Acties:
  • 0Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47
Protax schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:41:
Steamdeck is binnen!

Zojuist GTA 5 aangeschaft die stond nog in mijn backlog, lijkt me een leuk spel om te spelen via de deck.

Nog andere must haves die ik sowieso moet hebben? :-)

Prijzen zijn insane hedendaags voor games!
Tja, de steam deck kan bijna alles draaien dus wat een must have is hangt helemaal van je eigen smaak af.
GTA V draait in ieder geval echt heel goed op de deck, ben ik nu ook mee bezig.
Ik vind het verder ook erg leuk om tussendoor allemaal kleine indie titels te proberen en koop daarom geregeld bundels bij fanatical of humblebundle.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 23:30
Finraziel schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:14:
[...]

Tja, de steam deck kan bijna alles draaien dus wat een must have is hangt helemaal van je eigen smaak af.
GTA V draait in ieder geval echt heel goed op de deck, ben ik nu ook mee bezig.
Ik vind het verder ook erg leuk om tussendoor allemaal kleine indie titels te proberen en koop daarom geregeld bundels bij fanatical of humblebundle.
Ok, nou dan mag je mij uitleggen hoe ;-) Want de knoppen lijken niet te werken, als ik GTA vanuit de Steam store installeer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Finraziel
Protax schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:36:
[...]

Ok, nou dan mag je mij uitleggen hoe ;-) Want de knoppen lijken niet te werken, als ik GTA vanuit de Steam store installeer.
Eh, in game zelf bedoel je? Je zit niet nog in de launcher? De launcher moet je geloof ik even met het touch screen bedienen, in game heb ik niks aangepast, dat werkte gewoon automatisch. Enige wat ik gedaan heb is een paar van de back pedals aan knoppen toegewezen (linker en rechter stick click en A).

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:08

MaDLiVe

.-Observer-.

Finraziel schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 06:46:
[...]

Eh, in game zelf bedoel je? Je zit niet nog in de launcher? De launcher moet je geloof ik even met het touch screen bedienen, in game heb ik niks aangepast, dat werkte gewoon automatisch. Enige wat ik gedaan heb is een paar van de back pedals aan knoppen toegewezen (linker en rechter stick click en A).
Hier idem, hoefde eigenlijk niets te doen, de launcher was even klooien maar dat ging prima. Draait goed :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• v1ncent19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:14
Iemand ervaring met van Pc naar deck streamen via Steam?

Sommige games werken wel en sommige games niet is er een manier om achter te komen welke games wel te streamen zijn vanuit je pc?

Bespaard batterij.

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:24
v1ncent19 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:34:
Iemand ervaring met van Pc naar deck streamen via Steam?

Sommige games werken wel en sommige games niet is er een manier om achter te komen welke games wel te streamen zijn vanuit je pc?

Bespaard batterij.
Kijk even naar Sunshine & Moonlight.

Dit werkt echt fantastisch! Eenmaal opgezet kun je iedere game gewoon streamen naar je Deck.

AMD Ryzen 5800X3D | AMD RX 7900XTX | 32GB RAM | Corsair SF750 | LG CX 48” | Steam Deck 512GB

• v1ncent19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:14
Evernote schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:22:
[...]

Kijk even naar Sunshine & Moonlight.

Dit werkt echt fantastisch! Eenmaal opgezet kun je iedere game gewoon streamen naar je Deck.
Ik gebruik Moonlight maar helaas bij sommige games herkent hij de sticks van de deck niet of ik heb een instelling gemist?

• Evernote
v1ncent19 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:45:
[...]

Ik gebruik Moonlight maar helaas bij sommige games herkent hij de sticks van de deck niet of ik heb een instelling gemist?
Gebruik je Moonlight met Sunshine? Er is dan een extra drivertje dat je nog even moet installeren namelijk.

AMD Ryzen 5800X3D | AMD RX 7900XTX | 32GB RAM | Corsair SF750 | LG CX 48” | Steam Deck 512GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:29
Evernote schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:05:
[...]

Gebruik je Moonlight met Sunshine? Er is dan een extra drivertje dat je nog even moet installeren namelijk.
Die extra driver zou vanaf de 0.19 versie van sunshine niet meer nodig zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evernote
tipex schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 05:03:
[...]

Die extra driver zou vanaf de 0.19 versie van sunshine niet meer nodig zijn.
Hij zou er automatisch bij moeten zitten sinds 0.19 maar voor alle oudere versies moet je het wel zelf installeren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evernote
Evernote schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:20:
[...]

Hij zou er automatisch bij moeten zitten sinds 0.19 maar bij alle oudere versies moet je het wel zelf installeren

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
Steam Deck Verified & Playable:

9,047 results found in 9ms

[Voor 85% gewijzigd door The Zep Man op 05-05-2023 11:19]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17
Beakzz schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 23:24:
[...]

Klinkt voor mij als een realistisch emulatie van de Switch :+
Een halve week verder en het spel is redelijk goed speelbaar. 28-30 fps met hier en daar een glitch en een foutje.

Zijn wat kleine updates uitgekomen. Dus ik denk dat het niet heel lang gaat duren voordat het net zo goed of beter speelt dan op de switch zelf.

Over een week kan ik het eerlijk vergelijken als de Switch versie in de brievenbus valt hier.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:00
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:37:
[...]

Een halve week verder en het spel is redelijk goed speelbaar. 28-30 fps met hier en daar een glitch en een foutje.

Zijn wat kleine updates uitgekomen. Dus ik denk dat het niet heel lang gaat duren voordat het net zo goed of beter speelt dan op de switch zelf.

Over een week kan ik het eerlijk vergelijken als de Switch versie in de brievenbus valt hier.
Gisteren toevallig eens getest en ik viel met 10 fps uit de lucht 😅 Zal wel beter zijn als de shaders ingeladen zijn, maar ik denk dat ik dit spel liever op de pc speel na de day one patch (en ik het spel heb kunnen kopen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:16
Ik vind de Steam Deck dus nog een veel fijner apparaat om mee te streamen dan om lokaal spellen mee te spelen. Nu een aantal dagen GeForce NOW geprobeerd en dat is echt top om zwaardere spellen mee te spelen zoals The Witcher 3! Helaas is het duurste abonnement mij eigenlijk té duur. Het is alleen heel irritant dat je uitsluitend met het duurste abonnement je instellingen per spel kan bewaren...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28

Mauz1978

Console War Veteran

Causs schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:12:
Ik vind de Steam Deck dus nog een veel fijner apparaat om mee te streamen dan om lokaal spellen mee te spelen. Nu een aantal dagen GeForce NOW geprobeerd en dat is echt top om zwaardere spellen mee te spelen zoals The Witcher 3! Helaas is het duurste abonnement mij eigenlijk té duur. Het is alleen heel irritant dat je uitsluitend met het duurste abonnement je instellingen per spel kan bewaren...
Ik stream voornamelijk mijn PS5 spellen op de steamdeck. Werkt ook geweldig :).

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:49
[...]

Das best aardig. BOTW (WiiU versie) draait bij mij 28-35 fps als ik me niet vergis. Paar locaties waar het wat verder dropt, maar draait sowieso niet slechter dan op de switch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Causs
Mauz1978 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:19:
[...]

Ik stream voornamelijk mijn PS5 spellen op de steamdeck. Werkt ook geweldig :).
Oh ja dat kan natuurlijk ook! Ik ben van de PS4 naar een Series S gegaan. Zou je een PSPlus Premium abonnement af kunnen sluiten zonder een PS4/PS5 te hebben om spellen te kunnen streamen? En hoe stream jij PS5 spellen via de Steam Deck? Is dat lokaal of net zoals bijvoorbeeld Game Pass of GeForce NOW?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Causs schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:12:
Ik heb The Wither 3 gekocht via Steam zelf. Na 1 of 2 maanden besparen op het GeForce now abbonement heb je hem er al uit. En deze blijft dan van jou. Kan je hem ook spelen op de pc mocht je dat kunnen en willen. En draait prima op de Steam deck

Zie net dat de aanbieding verlopen is. Ik had iets van 15 euro voor de Complete Edition betaald.

[Voor 6% gewijzigd door Yamy_Daffy op 05-05-2023 13:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Causs
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:34:
[...]

