Contoura fe-14Debitencredit schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:13:
Zijn er mensen die een gravelbike (ook) gebruiken voor woon werk verkeer en boodschappen? Dus eigenlijk ook als dagelijkse fiets? Wat zijn jullie ervaringen daar dan mee?
Mijn huidige fiets voor deze ritten (Cube Travel Pro / trekking fiets) is aan vervanging toe. En overweeg om hem te vervangen voor een gravel bike en deze uit te rusten met spatborden en een rek voor een fietstas. Ik wil deze fiets dan naast het dag dagelijks gebruik, inzetten voor gravel ritten en als slecht weer racer.
Ik heb momenteel een Sensa Romagna racefiets waar ik tevreden over ben voor de gravelbike staan de volgende modellen op mijn lijstje:
- Sensa Romagna Gravel GRX
- Cube Nuroad (FE)
- Orbea Terra H40
- Giant Revolt 0 of 1
Denken jullie dat deze fietsen dit gebruik aankunnen? Mis ik nog fietsen in dit rijtje? Ik wil de fiets graag proefrijden dus een Canyon valt (helaas) af.
Daarnaast moet ik voor een locatie waar ik 1x in de week kom mijn fiets stallen in een open fietsen stalling, welke zeer druk is waarbij alle steun punten meestal bezet zijn. Daarom dacht ik er over om een standaard te monteren, maar is dit uberhaupt mogelijk? Heeft er iemand een standaard op zijn gravelbike gemonteerd?
Bergamont grandurance rd5 (met standaard gemonteerd