Toon posts:

Het grote gravelbike topic (Deel 1)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 11:30
Achterhoek zijn meer zandpaden, ik vond het rond Roden erg mooi.

Ik zou gewoon vaker ergens anders gaan rijden :)

18 September, zet het in je agenda! Tweakers Social Ride

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja, dat moet straks na 15 september ook wel als de boel hier dicht gaat...

• MetalStef
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 10:04

MetalStef

gietijzer

Jeuj, ik heb nu eindelijk ook een fiets!

Nadat ik begin dit jaar een kleine hardloop-blessure opliep, ben ik vaker op de opa-fiets gestapt om te blijven bewegen. Dat beviel best aardig, dus ik heb besloten om een 'serieuze' fiets te kopen voor naast het hardlopen.

Ik woon op de Veluwe, dus het moest natuurlijk wel een alleskunner worden: een gravelbike. Man, wat duurt wachten lang als er geen aanvoer is!
De keuze is gevallen op een Giant Revolt, en zaterdag kon ik hem ophalen!

Het is de Revolt 0 met alu frame en Shimano GRX400/800 aandrijflijn en stoere 700-38C bandjes.

Laat nu de wereld maar voor me opengaan!

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-09 15:04

Stoney3K

Flatsehats!

Die zou ik wel eens naast mijn Contend willen zetten. Zo te zien is de geometrie van het frame (bijna) hetzelfde en de velgen ook. Seatstays zitten bij mij een heel klein stukje hoger.

[Voor 17% gewijzigd door Stoney3K op 17-08-2021 12:15]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• MetalStef

MetalStef

gietijzer

Ik heb de Contend AR ff opgezocht, en er zitten wel meer kleine verschillen. Paar millimetertjes hier en daar, groepset, allemaal niet zo spannend inderdaad. Op het oog lijken ze heel erg op elkaar.

Maar wat niet heel erg opvalt op jouw foto, maar wel op de foto's van Giant zelf: Die kleur! Geweldig!

Da's het enige wat ik mis aan mijn fiets: kleur. Alle belangrijke boxjes zijn wel afgevinkt op mijn Revolt 0, maar die van een lekker kleurtje is helaas nog steeds blanco.
Glanzend blauw metallic is toch wel een stukje flitsender dan matgrijs.

• klaaas
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:28
MetalStef schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:47:
Ik heb de Contend AR ff opgezocht, en er zitten wel meer kleine verschillen. Paar millimetertjes hier en daar, groepset, allemaal niet zo spannend inderdaad. Op het oog lijken ze heel erg op elkaar.
Vergis je niet: door een paar mm hier en een (halve) graad daar kan een fiets heel anders aanvoelen.

Ik roep ook maar wat

• MaSw85
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:20
ZieMaar! schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:22:
[...]

Neig ik ook naar. Maar volgens mij is @McMiGHtY wel echt bekend in de achterhoek en die weet ook goed wat ik hier vaak fiets, dus ben benieuwd naar zijn ervaringen :).
Drenthe kan ook echt prima hoor, lekker door de bossen scheuren. Rond de Drentse Aa en op de Hondsrug zijn genoeg mooie (bos)paden (evt. met flinten (= Drents voor oude kasseien) die veelal met gras overgroeid zijn) te vinden.

Edit: Ook in de omgeving ten zuiden van Appelscha en Dwingelderveld/Holterveld is er genoeg moois.

[Voor 8% gewijzigd door MaSw85 op 17-08-2021 23:01]

Komoot

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MetalStef schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:47:

Maar wat niet heel erg opvalt op jouw foto, maar wel op de foto's van Giant zelf: Die kleur! Geweldig!

Da's het enige wat ik mis aan mijn fiets: kleur. Alle belangrijke boxjes zijn wel afgevinkt op mijn Revolt 0, maar die van een lekker kleurtje is helaas nog steeds blanco.
Glanzend blauw metallic is toch wel een stukje flitsender dan matgrijs.
Ik had inderdaad ook de Revolt 0 eerst op het oog, maar uiteindelijk was de Contend net iets eerder leverbaar. Ik gebruik hem voor gemengd weg/gravel, daarvoor is ie echt gemaakt.

En inderdaad dat blauw was al helemaal een meevaller toen ik de fiets voor het eerst in het echt zag. 8)

• artharpe
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Wilde al een tijdje weer op pad voor een route over onbekend terrein. Het is https://gravelrides.cc/zuid-drenthe/ Geesbrug geworden. Ook had ik nog een inschrijving staan voor een trailrun daar in de buurt dus heb het mooi kunnen combineren. Eerst dikke 13km hardlopen en direct door de gravelbike op voor de route. De route is goed bevallen, veel onverharde paden die er goed droog bij lagen op dit moment. Maar 1 stuk van zo'n 300 meter waar ik twee keer even van de fiets af moest om soepel om een plas heen te kunnen.

• cedrix5
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22-09 18:26

Ik heb ontdekt met schoonmaken net dat mijn ketting van het onderste pulley wieltje afloopt en schuurt tegen de binnenkant van de kooi. Kunnen jullie toevallig zien of mijn rd-rx400 achterderailleur scheef staat? Het gebeurt enkel met gebruik van kleine chainring vooraan. Slijtage kan het niet zijn na een 1000km denk ik. Kan ik best een nieuwe derailleur kopen en monteren a 47 euro of is er een goedkopere optie via fietsenmaker bijvoorbeeld? (mijn gebruikelijke is op vakantie dus dan zou ik naar een andere moeten)

• dnhelle
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
cedrix5 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:36:
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb ontdekt met schoonmaken net dat mijn ketting van het onderste pulley wieltje afloopt en schuurt tegen de binnenkant van de kooi. Kunnen jullie toevallig zien of mijn rd-rx400 achterderailleur scheef staat? Het gebeurt enkel met gebruik van kleine chainring vooraan. Slijtage kan het niet zijn na een 1000km denk ik. Kan ik best een nieuwe derailleur kopen en monteren a 47 euro of is er een goedkopere optie via fietsenmaker bijvoorbeeld? (mijn gebruikelijke is op vakantie dus dan zou ik naar een andere moeten)
Je derailleurkooi is krom, die kom je opnieuw te richten en anders vervangen.

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 10:22
Dan ga je toch terug naar de verkoper? Zo snel mogen dergelijke problemen toch niet ontstaan? Zeker niet als je er gewoon normaal mee omgaat.

[Voor 10% gewijzigd door hoi1234 op 22-08-2021 20:56]

• Philippos
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07:32
Een pat en/of een kooi kunnen met een beetje pech, met maar een kleine tik krom trekken. Dat kan ook binnen 5 km.
Bijvoorbeeld als de e-bejaarde op het pontje zijn fiets bepakt met tassen en al, op je derrie laat vallen.
Vraag maar niet hoe ik aan dit voorbeeld kom...

www.instagram.com/vanspeykwheels

• klaaas
Ik had nog een heideroute beloofd, dus bij deze een eerste aanzet: 160km heide. Voor de liefhebbers van lange ritten, zeg maar ;) Ik heb hem niet proef gereden dus er kunnen onmogelijkheden in zitten. Maar vast niet veel. Ik twijfel eigenlijk alleen over het stukje Ermelose heide vanaf de Flevoweg.

Ik puzzel ook nog even een ritje van om en nabij de 100km in elkaar. Dat past momenteel iets beter bij mijn agenda en lichamelijke gesteldheid.

[Voor 21% gewijzigd door klaaas op 23-08-2021 00:24]

Ik roep ook maar wat

• McMiGHtY
Daar zit wel een stukkie in wat binnenkort dicht is..als ik het goed zie?

160km ga ik op dit moment ook niet trekken :(

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Als je echt voor de hei gaat moet je niet wachten tot de kroondomeinen dicht zijn, want dan is het mooie er al weer af…

• artharpe
  • Niet online
Afgelopen zaterdag een gravelrit gemaakt tussen Groningen en Zuidlaren. Als ik alle lussen pak en een beetje links en rechts draai kom ik op 45km. Als iemand deze rit wil maken dan moet ik even kijken of me dat lukt met Komoot. Route is misschien mooi te combineren met een rit vanaf Zuidlaren om op wat meer km's te komen.

[Voor 17% gewijzigd door artharpe op 23-08-2021 08:45]

• cedrix5
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22-09 18:26
hoi1234 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:55:
[...]

Dan ga je toch terug naar de verkoper? Zo snel mogen dergelijke problemen toch niet ontstaan? Zeker niet als je er gewoon normaal mee omgaat.
Ja dat hangt ook af van je definitie van normaal. Ik ben al over wat serieuze stenen heen gegaan op alpiene mountainbike trails. Laatst rond Tihange een stalen pin gemist toen we over een weg in aanbouw reden. Zou goed kunnen dat hij krom is, ik zette de kilometers er gewoon bij om slijtage uit te sluiten.

• McMiGHtY
ZieMaar! schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:37:
Als je echt voor de hei gaat moet je niet wachten tot de kroondomeinen dicht zijn, want dan is het mooie er al weer af…
Weet ik..maar m'n lichaam wil momenteel niet helemaal.

• McMiGHtY
artharpe schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:44:
Afgelopen zaterdag een gravelrit gemaakt tussen Groningen en Zuidlaren. Als ik alle lussen pak en een beetje links en rechts draai kom ik op 45km. Als iemand deze rit wil maken dan moet ik even kijken of me dat lukt met Komoot. Route is misschien mooi te combineren met een rit vanaf Zuidlaren om op wat meer km's te komen.
Ik heb een route van 86km die door Opende/Roden komt..

Komoot Linkje

• artharpe
  • Niet online
McMiGHtY schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

Ik heb een route van 86km die door Opende/Roden komt..

Komoot Linkje
Thnx! Heb ik woensdag weer wat te doen op mijn vrije dag :)

• MetalStef

MetalStef

gietijzer

Gisteren heb ik de eerste serieuze rit op mijn Giant Revolt gezet. De eerste ritjes waren allemaal hoofdzakelijk op de weg, en dan voelen de 38mm banden toch wat lomp.
Die 38mm banden vielen gisteren helemaal in hun element: Ze hebben de Zandenwoud MTB route (52km Veluwe, gpx op https://www.mtbroutes.nl/gelderland/apeldoorn) onder zich door laten roffelen.

Dat was heel erg goed te doen met de gravel bike, ook de klimmetjes en slingerende single track paadjes. Prachtige stukken door het bos en over de hei gemaakt.

En het was niet alleen de eerste serieuze rit voor de fiets, maar ook voor mij. Ik moet nog ff leren dat ik niet elke meter bos aanval alsof het perfect vlakke weg is. Hopelijk trekt de meeste spierpijn vandaag nog een beetje weg. :D

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:34
In de Krimpenerwaard is een MTB route geopend, welke ook geschikt is voor de gravelbike. Nu is er hier in de buurt niet zoveel, dus ik denk ik deel het even:

https://www.strava.com/segments/29259946

https://www.facebook.com/...nerwaard-102302272145380/

[Voor 41% gewijzigd door mhr-zip op 23-08-2021 09:59]

18 september, zet het in je agenda! Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

• McMiGHtY
Sow, laat die big flare maar komen!

• McMiGHtY
MetalStef schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:47:
Gisteren heb ik de eerste serieuze rit op mijn Giant Revolt gezet. De eerste ritjes waren allemaal hoofdzakelijk op de weg, en dan voelen de 38mm banden toch wat lomp.
Die 38mm banden vielen gisteren helemaal in hun element: Ze hebben de Zandenwoud MTB route (52km Veluwe, gpx op https://www.mtbroutes.nl/gelderland/apeldoorn) onder zich door laten roffelen.

Dat was heel erg goed te doen met de gravel bike, ook de klimmetjes en slingerende single track paadjes. Prachtige stukken door het bos en over de hei gemaakt.

En het was niet alleen de eerste serieuze rit voor de fiets, maar ook voor mij. Ik moet nog ff leren dat ik niet elke meter bos aanval alsof het perfect vlakke weg is. Hopelijk trekt de meeste spierpijn vandaag nog een beetje weg. :D
Ik zat even het filmpie te kijken...dit is echt een gravelroute mijn inziens..en..ik denk dat je hele stukken zelfs op je racefiets kan doen (mits niet te nat / te mul / te bang). Ziet er leuk uit, komt op het Todo lijstje :)

• klaaas
Normaal gesproken probeer ik voor een gravelroute zoveel mogelijk leuke paden aan elkaar te knopen. Het wordt echter anders als je specifieke plekken aan wilt doen en dan ook nog aan een max aantal km zit. Maar ik heb een graveltochtje langs diverse heidevelden aan elkaar geklikt: 95km heiderit. Morgen maar eens proberen of ie een beetje gelukt is. Volgens Komoot is ie ca. 50% onverhard, wat ik eigenlijk te weinig vind. Hopelijk neemt Komoot wat fietspaden naast een onverharde weg mee in de verharde km's, dan valt het wellicht nog mee.

Er zit een stuk van de eerder genoemde MTB-route Arnhem in, die ik volgens mij in de goede richting meepik. Bij Arnhem zit er een stukje MTB-route tegen de richting in in, dus dat wordt ter plekke even improviseren (als ik er fiets weet ik wel wat de goede paden zijn, maar zo op de kaart niet).

@McMiGHtY : deze is zonder tijdelijke afsluitingen. Maar als je de heide in bloei wilt zien is het sowieso zaak om binnenkort op pad te gaan ;)

[Voor 16% gewijzigd door klaaas op 23-08-2021 22:31]

Ik roep ook maar wat

• Appie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-09 19:35

Appie

F1RST Racing

Ik rij tegenwoording ook meer gravel naast mtb (en wat road). Ik rij met een specialized Crux, maar heb een Lauf True Grit AXS XPLR besteld (eta 2,5 weken).

Ik woon niet in NL, maar hier in North West Arkansas (USA) zijn er behoorlijk veel gravelroutes (en mtb routes). Het is makkelijk om hier 50-100km gravel te rijden met flink veel klim meters.

PSNID: AppiePils || You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk dat voor echte mooie hei komend weekend laatste kans al wel weer is. Niet dat het dan niet meer mooi is, maar wel minder paars. Overigens zitten er dit jaar heel veel insecten op of rond de hei, dus met je mond dicht fietsen en een bril op doen is wel echt aan te raden.

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 11:24
Even gemist dat hier inmiddels ook een eigen topic voor is.
Kom me hier dus ook maar even melden met m'n gravelbike en strand/gravelbike.

Maar ook op de racefiets pak ik regelmatig gravel mee.

[Voor 7% gewijzigd door DDX op 24-08-2021 14:21]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• McMiGHtY
Iemand al wel eens de Cees Bol Classic gereden?

Ik zie hem overal als "gravelrit" staan, maar van wat ik er van begrijp is dit ooit gewoon begonnen als een rit om met je normale racefiets te doen.

• DDX
Prima te doen met je normale racefiets.
Gewoon allemaal gravel/grindpaadjes rond Hilversum, paar stukjes wat aarde/zand maar niets geks.

[Voor 55% gewijzigd door DDX op 24-08-2021 17:25]

• klaaas
De heiderit die ik hierboven plaatste heb ik vanmiddag gereden en is zeker de moeite waard (al zeg ik het zelf ;) ). Op basis van de ervaring ter plekke nog een paar aanpassingen gemaakt wat leidt tot een rit van net geen 100km. Komootlinkje

Een paar algemene opmerkingen:
  • @ZieMaar! heeft gelijk als hij zegt dat de heide nu op zijn mooist is. Zal na komend weekend denk ik minder worden
  • Op de fietspaden rond de heide is het druk met (oudere) toeristen. Erg druk. Pas dus je verwachtingen en snelheid aan!
  • @ZieMaar! heeft ook gelijk als hij zegt dat er veel vliegbeestjes bij de heide zijn. Fietsen met open mond leidt tot voldoende proteïne-inname voor een hele week
  • Ik reed tussen ongeveer 17:00 en 18:00 uur over de Loenermark en zag bijna geen andere mensen. Ik had echter sterk de indruk dat de insecten juist in extra grote getale uitrukken aan het eind van de middag. Duivels dilemma dus.

Ik roep ook maar wat

• McMiGHtY
Als je dan dit leest...dan baal ik wel weer een beetje dat ik in het mooie Alkmaar woon..

• MaSw85
artharpe schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:44:
Kan je deze rit inderdaad eens delen? Ik heb ook wel de nodige gravel routes in mijn Komoot (zie sig, sorteer mijn geplande routes op [Gravel] in het noorden (woon zelf in Groningen).

Tussen Groningen en Zuidlaren zit je denk ik vooral rond het Noordlaarderbos en in de driekhoek Onnen - Midlaren - Zuidlaardermeer denk ik? Je kan ook het Groote Veen bij Eelde en het bos tussen Zuidlaren en Anloo hierbij combineren. Ook tussen pak 'm beet Annen, Gieten Rolde en Oudemolen is er genoeg te vinden om de route wat langer te maken. Dan heb je echt veel keuze.

Komoot

• artharpe
  • Niet online
MaSw85 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:42:
[...]

Kan je deze rit inderdaad eens delen? Ik heb ook wel de nodige gravel routes in mijn Komoot (zie sig, sorteer mijn geplande routes op [Gravel] in het noorden (woon zelf in Groningen).

Tussen Groningen en Zuidlaren zit je denk ik vooral rond het Noordlaarderbos en in de driekhoek Onnen - Midlaren - Zuidlaardermeer denk ik? Je kan ook het Groote Veen bij Eelde en het bos tussen Zuidlaren en Anloo hierbij combineren. Ook tussen pak 'm beet Annen, Gieten Rolde en Oudemolen is er genoeg te vinden om de route wat langer te maken. Dan heb je echt veel keuze.
Heb mijn strava activeit gedeeld via PM. Komoot zal ik nog mee aan de slag. Maar waar je aan zit te denken klopt helemaal. Misschien zit er nog wat bij wat je niet kent.

[Voor 5% gewijzigd door artharpe op 26-08-2021 10:57]

• DDX
McMiGHtY schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:02:
Als je dan dit leest...dan baal ik wel weer een beetje dat ik in het mooie Alkmaar woon..
Ook de PWN duinen zijn ook erg mooi.
Jammer van de regeltjes alleen.

• MaSw85
artharpe schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:56:
[...]

Heb mijn strava activeit gedeeld via PM. Komoot zal ik nog mee aan de slag. Maar waar je aan zit te denken klopt helemaal. Misschien zit er nog wat bij wat je niet kent.
Net even gekeken, allemaal bekende paden. Er zijn meer in die hoek, zie bijv. ook gravelmap.com

Daarnaast is richting Norg/Roden/Veenhuizen ook genoeg moois. Je kan ook een rondje pakken richting/om het Schildmeer. En zelf pakken we nog wel eens de auto om iets verder een mooie ronde te kunnen fietsen.

[Voor 13% gewijzigd door MaSw85 op 26-08-2021 11:26]

Komoot

• artharpe
  • Niet online
MaSw85 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:23:
[...]

Net even gekeken, allemaal bekende paden. Er zijn meer in die hoek, zie bijv. ook gravelmap.com

Daarnaast is richting Norg/Roden/Veenhuizen ook genoeg moois. Je kan ook een rondje pakken richting/om het Schildmeer. En zelf pakken we nog wel eens de auto om iets verder een mooie ronde te kunnen fietsen.
Thnx! Ga zeker even kijken.

• MaSw85
Top! Bij vragen weet je me te vinden :)

Vanavond ga ik de fiets klaarmaken voor het weekend, want Graveller staat dus op de planning. Weersverwachting ziet er goed uit in ieder geval.

Enige twijfel is nog welke cassette ik ga monteren. Heb een 1x met 40T en achter nu een 11-28. Er zit her en der een enkel iets steiler stuk in de route van zaterdag en zondag, maar denk dat ik er met de 11-28 wel kom. Heb nog een 11-32 en 11-42 liggen.

Komoot

• klaaas
Qua hellingen moet 40x28 wel lukken, maar veel zal afhangen van de ondergrond. Een helling met mul zand kan tricky worden. Ik schakel ook op vlakke stukken met veel mul zand graag naar een lekker klein verzetje. Gezien de regio waar je gaat fietsen is het niet ondenkbaar dat je zulke stukken tegen gaat komen.

Ik roep ook maar wat

• McMiGHtY

• JayWay
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22-09 19:43
MaSw85 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:23:
[...]

zie bijv. ook gravelmap.com
Thanks voor de tip! Meteen eens wat toegevoegd. Zuidelijk Flevoland was wel erg leeg op de kaart 8)

• MaSw85
JayWay schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:40:
[...]

Thanks voor de tip! Meteen eens wat toegevoegd. Zuidelijk Flevoland was wel erg leeg op de kaart 8)
NP. Was ook al genoemd als link voor de OP he, waar ie keurig in staat :)

Komoot

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01:13

Nox

Noxiuz

McMiGHtY schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:02:
Duinen zijn goed te doen op de gravel. En anders toch een mtb scoren, Schoorl is mooi :p

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• klaaas
Ik heb het 160km rondje dat ik hierboven linkte inmiddels in 2 delen gereden en op basis van die ervaring de route een beetje aangepast. Er zitten nu geen gekke dingen meer in en alles is legaal. Ik heb er een achtje van gemaakt omdat er in beide lussen een stuk MTB-route zit en daar wil je liefst met het verkeer meer rijden. Ook kun je hem zo makkelijk opknippen, mocht 164km net wat te gek zijn.

Zoals al eerder gezegd is de heide momenteel erg mooi, dus als je komende week tijd hebt...

Ik roep ook maar wat

• hoi1234
klaaas schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:25:
[...]

Met judise.nl kun je naar hartenlust gpx-en splitsen, knippen en plakken, wat je maar wilt. En het is nog gratis ook.
Ik heb gisteren eindelijk een poging gedaan om m'n route te plannen. Geen idee of ik het programma verkeerd gebruik, maar het is wel wat meer werk dan een paar muisklikken. Ik moest flink inzoomen om de punten te verwijderen en dan kun je niet in één keer de hele route verwijderen.

Verder doet het echt precies wat ik nodig heb. Je kunt 2 routes over elkaar leggen en dan zie je heel goed waar de eerste route eindigt en de tweede route moet starten. Misschien dat ik een keer aan de overkant van de straat start in plaats van echt op de eindlocatie van de vorige dag, maar heel erg vind ik dat niet.

Bedankt voor de tip. Ik ben echt tevreden over de werking van dit programma. Als je nog tips hebt om sneller die punten te verwijderen, hoor ik het graag. Heel erg is het niet dat het lang duurt, maar ik snap niet waarom jij het over 4 muisklikken hebt en ik veel meer nodig heb. Dan doe ik of iets verkeerd of jij gebruikt een kortere route.

[Voor 8% gewijzigd door hoi1234 op 30-08-2021 16:42]

• klaaas
hoi1234 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:40:
[...]

Ik heb gisteren eindelijk een poging gedaan om m'n route te plannen. Geen idee of ik het programma verkeerd gebruik, maar het is wel wat meer werk dan een paar muisklikken. Ik moest flink inzoomen om de punten te verwijderen en dan kun je niet in één keer de hele route verwijderen.

Verder doet het echt precies wat ik nodig heb. Je kunt 2 routes over elkaar leggen en dan zie je heel goed waar de eerste route eindigt en de tweede route moet starten. Misschien dat ik een keer aan de overkant van de straat start in plaats van echt op de eindlocatie van de vorige dag, maar heel erg vind ik dat niet.

Bedankt voor de tip. Ik ben echt tevreden over de werking van dit programma. Als je nog tips hebt om sneller die punten te verwijderen, hoor ik het graag. Heel erg is het niet dat het lang duurt, maar ik snap niet waarom jij het over 4 muisklikken hebt en ik veel meer nodig heb. Dan doe ik of iets verkeerd of jij gebruikt een kortere route.
Wat het beste werkt als je 2 routes aan elkaar wilt plakken: rechtsklikken op een waypoint dat in de buurt ligt van de kruising van de routes en 'splitsen' kiezen. Doe dat ook bij de andere punten en gooi de stukjes route die je niet nodig hebt in 1x weg (prullenbakje naast naam route rechtsboven). Wel goed uitkijken welk stukje je weggooit. Vervolgens sleep je het uiteinde van het ene deel naar het uiteinde van het andere en dan plakt ie ze aan elkaar.

Ik roep ook maar wat

• Appie

Appie

F1RST Racing

Appie schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 06:18:
Ik rij tegenwoording ook meer gravel naast mtb (en wat road). Ik rij met een specialized Crux, maar heb een Lauf True Grit AXS XPLR besteld (eta 2,5 weken).

Ik woon niet in NL, maar hier in North West Arkansas (USA) zijn er behoorlijk veel gravelroutes (en mtb routes). Het is makkelijk om hier 50-100km gravel te rijden met flink veel klim meters.
Versturen ging wat sneller dan verwacht. Eerste indrukken zijn positief.

PSNID: AppiePils || You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• McMiGHtY
NICE!

• DjVe
  • Registratie: september 2007

DjVe

Hatsaflats!

Appie schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:55:
[...]

[Afbeelding]
Superdikke fiets! Ik heb er ook naar gekeken, maar vond de reviews niet heel overtuigend over de vork zelf.

Nog twee weken tot ik mijn fiets kan ophalen :)

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-09 18:45
Appie schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:55:
[...]

[Afbeelding]
Mooie fiets!

Hoe bevalt de nieuwe AXS XPLR ?

• MaSw85
Kek fietsje inderdaad!

Afgelopen weekend dus Graveller gedaan. Douwe was er ook, en heeft dit filmpje gemaakt voor een impressie. Sluit me er helemaal bij aan in ieder geval. Super tof en relaxed evenement. Werkelijk prachtige route ook. Paar stukken (te) mul zand maar vrijwel overal prima kunnen fietsen. Lukte prima met de 40T voor en 11-28 achter. Sommige stukken even de 7% aangetikt en daar was het gewoon doortrappen, gelukkig zijn dat korte stukken.

De zondag was dus echt grafweer. We zouden al de hangover ride doen van 38 km maar toen we om 11:00 uur nog steeds niet weg waren hebben we maar ingepakt en zijn we weg gegaan.

--

Kwam overigens nog een route in Drenthe tegen, waarbij je een herstel frikandel (en pot bier) krijgt na afloop. Vriend van me heeft deze gisteren gefietst en vond het zwaar maar een absolute aanrader. Ongeveer 75-80 km, start en finish bij brouwerij Maallust in Veenhuizen. Kosten: €7,50.

Info hier.

[Voor 14% gewijzigd door MaSw85 op 03-09-2021 09:42]

Komoot

• artharpe
  • Niet online
MaSw85 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:41:
Kek fietsje inderdaad!

Afgelopen weekend dus Graveller gedaan. Douwe was er ook, en heeft dit filmpje gemaakt voor een impressie. Sluit me er helemaal bij aan in ieder geval. Super tof en relaxed evenement. Werkelijk prachtige route ook. Paar stukken (te) mul zand maar vrijwel overal prima kunnen fietsen. Lukte prima met de 40T voor en 11-28 achter. Sommige stukken even de 7% aangetikt en daar was het gewoon doortrappen, gelukkig zijn dat korte stukken.

[Afbeelding]

De zondag was dus echt grafweer. We zouden al de hangover ride doen van 38 km maar toen we om 11:00 uur nog steeds niet weg waren hebben we maar ingepakt en zijn we weg gegaan.

--

Kwam overigens nog een route in Drenthe tegen, waarbij je een herstel frikandel (en pot bier) krijgt na afloop. Vriend van me heeft deze gisteren gefietst en vond het zwaar maar een absolute aanrader. Ongeveer 75-80 km, start en finish bij brouwerij Maallust in Veenhuizen. Kosten: €7,50.

Info hier.
Thnx voor de tip van Veenhuizen. Ligt inmiddels in het "winkelwagentje" :) Welke tube size heeft die vriend mee gereden? Ik heb er nu Schalbe One Bite onder van 40mm.

NB. Mooie serie van Douwe doet dingen, volg het vanaf het begin, erg leuk.

• MaSw85
artharpe schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:17:
[...]

Thnx voor de tip van Veenhuizen. Ligt inmiddels in het "winkelwagentje" :) Welke tube size heeft die vriend mee gereden? Ik heb er nu Schalbe One Bite onder van 40mm.

Hij heeft deze banden: Giant CrossCut AT 2 Tubeless, met 38 mm. Die lijken iets meer grip te hebben dan mijn G-One Allround met 40 mm dus denk dat je met jouw banden een eind komt. Hij vond het wel een pittige tocht in ieder geval.

[Voor 6% gewijzigd door MaSw85 op 03-09-2021 10:30]

Komoot

• hoi1234
Kek fietsje inderdaad!

[Afbeelding]

--

Info hier.
Nu wil ik dit ook doen... Maar ik moet nog eventjes wachten tot de fiets geleverd is...

• MaSw85
hoi1234 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:37:
[...]

Nu wil ik dit ook doen... Maar ik moet nog eventjes wachten tot de fiets geleverd is...
De routes staan wel op het profiel van Graveller op Komoot. Let wel op dat de Kroondomeinen vanaf 15 september drie maanden gesloten zijn, dan lukt dat dus grotendeels niet.

Welke fiets heb je besteld en wat is de levertijd?

[Voor 5% gewijzigd door MaSw85 op 03-09-2021 10:43]

Komoot

• klaaas
Ik heb zondag in die contreien ook een stuk gefietst. 13:00 gestart vanwege de aanhoudende regen. Na een half uur was het droog en heb ik heerlijk gefietst. Je hebt het net te snel opgegegeven ;) Ik verwachtte half nog wel wat gravellers tegen te komen, maar het was erg rustig in het bos.

Routes van Graveller heb ik opgeslagen. Leuk om richting Nunspeet ook eens wat te ontdekken.

Ik roep ook maar wat

• hoi1234
MaSw85 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:42:
[...]

De routes staan wel op het profiel van Graveller op Komoot. Let wel op dat de Kroondomeinen vanaf 15 september drie maanden gesloten zijn, dan lukt dat dus grotendeels niet.

Welke fiets heb je besteld en wat is de levertijd?
Stevens prestige 2022. Levertijd wisselt nogal. Q4-Q1. Ik heb van de week gebeld, maar de fietsenmaker kwam niet heel veel verder dan dat hij het ook niet weet en hun inkoop nu pas in productie gaat.

Q4-Q1 is ook gewoon zo lekker vaag. In principe kan ik dadelijk gebeld worden, dat ik de fiets morgen mag ophalen. Maar de fiets kan ook pas 31 maart geleverd worden.

• McMiGHtY
artharpe schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:17:
[...]

Bevallen die bites?

• MaSw85
En extra vraag: Kan je ze vergelijken met de Allround? Wat is het verschil, behalve meer grip (aldus de marketingpraat)?

Komoot

• artharpe
  • Niet online
MaSw85 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:56:
[...]

En extra vraag: Kan je ze vergelijken met de Allround? Wat is het verschil, behalve meer grip (aldus de marketingpraat)?
Ze zaten standaard op mijn Grail. Weinig ervaring wat dat betreft met andere banden. Maar, wonende in het Noorden, en af en toe wat zand en blubber denk ik dat ze best praktisch zijn. Als ik het vergelijk met mijn Maxxis MTB banden dan merk ik dat ik sneller tractie mis (logisch). Dat banden met meer grip minder snel zijn snap ik, maar vaak is het belangrijker voor mij om alle segmenten te kunnen fietsen dan om af te moeten stappen.

NB. mijn skills zoijn overigens ook niet je-van-het :+

[Voor 36% gewijzigd door artharpe op 03-09-2021 14:59]

• MaSw85
artharpe schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:57:
[...]

[...]

Ze zaten standaard op mijn Grail. Weinig ervaring wat dat betreft. Maar, wonende in het Noorden, en af en toe wat zand en blubber denk ik dat ze best praktisch zijn. Als ik het vergelijk met mijn Maxxis MTB banden dan merk ik dat ik sneller tractie mis (logisch).
Ja, de Allround kwam standaard met mijn gravelbike en daar kan ik eigenlijk alles ook wel mee rijden in het noorden. Mul zand ben ik echter geen fan van, maar dat ligt denk ik niet aan de banden :)

Wil denk ik volgende keer die Bite proberen, of deze van Hutchinson.

[Voor 11% gewijzigd door MaSw85 op 03-09-2021 15:00]

Komoot

• artharpe
  • Niet online
MaSw85 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:00:
[...]

Ja, de Allround kwam standaard met mijn gravelbike en daar kan ik eigenlijk alles ook wel mee rijden in het noorden. Mul zand ben ik echter geen fan van, maar dat ligt denk ik niet aan de banden :)

Ik kwam deze review tegen over de bite. Niet heel positief overigens: https://advntr.cc/schwalbe-g-one-bite/

• Appie

Appie

F1RST Racing

DjVe schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:45:
[...]

Superdikke fiets! Ik heb er ook naar gekeken, maar vond de reviews niet heel overtuigend over de vork zelf.

Nog twee weken tot ik mijn fiets kan ophalen :)
Ik zat te hikken tussen de Specialized Diverge Comp/Expert Carbon en de Lauf True Grit. De Diverge was 45 dagen+ uit, terwijl de Lauf beschikbaar was voor bestellen. Spec wise de Lauf heeft AXS, wat ik ook gebuik op mijn Stumpjumper EVO, dus ik kan batterijen etc. hergebruiken.

De Diverge heeft Future Shock 2.0 met ~20mm, de Lauf is 30mm. In beide gevallen de fork is stijf genoeg dat je geen 'bobbing' hebt wanneer je op de pedalen staat. Waar ik rij kan de gravel soms erg grof zijn en waar wat absorbtie wel handig is. Ik ken een paar mensen met een Lauf en die waren er erg positief over.

De diverge heeft wel een SWAT box, die heb ik op mijn EVO ook en zit vol (met binnenband, first aid kit, pomp, c02, regenjas en wat eten) wat erg handig is en een clean look geeft.
GrooV schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:26:
[...]

Mooie fiets!

Hoe bevalt de nieuwe AXS XPLR ?
Erg goed zover, ik rij AXS op mijn MTB dus heb er ervaring mee. De AXS explorer werkt net zo goed. Ze hebben het bereik van de cassette wat aangepast (tot 44t max), maar ik heb zover nog niet echt grote gaten ontdekt, al moet ik nog wat meer rijden (alleen een shakedown rit gedaan zo ver).

[Voor 17% gewijzigd door Appie op 03-09-2021 17:06]

• McMiGHtY
MaSw85 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:00:
[...]

Dat zijn wel twee totaal verschillende banden..

De een is noppig...en die ander is een soort van bijna slick..

• Philippos
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07:32
McMiGHtY schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:01:
[...]

Noem je nou mijn banden bijna slick? Gaat prima ook in zand 8) O-)

www.instagram.com/vanspeykwheels

• hoi1234
Vandaag wilde ik een rondje op de stadsfiets maken. Helaas niet toegekomen aan het rondje zelf, maar de heenweg was echt :9~ :9~ . Toen ik in Blerick was, had ik helaas nog maar anderhalf uur voor een 3 uur durende rit. Bovendien was m'n vader een uur eerder klaar, dus toen lukte het helemaal niet meer.

Ik ben begonnen in Vlodrop (daar moest m'n vader een cursus geven). Toen ben ik via de Meinweg en een klein stukje Brachter Wald naar Blerick gefietst. Echt een hele mooie route.

Echt uitdagend is het waarschijnlijk niet. Ik heb nooit een echte gravelroute gereden, dus zou het eigenlijk niet weten. Maar de omgeving is echt heel rustig en heel mooi. Neem eens een kijkje als je in de buurt bent, zou ik zeggen. Eén probleem nu. Ik wil nu nog erger een gravelbike hebben.

[Voor 4% gewijzigd door hoi1234 op 04-09-2021 17:01]

• McMiGHtY
Philippos schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:40:
[...]

Noem je nou mijn banden bijna slick? Gaat prima ook in zand 8) O-)
Zekers... ltD had ook bijna skickies in Norg toen die onderuit ging.

• hoi1234
Oké vandaag dus in Nationaal Park de Maas duinen geweest. Dat was op zich al heel leuk en vooral heel mooi. Daarna nog even naar het Reichswald. Dat is toch echt wel de moeite waard. Lekker veel offroad, slechte wegen en lekker veel klimmen.

• MaSw85
McMiGHtY schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:01:
[...]

Ze zijn inmiddels ook alweer afgevallen in de shortlist. Ik heb juist meer grip nodig inderdaad.

Komoot

• McMiGHtY
Iemand ervaring met: Pirelli M's ?

• klaaas
Geen ervaring mee, maar op basis van deze review staan ze wel op mijn lijstje.

Ik roep ook maar wat

• klaaas
hoi1234 schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:54:
Oké vandaag dus in Nationaal Park de Maas duinen geweest. Dat was op zich al heel leuk en vooral heel mooi. Daarna nog even naar het Reichswald. Dat is toch echt wel de moeite waard. Lekker veel offroad, slechte wegen en lekker veel klimmen.
Zo zie je dat smaken verschillen. Ik ben afgelopen weekend ook in het Reichswald geweest en ik vind het eigenlijk behoorlijk saai. Wat ik vooral jammer vind is dat je met al dat klimmen nooit eens een mooi uitzicht hebt. Althans niet op de paden die ik gereden heb.

Ik roep ook maar wat

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

klaaas schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:42:
[...]

Zo zie je dat smaken verschillen. Ik ben afgelopen weekend ook in het Reichswald geweest en ik vind het eigenlijk behoorlijk saai. Wat ik vooral jammer vind is dat je met al dat klimmen nooit eens een mooi uitzicht hebt. Althans niet op de paden die ik gereden heb.
Het pad langs de grens van het bos naar Ven-Zelderheide is wel mooi en er zijn wel meer van dat soort paden en mooie klimmetjes in het bos te vinden, maar het overgrote deel van het Reichswalt is wel wat saai ja :)

• GWBoes
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online

GWBoes

Rik B.

Net terug van 13 dagen en 1330km bikepacken/fietsvakantie op de Woho. Niet super veel gravel gehad maar het is wel lekker om het niet te hoeven mijden als je het tegen komt en de route ook regelmatig over gravelpaden gepland.
In duitsland een stuk van de Hermannsweg gefietst, smaakt wel naar meer maar dan wel met stevigere en grover rubber. Ook in zuid limburg een route van gravelrides.cc gefietst (80km) maar dat viel mij wel tegen, stukken die ik liever op de mtb had gedaan of moest lopen, ook nog een band lek gereden op een steen in een afdaling. Maar misschien ben ik wel niks gewend. O-)
De 1:1 overbrenging (34-34) was trouwens net an tot korte stukjes 14% (on en offroad) voor mij, voor de volgende keer maar een iets lichter verzet of toch ombouwen naar 1x.

De setup in al zijn glorie

stukje van de Hermannsweg tussen Bad Idburg en Tecklenburg

Diablo3 - Flickr

• hoi1234
klaaas schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:42:
[...]

Nee. Uitzicht heb ik ook niet gehad. Daar hebben we weer op andere stukken van kunnen genieten.

• klaaas
DjVe schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:01:
[...]

Het pad langs de grens van het bos naar Ven-Zelderheide is wel mooi en er zijn wel meer van dat soort paden en mooie klimmetjes in het bos te vinden, maar het overgrote deel van het Reichswalt is wel wat saai ja :)
Bedoel je dat pad langs het hek richting De Diepen?

Ik roep ook maar wat

• Appie

Appie

F1RST Racing

Eerste langer rit gedaan met de True Grit: 161.5KM (100 miles) met 1,468m elevation gain.
97km (60 miles) gravel (~1000m klimmen), 50km weg en ongeveer 5km singletrack.

Paar lekke banden gehad tijdens het rijden, een vriend had meerdere en een snee in de zijwand (gefixed met tube en een stuk plastic). Ik had 1 gat, terwijl ik met Maxxis Rambler 40c (120tpi) rij: het gebied is berucht vanwege de grove gravel de hoeveelheid lekke banden, maar was een easy fix met een bacon strip.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

klaaas schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:42:
[...]

Bedoel je dat pad langs het hek richting De Diepen?
Het pad langs de zuidgrens van het bos (langs het hek inderdaad). Geen idee of dat richting de Diepen is ;)

• McMiGHtY

• kpg
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online
Het kan twee kanten op vallen hè...

• mhr-zip
kpg schreef op woensdag 8 september 2021 @ 07:07:
Het kan twee kanten op vallen hè...
Jagen terwijl iedereen aan het fietsen is >:)

18 september, zet het in je agenda! Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

• hoi1234
mhr-zip schreef op woensdag 8 september 2021 @ 07:59:
[...]

Jagen terwijl iedereen aan het fietsen is >:)
Ook leuk.

• klaaas
DjVe schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:45:
[...]

Het pad langs de zuidgrens van het bos (langs het hek inderdaad). Geen idee of dat richting de Diepen is ;)
Dan zullen we wel hetzelfde bedoelen. Op zich een leuk pad, maar kilometers langs een hek fietsen geeft mij toch niet het echte gravelgevoel. Maar goed, ik zal wel verwend zijn. Ik heb nu 2 routes van Gravelrides.cc gefietst rond Nijmegen en ik vond ze eigenlijk allebei tegenvallen. Blijkbaar zijn er ook binnen de gravelscene nog weer behoorlijke verschillen t.a.v. wat men nu leuk vindt ;)

[Voor 9% gewijzigd door klaaas op 08-09-2021 09:25]

Ik roep ook maar wat

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

artharpe schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:02:
[...]

Ik kwam deze review tegen over de bite. Niet heel positief overigens: https://advntr.cc/schwalbe-g-one-bite/
Die Schwalbe's hebben geen bruine zijwangen, dus die vallen sowieso al af. Skinwall or bust :Y)

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22-09 20:18
Als Apeldoorner hoop ik het van harte, maar zoals een vriend van me vanmorgen al suggereerde: hij zal wel van de subsidie afzien en dan wordt zijn jaarlijkse toelage met eenzelfde bedrag verhoogd... ergo, er veranderd niets.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• mhr-zip
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:01:
[...]

Als Apeldoorner hoop ik het van harte, maar zoals een vriend van me vanmorgen al suggereerde: hij zal wel van de subsidie afzien en dan wordt zijn jaarlijkse toelage met eenzelfde bedrag verhoogd... ergo, er veranderd niets.
Of hij ziet af van subsidie, en gooit het dan het hele jaar dicht.

Of je ziet af van subsidie en gooit het in een stichting die vignetten verkoopt.

Of hij verpatst het aan Bernard jr >:)

[Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 08-09-2021 10:08]

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk exclusieve toegang voor locals :).

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22-09 20:18
ZieMaar! schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:19:
Ik denk exclusieve toegang voor locals :).
Als local zou ik daar dan weer geen probleem mee hebben ;)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Johlo
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11:20
Ik was nog wat foto's verschuldigd nu ik mijn nieuwe wielset van @Philippos binnen heb :D

Ik heb ze anderhalve week geleden meteen goed aan de tand gevoeld bij de vijfde editie van Brabants Mooiste. Er zat veel minder gravel in dan vorig jaar, maar desalniettemin heerlijk comfortabel gefietst, gekletst en pannekoeken gegeten d:)b :

Ik heb ook de Green Divide gefietst een goede anderhalve maand geleden, dat soort tochten en ook voor een langere toertocht met wat gravel zoals Brabants Mooiste is de Grizl toch wel echt een héél fijne fiets. Helaas zitten de eerste krasjes er al hier en daar op, maar dat hoort er een beetje bij denk ik. Behalve die auto die me afsneed waarna mijn schoenplaatjes te los zaten om snel uit te klikken, die hoort er niet bij. Maar ook daar leren we van zullen we maar zeggen O-)

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-09 18:45
Johlo schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:44:
Ik was nog wat foto's verschuldigd nu ik mijn nieuwe wielset van @Philippos binnen heb :D [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb ze anderhalve week geleden meteen goed aan de tand gevoeld bij de vijfde editie van Brabants Mooiste. Er zat veel minder gravel in dan vorig jaar, maar desalniettemin heerlijk comfortabel gefietst, gekletst en pannekoeken gegeten d:)b :

[Afbeelding]

Ik heb ook de Green Divide gefietst een goede anderhalve maand geleden, dat soort tochten en ook voor een langere toertocht met wat gravel zoals Brabants Mooiste is de Grizl toch wel echt een héél fijne fiets. Helaas zitten de eerste krasjes er al hier en daar op, maar dat hoort er een beetje bij denk ik. Behalve die auto die me afsneed waarna mijn schoenplaatjes te los zaten om snel uit te klikken, die hoort er niet bij. Maar ook daar leren we van zullen we maar zeggen O-)
Nice, mooie kleur! Zijn de spatborden een beetje stil op ruiger terrein ?

Zal binnenkort eens foto's posten van mijn BMC URS

• Johlo
GrooV schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:57:
[...]

Nice, mooie kleur! Zijn de spatborden een beetje stil op ruiger terrein ?

Zal binnenkort eens foto's posten van mijn BMC URS
Thanks! Ja je moet ze wel een beetje vast zetten, maar daarna zijn ze zeker niet storend. En omdat ik hem ook nog wel eens voor woon-werk gebruik zijn de spatborden wel echt heel fijn, de set van Canyon zelf past perfect en houdt mijn voeten/kleren nagenoeg droog&schoon (van de weg dan, nat van de regen wordt je uiteindelijk toch wel ;))

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:23:
[...]

Als local zou ik daar dan weer geen probleem mee hebben ;)
Ik ook niet :). Maar dat zal vast niet gebeuren, er zal vast een list bedacht worden zodat ie alsnog kan jagen…

• mhr-zip
ZieMaar! schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:13:
[...]

Ik ook niet :). Maar dat zal vast niet gebeuren, er zal vast een list bedacht worden zodat ie alsnog kan jagen…
Mag alsnog 7 dagen dicht per jaar.

Zoveel tijd om te jagen heeft WA ook niet, dus 7 zaterdagen dicht tussen sept en dec....

• McMiGHtY
Ik was nog wat foto's verschuldigd nu ik mijn nieuwe wielset van @Philippos binnen heb :D [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er goed uit....Hoe bevallen die Bites?

• Nutterd
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 07:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heel strak! :9~ Ben geen Canyon gan maar die Grizl vind ik toch wel echt lekker!

Wielset ziet er ook strak uit, ik heb gekozen voor de zwarte naven met het oog op een eventueel andere fiets ooit maar als ik dit zo zie baal ik toch (nu al) een klein beetje dat ik geen kleur heb gekozen O+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Das een knap setje wielen! Mooie Hope naafjes en Light velgen!

De fiets smoelt (zelfs met die spatborden) prima zo!

• GWBoes
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online

GWBoes

Rik B.

@Johlo Welk type velg is dat? lijkt mij de WR38? sowieso mooie set en fiets!
Wil eigenlijk nog een set maken zonder naafdynamo, algemeen wat lichter en voor iets grovere banden dan de Byways. zit alleen nog te twijfelen welke breedte en hoogte velg ik daarvoor ga bestellen.

[Voor 4% gewijzigd door GWBoes op 08-09-2021 21:40]

Diablo3 - Flickr

• McMiGHtY
GWBoes schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:40:
Wil eigenlijk nog een set maken zonder naafdynamo, algemeen wat lichter en voor iets grovere banden dan de Byways. zit alleen nog te twijfelen welke breedte en hoogte velg ik daarvoor ga bestellen.
https://www.instagram.com/p/CS9fvrHs7Lo/

Gravel thingy to the max! Lightweight, wide, great hubs, fancy colors. What do you want more!?

@hopetech RS4 hubs paired with a set of @lightbicycle WR35 wide carbon rims.

• Johlo
McMiGHtY schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:13:
[...]

Ziet er goed uit....Hoe bevallen die Bites?
Prima! Ik heb niet bijzonder veel vergelijkingsmateriaal maar zeker op de bredere velgen vallen ze erg mooi, rollen ook over het asfalt nog goed en het losse zand in de Veluwe werd ik ook zeker beperkt door mezelf en niet de banden :)
Nutterd schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:22:
[...]

Heel strak! :9~ Ben geen Canyon gan maar die Grizl vind ik toch wel echt lekker!

Wielset ziet er ook strak uit, ik heb gekozen voor de zwarte naven met het oog op een eventueel andere fiets ooit maar als ik dit zo zie baal ik toch (nu al) een klein beetje dat ik geen kleur heb gekozen O+
Ik heb ze nu in mijn Kuota mee naar de Pyreneen, de wielset is toch een goede 200 gram lichter dan de FFWD Tyro die er normaal in zit. Die is mat zwart met rood en witte stickers, en daar staat het oranje ook helemaal niet verkeerd in vind ik. Om maar even de spijt extra te voeden :D kleur is vet!
DjVe schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:51:
[...]

Das een knap setje wielen! Mooie Hope naafjes en Light velgen!

De fiets smoelt (zelfs met die spatborden) prima zo!
Dank! Ik ben er ook zeker blij mee met het totaalplaatje! De Grizl heeft overal oranje tekstjes om het toegestane moment enzo aan te geven, vandaar de keuze voor het oranje. Geeft hem net dat beetje extra!
GWBoes schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:40:
Zoals @McMiGHtY net voor mij al postte, inderdaad de WR35. De WR38 had de voorkeur maar zou veel langer hebben geduurd omdat die enorm populair zijn. In plaats daarvan ben ik voor de WR35 met Satin finish gegaan, die kwam het dichtst in de buurt bij de looks van de WR38 (wat die Pro finish heeft). Ik vind de finish in het echt heel gaaf, hij is wel een soort van glossy maar ook weer niet heel extreem ofzo.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee