Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:21
Mog schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:38:
[...]

Thanks! Dat begrijp ik tenminste :) Ben nu benieuwd naar de accu.
Er wordt hier een claim genoemd van maximaal 8 uur.

De Steam Deck’s batterij heeft niet een hele hoge batterij capaciteit maar als je een lage power limit instelt (TDP) en de scherm helderheid en refresh rate aanpast kun je bij een wat lichtere game best lang gamen.

AAA games trekken de batterij echter in minder dan 2 uur leeg en als je echt 35w door de Ally heen jaagt is de kans vrij groot dat de Ally sneller leeg loopt.

Hier overigens nog een link naar het officiële launch event van ASUS.
https://rog.asus.com/gami...s/rog-ally/rog-ally-2023/

Een aantal grote namen van mensen die op het podium staan:
  • Roanne Sones - CVP, Head of Xbox Hardware
  • Frank Azor - Chief Architect of Gaming Solutions and Marketing, AMD
Er gaan wat geruchten de ronde dat Microsoft groot inzet op de Ally (die op Windows 11 draait, mogelijk deze “custom” versie) en dat ze de mede verantwoordelijk zijn voor de zeer agressieve prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:13

MaDLiVe

.-Observer-.

Jup dat MS groot in zet blijkt ook dat 1 vd speakers een co-lead is uit de xbox devisie. Ben erg benieuwd. Ik vind de steamdeck superfijn maar meer power zou zeker welkom zijn haha.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
MaDLiVe schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:01:
Jup dat MS groot in zet blijkt ook dat 1 vd speakers een co-lead is uit de xbox devisie. Ben erg benieuwd. Ik vind de steamdeck superfijn maar meer power zou zeker welkom zijn haha.
Meer power op lagere wattages ben ik zelf erg benieuwd maar en of het ook lukt om de Ally te undervolten zoals dat op de Steam Deck nu ook kan. (Na OS 3.5 niet meer)

Maar ik speel bijvoorbeeld wel eens Minecraft met m’n zoontje (Bedrock want hij speelt op een iPad) en ik zou het dan tof vinden om gewoon native mee te kunnen spelen.

Want ondanks dat Valve echt fantastisch werk heeft geleverd met Steam OS + Proton zijn er toch een aantal games die gewoon niet werken op de Steam Deck.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Wie mooie, 'zen like' puzzle games kan waarderen: check de demo van 'Viewfinder'. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2EyssUObGYKDJYP8PSdgFdLKqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l7S1sDNayqWx0hfJL89Ckuyv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Evernote schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:00:

Tijd voor een Koningsdag nieuwtje! (leakje)

Volgens een aantal leakers gaat de grootste concurrent van de Steam Deck, de ASUS Ally zeer agressief geprijsd worden.

Op The Verge spreekt men dan ook over een prijs van $ 699 voor de Ally met Z1 Extreme & 512GB SSD, 16GB RAM.

Op 11 Mei wordt door ASUS alles bekend gemaakt over de Ally, ik ben enorm benieuwd of deze leaks accuraat zijn.

Als het mogelijk is om SteamOS(Holo ISO) te draaien op de ASUS Ally en het daarnaast mogelijk is om de SSD te vervangen zonder te veel poespas dan ben ik bang dat ik wel eens zou kunnen overstappen naar de Ally.
Wow. Indien dit klopt zou dit wel heel erg indrukwekkend zijn. Ongeveer hetzelfde prijsniveau als de 512 GB steam deck, maar wel gemakkelijk 2x zo krachtig.

Er komt weer een mooie cycle aan met nieuws, reviews, benchmarks, youtube video's! Ik kan me niet behelpen, ik blijf het leuk vinden om op de hoogte te blijven van deze coole gadgets! Dan slorpt het even al m'n focus op! :)

699 dollar wordt wel 900 euro met tax hier in benelux.

Als microsoft hier z'n schouders onder zet, kan het wel eens een heel andere propositie worden dan 'hier is je hardware, veel plezier er mee'. Microsoft kan het ding 'subsidiëren', of Asus kan subsidie onderhandelen om microsoft prominent als partner aan boord te halen. Wie weet wordt het wel een beetje de 'onofficiële' xbox gamepass handheld/xbox handheld'.

Daar waar valve aan kostprijs kan verkopen omwille van z'n store, kan asus dat alleen niet. Maar in samenwerking met microsoft misschien wel. Of misschien krijgen ze wel een percentage van de gamepass opbrengsten als microsoft met z'n metrics kan vaststellen dat er vanaf een ally gespeeld wordt.

@Mog Er wordt inderdaad gesproken over +- 1,5x aan hetzelfde powerbudget (15-20 Watt) en 2x aan 35 Watt. Er zijn op youtube een heel aantal channels die zich in de niche bevinden van low power gaming (handhelds, mini pc's). Wie die channels een beetje volgt, kan al snel een goed idee vormen over wat zo'n ding allemaal kan. Uiteindelijk is 2x de power aan 2x het verbruik wellicht 'logisch', maar het is iets wat op de steam deck helemaal niet kan.

Dat is het voordeel van de ally. Inderaad, op een batterij apparaat is zuinigheid de prioriteit. De ally is hier flexibeler in. Wil je keihard gaan en slechts een uurtje op je batterij halen? Het kan. Of docked meer performance halen... De steam deck 'beschermt' je heirin door enkel in te zetten op het ultra low power aspect

Ik heb na lang twijfelen gisteren nog een 3060 game laptop aangeschaft. Misschien had ik beter nog iets kunnen wachten 8)7 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Amos_x schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:24:
[...]
Ik heb na lang twijfelen gisteren nog een 3060 game laptop aangeschaft. Misschien had ik beter nog iets kunnen wachten 8)7 :X
Ahhh, ik dacht dat je voor een compacte PC met een APU zou gaan en niet zozeer een laptop!

Hij kan sowieso nog retour hè :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:47
@Evernote hoewel de mooie specs zou ik de trackpads en extra backbuttons missen. Maar zou sel fantastisch zijn als ze steamos er werkend op krijgen. Lijkt me toch dat Windows het hele voordeel van de extra power teniet doet omdat het op de achtergrond teveel heeft draaien.

@Amos_x let wel dat de prijs een dollar prijs is zonder tax. De prijs hier gaat gewoon 750-800 euro worden. Nog steeds een nette prijs voor de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
cold_as_ijs schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:57:
@Evernote hoewel de mooie specs zou ik de trackpads en extra backbuttons missen. Maar zou sel fantastisch zijn als ze steamos er werkend op krijgen. Lijkt me toch dat Windows het hele voordeel van de extra power teniet doet omdat het op de achtergrond teveel heeft draaien.

@Amos_x let wel dat de prijs een dollar prijs is zonder tax. De prijs hier gaat gewoon 750-800 euro worden. Nog steeds een nette prijs voor de specs.
Ik heb het er bij gezet in mijn reactie, ik ging uit van 900. 700 euro + 20% btw + novelty tax :p Maar inderdaad, 800-840 minimum. Eerst nog zien of die prijs ook echt wel klopt. The Verge slaat er wel eens vaker ‘naast’ (met opzet, voor clicks?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
cold_as_ijs schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:57:

Persoonlijk gebruik ik de trackpads niet buitenom desktop mode, er zitten 2 backpaddles op de Ally en dat is voor mijn gebruik tot zover genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://duet-cdn.vox-cdn.com/thumbor/0x0:2040x1360/1200x800/filters:focal(1020x680:1021x681):format(webp)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/24601775/236629_ROG_Ally_MChin_0005.jpg

Wat Windows vs SteamOS betreft, er zijn best wel wat vergelijkingen op de Steam Deck en er is niet zoveel overhead als je wellicht denkt.

De Ally heeft ook extra cores aan boord die extra Windows processen kunnen opvangen.

Mijn hoop is dat ‘Windows Handheld Mode’ eigenlijk het gros van de Windows functies uit zet (denk aan Windows update, explorer etc.)

Maar Steam OS 3.0 met alle community functionaliteit uit bijvoorbeeld Decky zou echt enorm tof zijn op de Ally.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:52

Volgens een aantal leakers gaat de grootste concurrent van de Steam Deck, de ASUS Ally zeer agressief geprijsd worden.

Op The Verge spreekt men dan ook over een prijs van $ 699 voor de Ally met Z1 Extreme & 512GB SSD, 16GB RAM.

Op 11 Mei wordt door ASUS alles bekend gemaakt over de Ally, ik ben enorm benieuwd of deze leaks accuraat zijn.

Als het mogelijk is om SteamOS(Holo ISO) te draaien op de ASUS Ally en het daarnaast mogelijk is om de SSD te vervangen zonder te veel poespas dan ben ik bang dat ik wel eens zou kunnen overstappen naar de Ally.
Das inderdaad zeer agressief. Als het de non-extreme Z1 was kon ik het nog wel geloven. Maar dit is een full fat Zen 4 Apu. Hier moeten zijn praktisch verlies op maken, de goedkoopste laptops met een top APU op dit prijspunt is ongeveer 1000€.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-04 17:43

Op foto's leek de trackpad te ontbreken op de ally? Dan wordt het sowieso een skip voor mij. Vind de trackpad voor muis bediening onmisbaar.

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Frez schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:15:
[...]

Op foto's leek de trackpad te ontbreken op de ally? Dan wordt het sowieso een skip voor mij. Vind de trackpad voor muis bediening onmisbaar.
Er zitten inderdaad geen trackpads op! Op de Deck zijn er veel liefhebbers van de trackpads maar ik merk dat ik ze zelf niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 08:50
De trackpads zijn inderdaad erg fijn en de backbuttons ook. Daar heb ik er in fallout4 2 van gemapped om console en toetsenbord te kunnen bedienen, loop nog wel eens tegen bugs aan die alleen met console commands zijn op te lossen.

Ik ben ook groot voorstander van verdere ontwikkeling van Linux voor o.a. gaming. Koop al jaren alleen nog games alleen als ze ook SteamOS / Linux ondersteuning hebben. Een device met Windows komt er hier niet meer in, bedrijf is veel te dominant in teveel markten.

Kan ik ook makkelijk zeggen met een flinke backlog die prima draait op de SteamDeck en te weinig tijd om dat in de komende 10 jaar allemaal te spelen. En nog een Nintendo Switch er naast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:35

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik speel sinds enkele dagen Minecraft op de Steam Deck met behulp van Prism Launcher en de Controllable mod. Zeer geschikt voor korte gamesessies. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Vandaag eindelijk eens de tijd genomen om de Jsaux backplate te installeren die ik al een tijdje had liggen... Installeren was makkelijk, als je de bestaande backplate er eenmaal af hebt. Ondanks dat ik hem er al eerder af had om de SSD te plaatsen was het toch weer even prutsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8FFZ3VYE0SY6od6VwKc6H8DZ5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPdHqnALSXGWcP2yT0vPSzHe.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de knopjes gebruikt die iets meer uitsteken en ze zijn zoals ik hoopte volgens mij inderdaad wel wat makkelijker in te drukken, al wordt het niet zo lekker clicky als de back pedals van een Xbox elite 2.

De metalen plaat achterop helpt inderdaad wel wat met de temperatuur al is het niet heel veel. Ik heb borderlands 3 een tijdje laten draaien met de fps limit uit en na een tijdje laten heatsoaken is hij van ongeveer 77 naar 72 graden gegaan (cpu, gpu 1 a 2 hoger) en de fan van 4600 naar ongeveer 4000 rpm. Ik had ook het idee dat het wat langer duurde om tot dat punt te komen, wat wel logisch is want die metalen plaat absorbeert ook meer hitte natuurlijk. Zou een voordeel kunnen zijn in games die wat grilliger zijn in hun cpu/gpu gebruik.

De backplate sluit bij mij net niet helemaal perfect aan bovenaan, maar het valt niet echt op en denk niet dat het een probleem is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBi4btaCyr0VeezZRiqSA0TDknk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hawmX3iUQvQpWVz8bPt9UpWX.jpg?f=fotoalbum_large

En het ziet er best wel cool uit vind ik :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
XanderDrake schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:09:
[...]

Das inderdaad zeer agressief. Als het de non-extreme Z1 was kon ik het nog wel geloven. Maar dit is een full fat Zen 4 Apu. Hier moeten zijn praktisch verlies op maken, de goedkoopste laptops met een top APU op dit prijspunt is ongeveer 1000€.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqFbenSUnzLitVfEPsgMbnNBA2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3sk2vJiPe12qw5rqjZ5eDOz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Erg sterk als dit blijkt te kloppen. Dan is dit met voorsprong de goedkoopste mini pc gebaseerd op een AMD APU. En niet zomaar een APU, de meest recente zen4 APU, met dan nog wel 12 CU (y) . Neem als voorbeeld alle barebones gebaseerd rond 6800U, 6900HX, zelfs de 7335H (of hoe het ding ook heet met de nieuwe naamgevingen. Als je ze uitrust zoals de ally, dus met windows licentie, ram en opslag, tik je ook minimum deze prijzen aan, zelfs meer.

Of ook vergeleken met de ayaneo, onexplayer, GPD win, ...

Erg indrukwekkende package. Zelfs als gamen je niet boeit haal je eigenlijk beter een Asus. Waarschijnlijk betere ondersteuning en garantie dan de Chinese merken. Gewoon in een dock en je hebt een prima windows pc. En daarna vast gemakkelijker te verkopen/door te schuiven omdat het gewoon een veelzijdig apparaat is.

Het is uitkijken naar 11 mei voor alle informatie! _/-\o_

edit: als dit klopt kan het haast niet anders dan dat microsoft hier op een of andere manier aan meewerkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Amos_x op 28-04-2023 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunTaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:13
Maar hoeveel bloatware wordt daarnaast er nog bijgeleverd 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Allemaal erg leuk maar zonder Steam OS hoef ik het niet al was het 10x zo snel en zuinig. Voor mij is het suspenden (standby) van spellen enorm belangrijk en dat kan met Windows niet. Dat zal ook niet snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:17

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

RunTaker schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:59:
Maar hoeveel bloatware wordt daarnaast er nog bijgeleverd 🤔
Het is een PC dus je kan ook Linux installeren ;)
Amos_x schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:44:
[...]

Erg sterk als dit blijkt te kloppen. Dan is dit met voorsprong de goedkoopste mini pc gebaseerd op een AMD APU. En niet zomaar een APU, de meest recente zen4 APU, met dan nog wel 12 CU (y) . Neem als voorbeeld alle barebones gebaseerd rond 6800U, 6900HX, zelfs de 7335H (of hoe het ding ook heet met de nieuwe naamgevingen. Als je ze uitrust zoals de ally, dus met windows licentie, ram en opslag, tik je ook minimum deze prijzen aan, zelfs meer.

Of ook vergeleken met de ayaneo, onexplayer, GPD win, ...

Erg indrukwekkende package. Zelfs als gamen je niet boeit haal je eigenlijk beter een Asus. Waarschijnlijk betere ondersteuning en garantie dan de Chinese merken. Gewoon in een dock en je hebt een prima windows pc. En daarna vast gemakkelijker te verkopen/door te schuiven omdat het gewoon een veelzijdig apparaat is.

Het is uitkijken naar 11 mei voor alle informatie! _/-\o_

edit: als dit klopt kan het haast niet anders dan dat microsoft hier op een of andere manier aan meewerkt.
Eens, en mooi om te zien dat Microsoft en AMD hier een markt in zien en er actief voor ontwikkelen.
Tadango schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:11:
Allemaal erg leuk maar zonder Steam OS hoef ik het niet al was het 10x zo snel en zuinig. Voor mij is het suspenden (standby) van spellen enorm belangrijk en dat kan met Windows niet. Dat zal ook niet snel veranderen.
En dat is ook prima, ieder zijn eigen voorkeur. Ik ben benieuwd of Microsoft doorpakt en de quick resume functie van de Xbox port.
En zoals ik hierboven aangeef: het is een PC dus voel je vrij erop te installeren wat je wilt.