Ik heb The Wither 3 gekocht via Steam zelf. Na 1 of 2 maanden besparen op het GeForce now abbonement heb je hem er al uit. En deze blijft dan van jou. Kan je hem ook spelen op de pc mocht je dat kunnen en willen. En draait prima op de Steam deck
Ik heb de Witcher 3 ook via Steam gekocht maar stream deze dan via GeForce NOW. De voordelen van streamen vind ik vooral;
  1. dat de Steam Deck lekker stil is;
  2. de graphics op max kwaliteit kunnen;
  3. de batterijduur aanzienlijk beter is
Op deze manier wil ik ook eindelijk eens beginnen aan Cyberpunk 2077.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Causs schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:39:
[...]

Ik heb de Witcher 3 ook via Steam gekocht maar stream deze dan via GeForce NOW. De voordelen van streamen vind ik vooral;
Snap ik, dat zijn ook echt wel de voordelen van het streamen. Zo stream ik vooral Xbox Game Pass spellen. Abbonement kan je goedkoop scoren als je een beetje goed zoekt (2 a 3 euro per maand betaal ik ervoor) en dan kan je alle games streamen in de game pass bibliotheek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:53
[...]

Maar je kan ook streamen via Steam zelf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Causs
Morocius schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:49:
[...]

Maar je kan ook streamen via Steam zelf?
Je bedoelt dan lokaal streamen vanaf je PC denk ik?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:56
Ik vind Cyberpunk 2077 er erg mooi uitzien op medium/high @40hz op de Deck, native. Natuurlijk is de accutijd minder lang, maar je hebt wel voordelen als insta-sleep en resume. Bij GeforceNow moet je weer verbinden denk ik.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28

Mauz1978

Console War Veteran

Causs schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:26:
[...]

Oh ja dat kan natuurlijk ook! Ik ben van de PS4 naar een Series S gegaan. Zou je een PSPlus Premium abonnement af kunnen sluiten zonder een PS4/PS5 te hebben om spellen te kunnen streamen? En hoe stream jij PS5 spellen via de Steam Deck? Is dat lokaal of net zoals bijvoorbeeld Game Pass of GeForce NOW?
Ik stream lokaal, maar je hebt er wel een PS5 voor nodig. Met het softwareprogramma Chiaki moet je eerst een connectie maken, die zet je PS5 aan en dan kan je spelen :).

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +9Henk 'm!

• XanderDrake

Het is weer weekend! En het regent :( Dus tijd voor nieuwtjes 8)

De afgelopen week lees ik veel kommer en kwel op Reddit over allerhande problemen met third party launchers. De EA app werkt slecht, Ubisoft heeft zijn launcher weer eens kapot gemaakt en je kan niet inloggen in Epic via de Heroic tenzij je een hotfix installeerd. Het levert allemaal heel veel gedoe ondanks dat we bijvoorbeeld de Heroic Launcher hebben, lukt het nog steeds niet altijd goed. Om dit enigszins te verhelpen heeft een developer serieus een Installer voor Installers gemaakt 8)7
NonSteamLauncher is een installer die netjes andere installers en bijbehorende Proton versies configureert. Allerlei launchers zitten erbij, van Battle.net tot de EA app. Er zit ook een auto-updater bij die mogelijk rekening houdt met version updates die tweaks en fixes nodig hebben om te functioneren. In een paar dagen is deze tool van v1.0 naar v1.6 geupdate dus ik denk dat dit wel een pareltje kan worden in de toekomst.

Er is een stap vooruit gezet mbt BIOS overclocking en tweaking op de Steam Deck. Met deze mod is de BIOS van de Steam Deck zelf unlocked, en hoef je niet via Smokeless_UMAF zaken aan te passen. Je moet wel wat code compilen dus het is niet voor iedereen weggelegd. De-bricking na foute settings werkt met de bekende BIOS reset procedure. Werkt nog met de mainline BIOS en SteamOS. Het is nog niet duidelijk of deze tweaks in de toekomst (SteamOS 3.5) ook nog werkt, maar hoop doet leven.

Een nieuwe maand dus nieuwe Steam Hardware Surveys. Het zal niet verbazend zijn dat de Deck de Linux adoptie blijft pushen. Bijna een kwart van alle Linux gebruikers doet dat op de Deck. Er zijn dus ruim 12 miljoen Linux gamers actief op Steam in april.

Een paar Game specifieke updates:
Dead by Daylight is gepatched door de developers om het spel werkend te krijgen op de Deck _/-\o_ Zoals bij veel spellen, als er een actieve developer aan het spel zit te werken die niet in de broekzak van Epic, Rockstar, EA of Ubisoft zit, kan je hopen op een mooie Steam Deck versie.
Call of Duty: Black Ops 3 heeft tegenwoordig een mod waar alle online-only checks en waarschijnlijk anti-cheat opties zijn uitgesloopt. Draait als een tierelier op de Deck, maar uit comments lijk ik te lezen dat het online gedeelte potentieel niet zo lekker loopt. Dat verbaast mij ergens ook weer niet...

In Japan heeft de Steam Deck een redelijk goede in-retail launch achter de rug. De verkopen zijn niet slecht maar ook niet spectaculair. De Switch is koning in Japan overigens, mogelijk is het anders in Korea waar PCs meer gebruikt worden als gaming platform.

Bij de volgende nieuwe release zit waarschijnlijk de Soundtrack player. Deze maakt het mogelijk om de muziek die bij sommige games zit toegevoegd af te spelen. Ik vind het wel grappig, bij Death Stranding zit veel mooie atmosferische muziek, ik hoop dat deze kan afspelen via de Deck in de toekomst. Verder heb ik niet echt meer een MP3 collectie die ik op de Deck kan zetten, dus het zal bij Soundtrack blijven voor mij.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:18
Steamdeck nu paar dagen binnen, de 512 versie. Dit valt me niet tegen zeg, ligt lekker in de hand, fijne controllers maar vooral het scherm.
Heb nu een switch met OLED scherm dus was benauwd dat dit tegen zou vallen maar dat valt erg mee, lekker beeld relatief goede kijkhoek en speelde gisteren buiten met het mooie weer en was gewoon nog prima te doen.

Nu lekker verder halflife 4 verder spelen, kwam er op de PC niet lekker in maar nu helemaal goed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:16

Yonix

RJ Gaming 🎮

XanderDrake schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:28:

Het is weer weekend! En het regent :( Dus tijd voor nieuwtjes 8)

De afgelopen week lees ik veel kommer en kwel op Reddit over allerhande problemen met third party launchers. De EA app werkt slecht, Ubisoft heeft zijn launcher weer eens kapot gemaakt en je kan niet inloggen in Epic via de Heroic tenzij je een hotfix installeerd. Het levert allemaal heel veel gedoe ondanks dat we bijvoorbeeld de Heroic Launcher hebben, lukt het nog steeds niet altijd goed. Om dit enigszins te verhelpen heeft een developer serieus een Installer voor Installers gemaakt 8)7
NonSteamLauncher is een installer die netjes andere installers en bijbehorende Proton versies configureert. Allerlei launchers zitten erbij, van Battle.net tot de EA app. Er zit ook een auto-updater bij die mogelijk rekening houdt met version updates die tweaks en fixes nodig hebben om te functioneren. In een paar dagen is deze tool van v1.0 naar v1.6 geupdate dus ik denk dat dit wel een pareltje kan worden in de toekomst.
Tja, dit blijft toch wel de achilleshiel van de Deck. Ik liep daar begin deze week tegenaan met het installeren van Titanfall 2 via Steam; het heeft mij uiteindelijk een half uur aan klooien gekost om het werkend te kunnen krijgen.

Dat het straks op de Ally allemaal native te draaien zal zijn is, wat mij betreft, wel een grote win t.o.v. de Deck. Geen geklooi meer, geen extra omwegen en Reddit afstruinen naar oplossingen wanneer het opeens niet meer werkt, maar gewoon installeren en gaan met die banaan.

Dat het maar snel 11 mei mag zijn, nieuwe spelers zijn alleen maar mooi voor de handheldmark. (y)

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Steam Deck

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:28
richards3 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:29:

Nu lekker verder halflife 4 verder spelen.
Heb ik iets gemist? Valve is lekker bezig :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XanderDrake
Yonix schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:26:

Dat het straks op de Ally allemaal native te draaien zal zijn is, wat mij betreft, wel een grote win t.o.v. de Deck. Geen geklooi meer, geen extra omwegen en Reddit afstruinen naar oplossingen wanneer het opeens niet meer werkt, maar gewoon installeren en gaan met die banaan.
Per specifiek spel ben ik het met je eens. Het is eigenlijk hallucinant dat populaire spellen zoals Fifa 23 en PUBG niet te spelen zijn op zon gehyped apparaat als de Deck.

