Een usb-stick lijkt me ook de meest low tech oplossing.
Dus SD-kaart in deck laten. Usb-stick vullen met bestanden vanaf Windows, inprikken in Deck en in desktop mode de bestanden kopieren naar je SD-kaart.
E-mail, FTP, usb-stick, gedeelde netwerkschijf, webserver, cloudopslag, wetransfer... Beetje zelf nadenken mag he .
Ook een fijne: SCP/SFTP. Eén keer SSH instellen op de Steam Deck, en je kan met elke (Windows) SCP/SFTP-client (FileZilla, WinSCP, ...) simpelweg bestanden kopiëren. Geen extra software of verdere handelingen nodig op de Steam Deck.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Zijn er eigenlijk al handige trucs bekend om Gamepass op mijn Steamdeck te laten draaien zonder windows te installeren? Dus in SteamOS. En nee, geen xcloud
Dat zou m'n apparaat compleet maken
LG C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide
Frez schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:14:
Zijn er eigenlijk al handige trucs bekend om Gamepass op mijn Steamdeck te laten draaien zonder windows te installeren? Dus in SteamOS. En nee, geen xcloud
Dat zou m'n apparaat compleet maken
Jazeker, ik heb een tutorial gevolgd op youtube.
Is een webbrowser die je aan moeten passen in de opstartcode en dan werkt het.
Ik heb ook geen Windows op de Steam Decken werkt perfect.
Was wel even aan het klooien met die code werkend te krijgen. Maar als je het stap voor stap volgt dan moet het werken.
Is een webbrowser die je aan moeten passen in de opstartcode en dan werkt het.
Ik heb ook geen Windows op de Steam Decken werkt perfect.
Was wel even aan het klooien met die code werkend te krijgen. Maar als je het stap voor stap volgt dan moet het werken.
Dat is xcloud
Hoewel dat een oude naam is, maar hij bedoelde of het mogelijk is om gamepass games lokaal op steam os te installeren... Ik heb me er niet echt in verdiept maar ben vrij zeker dat het antwoord nee is.
Voor zover na mijn onderzoeken om dit voor elkaar te krijgen is het niet mogelijk om GPU beschikbaar te maken binnen de Steam Deck. Dat zal met de beveiligde map te maken hebben onder andere waar de spellen normaal in komen.
Zelf loop ik nog aan tegen één van de diensten die dus altijd er uit klapt na opstarten. Hier kun je ook geen spellen via de launcher van spelen. Ook nog geen oplossing voor.
Ja dat vind ik wel echt een nadeel van de SD. Gamepass games op een handheld is de voornaamste reden dat ik geïnteresseerd ben in die Asus handheld (en wat meer ruimte in de nieuwere emulators).
Xcloud blijft behelpen. Kan aan mijn WiFi liggen, maar ik voel de input lag heel goed.
[Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 11-05-2023 16:18]
Ja dat vind ik wel echt een nadeel van de SD. Gamepass games op een handheld is de voornaamste reden dat ik geïnteresseerd ben in die Asus handheld (en wat meer ruimte in de nieuwere emulators).
Xcloud blijft behelpen. Kan aan mijn WiFi liggen, maar ik voel de input lag heel goed.
Nou ja het is ook jammer dat windows op de steamdeck nog steeds eigenlijk in een soort beta fase verkeerd.
MAar goed was ook mooier geweest als je vanuit de steamos interface ook gewoon de optie had om spellen van andere windows launchers te kunnen installeren.
In desktop modus installeer je vanuit de discover store: Warpinator
Op je pc download je: winpinator
Zet de apps op pc en steamdeck aan en verbind met hetzelfde (wifi) netwerk. Vervolgens stuur je de files via winpinator op pc naar je steamdeck. En hopla binnen een seconde staat t op je steamdeck. Al mijn switch roms verstuur ik zo.
Je kunt op warpinator zelfs instellen dat de files direct op je sd kaart staan.
Suc6
Dank je wel, dit werkt erg gemakkelijk.
Het probleem met de usb stick was dat het pas na tig minuten tevoorschijn kwam. Dus ik werd gefrustreerd dat ik niets kon overzetten.
Met dit programma werkt het erg gemakkelijk, heb een MX Master 3 muis en kan zo easy switchen tussen pc en Steam Deck.
Dat is xcloud
Hoewel dat een oude naam is, maar hij bedoelde of het mogelijk is om gamepass games lokaal op steam os te installeren... Ik heb me er niet echt in verdiept maar ben vrij zeker dat het antwoord nee is.
Klopt, je hebt gelijk.
Dacht even dat hij alleen game pass spellen wilde spelen. Niet nagedacht over dat het dan via een streamingdienst verloopt.
macdushi schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:16:
Het is nu definitief, ASUS ROG Ally met AMD Ryzen Z1 Extreme-apu kost 799 euro en komt in juni uit. Toch wel een heel pak duurder dan mijn steamdeck.
Inderdaad. De Deck is €419 versus $399, terwijl de Ally €799 versus $699 is. Ik vind die delta van €100 vrij stevig, zeker als je weet dat de Ally in NL daarmee in de buurt van game laptops komt qua prijs. Deze lightweight MSI laptop heeft een RTX 3050 Ti, voor dezelfde prijs, en is toch een stuk sneller dan een Ally.
Ik heb een paar reviews van de Ally gelezen, van positief tot negatief. Ze doen goed hun best om de Ally eerlijk te vergelijken met de Deck, vooral in praktische zin, in dagelijks gebruik. Ik ben natuurlijk een Deck fanboy, maar mijn eerlijke opsomming van pro's en cons:
Pro's
Geweldig scherm, zeer soepel
Goede performance, ook op lage TDPs (in tegenstelling tot de 6800U)
Compatibility in Windows is het beste (launchers, anti-cheat maar ook met bijv Ray Tracing)
Goede knoppen
Compact en lichter dan de Deck
Stiller dan de Deck
Fast Charging
Microsoft sponsership deal dus Xbox game pass zal goed werken, grote library
Con's
Toch 2x zo duur dan de instap Deck
Asus Bloatware
Armoury Crate is vooralsnog buggy en clunky.
Performance is maar 15% beter dan Deck op 15watt. Spellen zoals Last of Us 1 hebben 30watt nodig.
Verbruikt standaard meer stroom dan de Deck, ook bij lage settings en simpele spellen
Accu formaat is exact hetzelfde, dus de accuduur is om te huilen. 50 minuten op Turbo stand...