[ Voor 16% gewijzigd door The GUI op 28-04-2023 09:14 ]

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The GUI schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:11:
[...]

Het is een PC dus je kan ook Linux installeren ;)

[...]

Eens, en mooi om te zien dat Microsoft en AMD hier een markt in zien en er actief voor ontwikkelen.

[...]

En dat is ook prima, ieder zijn eigen voorkeur. Ik ben benieuwd of Microsoft doorpakt en de quick resume functie van de Xbox port.
En zoals ik hierboven aangeef: het is een PC dus voel je vrij erop te installeren wat je wilt.
Die port komt niet, en zeker niet zo goed als op Steam OS, omdat support er voor ontbreekt in DirectX. En oudere versie gaan ze niet bijwerken en spellen dat ook niet ondersteunen. Valve heeft dat in proton vanaf de core aangepast en dat is een stuk makkelijker.

De vraag is of bedrijven Steam OS gaan ondersteunen qua drivers en tooling edg. Zolang dat niet gebeurd kan je wel roepen dat het een PC is en dat je kan installeren wat je wilt maar als het allemaal niet lekker samenwerkt blijft het een matige ervaring. Dat is ook juist de kracht van de Steam Deck (naast de prijs uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Tadango schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:18:

De vraag is of bedrijven Steam OS gaan ondersteunen qua drivers en tooling edg. Zolang dat niet gebeurd kan je wel roepen dat het een PC is en dat je kan installeren wat je wilt maar als het allemaal niet lekker samenwerkt blijft het een matige ervaring. Dat is ook juist de kracht van de Steam Deck (naast de prijs uiteraard).
Inderdaad, alles kan, maar de ervaring kan matig zijn als het niet minimum ondersteund wordt door de fabrikant (bootloaders, drivers, ...). Zowel windows op deck, als SteamOS op Ally.

Het gaat hier inderdaad niet over een generiek apparaat als een laptop. Toestellen waarvan de invoer, hardware en het gebruik erg standaard zijn. Van zodra je over custom apparaten praat, met een specifieke user interface en controller interface, gaat het allemaal wat verder dan gewoon een OS installeren en gaan.

Dat ben ik zeker met je eens.

Toen onlangs de ROG ally op de frontpage werd vermeld, las ik in de reacties ook heel wat dingen waar ik eerder niet had bij stilgestaan. Zaken die belangrijk zijn voor een apparaat wat als een 'pc game console' op de markt wordt gebracht. Waar dus gebruiksgemak primeert. Iets wat valve compleet vanaf de basis kan implementeren omdat ze alles in handen hebben.

Zaken zoals standby, bloat, achtergrondprocessen, leesbaarheid van de interface, stroomlijnen van de interface, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Bizar. Inderdaad, dit is mogelijk gesponsord door Microsoft ofzo. Want Asus' omzet en winst zijn niet je van het dat zij gesponsorde apparaten kunnen verkopen zonder daar een verdienmodel achter te hebben, zoals Valve dat heeft met de Deck.

Maar aan de andere kant, zonder te stunten op hardware kan Asus sowieso niet winnen van Valve's SteamOS strategie.

RIP GPD, Aya Neo, OneXPlayer :'(

Edit: misschien komt later de aap uit de mouw, en zit er een Xbox app of GamePass sponsership deal bij deze handheld.

Edit2: Maarrrr nu hebben we wel echte competitie in de Handheld PC markt 8) Ik denk niet dat Valve op huidige prijspunten kan concurreren als een gemiddelde Amerikaan de winkel inkoopt en de veel betere specs van de ROG Ally ziet.

[ Voor 20% gewijzigd door XanderDrake op 28-04-2023 10:06 ]

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
XanderDrake schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:55:
[...]

Edit2: Maarrrr nu hebben we wel echte competitie in de Handheld PC markt 8) Ik denk niet dat Valve op huidige prijspunten kan concurreren als een gemiddelde Amerikaan de winkel inkoopt en de veel betere specs van de ROG Ally ziet.
Valve is wel een heel sterk merk onder gamers, heel gekend, en veel goodwill. Dus met die verkopen moet het nog wel een tijdje goed gaan. Ook hebben ze een jaar en duizenden filmpjes voorsrprong op youtube, dus ook veel mindshare.

Beschikbaar zijn in een fysieke winkel (bestbuy, walmart, mediamarkt hier, ...) zal echter wel een grote impact hebben op de casual gamer die zoekt naar een nieuw speeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:18:
[...]

Die port komt niet, en zeker niet zo goed als op Steam OS, omdat support er voor ontbreekt in DirectX. En oudere versie gaan ze niet bijwerken en spellen dat ook niet ondersteunen. Valve heeft dat in proton vanaf de core aangepast en dat is een stuk makkelijker.

Het zou wel echt een dikke move zijn mocht blijken dat Asus met Microsoft samenwerkt en de Ally als eerste wel quick resume krijgt... Daarmee zou voor mij ook het grootste probleem van Windows weggenomen worden. Als ze dat hebben en zorgen dat het apparaat zo makkelijk te navigeren is als de deck zolang je alleen even wat games wil spelen dan zou steam os het nog lastig kunnen krijgen.

Maar ja, dit is dromen, ik zie het ook niet echt gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
De Steam Deck doet dit met Windows ook van wat ik heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evernote schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:40:
[...]

De Steam Deck doet dit met Windows ook van wat ik heb begrepen.
Lijkt me niet. Ja hij zal in standby gaan maar de meeste spellen crashen bij het resumen. Wellicht ondersteunen sommige spellen het maar veel doen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Tadango schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:41:
[...]

Lijkt me niet. Ja hij zal in standby gaan maar de meeste spellen crashen bij het resumen. Wellicht ondersteunen sommige spellen het maar veel doen dat niet.
Ik kwam een tijd geleden dit tegen op Reddit waar een aantal mensen beweren dat het kan maar ik ben zelf ook sceptisch.

Het grote voordeel van Windows blijft natuurlijk gewoon dat alle games die niet op SteamOS werken wel gewoon op Windows werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evernote schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:03:
[...]

Ik kwam een tijd geleden dit tegen op Reddit waar een aantal mensen beweren dat het kan maar ik ben zelf ook sceptisch.

Het grote voordeel van Windows blijft natuurlijk gewoon dat alle games die niet op SteamOS werken wel gewoon op Windows werken.
Dat linkje zegt dus hetzelfde als ik: Ja voor sommige spellen zal het werken maar dat zijn uitzonderingen. Fijn dat Windows supported is maar er is zoveel meer nodig wil het een goed OS zijn voor een handheld gaming device.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 16:36
Dat is nog gewoon 1000+ euro voor dat je die in NL heb, want om te beginnen is dat zonder tax. Ik voorspel dat die Asus gewoon weer heel leuk zal zijn voor een niche publiek en dan mag je gaan bidden of ze nog vele jaren met updates komen.