Maar ik denk overall en "in the end" dat de Deck beter zal zijn, ook qua geklooi. Stel dat een nieuwe game niet braaf samen speelt met de Z1 extreme driver. Wie gaat het dan snel patchen? Asus? Microsoft? Nee. AMD? Volgende maand misschien.
Microsoft wordt nu genoemd om Asus te ondersteunen vanuit het OS, maar ik heb er een hard hoofd in. Microsofts lijst met gefaalde pogingen om iets gebruikers vriendelijk voor nieuwe klasses van apparaten te maken is erg lang, van Windows RT tot 8 tot Windows Phone. Waarom zou deze keer anders zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evernote
XanderDrake schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:24:
[...]

Per specifiek spel ben ik het met je eens. Het is eigenlijk hallucinant dat populaire spellen zoals Fifa 23 en PUBG niet te spelen zijn op zon gehyped apparaat als de Deck.

Maar ik denk overall en "in the end" dat de Deck beter zal zijn, ook qua geklooi. Stel dat een nieuwe game niet braaf samen speelt met de Z1 extreme driver. Wie gaat het dan snel patchen? Asus? Microsoft? Nee. AMD? Volgende maand misschien.
Microsoft wordt nu genoemd om Asus te ondersteunen vanuit het OS, maar ik heb er een hard hoofd in. Microsofts lijst met gefaalde pogingen om iets gebruikers vriendelijk voor nieuwe klasses van apparaten te maken is erg lang, van Windows RT tot 8 tot Windows Phone. Waarom zou deze keer anders zijn?
De Z1 is gewoon een AMD APU dus ik denk dat er gewoon drivers uit komen via Adrenalin en er echt geen heftige comptabiliteitsproblemen gaan zijn waarbij games helemaal niet werken zoals bij de Steam Deck.

Ik snap die angst eerlijk gezegd niet goed.. waar ik dan zelf wel weer bang voor ben is dat alles zonder ASUS Armoury Crate niet fatsoenlijk werkt.

ASUS is net als Gigabyte, MSI etc. gewoon niet goed aan de software kant en ik zou het liefst alles gewoon helemaal vanuit Windows willen doen zonder die Armoury Crate bloatware.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• richards3
Amos_x schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:14:
[...]

Heb ik iets gemist? Valve is lekker bezig :p
Oh fuck, ik bedoel natuurlijk fallout 4, was er maar een nieuwe release van halflife 😳

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 22:42
[...]

Wat ik me afvraag ben je dan steeds bezig met installeren van geupdate bestanden, of zijn het de emulators die een update krijgen waardoor de bestaande installatie beter draait?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Chillko schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 00:38:
[...]

Wat ik me afvraag ben je dan steeds bezig met installeren van geupdate bestanden, of zijn het de emulators die een update krijgen waardoor de bestaande installatie beter draait?
Uhm iets daar tussenin. Het zijn kleine bestanden ( 1 a 2 kb groot) die je in een mapje zet van Yuzu.

Stelt niet veel voor. Zijn nu 2 updates voor de Steam Deck. Update v2 en de 30 fps update.

Of ik moet alweer achter lopen dat kan ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chillko
Yamy_Daffy schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 01:00:
[...]

Uhm iets daar tussenin. Het zijn kleine bestanden ( 1 a 2 kb groot) die je in een mapje zet van Yuzu.

Stelt niet veel voor. Zijn nu 2 updates voor de Steam Deck. Update v2 en de 30 fps update.

Of ik moet alweer achter lopen dat kan ook.
Thanks ik zal er eens in duiken. Bij mij draaide hij helemaal niet in Yuzu wel in ryu..? Maar ,15-20 fps en eigenlijk onspeelbaar. Maar weer een nieuwe Rabbit Hole om in te duiken. Maar voor de fun want ik zal hem ook zeker kopen voor de Switch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake
De nieuwe Aokzoe is uit op indygogo, de A1 pro. Inderdaad, een full fat AMD 7840U APU met 32gb aan RAM, voor slechts 711€. Dit maakt de Ally ook meer geloofwaardig op zijn prijspunt.
De Deck krijgt stevige concurrentie! 8)

Ikzelf zit nog wel goed voor nu. Maar een opvolger van de clamshell GPD Win 2 ga ik waarschijnlijk wel kopen, ergens in de zomer als die uitkomt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evernote
XanderDrake schreef op zondag 7 mei 2023 @ 00:44:
De nieuwe Aokzoe is uit op indygogo, de A1 pro. Inderdaad, een full fat AMD 7840U APU met 32gb aan RAM, voor slechts 711€. Dit maakt de Ally ook meer geloofwaardig op zijn prijspunt.
De Deck krijgt stevige concurrentie! 8)

Ikzelf zit nog wel goed voor nu. Maar een opvolger van de clamshell GPD Win 2 ga ik waarschijnlijk wel kopen, ergens in de zomer als die uitkomt.
7840U is niet veel anders dan de Z1 Extreme dus voor € 711 is dit met 32GB wel echt een serieus goede deal.

Voeg daar het grotere 8” scherm en HALL effect sticks en rumble aan toe en je hebt echt een fantastisch apparaat.

In tegenstelling tot de Deck past er ook gewoon een 2280
NVME in!

Hier is een hands on van ETA Prime

Er worden wel echt hele grote stappen gemaakt op de handheld markt momenteel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• richards3
Jeetje, het scherm van de deck is wel een vingerafdruk magneet zeg, dat is wel jammer.

Nu Persona 5 Royal erop aan het spelen, dat werkt echt perfect.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 22:37

Christiano007

Ich bin der champion

Santee schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:19:
[...]

Ik zou persoonlijk een grotere SSD halen als je de 64GB hebt (1TB is geloof ik maar 80 euro nu, ik had er nog 125 voor betaald 2 maanden terug) en een screenprotector.

Verder ben ik er zelf nog niet aan toegekomen, maar dingen als emudeck zijn zeer vet.
Welke SSD heb jij gekocht?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amos_x
Deze wou ik ook posten op de vermelding hier van de AOKZOE. Bijna verplicht om deze channel te linken bij dit soort nieuws :)

Als je het channel regelmatig kijkt, kan je heel goed inschatten waar de performance ongeveer valt. Omdat hij steeds dezelfde games test, en mooi de settings laat zien (res/graphic setting). Hij maakt nooit samenvattende grafieken, maar goed, zoals gezegd, je krijgt de info wel mee als je dus meerdere video's bekijkt.

En dit is wel een heel stapje omhoog vergeleken met de deck APU, en zelfs de 6800U klasse handhelds die ook al licht boven de steam deck zaten.

Dit is een 1080p/medium/60fps apparaatje! Afhankelijk van de game. Ik baseer me vooral op spiderman voor de relatieve performance metrics. Hij draait deze handheld zelfs in 1200p, de native res van het scherm. Toch 20% meer pixels te renderen tov Full HD.

Hij heeft het zelf over ongeveer 1060 performance. Ik heb al eerder gezegd, en voor mezelf beslist, dat voor mijn gamer-profiel (zowel lichte games, als hier en daar een zware game), 1060 niveau de ondergrens was. Dit is ook de kaart die ik vier jaar heb gebruikt in een desktop, en dat was eigenlijk overal wel genoeg als je een beetje met de settings speelt. Ik heb er geen probleem mee om settings omlaag te draaien, maar blijf wel vast houden aan een stabiele 60fps en full HD als ondergrens. (30 fps voor MSFS).

Dit lijkt nu dus gewoon zonder meer haalbaar op 15-30 Watt, op een handheld. Wat een evolutie toch wel weer Het is nu zo dat ik net een laptop met 3060 heb gekocht, waar ik erg veel plezier in heb. Maar misschien volgend jaar kan het er nog wel bij als extra speeltje. Dit of de Ally. Of eventueel een steam deck 2 zou wellicht een insta buy zijn. Daarmee dek ik m'n volledige steam library af zonder grote concessies te moeten doen (die me wellicht toch zouden storen, zoals 700p, of 30-40 fps)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-05 14:41
richards3 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 09:15:
Jeetje, het scherm van de deck is wel een vingerafdruk magneet zeg, dat is wel jammer.
Ik gebruik het touchscreen eigenlijk nooit. Heb dan ook geen screenprotecter erop gedaan.
Kan alles met de joysticks/trackpad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
XanderDrake schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:24:
[...]

Die games zijn prima te spelen op de SteamDeck. Kwestie van Windows 11 installeren. Ik kan alle games die ik wil spelen op de SteamDeck spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
Seth_Chaos schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:25:
[...]

