Volgens BRR is de 40mm best wat sneller en heeft ie meer grip. https://www.bicyclerollin...-schwalbe-g-one-rs-pro-45la_fusion schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:46:
Nu het toch weer over banden gaat.. ik twijfel enorm of ik van 40mm Schwalbe G-One RS Pro naar de 45mm variant zal gaan. Voor het overgrote deel in Nederland totaal niet nodig, ik ben een lichte rijder en trap ook geen wereldwattages weg. Wel zijn er natuurlijk 1001 filmpjes die aangeven dat breder minstens zo snel zou moeten zijn.. Waar ik zelf vooral bang voor ben is dat de hype gewoon niet van toepassing is voor mijn inzet icm mij als rijder. Hoe denken jullie daarover?
PS, natuurlijk kan ik ook weer terug naar 40 mm maar om nu 2x 2 nieuwe banden te kopen + tubeless te maken etc.. dat hoeft voor mij nou ook weer niet.
Het blijft de theorie vs de praktijk maar als 40mm nu goed is voor wat je ermee wilt doen, zou ik dat lekker zo laten.
Persoonlijk vond ik de 35mm normale versie wat tegenvallen. Prima voor een harde ondergrond, maar bij een beetje modder of zand direct glibberen. Bredere RS heb ik niet geprobeerd.
:strip_exif()/f/image/m0ZFKz3vtmnGV2XgwHwOlmNj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GvFK3vKR0hN4g0XDKypDTwtK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m1uMUkXFKjQ6U9ZKxHiVRPft.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hhOIAJLlWakoJMYKZkbHbv2H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QJ8W50P7E1WU0GrnXnND5hx7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vTCvFqUxsTahPApcS1YxI1RB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P1PPWJ41lHHYuTMa3Yv6CPne.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t67bNukjedRop4Q7fI6XdVmr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YxyKoDeCTEpKGClBU9PcZe2Q.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/aHoiI8N2x1Zx1HwCQHvr5k1v.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/N0tkES2YrWFOXH5C8BlWOXFy.jpg?f=fotoalbum_tile)