Nee dan zet ik mijn geld liever op een Steam 2 /pro, want Valve heft echt iets bijzonders neer gezet. Niet het krachtigste systeem op de markt, maar wel de best bang for your buck met een ondersteuning waar je u tegen zegt. Na verschillende Windows handhelds gehad te hebben is dit echt een verademing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
De AOKZOE A1 Pro heeft een vanaf prijs van 799. Dat is met dezelfde APU en specs.
Asus kan veel groter en goedkoper inkopen dus 699 klinkt niet zo heel gek. Nu maakt Asus het ROG merk natuurlijk extra duur maar in dit geval zouden ze zich dan uit de markt prijzen en ik vermoed dat ze een main player willen worden. Helemaal nu de volgende APUs van AMD het prestatieniveau van een mobiele RTX 4070 blijken te hebben is het toch wel een beetje de toekomst. We gaan straks "decks" krijgen die je wanneer ze docked een full next gen console zijn.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
NosferatuX schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:34:
De AOKZOE A1 Pro heeft een vanaf prijs van 799. Dat is met dezelfde APU en specs.
Inderdaad, net even gecheckt. Maar ik vind niet veel andere info van deze handheld, zoals bijv het scherm. 800$ is een early bird prijs waarschijnlijk om de opstart te financieren, vaak is zo'n prijs verliesmakend.
Asus kan veel groter en goedkoper inkopen dus 699 klinkt niet zo heel gek.
Ik vind het bijzonder dan in een tijd waar alles 15% duurder wordt zonder veel uitleg behalve "inflatie", deze high end PC handhelds ineens 20-30% goedkoper ($1000 naar $800/700) worden. Het is een feit dat de TSMC wafer prijs van high-end nodes zoals 5nm en 3nm aanzienlijk duurder zijn dan vorige generaties, terwijl de chipsets alleen maar groter worden. Geheugen is tegenwoordig vrij goedkoop, maar ik denk niet dat dit de kosten van APU kan compenseren. Ik verwacht nog steeds een Microsoft sponsor is voor de Ally, bloatware is makkelijk geinstalleerd op zo'n product ;)

[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 28-04-2023 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Beakzz schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:31:
[...]

Dat is nog gewoon 1000+ euro voor dat je die in NL heb, want om te beginnen is dat zonder tax. Ik voorspel dat die Asus gewoon weer heel leuk zal zijn voor een niche publiek en dan mag je gaan bidden of ze nog vele jaren met updates komen.

Nee dan zet ik mijn geld liever op een Steam 2 /pro, want Valve heft echt iets bijzonders neer gezet. Niet het krachtigste systeem op de markt, maar wel de best bang for your buck met een ondersteuning waar je u tegen zegt. Na verschillende Windows handhelds gehad te hebben is dit echt een verademing.
Same here, wat voor mij de Steam Deck uniek maakt, is het Valve Platform met de aanwezige games. Dat is voor mij 80% de reden geweest om een handheld te kopen.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• XanderDrake

Het is weer weekend! Tijd voor nieuwtjes }:O

Zoals vermeldt zijn dus de prijs en de specs van de grootste Deck tegenhanger, de Ally, uitgelekt. Maar even alle discussies van de nieuwe generatie concurrenten daargelaten: deze nieuwtjesronde gaat alleen over de Deck :9 Ook daar gebeurt van alles, zoals UI verbeteringen binnen SteamOS. Dingen zoals kleurcalibratie zitten nu gewoon in het slide menu. Er gebeurt iets wat ik al verwachtte: Valve is heel erg community gericht, dus als deze community een modtool als Deck loader uitbrengt met allerhande aanpassingen en verbeteringen, dan letten ze op. Dit is ook de reden dat ik lang heb gewacht met Decky, ik dacht dat op termijn Valve gewoon de meest populaire aanpassingen zelf zou uitbrengen zonder dat ik er iets aan moest doen.
Dat is overigens niet geheel correct aangenomen: aanpassingen zoals PowerTools zal Valve nooit overnemen, terwijl deze wel belangrijk zijn om ook boven de TDP en stock clocks te draaien. Daarom blijf ik nog wel Decky aanraden voor de echte Tweaker (8>

Weer een grote stap is genomen met de 2.1 versie update van EmuDeck. Verbeteringen, aanpassingen aan het design, een heuse Homebrew Store en nieuwe emulatoren zijn te vinden in deze nieuwe versie. Een van deze nieuwe emulatoren is de Early Release van Yuzu, voor de Nintendo Switch. Deze draait blijkbaar erg lekker.

Ik rapporteer regelmatig over driver updates voor de Deck, en ik heb weer wat nieuwtjes. De verbeteringen kleuren weergave voor AMD APUs momenteel doorgepatcht en komen snel naar de Deck, waarschijnlijk als onderdeel van de SteamOS 3.5 release. Ik begrijp niet alles van de terminologie achter de technieken die worden toegepast, maar het gaat vooral over HDR op AMD hardware in Linux. Ik denk niet dat de Deck er veel aan heeft, want het heeft maar een low end TFT scherm. Allicht is deze update goed voor externe schermen en wie weet de Steam Deck 2 (die wel een stuk waarschijnlijker wordt na de release van de Asus ROG Ally).

Steeds meer producenten springen op de M.2 2230 bandwagon: Corsair MP600 Mini kan binnenkort gekocht worden. Het is fijn dat we niet alleen afhankelijk zijn van iFixit kits en refurbished SSDs. Het betreft een flink snelle SSD en kost ongeveer €100:
Afbeeldingslocatie: https://images.hothardware.com/contentimages/newsitem/61471/content/Corsair_MP600_Mini_SSD.jpg

De grootste game release van deze week is by far is Jedi: Survivor welke sinds vanochtend te downloaden is. Alleen, het gaan weer eens over een bagger buggy PC launch :'( ...
Men raadt af om het spel op low-end hardware te spelen, dus dat voorspeld niet veel goeds voor de Deck. Hoewel: er is hoop. Het Valve Dev Team bemoeid zich met dit probleem en heeft recentelijk een nieuwe beta driver uitgebracht via het Preview kanaal. Ik lees dat sommige hier aan het pre-loaden waren, dus jullie moeten ook even deze preview binnen hengelen.
Met een beetje geluk wordt de Deck weer de prefered way om dit spel te spelen op low end PC hardware, zoals destijds bij Elden Ring. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Goed nieuws voor de undervolt/overclock fanaten onder ons, er is een nieuwe versie van de BIOS voor de Deck opgedoken die undervolten en/of overclocken mogelijk maakt zonder SMOKELESS_UMAF!

Bron: Reddit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
XanderDrake schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:25:
[...]
Inderdaad, net even gecheckt. Maar ik vind niet veel andere info van deze handheld, zoals bijv het scherm. 800$ is een early bird prijs waarschijnlijk om de opstart te financieren, vaak is zo'n prijs verliesmakend.

[...]

Ik vind het bijzonder dan in een tijd waar alles 15% duurder wordt zonder veel uitleg behalve "inflatie", deze high end PC handhelds ineens 20-30% goedkoper ($1000 naar $800/700) worden. Het is een feit dat de TSMC wafer prijs van high-end nodes zoals 5nm en 3nm aanzienlijk duurder zijn dan vorige generaties, terwijl de chipsets alleen maar groter worden. Geheugen is tegenwoordig vrij goedkoop, maar ik denk niet dat dit de kosten van APU kan compenseren. Ik verwacht nog steeds een Microsoft sponsor is voor de Ally, bloatware is makkelijk geinstalleerd op zo'n product ;)
Inflatie is relatief en zwaar overhevig aan misbruik maar das een hele andere discussie haha.
Er is wat meer bekend over de prijzen van de A1 Pro.
Het instap model heeft een retailprijs van 999 dollar (799 early bird). Die heeft oa wel bv meer RAM dan die van Asus. Het A1 Pro instapmodel heeft 32GB. Meer specs komen nog binnen en binnen paar dagen is de release en kan hij besteld worden.

Wat ik wel weet is dat winst marge voor een bedrijf als AKZOE veel hoger moet zijn dan bv Valve of ASUS, hoeveel weet ik niet precies. Op 799 early bird zit ook gewoon een winstmarge. Ze geven echt niks gratis weg, daar hebben ze gewoon de mogelijkheid niet voor lijkt mij. Iedereen kan hem kopen voor die prijs.

Natuurlijk is het even afwachten wat de prijzen gaan doen van de ASUS maar ik denk zelf dat die echt scherp zullen zijn.