Die games zijn prima te spelen op de SteamDeck. Kwestie van Windows 11 installeren. Ik kan alle games die ik wil spelen op de SteamDeck spelen.
Is het al mogelijk om vlot te dual booten? Stond me iets van bij dat dualbooting ergens een paar maand terug nog niet ondersteund was in de bootloaden van steamOS.

Wellicht wel met wat 'guides' en hacky oplossingen, maar werkt het fijn? Geen kritiek trouwens, oprechte vraag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XanderDrake
Seth_Chaos schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:25:
[...]

Natuurlijk, maar:
  • de Windows drivers van de Deck zijn nooit je van het, de Linux drivers zijn juist erg goed.
  • veel geintegreede en gebruikersvriendelijke functies zitten in de kernel of OS van de Deck, zoals Gamescope, control options, storage en power management, etc. Of Microsoft moet dat ook doorvoeren, of je loopt altijd meer te klooien in Windows.

The Phawx heeft gekeken naar de verbruikspatronen curves van de nieuwe AMD 7840U en hij komt tot de conclusie dat de Zen2 GPU van de Deck nog steeds het zuinigist is onder de 11 watt.

Hij heeft het ook over de Z1. Het zou kunnen dat AMD hier juist extra moeite heeft verricht om de voltages te tweaken en daardoor een stuk efficienter kan uitvallen dan de 6800U en de full fat 7040 serie. Sowieso moeten de Z1's de Ryzen AI chips missen, dus dat kan helpen met efficientie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Amos_x schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:26:
[...]

Is het al mogelijk om vlot te dual booten? Stond me iets van bij dat dualbooting ergens een paar maand terug nog niet ondersteund was in de bootloaden van steamOS.

Wellicht wel met wat 'guides' en hacky oplossingen, maar werkt het fijn? Geen kritiek trouwens, oprechte vraag.
Ik draai het al een tijdje. Als je windows updatet, vernaggel je de bootloader. Maar je kunt met volume + en powerbutton in het speciale boot menu komen en dan is het drie keer klikken om SteamOS te starten. Dat heeft inmiddels mijn voorkeur. Dat gaat niet stuk. En kost seconden om te starten wat ik wil starten. En kan ik alles gewoon updaten zonder angst dat er iets stuk gaat. De meeste Steam games speel ik gewoon in SteamOS. Maar alle multiplayer games speel ik in Windows. Net als alle Xbox game pass games.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoyTrenneman
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09:06
Hi,

Wij overwegen een Steamdeck te kopen voor onze zoon (13), maar ik kom er niet helemaal uit hoe gebruiksvriendelijk een Steamdeck nu is?

Ik lees nog wel eens dingen, van 'ik heb een halfuur zitten klooien om het spel enigszins speelbaar te krijgen' tot 'het werkte meteen'.

Mag ik er vanuit gaan dat Steam Verified spellen gewoon werken, zonder allerlei extra stappen? Ofwel hij kan het helemaal zelf doen, zonder om hulp te moeten vragen? Hij heeft al een Steam account en de nodige games in zijn library en kan hier goed zijn weg in vinden, zonder dat ik hem hier mee hoef te helpen.

Het geklooi, is dat dan drivers of iets dergelijks updaten? Waar moet ik aan denken?

Ik ben best vaardig met Linux, maar zie het niet zitten om om de haverklap dat hij een nieuw spel wil spelen, veel tijd te moeten besteden om iets werkends te krijgen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:50

Vagax

Hehe

RoyTrenneman schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:43:
Hi,

Wij overwegen een Steamdeck te kopen voor onze zoon (13), maar ik kom er niet helemaal uit hoe gebruiksvriendelijk een Steamdeck nu is?

Ik lees nog wel eens dingen, van 'ik heb een halfuur zitten klooien om het spel enigszins speelbaar te krijgen' tot 'het werkte meteen'.

Mag ik er vanuit gaan dat Steam Verified spellen gewoon werken, zonder allerlei extra stappen? Ofwel hij kan het helemaal zelf doen, zonder om hulp te moeten vragen? Hij heeft al een Steam account en de nodige games in zijn library en kan hier goed zijn weg in vinden, zonder dat ik hem hier mee hoef te helpen.

Het geklooi, is dat dan drivers of iets dergelijks updaten? Waar moet ik aan denken?

Ik ben best vaardig met Linux, maar zie het niet zitten om om de haverklap dat hij een nieuw spel wil spelen, veel tijd te moeten besteden om iets werkends te krijgen.
Steam Verified games (groen vinkje) kun je direct downloaden en installeren zonder dat er nodige extra stappen nodig zijn, alles is compleet met de knoppen te bedienen zonder dat je iets extra's hoef te doen dus het klopt inderdaad dat je zonder gedoe dat soort games kan spelen.

Geklooi met drivers en dergelijke zit er niet in bij dit soort games, je gebruikelijke drivers worden in principe geupdate als je simpelweg je Steam Deck OS update wat hetzelfde werkt als bij je Xbox of Playstation (systeem update)

Games die playable zijn verschillen per titel, sommige zijn bijvoorbeeld voor 99% gemaakt om met een Xbox controller (en dus de Steam Deck) te werken maar er is net 1 of 2 velden waar je een toetsenbord moet gebruiken om een naam in te vullen waardoor die niet de Verified optie krijgt.

Er zijn onderhand een flink aantal Verified games dus het is prima te overzien om het als console te gebruiken waar je weinig extra's hoef te doen om een titel speelbaar te maken, overigens bij Verified games worden de grafische instellingen ook zo aangepast dat die optimaal werken met de Deck.

Wil je zoontje misschien games spelen die niet Verified zijn moet je er misschien even bij zijn om te kijken wat precies eventueel extra nodig is om de game te spelen.

[Voor 13% gewijzigd door Vagax op 08-05-2023 12:51]

Hoe heet de man die naast Superman woont? ... Buurman

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Zep Man
RoyTrenneman schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:43:
Dat is een goede vuistregel. Soms kan het gebeuren dat door een regressie een verified spel (tijdelijk) niet werkt. Dat is echter zeldzaam.

Je kan natuurlijk wat namen van spellen noemen, en kijken of tweakers er ervaring mee hebben. ;)
Voor sommige spellen (vaak niet verified) kan het nodig zijn om een aangepaste versie van Proton te installeren, de vertaallaag tussen Windows-applicatie en Windows OS. Het installeren is eenmalig en het aanpassen van ieder spel is eenmalig. Dat kan allemaal via GUI's.
Hoe weet jij dat nieuwe spellen die hij leuk vindt verified zijn?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RoyTrenneman
@Vagax en @The Zep Man, reuze bedankt voor de snelle reactie.
Ik ga een Steam Deck bestellen voor onze zoon.

Ik had al gekeken bij de Steam Verified games en daar zit genoeg bij wat ie al heeft en hem even helpen met niet supported games vind ik niet erg, maar het moet niet elke keer raak zijn.

Even Proton updaten zie ik niet als een probleem en heb ik hem zo uitgelegd gok ik.

Nogmaals dank!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Finraziel
De meeste games (vooral verified) zullen inderdaad wel gewoon zo werken, maar als bepaalde games wel wat meer aandacht nodig hebben zou ik hem er misschien ook juist zelf mee laten klooien. Dat is immers hoe veel van ons toch ook handig met computers geworden zijn, dat was nodig om te kunnen gamen :+

[Voor 4% gewijzigd door Finraziel op 08-05-2023 13:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoyTrenneman
Finraziel schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:41:
De meeste games (vooral verified) zullen inderdaad wel gewoon zo werken, maar als bepaalde games wel wat meer aandacht nodig hebben zou ik hem er misschien ook juist zelf mee laten klooien. Dat is immers hoe veel van ons toch ook handig met computers geworden zijn, dat was nodig om te kunnen gamen :+
Dat laat ik hem ook zeker doen, meteen een goede reden om hem ook aan Linux te laten wennen, maar om niet te verzuipen, moet je ook leren zwemmen, dus help ik hem waar nodig, mits hij eerst zelf heeft geprobeerd het probleem op te lossen. Hij weet ook dat ie niet hoeft aan te komen met; hij doet het niet, kun je het maken?