Microsoft sponsership deal dus als je niets met de Xbox hebt, zit je vast aan hun onzin.
Steam werkt niet echt soepel/vlot op de Ally
Vergeleken met de Deck zijn de control options, zowel fysiek als in software, te beperkt voor veel games
Géén Insta-on and standby. Gewoon weer saven en later compleet opnieuw opstarten.
Géén SteamOS features zoals Gamescope, tweaks, integrated knoppen voor veel menu's, Decky, etc
Jullie zien waarschijnlijk mijn voorkeur al
Het enige wat voor mij belangrijk zou zijn, is dat de Ally sommige spellen wel kan spelen die de Deck niet kan spelen. Maar de Verge maakte een scherpe observatie: vanwege de beperkte software ondersteuning en controller opties zal de Ally waarschijnlijk minder spellen zal kunnen spelen dan de Deck. Ondanks dat de Ally wel op Windows zit. Ik vind het belangrijk om op te merken dat spellen zoals Warzone 2.0 en PUBG wel draaien op de Ally, maar je moet het opnemen tegen gamers met muizen en low latency hardware. Daar win je niet van...
Dus dan blijft er voor mij als enige over: de Ally kan Last of Us 1 spelen, en de Deck niet. Helaas doet de Ally dat maar 50 minuten voordat de accu op is. En vervolgens moet je het hele systeem uitzetten omdat je moet gaan slapen
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index Agon:Valve Steam Deck 64GB Non scholae sed vitae discimus Seneca
@XanderDrake is wel duidelijk dat hoewel de Asus Ally op papier de deck op papier aan alle kanten voorbij moet racen, de realiteit toch weerbarstiger is. Ik sou een steamdeck 2 meteen kopen in dezelfde formfacter (met name control opties), beter scherm
, betere accuduur en misschien betere performance. Maar om nou terug te vallen op zo’n slechte accuduur
Voor mijn usecase is de steamdeck ideaal!
Inderdaad. De Deck is €419 versus $399, terwijl de Ally €799 versus $699 is. Ik vind die delta van €100 vrij stevig, zeker als je weet dat de Ally in NL daarmee in de buurt van game laptops komt qua prijs. Deze lightweight MSI laptop heeft een RTX 3050 Ti, voor dezelfde prijs, en is toch een stuk sneller dan een Ally.
Dit is wel echt een heel ander product, een laptop kun je niet vergelijken met een handheld zoals de ROG Ally, Steam Deck, Aya Neo etc.
Het komt minder in de buurt van een Steam Deck 512GB dan gehoopt met de EU prijzen maar uiteindelijk zit er wel een beter scherm in met krachtigere hardware etc.
Aokzoe's A1 is overigens wel erg competitief met € 731 voor hun handheld met nagenoeg dezelfde processor en maar liefst 32GB RAM. (Groter scherm, HALL effect sticks, 1200p resolutie..)
Ik heb een paar reviews van de Ally gelezen, van positief tot negatief. Ze doen goed hun best om de Ally eerlijk te vergelijken met de Deck, vooral in praktische zin, in dagelijks gebruik. Ik ben natuurlijk een Deck fanboy, maar mijn eerlijke opsomming van pro's en cons:
Pro's
Geweldig scherm, zeer soepel
Goede performance, ook op lage TDPs (in tegenstelling tot de 6800U)
Compatibility in Windows is het beste (launchers, anti-cheat maar ook met bijv Ray Tracing)
Goede knoppen
Compact en lichter dan de Deck
Stiller dan de Deck
Fast Charging
Microsoft sponsership deal dus Xbox game pass zal goed werken, grote library
Even een aantal opmerkingen..
De ASUS ROG Ally heeft juist geen goede knoppen, meerdere media outlets hebben dit gemeld.. sterker nog, LTT gaf ook bij de prototype reveal aan dat de knoppen niet fijn waren en bleven hangen.
Bij de review unit die ze hier reviewen is dat nog steeds het geval.
I don't like the A/B/X/Y buttons, mostly because they got stuck a few times. This might be something that works itself out, with the resin on the buttons and the chassis rubbing themselves smoother over time. But more than once during my week of playtime, I found one of the buttons half-depressed and tilted in its socket, requiring an attention-grabbing thumb smack to set it right. Like the joysticks, they feel like they have a shallow space to work in, resulting in less travel and springy pushback than on established controllers.
De reden dat Xbox Game Pass goed zal werken is.. Windows. Als Microsoft geen sponsor was had 't echt niet minder goed gewerkt..
Con's
Toch 2x zo duur dan de instap Deck
Asus Bloatware
Armoury Crate is vooralsnog buggy en clunky.
Performance is maar 15% beter dan Deck op 15watt. Spellen zoals Last of Us 1 hebben 30watt nodig.
Verbruikt standaard meer stroom dan de Deck, ook bij lage settings en simpele spellen
Accu formaat is exact hetzelfde, dus de accuduur is om te huilen. 50 minuten op Turbo stand...
Microsoft sponsership deal dus als je niets met de Xbox hebt, zit je vast aan hun onzin.
Steam werkt niet echt soepel/vlot op de Ally
Vergeleken met de Deck zijn de control options, zowel fysiek als in software, te beperkt voor veel games
Géén Insta-on and standby. Gewoon weer saven en later compleet opnieuw opstarten.
Géén SteamOS features zoals Gamescope, tweaks, integrated knoppen voor veel menu's, Decky, etc
De Ally is inderdaad duurder dan het instap model Steam Deck maar je krijgt 4x zoveel opslag, een beter scherm, betere performance, sneller opladen, een Windows licentie.. als je echt kritisch wil zijn dan zou je moeten benoemen dat de 512GB Steam Deck een meerprijs heeft van € 260 voor 512GB opslag i.p.v. 64GB met dezelfde APU en een etched scherm.
Tegelijkertijd lijkt de ROG Ally Non-Extreme gewoon een slechte deal voor $ 100 minder krijg je ook echt een slechter apparaat i.p.v. alleen minder opslag. Ik snap niet hoe dit prijspunt überhaupt tot stand is gekomen.
