jullie maken?
En heeft iemand ervaring met Chinese kloon merken zoals ZTTO?
Dat harde geratel is echt niet om aan te horen.
Ik vind de 18T juist te stil.steel123 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:36:
[...]
De stilste zou mijn voorkeur zijn.
Dat harde geratel is echt niet om aan te horen.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Ik heb geen ervaring met de Chinese ratchets in een dt Swiss naaf. Maar ik heb wel ervaring met Chinese naven met ratchets. Let wel dit zijn geen budget naven. Sterker nog ik denk dat ze op het zelfde niveau of beter zijn dan dt Swiss. Die ratchets zijn echt top.RR46 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:24:
Heb ze alle 3, is natuurlijk geheel persoonlijk, maar 54 is nogal aanwezig… (en heb ik in de mtb) voor gravel vind ik 36 meer dan prima (zowel het geluid als de techniek).
Chinees/ZZTO geen ervaring mee… de ratchets zijn aan de prijs maar als je een mooie wielset hebt, al dan niet in carbon, zou ik hier niet op besparen
Je zou het kunnen proberen. Ik zou het alleen niet doen als je dt Swiss exp naven hebt. De nauw keurigheid van de rachet komt nogal precies bij de exp naven. Dt Swiss had daar zelf al moeite mee om het goed te doen.
Mijn vakantie zit er aan te komen en met maar 1 plugje over en nergens meer te bestellen, twijfel ik of ik toch maar voor een alternatief moet gaan.
Een paar weken terug op voorraad bij Mantel. En afgelopen week bij Bike24. Zet daar een alert aan met je email adres en bestel direct zodra het bericht binnenkomt.silencedead schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 16:32:
Wat is een goed alternatief voor dynaplugs?
Mijn vakantie zit er aan te komen en met maar 1 plugje over en nergens meer te bestellen, twijfel ik of ik toch maar voor een alternatief moet gaan.
Niet wachten totdat je voorraad bijna op is.
Mantel gaf aan levering deze week en is nu alweer verschoven naar week van 8 juli...
Daarom een alternatief dat ik in ieder geval iets heb (en wat ook werkt.)
https://www.decathlon.nl/...tubeless-mtb/_/R-p-326972
Twee maanden geleden vond ik het tijd voor een upgrade van mijn wielen. Ik reed op de standaard (aluminium) wielen die bij mijn gravelfiets zaten. Al ruim 5000 km. Maar aangezien iedereen altijd zo lovend is over goede wielen, keek ik al een tijdje naar nieuwe wielen. Zo lees je regelmatig opmerkingen als 'de beste investering' en 'een wereld van verschil'.
Ik heb voor zowel mijn gravel als mijn racefiets nieuwe wielen gekocht. Beide van FFWD. Voor mijn racefiets de Ryot 44 en voor mijn gravel de Drift.
Mijn ervaring na 2 maanden gebruik: ze zien er vooral erg mooi uit. Merk ik nou grote verschillen in rijervaring? Nee, niet echt. Of misschien zelfs helemaal niet. Misschien dat je wat verschil merkt als je echt op je pedalen gaat staan en volle bak aanzet, dat ze wat stijver aanvoelen. Of in de bochten. Maar verder? Is het deze investering waard? Ach... onze hobby kost geld en ze zien er gewoon veel mooier uit, maar voor de rijervaring of 'harder gaan' is er m.i. geen enkel effect.
Meer met deze ervaringen? Want ik lees echt vooral hele tevreden mensen die wielen uit dit segment gekocht hebben.
(deze post heb ik ook in het wielrentopic geplaatst, aangezien daar toch soms wel andere ervaringen zijn en ik ook geïnteresseerd ben in de discussie daar)
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Twee maanden geleden vond ik het tijd voor een upgrade van mijn wielen. Ik reed op de standaard (aluminium) wielen die bij mijn gravelfiets zaten. Al ruim 5000 km. Maar aangezien iedereen altijd zo lovend is over goede wielen, keek ik al een tijdje naar nieuwe wielen. Zo lees je regelmatig opmerkingen als 'de beste investering' en 'een wereld van verschil'.
Ik heb voor zowel mijn gravel als mijn racefiets nieuwe wielen gekocht. Beide van FFWD. Voor mijn racefiets de Ryot 44 en voor mijn gravel de Drift.