Doorgaans weet ie prima het probleem te benoemen en lossen we het uiteindelijk samen op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cold_as_ijs
@RoyTrenneman ook de unsupported kunnen prima te spelen zijn. Voor de witcher 2 moest ik iets toevoegen in launchpad van de game. Info was gewoon op protonDB te vinfen. Daarna draaide hij soepel. Moet zeggen dat ik het niet eens geprobeerd had zonder, dus zou niet verbaasd zijn als die workaround niet meer nodig is.
Meeste klachten over games zit hem wanneer er alternative launchers nodig zijn. BV Ubisoft of EA. Die pushen een update waardoor de launcher niet meer werkt. Vaak wordt dat wel snel gepatched wat ik zo lees.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XanderDrake
cold_as_ijs schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:57:
@RoyTrenneman ook de unsupported kunnen prima te spelen zijn. Voor de witcher 2 moest ik iets toevoegen in launchpad van de game. Info was gewoon op protonDB te vinfen. Daarna draaide hij soepel. Moet zeggen dat ik het niet eens geprobeerd had zonder, dus zou niet verbaasd zijn als die workaround niet meer nodig is.
Ik zal je eens wat beters vertellen, ik ben vorige week gestart met Witcher 2 en tot mijn verbazing werkte hij pats-boem, zonder ingreep. Geen tweaks nodig. Zo zie je maar weer dat soms ook ProtonDB achter loopt op de realiteit. Je moet wel de controller goed zetten, maar dat wijst zichzelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cold_as_ijs
XanderDrake schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:12:
[...]

Ik zal je eens wat beters vertellen, ik ben vorige week gestart met Witcher 2 en tot mijn verbazing werkte hij pats-boem, zonder ingreep. Geen tweaks nodig. Zo zie je maar weer dat soms ook ProtonDB achter loopt op de realiteit. Je moet wel de controller goed zetten, maar dat wijst zichzelf.
ja die controller heeft mij wel echt genekt in het begin haha. Wie bedenkt het dat je de controller dus wel in je hoofdmenu kan gebruiken maar niet in-game. Snapte er niks van dat de input niet werkte :D.
Gelukkig realiseerde ik me dat het handig was om te checken wat de input methode was.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:42

PnD

like in Pinda ^_^

Finraziel schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:41:
Bedankt voor deze, na bijna 20 jaar in de IT te werken eindelijk helder wat nu mijn oorspronkelijke motivatie was om hierin terecht te komen _/-\o_ 8)7

Al mijn oude & nieuwe systemen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Dit is toch wel gaaf en krijg nu toch wel kriebelende handjes haha

YouTube: Ryzen 7840U GPD Win Max 2 First Look, All New Hand-Held With The Pow...

Ondersteund ook egpu

Maja, zoals gezegd over een jaar komt er een weer nieuwe APU die geen spaan heel.laat van de 7840 dus toch nog genoegen nemen met de steamdeck.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Finraziel
NosferatuX schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:18:
Maja, zoals gezegd over een jaar komt er een weer nieuwe APU die geen spaan heel.laat van de 7840 dus toch nog genoegen nemen met de steamdeck.
Dat inderdaad... En hopelijk zit die dan in een steam deck 2... Met een 8" vrr oled scherm als ik toch aan het wensen ben :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cold_as_ijs
Finraziel schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 07:58:
[...]

Dat inderdaad... En hopelijk zit die dan in een steam deck 2... Met een 8" vrr oled scherm als ik toch aan het wensen ben :+
Vergeet niet de solid state batterij die het 3x zoveel capaciteit heeft tegen hetzelfde gewicht…. Of ga ik nu te ver >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
Finraziel schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 07:58:
[...]

insta-buy. De 'console-pc', ondersteund door valve, met een 1050ti/1060 GTX niveau van performance (mijn persoonlijke ondergrens). I-n-s-t-a-b-u-y!

Het lijkt er op dat het embargo op de ally stilletjes aan verloopt. Ik zie toch al een paar unboxings (ETA Prime oa)... We weten binnenkort snel genoeg hoe de verhoudingen liggen en wat de nadelen zijn van een windows only handheld. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 16:33
De huidige Steam Deck komt al aardig in de buurt van een 1050 TI :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
NosferatuX schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:18:
Dit is toch wel gaaf en krijg nu toch wel kriebelende handjes haha

YouTube: Ryzen 7840U GPD Win Max 2 First Look, All New Hand-Held With The Pow...

Ondersteund ook egpu

Het zal zo'n vaart wel niet lopen. De iGPU markt is best wel iets apart. Ik denk niet dat hier gemakkelijke winsten zomaar voor het grijpen liggen. Die Die-size is beperkt, thermals zijn best wel een ding, en de volgende barriere wordt vast wel RAM. Bij een iGPU is system ram de beperkende factor. De sprong naar DDR5 is zeer positief geweest voor de APU ontwerpen, maar ligt nog wel wat verwijderd van GDDR6 die typisch bij een grafische kaart (of ps5) zit.

Misschien kan een echt hybride ontwerp nog wel wat vooruitgang boeken. Een pc ontwerpen zoals een console met gedeelde GDDR6 ram. Maar geen idee of besturingssystemen en cpu's daarmee overweg kunnen. Het kan wel in een console, maar daar ontwikkel je dan ook specifiek games voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
Tadango schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:32:
De huidige Steam Deck komt al aardig in de buurt van een 1050 TI :)
Een directe vergelijking vind je online niet vaak, maar ik denk het toch echt niet. dGPU is echt nog wel een klasse apart vergeleken met zelfs de beste iGPU's. Van zodra je dGPU gaat, ook een dGPU van 5 jaar oud, trek je echt wel een niet te verwaarlozen stukje performance open. Ik vermoed dat het nog steeds over een veelvoud aan performance gaat (fps, terraflops, welke metric je ook wil nemen)

Steam deck is voor 'grote' (recentere) games een 700p/40fps/medium-low verhaal. Een 1050ti is voor hetzelfde type games een 1080p/60/medium verhaal.

Maar inderdaad, het gaat de goede richting uit en de gap wordt steeds kleiner.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 16:33
Amos_x schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:41:
[...]

Een directe vergelijking vind je online niet vaak, maar ik denk het toch echt niet. dGPU is echt nog wel een klasse apart vergeleken met zelfs de beste iGPU's. Van zodra je dGPU gaat, ook een dGPU van 5 jaar oud, trek je echt wel een niet te verwaarlozen stukje performance open. Ik vermoed dat het nog steeds over een veelvoud aan performance gaat (fps, terraflops, welke metric je ook wil nemen)

Steam deck is voor 'grote' (recentere) games een 700p/40fps/medium-low verhaal. Een 1050ti is voor hetzelfde type games een 1080p/60/medium verhaal.

Maar inderdaad, het gaat de goede richting uit en de gap wordt steeds kleiner.
Verschil is kleiner dan je denkt ;) SD 800p vs 1050 TI op 1080p met beiden 30fps low / medium op de zwaardere spellen. Qua ruwe performance scheelt het niet zoveel. SD heeft 1.6 TFlops, een 1050 TI 2.1 dacht ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
Tadango schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:47:
[...]

Verschil is kleiner dan je denkt ;) SD 800p vs 1050 TI op 1080p met beiden 30fps low / medium op de zwaardere spellen. Qua ruwe performance scheelt het niet zoveel. SD heeft 1.6 TFlops, een 1050 TI 2.1 dacht ik.
I stand corrected in dat geval

Acties:
  • +1Henk 'm!

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-06 22:54
Chillko schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 01:27:
[...]

Thanks ik zal er eens in duiken. Bij mij draaide hij helemaal niet in Yuzu wel in ryu..? Maar ,15-20 fps en eigenlijk onspeelbaar. Maar weer een nieuwe Rabbit Hole om in te duiken. Maar voor de fun want ik zal hem ook zeker kopen voor de Switch
Je moet een bepaalde Yuzu EA build hebben met Vulkan shaders en inderdaad die 2 eerder genoemde fixes. Op af en toe wat stutters van een paar tellen na eigenlijk steady 30 fps. En het zal alleen maar beter worden na release.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chillko
Ziet er indrukwekkend uit, maar ik kan me niet voorstellen dat dit ergonomisch comfort biedt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Gok dat nu er success is met de Steam Deck je voorlopig wel meer handhelds gaat zien (naast de handhelds die al bestaan) maar het wordt waarschijnlijk iets als nieuwe telefoons en TV's, elk half jaar ligt de betere en volgende next-big-thing in de winkel, ligt er net aan wat je behoeftes zijn met zo'n handheld.

Ik kom niet echt bepaald scenario's tegen waar de SD te zwak is om iets te draaien, ik zou heel graag een beter display willen maar dat is voor nu de enige upgrade die ik graag zou willen zien. Hoop eerder een SD 2te kopen over een paar jaar dan bijvoorbeeld de ROG Ally die binnenkort er aan komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:20
Vagax schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:32:
Gok dat nu er success is met de Steam Deck je voorlopig wel meer handhelds gaat zien (naast de handhelds die al bestaan) maar het wordt waarschijnlijk iets als nieuwe telefoons en TV's, elk half jaar ligt de betere en volgende next-big-thing in de winkel, ligt er net aan wat je behoeftes zijn met zo'n handheld.

Ik kom niet echt bepaald scenario's tegen waar de SD te zwak is om iets te draaien, ik zou heel graag een beter display willen maar dat is voor nu de enige upgrade die ik graag zou willen zien. Hoop eerder een SD 2te kopen over een paar jaar dan bijvoorbeeld de ROG Ally die binnenkort er aan komt.
Steamdeck OLED versie zou ik direct aanschaffen.
Net 512GB erin geprikt, Transcend nvme besteld voor 50 euro.
Ik had hiervoor een 256GB van Ebay maar spellen zijn tegenwoordig best groot dus 512GB is wel fijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• XanderDrake
Ik ben heel benieuwd wat al de nieuwe concurrenten gaan doen met Valve's focus op de Steam Deck. Het is een feit dat Valve vaak maar één hardware generatie maakt van iets zoals een controller, Steam link of VR bril en vervolgens daarmee een nieuwe markt creëert voor hun Steam winkel. Aan de verkopen binnen de winkel verdienen ze bergen geld. Concurrenten/partners stappen vervolgens in die markt en innoveren vanuit hun eigen specialiteit. Of de markt stort in en Valve stapt uit.

De Steam Deck is eenzelfde poging: een manier om een nieuwe markt te creeren in de handheld space en binnen Linux voor Valve's Steam winkel. Nu we de Chinese producenten en Asus in de Handheld PC markt hebben getrokken, kan Valve het potentieel overlaten aan de concurrenten. Dan zullen we geen opvolger voor de Deck meer krijgen :-(

TENZIJ Microsoft zijn Xbox markt wil uitbreiden en met Asus gaat partneren om te concurrenten met Valve. Dan moet Valve een tandje bijsteken en verwacht ik wel nog een Deck 2 met alle toeters en bellen (betere chip, accu, scherm, etc.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22
XanderDrake schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:49:
Ik ben heel benieuwd wat al de nieuwe concurrenten gaan doen met Valve's focus op de Steam Deck. Het is een feit dat Valve vaak maar één hardware generatie maakt van iets zoals een controller, Steam link of VR bril en vervolgens daarmee een nieuwe markt creëert voor hun Steam winkel. Concurrenten/partners stappen vervolgens in die markt en innoveren vanuit hun eigen specialiteit. Of de markt stort in en Valve stapt uit.

De Steam Deck is eenzelfde poging: een manier om een nieuwe markt te creeren in de handheld space en binnen Linux voor Valve's Steam winkel. Nu we de Chinese producenten en Asus in de Hendheld PC markt hebben getrokken, kan Valve het potentieel overlaten aan de concurrenten. Dan zullen we geen opvolger voor de Deck meer krijgen :-(

TENZIJ Microsoft zijn Xbox markt wil uitbreiden en met Asus gaat partneren om te concurrenten met Valve. Dan moet Valve een tandje bijsteken en verwacht ik wel nog een Deck 2 met alle toeters en bellen (betere chip, accu, scherm, etc.)
Wat je zegt denk ik ook. Eén ding waar we zeker van kunnen zijn is dat er nooit een Steam Deck 3 gaat komen! :+

Begin nu overigens steeds meer te doen met mijn Steam Deck. Afgelopen week een aantal keer lekker Carmageddon (laatste deel) gespeeld. Voordeel is dat de savegame vanuit de cloud mee is gekomen.
Daarnaast nog The Witcher deel 1 gaan spelen, maar moet daar volgens mij nog wat instellingen aan doen voor de controls. Maar komt wel als ik daar zin in heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
XanderDrake schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:49:
De Steam Deck is eenzelfde poging: een manier om een nieuwe markt te creeren in de handheld space en binnen Linux voor Valve's Steam winkel. Nu we de Chinese producenten en Asus in de Hendheld PC markt hebben getrokken, kan Valve het potentieel overlaten aan de concurrenten. Dan zullen we geen opvolger voor de Deck meer krijgen :-(
Alleen als de concurrenten SteamOS draaien, met de bijbehorende voordelen. Dat ontwikkelt Valve om minder afhankelijk te zijn van Microsoft. Des te groter de user base daarvan, des te meer ontwikkelaars geneigd zijn om het te ondersteunen (en daarmee exclusiviteit aan Microsoft als platform te vermijden).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake
The Zep Man schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:57:
Alleen als de concurrenten SteamOS draaien, met de bijbehorende voordelen. Dat ontwikkelt Valve om minder afhankelijk te zijn van Microsoft. Des te groter de user base daarvan, des te meer ontwikkelaars geneigd zijn om het te ondersteunen (en daarmee exclusiviteit aan Microsoft als platform te vermijden).
Dat is niet helemaal waar: ook binnen Windows is de Steam winkel dominant, ondanks verwoede pogingen van Epic en Microsoft zelf. Player base en peak player online cijfers groeien nog steeds. Dus als jij een Asus Ally koopt, met Windows 11 erop, dan is de kans 90% dat jij daarop ook Steam gaat installeren. Valve heeft ook gewoon Big Picture op Windows dus geen groot probleem daaro.

Het is slim voor Valve om een alternatief te hebben voor als Microsoft echt gaat dwarsliggen, maar dat is slechts een klein deel van hun omzet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
XanderDrake schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:01:
Het is slim voor Valve om een alternatief te hebben voor als Microsoft echt gaat dwarsliggen, maar dat is slechts een klein deel van hun omzet.
Klopt. It's not about the money. It's about sending a message. ;)

Desalniettemin zou ik geen ander mobiel spelapparaat zonder SteamOS overwegen. Ik denk ook dat de ontwikkelingen samen met AMD gecombineerd met compatibiliteit met andere APU's nog wel eens mee kan spelen, als in: baseer je platform rond deze serie APU's en je hebt als derde partij SteamOS-compatibiliteit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cold_as_ijs
Arunia schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:52:
[...]

Wat je zegt denk ik ook. Eén ding waar we zeker van kunnen zijn is dat er nooit een Steam Deck 3 gaat komen! :+

Begin nu overigens steeds meer te doen met mijn Steam Deck. Afgelopen week een aantal keer lekker Carmageddon (laatste deel) gespeeld. Voordeel is dat de savegame vanuit de cloud mee is gekomen.
Daarnaast nog The Witcher deel 1 gaan spelen, maar moet daar volgens mij nog wat instellingen aan doen voor de controls. Maar komt wel als ik daar zin in heb.
Het is een beetje wennen, maar de default controls zijn voor witcher 1 op zich prima. Ik zou de view veranderen van isometric naar 3rd person. Verder kan je het best de rechter touchpad gebruiken voor de besturing. Ik heb moeite om nu terug te gaan naar de sticks nu ik de touchpad gewend ben.

Verder is het vechten anders dan op standaard 3rd person games. Je moet eigenlijk de knop ingedrukt houden totdat icoontje veranderd dan snel loslaten en nogmaals klikken. Zo kan je een serie van 3 combo's maken. Ik heb enorm genoten. Laatste tip, als je 2 opties hebt voor een quest dan is waarschijnlijk optie 3 de beste :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hazeldinho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:53
Weet iemand of de NonSteamLauncher ook de installers update? De EA app is lekker aan het muiten (wanneer er een update is) dus ben even benieuwd of hij via dit script wel update.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sigmundfreund
Net de delta fan vervangen voor de stille versie die iFixit levert. Geweldig resultaat. Met de clear backcase met extra thermal padding en de fan vervangen is die echt een stuk stiller nu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tinu-s
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:36
sigmundfreund schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:33:
Net de delta fan vervangen voor de stille versie die iFixit levert. Geweldig resultaat. Met de clear backcase met extra thermal padding en de fan vervangen is die echt een stuk stiller nu.
Hoe weet je of je een delta fan hebt?
Is dat een bepaalde periode?
Mijne is nu 3 weken oud heeft die er een?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sigmundfreund
Tinu-s schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:56:
[...]