Voor mij maakt het niet zoveel uit. Ik gebruik de deck uiteindelijk niet vaak genoeg om een upgrade te verantwoorden en om heel eerlijk te zijn vind ik het gemak van SteamOS een heel groot pluspunt.

Het gemakt om bv de refreshrate van je scherm aan te passen en te matchen met fps in game is echt een gamechanger.
Op een windows device kan dat ook maar ontzettend omslachtig en ik vermoed niet er freesync op de schermen van de concurrentie zit.

Las net ook dat de saturatie controle er mogelijk snel aankomt(zoals op deze foto), hoe nice is dat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbm0ruWeCquuUCQn9Nqxa5HJh4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzUjMVUzqS3qJX7POs0Nf5Wn.jpg?f=fotoalbum_large

Nee ik hou het op de huidige deck ongeacht de prijs van de nieuwe devices en neem wel een steam deck 2 als die er is. Ik vermoed dat ergens in 2024 toch wel gaat komen met monsterlijke APUs die dan gaan komen.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-04 13:51
Sinds een week merk ik bij Vampire Survivor dat mijn stick naar boven een beetje schuurt. Hij draait niet zo soepel als hij deed. Nu heb ik slijtage zoals in dit topic benoemd wordt maar dan wel wat minder erg. Ik ben die slijtage plekken wel gewend van mijn andere controllers maar dat schurende gevoel niet. Iemand ervaring hiermee? Slijt het er uit of is dit geval een rma? Het stoort wel enorm omdat de stick soepel draait totdat ik bovenaan kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@RaijRaij waarschijnlijk komt dit door het kabeltje van capacitive stick. Had ook last van rubbing toen ik gullikit sticks had geïnstalleerd, daarvoor moet je het kabeltje losknippen en wordt hij dus korter. Was even pielen om het goed te krijgen. Je kan hem even openschroeven om te kijken of de kabeltjes goed zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-04 13:51
@cold_as_ijs thanks voor je reactie maar het is echt wrijving tussen stick en case. Je ziet ook duidelijk dikkere scuff marks op dat deel van de stick en voelt het alleen als ik langs dat deel van de case ga met de stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:54
XanderDrake schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:07:

Steeds meer producenten springen op de M.2 2230 bandwagon: Corsair MP600 Mini kan binnenkort gekocht worden. Het is fijn dat we niet alleen afhankelijk zijn van iFixit kits en refurbished SSDs. Het betreft een flink snelle SSD en kost ongeveer €100:
[Afbeelding]
Hoe groot is die ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-04 19:09
Dat suspenden werkt nooit voor mij, er gaat altijd wat mis mee als een game draait terwijl ik dat doe.

Steam Deck suspenden terwijl geen game draait gaat overigens wel goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NosferatuX schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:43:
Op een windows device kan dat ook maar ontzettend omslachtig en ik vermoed niet er freesync op de schermen van de concurrentie zit.
De Ally schijnt juist wel freesync te hebben.

Maar ben het verder wel met je eens... Ondanks dat ik de deck wel echt veel gebruik ga ik ook nog niet upgraden. Ik heb nog bergen games die het goed genoeg doen op de deck dus ik kan voorlopig wel vooruit, en ik heb gewoon veel meer vertrouwen in Valve dan in Asus/Microsoft. Ik ben wel benieuwd maar ik geloof er niet zo in dat Windows op een handheld ergens in de nabije toekomst zo'n fijne ervaring kan geven als steam os doet.
Mizgala28 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:39:
[...]

Dat suspenden werkt nooit voor mij, er gaat altijd wat mis mee als een game draait terwijl ik dat doe.

Steam Deck suspenden terwijl geen game draait gaat overigens wel goed hier.
Dat vind ik wel heel apart... Ik suspend altijd en heb nog nooit problemen ervaren. Speel je toevallig vooral online games of zo? Kan me voorstellen dat die dat niet leuk vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
Een terabyte.
Finraziel schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:59:
Ondanks dat ik de deck wel echt veel gebruik ga ik ook nog niet upgraden. Ik heb nog bergen games die het goed genoeg doen op de deck dus ik kan voorlopig wel vooruit, en ik heb gewoon veel meer vertrouwen in Valve dan in Asus/Microsoft.
Hier ben ik het roerend mee eens. Dergelijke hardware is eigenlijk maar het halve werk; het gaat ook over gebruiksgemak, integratie, snelle updates, en community driven development. Dat maakt de Deck zon goed apparaat.
Valve patches gewoon de drivers voor elke grote nieuwe game! Gaat Asus icm AMD dat ook doen?
Microsoft in iedergeval al niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Helemaal eens. Maar de snelle updates bij valve zijn bittere noodzaak, omdat ze voor de moeilijke weg (*) hebben gekozen en hun software stack live en onderweg steeds moeten bijwerken om games werkend te krijgen.

Ze hebben er zelf voor gekozen om het wiel opnieuw uit te vinden (en veel respect daarvoor, geen kritiek!). Over een paar jaar draait alles ook perfect onder SteamOS/Proton/Vulkan en wordt windows minder en minder een echte noodzaak. En dan zal je zien dat er ook Steam boxes voor aan de tv verschijnen, met meer rekenkracht. Valve zal op z’n eentje zorgen dat pc gaming meer lijkt op console gaming. Een store-front, en een software omgeving die perfect aansluit op hun hardware en steeds in 1 keer bijgewerkt wordt. Zonder te moeten hannesen met tweaks, losse drivers, bugs, troubleshooting…

Veel plezier aan wie dat wel wil, maar na vele jaren pc gaming kan ik niet wachten op een partij die alle frictie er tussen uit haalt. Wie heeft daar nog zin en tijd voor.

Dat is volgens mij het grote plan. Op de lange duur (5, 10 jaar) onafhankelijk van Windows kunnen gamen. Sowieso worden console games, vooral op PlayStation, toch niet gemaakt voor dx11-dx12, dus die transitie wordt steeds makkelijker.

Microsoft kan het niets schelen, want zij hebben zich ook gediversifieerd met streaming en xbox.

(*) had je mij hierover verteld 2 jaar geleden, had ik zonder meer gedacht dat het onmogelijk was om zoveel games die specifiek voor Windows zijn ontwikkeld op een Linux variant te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door XanderDrake op 29-04-2023 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:17

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Nog meer mensen last van een overlap met Decky en de Music button (die niks doet) met de laatste beta? Ik kom er wel uit, maar de UI is borked.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-04 19:09
Finraziel schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:59:
[...]

Dat vind ik wel heel apart... Ik suspend altijd en heb nog nooit problemen ervaren. Speel je toevallig vooral online games of zo? Kan me voorstellen dat die dat niet leuk vinden.
Nee ik speel puur offline single player games op mijn Deck (en op 1 na hebben ze geen Denuvo, verder vereisen ze ook geen online gelukkig)

Issues varieren, maar tot nu toe minimaal 20 games langdurig erop gespeeld sinds dat ik deze heb, en alle games hebben issues gehad, alleen nooit hetzelfde.

Meest voorkomende zijn audio die volledig distorted is na een suspend (moet je de game herstarten), games die ineens slechtere framerate halen ondanks dat de Deck zijn CPU clocks gewoon normaal zijn (herstart van de game helpt) en crashes.

Overigens, met meeste van deze games gebeurt dit consistent, maar er zitten een paar tussen waarbij je een 50-50 gok neemt of de suspend goed gaat.

Ik heb de Deck 1 keer volledig gereset maar de issues zijn er nog steeds, en suspenden met een game aan is ook de *enige issue die ik heb, staat er niks aan dan werkt het prima.

en de Deck draait stock, geen mods or andere programma's

*ik heb nog een ander probleem maar die tel ik niet mee omdat ik de oplossing ervoor deels ken, Steam Deck weigert te verbinden met onze repeater boven omdat deze op onzichtbaar staat, maar stom genoeg vind hij het prima met de router beneden.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 29-04-2023 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb juist een tegenovergestelde ervaring. Suspenden gaat eigenlijk altijd goed hier. Inderdaad wel sporadisch gehad dat bij resume het geluid ging haperen, zoals je omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-04 06:53
Ik ben sinds december een zeer tevreden gebruiker van de SteamDeck en na jaren weer helemaal verslingerd aan gamen. Fantastisch hoeveel games er inmiddels geschikt zijn voor dit apparaat. De enige game die ik graag nog aan de praat zou krijgen is Fifa 23, wat denken jullie, gaat deze (of een opvolger) ooit nog werken onder SteamOS? (ik wil geen windows installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:45
macdushi schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:20:
De enige game die ik graag nog aan de praat zou krijgen is Fifa 23, wat denken jullie, gaat deze (of een opvolger) ooit nog werken onder SteamOS? (ik wil geen windows installeren).
Dat is inderdaad een gemis, misschien is het vloeken in de kerk voor je maar ik speel er PES op (van een paar jaar geleden) en dat is heel leuk en vermakelijk!

Andere algemene vraag voor dit topic. Ik wil eigenlijk een draadloos toetsenbord kopen. De SD staat vaak in een dock bij de tv. Nu moet ik verhuizen naar mijn werkkamer om een beetje in desktop mode te klooien maar zou dit graag op de tv doen. Nu heb ik keuzestress. Ga ik voor een klein toetsenbordje in de hand, een groter toetsenbord met trackpad of een "echt" toetsenbord met losse muis. Iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Chillko schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:39:
[...]
Andere algemene vraag voor dit topic. Ik wil eigenlijk een draadloos toetsenbord kopen. De SD staat vaak in een dock bij de tv. Nu moet ik verhuizen naar mijn werkkamer om een beetje in desktop mode te klooien maar zou dit graag op de tv doen. Nu heb ik keuzestress. Ga ik voor een klein toetsenbordje in de hand, een groter toetsenbord met trackpad of een "echt" toetsenbord met losse muis. Iemand een tip?
Ik heb sinds kort de logi mx mini en mx master 3s
via bluetooth in gebruik, bevalt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Laatst online: 28-04 08:50
Chillko schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:39:
[...]

Dat is inderdaad een gemis, misschien is het vloeken in de kerk voor je maar ik speel er PES op (van een paar jaar geleden) en dat is heel leuk en vermakelijk!
Welke versie speel je dan, en geemuleerd neem ik aan? (Ik zie geen pc versie op Steam). Ben ook altijd meer gecharmeerd geweest van PES dan Fifa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Is er iemand die tijdens de open beta Diablo 4 heeft geprobeerd op de steamdeck?
Diablo lijkt me ideaal op de SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinu-s
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:00
Dock besteld via JSAUX website, wordt die niet vanuit duitsland verzonden zoals ik ergens gelezen had maar vanuit China.
Fingers crossed dat ik geen invoerbelasting hoef te betalen 8)7 .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:25
richards3 schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:09:
Is er iemand die tijdens de open beta Diablo 4 heeft geprobeerd op de steamdeck?
Diablo lijkt me ideaal op de SD.
Jazeker, liep 50fps in handheld mode (gaming mode) met alles op medium. En liep 35/40ish fps in 1080p met mix van low/medium settings in desktop/docked mode :)

ik was dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
prutsger schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:06:
[...]

Welke versie speel je dan, en geemuleerd neem ik aan? (Ik zie geen pc versie op Steam). Ben ook altijd meer gecharmeerd geweest van PES dan Fifa.
PES 2018. Als je er mee kan leven dat een aantal spelers al gepensioneerd zijn is het een fantastische game 😅

Draai hem gewoon op steam os

[ Voor 4% gewijzigd door Chillko op 30-04-2023 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:13
Tinu-s schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:43:
Dock besteld via JSAUX website, wordt die niet vanuit duitsland verzonden zoals ik ergens gelezen had maar vanuit China.
Fingers crossed dat ik geen invoerbelasting hoef te betalen 8)7 .
Heb zelf geen invoerbelasting hoeven betalen destijds. Verzending duurde wel een tijdje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinu-s
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:00
Wekko306 schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:20:
[...]

Heb zelf geen invoerbelasting hoeven betalen destijds. Verzending duurde wel een tijdje...
Ja de verzending duurt bij mij ook wel even, hopelijk ontspring ik de dans ook wat extra kosten betreft.
Scheelde op de dock zelf wel ongeveer 30 euro met amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Protax
  • Laatst online: 23:54
Gaarne jullie advies :)

Begin juni ga ik op vakantie en zou ik graag iets mee willen nemen, om 's avonds op de veranda te kunnen gamen. Ik kijk al langer naar een steam deck, maar ik vraag me af of dit de juiste keuze is.

Mijn zoontje is inmiddels 4,5 jaar en ik merk dat hij ook interesse heeft in gamen, een Nintendo Switch is voor hem denk ik de betere keuze.

Ik begreep dat je ook Switch games kan emuleren, is dit een beetje eenvoudig te doen? En zoja, zou je een steamdeck ook aan een ventje van 4,5 kunnen geven? Of is dat niet te doen? :)

Daarnaast ben ik ook niet bekend met de werking, maar download je de games naar je lokale opslag en kan je dan ook zonder Wi-Fi spelen? Want op zo'n camping, is de dekking waarschijnlijk belabberd.

Dank!

[ Voor 16% gewijzigd door Protax op 01-05-2023 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Protax schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:18:
Gaarne jullie advies :) Begin juni ga ik op vakantie en zou ik graag iets mee willen nemen, om 's avonds op de varanda te kunnen gamen. Ik kijk al langer naar een steam deck, maar ik vraag me af of dit de juiste keuze is.

Mijn zoontje is inmiddels 4,5 jaar en ik merk dat hij ook interesse heeft in gamen, een Nintendo Switch is voor hem denk ik de betere keuze.

Ik begreep dat je ook Switch games kan emuleren, is dit een beetje eenvoudig te doen? En zoja, zou je een steamdeck ook aan een ventje van 4,5 kunnen geven? Of is dat niet te doen? :)

Daarnaast ben ik ook niet bekend met de werking, maar download je de games naar je lokale opslag en kan je dan ook zonder Wi-Fi spelen? Want op zo'n camping, is de dekking waarschijnlijk belabberd.

Dank!
Tja... het kan... maar switch emulatie werkt niet optimaal en voor een 4,5 jarige is een nintendo switch al heeeuuull wat. Sowieso zijn de mario spelletjes dan veel geschikter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Protax schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:18:
Gaarne jullie advies :)

Begin juni ga ik op vakantie en zou ik graag iets mee willen nemen, om 's avonds op de veranda te kunnen gamen. Ik kijk al langer naar een steam deck, maar ik vraag me af of dit de juiste keuze is.

Dank!
Hier ook een zoontje van 4 jaar oud en ik kan je vertellen: de Switch is de betere keuze. Hier thuis hebben we een Switch OLED én een Deck , maar de Switch wint het gewoon als het gaat om gamecomfort en spelkeuze voor een kind van die leeftijd.

Dus ik zeg: go for the Switch! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:30
Yonix schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:28:
[...]

Hier ook een zoontje van 4 jaar oud en ik kan je vertellen: de Switch is de betere keuze. Hier thuis hebben we een Switch OLED én een Deck , maar de Switch wint het gewoon als het gaat om gamecomfort en spelkeuze voor een kind van die leeftijd.

Dus ik zeg: go for the Switch! (y)
Heb je een aantal voorbeelden qua games voor een 4-jarige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Munki schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:36:
[...]

Offtopic: Die van mij wil nu telkens de Paw Patrol games spelen die in de Xbox Gamepass zitten. Echt heel ongemakkelijk om zo'n klein mannetje met een Xbox Controller te zien spelen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
[...]

Populair zijn: Super Mario 3D World + Bowser's Fury (met begeleiding), Link's Awakening (om te kijken en af en toe op wat knoppen te drukken (bijv. A om een kistje te openen) en Mario Kart 8 (die kan hij zelf spelen met 'auto steer en accelerate' aan).

Ook leuk: zo'n beetje alle Lego-games. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
sderooij schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:03:
[...]

Jazeker, liep 50fps in handheld mode (gaming mode) met alles op medium. En liep 35/40ish fps in 1080p met mix van low/medium settings in desktop/docked mode :)

ik was dik tevreden.
Ah top, lijkt me een ideale game om te spelen op een handheld. Zie er naar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
[...]

yoshi's crafted world is ook goed te doen voor de allerkleinsten. Maar zoals al eerder aangegeven Mario kart kan zeker voor die kleintjes en de Lego games kunnen ook al wel vanaf een jaar of 5? denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:15
[...]

Voor als je nog niet genoeg aanraders hebt. 'Captain Toad: Treasure Tracker' is een relatief simpel spelletje voor kinderen.
En Super Mario Odyssey heeft een co-op modus die denk ik best leuk is met kinderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
volgens mij past dit allemaal beter thuis in het switch draadje, hier nogal offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
De puzzels in de lego games kunnen vrij pittig zijn voor een 4 jarige. Gelukkig kan je die gewoon met zijn tweeën spelen. Ook voor volwassenen zit er genoeg humor in om het leuk te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij moeten er ook genoeg games te vinden zijn voor steam die geschikt zijn voor kleine kinderen (even googlen toont al aardig wat lijstjes)... Maar de steam deck zelf zie ik niet echt goed passen in kinderhandjes. De switch kun je eventueel neerzetten en ze alleen een joycon geven. Een deck kan eventueel ook met een losse controller maar lijkt me minder handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:34
Voor mijn zoon van 7 is de Steamdeck absoluut favoriet. Inclusief Switch emulatie. Maar als je 7 bent is gamen al heel anders en veel zelfstandiger. Plus dat zijn handen zomaar nét passen voor de Steamdeck.

Afhankelijk van de gamevaardigheden van je zoon kan Rocket League ook heel interessant zijn. Mijn zoon vermaakte zich op die leeftijd al eindeloos met matches tegen bots :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frez
Ik kan bevestigen dat Zelda Tears of the Kingdom goed loopt op de Steamdeck!

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Frez schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:13:
Mooi! Loopt Big N weer wat extra inkomsten mis voor een overrated Zelda game :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 13:53
Evernote schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:23:
[...]

Mooi! Loopt Big N weer wat extra inkomsten mis voor een overrated Zelda game :)
Zelf ben ik blij dat Nintendo eindelijk meegaat met het idee om multiplatformondersteuning aan te bieden vanaf dag 1. Daar kan Sony nog wat van leren. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
The Zep Man schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 07:55:
[...]

Zelf ben ik blij dat Nintendo eindelijk meegaat met het idee om multiplatformondersteuning aan te bieden vanaf dag 1. Daar kan Sony nog wat van leren. :)
In dit geval hebben we het over een XCI bestand dat op internet is gedumpt waardoor mensen een slordige 11 dagen voor de launch de grootste release van Nintendo in 2023 al kunnen spelen. Of was je sarcastisch?

Overigens zie ik op Reddit dat de game helemaal niet goed loopt op de Steam Deck.. @Frez
Ook deze site meldt dat de game niet goed performed op de Deck.

Heb je een nieuwe build of iets bijzonders gedaan?
Ik zou Xenoblade Chronicles 3 graag op de Deck willen spelen i.p.v. m’n Switch dus als je een trucje hebt voor ToTK werkt dat wellicht ook voor XBC3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 14:23
Frez schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:13:
Hier nu ook draaiend. Maar om te zeggen dat het goed loopt gaat mij nog te ver.

Gemiddelde framerate van 15-18 fps.
Zullen wel snel updates voor komen vermoed ik.

Leuk om alvast een voorproefje te krijgen zo. Maar dit spel komt er origineel natuurlijk ook voor de switch zelf.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 13:53
Evernote schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:13:
In dit geval hebben we het over een XCI bestand dat op internet is gedumpt waardoor mensen een slordige 11 dagen voor de launch de grootste release van Nintendo in 2023 al kunnen spelen. Of was je sarcastisch?
Dat laatste, zeker bij een gebrek van een online site van Nintendo voor het kopen van een digitale editie voor een apparaat anders dan de Deck.
Overigens zie ik op Reddit dat de game helemaal niet goed loopt op de Steam Deck.. @Frez
Ook deze site meldt dat de game niet goed performed op de Deck.
Het spel is nog niet eens 24 uur 'uit'. Geef de ontwikkelaars van emulators en power users even de tijd om de eerste optimalisaties door te voeren en te vinden. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
The Zep Man schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:28:
[...]
Het spel is nog niet eens 24 uur 'uit'. Geef de ontwikkelaars van emulators en power users even de tijd om de eerste optimalisaties door te voeren en te vinden. ;)
Het spel is nog 10 dagen niet uit maar ik ben gewoon benieuwd of die eerdere uitspraak ‘het draait goed’ ook te onderbouwen is.

Het gaat mij niet om ToTK want ik vind dit helemaal de verkeerde ‘richting’ voor een Zelda game en ga hem nooit spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:55

Vagax

Hehe

Ook even getest maar denk dat ik hem toch op de Switch haal, het is so wie so een game die ik graag wil spelen.

Overigens erg blij hoe goed de Dark Souls trilogy loopt op de Deck, voor Prepare to Die moest ik alleen wel even DSFix moeten installeren maar dat was weinig moeite.

Voor de rest hoop ik wat meer co-op of party achtige games to vinden zodat ik hem bij vrienden ook kan neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Evernote schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:28:
[...]

Het spel is nog 10 dagen niet uit maar ik ben gewoon benieuwd of die eerdere uitspraak ‘het draait goed’ ook te onderbouwen is.

Het gaat mij niet om ToTK want ik vind dit helemaal de verkeerde ‘richting’ voor een Zelda game en ga hem nooit spelen.
Nou ik moet zeggen. Ten tijde van schrijven van het bericht was ik
spoiler:
de intro cave nog niet uit
en daar was alles steady 30fps.
Toen ik in
spoiler:
de open wereld, het eerste intro eiland viel
kakte de fps inderdaad in naar 20fps. Maar zelfs dan is het verbazingwekkend goed speelbaar en zie ik geen geen gekke dingen, ook cutscenes werken perfect. Dat gezegd hebbende de game heeft nog geen day 1 patch gehad en ook emulators hebben nog geen update voor de game doorgevoerd. Dat de game NU al op deze wijze speelbaar is zegt mij genoeg, op heel korte termijn is deze game gewoon prima te emuleren. En waarschijnlijk dan beter speelbaar dan op de switch. Want die low fps en inkakkers ga je ook gewoon op de switch krijgen, ga daar maar vanuit :)

En overigens dit gaat specifiek over de steamdeck. Op pc is die via emulator al met een custom mod in 30 of 60fps te spelen.

Ik vind het experimenteren altijd erg leuk, leuker dan het spelen zelf. Zelda botw/totk is imo sowieso overrated. De game gaat er fysiek ook wel een keer komen dus ik voel me niet schuldig :)

[ Voor 5% gewijzigd door Frez op 02-05-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje net als Kirdby qua FPS maar dan met minder bugs :) Niet gek voor een emulator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Protax
Zojuist een Steamdeck gekocht, ben erg benieuwd wat jullie aanraden qua eerste stappen / zaken die ik extra moet aanschaffen.

Begin juni ga ik op vakantie en wil ik 's avonds op de veranda wat games kunnen spelen (heb daar geen Wi-Fi).

Tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 21:25
Protax schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:09:
Zojuist een Steamdeck gekocht, ben erg benieuwd wat jullie aanraden qua eerste stappen / zaken die ik extra moet aanschaffen.

Begin juni ga ik op vakantie en wil ik 's avonds op de veranda wat games kunnen spelen (heb daar geen Wi-Fi).

Ik zou persoonlijk een grotere SSD halen als je de 64GB hebt (1TB is geloof ik maar 80 euro nu, ik had er nog 125 voor betaald 2 maanden terug) en een screenprotector.

Verder ben ik er zelf nog niet aan toegekomen, maar dingen als emudeck zijn zeer vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Santee schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:19:
[...]

Ik zou persoonlijk een grotere SSD halen als je de 64GB hebt (1TB is geloof ik maar 80 euro nu, ik had er nog 125 voor betaald 2 maanden terug) en een screenprotector.

Verder ben ik er zelf nog niet aan toegekomen, maar dingen als emudeck zijn zeer vet.
Ik heb de 256GB versie gekocht, maar een beetje geheugen extra kan geen kwaad :)

Emudeck ben ik wel benieuwd naar, zitten daar al games out of the box in? Of moet je die ergens anders vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 21:25
Protax schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:21:
[...]

Ik heb de 256GB versie gekocht, maar een beetje geheugen extra kan geen kwaad :)

Emudeck ben ik wel benieuwd naar, zitten daar al games out of the box in? Of moet je die ergens anders vandaan halen?
Zo ver ik het begrijp (en ik begrijp het nog niet heel goed) is het puur de software om bijv. een playstation 3, wii, switch etc. te emuleren. De ISO's van de games moet je zelf ergens zien te fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

Ik zou kijken naar de winkel pagina "Great on Deck" en daar een ongespeeld spel uit je collectie kiezen om in te duiken :)

Wat emulatoren betreft, officieel moet je jezelf de games achter de ISO's en ROMs bezitten, downloaden daarvan of het aanmoedigen tot torrenten wordt niet als kosher gezien op fora zoals GoT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:55

Vagax

Hehe

Decky is een makkelijk te gebruiken plugin loader waarbij je wat handige extra's kan gebruiken, het is compleet optioneel maar er zitten ook wat handige tools in zoals DeckSettings waarbij je een overzicht krijgt van de beste Steam Deck configuraties per game, HLTB zodat ik kan zien hoelang ik denk met een game bezig ben en voor mij de belangrijkste ProtonDB Badges!

Met ProtonDB Badges krijg je bij iedere game een icoon te zien links boven met een rating over hoe goed de game draait op de Deck, ook games die normaal niet officieel ondersteund zijn. Daarbij staan ook comments en instructies over hoe je de game aan de praat krijgt.

Daarnaast zoals eerder gezegd is EmuDeck lekker om allemaal emulaties spul makkelijk aan de praat te krijgen

Mocht je op vakantie spelletjes willen spelen met meerdere, misschien waard om een dock te kopen voor de Steam Deck en die op je TV aansluiten daar icm twee of meer Xbox of Playstation controllers, vervolgens wat leuke party games of oude SNES, GameCube of Wii games en klaar :)

[ Voor 15% gewijzigd door Vagax op 02-05-2023 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:15

Ik zou zelf vooral aan het begin niet te veel extra dingen installeren eerst maar eens aan paar spelletjes spelen uit je steam library om een gevoel te krijgen voor de interface en settings etc. Je kan ter voorbereiding alvast een mapje maken in je Steam library met games die je op de Steam Deck zou willen spelen.

Daarna kan je altijd nog rustig kijken naar Emudeck, de Decky plugin en eventueel een extra micro SD of SSD aanschaffen. Micro SD's werken overigens erg goed om je opslag uit te breiden en je hoeft je Steamdeck er niet voor open te schroeven wat in mijn ervaring een voordeel is. (Al schijnt het vervangen van de SSD ook een makkie te zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko

Ik ben nu Miles Morales aan het spelen. Wat een heerlijke game. Sowieso komen die Hollywood achtige action adventure games uit de PlayStation studio goed tot zijn recht op een handheld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Ik ga op vakantie en ik neem mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hs-qBZziDTBPUNbPS-wLxcZVXD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRir6wPPM51c9KdyuEanSPrC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
welke game is dat? Teardown? Daar twijfel ik al lang over. Ik heb het zeker wel voor 'physics'/sandbox games, maar ik twijfel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Amos_x schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:03:
[...]

welke game is dat? Teardown? Daar twijfel ik al lang over. Ik heb het zeker wel voor 'physics'/sandbox games, maar ik twijfel
Dat is Snowrunner en werkt zeer goed op de Steam Deck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Amos_x schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:03:
[...]

Wat @MrFortune zegt: Snowrunner. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
Yamy_Daffy schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:23:
[...]

Hier nu ook draaiend. Maar om te zeggen dat het goed loopt gaat mij nog te ver.

Gemiddelde framerate van 15-18 fps.
Klinkt voor mij als een realistisch emulatie van de Switch :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Protax schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:21:
[...]

Games moet je zelf verzorgen en voor de rest :

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 02-05-2023 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Daar ben ik zelf nog best wel mee bezig geweest. Welke bestanden ik nodig had, en welke waar moest.

Zeker om alles te vinden heeft het meeste tijd gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Yamy_Daffy schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:37:
[...]

Daar ben ik zelf nog best wel mee bezig geweest. Welke bestanden ik nodig had, en welke waar moest.

Zeker om alles te vinden heeft het meeste tijd gekost.
Ik heb dit zelf ook nog op de agenda staan voor een vrijdagochtend zodra ik mijn draadloze toetsenbord binnen heb. Heb je het idee dat deze tutorial duidelijk is zonder al te veel poespas? Ik ken het kanaal en ben er wel over te spreken maar ik hoop aan het einde van de rit Emudeck te hebben wat op een chille manier werkt. En de hele deepdive en het tweaken komt dan later wel. Of kan ik het dan ook eerst met een kortere tutorial af?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Chillko schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:12:
[...]

Ik heb dit zelf ook nog op de agenda staan voor een vrijdagochtend zodra ik mijn draadloze toetsenbord binnen heb. Heb je het idee dat deze tutorial duidelijk is zonder al te veel poespas? Ik ken het kanaal en ben er wel over te spreken maar ik hoop aan het einde van de rit Emudeck te hebben wat op een chille manier werkt. En de hele deepdive en het tweaken komt dan later wel. Of kan ik het dan ook eerst met een kortere tutorial af?
Emudeck zelf is een appeltje eitje als je het kanaal volgt. Dat is het probleem niet.

Probleem meer is dat er niet gesproken mag worden over welke bios versies je nodig hebt en waar die vandaan te halen. Aangezien dit illegaal is om deze te verspreiden.

Als je dat allemaal hebt dan is het daarna geen omkijken meer aan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Nu las ik vanmiddag op internet dat Titanfall 2 erg goed speelbaar is op de Deck, dus dat moest ik even proberen.

Na een klein half uur 'klooien' heb ik het spel uiteindelijk speelbaar gekregen en inderdaad: 800p/60fps zonder problemen. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNEXW6ZvM4vifhz7PwR0h--ehG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYdrdOpdW1MQXiPwGgi4b6Jy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TENkDQyU_9WFGFDC6yFukW71KU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugoHeJ9CjomoxzDxIZWRvm1H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkgS6WwdQGDVwUgMgV3zZ526FT4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/AdarN0RyVBTPMwqGoTBz57CK.gif?f=user_large

Gek dat ik er niet eerder aan heb gedacht om T2 op de Deck te knallen, want het is echt (nog steeds) een heerlijk spel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Steamdeck is binnen!

Zojuist GTA 5 aangeschaft die stond nog in mijn backlog, lijkt me een leuk spel om te spelen via de deck.

Nog andere must haves die ik sowieso moet hebben? :-)

Prijzen zijn insane hedendaags voor games!
Pagina: 1 ... 73 ... 115 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.