Mijn ervaring na 2 maanden gebruik: ze zien er vooral erg mooi uit. Merk ik nou grote verschillen in rijervaring? Nee, niet echt. Of misschien zelfs helemaal niet. Misschien dat je wat verschil merkt als je echt op je pedalen gaat staan en volle bak aanzet, dat ze wat stijver aanvoelen. Of in de bochten. Maar verder? Is het deze investering waard? Ach... onze hobby kost geld en ze zien er gewoon veel mooier uit, maar voor de rijervaring of 'harder gaan' is er m.i. geen enkel effect.
Meer met deze ervaringen? Want ik lees echt vooral hele tevreden mensen die wielen uit dit segment gekocht hebben.
(deze post heb ik ook in het wielrentopic geplaatst, aangezien daar toch soms wel andere ervaringen zijn en ik ook geïnteresseerd ben in de discussie daar)
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Soms wel, soms niet. De overstap van de standaard wtb wielen naar dt swiss op de topstone van mijn vriendin is dag en nacht. Het gewicht scheelt weinig, maar de de body en lagers zijn veel beter, zelfs als je hem met de hand de garage uit duwt voel je het verschil al. De fiets stuurt ook scherper.Galois schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:02:
Zo... toch weer een post over wielen. Waar al zoveel over gezegd is, ook even mijn ervaring.
Op mijn trek top fuel de standaard erg zware wielen vervangen door 800 gran lichter en carbon. Fors verschil zou je zeggen. Eigenlijk merk je dat alleen als je hard moet sturen, dan stuur je merkbaar iets makkelijker. En ook hier zij de nieuwe wielen iets stijver, maar een fors verschil? Nee. Zou ik het nog een keer doen voor dat geld? Nee.
Als je van lage naar hoge aero velgen gaat merk je ook wel redelijk wat verschil. Maar het is allemaal vrij genuanceerd.
Wellicht ben je ook gewoon iemand die ‘weinig’ voelt? 😉. Welke verandering aan je fiets is wel echt merkbaar voor jou?
Hij kwam ook wel van een luxe alu setje af:Requiem19 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:40:
@Galois ik heb al eerder gezegd dat ik de stap van binnenbanden naar tubeless meer merkte dan een nieuwe wielenset.
Als je van lage naar hoge aero velgen gaat merk je ook wel redelijk wat verschil. Maar het is allemaal vrij genuanceerd.
Wellicht ben je ook gewoon iemand die ‘weinig’ voelt? 😉. Welke verandering aan je fiets is wel echt merkbaar voor jou?
Galois schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:32:
[...]
Lichter merk ik niet zo... Qua gewicht maakt het niet zoveel uit (mijn oude aluminium wielen waren 1565 gram en deze 1610, zelfs net iets zwaarder!).
[...]
Denk dat dát het is: ik ben niet zo gevoeligRequiem19 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:40:
@Galois ik heb al eerder gezegd dat ik de stap van binnenbanden naar tubeless meer merkte dan een nieuwe wielenset.
De overstap naar tubeless was wel erg duidelijk. En dan nog meer op mijn MTB. Op de racefiets eigenlijk niet. En op de gravel er tussenin
Zo lees je inderdaad ook dingen als ‘wereld van verschil’ als zadel 0,5 cm verplaatst wordt. Ik merk dat eigenlijk niet…
Nu al zin an.MiAnVaSa schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:25:
Komoot heeft deze week de lancering van Gravelroutes aangekondigd: dat zijn kant-en-klare gravelroutes, die door Komoot zelf gegenereerd worden op basis van de populairste onverharde paden.
https://www.instagram.com/la_komooterie/
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Denk dat hier voor het aller grootste gedeelte het antwoord in zit.guapper schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:13:
[...]
Hij kwam ook wel van een luxe alu setje af:
[...]
Die PR1600 zijn in mijn ogen een prima set, er is echt wel beter te koop. Maar hij is degelijk, te onderhouden, tubeless, zwaar maar niet extreem zwaar. Enige opmerking: qua interne breedte vind ik ze iets aan de smalle kant anno 2024.
Ik heb @ElGreco nooit als verkoop argument horen beweren dat hoge velgen sneller zijn
Dan heb je de laboratorium testen, dan zie je altijd "40 seconden voordeel over 40 kilometer bij gemiddeld 45 km/u", of te wel: dat ga ik ook nooit voelen.
Wat je in mijn ogen wel goed op kan merken: lichtere wielen (zeker het roterende massa deel), en intern bredere wielen. Maar wat dat betreft heb je ongeveer hetzelfde gekocht als dat je al had @Galois. (Looks zijn wel beter hé
Wat je niet gelijk kan merken bij een wielset is degelijkheid en onderhoudbaarheid. Hier is vaak veel te winnen op stockwielen (maar dus niet bij de PR1600). Maar de gevallen bij stockwielen van geknapte spaken, (haar)scheuren in velgen en naven die niet/slecht/duur te onderhouden zijn zijn talloos. Alleen merk je dat pas na X-tijd.
Daarnaast stijfheid.
Vroeger had je vaak zwabberwielen, want goedkoop en licht. Doordat je bij remmen de kracht overbracht van de band naar de velgrand ging het ook wel goed/bleef het heel*.
Tegenwoordig hebben we "allemaal" disc wielen, hier gaan je remkrachten via band, velg, spaken, via je naaf naar je remschijf. Hierdoor moeten veel sterkere wielen gebouwd worden (zeker voor), en is het zwabberen veel minder.
*Het bleef misschien wel heel, maar als je bij het aanzetten in een sprint je wiel zo vervormd dat het tegen je remblokjes aan komt. Dan is er zeker wat te winnen
Ah kijk! Dit is inderdaad met deze nieuwe wielen ook anders! Met die PR1600 hoorde ik mijn schijven licht schrapen als ik volle bak aanzette. Met deze wielen nietmhr-zip schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:19:
[...]
*Het bleef misschien wel heel, maar als je bij het aanzetten in een sprint je wiel zo vervormd dat het tegen je remblokjes aan komt. Dan is er zeker wat te winnen
Dat heeft precies niet te maken met je wielen.Galois schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:43:
[...]
Ah kijk! Dit is inderdaad met deze nieuwe wielen ook anders! Met die PR1600 hoorde ik mijn schijven licht schrapen als ik volle bak aanzette. Met deze wielen niet
Bij mij (Drenthe) staan ze er al 2 weken in. Zijn aardige routes, maar er zitten er ook een paar tussen met extreem veel asfalt terwijl echt letterlijk ernaast hele mooie offroad stukken zitten... Ik heb er dit weekend eentje gebruikt als basisrondje en ben daarna aan de slag gegaan om wat kleine omweggetjes en extra offroad toe te voegen.MiAnVaSa schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:25:
Komoot heeft deze week de lancering van Gravelroutes aangekondigd: dat zijn kant-en-klare gravelroutes, die door Komoot zelf gegenereerd worden op basis van de populairste onverharde paden. Ben benieuwd of ik hier in mijn streek leuke routes zal tegenkomen. Want heb het gevoel dat dit hier bijna niet mogelijk is.
Mijn eerste conclusie: verbetering --> ja, maar nog niet optimaal. Zelfde blijf ik vinden van de planner van komoot, die vaak liever de asfalt weg kiest dan de kleine paadjes door het bos
Als je hem op toerfietsen zet ipv op racefietsen dan gaat dat al een stuk beter naar mijn idee.B-Force schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:16:
[...]
Bij mij (Drenthe) staan ze er al 2 weken in. Zijn aardige routes, maar er zitten er ook een paar tussen met extreem veel asfalt terwijl echt letterlijk ernaast hele mooie offroad stukken zitten... Ik heb er dit weekend eentje gebruikt als basisrondje en ben daarna aan de slag gegaan om wat kleine omweggetjes en extra offroad toe te voegen.
Mijn eerste conclusie: verbetering --> ja, maar nog niet optimaal. Zelfde blijf ik vinden van de planner van komoot, die vaak liever de asfalt weg kiest dan de kleine paadjes door het bos
Niet? Waarmee dan wel?
(als je zo'n reactie geeft, dan had ik wel gelijk verwacht dat je uit zou leggen waar het dan wel door komt
Remschijf zit aan de naaf bevestigd. De flex die je ervaren hebt komt dus eerder uit de vork en klemming van het wiel in die vork, niet uit de spaken/velg.Galois schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:02:
[...]
Niet? Waarmee dan wel?
(als je zo'n reactie geeft, dan had ik wel gelijk verwacht dat je uit zou leggen waar het dan wel door komt)
[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 08-07-2024 18:34 ]
Had een route van Komoot van "the gravelracer".
Kwam wel aantal ebikers tegen maar een stuk minder dan vorige week donderdag op de Veluwe.
Ook meer bredere paden.
Aanrader 👌🏻
Komoot link naar de route
https://www.komoot.nl/tour/946991291?ref=atd
:strip_exif()/f/image/xAKHOu3N5OuxIdhPqmcWEHMs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wUOSV55pPEtSqqm6FdEKoolo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YUa8rKGXEi76HEQtXSp9BGoy.jpg?f=fotoalbum_large)
Gek dan. Blijkbaar zit dat schrapen er ook met deze wielen in en dacht ik dat het door de nieuwe wielen kwam dat het er niet meer zat. Zal er extra goed op letten de volgende keer.guapper schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:33:
[...]
Remschijf zit aan de naaf bevestigd. De flex die je ervaren hebt komt dus eerder uit de vork en klemming van het wiel in die vork, niet uit de spaken/velg.
Speling in de lagers kan ook voor het schrapen van je schijf zorgen.
Of je klauwen waren niet goed uitgeleind en matchen nu beter met de andere wielset.
Heb je een (komoot) route hiervan?rinslll schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:37:
Zo ik was vandaag gravelen in de Maasduinen, echt super daar.
Had een route van Komoot van "the gravelracer".
Kwam wel aantal ebikers tegen maar een stuk minder dan vorige week donderdag op de Veluwe.
Ook meer bredere paden.
Aanrader 👌🏻
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 105% gewijzigd door rinslll op 08-07-2024 22:40 ]
Zo heel veel flex zit hier ook niet in.guapper schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:33:
[...]
Remschijf zit aan de naaf bevestigd. De flex die je ervaren hebt komt dus eerder uit de vork en klemming van het wiel in die vork, niet uit de spaken/velg.
Als je geluid hebt, zijn de volgende 2 dingen als eerste verdacht:
- Remschijf krom of "slag"
- Remklauw niet goed uitgelijnd.
[ Voor 2% gewijzigd door mhr-zip op 09-07-2024 08:59 . Reden: Iets meer genuanceerd opgeschreven ]
Waar ik twee weken terug nog twijfelde om op de strandfiets te gaan vanwege de droogte, is het nu totaal omgeslagen qua weer. Komt ook nog een bak water aan Vrijdag.
Heb momenteel de Schalbe Bites op de gravelbike, maar wellicht toch maar (iedergeval) een voorband met wat meer grip/noppen.
Zijn er nog tips van de locals?
@rolandos582 gaat hem ook rijden en heeft al even verkend.YLMOSE schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:47:
Hier nog meer mensen die a.s. zaterdag de Gravel OneFitfy gaan rijden?
Waar ik twee weken terug nog twijfelde om op de strandfiets te gaan vanwege de droogte, is het nu totaal omgeslagen qua weer. Komt ook nog een bak water aan Vrijdag.
Heb momenteel de Schalbe Bites op de gravelbike, maar wellicht toch maar (iedergeval) een voorband met wat meer grip/noppen.
Ligt erg snel maar toch ook wel veel modder. Door wisselende ondergrond, asfalt, grind, zand, modder, bospaden is het moeilijk. Ik kies zelf voor 42mm pathfinders. Veelal hoor ik 45km schwalbe G one genoemd. Eigenlijk is er niet echt een keuze want het is voorkeur. Wil je zekerheid kies je idd iets met noppen maar met de rest komt dat ook wel goed. Welke wave start je?YLMOSE schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:47:
Thanks! Start in de Roze wave van 8:15. Wordt dus eerst een horde vrouwen inhalen die een paar minuten voor alle (niet-elite) mannen starten (vraag me af wat de logica daarvan is)..rolandos582 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:52:
[...]
Ligt erg snel maar toch ook wel veel modder. Door wisselende ondergrond, asfalt, grind, zand, modder, bospaden is het moeilijk. Ik kies zelf voor 42mm pathfinders. Veelal hoor ik 45km schwalbe G one genoemd. Eigenlijk is er niet echt een keuze want het is voorkeur. Wil je zekerheid kies je idd iets met noppen maar met de rest komt dat ook wel goed. Welke wave start je?
Ja, ik ga hem ook rijden. Ik start in de roze wave 8:15. Ik ga met panaracer gravelking banden rijden. Voor mij de allereerste gravelwedstrijd dus geen idee wat ik kan verwachten.YLMOSE schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:47:
Had wat verhalen op de instagram van Douwe Doorduin voorbij zien komen dat er veel water en modder ligt.
Ahja ik zit 8:10 wave 3/grijs. Past wel bij het tempoYLMOSE schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:21:
[...]
Thanks! Start in de Roze wave van 8:15. Wordt dus eerst een horde vrouwen inhalen die een paar minuten voor alle (niet-elite) mannen starten (vraag me af wat de logica daarvan is)..
Weerbericht was al beroerd, maar laatste 24u alleen nog maar slechter geworden. Wordt een veldslag morgenrolandos582 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:42:
[...]
Ahja ik zit 8:10 wave 3/grijs. Past wel bij het tempoBen heel benieuwd, het kan alle kanten op. We gaan het wel zien
Nu zie ik bij de as 2 opties staan:
- F.QR*100mm R.QR*135mm
- F.12*100mm R.12*142mm
Gaat om een setje van Elitewheels.
Van de andere kant: het zal niet zo druk zijn op het parcours als bij goed weer.YLMOSE schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:19:
[...]
Weerbericht was al beroerd, maar laatste 24u alleen nog maar slechter geworden. Wordt een veldslag morgen
Klopt maar mijn doel is kwalificeren, dat doen de snelste 25%. Dus hoe minder starters, hoe minder plekken die hierop recht geven.guapper schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:39:
[...]
Van de andere kant: het zal niet zo druk zijn op het parcours als bij goed weer.
Jij hebt vermoedelijk optie 2 nodig. Even de Thru-Axle specs van je fiets bekijken.Secsytime schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:38:
Ben aan het kijken naar een upgrade in wielen.
Nu zie ik bij de as 2 opties staan:Nu heb ik echt geen idee waar dit over gaat, hoe kan ik dit meten? QR staat voor quick release? Deze zitten niet op mijn huidige wielen dus dan zou het de andere zijn?
- F.QR*100mm R.QR*135mm
- F.12*100mm R.12*142mm
Gaat om een setje van Elitewheels.
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Gevonden, dank!Yakolev schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:52:
[...]
Jij hebt vermoedelijk optie 2 nodig. Even de Thru-Axle specs van je fiets bekijken.
Over smaak valt gelukkig niet te twisten.
Er bestaat de kans dat de band over de velg gaat.
Edit: overigens is er nog geen kogel door de kerk hoor, mogelijk wordt het een ENT setje voor wegbanden..
[ Voor 20% gewijzigd door Secsytime op 12-07-2024 13:47 ]
En je beperkt de keus in banden. Ik zou het niet aandurvenSecsytime schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:43:
[...]
Er bestaat de kans dat de band over de velg gaat.
Edit: overigens is er nog geen kogel door de kerk hoor, mogelijk wordt het een ENT setje voor wegbanden..
TraceVelo heeft sinds gister een review over de Velo Six Disc online staan: https://www.youtube.com/watch?v=V-xax4T-ABw
De laterale stijfheid van die wielen lijkt niet best. De constructie van de gravel six lijkt daarop volgens mij; ik zou dat zeker voor een gravelbike best spannend vinden.
Dramatisch ja, 40mm vandaag gevallen en het lag al best drassig. Dat gaat ook niet meer opdrogen. Het lijkt morgen zelf wel redelijk maarja de schade is al gedaanYLMOSE schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:19:
[...]
Weerbericht was al beroerd, maar laatste 24u alleen nog maar slechter geworden. Wordt een veldslag morgen
ik twijfelde nog of ik hem morgen zou doen, maar die twijfel is er niet meer hoorrolandos582 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:59:
[...]
Dramatisch ja, 40mm vandaag gevallen en het lag al best drassig. Dat gaat ook niet meer opdrogen. Het lijkt morgen zelf wel redelijk maarja de schade is al gedaanTwijfel om mij pathfinders weer te wisselen naar mijn mtb scorpions...
Gisteren na de middag en na de buien vertrokken naar Zwervengravel.
Onderweg gezien dat het vele water op veel plekken op de paden stond.
In de hoop dat het gisternacht wat zou wegtrekken en er vanochtend niet te veel zou vallen de tent opgezet.
Maar vannacht werd wel duidelijk dat het niet droger zou worden.
Na het ontbijt gaven de weerapps verschillende opties. Eerst vanaf 11u, toen 12u en uiteindelijk 14u zou het droog worden. Tussendoor zou het blijven miezeren.
De tent was door condens van binnen vochtig geworden en de fietsroutes zouden op z’n zachtst gezegd uitdagend zijn.
Een beetje nattigheid is niet erg, maar dit vond ik teveel. Ook het idee dat de tent misschien niet helemaal droog zou worden werkte mee aan mijn beslissing om naar huis te gaan.
Na lekker gedoucht te hebben ben ik met de auto de tent en overige spullen gaan ophalen.
Weten we dat ook weer. Ik vind fietsen en kamperen wel leuk, maar dan graag als het droog is.
:strip_exif()/f/image/vIQe0JvedFSVZVDHtEFum0VJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iORSVF5Dxtw6pOP9IoNiSVqz.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/1AUk4YWbhgNZzTPZJIS9OoYl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jZX1HcTNLBHgSX6eYzFNnvOn.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door magic_nl op 13-07-2024 21:51 ]
Systeemspecificaties
Wat een editie... Laatste 50km zonder remmen gereden.rolandos582 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:59:
[...]
Dramatisch ja, 40mm vandaag gevallen en het lag al best drassig. Dat gaat ook niet meer opdrogen. Het lijkt morgen zelf wel redelijk maarja de schade is al gedaanTwijfel om mij pathfinders weer te wisselen naar mijn mtb scorpions...
Wow, zwemmen deel van de triatlon doe je zonder fiets
... gecensureerd ...
Nee. Tenzij je helemaal afzakt naar de Veluwezoom.B-Force schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:04:
Komende vrijdag ga ik een rondje gravel vanaf Apeldoorn naar de Kroondomeinen maken. Geen mtb routes, alleen gravel en bospaden. Heb ik dan een vignet ergens nodig?
Hij wil.
Dramatisch ja, ben na 82km afgestapt. Constant kramp in beide benen en de lol was er wel af. Ook de stromende regen + modder in combinatie met een bril op sterkte is niet heel fijn. Nee dit was niet de editie waar ik op had gehoopt. Zeker niet na de bartje200. Had weinig met gravel te maken, ik heb het in ieder geval niet gezienYLMOSE schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:08:
[...]
Wat een editie... Laatste 50km zonder remmen gereden.![]()
Ziet er behoorlijk serieus uit zeg, dacht dat gravelrijders wat relaxter waren.. maar als ik die inhaalacties zie, man man man.rodiee schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:31:
Video gemaakt van de Gravel (Mud) One Fifty:
[YouTube: Gravel One Fifty 2024 // 150 Km gravel wedstrijd]
Komt waarschijnlijk omdat ze een rugnummertje hadden en er plekken voor het wk te verdienen waren.Secsytime schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:14:
[...]
Ziet er behoorlijk serieus uit zeg, dacht dat gravelrijders wat relaxter waren.. maar als ik die inhaalacties zie, man man man.
Systeemspecificaties
Respect, voor mij is dit niet Gravelen maar respect hoe deze persoon rijdt. Ze knallen links en rechts langs je heen. Elke ambitie voor een wedstrijd is vervlogen. Ik blijf wel lekker in kleine groepjes fietsen, gezellig met een maaltijd halverwegerodiee schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:31:
Video gemaakt van de Gravel (Mud) One Fifty:
[YouTube: Gravel One Fifty 2024 // 150 Km gravel wedstrijd]
[ Voor 4% gewijzigd door hamsteg op 16-07-2024 18:16 ]
... gecensureerd ...
Ja... die agressie is toch niet hipster? Ik zou hier echt zo geen zin in hebben. Die modder, maar zeker ook de sfeer (en drukte) tijdens het rijden.Secsytime schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:14:
[...]
Ziet er behoorlijk serieus uit zeg, dacht dat gravelrijders wat relaxter waren.. maar als ik die inhaalacties zie, man man man.
Maar leuk om een filmpje te zien!
Als dat niet je instelling is moet je hier niet aan mee doen en lekker toertochten trappen of hooguit in het recreatieve vak starten van een cyclosportief.
Dit ging mogelijk ook om een kwalificatie voor het WK gravel en er werd gestart in leeftijdscategorieen dus dat je niet vooraan fietst betekent niet dat je niet vooraan fietst in jouw categorie.
Weet ik gelukkig meteen dat ik nooit aan een gravelwedstrijd hoef mee te doen.McMiGHtY schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:13:
Het is een wedstrijd he?
Tof dat mensen hier wel veel plezier uit kunnen halen.
Ja ging er hard aan toe. In het eerste stuk maakte iemand een onbesuisde inhaalactie en remde zichzelf daarna onderuit. Helaas kon ik hem niet ontwijken en ging ik zelf ook.Secsytime schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:14:
[...]
Ja idd, dus ik wist van tevoren al waar ik mij voor had ingeschreven. Was voor mij wel de eerst gravelwedstrijd dus had nog geen idee wat ik kon verwachten.McMiGHtY schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:13:
Het is een wedstrijd he?
Voor wat betreft opmerkingen over hoe er gereden wordt. Het is inderdaad een wedstrijd die onderdeel uit maakt van de UCI gravel world series waar je jezelf kan kwalificeren voor het WK gravel door top 25% in leeftijdscategorie te finishen. Dus dan wordt er hard gekoerst, vind je dat niks dan had je ook zelf op eigen gelegenheid op zondag dit rondje kunnen fietsen en er zo lang over kunnen doen als je wilt bij wijze van spreken. Of volgende week of wanneer dan ook, 95% van de route kun je het hele jaar door wel rijden.
Uiteindelijk ging mij dit ook veel te hard en had ik niet de moed om met 30+ door plassen te rijden waarvan ik niet kon inschatten of ze 5 of 50cm diep waren. Maar ik vind de wedstrijden qua opzet wel mooi en heb ik zeker wel respect voor hoe hard sommige mensen kunnen rijden, zowel op de weg als door de blubber.
Dat praat asociaal en gevaarlijk gedrag goed.rolandos582 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:47:
Vriend van mij is op 1 plek na niet gekwalificeerd, dan baal je wel. Dus ja, als je dan iemand zo kan inhalen, kan dat net genoeg zijn. Je kunt ook mee doen met de toertocht, dan heb je dit niet. Bij een kwalificatie telt elke minuut dusja.
Beter goed geplugd dan niet geplugd?McMiGHtY schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:09:
Poah..wat een parkoers zeg.. Veel pech en lekke banden denk ik zo. Werken die pluggen ( https://www.vanspeykwheel...nose-tip-pluggen-5-stuks/ ) nog wel als het zo nat is?
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Helaas veel hike a bike. Niet wat betreft klimmen, maar juist bij het dalen. Ik had een dropper post nodig, omdat ik via Strava onverhard had gepland en het smalle MTB paadjes waren. Die er dan nog eens zeer slecht bijlagen, vanwege de regen van afgelopen maanden. Deel van de paden was weggespoeld en ik kon er niet goed dalen, zeker rondom Gulpen en de Gulpenerberg was het zeer lastig. Alleen met Strava plannen toch niet zo handig.
Zondag een rustiger ritje rondom Valkenburg gepakt met daar gravelstroken.
Binnenkort ben ik weer in Limburg (over een paar weken), dus even wat voorzichtiger plannen en niet via de MTB paden, mede omdat ze weggespoeld zijn toch te tricky.RobNemoo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:10:
Ik had dezelfde ervaring zondag. Woon zelf in Beekdaelen en ben een rondje via Valkenburg en Bemelen gegaan. Op sommige stukken even een alternatief moeten zoeken vanwege echt te veel water. Veel uitgespoelde paden. Ik heb via Komoot gepland en reed vooral gravel wegen en tractorsporen, vrijwel geen singletrack, MTB of smalle paadjes. Voor mij helemaal prima.
Mijn huidige fiets voor deze ritten (Cube Travel Pro / trekking fiets) is aan vervanging toe. En overweeg om hem te vervangen voor een gravel bike en deze uit te rusten met spatborden en een rek voor een fietstas. Ik wil deze fiets dan naast het dag dagelijks gebruik, inzetten voor gravel ritten en als slecht weer racer.
Ik heb momenteel een Sensa Romagna racefiets waar ik tevreden over ben voor de gravelbike staan de volgende modellen op mijn lijstje:
- Sensa Romagna Gravel GRX
- Cube Nuroad (FE)
- Orbea Terra H40
- Giant Revolt 0 of 1
Denken jullie dat deze fietsen dit gebruik aankunnen? Mis ik nog fietsen in dit rijtje? Ik wil de fiets graag proefrijden dus een Canyon valt (helaas) af.
Daarnaast moet ik voor een locatie waar ik 1x in de week kom mijn fiets stallen in een open fietsen stalling, welke zeer druk is waarbij alle steun punten meestal bezet zijn. Daarom dacht ik er over om een standaard te monteren, maar is dit uberhaupt mogelijk? Heeft er iemand een standaard op zijn gravelbike gemonteerd?
Cube Nulane ook overwogen?Debitencredit schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:13:
Zijn er mensen die een gravelbike (ook) gebruiken voor woon werk verkeer en boodschappen? Dus eigenlijk ook als dagelijkse fiets? Wat zijn jullie ervaringen daar dan mee?
Mijn huidige fiets voor deze ritten (Cube Travel Pro / trekking fiets) is aan vervanging toe. En overweeg om hem te vervangen voor een gravel bike en deze uit te rusten met spatborden en een rek voor een fietstas. Ik wil deze fiets dan naast het dag dagelijks gebruik, inzetten voor gravel ritten en als slecht weer racer.
Ik heb momenteel een Sensa Romagna racefiets waar ik tevreden over ben voor de gravelbike staan de volgende modellen op mijn lijstje:
- Cube Nuroad (FE)
- Orbea Terra H40
- Giant Revolt 0 of 1
Denken jullie dat deze fietsen dit gebruik aankunnen? Mis ik nog fietsen in dit rijtje? Ik wil de fiets graag proefrijden dus een Canyon valt (helaas) af.
Daarnaast moet ik voor een locatie waar ik 1x in de week kom mijn fiets stallen in een open fietsen stalling, welke zeer druk is waarbij alle steun punten meestal bezet zijn. Daarom dacht ik er over om een standaard te monteren, maar is dit uberhaupt mogelijk? Heeft er iemand een standaard op zijn gravelbike gemonteerd?
Meerdere collega's hebben een Cube Nuroad FE en die zijn er erg te spreken over.
Ik heb de Cube nuroad pro FE die ik gebruik voor woon werk verkeer. Deze heeft spatborden, geïntegreerde verlichting, bevestigingsmogelijkheden voor tassen en een standaard. Ben hiermee naar Denemarken gefietst en hij doet het nog helemaal. Ook gebruik ik hem om naar werk te fietsen (5 km heen dus niet heel ver).Debitencredit schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:13:
Zijn er mensen die een gravelbike (ook) gebruiken voor woon werk verkeer en boodschappen? Dus eigenlijk ook als dagelijkse fiets? Wat zijn jullie ervaringen daar dan mee?
- Cube Nuroad (FE)
- Orbea Terra H40
- Giant Revolt 0 of 1
Bevalt uitstekend (maar ik hoef geen laptop mee te nemen, die laat ik in een kluisje op het werk waar we ook een goede fietsenstalling hebben). Erg leuke fiets om op te fietsen, wendbaar en comfortabel. Ik pak regelmatig creatieve routes terug, ook via mountainbikeroutes.
De alu versie heeft volgens mij wel punten op het frame waar je een panier rack aan kan hangen, dus daar kan je wel een laptoptas aan hangen. Maar het is nog steeds een veel te mooie fiets om bij de supermarkt te parkeren.