Geluid, check verschillende videos voor het vergelijkingsmateriaal. Verder onder system en dan bij hardware id of serial, weet niet precies hoe het heet. En natuurlijk kan je het ook zien als je 8 schroefjes los haalt (y)

Leeftijd lijkt mij irrelevant. Mijn vorige deck was een half jaar oud en die had er de goede fan (al kon die ook al handmatig vervangen zijn, ikheb de deck tweedehands) maar toen die voor rma ging heb ik een nieuwe gekregen met de delta fan.

[Voor 21% gewijzigd door sigmundfreund op 09-05-2023 23:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[...]

Op de deck naar instellingen gaan, dan systeem en vervolgens naar model of serienummer

• NosferatuX
  • Niet online
Weet iemand trouwens of het al bekend is welk geheugen de ROG Ally heeft? 6500 of 7500 mts?

Zit de AKZOE een beetje te vergelijken met de steamdeck en de Ally en de conclussie is toch dat het 8" scherm en 100% srgb wel een flinke visuele verbetering is.

Aangezien de gpu performance direct verbonden is met de snelheid van het geheugen vraag ik mij alleen af of de ROG het snellere 7500 geheugen gebruikt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
[...]

Als je nergens last van heb zou ik niet specifiek op zoek gaan naar problemen die je niet eens ervaart. Wanneer je ze namelijk vind wordt het een ergenis die je niet meer te "unseen" zijn

[Voor 5% gewijzigd door NosferatuX op 10-05-2023 15:01]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

NosferatuX schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:58:
Weet iemand trouwens of het al bekend is welk geheugen de ROG Ally heeft? 6500 of 7500 mts?

Zit de AKZOE een beetje te vergelijken met de steamdeck en de Ally en de conclussie is toch dat het 8" scherm en 100% srgb wel een flinke visuele verbetering is.

Aangezien de gpu performance direct verbonden is met de snelheid van het geheugen vraag ik mij alleen af of de ROG het snellere 7500 geheugen gebruikt
Asus ROG Ally
Er is een thread voor de ROG Ally :)

• NosferatuX
  • Niet online
Vagax schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:31:
[...]

Asus ROG Ally
Er is een thread voor de ROG Ally :)
Ja staat er niet in.
Daar even gevraagd nu.

Edit
De Ally zou zelfde snelheid geheugen hebben als de AKZOE
Jammer

[Voor 18% gewijzigd door NosferatuX op 10-05-2023 19:55]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Evernote
The Phawx heeft een vergelijking tussen de GPD Win Max 2 met 7840U en de Deck geüpload.

Op lagere TDP’s doet de Deck het aanzienlijk beter, pas vanaf zo’n 12w wordt de Deck ingehaald door de competitie. (Er is ook een 6800U aan de vergelijking toegevoegd)

YouTube: SteamDeck Vs. AMD 7840U GPD Win Max 2 - Multi-TDP Benchmarks

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Evernote schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:56:
The Phawx heeft een vergelijking tussen de GPD Win Max 2 met 7840U en de Deck geüpload.

Op lagere TDP’s doet de Deck het aanzienlijk beter, pas vanaf zo’n 12w wordt de Deck ingehaald door de competitie. (Er is ook een 6800U aan de vergelijking toegevoegd)

YouTube: SteamDeck Vs. AMD 7840U GPD Win Max 2 - Multi-TDP Benchmarks
Die 20 tot 30 fps winst over de steamdeck is best flink maar wat ik mij dan wel af vraag is wat er daarvan overblijft wanneer je op bv de native resolutie speelt van de GPD win Max aangezien er ook op de lage steamdeck resolutie is getest.

Hetzelfde voor oa de Ally en de Akzoe, die hebben lagere geheugensnelheid dus zullen minder presteren als de GPD win Max maar ook die hebben native hogere resolutie dus als je op bv 1080p gaat gamen dan is het weer een heel ander verhaal mbt hoe veel beter de prestaties zijn en kan het zelfs zo zijn dat de fps gain vrij mild is

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Finraziel
NosferatuX schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:02:
[...]

Die 20 tot 30 fps winst over de steamdeck is best flink maar wat ik mij dan wel af vraag is wat er daarvan overblijft wanneer je op bv de native resolutie speelt van de GPD win Max aangezien er ook op de lage steamdeck resolutie is getest.

Hetzelfde voor oa de Ally en de Akzoe, die hebben lagere geheugensnelheid dus zullen minder presteren als de GPD win Max maar ook die hebben native hogere resolutie dus als je op bv 1080p gaat gamen dan is het weer een heel ander verhaal mbt hoe veel beter de prestaties zijn en kan het zelfs zo zijn dat de fps gain vrij mild is
Maar op full hd native spelen zou ik dan ook alleen doen als je power over hebt... Met zulke kleine pixels is het gelukkig helemaal niet zo'n probleem om bijvoorbeeld 720p naar fhd te schalen, en helemaal als je daar fsr voor gebruikt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Amos_x
NosferatuX schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:02:
[...]

Je kan 800p of 720p gamen op deze handhelds. Ik ga er van uit dat op zo'n kleine schermpjes in gewoon gebruik een niet-native res niet zo opvalt. Je krijgt er wel meer detail/betere graphics en hogere frame rate voor terug.

Maar omgekeerd, de native res van die dingen is niet eens 1080p maar 1200p voor de akzoe en gpd win max. In elk geval voor 1 van beide. Schaal dat terug naar 1080p van de ally, dan gaat het toch nog over 20% extra pixels.

Linksom of rechtsom ga je op het hoger power budget van de ally, met 1080p er toch flink op vooruit, met flink wat 'ademruimte' om net die 60fps gemakkelijker te bereiken. Of medium settings, of beide, voor recente games.

Toch wel netjes denk ik dan.

• NosferatuX
  • Niet online
Finraziel schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:34:
[...]

Maar op full hd native spelen zou ik dan ook alleen doen als je power over hebt... Met zulke kleine pixels is het gelukkig helemaal niet zo'n probleem om bijvoorbeeld 720p naar fhd te schalen, en helemaal als je daar fsr voor gebruikt.
Amos_x schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:36:
[...]

Je kan 800p of 720p gamen op deze handhelds. Ik ga er van uit dat op zo'n kleine schermpjes in gewoon gebruik een niet-native res niet zo opvalt. Je krijgt er wel meer detail/betere graphics en hogere frame rate voor terug.

Maar omgekeerd, de native res van die dingen is niet eens 1080p maar 1200p voor de akzoe en gpd win max. In elk geval voor 1 van beide. Schaal dat terug naar 1080p van de ally, dan gaat het toch nog over 20% extra pixels.

Linksom of rechtsom ga je op het hoger power budget van de ally, met 1080p er toch flink op vooruit, met flink wat 'ademruimte' om net die 60fps gemakkelijker te bereiken. Of medium settings, of beide, voor recente games.

Toch wel netjes denk ik dan.
Ik zou altijd native res gebruiken. Wellicht is het niet voor iedereen hetzelfde maar ik zie direct verschil. Een lagere res geeft een blur of waas wat mij direct opvalt. Ook wanneer ik mijn steamdeck op 720 draai ipv 800, ik zie dat direct en doe doe dat dus niet.

Wat heb je aan een 1200p scherm op een gaming handheld als je de res gaat verlagen naar 800p als je gaat gamen.
Als je het verschil niet ziet dan is het natuurlijk geen probleem maar ik zie het verschil wel en het is vrij groot en ik zou dat zelf dus nooit doen. Vandaar dat ik er er erg nieuwsgierig naar ben. Als het verschil dan vrij klein is dan is er voor mij geen enkele reden, behalve een eventueel groter scherm, om over te stappen

[Voor 3% gewijzigd door NosferatuX op 10-05-2023 20:51]

• Amos_x
NosferatuX schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:49:
[...]

[...]

Ik zou altijd native res gebruiken. Wellicht is het niet voor iedereen hetzelfde maar ik zie direct verschil. Een lagere res geeft een blur of waas wat mij direct opvalt. Ook wanneer ik mijn steamdeck op 720 draai ipv 800, ik zie dat direct en doe doe dat dus niet.

Wat heb je aan een 1200p scherm op een gaming handheld als je de res gaat verlagen naar 800p als je gaat gamen.
Als je het verschil niet ziet dan is het natuurlijk geen probleem maar ik zie het verschil wel en het is vrij groot en ik zou dat zelf dus nooit doen. Vandaar dat ik er er erg nieuwsgierig naar ben.
Begrijpelijk. Alsnog blijft het feit dat een akzoe a2 (dus de 7840 apu's) getest is op 1200p (in elk geval bij ETA prime op YT) en dat de ally een 1080p scherm heeft. Dus heb je sowieso nog +-20% extra performance.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Finraziel
NosferatuX schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:49:
[...]

[...]

Als je het verschil niet ziet dan is het natuurlijk geen probleem maar ik zie het verschil wel en het is vrij groot en ik zou dat zelf dus nooit doen. Vandaar dat ik er er erg nieuwsgierig naar ben. Als het verschil dan vrij klein is dan is er voor mij geen enkele reden, behalve een eventueel groter scherm, om over te stappen
720p op een 800p scherm geeft zwarte balkjes boven en onder... Dat zie ik ook ja, maar tussen die balkjes blijft het net zo scherp want het is gewoon pixel perfect.

Maar wat je dan aan een 1200p scherm hebt? Nou, misschien speel je meer dan één game? Bij sommige games zou ik hoge framerate belangrijker vinden en bij andere scherpte. En minder zware games kun je gewoon met hoge resolutie én hoge framerate spelen.
Ook zijn er redelijk wat games waarbij je in game zelf resolutie scaling in kunt stellen en het voordeel daarvan is dat de ui over het algemeen wel op de native res gerenderd wordt. En dat is waar je die blurry scaling het ergste ziet, in tekst en andere statische elementen. In een 3d gerenderd beeld valt het veel minder op (maar misschien ben jij er gevoeliger voor, dat kan natuurlijk).

• NosferatuX
  • Niet online
Finraziel schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:02:
[...]

720p op een 800p scherm geeft zwarte balkjes boven en onder... Dat zie ik ook ja, maar tussen die balkjes blijft het net zo scherp want het is gewoon pixel perfect.

Maar wat je dan aan een 1200p scherm hebt? Nou, misschien speel je meer dan één game? Bij sommige games zou ik hoge framerate belangrijker vinden en bij andere scherpte. En minder zware games kun je gewoon met hoge resolutie én hoge framerate spelen.
Ook zijn er redelijk wat games waarbij je in game zelf resolutie scaling in kunt stellen en het voordeel daarvan is dat de ui over het algemeen wel op de native res gerenderd wordt. En dat is waar je die blurry scaling het ergste ziet, in tekst en andere statische elementen. In een 3d gerenderd beeld valt het veel minder op (maar misschien ben jij er gevoeliger voor, dat kan natuurlijk).
Ligt er aan hoe je scaled.
Wanneer je 720p full rendered/stretched op de native res dan wordt het wel degelijk onscherp door interpolatie.
Wanneer je ervoor kiest het zo te scalen dat je idd balkjes krijg dan behoud je wel de scherpte maar wordt het beeld kleiner en laat nou bv 800p renderen op een 1200p 7" of 8" erg klein worden als je het gaat scalen met balkjes en ga je het full stretchen dan wordt het echt wel onscherp.
Mocht je dat niet kunnen waarnemen dan zal je er idd geen erg in hebben, net als dat je bv geen verschil kan zien in 60hz tegen over 120hz. Aan de ene kant wel jaloers daarop, maakt dingen toch een stuk simpeler en goedkoper :+

Even als voorbeeld. Als je 800p op 1200p gaat spelen en scherpte wilt behouden en dus zoals je zegt met balkjes gaat spelen dan krijg je onderstaande (wat puur even uit de hand is ter indicatie)
Daar wordt ik niet blij van en ga je het wel stretchen om werkbare grote te krijgen dan wordt het echt wel een stuk onscherper.

[Voor 17% gewijzigd door NosferatuX op 10-05-2023 21:24]

• Evernote
NosferatuX schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:18:
[...]

Mocht je dat niet kunnen waarnemen dan zal je er idd geen erg in hebben, net als dat je bv geen verschil kan zien in 60hz tegen over 120hz. Aan de ene kant wel jaloers daarop, maakt dingen toch een stuk simpeler en goedkoper :+
Wauw dit is wel echt een slechte vergelijking XD

Het grote nadeel van een 720p scherm (of 800p eigenlijk) is vooral dat upscaling niet geweldig is.
Als je 720p naar 1080p upscaled heb je gewoon een veel beter resultaat als 540p naar 720p.

Zou kun je waarschijnlijk straks prima 720p upscaled naar 1080p spelen op de ROG Ally en zul je boven de 12w van de Steam Deck echt wel grote performance verschillen gaan zien waarbij ze die 2x in een aantal games waar kunnen maken.

• Finraziel
NosferatuX schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:18:
[...]

Ligt er aan hoe je scaled.
Wanneer je 720p full rendered/stretched op de native res dan wordt het wel degelijk onscherp door interpolatie.
Wanneer je ervoor kiest het zo te scalen dat je idd balkjes krijg dan behoud je wel de scherpte maar wordt het beeld kleiner en laat nou bv 800p renderen op een 1200p 7" of 8" erg klein worden als je het gaat scalen met balkjes en ga je het full stretchen dan wordt het echt wel onscherp.

Even als voorbeeld. Als je 800p op 1200p gaat spelen en scherpte wilt behouden en dus zoals je zegt met balkjes gaat spelen dan krijg je onderstaande (wat puur even uit de hand is ter indicatie)
Daar wordt ik niet blij van en ga je het wel stretchen om werkbare grote te krijgen dan wordt het echt wel een stuk onscherper.
[Afbeelding]
720p naar 800p fill scalen daarmee verander je de verhouding van het beeld en ben je dus ook echt de geometrie aan het vervormen, dat wil je al helemaal niet dus ik ging er niet vanuit dat je dat bedoelde... Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dat ooit doet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chillko
https://www.fanatical.com/nl/game/hotshot-racing

Gratis voor de liefhebber, leuke racer met platinum volgens protondb.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Misschien een hele domme vraag, maar ik wil gewoon wat NES SNES etc. roms via Emudeck spelen.

Nu heb ik een SD kaart, alles op gegooid, moet je schijnbaar de SD kaart formateren in Steamdeck, waardoor Windows hem weer niet ziet vanwege Linux format formaat.

Hoe krijg je nou simpel spelletjes erop?

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Christiano007 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:27:
Misschien een hele domme vraag, maar ik wil gewoon wat NES SNES etc. roms via Emudeck spelen.

Nu heb ik een SD kaart, alles op gegooid, moet je schijnbaar de SD kaart formateren in Steamdeck, waardoor Windows hem weer niet ziet vanwege Linux format formaat.

E-mail, FTP, usb-stick, gedeelde netwerkschijf, webserver, cloudopslag, wetransfer... Beetje zelf nadenken mag he :).

Cunning linguist.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Bart ® schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:37:
[...]

E-mail, FTP, usb-stick, gedeelde netwerkschijf, webserver, cloudopslag, wetransfer... Beetje zelf nadenken mag he :).
Joh....

Ik geef toch aan dat hij na de format in windows de geheugenkaart niet herkend ? Dan kan ik er ook niets op zetten via Windows.

Maar fijn dat je even normaal meedenkt...

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 21:01
Christiano007 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:46:
[...]

Joh....

Ik geef toch aan dat hij na de format in windows de geheugenkaart niet herkend ? Dan kan ik er ook niets op zetten via Windows.

E-mail, FTP, usb-stick, gedeelde netwerkschijf, webserver, cloudopslag, wetransfer... Vanaf de Steam Deck, niet Windows. :)

Het makkelijkste is om een USB-stick met de ROMs in je Steam Deck te prikken (een USB-C stick,, of een gewone stick in een adaptertje of in een dock)

[Voor 14% gewijzigd door RedPixel op 11-05-2023 09:52]

I see red pixels.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 08:26

Denko

|{ing Øf ßlitz

Christiano007 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:46:
[...]

Joh....

Je zou ook kunnen kijken naar een formaat voor de SD kaart die allebei de OS-en kunnen lezen. maar er zijn inderdaad al een paar oplossingen nu gegeven idd.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:26
Christiano007 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:27:

In desktop modus installeer je vanuit de discover store: Warpinator

Op je pc download je: winpinator

Zet de apps op pc en steamdeck aan en verbind met hetzelfde (wifi) netwerk. Vervolgens stuur je de files via winpinator op pc naar je steamdeck. En hopla binnen een seconde staat t op je steamdeck. Al mijn switch roms verstuur ik zo.

Je kunt op warpinator zelfs instellen dat de files direct op je sd kaart staan.

Suc6

LG C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Pagina: 1 ... 74 75 76 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee