Wachten was uiteindelijk toch wat minder een optie... maar ik moet nog wachten op een aantal onderdelen, voordat ik de extra, allroad-gerichte, gravelbike kan gaan opbouwen...
De Super Record 13 X derailleur heb ik inmiddels, eerder had ik al twee Super Record 13 rem/schakelgrapen weten te kopen, die zijn nu gekoppeld.
De derailleur weegt inclusief batterij 353 gram (dus ~33g zwaarder dan een SRAM Red XPLR), en heeft een nogal industriële vibe over zich...
De hendels heb ik nu min of meer zo ingesteld als ik mijn SRAM Force heb: linker hendel naar binnen verplaatst de ketting naar de kleinere tandwielen, rechter hendel naar binnen verplaatst de ketting naar de grotere tandwielen ("duw de ketting die kant op" vind ik makkelijk te onthouden). De duimhendels zijn er natuurlijk niet bij SRAM, die heb ik maar de geïnverteerde functie gegeven. De extra "smart buttons" die nog op de ErgoPowers zitten wilde ik eigenlijk aan de Wahoo Bolt v2 koppelen, maar dat lijkt niet helemaal te werken....
Nu hoop ik dat de ontbrekende onderdelen niet te lang op zich laten wachten.... en vooral dat ik z.s.m aan fietsen toekom (op de oude of nieuwe fiets)... want daar is dit jaar weinig van gekomen