(imho heeft de goedkopere Ally geen bestaansrecht)
Het enige wat voor mij belangrijk zou zijn, is dat de Ally sommige spellen wel kan spelen die de Deck niet kan spelen. Maar de Verge maakte een scherpe observatie: vanwege de beperkte software ondersteuning en controller opties zal de Ally waarschijnlijk minder spellen zal kunnen spelen dan de Deck.
Sorry maar dit is echt onzin van The Verge, misschien moeten ze weer laten zien hoe je een PC bouwt..?
The Ally heeft Windows dus alles dat niet op Linux werkt gaat gewoon op de Ally werken en alles dat wel op Linux/SteamOS werkt zal ook op de Ally werken.
Daarnaast werkt Steam Input ook gewoon binnen Windows dus zolang de controller in Steam te gebruiken valt zijn er 0 issues, ook voor non-Steam games is deze optie er wanneer je de game aan Steam hebt toegevoegd.
Het is een ander product ja, maar als het je om gamen gaat, dan is dit wel de overweging. Je komt gewoon in de buurt van Gaming laptops met die prijs. Voor €400 is de Deck voor gamen een no-brainer.
Even een aantal opmerkingen..
De ASUS ROG Ally heeft juist geen goede knoppen, meerdere media outlets hebben dit gemeld.. sterker nog, LTT gaf ook bij de prototype reveal aan dat de knoppen niet fijn waren en bleven hangen.
Bij de review unit die ze hier reviewen is dat nog steeds het geval.
Dat heb ik over het hoofd gezien. Dat valt dus extra tegen.
De reden dat Xbox Game Pass goed zal werken is.. Windows. Als Microsoft geen sponsor was had 't echt niet minder goed gewerkt..
Je krijgt ook 6 maanden gratis Game pass dus, dat moet je mee nemen in de overweging.
De Ally is inderdaad duurder dan het instap model Steam Deck maar je krijgt 4x zoveel opslag, een beter scherm, betere performance, sneller opladen, een Windows licentie.. als je echt kritisch wil zijn dan zou je moeten benoemen dat de 512GB Steam Deck een meerprijs heeft van € 260 voor 512GB opslag i.p.v. 64GB met dezelfde APU en een etched scherm.
Het gaat mij om de formfactor en de functionaliteit. Dat het twee andere apparaten zijn, is duidelijk. Wat ze voor elkaar moeten krijgen, handheld PC gamen, is hetzelfde. Daar oordeel ik op, dus ook op de bijbehorende prijspunten.
Sorry maar dit is echt onzin van The Verge, misschien moeten ze weer laten zien hoe je een PC bouwt..?
The Ally heeft Windows dus alles dat niet op Linux werkt gaat gewoon op de Ally werken en alles dat wel op Linux/SteamOS werkt zal ook op de Ally werken.
Daarnaast werkt Steam Input ook gewoon binnen Windows dus zolang de controller in Steam te gebruiken valt zijn er 0 issues, ook voor non-Steam games is deze optie er wanneer je de game aan Steam hebt toegevoegd.
Heb je het stuk gelezen? Dat gevoel krijg ik niet uit deze tekst.
Laten we twee punten eruit pakken. De software is 1:
he first time I launched Prince of Persia: The Sands of Time on the ROG Ally, it crashed. Then it crashed again when I tried to access the graphical settings and again when it tried to load part of the first level of the game, sometimes throwing strange error messages. I had to download a special widescreen fixer patch to get it to run at all. Then, I ran into some of the same issues with the keyboard template and triggers: no way to land a jumping sword combo, no way to crouch or drop to a lower ledge, no way to stab with the Dagger of Time without remapping all of my controls.
The first time I launched it on the Deck, it just worked. The 2003 Windows game ran in Linux, tricky-to-render fog and all. It automatically loaded a community controller profile that bound my buttons exactly as I remembered on the PlayStation 2.
Misschien is dit een cherry picked voorbeeld van de journalist, maar in mijn ogen is het wel illustratief. Alle tweaks die in Proton zitten, krijgt Windows natuurlijk niet mee. Daarvoor moet je zelf gaan tweaken en dat is waarschijnlijk een minder plezierige ervaring als bij de Deck.
Punt 2, de controls:
Gamepad games generally work great [on the Ally]! But without touchpads and gyro aiming and community-built controller profiles and a decade-plus of compatibility work, games built for mouse and keyboard are being left behind by Asus and Microsoft.
Spellen kunnen draaien en kunnen spelen zijn twee verschillende dingen. Mij gaat het om de functionaliteit, dus het spelen. Alleen al het feit dat de Ally geen enkele touchpad heeft, maakt dat je vele duizenden spellen er niet op kan spelen. Die hebben namelijk mouse input nodig bijv. Dat is wat de Verge bedoelt, de Deck pakt dit gewoon veel breder op.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index Agon:Valve Steam Deck 64GB Non scholae sed vitae discimus Seneca
Er zitten niet 6 maar 3 maanden Gamepass Ultimate bij.
Heb je het stuk gelezen? Dat gevoel krijg ik niet uit deze tekst.
Laten we twee punten eruit pakken. De software is 1:
[...]
Misschien is dit een cherry picked voorbeeld van de journalist, maar in mijn ogen is het wel illustratief. Alle tweaks die in Proton zitten, krijgt Windows natuurlijk niet mee. Daarvoor moet je zelf gaan tweaken en dat is waarschijnlijk een minder plezierige ervaring als bij de Deck.
Punt 2, de controls:
[...]
Spellen kunnen draaien en kunnen spelen zijn twee verschillende dingen. Mij gaat het om de functionaliteit, dus het spelen. Alleen al het feit dat de Ally geen enkele touchpad heeft, maakt dat je vele duizenden spellen er niet op kan spelen. Die hebben namelijk mouse input nodig bijv. Dat is wat de Verge bedoelt, de Deck pakt dit gewoon veel breder op.
Het ontbreken van trackpads zal inderdaad een invloed hebben op het aantal games dat (fijn) te spelen is op de Ally.
Nu ben ik zelf van mening dat mouse-heavy games sowieso met een muis gespeeld moeten worden maar dat terzijde.
En Valve is goed bezig met Proton maar de compatibiliteit zal op Windows gewoon beter zijn. (Muv dat cherry picked voorbeeld )
Overigens moet Valve dit ook wel (blijven) doen anders was de Steam Deck geflopt.
Men maakt hier onnodige drama van, net als met iedere andere Windows apparaat kun je het deïnstalleren en eventueel software installeren die wel naar wens is.
Qua prijs ben ik heel simpel, Valve verkoopt de Deck zo goedkoop met een reden (want Steam), terwijl Asus het puur van de verkopen zelf moet doen.
Kijkend naar al die andere handhelds en het zegt genoeg, ze zijn vaak nog duurder om diezelfde reden.
En hoewel ik zelf geen reden voor een upgrade zie, Deck is ruim voldoende voor wat ik ermee doe, ROG Ally is voor z’n prijs geen slecht apparaat, ook niet vergeleken met de 512gb Deck. (wel zo eerlijk om hetzelfde opslag te vergelijken)
De goedkopere Ally daartegen lijkt mij een slechte deal, je levert te veel in voor “$100” minder.
Men maakt hier onnodige drama van, net als met iedere andere Windows apparaat kun je het deïnstalleren en eventueel software installeren die wel naar wens is.
Qua prijs ben ik heel simpel, Valve verkoopt de Deck zo goedkoop met een reden (want Steam), terwijl Asus het puur van de verkopen zelf moet doen.
Kijkend naar al die andere handhelds en het zegt genoeg, ze zijn vaak nog duurder om diezelfde reden.
En hoewel ik zelf geen reden voor een upgrade zie, Deck is ruim voldoende voor wat ik ermee doe, ROG Ally is voor z’n prijs geen slecht apparaat, ook niet vergeleken met de 512gb Deck. (wel zo eerlijk om hetzelfde opslag te vergelijken)
De goedkopere Ally daartegen lijkt mij een slechte deal, je levert te veel in voor “$100” minder.
Maar armory crate zou juist het probleem op moeten lossen dat Windows absoluut niet ontworpen is voor gebruik op een handheld. Als die software niet lekker werkt, dan is het probleem dus niet opgelost. Misschien valt het uiteindelijk op te lossen door zelf allemaal extra software te installeren, maar daarmee is het wel nog een nadeel ten opzichte van de deck waar het gewoon standaard allemaal lekker werkt. En extra functionaliteit is met bv decky heel makkelijk toe te voegen en zit dan prima geïntegreerd in de interface van de deck. Dat zie ik op Windows gewoon niet gebeuren.
Wat betreft de games die er op te spelen zijn, ik vind ook wel dat the verge een beetje overdrijft, maar ze hebben ook wel een punt. Voor mij gaat het dan minder over een enkele oude game die niet goed draait op de ally, maar meer over de gehele ervaring.
Het grote verschil tussen handheld gaming en op een laptop spelen voor mij zit in het pick up and play aspect van een handheld. Een laptop moet je ergens neerzetten, eigenlijk aan de stroom hangen, opstarten, je game opstarten en laden waarbij je ook met Windows moet dealen (wat wel makkelijker is op de laptop want je hebt een muis of touchpad). Een handheld pak je op, druk op de power knop en je zit direct in de game waar je mee bezig was. De Ally echter, bezit eigenlijk alleen het voordeel dat je hem niet ergens hoeft neer te zetten. Je moet hem ook eigenlijk aan de stroom hangen want als je al die power wil gebruiken trekt hij de accu zo leeg, je moet je games iedere keer starten en afsluiten, je moet met Windows dealen en dit keer zonder muis of gamepad... Het hangt naar mijn idee ergens tussen de steam deck en een laptop in.
Asus geeft in een reactie naar the verge aan dat ze Windows gekozen hebben omdat hun klanten dat willen. Dat zou goed kunnen, maar ik denk dat dat veelal uit onwetendheid en angst komt. In de praktijk kom ik heel weinig problemen tegen op de steam deck en vergeet ik regelmatig dat hij op Linux draait. En zoals Xander zegt, veel van die anti cheat games die echt niet op steam os kunnen draaien wil je sowieso niet handheld spelen omdat het competitieve games zijn en je afgemaakt zou worden door muis spelers... Natuurlijk hangt het ook af van wat voor gamer je bent en als net jouw favoriete game niet draait in Linux dan valt het kwartje anders, maar voor iemand met een brede smaak die veel verschillende games speelt is de deck ideaal.
Finraziel schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 07:46:
[...]
En zoals Xander zegt, veel van die anti cheat games die echt niet op steam os kunnen draaien wil je sowieso niet handheld spelen omdat het competitieve games zijn en je afgemaakt zou worden door muis spelers... Natuurlijk hangt het ook af van wat voor gamer je bent en als net jouw favoriete game niet draait in Linux dan valt het kwartje anders, maar voor iemand met een brede smaak die veel verschillende games speelt is de deck ideaal.
Dit klopt wel maar ook niet. De echte competitieve gamer stapt niet af van pc, maar daarachter zit een gigantisch grote groep die niet competitief CoD of Fortnite speelt namelijk de console gamers. Om die groep over te halen een handheld aan te schaffen moet er simpelweg Fortnite of CoD op draaien. Dat ze daarna genadeloos worden afgeslacht omdat in dezelfde lobby zitten als de competitieve pc gamers is niet iets wat zomaar in hun opkomt. Maar dit is net de markt die ASUS dus wil aanboren, vandaar keuze voor Windows
[Voor 3% gewijzigd door cold_as_ijs op 12-05-2023 08:08]
Dit klopt wel maar ook niet. De echte competitieve gamer stapt niet af van pc, maar daarachter zit een gigantisch grote groep die niet competitief CoD of Fortnite speelt namelijk de console gamers. Om die groep over te halen een handheld aan te schaffen moet er simpelweg Fortnite of CoD op draaien. Dat ze daarna genadeloos worden afgeslacht omdat in dezelfde lobby zitten als de competitieve pc gamers is niet iets wat zomaar in hun opkomt. Maar dit is net de markt die ASUS dus wil aanboren, vandaar keuze voor Windows
Dit is natuurlijk ook voor een groot stuk waar. Maar ik een toch een persoonlijke vraag aan jou hierover. Voel jij een verschil tussen "niet kunnen winnen" en "geen kans maken"? Ik persoonlijk wel, daarom ben ik gestopt met bijvoorbeeld Apex Legends te spelen op de Deck, ondanks dat deze zeer goed draait en gebruiksvriendelijk is op de Deck. Zodra ik een confrontatie heb met spelers die iets beter dan gemiddeld zijn, ben ik dood. Het is niet erg leuk.
Dus kopen ze het om die reden, worden genadeloos afgeslacht wat niet leuk is en het ding verdwijnt de kast in want ze gaan terug naar de console? Dat is precies wat ik bedoel met mijn eerdere punt dat het uit onwetendheid komt... En ik snap Asus ook wel maar daarmee is het een pluspunt met een wrang smaakje. Mensen denken dat ze het willen maar in de praktijk werkt het toch niet zoals ze dachten en hebben ze er niks aan (en ja dit is wat kort door de bocht, voor sommige mensen zal het toch werken of is er een andere game waar het wel goed voor gaat).
Ik snap eigenlijk niet waarom Console gamers erbij gepakt worden om een punt te maken. Een groep wat het liefst voor een lagere prijs zonder al teveel gedoe met lange support en vrienden hun games willen spelen. Denk niet dat een de Asus PC handheld van 800€ hieronder valt.
Begrijp me niet verkeerd. De ROG Ally lijkt me een geweldig systeem, maar hoe zal ik het zeggen. Misschien is het iets te vroeg voor zon powerhouse. Hou van handheld gaming, maar voor mij persoonlijk is battery life toch het belangrijkste. Hopelijk is het een goede startpunt voor AMD om een nog efficiëntere chip te maken.
Dit is natuurlijk ook voor een groot stuk waar. Maar ik een toch een persoonlijke vraag aan jou hierover. Voel jij een verschil tussen "niet kunnen winnen" en "geen kans maken"? Ik persoonlijk wel, daarom ben ik gestopt met bijvoorbeeld Apex Legends te spelen op de Deck, ondanks dat deze zeer goed draait en gebruiksvriendelijk is op de Deck. Zodra ik een confrontatie heb met spelers die iets beter dan gemiddeld zijn, ben ik dood. Het is niet erg leuk.
Laatste keer dat ik online heb gegamed is denk ik toen ik aan Destiny 2 begon, niet wetende dat dit een PvE looter shooter was. Maar zelfs toen heb ik hem na 3x aan de kant gelegd. Beetje serieuze multiplayer was MOH AA, die heb ik 10 jaar geleden enkele keren gespeeld. Waren toen alleen enkele die hards over, maar daar had ik niet zo’n moeite mee dat ze mij ongeveer 10 tegen 1 vaker doodschoten. Maar de verveling sloeg daar ook wel snel toe.
Dus ben niet echt de juiste persoon voor multiplayer haha
@Hunterrnl ik weet anders niet welke markt Asus wil aanboren. De console gamer wil niet perse goedkoop gamen, genoeg PS5 en XsX verkocht door scalpers laatste 2 jaar. Nee ze willen vooral zonder gedoe gamen en gewoon dezelfde games kunnen spelen als hun vrienden, namelijk CoD, Fortnite en FIFA.
Steamdeck valt dan sowieso af. Asus lijkt als een reputabele speler dan het enige alternatief.
cold_as_ijs schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:36:
@Hunterrnl ik weet anders niet welke markt Asus wil aanboren. De console gamer wil niet perse goedkoop gamen, genoeg PS5 en XsX verkocht door scalpers laatste 2 jaar. Nee ze willen vooral zonder gedoe gamen en gewoon dezelfde games kunnen spelen als hun vrienden, namelijk CoD, Fortnite en FIFA.
Steamdeck valt dan sowieso af. Asus lijkt als een reputabele speler dan het enige alternatief.
De markt wat bij onder elk filmpje van de Steam Deck loopt te zeuren dat het te zwak systeem is.
Klinkt eerder als de Console gamer die je alleen vind op Tweakers. Gemiddelde leeftijd CoD, Fortnite en Fifa zal niet al te hoog zijn en niet de groep wat even 800€ op tafel gooit. Al snap ik zeker niet waarom je op een Handheld MP shooters wil spelen....
Terug on topic.
Weet niet wat voor magie Valve heeft gebruikt met Proton 8.0. Atelier Ryza is van vreselijke frametimes 38-45FPS gegaan naar een locked 60FPS voor hetzelfde aantal uur batterylife .
Mooie prijs en redelijk snel in huis. Natuurlijk kan ik een paar euro besparen en van Ali een SSD bestellen, maar dan zit je met lange levertijd en geen idee wat de kwaliteit is. Iemand die een betere optie heeft of gewoon doen?
Edit : Zie nu dat de 2TB van WD op ong. 160 uit komt op Ali. Voelt als zware overkill gezien ik geen grote moderne games speel op de SD, maar voor die paar 10tjes extra Je kan de ruimte maar hebben.
[Voor 16% gewijzigd door Beakzz op 13-05-2023 14:27]
Dit keer de volwaardige 512GB-versie met 'anti-glare'.
It's was fun while it lasted.
De Deck is zojuist verkocht en de Ally staat al een paar dagen in pre-order. Let's go!
AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Steam Deck
De Deck is zojuist verkocht en de Ally staat al een paar dagen in pre-order. Let's go!
Ik kijk de kat uit de boom, mijn Deck is ruim voldoende voor mij (de games die ik erop speel zijn over het algemeen erg licht, op handjevol na), maar mijn partner had er wel interesse in.
Alleen ik spring niet meteen in op een pre-order, het blijft veel geld en ik wil eerst weten welke kinderziektes er op hardware vlak zijn, sowieso aangezien ik ze zou moeten oplossen.
[Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 14-05-2023 17:55]
Ik kijk de kat uit de boom, mijn Deck is ruim voldoende voor mij (de games die ik erop speel zijn over het algemeen erg licht, op handjevol na), maar mijn partner had er wel interesse in.
Alleen ik spring niet meteen in op een pre-order, het blijft veel geld en ik wil eerst weten welke kinderziektes er op hardware vlak zijn, sowieso aangezien ik ze zou moeten oplossen.
Ik begrijp de opmerkingen met betrekking tot de pre-order en 'early adapter tax': mijn initiële ervaring(en) met de Deck (vorig jaar) waren alles behalve positief; vanaf de tweede Deck werd mij pas duidelijk wat de daadwerkelijke kracht van het apparaat is. Dit was mede door de verdere ontwikkeling van de software en de ondersteuning voor games.
Maar goed, de screen ratio van de Ally is voor mij al reden genoeg om over te stappen. Ik stream best veel games vanaf mijn pc en dan is 16:9 gewoon erg prettig.
AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Steam Deck
Mooie prijs en redelijk snel in huis. Natuurlijk kan ik een paar euro besparen en van Ali een SSD bestellen, maar dan zit je met lange levertijd en geen idee wat de kwaliteit is. Iemand die een betere optie heeft of gewoon doen?
Edit : Zie nu dat de 2TB van WD op ong. 160 uit komt op Ali. Voelt als zware overkill gezien ik geen grote moderne games speel op de SD, maar voor die paar 10tjes extra Je kan de ruimte maar hebben.
Hier een 2tb wd ssd van Ali bestelt had eerst een 1tb schijf. Die zat snel vol en ik reis veel dus neem graag extra opslag mee ivm slechte WiFi verbindingen.
Yonix schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:31:
Maar goed, de screen ratio van de Ally is voor mij al reden genoeg om over te stappen. Ik stream best veel games vanaf mijn pc en dan is 16:9 gewoon erg prettig.
Een ander specifiek voordeel van de Ally is dat je beter kan upscalen met FSR2.0 en nieuwer. Je hebt meer resoluties beschikbaar onder de 1080p en de scherpte van het scherm maakt dat je weg kan komen met meer artifacts voordat je het merkt.
FSR upscaling in Tiny Tina naar de 800p van de Deck zorgde voor zoveel artifacts dat ik het niet trok, bijvoorbeeld.
Ik wil nog even een lans breken voor de Steam deck wat betreft hoe fenomenaal die in je hand ligt. Ik ben de series controller gewend, maar heb ook een pro controller (Nintendo). Kwam er in het verleden al achter dat kleine nuances in een controller echt het verschil kunnen maken hierdoor is een third party controller meestal ook niet fijn ook al lijkt het een exacte replica.
Hoe dan ook ik startte de Series X weer eens op en ik was helemaal verbaasd hoezeer ik de grip, gewicht verdeling en gevoel miste van de Steam deck.
Voor mij toch ook wel reden om niet zonder dat goed te testen andere hardware weer te kopen. Zeker bij een apparaat als deze ga je daar nauwelijks iets aan veranderen als dat niet in orde is.
Een ander specifiek voordeel van de Ally is dat je beter kan upscalen met FSR2.0 en nieuwer. Je hebt meer resoluties beschikbaar onder de 1080p en de scherpte van het scherm maakt dat je weg kan komen met meer artifacts voordat je het merkt.
FSR upscaling in Tiny Tina naar de 800p van de Deck zorgde voor zoveel artifacts dat ik het niet trok, bijvoorbeeld.
Of we wachten gewoon tot gebruikers ze thuis hebben en mijmeren ondertussen door in het Ally topic. Ik moet nog maar zien hoe die zich in de praktijk gaat verhouden namelijk (gebruiksgemak, optimalisatie, etc)
Chillko schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:54:
Ik wil nog even een lans breken voor de Steam deck wat betreft hoe fenomenaal die in je hand ligt. Ik ben de series controller gewend, maar heb ook een pro controller (Nintendo). Kwam er in het verleden al achter dat kleine nuances in een controller echt het verschil kunnen maken hierdoor is een third party controller meestal ook niet fijn ook al lijkt het een exacte replica.
Hoe dan ook ik startte de Series X weer eens op en ik was helemaal verbaasd hoezeer ik de grip, gewicht verdeling en gevoel miste van de Steam deck.
Voor mij toch ook wel reden om niet zonder dat goed te testen andere hardware weer te kopen. Zeker bij een apparaat als deze ga je daar nauwelijks iets aan veranderen als dat niet in orde is.
Nou dan hoop ik voor je dat ze hele zware controllers gaan maken apart voor jou vanaf nu bij consoles. Steamdeck ligt zeker lekker in de hand, maar de Xbox controller is voor mij perfectie als het om grip en gewicht gaat.
Bij (game) muizen heb je modellen (gehad) waarbij je met meegeleverde gewichtjes het gewicht van de muis naar eigen smaak kan aanpassen. Dat zou bij controllers ook een mooie optie kunnen zijn. Ik heb dit echter niet eerder voorbij zien komen.
Ik ben op zoek naar een goede docking station om de Deck te gebruiken op mijn tv. Met name om dan emulatie spellen te kunnen spelen op de tv terwijl de Deck van stroom voorzien wordt.
Ik zie verschillende docks staan op amazon. Kan iemand een dock aanraden?
LG C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide
Frez schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:03:
Ik ben op zoek naar een goede docking station om de Deck te gebruiken op mijn tv. Met name om dan emulatie spellen te kunnen spelen op de tv terwijl de Deck van stroom voorzien wordt.
Dit staat best wel uitgebreid beschreven in dit topic. Gewoon even op "dock" zoeken
JSAUX Docking Station schijnt een goede te zijn. Let wel op, de goedkoopste heeft een 100 mbit internet aansluiting. De duurdere hebben 1000mbit.
Voor wie een hogere resolutie scherm wouden voor de Steam Deck, er komt een aftermarket vervanging aan. Al was het betere kleurweergaven, 120fps en hogere max helderheid had ik er over nagedacht
Ik denk dat de meeste mensen meer hebben aan een OLED scherm met dezelfde resolutie.
De hogere AdobeRGB coverage is een leuke upgrade, maar een hogere resolutie lijkt me niet zo'n goed idee. Dit gaat ten koste van de performance (en daarmee FPS) omdat er meer pixels gerenderd moeten worden. En mogelijk is alles door de hoge resolutie ook nog eens kleiner. Met name de leesbaarheid van tekst is dan een dingetje.
De hogere AdobeRGB coverage is een leuke upgrade, maar een hogere resolutie lijkt me niet zo'n goed idee. Dit gaat ten koste van de performance (en daarmee FPS) omdat er meer pixels gerenderd moeten worden. En mogelijk is alles door de hoge resolutie ook nog eens kleiner. Met name de leesbaarheid van tekst is dan een dingetje.
Sluit ik mij helemaal bij aan, de Deck is niet mega snel maar voor die prijs maakt het minder uit. Als je nu dit scherm erbij aanschaft kan je imo beter gelijk de stap naar de Asus Ally maken. Een OLED was een logische upgrade geweest en zou ik wel overwegen.
LCD is voor mij prima, maar een iets breder kleurbereik was mooi geweest. Een echt voordeel zou VRR zijn. Resolutie is met 800p dikke prima op dit formaat.
Vagax schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:18:
Voor wie een hogere resolutie scherm wouden voor de Steam Deck, er komt een aftermarket vervanging aan. Al was het betere kleurweergaven, 120fps en hogere max helderheid had ik er over nagedacht
Leuk voor wie hogere resolutie wil, vraag mij wel af of die 3rd party paneel net als die van de Deck. ook meer helder kan dan wat de specs claimen (blijkbaar kan de Deck hogere helderheid halen, dan wat Valve claimt)
OLED zie ik niet zo zitten, al kan ik mij voorstellen dat veel mensen dat graag zien, ondanks dat ik het mooi vind op een PS Vita of mijn telefoon (en de telefoon ervoor), ik heb liever een solide IPS op dit type apparaat met goede kleuren (de Deck is niet enorm slecht, maar het kon wel iets beter qua kleuren) met ruime helderheid instellingen (dus dat het ook erg laag kan).
Is bij de Switch oled ook niet echt een probleem... Een youtuber heeft dat getest en na 3600 uur een statisch plaatje weer te geven begon hij wat tekenen van burn in te zien...
Natuurlijk varieert het nog wel wat, sommige games kunnen het sneller vertonen, maar zolang je niet iemand bent die dag in dag uit dezelfde game met fel gekleurde UI elementen speelt denk ik niet dat het snel een issue zal zijn.
Zelf hoop ik gewoon dat een opvolger van de Deck een beter scherm heeft met freesync en een hogere resolutie met een APU die daar ook daadwerkelijk alles uit kan halen.
Ik snap werkelijk niet waarom iemand hoger dan 800p wil op de Deck, hoewel de hardware best indrukwekkend is te noemen moet je (nog meer) concessies doen om op een hogere resolutie te spelen.
Bovendien komen die extra pixels de batterijduur echt niet ten goede.
Ik zie het probleem niet zo. Een fhd scherm op 120 Hz is toch leuk. Je kan de zwaardere games dan toch nog steeds op 800p spelen? Ik vraag me meer af hoe je die zelf moet gaan vervangen met een föhn ofzo? Lijkt me niks voor mij iig
Chillko schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 01:09:
Ik zie het probleem niet zo. Een fhd scherm op 120 Hz is toch leuk. Je kan de zwaardere games dan toch nog steeds op 800p spelen? Ik vraag me meer af hoe je die zelf moet gaan vervangen met een föhn ofzo? Lijkt me niks voor mij iig
Het is een 1080p/60Hz scherm met net iets betere kleuren.
Vrij nutteloze upgrade imho.
Op iFixit kun je zien hoe je het scherm vervangt. Je zult inderdaad het scherm moeten opwarmen om het te kunnen verwijderen.
Probleem is dat 800p niet mooi schaalt op een 1080p scherm.
Je moet eigenlijk dan naar 4k scherm, zodat je 2x2 voor 1080p of 3x3 voor 720p kan schalen
Dat probleem wordt echter kleiner hoe kleiner de pixels zijn... en 1920x1200 op 7 inch is behoorlijk klein. Ook helpen nieuwe scaling algorithmes (waaronder ook FSR) om het veel beter te doen dan wat we vroeger hadden toen bovenstaande wijsheid ontstaan is. En dan heb je ook nog redelijk wat games die in de eigen settings scaling opties hebben en die zullen (als het goed geïmplementeerd is) de UI wel gewoon op de volle resolutie renderen waardoor het nog een keer minder een probleem wordt. Het is namelijk vooral tekst wat er raar uit gaat zien als je scalet naar een resolutie wat niet een vermenigvuldiging is van de renderresolutie.
Op telefoons heb je ook al een tijd dat je bv een QHD achtige resolutie hebt maar op FHD rendert om zuiniger te zijn. Daar zien de meeste mensen ook niks van.
De Steamdeck 64GB maar besteld van mijn steamfunds na het verkopen van mijn CSGO inventaris enige tijd geleden. Kans is groot dat hij direct de verkoop ingaat. Kleine kans dat ik toch te nieuwsgierig ben en hem toch zelf in gebruik neem.
swoutr schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:09:
De Steamdeck 64GB maar besteld van mijn steamfunds na het verkopen van mijn CSGO inventaris enige tijd geleden. Kans is groot dat hij direct de verkoop ingaat. Kleine kans dat ik toch te nieuwsgierig ben en hem toch zelf in gebruik neem.
Voor mij is het een fijn apparaat om mijn backlog weg te werken.
Spellen die ik op de pc niet zo snel zou spelen doe ik op de steam deck, in bed of op de bank als mijn vriendin een serie kijkt .
Voor mij is het een fijn apparaat om mijn backlog weg te werken.
Spellen die ik op de pc niet zo snel zou spelen doe ik op de steam deck, in bed of op de bank als mijn vriendin een serie kijkt .
Nog groter maken is sowieso elke nieuwe maand weer lastig om te voorkomen. Iedere humble en fanatical bundle waar wat interessants in zit kan ik me moeilijk bij inhouden .
Dus die kans is ook zonder steam deck groot .
[Voor 16% gewijzigd door Tinu-s op 25-05-2023 10:13]
Grappig genoeg koop ik wel nieuwe spellen voor de Deck, maar vooralsnog krimpt mijn backlog vrij snel. 15 spellen per jaar ofzo? Het speelt zo lekker weg allemaal
Ik ben ook wel blij dat ik er nu de tijd voor maak, want iets oudere spellen zijn eigenlijk nog best wel vet. Qua gameplay is er niet extreem veel vernieuwing tegenwoordig.
Grappig genoeg koop ik wel nieuwe spellen voor de Deck, maar vooralsnog krimpt mijn backlog vrij snel. 15 spellen per jaar ofzo? Het speelt zo lekker weg allemaal
Ik ben ook wel blij dat ik er nu de tijd voor maak, want iets oudere spellen zijn eigenlijk nog best wel vet. Qua gameplay is er niet extreem veel vernieuwing tegenwoordig.
Ik ben ook van het kamp waar er eerder 15 spellen bij komen... Per maand dan
Al ben ik me de laatste tijd wat in aan het houden bij fanatical omdat ik al zo'n berg potentieel leuke indies heb. Humble monthly heb ik deze maand ook gepauzeerd want vond er weinig bijzitten (of ik had het al).
dat gaat mij niet lukken aangezien ik ook nog veel retro (SEGA/XBOX), PS5 speel en tevens ook nog wat 60+ uur rpgs aan het spelen ben
Ach ja luxe probleem
dat gaat mij niet lukken aangezien ik ook nog veel retro (SEGA/XBOX), PS5 speel en tevens ook nog wat 60+ uur rpgs aan het spelen ben
Ach ja luxe probleem
Ik heb ook LA Noire (36 uur) en Death stranding (45 uur) uitgespeeld. Maar dat waren de uitzonderingen.
Ik heb ook LA Noire (36 uur) en Death stranding (45 uur) uitgespeeld. Maar dat waren de uitzonderingen.
Nu bezig met witcher 2, actief begonnen maar vanwege drukte weer weggelegd en nu met R&C rift spart bezig op de PS5. Die laatste vraagt minder denkkracht haha. Ik heb nog 4 andere consoles en meer in de planning, voornamelijk oudere meuk. Maar ach je moet toch iets in je vrije tijd
Een vergelijking op Bright tussen de Asus Rog Ally en de SteamDeck, en de winnaar is (voorlopig)…de SteamDeck!
Wel grappig dat hij zegt dat Destiny 2 niet te spelen is op een Steam Deck. Ik kan deze via een omweg namelijk wel spelen. Deze stream ik via GeForce Now en is dat echt prima te spelen.
Wel grappig dat hij zegt dat Destiny 2 niet te spelen is op een Steam Deck. Ik kan deze via een omweg namelijk wel spelen. Deze stream ik via GeForce Now en is dat echt prima te spelen.
Maar dan speel je hem toch niet op de steamdeck, alleen de controls en display gaan op de steamdeck je speelt hem ergens anders.
Maar dan speel je hem toch niet op de steamdeck, alleen de controls en display gaan op de steamdeck je speelt hem ergens anders.
Eens. Vind het ook niet correct om streamen in te roepen als argument dat het 'op de hardware draait'. Je wifi infra moet best wel goed zijn. En op vakantie of in een hotel mag je het ook vergeten.
Ja, het kan, onder de juiste omstandigheden, maar om 'correct' te claimen dat je destiny zomaar kan spelen op de deck, moet je windows installeren. En weet er het fijne niet van, maar een vlotte dual boot is nog altijd niet geïmplementeerd door valve. (en dat zullen ze ook niet snel doen, aangezien daar de focus niet ligt. Die ligt op hun steamOS)
Ik hoop echt dat valve gaat samenwerken met andere hardware makers. Beeld je de ROG ally in op steamOS. Dit zou prima kunnen, maar misschien hebben ze daar op dit moment de resource niet voor (andere hardware ondersteunen of samenwerken met andere fabrikanten)
Het is weer (verlengd) weekend, tijd voor nieuwtjes
Het is alweer een paar weken geleden dat ik een nieuwe batch nieuwtjes het topic in heb geschoten. Aan de ene kant was ik te druk, maar aan de andere kant was er niet veel te melden. OK, er waren wat posts over Proton, Anti-cheat APIs, Vulkan, Mesa 23.1, maar je valt snel in de herhaling. Wij als Deck gebruikers hebben niet veel aan de allerlaatste branch van Mesa of Vulkan als deze niet zodanig wordt uitgerold in SteamOS. En daar komen we snel op het volgende: Alle nieuwe dingen komen uit in SteamOS 3.5 en niet eerder. De beta begint langzaam door te sijpelen bij gebruikers maar een main release kan zo maar nog een maand duren.
Dus even geduld nog! Zodra 3.5 komt verwacht ik groot vuurwerk in alle newsfeeds, dus moeilijk te missen. Ik ga dan eens goed zitten voor een performance review van alle driver en API verbeteringen. Ik hoop vooral dat de BIOS open blijft voor undervolting en overclocking. De aandacht van developers voor de Deck blijft hoog, hoger dan ik zou verwachten. Specifieke updates voor Last of Us 1 voor de Deck, Atomic Hearts krijgt een Deck Preset, Witcher 3 Next Gen ook. Het is gewoon makkelijker om voor een vast hardware platform te optimaliseren dan voor alle verschillende Game PCs config. En Valve's software ondersteuningsteam helpt natuurlijk ook.
Er is ook post van een Indy developer die hun game Deck certified willen maken en ons mee nemen in het proces en de design keuzes. Leuk om eens te lezen wat developers nou eigenlijk moeten doen om een goede Deck game te maken. Er komen nog geregeld nieuwe accessoires uit die erg mooi zijn voor de Deck. Voor iedereen die een on-the-go compacte USB-C hub zoeken heb je nu deze van JSAUX: de Omnicase 2. Niet alleen krijg je veel I/O opties, je kan ook mooi kabels, plugs en microSD kaarten opslaan in de case. Past waarschijnlijk mooi in de Steam Deck Case Pouch Pocket (hele mond vol )
Een hulpvaardige Redditor heeft voor ons een mooi overzicht gemaakt van alle original Xbox games die draaien op de Deck via Xemu emulatie. Het is een hele stevige lijst geworden met veel details. Het valt me op dat ondanks de originele Xbox hardware origineel x86 was en echt mijlenver achter de performance van de Deck aan hobbelt, er nog steeds veel spellen zijn die niet goed of zelfs erg traag draaien. Mogelijk heeft Xemu betere optimalisaties nodig? In ander emulatie nieuws: Dolphin had grootse plannen om hun Nintendo emulator naar de Steam store te brengen. Deze plannen zijn mogelijk permanent in de ijskast gezet want over deze uitrol heeft Nintendo (niet geheel verrassend) andere ideeën. Ik ben verbaast dat we nog steeds legale discussies hebben over Dolphin emulatie. Deze software is echt al heel lang beschikbaar, en normaliter is Nintendo heel snel in aanklagen en copyright strikes. Iemand heeft een hardware mod gemaakt zodat men Guitar Hero kan spelen op de Deck on the go
Ziet er zeer cool uit. Hier kan je de 3D printer files vinden, inclusief een uitleg en github link voor de bijbehorende software tweaks
@XanderDrake de game compatibility van XEMU is niet zo denderend https://xemu.app/#compatibility. 3% is perfect, 79% playable en 18% werkt gewoon niet. Op zich verwonderlijk zoals je zelf ook al aangeeft het was namelijk gewoon een Pentium 3. Ik blijf voorlopig mijn xbox games gewoon lekker op mijn xbox spelen
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details